Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Maher: 'Reacties als 'hij kiest voor het geld' slaan nergens op'

Laatste update:

AMSTERDAM - De transfermarkt is deze vrijdag nog precies drie weken geopend en de tijd begint nu toch echt te dringen voor Adam Maher. De middenvelder van AZ heeft duidelijk laten weten dat hij een transfer naar een binnenlandse topclub wil maken en vlak voor de start van het nieuwe seizoen in de Eredivisie is zijn wens niet veranderd. "Ik weet dat er wel wat speelt en de club weet wat ik wil, want ik heb mijn ambitie duidelijk uitgesproken. We zullen wel zien wat er binnen nu en drie weken nog gaat gebeuren", zegt Maher in gesprek met Voetbalzone.

Door BART KRUYT

/

De negentienjarige middenvelder heeft een uitstekend seizoen bij AZ achter de rug en werd door een vakjury gekozen tot Talent van het Jaar. Donderdagavond gaf Maher namens Nike een clinic bij de Amsterdamse amateurvereniging AFC, om de nieuwe Nike CTR360 Maestri III-voetbalschoen te promoten. Na afloop was de vraag die aan hem gesteld werd er een die hij ongetwijfeld al had zien aankomen: blijft hij nu bij AZ of niet? De technicus heeft aangegeven dat hij graag de overstap naar Ajax of PSV zou willen maken, maar drie weken voor het sluiten van de transfermarkt is er nog geen akkoord bereikt met een van deze clubs. De vraag is of het nog tot een overgang gaat komen.

Maher kan er nog geen duidelijkheid over geven. De middenvelder staat nog steeds open voor een vertrek, maar benadrukt ook nog maar eens dat hij nog niet naar het buitenland wil verhuizen. Dat maakt het aantal opties wel een stuk kleiner. "Iedereen heeft zijn eigen ambities", zegt Maher echter. "Die wil snel naar het buitenland gaan, die wil langer in Nederland blijven. Ik heb de ambitie uitgesproken om naar een topclub in Nederland te gaan." Ajax of PSV dus, daar zijn zaakwaarnemer Sigi Lens Feyenoord eerder beschreef als 'een club in opbouw'. Of is FC Twente in de ogen van Maher ook een topclub? De in Marokko geboren dribbelaar lacht, maar herhaalt vervolgens enkel zijn laatst gegeven antwoord: "Ik wil naar een topclub in Nederland."

/

Bij AZ zal men ongetwijfeld balen van het feit dat Maher de club al na één goed seizoen in het eerste elftal wil verlaten. De middenvelder voelt echter geen boze blikken op zich gericht: "Hoe ik het heb opgevat praat ik gewoon nog normaal met de mensen van de technische staf, de trainer, de technisch directeur en Toon Gerbrands (algemeen directeur, red.). Daarin is niets veranderd. Ze begrijpen dat ik mijn ambities heb." Gertjan Verbeek plaatste laatst in de media echter wel vraagtekens bij die ambities en stelde dat AZ het in de afgelopen vier jaar beter heeft gedaan dan PSV. Maher: "Ik ga daar weinig over zeggen, maar volgens mij is PSV vorig seizoen boven ons geëindigd. Als de trainer met mij op de club praat, dan gaat het gewoon normaal. Wat hij in de media wil zeggen, dat is zijn keuze: iedereen mag zeggen wat hij wil. Dat doe ik ook. Ik heb niet het gevoel dat mij iets kwalijk wordt genomen."

Tenminste: niet door de werknemers van AZ, waar Maher dagelijks mee te maken heeft. De supporters reageren minder begrijpend op de open sollicitatie van de middenvelder bij de Nederlandse topclubs. "Ik heb wel een fluitconcertje gehad bij een oefenwedstrijd, maar daar ben ik niet eens mee bezig", zegt Maher. "Het is altijd leuk om fans te hebben, maar als zij niet begrijpen dat je een bepaalde keuze wil maken voor je carrière, dan houdt het op. In goede tijden staan ze achter je, maar in dit soort tijden niet. Maar je moet wel verder." En als er niets meer gebeurt op de transfermarkt, dan gaat Maher gewoon verder bij de club waarvoor hij tot dusver 35 competitiewedstrijden speelde: AZ.

/

Datzelfde geldt voor Niklas Moisander, die vorig jaar in beeld was bij PSV en deze zomer veelvuldig in verband wordt gebracht met Ajax. Precies de clubs die ook in het hoofd van Maher ronddwalen, maar met de Finse verdediger praat de spelmaker eigenlijk nooit over de toekomst. "Ik spreek Niklas vaak, maar niet over PSV of Ajax en waar hij heen zou willen. Dat hoef ik ook niet te weten. Niklas is ook al wat ouder en is onze aanvoerder, zijn situatie is wat anders dan die van mij. Ik was aanvoerder van Jong AZ, maar ik heb nooit gedacht dat ik eerst aanvoerder van AZ wilde worden, voordat ik een volgende stap zou willen maken. Zo ben ik er niet mee bezig geweest. Op mijn vijftiende kon ik al naar het buitenland, maar dat heb ik toen bewust niet gedaan. De reacties die je krijgt van 'hij kiest voor het geld' slaan dan ook nergens op: anders zou ik toen al naar het buitenland zijn vertrokken, of deze zomer. Er zijn deze transferperiode zeker mogelijkheden geweest, maar ik heb duidelijk aangegeven dat ik eerst nog naar een Nederlandse topclub wil."

"Het zal moeilijk worden om dat te bewerkstelligen", beseft Maher, die bij AZ nog een contract voor drie seizoenen heeft. Zijn werkgever laat de Nederlands international alleen gaan als er een club bereid is om een forse prijs op tafel te leggen om deze verbintenis af te kopen. Maher: "Het is aan de ene kant wel te begrijpen, maar aan de andere kant denk ik ook: je bent als speler ambitieus, de club weet wat je wil. Dit kan wel je carrière belemmeren, maar ik weet niet hoe AZ erover denkt. Daarvoor moet je bij iemand van de club zijn." De ploeg van Verbeek begint de nieuwe competitie aankomende zondag met de uitwedstrijd bij provinciegenoot en landskampioen Ajax.

Verandert Adam Maher deze zomer van werkgever?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maher is een echt een toptalent ik hoop dat hij nog minimaal 2 jaar in Nederland blijft.

Daarna kan hij nog een stap naar de top maken of subtop is ook mogelijk.

Na 1 jaar az kan hij eventueel naar psv bijvoorbeeld blinkt hij daar ook uit kan de jaar erop makkelijk de stap naar de top nemen

10 augustus 2012 om 11:42

Ik zie hem nog wel naar PSV vertrekken als Toivonen verkocht wordt. Ik denk dat Maher en Brands dit allang ondertafels bekokstoofd hebben.

10 augustus 2012 om 12:01

Laat maher maar komen en weg met toivonen

10 augustus 2012 om 12:22

Bla bla bla, iedereen heeft alweer zijn woordje klaar. AZ is hier nog steeds diegene wat bepaald wat er gaat gebeuren. Het is heel triest dat een speler na een jaar weer weg wil terwijl hier veel in is geinvesteerd. Jammer dat het respect voor de clubs tegenwoordig zo laag is. Ik hoop dat AZ voet bij stuk houdt en Maher eens uitlegt hoe de wereld in elkaar steekt.

10 augustus 2012 om 16:46

@ Ajx4

helemaal eens met jou. Dit jongetje heeft het 1e half jaar redelijk goed gevoetbald, daarna was het niks meer. Wat is er aan de hand met die gastjes die na een redelijke 1e periode meteen denken dat ze een Ronaldo zijn.

10 augustus 2012 om 20:19

Er is natuurlijk veel in geinvesteerd, maar az krijgt ook veel voor hem, als hij gaat. Een club mag eigenlijk niet boos zijn als een speler voor een meer dan redelijke prijs naar een andere club vertrekt

10 augustus 2012 om 22:39

T gaat niet om de club die goed voor m betaalt t gaat om clubliefde, die jongen is dankzij AZ groot geworden(overhyped want groot issie nog lang niet). Net een jaartje gespeeld en nou al zo'n mond hebben dat ie klaar is voor een volgende stap etc

10 augustus 2012 om 12:08

Ik zou Maher ook wel wat voor PSV vinden, al moet dan wel eerst Toivonen weg. Wijnaldum kan wel op de bank, maar de zweed is daar te goed voor.
Ik denk echter dat PSV prioriteit moet geven aan een rechtsback. Deze ontbreekt nog. Verder heeft PSV een topteam en lijkt een kampioenschap een zekerheidje.

10 augustus 2012 om 15:36

Een zekerheidje? Dat dacht iedereen vorig jaar ook.

Ik vind dat we vooral onze ogen op Twente moeten richten. Hiermee bedoel ik niet te zeggen dat die kampioen gaan worden, maar die hebben zich ook heel goed versterkt. Het lijkt alsof niemand Twente meer als titelkandidaat ziet.

Er werd verwacht dat ze Michaylov, Douglas, Rosales, Brama, Chadli, Ola John en Luuk de Jong kwijt gingen raken, maar er zijn er tot nu toe maar twee vertrokken.

Als aanwinsten zijn Tadic, Castaignos, Bulykin, Schilder, ene Deense verdediger en ene Chileense middenvelder gehaald. Ze hebben gewoon een hele, hele goede selectie die ook nog een hartstikke breed is.

11 augustus 2012 om 00:23

Je hebt helemaal gelijk , dit is volgens mij de beste selectie wat we ooit hebben gehad . Let op guitirierez

11 augustus 2012 om 00:30

Guitterez let daar maar op

11 augustus 2012 om 00:42

Ik snap niks meer van het beleid van Ajax . Ik hoor gekke verhalen , lijken in de kast , van de beurs af ( kost 50 miljoen) met deze selectie worden ze geen kampioen .kan iemand mij dat uitleggen

Maher zou denk ik goed passen bij Dortmund, denk dat hij zich daar goed kan ontwikkelen en daarna moet hij naar Arsenal. Wenger zou hem een absolute topspeler kunnen maken.

10 augustus 2012 om 15:27

Dortmund vind ik op dit moment een beter team hebben dan Arsenal. Ik zie hem sowieso liever in Spanje voetballen, komt fysiek toch wel iets te kort nog in Engeland en Duitsland.

10 augustus 2012 om 15:42

Maher is echt een typische Arsenal spelers en ik hoop echt dat hij zich ontwikkeld tot een grote meneer & dat hij in de toekomst ooit voor Arsenal zal spelen, Al denk ik persoonlijk dat Maher eerder voor een Spaanse club zou gaan past ook meer bij zijn speelstijl.

Jij vind Dortmund een beter team hebben dan Arsenal? Vind je de spelers Induvidueel beter of vind je het team in het algemeen beter? of alle 2? Ik persoonlijk vind Arsenal beter want als je een jaar terug in de tijd gaat zie je ook dat Dortmund 2 keer ten onder is gegaan aan Arsenal en kansloos uit de groepsfase CL werden gegooit, Natuurlijk deze jongens van BvB hebben geen CL ervaring maar dat geld ook voor het grootste gedeelde van het Arsenal team RvP Sagna Vermaelen zijn eigenlijk de enige spelers met échte CL ervaring dus dat mag geen excuus zijn, Trouwens als het team echt beter is horen ze minimaal 1 van de 2 wedstrijden van Arsenal te winnen. Kagawa is ook vertrokken bij BvB ze hebben Reus wel gehaalt maar ik vind Kagawa toch wel een klasse beter dan Reus op dit moment. waar bij Arsenal Podolski Giroud & Topper Carzorla zijn aangetrokken. Nee BvB is verre van een beter Team dan Arsenal en als ze RvP weten te behouden zie ik ze volgend seizoen nog wel stunten in de competitie/facup of in de Cl.

Jongen vol ambitie en ook aardig veel talent.
Verdient het om voor een ploeg als PSV te spelen, vindt het maar niks voor Ajax, dat is ook zon anti-persoonlijkheids team, die willen geen marrokanen die voel met zelfvertrouwen zitten en uitgesproken zijn.

10 augustus 2012 om 07:21

Ajax wil juist wel spelers vol met zelfvertrouwen.
Maar ze moeten het wel waarmaken dan.

10 augustus 2012 om 12:31

Maher gaat naar Ajax, hij wordt de opvolger van Janssen die naar Fietstas vertrekt

10 augustus 2012 om 21:28

Dat zou wel heel klassiek zijn, Ajax die een Az-speler koopt, wat een verrassing....

10 augustus 2012 om 08:08

Je kan Marokkanen niet eens spellen! En wat bedoel je met een anti-persoonlijkheidsteam?
Het laatste jaar is het bij Ajax juist gemoedelijker geworden in tegenstelling tot PSV waar rel na rel is geweest met coach, gemeente, Manolev, Toivonenen enz.

Bij PSV zit Wijnaldum al op de bank dus waarom zouden ze dan nog een speler halen voor die plek. Ook bij Ajax is hij niet direct nodig maar als Janssen weg gaat mag hij van mij komen en op de plek van De Jong gaan spelen.

10 augustus 2012 om 08:28

Laat lekker gaan joh.
Op zulke mensen niet reageren.
Als Ajax het niet ziet zitten in Marokkanen, waarom is de deal Assaidi bijna rond dan en wil de leiding hem er heel graag bij hebben?
Zijn reactie slaat dus nergens op.

Zulke mensen gewoon negeren.

10 augustus 2012 om 08:53

Vond je het bij Ajax gemoedelijk? Met de Cruijff - Van Gaal affaire?

10 augustus 2012 om 10:16

Nee we vinden het nu meer gemoedelijk. De personen die de door jouw genoemde affaire moedwillig hebben bewerkstelligt zijn er gelukkig vertrokken.

10 augustus 2012 om 12:12

het Wieletje is anders ook steeds negatief in de media over zijn club... Ook niet echt gemoedelijk te noemen denk ik.
Daarbij zijn de ajacieden de enige die een probleem hebben gemaakt van het gemeentegeld . Wat betreft Rutten en Toivonen heb je echter gelijk. Manolev heb ik echter niks van mee gekregen...

10 augustus 2012 om 13:06

@ Che.

Gelukkig was de affaire Koeman - Schuitema wel heel vriendelijk.

Er word toch gezegd dat de sfeer bij Ajax nu gemoedelijk is en de neuzen allemaal 1 kant op staan dankzij alle ingevulde posities. Dat de vorige Rvc er zo'n potje van maakte omdat ze de grote Ajax-man wilde tegenwerken dat is alweer voorbij in Amsterdam.

10 augustus 2012 om 13:42

Het commentaar kwam veelal van Fey. supporters die zich ergerden dat "hun" Wijnaldum werd gehaald van dit geld dus geen onzin verkondigen aub.

10 augustus 2012 om 15:14

ik quote:

Het laatste jaar is het bij Ajax juist gemoedelijker geworden in tegenstelling tot Ps

Dus het laatste jaar is niet nu.

Edit: Ik reageer alleen op wat er gezegd wordt. Ik heb het nergens over Feyenoord en ik zelf heb geen link met Feyenoord, dus voor Ajacied 777, waarom ga je meteen in de tegenaanval?

10 augustus 2012 om 15:53

@che

@ajacied777 wil je waarscheinlijk laten zien dat dat niet alleen bij ajax is maar ook bijvoorbeeld Feyenoord.

Maar ik snap niet wat de affaire Cuijff - van Gaal met anti-persoonlijkheids team heeft te maken. Het gaat hier over een speler en niet over het bestuur. Daarbij is dat een ding terwijl @ajacied777 toch wel meer slechte dingen opnoemt bij psv.

10 augustus 2012 om 08:28

Wie wil die nou wel? als je het over onze grote vriend Mounir hebt, dan kan ik je verzekeren dat niemand een speler met zon karakter wil, dat was ook wel te zien, hij moest 3 jaar wachten op zijn transfer, niemand wou hem.

10 augustus 2012 om 16:10

Nou ik wil hem en ik sta daar niet alleen. Mounir toendertijd was gewoon een topspits ik durf zelfs te zeggen de beste van de Eredivisie en ik heb niks met Ajax. Alleen omdat ie een uitgesproken mening heeft en zich de ster van het team voelt (wat ook mag als je met veel heisa en dik salaris wordt binnengebracht) wordt hij vernedert intern en in de media?

10 augustus 2012 om 10:06

@eplexpert Nee, wil Ajax geen Marokkanen? Volgens mij is Ajax nu toch echt met Assaidi aan het onderhandelen

10 augustus 2012 om 16:11

Laten we het eerst maar eens zien hoe die jongen het daar doet en hoelang hij blijft..

10 augustus 2012 om 18:05

Ja, maar dat staat los van het feit dat Ajax geen Marokkanen wil volgens jou

10 augustus 2012 om 10:27

Nee, psv is goed met Marokkanen.... *kuch* *kuch* Labyad *kuch* *kuch*

10 augustus 2012 om 10:52

Labyad is toch een goede voetballer?
PSV is altijd goed met hem omgegaan en hij is niet netjes tegen PSV geweest maar Labyad heeft zich wel ontwikkelt tot een goede voetbballer bij Psv.
PSV is inderdaad een stuk beter met Marokkanen.

10 augustus 2012 om 11:15

Wat een onzin, hoe kun je nou zeggen dat een club beter is met Marokkanen dan een andere club? Niet elke Marokkaan is het zelfde, of niet soms? De manier waarop jij alle Marokkanen op een hoop gooit is discriminerend te noemen,

10 augustus 2012 om 12:09

Affeley, Aisatti en Bakkal vergeten?

10 augustus 2012 om 13:07

@ Fey

Nee die ben ik niet vergeten. Aissatti die maar wat graag naar Ajax wilde en Bakkal die het bij PSV ook wel gezien had.

10 augustus 2012 om 15:10

Het gezien hebben... Vertonghen had het ook wel gezien bij Ajax en wilde hogerop. Is ajax dan ook slecht met Belgen??
Aisatti wilde inderdaad weg. Al zijn er bij Ajax ook zat Marokkaanse spelers geflopt, zoals recent El-hamdaoui en Aisatti zelf. Niks ten nadelen van Marokkaanse spelers, maar hier gaat de discussie immers over

10 augustus 2012 om 16:17

Ik heb het niet over elke marokkaan, maar over jonge jongens die zich goed voelen over zichzelf en uitgesproken zijn, in this case Maher maar het had net zo goed Ballotelli kunnen zijn.

Ik vind dat soort jongens niet passen bij Ajax en hun kromme nieuwe beleid sinds A: Dat soort jongens waardering willen bij een club en het gevoel dat een club hun echt wil en niet vice-versa.
B: Bij de grootverdieners willen horen.

10 augustus 2012 om 10:57

Daarom is Ajax ook bezig met Assaidi...

10 augustus 2012 om 11:36

Jij verwart zelfvertrouwen met arrogantie.

10 augustus 2012 om 12:06

Ja maar kom op hee! Iedereen weet toch dat ajax de meest arrogante club van Nederland is??? Iedereen die de club ajax ook maar een beetje kent zou dat moeten beamen. Niet voor niets is het dat niemand ajax iets gunt, al merk ik wel dat dit steeds minder wordt. Ik denk dat oud spelers als De Boer en Bergkamp voor meer sympathie zorgen. Types als Jol, Ten Cate, Vertonghen, Alderweireld en Van Der Wiel bevestigen deze arrogantie echter wel.

10 augustus 2012 om 13:11

@ Feyeniels

Nou dat niemand Ajax iets gunt is omdat het de succesvolste club is. Dat figuren zoals jij dat niet uit durven te spreken en er dan maar zo'n treurig arrogantie labeltje aanhangen dat zegt meer over jullie dan ons. In elk land is de meest succesvolle club gehaat. Succes zorgt nou eenmaal voor afgunst wat uit kan monden in haat. Daarom zijn al die Nederlanders die zelf niet verder zijn gekomen dan de LTS ook zo jaloers op de managers met hun dikke bonussen.

Maar blijf jij het vooral aan arrogantie linken....in Amsterdam weten wij wel beter.
Het mooiste voorbeeld van de afgelopen jaren was Theo Janssen. Janssen roept bij Twente wij gaan voor het kampioenschap en het word geplaatst onder de noemer zelfvertrouwen, goede teamspirit etc. Een half jaar later roept hij exact hetzelfde bij Ajax en dan is het in 1x hoogmoed, arrogantie ten top etc.

10 augustus 2012 om 15:06

Ik wil best toegeven dat ajax op dit moment (de afgelopen 2 seizoenen), de meeste successen heeft geboekt. Daar is geen speld tussen te krijgen.
Echter, is het niet zo dat iedereen ajax alles misgunt omdat zij de beste club is. Beste voorbeeld: Barcelona... Ik kan me nog een wedstrijd tegen Real Madrid herinneren waarin Ronaldinho een hattrick scoorde. Zelfs de Madrid supporters stonden te klappen.
Nee, de meeste succesvolle clubs worden niet gehaat. De meest arrogante club wordt gehaat, en dat is Ajax. Echter begin jij met de term haten. Ikzelf zou het meer hebben over misgunnen. Daarom zeg ik ook ieder seizoen weer: 'van mij mogen er 17 clubs kampioen worden.', drie keer raden welke niet. Natuurlijk ben ik heel blij als Feyenoord 2e wordt en Ajax 1e. Ik kan er alleen niet zo tegen als mensen van die laatste club naast hun schoenen gaan lopen en arrogant gaan doen.

10 augustus 2012 om 16:24

Daar stonden ze wel bekent om ja. Maar ik vindt daar niets van terug in dit ajax team. Ik vind al deze jongens geen persoonlijkheid hebben allemaal zo braaf, najah Janssen als een anomalie. Het Ajax van Koeman toendertijd dat was het laatste echte Ajax team met die Damsko - attitude.

Laat hij eerst maar eens 2 jaar presteren want meestal is het 2 e jaar minder.
Voetballen kan hij wel maar nu met de druk van presteren om gaan.

Ik zou zeggen blijf nog 1 jaar bij AZ en speel een superseizoen. Bij AZ heb je relatief minder druk dan bij een PSV of Ajax. Als hij slim is maakt hij volgend jaar de stap naar een nederlandse topclub.

10 augustus 2012 om 15:18

@dumbell

Bij psv is hij niet eens zeker van een basisplaats. Toivonen zal denk ik niet meer vertrekken. Als Toivonen wel vertrekt komt M aher in beeld, maar dan heeft hij concurentie van Wijnaldum. Spelen zal hij wel, maar lang niet zo veel als bij AZ. Dus naar psv moet hij, als hij puur in eigen belang denkt, niet gaan. Tenzij hij geld wil zien natuurlijk.

'reacties als 'hij kiest voor het geld' slaan nergens op'
Kom op zeg Zulke uitspraken doen de Afrikaanse spelers niet.
Monneeten(geld) is het enige wat telt,zelfs na vijf goede wedstrijden.
Hypocrisie ten top..

10 augustus 2012 om 08:29

Wat is dat toch dat iedereen in Nederland altijd van mening is dat dé anderen keuzes maken enkel en alleen gebaseerd op geld? Het lijkt wel alsof mensen stinkend jaloers zijn en de ander niets gunnen. Als die jongen zegt dat hij het niet voor het geld doet, dan zal dat toch wel zo zijn? We hebben toch geen reden om aan te nemen dat het niet zo is?! hypocrisie ten top.......

ajax en psv hebben hem beide niet nodig,dat zou kapitaalvernietiging zijn,beide clubs hebben genoeg middenvelders.

10 augustus 2012 om 08:30

Feyenoord ook niet, misschien Twente, want die koopt toch alleen maar de spelers die goed zijn in de eredivisie. Kijk naar een Fer, naar een Ola John, en ga zo maar door.

10 augustus 2012 om 10:29

Ola John is niet gekocht. Voor Maher is er geen plek. Concurrentie is op het middenveld te groot dus daar gaan beide partijen niet aan beginnen.

Vind het een goede speler en zou hem graag bij psv zien, maar die hebben het geld momenteel niet. Mochten ze toivonen verkopen en maher halen zou het zonde zijn voor wijnaldum, maar aan de andere kant is maher wel een echt top talent en mocht je hem voor 6 a 7 miljoen kunnen halen dan heb je wel in verhouding een topper voor weinig geld die alleen maar meer geld gaat opleveren. Denk verder dat ajax hem niet nodig heeft omdat die al heel veel aanvallende middenvelders hebben.

Janssen naar Vitesse
= Maher naar Ajax.

En dan gaan we er zeker niet op achteruit.

10 augustus 2012 om 08:27

Dan ga je er zeker op vooruit alleen zie ik dat niet gebeuren aangezien AZ geen misselijk bedrag zal vragen voor Maher. En als Ajax al problemen heeft met de transfersom van Narsingh......?

10 augustus 2012 om 08:30

Maher heeft alleen nog maar een jeugdcontract dus heeft AZ niet zo veel te willen.

10 augustus 2012 om 08:33

Wat voor contract hij heeft weet ik niet want daar zijn verschillende dingen over gezegd.

Maar zelfs als hij een jeugdcontract zou hebben, dan nog heeft AZ van alles te willen. Het betreft namelijk een speler die bij hen onder contract staat en waar ze niet vanaf willen. Dus om maar even in termen te blijven die je bekend in de oren zullen klinken; die gaat 'de hoofdprijs' kosten

10 augustus 2012 om 08:55

@afcavosje, hij heeft geen jeugdcontract. Beetje investeren in jezelf en je zou het al weten.

10 augustus 2012 om 09:05

Maher heeft zeker niet een jeugdcontract, dat zou dan namelijk betekenen dat hij nu Transfervrij zou zijn, gezien hij die op zijn 16e zou hebben getekend.
Verder werd PSV bijna uitgelachen toen ze aankwamen met 6 miljoen euro en dan denk jij dat Ajax hem voor veel minder kan ophalen? Terwijl er juist altijd wordt beweerd(door ajax supporters, dat wel) dat alle prijzen worden verdubbeld als Ajax zich meld.

10 augustus 2012 om 09:09

@afcavosje

Zoals Ruud al aangaf, Maher heeft vorig seizoen een nieuw contract getekend, dus heeft geen jeugdcontract meer.

10 augustus 2012 om 09:19

@deentje, Ok, dan was ik verkeerd geinformeerd. Maar ik denk dat Ajax wel bereid is om meer geld neer te tellen voor Maher van 19 dan voor Moisander. Omdat je bijna verzekerd bent dat je hem over 3 jaar met een dikke winst kunt doorverkopen. Maar 6 miljoen is wel erg gortig.

10 augustus 2012 om 10:21

@afcavosje

Je moet je wat meer gaan verdiepen in Ajax en met name de financiele positie waarin ze op dit moment verkeren. Ajax kan Maher niet kopen, want AZ gaat hem echt niet voor onder de 10 miljoen verkopen en hij heeft nog een 3jarig contract, dus Maher heeft niets te willen. Maar nogmaals Ajax heeft er totaal geen geld voor om Maher te kopen en het zou zeer onverstandig zijn om hem nu te kopen. 1: De club gaat weer geld uitgeven dat ze eigenlijk niet hebben, 2: ''omdat je bijna verzekerd bent dat je hem over 3 jaar met een dikke winst kunt doorverkopen''. Dat is de laatste jaren alleen gelukt met Suarez en Huntelaar en in mindere mate de Zeeuw. Al die andere spelers die de laatste jaren naar Ajax zijn gekomen, zijn voor een spotprjis de deur uit gezet of hebben de club transfervrij verlaten. Dit heeft de club in dezelfde problemen gebracht als Feyenoord, zij het een lichte variant. 3: Maher is niet nodig als je Eriksen, de Jong, Serero en Schöne voor die positie in huis heb.

Misschien is het volgend jaar een ander verhaal wanneer ze Eriksen verkocht hebben, maar dan denk ik dat ze verder gaan met Fischer en niet de miljoenen kostende Maher.

Overigens kan PSV hem ook niet betalen, want die hebben geen rooie rotcent meer en dat hebben ze volgend seizoen ook niet meer. PSV kan pas weer gaan kopen als één van hun vele aanwinsten met winst verkocht wordt. Als ze zo doorgaan kun je al een streep zetten door de winstmarge van Wijnaldum en Matavz, dus PSV werkt zichzelf in de nesten.

10 augustus 2012 om 11:55

@justr,

Volgens mij moet jij je eens gaan verdiepen in Ajax. Ajax is itt PSV en Feyenoord wel gezond. Ze hebben wel geld om te besteden maar ze doen het niet. Omdat ze genoeg geleerd hebben van dure miskopen als El Ham. Ajax zal wel bereid zijn om voor Maher een paar miljoen neer te leggen maar hij zal echt niet voor meer dan 10 miljoen worden verkocht. Nu niet, morgen niet en overmorgen helemaal niet. En Ajax heeft wel degelijk een brede selectie nodig als je serieus wil meedoen in Europa, dat hebben we vorig seizoen wel gezien met al die blessures.

10 augustus 2012 om 11:56

@afcavosje
Waar baseer je op dat Ajax momenteel wel en de PSV en Feyenoord momenteel niet financieel gezond zijn? Je weet neem ik aan toch ook dat Feyenoord enorm bezuinigd en gereorganiseerd heeft en dat PSV grond heeft verkocht, bezuinigd heeft en de leningen heeft afgelost/herfinancieerd?

Ik ben heel benieuwd wat AZ voor Maher zal vragen als het echt concreet wordt.
Hij heeft nog een contract voor drie seizoenen dus een bedrag richting 15-20 milj?

10 augustus 2012 om 08:49

Zou inderdaad zo maar eens een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen kunnen zijn. Een bedrag dat PSV niet eens kan betalen en mijn inziens ook niet moet willen betalen. Als hij dus binnen Nederland van club wil wisselen zal het Ajax moeten gaan worden. Ajax zou hem kunnen betalen, maar ook daarvan betwijfel ik of zij bereid zullen zijn om zo'n fors bedrag neer gaan te leggen.

Er gaat nooit iemand een bedrag van 15-20 mln betalen. Nu niet, volgend jaar niet en het jaar daarna ook niet. Dat is een bedrag wat betaald wordt door een Real Madrid als zo'n speler dik de beste is van een Ajax. Een binnenlandse transfer van een jeugdcontract als van Maher lijkt me 5 mln. Denk niet dat AZ daarmee akkoord gaat maar voor mij de maximale waarde.

10 augustus 2012 om 09:04

Ik denk niet dat hij een jeugd contract heeft, zo snugger zijn ze bij AZ ook wel, die zien ook wel dat ze een toppertje in spé onder contract hebben staan dus dat zullen ze al aangepast hebben.

10 augustus 2012 om 09:10

@joostfan

Hij heeft vorig seizoen een nieuw contract getekend, dus hij heeft geen jeugdcontract meer.

10 augustus 2012 om 09:13

Tuurlijk jongen, 5 miljoen. En Ola John vertrekt voor 10 miljoen? Droom lekker verder. Maher is minimaal hetzelfde waard als John. Ze speelden afgelopen jaar bij een vergelijkbare club (twente zal wel doorgroeien als club maar dat is de toekomst), het contract duurt even lang en Maher heeft minimaal zoveel talent als John. Geef mij dan eens een goede reden waarom hij minder waard zal zijn?

En dat jeugdcontract verhaal is onzin. Hij heeft in april 2011 (kan een maandje eerder of later zijn) een nieuw contract getekend. Marcel Brands zei laatst iets doms in de media over een jeugdcontract maar dat ging over een contract dat hij zelf met Maher had afgesloten in zijn tijd bij AZ. Dat contract was echter al in 2009 afgesloten. Totaal niet relevant dus die opmerking van Brands, bovendien ook een beetje dom.

10 augustus 2012 om 09:49

En John beleefde een binnenlandse transfer, jongen? Ik denk dat geen club in Nederland meer gaat betalen dan vijf miljoen (ter vergelijking Fer 5mln, Wijnaldum 5 mln, Strootman 7 mln, Narsingh 4 mln, El Hamdoui 4 mln, Janssen 3mln, Suarez 7 mln, Tadic 7mln). Uit berichten van Maher zelf blijkt dat hij misschien een volwaardig contract heeft maar wel afgesloten als Jong-az speler en hij zo'n beetje de slechtst betaalde speler van de selectie is. Dat noem ik voor de eenvoudigheid een jeugdcontract. Overigens zeg ik niet dat AZ hem moet verkopen voor 5 mln, ze zouden wel gek zijn. Ik denk alleen niet dat een Nederlandse club meer gaat betalen voor dit talent.

10 augustus 2012 om 10:48

Veel van die spelers die jij opnoemt hadden nog een 1 jarig contract (narsingh, Fer, Wijnaldum), de situatie van El Hamdaoui was anders bij AZ (hij moest weg vanwege zijn salaris en transfersom is uiteindelijjk 7,5 miljoen geworden), Janssen is veel ouder. Dus wat je nu zegt klopt allemaal niet. Je moet Maher vergelijken met spelers in een vergelijkbare situatie. De situatie met John is exact te vergelijken. Beide grote talente, volgens mij even oud, contract van dezelfde duur, een goed jaar gehad, beiden geroken aan Oranje, Maher heeft minimaal evenveel talent. Dat het nu om een binnenlandse transfer gaat vind ik niet zo relevant, dat wil hooguit zeggen dat hij voor Nederlandse clubs niet betaalbaar is. Daar heeft AZ echter niks mee te maken. Of denk je dat AZ zegt: Voor FC Porto is Maher 12 miljoen, maar voor Ajax is hij 7? Kom op zeg, denk even na.

Er zijn trouwens ook duurdere binnenlandse transfers geweest of ben jij Sulejmani alweer vergeten?

10 augustus 2012 om 10:51

dubbele post

10 augustus 2012 om 12:22

@joostfan Psv heeft al 7 miljoen geboden ... Dus dit is gewoon onzin. Maher blijft sowieso nog 1 jaar, want hij wil alleen naar Ajax of Psv en die gaan geen 12+ miljoen betalen.

10 augustus 2012 om 15:25

@azalkmaar Maher blijft gewoon bij AZ dan. Ik ben het met Joostfan eens. Maher kan 50 miljoen waard zijn maar als hij alleen een binnenlandse transfer wil dan blijft hij gewoon fijn bij AZ. Tuurlijk als Porto met 12 aankomt en dat is wat AZ voor hem vraagt dan is het goed maar dat is Porto. Geen Nederlandse club dus. Psv, Ajax, Twente, Feyenoord ( laatste 2 wil hij niet heen maar zet ik er toch maar bij ) kunnen gewoon geen 12 miljoen betalen voor een speler. Voor Ajax zou het na Sulejmani de duurste aankoop ooit zijn en voor PSV de duurste aankoop ooit.

Top 10 transfers van Nederlandse clubs
Naam positie van naar bedrag (in miljoenen euro's)
1. Miralem Sulejmani aanval sc Heerenveen ajax 16,3
2. Mateja Kežman aanval partizan Belgrado psv 11,3
3. Klaas-jan Huntelaar aanval sc Heerenveen ajax 9,0
4. Niklos Machlas aanval vitesse ajax 8,6
5. Zlatan Ibrahimović aanval malmö Ff ajax 8,4
6. Jan Vennegoor of Hesselink aanval fc Twente psv 8,2
7. Luis Alberto Suárez aanval fc Groningen ajax 8,0
8. Ferdi Vierklau verdediging tenerife ajax 7,3
9. Alex Rodrigo Dias da Costa verdediging santos psv 7,0
10. Dario Cvitanich aanval club Atlético Banfield ajax 7,0

Maher op 2 dus? Gaat hem niet worden.

Het blijft moeilijk deze keuze, blijven of weggaan.
1 ding is wel zeker Bert en Co hebben hem lekker gek gemaakt, had verwacht dat het mannetje toch beter op zijn schoentjes stond.
De keuze om te blijven is ook gekrompen sinds het vertrek van Rasmus, met Falkenburg op het middenveld zal hij nu nog meer moeten excelleren. Az zal moeten investeren in het versterken in het middenveld anders zie ik het niet goed komen. Misschien als Ali eens een kans krijgt(geblesseerd alleen nu), maar het is niet in balans zoals vorig jaar.
Natuurlijk weet je het niet, maar puur op basis van selectie zie ik niet gebeuren zoals vorig jaar.

Zelden iemand gezien die zoveel haast heeft met een transfer, terwijl geen enkele club zich concreet heeft gemeld.

Maher verwacht zeker dat AZ hem voor 3 miljoen naar een concurrent laat gaan met nog een 3-jarig contract, hoe naief kun je zijn. Als PSV en Ajax niet op tafel leggen wat AZ wil hebben is het jammer maar dan had hij in 2011 die nieuwe verbintenis, die toen blijkbaar goed genoeg was, niet moeten tekenen. En wat de fans betreft, die zijn supporter van de club AZ en niet van passant Maher die slechts 6 goede wedstrijden heeft gespeeld en het laatste half jaar tekort kwam.

Hopen dat hij nog bij AZ blijft, als hij nog zo'n jaar voetbalt dan is het lullig om te zeggen maar dan is hij waarschijnlijk onhaalbaar én onbetaalbaar voor een club (respectievelijk) als Ajax en Psv. Want tot op heden word hij nog steeds door meerdere absolute top-clubs in de gaten gehouden.

Wat is dit toch een vreselijk ventje geworden. Loopt lekker naast zijn schoenen. In je seizoen dat je debuteert speel je op een fantastisch middenveld met Elm, Wermbloom en martens. Nu moet je zelf laten zien. Je hele jeugd is gefinancierd door AZ en nu na 1 seizoen moet meneer al weer weg. Respectloos en om te kotsen. Zet hem maar 2 maanden op de bank

Als Janssen daadwerkelijk naar Vitesse vertrekt zal een transfer naar Ajax aannemelijker zijn voor Maher. Helemaal, omdat er ook nog geen duidelijkheid bestaat rondom Anita. AZ moet echter zijn poot stijf houden. Niet om Maher dwars te zitten of om Ajax niet ter wille te zijn, maar hij heeft heel de jeugdopleiding van AZ doorlopen en heeft nog een contract van 3 jaar! Dus AZ mag meer vragen dan voor Elm...die had nog een contract van 1 jaar dus moesten ze wel cashen.

Eigenlijk kan hij alleen naar Ajax. Probleem van Ajax is dat ze niet meer grote investeringen willen doen. AZ laat Maher zeker niet voor een appel en ei vertrekken. Met zijn vertrek kunnen ze in Alkmaar de ambities ook bijstellen. Ik gok op nog een jaar AZ en dat hij daarna de overstap maakt naar Amsterdam.

Ajax koopt denk ik sowieso geen spelers meer van boven de 5 mil. En PSV hoeft hem niet perse, behalve als toivonen eventueel vertrekt, maar dat zou gewoon heel onverantwoordelijk zijn aangezien ze vorig seizoen belachelijk veel hebben uitgegeven.

Deze kleine man wil gewoon snel vooruit, daar is niks mis mee. Alleen denk ik vaak dat er bij jonge spelers teveel word ingepraat door meneer de belangenbehartiger. Voor jonkies is het ook moeilijk om zelf al de juiste afwegingen te maken. Er zijn inmiddels al genoeg jeugdige talenten vertrokken naar "top" clubs in het buitenland en daar horen we meestal niks meer van.

Daarnaast zullen ze ook wel lekker gemaakt worden door spelers van andere clubs die ze tegenkomen bij een voorbereiding van NL elftal.

Laat hem eerst maar eens zijn stempel op AZ drukken.

Deze jongen heeft één jaar hartstikke goed gevoetbald, maar wil dan meteen weg terwijl hij bij een ploeg speelt die voor de eerste 6 gaan.

Ferguson van Man Utd zegt altijd dat je in het 2de seizoen van iemand pas echt kunt zien hoe goed hij is, want dan gaan tegenstanders zich ook op je instellen. Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Blijf nog een jaar bij az en presteer goed in de eredivisie en europa league, en er staan mooiere clubs dan psv voor de deur!

Nog 1 jaar in Alkmaar voetballen Adam, en als wij dan christian kunnen verkopen voor een mooi bedrag kom je lekker in Amsterdam voetballen.

'reacties als 'hij kiest voor het geld' slaan nergens op'.
Hij snijd het enige punt aan waarop hij zich op zijn geeiste vertrek naar PSV of Ajax kan verdedigen.
Zul je van mij ook zeker niet horen, PSV en Ajax betalen het meest in Nederland, maar vaak betaald de subtop van Europa meer. (nog maar afwachten of dat na volgend seizoen ook zo is)

Het echte kritiekpunt waar ik de 19 jarige doorlopende contractspeler van AZ op zal aanspreken is dat hij de ambitie om tot PSV of Ajax te komen spelen, als een eis neerlegt.

Maher is een groot talent, hoop niet dat hij naar psv gaat dit seizoen, dan gaat Ajax het moeilijker krijgen.

Zelf zou ik Adam Maher graag bij PSV zien spelen. Zijn talent is onmiskenbaar en hij behoort tot de zwaarste categorie waartoe ook spelers als Sneijder en Van Persie behoren. Maar laten we niet doen alsof Maher het niet voor de centen doet. Want hoe kun je na één goed seizoen bij AZ nu zeggen dat je uitgeleerd bent in Alkmaar? Niet dat ik eraan twijfel dat hij het niveau bij PSV en Ajax aan zou kunnen, maar AZ staat in het volste recht hem nog langer te behouden. Sportief is dat geen schande voor Maher, die sowieso elke week speelt onder een trainer die hem vertrouwen geeft en hem wekelijks beter maakt. Wat wel een schande is, is een transfer te forceren door nu te gaan rellen. Dat heeft AZ niet verdiend.

Sowieso mogen clubs wel wat meer bescherming genieten waar het gaat om de persoonlijke eisen van hun spelers ten aanzien van de transfermarkt, vaak ingegeven door die verdomde zaakwaarnemers. Contracten worden niet meer gerespecteerd en loyaliteit lijken de talentjes helemaal vreemd, laat staan schatplichtigheid. Een zaak als die van Labyad is toch een doorn in het oog van het Nederlands voetbal. Jarenlang investeert een club in de opleiding van zo'n jongen, om daar dan de vruchten van te kunnen plukken. En dan is het moment daar, en keert zo'n zelfingenomen blaag zich na één seizoen aardig voetbal al tegen je!

Vaak wordt gevonden dat voetballers een voorbeeldfunctie hebben. Dus zie je tegenwoordig onmenselijke figuren in een voetbaltenue voor de camera staan praten zonder werkelijk iets te zeggen, doodsbang dat ze iets verkeerd zeggen in hun nadeel of dat niet past in het keurslijf van hun voorbeeldfunctie. Nou, daar zit het hem niet in. Als zelfs het overal in de maatschappij geldende 'voor wat hoort wat'-principe al niet meer van kracht is, is die hele voorbeeld functie bij voorbaat al verkwanseld!

10 augustus 2012 om 12:29

Verbeek is goed met talenten en durft hun de kans te geven, dat is niet echt in de psv cultuur het geval.

Psv kocht vorig jaar ook voor 30 miljoen spelers en werden ook geen kampioen. En nu weer 3-4 nieuwe spelers en nog geen (?) spelers weg (mss manolev/engelaar, maar dat is een zegen als die weggaan).

Bij AZ heb je sowieso een basisplaats en een goede trainer.

10 augustus 2012 om 13:06

Ik neem aan dat je in je eerste zin, 'eigen talenten' bedoeld, want volgens mij waren Willems, Wijnaldum en Strootman bij hun binnenkomst bij PSV nog geen gearriveerde spelers, voor zover ze dat nu al zijn... Maar jouw kijk op de durf om eigen talenten een kans te geven ondersteun ik ten dele. De vergelijking gaat niet helemaal op namelijk. AZ is natuurlijk een andere club dan Psv, waar de druk groter is en winnen een must is. Bij AZ mag best eens verloren worden. In Alkmaar kan men hooguit verrassen en - gezien hun hoge ogen in het vorige seizoen - doen ze dat knap. Maar het verschil in druk maakt, dat AZ rustig het eigen talent kansen kan geven (hoewel die club ook veel van buitenaf haalt). PSV kan dat risico alleen nemen, als het talent goed genoeg is en de omstandigheden het toelaten. De druk is vergelijkbaar met Ajax en Feyenoord, de andere topclubs van Nederland. Alleen heeft PSV een veel minder groot achterland om talenten uit te halen, waardoor de jeugdopleiding veel minder rendeert dan op Varkenoord en de Toekomst helaas. Dus tot zover ondersteun ik jouw oordeel over het niet geven van kansen aan talent.

Waarom ik het ten dele ook niet ondersteun is het feit dat duidelijk verandering op komst is. Labyad brak door, maar die rat wilde zelf niet langer bij PSV voetballen. Maar Memphis Depay en Peter van Ooijen worden wel vaste selectiespelers, terwijl de club geen vervanger haalt als Dereijk vertrekt, maar ruimte laat voor Menno Koch - die vandaag op contractverlenging mocht rekenen. Achter Matavz en Lens is de eigen Juergen Locadia stand-in. En het lijkt me sterk als PSV na Tyton niet haar eigen Jeroen Zoet op de goal gaat zetten, terwijl ik niet uitsluit dat Zakaria Bakkali zijn doorbraak gaat beleven komend seizoen. Me dunkt dat dit blijk geeft van kansen geven aan talenten.

Verder is bedrag niet 30 miljoen, maar iets meer dan 26, hoewel ik onderken dat dit nog veel - te veel - is. Evenmin waar is dat er geen spelers zijn weggegaan. Isaksson, Sinouh, Vennegoor of Hesselink, Stijn Wuytens, Zakaria Labyad, Funso Ojo, Abel Tamata en de anders terugkerende Genero Zeefuik zijn allemaal vertrokken. Niet allemaal basiskrachten of vaste reserves, maar hun plek in de selectie(s) moet wel worden opgevuld.

Een goede trainer heeft PSV ook, anders doe je Advocaat tekort. Dat je minder zeker bent van een basisplaats bij PSV is natuurlijk wiedes. AZ werkt eigenlijk met een veel te smalle selectie om op drie fronten mee te strijden voor de prijzen. Daar betaalde het vorig seizoen de rekening voor, hoewel de prestaties van die club buiten kijf staan.

10 augustus 2012 om 22:46

@gomes1psv

Waarom zou je Maher graag bij Psv zien? Natuurlijk is het een geweldige speler maar volgens mij heeft Psv hem helemaal niet nodig. Psv heeft namelijk genoeg middenvelders met spelers zoals: Strootman, Van Bommel, Toivonen, Wijnaldum, Hutchingson en eventueel Engelaar.

Zo speel je 11 jaar in de jeugd, maak je al op je 17de je debuut in de EL, jongste doelpunten maker in Europa.

Kreeg een heel seizoen het vertrouwen van Verbeek en dan zo ondankbaar doen. Als je bij Psv in de jeugd had gezeten dan zat je nu nog steeds in de A1 Adam, Verbeek en AZ durfde jou de kans te geven en dat het hele seizoen te doen.

Of je verkoopt hem en je pakt 15M en kan 2-3 versterkingen halen en 8-10m op de bank zetten.
Of hij blijft en je hebt een redelijk goed middenveld;
V. Elm
Maher - (vervanger R. Elm/martens/falkenburg)

Een speler die in de voetballerij over geld begint te praten spreekt zichzelf in de meeste gevallen tegen. Maher deed er inderdaad verstandig aan om niet op jonge leeftijd naar het buitenland te vertrekken. In potentie een goede speler. Het is nu te hopen dat hij zich blijft doorontwikkelen en alsnog niet voor het grote geld gaat, want mocht er een grote buitenlandse club zich melden met voor Maher een gunstig uitgangspunt, dan kan dit gegeven interview gewoon de prullenbak in.

Ajax zal Maher never nooit gaan kopen aangezien dat haaks op het huidige beleid zou staan. Een jonge talentvolle middenvelder kopen daar waar we juist talentvolle middenvelders aan het opleiden zijn. Maher is niet noodzakelijk en kunnen we dus wachten op volgend jaar kijkende naar onze eigen talenten.

Denk dat PSV zijn enige optie is maar die zijn ook niet zo gek om een talent voor 10+ miljoen te kopen. Dus of AZ of het buitenland.

ik schat maher nu al klasse hoger in als de jong..dus dit zou mijn opstelling zijn

cillisen
van rhijn
aldeweireld
aankoop
dijks
eriksen
anita
maher
assaidi
sigi
sana/boe

Als hij naar ajax gaat, maakt ajax zich compleet belachelijk.
Het middenveld is al overbevolkt, zeker voor de favoriete positie van maher. Controlerend moet je maher niet zetten.

Ik zou m zou hebben geruild met De Jong en 4mil bij betaald als ik Overmars was

Maher verwijt AZ dat de club zijn ambities beknot. Dat is een erg egoïstische houding. AZ moet Maher maar laten gaan zodat hij zijn ambities kan nastreven. Hij vergeet daarbij dat ook de club bepaalde ambities heeft. AZ wil structureel bij de eerste vijf spelen en heeft daarvoor de transferinkomsten nodig om die ambitie te kunnen waarmaken.

Het enigste wat maher zijn carriere kan belemmeren is op dit moment, dwars gaan liggen en laten zien aan de rest van nederland cq europa dat je dus absoluut geen voorbeeldig prof kunt zijn.
Hij heeft met volle verstand getekend (nog 3 jaar) en zal dat moeten respecteren.
Als maher er nu gewoon nog zo'n topseizoen van maakt als achterliggende dan komen de clubs wel weer en zijn ze ook bereid om voor kwaliteit te betalen, iets wat ze nu niet willen of kunnen.

Hij geeft zelf binnenlandse transfer naar ajax of PSV maar zij hebben beide een goed middenveld? Ajax met Anita, Eriksen en de Jong en PSV met v Bommel, Strootman en Toivonen. Enkel zie ik hem naar PSV gaan als Strootman vertrekt en naar ajax wanneer Anita vertrekt.

10 augustus 2012 om 23:24

Als Anita vertrekt dan gaat Enoh spelen, als Maher komt moet hij de strijd aangaan met Eriksen/de Jong en Schone.

10 augustus 2012 om 23:30

Ik verwacht dat AZ toch een bedrag vraagt dat tussen de 10 en 15 miljoen ligt. Ajax zie ik dat sowieso niet betalen, ook niet als Anita verkocht wordt. Bij PSV vinden ze zo'n bedrag toch ook wel te veel neem ik aan. Onafhankelijk of ze nog een speler verkopen. Zouden ze hun transferrecord moeten verbreken. Maher kan veel willen maar AZ heeft alle recht om een hoog bedrag te vragen.

11 augustus 2012 om 00:43

Wanneer PSV voor Strootman 15 miljoen vangt dan zullen ze inderdaad niet dat zelfde bedrag uitgeven aan Maher aangezien je niet weet of Maher ook zo kan presteren zoals Strootman dat doet. Ik denk dan ook dat het geklaag zonder eind is van Maher, hij zal niet tot een binnenlandse transfer komen.

Janssen is bijna weg en Lodeiro is ook weg, dus is er wel plek bij Ajax.

Met een contract voor 3 seizoenen ben je gewoon stervensduur na een uitstekend seizoen. Ik denk dat AZ een prijs vraagt die Nederlandse clubs niet willen/kunnen betalen.

Ik snap wel dat hij ambitie heeft, maar hij loopt iets te hard van stapel. Presteer nog 1 jaar op hetzelfde niveau en wellicht denk je dan anders over je situatie. Dan is een stap naar een andere competitie wellicht ook verstandig. Dan denk ik bijvoorbeeld aan Duitsland, Italië of een lager geplaatste club in Engeland of Spanje.

Ajax moet zich denk ik vooral verdedigend versterken en PSV heeft de selectie prima op orde. Een verkoop van Toivonen levert denk ik ook niet genoeg op om Maher te kopen en met Wijnaldum hebben ze in principe al een opvolger in huis. Ik verwacht dan ook gewoon nog een seizoen AZ.

Ik zou hem lekker naar PSV laten gaan deze over het paard getilde voetballer!br Trouwens hij zit in de stal van Sigi lens dus Ajax: geen zaken mee doen dit levert alleen maar moeilijkheden op!!!!

Maher mag zijn wensen hebben, maar die heeft AZ ook. Het talent van het jaar laat je niet voor een appel en een ei gaan.
Psv, Ajax maar ook Twente worden gezien als concurenten in de competitie. Ze zullen dus in de buidel moeten tasten als ze Maher willen hebben. Echter zijn de bedragen die AZ voor binnenlandse transfers vraagt nooit abnormaal geweest. Als ze het geld niet voor Maher over hebben dan gaat hij na nog een goed seizoen voor meer naar het buitenland.

Anita voor 8 mil naar Newcastle en dan Maher halen voor +- 5 mil......dit lijkt mij, voor alle partijen een top deal!

11 augustus 2012 om 14:38

Je bent een ''1'' vergeten voor de 5. 15 miljoen is een stuk beter ;-)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren