Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Iniesta: 'Voorheen waren wij de te kloppen ploeg, nu is dat Real'

Laatste update:
/

Real Madrid begint als grote titelfavoriet aan het nieuwe voetbalseizoen in Spanje. De voorbije jaren gold Barcelona als dé te kloppen ploeg, maar adel verplicht. Middenvelder Andrès Iniesta van de Catalaanse topclub lijkt er niet rouwig om te zijn dat de rivaal uit de hoofdstad in de favorietenrol wordt gedrukt.

El Blanquito zegt klaar te zijn voor een nieuwe strijd met los Merengues, die het afgelopen jaar negen punten meer verzamelden. “Wij zullen proberen de kampioen te verslaan. Real heeft vorig jaar de titel gewonnen en ze willen nu weer kampioen worden. Voorheen waren wij de te kloppen ploeg, maar nu zijn zij dat.”

Hoe de verhoudingen komen te liggen, wordt mogelijk al op korte termijn duidelijk. Op 23 augustus ontmoeten Real en Barça elkaar namelijk in de strijd om de Spaanse Supercup. “Een belangrijke wedstrijd”, vindt Iniesta. “Er staat een prijs op het spel. Het moge duidelijk zijn dat het ons doel is die wedstrijd te winnen om ons zelfvertrouwen te vergroten.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Deze man is echt vreselijk irritant

Hij is zoooo goed he... domineerd elk middenveld, maakt geniale ackties maar wat het meest irritante is, hij scoort niet veel.. maar wanneer die scoort breekt hij gelijk de hart van de fans van de tegenstander.. in 1 klap helpt hij je uit je droom.. dat is zeer zeker voor veel Chelsea, Nederland, en Milan supporters..

7 augustus 2012 om 13:42

Iniesta kiest zijn momenten wel erg goed uit.
Altijd aanwezig op de belangrijke momenten om dan de droom van miljoenen uiteen te breken.

Mocht Real Modric halen zijn ze toch wel de favoriet om weer de titel te pakken. Ik ben vooral benieuwd hoe Barca gaat presteren onder Vilanova.

7 augustus 2012 om 13:43

En waarom is hij irritant? Omdat hij zo goed is?

7 augustus 2012 om 13:55

Hij is zoooo goed he... domineerd elk middenveld, maakt geniale ackties maar wat het meest irritante is, hij scoort niet veel..

maar wanneer die scoort breekt hij gelijk de hart van de fans van de tegenstander.. in 1 klap helpt hij je uit je droom

Hierom misschien?

7 augustus 2012 om 13:56

Lapulga_10

''hij scoort niet veel.. maar wanneer die scoort breekt hij gelijk de hart van de fans van de tegenstander.. in 1 klap helpt hij je uit je droom''

7 augustus 2012 om 14:12

Dus dat was de reden? Niet zo'n goede reden om iemand irritant te vinden, maar oke.

7 augustus 2012 om 14:21

Het is goed bedoeld Lapulga. Hij bedoelt niet dat het een irritante speler is. Maar dat hij gewoon absurd goed is en p vervelende momenten (voor de tegenstander van hem) scoort. Zie de wedstrijd tegen Chelsea, de WK Finale en de wedstrijd tegen AC Milan! ; Neem het toch niet zo serieus!

7 augustus 2012 om 14:25

O god wordt weer 1 van je jeugdhelden aangevallen jongetje?
Stel je toch niet zo aan, hij deelt een compliment uit!

7 augustus 2012 om 14:38

Wat ben jij een dramaqueen zeg... IS het nou zo moeilijk om te begrijpen dat deze speler irritant word gevonden door mensen van de tegenpartij? Ga me niet zeggen dat jij Ronaldo niet irritant vond toen hij die goal scoorde in de laatste clasico waardoor Madrid won..

7 augustus 2012 om 15:03

Haha, vindt Parez het niet leuk dat iemand Iniesta irritant vindt?


Persoonlijk moet ik zeggen dat ik het niet zo irritant vindt dat hij zo weinig scoort, houden zo.

7 augustus 2012 om 15:03

dus volgens jouw mening is zijn mening geen goede reden om iemand irritant te vinden.

zijn er nog meer dingen die je voor anderen wilt bepalen nu je toch bezig bent meneer lapulga_10


ontopic :

blijft een geweldige voetballer en persoonlijk zie ik hem liever spelen dan messi en ronaldo.

nogmaals dit is mijn mening en geen feit.

7 augustus 2012 om 16:37

@eric

Ik vroeg me gewoon af waarom hij Iniesta irritant vind, ik vond dat namelijk niet zo'n goede reden. Maar blijkbaar heb ik het verkeerd begrepen. En anders mag je alsnog normaal reageren, waarom word je hier altijd meteen aangevallen...

@yeasoonnn

Ik vind Ronaldo niet irritant omdat hij tegen ons scoorde, wel door andere zaken. Hij mag hem irritant vinden door dat, maar ik mag dan ook zeggen dat ik dat niet zo'n goede reden vind om iemand irritant te vinden.

@magicfeet

Het boeit me niet zoveel of iemand Iniesta irritant vind of niet, maar ik wou even weten waarom hij Iniesta irritant vindt. Iedereen gaat echt moeilijk doen hier...

@ivanildo

Hij heeft die mening, en ik heb ook mijn mening over zijn mening. Zo gaat dat de hele tijd op deze site. Vind je dat niet leuk, ga dan weg?

7 augustus 2012 om 17:35

zie je ergens staan dat ik het niet leuk vind?
lezen is blijkbaar ook een kunst.

zijn er nog meer dingen die je nu voor mij wilt gaan bepalen.

7 augustus 2012 om 21:43

@ivanildo

Hoe oud ben je? 10? Uit je reactie blijkt dat je het niet leuk vindt, anders reageer je toch ook niet. Maar waarom begin je daarover, kun je er niet serieus op reageren?

8 augustus 2012 om 06:16

Arme jongen, je ziet helemaal niks meer door je Barca bril. Kan niet eens een postieve grap over je club waarderen... why so serious?

7 augustus 2012 om 13:57

Hahah idd, wat een geweldige middenvelder is dit écht een van de allerbeste die ik bewust heb meegemaakt (20) jaar er zijn er slechts een aantal die ik nog beter vind dan Iniesta en die zijn op 1 hand te tellen wat een geweldenaar & ja wat je zegt die man heeft heel nederland in 1 seconde in rouw gebracht & stil gekregen. Ik had zo sterk het gevoel dat als het op penalty's aan zou komen dat we zouden winnen maar de bleekscheet was iets anders van plan & dat is hem gelukt.

Als je de beelden van de finale op youtube terugkijkt is het nog steeds kippenvel, Vooral die kans van Robben blijft denk ik voor eeuwig op me netvlies staan het is inmiddels alweer 2 jaar geleden maar het lijkt gister.

7 augustus 2012 om 14:27

in mijn ogen de beste middenvelder aller tijden.

On: Ik ben het volgens mij voor het eerst in mijn leven niet met Iniesta eens, ik denk dat nu de druk nog groter wordt bij Barça dan bij Real. Alle druk ligt nu bij Barcelona want zij waren 3 keer oprij kampioen, en vorig jaar is het niet gelukt. We zullen zien.

7 augustus 2012 om 14:40

Beste middenvelder allertijden? Is dat niet een beetje te voorbarig, hij moet zijn carriere nog afsluiten.. Ik vraag me af of hij op zijn 36e nog net zo goed zou kunnen spelen als bijvoorbeeld Bergkamp deed.

7 augustus 2012 om 15:46

Waarom krijg jij een groen randje?

8 augustus 2012 om 00:30

Inderdaad het is zo een goede speler zo briljant je kunt er alleen maar van genieten en hij scoort niet zoveel nee maar als hij scoort moet het op een geweldig moment zijn.ben zeker benieuwd naar het Barca volgend jaar en voor mij mogen ze terug kampioen worden want voor mij mag iedereen kampioen worden in Spanje als het maar niet Real Madrid is.

Ben zeer benieuwd naar de supercup tegen Real hoop dat ze Real nog eens alle kanten van het voetbalveld kunnen laten zien met in de hoofdrol kleine Leo ik voel gewoon dat die jongen er weer een spektakel gaat van maken.

Even lekker in de underdog-positie kruipen..

7 augustus 2012 om 13:42

Jullie zijn toch ook de favoriet? Jullie zijn vorig jaar met 9 punten meer kampioen geworden. Niet zo gek dat Iniesta dit zegt.

7 augustus 2012 om 16:21

Enerzijds wel, maar ik denk dat Barcelona het prettig vind om even de druk wat te verminderen, wellicht ook vanwege de nieuwe trainer. Feit blijft dat we weer een mooie, hopelijk stevige wedstrijd tegemoet gaan!

7 augustus 2012 om 16:30

Ik wist dat deze reactie zou komen en hoefde niet ver te scrollen. Opvallend dat elke Merengue ervan overtuigd was dat het Barça-tijdperk ten einde was en dat real beter is nu ze kampioen zijn geworden en in Camp Nou hebben gewonnen, maar nu Iniesta iets zegt wat in dit straatje past het iets negatiefs is. Het vermindert wellicht de druk maar het is gewoon de waarheid die Iniesta hier vertelt. Hij beledigt er niemand mee en geeft gewoon een terechte constatering af. Het zou mooi zijn als we het daar gewoon bij kunnen laten.

On:

Barça zal nog wel ontzettend veel erkenning krijgen en elke club zal een finale zien in de wedstrijd tegen Barça, maar het moge duidelijk zijn dat we niet meer op eenzame hoogte staan en dat real verslaan voor sommigen nu het ultieme zal zijn, meer dan voorgaande jaren. Hopelijk weet Barça hiervan te profiteren.


7 augustus 2012 om 16:39

Heb je mij horen zeggen dat ik er van overtuigd ben dat het Barca-tijdperk ten einde is?
Assumption... Ook zeg ik niet dat Iniësta iets negatiefs heeft gezegd of iemand beledigd, ik concludeer alleen dat hij zich op deze manier niet als favoriet manifesteert.

Wat mij betreft laten we het dáár bij..

Hala Madrid.

7 augustus 2012 om 16:50

Nee je hebt gelijk, dat heb ik jou niet horen zeggen. Ik had 'vrijwel' ter volledigheid moeten toevoegen.

Ik sprak vervolgens een beetje in het algemeen. Ik zie dat je een account hebt sinds eind mei en weet niet verder niet hoe lang je de site al volgt maar 'lekker in de underdog-positie kruipen' is nogal een populaire belediging aan het adres van Barça (met name Pep Guardiola werd hiermee in combinatie met de term 'lafaard' geregeld door velen aangevallen). Ikzelf zie geen reden om deze bescheidenheid direct enkel op een negatieve manier te beoordelen door te stellen dat Iniesta lekker in de underdog-positie kruipt. Misschien ben jij dan een uitzondering die met die exacte woorden eigenlijk wilde zegge dat hij zich niet als favoriet manifesteert maar dat lijkt me vrij bijzonder. Zou kunnen overigens hoor, dan heb ik een vergissing gemaakt. Dat ik aangeef dat hij niets negatiefs zegt of dat hij niemand beledigt hangt hier verder mee samen. Ervan uitgaande (op dat moment, gebaseerd op de mening van veel leden op deze website) dat Iniesta hier om zijn (in de ogen van de genoemde velen: valse) bescheidenheid werd aangevallen wilde ik even aangeven dat dit niet nodig is omdat hij niets verkeerd doet.

7 augustus 2012 om 17:09

Terecht toch. Real is vorig seizoen kampioen geworden en Barça heeft zich vooralsnog behalve met een vervanger voor Abidal nog niet versterkt. Real ook niet, maar er worden namen genoemd. Sowieso is Real favoriet vind ik.

@je tweede reactie

Idd, Barça profiteert er effe van om te druk wat te verminderen, zodat ze als "underdog" aan de Super Cup kunnen beginnen.

De verschillen zullen niet groot zijn. Al denk ik eerlijk gezegt dat RM toch kampioen wordt. Aangezien RM met de jaar sterker wordt en Barca met de jaar toch wat minder aangezien er steeds meer op Messi wordt geleund.. Kan iedergeval niet wachten op het nieuwe seizoen!

Het lijkt niet dat Real de duidelijke favoriet is zoals Iniesta aangeeft. Verhoudingen gewoon weer 50/50 lijkt me. Het gaat er weer op aan komen wie de meeste punten pakt tegen de kleinere. Ieder punt dat men laat liggen kan je het kampioenschap kosten.

Die wedstrijd zegt helemaal niets want die stelt ook niets voor. De prijs is maar een belachelijk prijsje en de wedstrijd is een oefenpotje en opwarmertje voor het publiek. Wat het resultaat ook is, het zegt helemaal niets over wat er komend seizoen gaat gebeuren. Iedereen focust op de Clasico's, maar die stellen echt niets voor op een seizoen waarp 38 matchen dienen gespeeld te worden. Win die 36 andere en je wordt kampioen. Altijd.

7 augustus 2012 om 13:56

Nou nou..elke clasico is gewoon een topwedstrijd hoor, het gaat niet om de prijs. Het gaat om het verslaan van je rivaal..

7 augustus 2012 om 14:06

Haha. Stel je voor Real verliest 2 maal van Barcelona in de competitie, maar wint wel alle andere wedstrijden. Dan is er nog steeds geen garantie dat Real kampioen wordt. Stel je voor Barcelona wint gewoon elke wedstrijd in de competitie, wat niet onmogelijk is, dan zijn zij gewoon kampioen. Maar die kans is zo klein.

De PD zal de komende jaren tussen Barcelona en Real blijven gaan. Wie weet komt er in de toekomst verandering in. Het is jammer dat Valencia steeds hun sterkste spelers verkoopt, anders zouden die kunnen meestrijden.

En ik blijf ik jammer vinden dat Villareal gedegradeerd is. Ze speelde vorig seizoen nog zo ontzettend mooi voetbal. Ik vond ze een van het mooiste voetbal spelen in de PD.

"hoe de verhoudingen komen te liggen, wordt mogelijk al op korte termijn duidelijk. Op 23 augustus ontmoeten Real en Barça elkaar namelijk in de strijd om de Spaanse Supercup."

Niet waar want vorig seizoen grepen we naast de Supercup.. maar we werden wel gewoon kampioen..
En in mijn ogen moet deze wedstrijd op een neutrale veld gespeeld worden..

7 augustus 2012 om 13:52

Het is niet 1 wedstrijd he, de Spaanse Supercup wordt over twee wedstrijden gespeeld. 1 keer in Camp Nou en 1 keer in Bernabeau. Prima toch?

7 augustus 2012 om 13:58

Nee.. Niet prima

Nou, In mijn ogen moet het op een neutrale veld gespeeld worden.. Of als het zegmaar in Cam Nou gespeeld wordt, dan prima. Dan maar 50.000 Madrilenen in Campnou..
Nu ik het mezelf hoor zeggen...... vind ik het een te groot risico.. (veiligheid etc).
Ik weet dat veel coaches eerst uit zouden willen spelen en dan thuis.. Dat is het probleem..

Tis was, 6 artikelen van Real madrid over een gouden schoen enz, geen een negatief woord van mensen, en nu 1 artikel en de reacties stromen binnen.

Terwijl het gewoon hetzelfde strategische spelletje is waar anderen constant mee bezig zijn.

on topic:
hij zegt maar wat ie wil zeggen, is zijn recht.

Barça zal komend seizoen echt niet moeiteloos spelen, de vedettes Xavi en Puyol gaan namelijk minder spelen en uiteindelijk stoppen. Thiago is een goede voetballer, maar nog niet zo goed om Xavi te kunnen vervangen en Rafinha heeft niet eens zijn debuut gemaakt (?). Met andere woorden: Real zal weer kampioen worden

7 augustus 2012 om 14:23

puyol zijn contract wordt verlengd, hij is degene die wordt gemist achterin, en xavi, die is nog belangrijker dan Cesc, thiago, afellay enz bij elkaar.

vergeet niet dat weer van absolute meerwaarde was dit EK, dan kan ie een maand later niet opeens minder spelen.

Ik weet nog niet wie kampioen wordt, dat weet ik pas over 38 wedstrijden.

7 augustus 2012 om 14:29

Maar jij weet ook dat Xavi niet meer elke wedstrijd kan gaan spelen, daar hebben die paar Ek-wedstrijden geen invloed op.

7 augustus 2012 om 14:43

Het gebeurde wij bij Forlan. Top seizoen bij Atletico, top WK. Wat bleef er over? Niks.

7 augustus 2012 om 15:03

Als je het allemaal zo zeker weet neem ik aan dat je bij Unibet of welke goksite dan ook er minstens een maandsalaris opgezet hebt dat Real kampioen zal worden. Beide ploegen zijn aan elkaar gewaagd en ook dit seizoen zal het weer 50/50 zijn zoals Pique laatst al aangaf. De selectie van Real Madrid is iets breder en veelzijdiger, maar puur kijkend naar de basiself dan ben ik van mening dat Barca sterker is ongeacht of een Modirc nou wel of niet komt. Het wordt weer een mooi en spannend seizoen!

Tjah de Spaanse competitie....qua spanning zeer matig aangezien Real en Barca weer met 25 punten meer zullen eindigen dan de nummer 3.

Barca en Real zijn kwalitatief even sterk. Zal weer een nek aan nek race worden. De rest van de clubs stelt in La Liga niks voor!!!

7 augustus 2012 om 14:58

Valencia? Atletico Madrid? Toch niet de minste lijkt mij

7 augustus 2012 om 15:12

vergeleken met barca en real wel. Of zijn die 2 degradatiekandidaten?

7 augustus 2012 om 15:26

Nee, ik denk toch dat een atletico kan verassen hoor, als barca en real zo af en toe punten laat liggen tegen de kleine moeten ze opassen anders zie ik een atletico gewoon meedoen om de titel

Het zal weer een spannende race worden tussen Real en Barca. Ik hoop zo dat we dit seizoen nergens onnodig punten laten liggen, en dat we RM weer van de troon kunnen stoten! Ik hoop wederom op 3 prijzen dit seizoen, de Cl, het kampioensschap en de Copa del Rey. Het wordt lastig maar het is zeker niet onmogelijk als we gewoon constant zijn. Gelukkig heb ik in oktober en november nog wat vakantie waardoor ik hopelijk nog 1 of 2 wedstrijden in die maand kan bezoeken. Verder ga ik als het goed is nog naar 1 of misschien wel 2 wedstrijden. De rest wordt het volgen via sport 1. Eerst in augustus nog de strijd om de supercopa. Hier kun en we de eerste tik uitdelen aan Madrid! Daarna staat in speelronde 7 alweer de eerste clasico in de competitie voor de deur.

Dat van die favorietenrol die Iniesta toeschuift richting Real... Het lijkt me gewoon de al torenhoge druk nog wat hoger leggen in het kamp van Madrid.

De kansen lijken me gewoon 50/50 ; het nikkeltje kan elke kant opvallen.

Persoonlijk vind ik de sterkste elf van Barcelona nog altijd een tikkeltje meer hebben dan de beste elf van Real maar de kern van Real is dan wel weer beter dan die van Barcelona en in een slopende competitie met 38 wedstrijden en daarnaast nog beker, CL, internationale matchen,... kan die bredere kern de doorslag geven.

7 augustus 2012 om 15:11

Ben het met je eens, over alles wat je zegt. Vooral wat de kern betreft, wat inderdaad de doorslag zou kunnen geven later in het seizoen. Wat dat betreft hoop ik dat de jeugd dat eraan komt: Rafinha, Deulofeu, Bartra, Sergi Roberto, Cuenca en misschien Muniesa als hij weer terug is, er gelijk kunnen staan wanneer het nodig is. Thiago heb ik expres niet genoemd, want ik vind hem geen talent meer maar een geweldenaar die later zeker van toegevoegde waarde zal zijn voor dit Barcelona. Verder verwacht ik niet al te veel van Tello, denk dat het beter is als hij wordt verhuurd.

7 augustus 2012 om 15:19

Met Deulofeu, Villa, Pedro en Sanchez heb je in mijn ogen 4 spelers voor 2 plekken. Wat mij betreft kan Tello in ieder geval verhuurd worden, Cuenca ben ik ook nooit een fan van geweest en kan wat mij betreft ook weg. Het middenveld is prima bezet, daar hoeft niets aan te gebeuren. Misschien een CVM maar die is niet absoluut noodzakelijk, een CV in mijn ogen dan weer wel. Puyol wordt oud en kan niet meer alles spelen, Masch heeft het uitstekend gedaan maar als hij en Puyol wegvallen heb je geen ervaren jongens meer die die positie in kunnen vullen. Bartra komt eraan, maar Fontas komt in mijn ogen dan weer tekort (is gewoon te langzaam).

7 augustus 2012 om 15:42

Als de doorstroming van de cantera is wat je er als Barcafan van verhoopt, dan is je probleem van de smallere kern in één keer opgelost maar dat moet je dus toch nog even afwachten.

Delofeu, Bartra,... even afwachten of ze effectief ook zullen brengen wat velen er van verwachten.

Anderzijds keert Villa terug (hopelijk die van Valencia), kent Pedro een beter seizoen dan verleden jaar, kunnen we ook één en ander verwachten van Sanchez die er nu helemaal zou moeten staan, laat Thiago ook zien waarom hij als kroonprins gezien wordt van het Barca-middenveld en dan is er ook nog Fabregas....

Maar bij Barcelona is het toch allemaal afwachten, bij Real lijken het toch allemaal grotere zekerheden.

7 augustus 2012 om 17:47

@ Rodg

Het middenveld is inderdaad al goed bezet en met Thiago, Fabregas, Iniesta en Busquets heb je een middenveld dat nog jaren mee kan. Wat de aanval betreft zit het met Messi, Sanchez en Pedro ook nog goed wat betreft leeftijd. Zelf hoop ik erop dat Neymar volgend seizoen wordt aangetrokken, weet zeker dat hij bij Barcelona kan opbloeien tot een hele grote voetballer.

Wat de verdediging betreft is er inderdaad een CV nodig. Mascherano kan Puyol prima opvangen, dat heeft hij laten zien, maar achter Mascherano zou je dan moeten vertrouwen op Bartra, Fontas ( vind ik ook tekort komen) en Muniesa die geblesseerd is voor een tijdje. Hoop zelf dat Pique niet eenzelfde soort seizoen zou doorbrengen als vorig seizoen.

@michielvc

Sanchez en Thiago zullen er denk ik dit seizoen wel staan wanneer het nodig is. Wat de verdediging betreft, ik denk dat daar onze zorgen liggen. Mocht Puyol afvallen, dan heb je achter hem alleen Mascherano en daarna alleen jeugdspelers. Daarom hoop ik, mocht Barcelona geen nieuwe CV aantrekken, dat de jeugd er dan kan staan. Denk dat Bartra en langzaam ingebracht kan worden dit seizoen.

Wat Real Madrid betreft ben ik het met je eens. Die lijken er al te staan en hebben in de kern veel meer mensen die er kunnen staan wanneer het nodig is, waar bij Barcelona men nog niet zeker weet of de kern er al klaar voor is (jeugdspelers)

Iniesta is een geweldige voetballer, maar ik mag hem voor geen meter. Het heeft geen specifieke redenen. Het is niet nodig om de druk op Real te leggen, want als puntje bij paaltje komt, dan moeten beide clubs op de brandstapel.

Barcelona is gewond, als Real nog binnen vijf jaar wil heersen in de La Liga, dan is dit seizoen een overbruggingsjaar. Het wordt nog afwachten, maar 1 ding is duidelijk: Mourinho maakt per dienstverband zijn hoogtij pas in de tweede en/of derde seizoen mee. Daarnaast is het nog de vraag of Tito en Barcelona de juiste combinatie is. Persoonlijk denk ik van niet.

Ik acht Real lichtfavoriet. Dan praat ik wel over een maximaal verschil van tien procent:

Real 55 - 45 Barcelona

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de toekomstige plek 3 van La Liga: Atletico Madrid..

Als Barcelona echt kampioen wil worden, dan moeten zij ieder wedstrijd serieus nemen.
Van A tot Z, maakt niks uit hoe de tegenstander is.

De fout die Guardiola maakte is dat hij de tegenstanders ging onderschatten. Hij stelde veel jeugd spelers ipv Xavi en Iniesta.

Real Madrid in tegendeel, Mourinho stelt altijd beste 11.

Ik schat nog steeds Barca boven Real. Wij hebben vorig jaar gezien dat Real Madrid nog niet op een max niveau is.
Ik ben heel benieuwd dit jaar.

8 augustus 2012 om 00:41

Het was geen kwestie van onderschatting hoor. Misschien enkel in de eerste maanden bij de spelers maar bij Pep volgens mij niet. Hij wist gewoon dat het een erg lang seizoen zou worden en dat real een stuk sterker is in de breedte. Het jaar ervoor liepen we bijna de titels mis doordat we verzwakt waren in de tweede seizoenshelft dus dit jaar wilde hij ervoor zorgen dat we gedurende heel het seizoen constanter konden presteren. Bovendien speelde Xavi het hele seizoen met pijnstillers omdat hij last had. Pep moest noodgedwongen aanpassingen doorvoeren. Ook de terugkerende blessures bij o.a. Cesc, Pedro en Pique waren vervelend. Iniesta heeft er ook uit gelegen en het verhaal van Villa is bekend. Wat ik hem eerder zou ''aanrekenen'' zijn de stroeve wedstrijden waarin met vreemde opstellingen werd gespeeld (3-5-2, 3-4-3) en het rommelig en chaotisch werd omdat Alves de diepste man werd, het middenveld bomvol werd en de structuur verdween. Maar goed, ook dit heeft hij met de beste intenties gedaan hij zal er heus meer kaas van gegeten hebben dan ik dus wie ben ik om hem zoiets ''aan te rekenen''?

Als Barca minder last heeft van blessures, dan spelen ze kampioen.
Een Barca zonder blessures is nog altijd sterker als Real.
Real heeft geen enkele wedstrid, buiten de finale van de spaanse beker, van Barca kunnen winnen, als beide ploegen met hun sterkste ploeg konden spelen.
Die laatste wedstrijd dat Real won, speelde Barca alleen met Messi als echte basis-speler in de aanval, en de verdediging was ook minder zonder Abidal.

7 augustus 2012 om 18:22

Tipi09,

Heel veel Real fans weten donders goed dat Barcelona nog steeds beter is dan Real. Alleen zij kunnen dat niet toegeven.
Vorig seizoen gebeurde echt heel veel, vooral wat de scheidsrechters betreft. Wonder was dat Mourinho bijna een jaar lang niet over de scheidsrechters begon tot die wedstrijden tegen Villareal en Malaga.

Ik hoop dat men dit jaar eerlijk zal fluiten. Maar je weet het zelf catalanen en basken tellen minder in Spanje. en werden diep de modder ingedrukt.
Ik hoop dat Barcelona ieder wedstrijd serieus neemt en met beste 11 de wedstrijden benadert.

8 augustus 2012 om 03:03

Als Real nog 1 goal tegen Bayern hadden gescoort stonden ze in de finale..

Je wil zeggen dat Barca beter dan Real is? Dan is het tog veel knapper van Real omdat ze kampioen zijn geworden en Barcelona hebben ingemaakt op hun eigen veld?

9 augustus 2012 om 13:01

Als Barca nog een goal tegen Chelsea had gemaakt dan hadden zij de CL gepakt.

Kom je wel met domme vergelijkingen...
Hoe lang moest Real Madrid wachten om te kunnen winnen in Barcelona en hoe waarom verloor Real Madrid kansloss van Barcelona in Madrid.
Heb je daar ook een verkalring voor,.
Een wedstrijd begrijp ik wel dat het vergissing is maar zo veel wedstrijden, een reden maar je bent gewoon zwak dan jouw tegenstander.

Iniesta is nu wel in grote vorm! Zeker op het EK was hij super. Als hij dat bij Barca ook door kan zetten dan beloofd dat veel moois! En met Alba erbij heeft Barca ook die zwakke positie weer heel sterk bezet! Ik geloof er echt sterk in dat Barca dit seizoen weer gewoon gaat domineren!

Ik begrijp soms niet waarom sommige mensen zeggen dat Barca minder is geworden en Real echt top is dat is Barca ook nog altijd hoor ze hebben een wereldploeg die er aankomend seizoen er gewoon weer zal staan voor de titel en Cl.wat een selectie Pique,mascherano,alves,alba,xavi,busquets
Iniesta,fabregas,sanchez,pedro,villa,valdes en Messi.en nu met aankoop Alba en David Villa die terug is uit blessure hebben ze terug een volledig sterren ploeg.real is verdiend kampioen geworden met mooi voetbal.barca heeft ook mooi voetbal gespeeld maar zat met een blessure namelijk de goalgetter David Villa als die niet geblesseerd was had Barca meer kans op de titel want hij schiet er zeker 15tot20 in het mandje en dat miste Barca en moest alles van Messi komen en een stuk of 20 goals missen weegt hard op de ploeg voor terug de titel te pakken.barca was gewoon een beetje mank vorig seizoen en zullen er beter staan volgend seizoen.

Hahah idd, wat een geweldige middenvelder is dit écht een van de allerbeste die ik bewust heb meegemaakt (20) jaar er zijn er slechts een aantal die ik nog beter vind dan Iniesta en die zijn op 1 hand te tellen wat een geweldenaar & ja wat je zegt die man heeft heel nederland in 1 seconde in rouw gebracht & stil gekregen. Ik had zo sterk het gevoel dat als het op penalty's aan zou komen dat we zouden winnen maar de bleekscheet was iets anders van plan & dat is hem gelukt.

Als je de beelden van de finale op youtube terugkijkt is het nog steeds kippenvel, Vooral die kans van Robben blijft denk ik voor eeuwig op me netvlies staan het is inmiddels alweer 2 jaar geleden maar het lijkt gister.

Inderdaad het is zo een goede speler zo briljant je kunt er alleen maar van genieten en hij scoort niet zoveel nee maar als hij scoort moet het op een geweldig moment zijn.ben zeker benieuwd naar het Barca volgend jaar en voor mij mogen ze terug kampioen worden want voor mij mag iedereen kampioen worden in Spanje als het maar niet Real Madrid is.

Ben zeer benieuwd naar de supercup tegen Real hoop dat ze Real nog eens alle kanten van het voetbalveld kunnen laten zien met in de hoofdrol kleine Leo ik voel gewoon dat die jongen er weer een spektakel gaat van maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren