Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Trainingsstage bij Oranje duurt voor FC Twente-duo slechts enkele uren

Laatste update:

Voor twee aanvallers van FC Twente heeft de trainingsstage bij het Nederlands elftal maar enkele uren geduurd. Ola John en Luuk de Jong meldden zich namelijk wel in Hoenderloo, maar werden na een kort onderzoek weer naar huis gestuurd. Dat meldt De Telegraaf.

/

De Jong speelde dit seizoen vijftig officiële wedstrijden voor de Tukkers en de staf van het Nederlands elftal achtte het verstandiger de aanvaller rust te gunnen. John kampt met een enkelblessure. De aanvaller was te geblesseerd om te kunnen trainen, maar liet zich wel onderzoeken door de medische staf.

Bondscoach Van Marwijk werkt met nog zestien spelers een tweedaagse stage af in het ten zuiden van Apeldoorn gelegen Hoenderloo. Overigens hoopt De Jong gewoon op deelname aan het EK. “Het zou fantastisch zijn als ik er bij ben”, laat de spits weten aan Omroep Gelderland. “Maar ik blijf ook realistisch. Als ik nodig ben, zal ik er in elk geval staan. De laatste tijd heb ik er wel steeds bijgezeten.”

Khalid Boulahrouz (pas net fit), Kevin Strootman (knieklachten) en Alexander Büttner stapten na de warming-up van het veld. Büttner heeft nog verplichtingen in de play-offs met Vitesse en mocht daarom alleen even uitlopen.

Wie maakt de meeste kans op het EK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
14 mei 2012 om 18:07

De Jong zit er steeds bij, maar legt het nog altijd af tegen van Persie en Huntelaar. Ook Ola John zal het afleggen tegen een Afellay of Robben. Feit is dat zij de toekomst zijn en in 2014 waarschijnlijk een belangrijkere rol gaan spelen dan nu. Ze hebben nog lang genoeg om er te komen en zeker van Luuk de Jong verwacht ik over een jaar of 4 erg veel.

het is het beste voor hun, maar wel pijnlijk, zeker voor de Jong, want die had toch wel een kans om mee te kunnen gaan.

14 mei 2012 om 17:40

Als je ff leest, dan zie je dat hij nog steeds geselecteerd kan worden.

On: Denk dat John nog te licht is, De jong kan als reserve achter huntelaar ingezet worden

14 mei 2012 om 17:41

Als je de tekst nou even goed doorleest. De Jong 'heeft' nog steeds kans om mee te gaan. Alleen jammer dat hij zich nu niet erg goed kan bewijzen. Maar ik hoop dat hij meegaat, is toch wel een betere spits dan Kuyt(wat overigens niet de mening van Bert is), Dirk kan eventueel ook nog op de vleugels geplaatst worden alleen dan heb ik nog liever Boerrigter, John, Afellay of van Persie op de vleugels.

14 mei 2012 om 20:54

waarom roepen jullie ajacieden toch steeds om die verschrikkelijke boerrigter?
Hij is geblesseerd, nog te licht bevonden en dus gewoon niet geselecteerd....

Deal with it, dat er op dit moment betere spelers zijn als die verschrikkelijke boerrigter van jullie....

Hopen dat De Jong er bij het Ek bij is want hij is altijd handig als derde spits

Balen voor die twee. Vooral de Jong acht ik een goede kans op deelname aan het EK. Ik denk dat het voor John nog te vroeg komt.

Bas Dost als pinchhitter dan toch oproepen?

Okej vooruit dan maar gezien de rode duimpjes: Messi laten naturaliseren dan maar? Zal wel lukken als de Knvb aangeeft dat het een uitzonderlijk talent is.

14 mei 2012 om 17:42

dan liever van wolfswinkel.

14 mei 2012 om 17:44

Volgens mij bedoel je breekijzer. Een pinchhitter is een speler die slechts een kort gedeelte van een wedstrijd kan spelen gezien deze speler aan het einde van zijn carrière is. In de minuten die hij speelt kan hij echter nog wel zijn klasse etaleren.

14 mei 2012 om 17:55

@frikx
Onzin! Een pinchhitter is iemand die op het laatst nog even word ingebrengt om alsnog iets extra's te forceren. Dit kan je ook breekijzer noemen. Vaak zijn het oudere spelers, maar dat hoeft niet.

14 mei 2012 om 18:45

Onzin, pinchhitter is in deze context prima en hetzelfde als een breekijzer.

14 mei 2012 om 17:42

Veel te beperkt, kan je echt niet mee voor de dag komen op een EK. Zal nog wel gaan in de kwalificatie tegen de mindere landen, maar daar blijft het bij.

14 mei 2012 om 17:44

Puur vanwege het aantal doelpunten wat hij gemaakt heeft zou je zeggen dat Dost bij de selectie (of in ieder geval deze stage) zou moeten zitten. Persoonlijk ben ik nog steeds niet onder de indruk van Dost en verwacht dat hij er bij Wolfsburg niet eens 10 wedstrijden in de basis komt, laat staan er 10 in schiet. Vind het een mindere versie van Huntelaar (waar ik ook geen grote fan van ben) en zou Dost ook niet oproepen als ik van Marwijk zou zijn.

En neen, heb geen frustratie tegen iemand of een club, dit is gewoon mijn persoonlijke mening over de kwaliteiten van deze speler(s).

Ola John vind ik veel te vroeg om mee te nemen zijn tijd nog wel.mmaar met de Jong heb je een prima alternatief achter van Persie en Huntelaar.

14 mei 2012 om 17:42

Kuyt heb je ook nog voor die positie en ik denk dat Van Marwijk liever Kuyt heeft in de spits. Dan zou De jong dus 4de spits zijn.

14 mei 2012 om 17:50

Misschien / waarschijnlijk dat Kuyt mee gaat, maar of Bert als eerste aan Dirk denkt als 1 van deze 2 een blessure krijgt geloof ik niet. Laat ik zeggen, dat ik voor Luuk zou gaan. Maar we zullen zien hoe het uitpakt komende weken als ze gaan oefenen.

John zou toch niet mee gaan.br De Jong wordt hopelijk nog wel op tijd fit, is een prima 3de spits achter v Persie en Huntelaar.

De Jong had mee gekund als spits, maar kans was al niet groot voor deze spelers om er uiteindelijk bij te zitten.

14 mei 2012 om 17:46

Was...had....je doet net alsof het nu voorbij is. Die jongen krijgt nu gewoon even rust. Die zal echt welbij de EK selectie zitten hoor.

Ik hoop dat ze allebei meegaan, zeker John zo'n goede speler op zo'n leeftijd.

Roep gewoon Dost of Wolfswinkel op. Straks doet 1 van die 2 het zo goed dat het een relevatie van het toernooi kan worden. Wat heb je te verliezen?

14 mei 2012 om 19:47

Lol, alsof die uberhaupt al aan spelen toe zouden komen. Nee, De Jong gaat mee want die heeft er steeds bijgezeten.

14 mei 2012 om 20:01

Ja maar ja wat ik hieronder al zei. Je moet iig 3 spitsen meenemen. Stel dat er 1 geblesseerd afhaakt tijdens de voorbereiding dan heb je er nog maar 2. Als tijdens het toernooi 1 van die 2 geschorst raakt of geblesseerd dan heb je nog maar 1 spits zonder backup. De Jong kan nu niet meedoen met deze trainingen doordat hij rust moet nemen. Kan je net zo goed de topscorer van de eredivisie de kans geven. Waarom niet? Ik zeg niet dat die dan gelijk ipv de Jong mee naar Polen moet maar stel dat er iemand geblesseerd raakt dan heb je iig een indruk gekregen van een eventuele vervanger.

Zure sessie.

De Jong kan eventueel nog wel van pas komen maar John mag wat mij betreft thuisblijven

Das balen, ik verwacht dat de jong meegaat naar het eK, john moet het uitvechten met narsingh.
Mijn voorkeur gaat uit naar narsingh.

Is een mooie discussie, wie kan nu het meest van nut zijn op het EK, L. de Jong, Dost of Van Wolfswinkel. Als De Jong er niet bij kan zijn vind ik Van Wolfswinkel ook een geschikte back-up. Trouwens die zal sowieso amper tot niet spelen aangezien met van Persie en Huntelaar er al 2 spelers zijn die in de spits moeten spelen en er wellicht eentje op de bank zal moeten plaatsnemen.

14 mei 2012 om 17:50

Als Huntelaar of van Persie geblesseerd raakt of geschorst word voor 3 wedstrijden (kan gebeuren) dan houd je dus maar 1 spits over en geen backup die je kan inbrengen als die ene spits totaal niet in vorm is. Je moet dus altijd een 3e spits meenemen.

14 mei 2012 om 17:52

Ja, wel meenemen maar spelen zal die normaal niet doen. Enkel stel dat 1 van je andere 2 spitsen zwaar geblesseerd raakt of een zware schorsing krijgt.

Even voor de duidelijkheid, we mogen maar 23 spelers meenemen he. Dus dat is waarschijnlijk 3 keepers en voor elke andere positie 2. Dus wie Luuk de Jong wil meenemen moet er wel rekening mee houden dat je dan voor een andere positie maar 1 speler hebt. Hoewel sommige spelers natuurlijk wel op meerdere posities terecht kunnen.

Wel balen voor deze jongens. Hopelijk zijn ze op tijd weer fit.

14 mei 2012 om 17:59

Je bent verplicht om 3 keepers mee te nemen. Blijft over 20 veldspelers. Kijk, ik ben echt bang dat Van Marwijk niet met Van Persie en Huntelaar gaat spelen. Dan is 1 van die twee al bankzitter. Dan lijkt het me niet nodig om nog een spits erbij te halen aangezien je al geldwolf Kuyt ook hebt naturlijk die in de spits kan. Ga je wel met Hunter en RVP in de spits spelen, dan zou ik De Jong wel meenemen.

Als De Jong niet bij de uiteindelijke selectie zou zitten weet je in ieder geval dat Bert dus Huntelaar en Van Persie niet tegelijk gaat opstellen. En dan gaan we waarschijnlijk weer 90 min harken met Dirk op den flank...

John kunnen we wel vervangen door Narsingh. Maar De Jong zou jammer zijn. Dan maar Van Wolfswinkel op zijn plek? Toch blijven hopen dat hij achter Huntelaar of Van Persie of als 1e invaller in het geval dat ze allebei spelen plaats kan nemen!

roep Bast Dost maar op voor de Jong

14 mei 2012 om 20:11

dream on, beperkte spits.

14 mei 2012 om 23:24

maar hij pegelt er wel over de 30 in. Huntelaar is ook een beperkte spits maar wel een goalgetter die er ook meer dan 30 in knalt. dus een beperkte spits kan heel waardevol zijn.

15 mei 2012 om 07:57

huntelaar minder beperkt zouden we dan maar zeggen...

Ik vind hun 2 goeie spelers voor Nederland, van mij mogen ze mee naar het EK, een duo die goud waard kan zijn.

Ik vind niet dat deze twee het niveau ook zullen aankunnen.
Misschien voor de toekomst.
En ik las weer eens ergens dat er weer alleen maar Ajacieden in zitten.
Waar slaat dat nou weer op?? wie willen we dan als rechtsback!? Cornelisse??
En het slaat sowieso nergens op. Want volgens mij is Nederland 1 van de weinige landen,
Waar op iedere basisplaats een speler van een andere club staat.
Dus kijk alsjeblieft niet door je Twentebril! En nee ik ben geen ajacied.
Maar een Tukker.....

Iedereen zegt wel mooi Luc de Jong. We hebben twee spitsen: van Persie en Huntelaar. We kunnen 4-4-2 met een ruit op het middenveld spelen zodat ze beiden in de aanval staan. Mocht er één geblesseerd raken kun je ook altijd nog 4-5-1 spelen met één van de twee op het middenveld. En dan kun je als 3e aanvaller altijd de Jong nog meenemen.
Maar wie hebben we als Robben geblesseerd raakt, wat niet onvoorstelbaar is? Dan kan van der Vaart op de vleugel spelen (maar is geen echte vleugelspeler) en verder hebben we niet echt een rasechte vleugelspeler. Een vleugelspeler zou ik dus eerder meenemen dan een aanvaller (waar Kuijt ook nog kan staan). Dan wordt het de strijd tussen John en Elia. Elia speelt niet dus lijkt Ola John mij de perfecte keuze.

14 mei 2012 om 18:57

Dan zou ik Narsing meenemen. John heeft net een terugval gehad en is een stuk jonger. En John is ook beter op links dan op rechts.

De Jong is alleen naar huis gegaan om rust te pakken, niet omdat hij niet geselecteerd wordt. Was trouwens gisteren al bekend. Ola John is geblesseerd dus heeft het geen zin om te blijven.
Nogmaals: Janneke als je niets te vertellen hebt dan alleen Fc Twente belachelijk te maken blijf dan van deze site. Zucht, zucht.

Zijn er nu nog maar 16 op dat trainingskamp? Dat betekend dat er redelijk wat Ek-spelers ontbreken...

Beter is het voor Twente dat de Jong dit seizoen bij ons blijft en dat hij niet het EK speelt. Laat hem maar mooi uitrusten en ervoor zorgen dat hij weer topfit is bij het begin van de competitie.

Ik zou in plaats van de Jong Dost of vwolfswinkel meenemen.

de jong is een geweldige spits die echt wel mee gaat naar het ek. zijn werklust en scorend vermogen zijn echt bruikbaar. ola john komt nog maar net kijken en heeft nog niet zoveel laten zien. te wisselvallig

Wat blijft Strootman btw sukkelen met die knie van hem , lijkt me beter om ( hoe gek het ook klinkt want een voetballer zou dat nooit willen ) om het te laten rusten deze zomer voor je echt iets mankeert ( afgescheurde kniebanden ofzo )

Niet druk maken over de jong. We hebben Huntelaar en Van Persie en die zijn way better dan De Jong.

Ik denk dat John gaat afvallen, is toch niet echt in vorm de laatste weken. Ik denk dat van Marwijk toch weer Kuijt meeneemt. Ik weet niet wat van Marwijk in Kuijt ziet maarja hij is de bondscoach.

De jong is een vraagteken. Ik vind hem zeker een geweldige speler, maar kan hij de rol van Pinchhitter spelen? Ik denk dat een jongen als Dost dat beter zou kunnen.,

Dost is een mooie spits maar de Jong is en een mooie spits ook nog een betere voetballer dan Bas Dost. Dus de Jong mee en Ola blijft thuis uitrusten voor een mooi aankomend seizoen voor FC Twente. Tjonge, wat positief, krijg ik nu extra punten??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren