Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik ben gewoon nerveus als Ajax speelt, kijk de hele tijd op mijn mobiel’

Laatste update:

Afgelopen zomer trok Jan Vertonghen na zes seizoenen bij het eerste van Ajax weg uit de Eredivisie. De Belgische verdediger koos voor Tottenham Hotspur en heeft het erg naar zijn zin in Engeland: hij speelt altijd en zijn club staat keurig vijfde. Vertonghen is Ajax echter nog niet vergeten: de voormalig aanvoerder van de Amsterdammers volgt de club nog op de voet en zegt tegen NUsport dat Ajax het in zijn ogen goed doet.

/

“Deze ploeg is nog niet zo goed als die van vorig seizoen, maar als ze er moeten staan, staan ze er”, vindt Vertonghen, die ook een minpunt constateert. “Het zijn wel allemaal lieve gasten.” De verdediger is met Tottenham verwikkeld in de strijd om de Engelse top en subtop, maar kijkt ook nog geregeld naar wat Ajax doet in de Eredivisie. “Ik ben gewoon nerveus als ze spelen, kijk de hele tijd op mijn mobiel hoeveel het staat.”

“Het voelt nog steeds als familie. Als ik naar huis ga, ga ik niet naar België, maar naar Amsterdam”, zegt Vertonghen, die tot 155 wedstrijden voor Ajax in de competitie kwam en twee landstitels met de club vierde. Op de vraag of hij in de toekomst nogmaals een contract aangaat met de Amsterdammers, antwoordt hij bevestigend noch ontkennend. “Ik hoop ooit terug te keren. Dat mag ik toch wel zeggen?”

Ajax mist Jan Vertonghen dit seizoen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vertonghen een echte ajacied. Hoop dat ik hem nog een keer in een ajax-shirt mag zien schitteren

11 december 2012 om 20:08

Huntelaar is er ook zo 1, wanneer krijgt Jan zijn afscheid vraag ik me al een tijdje af.

Vertonghen wordt duidelijk gemist bij Ajax. Soms is de rust en de stabiliteit helemaal weg in de verdediging. Jan is opbouwend en in duels veel beter dan Moisander. Het is echt een aderlating voor Ajax.

11 december 2012 om 12:19

Ja maar zo was het vorige seizoen ook he... kijk tuurlijk wordt hij gemist alleen ik vind toby bijvoorbeeld niet slechter doen dan vertongen... daarnaast ging het ook niet altijd lekker met ajax ook met vertongen erbij.. ik ben het wel met je eens dat er degrelijk wel klasseverschil zit tussen moisander en vertongen... Maar ook met vertongen was er vorige seizoen een achterstand en toen een inhaalslag gemaakt.

Ik denk dat hij eerder ook nog eens wordt gemist om zijn leidersuitstraling. Hij was echt de motor van Ajax, motiverend en echt een PRO Ajax.. ik zie met Siem de Jong niet echt een leidersuitstraling... Maar scoren kan hij wel!

Achjah hij isgoed alleen hij kan veel beter bij tottenham!

13 december 2012 om 10:38

"ik denk dat hij eerder ook nog eens wordt gemist om zijn leidersuitstraling. Hij was echt de motor van Ajax, motiverend en echt een PRO Ajax.. ik zie met Siem de Jong niet echt een leidersuitstraling... Maar scoren kan hij wel!"

Ik citeer je even, hiermee ben ik het helemaal met je eens.

Over De Jong, ik vind hem juist wel een leider. Het is een voorbeeld prof, speelt nooit gemeen, is netjes op het veld. Hij straalt misschien geen leider schap uit, maar hij is het wel.

Verder zie ik Vertonghen nog wel bij Man Utd eindigen.

11 december 2012 om 12:21

Toch vind ik dat Moisander wordt onderschat. Hij heeft weliswaar in sommige wedstrijden wat steekjes laten vallen, maar hij durft net als Vertonghen toch dat middenveld in te lopen en daar is hij best goed in ook. Het grootste verschil is dat Vertonghen wat meer power bracht dan hem, Moisander moet het meer van zijn techniek hebben.

11 december 2012 om 12:37

De steekjes die Moisander heeft laten vallen in bijv de champions league, liet Vertonghen niet vallen en daarnaast was Vertonghen ook degene die Alderweireld coachte.
Moisander moet het meer van zn techniek hebben? Ik vraag me echt af waar jij naar hebt zitten kijken afgelopen jaren? Want Vertonghen was juist de verdediger die door zowel zn techniek als zijn power het hele veld overstak en dat heb ik Moisander niet zien doen.

11 december 2012 om 13:00

Toch heeft Ajax 4 punten tegen City gepakt, mét Moisander in het hart van de verdediging. Soms rare foutjes, maar ik vind hem wel wat weg hebben van Frank de Boer. Benieuwd waar zijn top ligt.

11 december 2012 om 13:02

Daar ben ik het totaal met je eens. Vertongen was bijvoorbeeld een jaar geleden erg goed in de belangrijke wedstrijden.
Je kon zien dat hij gewoon de Eredivisie was ontstegen.
Dat zie ik nu nog niet bij Moisander en heb zo het vermoeden dat dit ook niet gaat gebeuren. Dat is ook niet zijn spel en of karakter.
Hoop gewoon dat die degelijk wordt en geen enkele steek meer laat vallen.

11 december 2012 om 12:37

@ Messirvp:

Ik denk dat je het beter kan formuleren als: De combinatie Vertonghen-anita wordt gemist bij Ajax. Het feit dat het onstabiel is bij Ajax kan je niet per direct op Moisander afschuiven. Ik zeg niet dat Moisander net zo goed is als Jantje, maar Jan had wel een van de beste (zo niet de beste) Cvm's van de eredivisie voor zich vorig jaar. Dat scheelt ook een hoop.

13 december 2012 om 10:40

Dat klopt. Anita veroverde zoveel ballen voor Ajax. Echt een geweldige stofzuiger. Ik hoop dat Newcastle hem vaker gaat gebruiken. Hij speelt daar ook in een iets meer aanvallende rol, Tioté als de echte stofzuiger.

Held, heeft de laatste jaren echt bewezen in potentie een top verdediger te zijn. In Engeland moet hij nog wel groeien. Heeft hele goede dingen laten zien maar soms ook een foutje. Jan gaat er zeker komen.

Hij wordt toch wel duidelijk gemist bij Ajax, een echte leider met kwaliteit die de ploeg kampioen heeft gemaakt vorig jaar. Moisander doet het niet slecht, maar zal ook niet meer beter worden.

Kan iemand mij vertellen hoe goed hij het daadwerkelijk doet bij Tottenham?

11 december 2012 om 13:51

Hij is onomstreden basisspeler.

Held!

We missen inderdaad wel een beetje het type Vertonghen qua karakter ( qua voetbalkwaliteiten is natuurlijk ook leuk meegenomen).
Ik had eigenlijk verwacht dat Alderweireld deze rol echt over ging nemen, maar niets is minder waar..laten we maar hopen dat hij ooit nog terug komt, alleen moet het niet té lang duren he

En zo hoort het! Altijd mooi als een iemand behalve (ex-)speler van een club, ook nog eens fan is!

11 december 2012 om 12:59

Dat typeert Jantje idd, echt mooi om te horen. Ik weet ook nog wel bij die 3-1 van de Jong tegen Twente dat vertonghen het publiek in dook om met de fans te juichen. Aan hem zie je dat hij echt een Ajax hart heeft itt bijv Suarez, van wie ik het betwijfel.

11 december 2012 om 13:33

Wat een onzin is dit toch weer, waarom zou Vertonghen nu meer een Ajax-hart hebben dan Suarez. Omdat hij één keer het publiek in dook? Dan zou Atouba de grootste Ajacied zijn geweest wanneer hij drie keer het publiek in was gedoken?

Ik geloof dat beide Ajacied zijn en de club in hun hart hebben gesloten. Beide laten zich nog altijd positief uit over hun voormalige werkgever en ik weet zeker dat ze beiden de club alle succes wensen.

Waarom moet er weer een keuze worden gemaakt wie het meer zou zijn en wie minder of zelfs niet. Lekker belangrijk, ik geloof dat ze beide Ajacied zijn en blijven!

11 december 2012 om 16:02

Suarez houdt wel van Ajax hoor! Kijk die aflevering met Harry Vermeegen op Youtube maar eens, daar zegt ie ook gewoon dat Ajax zijn club is, zelfs nu die al in dienst is van Liverpool! Natuurlijk zegt hij dat ook omdat het tegen een Nederlandse verslaggever is, maar toch.

ON: Jantje is gewoon een held, zelden iemand gezien die zo uitbundig juichte na een kampioenschap!!

11 december 2012 om 17:22

Ik zie suarez nog met zijn pasgeboren baby in Ajax shirt het veld op komen!! Dat is een hele echte ajacied!!!
Ook Jan is een echte zeer gewaardeerde ajacied die ons nog ff 2 kampioenschappen schonk!!

Laat niemand aan deze 2 twijfelen in het kader van ajacied zijn... Dat zijn ze!!

ik ben anti zulke uitspraken, de steller van zulke vragen zou ontslagen moeten worden.

ben benieuwd hoever vertonghen het zal schoppen, ik denk niet dat hij tottenham ooit zal ontgroeien.
daardoor zal vermaelen beter blijven dan jan.

11 december 2012 om 12:21

Hoe kun je dat nu al zeggen? Hij zit pas enkele maanden in Engeland. Vermaelen speelt er al 3,5 jaar.

11 december 2012 om 12:43

omdat het mijn mening is, een mening kun je vooraf al zeggen.

kokkie

11 december 2012 om 12:52

Wellicht kun je dan termen als 'denk ik' of 'volgens mij' erbij zetten.

Als je het zo neerzet lijkt het meer een stelling en moet je niet vreemd opkijken als mensen nadere verklaring willen.

Just sayin.

11 december 2012 om 16:19

volgens mij staat er heel duidelijk: IK Denk .....

excuses worden niet aanvaard.

11 december 2012 om 12:43

Vertonghen is nu al heel vaak man of the match geweest bij de Spurs, hij doet het uitstekend daar dus ik denk dat die nog beter kan worden dan Vermaelen

11 december 2012 om 14:58

Weet ik niet, wat Vertonghen nu doet, deed Vermaelen al 3 jaar geleden in de Epl, en toen was hij jonger dan Jantje. Mensen vergeten vaak dat Vertonghen helemaal niet veel jonger is dan Thomas Vermaelen, hij is pas net 27 geworden!

11 december 2012 om 21:42

Vertonghen is nu 25, dus daar zit nauwelijks verschil tussen in wanneer ze in Engeland zijn begonnen. Ik zie Jantje een stuk meer brengen op den duur dan Vermaelen. Denk dat Jantje het ook een heel goeie dm zou zijn

Echt geweldig hoe deze Belgische jongen een echte Amsterdammer is geworden. Zeker de laatste 2 seizoenen bij Ajax vond ik hem echt geweldig, zowel op als buiten het veld.

Ben blij dat het ook goed gaat bij de Spurs, wat zou het gaaf zijn als Ajax later in de Europa League tegen de Spurs moet spelen!

11 december 2012 om 15:57

Ja, hij was ook vrij toegankelijk in het openbaar. Hij kwam regelmatig z'n boodschapjes doen bij dezelfde Albert Heijn als ik en deed tenminste lekker ontspannen. Weet niet of de woning hier in de buurt heeft behouden alleen. Zo snel zal ie 't niet verkopen.

“het voelt nog steeds als familie. Als ik naar huis ga, ga ik niet naar België, maar naar Amsterdam”, zegt Vertonghen

Wat een held! En dan durven mensen nog te beweren dat Ajax een kille, koude club is.

11 december 2012 om 12:30

Dat is wel de impressie die buitenstaanders krijgen ja. Hoe verder je naar boven gaat in de organisatie, hoe killer en ongezelliger het vaak wordt. De spelersgroep moet ook het leukste deel zijn van een club denk ik.

11 december 2012 om 12:34

Dat was bij het vorige bestuur misschien wel het geval. Met allerlei bobo's die met de scepter mochten zwaaien en puur wanbeleid maakten werd het er niet beter op. Maar het bestuur maakt een club toch niet kil?

De supporters en de mensen rondom het eerste elftal zorgen voor de sfeer en die is al jaren uitstekend. Mede dankzij David Endt die volgens mij de normen en waarden waarborgt bij Ajax en spelers begeleidt.

11 december 2012 om 12:59

Ik denk dat met de komst van al die oud-spelers die elkaar natuurlijk goed kennen de sfeer veel beter is geworden. Overigens slaat de sfeer binnen de directie en top van de club natuurlijk wel een beetje over op de hele club.

11 december 2012 om 12:32

Ajax is echt niet ineens een superwarme club als een speler er een heel goed gevoel bij heeft. Ik kan zelf niet oordelen hierover, denk eigenlijk dat het geen kille club is, maar als een speler iets zegt hoeft dat niet meteen te betekenen dat Ajax een warme club is.

11 december 2012 om 13:11

Je punt klopt dat als een speler dit zegt het niet ineens een warme club is!
Echter zeggen wel heel veel spelers dit:
- Huntelaar
- Vertonghen
- V/d Vaart
- Suarez
- Heitinga
- enz....
Ik denk dat het kille imago komt van de jongens die niet goed genoeg worden bevonden en zodoende op een zijspoor belanden.

11 december 2012 om 13:20

Tja Verthongen werd ook vroeg gekocht door Ajax. En heeft zijn hele kinder/pubertijd in Amsterdam geleefd dus is het toch logisch dat die daar meer mensen enzo kent

We missen Vertonghen enorm, maar ik denk dat meeste hem deze transfer heel erg gunden!
ik in ieder geval wel.

Missen doe je hem zeker, maar Moisander doet het tot op heden zeer verdienstelijk. De defensie is niet meer zo solide als de afgelopen 2 seizoenen en dat zal toch ook grotendeels door Jan Vertonghen komen. Het enige wat jammer aan hem is is dat hij geen Nederlandse Nationaliteit heeft. Vertonghen zou perfect zijn voor Nederlands elftal beter als die koekebakkers die van Gaal altijd meeneemt, maarja veel beter is er ook niet natuurlijk.

Jantje Beton is iemand die de combinatie van sportieve prestaties en de warmte van Ajax en Amsterdam isgaan waarderen

We missen je bést wel Jan en voor jou is er zeker een plaats om terug te komen. Leuk om te zien dat jen ons blijft volgen.

Ook een goed voorbeeld voor de talentjes. Heeft net als Sneijder en Suarez (en nog wat andere) ervoor gekozen om iets langer in de Eredivisie te spelen en komt nu gewoon als basisklant binnen bij een club uit een van de grootste competities in de wereld.

Een held en hoop dat hij ooit nog eens in het Ajax shirt te bewonderen is!

Ik wacht nog met smart op het afscheid van Jantje... Held!! En ook die van vd Wiel btw.

11 december 2012 om 13:02

Van der Wiel verdient geen afscheid, heeft zich nooit 100 procent ingezet voor Ajax, Anita ook niet overigens, als hij Ajax verlaat om rechtsback te gaan spelen bij kick en rush club Newcastle, dan verdien je geen afscheid.

Wat betreft het afscheid van Jan, zou mooi zijn als Tottenham en Ajax elkaar ergens loten in de EL, dat zou een perfect moment zijn om waardig afscheid te nemen.

11 december 2012 om 13:37

Wat een onzin. Anita heeft zich jaren aangepast aan de scheve verhoudingen in de selectie. Jaren lang heeft Anita op een plek moeten spelen die voor hem persoonlijk niet de beste was. Daarmee heeft Anita zijn eigen ontwikkeling ondergeschikt gemaakt aan het team belang. En dan kom jij roepen dat anita niet weg moest gaan toen er een mooi avontuur zijn pad kruiste.....

11 december 2012 om 13:37

@ T Vermaelen: Hoe kom je er nou bij dat vd Wiel zich nooit 100 heeft ingezet voor Ajax? Deze man speelde altijd met super veel inzet, was regelmatig bij de aanval, vóór een goal werd gemaakt, betrokken en maakte zelf ook wel eens een goal.

Daarnaast volg je Anita niet volgens mij aangezien Anita een basisplaats heeft als verdedigende middenvelder! En ook al zou hij rechtsback spelen, wat dan nog? Hij was vorig jaar één van de 3 belangrijkste spelers bij Ajax die voor het kampioenschap hebben gezorgd. Daarnaast klaagde Anita nooit op welke plek hij speelde aangezien hij het liefst als verdedigend middenvelder speelt, speelde hij ook afgelopen jaren regelmatig op de backposities, puur in teambelang. Dus hij verdient zeker een afscheid!

En dan begin ik maar niet over Vertonghen, want iedereen weet dat hij een afscheid verdient!

11 december 2012 om 13:57

Een mooi avontuur financieel gezien, voetballend is het om van te huilen. Kun je beter CL spelen met Ajax dan middenmoot Engeland.

11 december 2012 om 14:02

Van der Wiel was voor 50 procent bezig met voetbal, 10 procent van z'n hoofd was in gedachte bij z'n rap matties, en 40 procent van Greg was tijdens een wedstrijd bezig met wat hij na de wedstrijd op twitter ging zetten. Die van der Wiel is toch niet met voetbal bezig man. Die 100 procent inzet heb ik niet gezien.

Anita heeft nu geluk met een paar blessures zoals die van Cabaye en Tiote, anders staat hij gewoon weer rechtsback hoor.

11 december 2012 om 14:07

Ja zo ken ik er nog wel een paar. Want 'supporters' als jij zijn voor 50% bezig met eigen (oud-)spelers afkraken, 40% denken dat ze leuk bezig zijn en voor 10% bezig met het er voor zorgen dat de echte fans onze club een slechte naam krijgen.

Van der Wiel deed wel zijn best, maar zat qua vorm in een mindere fase. Dat hij zich ook bezig houdt met mode en muziek wordt dan meteen als oorzaak aangewezen. Alsof die jongen met niets anders dan Ajax bezig mag zijn in zijn vrije tijd, ik en juist blij dat hij zich ook ontwikkelt op andere vlakken.

Zowel Vertonghen, Van der Wiel als Anita verdienen een afscheid. Hebben veel wedstrijden voor de club gespeeld, een belangrijk aandeel gehad in de twee laatste kampioenschappen en zijn jongens van de club. Zelf opgeleid en voor mooie bedragen vertrokken, zowel sportief en als financieel dus van waarde geweest voor Ajax.

11 december 2012 om 14:10

Qua vorm zat die al 2 jaar in een mindere fase, je moet je dan toch eens af gaan vragen of dit pure pech is of gebrek aan instelling.

11 december 2012 om 15:07

Of hij wist op het WK flink te pieken zoals het gehele Nederlands Elftal, maar weinig spelers hebben daarna voor langere tijd hetzelfde hoge niveau weten te halen.

Daarna heeft hij nog steeds alleraardigst gespeeld maar vonden we het opeens tof dat een nieuw talent zich liet zien. Van Rhijn, een hele talentvolle voetballer. Maar destijds (en nog steeds) een klasse minder dan Van der Wiel, alleen die had de schijn tegen.

Zie wat je wil zien, maar ik denk dat velen een vertekend beeld hebben.

Wat een held die Vertonghen! Nu is het de beurt van Alderweireld om zijn taak over te nemen in de verdediging, alleen vrees ik dat hij nog niet die status heeft om als leider op te treden.

Verder heeft Jan gelijk wat betreft het niveau van dit jaar en vorig jaar. Er zijn natuurlijk bepalende spelers weg gegaan zoals Suarez (eerste helft seizoen), Vertonghen, Anita en Janssen, die een bepalende rol kreeg in het laatste seizoensgedeelte.

Dit seizoen is het een groot experiment met veel debuterende, jonge en zelf opgeleide spelers. Vooralsnog vind ik het goed uitpakken gezien het resultaat. Ajax heeft dit seizoen de meest debuterende spelers in de Eredivisie gehad. Hopen dat Ajax de groeiende lijn kan vast houden en dan zullen we zien welke spelers opstaan en de leidersrol van Jan overnemen

Ik kan dus alleen maar hopen dat hij ooit nog terug zal keren. Helaas weten we nooit of dat ook echt gaat gebeuren. Kwestie van wederzijdse interesse en natuurlijk geld kan zulke scenario's in de weg staan. Zou weer eens leuk zijn als een ex Godenzoon weer eens echt voor goed terug zal keren (hoop niet dat Babel na een jaar weer vertrekt).

Mensen vergeten dat Vertonghen vorig seizoen voor de winterstop ook als een ongemotiveerde zoutzak speelde. Dus geef de huidige Ajax verdedigers dezelfde tijd voordat er vergelijkingen gemaakt worden.

Hoewel je natuurlijk wel kan zeggen dat Moisander en Alderweireld niet de potentie van Vertonghen hebben.

11 december 2012 om 12:48

Wellicht voelde hij zich uitgeleerd bij Ajax. Gezien de prestaties van Toby en Niklas hoeven zij dat voorlopig nog niet te voelen.

Toby heeft veel krediet bij mij maar Moisander geeft zelf al toe dat hij het niveau niet aan kan dus waarom mensen denken dat dat wel zo is, is mij een raadsel.

Bovendien is niemand in de selectie zo'n klootzak (op 't veld) als Jantje.

11 december 2012 om 12:58

Hetzelfde geld natuurlijk ook voor Vermaelen. Misschien was het bij Vermaelen nog wel erger, daar dacht echt iedereen dat hij de stap niet kon maken. Over Vertonghen werd hetzelfde gezegd. Beide houden zich echter goed staande maar waren in Nederland nooit echt constant. Hetzelfde geld bij Ajax voor Eriksen die ik denk bij United makkelijk mee zou kunnen ondanks zijn inconsistentie bij Ajax.

11 december 2012 om 13:07

Ik durf wel te stellen dat Vermaelen en Vertonghen allebei constante periodes hebben gehad bij Ajax. Denk dat het zo overkomt omdat andere om hem heen meer falen dan bijvoorbeeld bij de Spurs.

Sowieso is een individuele prestatie ook een verdienste van het team, waardoor verdiensten van het team, of beter gezegd gebrek eraan, invloed hebben op de individuele prestaties.

11 december 2012 om 13:21

Vermaelen werd ook constant op linksback gezet.

Vertonghen maakt best wat fouten hoor. Speelt overigens linksback. Bij Tottenham vinden ze hem op linksback beter dan centraal.

11 december 2012 om 14:08

Misschien moet je jezelf eens verdiepen in de club voordat je er je mening over geeft. Ze vinden hem niet beter op linksback dan centraal achterin. Hij staat daar nu eenmaal uit noodzaak omdat de eerste linksback al een aantal maanden geblesseerd is: Assou-ekotto. De back-up linksback van vorig jaar: Rose, die is verhuurd aan Sunderland voor dit seizoen. Bale is daar tijdelijk even geprobeerd (was vroeger een links-back), maar hem daar neerzetten is geen optie omdat hij onze beste aanvaller is. Het andere alternatief is een rechtsbenige rechtsback op links zetten: Naughton, maar die presteert daar niet, dus zetten ze Vertonghen daar helaas neer. Maar wanneer Assou-ekotto terug keert binnen een of twee weken, dan staat Vertonghen zo weer centraal achterin hoor als eerste keus.

11 december 2012 om 12:59

ik zou het anders verwoordt hebben maar als Jan zegt dat het lieve jongentjes zijn, is het wel opmerkelijk gezien hij dat zelf ook was. In zijn spel heeft hij het laatste half jaar grote stappen gezet, maar om nou te zeggen dat hij als een zoutzak speelde gaat wat ver. Verdedigend groeide hij het laatste half jaar enorm, aanvallend was hij altijd al sterk.

Alderweireld kan nog groeien als mandekker maar heeft natuurlijk niet het voetbal van Vertonghen. Dat heeft Moisander weer wel maar die is verdedigend bij vlagen lachwekkend. Dus je hebt volledig gelijk met je laatste zin. Ook jongens daarachter moeten nog teveel stappen zetten om in te kunnen schatten of ze het zelfde talent hebben als Vertonghen, helaas.

11 december 2012 om 13:19

Laat ik het zo zeggen, hij was zelfs minder dan Alderweireld toen. Zoals je terecht opmerkt, hij heeft pas in het laatste halfjaar grote stappen gemaakt. Leek wel herboren, zo goed. Ik denk dat hij vooral een concentratieprobleem had, en nog heeft trouwens.

Moisander zit echt aan zijn top inderdaad. Ik weet niet wat Ajax in de jeugd heeft rondlopen, maar zoiets moet toch wel op te leiden zijn?

11 december 2012 om 14:19

Denswil schijnt een enorm goede te zijn. Zelf ben ik (nog) niet zo onder de indruk. In de wedstrijd tegen Vitesse liet hij zich enkele keren veel te makkelijk afbluffen. Dat was echter wel tegen Bony, dus het zou kunnen dat hij het tegen een mindere tegenstander wel goed doet.
Je hebt ook nog Veldman. Dat is een exacte kopie van Moisander. Koppend niet sterk, technisch goed, niet heel snel en zwak in de duels.
Verder zal je de verhalen over Bazoer op VZ wel gelezen hebben.

Persoonlijk ben ik overigens niet ontevreden met de aankoop van Moisander. Dergelijke spelers (moisander, Vermeer, Blind, Aldeweireld, De Jong, Boerrighter) zijn spelers die niet snel zullen vertrekken, waardoor je kan bouwen aan een elftal dat als geheel kan groeien. Als je deze kern vervolgens aan vult met de betere talenten staat er gewoon een goed elftal.

11 december 2012 om 14:29

dat gebeurd ook wel hoor. Alleen als verdedigende centrale man zou Boilesen in het toekomstpakket zitten, via een instroom op links. Nou ja, 8 wedstrijden in 2 jaar geloof ik. Dat is gewoon een enorme tegenvaller.

Puur vanuit eigen opleiding heb je Denswil als (18 jarige linksbenige) voetballende verdediger, en Sporkslede (meer DMC maar toch zie ik er uiteindelijk een CV in) en Veltman wat meer als (rechtsbenige) mandekkers. Alleen zijn alle 3 nog erg jong, en zullen ze gewoon tijd nodig hebben, om niet te vroeg afgeschreven te worden. In die zin is Moisander opvulling, met al zijn beperkingen en zijn prijskaartje.

Over Alderweireld maak ik me trouwens wel een beetje zorgen. Als die niet veel strakker leert mandekken vrees ik dat Europese subtop de max is voor hem.

Het blijft een held! sympathiek, beetje bescheiden en een uitstekende verdediger. Op sommige momenten mis je hem gewoon echt...en hij heeft inderdaad gelijk, “het zijn wel allemaal lieve gasten.”, vorig seizoen had je nog wat echte mannen op het veld staan met Janssen, Vertonghen en in mindere maten Ooijer.

Verder zegt hij slim “Ik hoop ooit terug te keren.", veel andere spelers zeggen dat ze zeker terugkeren om dan vervolgens naar een andere club te vertrekken met als gevolg dat de fans dat niet op prijs zullen stellen, want ja de speler had het 'beloofd'. Niemand weet wat er in de toekomst gaat gebeuren vandaar dat het beter is om alle opties open te houden.

Ik vind het jammer dat Vertonghen veelal linksback speelt. Wel mooi om te horen dat hij zenuwachtig is als Ajax speelt, hoop het beste voor hem!

"deze ploeg is nog niet zo goed als die van vorig seizoen..." Sorry Jan, maar deze ploeg is misschien nog niet zo ver, maar er zit wat mij betreft veeeeeeeel meer potentie in dan in de ploeg/selectie van vorig jaar.

11 december 2012 om 12:50

Dat vind ik wel meevallen. Je hebt een Fischer en een Andersen die veel potentie hebben maar het verlies van Jan, Vurnon en Theo was wel zwaar.

11 december 2012 om 13:00

Het probleem is juist dat we net zo goed zijn als vorig seizoen en niet beter worden. Zo komen we nooit dichter bij Real die elk jaar 50 miljoen uitgeven. Als we Anita en Jan hadden behouden hadden we Real wel langer tegen kunnen houden en misschien wat meer kunnen afdwingen bij Borussia uit.

11 december 2012 om 13:04

Eens, dan hadden we zeker meer kans gemaakt.

Het is simpelweg pijnlijk om te zien. Of ze moeten verkocht worden om voor de financiën of ze willen zelf vertrekken. Vandaar snap ik de visie van Cruijff wel om constant nieuwe jongens klaar te hebben staan, zal de enige manier zijn om zulke zware jongens zo goed mogelijk op te vangen.

11 december 2012 om 14:17

Erg kortzichtig.

In mijn ogen hebben Veltman, Denswill, Dijks, Boccara, Sporkslede, Fischer en Andersen al minder of meerdere mate laten zien wat een enorme potentie ze hebben. Daarnaast heeft Serero nu ook wel laten zien dat we daar wat mee kunnen dit seizoen of volgend seizoen en zijn Hoesen en Sana aardige verassingen, die nog moeten groeien.

Als ik dit vergelijk met Ozbiliz, Ebicillio, Cvitanich etc. dan is dit nu al beter en met veel meer potentie. Als ik het vergelijk met Vertonghen, Anita en Theo, dan zijn ze in potentie net zo goed, zo niet beter, maar moeten ze daar absoluut nog naartoe groeien.

11 december 2012 om 14:27

Erg optimistisch.

In mijn ogen hebben Veltman, Denswil, Dijks, Boccara, Sporkslede en Andersen nog helemaal niets laten zien. Leuk dat je denkt dat ze veel potentie hebben, en dat hoop ik graag met je mee, maar tenzij je het ergens op kan baseren denk ik niet dat je op max 5 wedstrijdjes kan zien of iemand veel potentie heeft.

Serero was er vorig seizoen ook al, dus al niet meer relevant.

Wel knap dat je precies degene kiest die er vorig seizoen niets van bakten, maar spelers als Bulykin, Aissati, Lodeiro vergeet je voor het gemak maar even.

Ik hoop met je mee dat al die spelers toppers worden, maar voorlopig ben jij de enige kortzichtige hier als je nu al denkt te weten hoe goed deze spelers worden. Of je ziet het heel goed, kan natuurlijk ook.

14 december 2012 om 03:25

Ik zeg niet dat het allemaal toppers worden, omdat dat altijd afhankelijk is van meerdere omstandigheden. Maar de potentie die vooral Veltman, Denswil, Boccara, Fischer, Serero en Andersen hebben is enorm. Als deze jongens over 5 of 6 jaar bij de Europese top spelen, verbaasd mij dat niet heel erg. Dit baseer ik op de wedstrijden in de jeugd, wedstrijden in de nextgen series, beker en competitiewedstrijden (hoe weinig ook).

Sporkslede ontwikkeld zich enorm goed, net als Dijks. Al zie ik hun niet hoger komen dan een prima Engelse of Duitse club, maar geen Europese top. Niveau Anita. Ook heeft Ajax nog Mats Rits lopen wat een toptalent zou zijn, maar daar zie ik het niet in. Ook Dejan Meleg, die waarschijnlijk in januari komt, neem ik niet mee, omdat ik hem niet goed kan beoordelen.

Lodeiro, Bulykin en Aissati zullen nooit bij de Europese top komen als contractspeler. Van het team van vorig seizoen dacht ik dat alleen Eriksen, Vertonghen en Serero (en heel misschien Fischer, maar daar was ik nog niet helemaal uit) eventueel Europese top konden halen, waarvan ik Serero de meeste potentie toedicht. Vertonghen is inmiddels naar Tottenham en de toekomst zal uitwijzen of hij de Europese top haalt.

Naast dit alles heeft Ajax spelers gehaald die zich veel beter ontwikkelen dan verwacht, zoas Sana (alhoewel dat nu even afwachten is), Poulsen, Schone, Babel en Hoessen. Ook wil ik je er aan herinneren dat Vertonghen in de eerste helft van vorig seizoen heel erg zwak speelde. Pas in de laatste 15 wedstrijden heeft hij zich als de beste speler ontpopt. Ook speelt Eriksen nu beter, dan vorig seizoen. Al met al denk ik genoeg aanleiding om te zeggen dat Ajax nu gewoon veel talentvoller en veel meer potentie heeft als vorig seizoen.

De cijfers ondersteunen mijn betoog. Vorig seizoen kon Ajax niet winnen van Olympique Lyon, nu is er gewonnen van Manchester City. En nog zeer verdienstelijk gelijk gespeeld.

Als laatste. We zullen zien of ik kortzichtig ben of dat ik er kijk op heb

Ik ben ook altijd nerveus als ajax speelt.

Jan Vertonghen de eerste Amsterdamse belg

Beetje makkelijk scoren bij de Ajax-supporters dit.

Ik ben blij voor hem dat hij het zo goed doet bij Tottenham, tegen fysiek sterke spitsen heeft hij het alleen nog wel lastig.

11 december 2012 om 13:57

Ik weet niet hoevaak je spurs kijkt, maar vertonghen staat tegenwoordig vaak LB en bv gallas/caulker in het centrum. Hierbij staat hij dus vaak tegen de rechtshalf/buiten van de tegenpartij, die fysiek vaak vrij matig zijn maar vooral snel. En daar houd hij zich goed staande tegen. Komt nog eens bij dat hij ook steeds vaker rushes naar voren heeft waar de tegenstanders vaak moeite mee heeft.

11 december 2012 om 14:13

Loopt hij Bale dan niet gigantisch in de weg?

11 december 2012 om 14:15

Tegen die snelle buitenspelers heeft hij juist problemen, hij wordt er vaak uitgelopen en kan de voorzet niet tegenhouden (het is ook gewoon geen linksback). Fysiek sterke spitsen kan hij tegenwoordig juist wel aan, alleen in zijn allereerste PL wedsrijd had hij het wat lastig tegen Lukaku.

11 december 2012 om 14:34

Nee, die twee combineren juist heel goed samen, Vertonghen is een slimme speler, die weet wanneer hij wel en wanneer hij niet moet gaan. Verder is Bale ook geen linksbuiten die alleen maar op links blijft hangen, Bale komt vaak naar binnen toe.

Mooi om te lezen! Ik hoop dat ajax in de toekomst naar een systeem toe kan, waar niet alleen de talenten beter zijn dan nu en het systeem al kennen.. maar dat de oud-ajacieden als Verthongen, Sneijder, van der Vaart, Heitinga, N. de Jong gaan terugkeren om de ploeg van de nodige ervaring te voorzien.. dan krijg je een mooie mix van talenten en topspelers..

IK heb wel het idee dat Vertonghen een beetje verkracht wordt door Tottenham door hem op de linksback positie te zetten. Daar is hij toch wat minder aanwezig en kan hij zijn sterke punten niet echt goed benutten vind ik. Ik zou hem wel eens naast Gallas in het centrum willen zien.

Jantje Vertonghen, echt ajacied deze man is zo goed he ik vind hem echt fantastisch had natuurlijk wel een dipje bij ajax maar gelukkig was dat niet lang. Deze man was echt een paar maten te groot voor de Eredivisie. Het deugd me dat hij het goed doet in de PL. Mooi dat ie zegt dat als ie naar huis gaat dat hij dan naar A'dam gaat en niet naar Belgie.
Topvoetballer die Jan

Jan? Wanneer kom je weer een dansje met ons doen?

Jantje is een baas. Een echte Ajacied en Amsterdammer geworden, ja dit is makkelijk gezegd maar iedereen die vertonghen een beetje volgen weten dat hij dit meent. Net als dat ie zegt op terugkomen in de toekomst dat dat er wel inzit misschien, en dat mag ie toch wel zeggen. Oftewel hij weet iedereen zegt dat standaard praatjes maar mocht het zo uitkomen komt hij met alle liefde nog een tijdje voor Ajax spelen..

Hoog tijd voor een afscheid voor deze Amsterdamse Belg

Sympathieke gast en echte ajacied.

Hij heeft zich echt ontwikkeld tot een wereldverdedeger en denk dat hij zeker nog hogerop kan. Zonder Jan waren we vorig jaar geen kampioen geworden en we missen hem wel. Hopelijk krijgt hij snel een mooi afscheid.

Wat een held. Altijd welkom

Ajax mist Vertonghen zeker wel de hij zorgde ervoor dat er rust was in de verdediging, opbouwend was hij ook prima.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren