Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gullit: ‘Het WK in Qatar moet echt in de winter gespeeld worden’

Laatste update:

Ruud Gullit heeft zich voorstander verklaard van een winters WK in Qatar, in 2022. De FIFA koos ervoor Qatar aan te wijzen voor het toernooi dat over tien jaar gehouden wordt en al direct merkten critici op, dat het in de zomer bloedheet zal zijn in dat land. Een winters WK is sindsdien al vaak genoemd en Gullit is vóór. Maar niet alleen voor het welzijn van de voetballers.

/

Gullit weet dat het in de zomer overdag tegen de vijftig graden is in Qatar en dat voetballen dan eigenlijk niet te doen is. “Ik weet dat ze van alles kunnen doen om het koeler te maken, maar ik maak me niet eens per se zorgen om de spelers. Meer om de fans: die willen erop uittrekken en niet de hele tijd in het hotel zitten of in de winkelcentra lopen. Die willen naar buiten, golfen, tennis, het uitgaansleven verkennen.”

“Dat is wel een heikel punt”, vindt Gullit. “Daarom hoop ik echt dat WK in de winter gespeeld wordt, het moet wel.” De FIFA heeft nog geen beslissing genomen inzake een zomerse of winterse editie van het wereldkampioenschap. Eind september zei UEFA-baas Michel Platini dat hij een winters toernooi zeker zou zien zitten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar ben ik het helemaal mee eens..maar het blijft in de eerste plaats belachelijk dat het WK er uberhaupt georganiseerd wordt...

13 november 2012 om 21:09

Nee, gewoon in een land waar voetbal echt leeft.

13 november 2012 om 21:27

Kom op zeg..... potverdriedubbeltjes... -___-'

Foei .vitesse026!!!!! :P

13 november 2012 om 22:13

Burnet, daar ben ik het helemaal mee eens. Daarom moet iedereen ook echt enorm uitkijken naar Brasil '14. dat word een toernooi vol met passie!

13 november 2012 om 22:58

@.'vitesse026'

'janvisser' geeft in zijn eerste zin aan dat hij het helemaal met Ruud Gullit eens is. Persoonlijk ben ik het er ook mee eens. Het is verstandig om flexibel met de omstandigheden om te springen, zodat het welzijn van zowel de supporters als spelers tot een maximum gegarandeerd kan worden.

Verder vind ik het zelf ook erg triest dat het WK voetbal in een land als Qatar gespeeld gaat worden. Zelfs los van het klimaat, zijn er tal van andere argumenten te bedenken waarom het WK niet in Qatar georganiseerd zou moeten worden. Het is jammer dat de Fifa overgevoelig is voor geld en dat dit ten koste moet gaat van de ambiance. Qatar is geen land waarbij voetbal een belangrijk deel uitmaakt van de cultuur en historie.

Een land als Brazilië bijvoorbeeld - waar de temperaturen ook gigantisch kunnen oplopen - is dat daarentegen wel. Dit land ademt al jaren voetbal, heeft de grootste spelers voortgebracht en het nationale team heeft een ongekende prijzenkast.

Ik verwacht dat dit WK het mooiste exemplaar zal zijn, wat ik in mijn leven ooit te zien ga krijgen. Dus dat 'janvisser' als voetbalsupporter het belachelijk vindt dat het WK in Qatar georganiseerd gaat worden, kan ik - en met mij waarschijnlijk velen anderen- heel goed begrijpen!

14 november 2012 om 00:59

@oldforward

Welke supporters ? De mensen die Gullit omschrijft lijken in de verre verte niet op de meeste supporters die ik ken. Hij omschrijft eerder een groep bobo's die tussen het voetbal door naar de golfbaan wilt tussen de wedstrijd en hun overnachting in een 5 sterren hotel.

Het enige wat ik hoop is dat de Fifa een dusdanige revolutie onder gaat en dat op tijd word bijgedraaid. Er is nog tot en met 2020 de tijd deze grove fout te herstellen , een klein beetje hoop voor ieder die het voetbal een warm hart toedraagt.

14 november 2012 om 19:04

@vitesse026

Alle inwoners van Qatar zouden bijna allemaal in mijn achtertuin passen....en zo'n grote achtertuin heb ik niet eens....

13 november 2012 om 22:57

Het milieu is ook een belangrijke redenen het daar niet of in de winter te houden. Al die foefjes om het koeler te maken (wolken creëerden, mega grote airconditioning, etc.€, belachelijke stress voor het milieu en waarvoor? Een voetbaltoernooi...

Nou dan stel ik voor dat meneer Gullit naar Qatar gaat tot 2022 en zich daar voor deze zaak inzet. Mag ie daar ook gelijk zn tv dingen doen.

13 november 2012 om 23:03

Inderdaad, deze persoon was nota bene een van de hoofdvertegenwoordigers van het Hollandbelgium bid. De hele wereld viel over de Fifa heen om Qatar, inclusief het Nederlands-belgische commité. Heel vreemd dat Gullit nu ineens oogt alsof hij Qatar een prima optie vindt.
Wat oliedollars al niet met een mens kunnen doen.

13 november 2012 om 23:49

Hij is toevallig nu in Qatar samen met o.a. Ronald de Boer vanwege Aspire4sport, waar een 'clasico' gespeeld werd met ex-spelers van beide elftallen. Hij zal wel onder de indruk zijn geraakt van de uitstekende faciliteiten in Qatar.

pic.twitter.com/wxtnkiea

Jammer, er is niks leuker dan het WK te beleven door je tv buiten te zetten, vrienden uit te nodigen en met zn allen op de blote borst voetbal kijken in de zon, zit er dan niet in jammer genoeg

13 november 2012 om 21:01

Stel je niet aan, echte bikkels hebben geen problemen met een beetje kou

On: wel het beste, maar als Nederland dan overdag speelt kunnen we dus niet kijken omdat we op school zitten/moeten werken?
Braziliē wordt door de tijden ook al verpest, toch wel jammer, 2 verpeste Wk's achter elkaar.

13 november 2012 om 21:38

volgens mij zit 2018 er nog tussen.

14 november 2012 om 19:09

Ach, voetbal kijken met op de achtergrond een kerstboom heeft ook wel wat..weer eens wat anders )

Ik snap nog steeds niet waarom dit soort zaken nu pas worden besproken. Wanneer een wk gehouden wordt lijkt me echt iets dat je zou willen weten voordat je een land een WK toewijst.

13 november 2012 om 21:12

@ 4barca4, geld geld en nog eens geld. Ik geef je 100% gelijk. Het is dood zonde dat het WK met alle respect naar Qatar gaat.

On: Een WK hoort gewoon in de zomer te zijn, dan moeten ze maar in de nachten gaan spelen, maardat zal denk ik niet gebeuren. Dan maar met een drink pauze extra.

13 november 2012 om 21:52

Alsof een drinkpauze extra veel uit gaat maken, het is daar dusdanig heet dat je gewoon je hele lichaam naar de klote hebt als je in die temperaturen gaat voetballen. Je wilt ook geen spelers zien die half aan de hitte bezwijken.

Argument van Gullit is verder ook gewoon een punt, het gaat ook om de fans die zich maar even moeten zien te redden in die achterlijke temperaturen.

Maar goed, het smeergeld was al betaald voordat Qatar uit de hoge kwam om in 2022 het WK te organiseren. Nu is het opeens een probleem, maar dat maakt niet uit joh. Geld, daar draait het om.

Wat mij betreft gaat dit WK naar een compleet ander land dat een bid had voor 2022.
Verenigde Staten, of ook leuk: Australie!

13 november 2012 om 22:27

Nja dat zal niet veel uitmaken, maar als het WK daar toch wordt gehouden waarom niet ? Je geeft t zelf al aan dat door die temperaturen daar je hele lichaam naar de klote gaat. Het is maar een suggestie.

Natuurlijk heb ik het liever ook in Verenigde Staten, of Australie, wie niet ?

WK hoort gewoon in de zomer.

Het WK zou nooit naar Qatar moeten gaan! Er is niet goed over nagedacht! Dat merk je nu wel...

13 november 2012 om 21:02

Waarom moet het wel naar Qatar?

13 november 2012 om 21:55

- Overdags 50 graden?
- Supporters die de hitte niet trekken?
- Alcohol niet toegestaan behalve in de fan zones.
- Erkenning Israel ( wel even tijdens het WK, maar daarna niet meer )
- Veel te klein land
- Stadions neerplempen voor 3 wedstrijden en dan weer afbreken
- Lege stadions ( welke malloot gaat daarnaartoe )

Nog meer redenen nodig?

13 november 2012 om 23:01

- Alcohol niet toegestaan behalve in de fan zones.

Ben je mooi klaar mee!

13 november 2012 om 23:41

@vitesse026, als al die voorzieningen er dan zijn, waarom wordt er dan steeds gepraat over een WK in de winter? Er is gewoon totaal niet over nagedacht en het WK had nooit aan Qatar gegeven mogen worden.

14 november 2012 om 08:53

Boehoe je mag niet overal drinken..

14 november 2012 om 19:12

@ Vitesse026.

Omdat dit hele toernooi door Qatar is gekocht door allerlei stemgerechtigde personen een hele hoop geld te geven..

Vind je dat een goede reden of snap je het nog steeds niet?

Wat ben je voor een mafkees als je het WK in de woestijn gaat houden. :'

13 november 2012 om 21:10

Wat ben je een mafkees als je weet dat er in 2010 in Zuid-afrika ook een WK is georganiseerd en dat dan ook in jou woorden een woestijn is!

15 november 2012 om 18:41

Zeg ik dan dat heel Afrika een woestijn is? Het WK in Zuid-afrika werd gespeeld toen het daar winter was, dus aangename temperaturen om te voetballen. In Qatar is het dan 50 graden. Ik heb nergens geschreven dat Zuid-afrika een woestijn is.

13 november 2012 om 21:58

Seppie Blatter wil met zijn vriendjes graag in een warme zandbak monopoly spelen.

Het is gewoon 1 grote farce, met de aanwijzing van de Wk's van Rusland in 2018 en Qatar in 2022 maakt de Fifa wel heel erg duidelijk dat het om pure cash gaat.

Rusland heb ik nog enigszins vrede mee, hoewel ik bang ben voor veel racisme daar.
Maar Qatar... Ik heb er al meerdere topics mee volgeschreven maar het is gewoon te zot voor woorden dat het in 2022 daar gehouden wordt.

14 november 2012 om 12:23

Mensen waren ook bang voor racisme in Polen en Oekraïne, dit viel achteraf ook we mee.

Ik begrijp wel dat ze een WK willen organiseren, maar het moet wel mogelijk zijn en dat is het absoluut niet. Als land moet je kijken naar je eigen mogelijkheden en een wereldkampioenschap organiseren in een land waar de weersomstandigheden het niet toelaten, is onmogelijk.

Het wk moet gewoon niet in Qatar worden gespeeld !

13 november 2012 om 21:12

Gullit heeft gelijk
Maar waarom in qatar???

Ik zag laatst een foto van een stadion daar in Qatar en die zag er wel geweldig uit.

On: Het is waarschijnlijk beter om het in de winter te organiseren ivm de warmte, maar hoe zit t dan met competities? en met supporters die niet kunnen kijken ivm werk en school etc. Best een dilemma dus, wel een beetje laat.

Grappig hoe ze dat hebben geregeld. Ze wisten dat ze uit de toon zouden vallen door bij het Bid te vermelden dat ze het in de winter wilden houden. Nu is het toegewezen en veranderen ze het alsnog.

Het is pure verkrachting van het voetbal om een WK te organiseren in een land zonder enige vorm van voetbaltraditie en met een klimaat en omgeving die totaal ongeschikt zijn voor een dergelijk toernooi. Het is een gotspe dat de Fifa zich in een bezopen bocht moet wringen als een WK in de winter. Een WK hoort in de zomer, barbecue aan in de tuin, kratje bier erbij en TV naar buiten. De Fifa is totaal corrupt en gestoord. Een paar rijke sjeiks wisten van balorigheid niet meer wat ze moesten doen, en na hun twaalfde vrouw te hebben getrouwd en hun vijftiende Bentley te hebben gekocht zagen ze opeens het licht; voetbal. Resultaat is al dat het kampioenschap in de Premier League besmeurd is met petro dollars, dat van Frankrijk binnenkort ook en dan het WK. Je gaat het WK Alpine skieen toch ook niet in Heerhugowaard houden ? Het EK schaatsen toch ook niet in Zambia ? Laat ze lekker kamelen races houden in die zandbak en zich ver houden van een WK voetbal, tenzij ze zich er regulier voor plaatsten natuurlijk, maar dat lukt ze toch niet.

Ik snap sowieso niet wat het Qatarse elftal te zoeken heeft op een WK, kan iemand mij een paar (bekende) Qatarse spelers noemen?

13 november 2012 om 23:49

allemaal genaturalisseerde brazilianen vriend

Eerste vraag die me meteen te binnen schiet is: wanneer moet je dit toernooi dan organiseren. In de winterstop? Of gaan we de CL en de competitie dan een paar maandjes opschuiven? Volgens mij is dit niet eens mogelijk als je het zo bekijkt. Kom maar op met de oplossingen.

Ja, en wij als fans zijnde hier in ons oranje-shirtje over straat, met -5 aangegeven op de thermometer. Nee dank je.

Prachtig dat hoe Gullit fans omschrijft die naar het WK in 2022 zullen komen : Die willen naar buiten, golfen, tennis, het uitgaansleven verkennen.”

Vrij vertaald , er komen helemaal geen voetbalfans maar gewoon bobo's zoals Gullit zelf. Normale voetbalfans vind je niet op de tennis of golfbaan , die vind je in een lokale horeca waar veelal een biertje word genuttigd. Maar ja , winter of zomer : in beide gevallen zal dat laatste een moeilijk verhaal worden in Qatar.

De argumenten om het lekker in de zomer te spelen zijn er wel. Want de meeste voetbalfans blijven gewoon lekker thuis en dan is het een stuk beter om in de zomer op het lokale stadsplein met 25 graden te kijken op grootscherm dan een winters alternatief met -5 graden. Daarnaast verstoord een WK het clubvoetbal volledig. Gaan we ook het plezier van het clubvoetbal verstieren met een WK tussendoor ? En als de competitie hervat word komen je spelers die naar het WK gingen doodmoe terug uit de woestijn.

Het is bij voorbaat al een kansloos WK. Dat ze het maar lekker uitzoeken met hun verkochte WK. Het enige voordeel is dat het in 2022 is en we nog tot 2022 de tijd hebben deze fout te herroepen. Wat mij betreft gaat het hele zandsfestijn niet door en organiseren voetbalbonden die dit ook niet zien zitten gewoon een alternatief WK.

Uhm... In Engeland kent men geen winterstop. Daarnaast is in begin februari alweer de Champions League, volgens mij is dit ook de maand waar de League Cup Finale wordt gespeeld. Zo kun je wel door blijven denderen ...
Waar ik uiteindelijk uit wil komen is:
1. Qatar had naar mijn mening nooit die WK verdient. Wie the F*ck wil er nou in de woestijn gaan ballen / voetbal kijken?
Daar hoort toch gewoon een zon bij met een normale warme temperatuur.
Lekker in het zonnetje zitten en een WK wedstrijd mee pikken.
2. Het is voor sommige clubs waarschijnlijk ongeoorloofd om hun ( beste ) speler(s) kwijt te raken aan het nationale team waar hij/zij voor uit komen.
3. Ze zullen vast met prachtige stadions aan de proppen komen, maar vervolgens worden die weer afgebouwd en worden delen aan Afrikaanse landen gedoneerd. Jo, leuk en aardig, maar daar sta je dan jaren lang met die stadions bezig voor een Evenement dat een maand duurt, om het vervolgens weer af te bouwen. Vreemd...
4. Welke voetballiefhebber zit hier nou uberhaupt op te wachten? Ik bedoel... Januari is een maand waarvan de meeste mensen gewoon zullen werken. Zomer is geen optie want dan is het TE warm.
Conclusie: Klote Uefa en Fifa denken alleen maar aan geld...

Engeland had zowat een zeer uitstekende keuze kunnen zijn. Stadions staan er al. Dan zouden er vast een paar clubs een nieuwe stadion krijgen ( Spurs, Everton en Liverpool bijvoorbeeld ).
Nederland / Belgie, ook een uitstekende keuze geweest waarvan ook in deze 2 landen clubs nieuwe stadions kunnen krijgen.
Daarnaast was het ook makkelijker voor reizigers om hun bestemming te bereiken.

Achja, those who control the Money controles the World!

Leuk en aardig om het in de winter te gaan doen, maar gaan we de competitie dan gewoon 5 weken stil leggen? Gaan we spelen zonder internationals zoals bij de Afrika cup gebeurt? zullen clubs blij mee zijn....

En dan niet te vergeten, is het leuk om naar qatar te gaan golven, maar je wil toch bij zo'n wk minimaal 2-3 weken daar zitten. Ik weet niet wie er eventjes in Januari na de December maand vrij kan krijgen, of in December tussen de feestdagen door... dus veel fans zullen er niet op af komen, wat automatisch tot resultaat geeft, dat het een financiele flop wordt voor de Fifa. Qatar heeft het geld niet hard nodig, maar de Fifa wil overal maar aan verdienen.

wk geven aan turkije probleem opgelost!!
klote fifa d8 alleen maar aan geld,geld en nog eens geld..
landen hebben gwn voor janlul rapporten gemaakt. vast niet eens bekeken fifa?..

Dit is dus waarom ik de Fifa niet mag waarschijnlijk zat die Blatter alleen maar aan geld te denken ... ten eerste leeft het voetbal niet in het land ik vind het knap als je 1 speler van het nationale elftal kan opnoemen , als het WK doorgaat in de zomer zal het waarschijnlijk in high-tech stadions worden gespeeld ,wat heel sfeerloos word . Want het lijkt me sterk dat ze gaan spelen met temperaturen boven de 50 graden. In de zomer is het ook veel beter want het hele europese voetbal komt stil te liggen en moet verplaatst worden. waardoor alles in de war komt.

Ach gullit heeft gewoon gelijk maar als je een geldwolf als blatter als president hebt dan wordt er niet gedacht aan het belang van de spelers of supporters . Blatter heeft daar lak aan die wilt alleen maar poen zien .

Smerige vent is het toch die blatter !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren