Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Paris Saint-Germain zet alles op alles en biedt AC Milan 77 miljoen'

Laatste update:

Carlo Ancelotti kondigde in mei aan dat Paris Saint-Germain zich gedurende de zomermaanden wil versterken, maar namen noemde hij toen niet. Inmiddels lijkt het erop dat de Franse vice-kampioen voor de echt grote namen gaat. Corriere dello Sport weet dat AC Milan eerdaags een zeer fors bod van 77 miljoen euro kan verwachten; PSG heeft zich voorgenomen zowel Thiago Silva als Zlatan Ibrahimovic naar de Ligue 1 te halen.

/

Maandag kwam naar buiten dat Thiago Silva voor een gezinsuitje in Disneyland Paris verbleef en dat hij door Paris Saint-Germain was uitgenodigd om 'te komen praten'. Milan zou daarvoor toestemming hebben verleend aan de beleidsbepalers in de Franse hoofdstad. Sportief directeur Leonardo bevestigde dat later aan L'Équipe, zeggende: “We hebben een ontmoeting in de planning staan met Thiago Silva... maar makkelijk zal het niet worden.”

Algemeen directeur Ariedo Braida van AC Milan counterde Leonardo een dag later en zei dat Thiago Silva zeker niet weg mag uit San Siro. “Jullie moeten allemaal rustig blijven. We verkopen Thiago Silva niet”, sprak hij aan verslaggevers. Het is nu de vraag of het allemaal echt zo is, of dat er toneel wordt gespeeld. Corriere dello Sport bericht nu in elk geval dat Paris Saint-Germain 77 miljoen euro overheeft voor Thiago Silva én Ibrahimovic.

De Braziliaanse verdediger mag 47 miljoen euro kosten, zijn Zweedse teamgenoot dertig miljoen. De megatransfer zou betekenen dat AC Milan in een keer een flinke aflossing kan doen op de schulden. Vraag is echter of i Rossoneri het werkelijk aandurven hun twee belangrijkste spelers van de hand te doen. Sportief gezien zou het dramatisch zijn wanneer zowel Thiago Silva als Ibrahimovic verkocht wordt.

Wie raakt AC Milan in de zomer kwijt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Damn, wat een bedrag..

Echt veel, maar Silva is dan ook een fantastische verdediger en Ibra een geweldige spits. Toch jammer als Silva daar echt heen gaat, liever dat hij bij AC Milan bleef en anders in Spanje of Engeland ging voetballen. De Franse competitie vind ik sowieso niet echt geweldig, maar goed, geld he, daarmee krijg je echt alles voor elkaar! Van Ibra verwacht ik verder niet dat hij daarheen gaat. Dus het wordt denk ik alleen Silva.

13 juni 2012 om 00:32

Ik vind dat ze het moeten doen.. voor Ibra en Silva krijg je nooit meer zoveel.. er is kwaliteit genoeg wat voor 40 miljoen zelfs gehaald kan worden... laat staan 77.. ze kunnen dan ook nog eens het middenveld versterken en een aantal breedte aankopen doen.

Dan is ook gelijk het Pato probleem opgelost.. die komt los als Ibrahimovic weg is.. de wedstrijden die hij zonder Ibra speelt heeft hij allemaal in gescoord.

13 juni 2012 om 00:40

Je zal inderdaad nooit meer dan dat krijgen, maar wie haal je die je selectie versterkt. Als Milan schulden heeft dat per direct afgelost moet worden, zou ik het verkopen. Als Milan een hele goede speler kan halen die zeker wat toevoegd, zou ik ze ook verkopen. Alleen als je het doet omdat je nooit meer meer geld ervoor gaat krijgen......zou ik het niet doen.

13 juni 2012 om 00:46

Weet je wel wat ze allemaal voor 77 miljoen kunnen halen? Galliani is een meester onderhandelaar.. die geeft 50 miljoen uit en heeft een sterker team staan.. mijn enige zorgen is dat ze niets van die 77 miljoen uit gaan geven.

13 juni 2012 om 01:22

Ik zou cavani halen en nog een topverdediger naast mexes,hou je nog geld over om je schulden af te lossen!

13 juni 2012 om 03:20

Voor 77 miljoen kun je twee verdedigers halen die samen met Mexes kunnen strijden en die als vervangers van Nesta en Thiago kunnen dienen. je kan nog een sterke middenvelder halen zodat je met Montolivo, Nocerino, Boateng en nog een topper een top middenveld heb en met Pato en Robinho/cassano/sharaawi heb je ook in principe een redelijke sterke aanval, en inderdaad zoals Ac_milan22 het zei Pato scoord veel meer zonder Ibrah ernaast dus met zo'n team wordt Milan gewoon weer kampioen!

13 juni 2012 om 09:18

Inderdaad.. Hoe geweldig deze voetballers ook zijn zoveel geld is gewoon onverstandig om af te wijzen.. Belangrijk is alleen hoe er vervolgens mee geherinvesteerd wordt...

Dat je niet 5 miljoen meer voor een verdediger betaald omdat je het geld toch hebt..

13 juni 2012 om 09:56

In tegen deel man, Ibrahimovic alleen voor mij is 80+ miljoen waard.. Let op man, Ibrahimovic gaat nooit naar Parijs, misschien Silva wel.. Maar Ibracadabra nooit.. Dat ligt niet bij hem, hij is een man met een ere woord.. Hij zei dat hij in Milan zou blijven dan doet hij dat.

13 juni 2012 om 10:03

serieus meen je dat wat voor milan fan ben je dan ibra kan je verkopen maar een verdediger als thiago kan je gwoon nie verkopen ookal krijg je 70 mil alleen voor silva wie zegt dat ze aankopen gaan doen met dat geld toen kaka werd verkocht voor 65 mil hebbe ze helemaal geen moer met dat geld gedaan... de club heeft ons verraden met het verkoop van silva kijk maar eens op twitter van ac milan dan zie je zelf wel hoe iedereen erover denkt

13 juni 2012 om 10:46

@tunechi

Dat zeg ik ook.. mijn enige angst is dat ze helemaal niets met dat geld gaan doen.. maar investeren ze dat geld dan staat er 100% zeker een sterker team.

13 juni 2012 om 11:16

@ ac milan22

oke dan heb k je verkeerd begrepen.. ik ben zo para dat ik nie meer goed lees..
geschokt en verraden door de club. silva verkopen betekend dat je een groot gat in de defensie achterlaat en al investeren ze dat geld wel welke verdediger kunne ze halen om mee te draaie aan de top

13 juni 2012 om 15:52

Daar heb je volkomen gelijk in! silva mag van mij weg! hij is misschien wel goed maar ook vervang baar ( Ogbonna bv. binnen 2jaar dubbel zo goed + nog een andere goeie: kjaer of verthongen...
maar ibra is niet vervangbaar... balotelli komt het dichts in de buurt maar zal wel te veel kosten dus... en ibra voor 30 wegdoen heeft geen zin.. hij is de beste aanvaller ter wereld en als je rooney of benzema wilt kopen dan moet je een bedrag dicht bij de 50 miljoen geven dus

13 juni 2012 om 01:17

77 miljoen is ook een hoog bedrag, maar voor twee spelers van dit kaliber. Dan doen ze t nog beter dan Real Madrid, die gekken betalen gewoon ergens in de 90 miljoen voor Ronaldo.

13 juni 2012 om 01:31

We moeten dan bekijken hoe het uitpakt in Parijs als het allemaal klopt of waar is.
Ronaldo bleek zijn bedrag helaas in tegenstelling tot Kaka wel waard. Hij breekt continu records en is goed voor minimaal 50 goals per seizoen, miljoenen aan verkoop van shirtjes en zorgt ook in zijn off day voor constante dreiging.

13 juni 2012 om 01:33

Het is hoog, maar misschien niet voor twee spelers van dit soort kaliber... Al blijf ik dat raar vinden, want het is alsnog veel geld he . Maar dat geld wat ze aan Ronaldo hebben uitgegeven was al binnen de kortste keren dubbel en dwars terugverdient met shirt verkoop, dusja... Maar goed, het blijft natuurlijk belachelijk veel!!

13 juni 2012 om 11:19

Ze moeten het bedrag afkeuren dan weten die arabieren dat er niet alles te koop is voor geld want anders gaan ze elke keer astronomische bedragen bieden en dan kunnen clubs als Montpellier nooit meer kampioen worden

77 miljoen... Wat een bedrag zeg! Maar in de hedendaagse voetbalwereld zijn ze het bedrag wel waard als je kijkt wat er voor de veotballers tegenwoordig betaald word!

13 juni 2012 om 00:06

En ook als je ziet hoeveel een team verdient! Vind alleen wel dat een team geen lening bij een bank meer mag aanvragen, en dat ze eerst de schulden aflossen en dan pas weer spelers moeten kopen

Wat een overdreven bod van Psg, daadwerkelijk schandalig hoe abnormaal hoog dit bedrag is voor een speler; En ook het feit dat Silva een CV is.

Mocht hij willen vertrekken, zou die naar een grotere club kunnen gaan: i.p.v van spelen in de franse competitie, is toch geen zak aan als je bij Milan hebt gespeeld.

13 juni 2012 om 00:05

Misschien moet je het stukje eerst lezen. Het gaat namelijk om 2 spelers.

13 juni 2012 om 00:07

Bedankt, ik heb de vorige berichten gelezen over Thiago Silva, en toen kwam Ibra er niet in voor.
Dacht dat het weer alleen om Thiago Silva ging, liet me misleiden door de titel.

13 juni 2012 om 00:21

Wij twee hadden ons vergist Ontopic: dit is dan wel een goede deal 2 spelers van wereld klasse voor maar 77 miljoen is wel goed, maar of Milan ermee akkoord gaat betwijfel ik wel..

13 juni 2012 om 00:34

@vi-oranje

Precies, maar blijkbaar zitten sommige leden ermee dat vergissingen maken menselijk is.

On:

Ik denk dat Milan dat niet doet, twee hele belangrijke spelers die heel veel voor Milan hebben betekend en nog meer zullen betekenen.

13 juni 2012 om 07:43

Vergissingen maken vind niemand erg, wel is het irritant als mensen reageren voor ze het stukje lezen.

13 juni 2012 om 14:02

Lees post #39, daar staat waarvoor op deze manier reageerde.

13 juni 2012 om 00:06

er hangt een luchtje van haantje de voorste gedrag rondom jou reactie, Als je goed had gelezen had je namelijk geweten dat dit voor Zlaten & Silva is geboden.

13 juni 2012 om 00:09

Lees mijn post hierboven; Haantje de voorste op een internet site genoemd:
Voetbalzone?

Het moet niet gekker worden, het is namelijk niet zo dat ik geld krijg gestort op m'n bank voor een snelle reactie.

13 juni 2012 om 00:17

Je zegt zelf dat je misleid ben door de titel omdat het vanmiddag alleen voor Silva ging, Je klikt toch op topics om het laatste nieuwtje te weten te komen en niet om alleen de titel te lezen anders hoef je natuurlijk niet te klikken en kan je gewoon op de mainpage blijven, Het is dus wel typisch haantje de voorste gerdag, Het aller trieste van het hele verhaal is dat je mij nog een duimpje omlaag geeft om jezelf vervolgens een duimpje omhoog te geven.

Haha ik zie dat je je reactie hebt bewerkt jou neem ik dus totaal niet meer serieus.

13 juni 2012 om 00:26

Ow je snapt me post nog steeds niet ?

Ow wacht nog een keer: Ik heb de vorige berichten over Silva nauwkeurig gelezen, maar na de 3e keer denk je dat het weer om Silva gaat.

Vandaar dat ik een reactie plaatste omtrent Silva.
Bovendien kun je zien dat ik niet de eerste ben die gereageerd heeft.

Verder heb ik geen één reactie bewerkt, en geef ik mezelf geen duim omhoog om vervolgens jou een duim omlaag te geven.

Zie het bewijs: Je hebt zelfs 2 duimpjes omlaag.. Dus je verhaal kan in z'n geheel de prullenbak in kameraad.

Heel apart hoe sommige leden beredeneren, zo iets komt niet eens bij me op; Blijkbaar heb je het zelf ervaren en vertel je eigenlijk wat jij gepraktiseerd hebt.

Als ik m'n post aanpas, gaat het om spellingsfouten.

On: Milan zal het denk ik niet doen, de beste VC van Italie en de beste spits van de Italie verkoopt Milan zeker niet zo snel.

13 juni 2012 om 00:58

Je Nederlands is dan niet zo goed als je 3 van je 4 posts moet aanpassen vanwege spellingsfouten.....

En je kan wel lullen dat je niet de eerste bent die post maar er zit maar een minuut tussen jouw eerste post en de allereerste, dus je was gewoon niet snel genoeg. Geef het nou maar toe en blijf er niet om heen lullen.....

13 juni 2012 om 01:05

Gaat niet om Nederlands, maar om letters missen tijdens het typen.
Dat gebeurt weleens vaker bij mensen.

Dat er een minuut tussen zit, wil niet zeggen dat ik als eerst wilde reageren.
Ik zag dit artikel precies toen ik klaar was met het lezen van een ander bericht.

Er valt niets toe te geven beste Peetvader, en ik hoef me niet te verantwoorden voor jou. Dat begrijp je denk ik zelf ook wel ?

13 juni 2012 om 00:09

Je hebt gelijk het is echt overdreven en dan nog voor een verdediger en Zlatan is niet de jongste meer dus 30 miljoen voor hem is ook niet verstandig. ON: waarom hebben ze dan in de winterstop spelers aangetrokken? zoals: Alex,motta,maxwell dat zijn toch allemaal spelers die verdedigende kwaliteiten hebben daarnaast hebben ze nog een van de beste Franse verdedigers Sakho.

Dat zou toch echt gekkenhuis zijn, dan kan AC Milan beter meteen de naam veranderen in AC Bijenkorf. Het is uitverkoop bij de Milanese club! Als ze Thiago Silva en Ibrahimovic nu verkopen zullen ze volgend seizoen flink terugvallen in de ranglijst. Ik hoop voor de Milanisti dat Galliani voet bij stuk houd, en beide heren bij de club houd. Dit zijn gewoon belachelijke taferelen, die het voetbal kapot maken.

13 juni 2012 om 00:09

Inderdaad het liefst zie ik Zlatan en Silva gewoon bij milan blijven, Puur en alleen omdat ik een echte voorstander ben van zoveel mogelijk topclubs die met elkaar kunnen concureren voor de grootste europese prijzen, Maar PSG zou wel een heerlijk team zijn met Sakho/alex-silva centraal Pastore op de 10 positie Lavezzi linksvoor en in de spits Zlatan owja en controlerend op het middenveld heb je dan ook nog bijtertje Thiago Motta dat is eigenlijk wel een natte droom voor elke voetballiefhebber, Ik bedoel dan als je puur en alleen als liefhebber naar zo een team zou kijken zou dat volgens mij echt genieten zijn maar ik begrijp je volledig en zou het ook schandalig vinden als dit door gaat.

Er is best grote kans dat Zlatan ook vertrekt, Ik heb hem meerdere keren horen roepen dat hij teleurgesteld is dat er geen grotere aankopen gedaan kunnen worden.

Van dat geld kunnen ze wel een Witsel Dzeko en nog een topverdediger halen, Witsel voor 25/30 proberen los te weken, Dzeko voor 20 en een echte killer voor in de verdediging voor een miljoentje of 15, Eigenlijk vind ik dat milan moet gaan voor Giovinco maar ik heb geen idee hoeveel hij moet kosten en ze hebben in principe al zo een type in de vorm van Robinho die rond de spitsen zwerft, Ze kunnen natuurlijk ook nog voor Lewandowski gaan.

13 juni 2012 om 00:29

Waar ik mezelf nog wel op betrap, is dat ik eigenlijk niet zo'n grote afkeer heb tegen Paris Saint Germain. Het was eigenlijk tot de overname van de grote oliesheik een club die van de eigen sterke jeugdopleiding uitging. Daaruit kwam dus ook Mamadou Sakho bijvoorbeeld. Met deze aankopen krijgt juist hij geen kans meer. Erg jammer om te zien.

AC Milan moet deze twee gewoon behouden voor de club, dit is namelijk het moment om aan te sluiten bij de top. Als je Thiago Silva of Ibrahimovic nu verkoopt geef je het signaal af niet meer mee wil doen met de Europese top. Het is dan wel een gigantisch bedrag, maar dit moet Galliani niet doen.

13 juni 2012 om 00:29

@afca

Ze kunnen Acerbi,ogbonna en genoeg andere verdedigers halen.. voor op het middenveld Witsel,hamsik en groeg andere namen.. in de aanval loopt er al genoeg kwaliteit maar zoals je zegt kan men ook voor een V.persie,dzeko of wie dan ook gaan.. Milan vergaat echt niet hoor..

13 juni 2012 om 00:40

Idd Acerbi ken ik persoonlijk niet heel goed, maar ogbonna is toch wel ijzersterk ( heb hem maar een stuk of 6/7 keer zien spelen ) de wedstrijden die ik van hem heb gezien was ik toch wel onder de indruk ijzersterk in de duels is aardig snel wint alle kopduels maar is natuurlijk nog niet te vergelijken met een Thiago Silva die in mijn ogen bij de 2 beste verdedigers ter wereld hoort Silva & Kompany. Milan vergaat zeker niet en staan al decennia lang bekend om het goed opvangen wat betreft het vertek van topspelers vandaar dat ik ook wat opties aangaf om eventueel aan te kopen omdat ik weet dat milan niet vergaat ;

Ik zou Witsel toch liever zien dan Hamsik al spelen ze wel op andere positie's ik zie in Witsel toch wel meer potentie dan in hamsik ook is witsel meer een moderne middenvelder die heel het veld bestrijkt Hamsik is toch meer een nummer 10 en daar speelt Boateng toch al?

Wat vind je van deze opties voor de spits positie? Robin van Persie ? Leandro Damaio ? Robert Lewandowski ? of eventueel Cavani/jovetic ??

13 juni 2012 om 00:45

Acerbi zat in de Serie A team van het jaar en kan nog doorgroeien.. ook is hij een Milan fan. Ook kan je hem makkelijk voor minder dan 10 miljoen halen.

De spits positie is zelfs zonder aankoop goed bezet.. men vergeet dat Pato op de bank zit omdat hij niet met Ibrahimovic samen kan spelen.. dat probleem is dan gelijk opgelost.. maar voor de spits positie kloppen ze zeker weten bij City aan.. die wil er vast wel 1 kwijt..balotelli en/of Dzeko zouden zeer goedkoop kunnen komen.

Milan heeft het vertrek van Shevchenko opgevangen met een CL titel.. mensen doen alsof dit echt een ramp is.. Galliani weet wel wat hij doet.

13 juni 2012 om 08:23

Ik had het wel geweten, allereerst zou ik Zlatan vervangen (proberen te vervangen, want De Laurentiis is geen makkelijke man) door Cavani. Lukt dat niet, dan is Lewandowski misschien nog een optie. En je kan altijd nog 77m voor Messi proberen te bieden haha Je kan ook nog goedkoop gokken met Rossi.. Och man.. Achterin kan je helemaal losgaan. Ik denk dat ik het gedaan als Milan zijnde voor 85 miljoen.

13 juni 2012 om 00:27

Joostvans... dit had ik van iedereen verwacht behalve van jou.. Milan bijft Milan.. we hebben dan nog een ijzersterke voorhoede met Pato,robinho,boateng en Cassano.

De verdediging krijgt heus wel kwaliteit erbij als ze 77 miljoen ontvangen.. Shevchenko ging weg en we wonnen de landstitel.. We zijn een grote club en absoluut niet afhankelijk van deze 2.

13 juni 2012 om 00:33

Ac_milan22, AC Milan wordt toch echt een stuk minder wanneer zowel T. Silva als Zlatan vertrekt. Tuurlijk blijft er een frame over, maar dat extra's om aan te sluiten bij de absolute top in Europa. Daarnaast vind ik 77 miljoen euro niet voldoende als je kijkt naar de kwaliteiten van deze twee. Er zal inderdaad zeker wat voor terugkomen, maar dan blijft het natuurlijk hopen op een lucky shot in de transfers.

13 juni 2012 om 00:38

@joostvans

Je beseft toch wel hoe oud de 2 heren zijn.. voor hetzelfde geld raken ze beiden in een dip en zijn ze volgend seizoen gezamenlijk niet voor 30 te verkopen.. Galliani is een meester onderhandelaar en als hij 40 van de 77 miljoen uitgeeft dan kan ik je garanderen dat er een veel sterker team op het veld staat. Ik wil sowieso dat Ibrahimovic weg gaat.. die staat alleen maar Pato in de weg... ze kunnen niet samen spelen.. terwijl Pato het zonder Ibrahimovic elke keer uitstekend doet!!

13 juni 2012 om 00:29

Ben ik het niet mee eens. Silva en Zlatan zijn allebei idd absolute topspelers, maar 77 miljoen is echt heel veel geld. Voor dat geld haal je Hummels(ik wil niet zeggen dat hij op hetzelfde niveau zit, maar kan er zeker komen) en Tévez voor bij elkaar wss niet meer dan 55 miljoen en hou je nog geld over voor een andere versterking zonder dat je iets van je eigen geld hoeft uit te geven. Ik weet niet zeker of ik het zou doen als Milan zijnde, maar echt heel mis kan het niet gaan als je 77 mil vangt voor een verdediger van 27 en een spits van 30.

Off: Ik denk trouwens dat je Milanisti bedoelt i.p.v. Milanesi;

13 juni 2012 om 00:36

@4barca4

Spitsen hoeven ze niet eens te halen als vervanger.. wanneer Ibra weg gaat komt Pato los.. Pato heeft in elke wedstrijd gescoord(voor zover ik me herriner) waarin hij zonder Ibrahimovic speelde.

Daarnaast is een Dzeko of Balotelli vast wel voor zo een 20 miljoen te halen.. die kunnen ook nog wat langer mee en hebben niet zo een karakter...

In de verdediging kan je Hummels,acerbi,ogbonna en vele anderen halen.. ook schijnt het dat Nesta misschien nog een seizoen door gaat om Milan te helpen.

Met dat geld kan je ook nog eens kwaliteit op het middenveld zetten bijvoorbeeld 13 miljoen+taiwo voor Benfica.. en ook nog eens Hamsik halen..

Als ze dit geld goed gebruiken moeten ze het zeker weten doen.

13 juni 2012 om 00:39

Daar heb je wel een punt, maar als je kijkt tot welke leeftijd de gemiddelde Milanspeler door kan spelen moet je tot de conclusie komen dat beide heren nog minstens vijf jaar meekunnen. Misschien Zlatan iets minder, maar ik denk dat je meer dan 77 miljoen euro zal verliezen bij een mogelijke verkoop van de twee heren dan je lief is. Tuurlijk kan je goede vervangers halen, maar ik heb er een vreemd gevoel bij.

13 juni 2012 om 00:52

Ik heb er inderdaad ook een vreemd gevoel bij als je deze 2 sterkhouders verkoopt, Maar anderzijds kent milan zijn gelijke niet als het gaat om sterkhouders te vervangen & dat voor spotprijsjes daar zijn ze echt de beste in daar in milan.

Als ze Subotic Witsel & Dzeko/lewandowski/giovinco/balotelli van die 77 miljoen halen zie ik ze niet heel veel aan kwaliteit verliezen, Mischien het eerste jaar dat ze wat minder presteren maar ik denk dat ze er na een jaar of 2 met nog wat gerichte aankopen sterker uit zullen komen, Mensen vergeten IDD ook Pato maar ff voor het gemak hij is wel vaak geblesseerd en het is er nog niet helemala uitgekomen maar als hij topfit is weet ik zeker dat hij echt een hele grote spits gaat worden.

13 juni 2012 om 00:58

@afca_1995

Ze zijn erachter gekomen waardoor Pato zovaak geblesseerd was

Ik weet niet meer precies wat het was.. het was iets met een balans in zijn spier dat niet goed was.. "ze" zeggen dat hij voortaan lang niet zo vaak meer geblesseerd gaat raken. Om eerlijk te zijn heb ik liever Pato dan Ibrahimovic.

13 juni 2012 om 01:11

Ik had idd buiten Pato gerekend, maar hij was ook zoveel geblesseerd dit seizoen. Ik was hem een beetje vergeten, maar als hij vaker zo blessuregevoelig is zou ik alsnog een nieuwe spits halen. Tévez lijkt me daarvoor echt de ideale kandidaat. Ook een spits die met zijn karakter in één keer een heel team op sleeptouw kan nemen (zoals Guidetti en Zlatan) en bovendien ook zelf iets kan creëren.

@AC Milan22

Wat bedoel je met "zo'n karakter"? Balo, Tévez en Ibra zijn alledrie moeilijke jongens. Waarom zou je dan wel Balo willen en geen Tévez willen terwijl je al ervaring hebt met dat soort moeilijke jongens omdat je Ibra en Cassano al met succes in huis hebt?

13 juni 2012 om 01:16

@4barca4

Ik zou Tevez graag bij Milan willen zien hoor!! Ik noemde Tevez alleen niet op omdat ik denk dat City hem niet kwijt wil en over Dzeko en Balotelli valt zeker te onderhandelen...

met zo'n karakter bedoelde ik eigenlijk Zlatan.. maarja.. misschien komt er wel iemand terug met net zo een karakter.

Echter is het bij Ibrahimovic zo erg dat bijvoorbeeld Pato op de bank zit omdat Ibra niet met hem kan opschieten.. dat is met de rest niet zo denk ik.

13 juni 2012 om 01:35

City zal denk ik niet zo moeilijk doen over Tévez. Ze hebben anders nog Dzeko, Agüero en Balo op de bank; Daarnaast is de keuze tussen Manchester en Milan qua stad sws snel gemaakt. Ik denk dat als Milan er voor gaat ze Tévez binnen een weekje binnen hebben. Daarnaast zouden ze er denk ik niet eens slechter op worden. Zeker niet als Pato daardoor ook zou kunnen spelen.

Waarom kopen ze heel Milan niet gewoon?
Belachelijk wat er allemaal gebeurt. Alsof je met de huidige selecte geen kampioen kan worden in Frankrijk.

13 juni 2012 om 01:25

Dat wel maar geen titelkandidaat in de CL.

13 juni 2012 om 02:31

Dat word je ook niet door Silva en Ibra alleen. Die hadden in Milaan nog betere medespelers en daar lukte het ze ook niet. Maar begrijp wel dat ze een sterk elftal willen bouwen maar zo zal het niet werken. Voetbal verliest haar laatste charmes.

13 juni 2012 om 10:56

Nee, maar wel door behulp van Ibrahimovic en Thiago Silva.

Zou Chelsea Cl-winnaar geworden zijn als ze geen Cech en Drogba hadden?
Zou Bayern in de finale staan als Robben (voor de finale) en Neuer er niet waren?

AC Milan is een stuk minder zonder deze 2, zoals Arsenal dat is zonder Van Persie en Sceszny.

Ohhhhh maar 77.000.000. Ronaldo kostte 94 miljoen.

13 juni 2012 om 00:17

Ja 77.000.000 voor 2 wereldtop spelers.

Dat kunnen ze voor dit bedrag normaliter meteen uit hun hoofd zetten. Tenzij Milan van Ibra af wil dan zou het kunnen. Silva zal sowieso wel gaan, ben benieuwd. Ik verwacht echt dat Psg 1 van de heersende clubs gaat worden binnen nu en 2 jaar. Leuk is anders aangezien het geen verdienste is om zoveel uit te geven en succes te kopen maar wat afwisseling is daarentegen wel aangenaam.

Ik dacht eerst even dat PSG 77 miljoen wou bieden voor Silva alleen, maar als Milan zijn twee beste spelers verkoopt dan vind ik dat een te groot verlies voor Milan.

Milan moet kiezen, als het nog een rol wil spelen in Europa (cl) dan moeten ze minstens een van de twee spelers 'houden'.

Doen! Meteen naar Amsterdam bellen voor Vertonghen & naar Dortmund voor Lewandovski. Dan kan Milan ook nog een jonge doelman aantrekken en je hebt een topteam voor volgend seizoen.
Overigens vind ik dit geen goede prijzen.... 47 miljoen voor een verdediger! Verwacht echter ook dat eerder Pato gaat dan Ibracadabra!

13 juni 2012 om 00:12

Precies ik zou meteen Hummels en Lewandowski ervoor terug halen als club met schulden ben je onverantwoord bezig als je dit niet accepteer.

13 juni 2012 om 00:16

Ik zou inplaats van Vertonghen Hummels halen en Lewandowski!

Ik vond die 45 miljoen voor Thiago Silva alleen al veel, als je dat er af haalt, betalen ze 'slechts' 32 miljoen voor Ibrahimovic. Beetje scheve verhouding, maar ook al gaat Milan dit accepteren, ik denk niet dat Zlatan in, met alle respect, de Ligue 1 wil spelen. Tenzij hij wil cashen, dan is dit de juiste club.

13 juni 2012 om 02:04

Normaal betaal je inderdaad voor een spits een hogere transfersom dan voor een verdediger.
Silva zal waarschijnlijk meer kosten, omdat Silva pas 27 jaar is en verdedigers gaan bovendien lang mee op topniveau Maldini, Nesta, Cannavaro als voorbeelden).
Ibra daarentegen is al 30 jaar en het is nog maar de vraag hoeveel jaar Ibra nog op topniveau zou kunnen spelen.

Eyyy mensen hierboven, awakker worden en gewoon ff lezen he. Gaat om 2 spelers en niet de minste. Nog steeds een zeer hoog bedrag maar het gaat om 2 absolute toppers, de markt regeert gewoonweg.

Kunnen mensen niet beter eerst de tekst gaan lezen, voordat ze reageren?
Silva moet voor 47 miljoen komen en Ibra 30 miljoen.

Lees Eerst DE Tekst !!!!

Ik zou het bod accepteren als ik Milan was en dan vervolgens 30 miljoen voor Boateng en 15 miljoen voor Robinho vragen en 45 miljoen voor Pato dan heb je 167 miljoen euro. Daarvan zou ik 102 miljoen in de schulden stoppen en voor 65 miljoen euro aan aankopen. En dan keihard werken aan de toekomst geen oude spelers meer halen maar alleen speler tussen de 18 en 24. Zal wel een harde klap in een keer zijn maar het is beter dan straks een faillissement.

13 juni 2012 om 00:20

AC Milan kan niet failliet gaan, daar zijn ze te groot voor. Er is altijd wel een investeerder te vinden. Ik zou heel goed nadenken als ik Milan was. Het is veel geld, maar het zijn ook de twee beste spelers. Bijna 50 miljoen voor een verdediger is echt heel veel en Ibrahimovic wordt ook ouder. Dit is het moment om nog ff voor hem te cashen

13 juni 2012 om 00:27

Leeds united was destijds ook een gigantische club in Engenland evenals Portsmouth en West in minderen maten welliswaar maar clubs waarvan mensen nooit verwacht zoude hebben dat ze (bijna) naar de grond zouden gaan. Ook Rangers een club die er misschien binnenkort niet meer is of voor spek en bonen gaat meedoen. En je rijk rekenen met dat iemand wel weer 100 miljoen er in steek zal ook niet eeuwig goed blijven gaan. Daarnaast als ik de laatste berichtgeving moet geloven is de italiaanse voetbal in een verval geraakt en moeten we niet raar op kijken als volgend seizoen al een club naar de grond gaat. Tel daarbij op met die schandalen dat een rijke sjeik wel eerste even Italie passeert voordat hij een club koop. O ja en Napoli nu welliswaar weer terug op Niveau maar het clubje van Maradonna moest ook even afkoelen in de serie C.

Als het aan mij hopelijk nog een lucratieve contract uit Dubai zien te krijgen en want het oude loopt bijna af geloof ik en deze gigantische bedragen cashen en dan hopelijk een gezonde begroting neerleggen binnen 3 seizoenen.

Dat is wel een bizar hoog bedrag zeg. Maar als Silva en Ibra weg gaan, zie ik het erg somber in het komende jaar. De verdediging heeft geen leider meer, Nesta is ook al weg, en de aanval zakt ook gelijk een klasse. Pato vind ik zeer goed, maar je kunt niet op hem vertrouwen om een team te leiden, of überhaupt een heel seizoen spelen.

13 juni 2012 om 00:42

Nee.. als beiden weg gaan voor dit bedrag zie ik het juist goed komen!! Dit is precies wat Milan nodig heeft... geld om een top team te bouwen.. met dit geld kunnen ze ongelofelijk veel.. mijn enige angst is dat ze beide verkopen en niets met het geld doen.

Tja, dit heeft Abramovich begonnen en nu willen al die verveelde oliesjeiks het zelfde gaan doen. Het clubvoetbal is al jaren kapot, maar ik denk dat langzaam mensen in opstand komen tegen deze geldmaffia. Vroeger of later zal er wat gaan veranderen anders kan uefa alle normale clubs laten ontbinden...

Voor nu is dit gewoon een nieuwe trend van slavenhandel. Niet meer en niet minder.

13 juni 2012 om 00:32

Het zou slavenhandel zijn als Silva tegen zijn wil verkocht zou worden. Silva krijgt (waarschijnlijk) een topsalaris en dus een glansrijke leven in Parijs, is dat het leven van een slaaf?

Wat een belachelijk hoge bedrag zeg, eigenlijk schandalig dat er zoveel geboden wordt. Je kan zoveel betere dingen doen met zoveel geld, waarom alles verspillen aan een topverdediger? Ze hebben trouwens Lugano, die zeker niet de minste is.

Nou, dan zou ik nog even wachten.

100 miljoen euro is wel een leuk bedrag. Pff. Ibrahimovic heeft niet zo lang meer te gaan. Thiago Silva kan nog wel meerdere jaren van grote waarde zijn voor je club, maar bij hele grote geldbedragen zou ik overstag gaan. Geld investeren in nieuwe toppers, waar je er ook in één klap meerdere van kunt kopen.

wrm zou je in godsnaam voor paris spelen, zou ik liever bij ac blijven.

13 juni 2012 om 00:42

Waarschijnlijk omdat hij daar het dubbele zal verdienen.

13 juni 2012 om 00:48

Ze zeiden vanochtend dat hij 9 miljoen zou gaan verdienen maar het schijnt dat hij daar 12 miljoen kan gaan verdienen.. bij Milan verdient hij 4.. dus letterlijk 3 maal zoveel als de geruchten kloppen.

13 juni 2012 om 00:50

Kijk dat bedoel ik als ik 4 miljoen verdien ben ik wel tevreden maar kan ik ergens 12 miljoen verdienen ben ik weg ongeacht de club daarnaast is de Franse competitie een in opkomst naar mijn idee volgend jaar ben ik bang dat Italie een stap achteruit zal doen i.v.m de crisis daar.

Het blijft een belachelijk hoog bedrag aangezien beide spelers ook niet meer de jongste zijn, Thiago valt nog mee maar Ibra verkoop je niet meer voor veel geld over 2 jaar.

Die Leonardo maakt het zich wel heel makkelijk... hij kijkt alleen maar naar zijn oude netwerk. Top directeur... not!

On: Ik denk dat Milan er goed aan doet deze spelers niet te verkopen. Misschien zijn ze al wat oud en is de prijs goed, maar het probleem is dat er juist afgelopen jaar nog veel meer oudere spelers waren en die moeten allemaal vervangen worden. Als je dan ook nog Silva en Ibra verkoopt begin je het seizoen met bijna een compleet nieuw elftal. Goed op elkaar ingespeeld raken duurt een seizoen en dan wordt je dus weer geen kampioen. Bovendien is Zlatan gewoon een topspits die nu juist het voortouw moet nemen. Milan heeft hem zeker nodig komend seizoen.

13 juni 2012 om 01:04

Leonardo is een van de beste scouts ter wereld.. wie denk je dat spelers als Kaká,pato etc. naar Milan heeft gehaald?

13 juni 2012 om 09:17

haha iedereen zat toen al achter hun aan Het was gewoon een kwestie van tijd voordat leonardo ook ging kijken voor Milan. Het is niet dat hij als eerste hun talent ontdekt heeft.

13 juni 2012 om 10:48

r ik begrijp wat je bedoeld.. maar hij heeft echt ongelofelijk veel spelers gehaald.

Ik zou het als Milan zijnde direct doen , zeker in de wetenschap dat de transfer tijden gaan veranderen. Zeker Zlatan zul je niet meer kunnen verkopen voor 30 miljoen gezien zijn leeftijd. En Thiago Silva ? 47 miljoen is een gigantisch bedrag. Als je weet dat Thiago Silva 10 miljoen heeft gekost kan Milan bijna 5x een nieuwe Thiago halen.

Je kan van dit prachtige bedrag een mooi deel van je schulden aflossen en tegelijk nieuwe investeringen doen. Natuurlijk lijd je op korte termijn kwaliteitsverlies , maar als ze straks maar 1/3 opleveren wat er nu geboden word lijd je uiteindelijk ook kwaliteit verlies dat je minder voor een opvolger hebt.

Ik zou zeggen , 77 miljoen verkopen en voor 50 miljoen herinvesteren. Ik heb op dit EK alweer een aantal zeer interessante en talentvolle spelers gezien tot op heden , daar zit ongetwijfeld genoeg interessants bij.

13 juni 2012 om 01:13

Ik ben het 100% met je eens.. je verwoord het ook nog eens heel mooi!!

De spelers die ze wouden halen kunnen ze nu dan halen.

Thiago Silva voor 50 mln verkopen snap ik nog wel, maar Ibra had ik gehouden. Scoort aan de lopende band en Pato mag dan een geweldige spits zijn, hij is erg blessuregevoelig.

Ik schrok mij de pleuris, dacht voor een verdediger als Thiago Silva alleen. Maar als Thiago 50 waard is volgens Psg, dan is Zlatan slechts 27 waard? Dan zou ik eerder 40 vs 37 van maken. Maar Milan moet dit natuurlijk doen. Voor 77 miljoen kan je echt heel veel leuke spelers kopen

Voorbeeld

Hummels 20 miljoen
Benatia 12 miljoen

Giroud 20 miljoen
Dzeko 25 miljoen

Allemaal toppers waar je beter van wordt dan deze 2, zelfs als je pech hebt zal 1 van deze verdedigers en spitsen wel functioneren

13 juni 2012 om 09:15

Giroud zal voor Arsenal tekenen. Clubs zijn al rond en de speler ook; voor ongeveer 12 miljoen maakt hij de overstap.

77mil.
Bestuur van milan zit al in vegas.

Als da zo doorgaat staat er op de komende editie van fifa een sjeik op de cover

Sirigu

Alex Sakho Silva Maxwell

Sissokho Motta

Menez Pastore Lavezzi

Ibrahimovic

Benieuwd of Paris SG dezelfe antipathie gaat opwekken bij het voetbalpubliek als Man. City. Je weet wel: geld en oliesjeik, slechte combinatie en dat maakt het voetbal kapot, toch?

Ik zou het zeker doen als ik Milan was. Voor dat bedrag los je wat schulden af, je haalt Tevez (zijn wij er ook van af) en voor de andere linies een goede en goedkopere speler, en je bent nagenoeg uit de schulden. Leuk om te zien dat een oliesjeik het bolwek Milan kan redden. Maakt het voetbal kapot, toch?

13 juni 2012 om 09:14

Ik vind ze nu inderdaad nare trekjes beginnen te vertonen. Ik houd er niet van als je gewoon alle spelers opkoopt tegen gigantische bedragen. Waarom gewoon niet aan een echt project beginnen? Dit soort acties werken misschien voor een korte periode, maar wat nu als die olie sjeik besluit zijn geld uit de club te halen? Dan zit je daar met een dure boekhouding; abrupte liquidatie kan het gevolg zijn.

Belachelijk veel geld,
ze moeten een max in gaan voeren van 20 Miljoen of zo.
Als ik Milan was zou ik het direct doen!
Voor dat geld koop je 3,4 toppers terug.

Zlatan zou ik sowieso verkopen voor dat bedrag, hij is al 30 of 31 geloof ik. Is zijn top al voorbij. Goed om nog even te cashen voor Milan. Thiago Silva zou ik kosten wat het kost behouden. De beste verdediger ter wereld momenteel.

13 juni 2012 om 09:42

Mee eens,maar niet slim om een spits van 30 tekopen voor zo veel geld. Ik vind dat PSG Kevin Gameiro gewoon in de spits moet laten of een Franse spits laten komen om de selectie nog een beetje Frans te houden.dat vind ik wel jammer van de financiele steun bij Psg. Ik kan begrijpen dat er veel brazilianen komen omdat er een braziliaanse directeur zit en dat is prima. Ajax heeft ook veel Denen in de selectie gehad en Real heeft vaak Portugese spelers maar het moet niet te gek worden met buitenlandse spelers.

Zo veel leugens worden er verteld door bestuurders en trainers.
Ik geloof niks meer, totaal niks meer.
Want het zijn allemaal leugenaars en voor dat je het weet klopt er niets van wat zij gezegd hebben.

Zo hebben zij beweerd dat T. Silva niet weg gaat en later is totaal anders.

Ik zou het doen. Het is belachelijk veel geld. Natuurlijk zijn het allebei topspelers, maar Ibra is al over de 30. Silva is een van de beste verdedigers van de wereld dus net als Ibra een groot gemis voor AC Milan. Ik denk zelf dat dit wel op te vangen is. Mats Hummels en Cavani ?? Houd je vast nog wel geld over voor een goede Jonge keeper ! Lloris?

13 juni 2012 om 09:12

hummels heeft net bijgetekend mate. Die zal dus niet komen. Benatia van Udinese of Ogbonna wat hier boven genoemd wordt zou ook mooi zijn.

13 juni 2012 om 16:40

Je weet nooit wat geld met mensen kan doen ...;

Crisis? Wat Crisis?
Haha, politici worden helemaal gek als ze zo even 77 miljoen konden aftikken. PSG begint nu ook vervelende trekjes te vertonen...

Ik vind Silva een goede versterking voor PSG hij is wel 27 maar is een klassespeler met CL ervaring wat in Paris nodig is. Zlatan is de beste spits ter wereld naar mijn mening alleen vind ik het zonde om geld uit te geven voor een 30 jarige spits. Daarnaast heb je Kevin Gameiro voor in de spits,laat hem meer spelen en beter worden. Ik vind hem overigens geen slechte spits.bovendien moet PSG ook Gameiro laten spelen of een andere Franse spits halen i.p.v meer buitenlanders want er moeten nogwel wat Franse spelers in de basis spelen in de hoofdstad vind ik.

77 miljoen euro is veel geld. Misschien te veel voor een 27 jarige verdediger?

13 juni 2012 om 12:35

Tja met een olie baron is het helemaal niet veel voor ze en ze gebruiken de ploegen gewoon als speeltjes. Ik hoop dat de Fifa hier iets tegen aan gaat doen want dit is zwaar oneerlijk tegenover de kleine ploegen.

13 juni 2012 om 15:05

77 miljoen is inderdaad teveel voor een 27-jarige verdediger.. Misschien dat ze daarom Ibra erbij krijgen? Het gaat zowel om Ibrahimovic als om Silva! Beide voor 77 miljoen..

hahah dit is een mooi dilemma, want zn bedrag krijg je nooooiitt meer voor zowel thiago als ibra, maar de fans zullen het niet zo gauw accepteren. Daarnaast, wie zou ibramoeten vervangen, van persie misschien, dat is de enige spits die nu vrij is, tenzij ze tevez kunnen halen. Ik denk dat milaan het wel doet, ben blij dat barca niet mee doet in deze hetze rond thiago da silva; bijna 50 mln voor een verdediger zonder restwaarde.

ppfff waar gaat et heen nou platini kom op met je fair play regels et gaat allemaal nergens meer over en wnr milan deze 2 spelers verkoopt dan worde overal zo uitgegooid eerste ronde cl overleef je nie ben er klaar mee galliani en die andere pannekoek moete oprotte hebbe geen liefde meer voor milan zakkenvullers

PSG wordt nog onze zege :D 77miljoen voor een Silva (28) en Ibra (30) is een zeer goed bedrag, mits dat dan grotendeels her-investeerd wordt. Een vervanger van Ibra is op dit moment ondenkbaar, maar ik denk dat een Falcao of Cavani het dichts in de buurt komen, en dan liefst Cavani aangezien hij de Seria A kent. Als LB kunnen we dan evt/hopelijk Criscito ophalen bij Zenit, die zal wel terug willen naar Italie denk ik, en zeker naar een topclub. Als CB had ik in gedachten Astori of Rami maar dan boet je helaas wel in op vlak van kwaliteit. Echter kunnen Rami en Mexes dan het hart van de defensie vormen en dat zijn ze ook bij Frankrijk, wat wel een groot voordeel is.
Op RB misschien Azpiliueta als stand-in voor Abate. En op het middenveld zou ik graag een 2e speler van l'om zien komen, namelijk Andre Ayew.

Dit kan je normaal gezien wel halen met een herinvestering van 77mil, Galliani kennende heeft hij er wrs maar 50 voor nodig.

De vraag is wel, koop je een vervanger voor Ibra, of eerder een type Rossi die dan rond Pato moet spelen om Pato ten volle tot z'n recht te laten komen. Gokken op Pato is natuurlijk zeer riskant gezien z'n blessure verleden, maar eens hij topfit is schaar ik hem qua potentie zeker in het rijte Torres, Di Natale, Falcao, Aguero, Suarez etc. Dan is hij gewoon een topspeler.

13 juni 2012 om 15:12

Falcao kost 2 keer zoveel als waarvoor Ibrahimovic weg zou gaan.. Falcao is gehaald voor 45 miljoen! Vraagprijs is minimaal 60 miljoen.. Cavani kost 30 miljoen, dat is net zoveel als Ibra! Dat is hij zeker te weten waard en ik zie hem graag komen, maar die komt niet voor 15 miljoen..

Criscito zal ongeveer 15 a 20 miljoen kosten, maar dat is ie ook waard.. Astori kost niet de hoofdprijs, maar Rami wel.. Reken op minimaal 20 miljoen en dan ga je alsnog achteruit in kwaliteit!

Ik zou het zeker niet op Pato gaan gokken.. Als het kan en er komt een goed bedrag zou ik hem direct laten gaan.. Veel geblesseerd en ik vind hem geen killer, zoals Ibra, Falcao of Cavani wel is!

13 juni 2012 om 20:12

Atletico heeft nog 28mil schuld op Falcao aan Porto die ze niet kunnen betalen, denk niet dat ze zichzelf zullen permitteren om 60mil of meer te vragen.4

Pato is wél een killer pur sang, alleen hebben we hem nog niet genoeg kunnen aanschouwen door z'n blessureleed.

Ac Milaan moet dit gewoon accepteren... het niet alleen een bod van 77miljoen, maar ook natuurlijk het salaris wat ze dus niet meer hoeven te betalen ik schat zo'n (wat er nog over is van beide spelers-contracten) 30miljoen dus kom je op een winst uit van 100miljoen.. ik zou zeggen, Doen !

Zo die hebben geen crisis zo lijkt............

Ik denk niet dat Zlatan bij PSG wil spelen. Ik denk dat deze grote meneer zich zelf alleen maar wil zien bij de absolute top.

Enorme bedragen van die verdwaalde Arabieren. Geen idee waarom ze het doen, alleen om hun speeltje een kampioenschap te laten pakken? Wat een geld. Pomp het in de infrastructuur van Oekraïne zou ik zeggen, dan help je miljoenen mensen.

Dit is niet normaal meer met die mega bedragen en het ergste is dat een ploeg als PSG helemaal niet goed was en dat geld voor heel de Franse comp en ineens door een rijke arabier beter worden. Ik hoop dat ze iets doen om dit te voorkomen. Ik had liever een spelers als Silva bij Barca of gewoon willen zien, hoe jammer het ook is.

Moeten ze natuurlijk niet doen. Zonder Thiago Silva & Zlatan is Milan meteen voor 70% verzwakt. Zijn hun enige echte 2 topspelers.

Ik zou het niet doen..

In de huidige voetbalwereld is Zlatan meer waard dan die 30 miljoen! Probeer maar eens zo'n topper te kopen voor 30 miljoen.. Falcao, Torres (in goede doen), Aguero, Villa, Cavani en Benzema kosten allemaal meer dan 30 miljoen..

Silva is onmisbaar voor de club.. Ook voor hem heb je geen directe opvolger gevonden!

Ik sluit niet uit dat AC Milan dit bod gaat accepteren, aangezien ze best wel 'n hoge schuldenlast hebben.

Maar ik hoop echt dat Thiago Silva en Zlatan Ibrahimovic bij AC Milan blijven. Als deze twee weggaan, dan verliest AC Milan in een klap super veel goals en kwaliteit.br

Thiago Silva moet gewoon bij AC Milan blijven. Naar Barcelona komen mag ook altijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren