Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Drogba neemt revanche: 'Ik heb laten zien dat ik nog niet te oud ben'

Laatste update:

Met zijn 34 jaar beginnen de jaren zo langzamerhand te tellen voor Didier Drogba, al is de spits van Chelsea het daar niet mee eens. Woensdagavond in de Champions League-kraker tegen Barcelona had hij het zwaar, maar kroonde hij zich met zijn treffer wel tot man van de wedstrijd. Dat voelt voor de Ivoriaan als revanche. “Degenen die zeiden dat ik te oud was, hebben nu kunnen zien dat ik nog wel één, twee of drie jaar door kan op deze manier.”

/

Het contract van Drogba op Stamford Bridge loopt na dit seizoen af, maar de tweevoudig Afrikaans voetballer van het jaar aast op een nieuwe verbintenis. Zijn prestatie tegen Barcelona kan die wens wel eens doen uitkomen. “Je moet hard werken en ook een beetje geluk hebben. Dat hebben wij gedaan. Wij hebben verschrikkelijk hard geknokt. Natuurlijk hadden we een beetje geluk, maar dat hoort erbij.”

Drogba staat sinds 2004 op de loonlijst bij the Blues en speelde sindsdien 224 Premier League-duels voor de club uit Londen, waarin hij exact honderd keer trefzeker was. In de Champions League kwam hij 73 maal in actie, met 38 doelpunten als goed gevolg.

Moet Chelsea Didier Drogba een nieuw contract aanbieden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha, opperkoning.

Oh heerlijk gewoon, hoe Chelsea met 0-5 werd opgerold hier, onze voorspellers hadden overschot van gelijk!

19 april 2012 om 12:19

als je kijkt naar de kansen had barcelona zeker 3 4 goals kunnen maken , maar alleen de doelpunten tellen in dit spelletje

19 april 2012 om 13:43

Ja inderdaad doelpunten maken telt in dit spelletje en ik begin toch echt het gevoel te krijgen dat david villa beter moet worden of een andere spits

19 april 2012 om 13:02

nou de voorspellers hadden wel allemaal gelijk. wedstrijd die 1 richting verkeer was en genoeg kansen op zelfs met 0-6 van chelsea te winnen. maar goed pech hoort bij voetbal maar ik denk niet dat je 2 keer op rij op zoveel geluk kan rekenen want het was echt een wonder dat barca niet gescoord had gister..voor de rest was het een beetje volendam tegen barca..(saai)chelsea was zielig om aan tezien en dit moet een halffinale voorstellen...

19 april 2012 om 13:14

Kenners hadden helemaal niet gelijk want het is 1 0 geworden, daar gaat het om. Daarnaast is kansen afmaken en efficiënt zijn ook een kwaliteit en onderdeel van het spel en daar heeft Barcelona in gefaald.

19 april 2012 om 14:29

@drogba96
jij denkt van kansen afmaken en wij hebben gewonnen?

dude je moet ook kansen kunnen crieeren en dat kan chelsea helemaal niet

chelsea had de ene geluk na de anders gistere messi vespeeld 1 van de 100 keer de bal daa rond de middenlijn lampard geeft nooit meer zon mooie pas(no look) ramieres neemt die baal nooit meer zo mee en ramieres bereikt met een mislukte pas drogba en mascherano glijd weg en keeper valdes maakt een fout Hoeveel Geluk KAN JE Hebben Sereus!

Barcelona Beslist HET IN Camp NOU Zelf IN DE Eerste Heelft

Nostress!

19 april 2012 om 14:45

Nog beetje gefrustreerd? Ik heb het over de wedstrijd van gisteren. Daarin heeft Chelsea laten zien efficienter te zijn. Ze hebben maar een kans gehad, en die benut. Barcelona heeft de kans op een goal meerdere malen laten liggen. Ik zeg helemaal nergens dat dat in Camp Nou ook zo zijn. Ik geef Barcelona nog altijd de grootste kans om door te gaan naar de halve finale, omdat ze ontzettend sterk zijn in Camp Nou.

Daarnaast onderschat je ons team zo te zien. Ramires neemt de bal wel vaker zo mee en dat hij de bal na een rush zo plaatst bij Drogba is juist zijn kwaliteit. Over Lampard, je gaat me toch niet zeggen dat je niet weet dat hij zo kan passen. Lampard heeft een fantastisch schot en lange bal in de benen.

19 april 2012 om 15:12

ja wel ze hadden gelijk iedreen verwachte dat barca zou domineren en de beste kansen zou krijgen maar verassend is de uitslag ik moest aan rubin kazan denken 2 jaar terug die won thuis ook met 1 schot op goal..maar er is niks aan de hand het spel was meer dan goed van barca maar in barcelona moeten ze volgende week wel de helft tenminste afmaken dan staat het al 4-0 als goed is.

19 april 2012 om 15:15

efeecient zeg hahaha...1 schot op goal en een mislukt schot die de keeper moet hebben gewoon maakt een team efficiënt. ik denk dat jij beter tennis kan gaan kijken...want alle voetbal kenners zijn het mee eens dat chelsea gister puur geluk had dat het 1-0 bleef want 1 centimeter ernaast of er over heen kan je niet op trainen..dat is puur fortuin...en niks anders maar goed als jij als chelsea supporter tevreden bent over het vertoonde spel dan zegt dat meer over je club en hoe kansloos het voetbal van chelsea wel niet is

19 april 2012 om 15:29

btw de bal van ramires was fout het is alleen dat mascherano uitglijdt op de latste stap anders was het gewoon onderschept ook de schot was drogba was mislukt en hoort een keeper gewoon te hebben maar goed als wees er gister op na al die gemiste kansen dat de bal er gewoon niet in wou en dat chelsea gewoon moest winnen gister maar reden voor paniek is er niet,,met het spel van chelsea zie ik geen gevaar in barcelona en eerlijk gezegd het spel van chelsea was niet eens halvefinale waardig gister,laat staan voor een finale...ik hoop gewoon dat de twee beste ploegen in een finale staan en niet de 2 meeste gelukkige maar goed het blijft voetbal....

19 april 2012 om 15:39

@magicalmessi

Zo te zien begrijp je het nog niet helemaal.

Messi was gewoon niet goed gister, hij liep zich constant stuk op Cahill of Terry.

Lampard heeft al zooo vaak een no-look pass gegeven die perfect op maat was en als jij denkt dat ie dit nooit meer doet moet je echt een wedstrijd van Chelesa gaan kijken

Valdes is gewoon een dikke faal keeper, hij hoeft maar 1 echte redding te maken en zelfs daar faalt ie in.

In Camp nou gaan we het zelfde spelletje spelen, Barca laten komen en counteren met Drogba, we scoren minimaal 1 keer dat weet ik 100% zeker, als ik zag hoeveel moeite Barca had met de dode spelsituaties van Chelsea weet ik al zeker dat ze niet de 0 gaan houden.

19 april 2012 om 16:32

Elke doelpunt valt door een fout (wat dus geluk is) van een tegenstander. 2e punt, uhm als het uitslag 1-0 is voor Chelsea, dan hebben ze deze wedstrijd inderdaad 1-0 gewonnen.

Off: Mereiles ofzo speelde hele vieze wedstrijd, raar dat hij geen minimaal geel had gepakt.

Ontopic:
Drogba liet even wel zien, dat je hem niet zomaar kan afschrijven. Fysiek beresterk! Zo heeft hij even tijdelijk die mensen te pakken wie hem wilde afschrijven. 1 moment and ur famous andere moment ur ......

19 april 2012 om 18:19

Haha

Barca maakt ze kapot in Camp Nou
en dan wordt de finale Bayern-barca

20 april 2012 om 12:09

Wat gefrustreerd ben jij zeg...
Barcelona heeft een keertje niet gewonnen.. Lampard geeft vaak zat mooie passes, Ramirez kan echt wel een aardig balletje meenemen en Drogba schiet ze er wel vaker in...
Als je dat allemaal geluk wilt noemen ben je volgens mij niet helemaal goed...

Dat Barca zijn kansen niet afmaakt is ook geen geluk/pech, dat is het niet benutten van je kansen.. Zelf verkeerd afwerken..

Ik gun die oude rotten van Chelsea nog wel een mooie Champions League.. Zou het mooi vinden als die gasten alsnog die gewilde prijs pakken..

Al zal lastig worden, maar als Chelsea er in Nou Camp 1 maakt, moet Barca er 3 maken.. Dus kansen genoeg voor Chelsea...

19 april 2012 om 14:07

Opperkoning?
Wat een misselijke vent, het is wel duidelijk dat hij wel te oud is, want hij ligt elke keer als hij maar aangeraakt wordt op de grond! Over heel de wedstrijd genomen een stuk of 7 keer, daar zit niemand op te wachten, mietjesgedrag, en dat van zo'n beest van een gast.

Drogba is niet meer het beest dat hij geweest is. Misschien moet hij maar ingaan op de vragen van Anelka om naar China te komen. Lekker een paar jaar cashen en het dan voor gezien houden. Gister scoorde hij wel maar ik vond hem niet sterk spelen. Hij lag meer dan dat hij stond. Ik zou als ik Chelsea was naar een vervanger gaan zoeken.

19 april 2012 om 12:09

Ja... maar ik vond hem toch wel als een beest spelen tegen Barcelona...nou vond ik heel Chelsea als beesten spelen.... Ze waren voetballend minder, maar.... dat maakte ze goed met inzet!
Ik had dit niet meer verwacht Van Drogba.
en Bayern tegen chelsea in de Finale.... dat lijkt me wel wat.

19 april 2012 om 12:15

Dat zou ik ook geweldig vinden!
Zou wel een keer leuk zijn dat er geen Spaanse ploegen in de finale zitten.

19 april 2012 om 12:16

Ik zeg ook niet dat hij geen beest meer is, ik zeg dat hij niet meer het beest is dat hij ooit geweest is. En ik denk dat hij tekort komt voor het niveau dat Chelsea nastreeft. En dat zal de komende seizoenen niet beter worden.

19 april 2012 om 12:19

Just-in heeft gewoon gelijk. Drogba is nog steeds zeer goed, maar vroeger was hij veel beter. Ik denk dat hij wel gewoon bij Chelsea moet blijven, hij kan minstens nog 2 jaar op dit niveau spelen.

Edit: Ik zie liever nog een classico in de finale...

19 april 2012 om 12:34

@just-in en @ac_milan22..

Dit was ook op geen enkel wijze tegenspraak op Just-in.
Ik was en ben het volledig met je eens... Drogba is niet meer het Beest die hij ooit was.... Maar in deze wedstrijd... heb ik toch wel weer een glimp van dat beest weer gezien hoor.
en omdat ik het het zeker niet meer verwacht had...vooral zijn inzet..!

Iedereen wil graag de Classico... ik niet zozeer.
want ik vind het ook mooi als de underdog wint .. en maar zo kunnen Chesea en Bayern eens laten zien dat Barca en Madrid niet onverslaanbaar zijn.

19 april 2012 om 13:09

keep on dreaming...chelsea en beyern worden beide weg gespeeld uit. 1 doelpunt verschil is miniem vooral het wedstrijd beeld barca-chelsea zie ik somber in..ik denk dat chelsea met 3 keepers moet spelen in barcelona om kans temaken op dat grote breede strake veld. laten we nou eerlijk zijn het is wel leuk dat een team een keer barcelona kan verslaan dat is leuk voor het voetbal maar om te zeggen dat chelsea verdiend om in de finale testaan op basis van deze overwining vind ik toch te ver gaan want wat barca laat zien en kan dat gaat toch verboven wat chelsea kan en heeft laten zien.

19 april 2012 om 13:17

@elmadrigal....

Waar heb jij het over.... Wie praat nou over verdiend!! Volgens mij heeft niemand hierboven het woordje verdiend gebruikt... in geen enkel context is dat woordje gebruik.

Jij doet nu alsof deze clubs onverslaanbaar zijn... door dit soort reactie's hoop ik echt dat jullie uitgeschakeld worden.
Ik wil zien hoe onverslaanbaar jullie worden als de 'fairplay' regel in werking gaat.
Als wij hier 500 miljoen in rood mochten staan.... hadden we ook finale gehaald..

En Bayern als Chelsea zijn beide instaat om dit vol te houden.

19 april 2012 om 15:24

hahaha wij gaan zien volgende week..elke team kan verliezen en dit is niet het eerste keer dat barca verliest...maar je moet niet doen als of chelsea en beyern niet met schulden kampen. ik heb het over verdiend..ik... een team moet het verdienen om in een finale te staan van zo een grote toernooi en op basis van het vertoonde spel van chelsea hebben ze zich zelf daar mee klein gemaakt en zelf opgetreden als een voetbal dwerg die thuis van af minuut 1 wil verdedigen terwijl je thuis gewoon voor de volle winst moet gaan maar goed daarmee geeft chelsea indirect toe dat barca gewoon veel beter is en was en dat een overwinning van chelsea gewoon uit fortuin kan ontstaan en niet door voetballen barcelona verslaan...and thats a fact zie het voor je barcelona thuis tegen chelsea op de counters gaan spelen..dan is de helft van de wereld alweer tegen barcelona en gaan ze barca afzeiken maar als chelsea het doet is dat juist goed..hhaha ik kan altijd lachen om die barca haters...get a life

19 april 2012 om 20:30

Jij weet net zo goed als alle andere voetbal fans dat elk team dat vol voor de winst gaat tegen dit barcelona van een koude kermis thuis komt .. dan word je nou eenmaal afgeslacht.

Chelsea heeft dit gewoon goed gedaan .. er is geen andere manier om dit barca te bestrijden .. gewoon dicht gooien en hopen op een goeie counter.

Ik weet ook waarom al die Barca lief hebbers liever benfica in de halve finale hadden gehad .. dat was makkelijk geweest omdat die wel blijven aanvallen .. en hun verdediging niet zo goed is

En er zijn genoeg mensen die een hekel hebben aan Barca alleen al van wege het fijt dat ze 4 keer in de week buiten trainen ook nog naar de Drama school gaan ...

19 april 2012 om 20:46

@elmadrigal...

Zoiezo ben absoluut geen Barca hater.. sterker nog... na Feyenoord komt er heel lang niets....en dan op enige afstand staan een paar clubs waaronder Barca waar ik wel sympathie voor hebt.
Dus dat slaat nergens op...en natuurlijk zullen de andere clubs wel schulden hebben, maar het is algemeen bekend dat de spaanse en portugese clubs een hele grote belastingschuld hebben. En dat is buiten hun 'normale'schuld om.
Maar net zoals @toljo hierboven ook zegt...chelsea heeft het gewoon heel goed gedaan. Ze zijn niet gek en ze weten wat Barca kan.
En je kan zeggen wat je wil over hun speelstijl, maar ze staan wel in de halve finale. en ze staan voor.... op Barca..dus dan verdienen ze het ook wel.
Dus je lacht maar een end weg... maar ik zit er niet mee!

20 april 2012 om 12:12

elmadrigal,

Als chelsea een uitdoelpunt maakt moet Barca er 3 maken.. Dat kunnen ze uiteraard wel, maar dan moeten ze wel een goede dag hebben.. Kan nog wel eens een spannend potje worden in barcelona..

19 april 2012 om 13:06

ik vind dat je Drogba wel minimaal als breekijzer kan gebruiken dus nog een minimaal 1 jarig contract.
Je ziet in de FA cup wedstrijd en nu CL dat hij nog steeds kan presteren en het is het hoogste niveau.

19 april 2012 om 13:45

Die vervanger hebben ze al lang al gehaald en voor een bedrag van 60 miljoen genaamd Torres.

Wat een heerlijke voetballer is het toch! Sterk, technisch, mentaal ijzersterk, en wát een persoonlijkheid in het veld! Er loopt echt iemand rond, dat in tegenstelling tot veel spelers die als 'topvoetballers' gezien worden. Hij heeft gisteren weer bewezen absoluut beslissend te kunnen zijn in wedstrijden op Europees topniveau. Een parel voor de voetbalwereld, wat mij betreft!

19 april 2012 om 12:20

Zijn techniek liet hem wel een paar keer goed in de steek, anders had hij zeker 2 kansen meer kunnen hebben.

19 april 2012 om 12:32

Ik zeg ook niet dat hij de techniek heeft van Messi, Xavi of Iniesta! Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind zijn techniek zeker goed als je kijkt naar zijn lichaamstype en lengte, dat bedoelde ik meer.

19 april 2012 om 12:41

Klopt, voor zijn lengte heeft hij een goede beheersing. Hij is vooral een speler die in zijn element zit als hij geen ruimte van de tegenstander krijgt. Dan kan hij lekker erin kleumen, leunen, beuken en vallen als het kan.

19 april 2012 om 12:58

Zijn techniek? Volgens mij was het zijn snelheid die hem in de steek liet. Er lag zoveel ruimte achter de verdediging dat een snelle sturrige denk ik veel meer had waargemaakt!

19 april 2012 om 13:01

@frikx Het zal een beetje van beiden zijn. Ik herinner me nog een paar momenten in de eerste helft, voor die 1 - 0 waar hij zo door het midden kon doorsteken maar de bal tegen Puyol aan schoot. Met wat meer balcontrole had hij veel meer met zulke momenten kunnen doen.

19 april 2012 om 12:20

We moeten niet overdrijven, ook Torres had die bal met gemak gemaakt. Ik vind dat hij de bal er nog slecht inschiet zelfs.

@pg

Precies...

19 april 2012 om 13:02

Nee dat denk ik eigenlijk niet. Torres heeft dit seizoen juist heel veel van dit soort ballen verprutst. De Torres van dit seizoen had die bal eerst aangenomen en vervolgens geprobeerd om zijn tegenstander uit te kappen en de bal daarbij hoogstwaarschijnlijk verloren.

Begrijp me niet verkeerd, ik zit hier niet om Torres af te kraken. Vind het nog steeds een fantastische voetballer en ook als hij niet scoort is hij erg belangrijk. Hij heeft een sublieme aanname, kan goed dribbelen en is daardoor erg balvast. Ook heeft hij een redelijke pass in huis. Maar hij is zijn scorend vermogen kwijt, zijn doelgerichtheid. Gebrek aan zelfvertrouwen denk ik. Ik vond het ook zeer onterecht dat Youri Mulder hem zo zat af te kraken gisteren, volgens mij heeft hij hem nog niet aan het werk gezien dit seizoen.

19 april 2012 om 16:03

Ac_milan22

Het spijt me maar jou reacite vind ik nergens op slaan, wat wou je anders? snoekduik?
het belangrijkste voor drogba en chelsea is dat hij zat.

19 april 2012 om 12:32

Wat een heerlijke, sterke voetballer vooral (die gisteren bijna alleen maar op de grond lag) is dat inderdaad. Technisch gezien is hij echt niet zo goed als bijvoorbeeld een Torres en snel is al helemaal niet meer. Die gaat echt niet nog 2 jaar door bij Chelsea.

19 april 2012 om 13:05

Torres is ook niet de meest technische speler. Waar Drogba het compenseert met kracht, deed(!) Torres het met snelheid.

19 april 2012 om 14:21

Torres heeft juist een fantastische techniek. Waar Drogba dat eerste kansje verpruste door zijn slechte balaaname had Torres hem zeker goed voor zich neergelegd en dan was het een 100 procent kans. Of hij hem had gemaakt is een tweede, aangezien Torres niet echt in de staat is het net te vinden dit seizoen.

Als je je mening baseert op deze ene wedstrijd, dan zou je wellicht zeggen van niet. Echter wanneer het gehele seizoen van Drogba in ogenschouw neemt, dan kom je tot de conclusie dat het beste er wel vanaf is. Al blijft hij op dit moment natuurlijk wel de beste aanvaller die Chelsea tot zijn beschikking heeft.

19 april 2012 om 12:22

Ben het volledig eens met jou reactie. Ik volg het engels voetbal en als ik chelsea zie
spelen dan vind ik het jammer dat het niets minder is dan een afgezakt ploeg is. Ze draaien wel beter dan onder Villa Boas. Over Drogba, moet lekker gaan cashen in de midden-oosten of in Amerika. Hij kan het Engels Niveau niet meer aan, loopt over het veld, geen snelheid meer .. dat beest dat hij was dat killer dat hij was.. dat is er niet meer. Neemt niet weg dat het gewoon een topvoetballer was, echt genoten van die gast.

Chelsea moet gewoon de ploeg gaan verjongen, maar dat zal geen probleem zijn voor Ambramovic...

Drogba was gisteren het boegbeeld voor de rest van de ploeg Hij speelde vol strijd, gaf alles voor Chelsea en maakt het beslissende doelpunt. Met zo'n mentaliteit moeten de spelers altijd spelen, dan komt het echt wel goed. Drogba hield gewoon drie verdedigers in zijn eentje bezig. Ik vond het jammer dat hij zovaak ging liggen. Maar dat zorgde er wel voor dat de verdediging van Barca gefrustreerd raakte. Heerlijk resultaat gehaald gisteren..

King of Drogba.

Op deze manier kan je idd nog wel een paar jaar mee, de halve tijd lig je op het veld. Zo kan mijn opa nog wel mee

zou toch wel lachen zijn als straks de finale bayern - chelsea word... denk niet dat velen dat voorspeld zouden hebben

Een verschrikkelijk huilebalk die jammer genoeg tegen een bal aan kan trappen. Doet Toivonen wat hij gisteren deed is de wereld te klein, maar dit zal dan wel weer professioneel zijn.

19 april 2012 om 12:12

Als Toivonen het zou doen tegen Barcelona, zouden veel voetbalfans het ook geweldig vinden. De grootste reden waarom veel mensen het niet zo erg vonden wat Drogba gisteren deed is volgens mij het feit dat het juist tegen Barcelona gebeurde, die zelf nogal een reputatie hebben als het gaat om een 'verschrikkelijke huilebalk' zijn, zoals je het noemt.

19 april 2012 om 12:35

Tegen Napoli had Drogba toch ook een walgelijk schwalbe. Dat was zeker ook professioneel. Zeer trieste voetballer is het.

19 april 2012 om 13:56

Het gaat niet alleen om deze wedstrijd. In de premier league is dit misschien wel het grootste mietje wat er rondloopt.

Wat is er met de Droga van weleer gebeurd? Die ene die niet zo vaak naar de grond ging?(nee, ik baseer dit niet alleen op gister, want de laatste twee jaar is hij al een ongelooflijke aansteller geworden).

19 april 2012 om 12:11

Wat is er met barca fans gebeurd?

oh ja, die zijn nog steeds slechte verliezers.

19 april 2012 om 12:14

Hoe kan je uit deze reactie halen dat ik een slechte verliezer ben? Drogba was gewoon vreselijk irritant bezig en ik ben niet de enige die dat vond.

Overigens was het wel een beetje zuur/onterecht hoe Barca verloor, maarja. Heb er vertrouwen in dat de klus in Camp Nou 'gewoon' wordt geklaard.

19 april 2012 om 12:44

Koekje van eigen deeg noemen we dat. Maar maak je geen zorgen Busquets zal ook wel een mooie voorstelling laten zin in het Camp Nou hoor! ;

19 april 2012 om 12:16

Ga niet zo janken. Alsof barca spelers niet vaak op de grond liggen. Jullie hebben met Busqeuts, Masherano, pedro, piqeu meesters in acteren.
Chelsea stond gisteren gewoon goed te ballen vooral de counter waaruit de goal komt. Alles klopte daarin! Daar kan Barca nog wat van leren van die Efficiency.

Accepteer gewoon je verlies. Ik denk dat Barca in camp nou gewoon gaat winnen. Chelsea had gisteren erg veel geluk dat de laatste bal van Pedro er niet in ging.

19 april 2012 om 12:17

Nogmaals, wat heeft dit met verlies te maken?! Hoe kan jij uit mijn reactie halen, dat ik niet tegen mijn verlies kan? Waar heb je die paar ogen gehaald?!

Drogba was gister gewoon vreselijk irritant bezig punt uit. Maar ja, het is geen Barcelona dat naar de grond ging, dus nu maakt het niet uit. Ga toch fietsen man, wat een onzin.

19 april 2012 om 12:21

Drogba gaat altijd makkelijk naar de grond als het kan hoor. Die man is een meester in het gebruiken van zijn lichaam. Als hij moet blijft hij staan terwijl er 5 man tegen hem aanbeuken, maar hij kan ook gaan liggen bij minimaal contact.

19 april 2012 om 12:29

@fcblionelm

Ik vind dat je je niet moet verlagen naar dat niveau... Vind jij het leuk/rechtvaardig als iedereen altijd over de spelers van Barcelona klagen? Waarom zou je het dan zelf wel doen tegenover een speler van Chelsea? Je moet niet zo erg naar het negatieve kijken, bekijk het positief zou ik zeggen. Het was een zeer zeer sportieve wedstrijd. Ik had nooit verwacht dat Chelsea zo professioneel was.

19 april 2012 om 12:33

Beste Ac_milan22

Je hebt helemaal gelijk en eigenlijk moet ik niet zo kinderachtig doen. Maar gister was Drogba echt the woman of the match, wat een mietje. En dan zie ik nog mensen reacties plaatsen als: Oh Drogba was zo slim bezig bla bla.

En dat terwijl men als eerste klaarstaat om Barca spelers neer te halen wanneer zij volgens hen makkelijk naar de grond gaan.

Maar voor de rest kan ik mij vinden in jouw reactie.

Leuk dat ie gister scoorde, maar mijn god wat viel onze Didier gisteren vaak theatraal op de grond... Heel erg zonde, want heeft ie niet nodig.

Ondanks dat hij behoorlijk irritant bezig was gisteravond met zijn valpartijen, gun ik Drogba de Cl-winst wel, mooie afsluiting van zijn carriere op topniveau. Langer doorgaan op dit niveau moet hij zichzelf niet aandoen, lekker nog ergens een jaartje of 2 cashen op bedenkelijk niveau.

Het was toch heerlijk om te zien, dat drogba door alleen al zijn lichaam erin te zetten, barcelona 3 tot 4 man nodig had om hem af te stoppen.

Berensterk deze man beschikt ook over de nodige techniek, hij lag veel op grond gisteren denk ik om barca uit haar spel te halen .

beetje onnozel...omdat ie een intikkertje maakt kan hij nog wel mee? Iedereen kan per ongeluk wel eens op de juiste plaats staan, dat bewijst niet dat je nog mee kunt met het niveau.
Dan had hij beter de wedstrijd van zondag tegen tottenham kunnen noemen, toen speelde hij een sterke pot en liet hij meer zien dan 1 intikker.

Nou ja in genoeg wedstrijden tegen de kleintjes dit seizoen kon je wel zien dat het beste er af is. Heb me heel wat wedstrijden geërgerd aan hem. Maar in dit soort heetgebakerde thuiswedstrijden als gister kan hij wel van waarde zijn. In de thuiswedstrijd tegen Napoli was hij opeens weer fenomenaal en gister is hij ook van waarde geweest. Dan staat er wel een echte Chelsea-speler met ervaring die loopt te sleuren en te doen. Torres zou er wat anoniem bij kunnen gaan lopen als hij niet in het stuk voor komt.

Overigens hou ik er ook niet van als hij zo vaak gaat liggen, maar misschien wilde hij die van Barcelona wel irriteren. Ik denk dat dat wel gelukt is, maar het verdiend niet de schoonheidsprijs eerlijk is eerlijk. Na een tijdje mocht hij wel weer gewoon lekker gaan voetballen, maar het is hem vergeven met dat doelpunt. Bovendien gaan ze bij Barcelona natuurlijk ook weleens liggen, en waar niet eigenlijk?

Toch zou ik in de competitie vaker voor Torres kiezen.

Vroeger kreeg je hem niet eens op de grond met zijn snelheid en kracht. De kracht en power heeft die nog wel, maar snelheid heeft hij wel ingeboet. Door volop in de strijd te gaan, en af en toe acteren is Drogba nog van grote waarde. Torres is te makkelijk te verdedigen, wordt zo van de bal gezet, en is voorspelbaar, alleen maar rennen, rennen.

''een beetje geluk'' is nog zacht uitgedrukt. Chelsea heeft mede dankzij een behoorlijke dosis geluk het maximale weten te halen uit de wedstrijd. Nu is het voor Barca de beurt om het maximale eruit te halen.

Voor Chelsea en zeker voor Drogba is dit een heel mooi resultaat alleen moeten ze zich niet te vroeg rijk rekenen. Want als Barca volgende week de wedstrijd op een goede manier (met ruime cijfers) winnen, waartoe ze in Camp Nou zeker in staat zullen zijn, dan praat niemand meer over de eerste wedstrijd.

Hoewel ik geen fan was van zijn geduik gisteren, moet ik wel zeggen dat het hielp. Puyol werd echt mega opgefokt.

19 april 2012 om 12:21

inderdaad hij heeft een psychologisch spelletje gespeeld met de verdedigers van barcelona, eerst bij licht contact gaan liggen zodat het lijkt alsof drogba een lichtgewicht is maar dan plots in de 16 verschijnen en die bal binnen knallen! puyol verschoot wel even.. in de 2e helft met een 1-0 voorsprong kon je drogba niet meer van de bal zetten, met 3man om hem heen zelfs.. ik zei het al eerder barcelona is mss het beste elftal maar met de juiste aanpak zijn ze te verslaan.

Leuk voor hem dat hij gescoord heeft en matchwinner is geworden, maar deze uitspraken getuigen wel van enige zelfoverschatting. Zijn goal was goed en enigszins gelukkig afgerond, maar de pass op Ramires en zijn actie en assist vond ik toch wel wat mooier. Verder heeft Drogba een paar keer aardig de bal vastgehouden, maar verder vind ik het een matige speler voor een club als Chelsea. Als Torres een beetje meer scoorde had Drogba er ook helemaal niet meer in gestaan.

Deze man is echt niet meer goed genoeg om in de top mee te doen. Iedere spits had die bal er wel ingeschoten, misschien op Torres na dan. Hij lag alleen maar op de grond tijd te rekken en zo probeerde hij Barca uit hun spel te halen. Daar is natuurlijk niks mis mee als je weet dat je voetballend de mindere ploeg ben maar voor de neutrale toeschouwer was het niet leuk om naar te kijken. De returnwedstrijden zullen nog wel spannend zijn en hopelijk zullen dat leukere wedstrijden zijn voor de neutrale toeschouwer. Ik kijk in ieder geval vast uit naar zaterdag met wedstrijden als Arsenal-chelsea en Barcelona-madrid.

Vind het wel jammer dat door ouderdom zijn evenwichtsorgaan zo aangetast is. Vallen deed hij gisteren te veel (ook als dit bij Barca gebeurt is dit niet goed trouwens).

Aan de andere kant. Misschien moeten we het ook gewoon als slimmigheden zien wat Drogba gisteren deed. Misschien hoort bij topsport ook een scheidsrechter bespelen, je tegenstander uit zijn tempo en spel halen.

Feit is dat hij een kans had en die afgemaakt heeft. Dat is knap. Als voetballiefhebber kon ik er gisteren minder van genieten maar toch.

Weetje wat ook zo schrijnend is... Wanneer Barca elke keer naar de grond gaat(iets wat meevalt) is het vreselijk irritant en matennaaierij, maar wanneer een andere ploeg of speler het doet, is het slim en zeer doordacht..... Beetje vreemd.

19 april 2012 om 12:24

nu moet je de rollen niet omdraaien.... barcelona is de koning in het vallen en tijd rekken.. nu hebben ze een koekje van eigen deeg gekregen dus barcelona fans hebben helemaal geen recht tot spreken integendeel ze zouden applaus moeten geven aan chelsea wat nu de morele winnaar is.

19 april 2012 om 12:26

Je begrijp toch wel dat iedereen die niet voor Barca is, het gewoon geweldig vindt dat jullie nu eindelijk eens ervaren wat voetbalfans van andere clubs hebben gevoeld? Natuurlijk is het gedrag van Drogba walgelijk, maar het is oh zo heerlijk dat het tegen Barca gebeurt.

En dan ook nog beweren dat het meevalt bij Barca... kom nou. Xavi, Alves, Sanchez, Pedro, Busquets etc. ze kunnen er allemaal wat van. Zelfs Mascherano rolt tegenwoordig 20x.

19 april 2012 om 12:29

Echte schwalbe's, als in vallen zonder contact, zie ik amper tot nooit bij Barca? Ik weet niet waar jij al die namen vandaan haalt, maar de enige spelers waaraan ik mij irriteer(qua mieterigheid) zijn Alves en Busquets. Zij spannen samen met Di Maria, Ronaldo en Drogba de kroon.

19 april 2012 om 12:37

De Barca spelers zorgen ervoor dat ze, wanneer ze de bal dreigen te verliezen, met hun lichaam tussen de bal en tegenstander staan, los van de grond. M.a.w ze zorgen dat er minimaal contact is. Heb je Sanchez niet gezien tegen Milan? Bewust spelers opzoeken. Xavi die Seedorf een gele kaart aannaait. Het is niet alleen het vallen maar ook het overdreven gedrag dat volgt.

Bij Drogba was er ook altijd wel minimaal contact.

19 april 2012 om 12:27

Lees jij de comments feitelijk wel?

Wat een simulant is dat, om zo'n kerel om te duwen moet je van goede huize komen. Doet afbreuk aan de goede spits die hij was... niet om aan te zien al dat theater dat hij nu maakt.

Ja idd Drogba, je ligt meer op de grond dan dat je staat.
Zo zou ik het ook nog wel 3 jaar vol kunnen houden.

integendeel ja, je hebt laten zien wat voor hollywood ster je bent.

schaam je man.. je bent een beer van een kerel.. 1 meter 90 lang, maar je gaat wel met het lichste contact naar de grond toe, en ik maar denken dat busquets irritant was met dat

hahah niet te oud nee.
Maar je hebt jezelf wel volkomen belachelijk gemaakt meneertje drogba. slechtste toneelspeler ooit ! Je hebt je club en jezelf ten schande gemaakt met dat toneelspel van gisteravond.

19 april 2012 om 12:25

Maar ja hij staat wel 1-0 voor op het grote Barcalona … ;

19 april 2012 om 12:29

Helemaal mee eens ajaxdeclub21

Je bent niet te oud nee, dat heb je gisteren weer bewezen, op het doelpunt na gedroeg je je als een klein kind in een groot lichaam, hoe bedoel je ik ben niet te oud, na elk duel op de grond liggen, dat is pas belachelijk, maar natuurlijk what goes around comes around, nu deed Barca 't niet en de tegenstander wel, maar het is en blijft verschrikkelijk om 't te zien.

Gefeliciteerd Chelsea fans

19 april 2012 om 12:38

gister van chelsea's kant was geen voetbal maar anti-voetbal. Maart het heeft hun wel de overwinning opgeleverd maar ik ben er zeker van overtuigd dat barca chelsea volgende week afstraft. Heb zo'n gevoel dat El classico et dit weekend precies zo aan toe zal gaan.

Dat drogba een beest is zal ik niet ontkennen, maar volgens mij heeft hij de helft van de wedstrijd op de grond gelegen.. Laat hem eerst maar eens gewoon voetballen ipv bij elke tik te gaan liggen.. Volgens mij was hij de grootste van het veld en lag het meest op het veld.. Volgende week 3-0.. Dan gaan de poorten gevonden worden door Messi en Co.

Fenomenaal was hij gisteravond! Ook gewoon keihard meeverdedigen en alles op alles zetten! Hij verdient een nieuw contract, en anders mag hij van mij wel bij Fenerbahce komen! Wat een topspits zeg!

Wat een trieste vertoning van deze net-niet topspits. Iemand die zo fysiek sterk is maar zich zo vaak theatraal laat vallen en zo veel jankt mag echt snel met pensioen van mij.

Zo vond ik de vertoning van Chelsea in het algemeen walgelijk. Als het een klein clubje was met een klein budget kon ik begrijpen dat ze met 11 man gingen verdedigen, maar Chelsea heeft een selectie vol duurbetaalde miljonairs en gaat in eigen huis met zn elven voor de pot hangen en de bal naar voren knallen. En uit de enige counter scoren ze ook nog.

Voetbal is soms zo frustrerend. Zeker met zulke walgelijke teams als Chelsea. Ik hoopte op een finale Barca-real, maar zo een Bayern gun ik het nog omdat ze proberen te voetballen, maar je moet er toch niet aan denken dat dit Chelsea de finale gaat halen.

Leuk vooruitzicht voor de return, weer 11 Chelsea houthakkers die voor eigen goal liggen in Nou Camp. Laten we maar hopen dat Barca snel scoort en Chelsea daarna helemaal afmaakt op dat grote veld in Barcelona, dan wordt het 5-0.. Dat had het gisteren ook kunnen worden als Barca de talloze kansen had benut..

19 april 2012 om 12:32

Net niet topspits? Zo kan je hem toch echt niet noemen... Hij is een van de personen die onder Mourinho Chelsea op het kaart heeft gezet.. daar moet je toch een aardige spits voor zijn lijkt mij. Ik vond Chelsea echt zeer zeer profesioneel, ik had echt een slachtpartij verwacht. De spelers van Chelsea hebben mij gister op veel punten positief verast.. maar maak je niet druk, Barcelona gaat heus nog wel door..

19 april 2012 om 12:46

Net niet topspits ja: Nog nooit wat gewonnen, nog nooit topscorer, technisch niet top, en met Ivoorkust laat ie het ook vaak afweten. En vooral zijn persoonlijkheid is verre van top: Ik hou wel van fysiek sterke spitsen maar als je uitdeelt moet je ook leren incasseren, maar deze gast is alleen maar bezig met vallen, duikelen, reclameren, zeiken, etc etc.

Its a fucking disgrace

19 april 2012 om 13:08

Chelseapremier League: 2004–05, 2005–06, 2009–10
Football League Cup: 2004–05, 2006–07
FA Cup: 2006–07, 2008–09, 2009–10
FA Community Shield: 2005, 2009
Individualonze d'or: 2004
Uefa Cup Top Scorer: 2004
Ligue 1 Goal of the Year: 2004
Ligue 1 Team of the Year: 2004
Ligue 1 Player of the Year: 2004
Ivorian Footballer of the Year: 2006, 2007
African Footballer of the Year: 2006, 2009
Chelsea Players' Player of the Year: 2007
Premier League Golden Boot: 2007, 2010
PFA Team of the Year: 2007, 2010
Uefa Team of the Year: 2007
ESM Team of the Year: 2007
Fifpro World XI: 2007
BBC African Footballer of the Year: 2009
West African Footballer of the Year : 2010
Chelsea Player of the Year: 2010
Time Top 100: 2010
Côte d'ivoire all-time Top Scorer
World Goalgetter of the 21st Century

National team Wedstrijden 83 Goals 54

Zegt genoeg lijkt me?

19 april 2012 om 13:50

Persoonlijkheid verre van top???? Die man heeft zowat de oorlog in zijn land eigenhandig beëindigd! Ga je mond spoelen.

19 april 2012 om 18:56

Dat is niet niks..

19 april 2012 om 12:45

Hahaha, deze reactie heeft echt mijn dag gemaakt! Een Barca-fan die zegt "voetbal is soms zo frustrerend". Hoe durf je Chelsea 'walgelijk' te noemen? Ik snap dat jij als Barca-supporter graag wil dat alle tegenstanders lekker aanvallend gaan spelen, maar dat zou toch het allerdomste zijn tegen Barca met hun superieure snelheid en techniek?

Barca heeft vaker tegen ultradefensieve ploegen gespeeld en ze hebben gewoon hun niveau niet gehaald en nagelaten daar doorheen te voetballen, omdat er een voetballer tegenover hen stond met meer persoonlijkheid dan hun eigen sterren: Drogba. Dat is niet walgelijk, dat is juist het mooie van voetbal, man.

19 april 2012 om 12:51

Drogba persoonlijkheid? Wat een bedrieger en naaier is die gast.. als je dat persoonlijkheid noemt dan weet ik het ook niet meer.. Ik noem Chelsea walgelijk omdat het een miljoenenploeg is met allemaal internationals, maar die in eigen stadion de ergste vorm van catenaccio speelt.. Ook als is Barcelona superieur, dit is geen excuus.. Daarom zal Barca, zelfs als het niet wint, groter zijn dan dit soort suptopclubs die alleen maar meedoen omdat er een rijke Rus er miljoenen in pompt.. walgelijk

En ik ben helemaal geen Barcafan, ik ben fan van goed voetbal..

Van mij zul je geen visca of hala horen

19 april 2012 om 13:10

Uhm.,..hoeveel Miljoen heeft Barca de afgelopen jaren uitgegegeven...ook geen kleine centjes hoor.

En wat dan nog als ze catenaccio spelen. Ze staan 6de in de PL en hebben geen kans tegen barca als ze gaan voetballen, warrom zouden ze dat ddan doen...omdat jij en alle andere barca fans ervolgens kunnen zeggen...zie je nou wel we hebben ze afgeslacht zoals voorspeld?

Beetje raar vind je niet...barca fans kunnen gewoon niet verkroppen dat ze niet zoals elke week tegen een team aanliepen die zich naief naar de slachtbank laat brengen door voetballeend te proberen te winnen van barca.

Dat is net als dat barca straks gaat proberen om het fysiek te winnen van chelsea in de thuyiswedstrijd en te leuen op hun ijzersterke verdediging...

19 april 2012 om 18:58

Die laatste zin, geweldig.

Vervelend he Barca supporters, dat vallen? Koekje van eigen deeg. Oh en Drogba speelde een beest van een wedstrijd. Het is gewoon raar als je dat niet toe wilt geven. Hij hield in zijn eentje 4 man bezig en was toch instaat Puyol 2 maal door zijn benen te spelen. Zijn doel was ballen vasthouden zodat Chelsea eruit kon komen en dat deed hij perfect.

19 april 2012 om 12:40

Haha, inderdaad! Dat mensen dan nog gaan zeggen "nou Torres had die bal er ook ingeschoten". Drogba heeft weer eens gevochten als een leeuw, hield Barca achterin constant bezig en heeft ook nog gescoord na een erg goede positionering. Geweldig!

Om eerlijk te zijn, zie ik Drogba wel bij AC Milan belanden.

Berlusconi is toch vaak gecharmeerd van sterke voetballers met een sterke wil om te winnen. Daar komt bij dat Milan ervaring heeft met het begeleiden van 'oudere spelers'.

Drogba zou uitstekend in het rijtje van; Ibra, Boateng, Nocerino, Gattuso, Mexes etc. passen.
Het zou mij in ieder geval erg leuk lijken!

19 april 2012 om 12:37

We worden al een tijdje met Drogba in verband gebracht, aangezien hij oud is lijkt het me nog meer mogelijk, Milan kennende haha... Nee grapje. ik zie het niet gebeuren.; (al is hij welkom hoor).

19 april 2012 om 12:39

Toch zou ik wel benieuwd zijn naar een Milan met een echte targetman in de punt, met Zlatan in een vrije rol daarachter. Het zou een dodelijk koppel zijn, denk ik!

19 april 2012 om 12:43

Absoluut! Wie houdt Ibra, Drogba en Boateng tegen? Hahahah, dat gaat hem niet worden. Pik Drogba gewoon transfervrij op; geef hem het respect dat hij verdiend. Laat hem deel uitmaken van de AC Milan familie en ik ben er van overtuigd dat deze man, gemakkelijk nog twee jaar mee kan. Hij is fysiek nog zo sterk en als je zijn goal tegen Tottenham bekijkt, zie je dat hij voetbaltechnisch ook totaal geen problemen heeft, ondanks zijn 34 jaar!

Drogba is echt een held, met een beetje geluk winnen ze de champions league, dat zou een mooi moment zijn voor drogba om te stoppen, al zie ik dat niet gebeuren.

Ongelooflijk hoe Drogba door sommigen wordt afgeschreven als topspits. Ik denk dat het ligt aan de Nederlandse voetbalfilosofie die veel mensen hebben, die voorschrijft dat een spits technischer moet zijn en "gewoon moet voetballen". Mensen onderschatten het mentale aspect van topvoetbal, helemaal in dit soort wedstrijden waar het om de knikkers gaat, toch wel heel erg, ben ik bang. Drogba was mentaal de aller-allersterkste gisteren, en in combinatie met een heel erg simpele, maar toch wel erg effectieve aanvalstactiek (hoge ballen op Drogba tegen de kleine Puyol en Mascherano), heeft hij ervoor gezorgd dat Chelsea geconcentreerd bleef en Barca zich ging ergeren, waardoor ze eigenlijk de hele wedstrijd niet het baltempo hebben kunnen bereiken dat nodig is voor de effectiviteit van hun spel.

19 april 2012 om 12:40

Nee, het beste is er echt wel vanaf hoor. In de competitie is hij voor de Chelseafans vaker irritant dan nuttig. Maar in zulke wedstrijden, waarvoor hij zich nog helemaal kan opladen, kan hij met zijn geslepenheid en fysieke aanwezigheid voor een hoop gevaar zorgen. Zo'n Puyol is ook niet gewend dat 100 kilo constant tegen hem aanbeukt.

Trouwens, waarom heeft niemand het over Lampard.

19 april 2012 om 12:45

What about Lampard, dat hij weer is opgeleefd bedoel je? Het is niet meer de Lampard uit z'n hoogtij dagen, al laat het huidige spel van Chelsea dat ook niet toe, maar hij is wel veel beter dan een aantal maanden terug ja!

19 april 2012 om 12:46

Ik heb het niet over de competitie, aangezien ik de Engelse competitie sowieso niet zo volg. Ik reageer op mensen die Drogba afschreven na gisteren! Dat vind ik echt ongelooflijk, want hij was gisteren in mijn ogen de beste man op het veld.

19 april 2012 om 12:52

Gister speelde Lampard sterk.

@ healer

Ja dat slaat inderdaad nergens op. Gister was hij een ware plaag.

Drogba heeft Chelsea naar het niveau getilt waar ze nu zijn. 1 van de sterkhouders, dus ik snap niet dat mensen zo'n bizar domme mening hebben dat hij niet goed genoeg zou zijn.. En als Iniesta weer eens gaat liggen hoor je die barca fans ook niet klagen

Wat een held is het ook, Didier Drogba. Hij laat zien op zen 34ste nog steeds de beste spits van Chelsea te zijn. Ongelooflijk hoe hij gisteren in zen eentje een hele verdediging oprolde. En dat theaterspelen, tja dat zit er gewoon in. Gisteren was het wel extreem, ik denk dat hij Barcelona een koekje van eigen deeg wou geven, en het is aardig gelukt. Puyol & mascherano werden helemaal gek.

Jammer genoeg laat hij zen beste niveau alleen maar zien in topmatchen... Nu tegen Barcelona, maar ook tegen Valencia, Napoli en Tottenham stond hij op, net als onze andere 'legends' trouwens.

Als drogba dit bij real madrid heeft gdn dan vonden wij de barcafans het geen enkel probleem, maar we kunnen erover blijven zeuren, we staan 1-0 achter en moeten volgende week alles op alles zetten, barca fans onze club needs us!!!

Nu ben je niet te oud, laat volgende week maar zien dat je niet zo vaak gaat liggen! Mooi goal, meer werk van Lampard en Ramires. Dat liggen werd ik gek van, groot gelijk dat Puyol daar ook gek van werd. Vond het mooi dat Puyol en Drogba erg vriendelijk waren. Zo speel je voetbal :D

Je lag anders wel de hele tijd op de grond, schwalbe koning

19 april 2012 om 13:14

Je hebt gelijk, maar schwalbe koning????

De koning, keizer, prins én president van de schwalbe spelen allemaal bij Barca

19 april 2012 om 13:20

Dan kijk jij geen Barcelona... alleen in de classico's doen ze dat omdat al die dodentrappen niet bestraft worden door de scheidsrechter ( wat echt onbegrijpelijk is). Drogba heeft er evenveel gemaakt gisteravond als Busquets het hele seizoen.. probeer ook eens een keer een eigen mening te vormen in plaats van iedereen altijd napraten.

Een uitstekende voetballer maar een verschrikkelijk slechte acteur. Deed af en toe pijn aan mijn ogen. Zeer genant! Ik begrijp niet dat die scheidsrechter op een gegeven moment geen gele kaart trok wegens spelbederf.

Wacht maar volgende werk Chelsea denk klaar we zijn binnen
Hell no!!

Nooit barca maakt het dinsdag wel af!

19 april 2012 om 13:07

Dat hoorde ik de laatste weken al. Toen zei iedereen dat Barca op Stamford Bridge wel met 0-5 zou winnen. Wat blijkt? Chelsea wint. Chelsea zal Barca nooit onderschatten. Ik verwacht een zelfde soort wedstrijd en in dat soort wedstrijden heeft Barca het altijd enorm lastig.

Volgens mij is er maar één iemand die een club onderschat en dat ben jij.

19 april 2012 om 13:15

Ik hoop zo dat ze doorgaan....1 goaltje maken daar en er liggen volop kansen natuurlijk

19 april 2012 om 13:22

Als Barça wint mogen we dat dan ook van jou zeggen ? Chelsea heeft gisteravond heel veel geluk gehad anders was het ook gewoon 1-3. maja zo gaat dat, maar in een vol Camp Nou gaat dat niet gebeuren, er is iets magisch en spiritueels aan dat stadion dat de spelers kracht geven, natuurlijk met de 100000 fans erbij. Prachtig, ik kan niet wachten op dinsdag

19 april 2012 om 13:24

Zeker dat er dan volop kansen liggen, want Barca moet dan driemaal scoren. Dat zal zeer lastig gaan. Hopelijk is Luiz dan terug, want die kan je dan als extra verdediger neerzetten. Gisteren heeft Chelsea een uitstekend uitgangspositie behaald, nu kunnen ze verdedigen en wachten op de kans. Echter, ook uit moeten ze vol concentratie spelen. Ik verwacht nog steeds een lastige wedstrijd, Chelsea moet nogmaals veel geluk hebben.

@ Gusev8, nee dat kan je niet van mij zeggen. Ik heb namelijk al die tijd aangegeven dat Chelsea niet kansloos was, maar wel eruit zou gaan. Dit is dan toch geen onderschatting? Daarentegen lees ik bij elk topic over Chelsea Barca fans met arrogante reacties. Serieus, ik heb me daar enorm aan geïrriteerd. Sinds wanneer verslaat Barca Chelsea gemakkelijk? Nooit.

We maken Het dinsdag af
Je gaat niet zeggen dat ze 90 min lang gaan spelen met 10 man voor
De doel! Echt schande en Messi is magisch thuis wacht maar! Barca scoort er zeker 3

19 april 2012 om 13:18

Uhm...jawel...dat ga ik wel zeggen. Ze zullenz eker met 9 voor het doel staan en via ramires/mata of evt sturridge (is die geblesseerd of gepasseerd) hopen op 1 rappe en dodelijke counter die wordt afgemaakt door Drogba...dan krijg je het Camp Nou wel stil.

Of het gaat lukken zullen we nog moeten zien, maar dat dit hun strijdplan zal worden staat denk ik wel vast...bereid je maar voor

Opa leek gisteren meer op m'n buurvrouw dan op een topspeler, hij lag tweemaal 45 minuten op z'n rug!

Ga aub weg! Wat een vertoning was het gister!
Zo wil ik nooit winnen als die kansen er wel in gingen was het 4-1!
Normaal gaan die erin en gister niet!
Dus hij denkt echt dat Chelsea scoort en niks Tegrn krijgt!
Ga weg man.. Zijn mietjes spelers van chelsea

Zo goed is hij echt niet hoor
Hij zat steeds maar te helpen achter rare spits en vertoning!

Klein beetje off topic, maar wel relevant vind ik:

Ben ik de enige die zich mateloos heeft geërgerd aan het feit dat die spelers van Chelsea meteen de spelerstunnel in gaan? Wat is dat voor arrogant en waardeloos gedrag om je supporters te bedanken. Bij Chelsea en ook bij United doen ze dat altijd (heel Engeland misschien?): dan winnen ze een grote wedstrijd en dan zijn ze de tunnel in.

Wat is dat nou man. Chelsea speelt een zeer matig seizoen, maar staat toch in de halve finale Champions League en je speelt tegen de grote favoriet voor de titel, de te kloppen ploeg en al helemaal met de emoties van 2009 is het de belangrijkste pot van het seizoen. En dan win je gewoon thuis met 1-0! Fantastisch toch, supporters helemaal door het dolle heen. Nee, want doen de heren spelers, even klappen naar het publiek en de tunnel in. Kom op man, dan maak je toch met het hele team een ronde over het veld om het publiek te bedanken, samen te feesten.
Kijk naar Feyenoord-ajax, we wonnen eindelijk weer een keer van Ajax. Spelers bleven nog 10 minuten op het veld, iedereen springen, zingen, juichen, spelers rond alle vakken en feesten. Zo hoort het!

19 april 2012 om 13:47

Samen feesten? Gozer ze zijn nog niet door hoor? Zou maar raar zijn als ze het al gingen vieren..

19 april 2012 om 14:46

jij hebt duidelijk geen leven als ik je zo zie uitleven op voetbalzone met al je gefrustreerde reacties.

19 april 2012 om 19:19

Dan raad ik je aan meer Engelse wedstrijden te kijken dude..

Conclusies trekken op basis van 1 wedstrijd .. hahahahahah triest en zielig!

Heerlijk om al die reacties van gefrustreerde Barca supporters te lezen. Wat een hoop zielige figuren. Wat speelde Barca geweldig gisteren , ik heb minstens 408 breedte passjes gezien , wow wat een hoog niveau. Sergio en Xavi beiden 200 balcontacten.. Slaapverwekkende kabouters. Chelsea verliest nooit van Barca , Dream On!! zielige verliezers

19 april 2012 om 19:04

Jij bent een geweldige comediant, 408 breedte passjes, hahahahaa

Die kerel kan cker nog 1, 2 of 3 jaar door, als hij net als gisteren steeds kruipend over het veld heen gaat.

19 april 2012 om 14:57

1 jaar denk ik nog bij Chelsea, daarna zullen ze denk ik toch behoefte hebben aan een wat jongere spits, ik denk dat Torres dan de nummer 1 spits word, tenzij hij niet genoeg krediet opbouwt en Abramovich gewoon verder kijkt naar een andere spits.

Hij hebt zeker getoond niet te oud te zijn voor het klusje. Met dat zuigen, aanstellen en irriteren kwam hij over als een verwend nest van begin 20. Het is een prima aanvaller die blijkbaar nogsteeds de beste is die ze kennen opstellen daar bij de blues. Maar dat Drogba steeds triester en vervelender qua gedrag word is een gegeven.

Blijf me alleen er over verbazen dat een gozer die zo groot en sterk is om de haverklap op de grond ligt?

Wees eerlijk, Drogba was één en al drama vandaag. Ongelooflijk veel balverlies en lag meer op de grond dan dat hij stond. En die goal getuigde nou ook weer niet van een dodelijk killersinstinct en een koele afmaker, hij kreeg hem met geluk voor de voeten en schoot hem nog behoorlijk slecht in ook. Natuurlijk was het wel dodelijk efficiënt, 1 kans 1 goal, maar ga me niet vertellen dat dit echt klasse was van Drogba.

Daarom vind ik deze uitspraak ook onzin:

“degenen die zeiden dat ik te oud was, hebben nu kunnen zien dat ik nog wel één, twee of drie jaar door kan op deze manier.”

Baseert hij dat op dit ene (ietwat gelukkig) doelpuntje??? Beetje kort door de bocht om dan te zeggen dat hij nog 3 jaar mee kan. Hij kan het niet gebaseerd hebben op zijn spel lijkt me want dat was echt dramatisch.

19 april 2012 om 20:07

Ah fijn dat je niet opnoemt hoe hij telkens 3 of 4 man van Barca bezighield. Ik zag hem Adriano zelfs een paar keer zoek dollen, wees een vent en objectief en accepteer dat Drogba letterlijk een maatje te groot voor Barca was.

Weken hiervoor heb ik al gezegd dat fysiek Barca de strijd met Chelsea niet kan winnen, en zie hier hoe Drogba door jullie verdediging simpelweg door heen beukt en nog een doelpunt maakt ook.

20 april 2012 om 17:24

Jij maakt jezelf echt compleet belachelijk. Ik heb niks met Barca (ben eerder een Real fan zelfs) of Chelsea en dan zeg jij dat ík objectief moet zijn terwijl jij degene bent met een Chelsea logo als profielfoto.

Drogba was inderdaad een maatje te groot voor Barca, alleen dan slechts letterlijk. Want hij kan dan wel sterk en groot zijn, als hij steeds omvalt heb je hier ook niks aan.
Het was dan ook niet beuken door de Barca verdediging zoals jij zei, maar eerder vallen. Dit vind ik vreemd aangezien Drogba (normaal gesproken) inderdaad een erg sterke speler is. Normaal houdt hij inderdaad wel een aantal verdedigers bezig maar gister was dit tot mijn verwondering echt niet het geval hoor, hij speelde echt slecht. Viel alleen maar om wat leidde tot balverlies, en andersom.
En aangezien hij gescoord heeft en Chelsea gewonnen kijk je al snel iets minder kritisch naar de rest van zijn prestaties, vooral jij als Chelsea fan, maar je kan niet ontkennen dat Drogba voor de rest een dramatische wedstrijd speelde! Totaal geen vast aanspeelpunt, en alleen maar balverlies/vallen. Dan ben jij juist degene die niet objectief is.

Ik heb me geergerd aan Drogba en tevens heb ik me vermaakt met Drogba.

Aan de ene kant vind ik schwalbes verschrikkelijk! Ik vind het een soort valsspelen en het is totaal niet leuk om naar te kijken. Vandaar de ergenis.

Aan de andere kant heeft het me ook wel weer vermaakt, omdat Drogba nu heeft laten zien aan Barcelona hoe verschrikkelijk irritant het is om steeds te gaan liggen.

Ik hoop dat Drogba nu duidelijk heeft gemaakt aan Barcelona dat het verschrikkelijk irritant is. Na deze wedstrijd hoop ik dan ook dat zowel Drogba als de Barcelona spelers eerlijk gaan spelen de volgende wedstrijden!

Als je zag hoe snel hij herstelde van al zijn 'blessures' gisteren, zou je zeggen dat hij een jaar of twintig was. We hebben weer menig 'medisch wonder' mogen aanschouwen gister.

19 april 2012 om 17:12

Nee hier mag je nog niet van een medisch wonder spreken. Als je per brancard van het veld word gedragen en enkele momenten later weer iedereen eruit sprint; Dat is een medisch wonder....hij speelt volgens mij bij Barcelona, rechtsback dacht ik. Snap nog steeds niet hoe hij die klap overleefd heeft, absurd zeg.

19 april 2012 om 20:05

Kan me nog aardig herinneren hoe snel Dani Alves opkrabbelde na die overtreding van Pepe, rolde 10x over en weer alsof zijn been eraf werd geamputeerd. Gaat met de brancard eraf, een medisch wonder dat hij een seconde later lachend het veld op huppelde.

Barca fans; grootste hypocrieten die er zijn. Bah!

Lieve Drogba,

Wat je hebt laten zien, is het feit dat je nog een baby bent. Een persoon die constant op de grond ligt en geen 5 minuten op z'n eigen benen kan staan.

Ik zal er verder geen woorden aan vuil maken, daar er ook genoeg barca spelers zijn die (te lang en te vaak) op de grond liggen.

Als barca fan dacht ik laat ik dit zelf maar even zeggen, een stukje reflectie naar mijn eigen club toe.

Wel wil ik Drogba complimenteren met het feit dat hij gescoord heeft.

Ik denk dat Barca uiteindelijk wel aan het langste eind zal trekken en dat het voetbal zal zegevieren. Ook denk ik dat, gelet op de uitslag in Londen, de thuiswedstrijd tegen R. Madrid door Barca niet gewonnen zal worden. Het was voor Barca een fysiek zware wedstrijd en om dan in 6 dagen 3 topwedstrijden te spelen lijkt mij, zelfs voor Barca, niet te doen. Maar hopelijk zie ik het verkeerd en winnen we el Clasico en dan thuis tegen Chelsea.

Visca el Barca i visca Catalunya. Som i serem gent catalana!

Heel Chelsea liet zijn niveau zien, zelfs Meireles begon goed te spelen. Integendeel viel Mata tegen want die kan zo veel beter.

Ashley Cole, Lampard, Gary Cahill en Petr Cech speelde boven hun kunnen, ze stegen zelfs boven Iniesta, Dani Alves en Xavi uit (wat een overzicht van Lampard) en Frank had in kleine ruimtes totaal geen moeite met die druk van Barca. Heel mooi om te zien hoe hij ze uitkapte. Lionel Messi zat de hele wedstrijd in de zakken van Gary Cahill en John Terry.

Nee Lampard, John Terry en Didier Drogba kunnen zeker nog een paar jaar mee.

19 april 2012 om 17:27

Over Mata he, speelde hij niet op een verkeerde positie! Wat moet hij op een rechtsvoor positie, dat is niks voor hem.

En Drogba was een beest, hij is al 34 jaar maar het lijkt alsof ie 25 jaar is ofso. Topper en heeft het Barca achterin vaak lastig gemaakt, alleen had ie weinig spelers om zich heen om de bal kwijt te raken na een gewonnen duel.

Wel grappig hoe de barca fans hem uit maken voor een vieze speler door zijn schwalbes haha, kun je eens voelen hoe het is wanneer dat tegen je gebruikt wordt. Hij had het Barca lekker lastig gemaakt.

hij is inderdaad niet te oud, het is namelijk net een klein kind. Wat een vervelende kerel dit zeg, niet normaal. Als ik die scheids was had ik hem na 3x al geel gegeven, ben je er meteen vanaf. Hopelijk doen ze dat in Barcelona wel.

Drogba, een karikatuur van zichzelf op het veld, gelukkig heeft deze Clown zijn persoonlijke revanche gepakt in de eerste wedstrijd want de volgende wedstrijd zal het hoogst waarschijnlijk over en uit zijn voor Chelsea mits Barca de kansen nu wel afmaakt. Voorspelling: Affelay zal voor de winnende assist zorgen op Messi : finale: Barca-bayern

19 april 2012 om 20:03

In your dreams, natuurlijk is de strijd nog lang niet gewonnen. Chelsea zit er slechts met een halve been in de finale. Maar zo kansloos en afgeschreven is Chelsea helemaal niet. Voor gisteren zette heel voetbalzone zijn geld neer op Barca, denk niet meer dat dat het geval zal zijn volgende week;

Hoop dat Pepe, Marcelo, Ramos a.s. Zaterdagavond nederig blijven in de El Clasico, wij schakelen graag een volle sterkte Barca uit zoals we dat Woensdagavond deden.

Natuurlijk hadden we een beetje geluk, maar dat hoort erbij.”

ja, en in 2009 had FC barcelona geluk in de laatste minuut! daar is hij het vast niet mee eens.

19 april 2012 om 17:25

Haha! Zo hypocriet zit een mens nu eenmaal in elkaar

Ik heb mannen 34 gezien die beter op hun benen blijven staan. Aan de andere kant: CRonaldo en Suarez duikelen beter, maar zijn ook een stuk jonger.
Drogba is een flink stuk beter dan Torres, dat werd wel weer duidelijk.

Drogba was gister degene die het voortouw nam speelde heel de tijd tegen 2/3 verdedigers en kon gewoon blijven staan, of viel om zo het spel te vertragen en tijd te winnen.

Na Cech vond ik hem de beste gister.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren