Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Messi: 'Ronaldo was de beste aanvaller die ik ooit zag spelen'

Laatste update:

Lionel Messi werd in de laatste drie jaar gekozen tot wereldvoetballer van het jaar en geldt als een van de grote favorieten om ook dit jaar weer de Gouden Bal te winnen. Messi is een idool voor veel jonge voetballertjes, maar ooit was hij zelf een jonge speler, die alleen maar mocht dromen van een toekomst als betaald voetballer. Hij keek destijds op naar een Braziliaanse geweldenaar.

/

In gesprek met FourFourTwo biecht Messi op dat hij vroeger idolaat was van Ronaldo: en daarmee doelt hij natuurlijk niet op Cristiano Ronaldo van Real Madrid. "Hij was mijn held", wordt Messi geciteerd. "Ik keek graag naar spelers als Zinedine Zidane, Rivaldo en Ronaldinho, maar Ronaldo was de beste aanvaller die ik ooit zag spelen. Hij was zo snel en kon vanuit het niets scoren. Bovendien had hij het beste schot dat ik ooit had gezien."

Evenals Messi werd de inmiddels gestopte Ronaldo in zijn loopbaan drie keer gekozen tot beste voetballer van de wereld, maar Messi kan zijn idool dus overtreffen. Ronaldo speelde een seizoen voor Barcelona (1996/97) en vijf jaar voor Real Madrid (2002-2007). De Braziliaan sloot zijn loopbaan vorig jaar af bij Corinthians.

Ronaldo was op het hoogtepunt van zijn loopbaan beter dan dat Lionel Messi nu is

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuke titel weer Voetbalzone. Ik dacht even: Wat zegt Messi nu weer ?

Ronaldo was natuurlijk een fantastische aanvaller, had eigenlijk alles wat je als spits moet hebben. Wellicht ook de beste spits ooit.

6 november 2012 om 18:06

haha, ja dat dacht ik ook!

ik heb zelf ronaldo (braziliaanse) niet live zien spelen helaas,
ja toen klein was misschien,

maar uit beelden is tezien dat het natuurlijk een magische voetballer was!

6 november 2012 om 18:11

Ik heb hem zelf ook niet live zien spelen (ja, toen hij wat dikker werd in zijn laatste jaren..). Verder heb ik veel wedstrijden van hem gezien door beelden die mijn vader had opgenomen. Echt briljant was hij.

6 november 2012 om 18:13

Weinig mis met de titel lijkt me. Deze superspits heette nou eenmaal Ronaldo.

ON: Terechte keuze voor idool van Messi. Geweldige spits in zijn hoogtijdagen. Toch geniet ik meer van Messi nu dan van Ronaldo's voetbal destijds.

6 november 2012 om 18:19

Ja, dat klopt, maar ze hadden er ook wat anders van kunnen maken. Zoals:

Messi: 'ik keek graag naar spelers als Zidane, Rivaldo, Ronaldo en Ronaldinho.'

Dan is het wat meer duidelijk over welke Ronaldo het gaat. Maar goed, ik snap Voetbalzone wel..

6 november 2012 om 18:27

Maar dat is niet het belangrijkste en opmerkelijkste wat hij zegt, hij kiest uiteindelijk uit die spelers Ronaldo. Niks mis met de titel.

6 november 2012 om 18:32

Ronaldo was toen hij speelde bijzonder doelgericht en minder voetballer zoals Messi dat nu is.
Messi is natuurlijk ook zeer doelgericht maar is tevens gezegend met een fijngesnaarde techniek waardoor iedereen kan genieten van die gozer.

6 november 2012 om 19:58

Mwah een slimme titel, maar een Messi's idool kan moeilijk van zijn eigen tijdperk zijn en hij zegt het in verleden tijd, dus dat verklaart een hoop. Toen Cristiano Ronaldo nog in de onderbouw van de basisschool was, ging Luiz Nazaro mee naar het WK 94'.

En inmiddels zijn we de wijze woorden van de Braziliaanse Ronaldo vergeten en gaan we het weer over de enige 2 wereldsterren hebben. O jah en toch zou het voetbal t.w zoveel beter zijn???

Ronaldo is voor elke voetballer tegenwoordig een idool. Je kunt alleen maar dromen over hoe goed hij zou zijn als hij die zware blessures en schildklier problemen niet had. De meest complete spits aller tijden.

6 november 2012 om 18:34

Dan raad ik je toch eens aan naar wat beelden van Van Basten te gaan kijken Het zal er om spannen maar ik schat San Marco, zonder Ronaldo (1 van mijn favoriete voetballers) tekort te willen doen, toch wat hoger in.

Zal wel wat chauvinistisch zijn maar ik denk dat er zelden zo'n goede centrumspits is geweest als onze Van Basten.

6 november 2012 om 18:56

Ja daar dacht ik ook wel een beetje aan. Maar dat was wel een tijd ervoor en helaas heeft hij niet zo lang gespeeld anders had hij nog veel meer bereikt. Ik merk trouwens dat wij Nederlanders zelf ook niet echt vaak naar onze spelers kijken. Altijd als we het over de besten hebben in een bepaalde tijd dan zie ik namens als van Basten, Gullit, Rijkaard en Bergkamp bijna nooit voorbij komen.

6 november 2012 om 18:58

Gister was er een documentaire van hem op, en die heb ik wel gezien ja. Inderdaad een zeer goede centrum spits, maar voor veel jongens zoals ik op voetbalzone, is dat voor onze tijd geweest

edit: en zien we hem daarom niet als idool

6 november 2012 om 19:20

@ Lazaros

De Bergkamp van Arsenal was echt fenomenaal, altijd ondergewaardeerd geweest, altijd ter discussie gestaan in Oranje, maar hij maakte van voetbal een soort ballet. Ik denk dat Dabizas (hoop dat ik het goed spel) nu nog wekelijks schreeuwend en badend in het zweet wakker wordt.

6 november 2012 om 20:16

Hehe, Nikos Dabizas maakt nog steeds zijn welbekend rondje. Hij heeft zelfs een nieuwe formule uitgevonden over het draaien om zijn eigen as;p. Zijn goals tegen Newcastle en Argentinie worden nooit vergeten, vraag het maar aan Jack van Gelder. Vooral die goal tegen Newcastle was altijd mijn voorbeeld bij het voetballen, hehe.

Bergkamp beschikte over een abnormaal perfecte balaanname- en techniek. Hij wist de bal te temmen. Zijn voetbalintelligentie kwam haast perfect overeen met de uitvoering. Zoals jij zegt, is Bergkamp altijd ondergewaardeerd.

Dat is het nu juist. De spelers zijn der mate gefocust op rendement en dat overschaduwt de amusemenstwaarde van voetbal. Ronaldo en Messi scoren meer dan 50 goals, maar het gaat allemaal te zakelijk en genieten kan ik niet. Echter kon ik wel genieten van zelfs de aannames van Bergkamp en Zidane etc.

Als je in de jaren 80 bent geboren dan is hij de idool van velen geweest denk ik. Wat Ronaldo liet zien destijds was fenomenaal. Ook hij was destijds mijn favoriete speler. Ik herinner me alleen een bepaalde goal van hem tegen Nederland waar ik als kind niet blij mee was..

Je merkt van heel van jongens rond die leeftijd dat Ronaldo hun idool was, net als dat Messi dat voor velen nu is.
Het was de beste spits die ik ooit gezien hebt in dat ene jaar bij Barcelona en ook beter dan zidane op zijn best voor mij al zou ik zidane over zijn hele carriere hoger inschatten, Ronaldo had meer potentie.
Dit is allemaal voordat Messi hen voorbij ging deze jaren voor mij.
Mijn favoriet uit die tijd blijft Thierry Henry, vond hem altijd echt verschrikkelijk goed en altijd mooi en veel scoren.

6 november 2012 om 18:09

Voor mij blijft het Zola Maar iedereen heeft zo zijn favoriete voetballer. De lijst is lang en iedere speler heeft zo zijn kwaliteiten. Al ben ik van mening dat Zola in het rijtje van Ronaldinho, Zidane, Iniesta moet staan haha xD

6 november 2012 om 18:14

Zola was ook geniaal na, veel echte chelsea fans lopen ook met hem weg tegenwoordig.
Zo heeft iedereen wel zijn jeugdidolen denk ik, het is niet raar dat Ronaldo en Zidane diegene zijn die je het vaakst hoort langskomen.

6 november 2012 om 18:23

Klopt, veel mensen van de huidige generatie kennen Zola niet eens. Jammer genoeg heeft hij niet de naamsbekendheid zoals Zizou of Ronaldo. Denk wel dat je altijd een soort elite groepje zal behouden.

Maradona, Cruyff, Pele, Garrincha, Best, Zidane, Zico, Shearer, Le God, Bergkamp, Batistuta, Raul.

En op 1 of andere manier blijf ik deze generatie zoveel beter vinden dan het voetbal van nu.

6 november 2012 om 18:38

Komt misschien omdat dat spelers van 3 generaties zijn... Bergkamp is een generatie geleden, maar Garincha begon met spelen in 1953. Van nu tot 2050 kunnen we ook wel een gelijkwaardig rijtje maken hoor.

6 november 2012 om 18:40

Zola, Best, Le god, Garrincha zijn totaal niet bekend bij de meesten. Deze namen zijn ook alles behalve bekend bij de meesten.

- Uwe seeler, Denis law, Amancio, Luis Suarez, Bobby Charlton, George best, Oleg blokhin, Baresi, Breitner, Boniek, Di Stefano

Kan je nagaan hoeveel legendes er niet worden opgenoemd. Meestal is het een select groepje zoals Pelé en Maradona terwijl volgens sommigen Garrincha en Di Stefano evengoed waren.

6 november 2012 om 18:44

True haha. Plus al mijn dvd's over voetbal en documentaires hebben me ook geholpen haha Maar we missen er ook echt veel. Zijn er zoveel, ik ga weleens als ik tijd heb een lijstje maken van de beste spelers in mijn ogen sinds het begin van voetbal tot en met nu. Kijken op hoeveel ik eruit kom haha

6 november 2012 om 19:27

Zola was een geweldige voetballer hoor, maar om te zeggen dat hij van het zelfde niveau was als dinho en zidane? Dat gaat wel iets te ver. Maar ik snap wel dat jij dat vindt, tis immers jouw idool. Een fantastische speler!

6 november 2012 om 19:57

Ik had gekozen voor Zidane niet normaal wat hij kon en deed met een bal, hier een mooie documentaire in het engels over Zizou: http://www.youtube.com/watch?v=9kfw3q4cm7w

Als ronaldo niet zoveel blessures had gehad,dan was hij nog meer een legende wat hij nu al is.
De beste spits allertijden,op de voet gevolgd door Romario.

6 november 2012 om 18:23

Ja als van Basten niet aan zijn enkel geblesseerd was was hij de beste spits aller tijden.

6 november 2012 om 20:27

Als de moordenaren van Sampdoria iets rustiger konden spelen, kon San Marco nog minstens vier jaar extra schitteren.

6 november 2012 om 21:35

Hij heeft het zelf gedaan.
Hij maakte een sliding en toen is zijn voet blijven hangen.
En de schoppen van de rest hebben het er niet beter van gemaakt dat is waar.

Om deze simpele dingen word je speler van het jaar .

6 november 2012 om 18:11

73 goals en 29 assists helpen ook.

6 november 2012 om 18:51

73 goals waarvan 60 stuks in camp nou allemaal de 3-0 en 4-0 in een team dat op 80 procent balbezit speelt, wel een beetje raar dat 73 goals en 29 assists geen cl of titel opleveren vind je niet.

73 goals en dan thuis tegen real madrid niet scoren en met 2-1 verliezen en verliezen tegen 10 man van chelsea thuis en uit niet tot scoren kunnen komen wanneer het erop aankomt, net zoals 5 goals thuis tegen leverkusen en 5 classico's op rij niet kunnen scoren.

6 november 2012 om 18:56

Ga je nu serieus het beste individuele prestatie ooit in voetbal afkraken? haha belachelijk. De man die Barcelona het afgelopen jaar persoonlijk erdoorheen sleepte, zonder messi was het 1 drama seizoen geworden.
Volgens jouw logica is Torres de beste speler van het jaar dan met al zijn beslissende goals, team titels en ek topscorer titel

Batistuta kon hij ook als voorbeeld nemen die scoorde ook altijd en overal. Ronaldo was de ideale nummer 9 hij had de dribbels , hij was ontzettend snel en kon uit het niets scoren. Als hij die blessures niet had zou hij echt zo veel beter zijn maar ja het is hem niet gegund.

6 november 2012 om 20:29

Batigol was een classic number 9, maar bij dikke Ronaldo ligt dat toch iets anders. Ronaldo kon zelf meer creeeren, maar dat neemt niet weg dat Batigol een fantastische rasafmaker was. Maar met alle respect voor Batistuta, was dikke Ronaldo toch een paar treedtjes hoger.

Ronaldo is ook zeker de beste aanvaller van de laatste decennia. In ieder geval de beste die ik ooit heb zien spelen.

Ondanks zijn vele blessures is hij de allerbeste spits die ik ooit heb zien voetballen. Ronaldo was bij Barcelona en Internazionale nog echt explosief en daarmee ook op z'n best, pas na zijn zware blessure begon het minder te worden. Echter kon hij met zijn techniek en inzicht alsnog met de wereldtop mee. Kan me ook zeker voorstellen dat hij een idool is van Lionel Messi!

6 november 2012 om 18:26

Klopt, maar zelfs bij Real heb ik hem nog bizarre versnellingen zien maken. Z'n startsnelheid was minder maar maar hij was nog steeds sneller dan menigeen denkt. Maar dat neemt inderdaad niet weg dat hij bij Barcelona en ook Inter fysiek nóg beter was. If only...

Wat ik helemaal mooi vond om te zien zijn al z'n goals bij Corinthians. Hij is daar tonnetje rond maar toch weet hij precies de meeste lastige goals te maken omdat z'n acties perfect uitgevoerd zijn. Dat is echt pure klasse.

6 november 2012 om 19:24

@t0mt0m18

En toch blijft die ene rush van hem in mijn geheugen gegrift, toen hij helemaal vrij richting de goal snelde en ver achter hem het geluid van een locomotief moet hebben gehoord, die steeds dichterbij kwam denderen en hem zowaar inhaalde en de bal afsnoepte. Die locomotief was Davids in de wedstrijd Nederland - Brazilie op het WK 1998

6 november 2012 om 19:51

Ben je niet in de war met Frank de Boer?

6 november 2012 om 19:48

Je onderschat zijn snelheid bij Real Madrid. Daar was hij ook zo snel bekijk de videos eens zal je zien.

Toch mooi he, elke week drie keer een onderwerp waarin iedereen weer even komt melden wat nou de beste speler aller tijden is.

Ronaldo was inderdaad een fantastische speler waar denk ik iedereen die wel eens naar voetbal kijkt fan van was.

6 november 2012 om 18:20

Als het puur om de spitspositie gaat staat van Basten voor mij op 1, Ronaldo op 2. Jammer dat ze allebei niet het maximale uit hun carrière konden halen. Ook wel heel vet voor Ronaldo dat Messi dit zegt.

6 november 2012 om 19:03

Ik kom uit ´74 en heb spitsen als Van Basten, Romario en Ronaldo mogen aanschouwen. Misschien chauvinistisch maar van alle spitsen is Van Basten me het meest bijgebleven. Wat was die gruwelijk goed bij zowel Ajax als AC Milan.. Zoveel techniek en flair.. en op zijn 28e ermee moeten stoppen. doodzonde..

Als Ronaldo geen blessure had, dan was hij veruit de beste speler aller tijden.
Al vind ik hem zelfs met zijn blessures, samen met Messi de beste spelers aller tijden.
Het verschil is wel dat Ronaldo alleen in de spits goed was, en Messi op meerdere posities kan spelen, en een beter spel inzicht heeft.

6 november 2012 om 18:18

Als van Basten geen blessures had was hij de beste ooit.
Zo kan je door blijven gaan.

6 november 2012 om 18:28

@ wve

Maar zelfs dan had Van Basten niet de snelheid en explosiviteit die Ronaldo had. Begrijp me niet verkeerd ik vind Van Basten geweldig en vind hem(voor hoever ik het kan beoordelen) gelijkwaardig aan Cruijff, maar hij kon niet alles wat Ronaldo kon.

6 november 2012 om 18:52

Ronaldo kon ik weer niet zo mooi scoren als van Basten kon.
Zie de omhaal en de goal van 88.
Zo blijf je door gaan.
En iedereen heeft zijn mening.

6 november 2012 om 19:25

Als je 22 jaar bent heb je niet gevoel bij van Basten als iemand die hem werkelijk heeft meegemaakt.. oftewel het voetbal volgde in de tijd van San Marco.. Ga dan ook geen vergelijkingen lopen trekken, want documentaires en wat oude terugkijken is niet hetzelfde als iemand werkelijk meemaken zoals je bij Ronaldo wel hebt kunnen doen..

6 november 2012 om 19:52

Heb je Ronaldo's goals ooit gezien? Wie kan tegenwoordig 5 man voorbij en scoren? Zelfs Messi kan dat niet eens meer , vroeger kon hij dat ook maar nu minder omdat hij meer assisten geeft. Van Basten scoorden heerlijke goals, maar die van Ronaldo waren untouchable.

6 november 2012 om 18:52

Ronaldo alleen in de spits goed? Ronaldo van Inter speelde achter 1 of 2 spitsen (trequartista).. Met rugnummer 10. Wat een overzicht had hij..

Waar blijft Romario in deze lijst? Zidane? Romário staat toch een treedje of twee hoger.

6 november 2012 om 18:16

Zidane was beter dan Romario, Romario was een pure luie spits die ziekelijk veel goals maakte maar hij had niet het inzicht en de skills die Zidane wel had.

6 november 2012 om 18:16

Romario beter dan Zidane? Ik dacht het toch niet

7 november 2012 om 02:07

Zidane is beter dan al die brazilianen van 95-06, wanneer leren jullie nou een keer jullie lesje? Hoe vaak heeft hij braziliaanse elftal vernederd, stop ermee met Zizou beledigen!

Je zou toch bijna vergeten dat deze geweldenaar (ronaldo) ooit nog te bewonderen was op de Nederlandse velden. Wat moet het in die tijd heerlijk zijn geweest om PSV supporter te zijn

6 november 2012 om 18:29

Ronaldo en Romario bij PSV en Cruiff en Van Basten bij Ajax, een hoop van ons zijn veel te laat geboren!

Hij heeft het natuurlijk over de echte Ronaldo, er staat ook duidelijk was. @winwin tuurlijk was zidane beter dan romario, was echt iemand die het team beter maakte, romario was vooral individueel goed

Ronaldo is echt 1 van de meest gegeven antwoorden van spelers geboren in de jaren 80, logisch ook.
Kijk bv hoe de grote Zlatan weer in een jongetje veranderde en vol bewondering naar Ronaldo keek toen hij met hem op 1 veld stond.

de beste allertijden is en blijft toch messi voor mij.. bekijk de statistieken.
dat neemt niet weg dat elke generatie zo zijn helden heeft en zeker voetballers die eruit springen.
dat ronaldo voor messi een absolute held was neem ik hem niet kwalijk. toch geniet mijn voorkeur geen ronaldo.. ik heb hem altijd een vervelend mannetje gevonden maar dat is persoonlijk..
al met al denk ik toch echt dat messi meerdere malen de gouden bal nog gaat winnen..

6 november 2012 om 18:47

Vervelend mannetje?
Ronaldo gedroeg zich toch altijd voorbeeldig?

Ik zou echt willen weten waarom je ze over hem denkt :S

6 november 2012 om 19:08

Nou ik kan je wel een reden geven, namelijk hij scoorde de winnende doelpunt tegen Turkije. Maar oh oh wat was hij toch een fenomenale speler zeg. Mijn idool die mijn land uitschakelde tijdens het WK. Je zou zeggen wat een kl*te goal maar het was gewoon pure klasse. Dat is ook een van de redenen dat ik van de gouden generatie hou.

Toch eigenaardig dat Messi en C.ronaldo zo gemakkelijk veel meer scoren dan deze geweldenaar.

Leuk, dit romantische een-tweetje. Kunnen we nu alsjeblieft weer gaan voetballen?

Messi is geweldig maar elke keer als hij zijn zijn muil opentrekt komt er echt alleen maar voorgekauwde onzin uit. Kan die man niet zelf nadenken? Of is het echt gewoon de saaiste voetballer ooit? Voor een journalist moet een interview met die jongen echt een nachtmerrie zijn.

6 november 2012 om 18:48

Jij hebt liever dat hij zegt dat hij zichzelf als beste aanvaller ooit ziet?
Je kan dit aan zoveel spelers vragen en dan zal Ronaldo toch vaak als antwoord eruit komen, vind het niet bijzonder raar of saai, gewoon logisch en eerlijk.

6 november 2012 om 19:28

Messi geeft inderdaad de meest saaie interviews aller tijden.. Krijg af en toe zelfs het idee dat hij niet helemaal snugger is, maar goed, als je zo kan voetballen zei het je vergeven..

Ronaldo. Ik kom echt woorden tekort om deze man te prijzen. O fenomeno. De beste van de beste. Natuurlijk wisten we allemaal al, dat Ronaldo de grootste idool van Messi is. Velen top aanvallers zien Ronaldo als een voorbeeld. Zlatan, Aguero, Higuain, Benzema, Falcao, Messi en zelfs Ronaldinho.

Ooow wat mis ik deze man nou. Won 3x de goudenbal/fifa world player. Hij had ook niet de minste concurrenten (ook had hij geen geluk met blessures), dus dat maakt het nog knapper.

Edit: Natuurlijk was Ronaldo op z'n hoogtepunt beter dan Messi.. (imo dan).

6 november 2012 om 20:02

Absoluut mee eens. Ronaldo had het veel moeilijker , ondanks zijn blessures was hij fenomenaal, bewees bij elke topclub , speelde voor zijn land net zo goed als bij teams , en het belangrijkste was dat hij een voorbeeld was voor elke voetballer.

Messi mag dan wel 73x gescoord(waarvan ruim 75 procent in thuisduels in het camp nou) hebben maar vergeet niet dat Messi in een team speelt met 80 procent balbezit, Ronaldo zou in dit Barcelona 100x scoren. Ronaldo was constanter en ook beslissender in uitduels, topscorer op het wk met 8 doelpunten en heeft zich bewezen in zowel Italie als Spanje. Messi overtreft Ronaldo alleen met zijn aantal assists.

Ronaldo was voor heel veel voetballers een idool. Vind zelf persoonlijk dat Ronaldo in zijn hoogtedagen wel beter was dan Messi niet qua records maar voetballend. Ronaldo was echt supertechnisch als je filmpjes kijkt zie je hem met absurde trucs uithalen naar verdedigers. Die ook lukten.

haha..kan me voorstellen dat vele dachten dat het om CR ging..(ik was er 1 van)..maar ik zeg ook altijd..er is maar 1 Ronaldo!!

..pffff....ronaldo was de man.!! (en voor mij nogsteeds de beste spits...
ging tegenstanders voorbij alsof ze lucht waren..liet zoveel tegenstanders pannas eten bij de vleet..
was snel..kon koppen..was fysiek ijzer maar dan ook ijzer sterk..had (daardoor ook) een harde poeier inde schoenen..buiten en IN de 16 probleem voor de keeper.neus voor de goal/tegenstanders
kon ver vooruitdenken..en anticiperen..
ik kan nog uren doorgaan ...ben blij dat ik hem bewust heb meegemaakt..
en ben het dan ook compleet eens met wat Messi zegt

Mijn idool idem. Ronaldo was in die tijd een held en heeft ondanks zn zware blessures zoveel moois gegeven aan het voetbal.

Hij heeft brazilie in 2002 eigenhandig kampioen gemaakt.......

Ronaldo en Shevchenko zijn mijn favoriete aanvallers van die tijd.
Of Messi beter is? .... weet ik niet.... er heerst alsnog een grote discussie over Messi die niet alleen gevoerd wordt door real fans en barca fans. Ronaldo stond als beste speler en spits gewoon vaak niet ter discussie, terwijl in die tijd de concurrentie vele malen groter was.

Het is voor de echt jongeren hier misschien moeilijk te beseffen, maar shevchenko in zn begin milan jaren was geweldig. V.nistelrooy in zn Manchester jaren........ Bergkamp ... Henry ... Batistuta.... Vieri... Inzaghi ..... Hasselbaink..... Suker..... je had zoveeeel geweldige aanvallers.......

Het is nu toch stukken minder en niet om Messi en Ronaldo tekort te doen, maar ze spelen nu al jaren met een geweldig team om hun heen, Ik wil ze zien vlammen op het WK en hoop graag dat 1 van deze 2 hun land een WK bezorgt. Dan kan de discussie gesloten worden.

Ronaldo was bijv de eerste speler met de AKA en niet Ronaldhino....

Er komen woorden tekort om die tijd te beschrijven...... maar het wk van bijv. 98 was vele maler spannender en leuker om te kijken dan die van 2006 2010 en de komende.........

Je had gewoon veel meer en betere spelers dan nu.

Vroeger zei men over Ronaldo dat de regel van zwarte kracht met de bal aan z'n voet niet bij hem geld. Deze man was beter dan Van Basten en Cruijf bij elkaar. Check Youtube maar om geschiedenis op te doen.

ronaldo na zijn 4 zware knie blessures was hij nog steeds de beste!! toen pas konden topspelers met hem meten! toen hij op halve kracht speelde..
ronaldo voor zijn blessures was untouchable lichtjaren ver van iedereen..
what if!.. als hij blessure vrij was gebleven..
ondanks zijn 4 ware knie blessures zoveel gewonnen,zoveel bereikt,door zovelen (ex)(top) spelers & coaches wordt die nog steeds gezien als de beste of 1 van de beste!
mensen zeggen hij kon alleen in de spits? die mensen hebben er geen kaas van gegeten!
hij kon overal spelen links/rechts aanvaller,op nummer 10,jonge jaren nam hij vrije trappen,
dribbels,acties,truukjes,scharen,akka(ronaldinho style),koppen,tweebennig,shot accuratie 99,
zijn zwakke linkervoet even dodelijk,haalde ballen vanaf de middenlijn sprintte direct naar doel!,
kapte zo vaak 4 a 5 man uit,speeddemon,1 op 1 op keeper zovaak keeper ook uitspelen,
buiten 16 meter even dodelijk schoten,kon van alle standen schieten,binnen 16 meter even dodelijk,
and last but no least a doelpuntenmachine!! kortom deze man had alles!
wat een moderne aanvaller betaamt!
dan komen hier snotneusen die beweren hij kon alleen doelpunten maken en spits spelen?
haha
vraag u ooms,tantes,omas,opas etc iedereen kent ronaldo!!
iedereen wilt ronaldo zijn!

het ga je goed O Fenomeno !

Ronaldo is de beste spits diie ik zelf heb kunnen zien spelen! 1 maal kunnen ontmoeten toen hij bij Nike hoofdkantoor Emea was in Hilversum! Wat een speler gewelldig kracht snelheid pffff daarma nooit meer zo'n spits gezien.,

Daarom vind ik het ook zo triest dat zo'n fenomeen, misschien wel de beste spits ooit, zich moet verlagen tot zo'n goedkoop afval programma.

Er is niet één mens op de wereld die beter is dan Messi tot nu toe. Zelfs Maradona, Ronaldinho, Ronaldo en Pelé konden niet beter voetballen dan deze jongen!

Cker Romario nooit gezien?

Dat was toch al bekend? Geen problemen mee om het opnieuw te lezen, maar het verbaast me dat velen hier op voetbalzone dit niet wisten.

Wel bizarre dat er mensen zijn die Pele, Cruijff, Maradona, Platini, Zico, Van Basten, Zidane, Ronaldinho, Ronaldo, Kaka, Cristiano en Messi allemaal hebben zien spelen..

Ronaldo was zeker een held! Ik zie mijzelf nog steeds voetballen op het pleintje bij mijn ouderlijk huis. Een Braziliaans shirtje met nr 9 ruzie makend me andere buurtgenoten wie tijdens onze wedstrijden Ronaldo mocht heten.

Nu 20 jaar later zat ik op 7 okt in Camp Nou met een Messi shirtje en een grote glimlach een andere held te bekijken. Mooie woorden van Messi over Ronaldo. Er zijn vele grote voetballers geweest en nog steeds aanwezig, waaronder deze 2. Wat is het spelletje toch mooi.

Aan de poll kan je zien dat de meest mensen geen voetbalverstand hebben, of de sport pas sinds enkele jaren volgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren