Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Chelsea haakt af voor Bony: verdedigers in PL zijn net zo sterk'

Laatste update:
/

Vitesse wil smaakmaker Wilfried Bony langer binden, maar had ook direct kunnen kiezen voor de harde lijn, waarbij de aanvaller streng wordt gewezen op zijn tot 2015 doorlopende contract. Juist door in een vroeg stadium de dialoog met Bony te zoeken en hem op alle plussen te wijzen, hoopt Vitesse succes te boeken. Volgens De Telegraaf heeft Chelsea in ieder geval geen concrete interesse meer.

Het dagblad claimt woensdag dat Bony tijdens de competitiekraker tegen FC Twente is beoordeeld door Chelsea. Bij die gelegenheid stelde Chelsea’s technisch directeur Michael Emenalo vast dat Bony vooral op kracht opereert en dat alle tegenstanders in de Premier League, in tegenstelling tot de Eredivisie, net zo sterk zijn. De Londense club vindt het nog te vroeg om hem nu al toe te voegen aan de selectie.

In alle seizoenen hiervoor kwam Bony nooit verder dan twaalf treffers en dat aantal was in dienst van Vitesse. Nu staat de Ivoriaan op vijftien doelpunten. Tot nu toe is er vooral belangstelling uit de Rusland, waar men bereid is om ook in januari vijftien miljoen euro voor een spits te betalen. Vitesse houdt echter het recht om Bony zelfs bij een monsterlijk bod aan zijn contract te houden.

Wordt Wilfried Bony topscorer van Nederland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar zit wel wat in, toch is het bij bony niet alleen kracht.hij koppelt dat aan een enorme dosis voetbalintelligentie.

28 november 2012 om 08:43

Klopt.. Ik denk dat Chelsea gelijk heeft. Ik vind het ook echt niet zo'n geweldenaar als wordt beweerd. Hij scoort veel maar voegt voetballend niet veel toe aan Vitesse. Hij is vaak grote delen van de wedstrijd nauwelijks aanwezig. Ook heb ik technisch gezien mijn twijfels over hem.

28 november 2012 om 10:28

Klopt, ik begrijp de hype rondom hem ook niet zo goed. Hij is heel sterk en balvast hoor, maar tegen al die tengere CVs in de Eredivisie gaat dat nogal snel. Het is dat wij hier eigenlijk nooit Afrikanen gebruiken, we zijn hier niks gewend, maar het is toch schrijnend dat twee beperkte krachtpatsers als Bony en Altidore hier zo goed kunnen presteren..

28 november 2012 om 18:17

Eens. Altidore is een vergelijkbaar type, alleen voetbalt Altidore normaal gesproken iets meer mee. Al gaat dat ook met vallen en opstaan want dat is hij ook niet gewend.

Daar heeft hij wel een punt. Bony is ijzersterk, maar als je de verdedigers in de Premier League ziet, zijn ze minimaal net zo sterk, en vaak ook nog een stuk langer. Dat wordt erg lastig voor een Bony.

Nou is het niet alleen kracht, maar het is wel een van zijn meestgebruikte wapens.

28 november 2012 om 09:52

Maar hoevaak maakt Bony een kopgoal? Dat ze daar langer zijn is juist weer meer in het voordeel van Bony omdat ze dan minder wendbaarder worden en Bony is de kleine ruimte is echt geweldig.
Dat de verdedigers net zo sterk zijn zal best maar Bony is moeilijk van de bal te krijgen en heeft gewoon veel techniek die hij in de kleine ruimte kan benutten ik denk daarom dat hij bij Chelsea echt wel een geweldenaar kan worden. Anders lijkt Liverpool me wat voor hem in combinatie met Suarez kan het echt een gevaarlijk goede aanval worden.

Edit: Ik zie net dat Feghouli hieronder precies hetzelfde zegt over de combi Suarez en Bony.

28 november 2012 om 10:31

Een Vidic of Kompany blijft wel staan hoor als Bony met z'n kont naar achteren beukt, daar moet je heel wat meer in je mars hebben om echt te kunnen scoren. Hij is traag als de pest en is niet lang. Als je dan qua kracht op hetzelfde niveau zit als de verdedigers heb je fysiek al een achterstand, op geen van de punten is Bony hen de baas. Het is ook geen sluipschutter, het is ook geen technisch wonder. Hij heeft nog een hoop te leren, denk ook dat Liverpool niet echt interesse in hem heeft als ik eerlijk ben, die zullen wel voor Darren Bent gaan

28 november 2012 om 17:31

Nou wat ik in de wedstrijd zie is dat Bony erg explosief is en dat heb je toch nodig waarom moet je 40meter rennen nee je moet in de start meters snel zijn en dat is hij echt wel.
En geen technisch wonder? Komop zeg het is geen Messi maar als je ziet hoe hij in de kleine ruimte volledige controle over de bal heeft is het echt geen technisch onbenul.

En wat bedoel je met een sluipschutter? Bony zie je soms een hele wedstrijd niet maar met 1 kans prikt hij toch een goaltje mee dus hij heeft ook geen legio kansen nodig om er 1 te maken.

Maargoed het is puur een persoonlijke kwestie dat ik denk dat hij het echt wel gaat maken in Engeland mocht hij daarnaartoe gaan al denk ik zelf dat hij in de winterstop nog niet gaat omdat hij aan de Africa cup meezal doen dus waarom zou iemand hem dan gaan kopen als je hem al de eerste maand moet missen.

Bony lijkt me een goede speler voor liverpool samen met suarez zullen die twee het niveau van liverpool weer een stuk hoger kunnen tillen.

28 november 2012 om 08:34

Bony is meer een afmaker. Suarez een egoistische ster (in de meest positieve zin van het woord). Dat werkt niet

28 november 2012 om 09:28

Suarez had bij Ajax anders best veel assists op zijn naam staan.
Hij was zelfs assist leader dacht ik zelfs.
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt als hij zelf kan schieten doet hij dat.

28 november 2012 om 11:33

Lijkt me juist wel een goede combo. Bony die de bal vast kan houden, Gerrard kan aansluiten, Suarez die er wat om heen cirkelt. Heerlijk

Kracht is 1 van zijn positieve punten. Daarnaast laat hij toch ook wel zien dat hij technisch vaardig is (misschien geen Messi, maar toch), weet waar de goal staat en vanuit alle hoeken de goal weet te vinden. Daarnaast heeft hij slimme looplijnen, taktisch inzicht en kan een pass geven.

Of het allemaal op Chelsea niveau is: waarschijnlijk niet

Natuurlijk is de PL van een veel hoger niveau.. Maar verdedigers als Marcelo, Van der Hoorn, Douglas, Martins Indi, Gouweleeuw, Van Dijk, Danilo etc zijn toch ook fysiek allemaal niet de minste..

28 november 2012 om 16:34

Maar wel van een andere orde dan de gemiddelde PL club. Zowel qua lengte, kracht als dekkingsvermogen.

Lijkt me toch prima speler voor Newcastle United. Als Demba Ba verkocht wordt (zelfde type speler) kan hij naast Papiss Cissé in de spits. Kan hij daarna nog doorgroeien naar een Engelse topclub.

De nieuwe spits van Juve?

Mwah, ik denk dat ze Bony enigszins verkeerd bekijken. Het feit dat hij altijd op de juiste plek staat, zijn snelheid op de eerste meters, zijn inzicht en het slimme lopen is ook allemaal van groot belang lijkt mij. Maar dat valt allemaal niet echt op, omdat hij twee meter breed is. Denk dat hij zeker kan doorgroeien naar het niveau van Chelsea, hij heeft het op dit moment alleen nog niet denk ik.

Overigens is Vitesse met de zaakwaarnemer van Bony aan het onderhandelen over een flink verbeterd contract om hem binnenboord te houden en ook zijn broer mag twee maanden lang in Nederland verblijven. Lijkt er nou ook niet echt op dat Jordania de intentie heeft om Bony te verkopen in de winter. Hij gaat dan toch voor het sportieve succes en daar kan je Bony toch goed bij gebruiken.

Wat een pech heeft Bony. Gaan ze net kijken als hij tegen de beste verdediger van de ED moet: Douglas. Die is ook de enige die hem dit seizoen in de tang heeft gehad.

28 november 2012 om 09:19

Nou kun je natuurlijk discussieren over Douglas :P.

Maar misschien gingen ze juist kijken hoe hij het zou doen in die wedstrijd, je kan hem ook wel bekijken tegen Willem 2 ofzo, maar daar schiet je helemaal niet veel mee op.

Bony komt voorlopig nog te kort voor de absolute top. Als hij verkast uit Arnhem moet hij naar een subtopper gaan, net zoals bijna alle goede spelers uit de Eredivisie er zijn er maar enkele die gelijk een rol van betekenis kunnen spelen bij de top.

Dit is precies wat de meeste Engelse clubs doen. Slecht scoutwerk.

Als deze man niet kan zien dat Bony een speler is van een andere klasse, hij kan echt overal in Europa mee op elk niveau.

Tuurlijk zijn de verdedigers in Engeland sterk, kunnen ze voetballen? Nee.

Kan Bony voetballen? Ja, hij is slim , sterk, kan een actie maken, en wat veel mensen niet lijken te zien is dat Bony heel snel is.

Laat Chelsea maar denken dat hij niet goed genoeg is, omdat hij zogenaamd niet sterker is dan de verdedigers in Engeland. Zijn Hazard, Oscar en Mata wel sterker dan?

Gewoon een onzin reden om hem niet te halen, en ik denk dat ze spijt hebben als Bony naar Liverpool, of naar Ac Milan toe gaat!

28 november 2012 om 10:41

nee die zijn niet sterker maar kunnen wel voetballen

28 november 2012 om 11:30

Waarom is dat een onzin reden? Bony heeft zich nog niet bewezen tegen topverdedigers, in Europa was het niet fantastisch en tegen een beperkte maar sterke verdediger als Douglas had hij het verschrikkelijk moeilijk.
Dan kan ik heus wel begrijpen dat Chelsea aan hem twijfelt als onmiddellijke versterking.

Bony past bij Chelsea net als Drogba bij Chelsea pastte. Is er eindelijk een opvolger die niet 60 miljoen kost en grijpen ze die kans niet. Puur wanbeleid hier.

Logisch van Chelsea. Ze hebben de wedstrijd uitgekozen waar de krachtigste aanvaller van de eredivisie (bony) tegen de krachtigste verdediger van de eredivisie (douglas) speelde... Beiden spelen veel op kracht en hier zag je dan ook dat Bony niet aan voetballen toe kwam.

Wanneer Chelsea de wedstrijd tegen Ajax had gekeken hadden ze een heel ander beeld van Bony gehad, want tegen Moisander (voetballend één van de beste verdedigers van de eredivisie) kon Bony veel meer ruimte creeëren door goed gebruik te maken van zijn lichaam en Moisander kon niet anders dan dit toelaten...

Bony is beter dan de meeste denken hoor, hij verricht veel werk, coacht veel en stuurt zijn aanvallers(reis, Kakuta en Ibarra) aan en vertelt hun wat ze moeten doen.
Je kan de situatie met Bony bij Vitesse vergelijken met Van Persie bij Arsenal destijds, verruit de beste in het elftal, het team staat om hem zo en niet anders. Dus ik denk wanneer Bony naar een beter team gaat, hij ook beter gaat spelen aangezien hij dan ook betere spelers om zich heen heeft, de spelers waar hij bij Vitesse het meeste aan heeft zijn toch echt Janssen, Ibarra en van Ginkel, die kunnen voetballend nog wel eens met Bony meekomen.
Jullie zeggen wel dat hij het aflegt tegen Vidic of Ferdinand, dat betwijfel ik, hij is niet zo groot(1.82) maar springt wel onwijs hoog he, hij heeft voldoende kopgoals gemaakt, vorige week tegen NEC nog, op bezoek bij Ajax deed hij dat ook.

28 november 2012 om 12:24

Ben je nu echt de verdedigers van NEC en Ajax aan het vergelijken met Vidic of Ferdinand?

28 november 2012 om 16:16

Zijn sprongkracht is echt bewonderingswaardig hier zou je echt is naar moeten kijken. Alleen al bij de warming up zie je hem hoog springen waar je niet goed van wordt. Daarbij lijkt hij net als wat Drogba altijd deed heel lang te kunnen blijven hangen in de lucht en hij timed gewoon ontzettend goed. Ik ben het dan ook wel eens met Hasclan dat hij dit even eruit licht.

Kan iemand de wedstrijd tegen anzhi nog herinneren? Niet dat hij daar de sterren van de hemel speelde, maar er staat bij Anzhi een neger van 8 bij 8 in de verdediging die Samba heet. Die wil je niet tegenkomen in een verlaten steeg en daar had Bony ook mooie duels mee. Kortom: hij heeft het twee keer overleefd en je ziet bij Bony dat hij elke wedstrijd iets verder is in zijn ontwikkeling. Waarom zou hij zich daar dan niet aan kunnen passen? Zou naar Newcastle ofzo gaan als ik hem was om daar te kijken of hij de laatste stap kan zetten

28 november 2012 om 12:26

Maar hij scoorde niet en Samba komt uit de Engelse middenmoot. Dat is nog altijd een verschil met de Vidicen en Kompany's van deze wereld.

28 november 2012 om 12:56

Daar heb je gelijk in, probeer ook aan te geven dat het niet een onbegonnen missie is. Newcastle is ook middenmoot en hij heeft inderdaad niet gescoord, maar zie ook een opmerkelijke stijgende lijn dit seizoen en dan heb ik het over de eerste wedstrijd tegen plovdiv tot aan afgelopen zondag. Zeg ook duidelijk dat ik mooie duels heb gezien en roep niet dat het vergelijkbaar is met vidic of kompany. Dat en het feit dat er meer clubs zijn dan manu en manc in Engeland, maakt dat je duidelijk kan lezen dat het niet mijn intentie was om het over dergelijke verdedigers te hebben. Juist door in stappen te denken zal Bony uiteindelijk misschien wel dat niveau bereiken.

28 november 2012 om 13:24

Ok maar we spreken hier niet over een transfer naar Fulham of Newcastle. Het gaat hier over Chelsea en daar is hij nog niet klaar voor.

28 november 2012 om 13:33

Haha bijdehandje, waarom kom jij met vidic en kompany op de proppen, als die niet bij Chelsea spelen. Begrijpend lezen en normale antwoorden geven is niet je sterkste punt vrees ik

Eindelijk iemand die realistisch is. Ze zijn er dus toch nog!
Ik ben ook van mening dat het voor Bony veel te vroeg is om naar een topclub te gaan. Maak eerst maar eens een tussenstap.

Verdedigers in nederland net zo hard als die in premier league?
Bony is zeker beter dan Torres en alle andere spitsen bij clubs onderaan.

achja. Bony bakt er niks van. Kan niet voetballen. En is helemaal niet zo sterk als we denken.
Zijn leeftijd klopt trouwens ook niet!

Nou, als elke club er zo over zou denken dan ben ik heel tevreden!

Ik betwijfel of ze even sterk zijn, want Bony is wel echt een blok basalt. Feit is wel dat die niet tegen kleintjes zal spelen. Het is leuk nu tegen Derijck en Zomer, maar je speelt dan eventjes tegen de kracht van een Kompany bijvoorbeeld.

Tja voor Chelsea acht ik deze man ook nog niet helemaal rijp. Want laten we eerlijk zijn. Fysiek kan hij natuurlijk makkelijk op tegen Kruiswijk en Rienstra, maar Vidic en Kompany zijn natuurlijk wel van een andere orde. Die trappen Bony bewijs van spreken zo door midden.

Daarbij laat Bony het zien in Nederland, dan vind ik de Europese top wel even van een ander niveau. Ik zou hem graag eerst eens bij een club als Schalke, Liverpool, AC Milan willen zien. Ik denk ook niet dat de echte top nog aan speler uit onze Mickey Mouse competitie gaat beginnen. Dat zag je toch ook al bij Suarez en Vertonghen. Die staken er in hun toptijd ook met kop en schouders bovenuit in Nederland. Maar de echte top durft dat niet aan. Tottenham en Liverpool wel.

Laten we het testen met een oefenwedstrijd Vitesse-chelsea, vorig jaar was Chelsea te bang (sarcastisch), en wat van nu

Iedereen heeft het over Vidic en Kompany, maar nu vergelijk je bony ook met de beste verdedigers van Engeland. Ik denk dat Bony best uit de voeten kan tegen een Cahill of David Luiz, en dat zijn ook niet de minsten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren