Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Schrijf het maar op: PSG is binnen drie jaar Europa's allerbeste team'

Laatste update:

Paulo Tonietto heeft het wat drukker dan normaal met Thiago Silva. Nog niet zo lang geleden, om precies te zijn maar elf dagen, rondden de zaakwaarnemer en zijn cliënt succesvol onderhandelingen met AC Milan af over een nieuw contract. Donderdagavond kwam echter naar buiten dat Milan een bod op zowel Thiago Silva als Zlatan Ibrahimovic heeft geaccepteerd. Als de spelers het zelf willen, gaan zij nu naar Paris Saint-Germain.

/

Tonietto legt uit waarom zijn cliënt openstaat voor de Fransen, als hij net heeft bijgetekend. “Hij verlengde zijn verbintenis omdat hij zich gewaardeerd voelde én omdat Milan hem daar om vroeg. Maar dat houdt nog geen onderhandelingen met anderen tegen. Schrijf het maar op: PSG is binnen drie jaar Europa's allerbeste team, zelfs wanneer het ze uiteindelijk niet zou lukken Ibra en Thiago Silva aan te trekken.”

“Ik ken de structuur van de club en de mensen die er werken, er zit veel potentieel in. Bovendien raakt de economische crisis ze niet, in tegenstelling tot veel andere clubs in Europa”, aldus Tonietto aan Globoesporte. Vrijdag praat Paris Saint-Germain met beide spelers, om te kijken of het met hen tot een akkoord kan komen voor een langdurig contract.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vroeger kon je alleen op de Playstation 'cheaten' zodat je 'oneindig' geld had.

Cheatcode was: Momoney

Nooit gedacht dat het tegenwoordig ook gewoon reallife is.
Verpest toch wel een groot gedeelte van de sport.
Jammer!

13 juli 2012 om 10:41

Kort door de bocht. Toen in de jaren 90 Italiaanse industrielen geld pompten in clubs (agnelli Juve, Berlusconi Milan) en de beste spelers ter werled haalden en toen alles wonnen vond iedereen het geweldig. Toen Real Madrid in de jaren 50 door spaanse Franco connecties geld pompte in een sterrenteam (puskas, di stefano) toen was het mooi. Maar als die Arabische Oliesjeiks hun teveel aan geld voor de status in het voetbal pompen is het ineens cheaten? Beetje een dubbele moraal of niet?

13 juli 2012 om 10:50

Er is altijd al kritiek geweest op grote koopclubs, zeker Real Madrid. Alleen publiceren websites als voetbalzone of grote stations als de NOS dat nooit. Al het commentaar op modern voetbal wordt structureel geweerd. Websites als www.indehekken.nl zijn wél attent op dit gebied, daar wordt real madrid ongeveer één keer per week met de grond gelijk gemaakt.

13 juli 2012 om 10:55

Zie je mij ergens zeggen dat ik het goedkeur wat er vroeger aan geld in het voetbal is gepompt?

het gaat om de ziekelijke bedragen en salarissen, schulden van andere clubs, economische crisis, steeds verder wegvallen van nederlandse (en andere) clubs in europa...

Het gaat tegenwoordig alleen nog maar om degene die het meeste geld biedt en niet degene die de mooiste historie, achterban, competitie oid heeft/is!

13 juli 2012 om 10:56

Toch is er wel een verschil Clarkkent2. Je hebt nu zoveel clubs met veel geld en je hebt nu zulke diepe zakken bij de eigenaren dat het niet meer uit maakt. In feite onderschrijft deze hele deal dat. De door jou genoemde Berlusconi wordt overtroefd door Arabieren en verkoopt zijn beste spelers. En dat terwijl Berlusconi al niet misselijk betaalde. In feite zijn we vandaag de dag bezig met de overtreffende trap van de overtreffende trap. De verhoudingen zijn compleet zoek.

13 juli 2012 om 10:57

Vroeger waren het 1 of 2 teams. En dat is het verschil met nu: Elke Engelse club, hoogste niveau of lager niveau, iedereen heeft een suikeroom met veel teveel geld. Zelfs de meest nietszeggende clubs daar. Dat verandert het voetbal, omdat er opeens spelers voor clubs spelen waarvoor ze anders nooit zouden spelen. Dat is het grote verschil denk ik. De beste verdediger en spits spelen opeens voor Psg, bij Blackburn lopen er grote namen rond en op bedenkelijk niveau was Sven Goran Erikson actief, bij Notts Co (wtf!) waardoor het hele voetbal verandert van identiteit.

13 juli 2012 om 10:58

Inception...

A dream, in a dream, in a dream...
Maar ga niet te ver want straks weet je de droom niet meer te onderscheiden van de werkelijkheid...!

Dat geldt hiervoor ook, in iets andere woorden.

13 juli 2012 om 11:17

@ Don Shining; het zijn ook ziekelijke bedragen, maar ja de wereld is in alles extremer geworden, het gaat meer dan ooit om show. En die Sjeiks hebben geen crisi, alleen maar een hoge olieprijs en hunkering naar status.

@livinglegend: het is idd een overtreffende trap maar in principe niet eslechter dan wat Berlsuconi of Agnelli deden. Veel geld hebben en dan via het voetbal op zoek naar makkelijke status...

@ Bearsc: de Engelsen hebben hun voetbal gewoon uitverkocht aan het grote geld. Dat klopt. Maar ja, di kant gingen ze al op met de oprichting van de uber commerciele Premier League. En vergeet niet, we hebben er prachtige goals, wedstrijden en acties voor terug gekregen.

Algemeen: Het is natuurlijk jammer dat het voetbal steeds meer gedomineerd wordt door clubs met een extreem rijke eigenaar die enkele jaren gen reet voorstelden... Helaas heeft voetbal altijd een aantrekkingskracht gehad op lieden die snel status willen verkrijgen en nu de economische crisis in Europa is toegeslagen, worden ze met open armen ontvangen.
Maar laat alsjeblieft niemand meer aaankomen dat dit nooit eerder is gebeurd en dat met geld gooien je niet zomaar succesvol wordt:
Chelsea: eerste divisie en slecht totdat Ken Bates kwam en na Abramovitsj ineens jaren kampioen en nu zelfs de Cl
Man City: Alfons Groenendijk en Paul Bosvelt waren nog te goed voor ze en nu gewoon kampioen van de rijkste competitie ter wereld, slechts 2 jaar na intrede van de sjeik!
Psg: 2 jaar geleden bijna gedegradeerd en failliet, en nu al CL, bijna de titel...
Vitesse: werrkelijk niemand wilde er meer spelen, zelfs Aad de mos zag het niet meer zitten, en nu binnen 1,5 jaar Europa league...

Money makes the world go round, and has always been like that...

13 juli 2012 om 11:48

Hoezo altijd real erbij betrekken ?
Een barca of man united staan er veel slechter voor

13 juli 2012 om 11:54

Och, je voelt je meteen weer aangevallen.

Real is gewoon het makkelijkste voorbeeld.
Het is maar hoe je het opvat maar hou alsjeblieft op met dat gejank meteen...

13 juli 2012 om 12:01

Ach, tuurlijk voelt een zielige Real 'supporter' zich weer aangesproken, het is gewoon een feit dat Real enorm veel schulden heeft omdat het onnodig koopt.

13 juli 2012 om 13:09

Real doet het prima en zal financieel nooit problemen hebben. Real heeft schulden net zoals vele andere top clubs in Europa. Real neemt leningen van de bank en betaald deze op tijd terug zoals afgesproken vooraf de deal die Real afsluit.

Het mooiste van Real is dat ze gewoon door blijven kopen/verkopen en investeren met geld. Van een pretpark tot aan campagnes in Amerika, Africa, Azie. Goed en slim zaken. Zelfs met Fifa zijn Financial Fair Play zal Real altijd oppermachtig blijven en kopen wat Real wilt, er is altijd een omweg beschikbaar om dergelijke systemen te omzeilen.

Een tip aan allen die zich zwaar irriteren aan al dat geld dat wordt gepompt in clubs zoals Chelsea, Barcelona, Milan, City, Psg,real etc.

Leer er mee leven, of je nou hoog of laag springt, niets zal veranderen, de clubs geven ook geen moer om zulke meningen, op een zakelijk gebied draait alles en om geld.

13 juli 2012 om 13:51

Oliegeld maakt het voetbal op lange termijn kapot. Er is geen club met een normale huishouding die zulke bedragen kan betalen. Het kan simpel gezegd gewoon niet uit. Doordat clubs als PSG dat wel doen zie je dat de hele markt scheef wordt getrokken en daarmee op een hellend vlak komt. In de sport gaat het om gelijke kansen, die zijn er door het geld niet meer en je raakt daarmee de ziel van de sport aan. Een hele slechte ontwikkeling, zoals de Engelsen mooi zeggen: Penny wise, nut pound foolish.

13 juli 2012 om 20:27

Gelijk kansen waren er vroeger al niet. Toen had je al rijkere clubs die alleen regeerden.
In Nederland had je altijd de top 3, de rest bungelde eronder.
In andere competities had je ook altijd 1 of 2 clubs die er bovenuit staken en de rest niet.
Ene kan vind ik het wel mooi dat er nu meerdere clubs om de prijzen meespelen en ook eens in de top zitten.
De wereld draait nu eenmaal om geld. Waarom zou alleen een AC Milan of een Real dit soort spelers mogen kopen?? Mooi toch dat een PSG dat nu ook kan en dat er meer concurrentie komt.

13 juli 2012 om 10:54

Ach wat maakt het uit, toch leuk voor Psg! Krijgen we eindelijk weer eens een nieuwe club waarvan we kunnen genieten ipv barca, real etc. etc.

och och daar hebben we er weer zo een die denkt succes te kunnen kopen. Veel succes ermee.

13 juli 2012 om 10:30

Is toch ook zo? Kijk naar City en Chelsea. Die hebben succes gekocht. Over een aantal jaar ook PSG en wie weet ook nog wel clubs als Malaga en Anzhi.

13 juli 2012 om 10:31

Je kunt succes toch gewoon kopen en dat heeft Manchester City laten zien. Het is spijtig voor kleine clubs zoals wij in Nederland hebbben maar dit is nu eenmaal de ontwikkeling van het voetbal.

13 juli 2012 om 11:10

@cookinho

He he, rustig aan he, Vitesse speelt volgend jaar al in de CL, dat zei Jordania 2 jaar geleden nog!

Dus over 5 jaar hebben wij natuurlijk ook gewoon een team als Psg, en Anzhi.

Zie je het al voor je, CL finale Vitesse - Anzhi? Haha

13 juli 2012 om 12:02

Vitesse - QPR zou ook nog kunnen;

13 juli 2012 om 10:37

Succes is altijd al te koop geweest. De hoeveelheid geld die een club te besteden heeft is sterk gecorreleerd aan de prestaties van een club. Of dacht jij dat Ajax kampioen had kunnen worden met een begroting van 20 miljoen?

13 juli 2012 om 10:37

het gaat hier alleen om een uitspraak van een zaakwaarnemer van een speler, niet van een woordvoerder van psg dus gaat dit verwijt een beetje mank. maar er zijn vandaag de dag inderdaad genoeg jordanias die denken dat alles te koop is en dat in een te vroeg stadium in de rondte blaten.

13 juli 2012 om 13:41

maakt niet uit joh, laat ze lekker dromen,
schrijf dit maar ook op:
ze komen nooit boven Real, Barca, Utd en die clubs...

13 juli 2012 om 20:28

Niet?? Chelsea heeft de CL gewonnen. Toch mooi boven Real etc. uitgestoken. En puur omdat daar ook een rijkaard zit.

dit is echt verwarrend ? er staat nog nergens dat het officeel is of wel ?

13 juli 2012 om 10:31

Nee volgens mij is het zo dat Milan het bod geaccepteerd heeft maar de spelers zelf nog overeen moeten komen met PSG / openstaan voor een vertrek (als ik het goed heb)

13 juli 2012 om 10:35

Ja ik snap er ook helemaal niks meer van hoor Zelfs op wikipedia staan ze allebei al bij de selectie van Psg..
Nu weet ik dat iedereen een Wikipedia pagina kan aanmaken en hem zo zelf bij kan houden maar dan nog.. Je gaat het toch niet aanpassen als het nog niet zeker is?

13 juli 2012 om 11:12

Clubs hebben een overeenkomst, en Zlatan en Thiago staan beide open voor een vertrek. Ze hebben beide een gesprek vandaag met de clubleiding van PSG om er persoonlijk uit te komen, qua salaris, extra winstpremies en dergelijke. Echter verwacht niemand problemen aangezien PSG het toch wel wil en kan betalen.

Oei oei oei, als dit doorgaat, dan zit Raiola wel weer gebakken voor de aankomende jaartjes zeg.....

13 juli 2012 om 12:49

je moet op Espn gaan kijken dat is pure waarheid als Ibra en Silva daar nog niet bij PSG staat dan is het nog niet officieel ga maar is kijken.

Ik denk het niet psg Europa's beste team je hebt zlatan denk je dat hij iets over 2 jaar gaat presenteren
Ze kopen ouden bekende lijkt net een chineze club

13 juli 2012 om 10:38

Ze hebben anders ook heel wat talent/jonge spelers rond lopen met Pastore, Menez, Sakho en Gameiro

13 juli 2012 om 10:48

Oude bekenden ? Ik zou als club best Ibrahimovic en Thiago Silva hebben en wat je zegt klopt gewoon niet ze halen juist veel jongere spelers . Ibrahimovic en Pirlo zijn de enige 30'ers die worden gelinkt aan Psg!

13 juli 2012 om 12:53

ze hebben die spelers gw gekocht om kampioen te worden + hoog eindige in de CL als Ibra niet meer goed presteert over 2jaar dan verkopen ze hem en kopen ze gw een nieuwe topaanvaller.

Dit lijkt mij een wat voorbarige uitspraak. Zij kunnen uitgroeien tot een goede ploeg.
Maar geld is nooit een garantie dat je de beste kan worden.
Kijk maar naar Chelsea, die hebben er meer dan 3 jaar over gedaan.
Wat ze wel kunnen doen is elke speler kopen die ze willen.
Ik hoop alleen dat dit niet ten koste gaat van de Franse identiteit van de club. Straks krijgen wij een ' Italiaanse ' elftal op het veld.

Off: Modric zou de laatste aankoop moeten worden van Psg volgens Franse media

13 juli 2012 om 10:31

Hoeveel Italianen hebben ze nu? Een manager, een directeur, een keeper ( als ik mij niet vergis) en Motta

Wellicht zullen er 1 of 2 meer zijn maar dan zijn er in totaal 3 Italiaanse spelers.... nou dat is een Italiaanse elftal.

13 juli 2012 om 12:58

met italiaans bedoel ik spelers, technische staf etc die uit italie worden gehaald. Dat is bijna een heel elftal.

13 juli 2012 om 10:37

"jullie" hoofdtaal is sowieso nu al italiaans met Ancelotti, Leonardo, Sirigu, Thiago Silva, Maxwell, Sissoko, Thiago Motta, Pastore, Menez, Lavezzi, Zlatan en misschien ook Verratti die alleen Italiaans spreken, alleen Menez kan uit dat rijtje vloeiend frans. Erg triestig dat die smeerpijp van een Leonardo iedereen uit de Serie A haalt omdat hij zijn contacten goed uitspeelt en weet welke spelers/clubs te vinden zijn voor geld.

13 juli 2012 om 10:45

Die Leonardo heeft keihard gefaald bij Milan en Inter en wil op deze manier die clubs terugpakken door de hele Serie A leeg te kopen. Inderdaad een walgelijk ventje en hopelijk komt er opnieuw een verrassing dat PSG geen kampioen wordt.

13 juli 2012 om 12:59

je hebt gelijk Italie word leeg gekocht er is maar 1 ploeg die hun spelers op dit moment kan houden en dat is Juve en de reden is omdat spelers zoals Chiellini,vidal,marchisio,buffon en er zullen er nog wel zijn die blijven hun ploeg trouw.en dat komt het meeste voor bij Juve en dat zal altijd zo blijven.

13 juli 2012 om 10:39

Meer dan 3 jaar? Abramovic is toch ergens in 2003-2004 ingestapt? Die hebben er bijna 10 jaar over gedaan. Deze clubs hebben gewoon teveel geld. Nu gaan we ook nog eens een nieuwe realiteit in. De oude gevestigde orde die al veel geld had, met de clubs van het nieuwe geld die nu veel geld hebben. Het verschil tussen arm en rijk wordt alleen maar groter. Een voordeel voor Nederland is wel, dat het aantal clubs waar je makkelijk binnen loopt gegroeid is. Spelers kunnen nu met een gerust hart in Nederland ontwikkelen, wetende dat ze daarna heel veel kans hebben om zelfs bij een degradatiekandidaat nog miljonair te worden in het buitenland.

Ze kopen wel de juiste spelers. Thiago Silva, Ibra, Pastore etc

Ancelotti bouwt een goede team op en is ook een zeer goede manager.
Dit wordt in feite de Manchester City #2. Eerst de landstitel in eigen land halen en dan op jacht voor een CL. Met de juiste spelers zie ik dat nog wel lukken

Het begint er steeds meer op te lijken (voor zover dit nog niet duidelijk was) dat dit het nieuwe voetbal wordt. Als je geldschieter een zak heeft die oneindig diep is, kan dit allemaal.

Ik ben volgens mij echt de enige die hier van geniet..

Het is toch geweldig om nu ineens teams te zien, die vroeger op de Playstation al met moeite gecreeerd werden.

Eerst wast het Citeh met een ziekelijk goed team en nu Psg. Het elftal wat Psg straks gaat hebben is toch onwerkelijk goed. Plus nog een goede coach die daar zit, die gaan ook echt binnen 3 jaar tussen de grote jongens staan idd.

13 juli 2012 om 10:39

Klopt is mooi om te zien alleen begrijpelijk dat anderen het vies vinden dat ze met geld smijten.

Het gaat ten koste van clubs als Inter, Arsenal, Liverpool die steeds meer afzakken teams die eigenlijk in de Champions League horen maar het steeds moeilijker krijgen door dit soort clubs omdat ze de vraagprijs en salaris van topspelers niet kunnen betalen.

13 juli 2012 om 20:30

Ja..en clubs als Inter, Arsenal en Liverpool haalden toch zelf ook hele grote talenten weg bij de wat kleinere clubs..dat is toch precies hetzelfde.
Nu hebben dit soort clubs er last van..nou kan er niet mee zitten..pot verwijt de ketel.

Wenger wou nog altijd een keer terug keren na zijn club, Psg. PSG wou hem ook altijd.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen over een aantal jaren wanneer Wenger weg gaat bij Arsenal want hij heeft dit altijd al gezegd,"psg is mijn club en daar keer ik ooit terug."

Hangt ervan hoe Barcelona en Real Madrid zich ontwikkelen en met name hun sterspelers (messi, Iniesta, Ronaldo , Ozil , Benzema).

Ik zou vroeger gezegd hebben van niet maar kijk naar Manchester City binnen 3 jaar na de overname kampioen van Engeland. Je ziet hetzelfde patroon in Parijs. In het eerste jaar spelers als Gameiro, Hoarau, Maxwell, Alex, Menez met nog een speler die ik wat meer kwaliteit vind bezitten in de persoon van Pastore.

Nu is de transfermarkt een aantal weken open en ze hebben al wereldtoppers als Lavezzi, Ibrahimovic en Thiago Silva binnen. Het moet goed voelen om een PSG supporter te zijn en binnen korte tijd al die namen in je team zien spelen.

13 juli 2012 om 10:47

Iniesta is al bijna 30 man, die gaat zich niet meer ontwikkelen, het zelfde geldt voor spelers als Xavi, Xabi, Puyol, Villa, Pepe, Dani Alves, Ook C. Ronaldo is alweer 27.

Het is nog maar de vraag of hiervoor vervangers komen met dezelfde kwaliteiten, helemaal straks met Financial Fair Play (ik ben ook nog steeds voor een Europese Home-grown regel).

13 juli 2012 om 11:35

Over 3 jaar staat heel het huidige Barca nog. De enige die zal vertrekken/achteruit gaan is Puyol. Xavi kan denk ik ook nog lang mee omdat hij op een positie waarbij je je hersenen nodig hebt, en niet kracht. En hersenen heeft Xavi. En dan komt er nog bij dat Messi, Sanchez, Pique, Busquets en Pedro onder de 25 jaar zijn.

Zolang Messi en Ronaldo spelen heb je de 2 beste teams. Allemaal leuk en aardig wat PSG doet, maar ik zie ze niet verder komen dan het niveau Bayern, Arsenal.

13 juli 2012 om 12:14

Xavi is nu al redelijk vaak geblesseerd, dat zal over 3 alleen maar erger zijn.
Iniesta, die het nu voornamelijk van zijn explosiviteit moet hebben en de actie, zla deze ook niet meer tot in perfectie kunnen doen.

De rest zal er nog wel staan natuurlijk, maar Barca gaat echt wel minder worden

Tsja ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze keihard falen. Niet omdat ik zozeer een hekel heb aan PSG als club, vond het tot vorig jaar juist een ploeg met charmes.. En of ze binnen drie jaar het aller beste team is zullen we wel zien, ik geloof er niet in. Barca en Real Madrid zullen sowieso vanboven blijven staan, Manchester City zal ook zo zijn. Het nadeel van PSG tegenover die clubs is dat het in een veel zwakkere competitie speelt, veel minder tv gelden binnen krijgt en dus een pak minder omzet zal hebben. Met oog op de ffp zal de omzet de hoogte in moeten op verschillende manieren willen ze die lonen blijven betalen. Ik vind het zeer jammer dat Thiago Silva voor het geld kiest, kom niet af met project blabla want dat hebben we inmiddels vaak genoeg gehoord. Bij Milan zat hij goed en als hij zich toch wou verbeteren, zowel sportief als financieel had hij naar een club zoals Barca of iets in die aard moeten gaan.

13 juli 2012 om 10:42

De omzet is natuurlijk een stuk minder inderdaad, maar het kan toch niet anders dat PSG hierdoor op zoek zal gaan naar commerciële topdeals. Het is, zoals je al zei waarschijnlijk wat moeilijker voor ze door de competitie om die topdeals te vinden. Echter is een team als Man City ook begonnen met een relatief laag dealtje met Etihad en nu bezig om met hen een topdeal voor ze te creeren om zo de FFP makkelijker aan te pakken. Kan me niet voorstellen dat een team als PSG daar op de korte termijn weigert naar te kijken.

13 juli 2012 om 10:46

Reken er maar op dat er een stuk meer mensen naar de Franse competitie gaan kijken met de spelers die ze nu halen. Sponsoren zien ook nieuwe kansen met zulke uithangborden dus dat is een kwestie van tijd. Als PSG ook nog een paar binnenlandse transferklappers maakt dan profiteert de competitie er ook van. Over een paar jaar kunnen Marseille, Lyon en Bordeaux/lille dankzij PSG misschien wel beter mee in de top van Europa door deze ontwikkelingen. Frankrijk is een groot land die altijd veel goede voetballers heeft gehad. Misschien gaan de toptalenten uit Frankrijk binnenkort niet meer naar Engeland maar blijven ze in Frankrijk.

Ik verwacht in ieder geval dat de Franse competitie erg in kwaliteit gaat toenemen. Ze hebben laatst de televisierechten ook voor fors meer geld verkocht dan voorheen wat alle clubs ten goede komt en met het EK 2016 voor de deur zijn veel stadions ook pas gerenoveerd. Italie mag zijn borst nat gaan maken. Zelfs de Spanjaarden zullen op moeten passen want die zijn eigenlijk gewoon een failliete competitie aan het hoog houden.

Voetbalclubs zonder rijke inversteerders redden het in de toekomst gewoon niet meer ben ik bang.
Na Chelesea, City & Psg zullen er nog velen volgen denk ik.
Zo gaat het hele voetbal naar de kloten. In nederland hebben we vitesse al.

13 juli 2012 om 10:49

Leg eens uit waarom het voetbal daarom naar de kloten gaat. Wat is er aan Vitesse aan de kloten?

Uiteindelijk zwakt het prestige van het hebben van een top voetbalclub voor een sjeik ook af naar mate er meer sjeiks succes hebben gekocht met honderden miljoenen.

Het is wellicht niet leuk dat een club na een overname ineens met tientallen miljoenen smijt en de beste spelers op koopt. Echter kan je het ook op een andere manier bekijken. Het voetbal is in vele landen zo ziek als een hond. Er wordt veel meer uitgegeven dan er in komt en er zijn al zat clubs die daar aan ten onder zijn gegaan. Je kan zeggen van die rijke sjeiks wat je wil, maar ze pompen wel honderden miljoenen in het voetbal. Dat geld, hoe triest het ook, is gewoon keihard nodig in de voetballerij. Dat gezegd hebbende moet er ook erkent worden dat de sjeiks niet alleen een positieve invloed hebben. De salarissen van felbegeerde topspelers stijgen hierdoor natuurlijk ook naar exorbitante hoogte.

Toch denk ik wel dat het geld dat extern, via de sjeiks, het voetbal in wordt gepompt zwaarder telt dan de stijgende salarissen in de absolute top van het voetbal.

13 juli 2012 om 13:28

Omdat 'normale'clubs vechten tegen deze crisis en de centen gewoon keihard nodig hebben. Alleen resultaat kan hen nog helpen. Kijk naar ajax dat vandaag een dikke 17 mil. ontvangt door hun champions league resultaat.
Maar clubs die financieel en sportief zwaar in de hit zaten zoals Psg en bijv. ook vitesse worden gewwon ff geholpen. Zonder deze steun waren ze miss wel gedegradeerd op sportief vlak en finacieel gezien miss wel failliet geweest. Zodra een club in de problemen komt is er een sjeik die er zn miljoenen in pompt.
Als jij dit nog eerlijk vindt en het niet naar de kloten vindt gaan...

13 juli 2012 om 15:43

Sorry, maar deze redenering slaat echt nergens op.

Je roept dat voetbal naar de kloten gaat door investeerders. Vervolgens zeg je dat clubs als Vitesse en PSG op sportief vlak misschien wel zouden zijn gedegradeerd. Dat ze op financieel vlak wellicht zelfs wel failliet zouden zijn gegaan zonder de investeerders. Beste man, je zegt dus dat deze clubs gered zijn dankzij de investeerders. Dat is het tegenovergestelde van naar de kloten gaan, of niet?

De miljoenen die AC Milan nu ontvangt (en bespaard) door de mogelijke verkoop van Ibrahimovic en Silva zorgen er alleen maar voor dat die club er financieel weer wat beter voor komt te staan. Daarnaast zal Milan vervangers halen voor deze 2 spelers. Dat geld komt dus weer terecht bij 'kleinere' clubs van wie ze de spelers kopen. Die clubs zullen op hun beurt weer (meestal goedkopere) vervangers halen bij andere clubs of het opvangen met eigen jeugd. Oftewel: Dat geld wordt gebruikt om financiële gaten op te vullen en zal van de top van het voetbal door vloeien tot ergens aan de bodem.

Aangezien het voetbal in Europa kampt met enorme schulden mag je dit toch wel eerder toejuichen dan wegwijven als 'oneerlijk' spel. Zonder een hoop investeerders waren een hele hoop aansprekende clubs er niet meer. Dat nou enkele rijke investeerders het erg bont maken kan je niet leuk vinden, en daar kan ik me ook best in vinden, maar het voetbal kapot maken doen ze niet per se.

13 juli 2012 om 20:34

Clubs als ajax en PSV zijn toch ook geholpen door investeerders?? Ik noem een ABN en Philips en vele andere sponsoren.. Wat maakt het dan uit als 1 of 2 rijke mensen een club betalen of een paar grote sponsoren???
Dus alleen ajax en andere grote "normale" clubs hebben het recht om grote prijzen te pakken en goede spelers van kleinere clubs te pakken??
Vind het prachtig dat clubs als ajax nu hetzelfde voelen als vele andere kleinere clubs.

Dit vind ik nou mooi om te zien,ik hoop dat de fransen nu eindelyk een team kunnen neerzetten die wel wat te zoeken heeft in de CL. Met toppers als ibra,silva en ik hoop ook binnenkort martinez word het wel heel aantrekkelyk om psg te zien. Al met al wordt het tyd dat er topclubs bykomen,hoe dat gebeurt kan me geen reet schelen. En stop met "koopclub" rubbish jongens,als iemand psv kwam kopen stonden we allemaal te popelen;

13 juli 2012 om 10:49

Ik ben meer liefhebber van clubs die groot worden doordat ze een grote aanhang hebben die zoveel geld inzamelen dat clubs daardoor betere spelers kunnen halen. Nu wordt de boel omgedraaid. Eerst kopenkopenkopen en dan volgen de gloryhunters vanzelf. Als PSV verkocht zou worden aan een sjeik dan is alle charme er vanaf. Voetbal is van het volk, maar schijnbaar zijn er genoeg volkeren die het prima vinden om naar een stel elitaire voetballers te kijken.

Wat PSG achterstelt op teams als Man City en Chelsea is het algemene niveau van de Franse competitie.

De Premier League wordt aanschouwd als één van de beste (zo niet de beste) competitie ter wereld en ik vermoed dat het algemene niveau van de Ligue 1 er sommige wereldtoppers zal van weerhouden om voor PSG te kiezen.

Het is echter wel duidelijk dat, als Uefa die financial fairplay niet invoert, de toekomst van het Europese topvoetbal zal worden uitgemaakt door "les nouveaux riches" die één of andere suikeroom hebben uit het Midden-oosten of Rusland.

Overigens is succes wel te koop : Chelsea was een gerespecteerde club in Engeland maar zeker niet de topper die het nu is dankzij het oliegeld van Abramovic en zonder Mansour zou Man City echt niet de kampioen van Engeland geweest zijn het afgelopen jaar.

Deze twee clubs zijn de allerduidelijkste voorbeelden dat succes dus wel te koop is.

Ja dat denk ik ook wel als je elk jaar 3 spelers van de wereld top 20 haalt. Wat Psg onder contract heeft jongen. daar wordt je nu al bang van laat staan over 3 jaar!

Ibrahimovic, Gameiro, Lavezzi, Menez, thiago silva, thiago motta, pastore, alex, nene, sakho, maxwell, ga maar door joh, dat is toch niet meer normaal: Het nieuwe city. Paris St Germain wordt volgend seizoen 100% kampioen, niet over te discusieren met spelers als Thiago Silva, Zlatan enz.

13 juli 2012 om 11:51

Ze werden dit seizoen ook 100procent zeker kampioen en werden uiteindelijk voorbijgestreefd door een clubje met een begroting van nog geen 40 miljoen lol.

13 juli 2012 om 12:02

Ajacied777,

Ja, maar Ibrahimovic is de laatste 10 jaar ofzo maar 1 keer geen kampioen geworden met clubs waar in de zelfde competite destijds fantastische clubs speelden. Hij hoort wat mij betreft bij de beste 3 spitsen ter wereld en thiago silva is de beste verdediger ter wereld als je in elke linie een gigant hebt + nog fantastische spelers als Menez, Lavezzi, Sakho, dan wordt je kampioen (in frankrijk)

13 juli 2012 om 12:11

Beetje een vreemd argument. Dus RKC moet gewoon Zlatan kopen dan worden ze kampioen :D.

13 juli 2012 om 12:25

Volgens mij is Sakho al een tijdje overbodig bij Psg en speelde hij het afgelopen seizoen zo weinig, dat het hem o.a. het EK heeft gekost, en hij vandeweek een transfer verzoek heeft ingediend.

13 juli 2012 om 13:44

@ajacied777

Wat wil RKC hem gaan bieden dan.
Meubels van Mandemakers???

13 juli 2012 om 12:04

Des te mooier in mijn ogen dat een ''clubje'' als Montpellier gewoon kampioen wordt.
Met een bak geld elk seizoen een lading spelers halen is geen kunst, een echt team smeden wel.
Persoonlijk vind ik het dus des te mooier dat een club als Montpellier kampioen wordt, of dat Apoel Nicosia in al dit geweld van uitgegeven euro's, de kwartfinale van de CL haalt.
Psg heeft het met flinke investeringen dus niet gered afgelopen jaar, City haalde het met hakken over de sloot in de competitie, maar had bv in Europa geen melk in de pap te brokkelen.
Ook Anzhi heeft niet echt veel laten zien, afgelopen jaar, ondanks die enorme investeringen, even als Malaga.

Positieve aan dit koopgedrag is dus misschien wel, dat het ook meewerkt aan het respect en zo nu en dan een heldenstatus van de ''mindere'' teams.

je kan niet met geld beste team worden kijk is naar de jeugd opleiding stuur scouts over de hele wereld scout 15 jarige jongens met veel talent die zijn over 5 jaar zo goed daarmee kan je wel beste team worden

Deze stap zal ik wel nooit snappen. Ik snap het wel vanuit de clubs omdat Milan een offer you can not refuse kreeg en PSG gewoon een goed team bij elkaar wil kopen. Maar vanuit de spelers vind ik het uitermate vreemd. Natuurlijk is de hoop dat PSG met het kopen van allerlei sterren een topteam bij elkaar krijgt en zal het salaris meer dan prima zijn, maar.....

Wat is de sportieve vooruitgang die je daar zoekt? Van Milan naar PSG is toch moeilijk een stap vooruit te noemen volgens mij. Je gaat van een van de meest bijzondere competities naar met alle respect de Franse competitie. Misschien dat de Serie A niet meer zo goed is als het was, maar je hebt daar toch nog steeds een aantal sterke teams (juve, Milan, Inter, Napoli etc.). Vergelijk je dat met Frankrijk, dan heb je misschien naast PSG nog Lyon en Marseille maar dan houdt het toch wel een beetje op. Dus ik denk niet dat je wedstrijden op een hoger niveau gaat spelen.

Maak je deze stap dan echt om met die ene club de Europese competities te domineren? Dat zou nog kunnen, maar dat zou je met Milan ook kunnen bereiken. De club is weliswaar flink aan het verjongen, maar er loopt nog veel kwaliteit rond. Bovendien doet de club elk jaar mee om het kampioenschap en komen ze ook in Europa een heel eind. En als je dan kijkt wat PSG dit jaar in de EL heeft gepresteerd?? Laten we zeggen dat er dan nog een lange weg is te gaan......het is in ieder geval een sportieve uitdaging.

Ik wordt zo onderhand echt kotsmisselijk van al die agressieve koopclubs! Ik heb het al vaker gezegd: Het voetbal gaat naar de kloten dankzij al het grote geld! Het is al gelukt bij Chelsea en City en nu komt PSG opeens boven drijven.

En onze Eredivisie clubs kunnen Europees nooit meer potten breken. Gaat lekker zo.

13 juli 2012 om 10:44

Chelsea die is geen koopclub, ze hebben een paar spelers gekocht omdat die nodig waren voeig jaar. Dit jaar moesten ze creative spelers halen en dat doen ze met hazard en marin

13 juli 2012 om 10:51

Chelsea was een doodnormale middenmotor totdat Abramovic kwam. Die kletste er in een paar jaar een half miljard tegenaan en toen werden ze kampioen. Als dat geen koopclub meer is dan weet ik het ook niet meer.

13 juli 2012 om 11:07

Inderdaad, en dat gebeurt nu dus met City ook.
Vond het ook zeer irritant dat Chelsea afgelopen seizoen de CL won. Had het ze van harte gegund als ze het op eigen houtje hadden gedaan zonder al die russische roebels.

13 juli 2012 om 12:39

Een half miljard aan traingscomplexen trainers en spelers niet alleen spelers

13 juli 2012 om 10:54

Ik vind het persoonlijk zorgelijker dat van alle Nederlandse clubs er niet zo heel lang geleden maar een stuk of 4-5 in de veilige categorie bij de Knvb stonden. Blijkbaar helpen een heleboel clubs zichzelf naar de kloten, ook zonder rijke koopclubs. Laten we ook even niet vergeten dat er ook Nederlandse clubs in het verleden en heden overeind zijn gehouden door suikerooms of een groep van miljonairs die de club wilden helpen.

13 juli 2012 om 11:54

@ Sammerens

De Nederlandse competitie behoort tot de gezondste competitie van Europa. Er staan idd een stuk of 6 clubs in de veiligste categorie. Maar het overgrote merendeel staan in de middencategorie. Geloof mij als de Engelse of Spaanse bond de maatstaven en controle van de Knvb zou houden dan zou de onveilige categorie van de Knvb nog niet voldoende zijn en zou er een 4e categorie bij moeten komen waar waarschijnlijk alle clubs behalve Arsenal in zou komen zo slecht staan die clubs er financieel door. En de Uefa gaat een soortgelijk streng licentiesysteem opzetten met de FFP dus clubs als City, Paris SG, Anzhi etc zullen volgens die strenge eisen totaal geen bestaansrecht meer hebben.

13 juli 2012 om 12:14

Wat ik vooral probeer duidelijk te maken is dat zelfs in een land in Nederland, waar zelden spelers voor grote miljoenenbedragen aangetrokken worden, de financiële situatie van veel clubs alles behalve rooskleurig is. Het geeft toch wel aan erg het met de voetbalwereld gesteld is. Wat dat betreft natuurlijk een dikke thumbs up voor de Knvb voor het invoeren van een streng beleid.

Uiteindelijk zie ik het grote spenderen van de bekende overgenomen clubs niet direct negatief. Hoewel het voor het algemene spelplezier nadelig is, komen er nu ook honderden miljoenen van externe partijen de voetbalwereld in. Die financiële injectie blijkt ook nodig te zijn. Vroeg of laat vloeit dat kapitaal ook naar de kleinere clubs terug.

Te veel clubs, en ook de kleinere, willen te graag groter zijn dan ze met oog op gezonde bedrijfsvoering recht op hebben. Dat in combinatie met enkele andere factoren zorgen er meer voor dat het voetbal naar de kloten gaat, dan enkele rijke personen die een club als prestige object aankopen.

Wie vind deze regel wel iets
je mag alleen jeugd spelers kopen en verkopen en niet spelers die al hun debuut hebben gemaakt
Dan staat psg niet eens bij de top 40 wereld teams

Ik vind dit geen slechte ontwikkeling. Ik vind het wel slecht om een aantal gekke koopclubs te hebben, maar als je er 10 hebt in vijf verschillende landen dan trekt het gek genoeg de top een beetje recht doordat niet alle topspelers in hetzelfde team terecht komen. Daardoor krijgen de kleinere landen ook een kans om met een gouden lichting een keer mee te kunnen komen.

Pffff geld geld geld.

Bij clubs als chelsea psg real madrid juventus man city allemaal kopen kopen.

Alleen chelsea real madrid en juve vind ik dat ze dat geld goed gebruiken.
Chelsea om mee te beginnen in 2003 kwam roman abramovich 9jaar later winnen ze de fa cup en de CL omdat ze een echt team zijn geworden dankzij RDM. Ze moesten nog een creative speler kopen en dat doen ze met marin en hazard.

Real madrid heeft veel spelers gekocht de afgelopen jaren maar er loopt ook nog veel eigen jeugd tussen. Ze worden dit jaar kampioen en dat pas sinds 2008 dus hun hebben 4 jaar aan een te gewerkt en dat is nu, mede dankzij mourinho, een echt team geworden waar er gewoon ieder zijn plek heeft.

Juventus is gelijk kampioen geworden. Ze hebben een paar middevelders en aanvallers gekocht en dat pakte goed uit mede dankzij pirlo. En ze hebben niet massaal gekocht.

Psg en man city kopen massaal en ze kopen maar en hun eigen jeugd komt (bijna) niet meer aan de beurt. Dat is zo zonde van het voetbal dat verpest het allemaal. Een beleid als bayern dortmund ajax barca dat ze gewoon hun eigen jeugd een kans geven en als dat het niet is dan gaan ze pas kopen.

Off: Ik vraag me af, welke club is nou zieker? Is dat City of nu toch Psg? Dit is niet normaal meer. Ik zie echter toch geen grote verschillen komen, behalve in hun eigen competitie. Real Madrid en Barcelona zullen blijven domineren in Europa, daar ben ik van overtuigd.

Ik hoop dat de olie prijs zo ver zakt dat al die 'sjeiks' failliet gaan, voetbal hoort niet te koop te zijn, en de cl winst hoor je te verdienen, niet te kopen

Thiago wat doe je?!
Je had naar Barcelona kunnen gaan, een wereldelftal en in de (voor mij!) mooiste competitie ter wereld kunnen spelen. Daarentegen ga je in Frankrijk voetballen..?! Geldwolf.

Money money money!

Geld verpest weer eens anders. Normaliter verlaat je een club als AC Milan zeker niet voor een club uit de Franse competitie. Helaas gebeurd het vaker en vaker dat rijke oliesjeiks enz enz alles opkopen en het voetbal verpesten. Met goed uitgestippeld beleid heeft dit niets te maken.
Nu al 3 clubs welke zonder steenrijke eigenaar, niets bijzonders hadden voorgesteld (psg, Chelsea, Manchester City)

Met name de laatste zin van Tonietto, die over de economische crisis die PSG niet raakt. De rest is onzin. Als je eigenlijk een blanco cheque hebt voor nieuwe spelers, ben ik ook een prima technisch directeur. Dan kom ik ook elke ochtend bij de vergadering: "weet je wie een goede spits is? Zlatan!"

Het gaat alleen maar om geld. En iedereen weet het, alleen blijf je van die slappe verhalen horen over potentie, ambitie, etc.

13 juli 2012 om 10:59

Ik zou best scout kunnen zijn van City of Psg. Dan kun je met een stalen gezicht zeggen dat Rooney of Kaka misschien wel leuke versterkingen zijn en dan wordt er serieus over nagedacht. Het zou me overigens niet verbazen als Kaka ook nog naar PSG gaat.

Durf te wedden dat als er een rijke guy zou komen naar ajax en die koopt messi voor hun dat je niemand zou horen piepen of Ronaldo naar feyenoord!! Wen er nou maar aan ! Chelsea succes, Man city Succes En nu PSG Maybe is het wel straks Sparta :D soms heb je talenten en soms heb je veel geld om Talenten te kopen!! Uiteindelijk moet je nog winnen ;

Onzin en nog eens onzin,nederlandse clubs zouden zoiezo nevernooit potten breken in europa want de laatste club waar we van dachten dat die het eindelyk goed doet behaalt europees via fairplay...

Ik vind dit alleen maar goed voor het voetbal want er komen steeds meer suikerooms en spaarpotjes waar voetbal van kan leven. Dit betekent minder schulden en meer eerlyk veroorloofbare transfers...

Dus wat de meesten zeggen dat ze er van kotsen die snappen er niet veel van

13 juli 2012 om 11:44

Haha grapjurk. Minder schulden? Als die eigenaar er geen zin meer in heeft kun je de boel meteen opdoeken. Of als zijn bedrijf failliet gaat dan zal die alles verkopen wat waarde heeft bij de club en die berooid achterlaten. De gemiddelde prijs voor een speler is al vertienvoudigd de laatste 15 jaar. Transfers worden juist steeds onbetaalbaarder.

13 juli 2012 om 15:53

Het geld wat dankzij deze multimiljardairs het voetbal binnen wordt gepompt zal inderdaad moeten zorgen voor minder schulden ja. Het geld zal door alle transfers die het teweeg zal brengen duur alle lagen van het voetbal verspreid worden en gebruikt worden om gaten te dichten bij clubs indien nodig.

Als Manchester City zoals nu een salarishuis heeft dat de totale omzet van de club overstijgt dan is dat zeer zorgelijk en uiteraard enorm ongezond. De club heeft op deze manier zonder investeerder geen bestaansrecht.
Dat wil niet zeggen dat alle clubs met een rijke investeerder op die manier te werk gaan.

Haha net of ze beter worden dan Barca en Madrid, Barca tikt ze finaal van de mat!

Ik dacht trouwens dat Thiago Silva belooft had aan de supporters zowiezo te blijven zo zie je maar weer wat voor een geldwolven het zijn!!!!!

Of ze beste Ploeg worden van de wereld kan je niet zeggen die andere teams gaan zich ook versterken enzovoort . Alleen Met Thiago Silva en Ibra erbij is het wel een dodelijk team en gaan ze Heersen in Frankrijk alleen in Cl moet je eerst ervaring opbouwen als team dat je zag dit jaar ook bij Man City.

Ik vind het wel verfrissend dat er eens een keer een einde komt aan de hegemonie van de zogenaamde topclubs per land en Europees gezien.

De laatste 25 jaar is het op 4 keer na altijd Barca of Real geweest die kampioen zijn geworden in Spanje. Beide clubs spenderen ook tientallen miljoenen aan salarissen en worden door rijke investeerders in het zadel gehouden. Daarnaast mogen ze van de banken leningen aangaan waar derde wereld landen een jaar lang van kunnen eten. Verder ontvangen zij bijna het gehele tv inkomsten budget waardoor het voor andere clubs helemaal niet meer te doen is om aansluiting te vinden. Kijk het punten verschil tussen de nummers 1 en 2 en de rest op de ranglijst aan het einde van het seizoen er op na. Spannend hoor.

De laatste 20 jaar in Engeland is het ook alleen Manchester United die de schaal krijgt (12 keer) met Chelsea en Arsenal (3 keer). Met als enige uitzondering Blackburn in 1995. Andere clubs zijn compleet kansloos. Nu is het dan eindelijk City een keer gelukt om de schaal te pakken.

De laatste 20 jaar in Italië zelfde verhaal. Allen Juve, Inter of AC met als enige twee keer de uitzondering van As en Lazio Roma eenmalig. Allemaal clubs met rijke eigenaren en exorbitante salarisschalen.

In Nederland is het niet veel anders geweest tot 2010 met uitzondering van Az in 82. Al 45 jaar dezelfde kampioen, Ajax, Feyenoord of Psv. In Nederland is er de laatste jaren wat meer mogelijk voor "provincieclubs". Maar dat is voornamelijk te danken door de terugval van de traditionele top 3.

De kans op terugval is er in Spanje, Italië en Engeland veel minder. Omkoopschandalen daargelaten.

Met zulke goede aankopen zal Psg wel gaan behoren tot de topteams in Europa. Maar ik verwacht niet dat ze binnen drie jaar het beste team van Europa zullen zijn. In Spanje en Engeland heb je clubs met een betere selectie dan dat Psg momenteel heeft!

Uiteraard is het bij psg een must om kampioen te spelen komend seizoen, daar kan je niet om heen. Het is al gek ( met pastore, nene, gameiro, motta,..) genoeg dat ze vorig seizoen montepellier moesten voorlaten in het kampioenschap, maar zo zie je maar : investeren in een team kost tijd. Ik denk dat ze nu wel klaar zijn de ligue 1 te winnen en zie ze dat ook doen, maar bv CL spelen, zal een andere zaak zijn. Kijk naar city, zij lagen er ook meteen uit in de poules en hebben ook een selectie mt enkel sterren. CL moet je leren spelen en psg heeft hier nauwelijks ervaring mee. Daardoor zie ik ze ook niet ver geraken al hangt natuurlijk veel af van de poule waar ze in terechtkomen, ik weet ook wel dat city was ingedeeld in de groep des doods maar dan nog blijft CL iets apart.

Zinloze discussie over hoe clubs met rijke eigenaren het voetbal verpesten. Paar vragen.
- Wat is het verschil tussen een sponsor die geld investeert in een club met als tegenprestatie dat de club reclame maakt voor het bedrijf, en een rijke eigenaar die geld investeert in een voetbalclub en -als het meezit en de club presteert goed- er nog beter van kan worden?
- Wat is het gezonder, een club met sponsors die dikke schulden heeft, of een club met een rijke eigenaar die garant staat voor de schulden?
- Wat is erger: Berlusconi als eigenaar en geldschieter, of een oliesjeik met een vlekkeloos leven?
- Wat is beter voor de burger: Real Madrid die vele miljoenen via staatsgelden heeft ontvangen, of een club met een rijke eigenaar die zelfs werkgelegenheid biedt aan de locale burgers?
- Voor wie zouden de Fair Play Rules eerder moeten gelden, clubs die dikke schulden hebben na jaren inkomsten verzekerd te hebben door bovenmatig te investeren, of clubs die feitelijk geen schulden hebben en proberen op deze wijze een financieel onafhankelijke status te bereiken?

Laat ik het nu even bij deze vragen houden, want anders ben ik morgen nog bezig. En dan even teruggaan vanaf -laten we zeggen- 1992: 20 jaar.

13 juli 2012 om 11:51

Wat jij en ik ervan vinden, dat doet eigenlijk weinig ter zake ; belangrijker is wat Uefa er van denkt en dat toevallig (?) een fan van City het opneemt voor het artificiële Psg, het zegt al iets.

Als het Uefa menens is met zijn Financial Fairplay dan zijn City, Chelsea en PSG de eerste slachtoffers.

Het geld van een voetbalclub is voor Uefa dan immers niet meer aanvaardbaar als de bron één of andere suikeroom uit het Midden-oosten is.

13 juli 2012 om 12:05

- Het maakt niet uit hoe je aan geld komt, teveel uitgeven is niet goed. Thiago Silva en Ibra komen binnenkort bij PSG en krijgen de vraag: ''hoeveel wil je verdienen. Alles onder de 20 miljoen per jaar kan geregeld worden.'' Dat is toch ziek man? Hoe kunnen clubs als Arsenal, Liverpool, Milan, Inter, Lyon, Marseille en Valencia hier tegen op. Dat jij het hier opneemt voor PSG en City zegt al genoeg over jouw. Het voetbal zelf boeit jouw niks. Jouw club geeft een middelmatige speler als Adebayour 215.000 per week, nu wil Tottenham hem kopen en moeten ze hun hele salarishuis over de kop halen om een speler te halen die gefaald heeft bij City en nog steeds deze belachelijke salarissen wil? Puur omdat hij dat gewent is van City? Als jij dit goed vindt heb jij geen hart voor het echte voetbal.
-het is beide niet gezond. De Uefa moet de ffp invoeren. Dan krijgen dit soort 'clubs' meer tegenstand.
-als jij denkt dat een oliesjeik vlekkeloos is dan snap jij iets niet. Ik weet niet wat Abramovisj allemaal heeft gedaan, maar dat is zeker niet vlekkeloos. Oke, Berlusconi is ook niet goed, maar oliesjeiks zijn zeker niet vlekkeloos.
-over welke gelden heb jij het? Denk je dat de terreinknecht daar 50.000 per week vangt? De enige 'locale bevolking' die hiermee geholpen wordt zijn ,pak em beet, 25 selectiespelers met een inkomen van boven de 5 miljoen. Goed voor de bevolking ja!
-De FFP geld voor elke club, maakt niet uit hoe hij aan het geld komt.

Tsjonge jonge, zit meneer hier gewoon dit gedrag goed te praten. City, jij snapt er helemaal niks van. Hopelijk geniet je nog 5 jaar van een spannende competitie, want daarna is er geen zak meer aan!

13 juli 2012 om 12:05

- Een sponsor haalt er zijn naambekendheid uit en verdient er dus geld mee terug. Een eigenaar niet. Denk je nou echt dat die eigenaren van City die 1 miljard die ze er inmiddels ingepompt hebben terugverdienen. Laat me niet lachen man. De begroting van City is 120 miljoen maar hun salarishuis is al hoger dan dat. Alle andere kosten nog niet meegerekend.

- Het is gezonder dat een club geen schulden heeft en gewoon goed financieel beleid moet laten zien zodat ze een licentie krijgen net zoals alle clubs in NL van de Knvb moeten.

- Een sjiek met een vlekkeloos leven??? Die mannen gaan over lijken in hun derde wereld landen en jij hebt het over een vlekkeloos leven? Laat me niet lachen.

- De financiel Fair play moet voor beiden gelden. een goed financieel beleid zorgt voor een licentie. En dan is het uit zelf gegenereerde inkomensten en niet uit de zak van iemand die niet meer weet wat ie er mee moet doen.

Maar blijf jij vooral de onzin van je eigen club steunen. Een club als City heeft totaal geen bestaansrecht meer wanneer de FFP ingevoerd gaat worden. En gelukkig maar.

Ik denk dat PSG nooit zo groot kan worden als een Man United, Chelsea, Milan, Barca omdat PSG een heel seizoen speelt tegen clubs uit de Ligue 1..

Lijkt me enorm lastig om dan ineens tegen de "top"clubs uit te komen in de Cl..

13 juli 2012 om 11:48

Over 10 jaar kan het zomaar zo zijn dat de Italiaanse competitie een stuk minder is en er 3 clubs uit Frankrijk zijn die elk jaar strijden voor de CL overwinning. Ieder decennium heeft zijn clubs die domineren. Jaren '90 Madrid en Milan. Afgelopen decennium Milan, United en Barcelona en komend decennium kan dat zomaar City, PSG en Real Madrid worden (om maar wat te noemen).

13 juli 2012 om 12:08

Jaren 90 Madrid en Milan?? Volgens mij won Ajax in 93 de Uefa cup en speelden ze daarna 2 champions leage finales en behaalden ze ook nog 2x de halve finale. En kwam daarna het tijdperk van Juventus.

13 juli 2012 om 12:30

Haha misschien haal ik wat jaartallen door elkaar. Juventus moet er in ieder wel tussen natuurlijk. Je snapt in ieder geval mijn punt ;

Zou kunnen maar zoals jezelf aangeeft zijn het vooral de landen in Engeland Spanje en Italie. Benieuwd hoe en of ze dit gaan klaarspelen. Ben er bang voor.

Overigens is het wel leuk dat de concurentie nu is ergens anders vandaan zou komen. Iedereen heeft het over dat grotere clubs niet meer mee zouden kunnen . Misschien zorgt dit wel voor een verbreding van de top.

Leuk al die aankopen maar zolang Barca Messi, Xavi en Iniesta heeft blijven ze ondergeschikt.

13 juli 2012 om 13:06

@jefren
Dat is het punt: Over 5 maanden wordt Xavi 33 en over 3 jaar zou hij dan rond de 36 zijn. Ik betwijfel of hij dan nog voetbalt. Maarja met Thiago en Cesc en daarnaast nog Deulofeu, Sergi Roberto, Jon. dos Santos enz. heb je genoeg talenten die Xavi zouden kunnen opvolgen.

On: Tja dit gaat nergens over. Natuurlijk, een oliesjeik als eigenaar hebben gebeurt veel laatste tijd. Is ook niks mis mee, geld pompen in een club. Real Madrid, AC Milan (vooral verleden), Chelsea doen dit ook. Maar die investeren het nog redelijk normaal. Natuurlijk ook zij hebben periodes gehad waarin véél werd uitgegeven (real 2009 bijv.), maar daarmee stond hun club niet meteen aan de top en het waren ook ´maar´ 4 aankopen.

Maar PSG is met Lavezzi, Thiago Silva, Ibrahimovic en wat ik heb begrepen is dat er nog 5 spelers zijn die ze minimaal willen halen is gewoon een heel team aan het kopen praktisch. Ik vind dit persoonlijk echt te ver gaan.
Maarja kom op FC Barcelona en Real Madrid zullen toch wel boven PSG blijven, die hebben al een volledig in mekaar gespeeld team en zij brengen langzaam spelers in die toevallig ook bijna allemaal van hun eigen jeugdopleiding komen, dus die zullen geen aanpassingsproblemen hebben (althans weinig).

Schrijf jij het op! En die aankopen zijn natuurlijk fantastisch maar het team wordt echt geen één geheel.

dat zeiden ze een dikke 15 jaar geleden ook met de komst van weah en rái..echter franse kampioenschappen werden er niet mee behaald..ik verwacht niet dat een psg de dienst uit kan gaan maken in europa

Volgend jaar worden ze weer tweede en dan heeft de trainer het gedaan.

Heh ja, nog een Arabische Bosmanploeg. Het is te triest voor woorden, maar de psg fans zullen nu wel in Parijs erg blij zijn. Je gaat bijna vragen: "who's next? Welke verveelde sjeik gaat morgen een club kopen? Anyone?

Trouwens ze hebben het over 'drie jaar'. Was dat ook niet de tijd dat ze in Arnhem nodig hadden om Vitesse kampioen te maken...?

Ten eerste,een paar onder ons roepen dat de transfers steeds onbetaalbaarder worden. Zie mancity: die hebben een speler te koop staan die ze met 75 procent verlies accepteren. Dus transfers worden niet automatisch duurder,alleen de sjeiks verzekeren een transfer door hoge bedragen te betalen. Ten tweedee franse competitie is niet schandalig zwak. Het heeft wel degelyk goeie kanten en vooral als je kykt naar de geschiedenis. As monaco dat in 2004 in de finale staat en nu probeert te promoveren,dat is toch zonde. Zo'n club wil ik nog wel succesvol zien worden

Ik zie het nog wel gebeuren ook, liggen in Parijs dus een geweldige stad wat aantrekkingskracht heeft bij voetballers. En ze kunnen genoeg betalen en het weer is goed in Frankrijk lijken me prima omstandigheden.

Het is een grote stad dus je zou er een aardige achterban moeten hebben alleen je moet langzaam het niveau van de Franse competitie omhoog brengen maar zoals nu er al 1 club overgenomen is volgen er meestal wel meerdere en dan gaat het niveau vanzelf langzaam omhoog.

Chelsea zou ook zo ook even de CL winnen. City werd dit jaar kampioen maar werd de 1e ronde al meteen uitgeschakeld. Voor het winnen van de CL is niet alleen een flink pak geld nodig, maar ook goed beleid. Met alleen goede spelers kun je kampioen worden in Frankrijk, maar voor de CL heb je een goed team nodig. En goede spelers vormen niet automatisch een goed team.

PSG over drie jaar de beste van Europa

Nou, dan wordt het dringen om de Champions League over drie jaar, met Man.united, Man.city, Chelsea, Bayern, Psg, Barcelona, Milan, Juventus en Real Madrid. Dit maakt het wel leuker en spannender, de komende jaren in de kampioenenbal.

serieus mensen die maar blijven zeiken over het feit dat het voetbal kapot wordt gemaakt door al die rijke investeerders....

wakker worden man...wees nie zo naief en idealist....deze hele wereld draait om wat? ...juist geld....get over yaself...geniet gwoon van het voetbal..het feit dat straks nog een sterke ploeg komt die zich in de strijd gaat mengen tussen alle andere giganten,,,

14 juli 2012 om 03:53

"get over yaself"

Yaself?

Van voetbal genieten wordt kapot gemaakt door dit soort praktijken, voetbal wordt steeds commerciëler. Hoe meer geld er in clubs wordt gepompt hoe meer er terug verdiend moet worden. In Nederland is de wil van eredivisie ondertussen wet, belachelijke tijdstippen voor wedstrijden, puur voor het geld. Ik wil op zondagmiddag om half 3 naar de wedstrijd, niet om half 1 of om half 5. En al helemaal niet op vrijdag- of zaterdagavond. Binnen een aantal jaar gaat er in Nederland ook op zaterdagmiddag gevoetbald worden.

Rijke investeerders zijn een vloek voor het voetbal, drijven de prijzen op de transfermarkt op, bieden belachelijke salarissen waarmee ze ook de markt verpesten. En als er een moment komt dat deze rijke investeerder geen zin meer heeft in zijn speeltje dan stort de hele club in, met dramatische gevolgen. Hoe eerder dit soort praktijken stoppen hoe beter.

Against modern football, voetbal is van ons!

14 juli 2012 om 09:45

nogmaals wees niet zo naief en een idealist....

thats how business goes.....en rijke investeerders die op een gegeven moment geen zin meer hebben is niet de enige factor voor het instorten van een voetbalclub...en is dat zoooo vaak gebeurd dan???

je hebt zat voetbalclubs die geen sugardaddy hebben, maar enkel door slecht beleid juist naar de klote gaan...

sterker nog...je hebt meer dan zat voetbalclubs die juist door geld nu nog steeds een van de grootste clubs zijn....

ga gwoon met de tijd mee...de wereld is nou eenmaal extremer aan het worden....heel wat facetten gaan vanzelf hierin mee.....go with the flow dude...

en over de tijdstippen....maakt geen donder uit wat het wordt...ook al heb je je voorkeuren....uiteindelijk zal de meeste water bij de wijn doen....en naar voetbal kijken wanneer het ook mag zijn...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren