Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Gladbach ontkent contact met Ajax over Sulejmani

Laatste update:

Ajax is op de hoogte van interesse vanuit Duitsland en Turkije voor Miralem Sulejmani. De recordaankoop van de Amsterdammers beschikt over een aflopend contract en omdat hij deze verbintenis niet wil verlengen, moet hij in januari verkocht worden om een transfervrij vertrek te voorkomen. Besiktas en Borussia Mönchengladbach willen Sulejmani in de winter overnemen.

/

Ajax-directeur Marc Overmars zegt in De Telegraaf benaderd te zijn door deze twee clubs. "We zijn inderdaad op de hoogte van de belangstelling van Besiktas en Gladbach", bevestigt de sportbestuurder, die ook werd gepolst door SC Freiburg en een wintertransfer toejuicht. "Een vertrek in januari zou voor alle partijen het beste zijn." Het is niet bekend of de 24-jarige Sulejmani de geïnteresseerde clubs ziet zitten. In de wandelgangen wordt de Serviër ook in verband gebracht met Valencia, Bayer Leverkusen, West Ham United en Newcastle United.

Overmars wacht op een goed bod: "Wanneer de clubs over de brug komen, zullen we er altijd uitkomen. Dat is, denk ik, ook in het belang van Miralem. Als hij het komende half jaar wil voetballen tenminste. Hij komt niet voor in de technische plannen van Frank de Boer en ik verwacht niet dat dit snel zal veranderen. Maar als de clubs denken hem gratis op te halen, hebben ze pech. Er moet een transfersom worden betaald. Anders kan het laatste half jaar salaris er ook nog wel bij…"

Sulejmani maakte ruim vier jaar geleden de veelbesproken overstap van sc Heerenveen naar Ajax, dat bijna zeventien miljoen euro voor de dribbelaar betaalde. Sulejmani wist in Noord-Holland echter nooit de vorm te vinden die hij in Friesland had geëtaleerd en zal dan ook de boeken ingaan als een enorme flop. De twaalfvoudig international speelde op 31 oktober zijn laatste wedstrijd voor Ajax, het bekerduel met ONS Sneek, en staat op 103 competitiewedstrijden voor de club.

Update 14 december 09.20 uur - Gladbach ontkent contact met Ajax over Sulejmani
Volgens Marco Overmars heeft Borussia Mönchengladbach laten weten dat het belangstelling heeft voor Miralem Sulejmani, maar in Duitsland weet men van niets. Max Eberl, technisch directeur van Gladbach, ontkent in de Duitse media dat hij met Overmars heeft gesproken over een overgang van Ajax' recordaankoop. De sportbestuurder zegt verrast te zijn door de woorden van zijn collega, maar geeft niet aan of Sulejmani nu wel of niet in beeld is.

Hoeveel moet Ajax in januari vragen voor Miralem Sulejmani?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou, als ik Ajax was: ieder bedrag boven de 5 miljoen accepteren.

12 december 2012 om 07:54

Dat lijkt me wel zeker ja, een contract dat over een halfjaar afloopt, is zeker in Nederland niet zo veel waard. Afellay en Emanuelson zijn ook maar voor 2 miljoen ofzo vertrokken. Hopelijk komt er een club uit het oosten die wel die 5 miljoen wilt betalen.

12 december 2012 om 09:47

Beiden hebben meer dan 3 miljoen opgeleverd aan transfersommen. Dit moet met Sulejmani ook haalbaar zijn hoop ik. Vrees alleen dat het tussen de 1,5 en 2 miljoen gaat worden. Maar iets is beter dan niets.

12 december 2012 om 09:57

haha, het verschil is dat Affelay en Emanuelson wel iets gepresteerd hebben. 2 miljoen voor Suljemani is al een mega bedrag

12 december 2012 om 11:50

ben het helaaas eens met delano en temlin: deze gast gaat geen r**t meer opbrengen, omdat ie een halfjaar contract heeft en niks heeft gepresteerd.
Voor mij is dit de grootste miskoop die ajax ooit heeft gedaan en ik vind dat ie er nog makkelijk vanaf komt, als je ziet wat een hamdaoui bij jaajx heeft moeten doorstaan en deze hobbit...

12 december 2012 om 07:54

Ja dat sowieso, maar ik denk dat Ajax met minder genoegen moet nemen

12 december 2012 om 08:00

Ik denk dat je al blij moet zijn met twee miljoen.

5 miljoen gaat niemand betalen voor iemand net een half jaar contract, tel daarbij op dat sulejmani alleen maar salaris heeft getrokken en niets heeft gepresteerd om zijn prijskaartje waar te maken en overal bekend staat als een flop , is 2 miljoen nog royaal

Edit: mijn bericht is gericht naar choco kroko

Niet naar bvdp

12 december 2012 om 08:01

5 met 2 mogen ze blij zijn weg mister kleine pijntjes. En mister NOOIT waar gemaakt.

12 december 2012 om 08:15

5 miljoen voor een tribune klant uit de eredivisie? Half jaar contract nog? Wakker worden. Ze mogen blij zijn met ieder redelijk bedrag. Het zal hoogstens 2 miljoen zijn.

12 december 2012 om 08:55

Wat moet Gladbach eigenlijk met hem? Hermann is een klasse of 2 beter en Ring doet ook niks voor hem onder.

12 december 2012 om 09:17

Dat moet je ze niet vertellen. Dat zeiden ze een aantal jaren terug ook in het Fries maar toen wisten wij daar niets van

Sulejmani heeft het nooit echt kunnen maken bij Ajax. Het is voor beide partijen ook beter om uit elkaar te gaan. Ik vind het overigens niet eerlijk om Sulejmani de schuld te geven van het feit dat hij zoveel geld heeft gekost, want dat is natuurlijk niet zijn fout. Dat is de fout van ons bestuur (van toen) geweest. Die periode laten we gelukkig achter ons. Nu vooruit kijken en Sulejmani laten gaan.

Ik wens hem het allerbeste bij een andere club, welke dat ook gaat zijn...

12 december 2012 om 09:52

Ik geloof er eigenlijk ook helemaal niks van. Je hebt Hermann en daarbij wordt Marko Marin genoemd.

In de Duitse media lees ik ook helemaal niks over die "nieuws"

12 december 2012 om 08:35

Chocokroko, als er een club gek genoeg is om meer dan vijf miljoen voor deze overschatte speler dan zal Ajax echt niet twijfelen. Als Ajacied verwacht ik dat z'n transferbedrag niet meer dan twee miljoen euro gaat worden. In mijn ogen gaat en kan Ajax echt niet meer verwachten voor een speler die het nooit heeft waargemaakt in Amsterdam.

12 december 2012 om 09:35

Ieder bedrag boven de 2 miljoen accepteren. Hij heeft misschien wel 16 miljoen gekost maar staat nu niet eens in de basis, soms niet eens in de selectie(?). Voor een speler van Ajax die nog maar ene half jaar contract heeft en niet in de basis staat ga je niet zoveel geld voor neerleggen. Moeten denk ik blij zijn met 1,5 miljoen.

14 december 2012 om 11:00

5 miljoen? Eerder 5 ton, meer krijg je niet voor deze loser, met zijn waardeloze instelling.

14 december 2012 om 12:52

Ieder bedrag boven we 10 miljoen zou ik ook accepteren, maar ik denk dat 2 miljoen realistischer is.

5 januari 2013 om 23:54

ik als besiktasli fan hoef sulejmani niet we zitten al in crisses dus niet zo veel geld uitgeven

Tja, dit verlies moeten we gewoon nemen dat hebben we al vaak gezegd. Hopelijk kom er een club dit gek genoeg is om een paar miljoen neer te leggen. Ik ben benieuwd wat Ajax als transfersom in gedachten heeft. Goed dat hij vertrekt voor iedereen.

12 december 2012 om 08:41

Tja zelfs Sanders trok deze oude koe van 2008 uit de sloot om het PSV beleid te rechtvaardigen.

Blijft inderdaad een feit dat bijna 17 miljoen teveel geld was voor een speler die 1 jaar excelleerde bij een Nederlandse subtopper.

Wat iedereen wel vergeten is, is dat Sulejmani is gehaald als vervanger van Babel die 17 miljoen euro opbracht. Dus per saldo heeft hij nog geeneens zoveel gekost!!

Alleen heeft Ajax het (net als eigenlijk alle clubs in NL) nodig om te verdienen aan je verkoop versus inkoop en dat is hier dus zeker niet gebeurd, zeker als je zijn hoge salaris meerekent.

Al met al tijd om afscheid te nemen van een speler die maar één echt belangerijk is geweest voor zijn ploeg. De kwalificatiewedstrijd CL 2 seizoenen terug tegen Dinamo Kiev heeft hij het beslissende doelpunt gemaakt.

12 december 2012 om 10:30

Slaat helemaal nergens op dat Sulejmani per salso bijna niks gekost heeft omdat ajax voor Babel 17 miljoen kreeg, dat wil dus zeggen volgens jou dat Sulejmani 5 ton gekost heeft?

12 december 2012 om 21:26

Ik zal het je met een voorbeeld uitleggen.

als iemand een BMW heeft en deze voor 100.000 Euro verkoopt en er vervolgens een Mercedes van 125.000 voor terugkoopt, dan is hij per saldo 25.000 euro kwijt. Die auto kost wel 125k maar omdat hij zijn huidige auto voor 100k heeft verkocht moet hij 25k van zijn spaarrekening afhalen.

Is het nu beter duidelijk?

Dat Ajax teveel voor Mikki heeft betaald is duidelijk, maar ze hebben (in mijn ogen en veel mensen met mij) ook teveel voor Babel gekregen toen Liverpool hem kocht. En iedereen hoor je alleen maar over Sulejmani en men vergeet de voorgeschiedenis.

14 december 2012 om 10:02

Wat een onzin verhaal zet jij hier neer zeg.....
Om maar in de domme vergelijkingen te stappen.
Als een bedrijf een jaar 3 miljoen verdiend en 4 jaar later 3 miljoen verlies heeft ga je toch ook niet zeggen dat het per saldo goed is?

Sowieso vergelijk je nu een verlies die je nu uiteindelijk moet nemen met een verkoop van 4 jaar geleden en dan praat je over saldo, dat is bijzonder te noemen.
Als nederlandse clubs probeer je met de verkoop ook een stuk van het salaris goed te maken.
Suljemani komt ook nog uit de tijd dat de salarissen veels te hoog waren.

Hoe dan ook, je kunt dit niet goed praten. En dan dat kinderachtige voorbeeld waarbij je net doet als fanaticus dom is slaat helemaal nergens op...

Op de één of andere manier is Ajax daar altijd ontzettend goed in...spelers op een dood spoor met een kort contract toch nog wat miljoenen voor vangen.

12 december 2012 om 08:16

Zoals? Ze maken altijd verlies op zulke spelers dus goed doet geen enkele club dit.

12 december 2012 om 08:40

Ztuurlijk maken ze op Sulejmani verlies. Maar het is toch knap om spelers die over bijna gratis de deur uitlopen nog geld voor te vangen. Goed voorbeeld van der Wiel, hhebben ze nog een aardige som voor gekregen.

12 december 2012 om 09:02

Vertonghen - 12 miljoen euro
Vd Wiel 6 miljoen euro
Stekelenburg 6-7 miljoen euro

12 december 2012 om 09:36

Het verschil bij die spelers is dat ze allemaal een basisplaats hadden, met van der Wiel soms uitgezonderd. Sulejmani heeft dat nu niet meer en kan zich bij Ajax dus ook niet bewijzen. Denk dat ze blij moeten zijn met 1,5 tot 2 miljoen. Meer is die echt niet meer waard.

12 december 2012 om 09:57

@hugoboss Vertonghen en Stekelenburg op een dood spoor? Wellicht heb ik dan een andere kijk op de spelers want volgens mij speelde die jongens alles en waren ze de toppers bij Ajax

Gewoon 1/2miljoen vragen en dan weg doen.
Veel meer ga je denk ik toch niet vangen.
Sulejmani gaat je toch geen kampioen maken.

12 december 2012 om 09:49

Sterker nog, ik denk dat als je een ton of vijf vangt je hem al van de hand moet doen. Wanneer hij toch niet wordt gebruikt is hij zo goed als nutteloos. Meneer strijkt ook nog eens een vorstelijk salaris op waar je ook liever vanaf bent, dus dat is een extra reden voor de verkoop en een manier waarop je nog wat kosten bespaard.

Waar Sulejmani heen gaat zal me een worst wezen, ik ben een beetje klaar met deze speler. Onnoemelijk veel krediet gehad bij trainers en supporters maar het nooit laten zien. Structureel te zwaar terug komen van vakantie, niet als een topsporter leven maar wel een riant loontje opstrijken. Wanneer het even tegen zit en hij zijn zin niet kreeg kwamen de kreten als 'jol wil mijn carrière kapotmaken'. Of dat gezeik van hem onlangs over zijn situatie en de wijze waarop hij Eriksen daarbij betrok. Dit terwijl hij deze zomer zelf de kans kreeg om óf bij te tekenen óf te vertrekken. Meneer koos ervoor lekker te blijven zitten op de tribune en nog even een deel van zijn dikke salaris op te strijken...

Een van de grootste miskopen uit de historie van Ajax, ik ben blij als hij weg is!

Hahah denk niet dat het 5 mil word..br Denk rond de 1-2 miljoen, hij speelt niet, en als hij speelt speelt hij slecht.. De enigste reden om nog geld voor hem te betalen is dat hij bij Heerenveen heeft laten zien dat hij wel kan voetballen!

strik er rond en prettige kerstdagen!!!!

Vorig jaar niet eens zo gek, 11 goals in 22 wedstrijden. Zou me niks verbazen dat als ie fit wordt bij zn volgende club daar weer de sterren van de hemel gaat spelen.

12 december 2012 om 09:39

Inderdaad. Het is één van de beste voetballers van Ajax, ben ervan overtuigd.

12 december 2012 om 12:32

een van de beste voetballers zeker bij Ajax. Jammer dat hij niet rendeert in dit systeem ik zie hem nog best slagen als hij naar een andere club gaat waar zijn kwaliteiten wel optimaal gebruikt worden.

En dan te bedenken dat deze speler ze 18 miljoen heeft gekost en altijd het meest verdiend heeft van de spelers... deze jongen hoeft nooit meer te werken. Ook een beetje vreemd dat Frank de Boer hem nu helemaal niet meer opstelt alleen als de nood zich aandoet. Maar dan heeft ie geen wedstrijdritme en vertrouwen en dan is Sulejmani op zijn slechtst. Sulejmani moet elke week spelen en veel vertrouwen krijgen van een trainer anders gaat het koppie hangen. Iedereen kan zich nog het moment naar voren halen dat ie door de eigen fans werd uitgefloten omdat ie geen inzet toonde bij het terugwinnen van de bal bij balverlies. Even later scoorde die... hij kan het dus wel alleen moet alles nog op de juiste plaats vallen en alles meezitten. Vorig seizoen had ie een redelijk seizoen tot ie geblesseerd raakte. Was ie clubtopscorer met 11 doelpunten... (die maakt messi in 4 wedstrijden maar goed) Jammer dat ze zo veel voor hem betaald hebben maar dat is al vaak genoeg gezegd. Dat is een dure les geweest voor iedereen. Je gaat niet 1/4 van je begroting besteden aan 1 speler. Dat geld verdien je nooit meer terug. Nu zit je met noodoplossingen zoals een Sana die het niveau nog niet aankan. Dan is Lukoki, eigen jeugd nog steeds beter.

12 december 2012 om 08:28

Alles is hier eigenlijk al over gezegd maar goed: Dat transferbedrag werd wel in een hele andere markt betaald. Op dat moment vond ik het ook wel wat hoog maar aan de andere kant had Ajax toen (voor eredivisie begrippen en op papier) wel een droom voorhoede.

Dat Sulejmani het niet heeft waargemaakt is achteraf duidelijk. Toen echter was het wel een dure maar ook zeer goede aankoop.

Dat de Boer hem niet meer opstelt vindt ik alleen maar logies. Waarom zou hij hem moeten opstellen....om hem ritme te geven zodat hij over een aantal wedstrijden weer presteert...wat is zijn rendement dan? Een aantal wedstrijden bagger dan een aantal redelijk en vervolgens is hij weg... Nee dan is het in mijn ogen toch beter om die spelers op te stellen waarmee je (na verwachting) ook volgend jaar weer door gaat. Laat die zich dan maar ontwikkelen. En Sana...is het niet nog een beetje te vroeg om daarover te oordelen? Spelers hebben bij Ajax vaak aanpassingstijd nodig. Bovendien weet je niet wat de gedachte achter die transfer is geweest. Misschien hebben wij wel hogere verwachtingen van Sana dan dat de technische staf ooit heeft gehad.

12 december 2012 om 08:42

Een andere markt of niet als het 1/4 van je begroting is is het gewoon niet gezond.
Maar ja van basten kreeg cart blanche op dat moment en die wilde het talent van de eredivisie ophalen bij ze huidige club heerenveen. Ik schrok toen ik het bedrag hoorde dacht dat het niet waar was. Terwijl je ook blij was met het talent want naar ajax kwam.
Feyenoord had toen ook interesse en bijna elke Feyenoorder baalde dat ie naar Ajax ging. Dit zou immers betekenen dat Ajax het volgende seizoen wel kampioen zou gaan worden met Suarez en Sulejmani het droomkoppel. Niks is minder waar. Het liep uit op toch wel een teleurstelling. Frank de Boer weet ook: 1 speler maakt je geen kampioen maar het team. Kijk maar naar Suarez. Met Suarez geen kampioen maar wel 35 goals. Zonder Suarez 2 keer op rij kampioen en ajax levert geen topscorer.

Sana moet gewoon de tijd krijgen volgend seizoen. Zich helemaal kunnen aanpassen. Hij heeft de zweedse liga er al op zitten. Misschien keert ie na de winterstop wel weer fris terug zoals ie zijn eerste wedstrijd starte. Alles beter dan teveel geld uitgeven aan bijvoorbeeld Assaidi die dan ook nog eens teveel wil verdienen. En na de winterstop heb je als het goed is ook weer Sighthorsson terug en bijvoorbeeld die kleine Serero. Het zou wat zijn als Sighthorsson in de 2e seizoenshelft 1 op 1 loopt qua doelpunte gemiddelde.. Als je dan geen kampioen wordt.

12 december 2012 om 10:12

De Boer kon er ook voor kiezen om Sulejmani wel te laten spelen. Dan zou je nog een mooi bedrag kunnen vangen voor hem in de winterstop. Nu moet Ajax duimen dat er een club komt die geld wil betalen voor Sulejmani, en ik acht de kans daarop heel klein. Want zeg nou eerlijk, zou jij het slim vinden als jouw club een paar miljoen zou neerleggen voor een speler die al maanden de bank mag warm houden?

12 december 2012 om 11:21

@carsi14
Dat klopt, dat is inderdaad een mogelijkheid om een de transfersom op te krikken. Maar de winst zou echt beperkt zijn. Sulejmani heeft nu een waarde die gebaseerd is op zijn contract duur en op het door hem getoonde spel van de afgelopen jaren. De kwaliteit van zijn spel zou echt flink omhoog moeten wil hij op die manier zijn marktwaarde met enkele (bv 2 miljoen) laten toenemen. Dat is echter niet erg realistisch.

Maar goed...stel dat Sulejmani in de afgelopen wedstrijden een echt hoog niveau haalde. Hij gaat dan voor 2 miljoen meer weg. Een club zal nl ook rekening houden met de restduur van zijn contract. En Ajax had daar bovenop misschien wel van Vitesse gewonnen. Het maximale voordeel te halen door Sulejmani op te stellen is daarmee 2 miljoen en enkele punten.

Daar staat tegenover dat de huidige speler op Sulejmani's positie (boerrichter of Fischer) niet de stappen had kunnen maken die hij nu gemaakt heeft. Die stappen werden nl door het opstellen van Sulejmani uitgesteld en kunnen ze het hele seizoen niet meer inhalen. Die punten die ze door Sulejmani wel haalden zouden ze dus ook weer verliezen omdat die ander speler zijn leercurve naar achter gezet is en daardoor dit seizoen minder kan groeien.

De Boer moest zich dus afvragen hoe groot de kans is dat Sulejmani zo veel beter speelt dat zijn marktwaarde toeneemt. En of de evt waarde vermeerdering opweegt tegen het minder ontwikkelen van een speler die je wel nog hebt (omdat die langer op de bank heeft gezeten) en het signaal dat je naar de andere spelers afgeeft.

Ik denk dat de Boer een goede keuze heeft gemaakt.

Ik ben benieuwd waar hij naar toe gaat. Het zal wel weer een speler zijn die het bij een andere club weer top gaat doen.

Wat mij verbaasd is dat iederen hem af lijft kraken, maar op welke positie stond hij bij sc Heerenveen?

Linksbuiten, bij Ajax heeft hij bijna alleen maar op rechts gestaan en nooit een keer langere tijd op links.

Sulejmani is door al zijn trainers misbruikt, eerlijk is eerlijk. Die jongen kan echt wel voetballen. Je zag het in het begin van zijn Ajax tijd ook, toen lukte het in de Arena niet, maar bij de nationale ploeg nog wel.

Hij leeft straks helemaal op en dan krabben de beleidsbepalers zich achter de oren, mark my words!

12 december 2012 om 08:27

Sulejmani heeft bij Heerenveen altijd als tweede 'zwervende' spits gespeeld. Achter Sibon die voor hem de ballen vast hielt en kaatste. Heerenveen speelde in die tijd 4-4-2 met op de vleugels Pranjic en Beerens. Dat hij als linksbuiten heeft gespeeld is lariekoek.

Sulejmani kan helemaal niet renderen in een 4-3-3 systeem. Hij heeft te weinig lengte en fysiek om in de punt te spelen. En is te doelgericht om als buitenspeler te spelen.

12 december 2012 om 08:52

Pranjic stond achter hem op een 3 mans middenveld, Beerens rechts, Sibon in de punt.

Er is indertijd nog geopteerd om Pranjic te halen omdat Miralem niet rendeerde. Dan had men de tandem op links van sc Heerenveen, dus hoe jij daarbij komt is mij een raadsel.

Zelfs Koevermans is daarvoor gekomen, type Sibon was de achterliggende gedachte! Hilarisch achteraf!

Dat hij vanaf de linkerkant veel naast Sibon kwam te spelen ok, dat heet vrijheid, iets wat hij bij Ajax niet kreeg en als hij het kreeg was het op rechts, totaal niet zijn positie!

Ik vind 2miljoen al genoeg voor sulejmani

Sulejmani is voor mij illustratief voor het vorige beleid. Een speler die Ajax zelf had moeten halen toen ie 17 was. Maar het bestuur wilde alleen directe versterkingen halen voor het eerste elftal en had geen geduld. Terwijl de bestuurders in Heerenveen hun lul uit hun broek lachen.

Iets wat ze nu wel doen met allerlei top-jeugd spelers uit Europa. Met Fischer, Andersen en straks weer Meleg halen ze potentiele toppers binnen voor een prikkie om ze over een jaar of 4 á 5 weer te kunnen verkopen voor het tienvoudige. En tuurlijk lukt dat niet bij iedere speler die je opleidt of haalt maar bij velen wel.

Iedere bestuurder bij Ajax moet een poster van Sulejmani op z'n kantoor hangen met het dikke prijskaartje erbij. Om zo te voorkomen dat dit soort aankopen nooit meer gedaan mogen worden.

Ik zou 4-6 vragen.. bij veel interesse krijg je miss 5 miljoen.. anders voor 2-3 laten gaan en 0,9 miljoen salaris besparen..

12 december 2012 om 09:11

haha 4-6?
met alle respect Sullemani is al jaren niet in vorm, je mag al blij wezen met 2 mill.
Affelay ging bijvoorbeeld weg voor 2 mill, een speler die in topvorm was en ontwikkeling toonde.
Sullemani ontwikkelt zich aleen in de breedte

12 december 2012 om 09:53

@psvf4n: Al jaren uit vorm? Vorig jaar in 32 duels 12 keer gescoord. Toch niet heel erg slecht voor een vleugelaanvaller.

Sulejmani heeft zijn talent wat hij liet zien bij Heerenveen nooit kunnen evenaren bij Ajax dat is het probleem geweest. Ajax moet gewoon het verlies nemen en hem verkopen is voor alle partijen beter en Sulejmani kan begin volgend jaar dan weer spelen.

Jammer dat het nooit een succes is geworden had nog steeds vertrouwen in die jongen bij Ajax.

12 december 2012 om 12:34

22 duels 12 keer gescoord. Dat zijn primastatistieken voor iemand die op de vleugels speelt. Een Marc Overmars heeft er nooit zo veel gemaakt in zijn Ajax tijd.

12 december 2012 om 09:59

Je kunt vragen wat je wilt maar misschien wakker worden 4-6 miljoen voor een tribune klant die nog 6 maanden een contract heeft. Max. 1.5 miljoen.

12 december 2012 om 11:22

Ja natuurlijk krijgen wij er geen 4-6 miljoen voor maar wat moet ajax dan doen ? als ze nu 2 miljoen vragen dan weet je net zo goed als mij dat ze dan rond de 1 miljoen uitkomen of zelfs nog lager. Dus gewoon hoog inzetten en hopen dat we er nog 2 of 3 miljoen euro er aan overhouden !

Mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar ben er nog steeds van overtuigd dat hij één van de beste voetballers is van deze Ajax-selectie. Hij scoorde de een na de andere wereldgoal aan het begin bij Ajax. Het enige wat hem dwars zit, en voor de supporters ook, is zijn instelling.
Hij loopt vaak een beetje ongemotiveerd over het veld. Althans dat lijkt zo.
Want hoe je het wendt of keert, hij is toscoorder geworden van Ajax vorig seizoen..weliswaar met 11 goals, maar hij heeft toch een belangrijk aandeel in het kampioenschap gehad. Ook zitten zijn blessures altijd tegen, erg balen voor deze toch nog pas 24-jarige jongen.

Het ergste is nog dat hij afgeschreven word op zijn +/- 16 miljoen euro waarvoor hij gekocht is. Hij heeft hier totaal niks mee te maken. Dat op hem de sticker 'toptalent' word gezet is helemaal aan de media en de clubs zelf te danken. Want áls hij een miljoen of 3 gekost had, hoorde je geheid niemand zeuren.

Strik er om en gauw wegsturen en daarna nooit meer aan terug denken net als die gewldige andere flop aankopen van van de boog e? Van basten en consorten

Ik denk, dat je heel erg blij mag wezen met 1 miljoen en dan ben je ook nog het salaris kwijt.
Lijkt me een goede deal.
Wel realistisch blijven in deze tijden en zeker met deze situatie.
Het is een goede speler, maar Ajax wil van hem af en de speler wil niet bijtekenen.

Het zou voorbeide partijen goed zijn, dan kan sulymani weer spelen en ajax is van een salaris weer af en kunnen die weer gebruiken voor eventueel nieuwe aanwinst of voor de jeugd.

Strik erom en wegwezen!. Nu staat Boerrichter aan die kant, maar denk dat Lucas Anderson net zo groot als eriksen / fischer kan worden, alleen aan de rechter kant. Dus geen man overboord als Suljemani vertrekt

Wauw ik ben verbaasd dat clubs zoals Besiktas en BMG interesse hebben voor Sulejmani. Beiden zijn nog redelijk grote clubs. Ik denk dat Ajax blij mag zijn als ze nog 2 miljoen weten te krijgen voor Sulejmani. Ik denk niet dat ze meer dan 2 mil voor hem krijgen.

12 december 2012 om 10:07

De interesse van Besiktas is logisch. De club zit in een financiële crisis en richt zijn vizier op jonge, goedkope spelers. Sulejmani voldoet aan beide criteria, dus staat hij ook op het lijstje.

Hij had eerder verkocht moeten worden. Is waarschijnlijk gehaald omdat hij soms de potentie van het niveau Iniesta liet zien. Maar niemand, vooral hijzelf die daar ook maar 10% van uit heeft gehaald. Ze wilden of een wereldteam samenstellen of verwachtten dat Chelsea, Barca of Bayern zich 2 jaar na zijn aankoop zouden melden, dat kan mislukken maar haal zo'n rotte appel dan gelijk weg. Tijdens de inhaalrace van vorig jaar nog een paar goede wedstrijden gespeeld, volgensmij heeft Ajax veel meer aan spelers als Fischer en Boerrigter.

Overmars kan wel dreigende taal spreken, als er geen bod komt in de winterstop, kunnen we hem in de zomer gewoon gratis overnemen. Dus ik zou nog niet zo zeker van mijn zaak zijn.

En wat is een 'goed bod'? Voor iemand die het afgelopen halfjaar nauwelijks wedstrijden heeft gespeeld en een aflopende contract heeft. Dan mag Ajax al blij zijn met 2 miljoen, als er al een bod komt. En ik denk echt niet dat die komt. Sulejmani moet dan fit geraken en voor je het weet is het seizoen al over. Dan heb je 2 miljoen verspild aan een niet fitte speler.

13 december 2012 om 03:16

Broeder , ik hoop van harte dat hij niet komt . Gellukig is het alleen maar een interesse , ik hoop eerder op de transfers van gokhan suzen en vooral nene . Niet deze overschatte speler die al lang droog staat . Als we iets willen forceren in de tweede helft van de competitie hebben we goede spelers nodig .

Wat een poll, Sulejmani heeft geen restwaarde meer, je mag blij zijn met een miljoen.

Lekker naar Turkije gaan, hele dag op het strand liggen, uitgaan, doner eten en een paar keer achter het balletje aanhobbelen. Past wel bij de topsportmentaliteit van Sulejmani. Tot ziens.

Met dank aan Marco van Basten. Had van Basten hem destijds voor 5 miljoen gehaald was er niks aan de hand geweest. Maar zo zie je dat de laatste jaren onder het bewind van Van Basten en Jol veel verlies is gemaakt. El Hamdaoui en Sulejmani gaan in de boeken bij Ajax als grootste miskopen aller tijden. Ik denk dat Ajax blij moet zijn als ze nog 2 of 3 miljoen kunnen krijgen voor sulejmani. Gelukkig staat er nu een degelijke organisatie met een goed plan om geen dure investeringen te doen. We moeten het accepteren dat Sulejmani een flop is geworden in Amsterdam. Maar over paar jaar zijn we dat weer vergeten. Gelukkig staan er jongens op zijn positie te trappelen en dicht tegen het niveau aanzitten. Sulejmani bedankt voor je diensten en veel succes verder in je carriere!

12 december 2012 om 12:37

Het is wel heel erg makkelijk om van Basten hier de schuld van te geven. Iedere Ajacied droomde van een aanval met: Suarez - Huntelaar - Sulejmani toen der tijd. Er werd gewoon om geschreeuwd dat hij gehaald moest worden. En daarbij kwam ook nog dat ajax hevige concurrentie had van andere clubs die hem ook wouden halen. Kon me herrineren dat AZ 12 miljoen had geboden.

Het is gewoon een geweldige aankoop geweest die helaas helemaal verkeerd heeft uitgepakt.

13 december 2012 om 11:17

Tsja, feit is wel dat er een absurde bedrag is betaald voor nederlandse begrippen. Spelers als Suarez, Huntelaar hadden destijds op jonge leeftijd al herkend moeten worden door Ajax. Zelfde met Sulejmani. Marco van Basten dacht een beetje de Europese topclubs na te doen om dit soort bedragen neer te tellen. De doodsteek van Van Basten blijft gewoon dat hij niet naar Johan Cruijff heeft geluisterd. Had hij dat gedaan was het nog misschien goed afgelopen met hem als trainer. Maar hij wilde zijn eigen weg inslaan...prima!! Zo zie je nu wat er van de trainer/coach Marco van Basten is gekomen. Hij heeft geluk gehad met het Nederlands elftal omdat hij top spelers omzich heen had. Maar bij Ajax heeft hij geen enkele speler beter kunnen maken en bij Heerenveen zie je dat nu ook. Iemand van de Ajax school wat van Basten was had beter moeten denken in zijn tijd bij Ajax.

Bestuur van Ajax let op. Laat dit een levensles zijn voor Ajax. Bedankt en we zullen het nooit nooit vergeten.

Er wordt nergens over Sulejmani gesproken bij Gladbach. De enige die eigenlijk genoemd wordt is Marin (ookal lijkt dat nog niet heel betrouwbaar). Lijkt me een mooi verhaal om de waarde op te krikken dus.
Als invallers heb je met Hragota en Cigerci al genoeg spelers die waarschijnlijk een stuk goedkoper zijn (en misschien wel niet onder doen voor Sulejmani). Lijkt me dus totaal overbodig.

12 december 2012 om 11:19

OFF : Mooi stukje. Net boven gelezen of niet?

Maar het klopt als een bus wat je schrijft.

Maar Cigerci is toch geen buitenspeler.

12 december 2012 om 12:01

Neehoor, lees nu pas dat jij het ook schrijft. Lees zelf altijd de Duitse kranten en volg de Bundesliga (en vooral de 2. Liga) beter dan de Nederlandse competitie. Dus zo gek is het toch niet dat we op hetzelfde uitkomen?

En wat betreft Cigerci heb je helemaal gelijk, heb hem een wedstrijd onverdienstelijk op links zien spelen en dat deed hij niet onverdienstelijk! Maar is van zichzelf blijkbaar centraal (net even opgezocht haha). Ring/rupp zijn natuurlijk de twee anderen nog.. (neemt dus niet weg dat ze genoeg alternatieven hebben).

12 december 2012 om 12:22

Was ook maar een geintje :-)

Nee voor BMG zou hij niet verkeerd zijn vooral omdat hij "goedkoop" is en nog erg jong.

12 december 2012 om 13:15

Daar heb je wel gelijk in. Zou als linksbuiten misschien wel op kunnen bloeien, dat zou niet verkeerd zijn. Ben alleen benieuwd of Sulejmani zich zou kunnen schikken in een rol als bankzitter en evt. Poka/el spelen. In ieder geval voor dit deel van het seizoen.

Lijdt aan overgewicht, houdt wel van een feestje, heeft al jaren helemaal niets gespresteerd, heeft een veels te hoog salaris, heeft bewezen dat hij geen topsportmentaliteit heeft, geen doorzettingsvermogen, geen betrokkenheid bij de club, altijd geblesseerd.

Die komt dus naar Turkije, het land van mislukte voetballers.

12 december 2012 om 14:43

Ik weet het niet hoor maar het kan ineens weer gaan draaien met Sulejmani en voor Besitas zou het gewoon een jonge goedkope speler zijn met veel talent. Wij doen niet meer van die dure transfers zoals Quaresma en zullen steeds meer jonge mensen in de basis gooien. Ik denk dat Besiktas hem dan een salaris rond de 1-5 miljoen zal uitbetalen en wij hebben een goede speler erbij.

Ik heb thuis nog een grote strik liggen....
On: hoop dat Ajax er tussen 1 en 2 miljoen voor krijgt. Meer zit er niet in ben ik bang.
Toch jammer, hij leek 2 seizoenen geleden de weg naar boven weer te hebben ingeslagen.

Ondanks dat hij niks bij Ajax heeft laten zien (mede, omdat hij ook niet altijd de kans meer kreeg), vind ik het nog steeds een hele goede speler. Als je eens naar zijn interland wedstrijden gaat kijken, dan zie je een andere Sulemani. Dan zie je echt een voetballer die heel erg goed is.

Als ik Gladbach was had ik hem direct gehaald, zeker als je weet dat hij eigenlijk niks kost.

12 december 2012 om 12:02

hoho ff wachten hoor.. omdat ie de kans niet meer kreeg????? Das pas de laatste helft van het seizoen zo, daarvoor kreeg hij steeds weer een kans toe en elke keer verknalde hij het. Als je het mij vraagt zou geen een verstandige club hem halen als hij dezelfde salariseisen houdt, mocht hij die laten zakken is het een ander verhaal. Maar ff serieus, die man heeft een zee aan kansen gehad, maar is en blijft bij ajax een prutser.

Ik zou m laten gaan voor een king deal... maar ik denk dat ze vanaf 1 miljoen al alles in overweging moeten nemen

Als Sulejmani maar een half jaar contract heeft dan moeten Besiktas en Gladbach proberen om een zo laag mogelijk bedrag hem op te halen. Gewoon 200.000 bieden en graag of niet. Anders wachten tot ie transfervrij is.

12 december 2012 om 12:39

Denk je dat het zo makkelijk gaat in de voetballerij ? Dan gaat Sulejmani gewoon naar de lachende derde en dan zitten Besiktas en Gladbach zonder de speler die ze graag wouden halen.

Sulemani, zeer goede voetballer alleen verkeerd gebruikt. Bij Heerenveen een absulute topper en ook in het nationale team. Hij is nog jong dus kan nog steeds een topper worden. Ajax moest en zou in die tijd alles halen wat er maar even boven uit stak. Nu doet ajax het met eigen krachten en betalen in elk geval geen hoofdprijs meer omdat dit niet past daar waar Ajax naar toe wilt.

Ik denk dat Sulejmani bij één van deze 2 clubs weer helemaal gaat opbloeien. Soms doet een nieuwe omgeving wonderen en ik denk dat het met Sulejmani ook het geval is. Hij moet naar een club waar de trainer echt vertrouwen in hem heeft.

Bij elke stuiver boven de 2 miljoen mogen ze hem van mij desnoods op de brommer er naar toe brengen

Mooi nieuws dit, Sulejmani is een goede voetballer maar bij Ajax komt het er niet echt meer uit, bovendien past het ook niet in de filosofie om hem nu te laten spelen, terwijl er grote jonge talenten aankomen, ik zeg als er een 5 miljoen of hoger wordt geboden strik erom doen en doei Sulejmani.
Fischer, Andersen, Lukoki en ook Sana staan klaar, Babel en Boerrigter nog nagelaten.

Het is jammer dat sommige mensen zo reageren over Sulejmani. Ik heb het al vaker gezegd, natuurlijk heeft hij niet goed gepresteerd. Had hij meer inzet moeten hebben en gewoon er vol voor blijven gaan, maar jongens, als Sulejmani maar 5 ton had gekost had niemand zo gereageerd.
Nogmaals, Sulejmani kan er niets aan doen dat er voor hem 16 miljoen is betaald, dat mag je de directie aanrekenen. En ik zeg niet dat Sulejmani er niets aan kan doen, maar om de schuld alleen maar op hem af te schuiven is natuurliijk ook krom.

Ik denk dat hij er echt nog wel komt bij een nieuwe club en dat gun ik hem ook van harte. Hij heeft Ajax ook kampioen gemaakt vorig seizoen met zijn doelpunten en assists.

Het is helaas geen succes gebleken met deze meneer en ik denk dat Ajax het beste het hoogst geboden bedrag moet accepteren en verder gaan.

Na twee Cl-avonturen is deze misstap hersteld. Er zijn genoeg spelers in de Ajax selectie die Sulejmani vervangen en minstens niet zo duur zullen zijn, zowel salaris als zijn toen veel te hoge aankoopbedrag.

Ongekend slechte aankoop gebleken. Maar dat verhaal is bekend. Ik zie voor deze jongen max. 1 miljoen betaald worden in de winter, die andere clubs zijn ook niet gek.

In mijn ogen kan Ajax nu ongeveer iets rond de twee miljoen euro krijgen voor Miralem Sulejmani, maar eerlijk gezegd ben ik al blij als Ajax nog geld voor hem krijgt, want hij heeft het totaal niet waar gemaakt en als hij transfervrij weggaat, dan is het gewoon 17,9 miljoen weggegooid geld plus zijn salaris.

Maar ik ben wel blij met het nieuwe beleid van Ajax, dit beleid is vele malen beter dan vier jaar geleden toen gewoon bijna elke bedrag wat elke club vroeg ook nog werd betaald.

In mijn ogen moet Ajax 'n paar spelers gaan verkopen die in mijn ogen niet meer nodig zijn, dat zijn in mijn ogen Miralem Sulejmani, Lorenzo Ebecilio en Eyong Enoh. Want deze drie spelers voegen helemaal niks toe aan Ajax.

In de plek van Sulejmani kan Ajax proberen om Lucas Andersen klaar te stomen, in de plek van Ebecilio kan Ajax beter Viktor Fischer 'n kans geven (fischer maakt het tot nu toe wel waar, waardoor Ebecilio buiten boot valt) en op de positie van Enoh heeft Ajax Christian Poulsen, Lasse Schöne (kan daar spelen), Fabian Sporkslede en Ilan Boccara.

Van de laatste twee hoop ik dat ze voor volgend seizoen klaargestoomd worden in de plaats van Poulsen.

12 december 2012 om 16:41

Eigenlijk is het kopen van Sulejmani een goede les geweest voor Ajax, Je ziet nu dat ze gerichte aankopen doen voor het 1e elftal & jeugd, en veel geld uitgeven doen ze ook niet. Het huidige beleid van Ajax zal in de toekomst zijn vruchten afwerpen toekomstige toppers zoals Eriksen, Fischer zullen voor grote bedragen worden verkocht.

12 december 2012 om 17:41

Ja, het kopen van Miralem Sulejmani is inderdaad een goede les geweest voor Ajax, maar ik vind dat wat er met Ajax en Sulejmani is gebeurd, 'n wijze les is voor alle Nederlandse clubs, want ik zie clubs nu niet meer zo gauw voldoen aan de vraagprijs van 'n club.

En het beleid dat Ajax nu heeft, daar ben ik heel blij mee, want daardoor functioneert zowel de eerste elftal als de jeugd goed.

Het is beter voor beide partijen dat ze uit elkaar gaan. Als Ajax geluk heeft vangen ze nog een leuke bedrag voor Sulejmani.

wat ze ook bieden gewoon accepteren hij zit toch op de bank en wordt nog betaalt

het is dan win win voor ajax bespaart nog een hoop salaris

Ik hoop echt dat deze overschatte speler niet komt . Wat heeft hij uberhaupt laten zien bij ajax ?? De enige team die wint bij zijn transfer is ajax , en dat alleen als ze nog wat kunnen ontvangen voor hem , diegene die hem overneemt is een loser ! Ga maar beter naar duitsland sulejmani !!

14 december 2012 om 10:16

Ajax heeft echt niks te winnen in deze ze hebben 18 miljoen + salaris aan hem verloren puur verlies dus.

Voor een Duitse club is hij geen risico aangezien zijn salaris niet grandioos zal zijn en hij niet minder waard zal worden.

14 december 2012 om 20:16

@ Borussen , ja indd , je hebt gelijk , heb het een beetje verkeerd geformuleerd . Maar wat ik bedoelde was dat ajax dan ietsje pietsje wat zou krijgen , maar dat is natuurlijk niets in vergelijking wat sulejmani ajax heeft gekost . Total Loss voor ajax .

Maar goed , we hoeven hem in ieder geval niet , mijn club bjk , is bezig met nene van psg , uitstekende voetballer die we heel erg kunnen gebruiken !

Voor alle bedragen laten gaan, deze miskoop ever !

Ajax zal de handen dicht knijpen als er een club 1,5 miljoen betaalt voor hem. Want laat wel wezen, wat heeft hij in 2012 nou gespeeld ??

Ik verwacht dat ij uiteindelijk in een zuidelijke competitie komt te spelen, dus de Serie A of de Primera Division.

Sowieso erg vreemd van Overmars om namen te noemen in de media.

Maar meestal als er ontkent wordt is er al contact geweest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren