Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Arrogante' Ronaldo: 'Ze moeten weten wie de echte Cristiano is'

Laatste update:
/

Cristiano Ronaldo is zonder meer een van de beste voetballers ter wereld, maar toch is hij van mening dat zijn vermeende arrogantie de reden is dat hij niet de harten van alle voetballiefhebbers heeft veroverd. De aanvaller van Real Madrid weet dat Lionel Messi naar de buitenwereld toe bescheiden en zachtaardig overkomt, afgezien van zijn eveneens geweldige kwaliteiten binnen de lijnen. "Ik lig er niet wakker van, maar ik denk dat mijn imago mij in het verleden heeft tegengewerkt."

"Het is een vraag waar ik nooit het goede antwoord op zal geven, soms weet ik het gewoon niet", reageert Ronaldo op een vraag van CNN of zijn imago hem parten heeft gespeeld. "Mensen kunnen mijn persoonlijkheid niet veranderen. Ik geef toe dat ik soms een slechte indruk op het veld heb achtergelaten, ik ben te serieus. Maar als je me echt kent, een vriend bent of een dag met mij optrekt, dan zul je zien dat ik het haat om te verliezen. Ik leer van mijn fouten, dat is het leven."

/

"Soms voel ik mij een slachtoffer, ze kennen de echte Cristiano Ronaldo niet", benadrukt de sterspeler van Real en Portugal. "Maar dat maakt nu eenmaal deel uit van mijn leven, ik ben wie ik ben." Ronaldo weet dat zijn gezichtsuitdrukkingen op het veld kunnen worden vertaald als geklaag, arrogantie of gezeur. "Ik houd er gewoon niet van om te verliezen, zo simpel is het. Ik wil mijn tegenstander niet laten winnen. Ik ga graag de strijd aan en men kan dat verkeerd interpreteren."

Ronaldo hoopt dat de meningen over zijn persoon in de toekomst zullen veranderen. "Ik ben nieuwsgierig naar degenen die mij arrogant noemen. Ik zou graag eens met een paar om de tafel willen zitten, van ze willen weten op wat voor manier ik zogenaamd arrogant ben. Gewoon een gesprek in een leuke omgeving, zodat zij mij goed kunnen leren kennen, snap je? Ik denk dat zij daar ook behoefte aan hebben, ze moeten weten wie de echte Cristiano Ronaldo is."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Miss helpt het ook om geen uitspraken te doen dat je op je zelf zou stemmen als dat zou kunnen (gouden bal verkiezing) , zoiets hoor je andere spelers niet gauw zeggen namelijk !

8 november 2012 om 18:34

Hoeft niet persee te maken hebben met arogantie. Kan ook stukje zelf kennis zijn...

8 november 2012 om 18:42

Kaasiejj??

Zelfkennis in de zin van dat hij die niet heeft neem ik aan?? Ik bedoel het gaat gewoon te ver om jezelf op 1 te zetten. Als jij mocht stemmen op de beste speler van jou team dan zou je ook niet op jezelf stemmen toch? ook al mocht je dat doen. Ik bedoel het feit dat er zoveel mensne mogen stemmen voor de Gouden Bal is het niet meer dan logisch dat het veel meer tot de waardering spreekt als je gekozen wordt door je collega's ipv dat jezelf misschien een beslissende stem erin hebt.

8 november 2012 om 18:43

Iedereen zou op zichzelf stemmen, alleen het verschil tussen Ronaldo en de rest is dat hij ervoor uitkomt.

8 november 2012 om 18:50

@dreaming

Ik zou nooit op mezelf stemmen als er een stemming zou zijn wie is de beste selers of de belangrijkste speler van het seizoen.

Ik vind het juist pas echt een blijk van waardering als je gekozen wordt door je teamgenoten of collega's die hun waardering laten zien door op jou te stemmen.

Je vind je zelf misschien wel de beste maar ik vind dat je nooit op jezelf moet stemmen ook al kan het.

8 november 2012 om 18:51

Zeg, spreek voor jezelf ... keep dreaming.

Als hij nou uitgesproken favoriet was, ok. Maar dat is hij simpelweg niet.
Vind 't in dit geval nogal arrogant overkomen. Ik vind bescheidenheid een mens sieren. Eerlijkheid ook, maar niet puur en alleen om je op je eigen borst te kloppen. Als iedereen elkaar nou wat meer complimenteert dan heb je een leukere wereld. Het is schijnbaar een trend dat hoe harder je om erkenning schreeuwt het eerlijk of cool is ofzo ... erkenning dwing je imo af.

Als 't de waarheid zou zijn dan zou die 'm gewoon winnen, punt. Want ook je gedrag hoort erbij, en daarin straalt hij imo niet.

8 november 2012 om 19:04

Hij komt er tenminste eerlijk voor uit in plaats van eromheen te draaien, dat wekt meer sympathie op bij mij dan iemand die er altijd omheen draait en zegt wat het volk wil horen.

Hij heeft simpelweg vertrouwen in zichzelf, als voetballer heb je een bepaalde instelling nodig wil je iets bereiken of is Xavi niet arrogant of Alves? de uitspraken die zij hebben gedaan zijn ook arrogant..

8 november 2012 om 19:45

Ronaldo weet zeker dat hij beter is dan Messi.
Messi uitverkozen tot beste speler van de afgelopen jaren komt gewoon niet aan het niveau van Ronaldo.
Ronaldo is de beste en hij zal dat laten zie door op zijn borst te kloppen als hij scoort en naar zichzelf te wijzen want ooh wat is hij goed!

Totaal geen arrogante jonge, gewoon heel bescheiden.

8 november 2012 om 20:09

@Dreaming

Je bent geniaal. Je haalt de woorden zo uit mijn mond, echt waar. Iedereen heeft wel eens de kans gehad om te stemmen op de basisschool bijv. Ik stemde ook altijd op mezelf. Je ziet jezelf toch liever winnen dan een ander? Er is niet voor niets een regel dat je niet op jezelf mag stemmen. Het zit in een mens zelf dat het graag liever zelf wint dan een ander. Ronaldo komt hiervoor uit en daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Hij is helemaal niet arrogant, als je hem buiten het veld is die alleen maar aan het lachen en grappen aan het uithalen. Binnen de lijnen is die heel serieus. So what?

8 november 2012 om 20:16

Verschilt echt per persoon hoor.. Iker Casillas heeft zijn eigen teamgenoot al tegengesproken. Zijn meer dan genoeg mensen die niet op zichzelf zouden stemmen.. ik snap dan ook niet waarom je het als een feitelijkheid doet overbrengen.

8 november 2012 om 21:17

Ik snap wat je bedoelt. Heb het een beetje raar geformuleerd. Bedoel eigenlijk dat merendeels het zo zou doen maar er vaak niet voor uit durven te komen. Wat ik bedoel is: op jezelf stemmen heeft in mijn ogen niets te maken met arrogantie, want je ziet je zelf liever winnen dan iemand anders ( kan natuurlijk ook verschillen per mens )

8 november 2012 om 21:44

Ronaldo ik wil met jou om tafel zitten en zeggen waarom
Je arrogant bent!

8 november 2012 om 21:54

wat wel met arrogantie te maken heeft is meerdere keren zeggen dat je de beste voetballer ter wereld bent.
en zeggen dat je gehaat word omdat je knap rijk en een goede voetballer bent.
en iedereen die zegt dat messi schijnheilig is omdat hij niet zegt dat hij op zichzelf zou stemmen, daar ben ik het niet mee eens.
misschien vind hij zichzelf wel de beste maar het gaat erom dat je uit principe niet opjezelf stemt. zoals casillas al zei.

en wat ik ook nog wou zeggen ( de reden waarom ik waarschijnlijk veel minnetjes ga krijgen), en wat ook een beetje offtopic is;
de laatste tijd word barcelona altijd met schijnheilig, lax voetbal enz bestempeld, dit heeft er denk ik veel mee te maken dat dat het enige punt is waar je barca op kunt pakken.
en de beste ( wat barcelona de afgelopen jaren was) word altijd gepakt op de kleine zwaktes.

9 november 2012 om 09:23

Natuurlijk zou je als je zo goed was als Messi en Ronaldo en het kon op je zelf stemmen? Waarom stemmen ze dan niet op elkaar? Omdat ze willen winnen.
Dan stemt messi op Xavi en Ronaldo bijv op S.ramos.. Nou het is toch overduidelijk dat Messi en Ronaldo veel beter zijn als deze 2 spelers.
Dus als je op je zelf kon stemmen was je verzekerd van een stem meer.
Alleen Ronaldo is zo eerlijk om het te zeggen, misschien een beetje naief aangezien die weet dat de hele wereld er wel weer wat over te zeggen heb, maar wel eerlijk..

Overigens vind ik dat Ronaldo het verdiend om de gouden bal te winnen. Vind ze vrijwel van gelijke klasse, alleen Ronaldo heeft La liga gewonnen en de supercup en messi alleen de beker. Daar komt bij dat ik het hem ook wel weer een keer gun na 3 jaar Messi.

9 november 2012 om 11:47

Messifanboy,

Ronaldo ook niet, hij bedoelde dat hij het wou doen zodat de kans groter was dat hij won, want dat wil hij graag. Maar begrijpend lezen is natuurlijk niet aan iedereen besteed, maar blijf oefenen, dan haal je ooit misschien nog Avi4.

On: Ik vind het zelf ook eerder arrogant om Ronaldo arrogant te noemen zonder hem te kennen. Maar laat die minder intellectuelen gewoon, ze verdedigen het nog als Messi een bal in het publiek trapt, die neem je sowieso toch niet meer serieus?

9 november 2012 om 15:39

19messi33??

Wat had jij gedaan..........?
Ik had precies het zelfde gedaan je wilt winnen ik zie ook veel van mij zelf terug in Ronaldo ik ben ook niet iemand die wilt verliezen sterker nog ik Haat verliezen..
En ik zou ook gewoon op mijzelf stemmen..
Ga mij niet vertellen dat jij wilt dat iemand anders wint in plaats van jezelf ?

8 november 2012 om 18:36

Nou dit vind ik echt een zwak argument....het klopt dat Ronaldo mede door zijn misplaatste arrogantie wat mensen tegen zich heeft, en blame them...maar het is echt niet zo dat Messi de Gouden Ballen aaneen rijgt omdat hij die arrogantie niet heeft. De Gouden Bal is een individuele verkiezing, prijzen met je vµclub hebben hier dus niets mee te maken, je spel en de impact die je achterlaat op de wereld wel, doelpunten assists etc... 's werelds beste voetballer dus.

Messi heeft op persoonlijk vlak de laatste jaren altijd beter gepresteerd dan Ronaldo, daarom kreeg die de Gouden Ballen.

8 november 2012 om 19:42

@grandepummel2
je spel en de impact die je achterlaat op de wereld wel, doelpunten assists etc... 's werelds beste voetballer dus.

En waarom won Ronaldo hem niet toen hij meer goals had?

8 november 2012 om 19:47

lees, assists

8 november 2012 om 19:57

oh dus nu draait het om assists?

8 november 2012 om 20:05

Wat dacht jij? Alleen om goals? Dus Huntelaar is de 4e beste voetballer in Europa?

8 november 2012 om 20:11

ga weg man hij had minder goals dan ronaldo gemaakt maar meer assists en nu draait het opeens alleen maar om de assist en niet de goals, en nu heeft messi meer goals en dan draait het opeens weer om goals stelletje hypocrieten. heel diep in de achterwerk van die etter

8 november 2012 om 20:35

Als beste voetballer moet je in mijn ogen zelfs meer dan alleen The Most Valuable Player zijn. Xavi heeft bijvoorbeeld niet eens zo heel veel assists gegeven en goals helemaal niet. Maar behoort bij mij wel in top 3 van beste voetballers. Mij zul je nooit horen zeggen dat statistieken iemand de beste voetballer maakt. Ik beoordeel gewoon op wat ik zie

8 november 2012 om 20:56

Juist om dit vind ik dat Ronaldo hem dit jaar verdiend, puur om wat hij allemaal heeft neergezet. Als je naar die laatste 6 clasico's al kijkt.

8 november 2012 om 23:03

@petra Veter

Meer goals had? Hij had welgeteld 1 goal meer.. en als je denkt dat dat zo'n verkiezing moet beslissen (buiten veldspel om en andere statistieken), dan ben je niet goed. Zeker gezien het feit Messi meer dan 2 keer zijn assists had.

Nog een keer op een rijtje voor jou:

2011:
Messi 59 goals, 35 assists
Ronaldo 60 goals, 17 assists

9 november 2012 om 00:05

Luister het is duidelijk dat jij pro barca bent net als sport1.
Het gaat mij hier om het feit dat mensen nu zeggen "messi verdient hem omdat hij meer goals heeft gemaakt dan Ronaldo, en prijzen doet er niet toe want het is een individuele prijs."
Vorige jaar had Ronaldo meer goals , kan mij een stuk augurk wezen dat het maar 1 is. En toen zeiden ze "ja kijk wat hij allemaal aan trofeen heeft gewonnen."
Hypocriet of niet?
Hoewel jij dit nooit gaat toegeven..

9 november 2012 om 00:13

Petra Veter

Je maakt je zelf belachelijk. Kijk als het nu 5 goals of 10 goals verschil is dan is het heel wat anders dan 1.. Daarnaast levert Messi het dubbel aantal assist af ten opzichten van Ronaldo. Het is een individuele prijs wat us ook laat zien dat Messi meer oog heeft voor zijn teamgenoten en meer beslissend is geweest voor zijn team dan Ronaldo.

Hoeveel waren er dat als ik vragen mag? Ik bedoel Messi heeft altijd betere statistieken gehad dan Ronaldo dus ik snap de ophef sowieso nooit. Als je puur daar naar kijkt dan is het wel duidelijk wie de Gouden Bal elk jaar moet winnen. Maar er komen veel meer facetten bij kijken.

9 november 2012 om 05:15

Het gaat niet om statistieken en het gaat al helemaal niet over of je aardig bent of niet. Het gaat om de strijd die je levert, je eigen inbreng in een team en hoe je het spel bespeelt dat jaar. De reden dat messi hem steeds wint is simpel; omdat hij al zolang bij dezelfde club zit. Dit is geen aanval op zijn kwaliteiten, meer een constatering van de feiten. Als je jaar op jaar astronomische aantal goals scoort en je keer op keer belangrijk voor je team bent (tegen grote EN kleine tegenstanders) is het puur een gevoelskwestie over wie hem wint. baangezien messi de ideale schoonzijn is en al jaren in een van de beste teams ooit speelt wint hij hem keer op keer. Technisch gezien kan je geen winnaar kiezen maar het gebeurt toch. Daarom is deze prijs niet serieus te nemen.

8 november 2012 om 18:37

Hij is tenminste eerlijk, dat kan je niet van iedereen zeggen. Daarnaast waardeer ik eerlijkheid meer dan dat saaie geslijm.

8 november 2012 om 18:56

En hoe weet je wie eerlijk is en wie niet?

On.:

Het is waar dat hij (soms) arrogant overkomt, maar ik kan me echt geen andere Cristiano voorstellen. Als hij nu ineens anders begint te gedragen dan verdwijnt mijn respect voor hem. Ik kon hem in het begin (bij Man U) niet uitstaan, maar door de jaren heen heb ik hem 'kunnen aanvaarden' voor wie hij is.

8 november 2012 om 18:52

Voor mensen die denken dat Ronaldo om niet anders geeft dan Cristiano himself, moeten deze documentaire een keer kijken. Memorabel persoon, ongelooflijk hoeveel tijd en liefde hij geeft aan zieke kinderen. De reden dat hij geen tatoeages heeft is ook geweldig, na zo'n ingreep mag je namelijk geen bloed meer doneren. Wat een baas!

http://www.youtube(punt)com/watch?v=8o71dudwajo

8 november 2012 om 20:03

Die heb ik gezien, zijn verhaal is echt mooi en hoe hij het in dit artikel zegt vind ik ook heel netjes. Gewoon op een sfeervolle plek een gesprek met enkele van die mensen,zodat ze het snappen.

Tuurlijk, het gaat soms wat te ver, maar hé, gebeurt dat niet bij iedereen wel eens?

8 november 2012 om 21:28

Wat me opvalt is dat Ronaldo nu de uitrijking van de gouden bal langzamerhand dichterbij komt, wel keihard zijn best aan het doen is. Wel toevallig : Hij probeert gewoon zichzelf te prijzen door aan de buiten wereld te vertellen dat Messi door zijn gedrag wint. Ook start hij nog eens een Compagne met het oog op de gouden bal. Hij voelt gewoon weer dat Lionel Andres Messi het weer gaat flikken.

9 november 2012 om 08:14

kenner 666, ik kan je zeggen wie ik de arrogantste kwal van een voetballer vindt, die wel goed deed, maar meent en nu nog dat hij god is en dat is maradonna. Die is 100x arroganter dan Cr7, die is daar een babytje tegen. En je hebt arrogantie op het veld en naast het veld, ik ben overtuigt dat CR7 naast het veld echt niet zo arrogant is als men hm toeschrijft.

Een soort arrogantie moet men hebben vindt ik. Probeer eens iemand in hun waarde te laten, ook ik heb daar bij sommige mijn problemen mee, maar probeer objectief te kijken.

9 november 2012 om 11:07

Niet alles letterlijk van voetvalzone overnemen.. zij plaatsten wat ze willen plaatsen.. Ronaldo heeft niet zomaar geroepen dat hij op zichzelf zou stemmen.. CNN stelde hem een vraag en hij heeft dit geantwoord ( wat niet eens lijkt op wat voetbalzone heeft geplaatste -.-)

http://www.youtube.com/watch?v=tkr2p9safma

En zo is het maar net! Bijna iedereen die met hem heeft gespeeld zegt ook dat hij een fantastische jongen is en ontzettend ijdel. Maar zoals hij hier zegt; hij is gewoon bloedfanatiek en doet er alles aan om te winnen. Niemand van ons kent hem en we hebben allemaal een oordeel over hem.

"ik ben nieuwsgierig naar degenen die mij arrogant noemen. Ik zou graag eens met een paar om de tafel willen zitten, van ze willen weten op wat voor manier ik zogenaamd arrogant ben." Bijvoorbeeld door je haarstijl te veranderen in de rust.

8 november 2012 om 18:35

Wat heeft dat nou weer met arrogantie te maken? Dat is gewoon overdreven ijdelheid.

8 november 2012 om 18:44

pierbbb

Ben ik mee eens je haren doen voor de spiegel is inderdaad ijdelheid. Maar met je armen over elkaar heen zitten als je geen vrije trap mee krijgt. Of dat je Calma Calma roept en dan ook nog die handgebaartjes.... of zeggen ik zou op mezelf stemmen,,,, ik ben rijk mooi en heb vrouwen (iets in die trend) dat noem ik arrogantie ook al zijn 2 van de 3 misschien een feit.

8 november 2012 om 19:07

Absoluut, dat soort dingen zijn ook niet nodig en bezorgen hem z'n reputatie dat hij arrogant zou zijn.

Maar ik had het nu alleen even over z'n haarstijl.

9 november 2012 om 05:19

Ach man, ik kan me nog een wedstrijd herinneren in San Siro dat Messi ook telkens liep te schelden toen Tello kansen mistte. En het is ook geen toeval dat Tello sindsdien niet echt meer een rol van betekenis heeft gespeeld he. En telkens wanneer leo maar een beetje wordt vastgehouden kijkt hij direct verwijtend naar de scheids, maar wanneer Ronaldo dat doet is het direct arrogant? En stel je voor dat het hele stadion je uitfluit en je moeder uitscheldt? En je dan toch weer een hattrick of de winnende scoort? Dan is toch niks mooier dan ze de mond snoeren?

8 november 2012 om 18:35

Dat heet ijdel...

8 november 2012 om 18:36

dat heet swag. superchill toch

8 november 2012 om 20:04

Nee, gewoon nee.

8 november 2012 om 21:27

Beargumenteer dat eens, weinig wezens zijn het met jou eens

8 november 2012 om 23:20

Swag is wat jullie tegenwoordig oppikken van die valse artiesten op tv. Word volwassen.

8 november 2012 om 23:26

Ik ben 16 en plaats niet elke reactie serieus. (wat je ook wel had moeten kunnen opmerken als volwaardig volwassene.)
Ik heb nog een heel leven voor me dus waarom druk maken over volwassen? yolo

9 november 2012 om 11:53

Youness,

Waarom zouden we? Als we zo niet behandeld worden heb ik geen behoefte mezelf volwassen te gedragen.

Maar ga jij lekker naar een of andere bierfuif met je volwassen vrienden praten over de afname van 0,03% op de aandelen van Amstel, niets leuker dan dat toch?

On: Ronaldo heeft geli. Hem arrogant noemen zonder hem te kennen is juist arrogant. Maar laat die mensen toch, als ze te zielig zijn om in te zien dat het fout is dat Messi een bal het publiek in trapt zijn ze de moeite ook niet waard, toch?

9 november 2012 om 14:15

Daar zet je hem even goed op zijn nummer, klasse

8 november 2012 om 18:48

Zou hij echt de hele rust bezig zijn om zijn kapsel in een ander model te krijgen? Misschien is er wel een kapper aanwezig bij Real in de kleedkamer...

Of, wat mij logischer lijkt, zal Ronaldo in de rust zijn haren wat nat maken met een beetje water? Op die manier koel je een beetje af (niet verkeerd gezien de temperaturen in Spanje, en natuurlijk je lichaamstemperatuur bij het intensief uitoefenen van een sport). Ik doe dat zelf ook wel eens, gewoon een handje water over het haar en je woelt er een paar keer door heen en je hebt een ander kapsel. Heeft weinig met arrogantie te maken eigenlijk, eerder met ijdelheid, maar ik denk dat dat ook nog niet eens de reden is.

8 november 2012 om 18:53

Hij heeft het vast ook die ene keer dat hij zijn haar veranderde op het EK, dus moet sowieso in Polen of Oekraïne zijn.
Voor de rest heb je inderdaad gelijk. Het kan ook zijn dat zijn haar hem irriteerde en dat hij door het te veranderen er minder last door kreeg.

8 november 2012 om 20:52

Ik vind het arrogant overkomen, je bent bezig met een wedstrijd, dat je de rust gebruikt om je haar te doen komt op mij over van: Ik heb belangrijkere dingen aan mijn hoofd dan deze wedstrijd. Als ik bijvoorbeeld weer eens scoor, moet ik er goed uitzien.

Overigens niks aan te merken op zijn kwaliteiten, samen met Messi op eenzame hoogte.

Dat zal allemaal wel, maar dan kan je het niet veroorloven handgebaartjes en vingers op de mond te maken naar de tribunes van Mallorca, en interviews te geven waarin je stelt dat men jaloers is op jou omdat je knap, rijk bent en goed kan voetballen.

Hoezo arrogant...?

8 november 2012 om 18:38

Dat was na de wedstrijd nadat die half het ziekenhuis in werd getrapt, natuurlijk ongepaste opmerking maar dat kwam meer door frustratie denk ik. Ik zou mij geen zorgen maken om wat mensen over mij denken. Als die jongen zijn haar wil doen in de rust dan mag dat toch? Er zijn voetballers die thee gaan drinken. Messi zal zeker ook geen engeltje zijn.

8 november 2012 om 18:40

actie = reactie

moesten die mallorca 'supporters' maar niet schelden..

8 november 2012 om 18:49

Dat hij rijk is en goed kan voetballen is een feit. Dat hij knap is mogen we afleiden aan het feit dat hij de prachtigste vrouwen aaneen rijgt. Dat hij concludeert dat sommige mensen daarom jaloers op hem zijn is heel logisch, wie zou zo een leven niet willen? We moeten voetballers niet monddood willen maken, dat het allemaal van die saaie gasten worden. Tot op de dag van vandaag is Ronaldo zijn knap/rijk/goede voetballer opmerking zijn meest geniale.

8 november 2012 om 19:00

Jij schetst exact de kern van arrogantie: dat hij juist deze voordelen van zijn bestaan blijft benadrukken. Dus slaat jouw betoog helemaal nergens op.

Dat hij arrogant is vind ik overigens helemaal niet erg. Maar ga dan niet meelijwekkende interviews afleggen.

8 november 2012 om 19:02

""dat hij knap is mogen we afleiden aan het feit dat hij de prachtigste vrouwen aaneen rijgt"".

Daar hoef je niet knap voor te zijn joh..
Als wij zijn bankrekening zouden hebben hadden we de aller mooiste meiden ook voor het uitkiezen..
Hoef je ze nog geen eens te zoeken. ze komen zichzelf wel aanbieden..

8 november 2012 om 19:07

Waarom is dat arrogant? Ik zie het verband niet? Volgens mij is arrogantie het feit dat je je beter voelt dan andere mensen en dat concreet vertaalt in hufterig gedrag naar andere personen toe (anders blijf je gissen, wij kunnen toch niet in Ronaldo's hoofd kijken?). Volgens mij is Ronaldo hufterig naar niemand toe, mensen zijn juist hufterig naar hem toe.

8 november 2012 om 19:39

@tristan Leg mij het verband eens uit tussen arrogantie en huftergedrag?

Dit is de definitie volgens het woordenboek:
arrogant
arrogant bijv.naamw.uitspraak: [ɑroˈxɑnt] als je jezelf heel goed vindt en als je op anderen neerkijkt Voorbeeld: 'een arrogante houding'antoniem: nederig Synoniemen: verwaand, hooghartig, uit de hoogte, zelfgenoegzaam een arrogante bal/...

nog eentje:
arrogant
[bijvoeglijk naamwoord]• denken dat je beter bent dan anderen
vb:ze is arrogant: ze doet altijd alsof ze me niet ziet staan
synoniemen: verwaand hooghartig pedant
bijvoeglijk naamwoord: ar-ro-gant
arroganter
arrogantst

Nu nog een keertje nadenken en dan even kijken in hoeverre CR6 hieraan voldoet... goed?

8 november 2012 om 19:42

Ronaldo stelt dat sommigen jaloers op hem zijn. Daarmee zegt hij dus eigenlijk dat hij beter is dan sommigen en dat ze hem willen zijn. Hij voelt zich dus juist wel beter dan andere mensen, anders ga je niet beweren dat mensen jaloers op je zijn.

8 november 2012 om 19:53

wat is dat nu voor een belachelijke redenering. Dat hij stelt dat mensen jaloers op hem zijn (wat overigens een feit is) heeft geen enkele link met zichzelf beter vinden.

Hij zegt niet dat hij beter is, mensen zijn gewoon jaloers op hem omdat hij geld heeft, knap is en goed kan trappen. Dat is een feit, moet je niet ontkennen. Dat hij zulke dingen durft te zeggen is een andere zaak. Mensen kunnen dit als arrogant beschouwen, terwijl andere het een zaak van vinden van oprecht zijn en eigen mening durven geven. Ik persoonlijk heb liever dit, dan van die voorgekauwde, slijmende, ingestudeerde clichés als 'liever een goed persoon, dan de beste voetballer...'

8 november 2012 om 20:15

Jaloezie ontstaat als iemand beter is dan jou in iets. Dus als hij zegt dat mensen jaloers op hem zijn, dan zegt hij in feite dat hij beter is dan mensen in iets en daar zijn ze jaloers op. Dus voelt hij zich beter dan mensen en dat noemen ze arrogant. Zo moeilijk is het niet om te begrijpen wat ik zeg.

8 november 2012 om 20:37

Knap kun je niet zien aan het feit dat hij de prachtigste vrouwen aaneen rijgt. Ronaldinho kun je ook niet echt moeders mooiste noemen, maar ik denk dat hij genoeg mooie vrouwen in bed kan krijgen.

8 november 2012 om 20:51

Geloof mij maar
Er zijn genoeg knap spelers, genoeg spelers die ieder vrouw aan hun zij hebben, genoeg spelers die veel geld hebben en die ook dure auto's hebben. Toch worden zij als arrogant bestempelt.
Kijk naar Beckham, Del Pierp, Maldini etc die hebben toch ook alles.
Veel Real fans noemen deze aspecten om hun gelijk te halen.

Misschien is Ronaldo helemaal geen arrogant of slechte mens, maar hij laat zeker een negatieve indruk achter zich op het veld zo als hij zelf zei.

8 november 2012 om 23:18

Donald Trump heeft ook heel veel knappe vrouwen, zegt niet veel over knap al is Cr vaswel een knappe man, maar toch

9 november 2012 om 12:00

Azulgrana,

Jaloers betekent afgunstig, heeft niets met arrogantie te maken. Lees dit topic maar eens en kom dan maar eens beweren dat dat niet zo is.

On: het grappigste van dat alles is dat iemand arrogant noemen zonder hem te kennen pas echt arrogant is, laat ze lekker. Als Messi een bal het publiek in rost dan mag dat en als Pepe er iets van zegt mag dat niet omdat hij andere mensen trapt. Met dat volk wil je toch ook helemaal niets te maken hebben?

8 november 2012 om 19:10

Ik moet hier zo om lachen! Ronaldo kan al 5 jaar niet meer over straat, letterlijk. Elke scheet die hij laat staat in een of andere roddelkrant. De hele wereld heeft een mening over hem. Omdat hij zo goed is krijgt hij veel schoppen en wordt hij elke uitwedstrijd voor vanalles en nog wat uitgemaakt. Natuurlijk verdient hij bakken met geld maar geld is niet alles. Stel je eens voor beste kerel, dat jij op het internet, op TV en in roddelblaadjes voor een homo uit wordt gemaakt of dat je moeder een hoer wordt genoemd, en dat elke dag. Ik denk dat jij elke avond huilend in je bedje zou liggen.

Natuurlijk weet je dat niet, maar hoge bomen vangen veel wind. Het is onmogelijk dat iedereen je geweldig vindt, dat kan gewoon niet.

Als je niet juicht wanneer je scoort voor een club als Real, dan ben je inderdaad arrogant ja!

8 november 2012 om 18:38

Casillas juichte ook niet bij de 3-2 tegen man city, is hij dan ook arrogant?...

8 november 2012 om 18:52

Volgens mij scoorde Casillas ook niet?

8 november 2012 om 18:54

Je kan toch ook juichen omdat je blij bent met de overwinning...

8 november 2012 om 19:31

of misschien wilde hij niet te vroeg juichen omdat er nog paar minuutjes te spelen waren?

On:
Ik zou wel met Ronaldo dat gesprek aanwillen gaan, waar kan ik me melden

Van mij mag hij best wel zelfverzekerd zijn daar is helemaal niets mis mee, maar zijn gedrag naar buiten toe is het probleem. Dat je richting het publiek middelvinger opsteekt en dat je zegt "als alle spelers van Portugal net zo goed als ik speelden waren we nu wereldkampioen" en nog veel meer van dat soort dingen, maken je niet echt populair. Waarom reageert hij nou op die supporters van de andere teams?? Ibrahimovic krijgt ook heel vaak dat soort supporters en hem zie je nooit publiek uitdagen.

Nogmaals zelfverzekrd zijn en zeggen dat je jezelf de beste vindt mag van mij best. Ik ben een enorme fan van Muhammad Ali en die gozer riep vanaf zijn eerste gevecht al dat hij de beste Ooit was tot zijn laatste gevecht.

8 november 2012 om 20:28

Barca lover:

Casillas juichte niet omdat een gehandicapten Poolse kind die enorm fan was van Casillas net een paar uur ervoor was overleden, Ronaldo zou zo ook zijn reden hebben daar moeten we niet al te veel achter zoeken. Madrista's vonden in de jaren 90 hristo stoickov ook een arrogante kwal maar daar dachten ze in Barcelona anders over.

Jij zegt dat je een enorme fan bent van Mohamed Ali, die ene vond het arrogant de ander zelfverzekerd. Alleen de gene die hun daadwerkelijk in het hedendaagse leven kennen kunnen daar een beetje over oordelen. Wij kennen hun van tv en van en van de media die altijd wel de helft van het verhaal verdraait

9 november 2012 om 12:04

Barcalover,
En dat is natuurlijk helemaal niet zo als Ronaldo scoort, want dat gebeurt alleen na de wedstrijd. Gelijk heb je, wat heb ik toch weer eens bewondering voor een van jouw altijd ijzersterke topargumenten.

On: laat ze lekker Ronaldo, die mensen hebben een iq van nog geen 40, want als Messi een bal in het publiek trapt mag dat gewoon en is daar helemaal niets mis mee. Van die mensen moet je geen waardering willen!

8 november 2012 om 19:38

Juichen is een emotie.. Een uitspatting van blijdschap..
Als je zoveel goals maakt wordt die uitspatting vanzelf minder en minder.. Alsof hij overdreven moet gaan juichen als hij de 2-0 erin knalt.. Wanneer die in de champions league finale scoort of een zeer spannende wedstrijd beslist juicht hij echt als een dolle.. Als hij scoort zie je wel blijdschap, namelijk een glimlach op zijn gezicht.. je hebt trouwens ook helemaal niets aan juichen toch?

8 november 2012 om 19:48

Jongen toch, wel eens in een stadion geweest? Dat zou wat zijn zeg, 1-0 en niemand juicht. Gelukkig leven we niet in zo'n wereld.

8 november 2012 om 20:26

nee ik ga nooit naar stadions, ik vind dat eng...

8 november 2012 om 19:47

Marcnillis: Je hebt gelijk! Als je 2 van de 160 goals die je scoort voor Real Madrid niet juicht omdat je je niet lekker in je vel voelt, dat is een teken van arrogantie. Dat staat als een huis!

Natuurlijk kan die soms arrogant overkomen, maar het is een winnaar die zijn emoties laat zien. Ik vind het mooier om emoties te zien op het veld, dan een speler waar je niet van weet hoe hij zich voelt. Extrovert vs introvert, you choose

Je bent een hele goede speler maar je was inderaad te arrogant in het verleden maar nu doe je het op dat gebied netter en ik zou zeggen ga zo door Ronaldo

Kan Real Madrid deze man niet een maandje uit de media houden? Dat gehuil en gejank altijd, ongelofelijk. Wat een querulant.

8 november 2012 om 18:41

Altijd dat gehuil en gejank? Nou, noem nog eens meer voorbeelden. En kom nou niet alleen met dat hij ongelukkig/verdrietig was.

8 november 2012 om 18:42

Wat zit jij hier te mekkeren kerel.zegt hij dan iets verkeerd of zo?dus mensen en haters zoals jij mogen Ronaldo dag in dag uit uitmaken,uitspugen,uitlachen en zo voort.maar wanneer Ronaldo dan eens in de media komt (want Ronaldo zegt op een jaar basis niet veel tegen de media) Dan moet hij zijn mond houden

8 november 2012 om 19:14

Real krijgt een enorm bedrag als hij wordt geïnterviewd. Dus nee....dat gaan ze niet doen!

Ronaldo ik zou wel een gesprekje met je willen roep meteen ook je vriendin erbij .

Ronaldo is gewoon een iemand die de strijd aangaat en soms te ver gaat. Vooral die ''celebration'' van hem die calma actie dat is bij sommige in het verkeerde keelgat geschoten, hij is zo van ja rustig aan jongens de beste speler ter wereld is er om jullie te redden. Hij kan het wel 1x doen maar nu heeft hij het al te vaak gedaan. Ronaldo moet gewoon normaal juichen en van het spel genieten en zijn lach op het veld laten zien dan zullen mensen hem aardiger vinden

Ik heb tijd terug docu gezien van hem op EL. Daar schrok ik van. alles wat je op het veld ziet van hem zag je daar totaal niet terug. Hij ging heel leuk met kinderen om. Doneerde regelmatig bloed. Dit doen de meeste dan wel maar je zag aan hem dat hij het ook leuk vond met de kids.

Meneertje ronaldo ik zal er ff een quote bij pakken van vorig jaar.

''ik ben knap,jong,rijk en ben ook nog is een geweldige voetballer''

Dit is mosterd na de maaltijd. Paar jaar lang de bink uithangen en als je merkt dat het tegengaat zitten het proberen recht te zetten. Sorry hoe die naar zichzelf kijkt constant op het scherm, wat die zegt, gezichtsuitdrukkingen, gebaren tijdens de wedstrijd en na een goal. 1 woord heb iik er voor dat is echt walgelijk. Echt jammer want dat zegt wel iets over zijn capaciteiten als mens. Erg jammer, want het is natuurlijk gewoon de twee na beste ter wereld!

"ik ben nieuwsgierig naar degenen die mij arrogant noemen. Ik zou graag eens met een paar om de tafel willen zitten, van ze willen weten op wat voor manier ik zogenaamd arrogant ben."

Zal ik dan maar zeggen wat iedereen van jullie eigenlijk denken? Vooruit dan.......

Gayyyyyyyyyy!

8 november 2012 om 18:41

Omdat?

8 november 2012 om 18:48

Neem jij nou ook alles zo serieus als ronaldo? Was maar een geintje

Maar hij heeft wel gelijk. Maar mensen blijven zich aan hem irriteren vanwege een tekort aan inlevingsvermogen. Als mensen je zien opgroeien dan hebben ze al een beeld van je gevormd dat niet snel veranderd ook al is hij wel veranderd.

8 november 2012 om 19:05

Je weet het soms nooit op deze site. Jouw reactie zou zo van een 'ronaldo-hater' kunnen komen en wel 'serieus' bedoeld zijn.

Bepaalde maniertjes ''on the record'' zijn gewoon per definitie arrogant. ''of the record'' kan het vast een zeer sympathieke knul zijn. Zolang wij dat niet zien kunnen we niet anders oordelen dan dat ''t een arrogant jong is die duidelijk ook succesvol geweest zou zijn in het theater.

Dit bedoelde ze dus met het imago veranderen van Ronaldo. Hij is aardig op weg om zich aan te passen. Hij is geliefd bij vele dus ik snap zijn frustratie niet. Hij heeft gewoon arrogante reacties als die een bal niet krijgt of het gaat niet zoals hij dat wilt. Hij heeft een air van hier tot China maagoed vele vinden het zelfverzekerdheid maar al die gebaartjes maken het er niet beter op. Of als die bijvoorbeeld geen vrije trap mee krijgt en dan met zijn armen over elkaar heen gaat zitten zo van wat maak jij me nou. Dan krijg je zulke reacties van voetbalfans.

Neemt niet weg dat hij op persoonlijk vlak gewoon helemaal niet arrogant overkomt. Maar wat wij zien (voetbalfans) daar oordelen wij op en je kunt niet ontkennen dat het niet arrogant is. Hij kan er ook gewoon niets aan doen dat hij een gezichtsuitdrukking heeft die door vele als arrogant gezien wordt.

9 november 2012 om 12:11

Ben jij echt zo ontiegelijk dom, doe je alsof of volg je pas net 3 dagen voetbal?
Je zet nota been Messi in je naam en noemt dan allemaal dingen die Messi ook doet. Dat komt niet al te slim over. Misschien een tip voor de volgende keer om dat niet te doen?

On: Ronaldo moet zich daar niets van aantrekken, die mensen zijn allemaal hetzelfde als de Messifanboy hierboven, ze kunnen alleen dingen opnoemen die. Messi ook doet, maar hij mag het dan wel. Gewoon zielig, daar moet Ronaldo gewoon niet op reageren.

9 november 2012 om 15:57

Tom12

Noem dan de dingen op die Messi ook doet. Ik bedoel Ronaldo doet het regelmatig en dat maakt hem arrogant. Messi doet het 1x dat is een groot verschil.. Daarnaast komt Messi helemaal niet arrogant over. Hij vind zichzelf niet beter dan de rest.

9 november 2012 om 16:04

@19messi33

Messi doet het net zo vaak, maar hij heeft zijn imago mee. Hij is een stille jongen terwijl Ronaldo meer het populaire type is. Alleen vinden sommige dat hij daardoor arrogant overkomt, terwijl dit toch wel overal zo is. Dit beeld komt denk ik vooral door oudere mensen die niet meer in de jongeren-cultuur leven en dit daarom niet kunnen begrijpen. En die groep is nou eenmaal het meest op tv. Derksen en Van der Gijp bij VI is het perfecte voorbeeld: die weten niet hoe het er tegenwoordig aan toe gaat.
"hij vind zichzelf niet beter dan de rest."
Misschien niet beter dan iedereen, maar iig wel beter dan Telo. En hoe kom je er eigenlijk bij dat Ronaldo dat wel doet?

Op het veld kan hij inderdaad arrogant overkomen ja, maar bij United was dit nog veel erger dan sinds hij bij Madrid speelt. Ik vind dat Ronaldo veel professioneler is geworden als je hem vergelijkt met zijn United tijd. Als je eens de tijd neemt om filmpjes over hem te zoeken, buiten het veld, dan komt hij echt heel sympathiek over op mij.

Lekker boeien arrogant of niet, zolang hij er lekker op los blijft scoren vind ik het best.mik kijk naar zijn voetbal kwaliteiten. Laat zijn vrienden familie zich maar bezig houden met zijn arrogantie

Ronaldo wil hiermee vertellen dat hij de beste is ter wereld das ik ook waar want Messi is niet van deze planeet. Messi!

Wat een grap als mensen zeggen dat hij arrogant is, ik vind hem helemaal niet arrogant..
Hij krijgt die stempel van de Culers ten onrechte, mensen haten op Ronaldo omdat hij er mooi uitziet..

Messi heeft ook nare trekjes zat gisteren helemaal te flippen op Villa, voor de zoveelste keer daar hoor ik niemand over

8 november 2012 om 18:47

@vi- Oranje

Ik wist dat je dit zou zeggen. Jij vind hem absoluut niet arrogant en ikke wel. Zijn gebaartjes en het Calma Calma.. het met de armen over elkaar heen staan als die geen vrije trap mee krijgt en zo kijken van wat doe jij nou... En dan ook nog lachen met zo;n air van wie ben jij, ik ben namelijk C.ronaldo...

Andere vinden het ook hij heeft gewoon het imago dat hij als arrogant wordt gezien misschien niet op persoonlijk vlak maar wel op het Non verbale en maniertjes.

8 november 2012 om 18:50

Mag hij niet lachen? je zoekt wel steeds dingen er achter die er niet zijn..
War is er mis mee met ''calma Calma'' betekent gewoon rustig aan, dat is juist prachtig, Henry deed dit ook, Raul deed dat ook daar heb ik nog nooit wat over gehoord..
Alles wat hij doet is zogenaamd arrogant...

8 november 2012 om 18:56

@vi-oranje

Het gaat erom de manier waarop hj dat doet Voor vele komt die arrogant over.

Jij vind hem absoluut niet arrogant en ikke wel zeker als je op een bepaalde manier reageert op bepaalde situaties.

8 november 2012 om 18:57

@19messi33

Hij probeert hier juist aan te geven dat hij weet dat hij wel eens een vreemd gezicht trekt, en dat hij inderdaad wel eens een verkeerde indruk achter laat en heeft gelaten. Hij geeft toch gewoon aan dat hij altijd voor de winst gaat?

Je kan ook wel achter echt alles iets gaan zoeken, maar dat doe je bij andere voetballers toch ook niet? Ronaldo is hier gewoon heel open en probeert wat goed te doen.

8 november 2012 om 18:58

Het is gewoon een manier van juichen, trouwens ik zag ene Turkse speler Ronaldo kopieren Is de Turkse speler van Galatasary dan ook arrogant..

8 november 2012 om 19:01

De Turkse speler trok ook een vreemde gezicht... Henry had daar een handje van zelfde geld voor Raul, daar hoor ik je niet over, wat heb een hekel aan vooroordelen en de kudde mensen lopen ermee achteraan.. Het lijkt wel als je Ronaldo haat dat je er tegenwoordig bij hoort dat merk bij in de buurt hier op Vz overal wel..

Elpipita

8 november 2012 om 19:01

@vi-oranje

Dat vond ik ook arrogant hoor als je dat maar weet. Die van Galatasaray.. Bahbah.. Maargoed hij doet het op zijn manier ik hoef dat niet sjiek te vinden.

Het is ook gewoon de manier waarop hij het doet El Pipita. Ik ga er ook vanuit dat hij op persoonlijk vlak gewoon een goed mens is. Maar dat neemt niet weg dat hij gewoon die arrogante trekjes heeft dat is gewoon een deel van hem..
Dat kunnne jullie toch niet ontkennen.

8 november 2012 om 19:04

Eerst zeg hij is niet arrogant, maar hij heeft vervelende trekjes, heb je deze week gezegd, je spreekt je nogal tegen... Messi is ook niet heilig als het niet loopt tiert hij ook op iedereen, maar dat is toch ook niet arrogant ofzo?

8 november 2012 om 19:09

@Vi -oranje

Hij is gewoon een arrogant mannetje hoe hij zich gedraagt op het veld al wordt het met de jaren wel steeds beter. Die trekjes van hem zijn gewoon zo irritant. En daarnaast gaat het nu niet over Messi. Dat er mensen zijn die hem arrogant vinden is hun probleem. Ik vind van niet. Dat is irritatie dat het niet loopt. Bij Ronaldi is het vooral ik ik ik en dan pas de rest. Daarnaast ken ik hem niet persoonlijk dus ik vind hem gewoon arrogant overkomen en arrogante trekjes vertonenn op het voetbalveld..

8 november 2012 om 19:50

Die etter messi loopt juist altijd te zeuren als barca achter staat of gelijk.
Zeuren op teamgenoten dat is pas vies.
Bij messi is het opeens irritatie als hij boos word op teamgenoten maar bij ronaldo ooh is het gelijk arrogantie.-.-

8 november 2012 om 23:34

Henry kon dat namelijk heel mooi doen. Zijn bijnaam was Monsieur Cool, omdat hij echt op elk vlak cool bleef. Dat is gewoon zijn stijl. Cristiano heeft dat niet in zich, hij is gewoon een one-man-show. Niks mis mee hoor. Maar Henry hield het netjes en toonde de wereld hoe hij echt was.

Wauw, knap verwoord van Cristiano. Hoop dat hij dit meent, want het werd tijd dat dit eens rechtgezet moet worden. Overdreven arrogant vind ik hem niet, maar je kan wel duidelijk zien dat hij streken te verkopen heeft.

Zo was er eens een gala-avond voor 'de beste voetballer van de eeuw' Iedereen strak in pak. Cristiano was er met Rio Ferdinand en Anderson, toen een journalist vroeg aan die drie spelers wie zij de beste voetballer aller tijden vonden. Rio antwoordde 'maradona', Anderson antwoordde 'maradona' en onze vriend Cristiano antwoordde bloedserieus 'me'. Trekt hij dit in het belachelijke, of meent hij dit echt? Ik weet het niet, maar het is nu wel tijd voor een serieuze opknapping van z'n imago.

Hij is niet arrogant maar wel heel erg zelfverzekerd en daar is niks mis mee. Alleen mensen bemoeien zich overal mee laat die jongen gewoon lekker. Hij komt totaal niet vervelend over op me ja misschien in het begin bij United. Maar hij is ook stuk ouder en wat geweest is is geweest. Maar soms lijkt het wel als of die helemaal niks goeds kan doen. En iedereen zeikt maar overal over al zou die wel op mannen vallen prima waarmee ik niet wil zeggen dat ie dat doet. Maar dat moet die allemaal zelf weten en als die zijn haar wilt veranderen in de rust moet ie dat ook zelf weten. Vooral als je erna er dan ook maar 2 inschiet. Heb alleen gevoel dat heel veel mensen jaloers zijn

Hahah ik heb hier echt om gelachen!
prachtige reactie van Ronaldo.. echt waar, hij heeft gewoon gelijk. Omdat hij " calm down " of iets anders doet op veld is het gelijk " arrogant " Ronaldo antwoord hier niet " arrogant " hoe voetbalzone het weer overbrengt..

Ik zal de dag dat hij stopt met voetbal er een biertje op drinken. Wat ben ik het zat die gozert. Door zijn gedrag is het mij onmogelijk om zijn voetbal normaal te beoordelen. Ik vindt het gewoon een vervelende speler om naar te kijken. Helaas maar waar.

Dat juichen ook van hem, dat iedereen stil moet zijn echt vet irritant. Hij is vindt het leuker om het stadion de mond te snoeren dan dat hij scoort. Je kan een doelpunt toch gewoon met je medespelers en supporters vieren? Als iemand anders scoort van Real, rent hij er nooit naar toe! Omdat hij het zijn teammate niet gunt ofzo?

8 november 2012 om 19:04

@obiku86 kijk dan gewoon niet naar hem. Als je hem geen leuke voetballer vind hoef je niet naar hem te kijken. Ik vind hem een geweldige speler dus ik zal altijd met veel plezier naar zijn spel kijken. En door zijn gedrag is het onmogelijk om hem normaal te beoordelen? Hij heeft een aantal stomme dingen gedaan, dat is waar. Maar hij doet ook veel goede dingen, zoals geen tattoos nemen zodat hij elk jaar weer bloed kan doneren. En 50miljoen aan arme landen geven, maar dat wordt zomaar even vergeten dan?

8 november 2012 om 19:11

Heb je ooit al eens een wedstrijd gezien van hem?ik ben enkele maanden geleden naar een uitwedstrijd gaan kijken in Spanje.de dingen die Ronaldo daar moet aanhoren zijn verschrikkelijk.ze maken zijn moeder,zijn zoon,zijn hele familie,zijn vrienden,en zelfs zijn vriendin schandalig uit.sommige mensen spugen zelfs op hem als hij aan de zijlijn komt.maar oh wat is het publiek stil wanneer dat Ronaldo dan die bal lekker hard in de netten pegelt.vorig jaar gingen enkele vrienden van mij naar de laatste Clasico in het camp nou kijken.waar dat Ronaldo de 1-2 wist te maken.de dingen die je in het Camp nou hoort over Ronaldo zijn soms gewoon ziek.je hebt mensen die hem echt gewoon werkelijk dood wensen.maar toen Ronaldo dan die 1-2 scoorde kon je zelfs een muis horen piepen van mijlen ver.als het publiek hem uitmaakt dan vind ik het oprecht dat hij dan ook zegt van "sshhtt".wie het laatste lach,lacht het best.en meeste is dat Ronaldo die het laatste kan lachen

Je moet niet gaan muggenziften om zo kwaad te kunnen praten over Ronaldo.raul deed de sshht bewegind wanneer hij scoorde tegen Barca en andere ploegen die hem bespotte,henry deed het,zidane deed het,suarez doet het,nasri deed het op het Ek.maar ja wanneer Ronaldo het doet word hij verbrand.

8 november 2012 om 20:57

Voor jou is het alleen Ronaldo, Madrid alles wat er wordt gezegd over Madrid of Ronaldo is meteen niet waar alleen maar leugens.
Als wij jou moeten geloven dan komt er van nu en de komende 100 jaar never iets negatief uit Madrid. Want als wat er gezegd wordt over Real en haar spelers zijn het leugens volgens jou.

Leg mij uit waarom alleen Ronaldo wordt uitgefloten en waarom alleen hij de supporters in alle stadions over zich heen krijgt.
Is de hele wereld slecht en heel toevallig alleen Ronaldo die goed is???

8 november 2012 om 23:26

Sorry maar daar heb je geen gelijk in. Nasri en Suarez hebben ook veel moeten incasseren, en terecht misschien. Suarez 8 wedstrijden schorsing. Dus om te zeggen dat Cristiano de enige is? Nee nee.

Wel vind ik het erg hoe ze hem verwijten inderdaad, dit kan echt niet. Mensen zouden eens zichzelf moeten bezig zien. Dat is geen niveau.

8 november 2012 om 19:18

Je hoeft niet naar hem te kijken hoor als je dat niet wilt. Maar wat doet die jongen verkeerd hij doet echt helemaal niks verkeerds. De enige nare trekjes die die ooit gehad heeft zijn al lang verdwenen. Maar je overdrijft echt heel erg als je er een biertje op gaat drinken dat een speler stopt.

Ach dat juichen ben ik ok wel met je eens maar dat moet die zelf weten toch. Het is niet mijn ding maar als hij dat vind zo. En 99% van de spelers rent als een idioot zo snel mogelijk om de goal op te eisen. Al heeft die andere 75% van het werk gedaan dus ook dat slaat weer helemaal nergens op

8 november 2012 om 19:50

Kruip maar lekker in de reet van messi dan

8 november 2012 om 20:16

@luissuarez96
@realzidan22
@ecktsjaak026
@petra Veter (ik hou niet van kontjes)

Mensen, mensen toch! Allemaal Real Madrid fans? Ik ben geen van Barca, en zal ook zeker niet in de reet van Messi kruipen. Maar het is gewoon een feit dat hij door zijn nare maniertjes door de meeste mensen wordt uitgekotst. Ik praat dat spugen of gooien van voorwerpen op hem niet goed, die mensen zijn net zo dom.

Maar meneer Ronaldo vindt zichzelf groter dan Real Madrid. Al scoort hij er 100 in een seizoen, zolang hij zijn gedrag niet veranderd kennen alleen de Real-fans hem nog over twintig jaar omdat de rest blij is dat hij weg is. En dat met het vingertje voor de mond van andere spelers vindt ik net zo iiritant. Nasri is inderdaad ook zo'n naar ventje. Als ik mt zo iemand in een team speel geef ik hem gelijk een cakie op de training.

Waarvoor dat gedrag? Het is allemaal niet nodig hoor. Kijk naar andere grote spelers uit het verleden, genoeg voorbeelden hoe je als wereldtopper ook kunt gedragen. Maar meneer Ronaldo vindt zichzelf maar al te belangrijk. Als hij morgen wordt aangereden door een bus is net als ieder ander dood. Het leven is maar betrekkelijk dus waarom zou je zo debiel gedragen en je beter voelen als een ander??

9 november 2012 om 12:20

Obiku,

Vind je jezelf nu niet arrogant? Ik wel, met al je maniertjes om Ronaldo zwart te maken en zo, bah!
En ik ren ook nooit naar een medespeler als die heeft gescoord, waarom zou ik?
En vind je het heel gek dat iemand het stadion de mond snoert als hij constant wordt uitgefloten? Meer dan terecht en gewoon menselijk. Maar doe jij maar alsof je dat niet zou doen, maak je jezelf alleen maar meer belachelijk.

9 november 2012 om 12:57

Waarom je naar een medespeler rent als hij scoort? Omdat je een team sport bedrijft!! Als je dat niet snapt kun je beter gaan schaken of tennisen..

Als jij mijn reactie arrogant vindt, dan ken je de definitie van arrogantie niet. Dus jij maakt jezelf meer belachelijk met jouw reactie op de mijne Tom.

Als je beroemd bent, wordt je geliefd en gehaat. Ronaldo is druk bezig 'zichzelf' te veranderen, mede omdat het bestuur hierom gevraagd heeft. Ik begrijp wel dat mensen hem arrogant noemen, maar om hem nou constant uit te schelden voor homo dit, homo dat.. Alsof een voetballer niet ijdel mag zijn?

Ronaldo schijnt gewoon een geweldige vent te zijn buiten het veld en in de kleedkamer. Iemand die nooit opgeeft, en dat is nu wel duidelijk. De man werkt als een paard en gaat altijd voor de punten.

Ik ben blij met de persoonlijke ontwikkelingen van Ronaldo, je merkt dat hij het zich wel aantrekt, al die (idiote) kritiek.

Dit vind ik echt een mooie uitspraak van Cristiano Ronaldo.

Het is toch duidelijk dat dit gewoon om een pure mode gaat.ik heb die reportage op Cnn gezien waar dat hij geïnterviewd word door Pedro Pinto (de man die al die voetbal prijzen presenteert op tv) En Pedro Pinto zei tegen Ronaldo dat hij na de vorige prijsuitreiking waar dat Iniesta die prijs pakte aan enkele journalisten vroeg waarom ze niet op Ronaldo stemde.weet je dat een groot deel van die journalisten niet op Ronaldo hebben gestemd puur van wegen zijn uitstraling,zijn zogezegd "arrogantie" ,zijn imago.dus met andere woorden heeft Iniesta die prijs niet gewonnen omdat hij ook werkelijk beter presteerden.iniesta won die prijs puur en alleen omdat een groot deel van de journalisten Ronaldo niet af kunnen.en dat is ook een rede waarom dat Ronaldo die goude bal dit seizoen weer niet zal winnen.

Maar dan vraag je je zoals Ronaldo af.wat is het gene wat mensen zo hard stoort aan Ronaldo?dat hij zogezegd "arrogant" is geloof ik echt niet.als Ronaldo Arrogant is,wat is Balotelli dan volgens die haters?je gaat mij niet zeggen dat mensen Ronaldo arroganter vinden dan Balotelli.of Robben.

Het ergste van al is dat iedereen die ooit met Ronaldo heeft samen gewerkt het zelfde zegt over hem.hij kijkt misschien iets te veel inde spiegel.maar hij is een zeer aangename,loyale en behulpzame gozer.het zijn de ramptoeristen en na praters die hem niet kennen,die hem uitschelden.

Dit is gewoon een groot deel van het moderne schijnheilige voetbal.jammer

8 november 2012 om 19:00

Zet je Robben nou in hetzelfde rijtje als balli ballo?

Ik vind Ronaldo best arrogant, dus misschien wil hij een keer met mij om de tafel zitten

Als hij met de mensen om tafel wil die hem arrogant vinden is het misschien een idee om een tafel te kiezen die zo groot is als Europa.

Ik persoonlijk vind hem ook arrogant maar heb ongelooflijk veel bewondering voor zijn gedrevenheid en ambitie

Ronaldo komt vaak arrogant over en wordt ook zo bestempeld in de media, iets wat misschien wel terecht is. Messi doet in mijn ogen ook arrogant maar hij heeft de media mee, die hem neerzet als ideale schoonzoon. Messi vraagt ook om kaarten, scheldt Villa uit als hij een verkeerde pass geeft en trapt een geluidsinstallatie doormidden na een doelpunt.

Messi helpt ook kinderen met handicaps en Ronaldo zorgt er ook voor dat bijna opgegeven k***patiëntjes een goede behandeling kunnen krijgen.
In feite zijn het gewoon twee gasten met een goed hart die een enorme winnaarsmentaliteit hebben en zichzelf daardoor op het veld wel eens verliezen, maar die mentaliteit heeft ze waarschijnlijk ook tot de twee beste voetballers van de wereld gemaakt. Ik hoop juist daarom dat ze beide lekker zo blijven doorgaan, want dat maakt ze tot de beste.

Bescheidenheid siert de mens

8 november 2012 om 19:02

Daarom zorgt hij voor zieken mensen, en bouwt hij ziekenhuizen in Palestina..

8 november 2012 om 19:58

Bouwt hij die ja? Wist niet dat deze man kon metsen. Geeft hij die mensen onderdak? Of laat hij ze in zijn ferrari rondrijden misschien? Ga toch weg man, echte hulp moet je niet van topsporters verwachten, financiële steun misschien ja, daar blijft het ook bij, geweten sussen heet zoiets

Ik heb liever een 'arrogante' maar eerlijke Ronaldo dan een Sergio Busquets of een Anres Iniesta die voor de buitenwereld heel lief zijn maar ondertussen op vieze maniertjes hun tegenstanders proberen te vernederen of een kaart aan te naaien. Als ik tegen Ronaldo zou spelen zou ik hem vervloeken maar denk nou niet dat Iniesta en zelfs de Heilige Maagd Messi dit soort dingen niet doen. Messi loopt ook heel vervelend te zeuren als hij geen vrije trap krijgt. Ronaldo doet het wat vaker dan anderen en het valt door zijn uiterlijk wat meer op.

Qua voetbal is Messi wel gewoon beter.

Cristiano Ronaldo heeft de pech dat 70% van de wereld uit simpele beesten bestaat. Simpele beesten die liever een persoon zien die zich aan de opgelegde regels van de samenleving houdt, dan personen die uitkomen voor hun eigen identiteit. Ronaldo is een top professional, een harde werker en heeft daarnaast buitengewoon veel voetbaltalent.

Er zijn ontzettend veel factoren die meespelen in de voortdurende campagne: 'beste speler van de wereld'. De titel laat doorschemeren alsof deze titel veroverd wordt op moment dat je de speler bent die het beste voetbal speelt, maar niets is minder waar. Mensen baseren hun mening over voetballers op meer dan alleen hun voetbalkwaliteiten. Waarom zou een ieder zich in godsnaam druk maken om de kleur van schoenen van een speler, de haarstijl of andere ontelbare randzaken? Als Ronaldo kiest voor roze schoenen en iedere speelhelft een andere haarstijl, so what!? 'voetbalkijkers' zetten de televisie aan voor voetbal en als ze iemand beoordelen op zijn haarstijl of kleur van schoenen, betekent het dat ze net zo met allerlei randzaken bezig zijn als Ronaldo zelf is. Hetgeen waar ze Ronaldo van beschuldigen, zouden ze dus ook op zichzelf mogen afrekenen. Blijkbaar zitten er ook naast het veld - en achter de buis - genoeg mode analisten naar voetbal te kijken.

Ronaldo is innoverend en is niet bang om zijn nieuwe ideeën door te voeren. Zoals Ronaldo in een eerder interview zelf al aangaf, ziet hij dat veel mensen waarschijnlijk jaloers op hem zijn. Naar alle waarschijnlijkheid is dit ook het geval. Kijkend naar het verleden is ieder persoon gestraft die een bepaalde manier van leven doorbrak en hier zijn eigen ideeën en visie op los liet.

Persoonlijk kan ik concluderen dat CR geen schijn van kans heeft om nogmaals de beste voetballer ter wereld te worden. Dit komt deels door de voetbalkwaliteiten van Messi, maar vooral door het imagoverschil tussen beide heren. Veel mensen zullen dit niet begrijpen, maar dat geeft ook niet. Deze zelfde mensen zullen als kuddedieren de rest van hun leven voortzetten, ideeën van anderen overnemen, zonder zelf ergens over na te denken en op basis van vooroordelen en onwaarheden conclusies trekken. Ronaldo je hebt in dit geval volledig gelijk, jammer genoeg weet een te groot deel van de wereld dit niet, maar gelukkig jijzelf wel.

8 november 2012 om 23:12

Jij zet Ronaldo nu neer als een soort Jezus. Iemand die de wetten van de maatschappij doorbreekt met nieuwe opvattingen en wijsheden. Hij is een goede voetballer, die er eerlijk voor uitkomt dat hij zichzelf goed vindt. Geen profeet

9 november 2012 om 01:22

Ronaldo is geen profeet, dat beweer ik ook nergens.

In het voetbal is er voortdurend echter zoveel commotie om zijn persoon. Op dit moment is er zo'n uitgesproken mening over hem. Meningen die vaak nergens op berust zijn, omdat men de woorden die de media hen in de mond leggen, klakkeloos overnemen en doorvertellen alsof het hun eigen ideeën en opvattingen betreffen.

Met mijn reactie probeer ik het verband van alle commotie om zijn persoon in kaart te brengen met het - naar mijn opinie - niet kunnen winnen van de prijs: beste voetballer van de wereld.

Ik ben simpelweg benieuw wat andere mensen hun ideeën zijn over deze opvattingen. Ik ben benieuwd hoe groot deze groep mensen daadwerkelijk is.

Het is wel grappig dat je juist een persoon als Jezus er bij betrekt. Als er in deze wereld ooit een methode toegepast is waarin er gebruik wordt gemaakt van het beperkte denkvermogen en het daardoor gemakkelijk te kunnen manipuleren van de mens hun geest, dan zijn het verschillende vormen van religie wel geweest.

9 november 2012 om 09:05

Ja, daarom gebruik ik hem ook, op hem is zo''n relaas van toepassing. Op Ronaldo totaal niet.. dat is mijn punt. Verder is het logisch dat mensen hun mening baseren op uitlatingen in de media. Wij kennen Ronaldo niet persoonlijk en beroordelen louter het gedrag dat wij van hem zien en je moet toch toegeven dat hij op zijn minst arrogant over komt?
Los daarvan wil ik daar geen waardeoordeel aan hangen want ik vind Ronaldo een fantastische voetballer en of hij arrogant is of niet moet hij lekker zelf weten.

Ik heb dat hele interview gelezen, en alles wordt echt verschrikkelijk out of context getrokken.
Als je het leest is het verschrikkelijk irritant hoe media bezig is en hoe de interviewer maar door blijft zagen over de ballon d'or en Messi, het moet verschrikkelijk frustrerend zijn voor voetballers.
Voetbalzone staat geen links toe of hele teksten in het Engels en ik heb geen zin om het te vertalen allemaal, dus ff snel in de google translate, als je het leest zie je hoe die interviews werkelijk gaan en waar al die citaten vandaan komen:

Q. Cristiano, is 2012 een goed jaar geweest voor u?

CR. Een zeer goed jaar, want we hebben werden geclassificeerd als kampioen van Spanje, winnaars van de moeilijkste kampioenschap in Europa. Aan de voorzijde van Barcelona, ​​onze rivaal, is het altijd het beste om beter te doen. Zo, dit was een uitstekend jaar voor zover een team betreft, maar ook wat een individu betreft.

V. Denkt u dat dit is uw beste jaar, omdat je begon te spelen voor Real Madrid?

CR. Misschien. Al met al, ik denk dat mijn eerste drie seizoenen Madrilenen zijn vrij veel het zelfde. Het grote verschil is dat we La Liga gewonnen. En, in mijn ogen, het is dat, dat de meest telt.

Q. Kunt u zich de beste momenten?
CR. Persoonlijk, ik herinner me heel goed toen we gingen naar Barcelona en we wonnen 2-1.

Q. Een wedstrijd waar je gescoord ...
Ja, het tweede doel, het een voor die heeft ons de overwinning. Het is zonder twijfel het beste souvenir van de laatste paar maanden.

Q. En het ergste?
CR. Zonder twijfel, uitgaan tegen Bayern in de halve finales van de Champions League op sancties. Dezelfde soort van eliminatie tegen Spanje in de halve finale van het Europees kampioenschap, altijd penalty shootouts. Dat maakt me ongelukkig.

Q. Als alles klaar is, ken je meer succes dan falen?

CR. Om eerlijk te zijn, het is hetzelfde. Wat club en met de selectie, zou ik graag verder gaan in de internationale competities. Ik zou zeggen dat ik nogal wat voldoening gehad, maar ik kan niet vergeten de moeilijke momenten die ik heb geleefd.

V. Denkt u dat u al de beste speler van het jaar?
Ik ben niet de beste persoon om deze vraag te beantwoorden en om te spreken over. Vanuit mijn oogpunt, ik schat dat mijn team zijn hoogtepunt geraakt. Niet alleen ikzelf, maar ook mijn teamgenoten, die ook heel goed gespeeld.

Q. We zijn van nature komt naar de Ballon D'or ...
CR. Ja.

V. Denkt u dat u verdient om het te ontvangen dit jaar?
CR. Ik zal negeren. Het is niet afhankelijk van mij. Er zijn mensen die stemmen, de trainers, kapiteins. Me, ik heb geen controle over. We zullen zien wat de stemmen zal geven.

Q. Als je had de mogelijkheid, zou u stemmen voor jezelf?
CR. Het is waar, we hebben niet het recht om te stemmen voor onszelf. Echter, als ik de mogelijkheid had, natuurlijk zou ik stemmen voor mezelf. Elders, alle andere spelers zou precies doen wat ik ook zou doen, dat lijkt vrij duidelijk voor mij.

Q. Als de kapitein van het Portugese team, wie ga je kiezen?

CR. Voorlopig heb ik nog niet eens gedacht over de vraag.

Q. Echt waar?

CR. Echt waar.

V. Maar, zelfs dan heb je een klein idee wie je gaat stemmen?

CR. Meer of minder. Ik ga om te stemmen in eer en geweten voor de spelers die hebben gewonnen grote titels, diezelfde spelers die hebben zeer goed gespeeld gedurende het hele jaar. Het is goed mogelijk dat ik zal stemmen voor een Spaanse speler. Voor de andere twee, ik kan niet meer zeggen nog niet.

Q. Een Spaanse speler. Van Real Madrid of FC Barcelona?

CR. (hij lacht) Van Real Madrid natuurlijk!

Q. Casillas bijvoorbeeld?

CR. Niet aandringen, ik niet van plan om een ​​naam te geven.

Q. Het is een geheim, wat informatie die u niet wenst te onthullen?

CR. Het is geen geheim, omdat, hoe dan ook, je zult weten wanneer de resultaten zal gaan publiek. Het is precies goed, ik ben niet helemaal zeker. Het enige dat ik ben er zeker van, is dat ik zal stemmen voor een speler van Real Madrid en voor twee spelers die hebben gewonnen grote trofeeën.

Q. Je lijkt vast te houden deze prijs redelijk dicht bij je hart, heb ik het mis?

CR. Alle prijzen zijn belangrijk. La Liga, la Copa del Rey, de Champions League ...

Q. Maar, dit is een individuele prijs.

CR. De waarheid, het is een individuele prijs, maar het is ook een teamprijs, want wie wint deze prijs, niet zou hebben gedaan zonder zijn teamgenoten.

Q. Zou het storen als je niet winnen?

CR. Ik ga niet zeggen dat ik niet kan schelen, maar het principe is dat het team wint, dat ik mijn teamgenoten te helpen en dat ik in hun succes.

Q. U waren erg blij in 2008, toen France Football aangewezen jou. Denk je niet het gevoel dat wordt onderscheiden voor een tweede keer?

CR. Ja, ik was blij, heel blij. Alle voetballers zijn blij wanneer ze een dergelijke prijs zo belangrijk. Het is echt een gelukkig moment te worden gekroond als de beste. Maar, wil ik niet aan denken. Er is een lange tijd om te gaan. Er zijn veel wedstrijden te spelen, en ik heb veel goals te scoren ...

V. Wie ga je zetten op de top van de managers lijst?

CR. Mine, blijkbaar, want hij is de beste! Daarna wordt ingewikkeld. Ik zal het zien duidelijker als het kalmeert.

Q. Met Mourinho, heb je een bevoorrechte relatie met hem. Je krijgt niet de indruk dat je zijn favoriete?

CR. Privileged, ik denk het niet.

Q. Belangrijk is "el Mister", houdt niet op te herhalen dat je moet de Ballon D'or dit jaar.

CR. Het is zijn standpunt, en ik ben erg blij mee. Op dezelfde manier, zou ik kunnen zeggen hetzelfde over hem. Hij is een echte professional, geeft hij altijd zijn best. Hij heeft niet alleen aangetoond dat in Spanje, maar ook in alle andere competities waar hij heeft gewerkt. Door het winnen van La Liga, dat is het moeilijkste competitie, hij verdient om te winnen.

Q. Als je niet wint de Ballon D'or, wie denk je dat zal winnen volgens jou?

CR. Ik denk er niet aan denken. Me, ik denk dat ik iedere keer te winnen. Nu, als het niet me, zal het een grote speler. En, zal ik respecteer de keuze.

V. Kan Leo Messi wint het voor de vierde keer?

CR. Messi kan winnen, net als Xavi, Iniesta. En vergeet niet Drogba, Falcao.

Q. Zij verzetten zich tegen u en Messi heel vaak. Wat vind je van deze rivaliteit?
CR. Het is goed voor de media. Ze zetten ons permanent in de oppositie, de kranten zijn er zeker van om meer alledaagse, hetzelfde verkopen voor het televisiepubliek die omhoog gaat.

V. Vindt u het normaal?

CR. De waarheid, het is allemaal wat vermoeiend is me ...

Q. Waarom?

CR. Ik krijg de indruk dat we zijn verplicht om elke dag dat we in topvorm te bewijzen. Het is vermoeiend, ook al ben ik bereid. Maar ik hou niet van als ze mij vergelijken met andere spelers, en aan andere mensen. Waren van een andere periode, of andere teams. Tot slot heb ik begonnen met het nu leven.

Q. Echter, iedereen het erover eens om te zeggen dat slechts twee voetballers de scène domineren, jezelf en Messi. Dus, de vergelijking is onvermijdelijk, is het niet?

CR. Misschien, maar, oprecht, ik weet niet hoe te reageren op jou.

V. Welke verschillen zie je tussen hem en jezelf?

CR. Wij zijn anders, dat is duidelijk. We evolueren niet in hetzelfde team, we spelen in verschillende systemen. Hij groeide op met de club, omdat hij nog heel jong was, toen hij nog een kind was. Hij kent de club perfect. Hij heeft aangetoond gedurende vele jaren dat hij is zeer goed. Hij speelt in een van de beste formaties in de wereld, en in die zin is het een zeer goede zaak voor hem.

Q. Wat is uw mening over Leo Messi?

CR. Ik zie hem als een goede teamspeler, die dingen doet op zijn eigen manier. Hij is een speler Ik heb respect voor een geweldige deal.

Q. Ze zeggen dat de Argentijnse is zonder twijfel heeft meer van een teamgeest dan je op het veld, dat je een individu. Bent u het eens?

CR. Natuurlijk niet! Ik ben niet een individuele speler. Degenen die begrijpen voetbal weet dat het ook erg goed. In ieder geval, ik heb geen zin om in te gaan op dit debat, het interesseert me niet. Nog een keer, ik ben niet degene die kan reageren op je.

Q. Kunt u samen een vakantie?

CR. (hij kijkt naar zijn agent, de persvoorlichter.) Dat wil zeggen ... Nou, alles wat ik kan zeggen is dat ik niet een probleem met hem.

Q.more belangrijker, werden dingen gezegd tegen hem?

CR. Toen was dat?

V. Op het EK, toen een jaar eerder, je herinnerde hem eraan dat hij was uitgesloten voor zijn eigen publiek in de Copa America. Het was niet erg lekker.

CR. Het probleem met mij, is dat wanneer mensen iets zeggen, het wordt opgeblazen! Het is niets nieuws. Op het moment dat Cristiano spreekt, is er een groot publiek en ik geef ze iets om te schrijven. Daarom is het normaal. Nu, mensen die mij kennen heel goed, weet wie ik echt ben. Wat maakt me boos, is wanneer mensen schrijven over mij zonder echt te weten mij. En dat gebeurt elke dag. Maar maak je geen zorgen over, ik weet hoe om te gaan met het.

V. Waarom heb je zoiets zeggen?

CR. Als ik woorden zoals die uit te spreken, dan is dat omdat ik ben ongelukkig, boos. En dus als ik in deze staat, ik toevallig dingen die ik niet bedoel te zeggen.

V. Heeft u spijt van deze persoonlijke aanval?

CR. Ja, blijkbaar! Toen ik eindelijk gekalmeerd, zeg ik tegen mezelf dat ik niet moet dat soort dingen zeggen. Ik weet dat, soms, ik me vergis. Maar we zijn mensen, verbinden wij fouten. Daarna moeten we in hun plaats stellen. De goede dingen als de slechte dingen.

Q. Dus, je bent niet de persoon die we in het algemeen beschrijven?

CR. Me, ik ben een vriend zijn vrienden. Als je goed bent met mij, ik zal goed voor je zijn. Ik weet wat mijn houding is als op het veld en het is niet aangenaam, maar het is niet mij. Je hoeft alleen maar om te beseffen dat ik een concurrent.

Q. Vrienden met je vrienden. En de vijand van uw vijanden?

CR. Maar ik heb geen vijanden.

Q. Met vriendelijke groet?

CR. ja, kunt u mij geloven. Ik ben niet iemand die kijkt terug en houd iets tegen iemand. Ik kan je de schuld voor ongeveer 5 minuten, echter, met mij, dat gaat snel voorbij.

V. Beschouw je jezelf als een man, een speler, bescheiden zijn?

CR. Ja.

Q. Je lijkt een zeer hoge dunk van jezelf hebben?

CR. Maar het is belangrijk om het gevoel van eigenwaarde. Je moet weten hoe je jezelf waarderen, om je eigen kwaliteiten te herkennen. Me, ik vind dat het een juiste houding, maar een ieder denkt wat hij hoort.

V. Heeft u het gevoel dat degenen die je niet in hun hart hebben het mis over jou?

CR. Dat is klaar. Ja, dat blijkt! Maar op een bepaalde manier, kan ik begrijpen.

Q. Waarom?

CR. Het is gewoon een probleem met de communicatie. Niet alleen hier, maar over de hele wereld, we slecht communiceren. Mensen realiseren zich niet dat wij in de werkelijkheid en geven een verkeerde indruk. En dan, ze verzinnen dingen over mij. Het doet me pijn om geoordeeld te worden, om gekruisigd te worden. Ik moet ermee leven. De mensen die ik mijn leven delen met de spelers die trainen met mij, ze weten wie ik ben.

Q. En wie ben jij?

CR. Ik ben een normale man in mijn wereld, met mensen die van me houden, met mijn familie. Ik denk dat ik niet mijn standaard hebben als het gaat om het leven in een gemeenschap. Ik ben een echte vriend, ik verdedigen wat moet worden verdedigd. Ik wil de mensen die gaan met Cristiano bedanken en ik zal bij hen zijn totdat ik sterf. Op dit plan, denk ik niet dat ik zo slecht.

Q. Wat zijn de kleine standaard die je hebt?

CR. Ik ben opvliegend. Ik kan boos worden heel snel, want ik ben iemand die een hekel aan verliezen, en als het gebeurt, verlies ik mijn hoofd. Ik zal echter nogmaals herhalen dat voor u, in de 5 minuten die volgen, ben ik vergeten. Ik zal gegaan zijn naar andere dingen.

Q. Wat zijn je grootste kwaliteiten?

CR. Erm ...

Q. Zou je ooit nederig zijn, bijvoorbeeld?

CR. Op mijn manier, ja, ik denk dat ik het volgen. Nu, te veel nederigheid is niet goed. Waar ik ben geboren, in Portugal, dan zeggen we "te veel nederigheid, het is ijdelheid." Dus, als ik zeg dat ik heel nederig ... (hij lacht.)

8 november 2012 om 20:40

Nou, die Ronaldo praat wel gebrekkig Nederlands

Zonder gekheid, zo komen zijn woorden in een ander perspectief te staan. Ronaldo heeft een ietwat arrogante uitstraling, maar dat komt ook door zijn uiterlijk. Volgens mij is Ronaldo vrij bescheiden, maar hij weet precies wat hij wel kan en dat is goed voetballen. Dat hij zegt dat hij de beste wil zijn vind ik eerder een mooie vorm van motivatie dan van arrogantie. Maar ach, hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.

Ach of Cristiano nou arrogant is of niet, ik vind hem gewoon een baas! Een fantastische voetballer, juist die trekjes die mensen niet mogen, mag ik wel. Zijn haar in de rust doen, waar de hele wereld zich aan ergerd, vind ik juist wel grappig. Daarbij maakt het geen moer uit hoe je bent, als je maar goed speelt!

Het feit dat je denkt dat je de beste speler van de wereld bent, is enorm arrogant; simpelweg omdat je dat niet bent. Zowel Messi als Iniesta zijn beter dan jou.

Wat is hij toch wanhopig om die gouden bal te winnen

Meneer C. Ronaldo je zegt het zelf eigenlijk. Dat je het af en toe achter laat op het veld.
Nee klopt hoveel mensen zijn er op de aarde? wil je ze allemaal als vrienden, familie of team spelers hebben? Dat is dus onmogelijk.

Daarom moet je het juist op het veld laten zien, misschien is het niet zo bedoeld of dat men jouw verkeerd begrijpt maar al die mensen op aarde zien jou alleen op TV en kijken puur naar je gedrag op het veld.
Ik weet eerlijk zelf niet wat jij met gebaar Calma Calma bedoelt, maar dat valt slecht bij mensen die jou zien. Het komt provocerend over. Dan word je door de supporters van je tegenstanders uitgefloten.

Misschien moet je indd een goede indruk achter laten op het veld, maar een ding moet je weten.
Gouden bal win je echt niet alleen met je imago maar ook met de kwalitieten.
Messi is gewoon beter op dit moment. Toen Messi er niet was heb je toch ook de gouden bal gewonnen!!!!!
Ik weet 100% als er Messi er niet was dat jij die gouden bal krijgt hoe arrogant ook je bent.

Ik zou wel es graag met hem om de tafel willen zitten hoor:-) Ik vind Messi en Ronaldo beide hele goeie voetballers. Ik heb Messi alleen iets hoger zitten omdat hij meer persoonlijkheid heeft, lekker down to earth! Geef Messi dus maar de gouden bal!

Ronaldo, jij bent als voetballer sensationeel, maakt niet uit of je rood bent paars bent zwart bent of arrogant.. Ga aub zo door! Your awesome!

ik kan dit wel begrijpen maar aan de andere kant komt het bij mij over van ik wil te graag me zelf laten zien. zo gespeeld zo op gezet kan aan mij liggen maar ik zou gewoon normaal doen en het lot bepaald aan de hand van wat je laat zien op het veld je bent een fenomeen
maar ook bij mij heeft messi een streepje voor hij is van nature zo nuchter.
hoeft zich zelf niet te verandere hij schiet een paar goals binnen strooit met buiten aardse technieken over het veld en wint de bal. ja ook dit jaar weer let maar op zo lang die jonge speeld wint hij die bal.

het klinkt arrogant allemaal maar als je even nadenkt over wat hij bedoelt dan is het meer zoiets als: ik ben niet schijnheilig en zeg wat ik voel.
iedereen wil de beste voetballer zijn... ook messi heeft liever dat hij zelf wint dan dat een van zijn teamgenoten hem wint. maar dat betekent niet dat hij het Xavi, Iniësta enz.. niet gunt!
En dat vergeten veel mensen bij Ronaldo omdat de meeste mensen meer kritiek op hem leveren dan positieve dingen zeggen.
Ik vind het wel een stoere actie van Ronaldo, want hij wist dat hij er veel kritiek op ging krijgen.

Petje af voor Ronaldo. Dit is een van de eerste keren dat ik hem in een interview een stuk zelfreflectie laat zien. Alleen dit interview zal hem al een hele boel extra stemmen opleveren in de toekomst als zijn theorie klopt over het effect dat zijn karakter heeft op het stemgedrag van mensen.

Persoonlijk denk ik niet dat het er heel veel mee te maken heeft. T.o.v. komt hij gewoon net iets tekort. Misschien niet eens in zijn kwaliteiten, maar vooral op wat hij niet nodig heeft: flair.
Daar doet Messi geen moeite voor, dat hoort gewoon bij zijn spel, maar Ronaldo zou er bijzonder veel moeite voor moeten doen.
Denk dat het voor veel mensen gewoon wat makkelijker oogt als Messi iets doet.
Toch denk ik niet dat hun kwaliteiten erg ver uit elkaar liggen, ze zijn gewoon bijzonder verschillend.

Waarom niet? Romney en Obama stemmen toch ook op zichzelf..

Ik denk dat veel mensen C.ronaldo's gedrag verkeerd interpreteren want zoals hij zegt , hij kan niet tegen zijn verlies want hij wil altijd winnen. Dit kan voor hem een goede eigenschap zijn want het heeft hem waarschijnlijk tot de speler gemaakt die hij momenteel is maar de voetbalvolger ziet enkel wat hij op tv voorgeschoteld krijgt .

Ik heb ook jarenlang Ronaldo's gedrag (als Barça-fan) als arrogant gezien maar die kerel heeft gewoon ongeloofelijk veel zelfvertrouwen en dat begrijp ik maar helaas werken Ronaldo's reacties op het veld (zwaaien met de handen, gefrustreerd lopen zeuren etc) doordat hij niet tegen zijn verlies kan voor de fans achter de tv op de zenuwen. Desondanks vind ik dit intervieuw van Ronaldo zeer openhartig en dat hij veel eerder moeten doen, zijn gedrag een verklaring geven.

Heel normal dat ronaldo nu dit zegt over 3 weken is award voor beste speler voor de wereld zo wil ronaldo beetje stemmers krijgen. die ballon dor award lijk wel politieke verkiezingen.

Ahw soms voeltie zich een slachtoffer arm schaap. Ruilen van baan?! En leven?! Dingen als een peaceteken in je haar scheren en daarmee dan paraderen is een rede dat sommige mensen hem niet mogen nee. Maar wat kan hem het schelen, hij is goed en stinkend rijk.

9 november 2012 om 00:21

Ruilen van baan? Ik denk niet dat jij ook maar een tiende van het talent hebt van Ronaldo. Dat hij zich slachtoffer voelt is terecht, want zijn ambitie is om de beste ter wereld te worden, maar mensen zien zijn houding aan voor arrogant, en laten er nou net mensen stemmen die hem beoordelen op z'n arrogantie.

9 november 2012 om 00:29

Dat klopt inderdaad, hij heeft het geluk dat hij zo getalenteerd is en daarom stinkend rijk kan worden met iets dat hij leuk vindt. Ik heb geen medelijden met hem.

9 november 2012 om 00:56

Hij vraagt nergens om medelijden, maar om niet te oordelen terwijl je hem niet kent. Misschien gaat het bij hem helemaal niet om het geld, tuurlijk zal dat een rol spelen, maar Ronaldo heeft veel ambitie. Hij wil de beste worden in wat hij is, en daarvoor heeft hij mijn respect.

Ronaldo is helemaal niet arrogant. In ieder geval, ik denk niet dat hij arrogant is in het echte leven. Enige echte uitspraak van hem die arrogant was is wanneer hij zei dat hij knap, rijk en succesvol was. Hoewel ook dat uit te leggen is omdat je je emoties niet oneindig lang onder controle kan houden door al de haat die je tegen je krijgt.

Zie het al voor me reality tv soort van (DR Phil) in Spanje.
Ronaldo met allemaal mensen in het publiek die hem niet mogen,
en die hem voor alles en nog wat uitmaken.
en dat die opeens gaat huilen en boos wegloopt .

ben een neutrale fan en Ronaldo en Messi zijn geweldige voetballers
en heb niks tegen Ronaldo ofzo maar Messi is voor mij absoluut de beste speler.
ook al zou Ronaldo een andere karakter hebben,zouden toch vele Messi de beste vinden denk ik.

Wel gek dit, gisteren was ik in een topic over messi, toen begon ik over ronaldo en kreeg ik reacties van heleboel mensen dat ik real en ronaldo erbij haal en dat het daar niet over ging enz.

ik lees nu stukjes waarin spelers van barca er bij gehaald worden aangevallen terwijl daar niets over gezegd wordt en het stukje over ronaldo gaat. dat is toch raar, iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar ik vind het raar.

Het zou toch saai zijn als elke voetballer hetzelfde is. Je hebt een Ronaldo,geweldige voetballer,veel geld ziet er goed uit en vind zichzelf daarom ook wel best leuk en laat dat ook zien. Ibra is soms een opvliegerig mannetje als het even niet helemaal gaat volgens zijn wil en Balotelli is natuurlijk ook een geval appart. Messi is er eentje die altijd de juiste dingen wil zeggen en doen om zichzelf en zijn club in het perfecte plaatje te plaatsen.

Dat elke voetballer anders is geeft toch kleur aan het voetbal. Als ze allemaal het zelfde karakter zouden tonen zouden het militairen zijn die keurig doen wat ze moeten doen. Lijkt mij in ieder geval een saaie bedoeling.

Deze gasten zijn zowieso anders dan wij denken want wij zien ze op het veld en in intervieuws. Mensen beoordelen kan niet goed omdat je ze inderdaad niet persoonlijk kent. Ze zijn zowieso door het geld en de aandacht iets arroganter dan ze geweest waren als ze een ''normale''arbeider waren geweest.

Aan de aard van de intervieau kan je toch zien dat de media het toch wilt opblazen.
men kn ustig naar vragen wat je van messi vindt en als er dan een antwoord komt, laat je dat rusten.
Maar dat kunnen ze niet. Hij heeft zeker een arrogante kant, maar wie niet.

Iedereen is gewoon jaloers omdat hij alles heeft waar de meeste mensen alleen maar van kunnen dromen. Hij is knap (ik ben een man), kan wsl elke vrouw krijgen die ie wilt, is voetballer en heeft dus een supersalaris. Geef dit nou gewoon toe in plaats van alle onzin redenen te bedenken. Iedereen wil wel CR zijn. Als Messi een keer arrogant zou zijn, had niemand het erg gevonden. Alles heeft met z'n uiterlijk te maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren