Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Casillas begrijpt Ronaldo niet: 'Zou niet op mezelf kunnen stemmen'

Laatste update:

Cristiano Ronaldo is een van de 23 kandidaten voor het winnen van de Gouden Bal en wil de prijs voor de beste voetballer van de wereld maar wat graag winnen. De Portugees gaf maandag zonder blikken of blozen toe dat hij op zichzelf zou stemmen, als die mogelijkheid er was. Zijn ploeggenoot bij Real Madrid Iker Casillas, ook een van de genomineerden, denkt daar anders over.

/

De keeper zegt in gesprek met France Football dat hij niet voor zichzelf zou willen stemmen: "Om eerlijk te zijn denk ik dat ik dat niet zou kunnen", vertelt Casillas. "Ik heb liever dat er waardering is voor mijn werk van anderen, dan dat ik mezelf ga prijzen. Natuurlijk zou ik de Gouden Bal graag winnen, maar het is jammer dat doelmannen niet echt gewaardeerd lijken te worden. Terwijl een goede keeper toch onmisbaar is voor een elftal."

Als aanvoerder van de Spaanse nationale ploeg mag Casillas stemmen op zijn favorieten voor het winnen van de Gouden Bal en de keeper zet landgenoot Sergio Ramos op nummer één: "Hij is een ongelooflijk goede verdediger en heeft het beste seizoen uit zijn loopbaan achter de rug, hoewel mensen vaak terugdenken aan de gemiste penalty in de halve finale van de Champions League. Ik zet Cristiano Ronaldo op twee en een andere Spaanse speler, waarschijnlijk Xavi, op drie."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En dan maar afvragen waarom Ronaldo overal zo gehaat wordt.
Uiteraard mogen mensen zelfvertrouwen hebben in hun eigen kunnen.
Maar op jezelf stemmen tot Beste Ter Wereld?
Beetje jammer dat je zo die prijs wilt winnen...

6 november 2012 om 12:54

Lekker Hollands, goed presteren maar doen alsof het normaal is.
En als je denkt dat je tot grote dingen in staat bent nou hou het dan maar voor jezelf, anders krijg je scheve nekken.

6 november 2012 om 13:04

Setto..

Is dat lekker Hollands? Ik vind het niet meer dan normaal dat je niet op jezelf stemt als die keuze er zou zijn. Puur uit principe hoort niemand zichzelf de beste ter wereld te vinden, dat horen anderen te doen!

6 november 2012 om 13:15

Dat is zeker Hollands, anderen gunnen en vooral jezelf niet belonen. Of tenminste niet voor uitkomen dat je jezelf beloond.

Waarom zou je niet op jezelf stemmen, je bent toch genomineerd, je hebt toch een stemrecht? Als ze niet willen dat mensen op zichzelf stemmen moeten ze die optie niet creëren.

Ik hou wel van mensen die in zichzelf geloven, als je wacht tot anderen dat doen kan vrij lang duren.

6 november 2012 om 13:16

Cassilas geeft hier aan dat hij dat nooit zou kunnen , op zichzelf stemmen, waarom is dit dan typisch nederlands? Sinds wanneer is Cassillas een nederlander?

6 november 2012 om 13:16

Als Ronaldo dacht dat die nooit de beste zou kunnen zijn, was die nooit zo ver geraakt als nu

6 november 2012 om 13:42

Setto..

Daarom creëren ze die optie dus niet. En natuurlijk mag je in jezelf geloven maar om jezelf nou schouderklopjes te geven? Sterker nog; jezelf de beste van de wereld vinden, is gewoon arrogant. Dat doe je uit principe niet. Dan is er vast een collega of landgenoot die óók erg goed is, waar je op kan stemmen.

Nu heb ik persoonlijk niets tegen Ronaldo, maar ik kan mij voorstellen dat je automatisch op Messi stemt als je dit soort dingen hoort. Arrogantie ten top....

6 november 2012 om 13:46

Door de media krijg je een beeld van Ronaldo wat natuurlijk uiterst arrogant is, dus in principe kan het je niet kwalijk nemen dat je dat denkt.

Ik kom alleen mededelen dat Ronaldo niet daadwerkelijk zo is, enkel een goede jongen die toevallig weet dat hij goed kan voetballen, maar dat is natuurlijk buiten alle proporties. Verder is de hele wereld tegen Ronaldo, wie gaat op Ronaldo stemmen als Ronaldo het niet doet?

6 november 2012 om 14:14

Setto..

Ik! Op Ronaldo als voetballer. Ondanks dat mijn voorkeur uitgaat naar Barcelona, ben ik van mening dat Ronaldo als voetballer completer is. Messi is, in mijn optiek, een betere teamspeler, Ronaldo een betere voetballer. En ik denk dat meerdere mensen er zo over denken.

Ronaldo creëert echter zelf dit beeld dat hij arrogant is, door dit soort uitspraken. Jezelf de beste ter wereld vinden is niet echt een voorbeeld van een jongen die 'toevallig' weet dat hij goed kan voetballen, maar verder heel terughoudend en op de achtergrond is, vind je wel?

6 november 2012 om 12:56

tja zo zie je maar weer hoe erg deze jongen is ik vind niet eens dat hij zoiets moet zeggen want dit gaat miss weer tegen hem gebruikt worden waardoor hij niet op 1 kom.

maar dan zeg ik eigen schuld als je alleen aan je zelf denk ben je voor mijn geen nr 1

en wat denk je van de mensen die ook bij de beste 23 zitten en mogen kiezen.

denk je dat hun dan ook niet op hun eigen gaan stemmen...

op casillas na dan

6 november 2012 om 12:59

Wat is dit voor onzin!

1. Hij zegt het alleen maar en zowat als hij op zich zelf zou stemmen.
2. Stel je kon een geldbedrag winnen door alleen nog maar ff op jezelf te stemmen, zou je dat dan niet doen? Oh nee jij zou een ander het geldbedrag laten winnen toch!
3. Ik weet niet of die Partij leider op hun partij stemmen, maar ik dacht het van wel!

Ronaldo wil graag de gouden bal winnen en zegt gewoon daarbij als hij op zichzelf mocht stemmen hij dat zou doen, wat is daar nou erg aan!

6 november 2012 om 13:21

weet je wat ik daar van vind dat je teveel eigen dunk als je op je zelf wil stemmen.
als je wil winnen doe je dat via andere en niet dat je eigen stem de belangrijkste is waardoor je nog win..

maar na afgelopen weekend denk ik niet dat er nog veel op ronaldo stem hij stond al bijna in de kleedkamer toen de wedstrijd nog bezig was wat is dat nou voor onzin:s

lekkere speler ben je dan als je zo doe tegen over je team genoten

6 november 2012 om 13:33

slechte vergelijking ook. Het gaat om het eren van iemand vanwege zijn prestaties afgelopen jaar. Aangezien je in voetbal die prestaties meestal niet in je eentje neerzet, maar met minstens nog 10 anderen zou het niet gek zijn als je op één van je teamgenoten zou stemmen. Tuurlijk snap ik het dat je zelf die prijs wilt winnen en op jezelf zou willen stemmen, maar ga niet doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is om in een teamsport op jezelf te willen stemmen als beste. In een individuele sport zou het wss wel zo zijn, maar in een teamsport zouden er genoeg anderen zijn die een stem zouden geven aan hun teamgenoot of iemand anders die ze geweldig vinden.

6 november 2012 om 19:08

Slechte vergelijking Socio...... heeft weinig zin politieke stemmen erbij te halen. Een politiek leider stemt over het algemeen op zijn partij, maar niet op zichzelf, maar op een andere op de lijst. Hij stemt dus als het ware op een teamgenoot! Dus in die geest zou Ronaldo dan niet op zichzelf stemmen, maar op een teamgenoot i.p.v. op een speler van Barca. Casillas heeft helemaal gelijkt, de Gouden Bal winnen is een teken van waardering van je collega's, maar kennelijk maakt die waardering van collega's Ronaldo niet zoveel uit en is dat ondergeschikt aan het winnen van de Bal zelf. Ik denk dat Ronaldo nog net zo blij zou zijn als hij tot beste wordt verkozen door stemgerechtigden die nog nooit een voetbalwedstrijd hebben gezien, zolang hij hem maar wint en kan roepen dat hij de beste is.

6 november 2012 om 13:17

Je zegt zelfvertrouwen hebben is prima, maar zoveel zelfvertrouwen dat hij zichzelf de beste vindt mag dan weer niet? Eeuwig gezeur altijd.

6 november 2012 om 13:36

de Gouden Bal gaat naar de beste speler, als ik vind dat ik de beste speler ben, zou ik ook op mijzelf stemmen. Er klopt toch geen hol van als ik Messi of Ronaldo heet en ik bijvoorbeeld op een Pirlo ga stemmen. Ik begrijp dat bescheidenheid een groot rol speelt, maar dat je door bescheidenheid een onjuiste stem uitbrengt vind ik niet goed.

6 november 2012 om 19:13

@ Mikami

Probleem is echter, dat je ten aanzien van jezelf alles behalve objectief bent en dat heeft niets met bescheidenheid te maken. Ik zou de prijs liever krijgen nadat er massaal op mij is gestemd door vakgenoten, dan wanneer de stemmen van mijn familie de doorslag hebben gegeven. Die laatste zijn namelijk ook vaak niet al te objectief. Maar goed, je hebt ook artiesten die een nummer 1 hit scoren door zelf zoveel mogelijk singles op te kopen en daar heel blij mee zijn. Een nummer 1 hit op die wijze zou mij ook gestolen kunnen worden, maar niet omdat ik zo bescheiden ben hoor.

7 november 2012 om 12:40

@ Johnnyloco

Wat jij beschrijft, is een normale situatie. Maar de situatie waar ik op duid, is die van van Ronaldo en Messi. Beide weten dat zij de beste zijn en niemand in hun buurt komt.

Dan vind ik het heel normaal als ze beide op zichzelf zouden stemmen.

6 november 2012 om 18:44

Donshining Ik kan best begrijpen dat je een mening hebt over iemand die op zichzelf wil stemmen, maar is dit een reden voor haat? Oh ja hij heeft natuurlijk ook een arrogante kop .. Mensen haten hier een beetje te makkelijk. Geniet gewoon van voetbal joh daar gaat het toch om?

Hij heeft gelijk, keepers zijn heel er ondergewaardeerd en dragen veel bij aan het succes van een elftal!

6 november 2012 om 12:57

Inderdaad, de enigste keeper die ooit de bal won was Lev yashin. Zou mooi zijn als Iker in zijn voetsporen zou treden, al lijkt dat een utopie. Verdedigers worden over het algemeen ook onderschat en bijna nooit tot winnaar gekozen.

Het zou mooi als elke linie een prijs kreeg, al is het maar om verdedigers en keepers te belonen voor hun goede prestaties in het jaar en te laten weten dat ook zij onderdeel zijn van een team.

6 november 2012 om 13:12

Dino Zoff toch ook meen ik?

Persoonlijk ben ik groot tegenstander van het kiezen van keepers als beste voetballer. Keepen is uiteindelijk een noodzakelijk kwaad in mijn ogen. Maar goed voetbal staat voor mijn gelijk aan aanvallen en dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.

Er is gewoon een trofee voor de beste keeper van Europa, dat is toch de perfecte beloning voor wat hij doet?

6 november 2012 om 13:21

Nee, die werd 2de in 1973 achter jawel Johan Cruyff.

Ik vind gewoon dat elke linie een bal zou verdienen, dan schaf je de prijs voor beste keeper maar af. De opzet zoals ze bij de CL doen zou een prima idee zijn.

Voetbal bestaat ook uit verdedigen, je kan aanvallen maar als niemand de ballen van de tegenstander tegenhoudt heb je er niks aan. Uiteindelijk heb je elkaar nodig om te winnen.

6 november 2012 om 13:35

Maar waarop beoordeel je een aanvallende back dan? Of een verdedigende middenvelder? Uiteindelijk vraag je je af of je dan niet types met elkaar moet gaan vergelijken. Alves is als flankaanvaller minder dan Di Maria, Valencia, Messi of Ribery en als verdediger minder dan Kompany, Puyol, Ramos en Abidal maar wel een die zowel bij het aanvalsspel als in de defensie zeer betrokken is. Het is gewoon onmogelijk om dit allemaal te vergelijken. Wat mij betreft stoppen we er dan ook mee. Het is nota bene een collectieve sport en iedereen mag zijn favoriete speler hebben. Maar het label 'beste speler ter wereld' dat als een objectief gegeven de wereld in wordt geknald terwijl het door stemmen van een groepje spelers en trainers tot stand is gekomen vind ik nogal zwak en onnodig. Als we het dan echt willen weten dan geldt in mijn ogen 'meten is weten' en gaan we lekker aan alle eigenschappen en statistieken een gewicht/score vastbinden en maken we er een grote optelsom van. Doen we dit niet, dan mag ieder gewoon zijn eigen favorieten hebben en hebben we het verder gewoon over het spel. Ik vind bijvoorbeeld Busquets behoren tot de top vijf van de wereld terwijl hij zelden wordt genoemd of in de buurt van het podium komt. Mijn mening verandert hier echter helemaal niet door en ik zie hem nu ook echt niet ineens als minder dan top vijf omdat de spelers en coaches anderen hoger hebben gezet.

6 november 2012 om 13:44

Busquets vind ik ook een geweldenaar en wordt zeker onderschat. Behoort zeker tot de top 5.

Ik vind dat het allemaal te moeilijk word gemaakt. Bij de CL opzet staat Messi ook gewoon genoteerd als spits, zijn speelwijze strookt dan niet helemaal met een klassieke spits zoals Falcao maar dat zou geen verandering moeten zijn voor de positie die hij bekleedt.

Spelers als Di Maria en Boerrigter hebben allebei een verschillende speelwijze maar dat neemt niet weg dat het vleugelaanvallers zijn en dus behoren tot de aanvallers. Iniesta en Busquets zijn gewoon de middenvelders, de èèn met een aanvallende rol en de ander in een verdedigende.

Alves is gewoon rechtsback en dus verdediger, hij komt dan regelmatig op maar is gewoon een verdediger. Je kan het gewoon prima oplossen, het probleem wat je dan wel kan krijgen is dat nummers 10 populairder zijn dan b.v de Dm's van de wereld die sowieso al onderschat worden. Elke linie bezit een populaire plek en die zullen dan meer kans maken, dat probleem voldoet zich momenteel ook al doordat keepers en verdedigers over het hoofd worden gezien.

6 november 2012 om 15:11

Als je dan daadwerkelijk een meer geloofwaardige en betekenisvolle prijsuitreiking wilt vind ik jouw oplossing juist te simplistisch.

Eigenlijk doen we dan een beetje wat we nu al doen maar dan op kleinere schaal: appels met peren vergelijken. Probleem is enkel dat we dit dan maar keihard ontkennen door verschillende spelers onder dezelfde noemer te plaatsen. Ik wil het niet moeilijker maken dan het is, maar op deze manier slaat het wat mij betreft ook nergens op en vergelijk je kwaliteiten van spelers die totaal verschillend zijn. Het is ook moeilijk om de grens te bepalen want iedere speler is verschillend. Het is ook daarom en omdat het een collectieve sport is, dat ik de prijsuitreikingen graag afgeschaft zie worden of een daadwerkelijk objectief tintje wil zien krijgen. De weging van verschillende kwaliteiten moet dan worden bepaald aan de hand van verschillende factoren waaronder de moeilijkheidsgraad gecombineerd met effectiviteit en de aandeel in de uiteindelijke resultaat. De rol van de speler is hierin cruciaal natuurlijk, maar hoeft niet te leiden tot een classificatie. Ik maak het liever iets complexer dan dat ik op een voor mij nietszeggende uitkomst kom. Messi is geen spits dus ik kan hem onmogelijk beschouwen als de beste spits ter wereld. Dat de CL opzet hem zo classificeert is logisch, ze moeten hem immers ergens onder plaatsen. Maar deze hele classificatie is eigenlijk te simplistisch en staat er puur om het wat overzichtelijk en toegankelijk te maken. Goed te verantwoorden hoor, in dat opzicht, maar niet als je wilt beoordelen welke speler nou 'de beste' is. Zelfde geldt voor Alves en bijvoorbeeld Busquets. Busquets verdedigt meer dan Alves en Alves valt meer aan dan Busquets. Toch zal Alves volgens jouw model als verdediger worden bestempeld en Busquets als middenvelder. Daarmee zouden met name de kwaliteiten van Alves uiteindelijk tekort worden gedaan omdat hij sneller zou worden afgerekend op zijn verdedigende werk (dat dus wel meevalt) waardoor zijn aanvallende werk zou worden ondergewaardeerd (hij is immers verdediger). Dit terwijl zijn rol in het elftal nou eenmaal een andere is dan van het standaard plaatje van de verdediger. Ik verwacht dat je dan een compleet vertekend beeld krijgt, misschien nog wel meer dan nu (waar er gewoon automatisch op de grootste sterren wordt gestemd). Ander probleem is een speler die op verschillende posities wordt gebruikt zoals Adriano, Essien (sinds kort weer) of Song. De CL kan ze voor het gemak in haar opzet onder een noemer plaatsen maar daarmee ben je er nog lang niet. Als je Song straks als middenvelder gaat beoordelen en hij staat half het seizoen achterin, laten we die prestaties dan maar gewoon in het geheel weg? Zou onterecht zijn daar hij daar wellicht hele goede wedstrijden heeft gespeeld. Bovendien is het des te knapper wanneer een speler op meerdere posities uit de voeten kan.

Nee ik hoop dat we stoppen met deze verkiezingen tenzij een een of ander wonderbrein met een systeem komt waarin we tot een goed oordeel kunnen komen. Teveel classificeren kan natuurlijk ook niet want dan blijft er weinig eer te behalen. Dan krijg je honderd mini-verkiezingen.

6 november 2012 om 12:58

Ach, dat is het hele probleem met deze prijs; hoe kun je nu voetballers die op verschillende posities spelen met elkaar vergelijken? Aanvallend ingestelde voetballers worden in mijn ogen in het algemeen meer gewaardeerd dan verdeigend ingestelde spelers of keepers.

6 november 2012 om 13:17

Volgens mij komt dat heel simpel doordat bij voetbal degene die het meeste scoort, wint. Dat is een heel andere opvatting dan een spel waarbij je het minste tegengoals krijgt.

6 november 2012 om 13:34

Dat is logisch. Aanvallend voetbal wordt gewaardeerd. Kijk maar naar Chelsea, die horen het nu nog steeds over de halve finale tegen Barcelona. Mensen lijken te vergeten dat voetbal ook uit verdedigen bestaat.

6 november 2012 om 13:40

Dat aanvallend voetbal gewaardeerd wordt snap ik, maar is een goede aanvaller daarom ook een betere voetballer dan een goede verdediger of een goede keeper? Het zijn in mijn ogen disciplines die niet met elkaar te vergelijken zijn en dat maakt zo'n verkiezing zo lastig.

6 november 2012 om 14:06

Volgens mij zou je zo een prijs dan alleen kunnen uitreiken aan de hand van de volgende criteria: in hoeverre is de speler/keeper belangrijk/beslissend geweest voor het team, op zo een manier dat een dergelijke andere speler dat niet had kunnen doen... volgens mij loop je dan (op zijn zachtst gezegd) tegen een aantal onmogelijk meetbare variabelen aan...
Andere optie is: bekijken wie de beste 11 spelers van het jaar waren (keeper, lb, cv,cv,rb, etc) en daaruit dan degene kiezen die er op de belangrijkste momenten echt stond (dan kun je als criteria nemen: finales, klassiekers, cruciale reddingen in wedstrijden die mede daardoor alsnog gewonnen werden).
Hier van af trek je dan de fouten die je team direct (of indirect) de kop gekost hebben... bijvoorbeeld bal op middenveld verliezen waarop dodelijke counter ontstaat...

6 november 2012 om 19:11

Of je reikt gewoon een prijs uit voor elke positie...
Dat zou heel het probleem oplossen denk ik!!
Is niet realistisch maar het zou wel handiger zijn.

Bijv
Goudenbal Keeper : Cassilas
Goudenbal verdediger : Mathijssen
Goudenbal middenvelder : Van Haaren
Goudenbal aanvaller : Cabral

6 november 2012 om 13:13

Klopt, maar er is ook altijd veel meer discussie over wie de beste keeper ter wereld is. En keepers met veldspelers vereglijken is helemaal onmogelijk lastig.

Als Casillas de gouden bal zou winnen is dat in ieder geval niet terecht. Hij is nog niet eens de onbetwist beste keeper ter wereld, laat staan de beste voetballer.

6 november 2012 om 14:01

Misschien moet Iker maar eens wat vaker de 0 houden of minder goals dan andere keepers incasseren... Begrijp me niet verkeerd hoor, hij is echt een erg goede keeper in mijn optiek, maar voor een keeper in de spaanse liga doet hij het gewoon niet zo heel denderend als je kijkt naar de verdediging die hij aan mag sturen en het feit dat barcelona (dat veel aanvallender speelt) ook vorig seizoen in de competitie weer eens minder goals incasseerde... Ik geloof dat Iker pas 1x de minst gepasseerde keeper in de primera division is geweest in al zijn jaren...

Wat valt die Casillas tegen zeg. Ronaldo staat al zo vaak onder vuur. Steun je ploeggenoot nou eens. Zet hem niet zo te kakken!

6 november 2012 om 13:07

en als de spelers van barca dat doen dan, dan zijn het billenlikkers van elkaar? tenminste dat heb ik al duizend keer hier gelezen over messi en co

6 november 2012 om 13:13

Wat lul jij nou alleen de titel gelezen ofzo ????
Hij zegt nergens dat hij Ronaldo niet begrijpt dat zegt alleen de titel, hij geeft alleen als antwoord op een vraag dat hij niet opzichzelf zou gaan stemmen ook al zou het mogen.

6 november 2012 om 13:15

Het lijkt me al lang duidelijk dat de mens Casillas en de mens Ronaldo mijlenver uit elkaar liggen en geen vrienden zijn. Anders had Casillas wel op Ronaldo gestemt. Een stem op een andere voetballer is gewoon een stem op Messi.

6 november 2012 om 13:26

Hij staat niet achter de woorden van Ronaldo, moet die daarom tegen zichzelf en andere liegen en ja-knikken om alleen Ronaldo te 'steunen'? Onzin, hij zegt gewoon hoe hij erover denkt en valt Ronaldo helemaal niet aan.

6 november 2012 om 13:55

Iker valt juist niet tegen. Mooie vent...heeft tenminste een normale kijk op de wereld. Op jezelf stemmen is niks waard....waardering van anderen des te meer.

Een speler die tijdens een wedstrijd voor de spiegel staat om z'n haar te veranderen zal ook op z'n zelf stemmen. Ronaldo straalt een ding uit: narcisme. Fantastische speler, maar de rest hoef ik niet van Ronaldo.

6 november 2012 om 13:04

Je wou hiermee toch niet impliceren dat Ronaldo de enige ijdele voetballer is. Wij zijn van het standpunt doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, en op jezelf stemmen is eerder een vorm van gek doen dan normaal doen, dus wordt er van alles bijgezocht om een speler een bepaalde stempel te geven helaas.

politici stemmen toch ook op hun eigen partij dus moet gewoon kunnen vind ik

6 november 2012 om 13:01

Dan kun je net zo goed het stemrecht van de genomineerden afschaffen, want dan zou iedereen op zichzelf gaan stemmen en dan schiet je niks op.

6 november 2012 om 13:01

.... politici stemmen hun eigen partij omdat ze hun standpunten naar buiten willen dragen, en als je die standpunten deelt dan stem je ook op je eigen partij, daarmee niet op jezelf.
Als ze niet bij die partij hadden gezeten hadden ze er ook op gestemd!

Ronaldo is gewoon een narcist

Hmmm, Casillas heeft gelijk over het feit dat keepers ondergewaardeerd zijn.

Edit Dammie:
Laatste zin verwijderd

Z'n eigen stemmen zeggen wel genoeg. Jammer dat die verkiezingen zo kunnen verlopen door vriendjespolitiek. Zeker nu spelers ook voor collega's uit eigen land kunnen stemmen zie je het erger worden. Dat hij op Xavi stemt en niet op bijvoorbeeld Iniesta heeft vast ook niets te maken met het feit dat Xavi en hij goed bevriend zijn.

Ik ben dus inderdaad dezelfde mening toegedaan als Casillas en vind het vrij arrogant om luidkeels te roepen dat je op jezelf zou stemmen.

Bovendien is het niet al te snugger ook : je verkleint er je winstkansen mee want sommige stemgerechtigden zullen niet gediend zijn met een dergelijke uitspraak (althans dat is mijn aanname, kan helemaal fout zitten natuurlijk).

Deze uitspraak suggereert ook dat het precies toch niet allemaal koek en ei is in de Realkleedkamer want je zou denken dat een ploegmaat iemand van het eigen team niet zou afvallen in het openbaar.

6 november 2012 om 13:12

Het zou arrogant zijn als Breuer het zou zeggen.

Denk niet dat Ronaldo bezig is met winstkansen vergroten of verkleinen, Ronaldo is zichzelf en als hij op zichzelf wil stemmen (al dan niet serieus) komt hij daar voor uit.

Veel beter dan de boys uit Barcelona die nooit en te nimmer op zichzelf zouden stemmen. Dat hebben ze namelijk niet nodig, genoeg vrienden die hun het einde vinden. Ronaldo heeft dat niet, nog een reden om op jezelf te stemmen.

6 november 2012 om 13:21

Ronaldo ging aaan zijn imago werken om meer kans te maken op prijzen zoals de gouden bal.

Wel, dan kan zo een uitspraak als "ik ga op mezelf stemmen" wel tellen als imagoverbetering.

En jouw aanname (want dat is het) dat ze bij Barcelona niet op zichzelf hoeven te stemmen omdat ze genoeg vriendjes hebben, is ronduit zielig.

Misschien wordt er op Messi gestemd omdat ze hem de beste vinden ? Het zou echt zo maar kunnen dat er mensen zijn die oprecht van mening zijn dat Messi beter gepresteerd heeft dan Cr.

Een gratuite complottheorie is natuurlijk wel een leukere aanname, kan ik inkomen, maar of ze berust op enige grond van waarheid ?

6 november 2012 om 13:26

Van mij hoeft Ronaldo niet aan zijn imago werken, is ook niet mogelijk aangezien hij de media niet kan beïnvloeden, die schrijven toch wat ze willen.

Ja ze zullen vast allemaal op Messi stemmen omdat ze hem de allerbeste vinden, geloof je het zelf, alsof er geen gun-factor bij komt kijken.

Je hoeft niet te geloven in een 'complottheorie' , maar doe aub niet alsof het geen hechte kliek is, want daar hoef je echt geen insider voor te zijn.

6 november 2012 om 13:28

Waar ging Ronaldo aan zijn imago werken, je hebt het toch niet over dat bericht in de wandelgangen?

Ronaldo zal nooit veranderen, en zoals ik gister al aangaf als dat zijn kans op individuele prijzen waar kiesrecht aan is verbonden zal verminderen then so be it.

6 november 2012 om 13:32

En wie mag er stemmen van die hechte kliek ? Xavi en de bondscach van Argentinie, daar stopt het.

Alsof de bondscoach van Kameroen of deze van Zuid-korea een persoonlijke relatie heeft met Messi.

Wat die hechte kliek betreft : absoluut prachtig als het inderdaa zo zou zijn bij Barcelona, dat het een groep is die elkaar wat gunt, in moeilijke wedstrijden kan het volgens mij het verschil zijn tussen winst of verlies.

6 november 2012 om 13:49

Als ze allemaal mochten stemmen zouden ze allemaal op elkaar stemmen, maar als je wilt denken dat het niet zo is of op andere dingen doorgaat om er niet op terug te komen ook goed.

6 november 2012 om 15:16

Nee, als Breuer op zichzelf zou stemmen dan zou 't zelfspot zijn en geen arrogantie.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee dat hij dergelijke uitspraken doet, vind zulke types als Ronaldo en in meerdere maten zoals Ibrahimovic en Balotelli juist heel erg vermakelijk. Maar probeer t niet te verdedigen met dat het niet arrogant is, want dat is t simpelweg wel en alles behalve bescheiden.

6 november 2012 om 13:19

Nou en jij geeft precies aan waarom het een onzinprijs is. Sommige stemmers laten zich leiden door de persoonlijkheid en uitspraken van een kanshebber. Daarmee maak je het al een "gun-prijs". Ipv een prijs die puur om voetbalkwaliteiten gaat.

6 november 2012 om 13:28

Heb je gelijk in. Gelukkig bevonden de voetbalkwaliteiten zich de afgelopen jaren toch altijd wel bij de speler die volgens velen de gun-factor heeft waardoor de uitslag geen vertekend beeld gaf.

6 november 2012 om 13:28

Onlangs nog gepost dat het een onzinprijs is maar dan voornamelijk omdat toekennen van een individuele prijs in een collectieve sport past als een tang op een varken.

Je wint met zijn allen, je verliest met zijn allen.

Bovendien zijn de parameters voor deze Gouden Bal heel erg onduidelijk, ieder geeft er zijn eigen invulling aan.

Er is, zoals je zelf al zegt, ook nog eens de gunfactor en wie het beste zijn PR verzorgt, die vergroot zijn kansen.

Mede daarom vond ik de uitspraak van CR niet al te snugger, je vergroot m.i. absoluut je kansen niet door te verklaren dat je op jezelf zou stemmen.

Misschien heel erg oprecht maar niet erg snugger als je echt wilt winnen want het verlaagt de gunfactor voor je..

6 november 2012 om 14:02

Ik kan niets anders zeggen dan dat je het perfect verwoord en ik het het helemaal met je eens ben!

Speelde vorig seizoen heel erg goed en is sinds lange tijd onbetwist de beste keeper van de wereld.
Op basis daarvan vind ik wel dat hij hem ook een x verdient, heeft 2 ek,s en een WK gewonnen + nog een paar keer kampioen met Real en een paar x de Beker en volgensmij ook de CL, dan mag hij wel een keer de bal krijgen van mij

Om de beste te zijn moet je geloven dat je de beste bent want niemand anders doet het voor je. Dat is de eerste minimale stap datnodig is om alle tegenslagen te overwinnen en beter te worden. Ronaldo is hier gewoon eerlijk over. Als je op zo'n niveau voetbalt en je hebt niet de ik-ben-de-beste mentaliteit, dan zit je gewoon te liegen. Of denken jullie dat messi niet tegen zichzelf zegt dat hij de beste is om vol zelfvertrouwen in de wedstrijden te staan en het optimale uit zichzelf te halen.

Ik zou stemmen op cassilas, ookal is het alleen maar omdat keepers ook eens wat meer waardering verdienen.

Ach, ik zou ook niet op mezelf stemmen mee. Maar als Ronaldo dat wel wil moet ie dat zelf weten. Mooie uitnodiging dit voor degene die hem haten om hem weer eens flink onder de grond te stampen.

6 november 2012 om 13:58

ja..ik haat ronaldo...
Hou toch eens op met dat haten...wat een onzin. Weet je wel wat het betekend?

Ronaldo is een fantastische voetballer, 1 van de besten ter wereld, alleen hij heeft naar buiten toe een vreselijke irritante, arrogante houding. En dat mag ik niet aan hem...maar daarom haat ik hem toch niet? Hij heeft mn dochter toch niet verkracht of zo...

Heb je ronaldo dit weekend nog gezien??? dat hij al bijna in de catacomben staat, terwijl de wedstrijd nog bezig is.. In het eigen stadion in madrid. Niet eens even het publiek bedanken of zo. Dat is toch een vreselijk irritante houding.

6 november 2012 om 14:12

Toch apart dat je je dan aangesproken voelt. Als ik zo eens kijk naar veel mensen die voetbal kijken hebben er een groot deel hekel aan Ronaldo, die soms ernstige vormen aanneemt. Ik heb zelf ook niet veel met die kerel, maar ik ken hem ook helemaal niet. Qua voetbal is het gewoon een wereldspeler, en hoe hij zich dan wil gedragen moet hij zelf weten. Zolang hij maar geen mensen fysiek tot last is zoals bepaalde andere teamgenoten vam hem vind ik het prima.

Ik kijk de Clásico's vaak in verscheidene kroegen, en als je dan eens zou zien hoe erg mensen soms doortrippen op Ronaldo, je zou er serieus bijna bang van worden. Ik heb al lieden gezien die serieus hun bierglas tegen die muur gooiden en die jongen de dood in wensden. Ronduit gestoord gewoon.

6 november 2012 om 14:25

''k heb al lieden gezien die serieus hun bierglas tegen die muur gooiden en die jongen de dood in wensden. Ronduit gestoord gewoon.''

En daar ben ik er ook één van! Als je niet eens de ballen hebt om na een verloren wedstrijd je eigen publiek even te bedanken ben je een zak hooi.
Dit geldt trouwens voor meer voetballers bij Real. Ik heb Casillas vaak genoeg mensen terug zien roepen, om alsnog het publiek te bedanken. Bij uit én thuiswedstrijden. Dit is echt schandalig! Als ik er aan denk wordt ik al weer pissig.
Zo ook weer in Dortmund. Sta je dan met je goede gedrag samen met nog 2500 anderen...

Dit even terzijde, Ronaldo is een geweldige voetballer en volgens de mensen die dicht bij hem staan ook een geweldig persoon, die veel overheeft voor andere mensen.
Ik wou alleen dat hij iets meer bescheidenheid liet zien in het voetbalveld. Begrijp mij niet verkeerd als hij scoort tegen Barcelona mag hij de hele wedstrijd het ''calma calma'' gebaar doen van mij. Maar tegen een Dortmund de 1-1 scoren en dan weer zoiets doen, lijkt mij niet gepast.
Anyway, ik hoop dat Casillas de bal wint. Al jaren één van de belangrijkste personen bij Real en hij heeft afgelopen jaar 'bijna' alles gewonnen.

Goede keus voor Ramos!
Ook al ben ik van mening dat Messi (en Ronaldo) de absolute nummers 1 en 2 zijn, zou mijn lijstje:
Casillas, Messi, Ronaldo! zijn.
Zou toch fantastisch een keer zijn... een Keeper als winnaar! En hij verdient het. (ook een beetje op basis van de afgelopen jaren)

Denk toch dat de verhalen weer uit hun verband worden getrokken zoals gewoonlijk bij de media.
De waarheid schrijven is misschien niet zo spannend en maken ze er een verkapte versie van. Wie weet dat.

Iedereen doet nu zo schijnheilig maar als je zelf beste vind moet je dat ook doen. Rutte stemt ook op zichzelf, net als Obama..maar Ronaldo moet dat niet zo duidelijk in de media zeggen..

Ik blijf het elk jaar zeggen: Ik vind dat er eigenlijk 4 verkiezingen zouden moeten zijn: Beste keeper, beste verdediger, beste middenvelder en beste aanvaller. Zo krijgen voetballers veel meer erkenning voor hun werk.

Natuurlijk gaat een keeper de prijs voor voetballer van het jaar nooit winnen, keepers worden immers niet opgeleid om te voetballen. Verdedigers kunnen nooit 1 op 1 lopen, controleurs als Kedhira kunnen geen prijs winnen voor het dicht lopen van pass-lijnen.

Natuurlijk is zelfs mijn systeem niet waterdicht. Zijn klassieke vleugelspelers als Nani, Walcott en Di Maria middenvelders of aanvallers? Is Eriksen als hij een seizoenlang als valse nummer 9 zou spelen een aanvaller of een middenvelder? Maar goed zo kun je eindeloos door blijven discussiëren.

Ronaldo is tenminste eerlijk.
Casillas is schijnheilig,hij kiest voor vriendjespolitiek en zoals hij zelf al zei,altijd een Spanjaard.

6 november 2012 om 13:45

Waarom is Casillas nou weer scheinheilig?

En hoe kan je uit deze tekst halen dat hij aan vriendjespolitiek doet en altijd voor een Spanjaard stemt? Je leest het in de verkeerde context. Hij bedoeld dat hij op een andere Spaanse speler, waarschijnljk Xavi stemt. Hij weet al dat hij een nog een Spanjaard op 3 zet maar nog niet welke. Het is toch eigenlijk logisch dat hij de Spaanse spelers het beste vind? Dat vinden erg veel mensen. Dat heeft in mijn ogen niks met vriendjespolitiek te maken.

6 november 2012 om 16:52

Dat haalde ik eigenlijk ook niet uit deze tekst,hij heeft al 2 of 3 interviews over die gouden bal hier gegeven,en bij de vorige legde hij uit waarom hij altijd op een Spanjaard stemt bij de Gouden bal en bij de speler vh jaar in Spanje.

Ik vind hem wel schijnheilig,kijk alleen al naar zijn stemmen van afgelopen jaren,messi heeft niet 1x in zijn top 3 gestaan...

6 november 2012 om 14:01

casillas schijnheilig?? Casillas zegt alleen dat hij er niks aan heeft als hij zich zelf de beste vindt.

Zoals Ronaldo het zegt is hij in staat om voor zich zelf een verkiezing uit te schrijven, op zich zelf te stemmen en zich zelf een hele grote beker te geven. Vervolgens gaat hij aan de hele wereld vertellen dat hij die prijs gewonnen heeft...

Casillas zegt alleen dat hij veel meer waarde hecht aan de mening van anderen, dan dat hij zich zelf de beste vindt.

Maar aangezien Ronaldo aanvoerder van Portugal is heeft hij toch stemrecht, en zal hij ook daadwerkelijk op zichzelf stemmen?

Of is het gewoon volgens de regels sowieso niet mogelijk om op jezelf te stemmen?

6 november 2012 om 13:51

Klopt. In de regels staat dat je sowieso niet op jezelf stemmen.

Ronaldo mag best op zich zelf stemmen als hij vind dat hij de beste is maar wat erger is is dat cassilas ook mag stemmen en dat hij 100% op een spanjaard gaat stemmen ongeacht wie de beste is

6 november 2012 om 13:48

Uuh en hoe weet je dat? Hij kan Ramos toch gewoon de beste vinden ondanks zijn nationaliteit? Ramos is gewoon één van de beste verdedigers ter wereld en heeft een geweldig jaar gehad. Ik vind het juist mooi dat Iker een verdediger op één zet. Die verdienen ook wel eens wat meer waardering in plaats van aanvallers en middenvelders.

Als dit waar, bewijst Cassillas nogmaals dat hij geen teamplayer is. Zulke woorden zou je nooit horen van een Barca speler tegen over zijn eigen teamgenoot. Sergio Ramos is goed maar ook weer niet om te zeggen dat hij de gouden bal moet verdienen. Ronaldo is gewoon de beste in Madrid, dus als iemand het wel verdiend in Madrid dan is hij het wel. Nu begrijp ik waarom Mourinho zich irriteert aan het gedrag van Casillas. En by the way, Casillas, je laat ook veel steken de laatste tijden, dus verdien je hem ook zekers niet. Het wordt tussen Messi en Ronaldo. Het wordt een nek a nek race,en denk dat Messi het uiteindelijk gaat verdienen

6 november 2012 om 13:58

Dus als je zegt dat je iemand niet begrijpt ben je gelijk geen teamplayer meer? Lekkere conclusie. Daarbij is het toch Zijn mening. Hij vind dat Ramos het beste jaar heeft gehad. Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar wat jij doet...

Dus omdat hij de laatste tijd wat minder keept verdiend hij hem niet? Hij heeft een geweldig jaar gehad en geweldige reddingen verricht. Hij had volgens mij op het EK een reddingspercentage van 91 procent.

6 november 2012 om 14:02

dus ronaldo is wel een teamplayer??? Ronaldo noemt zich zelf de beste...dus hij vindt zich beter dan zn ploeggenoten en hij herhaalt steeds dat hij individuele prijzen zo belangrijk vindt.

Iker zegt alleen maar precies waar het op staat....met een gezonde nuchtere kijk...dat zou ronaldo ook moeten doen

Kijk dit is nou een mooi statement van een groot voetballer. Iemand die zichzelf niet op de borst slaat maar het aan anderen overlaat om hem te waarderen.
CR kan hier heel wat van leren!

Is wel toevallig dat Ronaldo's uitspraken veelal uit verband worden getrokken om hem maar zo slecht mogelijk af te schilderen. Niet dat hij het niet gezegd heeft, maar ieder klein ding wat negatief zou kunnen zijn wordt door de gehele media, ook deze sensatiezoekende analfabetische site, uitvergroot en ieder duikt erop om er schande van te roepen wat Ronaldo nu weer heeft gezegd.
Enige positieve berichten rondom zijn persoon of wat voor goeds hij doet wordt systematisch genegeerd.

Vind je het dan raar dat die jongen voor zichzelf kiest?

Zijn top drie toont wel aan dat hij graag op teamgenoten stemt lijkt me. Ik denk dat er maar weinig top drie lijstjes bestaan waar zowel Messi als Pirlo niet in voorkomen. Het kan natuurlijk hoor, maar dan is het wel toevallig wanneer het lijstje afkomstig is van Casillas, die daarin wel enkel spelers heeft staan waarmee hij zelf samen speelt. Maar, wie weet is hij ook wel gewoon eerlijk en hecht hij waarde aan gewonnen collectieve prijzen. Dan is zijn keuze logischer, al was ik eerder voor Iniesta of Pirlo gegaan dan voor Xavi. Ik vind Xavi fantastisch maar Iniesta was voor bij de betere en is uitgeroepen tot beste speler van zowel de CL als het EK.

Verder kan ik me wel vinden in Casillas. Stel dat jij straks wint op een beslissende stem en dat de speler tegen wie jij het opnam wel op een ander heeft gestemd. Dan heb jij gewonnen terwijl de ander door zijn collega's minstens evenveel wordt gewaardeerd. Zou een soort smet hebben op de prijs, maar ja.

Wat mij betreft schaffen ze deze hele prijzen af. Scotsman pleit hierboven al voor alternatieven maar zelfs die acht ik niet geschikt. Ik kan Busquets bijvoorbeeld nooit vergelijken met Cesc, vind Alves een heel ander type dan Kompany, weet niet of ik Mascherano dan als verdediger of al middenvelder moet beoordelen en twijfel of Messi nou een middenvelder, aanvaller of allebei is. Feit is dat het een subjectief geneuzel is dat enkel de realiteit beter kan afspiegelen wanneer we er een objectieve optelsom van maken maar dat haalt het charme een beetje weg. Het charme dat toch al aan het verdwijnen is. Bovendien krijgen we dan weer discussies over wat zwaarder zou moeten wegen. Zo vind ik een korte combinatie knapper terwijl een ander meer waarde hecht aan een crosspass. Ik vind het landenvoetbal ondergeschikt aan de CL, PL, Primera, Bundesliga en gelijkwaardig aan de Serie A, terwijl een ander dit juist het hoogst haalbare vindt. Ik hoef dit soort verkiezingen niet meer te zien maar goed. Met alle publiciteit en aandacht ervoor zal het wel hartstikke lucratief zijn voor de Fifa en Uefa.

6 november 2012 om 13:32

Ik had Xavi ook gedaan. Is belangrijker voor het team dan Iniesta. Iniesta is individueel wel weer beter dan Xavi.

Ik kan Casillas wel begrijpen. Hij wilt meer waardering voor verdedigende spelers en Ramos heeft vorig seizoen laten blijken de beste te zijn. Daar stemt hij op. Natuurlijk moet hij Ronaldo ook tevreden houden, dus stemt hij op hem. En Xavi is een goede vriend van hem. Ook niet vreemd dat hij daarop heeft gestemd.

6 november 2012 om 13:40

Maar Xavi was in mijn ogen toch minder belangrijk. Zijn handelsmerk was altijd als verbindingsspeler fungeren. Altijd aanspeelbaar zijn en de bal weer goed afleveren. Eigenlijk hetzelfde verhaal als Busquets maar dan iets dieper waardoor hij iets meer bij het aanvalsspel betrokken is, maar daarmee is het ook wel gezegd. Op de tweede plek komt het zoeken naar de openingen maar in eerste plaats moet hij de motor draaiende houden en het tempo bepalen. Hij was iets productiever dan in andere seizoenen maar maakte ook meer fouten en leed meer balverlies. Dit weegt bij hem in mijn ogen zwaarder dan bij anderen (uitgezonderd Busquets) omdat hij juist personificatie van de filosofie der balbezit moet zijn. Het kwam natuurlijk ook omdat hij minder fit was, minder geconcentreerd leek en misschien omdat hij ouder wordt. maar al met al vond ik hem minder goed in 2012 dan voorheen en ik vond Iniesta net iets beter. Met name tot en met het EK.

Wat opmerkelijk, ik dacht dat alle mensen exact hetzelfde in elkaar zaten.

Het lijkt me ook niet echt een beschuldigende vinger naar Ronaldo, er wordt gewoon gevraagd naar z´n eigen gedachtengang over dit onderwerp.

Wat een schijnheilige mensen hier zeg. Volgens mij zou iedereen opzichzelf stemmen zodra er wat te halen valt. Laten we zeggen dat jij 1 stem nodig heb om een prijs te winnen en je mag op jezelf stemmen ga jij dus doodleuk op iemand anders stemmen dacht het niet. Als het kon zou volgens mij echt iedereen opzichzelf stemmen, maar laten we maar roepen dat je op een ander stemt, omdat het maatschappelijk beter klinkt, precies hetzelfde als met dat clubliefde gedoe voor als je bv bij een Roma speelt je 3 mil krijgt, maar bij city spelen 10 mil oplevert dat mensen gaan schreeuwen geen clubliefde doet het voor het geld zou ik nooit doen, denk je dat nu werkelijk waar ?

Ronaldo heeft trouwens verder gelijk, hij durft zijn eigen mening te geven en doet zich niet nep voor, waar andere spelers bv een politiek correct antwoord voor geeft. Ronaldo verdiend het gewoon heeft vorige seizoen zijn club kampioen gemaakt en scoorde erop los en deed het ook goed met Portugal. Casillas mag hem ook wel winnen aangezien het een goede keeper is.

Daarnaast dat mensen Ronaldo veroordelen over ( zn gayness ) of dat ie zijn haren doet of weer andere dingen kunnen het helemaal niet hebben volgens mij. Gozer loopt rond met de leukste vrouwen, daarnaast als jij z'n docu's kijkt zie je echt wel meer wie hij werkelijk is daarnaast is hij niet arrogant, maar zelfverzekerd wereld van verschil, maar dat weten meeste onzekere mensen niet en wat je niet kent, veroordeel je met "anders".

6 november 2012 om 13:51

Wat een onzin.

Je stemt op de collega die jij het beste vindt. Er zitten genoeg Real collega's op wie hij kan stemmen. Hij is echter zo geobsedeerd om Messi te verslaan, dat hij heel het morele plaatje uit het oog verliest. Je gaat toch jezelf geen erkenning geven voor je prestaties ? Laat dat aan anderen over.

6 november 2012 om 13:58

Waarom zou je jezelf niet erkenning mogen geven voor een bepaalde prestatie die je behaald hebt? Daarnaast zal die ook stemmen op een andere collega, maar we hebben het over het feit dat wanneer de beschikking is tot stemmen op jezelf, dat echt wel heel wat mensen meer opzichzelf zullen stemmen dan dat er nu toegegeven word. Echter op het 2e punt komend met zijn obsessie over Messi verslaan, wat is daar zo verkeerd aan? Net of Messi echt recht had op al die laatste prijzen, want de reden tot waarom de prijzen uitgereikt worden is nooit echt consistent . Dus dat hele prijs uitreiking is gebaseerd op wie het meeste kont likt ( sorry voor taalgebruik ) , maar daar komt het eigenlijk wel een beetje op neer.

6 november 2012 om 14:07

uhm...messi geen recht op de prijzen?
hoe je het ook bekijkt..messi is op dit moment de beste voetballer ter wereld, scoort het meest, geeft veel assists, maakt de meeste geweldige acties enz enz

Ronaldo zit daar dicht achter met ook extreem veel goals, maar over t algemeen allemaal net wat minder dan messi.
Als ronaldo m dit jaar wint omdat hij landskampioen geworden is, valt daar wat voor te zeggen, maar dan zou je m ook aan casillas kunnen geven want die heeft ook nog t ek gewonnen.

Je kunt individueel nog zo goed zijn, maar toch buiten de teamprijzen vallen. Dit is een individuele verkiezing en messi is op dit moment de beste.
En die paar jaar hier voor ook....terecht dus dat hij m steeds krijgt.

"ik heb liever dat er waardering is voor mijn werk van anderen, dan dat ik mezelf ga prijzen".

Het verhaal bij Ronaldo is dat er juist niemand zijn werk waardeert.hij word uitgefloten,uitgescholden,uitgespuugd,uitgelachen en zo voort en zo voort.en voor wat?omdat hij soms wat vies kan kijken?omdat hij de goede looks heeft?of omdat hij in Real Madrid speelt en moet concurreren tegen het favoriete zoontje in de voetbal?

Hoe graag ik Casillas ook heb.ik heb het gevoel dat hij Ronaldo wat aan het tegen werken is de laatste weken.alles wat Ronaldo doet of zegt daar heeft Casillas precies een tegen antwoord op.hij stemde ook niet op Ronaldo terwijl hij goed genoeg weet dat Ramos die prijs niet zal winnen.en dat het op het einde van de dag gewoon weer tussen Messi en Ronaldo zal gaan.natuurlijk heeft iedereen het recht om te stemmen voor wie hij of zei wilt.

Het was slimmer geweest als Casillas hier gewoon niet op had gereageerd

6 november 2012 om 14:09

ach das onzin. Ik vind ronaldo ook een irritante en arrogante uitstraling hebben...maar dat wil niet zeggen dat ik hem geen fantastische voetballer vindt, die enorm goed presteert en veel wedstrijden beslist.
Puur naar het voetbal gekeken vind ik messi nog iets beter, maar dat heeft niks met de uitstraling te maken.
Ronaldo is gewoon een fantastische speler.

6 november 2012 om 15:22

Ach zijn werk wordt echt wel gewaardeerd hoor. Er zijn genoeg legendes in voetballand die hem hoog hebben zitten. Zo was niet lang geleden Butragueño nog diep onder de indruk van de prestaties van C. Ronaldo. Ook Mourinho houdt hem altijd een hand boven het hoofd en hij hoeft maar een keer te zeggen dat hij ongelukkig is en alle spelers springen voor hem in de bres. Dat de supporters hem vorig jaar uitfloten keur ik af, maar het hoort een beetje bij real. De club heeft nou eenmaal kritisch publiek, evenals Barcelona. Als speler weet je dat en ik vind het onzin dat enkel Ronaldo niet uitgefloten zou mogen worden. Ook hij is slechts een speler van real, al is hij er een die bijzonder veel complimenten krijgt (en terecht). Het lijkt er mijns inziens meer op dat hij nooit genoeg kan krijgen van de waardering en alsmaar op zoek is naar meer om zijn ego te strelen. Eto'o had dit ook een beetje. Misschien pas het bij de ambitie die zij hebben, altijd maar meer willen en beter willen worden.

Dat andere supporters hem uitkotsen is vast vervelend voor hem (al heeft hij er zelf ook invloed op), maar als hij zich gewoon concentreert op de mensen die hem wel steunen dan hoeft hij echt niet op zichzelf te stemmen om waardering te krijgen. Hij krijgt hiervan genoeg, als je het mij vraagt. Maar goed, hij wil alleen maar meer.

Iedereen zou opzichzelf stemmen als je zo,n topjaar hebt gehad, maar het is gewoon niet slim dat Ronaldo dat zegt. Dit kan Ronaldo de Gouden Bal kosten.

Vind het jammer dat Casillas Ramos voor laat. Dit jaar nog bijvoorbeeld een vieze elleboog stoot in de uitwedstrijd tegen Vallecano waar Ronaldo Real juist red met een hakbal. Ik vind Ronaldo een irritant mannetje, maar als er iemand echt prof is en Real meerdere gered heeft is het Ronaldo wel. Kun je nagaan als Ronaldo opzich zelf gaat stemmen en er anderen op vriendjes gaat stemmen deze prijs niet serieus is.

Casillas had beter vorig jaar dan op zijn vriendjes kunnen stemmen en dan Ronaldo op twee of zelfs drie aangezien we allemaal wisten dat Messi makkelijk zou winnen aagezien het kampioenschap en de Cl finale tegen Udt. Nu is er een grotere kans voor Ronaldo en nu zet Casillas Ramos op nummer 1.

Ik snap het echt niet. De Gouden Bal kan naar het Bernabeu komen.

Stel dat messi en ronaldo er niet waren dan had casillas een veel grotere kans gehad, hij heeft pecht dat er 2 echt bovenuit steken.

Tja.. iedereen heeft er een andere mening over.. Casillas zou het zo doen.. Ronaldo zei gisteren wat hij zou doen..

Dit maakt Casillas ook geen beter mens en Ronaldo slechter.. Men kan zeggen wat men wil.. maar voor mij is Ronaldo echt de enige die de waarheid spreekt.. want het maakt niet uit wie het zou zijn.. Als men op zichzelf zou kunnen stemmen zou iedereen dat wel doen.. Dan kan men lullen wat men wil tegen bepaalde Radio of TV zenders of een of andere kranten..

Mensen gaan na die uitspraak van Ronaldo weer een nieuwe reden om te haten.. maar waarom? Omdat hij eerlijk is.. en ons hier niet een of ander verhaal voor gaat kauwen hoe hij het iedereen behalve zichzelf zou gunnen.. En dan gaat men haten omdat hij eerlijk is.........

Maargoed, die Gouden Bal voor één speler is in mijn ogen sowieso onzin.. Één speler kan die prijs winnen en hij mag zich dan de beste van ze allemaal noemen.. Daar doet men in mijn ogen andere geweldige spelers gewoon tekort mee..

Het gaat vaak tussen Ronaldo en Messi.. Maar een Messi is geen beter verdediger dan ik zeg maar wat Ramos.. Ronaldo is ook geen betere CM dan bijvoorbeeld Xavi.. En zowel Ronaldo als ook Messi zijn geen beter keeper dan een Casillas.. Terwijl Ramos.. Xavi en Casillas ook spelers zijn.. die dan ook toevallig een heleboel werk verrichten voor hun teams maar geen aanspraak maken op zo'n prijs..

Ik in mijn ogen zou zo'n prijs uitgedeeld moeten worden in 4 categorieën..
Keeper - Vederdediger - Middenvelder en Aanvaller..

Van mij mag cr7 en ook zijn hele familie ( als dat mogelijk zou zijn) op zichzelf stemmen. Past precies bij het beeld van domme arrogante persoon dat hij heeft. Let op; heb het niet over zijn kwaliteiten als voetballer. Al mocht hij op zichzelf stemmen , hij krijgt nooit genoeg stemmen om te winnen. Messi is een klasse beter en cr7 had dat verschil goed kunnen maken door de ek te winnen maar was onzichtbaar in de halve finale.

Tsja, de één zegt gewoon rechtuit wat hij zou doen/zeggen en de ander probeert politiek juist te zijn of bescheiden over te komen. Casillas zou ook gewoon op zichzelf stemmen als het kon, dat doet iedereen. Iedereen wil erkenning en als je eigen stem je daarmee kan helpen dan doe je dat gewoon, zo simpel.

Nu die gouden bal is ook maar voor een behoorlijk deel vriendjespolitiek om het zo uit te drukken. Speler A stemt op speler B omdat het een goede vriend is maar stemt vooral niet op speler C omdat hij het maar een eikel vind. Afgelopen jaren hebben we kunnen zien wie op wie had gestemd, bij momenten moest ik gewoon spontaan lachen.

Casillas zegt Ramos op één, ik vind dat onterecht, net zoals Xavi op plek 3. Ramos heeft een uitstekend seizoen gedraait ja, maar naar mijn mening zijn er toch een paar spelers, vooral middenvelders en aanvallers die het beter hebben gedaan. Misschien wil Casillas hiermee duidelijk maken dat verdedigende spelers ook zoiets verdienen? Dan zou hij in zijn recht zijn, alsnog verdiend hij plek 1 niet. Xavi vind ik een fantastische voetballer maar naar mijn mening niet top 3, top 5 zeker wel. Als ik een top 5 zou mogen maken dan zou die bestaan uit Iniesta, Messi, Pirlo, Ronaldo & Xavi, niet dat dit mijn volgorde is maar zeker de spelers die erin staan.

6 november 2012 om 14:32

Nou sa2juve, ik snap jouw redenering niet echt.
Er zijn mensen die wel bescheiden zijn, zoals Casillas, die zetten zichzelf niet op 1. Dat zou mij ook erg tegenstaan, laat een ander maar beoordelen of jij de beste bent ja of nee.

Ik snap verder ook niet waarom jij Pirlo in je lijstje zet. Niemand vergeet die Panenka van hem op het EK, hij speelde verder ook een prima toernooi. Bij Juve was hij sowieso niet, maar je kan niet zeggen dat hij in de Champions League en de Serie A er zo met kop en schouders heeft boven uit gestoken dat hij bij de beste 5 hoort. Dan zou ik nog eerder van Persie noemen.

6 november 2012 om 14:39

@sa2juve

Casillas zegt dat hij niet op zichzelf zou stemmen. Ga dan niet speculeren dat hij het stiekem wel zou doen, dat is gewoon kansloos.
En verder, leuk dat je een top-5 samenstelt - maar Pirlo, hoe goed en leuk ook, verdient misschien een top-5 maar geen top 3.

En nee, het is geen vriendjes politiek zoals jij dat schetst. Voorbeelden: Cristiano heeft de prijs ook gewoon gewonnen in 2008 omdat het simpelweg terecht was. In 2006 won Cannavaro de prijs, omdat hij 'wk' winnaar was; Daar kun je over discussieren (ik ben het er mee oneens maar goed) maar het goed spelen en/of winnen van een WK speelt enorm mee. Zidane had de prijs anders gewonnen, maar dat verhaal kennen wij. Als je puur naar het voetballende gedeelte van dat kalender jaar kijkt had eigenlijk Kaka die prijs moeten winnen. Het jaar erna in 2007 was Kaka iets minder goed dan in 2006 maar hij was in 2007 de beste omdat de rest net wat minder was dan in voorgaande jaren. En in 2010 toen Iniesta misschien wel de meeste prijzen en de winnende goal in de finale achter zijn naam had staan, werd (toch nog) Messi de beste. Sommigen vinden dat onterecht (zie toelichting 2006) maar anderen zeggen met op hun beurt dat het wél terecht was.

Kortom, er is elke keer een andere motivatie om iemand tot beste te benoemen. De ene keer tellen je prestaties op het WK wel heel erg mee, maar de andere keer is iemand anders toch net te fenominaal dat de prijs toch naar hem gaat.

just to make things clear: ik vind het moeilijk om te zeggen wie de prijs moet winnen; Iniesta heeft 'rationeel' de meeste kans. Maar ik denk dat het dan toch gaat tussen Cristiano en Messi. Als dat het dan wordt, dan verdient Cristiano de prijs meer dan Messi. Maar sinds de zomer speelt Messi weer beter dan Cristiano. Lastig lastig..

Ik zou gaan voor Iniesta.. ik denk dat hij het verdient. Een EK winnen met je ploeg en zelf de dragende speler zijn, nadat je al het WK en het EK daarvoor gewonnen hebt, vind ik bijzonder knap.

6 november 2012 om 15:11

@dejan
Ten eerste zeg ik niet dat Casillas zichzelf op één zou zetten maar dat als het mogelijk was dat iedereen zichzelf ook een stem zou geven. En je kan inderdaad bescheiden zijn, neemt niet weg dat iedereen persoon ter wereld graag erkenning heeft. Ik geloof er niet in dat niemand op zichzelf zou stemmen.

Over Pirlo, snap niet waar jij mee afkomt. Pirlo was samen met Iniesta de beste op het ek, veel lovende commentaar gehad van journalisten, bondscoaches etc. En als je op zo'n tornooi uitstekend presteert dan zal dat blijven hangen bij zo'n stemming, is in het verleden ook al gebleken. Juist om die reden zie ik Van Persie niet in de top 5 eindigen, waardeloos tornooi gespeeld. En in de Serie A was hij met afstand de man van het afgelopen seizoen. Enorm veel beslissende passes, assists en doelpunten. Ik verwacht eerder hem in de top 5 dan Robin.

@catch
Mag jij kansloos vinden, ik geloof niet dat alle profs eerlijk hun mening zeggen voor de camera, bang voor kritiek of schade aan hun imago. Neemt niet weg dat Casillas een voorbeeldprof is, maar dat hij niet op zichzelf zou stemmen geloof ik niet. En ik heb die spelers op willekeurige volgorde gezet, dat Pirlo juist toevallig op drie staat is zo. Maar als Xavi bij Casillas op drie staat dan zou het mij niet verbazen als ook Pirlo bij sommige in de top 3 staat (dan praat ik over journalisten en bondscoaches).

En geen vriendjespolitiek nee? Dacht het wel hoor. Ga maar eens eventjes terugkijken naar de stemming van bv afgelopen jaar. Daar waren ook sommige die belachelijke keuzes maakte of bewust iemand uit de top 3 liet. Als jij denkt dat de mensen die stemmen bv geen anti stemmen geven omdat ze iemand zijn gedrag of uitstraling niet waarderen vind ik je maar goedgelovig. Die hele gouden bal verkiezing kan mij eerlijk gezegd gestolen worden. Ik ben gewoon voor het uitroepen van de beste doelman, verdediger, middenvelder en aanvaller van de wereld, dan krijgen die spelers ook eens waardering.

Iniesta zou ook zomaar eens kunnen winnen, won een paar maanden geleden toch ook verrassend voor Ronaldo en Messi die beide evenveel stemmen kregen. Verwacht ook gewoon dat deze drie de top 3 zullen halen, met Pirlo & Xavi op plaats 4 & 5 (weet niet wie 4 - 5 wordt)

6 november 2012 om 15:26

Voelt het nog als erkenning voor jouw werk wanneer je daar zelf beslissend in bent geweest? Het lijkt me dat de stem op mezelf compleet betekenisloos zou worden. Wanneer deze niet beslissend is geweest maakt het je niet uit en zal je 'm waarschijnlijk negeren terwijl wanneer deze wel beslissend is geweest je altijd het onderbuikgevoel zult houden dat je uiteindelijk je concurrent hebt verschalkt met je eigen stem dat 'voetballand' jou niet meer waardeerde dan je tegenstander.

Ik keur het niet af als je op jezelf stemt maar ik kan wel begrijpen wat Casillas zegt.

Opvallend dat een voetballer eens niet zo'n politiek-correct antwoord geeft. Geldt zowel voor Ronaldo als Casillas.

Ik ben het trouwens eens met Casillas dat keepers ondergewaardeerd worden. Wat mij betreft mag hij ook de gouden bal winnen dit jaar. Ik kijk niet wekelijks naar Real Madrid, maar iedere keer als ik hem zie keepen, keept hij goed. Misschien lijkt het dan op een eauvre prijs, maar dat hoeft het niet te zijn, want als hij gewoon uitstekend heeft gekeept, verdient ie het ook gewoon.

Alsjeblieft Niet Iniesta. Een grote aansteller met telkens dezelfde actie binnendoor en toch weer kappen naar buitenom. Heeft niks anders in huis. Geen crosspasses van vijftig meter, geen scorend vermogen, geen goed linkerbeen.

Ik vind ook dat Ronaldo of Casillas de bal verdient. Het zou mooi zijn voor Casillas om samen met Yashin de geschiedenisboeken in te gaan als de twee beste keepers aller tijden. Maar qua Ronaldo gun ik het hem op de een of andere manier wel. Het gedrag van de man is soms stuitend. Maar gezien Messi hem nou 3x heeft gewonnen moet Ronaldo hem ook weer eens winnen want het verschil tussen Messi en Ronaldo is zo klein.

Eerlijk is eerlijk Messi is het grote talent van nature. Ronaldo is meer een gemaakte voetballer, ook iemand met heel veel talent maar hij heeft er harder voor moeten werken. Je kan zeggen van Ronaldo wat je wilt maar het is een echte sportman. Een van de beste atleten tot nu toe in de 21e eeuw.

Daarbij heeft Messi dit jaar niet eens een echte hoofdprijs gewonnen. (liga, Champions League of een Ek/copa Sudamerica) Ronaldo heeft Real Madrid naar de Liga geloodst, was op het EK ook goed voor Portugal (werd hij een paar honderd kilometer verderop in Spanje geboren dan had hij al 5 gouden ballen gewonnen). Last but not least is het feit dat Ronaldo altijd werd bekritiseerd dat hij in de wedstrijden tegen Barcelona onzichtbaar was. De laatste 4 classico's wist Barcelona slechts een wedstrijd te winnen en in elke wedstrijd was Ronaldo belangrijk.

Ik hoop en gun de sportman Ronaldo deze prijs

grappig om te zien dat de top 3 van de spaanse aanvoerder zo is dat messi er niet bij zit. alsof hij hem die bal niet gunt. ik denk dat weinig mensen erom heen kunnen dat messi gewoon die bal hoort te krijgen met al de succes die hij heeft behaald..
ronaldo op 2 en xavi op 3

Ik snap ook niet waarom Casillas op Ramos stemt. Alsof hij kan heeft om de goudenbal te winnen. Dus we kunnen concluderen, dat Iker Messi 2 ptn cadeau geeft?

6 november 2012 om 17:05

Eigenlijk is het wel mooi om te zien dat Iker in dat opzicht juist afstand wil nemen van de eeuwige Messi versus Ronaldo strijd. Ik kan me niet voorstellen dat hij Messi liever ziet winnen dat Ronaldo, al is het maar omdat Ronaldo zijn teamgenoot en de grote tegenhanger van de ster van de aartsrivaal is. Hij dat gedoe omtrent die twee blijkbaar te ver gaan en toont aan dat hij liever stemt op de speler die hij het best vindt dan er aan mee te doen. Heb er wel respect voor eigenlijk.

Waar hebben jullie het toch over. Tuurlijk zou ik ook op mezelf stemmen. Als Cristiano had gezegd dat hij op messi zou stemmen hadden jullie dan gezegd: "geen zelfvertrouwen. Waarom moeten wij in hem vertrouwen". Geef dat beeldje maar aan Iker. Toch wel Europees kampioen en la Liga gewonnen. En meestal tellen prijzen wel mee.

Waarom laten ze de genomineerde dan ook stemmen?
Ik bedoel Ronaldo komt er gewoon eerlijk voor uit maar ik weet zeker dat die andere genomineerde die mogen stemmen ook gewoon op zichzelf stemmen, dat doe je normaal toch ook altijd?

Ik denk dat Rutten ook gewoon op de Vvd heeft gestemd dus beetje raar dat iedereen nu over Ronaldo valt.

Kan Cassilias dan op de Spanjaarden stemmen?
Ik dacht dat je niet op iemand van eigen Nationaliteit mocht stemmen.

Van Marwijk stemde ook op Sneijder en van Bommel en die stemmen werden vernietigd, omdat het toen niet mocht.

Maar ik snap niet waarom Casillias dan wel op Spanjaarden gaat stemmen.
Er waren gewoon betere spelers, zoals Messi, Ronaldo en V. Persie.

Ik zou ook niet voor mezelf stemmen, maar ik vind de stem op Ramos ook wel een vreemde..

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren