Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als Ramos en Piqué het niet bijleggen, gaan ze niet mee'

Laatste update:

De aanloop van Spanje richting het EK 2012 verloopt niet bepaald rustig. Carles Puyol en David Villa haakten al geblesseerd af en tussen Sergio Ramos en Gerard Piqué heerst spanning. Bondscoach Vicente del Bosque ontkent niet langer dat er frictie is tussen de verdedigers van Real Madrid en Barcelona. Hij vraagt het tweetal echter hun meningsverschillen te vergeten of bij te leggen; doen zij dat niet, dan neemt hij ze niet mee naar het EK.

/

In een interview met Fora de Joc, een programma van ONA FM, gaat Del Bosque op de situatie in. “We hebben het hier over twee jongemannen, die een verschillende achtergrond hebben. Van binnen zijn het echter twee geweldige jongens en ik weet dat ze eigenlijk geen problemen met elkaar hebben. Ik heb ze vaker samen laten spelen en dat ging probleemloos. Het belangrijkste is dat ze met hun hart spelen.”

Del Bosque waarschuwt Ramos en Piqué echter ook. “Leggen ze hun meningsverschil niet bij, dan gaan ze allebei niet mee naar het EK. De sfeer tussen de spelers van Barcelona en Real Madrid is verder prima. Ze gaan goed met elkaar om, zowel de spelers die het nodige gewonnen hebben als zij die wat minder gewonnen hebben”, verzekert Del Bosque. Spanje is titelhouder en, samen met Duitsland, de uitgesproken favoriet voor het EK 2012.

Gaan Sergio Ramos en Gerard Piqué gewoon mee naar het EK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

nou dan blijven er weinig verdedigers over daar

30 mei 2012 om 15:18

Albiol en Martinez zijn ook geen verkeerde stoppers. Zou ze graag ruilen met Heitinga en Mathijsen. Om over Bouma nog maar te zwijgen.

30 mei 2012 om 15:38

Zijn inderdaad geen verkeerde stoppers. Maar er zit wel nog een groot verschil tussen Pique-ramos & Martinez-albiol. Zeker voor een topteam als Spanje dat zijn titel wilt verlengen.

30 mei 2012 om 17:18

Albiol is wel degelijk een matige verdediger, misschien beter dan heitinga, maar persoonlijk denk ik van niet. Maar gen zorgen, ze gaan zeker wel mee, anders blijft er maar een matige vrdediging over, wat normaal europees beste is.
Van ramos-puyol-pique-alba
Naar arbeloa-martines-albion-alba

Kwam er eerder niet een bericht dat Real en Barca spelers geen problemen met elkaar hadden..? Erg jammer, al is het wel enigzins te begrijpen als het echt zo zwaar ligt in Spanje.

30 mei 2012 om 13:05

Misschien eerst even het hele verhaal lezen voordat je reageert!

30 mei 2012 om 14:55

Hoezo? Het is toch raar dat je in een en hetzelfde bericht roept dat spelers van Barca en Real geen problemen met elkaar hebben, en vervolgens Ramos en Pique waarschuwt dat ze niet meegaan als ze hun meningsverschil niet bijleggen?

30 mei 2012 om 15:07

Het is vaak zo dat wanneer er geroepen wordt dat er geen problemen zijn, ze er juist zijn. Wanneer het bestuur van een club bijvoorbeeld zegt dat het volledig achter de trainer staat, zie je die trainer meestal twee weken later op straat staan.
Alsze zeggen dat er geen problemen zijn hoeft het niet te betekenen dat ze lieve mensjes zijn die nooooit een leugentje vertellen..

30 mei 2012 om 15:46

Waarschijnlijk hebben ze gewoon een probleem met elkaars karakter. Volgens mij heeft dit niets met real-barca te maken. Anders zouden ze toch ook ruzie met de anderen hebben...

Lekker, hopelijk krijgen die Spanjaarden veel ruzie in de selectie =d.
Dan heeft Duitsland geen concurrent meer over.

30 mei 2012 om 12:50

Haha Duitsland, ga toch weg man. Die komen de poulefase niet eens door,
Portugal en Nederland winnen beide hun wedstrijd tegen de Duitsers.

30 mei 2012 om 12:55

Nou, mooi. Dan weten we dit ook weer .

30 mei 2012 om 12:57

Grapjas

Nederland mag eerst tegen Denenmarken en dat word geen probleem eveneens als Portugal vs Denemarken althans dat denk ik ^^

Duitsland zal gewoon 1e worden in de poule ze mogen dan wel tegen Zwitserland verloren hebben maar het was een oefenwedstrijd waabrij ze ook nog is 7 man mistte.. ( Bayern)

Nederland verloor ook al 2 duels op rij en Portugal speelde 0-0 tegen Macedonie.
Maargoed de laatste wedstrijd van de Poule belooft wat Portugal Vs Nederland als een van die 2 landen doorgaat ben ik al tevreden : ) en stel duitsland word 3e... dan kan mijn zomer niet meer stuk!

Maar ik zie t als volgt
Duitsland 40% kans op plaatsing
Portugal 25%
Bnederland 25%
Denenmarken 10%!

30 mei 2012 om 13:06

Je kans berekening klopt niet. Je kunt niet zeggen Duitslnd 40% NL 25 % Portugal ook en Denemarken 10%. Dit is omdat er 2 doorgaan.

Jij rekent nu naar 100% toe en dat kan niet. Stel Duitsland word 100% zeker eerste volgens jou. Dan heb je dus dit volgens jou
Duitsland 100%
De rest 0%

Hoe jij je kansen opstelt is dus niet mogelijk

30 mei 2012 om 13:08

Zou ik ook net zeggen

Ik denk:

Duitsland 75%
Nederland 65%
Portugal 45%
Denemarken 15%

30 mei 2012 om 13:10

Arsenalman heeft gelijk, je zou eigenlijk op 200 in totaal moeten uitkomen.

Bijvoorbeeld:

Duitsland 70
Nederland 60
Portugal 50
Denemarken 20

30 mei 2012 om 13:12

haha arsenalman:

dan zal ik voor algarvian even de juiste maken zoals die het bedoeld;

Duitsland 80%
Nederland en Portugal allebei 50%
Denemarken 20%

30 mei 2012 om 13:12

En volgens zijn profiel studeert hij Accountancy en Bedrijfseconomie, wat een aanwinst zal hij later zijn. ;

Dat Ramos en Pique 'ruzie' hebben kan me weinig schelen, des te meer frictie en problemen des te beter het is voor Oranje en de rest. Ik zou het niet leuk vinden dat Spanje opnieuw een Ek wint en dan 4 jaar lang of langer de beste ploeg ter wereld is.

30 mei 2012 om 13:13

Ik hoor veel mensen die Portugal en Nederland een even goede kans geven en Denemarken minder dat terwijl Denemarken in een poule met Portugal 1ste werd en waar Portugal in Denemarken van het kastje naar de muur werd getikt. Ik vind ook dat Portugal meer individuele kwaliteit heeft maar vind de verschillen wel erg groot. Ik schat Denemarken wel lager in maar niet zo laag als dat jij dat doet.

Om Groepshoofd te worden zou ik zeggen :


Duitsland 40
Nederland 21
Portugal 20
Denemarken 19

30 mei 2012 om 13:24

Daar hou ik je Nolimit Zal een droomscenario zijn !:P Ach we zien wel, Spanje heeft wel vaker trammelant ( real / Barca ) dat was 2 jaar geleden ook en toen ging het ook uiteindelijk weer goed.

30 mei 2012 om 13:28

Volgens mij heeft Algarvian@ een beetje gelijk.

Want jouw berekening klopt ook niet helemaal want anders had ik gezegd,

Duitsland 100%
Nederland 100%
Portugal 100%
Denemarken 0%

Jammer dat er maar 2 doorgaan ???

30 mei 2012 om 13:44

Waarom denkt iedereen dat Duitsland 1e wordt? Ik bedoel EK 2008, toen zaten we ook met Italië en Frankrijk in de poule en we wonnen ook gewoon met 3-0 en 4-1

30 mei 2012 om 14:21

nou bedankt ik vul me toto al in.

on: als del bosque dit zegt dan is het dus serieus. Maar jaa ik ga der niks over zeggen anders wordt ik aangevallen door barca aanhang xd.

30 mei 2012 om 15:10

Algarvian ga eens terug naar school. En baklava ook, je komt met een foutief voorbeeld. De kansen opgeteld dienen namelijk 200 te zijn en niet 300.

30 mei 2012 om 15:16

Echt je snapt mijn visie en kansberekening toch wel -.-
Maar dat je me dan zo ver in de grond moet stampen
K delete gwn MN acc BEn dit zeikerige gedoe op VZ Helemaal Zat!
( just kidding ^^)

Maar idd als je echt pietje precies wilt zijn heb je helemaal gelijk
Maar we hebben dezelfde bedoeling!

30 mei 2012 om 15:17

Komische vent dat je bent: ) en ja ik meen dit leuke reactie...

Maar je snapt toch wel mijn bedoeling? is alleen niet pietje precies verhaal

31 mei 2012 om 10:07

100% is een kans van 1 op 1, 200% is in elk geval een kans van 2 op 1. Als je in verhoudingen spreekt moet je altijd uitgaan van 100% dus en niet 200%. Als je dan toch aan het verbeteren slaat doe ik dat ook, de kans op plaatsing is een een verhouding waarin je uitgaat van 100%, wat jullie doen is uitgaan van de eerste plek en de 2e zonder te delen waardoor dus gezegd moet worden in jullie voorbeeld: Duitsland heeft een kans van 40% op plek 1, Nederland 25, Portugal 25 en Denemarken 10. Tevens hebben deze teams dezelfde kans op plek 2. Als je dan uit wil gaan van plaatsing moet je dus het gemiddelde nemen dus voor Duitsland 40+40/2 = 40% kans op plaatsing Nederland (25+25)/2 etc. Wat Algarvian doet is dus correct, wat jullie doen is niet correct want een kans van 2 op 1 (200%) op 2 tickets zou insinueren dat alle vier geplaatst kunnen worden.

Pique thuis laten, vond hem dit seizoen niet sterk spelen. ook mede door zijn blessure

30 mei 2012 om 14:26

En Ramos daarentegen speelde de sterren van de hemel wou je zeggen. Die gast neemt nog beroerdere penalties dan Robben.

30 mei 2012 om 14:38

Wat omdat hij één penalty op het einde van het seizoen heeft gemist heeft hij daarom meteen een slecht seizoen gehad of wat?zoe u toch een andere sport in plaats van hier wat haat te komen kramen.je maakt je alleen maar belachelijk!

30 mei 2012 om 14:44

Ik noem dat voorbeeld alleen om te illustreren dat ik totaal niet onder de indruk ben van Ramos. Ik vind Pique en Puyol persoonlijk veel betere spelers.

30 mei 2012 om 14:46

Ramos heeft een goed seizoen gedraaid bij Madrid, zeker centraal achterin. Krijgt zeker een basisplaats het komende Ek.

OT: Ik denk dat dit een storm in een glas water is. Zij leggen hun geschil wel bij in belang van het team/land.

30 mei 2012 om 16:14

Puyol is op zijn retour, Pique vind ik persoonlijk een goede speler(dit seizoen wat minder) maar zou ze zeker beide meenemen mooi centraal duo.

En ja die penalty was inderdaad slecht maar daar kan je een voetballer niet op afrekenen, dan zijn Ronaldo, Messi, Schweinsteiger en Robben en ga zo maar door ook dramatische spelers.. nietszeggend argument dus!

Tuurlijk zijn er wat meningsverschillen, het is gewoon Barcelona vs real Madrid en van beide clubs zijn er spelers geselecteerd voor het Ek.

En met de verleden wedstrijden en de spanningen vindt ik het niet meer dan logisch dat ze elkaar daarmee gaan pesten, maar het zijn volwassen mannen en moeten dit gewoon oplossen.

Spanje valt uit elkaar.. dit moeten de favorieten zijn? Nee.. zeker niet!

30 mei 2012 om 12:47

En wie is volgens jou dan wel de favoriet? Spanje heeft gewoon de beste selectie en zijn het beste team. Voor mij zijn Duitsland en Spanje de favorieten.

30 mei 2012 om 12:49

Voor mij zijn er niet echt favorieten.. Als ik toch iemand moet aanwijzen is het Italy.

30 mei 2012 om 12:49

Duitsland heeft ook een prachtige selectie, ik zie Nederland niet ver komen dit toernooi. Denk dat Frankrijk het gaat laten zien!

30 mei 2012 om 12:50

Italië? Zie ze meer als outsider. Italië mist creativiteit en ik moet maar eens zien of ze de poulefase doorkomen. Zie Frankrijk als de gevaarlijkste outsider.

30 mei 2012 om 12:52

Duitsland is overschat, er is geen enkele favoriet voor dit EK in mijn ogen.

30 mei 2012 om 12:52

haha italië? jij laat je ook door je gevoel leiden en niet door je kennis over voetbal. poule fase is ver genoeg voor die italianen

30 mei 2012 om 12:52

Je mening zal vast helemaal objectief zijn........
Kom op man, Italie is een leuke outsider maar die selectie kan op Papier nooit op tegen Spanje, dus de grote favoriet blijft Spanje. Of ze het waarmaken is een 2e. Dit is echt iets heel kleins hoor, als het zo erg was zouden ze het niet zo laconiek naar buiten brengen..

30 mei 2012 om 12:53

Haha, Italië? Dat zijn geen favorieten man. Het is wel een land dat kan verassen, meer niet.

30 mei 2012 om 12:55

krap je nog maar eens achter de oren! Duitsland wordt Europees kampioen..jij onderschat de Duitsers!

30 mei 2012 om 12:58

Italië is zo gek nog niet. Doen het heel vaak goed op grote toernooien bovendien hebben ze gewoon een goed team. De basiself zijn goed evenals de bank en veel Italianen hebben een goed seizoen gedraaid.

Buffon
Balzaretti(?
Barzagli
Chiellini
?
De Rossi
Pirlo
Montolivo
Cassano
Di Natale
Balotelli
30 mei 2012 om 13:00

@brasileironm

Ze hebben in praktijk toch van Spanje gewonnen.. het maakt me niet uit hoe je ze op papier vind.

30 mei 2012 om 13:01

@mekic

Zet op de linksback maar Barzagli.. dat is gewoon een goede back.;

Ogbonna kan er ook spelen maar heeft weinig ervaring.

30 mei 2012 om 13:02

@El Fenomeno

Maak jezelf niet belachelijk.. als er 1 ding is wat ze niet missen is het creativiteit...

Met Pirlo, De Rossi, Cassano, Balotelli,di Natale, Montolivo, Marchisio hebben ze meer dan genoeg mensen die voor creativiteit kunnen zorgen.

30 mei 2012 om 13:05

Jullie onderschatten de Italianen allemaal.. Meer gebrand als ooit.. Ze hebben het hele Juventus blok achterin, dat blok dat 0 keer heeft verloren dit seizoen. De aanval laat ook wel een beetje te wensen over maar met Balotelli, Cassano en De Rossi naar voren is het echt een goed team.. Pirlo als dirigent die ze naar de titel leidt, ik zie het nog gebeuren ook.

30 mei 2012 om 13:07

@swaggerbokoe

Italie is nooit favoriet.. maar "verrast" altijd.. ik vraag me af hoe ze het na 4 gewonnen wk's nog steeds verassen kunnen noemen.;

30 mei 2012 om 13:08

Ac_milan22,

Je zegt dat Italie de favoriet is en je zegt dat Spanje het niet is, omdat het team uit elkaar valt. Italie is ook niet echt een vast geheel met het omkoopschandaal wat daar speelt. Veel spelers worden ondervraagd en zijn verdachten. Dat is nou niet bepaald fijn in de aanloop naar het Ek.

Echter behoort Spanje wel tot de favorieten, mits Ramos en Pique meegaan. Hun twee zijn de belangrijke factoren achterin nu Puyol weg is. Als zij niet meegaan (wat ik overigens niet verwacht), valt Spanje wel uit elkaar. Dan spelen ze achterin met Arbeloa en Albiol. Niet bepaalt het sterkste duo wat er is. Maar de spelers die voor hun spelen, kunnen dat wel weer compenseren.

Duitsland is voor mij ook geen grote favoriet. Zij hebben het altijd lastig in de poulfase en herpakken zich meestal erna. Echter zitten ze nu in de poul des doods en wordt het erg lastig voor ze.

Nederland heeft een redelijke kans, maar dan moeten ze een gelukje hebben. De poulfase wordt echt lastig. Als ze een puntje pakken tegen Portugal en Duitsland zit het snor, maar dat is dan ook een lastige opgave voor Nederland.

Portugal en Frankrijk zie ik als de grote outsiders voor het toernooi. Er zit daar geen frictie in de ploeg en beide ploegen hebben erg goede spelers. Frankrijk komt makkelijk de poulfase door denk ik en Portugal zal verassen. Ik denk dat Portugal doorgaat ten koste van Nederland of Duitsland en ze tegen een van beide ploegen winnen en vervolgens doorgaat.

Afijn, het EK zal wel vol zitten met verassingen. Elk groot land heeft zo haar problemen op Frankrijk en Portugal na. Ik kan er in ieder geval niet op wachten.

Het was overigens te verwachten dat dit zou gebeuren. Na twee jaar van immense spanning en rivaliteit tussen Barcelona en Real Madrid moest dit er van komen. Vooral met personen als Pique en Ramos. Niet bepaald de twee stilste jongetjes van de klas.

30 mei 2012 om 13:09

Spanje valt uiteen omdat er 2 spelers niet goed met elkaar opschieten, wel Ac_milan22 ik kan je verzekeren dat Elke ploeg die nu deelneemt 2 of meerdere spelers hebben die het niet goed met elkaar kunnen vinden, alleen komt het hier naar buiten met hun achter grond (real-barca).

Je bent voor Italië en ik ook, maar ik denk dat Italië veel meer problemen heeft doordat Bonucci en vooral Criscito niet mee kunnen.

@messi8: Ga eens voor de spiegel staan en zeg wat je net reageerde op ac_milan tegen jezelf. Italië weinig kans geven om door de poules te geraken getuigt van weinig objectiviteit.

30 mei 2012 om 13:10

Ik vind dat Italië over weinig creativiteit beschikt. Ik bedoel daarmee uitermate technische spelers die acties kunnen maken. Italië heeft geen spelers als Robben, Iniesta, Özil, Van Persie, Ribéry etc.

De spelers die jij noemt spelen bijna allemaal in de as en het zijn ook geen echte vleugelspelers. Daarvoor ontbeert het ze aan kwaliteit en snelheid.

30 mei 2012 om 13:12

@snowflake

Nee hoor.. niet door deze 2 spelers.. maar de belangrijkste 2 gaan al niet mee: Puyol(de leider achterin) en Villa( kijk de vorige EK en wk maar na, hij scoort bijna alles van Spanje). Dit probleem erbij.. alle verloren(al waren het vriendschappelijke wedstrijden) van Italie,frankrijk,portugal(4-0?!!!). Ik zie niet meer in hoe Spanje favoriet is.

30 mei 2012 om 13:14

@El Fenomeno

Ze spelen met een 4-3-1-2 systeem net als Milan.. natuurlijk hebben ze dan geen snelle vleugelspelers.. ze hebben niet eens vleugelspelers. Ze hebben met Cassano en Balotelli wel spelers als de spelers die jij noemt. Pirlo vind ik nog veel beter als alle spelers die jij noemt.

30 mei 2012 om 13:20

@ac_milan: Heb je helemaal gelijk in, Puyol en Villa waren enorm belangrijk in 2010, maar zelf al waren ze fit zou het niet veel verschil maken, aangezien ze allebei toch in indere doen waren dan in 2010. Nu kunnen ze dat wel nog goed opvangen met bv een Javi Martinez achterin en Torres/llorente in de punt, maar het is idd een verzwakking.

Spanje is echter wel altijd favoriet, aangezien ze de titelverdediger zijn, en ze zijn wel nog altijd gewoon een topploeg met een topcoach.

@ Fenomeno, Italië beschikt met Cassano(!), Balotelli, Pirlo, Montolivo, Giovinco,... over meer dan genoeg creativiteit.

30 mei 2012 om 13:26

Rechtback Maggio, linksback zou ik niet weten na het wegvallen van Criscito en ik zal Cassano of Balotelli in aanval zetten en Giovinco erachter. Misschien ook nog Marchisio voor Montolivo maar voor de rest ben ik het met je opstelling eens.

30 mei 2012 om 13:27

@ Ac_milan22

Klopt, de rest van het Spaanse elftal is ook helemaal niets (sarcastisch)

30 mei 2012 om 13:35

Ze spelen het Milan model, maar dan alsnog vind ik dat er te weinig verfijnde techniek en creativiteit in het elftal zit. Elk land heeft zijn kansen, maar ik zie Italie het EK niet winnen.

Vind Pirlo een uitstekende voetballer, maar ik vind hem niet veel beter dan de spelers de spelers die ik opnoemde.

30 mei 2012 om 13:52

@El Fenomeno:

Ik ben het vaak met je eens maar in dit geval niet. Je doet Italië toch echt te kort bij deze.

Creatieviteit genoeg vanaf de mid posities! en ze hebben geen flanken omdat ze er niet mee spelen maar wel mets limme spelers die steekballen van Pirlo de Rossi en Montolivo zeer goed kunnen afmaken! Maggio is vanaf rechts net een rechter vleugel aanvaller en zal vaak zat er over heen komen!

EK winst weet ik niet maar halve finale zie ik ze zeker wel komen!

30 mei 2012 om 14:13

Ga lekker ergens anders de held uithangen met je 4x Wereld kampioen vraag niet hoe geen een keer zonder een schandaal. De eerste 2 keer dankzij al die Argentijnen en Brazilianen die voor Italie mee speelden , 3e keer dankzij de crimineel Rossi die uit de bak werd gehaald.
2006 dankzij een schandalig schwalbe anders zou Italie Australie misschien niet eens hebben verslagen. Al die hulp elke keer van scheidsrechters nee wees er maar trots op.


Het gaat hier over
Spanje staat duidelijk boven aan de tekst.

30 mei 2012 om 14:16

@lapulga

spanje heeft zeker niet beste selectie!
Aanval stelt bv weinig voor, verdediging ook niet heel veel bijzonders.
Spanje is zwaar overschat. Duitsland is toch echt het beste team.
Nederland en Spanje daarachter. Maar een ploeg als Nederland hoeft echt niet bang te zijn voor een Spanje.

Als ze dezen ook nog gaan missen is het enige wat nog van waarde is het middenveld.
Dan is verdediging ook niet veel meer waard, terwijl het al niet veel bijzonders.

30 mei 2012 om 14:18

El Fenemeno

Hoezo mist Italië creativiteit ze hebben meer creativiteit als de meeste ploegen op bhet EK wat dacht je van Giovinco Cassano Montolivo Balotelli Pirlo...

Italië gaat zoiezo minstens de halve finale halen!

30 mei 2012 om 14:22

dat blok heeft wel verloren. kan je de finale van de Italiaanse beker niet herinneren? tegen napoli

30 mei 2012 om 14:24

@lapulga_10
Let op Frankrijk ze gaan het laten zien dit Ek.
Spanje gaat denk ik ten onder door overschatting.

on: Als je Ramos en Pique weghaalt wat hou je over een verdediging met
Arbeloa - Martinez - Juanfran - Alba

nou...

30 mei 2012 om 12:49

Uit elkaar vallen is een beetje groot gezegd...

Xavi, Iniesta, David Silva, Fabregas, Cassillas, Torres, Mata

Bedoel.. dit zijn spelers van het allerhoogste niveau ( mata en torres misschien weggelaten )
Spanje is nog steeds wel favoriet

30 mei 2012 om 13:30

Mata en Torres hebben de laatste editie van de CL gewonnen, die zijn echt wel van een hoog niveau

2 juni 2012 om 12:09

Kom op... ga je de championsleague erbij halen?
Beetje oneerlijk omdat het echt niet door Torres en Mata kwam dat zijn de uitblinkers van Chelsea zijn.
Wat ik probeer te zeggen is dat ze allemaal van een hoog niveau zijn.
Alleen persoonlijk ben ik van mening dat Xavi, Iniesta, Fabregas, David Silva en Casillas van een nog hoger niveau zijn dan Torres en Mata ondanks het feit dat de laatste twee de CL hebben gewonnen.

30 mei 2012 om 12:53

Ieder land heeft wel spelers die een meningsverschil hebben met elkaar!

Ik denk dat ze beiden volwassen genoeg zijn om zich als professioneel voetballer te gedragen. Teambelang is groter dan individuele belangen.

Wat is die Pique toch ook een eigenwijze kwal

30 mei 2012 om 13:04

ja, ramos doet weer helemaal niets fout en pique wel. ramos met ellebogen en tackles om maar iets te zeggen.

ik kijk alle wedstrijden van real en barca en ik weet zelfs niet wat ze tegen elkaar hebben.

Lijkt mij niet meer dan logisch dat hij Ramos en Pique gewoon meeneemt. Vraag me echter wel of of Ramos dan naast Pique gaat spelen of gewoon weer rechtsback.

Dat zou wat zijn zeg, als ze niet meegaan...

Voor de concurrenten van Spanje zou het goed zijn als ze niet meegaan, maar ik persoonlijk heb liever een toernooi met de landen op volle sterkte en er zijn er al veel afgevallen. Ik zou het jammer vinden als hun niet meegaan. Dus hopelijk leggen ze het bij.

30 mei 2012 om 12:48

Je kan serieus op papier een topteam maken met namen die niet meegaan naar het EK.

30 mei 2012 om 12:49

Maak eens een team?

Ben wel benieuwd wat eruit komt.

30 mei 2012 om 12:51

Ik meende ooit een team te hebben gezien van de spelers niet die meegingen naar het WK, dat was echt een topteam

30 mei 2012 om 12:55

Tja dat is dan ook van alle landen bij elkaar neem ik aan? ;
Dan kan ik nu ook wel een team samenstellen, alleen heb ik daar geen zin in nu.

Maar ik zie Spanje geen topteam neerzetten van alle afwezigen dat serieus zou meedoen om het EK.

30 mei 2012 om 12:57

Carles Puyol, Jack Wilshere, David Villa, Leandro Bonucci, Domenico Criscito, Emanuelson, Rio Ferdinand. Verder kom ik ook niet. Misschien komen er later wat namen bovendrijven.

30 mei 2012 om 12:58

Puyol Paolo Cannavaro Kompany Criscito

Wilshere

Aquilani Gourcuff Sturridge

Micolli Pazzini

Ik kom even niet op meer.. maar er zijn zeker weten meer goede spelers.

30 mei 2012 om 13:04

En dan heb je nog spelers als Smalling, Lovren, Barry, Gourcuff, Sörensen, Draxler, Soldado en Sagna.

En natuurlijk spelers die met hun land niet zijn geplaatst.

30 mei 2012 om 13:06

Kompany??

Belgie doet niet mee aan het EK, anders kan ik ook zeggen Hazard Fellaini etc..

Ok, Gourcuff / Carrick / Richards / Criscito / Soldado /

30 mei 2012 om 13:08

Ja, precies Memoires!! Dan gaat hij toch niet mee.. echt zonde dat zoveel goede spelers er niet zullen zijn.

30 mei 2012 om 13:09

@Ac Milan
Micah Richards, Rio Ferdinand, Andrea Ranocchia, Sagna, Giuseppe Rossi, Carrick..

@joostvans
Bonucci? Die gaat wel gewoon naar het ek uiteraard.

On topic: Goed dat Del Bosque deze eis stelt. Je kan ook niet verwachten dat twee spelers die 'ruzie' hebben op het veld perfect met elkaar kunnen samenspelen. Ik verwacht echter dat beide spelers volwassen en professioneel genoeg zijn om dit uit te praten.

30 mei 2012 om 13:12

Idd bro..zeer jammer maar het is niet anders.

Sommige mensen worden teleurgesteld, Portugal heeft het op een haar na gered anders waren spelers als Pepe, Coentrao, Ronaldo! en Nani,quaresma etc.. er ook niet bij geweest.

Excuses man had je eerste bericht verkeerd gelezen, dacht namelijk dat je zei Spanje kan een topteam maken van alle afwezigen.

30 mei 2012 om 13:14

----------------------frei---------
Sagna---richards----ferdinand-----puyol
.
--------wilshire---carrick---emanuelson
.
--------rossi-------villa-------sturridge.

Je kan best een aardig elftal maken van de afwezigen

30 mei 2012 om 13:20

Haha..monsterteam!

Alleen de keeper vervangen door De Gea of kijk ik dan door mijn rode bril?;
Spelers als Cleverly zitten er nog niet eens bij, dan vergeet ik Adrian nog en er zullen vast en zeker nog een aantal ontbreken.

Dit team zou zeker een outsider zijn voor de Titel.

Edit: Manuel Fernandes van Portugal!

30 mei 2012 om 13:21

Wat een faal van de bondscoach van Kroatië dat hij Lovren niet meeneemt. Dat Gourcuff niet meegaat is logisch, die man speelt echt bagger.

30 mei 2012 om 13:30

Edenhazard,

Ik snap de bondscoach van Kroatie anders wel aardig, Lovren is geblesseerd!

30 mei 2012 om 13:41

Ja klopt, die mag wel keepen! Een sterk team dat ook nog eens een goede bank heeft en voor elke speler ook een vervanger heeft. Zou zo'n team weleens tussen al die landen willen zien spelen, Hier hun reserves:

--------------------sorensen------------
Lovren---smalling----sakho------criscito
.
---------gourcuff---barry----draxler
--------------manuel Fernandes------
.
--------------soldado-----pazzini------

Genoeg geimproviseerd

30 mei 2012 om 13:47

Oh jaa hoor zeer goed plan.

Europa XI of zo iets, en dan gewoon spelen voor het EK met allerlei verschillende nationaliteiten haha dat zou wat zijn...kan Urby ook gelijk een lange neus trekken naar Bert toe want NL verliest 100 procent zeker van dit team.

Heerlijk team trouwens die reserves

30 mei 2012 om 14:00

Haha dat zou wel lachen zijn inderdaad. Achja, elk toernooi heb je top en sub topspelers die niet op een groot toernooi aanwezig zullen zijn. Het is jammer maar je doet er niets aan.

30 mei 2012 om 14:05

Precies erg jammer. Maar om eerlijk te zijn kunnen we niet klagen als we kijken naar een Ronaldo, Ozil, Benzema, Ben Arfa, Kuyt Lol..je begrijpt me punt wel.

Ik hoop een fantastisch toernooi te zien met geweldig voetbal en heerlijke acties / combinaties om je vingers van af te likken.

30 mei 2012 om 16:39

Je hebt ook nog Rossi van Italië ook een hele goede speler!

30 mei 2012 om 12:49

Dat zal Del Bosque never nooit doen. Hij wil alleen een statement maken dat iedereen goed met elkaar overweg moet gaan.

30 mei 2012 om 12:53

Ja, dat kan het ook zijn. Maar stel dat ze het niet bijleggen... Dan zou het toch lelijk zijn als hij ze wel meeneemt.

lulkoek, die del bosque neemt ze echt wel hoor zijn 2 goede verdedigers en er blijft anders niks over.

30 mei 2012 om 12:49

Precies! No way dat ie ze echt niet meeneemt, of ze moeten geblesseerd zijn..

Logisch dat er wat conflicten ontstaan, maar je zou het maar eens voor je ogen zien als je een verdediging hebt waarin Pique en Ramos, wat allebei wereldverdedigers zijn, niet meegaan...

Het zal wel weer goed komen maar Ramos speelt een hell van een seizoen en Pique kwam niet aan bod.

Ramos is echt gegroeid onder Mourinho. Del Bosque gaat ze natuurlijk niet thuis laten. Ik weet niet wat de alternatieven zijn maar Javi Martinez en ???

30 mei 2012 om 12:55

Ramos is onder Mourinho harder geworden en daardoor gegroeid in het aantal ontvangen gele en rode kaarten. Hierdoor is het ltijd een risico om hem op te stellen. Verder is het een aardige verdediger, maar niet meer dan dat.
Pique heeft geen goed seizoen gehad maar sla hem toch nog hoger aan als Ramos.

30 mei 2012 om 12:59

aardige verdediger,maar niet meer dan dat? volg je real madrid wel? die gast is 1 van de beste verdedigers van de wereld...

30 mei 2012 om 13:09

Ramos had altijd al veel kaarten man, Mourinho heeft hem alleen wat slimmer gemaakt. Ervaring erbij ook natuurlijk. Gebasseerd op dit seizoen heeft Ramos zijn plek echt verdiend maar ik blijf erbij dat Pique bij de top 5 beste verdedigers zit.

1. T. Silva
2. Kompany
3. Vidic
4 Pique
5 Ramos
6 Pepe

30 mei 2012 om 13:23

Mwah ik vind zowel Pique als Ramos geen topverdedidegers waar je van op aan kan.

Op basis van dit seizoen zou ik zeggen.

1. Thiago Silva
2. Kompany
3. Barzagli
4. Chiellini
5. Ivanovic
6. Javi Martinez

Verdedigers als Vidic,lucio zouden in een goed seizoen ook van dit niv zijn. Helaas waren beide dit jaar teveel geblesseerd of niet zeker.

30 mei 2012 om 15:11

Snap niet wat de top5 beste verdedigers hiermee te maken heeft. Het gaat over Ramos en Pique.

Feiten:
- Pique kwam amper aan bod dit seizoen, te veel bezig met Shakira en concentreerde zich niet op voetbal. Pep heeft hem daarom er zovaak naast gezet en Mascherano heeft veel speel-minuten gemaakt.

-ramos is uitgegroeid tot 1 van de beste Cv's ter wereld in mijn optiek. Is snel,sterk,kan opbouwen alleen te agressief zo nu en dan. Pakt onnodige kaarten maar bij Spanje zou dat wel minder worden aangezien het elftal.
Als je naar dit seizoen kijkt is Ramos 10x beter en heeft 10x meer als Pique laten zien. Alleen wil dat niet zeggen dat Pique een koekenbakker is, nee hij was vorige jaar toen Barca alles won goed maar dit jaar heeft hij het voor zich zelf verpest.

Haha, grote praatjes Del bosque nu nog waarmaken he;

Dat zou wat zijn, misschien is er ook nog frictie tussen Alonso, Iker, Xavi en Iniesta..
Beide zijn in vorm wereldtop en het gemis van beide is dan ook niet op te vangen.

30 mei 2012 om 13:24

Tussen Xavi en Casillas is er sowieso geen frictie.. Buiten het veld om zijn ze gewoon hele goede vrienden.

Denk niet dat Del Bosque ze niet meeneemt, ze maken het toch wel goed, zeker als hun EK in gevaar komt.

Ik zou zeggen, neem Pique mee! Want voor het centrum is Pique beter. Hij is een beest! Op linksback zet je dan maar Arbeloa. Ik weet het, hij is slecht, maar ja wat kan je eraan doen?

30 mei 2012 om 12:52

Hij gaat waarschijnlijk met Jordi Alba op linksback en dan Arbeloa rechtsback

30 mei 2012 om 13:16

Excuseer, ik bedoelde Arbeloa op rechtsback.

30 mei 2012 om 15:09

Pique in het centrum een beest? Valt wel mee hoor, Sergio Ramos vindt ik centraal veel beter.

30 mei 2012 om 16:41

Sorry hoor maar Pique is centraal beter als Sergio ramos die origineel
een rechts-back is. op bepaalde aspecten moet ik toegeven dat Sergio
Ramos wel beter is. Sergio is een All-rounder verdediger die overal in deverdedging kan spelen

Dus over het algemeen is Pique beter. Maar Sergio is
een completere verdediger.

30 mei 2012 om 19:37

Noem eens een aspect waarop Pique beter is?
Kom aub niet met Pique kan beter verdedigen wat dat is niet zo.
Over het algemeen in Ramos beter, dat staat buiten kijf.
Of je nu vroeger rechtsback bent geweest doet er niet toe.

sorry vz heb intervieuw gelezen in de spaanse kranten.
en del bosque zeg niet een keer dat hij ze thuis laat.
alweer een miskleun van vz.
beetje persoon met hersens snap toch wel dat hij de 2 centrale verdidgers niet thuis laat.

Dat was ook wel een keer te verwachten, de laatste jaren is de druk tussen spelers van beide teams enorm veel toegenomen. Iker Casillas en Xavi zijn al een geruime tijd vrienden, maar ook Puyol, Piqué en Cesc waren bijvoorbeeld uitgenodigd op de bruiloft van Iker. Tussen die 'oudere' generaties van Madrilenen en Catalanen is er minder frixie, ze weten verder te kijken dan alleen de rivaliteit. Nu hebben we hier twee jonge jongens die zijn 'opgevoed' in het voetbal met de rivaliteit van de laatste jaren. Sergio Ramos is al wat langer verdediger van Real Madrid, en heeft ook andere tijden meegemaakt, maar is een stuk aggressiever geworden de laatste jaren, mede door de aanstelling van de huidige coach. Dat kan gaan botsen, zoals dat nu doet. Tijd voor Iker en Xavi om ze bij de hand te nemen en de ervaring te laten spreken.

30 mei 2012 om 13:02

Soms denk ik dat Mourinho het allemaal express doet zodat Portugal meer kans maakt op het Ek/wk. Tot nu toe heeft het niet echt gewerkt maar zou mij niet verbazen als de man hierover heeft nagedacht

30 mei 2012 om 13:13

Haha, dat dacht ik net ook! Mourinho, die gluiperd, wil gewoon dat Portugal zoveel mogelijk kans maakt op het EK! Sergio Ramos flinke overtredingen laten maken, zodat Pepe niet meer zo opvalt. Ronaldo centraal zetten in het elftal, zodat hij met zoveel mogelijk vertrouwen naar het EK gaat, Coentrão halen, zodat hij hem een jaar kan trainen voor het EK. Het zou me niets verbazen! ;

30 mei 2012 om 13:19

Echt he hahah!! Als we heel ver terug gaan heeft hij het bij Chelsea allemaal opgestart Met Carvalho, Bosingwa en smste later Ancelotti voor Deco

Haha, dat zou wat mij betreft echt geniaal zijn. Dan noem ik em by far de allerbeste mind player ever

30 mei 2012 om 14:12

@ joostvans en zola#

Hoe in godsnaam komen jullie hierop? het is wel geniaal, moet ik toegeven
Maar deze complot theorieen kunnen wat mij betreft weer de prullenbak in;

Al gaan Ramos en Pique niet mee, dan nog zijn er betere alternatieven dan Vlaar en Bouma

30 mei 2012 om 12:57

Komop zeg..

Wij ( NL ) hebben zelfs betere opties dan Vlaar en Bouma alleen zijn ze niet meegegaan, ik noem een Stefan de Vrij en Viergever..allebei beter dan beide heren hierboven.

30 mei 2012 om 16:31

Wordt heel moe van de betweters hier.
De Vrij nog geen europees duel in de benen, 4gever speelt alleen het laatste halve seizoen redelijk goed niveau en hup hij moet Oranje in. In de eerste seizoenshelft was het Virgil van Dijk van Groningen die een goede periode had. Prompt viel in diverse media te lezen dat hij een kans moest krijgen in Oranje. Van Van Dijk heb ik niets meer vernomen in de tweede seizoenshelft.
Niets zo oppertunistisch als voetbal dat weet ik. Maar een beetje realiteitszin is ook wel handig.

30 mei 2012 om 16:58

Vertel eens, wat heeft Bouma Uberhaupt gepresteerd om in aanmerking te mogen komen voor Oranje?

30 mei 2012 om 12:58

Ja klopt met Albiol,arbeloa en Martinez.

30 mei 2012 om 13:00

jammer dat die niet het verschil hoeven te maen tijdens een Ek!
ik geloof namelij dat als onze voorhoede en middenvelder in vorm zijn , we niet hoeven te leunen op de verdediging!

Het zou me verbazen als Spanje hun titel prolongeert. Ze missen belangrijke spelers en er zijn 'problemen' in de kleedkamer.

Tuurlijk gaan die 2 mee, dikke bluf van del bosque.

Het is moeilijk te geloven dat 2 volwassen mannen nog ruzie hebben over een wedstrijd een tijd geleden. Pique zou ramos de felicitaties moeten geven en verder met het EK bezig zijn.

Dat ramos in het veld een kortlontje heeft weten we, maar dat hij ook al bezig is bij de nationale selectie....

als die 2 er niet bij zijn heeft spanje geen kans omdat ze dan verdedigend een zeef zijn

del bosque praat zomaar om te praten!

ik heb het gevoel dat spanje dit keer niet gaat winnen. denk dat het gaat tussen nederland, duitsland en frankrijk. duitsland is in mijn ogen de topfavoriet. spanje beschikt op dit moment niet over een topscorer zoals ze vorige jaren wel hadden met villa. frankrijk heeft een bijna compleet nieuw team en ik denk dat hun nog wel voor een grote verassing kunnen zorgen. als het bij nederland een beetje gaat lopen zijn we zonder twijfel ook een favoriet voor de titel, maar dat lijkt op dit moment nog ver weg.

verwacht toch wel van vz dat ze het veranderen he.
of gaan we hele middag zinloos discusieren over iets dat niet waar is.

hopen dat het zo blijft tussen die twee dan hebben ze straks geen verdediging meer over en dan is er 1 kandidaat minder voor het ek

Hopelijk blijven ze ruzien en dat gaan ze neit mee.
Dan is het wel duidelijk dat ze de Groep niet overleven.

het is wel triest om te lezen dat we doorgaan met een discusie
dat op een leugen gebaseerd is.

Als ze beroepsvoetballers zijn, weten ze ook dat ze hun ruzietjes tussen elkaar opzij moeten zetten, voor hun vaderland. Want anders zijn ze toch meer een ameteur voetballer.

Ze hebben geluk dat Villa niet mee gaat dan hadden ze nog meer gezeik gehad die hebben het nog steeds aan de stok met elkaar na de bekerfinale van 2011. Toen Arbeloa op Villa's been ging staan en Arbeloa vond dat hij zich aanstelde. volgens mij ligt het daar niet lekker in die groep, kliekjes vormen is nergens goed voor.

Zonder Piqué en S. Ramos hebben ze wel een flink mindere defensie:

Juanfran-----arbeloa------j. Martinez-----j. Alba

30 mei 2012 om 13:25

Lijkt me niet dat dit het dan zou worden, eerder Arbeloa, Albiol/busquets,javi,alba alsnog niet overtuigend en verwacht dat Italie er wel een aantal in gaat schieten als dit daadwerkelijk de verdediging wordt.

zoals velen ( waaronder ik ) al hadden gezegd zijn de velen beladen Classico's niet goed voor het spaanse elftal, de dingen die er gebeuren tijden de Classico's hebben denk ik grote invloed op de manier waarop Sergio Ramon en Pique elkaar nu zien, maar dat geldt denk ik net zou goed voor Busquets en Xabi Alonso om maar een voorbeeld te noemen.

duitsland heeft veel jonge spelers en dat is hun zwakke punt met weiniig ervaring en spanje heeft alleen een ijzersterk middenveld de verdediging en aanval is niet zoveel beter als nederland italie en frankrijk , engeland

Ach, wat is frictie?

Volgens mij zijn de Spanjaarden zo professioneel genoeg om een knop om te zetten tijden de wedstrijd! Voor mij is Spanje, samen met Duitsland, de favoriet van het EK. En zelfs als Spanje met een van de twee of zonder deze twee gaat spelen staat er nog een sterk team.

Al met al denk ik dat het een storm in een glas water is!

Volgens mij is dit lariekoek van Del Bosque ff de boel op scherp zetten.en 2x op rij een EK winnen zou een prestatie van formaat zijn al zie ik dat niet gebeuren dit keer is de underdog rol voor Italie en verrassing van het toernooi Frankrijk en ik voorzie voor Nederland dat de laatste wedstrijd tegen Portugal hun laatste zal zijn.

Spanje & Duitsland als favoriet voor mij. Al mist Spanje in de naam van Villa wel ene die goals maakt.
Duitsland is uitgebalanceerd maar misschien nog iets te onervaren?
Nederland kan het ook winnen, moet het een dosis geluk hebben, want met van Marwijk gaan we het niet redden. Die blijft v Bommel, Kuyt en Bouma opstellen...
Italië zie ik als grote outsider. Goed team met goede mix van jong en oud. Di Natale & Balotelli lijkt mij een geweldig spitsenduo!
Frankrijk zie ik ook als een hele gevaarlijke outsider! Blanc heeft er echt wat moois van gemaakt. Met spelers als Mvilla, Benzema, Ribery, Nasri, Ben Arfa, Giroud en dan nog een sterke defensie en hele sterke doelmannen (lloris & Mandanda) zie ik ze als een hele goede outsider.

Engeland & Portugal verwacht ik weinig van. Portugal heeft geen scorende spits. Mooie spelers als Quaresma C Ronaldo (die wel veel scoort) en Nani, maar ik vind ze op het middenveld nog wat missen. Moutinho is goed en creatief, maar Meireiles vind ik echt drama en Veloso heb ik al lang niet zien spelen. Verder is de defensie bij hun wel redelijk goed!

Engeland vind ik veel te weinig creativiteit en scorend vermorgen hebben. Hebben te weinig doorgeselecteerd en spelen nog met spelers als Gerrard die al jaren sukkelt met uberhaupt spelen en de vorm! Lampard is ook niet meer wat het is, al doet hij het nog goed bij Chelsea. Maar het middenveld bevat teveel lopertjes en de bondscoach is een lachertje. Downing bijvoorbeeld selecteren? Micah Richards, een van de beste Rb's ter wereld, niet selecteren ipv Johnson...

Verder missen ze Wilshere en Rooney wel erg gok ik!

Haha Spanje heb nog maar 2 goeie verdedigers over en als die niet overeenkomen terwijl ze naast elkaar moeten spelen dan zit je diep in de shit.

30 mei 2012 om 15:00

Alba is ook nog een goede verdediger net als Martinez. Bovendien doet een centraal duo met Martinez en Busquets toch helemaal niet onder voor de rest? En hoe vaak gaat die verdediging van Spanje dan echt onder druk komen te staan? 80% van de wedstrijd hebben ze toch de bal.

Ramos gaat zeker mee, die heeft echt een topseizoen gedraaid bij Madrid (als CV) en nu Puyol niet meegaat kan Ramos gewoon zijn plaats overnemen in de verdediging naast Pique.
Pique speelde een lange tijd matig (imo) voor Barcelona, maar speelde de laatste wedstrijden voor Barcelona weer goed.
Daarnaast zijn er geen vervangers voor Pique & Ramos, want Martinez is geen ''echte'' CV (eerder een CM) en Albiol in de basis bij Spanje word je ook niet echt vrolijk van.

Hoop dat het niet te erg zal worden, zou ze graag in actie willen zien. Zulke spelers zijn zeker spelers die je graag in actie wil zien. Maar denk gewoon dat ze meegaan.

Reëel. Het zijn twee hartstikke goede verdedigers, dus je gaat ze wel missen als ze niet meegaan. Zou ze wel graag in actie willen zien. Maar het komt gewoon wel goed.

Ramos zou Pique en heel Barça op zijn blote knieën moeten bedanken voor het halen van het WK ;

Je moet niet de beste vrienden zijn om in een ploeg te spelen, dat weet iedereen. Ramos zal er alles aan doen om te winnen en Piqué zal hetzelfde doen. Ze spelen beiden voor hun land en niet voor zichzelf of tegen de andere.
Ik zie Spanje nog steeds als 1 van de grote favorieten, maar ze missen toch wel 2 echte tornooispelers die al vaker het verschil hebben gemaakt, namelijk Villa en Puyol.

Zonder deze spelers was Duitsland waarschijnlijk wereldkampioen, aangezien Puyol de enige goal maakte in de halve finale en Villa bijna op zijn eentje voor de hele goalproductie gezorgd heeft tot in die halve finale. Ik ben benieuwd wie de rol van Villa zal overnemen, dat lijkt me niet zo simpel.

haha ik denk dat we dit als nederlanders van harte mogen toejuichen als spanje haar 3 beste verdedigers thuislaat (pique, puyol, ramos) hebben we tenminste nog een kans tegen hun

30 mei 2012 om 14:05

Moeten we eerst maar eens de poule des doods overleven Spanje kunnen we pas in de Halve of Finale tegenkomen.ramos is gewoon een smerige speler met zijn overtredingen altijd en super irritant/arrogant.

30 mei 2012 om 14:19

Ben ik het mee eens, al denk ik wel dat dit niet dat werkelijk zal gaan gebeuren ik denk dat de bondscoach van spanje alleen even een 'statement' wil maken naar buiten toen...

Zou wel een aderlating zijn voor Spanje, maar weet zeker dat die twee het nog wel gaan bijleggen...

Pique en ramos in het centrum, het barcelona middenveld aangevuld met Alonso, Silva en Mata. Torres in de spits echt niet te geloven wat een sterk elftal hebben ze... Nog niet eens gesproken over het feit dat ze gewoon 3 wereldtop keepers hebben met Casillas, Valdes en Reina...

Waarom wordt Duitsland trouwens zo gigantisch hoog ingeschat? Ik heb even goed de selectie zitten bekijken en ze hebben zeker een sterk team maar ik vind ze niet heel veel sterker dan de Portugezen qua namen, en zeker niet sterker dan Nederland, al hebben ze laatst 3-0 gewonnen... Behalve de verdediging uiteraard..

Zijn Mertesacker en Toni Kroos nu echt van die topnamen? Gotze is een groot talent maar er wordt teveel van hem verwacht en Khedira heeft geen vaste basisplaats bij RM. Alleen Ozil vind ik eigenlijk absolute wereldtop. Als duitsland als favoriet wordt gezien, waarom Frankrijk bijvoorbeeld niet, die hebben toch niet veel mindere namen? Ribery, M''vila, Benzema, Evra, Clichy en Mexes bijvoorbeeld...

30 mei 2012 om 15:08

Kroos is erg belangrijk voor Bayern geweest sinds het uitvallen van Schweinsteiger. Speelde ook goed in de kwalificatiewedstrijden. Bovendien stond hij in de CL finale, ik zie niet in waarom hij zou moeten onderdoen voor Mata bvb.
Khedira heeft bijna steeds een basisplaats als hij fit. Hij heeft wel wat wedstrijden gemist door wat kleine blessures hier en daar. Mourinho noemt hem een speler die vooral gewaardeerd wordt door trainers. Bovendien stond hij in de Clasico in december niet in de basis toen Real Madrid met 1-3 de boot in ging. In de terugwedstrijd stond hij er wel een scoorde een doelpunt in Nou Camp.
Er stonden gewoon 10 Duitsers op het veld in de halve finales van de CL en 14 Spanjaarden of zo. Verder een stuk of 5 Engelsen en Fransen en zo.
Daarom zijn Duitsland en Spanje favoriet.

Oudere generatie ( Iker, Puyol, Xavi ) hebben hier dan weer totaal geen last van. Zal wel aan de leeftijd liggen. Ramos is ook niet de makkelijkste jongen om mee om te gaan als je bij de rivaal speelt denk ik.

Del Bosque is een wijze man. Wel denk ik dat beide heren over hun schaduw heen zullen stappen.

Wat ben ik toch jaloers op hun bondscoach. Hadden wij er maar zo een.
v. Marwijk is een lafaard die absoluut niet tegen vedettes in wil gaan en Del Bosque mist al een topverdediger en zou zomaar twee andere topverdedigers uit de selectie gooien om de rest in stand te houden. Los van het feit dat ie als coach verder ook tot de absolute top hoort, laat ie zien dat ie tenminste wel over managementskills beheert.

30 mei 2012 om 15:03

Ik zweer het je, met Del Bosque aan het roer bij Real, zou ik echt schijten van de spanning en nervositeit voor elke Classico... Nu heb je na 20 Classico's hetzelfde gezien. Behoudend spelen en dan uitbreken om 2/20 Classico's te winnen bij wijze van spreken. Ik denk dat sinds El Classico tussen Mourinho en Pep aan de gang is , ik Real 1 volledige wedstrijd goed heb zien spelen.

Hij zegt dat het gaat om een verschil in persoonlijkheid wat botst. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. De extravagantere Ramos en de meer down to earth Pique. Maar ze moeten zich daar gewoon overheen zetten. Dit dreigement zal ook wel helpen daarbij.

Gaat sowieso nog wel een keer echt mis bij die spanjaarden. Zijn prima voetballers, maar echt vervelende mannetjes. constant zeuren om kaarten, de hele tijd liggen en elkaar maar naaien. De spelers van Real en Barca liggen elkaar gewoon niet en dat zal wel een keer echt fout gaan.

Eerst heerste er binnen de Engelse selectie al spanning en nu binnen de Spaanse ook al. Nu de overige 13 nog en Nederland wordt Europees Kampioen...

Geloof er helemaal niks van, hij gaat die twee dus echt niet thuis laten.

Dit moeten Ramos en Pique natuurlijk gewoon oplossen, na het EK mogen het weer rivalen zijn. Al zou ik het niet erg vinden,mochten we tegen Spanje spelen, dat er twee ruziemakende verdedigers achterin staan

Pique moet gewoon z'n excuses aanbieden en ramos moet het aanvaarden en klaar is het en ik hoop ook dat ze me gaan want anders word het te makelijk voor de tegenstanders

als ze niet meegaan is dat alleen maar goed voor onze oranje helden

Ik geloof daar niet veel van. Je hoeft geen beste vrienden te zijn om bij elkaar in één elftal te zitten. Zij horen hoe dan ook bij het Spaanse elftal thuis, ik geloof gewoon niet dat hij twee basisspelers thuis laat door een conflict.

Die keus lijkt mij erg eenvoudig Ramos is echt een vele malen betere verdediger als Pique,als Barca onder druk komt maakt ie altijd fouten maar die man word vaak uit de wind gehouden omdat Barca bijna nooit onder druk staat.

30 mei 2012 om 16:47

Daarom denk ik ook dat jonge Barça verdedigers niet goed zullen ontwikkelen
want je moet ook goed kunnen verdedigen onder druk en dat heeft Barça
meestal niet. Maar Pique is een ervaren verdediger die zich ook nog heeft
bewezen bij Man Utd dus hij is een goeie verdediger.

Alvaro Arbeloa (real Madrid), Sergio Ramos (real Madrid), Juanfran (atletico Madrid), Jordi Alba (valencia), Raul Albiol (real Madrid), Gerard Pique (barcelona), Javi Martinez (athletic Bilbao).

Hier zit wel wat tussen, en dan zou je Busquets ook nog eens centraal achterin kunnen zetten. Wat Kingbee zegt vind ik best raar, want Ramos is sowieso niet verdedigend beter. Hij speelde voorheen als back en Pique kennen we als een betrouwbare centrale verdediger. Iedereen maakt wel eens zijn fouten, maar je moet nu niet gaan overdrijven dat Pique altijd fouten maakt als Barca onder druk staat..

Verder moet ik zeggen dat ze Villa wel gaan missen voor dit ek..

Cassilas
Arbeloa
Ramos
Pique
Alba
Xavi
Busquets
Iniesta
Silva
Mata
Llorente
30 mei 2012 om 17:29

Ik denk niet dat Mata speelt, ik denk eerder Iniesta naar de linksvoor, Silva naar rechts, Xavi centraal en Xabi Alonso nog verdedigend erbij.

Cassilas
Arbeloa
Ramos
Piqué
Alba
Xabi Alonso
Busquets
Silva
Xavi
Iniesta
Llorente

hij zal wel een draadje los hebben als hij ze niet meeneemt puur zelfmoord

30 mei 2012 om 16:35

Idderdaad als Vicente del Bosque dit zou doen zal die op zijn achterhoofd
gevallen zijn deze spelers zijn belangrijkste verdedigers van je ploeg en die
zul je of je het wilt of niet mee moeten nemen. Anders grijpt de Spaanse Bond
wel in.

31 mei 2012 om 13:36

ja idd, anders komen ze niet ver in de EK ben ik bang

31 mei 2012 om 14:07

nee zowiezo in de halve finale kijk wat ze hebben als vervangers.
Alswij de finale van het Wk met Joris en John kunnen halen dan
kan spanje met Martinez en Puyol dat makkelijk

Nog hebben ze geen zwakke verdeidinging met wat er overblijft. ; Sterker als Nederland in elk geval. Maar wel weet ik zeker dat de andere toplanden wel blij zullen zijn mocht dit zich doorzetten, ik denk dat elke verdediger liever tegen een Martinez speelt dan tegen Pique, in welke vorm dan ook.

mits spanje zo blijft hebben ze echt een geweldig elftal die iedereen van de mat kan spelen. Als zij niet Europees Kampioen worden heeft het niks met de tegenstander te maken, want deze selectie heeft dan gefaald en de trainer ook.

Casillas
Ramos
Martinez
Pique
Alba
Xavi
Busquets
fabregas
Silva
Torres
Iniesta

Ik hoop dat ze meegaan en tegen elkaar gaan vechten in de halve finale, waardoor ze allebei rood krijgen wij doorgaan. Het zijn wel erg goede verdedigers en ik denk dat ze ook wel samen kunnen spelen ookal hebben ze ruzie, united had ook van spitsen die elkaar niet konden uitstaan en die speelden ook prima samen.

@voldemort zo onprofessioneel zijn ze nou ook weer niet

Dit keer hoeft een ruzie eens niet opgelost te worden van mij. Laat ze elkaar maar lekker doen. Voor mij is hiervoor maar 1 woord op te zeggen: Geweldig!

coach toch je moet dit opstelling gebruiken

casillas
ramos
pique
alba
xabi alonso
xavi
iniesta
fabregas
pedro
torres
mata

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren