Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Robben diende Van Marwijk van repliek na defensieve aanwijzingen'

Laatste update:
/

Arjen Robben baalde zondagavond van de eliminatie van het Nederlands elftal op het EK in Polen en Oekraïne. Ook tijdens de laatste groepswedstrijd tegen Portugal (2-1) uitte de aanvaller zijn onvrede over de gang van zaken. Robben was niet gediend van de opdracht van Bert van Marwijk om mee te verdedigen.

Volgens het Algemeen Dagblad en de Volkskrant zou Robben een aantal keer 'houd je bek' naar Van Marwijk hebben geschreeuwd. Gregory van der Wiel had zijn handen vol aan Cristiano Ronaldo, die tweemaal scoorde. "We moeten allemaal maar eens goed in de spiegel kijken", zei de aanvaller, die de assist op Rafael van der Vaart gaf, na het laatste fluitsignaal. "Iedereen heeft gefaald bij ons. Er zijn wel wat dingen gebeurd in de spelersgroep, maar die moeten we intern houden."

"Dit is een grote deceptie", moest Van der Wiel toegeven. "Er was geen houden aan in de counter, terwijl er in het begin niks aan de hand was", oordeelde de verdediger, die moeite had met zijn tegenstander. "Ronaldo verdedigde zelf niet mee en dan kom ik ook niet in mijn spel. Ik heb het gevoel dat ik niet op mijn kwaliteiten ben gebruikt. Ik stond vaak vrij, maar dan kreeg ik de bal niet."

Onszelf weer oprapen
"Verliezen hoort bij de sport", vertelde Nigel de Jong tegen het Algemeen Dagblad. "Ik zou het echt niet weten hoe het kan dat we dit EK zo slecht gespeeld hebben. Als WK-finalist kan dit natuurlijk niet gebeuren. Maar het gebeurt toch. Verder wil ik er niet te veel over zeggen. Ik ben vooral teleurgesteld nu." Hoe de toekomst van Oranje na het debacle van Charkov eruit ziet, weet De Jong niet. "Ik heb nu geen idee. We zullen het gaan zien. We moeten onszelf weer oprapen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
18 juni 2012 om 09:43

had je die mening ook gehad als robben een werelds EK had gespeeld?

18 juni 2012 om 09:46

dat doet er niet toe, want dat is niet gebeurd.

Robben draait al een tijdje beroerd, en als hij inderdaad deze uitspraken richting Van Marwijk heeft gegooid, dan mag ie van mij even een tijdje Oranje gaan bekijken op de tv!

18 juni 2012 om 09:51

Ik vind robben maar niks, heb het meer voor sneijder

18 juni 2012 om 09:55

Ik denk dat als we Robben niet hadden op t Wk dan waren we tot de kwart finales gekomen.

18 juni 2012 om 10:01

@dani20:
Helemaal gelijk. Nederland heeft dezelfde fout gemaakt als Italie en Frankrijk die ook niet doorselecteerde. Wat mij betreft neem je afscheid van van Bommel, Mathijsen, Kuijt, ga je eens kritisch kijken naar de grootste ego's (robben, Sneijder, van Persie, Huntelaar, van der Vaart) en neem je ook afscheid van een aantal van hen. En dan aanvullen met jong talant!

18 juni 2012 om 10:03

@dani020: Wat een onzin. Robben heeft ons niet het WK gekost, hij is samen met Sneijder de reden dat we überhaupt in de finale stonden.

Dat ie nu toevallig een mindere periode heeft kan gebeuren. Het is ook niet vreemd dat je er mentaal even doorheen zit nadat je twee Cl-finales, een Wk-finale en de strijd om de Duitse titel hebt verloren. Daarbij heeft iedereen wel eens een mindere fase. Een goede Robben is een van de beste spelers ter wereld, hij verdient het om altijd het vertrouwen te krijgen.

18 juni 2012 om 10:08

@genieterr

Dankje, na het lezen van je reactie kreeg ik toch weer een glimlach.

Afscheid nemen van je beste spelers en aanvullen met jong talent? Welk talent dan wel niet? Bij Frankrijk kan dat makkelijk, want die barsten van jong talent momenteel. Maar NL heeft geen jong talent wat klaar is om te spelen op dit niveau. Dan kom je bij jongens als John, Clasie etc. En die zijn simpelweg niet goed genoeg voor het Nederlans Elftal.

18 juni 2012 om 10:41

Deze groep kan totaal niet met kritiek omgaan. Na 4 jaar goed te hebben gepresteerd, kwam ineens de omslag.

Oudvoetballers en critici werden 'uitgelachen' en afgedaan als zeikerds.

Terwijl iedereen kon zien in de voorbereiding dat het weleens goed fout kon gaan, omdat de veldbezetting niet klopte en niet iedereen het meer in zich had om voor iedere meter te knokken, maar toch waren het de spelers die de kritiek naast zich neer legden.

In de media werd gedaan alsof alles wel goed zou komen op het EK, want dan zouden we er staan. De vleugelspelers lieten de backs wel erg in de steek, wat inhoud; Wij zoeken 't voorin wel uit, jullie achterin, wat krijg je dan? Irritatie....

Deze jongens zijn deze omstandigheden helemaal niet gewend, vooral de kritiek die ze uit hun eigen land meekregen, daar konden ze niet mee omgaan of wilden niet in de spiegel kijken, nu na 3 wedstrijden 0 punten, hoor ik iedereen roepen, we moeten allemaal goed in de spiegel kijken....dat had je na de wedstrijd tegen bulgarije en slowakije moeten doen.

Dit team is te vergelijken als een huwelijk/relatie....als het goed gaat dan is er niets aan de hand en dan hou je van mekaar etc....
Gaat 't slecht dan komen de irritatie's en dan kan jij bepalen of jij 't laat oplopen tot een ruzie -- gevolg scheiding!
Pas in slechte tijden weet je pas wat je aan mekaar hebt, niet in goede tijden, daar heeft deze groep zich op verkeken.

18 juni 2012 om 10:44

Voor een land als Nederland is het geweldig knap om 2e te worden op een WK. We zijn een klein land en als je dat afzet tegen landen als Duitsland, Engeland, Spanje etc. (gelet op inwoners) dan is het eigenlijk een wereldprestatie. Laten we het aub zo bekijken en dat koesteren. We moeten ophouden onszelf zo goed te vinden, maar reeel naar het spelersmateriaal te kijken en vandaaruit een manier van spelen bepalen.

Spelen naar de mogelijkheden die hebt. Kijk naar de grieken die kunnen goed verdedigen en dat doen ze dus ook met resultaat. Ik hoop dat we een Bondscoach krijgen die dat kan waarmaken.

18 juni 2012 om 10:54

@ beetje

Die mening heb ik altijd al gehad. Wat een arrogant mannetje zeg. Het is toch schandalig dat Van de Wiel aangekeken word op zijn spel terwijl hij tegen Denemarken en Portugal voortdurend tegen 2 man stond. Zowel bij Denemarken als Portugal kwam de linksback voortdurend op terwijl Robben verdedigend zijn taak vrijwel nooit uitvoerde. Hierdoor moest van de Wiel voortdurend een keuze maken tussen zijn eigen man dekken of doordekken/rugdekking op de linksback. Dat is gewoon niet te doen (vooral niet als 1 van die 2 Ronaldo is) en dan ren je jezelf kapot.

18 juni 2012 om 11:15

wat een onzin kraam je uit, hij gaf de assist op van der vaart en hij werd verkeerd gebruikt.

Ik vind dat het voor het grootste deel aan van marwijk heeft gelegen dit ek.

Ze hadden vanaf minutt 1 vol gas moeten geven op denemarken en dit lieten ze na en er werd duidelijk controlerend gespeeld ipv op de aanval ( de eerste 2 wedstrijden).

18 juni 2012 om 11:32

@ajacied777,

Geldt dat dan ook voor Van Bommel? Sneijder liet ook constant zijn man lopen of te wel te beroerd om 2/3 meter in te zakken en alleen maar balletjes afwachten om zijn wereldpass te kunnen geven om zo in de schijnwerpers te staan. Hierdoor stonden De Jong en Van Bommel vaak tegenover 3 man en lijkt het dat ze steeds te laat kwamen en het niet meer konden belopen. Van Bommel klaagde niet voor niks dat de ruimte tussen de voorste 4 en de rest te groot was.

18 juni 2012 om 11:51

Kom toch op man
Een van de beste speler ter wereld, mijn reet
Ja Robben kan goed voetballen.
Maar met 7 Doelpunten per jaar ben ik niet onder de indruk van hem en ook nooit geweest
Robben is de meest overschatte speler die ik maar kan bedenken.
A) zijn rendement is Nihil
B) te veel passes komen niet aan
C) Te egoistisch
D) er is altijd wel wat met Robben, of hij is geblesseerd of hij heeft ruzie.

Alle opmerkingen dat door hem Nederland in de finale kwam is pure onzin
het zijn juist de spelers Sneijder, Kuyt , De Jong , en Stekelenburg die dat mogelijk hebben gemaakt.
Zonder die spelers had Nederland niets aan Robben , en Robben zou geen kansen hebben gekregen.
Er zijn meer spelers die waardevol waren, maar Sneijder in goede doen is een regiseur
Kuyt is een werker voor anderen
Stekelenburg pakte punten
De Jong is de sloper
wij hebben kritiek op alles en iedereen, maar we blijven de verkeerde mensen het hand boven water houden.
En juist dat zien die gasten ook en gaan denken dat ze onmisbaar zijn.
Robben stookte weer onrust
Huntelaar idem
en in Nederland lopen er nu eenmaal te weinig nationaal sterke verdedigers , laat staan internationaal
BvM wordt nu publiekelijk afgebrand
Maar weten wij wel wat er zich allemaal heeft afgespeeld?
Weten wij allemaal waarom hij de keuzes heeft gemaakt die gemaakt zijn?
Ja ook ik denk dat hij een aantal vreemde keuzes heeft gemaakt
en ja ik vind dat hij te lang aan dezelfde spelers heeft vastgehouden.
Maar ik vind ook dat BVM een unieke prestatie heeft neergezet tot en met de kwalificatie
daarna ging het fout , en we weten met zijn allen niet waarom, en wat er zich allemaal heeft afgespeeld.
Feit blijft voor mij
Elke keer als ik iets negatiefs zag hoorde of las het afgelopen jaar dan waren er twee dingen die er uit sprongen
Wie in de Spits in plaats van wie gaan de voorzetten geven aan Huntelaar of van Persie
en de irritaties over gezeur met of commentaar op Robben

Gaan we nu op dezelfde voet verder?
Ik denk het niet
De oud gedienden zullen ongetwijfeld stoppen met oranje
een paar spelers kunnen door tot 2016 en daaromheen moeten nieuwe gasten komen die er aankomen
Maher, Clasie, van Rhijn , De Vrij, Nuytinck, Gouweleeuw, Narsing Elia, de gebroeders de Jong , Viergever, strootman , Fer, Klaassen Boerrigter, schilder, Zoet , Cillesen , Mulder, en noem alle talenten maar op
al deze spelers gaan komende seizoenen beginnen aan een internationale ervaring is Europa, ze zllen allemaal groeien, of zichzelf wegselecteren.
Maar als een coach ziet hoe snel je afgebrand wordt, dan zullen ze zich af gaan vragen of ze hieraan willen beginnen
Maar toekomst hebben we

18 juni 2012 om 13:04

ja klopt, iedereen die niet presteert eruit! Robben, van persie en affelay eruit, narsingh de jong en kuyt erin..........
denk na man

18 juni 2012 om 19:16

vriend wees eerlijk v/d wiel speelde slecht anders heb jij een andere wedstrijd gekeken

18 juni 2012 om 20:36

@oenieboy,

Liever een Nederlands elftal dat kwalitatief wat minder is maar wel met jongens die daadwerkelijk trots zijn om voor hun vaderland te spelen dan jongens die hun eigen ego belangrijker vinden.

18 juni 2012 om 11:40

Die Robbenhoeft van mij nooit terug te keren in het Nederlandse shirt, en wat mij betreft mogen de bayern supprters hem elke dag uitfluiten

Ik hoop niet dat dit waar is. Eén ding lijkt redelijk duidelijk; Van Marwijk is de grip op de spelersgroep aardig kwijt geraakt dit E.k.
Als Van Marwijk slim is geeft hij vandaag nog een persconferentie en vertelt hij gewoon eerlijk wat er allemaal is misgegaan in de spelersgroep. Beter hoort het Nederlandse publiek het van de eindverantwoordelijke dan van spelers of media. Afgaande op het eerdere interview van V.D Wiel zou dit artikel best wel eens op waarheid kunnen berusten.

18 juni 2012 om 09:43

Het zijn gewoon kleine kinderen die op iemand moeten afgeven, maar als robben dat echt gezegd heeft hoeft hij wat mij betreft nooit meer voor oranje te spelen wat een snotneus!

18 juni 2012 om 10:30

Daarnaast heeft hij het gepresteerd om niet 1 degelijke wedstrijd te spelen.

18 juni 2012 om 10:02

Vind je het gek dat hij de grip kwijt is. Er klopt geen hout van zijn selectiebeleid. Willems is goed genoeg net als bouma en dan stellig zeggen dat spelers als viergever en anita niet goed genoeg zijn terwijl die zowel in de nl competitie en in de europa league goed gespeeld hebben. Zo is er wel meer te zeggen over bepaalde dingen. De technische staf is niet gebalanceerd genoeg t zullen vast wel aardige gasten zijn maar met lachen gieren en brullen op de training wordt men niet beter/scherper van.

18 juni 2012 om 10:25

helemaal mee een mrpuma!

Emanuelson vind ik nog steeds het dieptepunt. Jongen moet eerst zonder toelichting te horen krijgen dat hij niet mee mag. Vervolgens vraagt hij toelichting en krijgt hij te horen dat hij nooit linksback staat. Wat blijkt; Emanuelson stond gewoon de laatste 2 wedstrijden van AC Milan linksback. Dan let je echt niet op als bondscoach..

18 juni 2012 om 10:54

En dan vergeet je er nog aan toe te voegen dat het maar een haar gescheeld heeft of Schaars stond linksback in de openingswedstrijd. Dan zou Urby misschien wel de afstandsbediening door de tv gegooid hebben

Als dit echt waar is, dan zou Robben zich moeten schamen! Zo praat je niet tegen je trainer! Ik mag Robben, maar hij moet zulke dingen niet zeggen.. Hij heeft ook niet goed gespeeld ofzo!

18 juni 2012 om 09:47

Ik mag Robben helemaal niet. Hij is een verwende vervelende eikel die nog nooit in de (virtuele) spiegel heeft gekeken. Maar als je al vanaf je 16de alleen maar wordt opgehemeld door één of ander slaafs entourage dat om je zoemt om een graantje mee te kunnen pikken, ga je uiteindelijk geloven dat het altijd aan anderen ligt.

Na alles wat Van Marwijk voor deze verwende blaag heeft gedaan, alles wat nooit voor een andere voetballer zou zijn gedaan, dit gedrag: niet te tolereren. Nederland moet een daad stellen door duidelijk te maken dat niemand groter is dan het team of de eer voor je nationale elftal te spelen. Eruit lazeren en nooit meer selecteren, deze akelige, valsspelende, onbeschofte kleuter!

18 juni 2012 om 10:30

Ik heb precies hetzelfde. Echt een naar mannetje die zonder flair in het leven staat. Toen hij die penalty scoorde tegen Real Madrid haalde hij gelijk uit naar Beckenbauer. Zo tekenend voor die jongen.

18 juni 2012 om 10:46

Als hij dit geroepen heeft is hij inderdaad fout bezig, maar die uithaal naar Kaizer Franz was volkomen terecht. Die man heeft hem het hele seizoen lang af zitten kafferen om elke fout terwijl hij de enige speler bij Bayern was die het verschil maakte en ze eigenhandig naar de finale van de CL schoot.

Niet meer selecteren zou onzin zijn. Wellicht kunnen ze wat leren van Portugal waar Ronaldo in het begin ook constant mee moest verdedigen en dat de coach dan gewoon 1 van de betere spelers opoffert om Ronaldo niet mee te laten verdedigen..... dat heeft ze uiteindelijk de overwinning gegeven. Als Bert niet zo'n tactisch onbenul was geweest had hij ook een aantal omzettingen gedaan waardoor de sterspelers die wel in vorm waren (of iets wat daarop leek) konden uitblinken. De enige spelers waar dreiging vanuit ging waren Sneijder en Robben. Dan moet je er als coach alles aan doen om dat uit de verf te laten komen en niet Sneijder weghalen op de positie waar hij wel gevaarlijk is en vd Wiel op Ronaldo zetten zonder verdere back-up. Dan vraag je gewoon om weggespeeld te worden op de counter.

18 juni 2012 om 10:46

@leonov
Helemaal mee eens, iedereen die niet wil vechten voor dit Oranje en heel Nederland moet je gewoon niet meer oproepen. Ik heb zelden zo'n slappe groep gezien als deze. Niemand die zich opoffert voor de groep.

Gisteren die Sneijder ook al, 'meeverdedigen is niet mijn ding', tja dan moet je lekker bij de amateurs gaan spelen. Dan kan je die back wel laten lopen, die schieten toch alle ballen blind naar voren.

We hebben gewoon totaal geen dynamische spelers in dit Oranje. Aanvallers verdedigen niet mee en verdedigers sluiten niet bij en schuiven niet in.

Waar blijft dat Nederlandse voetbal met opkomende backs, een inschuivende libero, zoals Vertonghen bij Ajax, jagende buitenspelers en iedereen die gewoon doordekt.

Wat een los zand dit EK. Waardeloze mentaliteit bij de spelers, die nauwelijks hebben gevochten. Ik ben wel weer even klaar met Oranje. Ik heb het even helemaal gehad met onze Nederlandse prinsjes en de laffe bondscoach die dit gedrag allemaal tollereert.
Van Persie die van alles opeist, Robben die begint te schelden, Sneijder die z'n mannetje niet achterna wil lopen, vd Vaart die eist dat hij speelt, terwijl dat nergens op gebasseerd is, vd Wiel die als een oud wijf elke linksbuiten van de tegenstander promoveert tot superster.....

En nog steeds niemand gehoord die zegt dat hij een waardeloos toernooi heeft gespeeld? Nee vd Wiel zegt dat hij niet goed gebruikt is in balbezit. Vind je het gek?
Robben die nog steeds het liefst op rechts speelt. Om zo elke bal de tweede ring in te schieten?

Wat een waardeloos bij elkaar geraapt verwend zooitje!

18 juni 2012 om 11:51

@remcob

Lol het hele seizoen kritiek? 2 keer en was tegelijk positief en niet eens over het spel van Robben, ga dus niet met dat soort onzin aankomen.. En dat natrappen was lachwekkend. Beckenbauer zei dat Robben de strafschop niet had moeten nemen omdat op hem de overtreding was gemaakt, ik snap de logica niet om dan te zeggen dat beckenbauer ongelijk had als je een strafschop erin trapt terwijl de overtreding op Gomez werd gemaakt. Hij had beter kunnen wachten om wat terug te zeggen nadat de finale was gespeeld want daar liet hij zijn team pas echt stikken.

En Robben de enige speler die het verschil maakte? Hij is dit seizoen in ruim 35 wedstrijden maar 4 of 5 keer echt beslissend geweest. Ribery bijna 10 keer.

18 juni 2012 om 10:04

Zo praat je tegen helemaal niemand. Hij moet zich schamen.

Oei. Waar rook is, is vuur?

Dat wordt komende weken weer smullen voor de "roddel"bladen, want ik ben bang dat dit niet het enigste verhaal is wat er naar boven gaat komen. Als we allemaal gewoon eerlijk zijn, zijn we gewoon overklast en dat kunnen de ego's van de heren niet aan....

Het modder gooien is begonnen...jammer hoor

Robben denkt nog steeds dat hij god is maar helaas faalt hij vaker dan dat hij uitblinkt. Zijn ego is te groot voor deze groep en moet weg bij NL.

Als dat echt zo is dan mag Robben wat mij betreft geschorst worden. Het begint echt te lijken op het Franse debacle van 2010.

18 juni 2012 om 09:58

Dat gevoel bekroop mij ook. Je ziet het zo vaak na een geslaad Wk, een veel minder Ek. Het is moeilijker om aan de top te blijven dan om er te komen.

18 juni 2012 om 10:05

Inderdaad. Ergens wel grappig trouwens gezien de reacties hier naar het Franse elftal toen.

De Fransen die in mijn ogen trouwens veel meer recht had om te doen wat ze deden dan de Nederlanders nu. Het lijkt me vooral een elftal met veel te veel ego's (sneijder, Robben, Van Persie om er maar de grootste uit te halen). Dat zag je in het verleden al (WK in Zuid-afrika ook bijvoorbeeld) maar werd toen altijd verbloemt door de goeie resultaten.

18 juni 2012 om 10:19

Volgens mij zaten de grootste ego's op de bank dit keer. Die Huntelaar heeft zoveel onrust lopen stoken, omdat hij weet dat hij de media en de publieke opinie op zijn hand had. Dit in combinatie met een falende bondscoach heeft er toe geleid dat Oranje op het EK nog steeds geen vaste spits had. Huntelaar heeft meer dan 1,5 wedstrijd spits gestaan, Van Persie iets minder. Als je zo'n grote bek hebt, prima... maar laat het dan ook zien. Huntelaar heeft werkelijk geen knikker geraakt. Dan zegt men dat Van Persie kansen mist, maar hij krijgt ze tenminste. Zou het dan niet aan Robin liggen dat hij in kansrijke positie komt en Huntelaar niet? Zelfs gister, toen Van Persie 10 minuten in de spits mocht, kreeg hij gelijk een kans. Huntelaars enige bijdrage was Van Persie onzeker maken.

Kuyt roept dat hij basis wil en hoe moeilijk het is dat hij er niet in staat. Wtf? Heeft die gast geen spiegel.

Van der Vaart die zegt dat het moeilijk is en dat hij het vertrouwen in Van Marwijk verliest. Van der Wiel die zegt dat de coach hem beperkt. Maar Vdvaart bewijst tenminste nog wel iets.

Robben is een walgelijke vent. Een overschatte speler, een subtoppertje die veel te veel op handen gedragen wordt.

Juist Sneijder gedroeg zich enigszins fatsoenlijk, over RvP kunnen we niet oordelen die mag van Arsenal niet spreken met de pers. Maar soms is zwijgen het beste.

18 juni 2012 om 10:29

Ja, misschien heb je wel gelijk. Zeker naar de buitenwereld toe hebben die drie (huntelaar, Vdv, Kuyt) misschien het meeste boter op hun hoofd. Maar goed, we weten natuurlijk niet wat er achter de schermen allemaal is gebeurd. Vrij veel blijkbaar, als ik de commentaren van oa Robben en Sneijder hoor.

Sneijder gedroeg zich fatsoenlijk in zijn commentaren, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen in wat hij zei regelmatig een pleidooi voor Huntelaar te horen. Maar goed, daar kan ik het mis hebben ook. Verder is zijn gedrag op het veld ook enorm storend vind ik. Constant dat klagen en zagen, ook naar ploegmaats toe.

18 juni 2012 om 10:30

Haha wat een misselijke sneer weer richting Huntelaar, je van Persie liefde maakt je blind PG, hilarisch. Had van Persie niet bij Arsenal gespeeld had je een hele andere mening gehad. Je stukje begint een beetje achterhaald te worden, kom eens met wat nieuws.

18 juni 2012 om 10:47

@ Jk-ajax

Waarom heb jij geen kritiek op Huntelaar dan? Van Persie moet het steeds ontgelden bij jullie, maar aan Huntelaar ligt het niet. Alles wat ik heb voorspeld met betrekking tot Huntelaar in de spits tegen 2 centrale verdedigers, is uitgekomen. Echt alles. Misschien heb ik het gewoon goed beoordeeld in plaats van dat mijn clubvoorkeur mij in de weg zit (pot, ketel, zwart.. zoiets)

@ King

Natuurlijk, het zit ook allemaal mis. Weet je, ik verwijt de media nog veel meer. Ze hebben 2 jaar lang de polonaise gelopen, achter Bert aan. Maar met enkele simpele analyses kon eenvoudig worden aangetoond dat er zoveel mis is. En behalve dat er tactisch niks van klopte is gebleken dat Bert ook nog een waardeloze people manager is.

Uiteindelijk begint de media 2 weken van te voren met kritiek te uiten, en lopen ze elkaar achterna. Ze komen met de meest achterlijke suggesties (huntelaar in de spits, sneijder op links, kuyt op rechtsback, strootman met de punt naar achter). Uiteindelijk is de opstelling van gister op democratische wijze bepaald... en wat denk je, dit was onze slechtste wedstrijd van dit EK.

18 juni 2012 om 10:57

@persiangooner
We weten allemaal dat v. Persie een betere voetballer is en minder afhankelijk van de rest van het team. Huntelaar is echter een betere afmaker als hij in stelling wordt gebracht, zoals bijvoorbeeld tegen Engeland met die vooorzet.
Die kinkt hij geweldig binnen, zo'n kopgoal zie je v. Persie nooit maken.

Van Marwijk kiest er echter voor om elke spits te vermoorden doordat zijn buitenspelers constant naar binnen trekken.
Gisteren stond Robben dan eindelijk even linksbuiten, maar hebben we ook geen voorzet gezien. Eentje van Willems vanaf links over de grond. Vanaf rechts ook geen voorzet gezien.

Tja dan kan je niet verwachten dat Huntelaar goed gaat spelen. Maar die heeft net zoveel recht op een basisplaats als v. Persie. Zeker gezien zijn record in de kwalificatiereeks.
Ik vind dat Huntelaar zich naar buiten toe erg beschaafd gedragen heeft, aangezien hij nooit een eerlijke kans heeft gehad.

En dit was allemaal geen probleem geweest als v. Persie er gewoon een paar had ingeknald tegen Denemarken. Sterker nog als hij er een paar gemaakt zou hebben op het vorige WK was zijn krediet al wat hoger geweest. Echter laat hij wederom zien dat hij zijn niveau van Arsenal bij lange na niet haalt bij Oranje. Tja dan wordt de druk op zijn positie groot ja.

Schiet hij ze echter gewoon in zoals bij Arsenal, dan was er geen druk op zijn positie, maar blijkbaar hebben we in de persoon van v. Persie dus ook geen topper. En dan vooral in mentaal opzicht.

Voor de rest heb je helemaal gelijk, zie ook mijn post hierboven.

18 juni 2012 om 11:01

PG je bent erg negatief over Huntelaar en dat vind ik jammer. Ik snap dat je Van Persie een warm hart toedraagt omdat hij een speler van Arsenal is, maar probeer objectief te blijven Er was in de eerste helft overigens een moment waarin Van Persie briljant wegdraaide en Huntelaar wegliep uit de rug van zijn tegenstander. Daar had de steekpass moeten komen en dan had hij vrij voor de keeper gestaan... maar Van Persie liep nog een paar passen door en speelde toen af naar Robben. Nou geloof ik niet in complottheorieën maar Van Persie is een speler die dat technisch gezien uit had moeten kunnen voeren... maar hij deed het om de een of andere reden niet. En dat is jammer, de discussie is zo doorgeslagen dat ze elkaar het licht in de ogen niet eens meer gunnen.
Daarnaast moet je Huntelaar wel op de juiste manier gebruiken, daar waren we het gisteren voor de wedstrijd nog over eens. Huntelaar opstellen maar dan Robben op rechts en Sneijder op links heeft geen enkele zin, dan kan hij beter op de bank zitten. Dus Bert gebruikte hem omdat het volk en de media dat wilde, maar zonder te zorgen dat hij ook zou renderen, dikke fail voor Bert maar dat hadden we al voorspeld niet?

Maar ik wel denk dat Huntelaar heel netjes is gebleven in zijn rol als bankzitter, hij heeft het meeste gescoord in de kwalificatiereeks maar Van Persie kreeg wederom de voorkeur, zonder dat daar enige aanleiding voor was. Van Persie is inderdaad de betere voetballer maar in de spits in Oranje rendeert hij niet, net zoals Dennis Bergkamp in het Nederlands elftal nooit volledig tot zijn recht kwam, god weet waarom. En toch heb ik Huntelaar weinig horen klagen ondanks dat hij er wel aanleiding toe had. Net zoals Emanuelson mocht klagen omdat de redenen die Bert aandroeg om het niet te selecteren pure drogredenen waren. Ook Van der Vaart speelde nooit omdat schoonzoon Mark in het elftal moest. Ik zou daar moedeloos van worden maar vind dat die jongens zich uiterst netjes hebben opgesteld in de media.

Dan Afellay, die bakte er werkelijk niets van dit EK. En dat neem ik die jongen niet eens kwalijk, maar waarom zet je hem er dan steeds in? Dan had je net zo goed met 14 spelers af kunnen reizen naar Charkov want als je de rest toch niet gebruikt kun je ze net zo goed thuislaten. Bert van Marwijk is een coach die constant dezelfde spelers gebruikt, ook al spelen ze slecht of renderen ze niet. Daarnaast is de speelstijl laf en defensief, nou dan vind ik het nog niet eens heel gek dat Robben dit soort (onfatsoenlijke) taal bezigt richting hem. Heb je Bert gisteren zien coachen? Daar staat iemand inspiratieloos wat suffe wegwerpgebaren te maken, dat is geen coachen meer, dat is een tactisch onbenul die het tij niet kan keren. En dat zien de spelers ook, Bert is aangeschoten wild en naar zijn defensieve geblaat moet je dan luisteren? Nog niet misschien.

Dus laten we met z'n allen concluderen dat dit niet meer werkt. De discussie is ook niet meer Huntelaar of Van Persie in de spits... het gaat er nu om dat we ons gezicht weer terugkrijgen. Wij zijn Oranje, wij spelen 4-3-3 op een aanvallende manier met flankspelers die een spits in stelling brengen en niet met 2 defensieve middenvelders en een veredelde rechtsbuiten die eigenlijk meer eens rechtsback is. Waar ik ook kom in de wereld, men is niet meer lyrisch over het spel van Nederland. En we hebben geen enkele prijs gepakt, dus wat is de winst dan die we hebben geboekt de afgelopen jaren? Juist, die is er niet. Een roemloze aftocht, dramatisch spel en een generatie die hierna over zijn top is. Er is veel werk aan de winkel dus het is tijd voor Gertjan Verbeek of Louis van Gaal, mannen die de beste spelers selecteren en een aanvallende stijl hanteren omdat het voetbal ook nog steeds entertainment is. Maar als Bert aanblijft tot 2016 skip ik komende eindrondes... want als ik nu al precies kon voorspellen hoe het ging aflopen zal het dan niet anders zijn.

18 juni 2012 om 11:16

Het enige wat Huntelaar heeft gevraagd is wat hij nog zou moeten doen om wél absoluut spits nummer 1 te zijn bij Oranje. Na afgelopen kwalificatiereeks, het seizoen bij Schalke en zijn statistieken bij de clubs waar hij voor speelde kun je daar gewoon niet omheen met een beetje weldenkend verstand.
Van Persie:
seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
2001/02 feyenoord 10 0 Eredivisie
2002/03 feyenoord 23 8 Eredivisie
2003/04 feyenoord 28 6 Eredivisie
2004/05 arsenal 26 5 Premier League
2005/06 arsenal 24 5 Premier League
2006/07 arsenal 22 11 Premier League
2007/08 arsenal 15 7 Premier League
2008/09 arsenal 28 11 Premier League
2009/10 arsenal 16 9 Premier League
2010/11 arsenal 25 18 Premier League
2011/12 arsenal 38 30 Premier League
Totalen: 255 110
Interlands
aantal interlands: 68 doelpunten 29

Huntelaar:
seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
2002/03 psv 1 0 Eredivisie
2002/03 de Graafschap 9 0 Eredivisie
2003/04 agovv 35 26 1e divisie
2004/05 sc Hveen 31 16 Eredivisie
2005/06 sc Hveen 15 17 Eredivisie
2005/06 ajax 16 16 Eredivisie
2006/07 ajax 32 21 Eredivisie
2007/08 ajax 34 33 Eredivisie
2008/09 ajax 10 6 Eredivisie
2008/09 real 20 8 Prim Div
2009/10 ac 25 7 Serie A
2010/11 s04 24 8 Bundesliga
2011/12 s04 32 29 Bundesliga
Totalen: 284 187
Interlands
aantal interlands: 56 doelpunten: 31

18 juni 2012 om 11:22

m.youtube.com/ watch?v=erfad-cisve

@borsini hier, een fraaie kopgoal van Van Persie tegen de club waar de messi van Nederland niet tegen kan scoren.

Al dat Huntelaar verafgoding, bah bah. Blijft een overschatte versie van Inzaghi en die zou er dan in moeten komen voor de beste speler van de Epl. Schandalig hoe het volk en de media is omgegaan met hun beste speler.

18 juni 2012 om 11:50

Ja Jizzy, die bal had hij inderdaad kunnen geven. Ik zat wel te schreeuwen 'steek 'm, steek 'm'. Meteen daarna knalt Robben de bal tegen de kop van van Persie, de enige bal van Robben die dit toernooi op doel ging haha

Bij die kans van van Persie in de slotfase stond hij overigens wel echt buitenspel volgens mij (maar alsnog geen reden om 'm niet te maken).

18 juni 2012 om 11:46

Robben heeft helemaal gelijk joh. Hij stond toch echt vrij en hij speelde helemaal niet slecht. Niks ging via rechts en hij had echt zeeen van ruimte en wachtte er op om gelanceerd te worden. Maar als v/d Vaart dat niet ziet, de Jong het niet kan en Sneijder op de flank staat te verpieteren zal 't niet gebeuren. Hoe kan je nu ooit Sneijder op de flank zetten en hoe kan je ooit v/d Vaart achterin zetten terwijl hij helemaal werd overlopen en we allemaal weten dat hij dicht bij de goal zal gaan staan?

Gewoon blunder van van Marwijk. Er was maar één goede opstelling en dat is Robben links, Persie spits, Vaart 10 en Sneijder naast de Jong. Dan maakt 't verder geen ene reet uit wie er op rechts staat. Als die kant dan toch moet verdedigen zet er dan maar Kuyt neer (zeg ik dit nu serieus?) Het maakt niet uit. Sneijder heeft veel meer pit dan v/d Vaart en draait beter weg en is duizendmaal fitter. Maar goed, Bertje heeft naar Jan van Halst geluisterd.... Ik lach me kapot.

Robben is wel de laatste die zoiets mag roepen. Niks gepresteerd dit EK. Wat een arrogant typetje is dat zeg. Je trainer zo uitschelden kan echt niet. Er moet een hoop veranderen bij Nl-elftal. Zowel qua spelers als qua mentaliteit. Als je spelers het op zo'n manier laten zitten, dan kan je als coach er ook weinig aan doen.

18 juni 2012 om 09:50

Je bent er als coach juist om te voorkomen dat spelers jou en het land/club laten zitten. Ik ken diverse trainers die in hun hele leven nog nooit in de steek zijn gelaten door 99 procent van hun spelers. Voor bepaalde trainers ga je door het vuur, helaas valt Bert van Marwijk niet onder die categorie.

Het zou het Nederlands elftal juist nu sieren om de rijen gesloten te houden. Iedereen gewoon bekkie dicht, bij zichzelf te rade gaan waar het mis ging, en de draad weer oppakken in plaats van straks het ene na het relletje via de media uit te gaan vechten.

Natuurlijk is iedereen teleurgesteld na 3 nederlagen maar kom op, de wereld vergaat niet. Deze jongens kunnen allemaal goed voetballen en met de juiste instelling en beleving komt dit wel weer op de rit.

Zou zeggen, wens ze allemaal erg veel wijsheid toe.

18 juni 2012 om 09:50

Nou blijkbaar is dat ze eerder ook niet gelukt, dus misschien moeten ze wel van buitenaf gecorrigeerd worden. Intern gaat dat toch altijd moeilijk omdat je altijd spelers hebt die op basis van reputatie boven anderen denken te staan. Als die zich dan onwaardig gedragen wordt het wel heel moeilijk om de boel op orde te krijgen.

Te belachelijk toch! Ten eerste speelde hij dramatisch. Ten tweede had van Marwijk gewoon gelijk met dat roepen, want dat was toch wel een van de grootste gebreken van dit elftal. Elkaar niet helpen!! Onze spelers stonden dit toernooi veelal tegen 2 man. Onze tegenstanders bijna altijd 1 op 1.

18 juni 2012 om 10:00

ben ik mee eens. Nedderland kwam voortdurend 1 tegen 1 te staan. De beide backs waren een regelrechte drama (ook al houden we Willems een beetje het hand boven het hoofd). We werden zo simpel weggetikt.
Van Marwijk heeft een paar grote problemen;
Ten eerste binnen de Ek selectie rommelt het enorm. Meningen en inzichten staan haaks op elkaar.
De voorselectie was niet goed doordacht. Van Marwijk had betere alternatieven kunnen hebben met een Anita, Emanuelson, misschien een Broeders van Bmg. Nederland had op Sneijder na géén killers.
Robben komt uit een baggerseizoen die had speciale begeleiding nodig. Allemaal obstakels voor Bert.

Heel Nederland lachte in 2010 Frankrijk uit. Nou, inmiddels lijkt het bij onszelf op dezelfde situatie. Als Robben dit zegt, moet hij gewoon geschorst worden. Je praat nooit op deze manier tegen de 'baas'. Bovendien vind ik het dom van van Marwijk dat hij Robben er dan niet uithaalt. Dan maakt hij namelijk een standpunt dat dit soort gedrag niet acceptabel is.

Hieruit blijkt wel dat de spelers niet voor het volk speelde, maar enkel voor hun ego. Belachelijk!

18 juni 2012 om 10:13

Hieruit blijkt ook dat v. Marwijk de autoriteit mist. Ik denk dat een Koeman die zelf ook op het allerhoogste niveau heeft gespeeld nog meer respect afdwingt. Er zijn trainers die dat extra s hebben, zoals een mourinho,(communicatief sterk) een echte peoples manager. v. Marwijk heeft tovh bewezen teveel aan vriendjespolitiek te doen. Hij is te klein voor de echte top.

18 juni 2012 om 10:22

Klopt. Elke trainer mist autoriteit als er geen consequenties volgen voor dit gedrag. Men gaat dan denken dat dit soort gedrag goed te praten is. Bovendien luistert niemand meer naar van Marwijk op deze manier. Van Marwijk moest Robben er gewoon meteen afhalen, zodat het duidelijk was dat de rest van de spelers dit soort gedrag niet moeten vertonen. Over vriendjespolitiek geef ik je zeker gelijk.

18 juni 2012 om 10:29

Heel Nederland? Denk dat 75% helemaal niet met eens met Frankrijk bezig is geweest. Van de overige 25% zal maar een klein deel gelachen hebben. Voor de rest heb je gelijk, het gedrag van Robben is niet te accepteren. Davids werd terecht naar huis gestuurd destijds, waarom Robben niet?

18 juni 2012 om 10:32

Mwa misschien overdrijf ik door heel Nederland te zeggen, maar verschillende leden vonden het geweldig wat er bij Frankrijk plaatsvond. Mijn punt is dat het bij Nederland bijna op dezelfde situatie lijkt.. En inderdaad, Robben moest gewoon gestraft worden: dit gedrag is niet acceptabel.

18 juni 2012 om 12:09

Ja, we lachten ons slap om Frankrijk, maar de situatie daar was nog wel even een streepje erger dan nu bij Nederland. Dat je wat chagrijnig wordt van een paar verliespartijen lijkt me nogal wiedes, en dan kun je in het vuur van de strijd nog wel eens "hou je bek" noemen - all in the game. Maar om nou met zijn allen in de bus voor het trainingsveld te blijven zitten om zo je trainer voor lul te zetten, dat was werkelijk beneden alle peil.
En Davids gaf zijn commentaar *na* de wedstrijd, en dat vind ik toch iets anders dan tijdens de wedstrijd (iedereen die zelf heeft gesport weet dat er onder wedstrijdspanning wel eens woorden vallen die erna in de kleedkamer gerepareerd moeten worden, en van de spanning waaronder die gasten staan kunnen wij ons geen voorstelling maken).
Ik zeg uithuilen (en uitpraten) en opnieuw beginnen.

En de volgende keer graag het trainingskamp wat dichter bij de wedstrijden (anders kun je voor het volgende EK in Frankrijk net zo goed in Hoenderlo blijven).

Ik mag hopen dat er toch met respect hoor en weder hoor gebruikt is. Als Robben dit daadwerkelijk heeft gedaan, is hij diegene die in de spiegel moet gaan kijken. Werkelijk waar, waar is het gevoel gebleven van het een "eer"te vinden voor je land te mogen spelen. Je vertegenwoordigd een natie, 16miljoen mensen zouden graag willen spelen en strijden. Laat ze nou eens hun grote ego aan de kant schuiven. Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb liever 11 Kuijtjes spelen met de passie en gedrevenheid, dan 11 ego trippers ala Robben. En ja, dit verlies zit mij net als vele erg hoog!

Je kan Robben heel goed vergelijken met Jerson Cabral ! in het begin verassend omdat niemand weet wat ie gaat doen maar na een tijdje weet zelfs de verdediging van FC bal op het dak 4 exact wat ie gaat doen!

Daarom is Cabral door de mand gevallen en Daardoor is ook Robben onzichtbaar !

robben is lekker bezig dan.. Denkt ook dat ie alles is..

18 juni 2012 om 10:31

Na dit EK zou hij toch anders moeten denken.

Van Marwijk was de grip duidelijk kwijt over de groep. Als spelers hun opdracht weigeren uit te voeren moet een trainer toch ingrijpen en die spelers naar de kant halen? Het is nou niet echt dat Robben en goed EK heeft gespeeld, dat ie hem niet durfte te wisselen..

18 juni 2012 om 10:03

Uberhaupt durfde van Marwijk niet te wisselen. Een Robben en een van Persie hadden met gemak gewisseld kunnen worden. Zo'n status die deze beide heren hebben nekt gewoon andere hongerige spelers. Er zat geen enkele verrassing in het recept van Bert. Ik geloof echt dat een Narsingh of een Luuk de Jong iets hadden kunnen bereiken. Als je dit soort jongens nooit brengt dan gaat dit ten koste van de gretigheid.

18 juni 2012 om 10:19

Ach kom nou toch. Denk je nou echt dat een Narsingh en een de Jong, die hooguit tegen Schalke en Bremen hebben gespeeld het beter kunnen dan spelers die iedere wedstrijd tegen de top spelen?
Nee, dat vind ik zoeken naar een excuus dat we met hun wel even de kwart finales zouden kunnen bereiken. Is onzin natuurlijk.

Ik ben het wel met je een dat een van hun een kans had moeten hebben. Dan denk ik eerder aan een Narsingh.

18 juni 2012 om 10:45

@fokie
Hoe vaak worden spelers niet ineens tijdens een Ek/wk ontdekt ?? Om een bal vast te houden of te kaatsen is Luuk de Jong één van de betere spitsen. Wie zegt me niet dat een combi v Persie/de Jong niet beter had kunnen werken. Er werd toch voorin bijna nooit een bal vastgehouden ?? Narsingh had absoluut uitgetest kunnen worden dat hadden we tegen een Denemarken of Duitsland al kunnen uit proberen. Ik hou niet zo van het geexperimenteer van een Adriaanse, maar zo'n passieve trainer als v Marwijk vind ik ook niet kunnen. Of ze nu wel tegen Schalke of Barcelona hebben gespeeld. Van Marwijk heeft nooit het vertrouwen gehad in zijn selectie en die zelfs ook nooit gegeven. En dat hebben we nu enorm terug betaald gekregen.

18 juni 2012 om 16:18

Luuk kan een bal vasthouden maar zijn handelingssnelheid is nog wel op eredivisieniveau. In het heetst van de strijd geloof ik niet dat hij nou de verlossende man zou zijn.
Aan de andere kan kun je idd denken dat misschien een van de nieuwelingen toch als breekijzer kunnen fungeren. vooral als er zoveel onderhuidse spanningen bestaan tussen coach en vedetten onderling.

ja robben verdedigen begint bij de aanvallers maar daar hebben jullie geen zin in denk dat het probleem neit bij bert ligt maar bij de ego's die de taken niet wil uitvoeren omdat zij de beste zijn nu zie je 3 gespeelt en 0 punten zou maar een grote spiegel voor je zette robbe en eens goed kijken.

Als dit waar is hoeft Robben zich eerst niet meer te melden lijkt me?

Wat een drama is dit toch. Ik kan het nog steeds niet geloven...

Waarom Sneijder verkrachten op links??

Had Sneijder dan gewoon op de plek van van Bommel gezet. Vdv was op zn goal na gwn dramatisch.

En dan Robben maar op links blijven houden.

Dit is zo fuckin pijnlijk. Duitsland wint, we hadden alles gewoon in eigen hand.

En elke keer maar die kutvoorzetten van de backs trainen en in de wedstrijd nauwelijks een voorzet te zien....

Pfff dit is zó ontluisterend, ik kan het nog steeds niet geloven...

18 juni 2012 om 10:03

Vd vaart en van persie werden gewoon niet aangespeeld.
dat is jammer daar vandaan moet je gaan voetballen.
En sneijder op links was geen succes net zoals robben geen succes was.
Nu maar met boerrigter en narsingh op de vleugels gaan spelen.
En de jong sneijder van persie op het middenveld.
En klaas in de spits.

18 juni 2012 om 11:00

Van Persie heeft ook als een kip zonder kop rond gelopen, die man heeft geen enkele keer vrijgelopen. Robben had natuurlijk gewoon op links gemoeten en Narsingh/kuijt/afellay op rechts. Dat is het grootste probleem geweest, niemand heeft gisteren een man meer situatie gecreëerd door een man uit te spelen. Teleurstellend.

18 juni 2012 om 10:58

Jij wilde zelf Sneijder op de flank toch?

De opstelling van gister was nog slechter dan ooit. Je twee beste spelers uit positie en een aanspeelpunt voorin die geen aanspeelpunt is. We speelden gister dus zonder linksflankspeler, zonder spits en zonder 10.

Het volk heeft gekregen wat het wilde, en het is fout gegaan. Voetbaldemocratie is een mislukt project gebleken.

18 juni 2012 om 11:09

Je 2 beste? 3 of misschien wel 4. Rvp, Sneijder, Van der Vaart en Robben die niet meer rendeert op rechts.

18 juni 2012 om 11:49

Dat wilde ik niet! Maar als het moest, had ik hem sowieso op rechts gezet, zodat Robben iig nog iets van rendabel was. Nu waren we gewoon aan 2 kanten vleugellam.

Het volk heeft helemaal niet wat het wilde, ik weet niet voor welk debiel dit het gedroomde elftal was.

Dit was het gedroomde elftal:

Steek
vd Wiel
Heitinga
Mathijssen
Willems
de Jong
Sneijder
Afe/Kuyt/Nar
Rvp
Robben
Huntelaar

Onbegrijpelijk dat hij is opgesteld als hij dit gezegd heeft. Die gast heeft totaal niks laten zien en is wel de laatste die wat mag zeggen. Je had dan beter Kuyt of Narsingh erin kunnen zetten.

Nederland heeft geen centrale verdedigers die ook in staat zijn opbouwend te denken. Laat ze dus vooral lekker verdedigen.
Nederland heeft geen backs die in staat zijn op te komen zonder de verdedigende taken te verloochenen. Laat ze dus vooral verdedigen of zet er een middenvelder voor die in staat is mee terug te dekken (type Kuyt, De Jong, Strootman etc.).
Nederland heeft een spits die van topklasse is in de 16, maar verwacht van hem geen meevoetballen en terugzakken om ruimte te maken van een ander.
Nederland heeft een geniale schaduwspits, maar is vooral gevaarlijk als hij vanuit de 16 kan opkomen.
Nederland heeft flankspelers die een geniale actie binnendoor hebben, maar niet evengoed een bal voorgeven.

Je kunt wel graag 4-2-3-1 willen spelen, maar je moet ook kijken wat voor spelers je hebt. Sterker nog, je moet je beste spelers willen opstellen en daar een systeem bij bedenken.
Feit is dat zowel Willems als Vd Wiel in verdedigend opzicht wel wat steun kunnen gebruiken. Dat ga je niet redden met een verdedigend blok van 2 spelers. Al helemaal niet als je met Vd Vaart speelt. Daarom zou ik in ieder geval spelen in 4-3-3 zodat de rechter en linker middenvelders mee terug kunnen zakken. Sneijder kan op 10 met de punt naar voren staan. Omdat je op de flank met mogelijk inzakkende middenvelders speelt, zal de buitenspeler zich ook iets moeten laten zakken, omdat anders de afstanden te groot worden. In dit systeem zal een buitenspeler dus een rush in huis moeten hebben.

Stekelenburg
Vd Wiel
Heitinga
Mathijssen
Willems
De Jong
Sneijder
Strootman
Narsingh
Huntelaar
Robben

Als er 1 geen recht van spreken heeft dan is het Robben, al weken 0,0 rendement. Hoop wel dat het modder gooien nog even blijft duren, des te eerder is Van Marwijk weg, want terug blijven kijken naar een 2de plek slaat nergens op. Berry van Aerle werd Europees kampioen en speelde gisteren toch ook niet mee.

Hoe we verder moeten? Moeilijke vraag. We moeten afscheid nemen van enkele oudere spelers(van Bommel, Mathijssen) en jongere spelers in de basis gaan passen(vlaar, Strootman).

Daarnaast moeten we hopen dat een aantal hele belangrijke spelers het topniveau vasthouden. Een Van Persie, Van Der Vaart, Sneijder, Robben, Huntelaar. Deze spelers zouden over 2 jaar maar zo over hun top heen kunnen zijn. Ik hoop het echt niet. Ze zijn deel van een hele goede generatie van aanvallende spelers. Hopelijk hebben ze over 2 jaar dus nog een aardig niveau en een hoop ervaring erbij.

Dit moet vd Vaart ook gehoord hebben. Die doet er dus niets mee. Los dat van Bommel de schoonzoon is, maar die had daar zeker iets van gezegd. Dat hoort ook bij het aanvoerdersschap.

Waar ligt het nu werkelijk aan?

De coach? De spelers? De zware poule? Het te lange seizoen? Kwaliteit? Het eten in het Hotel? De reis naar Charkov? De ballen? Het schoeisel? De toiletjuf? Het weer? Het tijdsverschil? Munteenheid? Johan Derksen? Het tijdstip? De clubs? Verkeerde kamergenoten? Het zwarte uittenue? van Bommel? Het veld? Scheidsrechters? De WK Finale? selecteren? De Pers? .....zal ik nog meer excuses gaan zoeken of kunnen we gewoon eens de realiteit onder ogen komen?
Nederland heeft 3 wedstrijden de kans gehad om te laten zien dat het behalen van de WK finale geen foutje was, maar dat is ze helaas niet gelukt. Denemarken was toch op papier de te pakken tegenstander? Duitsland werd al lastiger, maar hallo, WIJ hebben wel de WK finale gespeeld hoor. Portugal, tja, das de angstgegner want daar wint Nederland altijd van... Speculaties alom in het kleine, 15.999.999 bondscoaches bevattende, Nederland, want Nederland is de Vice Wereldkampioen. In mijn ogen is iemand die daadwerkelijk waarde hecht aan dit woord echt in de veronderstelling dat het Europese Kampioenschap een soort van kroegentoernooi is, want in mijn ogen is er maar één kampioen en dat is diegene die een zilveren medaille op mag halen Niet. Dus welk recht heb je als Nederlandselftalspeler om te denken dat je dan het volgende toernooi fluitend door zal komen als je aan het eind van de poulefase gewoon met 0 punten laatste eindigt onder Denemarken? Ik wil wel ruilen hoor. Ik wil ook wel tegen de bondscoach zeggen dat ik pas een week later aansluit, omdat ik moet huilen om een gemiste strafschop tijdens de champions league finale, maar wel weer kan lachen als ik een dag later weer op mn bankrekening kijk... Maar een hardwerkende arbeider moet door de wet van Poortwachter nagenoeg gisteren nog beginnen wanneer hij in de put zit. Maar ach, dat scheelt natuurlijk ook wel een paar nullen... Ik vind het jammer dat al die supporters zijn meegegaan in de naiviteit van de spelers, want dat verdienen die oranje idioten niet... steeds weer staan ze in het oranje omdat ze geloven dat 3 punten voldoende moet wezen om de kwartfinales te bereiken.... Boem!!!! Weer een droom uiteen gespat... Sneu voor hen die hun waardevolle tijd opgaven zich nog één keer onder de goedgelovigen te scharen en als 12e man te fungeren. Maar als je het mij vraagt hadden ze met 15 man nog niet gewonnen...
Net niet was 2 jaar geleden goed genoeg, maar daar blijf je niet mee weg komen...
Cristiano Ronaldo is misschien een naar Mannetje, maar vraag hem eens waar hij de kwartfinale gaat kijken meneer Robben???

...zonder Nederland!!!

Eigenlijk hebben we gewoon het spelersmateriaal voor een 4-4-2, waarbij we alleen op rechts een type kunnen neerzetten die de diepte zoekt en een voorzet geeft. Op de andere kant hebben we voldoende keus voor een type met een actie (van Persie) of die ook een voorzet kan geven (robben).
Centraal voorin kunnen we dan Huntelaar en Van Persie kwijt. Daarachter Sneijder en De Jong, waarbij De Jong uiteraard defensief denkt en Sneijder als een verkapte 10. In een 4-4-2 is er minder ruimte voor een opkomende back, maar dat zie ik bij dit Nederlands Elftal toch niet echt. Willems kan het wel, maar is daardoor defensief weer zwak.
In de huidige 4-2-3-1 heb je aanvallend een optimale veldbezetting, maar verdedigend kom je vooral aan de zijkant een man te kort om mee terug te dekken. Interessant is om te weten waarom dat in 2010 blijkbaar geen probleem was. Is de sleutel dan toch Kuyt die zich zover laat zakken dat bij balverlies er meteen een 4-3-3 staat???

Tja, maar welke Nederlandse coach wil met het Nederlands Elftal 4-4-2 spelen. Misschien Dickie Advocaat na zijn jaar bij Psv?

Stekelenburg
Vd Wiel
Heitinga
Mathijssen
Willems
Narsingh
De Jong
Sneijder
Robben
Huntelaar
Van Persie

Wanner is de boottocht door de Amsterdamse grachten? Ik wil dat zinkende/gezonken schip wel zien daar. Of combineren ze het met de Gay pride, het zijn immers echte mannen gebleken.

Dit EK heeft wel bewezen dat de spelers van oranje zich niet hebben aangepast aan het huidige voetbal, waarin je met een heel elftal verdedigd en aanvalt. En wat vooral belangrijk is, is dat de middenvelders dynamisch zijn en dus veel loopvermogen hebben. van Bommel kan het op zijn leeftijd niet meer belopen, de Jong is te statisch, sneijder volgens van marwijk 1 van de beste nummers 10 die er is, het probleem is alleen dat in het huidige voetbal er geen plek is voor een nummer 10 die een broertje dood heeft aan verdedigen dan kom je dus altijd een man te kort op het middenveld. En van der Vaart z'n loopvermogen is helemaal dramatisch.

Kortom als je met deze spelers doorgaat word het WK opnieuw een drama

Robben heeft gewoon mee te verdedigen. En degene die aan de andere kant staat ook. Bij balverlies. Willems en van der Wiel verzopen gewoon en dit werd toegestaan doordat de vleugelspelers niet mee verdedigen. Er zegt ook nog iemand dat Nederlandse centrale verdedigers geen opbouwende kwaliteiten hebben. Noem mij dan eens Cv's van andere landen die dat wel hebben? Cv's moeten verdedigen. Voor het opbouwen heb je een controlerende middenvelder. Zolang er vier voorin staan die alleen maar aanvallen (in jeugdelftallen heb je ook altijd van die balletjeswachters) en niet meeverdedigen (ook Sneijder kan zich dat aanrekenen) is het niet te doen. Alle toppers verdedigen samen en worden gevaarlijk vanuit de omschakeling. Nederland valt alleen maar aan (wat enorm veel energie kost!) en bij de omschakeling van de tegenstander doet vier man niet mee terwijl de laatste linie veel te hoog staat. Dat is voor geen enkele verdediger te belopen. Gewoon van Marwijk eruit, tig spelers eruit en opnieuw beginnen. De voorste linie aangeven dat ze dienen mee te verdedigen en als ze dat niet kunnen opbrengen dan doen ze maar niet meer mee.

Nooit meer oproepen die Robben. Die heeft nu 2 toernooien op rij dramatisch gespeeld. Op links of rechts maakt voor hem niet uit. Het is niet om aan te zien. Hij denkt alleen maar aan zichzelf. Op rechts gaat hij naar binnen, op links gaat hij naar binnen. Alles om die bal maar niet over te hoeven spelen.

Het begint al bij het selecteren van de juiste mensen waarin Bert cruciaal de mist in is gegaan!

"houd je bek" schreeuwen naar je trainer en zelf geen wedstrijd brengen wat er van je verwacht mag worden...

Zo er zijn wel wat cruciale fouten gemaakt zeg vooral in de voorbereiding!

- Onderkomen in Krakau ( elke keer 1000 km reizen ) enorm temperatuurverschil.
- Anita niet meenemen/opstellen ipv van Bommel, ok kom maar op met je kritiek, maar dit is de beste cvm die Nederland momenteel heeft.
- Urby niet meenemen als Linksback, Willems maakt fout op fout kan hij ook niet veel aan doen met 18 jaar die komt er wel.
- Greg opstellen ipv Ricardo van Rhijn die vele male beter kan verdedigen, Greg kan niet verdedigen.

BVM en RVP hebben wederom weer zwaar gefaald, kans op kans mist hij gewoon die hij bij Arsenal wel maakt.

Dus ik zeg Aju Bert bedankt voor een leuk WK en de bezem door de selectie!
De volgende mogen van mij vertrekken: Van Bommel, Rvp, Mathijssen, Van der Wiel, Arjen Robben, Bouma, Kuyt ( altijd goed gespeeld ), en nog wel 1 of 2.

Zie opstelling wie kunnen blijven staan dat dan aanvullen met nieuwe talenten als: De Vrij, Van Rhijn, Anita, Depay, Viergever, Nuytink, Van Wolfswinkel, Maher, Buttner, Douglas, enz.

Steek
?
Vlaar
?
Willems
?
Vaart
Sneijder
Narsingh
KJH
?
18 juni 2012 om 10:53

Clasie is beter dan Anita

ON: Een Clasie of Anita had wel heel wat beter gepresteerd dan een Van Bommel.
Het wordt tijd om nu hard door te selecteren!

van Marwijk heeft een defensieve reflex, Robben kiest voor aanvallen om Portugal naar achteren te houden.

Tsja, zegt u het maar !

Spelers als robben moet je niet laten verdedigen...

Die moet je benutten op hun kwaliteiten en dat is aanvallen..

Ze hadden veel eerder rugdekking moeten geven van achteruit of van de controlerende middenvelders
Kijk denemarken, hun controleurs stonden er wel als een aanvaller doorkwam...

18 juni 2012 om 10:56

Ja dag.....! Dat is precies waar het misging, omdat Robben, Afellay, Van Persie en Sneijder vonden dat ze niet mee hoefden te verdedigen en vonden dat ze hun man konden laten lopen. Gevolg? Je wordt overlopen op het middenveld op de de vleugels.

18 juni 2012 om 11:03

Spelers als Robben moet je niet laten verdedigen, die moet je gewoon niet opstellen!

18 juni 2012 om 11:04

Ach wat een onzin man. Als aanvaller moet je altijd met je man mee als hij opkomt. De controlerende middenvelders kunnen die rugdekking niet geven want die moeten de zone dekken en sowieso hun eigen man.

Van de Wiel stond zowel tegen Denemarken als Portugal voortdurend tegen 2 man omdat Robben voorin lucht stond te dekken.

Het was al langer duidelijk dat er iets niet goed zat en met name tussen Robben en Van Persie. Na de lezing van Robben zijn vader was dat al wel duidelijk. Hij noemde Van Persie de grootste stoorzender in het Nederlands elftal, iets wat in mijn ogen genoeg zegt.

Robben is een misselijk arrogant mannetje die altijd de vermoorde onschuld speelt. Feit blijft wel dat hij als buitenspeler geen enkele assist heeft gegeven. En nee, die op Vdvaar gaan we echt niet meetellen.

Het is te triest voor woorden dat hij de bondscoach een grote mond geeft terwijl hij zelf als een natte krant speelt en Vdwiel tegenover bijna de beste speler van de wereld alleen laat staan. Wat nou teamgevoel?

Die mening heb ik altijd al gehad. Wat een arrogant mannetje zeg. Het is toch schandalig dat Van de Wiel aangekeken word op zijn spel terwijl hij tegen Denemarken en Portugal voortdurend tegen 2 man stond. Zowel bij Denemarken als Portugal kwam de linksback voortdurend op terwijl Robben verdedigend zijn taak vrijwel nooit uitvoerde. Hierdoor moest van de Wiel voortdurend een keuze maken tussen zijn eigen man dekken of doordekken/rugdekking op de linksback. Dat is gewoon niet te doen (vooral niet als 1 van die 2 Ronaldo is) en dan ren je jezelf kapot.

Van de Wiel: 'ik stond vaak vrii, maar dan kreeg ik de bal niet".
Nee, omdat je alleen maar paasjes breed of terug op de keeper geeft pannekoek.
Durft helemaal niets te forceren, en speel liever de bal lekker terug.
Typisch voorbeeld van iemand die je dus Niet in je team wilt hebben.

Robben had het niet verdiend in de basis te spelen met zo een instelling.
VDW was gewoon niet in zijn eentje opgewassen tegen Cr7.
Dan moet je gewoon mee verdedigen.
Maar beide hadden niet moeten spelen denk ik nu.

Nu ik erover nadenk had Kuyt erin gemoeten op rechtsbuiten voor 45/60 minuten.
En Boulah op rechtsback. Want VDW is al heel het toernooi zwak.
Geef je Kuyt de opdracht om mee te verdedigen op Ronaldo, heb je Kuyt in je nek en Boulah voor je neus. Is niet prettig spelen voor Ronaldo denk ik.
Dan heb je alleen nog Coentrao die kan opkomen.
Die kon dan misschien opgevangen worden door de Jong.

Dan na 45/60 minuten Narsingh erin brengen, want denk dan dat je aan Boulah genoeg hebt om Ronaldo te dekken die of niet in zijn spel zit of uitgeput is door het duo Kuyt/boulahrouz.
Met Narsingh kan je dan op zoek naar de winnende treffer of aansluitingstreffer.
Zijn voorzetten en acties waren dan goed van pas gekomen met Huntelaar in de spits.

Ik had Robben uit de basis gehouden, want meneertje voelde zich al te goed om gewisseld te worden en heeft een mentaliteit van niks. Als het even tegenzit, gaat meneertje al klagen. Moet hij mee verdedigen, scheld hij de trainer uit volgens de tekst wat ik niet verrassend vind. Hij lijkt mij er wel de type voor.

Rvp/sneijder op linksbuiten en op "10"
Het liefst Sneijder op 10 en RVP op linksbuiten.
Ze konden dan ook af en toe wisselen, zoals ze deden tegen Duitsland.

Ben nooit een voorstander van Kuyt geweest, maar gister zou hij belangrijk kunnen zijn geweest.
Is een speler die volle 100% geeft, ook al is het niet een technicus hij geeft wel alles en speelt in het belang van het team. Samen met Boulah zouden zij Ronaldo een lastige avond hebben bezorgd. Ben ik 100% zeker van. In ieder geval zouden zij het beter hebben gedaan als Vdw/robben.

Ook denk ik dat hij dat mentale zetje kon geven wat NL nodig had.
Motiveert spelers wel en zijn mentaliteit kan een voorbeeld zijn voor andere spelers om ook door te jagen en alles te geven.

Steek
Boula
Heitinga
Vlaar
Willems
de Jong
VDV
Kuyt
RvP/Sneijder
RvP/Sneijder
Huntelaar

Van der Wiel staat tegen Cristiano Ronaldo, de gevaarlijkste linksbuiten ter wereld, met Fabio Coentrao erachter, die 100 keer oprukt per wedstrijd. En Arjen Robben vindt dat hij niet moet meeverdedigen, maar beweert na de wedstrijd wel staalhard dat iedereen maar eens voor de spiegel moet gaan staan. In wat voor een wonderlijke fantasiewereld leeft die eikel?

Als ik coach ben en één van mijn spelers roept dat, vliegt hij er meteen af, al is het nog maar de 5e minuut! En als hij speelt zoals Robben speelt, dan moet hij zelfs niks roepen, dan gaat hij er sowieso aan de rust af. Wat heb je daar nu aan, hij brengt iedereen in de problemen door zijn defensieve laksheid en aanvallend brengt hij totaal niks, met die voorspelbare rushes naar het midden...

De kern van het probleem is dat Van Marwijk dergelijke dingen toelaat, waardoor ook de rest defensief niks bijbrengt (sneijder zei het gisteren ook nog zelf). Waarom zou je ook, als Robben het niet doet, dan hoef jij het toch ook niet te doen. Zo denken ze blijkbaar en geef ze eens ongelijk. Maar het is wel misselijkmakend om diezelfde lamzakken dan achteraf interviews te zien geven waarin ze menen anderen terecht te moeten wijzen en voor de spiegel te moeten zetten. Ipv eens toe te geven dat je zelf geen zak waard was.

Dit is nu precies het probleem, de erge arrogantie van deze gasten.
Als Robben roept hou je bek zit er iets goed mis met die gastjes, minder laten verdienen. Het zijn nu verwende knapen die zelf goed voor jan met de bekende naam staan.
Probleem is dat ze denken dat ze denken nog heel wat te zijn.

Ik heb het gevoel dat ik niet op mijn kwaliteiten ben gebruikt. Ik stond vaak vrij, maar dan kreeg ik de bal niet."

Welke kwaliteiten Gregory.... Waterzakdrager, ballenjongen, shirtjesvouwer? Zeg het maar wat doe je het liefste...

Waar dit allemaal aan ligt? Dat die gasten allemaal veels te veel geld verdienen en te lui en te beroerd zijn om een stappie harder te doen. En misschien is dit elftal wel niet zo goed als iedereen zegt en denkt. Van Marwijk maakt allereerst een grote fout. Hoe lang heeft ie niet verkondigd: als je niet of weinig speelt bij je club dan selecteer ik je niet!!! Zullen we de lijst ff nalopen? Geen mentaliteit, bij niemand niet. Geen vechtlust, bij niemand niet. Stelletje volgevreten egootjes, die van alles en nog wat nu gaan roepen in de media. Geen een die hardop zegt: ik heb als een drol gespeeld, schaam me kapot en had op de bank geplaatst moeten worden. Als ik de reserves was bedankte ik als ik nog een werd opgeroepen. En zo kun je nog wel uren doorgaan. De bezem moet er doorheen, jeugd toevoegen en accepteren dat we de komende jaren als land het ff niet meer zo goed doen. De jeugd de kans geven om te groeien en niet de jeugd kapot maken zoals gisteravond een Willems die nooit opgesteld had mogen worden of eerder had moeten worden gewisseld. Bezem er doorheen, de oudjes afvoeren, de egootjes spiegel voorhouden, jeugd toevoegen en met een nwe frisse coach gaan bouwen. Dit is een hele grote afgang die iedereen al maanden zag aankomen. Het leven gaat door, de crisis is er nog steeds, de mannen gaan op vakantie en in augustus gaan we gewoon weer lekker verder. Tis alleen wel zo, in september staat de 1e Wk-kwallificatie alweer op het programma tegen Turkije. Komt wel ff te vroeg ben ik bang voor, dan is dit debacle nog lang niet verwerkt. Maar goed, ze hadden hier niets maar dan ook niets te zoeken, ben blij dat het voorbij is. Gaan we lekker naar teams kijken die wel trots zijn om voor hun land te spelen.

Aangezien het mede door de Telegraaf wordt gemeld zet ik mijn vraagtekens bij dit verhaal. Hoe weten zij dat Robben enkele malen "hou je bek" heeft gezegd? Mocht het daadwerkelijk gebeurd zijn dan hoeft Robben zich eerst komende tijd niet bij Oranje te melden denk ik.

Overigens vind ik het wel fascinerend om te lezen hoe Robben nu afgekraakt wordt. Zo snel gaat dat als profvoetballer. Eerst ben je de held van het WK (op de finale na), maak je Bayern landskampioen en vervolgens hoor je namens half voetbalminnend Nederland niet in Oranje thuis.

robben nooit meer opstellen voor oranje die slappe hap, 3 wedstrijden en niet 1 keer z'n man voorbij en dan nog een grote mond.

Van Marwijk heeft deze selctie samengesteld,laf als hij ws om anita of schaars een uit te proberen en vast houdend aan oude waarden.
Hij is verantwoordelijk voor deze selectie en deze manier van voetballen en niemand anders.
En hou a.u.b op over die verloren wk finale wtnt we hebben gewoon geluk gehad dat we matige tegenstanders kregen maar het klootjesvolk wil het niet zien en wil alleen maar feesten en als debielen erbij lopen.
Dat het voetbal niet om aan te zien was word gemakshalve vergeten evenals het feit dat we mazzelden tegen een uiterst pover brazilie en verder uruquay en slowakije nu ook niet echt aansprekende tegenstanders waren.
Nu kwamen we dus wel tegenstanders tegen die op heel makkelijke wijze dit ploegje met gemak aan de kant hebben gezet zelfs de denen.
Tijd voor een nieuwe coach en wel heel snel en lekker doorselecteren.
Geen bommel meer,geen van persie meer in de spits en nigel de jong die mag falen.
Om over mathijssen en vlaar maar te zwijgen,hoe verzin je het om die op te roepen.

Ik zou ook robben nooit meer opstellen. Nederland op het wk speelde ook niet zoals vanouds total football. ik mag zijn manier van spelen niet, heb liever een van gaal. Tegen brazilie hadden ze geluk met dat schot van kaka en redding van steek en daarna eigen doelpunt en rode kaart. Dus met geluk in de halve finale. Meteen tegen duitsland en portugal is anders dan tegen japan, kameroen en slowakije.

In een ander topic heb ik ook al aangegeven dat Robben de zwakste schakel is bij Nederland. Zijn welbekende actie naar binnen lukt al tijden niet en dan heb je aan Meneer Robben eigenlijk niets. Hij is slecht in de combinatie, blijft volharden in egoistisch spelen en heeft dus lak aan meeverdedigen,

Dit was voor het EK al zichtbaar en dan moet je als bondscoach ingrijpen. Als hij zijn taken niet wil uitvoeren, dan moet je hem niet op stellen. Zet dan iemand als Narsingh gewoon rechtsbuiten. Die is jong, fris, wil hard werken en heeft een goede voorzet. Veel slechter als Robben had hij het niet kunnen doen.

Zoals Robben nu speelt is het een simpele voetballer. Hij heeft eigenlijk maar 1 actie en tegenstanders weten precies hoe ze dit moeten verdedigen.

"ik heb het gevoel dat ik niet op mijn kwaliteiten ben gebruikt. Ik stond vaak vrij, maar dan kreeg ik de bal niet."

Gregory van der Wiel heeft ook wel erg zijn best gedaan om die kwaliteiten te verhullen. Hij stond als rechtsback niet bekend als harde verdediger, langs wie geen aanvaller komt. Maar wel als een veel opkomende back, die zich met aanval bemoeit en vanaf de flank met waardevolle voorzetten kwam. Zowel op het toernooi als in de voorbereiding heeft Van der Wiel vooral uitgeblonken in het naar binnen gedraaid staan en elke bal terug te spelen naar het centrum of naar de keeper. Hij heeft geen aanvallende impuls gebracht! Dan kun je nu beter kritisch zijn in plaats van zo'n lulverhaal op te hangen. Als je je zo verstopt als Van der Wiel heeft gedaan, is het logisch dat je de bal niet meer krijgt. Als ploeggenoot heb je natuurlijk geen enkel vertrouwen in een speler die alleen maar voor veilige terugspeelballetjes kiest!

Wat een vervelend mannetje is het toch. Je weet dat Van der Wiel zijn handen vol gaat hebben aan Ronaldo, en je weet dat Contrao non stop op komt. Maar meneer vindt het niet dat hij moet mee verdedigen. En na de wedstrijd zeggen dat iedereen in de spiegel moet kijken. Volgens mij heeft hij al jaren lang geen spiegel meer gezien.

Misschien moeten spelers als Robben en ook Van Persie maar eens een paar wedstrijden skippen bij Oranje. Tot dat gevoel er weer is dat het vooral een voorrecht is om hard te mogen werken voor het nationale T E A M. Wat ik nu vooral zie zijn een stelletje diva's die gefrustreerd op zoek is naar eerherstel en eigen succes.

Want laten we even wel wezen - ik bedoel dit niet kwetsend - strikt genomen, in de letterlijke zin, zijn Robben en Van Persie gewoonweg losers. Te minste op topniveau. Spelers die - behalve enkele nationale bekertjes en een paar kampioenschapjes - in toernooivorm niet weten wat het is om prijzen te winnen. Ze pissen er altijd naast. Van Persie alleen al omdat hij bij een club zit die structureel niet voor de prijzen strijd en altijd met een veel te jong en ongebalanceerd aan elke competitie begint. En Robben is bij Bayern wel de vleesgeworden fail geworden. Schiet in zijn eentje het kampioenschap en de Champions Leaguewinst van zijn club aan gort. Nu kun je hem dat over het geheel niet aanrekenen, maar duidelijk is wel dat Robben als sportman op de momenten faalt (denk ook zijn een-op-een tegen Cassillas in 2010) dat hij kan glorieren. Waar Robin van Persie net als zijn voorganger Dennis Bergkamp een ster zonder prijzen, zonder de ultieme erkenning als wereldspeler van zijn tijd, is geworden, is Arjen Robben de Joop Zoetemelk van het Nederlandse topvoetbal op dit moment!

Robben en Sneijder die dus moesten mee verdedigen,en Willems en vd Wiel die de voorzetten/assists moesten geven,snappen jullie het allemaal nog,ikke nie...

Het was toch allemaal veel simpeler geweest als de verdedigers zich bezig hadden moeten houden met verdedigen en de aanvallers met aanvallen,volgens mij is dat ook ooit zo bedacht als de bedoeling van het spelletje.
Vandaar die namen denk ik,verdedigers en aanvallers...

Bergkamp was van wereld niveau zelfde als joop zoetemelk voor het wielrennen was waardeloze argumenten als je mij vraagt...

On:br Robben zal wel balen van eigen spel . Als dit gezegd heeft meteen de deur wijzen zoiezo waardeloze team player

Heb me weer zitten ergeren aan Arjen. Die actie komt aar niet. Het is gewoon alsof hij het niet kan. Alsof hij geen actie meer kan maken. Ik denk dat hij over de top is. Tijd voor Luciano Narsingh.

De "grote 4" zijn allemaal te beroerd om mee te verdedigen. Dat is duidelijk te zien. En dat was juist de kracht van dit elftal, kijk de wedstrijden van 2 jaar geleden maar terug. Ze kunnen het 20 minuten opbrengen dat dan is het afgelopen met de pret... Conditie=mentaal!!!

Dit is dus de echte reden waarom Nederland niet presteeerde dit Ek.je hoeft niet de beste spelersgroep te hebben in een ek of wk, maar wel de beste teamspirit en mentaliteit.als Robben zulke wooren richting coach durft te zeggen laat staan wat voor respect de spelers voor elkaar hebben.
Als Nederland de mentaliteit van Duitsland ,italie of Spanje maar,hun spelers willen zelfs sterven voor hun land,en vinden het al een eer om het shirt te dragen van hun land al is het op de bank

Zeg hoe dom is die van der Wiel eigenlijk? Als je directe tegenstander Ronaldo is dan moet je er voor zorgen dat die strak gedekt wordt en laat je hem niet lopen. De paar keer dat van der Wiel een bal krijgt verprutst hij het, logisch dat je dan weinig wordt aangespeeld. Maar nee, meneer voelt zich 'verkeerd gebruikt'. Tekenend voor de ego's en zelfoverschatting van veel spelers van oranje.

Hij dacht zeker dat hij Lahm achter hem had staan die alles opknapt.

Robben heeft blijkbaar niet door gehad dat hij zelf een onderdeel van het probleem was. In plaats van een grote waffel open te trekken tegen de coach zou hij zich beter eens kunnen afvragen wat hij nou zou kunnen bijdragen aan het team. Dat laatste geldt voor bijna het hele elftal.

Ik begin steeds meer te begrijpen waarom Ribery hem op ze bek had geslagen, blijkbaar is ze grote ego/ignorantie er nog steeds niet uitgeramd. Het is al schandalig genoeg dat Nederland met 0 punten is uitgeschakeld, maar dit erboven op....simpelweg onacceptabel!

we hebben simpelweg twee kampen in dit oranje. t kamp Sneijder (vdv, Hunt, vd Wiel, Robben,de ajaxspelers) en t kamp v Persie (v Bommel, Bvm, Afellay etc). En dan krijg je dit resultaat.

18 juni 2012 om 17:58

Robben zal nooit een kamp vormen met ajaxspelers. Hij hoort er totaal niet bij en ajaxonwaardig!
Robben heeft zijn eigen kamp, met zijn vader.

http://nos.nl/ek2012/video/385320-robben-naar-van-...
Hier de link van het moment. Echt absurd die Robben. Wat een mannetje, heeft totaal nix gepresteerd.... Ik had zulke hoge verwachtingen van hem.

Ja maar: wat zei Robben nou precies?
Als ik het Nos-filmpje goed beluister, zoiets van:
"hou je bek. [je] speelt [hier] toch niet!"
(of: we spelen toch niet?

18 juni 2012 om 17:15

Klonk als: "ga toch weg man, ik speel toch aan de binnenkant"" ofzo...

Het is niet te geloven jongens maar het is waar deze groep valt helemaal uit elkaar hier is het bewijs http://nos.nl/ek2012/video/385320-robben-schreeuwt...

Wat een stemmingmakerij, Robben zegt: "ga toch weg man".

18 juni 2012 om 16:43

niks stemmingmakerij inmiddels op radio gehoord: hij zei toch duidelijk hou je bek! Nooit meer selecteren die robben, tenzij hij openlijk excuses aanbied tegen van Marwijk en Nederlandse volk,
van Marwijk had hem meteen moeten wisselen al moesten we met tien man verder.

18 juni 2012 om 17:04

Nu een paar keer gekeken/gehoord en op het het filmpje is duidelijk te horen dat hij dat juist niet zegt.
Ik zou zeggen luister het nog maar een keer!

18 juni 2012 om 17:17

Als dat echt zo is, dan hoort Robben nooit meer uit te komen voor Oranje. Of je happy bent met een beslissing van de coach of niet, dit mag je nooit roepen. Ik ga ervan uit dat ook de Knvb hier wel het fijne over zou willen weten. Schandalig.

18 juni 2012 om 18:29

Moet jij toch nog een keertje goed luisteren, hij zegt het zelfs twee keer.

Zoiets kan je als speler nooit zeggen tegen je trainer. Schandalig gewoon. Als hij dat tegen mij zei, dan kon hij meteen douchen.

1) Als speler mag je meedenken in de tactiek maar moet je nog steeds je plaats kenne.
2) Als je zo'n dramatisch seizoen speelt en er op de belangrijke momenten in de competitie niet staat en daarna ook op het EK zelf er niet staat moet vooral naar jezelf kijken. je kan niet zeggen dat Robben geen vrijheid kreeg he, Vdw stond alleen in het opvangen van Ronaldo...

3) Was het Robben niet die beweerde dat na het WK de egootjes mss wel nóg groter geworden waren en dit voor wrijvingen zorgde... Ik denk dat ie z'n eigen ego vergeten in kaart te brengen was!

Voor de rest, eens in vorm wel een klassespeler.

Meneer Robben is niet gediend van de opdracht mee te verdedigen! Kijk, dat is nou juist het probleem. Waar bij een hecht team als dat van Duitsland, Portugal en anderen landen wel spelers zich 100 inzetten en doen wat er gedaan moet worden, vind Robben (en ook anderen binnen Oranje) dat zij daar te goed voor zijn. Robben, Huntelaar, van Persie allen waren onzichtbaar en zijn zwaar door de mand gevallen.... Ik had de balen ervan dat Bert Huntelaar niet opstelde tegen Duitsland..... maar toen hij wel in de basis starte bij Portugal, liet hij toch niet zien gretig te zijn en alle ballen op te eissen. Iets wat ik van een ''getergde'' speler wel had verwacht.

nu zit Ajax wel met v/d Wiel opgescheept
die raak je niet aan de straatstenen kwijt
het ontbreekt hem aan alles

Hij schreeuwt...................ik laat lopen!? Ga toch weg man, ik loop de hele tijd mee man.

18 juni 2012 om 20:43

Klopt. Het filmpje staat op youtube. Het lijkt meer op 'ga toch weg man' dan op 'hou je bek man' en hij zei het in deze context.
Robben liet wel veel te vaak lopen vond ik.

als Robben bruin was geweest, was dit een nationale rel geweest. Deze man kan alles doen wat hij wilt.
http://nos.nl/ek2012/video/385320-robben-schreeuwt...

Wat een losers hier, Robben al veroordelen voor er duidelijkheid is.

Je moet wel heel sensatie-belust zijn, wil je hier "hou je bek man" in horen.

Je moet maar 1 oor open te hebben om te horen dat hij zegt "ga toch weg man".

Maar ach, met het eerste kunnen die gefrustreerde Robben-haters Robben in een kwaad daglicht zetten.

18 juni 2012 om 23:53

Dacht het eerst ook, maar als je het filmpje op .36 start, dan hoor je toch echt hou je bek man.

met wk moest robben perse van iedere nederlander na de wonder dokter en kon het elftal niet zonder hem zonder hem zal het wk niks zijn, en nu moeten ze hem ineens niet meer oproepen? wat een flauwekul man!

18 juni 2012 om 18:54

Robben blijft een geweldige speler, maar helaas was hij, net zoals grote delen van het team,uit vorm op het EK. Degene die roepen dat Robben nooit meer opgeroepen moet worden zijn niet goed wijs, dat kunnen we ons niet permitteren. Dat Robben hier flink voor gestraft moet worden is duidelijk. Maar dat is iets anders dan nooit meer oproepen.

Die Robben hoeft zich wat mij betreft nooit meer te melden. Echt onvoorstelbaar. Ze beseffen zich nog steeds niet welke rol ze in de maatschappij spelen. Mij zijn ze in ieder geval kwijt als Oranje supporter en ik denk velen met mij.

Robben en van Persie hadden een status aparte binnen de selectie van Oranje. Dan moet je dat waarmaken met daden i.p.v. woorden, zegt de lijfspreuk van een voormalige club van van Persie.
De coach had zich kunnen profileren door ruchsichloos deze beide pseudo vedetten vaker te wisselen en eigenlijk langere tijd niet te laten spelen. Dan weten ze - vooral van Persie! - weer wat hun plaats is.
Omdat van Marwijk dit nimmer heeft overwogen, en ook nog eens vanaf het eerste selectiebeleid alles fout heeft gedaan wat maar fout kon, is van Marwijk - inclusief de rest van de staf - niet meer te handhaven. We hebben een coach nodig alà de huidige Ronald Koeman of Gert Jan Verbeek. Iemand die niet door bepaalde spelers over zich heen laat lopen. Omdat deze heren niet vrij zijn - noch komen -misschien eerst maar Foppe de Haan voor het voorwerk en de verversing van het huidige Oranje? Daarna is het tijd voor 1 van deze jongens....

Van Bommel heeft het ook gehoord aan de zijlijn en fluistert daarop iets in zijn oor na afloop. Bert had ballen moeten tonen, in deze situatie had hij moeten laten zien wie het gezag heeft. Ik had voor de camera's Robben de les gelezen en eruit gehaald. Dit kan niet! Robben moet bij zichzelf ten rade gaan en openlijk zijn excuses aanbieden.

Als v Marwijk doorgaat zal Robben wel een tijdje op de bank moeten zitten. Lekker Narsing de kans geven, die voelt zich niet goed genoeg om mee te verdedigen.

Dan blijkt maar weer wat voor respect de spelers voor BVM hebben

Dit zou werkelijk alles slaan!
Meeverdedigen jongens.. kom op man! Hij verdient super, krijgt veel vertrouwen... maar meeverdedigen? Nee dat doen ze niet.
Robben blijf maar lekker een jaar weg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren