Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Persie genomineerd voor Gouden Bal 2012

Laatste update:

Robin van Persie is de enige Nederlandse kanshebber op de Gouden Bal 2012. De spits van Manchester United staat tussen de 23 genomineerden die het Franse magazine France Football maandagmiddag naar buiten bracht. Op 7 januari wordt bekend wie door collega’s en trainers verkozen is tot de beste voetballer ter wereld. De laatste drie Gouden Ballen werden allen gewonnen door Lionel Messi.

/

De Gouden Bal wordt al sinds 1956 uitgereikt; sinds 2010 organiseert wereldvoetbalbond FIFA de verkiezing. Messi won de edities van 2009, 2010 en 2011 en is daarmee gedeeld recordhouder, want ook Johan Cruijff, Michel Platini en Marco van Basten sleepten de prestigieuze onderscheiding driemaal in de wacht. Messi wordt goede kansen toegedicht om ook nu weer tot beste te worden gekroond.

Cristiano Ronaldo is de belangrijkste uitdager van de Argentijn: hij won in 2008 en werd ook al driemaal tweede. De overige twintig namen, na Van Persie, Messi en Ronaldo, zijn geen verrassende: Barcelona-middenvelders Xavi (driemaal derde) en Andrés Iniesta (eenmaal tweede) staan erop, net als wereldtoppers als Zlatan Ibrahimovic, Mesut Özil, Neymar, Gianluigi Buffon en Iker Casillas.

De 23 kandidaten:

Sergio Agüero (Manchester City)
Mario Balotelli (Manchester City)
Karim Benzema (Real Madrid)
Gianluigi Buffon (Juventus)
Sergio Busquets (Barcelona)
Iker Casillas (Real Madrid)
Didier Drogba (Chelsea/Shanghai Shenhua)
Radamel Falcao (Atlético Madrid)
Zlatan Ibrahimovic (AC Milan/Paris Saint-Germain)
Andrés Iniesta (Barcelona)
Lionel Messi (Barcelona)
Manuel Neuer (Bayern München)
Neymar (Santos)
Mesut Özil (Real Madrid)
Gerard Piqué (Barcelona)
Andrea Pirlo (Juventus)
Sergio Ramos (Real Madrid)
Cristiano Ronaldo (Real Madrid)
Wayne Rooney (Manchester United)
Yaya Touré (Manchester City)
Robin van Persie (Arsenal/Manchester United)
Xabi Alonso (Real Madrid)
Xavi (Barcelona)

Is Robin van Persie in jouw ogen een serieuze kanshebber?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer voor hem en ons dat hij in een tijdperk voetbalt met messi en cristiano. Afgelopen seizoen fantastisch gedraaid.

29 oktober 2012 om 15:41

1. ronaldo verdient het meest. uitstekend seizoen gehad plus landstitel gewonnen.
2. iniesta: na ronlado verdient iniesta hem het meest: ek gewonnen en uitstekend seizoen gehad.
3. messi: uitstekend seizoen gehad.
4. ozil: uitstekend seizoen gehad plus landstitel gewonnen.

aanpassing:

stelletje debielen, ik zeg toch niet omdat ronaldo alleen landstitel heeft gewonnen dat hij de gouden bal verdient?? ronaldo en messi waren ongeveer gelijk kwa individuele presentatie. mrr in dit geval heeft ronaldo een voordeel omdat hij de landstitel heeft gewonnen. wtf is miss met jullie, van waar komen all die omlaag duimpjes. ga een fucking leven zoeken inplaats van mijn bericht beetje omlaagduimpje te doen.

29 oktober 2012 om 16:11

Jij bent vast heel objectief!

29 oktober 2012 om 16:25

Jij vast ook 'messi8'. Hij heeft gewoon een punt. Ronaldo heeft met Real het kampioenschap gewonnen dit jaar. Barca heeft geen grote prijzen gewonnen. De enige die van Barca de prijs zou kunnen winnen is Iniesta, door het gewonnen EK. Mijn voorkeur gaat uit naar Ronaldo of Yaya Toure

29 oktober 2012 om 16:29

nogmaals, het gaat niet om hoeveel je hebt gewonnen, maar om hoe goed je hebt gespeeld. volgens jullie logica zou Casillas dan met de prijs weglopen, Ronaldo dus niet.

29 oktober 2012 om 16:33

Maar sinds wanneer moet je een Ek of WK winnen om de beste voetballer ter wereld te zijn. Pele heeft het ook al over deze onzin, dat hij een betere voetballer was dan Messi, omdat Messi nog geen WK heeft gewonnen.
De Gouden Bal is toch bedoelt als persoonlijke prijs? Een WK, EK, CL of landstitel is de teamprijs.
Ik vind Messi de allerbeste voetballer, maar Ronaldo is zonder twijfel een wereldtopper. Het is denk ik gewoon een questie van smaak, ik vind de dribbels van Messi veel genialer dan de acties van Ronaldo, zeker als je naar effectiviteit kijkt.

29 oktober 2012 om 16:37

Bij deze verkiezing gaat het om de beste speler van het jaar.
Heeft dus niets met gewonnen prijzen te maken.
In dat geval lijkt het mij zelfs voor een Madrileen een uitgemaakte zaak dat Messi deze prijs hoort te krijgen dit jaar.

29 oktober 2012 om 16:37

@realmadrid_7
volgens mij gaat de gouden bal om de de beste voetballer. niet om het beste team. dus omdat barca geen grote prijs heeft gepakt, wordt hij niet de winnaar?
natuurlijk gaat messi die prijs winnen. record na record aan doelpunten. veel assists. ongelooflijk goed gespeeld. daar kan een landstitel niet tegenop hoor.
en iniesta moet hem winnen voor messi? omdat hij de EK heeft gewonnen? messi heeft geen EK mogen spelen. lekker eerlijk dan.

Edit:

vergeet al het bovenstaande.
60 wedstrijden.
73 goals.
29 assists.
maakt helemaal niks uit hoe en wat, dan win je gewoon de gouden bal. dan Moet je de gouden bal winnen.

29 oktober 2012 om 16:41

Het is toch een prijs voor een individuele speler, toch niet voor het team?

29 oktober 2012 om 18:19

@august26,
je hebt gelijk maar waarom is dan in godsnaam Pique geselecteerd?? Kompany heeft een veel beter jaar gehad net als Thiago Silva, ik begrijp daar dan weer niks van!

29 oktober 2012 om 18:33

@realmadrid_7 Wat dacht je van Mata of Torres: uitstekend seizoen gehad plus CL gewonnen plus FA cup gewonnen plus het EK gewonnen plus ze verdienen het gewoon.. oja en een uitstekend seizoen gehad.

29 oktober 2012 om 18:37

Bestaat er zoiets als objectiviteit binnen het voetbal?

Als je puur kijkt naar de resultaten en prijzen dan gaat het tussen Ronaldo en messi, zoals altijd eigenlijk.

29 oktober 2012 om 20:03

Wat een bekrompen blik op voetbal heb jij zeg. Alsof alleen aanvallers die veel scoren of assists geven de gouden bal kunnen winnen.
Zou toch wel bizar zijn dat je hiermee 2/3 van de spelers op voorhand uitsluit, alleen al op basis van hun positie in het elftal.

30 oktober 2012 om 02:41

@stolivhina en Monkeyboy

Het slaat helemaal nergens op wat jullie zeggen. Het gaat wel degelijk ook om de prijzen die ze gewonnen hebben. Anders zou Drogba ook nooit geselecteerd zijn. Bovendien beslissen de collega's en trainers dat nog altijd, misschien dat kun een behaalde prijs wel belangrijk vinden, dat is voor elk individu anders.

30 oktober 2012 om 11:06

Zowiezo win jij de gouden bal voor de meeste Niet-likes 56 stuks!
En wie is Ronlado ?

29 oktober 2012 om 15:46

Hoezo ons? Hij brengt Oranje absoluut niets.

On: Als je puur naar afgelopen seizoen kijkt qua prestaties zou ik gaan voor Drogba, omdat hij de belangrijkste prijs in Europa in zijn eentje naar Chelsea bracht, ook al is dat een beetje subjectief. Ik hoop wel dat het iemand anders dan Messi wordt, anders komen de verhoudingen een beetje scheef te liggen. Het kan niet zo zijn dat Messi 4x op rij wint en Ronaldo geen enkele keer. Real won het kampioenschap, Barca geen grote prijs, laat het dan maar Ronaldo zijn.

Verder is het logisch dat het een aanvaller wordt, die krijgen (onterecht) altijd het meeste lof. Verdedigers werken soms harder en krijgen niet de complimenten die ze verdienen.

29 oktober 2012 om 16:13

Daar ben ik het niet mee eens.. zonder jullie verdediging lagen jullie er al lang uit

Niet meer dan logisch eigenlijk, hij speelde afgelopen seizoen fantastisch bij Arsenal. Ik verwacht dat de laatste 3 uiteindelijk Messi, C. Ronaldo en Iniesta zullen zijn.

29 oktober 2012 om 15:22

Messi, Ronaldo en Pirlo zou ik ook beamen.

29 oktober 2012 om 15:29

Één van die sowieso!
Wat een slechte grap trouwens dat Balotelli hier tussen staat op basis van 2 leuke goals tegen Duitsland op het EK.

29 oktober 2012 om 15:42

En Busquets omdat ie zoveel valt

29 oktober 2012 om 15:49

Busquets hoort zeker in dat rijtje thuis

mensen kijken alleen naar zijn gedrag maar het is echt een van de slimste spelers ter wereld

hoort gewoon in de top 23

29 oktober 2012 om 16:36

Busquets is zeker een goede speler. Zonder een Busquets kunnen spelers als Xavi en Iniesta hun spel niet spelen. Busquets is een speler die veel minder in de schijnwerpers staat (buiten zijn af en toe zeer opvallende acteerwerk), maar is echt oh zo belangrijk.

29 oktober 2012 om 16:43

Haha Busquets en schijnwerpers, goeie

29 oktober 2012 om 17:02

Ik vind dat Falcao, Pirlo of Ronaldo hem verdient. Geen Messi dus. Hij doet elke keer hetzelfde en dan is het op een keer ook niet meer geniaal.

29 oktober 2012 om 17:40

Als je eens Barça gaat kijken zul je zien dat hij zeker niet elke keer hetzelfde doet.

29 oktober 2012 om 17:50

Nee daarom is het ook zo een goede acteur. De ene keer pakt hij zijn knie en de andere keer zijn tenen!

Lijkt me terecht, andere grote Nederlandse voetballers hebben niet een geweldig seizoen gehad.
Wllicht dat Huntelaar ook in aanmerking had kunnen komen maar anders had ik me geen Nederlander kunnen bedenken

29 oktober 2012 om 15:25

Sorry hoor ik wil Huntalaar niet tekort doen maar om nou te zeggen dat Huntelaar ook in aanmerking komt? Spitsen als Falcao en Zlatan zijn veel beter dan Huntalaar en die zullen eerder genoemd worden in dat lijstje.

29 oktober 2012 om 15:29

die staan er beide dan ook in, en ik ben het met je eens dat Huntelaar totaal niet in aanmerking komt om genoemd te worden op zo'n lijst. dan moet je toch echt wat meer laten zien. het enigste wat huntelaar kan is scoren, voetballen zelf kan hij niet.

29 oktober 2012 om 15:37

Googleit zegt ook niet dat Huntelaar erin moet, hij zegt dat hij de enige Nederlander is die misschien ook nog in aanmerking zou komen.

29 oktober 2012 om 17:00

Op zich zou het niet heel verwonderlijk zijn als de topscoorder van de op 2 na sterkste competitie ter wereld in deze lijst zou staan. Huntelaar heeft gewoon een uitstekend seizoen gedraaid. Buiten dat hij bij lange na niet in de buurt komt om deze prijs te winnen had hij wel eerder een uitverkiezing verdiend dan bijvoorbeeld Balotelli.

Heeft een geweldig jaar achter de rug maar zal de prijs niet winenn simpelweg omdat er beter is. Het zal de inmiddels welbekende strijd tussen Messi en C. Ronaldo worden. Het zou mooi zijn als hij bij de top 3 komt maar ook dat verwacht ik niet.

29 oktober 2012 om 15:29

Verwacht niemand. Iniesta werd ook nog verkozen tot beste speler op Europese velden dus die zal de 3e zijn.

Terecht, als je ziet wat hij het afgelopen jaar allemaal gepresteerd heeft bij Arsenal. Ook hoort het dat de beste speler van de BPL genomineerd wordt hier.

Hahahahaha, dit is een droom voor me!

Me beiden favoriete spelers worden geselecteerd (messi en Persie).

Maar nu even weer serieus, Messi gaat hem wel terecht winnen hoor , dit is niet echt boeiend nieuws

Edit: Allemaal Sheldon Coopers hier die geen sarcasme kennen, maar ik geef toe, door de formulering was het ook een beetje mijn schuld, niet helemaal te begrijpen.

29 oktober 2012 om 15:28

Wat een trieste verschijning ben je als dat echt een droom voor je is. Een 22-jarige jongen wiens droom is dat twee strontrijke voetballers, die jou niet kennen en niet van jou bestaan afweten een prijs winnen wat verder niet in jou voordeel zal werken en je wordt letterlijk helemaal dolgelukkig? Ik zou maar heel gauw wat doelen in je leven gaan opstellen want als zoiets als dit een droom voor je is?

29 oktober 2012 om 15:50

Nee, jij bent een leuke vent. Word jij, en met jou miljoenen andere mensen, ook niet dolgelukkig als jouw club de titel wint? Een club waar tientallen strontrijke voetballers spelen die jou niet kennen en ook niet van jouw bestaan afweten?

29 oktober 2012 om 15:53

Hey, Scheldon Cooper!

29 oktober 2012 om 15:57

Wat maakt het nou uit wat hem gelukkig maakt. De een wordt dolgelukkig als hij een sudoku puzzel oplost en de ander als twee van zijn favo voetballers voor de gouden bal genomineerd worden. Wie ben jij om dat dat voor hem te bepalen?

Als we volgens jou overtuigingen gaan leven, dan is iedereen op deze site levenloos, want we zitten serieus te discussieren over 22 miljonairs die tegen een bal aan kunnen trappen en die ook niks van ons bestaan weten.

29 oktober 2012 om 15:59

Ik ben een topgozer. Ik word inderdaad blij als mijn favoriete club of mijn land iets zou winnen. Die discussie hoeven we niet eens te voeren want dat is in geen enkele zin te vergelijken met een speler die een individuele prijs wint gozer dat weet je zelf ook wel.

Heel zielig om nu ineens te gaan doen alsof je sarcastisch was Nolegend.

29 oktober 2012 om 16:01

We hebben het hier over dromen. Ik mag iemand triest vinden als het voor hem een droom is dat een totaal onbekende een individuele prijs wint. Dat mag ik vinden toch?

29 oktober 2012 om 16:09

Ja en ik doe net alsof ik sarcastisch was omdat ik wat om je mening geef?? Ik maak dat verder niet af anders wordt ik nog eens grof in mijn bewoording en da wl ik liever niet.

Ontopic: nogmaals... Ben er zeker van dat Messi hem weer gaat winnen.

29 oktober 2012 om 16:10

Hoe is dat niet te vergelijken? Exact hetzelfde ding, enkel wat andere parameters.

En natuurlijk mag je iemand anders z'n dromen triest vinden, niemand die iets anders beweert, toch?

29 oktober 2012 om 16:47

Exact hetzelfde? Een club vertegenwoordigt meestal de stad waar je vandaan komt. Een club is een iets, niet een iemand. Ajax vertegenwoordigt bijvoorbeeld Amsterdam. Daarom is iemand die uit Amsterdam komt meestal ook vanzelfsprekend voor Ajax. Ajax staat dus ergens voor. In deze situatie de stad waar je vandaan komt. Een stukje verbondenheid. Het vertegenwoordigt tienduizenden mensen. Als jij in het buitenland zegt ik kom uit Amsterdam, dan denken ze meteen aan Ajax. Als de club dan veel Cl-titels heeft dan kan je zeggen mijn club Ajax heeft dit en dit. Daar kan je trots op zijn. Het is jou club die deel je met tienduizenden mensen zoals ik al eerder zei. Een individu die een individuele prijs wint, die wint die prijs voor zichzelf. Niemand heeft er baat bij en hij vertegenwoordigt niemand behalve zichzelf. Je kan dus blij voor hem zijn, maar als het een droom voor je is gaat dat mij te ver.

Hoe kan je een club dus vergelijken met een individu die iets bereikt? Als Ajax iets zou winnen dan zou dat dus voor heel Amsterdam zijn. Sjonge jonge wat een niveau dat ik dit nog moet uitleggen.

30 oktober 2012 om 14:34

Als ik mensen in het buitenland vertel dat ik uit Amsterdam kom, beginnen ze meestal over wiet en hoeren en niet over Ajax.

On-topic: Messi gaat hem gewoon winnen, hij heeft veruit het beste voetbal laten zien

Dat is al heel wat. Ben benieuwd hoe ver hij zal geraken.
Kans is overigens nihil dat hij hem wint. Die twee (of drie) geweldenaren die in Spanje rondlopen worden hoogstwaarschijnlijk hoger aangeslagen. Ook zal de dramatische vertoning van het Nederlands Elftal op het EK absoluut in het nadeel spreken van Robin, ook al kon hij daar nauwelijks wat aan doen.

Edit: met de drie geweldenaren bedoel ik de doelpuntenmachines. Er lopen er natuurlijk meer rond maar doelpunten tellen meestal zwaar mee.

29 oktober 2012 om 15:31

Als dat meetelt, en dat doet het, wint Ronaldo hem ook niet. En Messi heeft de laatste jaren ook maar barweinig gepresteerd met Argentinie.

29 oktober 2012 om 15:38

Daar zit zeker wat in, maar het bizarre doelpuntenaantal van deze twee heren zal ze vermoedelijk toch wel in de top drie zetten. Ronaldo heeft de PD gewonnen, beiden zijn ze tot de laaste 4 van de CL gekomen. Iniesta heeft een magistraal jaar gedraaid, ook op het EK, die geef ik ook nog een goede kans. En Falcao, die heeft (bijna) in zijn eentje de Champions League winnaar vernietigd en de EL voor Atletico gewonnen.

29 oktober 2012 om 15:50

ik zou ook voor falcao kiezen wat een fenomeen pff.

29 oktober 2012 om 16:17

Ik vind Falcao en Van Persie de beste menselijke spelers. Die andere twee zijn te goed.

Leuk dat hij erop staat, maar het stelt niet veel voor. Zijn naam staat alleen op de lijst om de lijst te vullen. De echte strijd zal tussen Messi en Ronaldo gaan, met als outsider Iniesta. En die verdienen hem allemaal.

29 oktober 2012 om 17:44

Of met Falcao als outsider. Die heeft ook heel wat doelpunten op zijn naam staan, en daar zitten ook heel wat mooie doelpunten tussen.

Mooi voor hem dat hij genomineerd is na een geweldig seizoen bij Arsenal. Maar ben bang dat Ronaldo en Messi toch de strijd echt gaan uitmaken.. RvP verdiend wel een plek in de top10!

Terecht! Wat heeft die jongen een goed seizoen gedraaid en is hij nu ook weer super bezig bij Manchester United. Toch maakt hij geen schijn van kans door twee van 's werelds beste spelers allertijden Messi en Cristiano Ronaldo. En hij heeft natuurlijk geen prijzen gepakt. Met Arsenal niet en met Nederland niet. En zijn resultaten bij Nederland zijn ook niet altijd zo goed.

Niet meer dan logisch toch, best speler van PL vorig seizoen en dit seizoen ook al lekker bezig

Een kandidaat is hij zeker en vast. Ik vergelijk hem altijd met Benzema, Rooney en Messi, types 9 10 in één lichaam. Ze kunnen het spel belachelijk goed verdelen, soms beter dan de natuurlijke spelverdelers en ze kunnen daarbovenop nog eens doelpunten maken. Heerlijke voetballers,sowieso de beste Nederlandse voetballer.

Nou goed, iedereen weet wel wie de beste voetballer ter wereld is, en aangezien de Gouden al geen teamprestatie, maar een individuele prijs is, kunnen we de komende Gouden ballen zo goed als zeker aan die persoon gaan geven. Het zou me dan ook niet verbazen dat iemand anders hem krijgt dit seizoen, gewoon omdat het al vanzelfsprekend en voorspelbaar is.

Dus wat mij betreft mag France Football eens met een Goudenbal-verkiezing voor iedere linie afkomen, het is dan zoveel eerlijker voor de rest.

29 oktober 2012 om 15:29

Waarom is Pique genomineerd? Of zelfs Neymar? Haha sommige namen zijn echt goed voor mijn lachspieren. Balotelli? Maar geen Kompany? Apart.

Maar goed Messi is gewoon de beste voetballer atm, niks op aan te merken.

29 oktober 2012 om 15:33

@ Zola

Inderdaad, waarom uberhaupt 23 kanshebbers? nomineer er dan 10 ofzo, nu is het een beetje vreemd. Het idee van Grandepulga vind ik ook wel goed, voor iedere linie een bal.

De kans dat een keeper of verdediger de prijs wint is al jaren erg klein, alleen Cannavaro wist hem voor het laatst als verdediger te winnen als ik het goed heb.

29 oktober 2012 om 15:37

Ja dat zou geweldig zijn. Bedoel Messi heeft niet echt geweldige wedstrijden gekeept zoals Cech of Casillias...

Dat zou meer op zijn plaats zijn. Voetbal veranderd, dit is er 1 waar iedereen bij gebaat is.

29 oktober 2012 om 15:46

Neymar is net als Robinho en Nani een hype, reden dat hij er in staat is om z'n vele liefhebbers te plezieren.

Neymar en Balotelli wel, maar Kompany niet. Grappig toch. xd

29 oktober 2012 om 16:00

Ik heb niet de hele lijst gezien, maar staat Pique er echt tussen? Dat is wel hilarisch, heeft vorig seizoen amper gespeeld en nu dit seizoen weeral, de wedstrijden van dit seizoen zijn goed van hem als hij speelt, maar alsnog gewoon te weinig, hij zou nooit in die lijst mogen worden opgenomen.

Balotelli begrijp ik ook niet,maar Neymar begrijp ik dan iets meer, maar begrijp dan ook weer de critici vanwege het feit dat Neymar nog in de Braziliaanse competitie speelt.

29 oktober 2012 om 16:23

Dus omdat hij in de Braziliaanse serie a speelt mag hij niet genomineerd worden?
Any way..

Een mooie beloning voor hem dit. Ookal hij hem niet zal winnen. Als hij in de top 10 eindigt, is het een absolute boost voor hem.

Voor iedere linie een goudenbal hoeft niet, want in principe bestaat dat al. De Uefa maakt ieder jaar haar "beste" elftal bekend. Dat is precies hetzelfde.
Dat Kompany niet erin staat en Pique wel heeft gewoon te maken met de goede relatie tussen Barcelona en Uefa/fifa. Niemand begrijpt waarom hij erin staat. Ik weet niet of Kompany erin zou moeten staan. Maar het zou leuk zijn voor jullie Belgen.

Over precies een maand wordt de shortlist bekend, ik voorspel: messi, cr7, iniesta.br Tevens denk ik ook dat dat de eindstand zal zijn op 7 januari.br Ik denk overigens dat robin op plek 4-7 zal eindigen met concurrentie van zlatan,xavi,ramos,cassilas en falcao

ik verwacht dat de strijd wederom tussen messi en ronaldo zal gaan, maar ik denk dat er een top 5 plaats zeker in moet zitten voor van Persie.
het verbaast me trouwens dat een ballotelli en pique erbij zitten.

29 oktober 2012 om 17:03

Idd, waarom in godsnaam Piqué?

Messi, Ronaldo en Casillas. Ik vind Messi de beste speler van de wereld, maar Ronaldo heeft bijvoorbeeld weer de primera division gewonnen en in de halve finale van het EK gestaan. Ik vind de laatste tijd Ronaldo ook weer beter spelen. Ik ben dus eigenlijk indifferent tussen deze spelers. De derde plek is voor Casillas omdat hij al jaren super en constant presteert en het EK en de primera division gewonnen heeft.

Maar eigenlijk zouden er prijzen moeten komen zoals beste keeper, middenvelder etc. Want een Casillas kan je niet vergelijken met Messi.

Een ding is wel zeker: als je deze 23 kandidaten uit 23 gold packs zou krijgen in Fifa Ultimate Team, ben je getekend voor het leven!

ON: Het gaat sowieso tussen Ronaldo en Messi. Robin verdient naar mijn inzicht wel een plek in de top 10.

29 oktober 2012 om 15:55

Wel knap als je Drogba in een pakje weet te krijgen.

Ik vind het toch opvallend dat Balotelli hier tussen staat. Natuurlijk leuk voor die gozer, maar niet geheel terecht. Ik had dan eerder iemand als Thiago Silva bij deze lijst gedaan.

Maar het gaat natuurlijk om de laatste 3 die overblijven. Ik denk dat, datmessi, Ronaldo en Xavi/iniesta/pirlo worden. Tussen de laatste kan ik niet kiezen haha.

29 oktober 2012 om 16:27

Kan je ook van Pique zeggen, heeft amper gespeeld de laatste tijd. Als hij speelde, speelde hij niet ' Ballon D'or'-goed' naar mijn mening.

29 oktober 2012 om 18:13

Nee klopt, was ook een tijdje uit vorm. Maar Balotelli viel mij het meest op.

Terecht natuurlijk dat Robin genomineerd wordt, doet het al een tijd enorm goed in Engeland, dit jaar ook alweer 7 doelpunten in de Pl.

Maar ik verwacht toch wel dat Messi de bal voor de derde keer op rij zal gaan winnen. Gezien zijn prestaties en voetbal in het algemeen is dat ook verdiend, Ronaldo doet enorm goed mee en is ook fantastisch maar Messi heeft over alle facetten van het voetbal gezien toch meer kwaliteit.

Gewoon verdiend, misschien wint hij hem niet, top-3 zou ook wel hele prestatie zijn. Waarom staat in vredesnaam Benzema op de lijst? Ik vind hem echt geen goede spits, mist ook veel kansen. Mijn 5 favorieten zijn dan Messi, C. Ronaldo, V. Persie, Casillas en Falcao. Ook Pirlo mag er van mij nog bij. Is gewoon lastig kiezen..

Wat heeft Balotelli nou weer in dit rijtje te zoeken? Zo nu en dan een leuke actie waar hij laat zien talent te hebben, maar nog wisselvalliger dan het weer in Nederland. Zijn er nog wel meer trouwens waarvan ik me afvraag wat ze er tussen doen, maar zal wel zijn om lijst op te vullen.

Niet dat het veel uitmaakt, gaat toch tussen C. Ronaldo en Messi.

29 oktober 2012 om 15:49

Dat is inderdaad één van die namen die ik niet snap. Net als Neymar, maar dat zal ik maar niet te hard roepen want dan valt de helft van de bezoekers over me heen

29 oktober 2012 om 17:36

Je zet Neymar en Balotelli dus in dezelfde "mixing" pot? hm okok.

29 oktober 2012 om 18:07

Net als bij Balotelli vind ik het bij Neymar nog wat vroeg om hem tot beste voetballer ter wereld te kronen.

29 oktober 2012 om 17:38

En Iniesta denk ik, aangezien hij voetballer van het jaar werd.

29 oktober 2012 om 18:19

Echt belachelijk dat Balotelli erin staat. Echt een oververhypte speler.
Volgens mij de enige speler in deze lijst die geen basisplek heeft bij zijn club.

Leuk voor Van Persie dat hij is genomineerd. Hij wint hem natuurlijk niet, maar het is toch een verdient stukje erkenning.

Ik blijf toch altijd verbaasd kijken naar sommige namen in de lijst, maar dat zal wel aan mij liggen.

Messi, Ronaldo, Iniesta, Casillas, Pirlo en Van Persie zullen de top6 wel gaan uitmaken. Misschien dat Falcao kan gaan profiteren van de hype die rondom hem is ontstaan maar dit lijken mij toch de zes grootste kanshebbers, waarbij Messi wel zal gaan winnen.

Wat doet Pique daar echt goudenbal prijs is echt niet om serieus te nemen lachwekkend prijs is het..
Messi gaat hem toch winnen omdat er een soort orgasme is om hem heen de Messi geilheid houd maar niet op.

ibrahimovic speelde goed ek, speelde goed in de cl en scoorde 28 goals in de meest verdedigende competitie die er is. dus zou eerder een top 3 verdienen dan een iniesta of xavi.

29 oktober 2012 om 16:10

Niet heel geweldig op het ek, niet heel goed in de CL en nog geen 30 goals in een redelijk zwakke competitie, dan van persie of aguero maar.

29 oktober 2012 om 18:13

2 goals en 1 assist in 3 wedstrijden op het ek. in een poule met frankrijk engeland en oekraine...

in de cl speelde die goed dit seizoen, alleen pech dat barca kuipers omgekocht had.

28 goals in de serie a is moeilijker dan 28 goals in de primera division hoor, veel moeilijker.

zlatan is een klasse beter dan van persie en aguero

29 oktober 2012 om 18:53

Ik heb het over v persie die scoorde in de premier league, en scoorde er meer messi en ronaldo staan hier boven met 50 en 46 goals, en veel beter spel.

Wat ik een beetje vreemd vind is waarom Didier Drogba er tussen staat. Geweldige speler hoor en ook van een geweldig niveau, maar ik vind dat je de bal alleen kunt verdienen als je ook fantastisch bent in de grootste competities.

Drogba was ook fantastisch bij Chelsea, maar nu die in China speelt, vind ik niet dat hij echt recht heeft om kans te krijgen op de bal.

29 oktober 2012 om 15:40

Het gaat om het jaar 2012. Van januari tot het einde van het seizoen heeft hij gewoon gespeeld voor Chelsea en goed gepresteerd. Daarom staat hij op de lijst. In het jaar 2013, zal hij waarschijnlijk niet meer op de lijst staan juist om de reden die jij geeft: China.

29 oktober 2012 om 16:46

Aa, over het seizoen 2011/2012, had ik niet aan gedacht! Bedankt jongens.

29 oktober 2012 om 15:41

Prijs gaat toch over het seizoen 2011/2012? Dat gehele seizoen gewoon bij Chelsea gespeeld en bijna hoogstpersoonlijk Chelsea de Champions League bezorgt. Vind het niet meer dan terecht dat hij er tussen staat.

Ik hoop eigenlijk dat Pirlo het wint. Regisseur van Juventus en Italië. Zal waarschijnlijk wel weer Messi worden.

mooie lijst met namen zeg, al ben ik van mening dat balotelli en drogba hier niet in thuis horen. balotelli heeft een aardige periode gehad vorig seizoen, maar is in belangrijke wedstrijden vaak niet eens basisspeler en drogba heeft toch echt zijn beste tijd gehad en heeft de helft van het jaar in china gespeeld.
verder had ik graag kompany in de lijst gezien, want wát een topper is dat!

Mooi voor RVP maar hij zal denk ik niet in de top 5 komen.

1. Messi
2. Ronaldo
3. Iniesta

Logisch. Dat hij er vorig jaar niet tussen stond was lachwekkend. Het is gewoon een super spits en hij behoort zeker tot de top 5 naar mijn mening. Hij heeft een geweldig jaar gehad en was constant beslissend voor zijn team.
Edit: Waarom staat Balotelli nou in hemelsnaam op die lijst haha.

Volgend jaar staan Juan Mata en Hazard ook gewoon tussen die lijst.

Big joke dat Balotelli en Pique erin staan en Kompany niet, maar goed. Slechts twee verdedigers. Keepers nomineren, dat gaat net nog.

Mijn top10 2011/2012 1. Messi 2. Ronaldo 3. Iniesta 4. Kompany 5. Van Persie 6. Cech 7. Chiellini 8. Ramos 9. Pirlo 10. Neuer

29 oktober 2012 om 17:28

geen falcao

29 oktober 2012 om 17:32

Falcao niet in de toptien en Kompany op plek vier. Amai, ge kunt het ook overdrijven he

29 oktober 2012 om 17:56

Volgens mij is er in plaats van Cech en Neuer een betere keeper te vinden, die Iker Casillas heet, maar dat is dan weer mijn mening.

29 oktober 2012 om 20:38

Cech en Neuer hebben een geweldig jaar achter de rug. Cech heeft Chelsea enorm veel punten geschonken.

@shakhtar Er mag toch een verdediger in m'n top10. Falcao scoorde vorig seizoen 'maar' 23 keer, dit seizoen is hij pas echt ontploft.

Effe gecheckt en wat ik zeg klopt niet echt, ik dacht dat het om het seizoen 2011-2012 ging en niet het volledige jaar 2012. Dus Kompany mag inderdaad wat lager en Falcao hoger.

ik hoop dat het falcao wordt hij is echt een fenomeen en in staat om in een nog beter elftal de doelpuntenvan messi en ronaldo te evenaren, als hij het niet wordt dan maar pirlo kroon op een geweldige carierre zou ik zeggen.

het zal uiteindelijk wel uit draaien op een messi of een ronaldo

Deze lijst met namen is veel te groot man.. Je kan er beter 5 nomineren messi ronaldo iniesta xavi en ozil ofzo. iedereen weet toch al wie er gaat winnen en om dan 23 spelers voor jan lul te nomineren...

29 oktober 2012 om 15:48

Er komt ook een shortlist op 29 november, ik vraag me alleen af of ze dan nu eerst stemmen dan top 3 hebben en dan opnieuw laten stemmen voor die 3, of eigenlijk de uitslag al hebben op 29 november en dan mensen nog een maand in spanning laten voor wat extra hype rondom de top 3.

Vervang Pique met thiago silva en balotelli met kompany en het is een eerlijkere lijst, vroeger stonden er ook vaak grote namen tussen zelfs als diegene bv 3/4 van het jaar eruit lag met een blessure of geen bal raakte, dat irriteerde me altijd aan deze prijs.
Overigens had misschien ipv Benzema ook een Bayern speler of Dortmund speler gekund, sommigen van hen hebben het beter gedaan, als ik eerlijk ben vind ik trouwens dat higuain het beter doet sinds januari tot nu dan Benzema.

Ik denk dat Iniesta een erg gevaarlijke outsider is. Zal me niks verbazen als hij er mee van door gaat. Prima seizoen voor Barca + Spanje aan een EK titel geholpen. Redelijk goede pluspunten.

Ik vindt dat Casillas em moet winnen. Het zal toch niet gebeuren maar hij is zo geweldig goede keeper. Iedereen kijkt altijd naar Ronaldo en Messi terwijl Iker toch aardig wat punten heeft gepakt voor Real en mede daardoor de titel.

29 oktober 2012 om 16:16

Op basis van de voorbije tien jaar zou ik je gelijk geven, maar dit seizoen vind ik hem redelijk wisselvallig

Het is makkelijk om te zeggen dat Messi in een goede ingespeelde ploeg speelt en daardoor zoveel scoort. Velen zeggen ook dat het komt omdat de rest van de spaanse competitie geen rukt voorstelt.
Ik noem Thierry Henry, hij speelde in een elftal met Bergkamp, Pires, Vieira samen.
Is Bergkamp zoveel minder dan Pires?
en toch Henry maar " 30 " keer.
Daarnaast stelde de PL destijds niet zoveel voor.
Chelsea was bij lange na niet eens zo goed.
er was geen Mancity
Het ging alleen maar tussen Manu en Arsenal.
Ik denk dat Messi

29 oktober 2012 om 16:00

De premier league was toen der tijd beter, de invincibles zouden opnieuw ongeslagen kampioen worden en het manchester van toen zou het huidige van de mat spelen, zelfde geldt voor het chelsea van mourinho.
30 goals was en is gewoon geweldig goed, als spits had je over het algemeen een fantastisch jaar als je 25 goals had, boven de 30 is uitzonderlijk.
Het is alleen omdat de afgelopen 3 jaar Messi en Ronaldo zo achterlijk veel scoren dat het nu weinig lijkt, bv ons eredivisie record staat al 60 jaar op 45 dacht ik ? zij zijn er allebei overheen gegaan vorig jaar in een competitie die 10x sterker is, gestoord toch?

Met alle respect wat doen Pique en Balotelli op deze lijstje! Maak er dan een lijstje van 21 van want, deze twee verdienen het in verre verste niet om winnaar te zijn. Pique heeft na zijn eerste fantastische jaar alleen maar gesukkeld met zijn vorm en blessures. Balotelli heeft niet eens een basisplaats bij Man.city. Namen als Mata, Vidal, Kompany, Marchisio, Chiellini, Ribery, Hummels, De Rossi, Mascherano en ga zo maar door waren een tig keer beter dan deze twee.

Drie van deze 5 namen gok ik in de top 3 tegen te komen; Iniesta, Messi, Ronaldo, Pirlo, Casillas.
Het zou onverdiend zijn als Xavi erin zou staan, was vorig jaar niet bijzonder, goed, maar niet buitengewoon!

29 oktober 2012 om 15:57

Balotelli staat er alleen maar op vanwege z'n EK en Pique.... Ik weet het ook niet. Ze hadden beter Silva erbij kunnen zetten, snap echt niet waarom hij ontbreekt op dit lijstje.

29 oktober 2012 om 16:06

Hij was echt slecht op het EK, hij verbloemde het alleen met die twee doelpunten. Hij heeft zoveel 100 kansen laten liggen. Silva was ook niet echt werelds hoor, seizoen 2011 was hij wel echt fenomenaal maar 2012 is zeker niet zijn jaar geweest. De namen die ik noemde waren echt goed in 2012 en je hebt er een nog een aantal.

Edit: Tenzij je natuurlijk Thiago Silva bedoelt, dan geef ik je groot gelijk. Ik dacht de Silva van City.

29 oktober 2012 om 16:13

Ik bedoel ook de Silva van City haha. Ik vond hem juist geweldig spelen in het kampioensjaar van City. En op het EK was hij ook goed.

1. andrea pirlo een geweldig seizoen met juve gehadt niet 1x verloren + een geweldig wk gespeeld.
2. cristiano ronaldo kampioen met spanje en een geweldig seizoen gespeeld.
3. radamel falcao geweldig seizoen gespeeld en heel belangrijk voor athletico geweest.
4. lionel messi geweldig seizoen gespeelt + topscorder

29 oktober 2012 om 16:49

Je bedoelt EK ipv. WK.

30 oktober 2012 om 14:04

ook goed maar het gaat om het prencip toch?

30 oktober 2012 om 16:35

Dat klopt.

Barca heeft de drie beste voetballers ter wereld in zn team.

1 messi
2 xavi
3 iniesta

Ronaldo is een fantastische voetballer, maar ziet het allemaal net een fractie minder snel dan deze drie kleine giganten.

De reden waarom Messi overigens zal winnen is omdat hij alle stemmen in midden/zuid amerika krijgt, op Brazilië na natuurlijk.
Dit was de laatste keren ook al zo en zal nu voor het verschil zorgen, Messi en ronaldo zullen redelijk gelijk opgaan in Azië en Afrika en met in Europa concurrentie van Iniesta.
Daarbuiten heeft messi ook de gunfactor over Ronaldo en heeft hij het beste individuele jaar in de historie van voetbal gedraaid.
Daarom denk ik dat hij 1 wordt, Ronaldo 2 en Iniesta 3, wat voor mij ook een eerlijke uitslag zou zijn.

Uhh, waarom staat David Silva niet op dit lijstje? Hij is de absolute spelmaker bij City en speelde ook nog een ijzersterk EK met het Spaanse elftal.

29 oktober 2012 om 16:02

Precies, en dan staat die koekenbakker Sergio Ramos er wel tussen. Onbegrijpelijk.

29 oktober 2012 om 17:37

Sergio Ramos heeft dit seizoen veeel en veeel beter gespeeld dan die koekenbakker Pique.

Een goede prestatie van Van Persie. Veel kans maakt hij niet, maar ja, het zegt wel iets dat hij genomineerd is. Ik denk niet dat hij voor de top 5 in aanmerking komt. Dit zou ik kiezen:
1. Ronaldo
2. Messi
3. Casillas
4. Pirlo
5. Özil
6. Iniesta
7. Falcao
8. Ibrahimovic
9. Van Persie
10. Alonso
...
23. Pique

Ik snap niet hoe je Pique wel kunt nomineren als 2e CV, maar Pepe, Kompany of Silva niet.

29 oktober 2012 om 16:37

ik snap niet hoe je ozil er twee keer in kan zetten

29 oktober 2012 om 16:41

Ik zal het proberen uit te leggen waarom ze Pique wel hebben verkozen en bijvoorbeeld een Pepe niet: Pique is beter.
Deze lijst is niet samengesteld door het 2e dames volleybalteam van Omniworld. Deze lijst is samengesteld door mensen die heel veel wedstrijden gezien hebben en niet zo betrokken zijn bij bepaalde clubs als jij voor Madrid.
Is niets ergs mee, maar probeer die verontwaardiging weg te houden, terwijl jij net zo goed als ik weet dat Pique gewoon een heel goede verdediger is. Zie het verschil tussen Barça met en zonder hem in de verdediging.

29 oktober 2012 om 17:02

@monehboy

Dat is juist het probleem Pique heeft vorig zeizoen een paar maanden lang drama gespeeld, dus het slaat nergens op dat hij erin staat, ook de supporters van Barca vinden dat een Silva, Kompany of Pepe het meer verdient om in deze lijst te staan.

29 oktober 2012 om 17:34

Pique beter dan Pepe? Je moet Pepe wel heel erg haten. Pique is gewoon een heel matige verdediger. Die man maakt zoveel blunders. Pepe, Ramos, Kompany en Silva zijn de beesten. Daarnaast heb je nog centrale verdedigers als Vidic, Ferdinand, Hummels. Laat staan vleugelverdedigers als Marcelo, Alves, Lahm enz.
Pique hoort verreweg niet bij de beste 2 verdedigers.

29 oktober 2012 om 18:07

@rdvd1 @appie11; Wilde eerst een heel lang verhaal gaan ophangen waarom Pique er wel in hoort, maar toen besefte ik dat hij er al in staat, en degene die jullie noemen niet.
Laten we het er maar op houden dat ze de volgende keer jullie moeten bellen voor een frisse kijk op het hedendaagse voetbal.

Fijne avond mannen.

29 oktober 2012 om 17:24

Van Persie is topscorer geworden van de beste competitie ter wereld hoor, dan vind ik jouw klassering wel erg denigrerend.

29 oktober 2012 om 17:36

Dat mag je vinden. Ik vind dat anderen een beter seizoen hebben gedraaid. Zo ieder zijn mening.

29 oktober 2012 om 17:40

Dat is waar, ieder zijn mening.

Paar namen op deze lijst snap ik echt niet.

Balotelli bijvoorbeeld, heeft lang niet alles gespeeld en heeft daarin in mijn ogen niet eens echt kunnen overtuigen. Onbegrijpelijk dat hij op deze lijst staat.

Benzema, speelde vorig seizoen weliswaar aardig, maar niet subliem, daarnaast is het dit seizoen nog niet veel (en de helft van dit seizoen telt als het goed is ook), daarnaast ook op het EK niet veel laten zien.

Busquets vind ik ook nog steeds geen geweldige voetballer, daarnaast heeft Barcelona geen titel of CL weten te pakken, dus hem meenemen in het teamsucces is ook geen optie, met Spanje dan weliswaar wel weer, maar dat is slechts een maand lang en om hem op basis daarvan mee te nemen vind ik onzin, zeker aangezien hij persoonlijk niet al te veel heeft laten zien in mijn ogen.

Rest lijkt me wel aardig, al zou Cech er misschien nog bij mogen staan voor zijn fantastische keeperswerk waarmee hij Chelsea o.a. de CL heeft bezorgd, Chelsea heeft alleen niet goed gepresteerd in de competitie (overigens niet Cech's fout), dus wellicht dat hij er daarom geen heeft.

gekeken naar de prijzen die gewonnen zijn: ronaldo,

gekeken naar op dit moment de beste voetballer: Messi

Casillas is in mijn ogen de beste kandidaat dit jaar. Presteerd al jaren lang op topniveau en heeft wederom zijn prijzenkast goed aangevuld met een landelijk en europees kampioenschap.

Falcao is voor mij de meest opvallende speler afgelopen seizoen, wat een fantastische voetballer! Misschien niet de beste maar wel een van de fijnste om naar te kijken.

Balotelli? Wat heeft deze man dan gebracht......

Volkomen terecht, als je RvP in clubverband bekijkt.

Balotelli??
die heeft misschien 3 leuke goals gemaakt en 2 goede wedstrijden gespeeld. totaal onzinnig natuurlijk.

Pique heeft ook niet echt zn beste jaar gehad. Veel foutjes gemaakt. Uiteraard wel t ek gewonnen...maar hoort dit jaar niet in dit rijtje thuis.

Messi was wederom de beste.
Ronaldo, iniesta daar kort achter, maar die hebben beide wel prijzen gewonnen. Dus dat zou ook nog kunnen

Grappige is, volgens alle madrid fans moet Ronaldo winnen omdat hij de meeste prijzen heeft gewonnen..
LOL dan kan je fernando torres ook wel de gouden bal toegeven..

Ik denk dat Ronaldo hem uiteindelijk wint. Heeft een uitstekend jaar gehad, kampioen geworden met Real en heeft het goed gedaan op het EK. Van Persie heeft het in clubverband natuurlijk uitstekend gedaan, maar of hij een echte kanshebber is... als je kijkt naar wat Sneijder in 2010 gepresteerd had dan blijkt toch wel dat mensen als Ronaldo, Messi, Xavi, Iniesta haast onaantastbaar zijn als het om de gouden bal gaat, maar wie weet, ik zie een van Persie of een Pirlo best nog wel eens winnen.

Piqué wel, Kompany, Pepe, Thiago Silva, Hummels,... niet.

Belachelijk, irrationeel, subjectief, vriendjespolitiek, you name it, maar mij kan de gouden bal voor geen ene moer meer schelen.

29 oktober 2012 om 16:44

Zou je voor mij kunnen onderbouwen waarom dit 'belachelijk, irrationeel, subjectief....etc etc' is?
Ik zie namelijk een lijst waar ik me heel erg goed in kan vinden. Geen heel gekke dingen gezien de prestaties van het hele jaar.

29 oktober 2012 om 17:27

Piqué speelt al anderhalf jaar zwaar onder niveau, zo zwaar dat veel mensen zelf beginnen te twijfelen of hij niet gewoon een tijd boven z'n kunnen heeft gepresteerd. Wat Kompany vorig jaar en de jaren ervoor gepresteerd heeft is vele malen beter dan Piqué op z'n best en daar zouden de afgelopen 3-4 matchen geen verschil in mogen maken.

Thiago Silva kwam uit de vergetelput in Rusland naar Milan en drukte vrijwel meteen z'n stempel, om dan aan een ongelooflijk tempo zich te ontwikkel tot 1 van de beste Cv's ter wereld, en ook hij presteert op wereldniveau voor een langere periode dan die overrated Piqué.

Hummels is de rots in de branding achterin bij de landskampioen van de enorm ontwikkelende Bundesliga, daar waar Piqué meer geblesseerd dan fit was afgelopen jaar.

Pepe heeft een ongelooflijk goed EK gespeeld, heeft natuurlijk z'n rare trekjes maar is zonder meer een wereldverdediger die nog eens kan zeer goed voetballen ook (zie WK 2010 z'n goal dat hij even het veld oversteekt, of de matchen bij Portugal waar hij simpelweg als middenvelder werd opgesteld, zelfde geldt overigens voor Ts).
Ik zie Houten klaas Pique nog niet als middenvelder spelen, met z'n draaicirkel van 5 diameter en z'n startsnelheid waar een schildpad nog mee lacht...

29 oktober 2012 om 18:11

Je vergeet te vertellen dat hij het merendeel van zijn 1 op 1 duels gewoon wint, een lange pass in de benen heeft die maar weinigen bezitten en tevens altijd het overzicht heeft bij standaard situaties.

Iedereen maakt fouten, zo kan ik een hele compilatie maken van fouten van Pepe, zegt niet dat hij geen goede verdediger is. Betekend alleen dat hij menselijk is.

Pique heeft volgens jou anderhalf jaar ondermaats gepresteerd, maar hoeveel mensen denk jij daarin mee te hebben? In ieder geval niet de mensen die geacht worden verstand van voetbal te hebben.
Zijn loopacties, ondanks een trage startsnelheid, zijn cruciaal voor het aanvallende en dominerende voetbal dat Barcelona wilt spelen.

Hij is niet zomaar een speler die je ergens neer kan zetten, hij is een zeer belangrijke schakel voor het spel van Barcelona.

Daarnaast is het irrelevant wat spelers hebben gepresteerd die niet op deze lijst staan, ze hebben dus gewoon niet genoeg indruk gemaakt schijnbaar.

Whaha balotelli? Het gaat toch om voetbalkwaliteiten niet hoeveel vriendinnetjes je zwanger maakt.

Vind het belachelijk dat Pique op dit lijstje staat.. er zijn echt wel betere verdedigers die er niet op staan.. Pepe , Kompany en Thiago Silva.. maarja Messi gaat hem winnen Ronaldo op 2 en op 3 denk ik Iniesta of Pirlo

Ik mis Silva van Manchester City, die afgelopen seizoen gewoon een geweldig seizoen heeft gedraaid en de motor was bij City.

Voor de rest vraag ik me wel eens af op basis van wat hun deze 23 namen kiezen. Ze kunnen het beter meteen reduceren tot 10 namen om de rest niet te kort te doen. Want wat doen Droba en Mario in deze top 23??

De strijd gaat toch tussen, Xavi,iniesta, Messi, Ronaldo en wie nummer 5 is daar ben ik opzich wel benieuwd naar. Ik hoop persoonlijk op Busquets. Hij is echt een genie en heeft zoveel spelinzicht en techniek, slimmigheden om altijd de juiste man te vinden in het veld. Zeer onderschat door heel veel voetbalfans en puur gebasseerd op het aansmeren van 1 rode kaart aan Thiago Motta.

29 oktober 2012 om 17:12

Haha, Drogba hoort er gewoon in hoor. Heeft hoogstpersoonlijk Chelsea de CL geschonken.

29 oktober 2012 om 17:39

Vind je dat Neymar terecht erin staat? Eerlijk...

29 oktober 2012 om 17:52

Jawel, ookal was het in de Braziliaanse competitie, hij heeft toch hele mooie dingen laten zien, dingen die anderen op 20-jarige leeftijd nog niet deden. Ook op de Olympische Spelen naar behoren gespeeld. Hij verdient zijn plek wel hoor.

Ik zet mijn vraagtekens bij namen als Mario Balotelli en Gerard Pique.

29 oktober 2012 om 22:12

@benzidane

Sorry maar Pique heeft zijn waarden bewezen voor zowel Barcelona als Spanje. Neymar zou ik sowieso erin zetten in de top 23. Maar waarom geen Silva. Achja het is maar een lijstje. Ik vind Drogba gebasseerd op het half jaar dat hij vorig seizoen had in 2012.

29 oktober 2012 om 22:53

Pique is heel lang geblesseerd geweest, speelde ook een tijd dramatisch in mijn ogen. In ieder geval niet genoeg om voor de Gouden Bal genomineerd te worden. Silva mis ik inderdaad ook.

Mooi voor van Persie! Volkomen verdiend. Mijn top 5 van het afgelopen seizoen.

1.messi
2.ronaldo
3.rooney
4.pirlo
5.xavi/iniesta

Messi is gewoon de beste speler op de wereld.

Ronaldo heeft een ongelooflijk goed seizoen gehad. Alleen pech dat die kleine dwerg bestaat.

Rooney heeft als nummer tien 35 goals gemaakt in een seizoen. Ongelooflijke statistieken voor een nummer 10.

Pirlo. I.m.o. een beter seizoen gehad dan Xavi en Iniesta. Prachtig ek gehad met italie ook!

Xavi/iniesta. 2 wereld middenvelders die ik graag zie spelen. Helaas is het rendement van Iniesta toch altijd wel teleurstellend. Als hij daar eens aan zou gaan werken kan hij die gouden bal misschien nog wel eens winnen.

29 oktober 2012 om 16:46

Het gaat dus niet om het seizoen 2011-2012...het gaat om het jaar 2012.

29 oktober 2012 om 16:56

Afgelopen jaar dan. Dan klopt mijn volgorde nog steeds.

29 oktober 2012 om 16:57

Ben het niet met je volgorde eens, maar ieder zijn mening.
De nummer 1 staat in ieder geval goed.

gun het hem van harte en als hij hem wint vind ik het zeker niet onverdiend alleen denk dat hij hem niet gaat winnen zolang messi en ronaldo der zijn

Mooi dat Falcao er in ieder geval tussen zit. Dat verdient 'ie. Het is mooi voor zulke spelers dat ze bij de beste 23 van de wereld horen. Maar van de andere kant: Je weet van tevoren al dat Ronaldo, Messi, Xavi, Iniesta en misschien Silva de meeste kans maken.
Edit: Waarom staat Silva er niet eens tussen? Die was toch wel even ontzettend belangrijk bij City afgelopen seizoen. En verder won hij het EK natuurlijk.

De gouden bal is een strijd tussen Messi en Iniesta. Ronaldo heeft niets verloren in de top2. Messi en Iniesta zijn nu eenmaal beter dan hem. Messi bewijst dat iedere keer dat hij de bal aanraakt. Iniesta heeft het op het EK bewezen. Case closed.

Het is mooi dat er weer een Nederlander bij de laatste 23 zit, maar het is al bijna zeker dat het uiteindelijk weer tussen Messi, Iniesta en Ronaldo gaat, en Messi zal natuuriljk weer winnen.

Ik zou de prijs geven aan Drogba, Iniesta of aan Buffon. Drogba heeft Chelsea ongeveer persoonlijk naar de CL titel gesleept. Dat is erg een enorme prestatie vind ik, zeker kijkend naar het spelersmateriaal van Chelsea toen en de andere ploegen in de halve finale.

Buffon omdat hij niet alleen met Juve ongeslagen is gebleven vorig seizoen, maar hij heeft ook maar 18 doelpunten doorgelaten in de competitie! Daarnaast behaalde hij ook nog de finale met Italië op het EK. Pirlo kan je wellicht ook wel de prijs gunnen op nagenoeg dezelfde redenen.

Iniesta, was erg belangrijk voor Barca en beste speler van Spanje op het Ek.

Ik heb geen Ronaldo of een Messi erin staan omdat ik vind dat ze qua prijzen minder hebben gepresteerd dan de spelers die ik het genoemd vorig seizoen. Wel hebben ze beiden veel gescoord en veel assists alleen voetbal betekent voor mij niet alleen doelpunten maken en mensen voorbij kunnen spelen.

Natuurlijk weet ik van mezelf ook dat ik erg subjectief ben op Buffon en Pirlo in mijn lijst te zetten

heel mooi dat Van persie genomineerd is..ook wel terecht dat ie in die top staat
maar hij maakt (helaas) geen schijn van kans op die bal..
persoonlijk vind ik dat iker het verdiend..
may the best win!

Wat staat Neymar hier eigenlijk te doen? Hij mag het eerst eens gaan waarmaken in Europa.

29 oktober 2012 om 17:04

Het is niet de beste prijs voor spelers die alleen in Europa spelen.
De prijs die jij bedoelt heet de Eufa beste speler.

29 oktober 2012 om 17:14

Zolang je niet in Europa speelt heb je niet veel op deze lijsten te zoeken, het niveau is niet te vergelijken.

29 oktober 2012 om 17:21

Maakt geen moer uit. Oscar speelde maar paar wedstrijden als prof in Brazilie. Hij werd niet eens als een "groot" talent gezien. Maar nu is hij (een van) de beste Chelsea speler en hij is niet meer weg te denken uit de basis.. Hij krijgt wel altijd de voorkeur boven Hazard (die 20 goals en 20 assists had in de Franse competitie) in de CL bijvoorbeeld.

Als iemand talent heeft, maakt het niet uit in wat voor competitie hij speelt. Neymar is gewoon goed genoeg om genomineerd te worden. Neymar heeft 3x meer talent dan Oscar. Dus voor mij is het wel logisch dat hij genomineerd wordt. maargoed. Meningen verschillen en dat mag.

Messi hoort hem gewoon te winnen. Hij is indivueel de beste speler ter wereld en ook in teamverband. Hij verbreekt alle records, scoort meer dan wie dan ook, laat anderen scoren en brengt het voetbal naar een totaal ander niveau... Need I say more?

Hopelijk bereikt Neymar de top 10. Dat zou een boost zijn voor hem en de competitie waarin hij speelt.
Vorig jaar werd hij ook al genomineerd en hopelijk doet hij het beter dit jaar. Hij is onze Braziliaans kenmerk.

1. Ronaldo
2. Messi
3. Falcao

29 oktober 2012 om 21:24

Daar ben ik het echt mee eens!
1.ronaldo
2.messi
3.falcao

De 3 beste spelers van de wereld vind ik

Van Persie is terecht genomineerd. Ik begrijp niets van de nominatie van Balotelli en Neymar, dat zijn toevallig ook twee spelers die door de media behoorlijk omhoog geschreven worden. Messi zal uiteindelijk wel gaan winnen en wie ik zeker op deze lijst mis is Ribery.

29 oktober 2012 om 17:20

Tsja.. had dan Silva van City en Thiago Silva van AC Milan/psg gedaan.

het begint meer op een populariteitsprijs te lijken, in plaats van gewoon de beste speler te kiezen.

Ik vind dat je een aantal namen meteen weg kan strepen op basis van te weinig opvallende positieve prestaties. Dat zijn:

Mesut Özil (real Madrid)
Gerard Piqué (barcelona)
Wayne Rooney (manchester United)
Neymar (santos)
Sergio Busquets (barcelona)
Sergio Agüero (manchester City)
Mario Balotelli (manchester City)
Karim Benzema (real Madrid)
Zlatan Ibrahimovic (AC Milan/paris Saint-germain) (wel veel goals maar niet genoeg waarde voor club/land)
Manuel Neuer (bayern München) (wel CL finale maar verder EK en Bundesliga niet sterk genoeg)

Dan houdt je de volgende namen over:
Gianluigi Buffon (juventus)
Iker Casillas (real Madrid)
Didier Drogba (chelsea/shanghai Shenhua)
Radamel Falcao (atlético Madrid)
Andrés Iniesta (barcelona)
Lionel Messi (barcelona)
Andrea Pirlo (juventus)
Sergio Ramos (real Madrid)
Cristiano Ronaldo (real Madrid)
Yaya Touré (manchester City)
Robin van Persie (arsenal/manchester United)
Xabi Alonso (real Madrid)
Xavi (barcelona)

Stuk voor stuk spelers met een geweldig jaar achter de rug. Er steken er 2 bovenuit, waarvan Messi de allerbeste. Ronaldo nummer 2. Nummer drie is een kwestie van smaak. Ik denk dat Buffon en Casillas afvallen omdat het keepers zijn. Ramos valt af omdat het een verdediger is en hij niet altijd vlekkeloos was afgelopen seizoen. Van Persie en Toure vallen af door geen of te weinig prijzen. Iniesta, Pirlo, Xavi en Xabi Alonso blijven dan over voor plek 3. Ik gun hem aan Pirlo omdat hij een buitengewoon goed jaar draaide en echt magistraal speelde gedurende een heel seizoen met als hoogtepunt de finaleplek voor Italie wat niemand verwacht had.

Xavi, Iniesta waren minder succesvol en doorslaggevend dan vorige jaren (cl, competitie) dus ik gun het ze niet om weer de derde plek te halen. Alonso is ook een geweldenaar maar valt te weinig op om de derde plek te behalen. Ik gok dus op 1. Messi, 2. Ronaldo 3. Pirlo

29 oktober 2012 om 17:28

Hahah weer zo iemand die Neuer in de Bundesliga niet heeft gezien, Neuer keepte formidabel in de bundesliga! Neuer heeft Bayern persoonlijk naar de finale gebracht van de CL ook in de finale heeft hij uitstekend gekeept, helaas Cech beter, Neuer heeft in de finale ballen gehouden en zelf een penalty erin getrapt, en ja als we het EK ook meenemen in de uitslag dan mag Van Persie er ook niet tussen staan!

29 oktober 2012 om 17:50

@gnst, klopt helemaal. En wat denk je van Rooney... Jezus die vent heeft er duidelijk geen verstand van.

29 oktober 2012 om 19:20

Uiteindelijk vind ik dat de uniekheid en waarde van een prestatie afhangt van enerzijds het resultaat en anderzijds in hoeverre dat resultaat aan die speler te danken is.

Falcao won niet alleen de EL maar was daar ook zo goed als alleen verantwoordelijk voor. Van Persie werd niet alleen derde en verkozen tot de beste speler van de PL maar was daar ook voor een erg groot deel individueel verantwoordelijk voor.

In dat licht vind ik de prestaties van Neuer nog altijd bijzonder, maar niet goed genoeg voor top 10 van de wereld. Zowel Casillas, Buffon en Cech hebben betere resultaten en invloed vorig jaar en dat zijn dan enkel spelers op dezelfde positie.

Wat Rooney betreft vind ik het absoluut belachelijk dat je hem in de top 10 wil Mufc Wazza. Hij was afgelopen jaar verre van zo succesvol of belangrijk als dat hij in de jaren daarvoor was.

29 oktober 2012 om 19:42

''uiteindelijk vind ik dat de uniekheid en waarde van een prestatie afhangt van enerzijds het resultaat en anderzijds in hoeverre dat resultaat aan die speler te danken is. ''

je zegt het zelf, in hoeverre was Neuer verantwoordelijk vooor de CL finale, in mijn ogen was hij diegene die de twee penalty's stopte, zijn aandeel in de CL dinale is in mijn ogen groter dan de finale van italië en Buffon, dus met de bovenste zin geef je me gelijk, hoever is de CL finale aan Neuer te danken? nou dat lijkt me duidelijk he

29 oktober 2012 om 18:20

zonder zlatan was juve in maart al kampioen wat praat je, en als zweden geen offday had tegen oekraine had ibra de knockoutfase gehaald in een poule met engeland en frankrijk....

trouwens zn goal niet gezien tegen frankrijk?

en falcao niet wegstrepen want de europa league winnen stelt wel iets voor?

29 oktober 2012 om 19:22

Hij was zeker goed vorig jaar, maar niet belangrijk geneog voor het winnen van grote prijzen. Falcao was dat wel met ook nog eens een zeer groot aantal Europese doelpunten. Daarnaast loodst hij Atletico nu naar de 1e plek van de Primera Division samen met Barca, wat een geweldige prestatie is.

Om over het benoemen van een mooi doelpunt als reden voor een verkiezing in de top 10 maar te zwijgen. Twee jaar geleden de goal gezien van Melvin Platje in de Knvb Beker? Moet hij dan ook maar meteen in de top 10 van de wereld staan?

Wie het in mijn ogen het meest verdienen:

1. Messi
2. Ronaldo
3. Falcao
4. Pirlo
5. Casillas
6. Van Persie

Er staan wel een paar belachelijk namen bij zeg...pique? Balotelli? Waarom dan geen Pepe of David Silva of Khedira?

Messi zal hem wel gaan winnen, daar ben ik zeker van. Ronaldo word 2e en Iniesta 3e.

Ik hoop dat ze eens eerlijk kunnen kijken naar alleen dit kalenderjaar, want Iniesta was gewoon waardeloos dit jaar, met honderd keer dezelfde actie van naar binnenkappen en dan weer naar buiten en uiteindelijk niks meer kunnen, omdat ie niks met links kan.
Messi is gewoon out of this world. Die moet 'm winnen. Falcao op twee. Ronaldo op drie. Cassillas op vier. Van Persie op vijf.

valt me op dat er zo maar 1 Bayern speler tussen zit, wat toch belachelijk is, zo een Ribery dit vorig jaar grandioos speelde met 23 assists en 12 goals, of een Lahm die al jaren de beste rechtsback ter wereld is, Gomez die aan de lopende band scoorde

als van persie wat had gepresteerd met oranje dan had hij ook aanspraak mogen maken op de titel, maar helaas is dat niet het geval. Wel hoop/ verwacht ik dat hij in de top 5 eindigt, dat zou al een mooie prestatie zijn. Lijkt me evident dat messi wint daar dit een individuele prijs is en messi individueel het beste heeft gepresteerd. Messi heeft meer gescoord en meer assists, top scorer van europa, topscorer van CL, gaat waarschijnlijk hoogste aantal doelpunten in 1 jaar verbreken. Kan dus geen discussie zijn wie deze individuele prijs gaat winnen. Er hoeft dus niet gekeken te worden naar teamprijzen anders zou casillas hem moeten winnen door alle bekers van afgelopen jaar. Hoe bizar ook, maar ronaldo heeft te weinig gepresteerd, maar verwacht dat hij wederom tweede wordt.

29 oktober 2012 om 17:30

Eens, zoals ik al aangaf, als we het EK erbij betrekken dan mogen een paar spelers geen aanspraak erop maken, terwijl zij geweldige voetballers zijn, denk aan Van Persie, Rooney( twijfel aangezien hij geschorst was) en Benzema.

Zeer terecht dat robin van Persie er in staat! deed het geweldig bij Arsenal, en hij gaat gewoon vrolijk verder bij Manchester United! Het hoogst haalbare voor hem is denk ik toch de top-3. Messi en Ronaldo, zullen denk ik zeker wel bij de top-3 horen, en de nummer drie zal dan denk ik gaan om:
Iniesta
v. Persie
Casillas

Casillas zal het nooit worden omdat het een keeper is, maar hij verdient wel heel veel respect bij Real. en dan zal het er om spannen bij v Persie en Iniesta.

29 oktober 2012 om 17:30

Waarom Iniesta?
Omdat hij een goed EK heeft gespeeld?
Vpoor het EK was hij echt niet goed hoor,
Ik vind niet dat je 3de kunt spelen als je een half jaar lang matig hebt gespeeld.

29 oktober 2012 om 17:36

zit wat in, maar bij barca vindt ik hem toch wel echt fenomenaal als tie in vorm is. verder kun je zijn naam ook vervangen voor Xavi.

Ik vind dat Ronaldo hem dit jaar het meest verdiend.
Het aantal goals van hem en Messi is ongveer gelijk, maar hij heeft afgelopen seizoen meer gewonnen en ook nog eens een aardig EK gespeeld.
Ik vind dat Iniesta geen plaats in de top 3 verdiend, speelde een goed EK, maar was vorig seizoen gewoon heel matig.
1.ronaldo
2. Messi
3.casillas
Ik zou het persoonlijk heel verdiend vinden als Casillas 3de word en anders Sergio Ramos, Pirlo of v Persie.


Mijn top 10:
1. Ronaldo
2. Messi
3. Casillas
4. Pirlo
5. V Persie
6. Sergio Ramos
7. Iniesta
8. Falcao
9. Xabi Alonso
10. Buffon

het is me toch een raadsel wat Drogba, Busquets, Touré en Ballotelli op dit lijstje doen.
Drogba is nog de meest belachelijke naam. Het gaat om de beste spelers van nu, niet van vroeger. Drogba heeft, ondanks zijn belangrijke aandeel tegen Barcelona, zijn beste tijd toch al een paar jaar achter zich liggen.

Mijn top 3 zou toch zijn Messi, Ronaldo, Rvp/falcao

29 oktober 2012 om 17:53

Zie dat je een manutd logo hebt, maar toure er niet in? Als er 1 speler was die ik van city graag naar united zou zien komen dan is dat Toure wel. Wat een beest!

29 oktober 2012 om 17:54

Doe Silva maar!

29 oktober 2012 om 17:55

Nee joh! Silva is een heerlijke speler maar komt snelheid te kort. Aan Valencia en Nani op de flanken heb je veel meer. Zeker in het systeem dat United speelt.

Ik vind zo'n verkiezing altijd een beetje onzin. Je kunt niet alle spelers met elkaar vergelijken, het is voor een aanvaller makkelijker om zich te onderscheiden dan voor een verdediger. Slaat daarom ook nergens op dat Neymar, Aguero en Balotelli erin staan en bijv. Kompany niet. Daarnaast moet je ook kijken naar het team: waarom kunnen Messi en Ronaldo die acties maken? Omdat ze een goed team achter zich hebben.

dan mag ibrahimovic dus niet vaak iets winnen hij is heel goed maar speelt in een slecht elftal zweden

Balotelli? Wat heeft hij nou weer goed gedaan? Volgens mij heeft hij het nog lang niet waargemaakt. Valt tot nog toe alleen maar op door idiote acties. Ik mis ook een paar namen zoals: Kompany,suarez, Lewandowski,hummels en Thiago silva.

29 oktober 2012 om 17:53

Mee eens. Overigens vind ik het ook apart dat Piqué en Drogba er tussen staan. Had inderdaad liever Hummels en Lewandowski gezien.

Hans is een gans..

On: Geweldig natuurlijk dat Robin hierom ma meestrijden!! Maar zal wel weer tussen CR7 en Messi gaan.. Al hoop ik op Iker!!!

Sinds 2010 neem ik zulke lijstjes echt niet serieus meer. Zielige populariteits-prijs en niks anders...

Terecht dat van Persie er in staat, maar dat is maar voor de schijn. Het staat allang vast dat de top zal bestaan uit Cr, Messi, Xavi, Iniesta en een gelukkige 5e variabele....

Ik hoop Pirlo! Maar ik vind dat Iker hem verdiend. Toch al 12 jaar aan de top, en verruit de beste keeper vande wereld! Als het maar niet weer een aanvaller wordt. Verdedigers zijn net zo belangrijk, waardeer ze dar plz is op.

Ohja, er staan toch een aantal goede, grote spelers niet op, en een aantal wel wwarvan ik toch denk...hmmmm

Pique, Drogba en Balotelli horen er mijns inziens niet te staan. Silva, Marcelo, Kompany en Modric waren toch niet minder? In ieder geval niet dan Pique en Balotelli. Pique kampte met een vormcrisis en blessureleed. Het werd wel weer wat beter maar goed was hij overall nou beter dan de namen die ik niet? Lijkt me niet. Balotelli en Drogba waren ook minder al heeft die laatste mee dat hij keihard heeft gewerkt in de Champions League.

1. Messi
2. Ronaldo
3. Iniesta

Daaronder Pirlo, Xavi, Ramos, Casillas, Busquets, Ribery en van Persie, in welke volgorde dan ook.

Al kan je de Gouden Bal niet erg serieus nemen ben ik toch eigenlijk wel met deze lijst eens.

Alleen Balotelli en Pique behoren er in mijn ogen niet op. Balotelli heeft toch vrij weinig gepresteerd. Het zal wel door die twee goals tegen Duitsland op het EK komen.

Pique snap ik echt niet. Die was echt dramatisch in het einde van het seizoen 2011-2012. In het begin van het seizoen 2012-2013 vond ik hem ook niet erg sterk spelen. Toen had nog wel een wat sterkere periode maar kom op. Als je dan een verdediger voor hem in de plaats zet zou ik voor een Thiago Silva of Kompany gaan.

Top 3 zal wel Messi, Ronaldo en Xavi / Iniesta worden.

ondanks dat het Nederlands elftal het slecht heeft gedaan door conflicten in het team,
heeft huntelaar volgens mij de meeste doelpunten in duitsland, ik zeg niet dat hij nummer 1 is maar hij hoort hier (volgens mijn mening) gewoon bij als 20e ofso,
En hetzelfde geld voor Mario Gomez.
En houden jullie er rekening mee dat lionel messi een Centrale Aanvaller is,
En Cristiano Ronaldo een links-buiten is.
Messi heeft hierdoor meer mogelijkheden om te scoren.
Ronaldo is op veel fronten beter dan messi: Snelheid, Schot, Kopkracht/springkracht, Fysiek beter en heeft een betere (functionele trucjes) techniek dan messi.
Messi is natuurlijk beter in positiespel maar dat ligt aan het team ; Real is een counterploeg en Barça houd van opbouwen en tikken.
Cristiano Ronaldo is 2e geworden op het EK en is kampioen geworden met Real Madrid,
Messi heeft er op het Zuid-amerikaanse Kampioenschap niet veel van gebakken met Argentië terwijl Argentinië de beste aanval ter wereld heeft: Higuain,di Maria, Messi, Aguero, Tevez, Lavezzi, Pastore.
Daarom gaat mijn mening van nummer 1 2012-2013 Naar Cristiano Ronaldo.

29 oktober 2012 om 18:20

Niet erg verbazingwekkend dat jouw voorkeur daarnaar uit gaat. Het gaat echter wel alleen om het jaar 2012. Dus niet om een seizoen.

Daarnaast hebben gewonnen prijzen niets met de kwaliteit van een speler te maken. Zijn doelpunten, assists en overige bepalende acties dat zijn indicatoren van hoe goed een speler is.

Wat dat betreft ben ik het met je eens over Huntelaar. Voor mij zou een Karim Benzema absoluut niet in de top 20 voorkomen. Zoals van de week al gezegd werd: hij staat als centrumspits echt altijd verkeerd.

En dan begin je over Messi alsof hij een koekenbakker is, dat is voor mij het punt in je betoog dat je voor mij laat zien bar weinig verstand te hebben van voetbal.
Maar goed, ieder zijn mening.

29 oktober 2012 om 19:11

Wat simplistisch dat je denkt dat Messi meer kan scoren omdat hij centraal staat. Ronaldo komt meer in de gelegenheid om te scoren dan Messi. Ronaldo staat doorgaans dieper en krijgt meer ruimte. Messi mag dan wel centraal staan, maar speelt voornamelijk vlak achter de voorhoede. Als hij dan eens in scoringspositie verschijnt is dat omdat hij een aanval opzet of zelf middels een dribbel de zestien in komt. Je moet eens opletten hoe vaak hij een flank speler weg stuurt om vervolgens rond de penaltystip weer op te duiken en de bal binnen te lopen.

Ronaldo is zonder bal sneller, kan hoger springen en is fysiek sterker dan Messi. Met de rest ben ik het oneens. Messi heeft een beter schot, hij plaatst alles uitstekend en haalt al jaren een hoger rendement wat betreft vrije trappen. Zeker de afgelopen weken. Ook kopt Messi behoorlijk hard en gericht hoor, het komt enkel minder voor. Daarnaast heeft hij een veel betere en meer functionele techniek. Het is juist Ronaldo die door te veel show zijn mannetje vaak niet eens passeert maar de truc enkel uitvoert om hem op het verkeerde been te zetten. Die hele show levert dan lang niet altijd wat op en het spel is ermee vertraagd, terwijl Messi ondertussen al drie man verder is en de steekbal op Villa of Tello heeft gegeven. Portugal werd vierde op het EK en dit kwam lang niet allemaal dankzij Ronaldo. Meireles en Coentrao speelden beiden een beter toernooi. Tot slot: de prijs gaat over 2012 en niet over 2012-2013.

30 oktober 2012 om 02:34

Kopsterk grappig... Messi ook hoor, want zoek maar op YouTube
Zoek vooral Messi wins header C. Ronaldo :P
Messi heeft beter statistieken en de prijs gaat om statistieken en dus wint Messi hem :D

Dit is echt heel moeilijk!

Pirlo is de grote man achter het kampioenschap van Juventus en een fantastisch ek van Italie, die met al het respect eigenlijk een best matige selectie hadden voor Italiaanse begrippen. Daarom zeg ik Pirlo!

Iniesta is fantastisch, maar geen Messi, dus is ten alle tijden maximaal 2e!

Casillas is ook de beste, alleen is geen voetballer. Op basis van prijzen hoor je deze prijs ook niet te winnen, anders was het sowieso Casillas. Maar toch gun je het hem wel... in mijn ogen misschien wel de beste keeper aller tijden. Van der Sar was op zijn top misschien wel beter, maar ik kan me geen keeper herinneren die 12 jaar lang al zo regelmatig is geweest.

Maar het gaat om de beste voetballer! En ook om 2012, dus het zal en eigenlijk moet het gewoon weer Messi of Ronaldo worden, hoeveel je het pirlo en casillas ook gunt!

Leuk dat Manuel Neuer en Gianluigi Buffon erbij staan,
Maar Iker Casillas is Ver ver weg de Beste keeper van de wereld,
de gea en Victor Valdes verslaan in het spaanse elftal en 1e geworden op het EK met spanje,
1e geworden in de Liga Bbva, de Copa de Espana winnen van barca,
Zijn volgens mij genoeg redenen voor casillas om (DE Beste Keeper) van dit jaar te winnen.

Ik snap er echt niks van dat Balotelli in de lijst staat, kan makkelijk 10 spelers opnoemen die beter gepresteerd hebben.

Verder zou ik echt niet weten wie deze keer gaat winnen. C. Ronaldo heeft nou eenmaal meer prijzen gewonnen dit jaar.

Zou het niet is fantastisch zijn als een klasbak als Pirlo of Falcao hem niet wint ofzo? Die rivaliteit tussen Barca - Real en Messi - Ronaldo............

29 oktober 2012 om 19:54

Ja vind ik ook, Pirlo natuurlijk, maar ook wat Falcao gepresteerd heeft en aan het doen is.
wat een fenomeen

29 oktober 2012 om 20:01

Ja. Falcao zou ik wel fantastisch vinden zeg. Wat moet die man nog meer doen om die prijs te winnen? Dat is bijna onmogelijk. Ja, dan moet ie CL spelen en die winnen.

Balotelli wel, David Silva niet?! Pique wel, Pepe, Thiago Silva en Kompany niet?!
Ik snap er niet zo veel van...

29 oktober 2012 om 18:19

Het gaat om het jaar 2012. David Silva was in de 2e helft van de competitie onzichtbaar!! Daarnaast heeft Balotelli een paar fraaie en zeer belangrijke goals voor city en italia gemaakt.

29 oktober 2012 om 19:18

Inderdaad en Marco Reus had er ook in gemogen en was vorige de beste speler van de Bundesliga en stuurde Gladbach in zijn eentje naar de voorronde van de CL. Dit mijn dream team.

Buffon
Boateng
Kompany
Thiago Silva
Xavi
Pirlo
Ronaldo
Messi
Iniesta
Falcao
Reus

@obessem
Je zegt dat het altijd maar een van barca of real is:
Omdat Real madrid en barcelona gewoon de beste 2 clubs van de wereld zijn,
Ronaldo en Messi horen die prijs te winnen,
Het scheelt echt niets tussen hun wie er wint,
Ze zijn allebei van een andere planeet,
En je kunt zeggen van: messi heeft het nu al 3 jaar achter elkaar gewonnen, maar dat wint hij niet zomaar hij heeft er hard voor gewerkt,
Ronaldo trouwens ook en ik gun hem dit jaar de gouden bal

Dit jaar word het Ronaldo ,
En ik hoop dat Cristian Eriksen volgend jaar word genomineerd

Balotelli heeft alleen 2 goals tegen duitsland gemaakt,
En pique heeft zo'n slecht seizoen gespeeld dat daar toch egt een keer een vervanger van word verwacht!

Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat er 3 keepers genomineerd worden en Petr Cech er niet bij zit?
Hij heeft geweldig gekeept in de Champions League. Vooral in de halve finale en finale. Ook speelde hij heel goed in de competitie in tegenstelling tot veel ploeggenoten van hem.

De kandidatenlijst verbaast mij elk jaar opnieuw!

Mooi dat Van Persie genomineerd wordt heeft hij ook dik verdiend met zijn goals voor Arsenal, Manchester United en Nederland. Ik hoop wel dat er is een keer iemand anders de gouden bal wint in plaats van Messi of Ronaldo. Ik twijfel tussen Iniesta en Pirlo beiden hebben een top jaar achter de rug zowel nationaal als internationaal

Messi gaat hem weer winnen let maar op, ik bedoel het is echt een "bs" als iemand hem wint door prijzen. Prijzen heeft helemaal niets met je skills te maken, omdat Messi vorige jaar geen landskampioen is geworden verdient hij hem niet?

Pfff mensen...... tegenwoordig zijn ze de weg helemaal kwijt. Voor mij is Messi de nummer 1 Period!

ik ga voor falcao. egt ongelofelijk hoe hij chelsea afslachtte. meer dan de helft uit de lijst is onzin

wat een bullshit die lijst, bijvoorbeeld drogba erin? mag wel cl gewonnen hebben met chelsea, maar lijkt me dat met de goudenbal gekeken word naar individuele prestaties, en dan lijkt me dat huntelaar toch meer gepresteerd heeft.

En messi wint hem waarschijnlijk toch weer, jammer dat ze geen regel hebben dat de prijs niet meer dan 1 of 2x achterelkaar aan dezelfde speler mag gegeven worden.

Iniesta of Xavi moeten hem krijgen. Leuk voor Messi en Ronaldo dat ze aan de lopende band scoren, maar ze hebben dit seizoen geen grotere prijzen gewonnen dan de twee Spanjaarden!

Hoe dan ook is het wel duidelijk dat de prijs naar Messi of Ronaldo gaat. Verkoopt beter...

Wie zet Balotelli nou in deze lijst terwijl spelers als Marco Reus vele malen beter zijn en ook Gotze en Draxler en Lahm hadden in deze lijst moeten zitten. Verder vindt ik Benzema niet zo goed en mist veel teveel kansen en daarom zou ik Mario Gomez willen zien die behoorlijk veel afmaakt bij Bayern.

Ronaldo word dees jaar Winaar van de Golden Ball

Toch zou ik gaan voor een speler die.een team mens is! Iker casillas is iemand die het verdiend! We weten allemaal dat messi en ronaldo goed zijn en veel scoren en van persie topscorer en bij manu het net ook makkelijk vindt. Noch arsenal noch barca.werd kampioen.en dan zal ronaldo.m.wel verdienen halve finale cl en kampioen spaans titel. Maar zonder iker was dit nooit mogelojk! door hem won spanje zoveel! Een wereldkeeper en weten we nog toen spanje 4-0 stond teegen italie deed de scheids er 4minuten extra bij. En heer iker sprak de grens aaan van wat is dit respect voor de tegenstander! Een winnaaar met respect voor de opponent. Iker de gouden bal moet naaar jou!

Balotelli?? Doe eens een keer normaal man... Deze man heeft niets gedaan dit seizoen.... Tevez wordt bij city zelf verkozen boven balotelli...

En ik zie david silva niet staan in deze lijst? Hij is verkozen tot beste speler van city en nu zie ik wel andere spelers van city hier staan, dit klopt toch niet? Silva heeft een super EK achter de rug, en is de belangrijkste speler bij city. ik ben geen city fan zeker niet ik hou niet van die koopploegen, maar dit klopt gewoon niet. Als je ziet dat Ozil, busquets hierin staan past David Silva hier zeker ook in.

Ik hoop dat Ronaldo de bal nog eens wint, hem gun ik deze prijs het meest. Iedereen denkt wel dat die messi zo lief is maar deze jongen heeft ook zijn momenten hoor.

Balotelli vind ik echt belachelijk.
Dan nog eerder een speler als Cavani ofzo.
Messi zal deze wel winnen met zijn ongelooflijke statistieken van afgelopen seizoen en omdat hij ook steeds beter presteert bij Argentinie.
Ook Ronaldo en Iniesta zouden terrecht zijn.

Iniesta, Messi en Ronaldo gaan de top 3 vormen, al zou Falcao er ook niet in misstaan en Pirlo niet te vergeten. Voor mij persoonlijk mag het in deze volgorde: Iniesta, Messi, Falcao, Ronaldo, Pirlo. Maar laat het duidelijk zijn, dit is een puur persoonlijke keuze.

Grappig dat mensen nu zeggen dat het niet om prijzen gaat, nu Messi de CL niet heeft gewonnen. Terwijl in andere jaren men altijd zei: Ja, maar wat heeft die speler nou gewonnen did jaar?

Laat ik eerlijk zijn: Messi was weer briljant dit jaar.

Maar ga dan de volgende keer niet zeggen van een speler dat ie niks gewonnen heeft en dat ie daarom niet de beste speler kan zijn.

Hij gaat denk ik weer naar Messi hoor. Voetballers en trainers gaan stemmen op spelers dus denk ik dat de meeste voorkeur naar Messi gaat. Alhoewel een Casillas hem ook wel verdient vind ik of een pirlo. Beide een fantastische EK gespeeld en kampioen met hun clubs. Of CR7 die kampioen is geworden met RM en een aardige EK achter de rug heeft.
Dit vind ik goeie redenen om voor iemand anders te kiezen dan Messi, maar laten we ook heel eerlijk zijn. Leo is een fenomeen, verbreekt record na record..scoort aan de lopende band en heeft de meeste credits bij collega voetballers en trainers.
We zullen het zien.

Staan weer een paar namen bij waar ik mijn vraagtekens bij heb ! Wat te denken van Kompany, Thiago en supertalenten zoals Gotze en Reus ! En een Silva zou ook niet misstaan.

Toch op basis van 2012 gaat hij gewoon weer terecht naar Lionel Messi ! Ronaldo een goede 2de en de 3de plaats voor Iker of Iniesta gok ik. Al zou ik die plek ook gunnen aan Pirlo of Falcao !

Allen gewoon zovaak beslissend geweest voor hun team in zowel clubteam verband als land. Buiten de gewonnen prijzen van bijv Ronaldo of Iniesta /iker is toch Messi weer de persoon die individueel weer het beste heb gepresteerd met al zijn assisten, goaltjes en invloed op de successen en overwinningen van Barca en zelfs Argentie wat nu begint te renderen.

Het kam gewoon niet misgaan dan dat Messi de goude bal wint. Zolang Messi nog te zien is op de velden en hij zo blijft ballen als hij nu doet en dat volhoudt tot ze 34ste dan wordt het heel saai komende jaren met die uitreiking ! Of er moeten zieke dingen gaan gebeuren en iemand nog mooiere prestaties en statistieken laat zien. Wat overigens wel spannend en leuker zou zijn ipv altijd die onderlinge strijd tussen Ronaldo en Messi ! Zou mooi zijn als een Falcao of Neymar dichter in de buurt kunnen komen van deze 2 titanen en het meer veelzijdigheid oplevert tussen clubs en prestaties ! Op dit moment is het klasse verschil nog te groot tussen bepaalde wereldslpelers en hun inbreng en invloed op hun club tov andere topclubs.

Verder zou dit mijn droomopstelling zijn

Iker
Alves
Kompany
Ramos
Marcelo
Ozil
Xavi
Iniesta
Messi
Falcao
Ronaldo

Ze moeten weer eens een benefietwedstrijd organiseren met twee selecties van wereldspelers.

Ik wil dit team ooit eens zien spelen:

Oh en Messi heeft natuurlijk een eigen team.

Casillas
Lahm
Thiago Silva
Piqué
Alba
Modric
Alonso
A. Sanchez
Van Persie
Ronaldo
Falcao

Zal spannen.
Persoonlijk hoop ik dat Iker hem wint, al zal dat niet realistisch zijn.
Zal waarschijnlijk weer gaan tussen Ronaldo en Messi.

Het is altijd hetzelfde verhaal tussen Messi en Ronaldo. Ik heb alleen geen idee waar de criteria op gebaseerd zijn! Toendertijd het jaar van Sneijder dat hij bijna alles won en meesterlijk was sloeg natuurlijk nergens op dat hij hem niet kreeg. Ik vind eigenlijk dat spelers als V persie hoog moeten eindigen aangezien zij geen superteam om zich heen hebben wat ronaldo en Messi wel hebben! V persie zorgt er bijna persoonlijk voor dat Arsenal elke overwinning pakte. Dat Pique erbij staat is echt een schande, alleen omdat die bij Barca speelt is die genomineerd misselijk!

Ronaldo moet hem winnen.
messi scoort veel won niets
Ronaldo scoorde iets minder maar won tenminste la liga.
Grotendeels dankzij hem, calma calma

29 oktober 2012 om 21:23

4 prijsjes tegenover Ronaldo's 1 prijs. "won niets" is dus wel een beetje overdreven. Natuurlijk is La Liga veel belangrijker dan de Copa, maar je doet net alsof Messi's doelpunten er niet toe deden.

29 oktober 2012 om 21:47

Als messi nou in Camp nou had gescoord (de winnende) , dan had ik hem persoonlijk de gouden bal gegeven. Dan zag het voor real heel anders uit vorig seizoen.

29 oktober 2012 om 22:10

In welke wedstrijd bedoel je? El Clásico?

29 oktober 2012 om 21:24

Mooie theorie heb je vriend, laten we dan direct Torres maar even de gouden bal geven , FA, EK, CL gewonnen, tenslotte messi is gewoon een completere speler, en gaat hem dit jaar gewoon weer winnen!

29 oktober 2012 om 21:48

Torres, haha jou neem ik al gelijk niet meer serieus

Ronaldo en messi moet je beide een bal geven.
Doen niets onder voor me kaar.

@ Azet

Verklaar je nader dat je Alexis in je dreamteam heb ? Die jongen is al ruim een jaar zijn vorm en motivatie kwijt ! Past totaal niet meer in het spelletje ! Hij had sowieso al niet weg moeten gaan uit Italië !

@ Makeveli

Gewoon de bal door 2en snijden en ieder de helft is een optie

Het verschil is dat Messi dat geen reet zou uitmaken en Ronaldo geen genoegen zou nemen met de helft !

Geeft ook meteen aan hoe graag Ronaldo die bal elke keer wilt hebben en Messi het koud laat als hij maar plezier en beleving heb en belangrijk is voor zijn team en collectief denkt en Ronaldo vaak een idealist en perfectionist is ! Niks mis mee overigens maar lijkt wel of hij die bal belangrijker vindt dan de CL of PD winnen ..

29 oktober 2012 om 21:50

Ronaldo is wel slim genoeg om te weten dat hij een Cl of La liga moet winnen voor een gouden bal

Terecht natuurlijk leuk voor Van Persie.
Alleen denk ik niet dat hij bij de beste 3 gaat eindigen.
En bij sommige spelers vraag ik me echt af waarom zij erop staan.

dit is na mijn mening de opstelling 2012-2013
er zijn geen andere spelers die het meer verdienen

casillas zowiezo de beste keeper van de wereld

ramos uitgegroeit tot na mijn mening de beste verdediger ter wereld

thiago silva een rustige foutloze verdediger die soms wel eens wat risico mag nemen.

pepe een fysieke stier achterin die soms wat slordig is maar toch een geweldige verdediger

marcelo is na mijn mening de beste back van de wereld , goed opkomen etc.

xavi en iniesta is een geweldig duo op het middenveld.

neymar is een jonge trucjesdoos die ook effectief zijn en scoort veel.

falcao een echte goalgetter en perfect voor die positie.

messi na mijn mening de beste teamspeler ter wereld.

ronaldo na mijn mening de beste individuele voetballer ter wereld en daar gaat het bij deze prijs om dus hij verdient het.

Casillas
Sergio Ramos
Pepe
Thiago Silva
Marcelo
Xavi
Iniesta
Neymar
Falcao
Ronaldo
Messi

Ik denk dat ze sommige spelers alleen maar erbij zetten om valse hoop te geven Neymar zetten ze alleen maar omdat die zo gehyped word (okal vindt ik hem wel een wereld speler in wording) Pique laat aanvallers er makkelijker door dan ze tegen te houden de laatste tijden, Drogba heeft eigenlijk alleen maar in de cl gepresteerd vorig seizoen, de jaren er voor was hij een veel betere spits en toen werd hij niet genomineerd bij de 23 besten, ze kunnen eigenlijk gewoon net zo goed gelijk de beste 3 nomineren in plaats van eerst 23 want ik kan geen andere spelers bedenken dan Messi, Ronaldo die kans maken om te winnen alleen de 3e plaats is best een moeilijke keuze.

ik denk messi 1 omdat hij ruim 70 doelpunten heeft gemaakt en 25 assist heeft gemaakt en meer teamspeler is

ronaldo 2 , omdat hij ook een geweldenaar maar messi scherper is maar ronaldo heeft wel grotere prijzen.

van persie 3 onvergetelijk sterk kan net zo goed iemand anders zijn maar ik hoop het als voetballiefhebber

Sommigen hier redeneren erg vreemd. Het gaat om de prestaties van spelers uit 2012, wat hebben prijzen ermee te maken hoe goed een speler is?je bent altijd afhankelijk van je team, dit is slechts een individuele prijs. Hoe een speler speelt in grote wedstrijden hoor je mee te nemen. Als Neuer een geweldige Cl-finale speelt mag je dat meenemen. Dat hij hem niet wint nooit. Wat kan Neuer er aan doen dat een medespeler een strafschop mist? Helemaaal niks.

Daarbij gaat het om de prestaties van een speler in een kalenderjaar.als Messi of Ronaldo er 9 maanden uitliggen, dan kunnen ze nooit in aanmerking komen voor een individuele prijs, aangezien ze in totaal dan te weinig hebben laten zien. Dat Ronaldo en Messi qua kwaliteiten de beste spelers zijn weet iedereen, maar als dat er niet uitkomt (hypotetisch gezien) dan zouden ze ook geen recht hebben op zo'n prijs. Balotelli is intrinsiek een top 10 speler, maar op wat bevliegingen na heeft hij weinig laten zien dus hoort hij niet in zo'n rijtje thuis. Dat het gedeeltelijk om smaak draait hoe goed je een speler vindt presteren prima, maar iemand die een half seizoen niks presteert, al is het Messi, dan verdient die speler gewoon de prijs niet.

Dit soort verkiezingen zijn ook te triest voor woorden. Ronaldinho was geweldig bij Psg, zet dat voort bij Barcelona en wint prompt de verkiezing, net alsof hij ineens zo veel beter geworden is, hetzelfde geldt nu voor Falcao. Dat meer mensen hem zien spelen of de competitie/club aantrekkelijker zijn maakt de speler niet beter. Getoonde kwaliteit moet leidend zijn, niet exposure. Daarom is het ook schandalig dat iemand als Iniesta, die bijna een half jaar vrij weinig heeft gepresteerd erin staat. Intrinsiek een van de beste, maar niet in 2012, Tenzij veel andere toppers het laten afweten, mag Iniesta hier nooit staan.

Dat Ronaldo door sommige kenners vanwege zijn houding niet mag winnen is erg vreemd. Qua uitstraling vindt ik het persoonlijk ook geen fijne speler, maar nederig doen waar je constant waar je ook speelt voor de ergste dingen wordt uitgemaakt is dat niet zo vreemd.

Erger zijn de valpartijen van Busquets, iemand die in zo'n mate aan spelverderf doet, is schandelijk voor het voetbal. Net zoals Pepe die met zulke overtredingen ook nooit in aanmerking zo ogen komen. Een speler moet wel een sierraad voor de sport zijn. (tenzij beide dit volgend jaar achterwege laten)

Ik denk dat Ronaldo hem wint, ik ben geen Ronaldo-fan. Maar wel een Madridista daarom respecteer ik ook onze held. Ik vind hem een geweldige voetballer één van de beste ter wereld, maar als je hem met Messi vergelijkt is hij veel en veel minder..

Over prestaties uit 2012 ga ik voor Cristiano Ronaldo Dos Santos Aveiro, hij verdient het meer dan Messi om die gouden bal te winnen. Messi is veel en veel beter dan Ronaldo maar qua presentatie in het jaar 2012 verdient Ronaldo hem.

Ook al wint Ronaldo die gouden bal het maakt hem geen betere voetballer en hij word in mijn ogen nooit beter dan Lionel Messi dat is een feit in mijn ogen.

Ik hoop op een wonder en dat onze Iker Casillas hem wint, maar wonders horen thuis in een sprookjesverhaal..

29 oktober 2012 om 22:46

Wat dacht je? Zet maar even in 3 v/d 4 alinea's dat ik Messi beter vind zodat niemand het mist?

Het gaat om persoonlijke prestaties en daarom vind ik dat hij best de 3e plaats mag krijgen. Tegen Messi en Ronaldo kan hij, ook al heeft hij een ge-wel-dig jaar, niet op. Natuurlijk echt geen schande. Maar zoals ik al zei, 3e mag/kan hij zeker worden. In je eentje een club als Arsenal, dat een ellendig zwakke selectie had voor een topclub, naar de 3e plaats loodsen is toch wel een prachtige en erg knappe prestatie. De rest van de spelers, op de 2 eerdergenoemde na, heeft eigenlijk geen buitengewoon goede prestatie neergezet.. Het zijn allemaal al wereldspelers en die zullen er bijna elk jaar bij staan alleen om 't feit dat ze bij de beste horen, maar niet om hun opmerkelijk goede prestaties.
Moet eigenlijk toegeven dat ik niet eens precies weet wanneer je zo'n prijs wint. Toen was Sneijder er ook dichtbij omdat Inter en het Nl elftal geweldig gepresteerd hadden, terwijl hij niet werd gezien als één van 's werelds beste. Rare prijzen toch die persoonlijke dingen, niemand weet echt waar ze op gebaseerd zijn en er wordt door trainers en spelers gestemd. Moet je Ronaldo niet, stem je Messi. Moet je ze allebei niet stem je bijvoorbeeld Rvp. Gek hoor.
Haha, wat doen Neymar, Balotelli en Pique in dit rijtje? Pique natuurlijk omdat hij bekend is, zoals ik hierboven al aangaf. Raar, want hij heeft dit jaar geen zak gedaan omdat hij er zolang uitlag. Elke verderdiger die een heel seizoen heeft gespeeld heeft hier meer recht op.
Dan die andere twee.. Balotelli 2 doelpuntjes tegen Duitsland, maar voor de rest ook echt niks gedaan. Heb om hem kunnen lachen, maar heeft dan weer niets met voetbal te maken. Neymar speelt in Brazilie bij Santos, doet alleen trucjes en wordt enorm overschat. Weg uit dit rijtje.

Natuurlijk gaat dit weer tussen Messi en Ronaldo. Ik vind dat Messi hem moet winnen, gewoon omdat ik hem toch nog net iets meer vind presteren dan Ronaldo. Maar deze discussie maakt me verder niet heel veel uit, maar mijn voorkeur is toch Messi...

Daarachter vind ik Iniesta, Falcao of Rvp. Xavi heeft er ook altijd tussen gestaan, maar dit seizoen was hij natuurlijk ook weer heel goed maar neit mee zo fantastisch als eerst. Op basis van persoonlijke prestaties vind ik dat deze 3 het meeste recht hebben! Iniesta heeft Spanje naar de EK titel gebracht en is ook heel goed bij Barca, Falcao heeft Atletico de EL bezorgt en is ook bij Atletico gewoon echt superieur en RVP heeft zowel bij Arsenal gewoon fantastisch gespeeld als bij United nu!

logisch dat V.persie in aanmerking komt voor d egouden bal, hij scoort aan de lopende band in united en speelt uitstekend jammer genoeg wint hij hem niet omdat er veel betere spelers voor hem lopen.

Het is toch dolkomisch dat die balotelli erbij staat.speelt bijna nooit Wat een lachertje.
Mario laat die prijs meteen omsmelten om er een bling bling ketting van te maken.

Vooruit mijn rijtje dan maar
messi
ronaldo
xavi /iniesta

1 speler die ik zoiezo mis bij de 23 genomineerden : Angel di maria

Vond Jaap Stam altijd iemand die genomineerd kon worden voor de gouden bal enige idee of die het wel kan krijgen als die togh is begonne met tennisen?

Voor mijn persoonlijk vind ik dat Didier Drogba het verdiend, heeft Chelsea persoonlijk door heen gesleept naar de CL winst, en met stijl! (zie terugpakken schwalbes tegen Barca)

Je zou toch denken dat ze kijken naar wie het beste seizoen heeft gedraaid. Doen ze helaas niet. Drogba of Pirlo zou het dan moeten worden. Drogba heeft de CL binnengehaald voor Chelsea en Pirlo heeft met Juve een geweldig seizoen gedraaid. Ook het EK was voor hem goed.

Helaas wint die Messi natuurlijk weer. Schande.

Ik Denk

Messi
Ronaldo
Iniesta

Eindelijk zijn er mensen die het door hebben... Heeft lang geduurd, maar toch! Zoals de meesten al gezegt hebben de Ballon D'Or is gebasseerd op statistieken en NIET prijzen, want anders had Sneijder hem in 2010 moeten winnen! Volgens de statistieken staat Messi er toch even beter voor... Bedoel alleen voor Barca al 50 goals gemaakt en assisten was zn 27 of 37 zoiets! Dat zijn beste statistieken hoor en hoop ook echt op nummertje 4 voor Messi

Jezus wat zitten hier een stel oude wijven " ronaldo won de landstitel enz" LEUK VOOR JULLIE. Het is een INDIVIDUELE prijs als jullie het nog niet opgevallen was. Messi is individueel beter dan Ronaldo. En nee niet trucjes en die bullshit maar gewoon in statistieken en wedstrijden. Dus deal with it.

Geef 'm maar aan Pirlo. Heeft toch ook een fantastisch seizoen gedraaid met Italië en Juventus?

Edit: Als Pirlo om de bekende redenen (goede EK en kampioenschap) zo'n prijs wint kan Iniesta het net zo goed winnen, die heeft ook nog een EK gewonnen alleen geen kampioenschap..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren