Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Commotie na schwalbe Cazorla: 'Wellicht heeft hij er meer van gemaakt'

Laatste update:

Arsenal won zaterdag met 2-0 van West Bromwich Albion. De manier waarop de Londenaren op voorsprong kwamen, was nogal discutabel. Santi Cazorla simuleerde contact met Peter Reid in het strafschopgebied en kreeg een strafschop mee. Mikel Arteta leidde vanaf elf meter de overwinning van Arsenal mee. Dit seizoen was er veel kritiek op divers als Gareth Bale en Luis Suárez en de kans is groot dat Cazorla vanaf nu ook in een adem aan dat rijtje zal worden toegevoegd.

"Ik bied mijn excuses aan als het geen strafschop was", benadrukte Wenger na de wedstrijd in het Emirates Stadium. "Ik heb met Santi gesproken en hij zei dat er sprake was van contact. Hij raakte daardoor uit balans. Wellicht heeft hij er meer van gemaakt, ik weet het niet. Het is een lastige beslissing. Het kan tegen je zijn, maar vandaag (zaterdag, red.) was het in ons voordeel. Zo is het nu eenmaal. Hij kan wel of niet een strafschop geven. Uiteraard ga ik met Santi praten als het geen strafschop waard was. Ik ga naar de televisiebeelden kijken, don't worry."

"Er was geen contact, zelfs niet een heel klein beetje", benadrukte WBA-coach Steve Clarke. "Ik weet echt niet wat de scheidsrechter heeft gezien. Het was nogal een belangrijke beslissing in ons nadeel en het beïnvloedde de wedstrijd. Het had een lastige wedstrijd voor Arsenal kunnen zijn. Tot de strafschop slaagden ze er niet in om veel kansen te creëren. We wisten van tevoren dat hoe langer de wedstrijd onbeslist zou zijn, hoe meer druk er op de schouders van de spelers van Arsenal er zou liggen. Daar lagen onze kansen. That decision changed it.

Bekijk hier de schwalbe van Santi Cazorla tegen West Bromwich Albion

Een schwalbe?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schwalbes moeten hard aangepakt worden. Niet normaal dat valsspelen geaccepteerd wordt in een sport. Maar ja... zo worden er wel meer dingen in het voetbal geaccepteerd die niet kunnen. Agressieve Opstootjes, grote bek tegen tegen het gezag (scheidsrechter), doodschoppen. Een beetje respect en normen en waarden zijn ver te zoeken in het voetbal, en dan blijven ze zich maar afvragen waarom al dat gajes als hooligans en gasten zoals die in Almere maar op dat voetbal blijven afkomen.

9 december 2012 om 10:37

Wat denk jij dat doodschoppen in de voetbal wereld geaccepteerd word waar haal je die conclusie vandaan

9 december 2012 om 12:08

Ik geef je helemaal gelijk oiramor! Maar: Ik weet niet of je wel eens wedstrijden hebt gezien uit de jaren 70 en 80, maar in de tijd van Cruijff, Janssen, Van Hanegem, Neeskens, etc... hadden ze echt vieze vuile wedstrijden waar heel veel doodschoppen gegeven werden en het gezag naar de scheidsrechters niet groot was. Ik vind dit in de laatste 20 jaar echt super veel verbeterd, hoewel ik me ook vreselijk aan schwalbes stoor. Maar dit zal ook weer een rage zijn die over een paar jaar uitgestorven is (achteraf ingrijpen na een duidelijke schalbe, flink straffen en goed in de media uitmeten, zodat ze 't afleren). In Duitsland zie je ze in in ieder geval ook wel weer minder, terwijl daar de oorsprong volgens mij ligt (althans het woord is Duits). :-)

dan begin maar vast Wenger want veel duidelijker kunnen schwalbes niet zijn.

http://media.lockerdome.com/uploads/69b0621275b80b...

9 december 2012 om 12:26

Daar kun je echt niet zien of er wel of geen contact is. Overdreven buiteling is het zeker.

9 december 2012 om 14:25

Je kan het puntje van Reid's voet zien bungelen, direct na het contact. Als je helemaal mis zou trappen, zou je voet gewoon gespannen blijven tijdens de haal.

Maar het feit dat we het aan de voet van Reid moeten zien ipv Cazorla's been zegt al genoeg, dit is nooit een penalty.

Het is een overduidelijke schwalbe van Santi maar ik moet er wel bij zeggen dat die tackle op hem misschien nog dommer is.

9 december 2012 om 08:34

Ja eens, ik vroeg me gisteren ook af of de scheids niet de pingel gaf voor de manier waarop Reid zijn tackle inzette. Het was echt gewoon een schop en santi liep bewust niet door, maar hield juist in. Neemt niet weg dat het een schwalbe was, maar ik dat de scheids ook de domheid van Reid wilde bestraffen. Dat was gewoon idioot hoe hij zijn tackle uitvoerde. Alsof je over de bal heen maait

9 december 2012 om 09:54

Mijn God, wat een poging om het goed te praten

De scheids wou de domheid van Reid straffen. Echt? Bedankt voor dit mooie lachmomentje op mijn zondagmorgen.

Jij bent het toch die altijd zo verontwaardigd doet over alles wat met Man Utd en de scheids te maken heeft? En nu dit?

9 december 2012 om 10:16

United heeft in de afgelopen 2 seizoenen meer penalties gemist dan dat Arsenal ze kreeg.

Bovendien, ik geef ook aan dat het een schwalbe was. Ik vind alleen de manier van Reid erg dom, en als Santi 1 stap meer had gezet had ie er een blauwe plek bij.

Nog een verschil tussen jij en ik; ik durf toe te geven dat het een schwalbe was.

9 december 2012 om 10:28

United heeft in de afgelopen twee jaar ook veel meer wedstrijden gedomineerdr, dus wat is precies je punt.

Ik denk dat Ajax ook meer penalties krijgt dan Willem 2

9 december 2012 om 10:34

Dat durf ik sterk te betwijfelen of United meer heeft gedomineerd. Ik wilde slechts aangeven, dat Arsenal bij lange na niet zoveel wordt geholpen door de scheids.
In dit geval gisteren wel.

9 december 2012 om 11:59

Ok...ga jij dat maar sterk betwijfelen dan.

Volgens mij zegt het gat van 15 punten nu al en het gat van 19 punten vorig seizoen meer dan genoeg

9 december 2012 om 12:11

De tackle was wel gewoon dom hoor. Neem niet weg dat het een smerige schwalbe is. Pure valsspelerij.

Trouwens, nu we het over de refs hebben. WBA is na Arsenal de ploeg die het meeste last heeft gehad van partijdige refs de laatste jaren.

9 december 2012 om 12:19

Beetje matig geformuleerd, het was een schwalbe maar Reid zette die tackle dermate dom in dat het oordeel weleens in zijn nadeel zou kunnen uitpaken.

Het heeft verder niks met 'goedpraten' te maken, Reid maakt het Cazorla enkel verdomde makkelijk hier een voordeeltje uit te halen, en dat gebeurde.

Uiteraard is dit walgelijk, maar niet geheel onbegrijpelijk.

9 december 2012 om 12:20

En....denk je dat er een complot tegen WBA is?

9 december 2012 om 12:27

Nee. Super slechte scheids. Hij gaf WBA ook in een kwartier tijd 3-4 onterechte vrije trappen. Vrij trappen waarvan je denkt hoe kan je die nou geven. Als WBA daar 3x uit scoort, wat niet onmogelijk is tegen Arsenal...

Zou sowieso niet zo hoog van de toren blazen nu het een keer bij Arsenal gebeurt. Jullie hebben straks een topwedstrijd, en dan vallen de beslissingen altijd(!) in het voordeel van Utd.

Edit: Trouwens, die Brunt mocht ook al wel 3x meer geel krijgen he. Arsenal is wel bevoordeeld, eerlijk is eerlijk, maar WBA kreeg ook veel mee.

9 december 2012 om 13:03

Zie je de overeenkomsten met de wedstrijd tegen Chelsea? Waarin United wel bevoordeeld was maar, eerlijk is eerlijk, Chelsea ook dingen mee kreeg?

Thats football dude!

Daarbij zijn er zeker nog meer wedstrijden dit Seizoen waarin zowel United als Arsenal niet mogen klagen, of wel mogen klagen..

Nogmaals..

Thats football!

9 december 2012 om 13:12

Dit seizoen is voorlopig ook niet representatief voor de vorige seizoenen. Misschien omdat we niet eens in de buurt komen van aanspraak op een hoge notering.

Maar zelfs dit seizoen kunnen we UTD niet evenaren wat refs betreft.

9 december 2012 om 13:21

Wat ik probeer te zeggen is het volgende...als WBA Olsens jou structureel de scheids tegen heeft en United structureel voor...waarom er dan nooit gesproken wordt over het expres benadelen/complot tegen WBA maar wel over het expres bevoordelen/complot met Utd?
Toeval...

9 december 2012 om 13:27

Omdat grotere clubs meer aandacht eisen?

Stoke wordt toch ook structureel bevoordeeld. Die vallen altijd massaal de keeper aan. Daar bestaat de helft van hun doelpuntenproductie uit.

Arsenal mag niet klagen met de scheids. QPR thuis werd gewonnen dankzij de scheids, Fulham thuis werden ze in de laatste minuten naar een overwinning geholpen door de scheids en gisteren weer.

Het lijkt erop dat de FA er alles aan doet om Arsenal niet te laten degraderen.....

9 december 2012 om 11:29

Ken je feiten als je interessant wilt gaan doen.. Het was namelijk een gelijkspel tegen Fulham.

9 december 2012 om 11:47

@sanity

Waar zeg ik dat het geen gelijkspel was dan?

Tegen Fulham werden ze in de laatste minuut naar een overwinning geholpen...echter miste Arsenal de onterechte strafschop waardoor het een gelijkspel bleef.

9 december 2012 om 15:44

precies.. dat laatste miste ik

9 december 2012 om 12:07

Klopt, we mogen dit seizoen niet klagen. Ik vermoed dat het allemaal onderdeel van de Van Persie deal is.

9 december 2012 om 12:11

Ha-ha.

9 december 2012 om 15:49

Vind je!? Tis waar dat we meer meekrijgen dit seizoen, maar volgens mij heeft dat meer te maken dat we 10de staan en dus geen dreiging zijn voor wie dan ook. Maar gister behalve de 2 meegekregen penalties floot hij werkelijk waar alles tegen ons.

Wat bezielt die voetballers toch.. camerabeelden vanuit alle hoeken maar toch nog beweren dat er een beetje contact was. maar grote clubs krijgen dit soort situaties vaak mee alhoewel arsenal op het veld geen grote club meer is en zeker als je 2penalty's nodig hebt om van brondwich te winnen...

Een schwalbe van de puurste soort dit. Er is 0 contact tussen de spelers, wat een misselijkmakend mannetje zeg. Ik kan me nog goed herinneren hoe de Arsenal mannetjes hier altijd iedereen aan het veroordelen waren, want zij maakten geen schwalbes. Hopelijk een wedstrijdje schorsing voor dit walgelijke gedrag.

Dat Arsenal zoiets nodig heeft om de winst te pakken geeft het verval in mijn ogen wel aan. Een subtopper.

9 december 2012 om 09:27

Ik heb nooit beweerd dat Arsenal spelers geen schwalbes maken ( zie pires, eduardo en chamakh), maar wij kregen normaal altijd dit soort penalties tegen.
Bovendien vind ik de misplaatste tackle van Reid al gewoon idioot en op sich wel een penalty waardig. Verder domineerden we de wedstrijd gewoon hoor; ook zonder penalties hadden we gewonnen. West Brom kwam voor een 0 0.

9 december 2012 om 09:32

Dus je vindt de penalty terecht wil je zeggen? Hij gaat voor de bal maar peert vreselijk mis omdat Cazorla hem mooi uitkapt. Cazorla kan gewoon doorlopen maar gaat bewust naar de grond. Reid maakt totaal geen 'idiot tackle'.

Hetgeen dat misplaatst hier is dat is de smerige schwalbe en de zeer onterechte penalty.

9 december 2012 om 10:15

"de misplaatste tackle was idioot en verdiende op zich een penalty"

Ik ga oprecht kapot hier! Dit meen je ook echt gewoon!?

9 december 2012 om 10:17

Nou, die mistrap van Reid vind ik behoorlijk dom ja. Het blijft een schwalbe hoor, daar niet van.
Bovendien ik zeg gewoon dat een schwalbe is van Santi, maar ik vind die actie van Reid gewoon nog dommer. Hoe je zo kunt inkomen in je eigen strafschop gebied tja...
@three Lions
Als je me quote, doe het dan goed.
Ik bedoelde meer te zeggen dat Reid totaal niet voor de bal ging in mijn optiek, want hij trapt gewoon volledig mis. Het is gewoon echt een domme actie, waar ik vaker wel spelers voor heb zien bestraft worden.

9 december 2012 om 10:42

Die Reid gaat hier hard voor de bal, en als hij hem raakt is de bal weg uit het strafschop gebied. indien hij hem mist een santi raakt mag je klagen dat hij een idioot is, maar hier wordt hij 'mooi' uitgekapt door santi en daarna doet santi alsof die 'misplaatste tackle' hem raakte. Hier mag santi van geluk spreken dat Reid hier niet op reageert want ik zelf zou hier veel problmeen mee hebben

9 december 2012 om 10:42

Als je goed kijkt naar de voet van Reid, zie je dat er heeeeel licht contact is. Maar dat neemt niet weg dat dit schandelijk gedrag is en ik hoop dat Cazorla hier nog stevig op aangesproken wordt. Een schorsing achteraf zou mogelijk moeten zijn.

Maar goed, nu praten we weer over een incident in plaats van het grotere plaatje: gebruik van videobeelden!

9 december 2012 om 11:37

Nee, je wil graag dat er heel licht contact is. Er is absoluut geen deel van Reid die Cazorla raakt, ook al zoekt hij hem op.

9 december 2012 om 12:15

Er is wel licht contact, maar dat doet er gewoon niet toe.

9 december 2012 om 13:06

Haha contact. In dat geval is er bij Young ook altijd wel contact. Jij denkt volgens mij in rondvliegende shakras of hoe je dat ook schrijft.

9 december 2012 om 14:22

Tussen 'contact' en 'genoeg contact voor een penalty' zit natuurlijk nog genoeg ruimte. Het is hoe dan ook duidelijk een schwalbe. Chakra's of niet.

Het was Steven Reid die de 'overtreding' maakte en niet Peter Reid (oud-trainer).

Het was natuurlijk geen overtreding, maar Ik gun het Wenger wel. Koopt WBA niks voor, maar toch. Die scheids was sowieso slecht bezig, want voor de 2e strafschop maakte AOC een overtreding op Popov.

speler schorsen op basis tv beelden , meteen gedaan met dit soort anti voetballers
Een schwalbe hoort niet thuis op een voetbalveld

Arsenal heeft de wedstrijd alleen maar door de scheids gewonnen 1e is duidelijk geen penalty aan de 2e ging een overtreding van Arsenal vooraf en tussendoor hadden ze een penalty tegen moeten krijgen omdat Mertesacker hands maakte, maar toen floot ie voor een overtreding van WBA in de zestien die er niet was. Hulde voor de trainer van WBA hoe die zijn verlies nam voor de camera van de Bbc!

9 december 2012 om 11:04

@sonny floyd nogmaals de scheids floot een overtreding tegen olssen ofzo. Daarom was het geen penalty anders wel! En de 2 de overtreding klopt ook ja ik zag het eerst niet goed maar chamberlain gaf hem een klein zetje.

Iedereen was verbaasd dat hij door mocht gaan. Waarschijnlijk zou het anders gegaan zijn en had arsenal misschien wel gescoord? Beetje pech met de afronding dus het was een stuk lastiger geweest en achteraf gelul van dat arsenal niet had gescoord zonder pingels.

Zoveel aandacht voor een Schwalbe , de pers heeft echt niks te doen

Oohja nu wordt er commotie om gemaakt.. omdat die WBA speler als een inbiciel erin komt vliegen.. maar als Bale, Rooney, Owen, Young een duik maken is er niets aan de hand... FA aka Manutd...

9 december 2012 om 11:56

Bijzonder dit!

Arsenal krijgt onterechte penalty....fa(??) dus in voordeel van Arsenal...maar omdat de media hier commotie van maakt en dit niet doet wanneer bale(wat heeft bale met Utd te maken), young, rooney of Owens een schwalbe maken....komtie....daarom is de FA aka United.

Jij hebt zoveel kansloze complottheorieën gehoord hier en op verschillende Arsenal fora dat je ze allemaal door elkaar bent gaan halen en zelf niet eens meer begrijpt waar je t over hebt. Meelopertje...

9 december 2012 om 12:17

Nee, dat niet inderdaad. Maar je kan niet ontkennen dat er wel anders gereageerd wordt. Nu wordt er weer schande gesproken, net als bij Eduardo (weken voorpagina nieuws) en bij Pires (half jaar voorpagina nieuws). Wij hebben vorig seizoen 4 penalty's tegen gehad uit schwalbes. Nooit iemand commotie over horen maken.

9 december 2012 om 12:26

Heeft niets te maken met de FA natuurlijk, maar met de media.
Daarnaast is young ook kapot gemaakt in de media...dus we hoeven niet weer de calimero uit te hangen.

Eduardo stond zoveel weken voorpagina, pires zelfs een half jaar. Wij zijn Arsenal, wij worden altijd benadeeld. Zelfs op n dag na twee onterecht gegeven penalties. Wij zijn Arsenal en het is allemaal niet eerlijk...word je nou echt nooit moe van jezelf?

Pires half jaar voorpagina? Zo'n loze kreet weer. Die kindjes gaan het nog allemaal geloven ook en raken helemaal in de war. Moet je kijken wat een onzin Thearsenalway typt. Helemaal de weg kwijt....weet t echt niet meer

9 december 2012 om 12:31

Young mocht een halfjaar lang schwalbes maken en doet het nog steeds. Hij is hier 1x op aangesproken door de media, toen hij kort achter elkaar een paar keer een penalty versierde.

Dat van Pires is echt ontzettend lang onderdeel van gesprek geweest, zonder overdrijven een half jaar lang dat het elke keer weer werd aangehaald. En bij Eduardo hebben de Fifa, de Uefa en zelfs Schotse politici zich erover uitgelaten omdat het zoveel aandacht kreeg. Volgens mij is Eduardo zelfs nog een wedstrijd geschorst geweest, maar dat weet ik niet zeker. Grappige is dat Mcgeady zelf een schwalbe maakte 4 dagen na Eduardo, hoor je niemand over.

Het is wel onzin om de FA of Utd hierbij te betrekken ja .

9 december 2012 om 13:12

Dat het word aangehaald is iets anders dan voorpagina nieuws. Maarja schwalbes zijn helaas geaccepteerd nu doet er niks aan af dat het enorm onsportief is. Beetje jammer van de calimero reacties in plaats van dat je het simpelweg in zijn tijd plaatst.

Daarbij wordt Young toch ook elke keer aangehaald als het over schwalbes gaat net als met Pires en Eduardo? Ik snap je probleem daarom ook niet echt. Dan Mc Geady.. Niemand kent Mc Geady(ik wel).. Ze gaan ook niet een maand op de voorpagina zetten als er een schwalbe wordt gemaakt in het amateurvoetbal.

Ik weet niet of je mediacoverage kan meten maar als je ziet dat er op de google zoekterm ''young Schwalbe'' 26 miljoen hits zijn en op ''eduardo Schwalbe'' 3 miljoen dan zet ik überhaupt vraagtekens bij jou woorden. Los van alle haken en ogen die aan die meting verbonden zitten en waar ik bewust van ben.

9 december 2012 om 13:15

Hoe die gast ook heet. Hij speelde in ieder geval bij Celtic, je weet wel, die ploeg die zo ontzettend verontwaardigd reageerde.

Young wordt door supporters aangehaald. Pires door de media. Subtiel verschil, denk je niet?

Schwalbes zijn helemaal niet geaccepteerd. Misschien door jou, maar ik walg ervan.

als ik er ooit nog 1 Arsenal fan iets over Suarez, Young of iemand anders zie schreeuwen over schwalbes mag ik jullie dan allen naar deze wedstrijd verwijzen? wat een slechte schwalbe en wat een abitrage fout jeetje.

neemt niet weg dat arsenal wel verdiend gewonnen heeft.

9 december 2012 om 11:58

Ja dat mag maar dat neemt niet weg dat Suarez meer schwalbes maakt dan Young, Bale, Cazorla en alle andere Pl-spelers bij elkaar...

9 december 2012 om 12:29

Onzin. Suarez maakt dit seizoen minder Schwalbes dan Young en Bale. Bovendien durf ik wel te beweren dat Suarez vaker geen penalty of vrije trap krijgt terwijl het er wel één is dan dat hij een schwalbe maakt.

9 december 2012 om 12:08

Omdat? Arsenal is een keer niet het braafste jongetje van de klas en dan gelijk in 1 adem noemen met de smerigste spelers uit de competitie?

9 december 2012 om 12:39

omdat dit seizoen de smerigste spelers, of laat ik het eigenlijk alleen bij mijn eigen speler Suarez houden, nog geen pingel hebben gehad voor schwalbes en je kunt niet ontkennen dat Suarez de afgelopen tijd een echte dive had gemaakt.

behalve tegen Everton natuurlijk dat was de mooiste.

dit soort schwalbes moeten gewoon zwaar gestraft worden of die nou van Suarez, Young, Carzola of Platje komen maakt geen donder uit het is gewoon spel bederf klaar.

9 december 2012 om 12:47

Bale en Young wel hoor. Suarez heeft dat aan zichzelf te wijten. Hij heeft ook regelmatig valpartijen buiten de 16 gemaakt waar voor gefloten is. Tevens is hij een paar keer goed weggekomen na een smerige overtreding.

Santi is normaal iemand die wel op de been blijft, dat heeft hij al een aantal keer bewezen dit seizoen. Maar misschien is er een mentaliteitsverandering gaande bij Arsenal.

Wat een enorm vieze schwalbe is dit zeg, ongelofelijk. Wat een vies mannetje die Cazorla. De Arsenal fans mogen hier nooit meer wat over United zeggen.

9 december 2012 om 12:09

Nee he, want structureel valgedrag van Utd spelers is hiermee te vergelijken? Young maakte alleen tegen Arsenal alweer 2-3 schwalbes, alleen waren die niet van doorslaggevende invloed.

9 december 2012 om 12:54

Dat klopt, alleen vind ik dat je deze schwalbe nu ook moet veroordelen. Schwalbes gebeuren dus ook bij Arsenal.

9 december 2012 om 12:59

Gebeurt ook. En nee, een schwalbe is voorgekomen bij Arsenal. Niet schwalbes.

9 december 2012 om 12:14

Voor het gemak vergeet je de actie van Santi tegen Tottenham waarin hij juist kon vallen, maar vervolgens ervoor koos gewoon door te gaan, om ten slotte een assist te geven op Giroud.

Triest dat je gelijk met dit soort uitspraken komt.

9 december 2012 om 12:54

Het is triest dat je nu een ander moment noemt waar hij juist door ging, terwijl je juist deze enorm schandalige schwalbe hoort te veroordelen.

9 december 2012 om 14:42

Jij beweerd dat Cazorla een 'vies mannetje' is, dus ik kom met een voorbeeld waaruit blijkt dat dit onzin is en dit ook puur gezien kan worden als sluwheid.

Hierboven geef ik al aan dat dit zeer zeker een schwalbe is, maar Reid een dermate domme tackle (lees: beweging) uitvoerd waardoor Cazorla hier voordeel uit kon halen.

Ik praat niks goed, het is en blijft een schwalbe en deze had dan ook bestrafd mogen worden, maar het is ook begrijpelijk dat Cazorla hem op dat moment uitvoerd.

Hahaha wat een vreselijke schwalbe, dat er nog mensen zijn ook die bij de poll op nee klikken, belachelijk.

De beweging die hij maakt om te vallen is al onnatuurlijk, beide bene naar achteren en een holle rug. Dat had de scheidsrechter moeten zien. Daarnaast is het belachelijk dat de speler na de wedstrijd durft te beweren dat hij geraakt is. Die mag in de zomer niet naar buiten, want hij valt dan steeds op zijn knieën als er een vlieg langskomt. Dat kan zijn voetbalcarrière ernstig schaden. Dat Wenger zegt dat hij de beelden eerst moet zien, zegt ook genoeg, want normaal gesproken heeft hij zijn mening over edere beslissing al klaar voordat de scheidsrechter gefloten heeft. Een beetje misselijkmakende overwinning op deze manier. De BBC maakte vorige weken veel ophef over schwalbes en deze zal daar geen afbreuk aan doen. Misschien dat dit samen met de consternatie in Nederland afgelopen week, een aanzet kan geven tot een wijziging in de regels van het voetbal als geheel.

Wat lopen de meeste lui hier nou vaag te doen joh ?

Misselijkmakend mannetje ? omdat hij een keer een swalbe maakt. Voor de rest heb ik Cazorla er bijna nooit op betrapt hoor. Gebeurd overal tegenwoordig, alleen bij de 1 meer als bij de andere. Hoort helaas ook bij het voetbal.

Zooo heeei, Cazorla maakt een keer een schwalbe, wat ik zeker niet goed keur hoor, maar iedereen maakt er meteen een enooorme ophef over! Terwijl onze grote vriend uit Liverpool er zijn nieuwe baan van heeft gemaakt, en er genoeg andere spelers zijn die er veel meer maken. Ga niet zo zielig doen en eerst die jongens aanpakken. De drie punten waren nodig, gun Arsenal dat ook! Pracht Club!

9 december 2012 om 12:42

Suarez heeft het afgelopen seizoen inderdaad vaak gedived en vrije trappen en pingels mee gekregen maar dit seizoen vind ik hem stukken verbeterd en voornamelijk de afgelopen weken.

en natuurlijk waren de 3 punten verdiend en nodig maar hoe het tot stand komt is natuurlijk niet netjes ongeacht welke club het is, met schwalbes zoals deze winnen is gewoon niet chique.

9 december 2012 om 14:04

Dan kijk je weinig wedstrijden van Suárez denk ik. Hij is helemaal niets verandert. Enige die zijn verandert zijn de scheidsrechters die Suárez beoordelen. Suárez doet nog steeds zijn ding, alleen krijgt hij geen vrijebal/pingel mee.

9 december 2012 om 16:01

ik kijk elke wedstrijd zelfs de engelse commentatoren zeggen zeiden het vorige week tegen Sunderland maar goed.. wij zijn het natuurlijk allemaal verkeerd en jij niet.

Het was een duidelijke schwalbe. Maar het is een spanjaard he.

Kijk maar een keer Barca of naar teams met veel zuid-amerikanen, maken constant Schwalbes.

9 december 2012 om 12:27

Het is niet alleen Barca hoor, ook madrid en andere clubs uit Spanje.

9 december 2012 om 13:03

Haal die stereotiepe vooroordelen uit je hoofd, het is anno 2012. Over paar weken 2013 al. Het gebeurd overal, dus niet flauw doen.

9 december 2012 om 14:21

Zijn gewoon feiten hoor.
In Spanje voetballen bijna alleen Zuid-amerikanen op Portugezen-spanjaarden.

Laatst ook, Cavani met een schwalbe tegen Psv.
Zit gewoon in die metaliteit van die jongens.
Alles doen voor een goal.

Ja het was een Schwalbe.... zeker, maar waarom hoor je niks over Young? Bale? Als die het doen dan is het mwaah?

9 december 2012 om 13:01

Als je goed hebt gevolgd dan was er heel veel te doen rondom Bale. Hij kreeg er zelfs een gele kaart voor. Wat kreeg Cazorla? Een penalty. Geweldig dit.

9 december 2012 om 13:58

Jaaajaaaaa ik heb het gezien vriend vorige jaar tegen Arsenal ! hij kreeg niks, Arsenal kreeg penalty tegen!

9 december 2012 om 14:16

Ik had het over vorige week maar is niet erg.

Wat een gejank zeg! Dit gebeurt wekelijks in alle wedstrijden van Barca en Real. Ook in Engeland zijn er genoeg andere spelers die duikelen.

Dit was uiteraard ook een duikeling, had niet gemoeten maar is gebeurd. Klaar!

Ik wil schwalbes niet goed praten echt niet, maar dit soort voetbal gogme heb heb je nodig om wedstrijden in je voordeel te beslissen. Zolang er nog geen camerabeelden gaan worden gebruikt ga je dit blijven houden.

Ik als Gunner ben trots op Santi dat hij alles er voor over heeft om wedstrijden te winnen!

9 december 2012 om 14:18

Zoveel positief te zeggen over Engels voetbal, maar daar zijn die schwalbes uitgevonden. En in Spanje zijn het duikelaars dan weer. Typisch, elke mening die men heeft wordt beïnvloed door jullie voorkeur van club/competitie. Serieus gebrainwasht!

Cazorla probeerde gewoon die trap van die verdediger te ontwijken, en dat deed die door te vallen. Ik snap best dat die ze benen nog wel heel wilt houden want in Engeland, als één van de meest technische speler, krijg je veel trappen te verwerken dan in Spanje.( Zie de trappen van Adebayor en ik kan me nog zo'n trap herinneren op Cazorla dit seizoen) Anders is Cazorla de volgende keer geblesseerd en daar is die nou eenmaal bang voor. Wat kan je anders doen als een verdediger zo in komt? Of je ontwijkt hem of je laat je getrapt worden. Bij het ontwijken kwam die dusdanig uit balans dat ie zich beter kon laten vallen.

Dus in Cazorla's opzicht begrijp ik wel wat hij deed.

Het zou de Gooners wel sieren om deze actie van Cazorla gewoon te veroordelen en verder niet te nuanceren of proberen goed te praten. Dat doen ze ook nimmer wanneer ze het over het bevoordelen van United of Barça hebben. Dan is elke duikeling het reinste spelbederf en wordt er nooit gekeken naar de omstandigheden. Neen, dan is er enkel ruimte voor complotten.

Verder moet Cazorla even stevig worden aangesproken door Wenger en moeten we het hierbij laten. Ieder weekend vinden er genoeg schwalbes of simulaties plaats op het veld en helaas krijgt de een meer aandacht dan de ander.

9 december 2012 om 13:40

Bijna alle Gooners vonden het ook een schwalbe en keuren het absoluut niet goed(lees maar hierboven de reacties).
Het is ook helemaal niet goed te praten. Ik hoop dat hij het ook niet meer gaat doen maar het moet nou ook weer niet teveel aandacht krijgen , want zoals je zegt gebeurt dit wekelijks.

Wat mij wel opvalt is dat bijvoorbeeld een schwalbe of een simulatie plaatsvindt op het middenveld(dat zie ik heeel vaak) er niet zoveel aandacht aan wordt besteed. Natuurlijk heeft een penalty een grotere impact voor de wedstrijd, maar een schwalbe is een schwalbe toch?

9 december 2012 om 13:50

Ja men geeft over het algemeen wel toe dat het een schwalbe is, maar begint de actie van Cazorla wel uit te leggen als iets wat in de buurt komt van begrijpelijk (o.a. Bigepz, die meestal goede reacties plaatst). Aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Wanneer jouw team plotseling wordt aangevallen schiet je automatisch in de verdediging, ik heb het zelf ook gedaan met Barça toen zij ten onrechte voor alles en nog wat werden uitgemaakt terwijl ik me niet zoveel bemoei met aantijgingen jegens United, Ajax of welke andere club dan ook. Het komt alleen een beetje krom als je ondertussen wel moord en brand schreeuwt wanneer een andere partij wordt geholpen.

Het zou mooi zijn als iedere schwalbe wordt bestraft en onder de loep wordt genomen om heel het fenomeen aan te pakken. Ik zou, indien mogelijk, in de beoordeling ervan ruimte willen zien voor spelers die simpelweg vallen of naar de grond gaan om een blessure te voorkomen of spelers die op snelheid zijn en gewoon uit balans raken. Vaak is de reactie van de speler achteraf tekenend. Wanneer een speler direct opstaat en doorspeelt was hij wellicht minder bewust bezig met het versieren van een vrije trap of strafschop dan wanneer hij kermend rond rolt alvorens hij gaat zeuren bij de scheidsrechter. Maar goed ook daar is op in te spelen, het is een lastige vorm van spelbederf om te tackelen.

Goede reactie van Wenger, nu zou hij niet alleen moeten praten met Cazorla maar hem ook moeten straffen. Vind dat trainers hier veel meer aan moeten doen. Niet alleen scheidsrechters die dit soort acties moeten bestraffen maar vooral de clubs en trainers zelf.

Ik vind het echt hypocriet dat Arsenal fans nog steeds United aanvallen, mensen het gaat hier om deze wedstrijd, waarin Arsenal 2 onterechte penalty's kreeg (voor de 2e maakte Chamberlain een overtreding). De scheidsrechter heeft hier gefaald, niets meer en niets minder. zoals de scheidsrechters dat ook doen bij wedstrijden van United, Chelsea, Stoke, Wigan etc etc.

Zolang er geen hulpmiddelen zijn waarmee dit soort beslissingen kunnen worden aangevochten blijven we dit soort momenten houden.

Verder was Arsenal de veel betere ploeg gister, alleen waren de pingels totaal onterecht gegeven. Schande dus nogmaals voor mensen die excuses zoeken of dit niet veroordelen.

Ik zit nu Sky Sports te kijken, nou nou wat een schande zeg ! volgens hun moet de FA Cazorla 2/3 wedstrijden verbannen.

Zoals ik eerder al zei, met Bale en Young gebeurde niks..... beetje "anti Arsenal" niemand gunt ze iets.

En hier boven ^ Man UTD fans schaam je ! schaam je ! dat jullie durven te reageren, Nani Dively Young?!?! elke week springen ze even de zwembad in!

Duidelijke dive, valt niet goed te praten. Ze moeten Santi hierop echt straffen, had dit niet van hem verwacht. Vind het wel een beetje jammer dat als Arsenal een keer iets doet, het meteen overal in de media te vinden is.

Al diegene die het wil goed praten wil gewoon voor reacties zorgen, aub stop daarmee met die belachelijke reacties. Dit is overduidelijk een schwalbe ..dit zou met videobeelden beslist moeten worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren