Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ronaldo verdient zo’n behandeling niet, daar heb ik een probleem mee’

Laatste update:
/

Ruud Gullit spreekt de hoop uit dat niet Lionel Messi, maar Cristiano Ronaldo in januari de Gouden Bal voor zich opeist. De Portugees won de prestigieuze prijs al eens, in 2008. Hij werd daarnaast drie keer tweede in 2007, 2009 en 2011. De kans is groot dat hij ook dit jaar weer Messi moet voorlaten en Gullit zegt dat dat erg jammer zou zijn. Volgens hem verdient CR7 het niet telkens afgeserveerd te worden in verkiezingen.

“Toevallig ben ik de presentator van dienst die avond, maar mijn stem telt niet. Ik gun het Ronaldo omdat hij een fenomeen is als voetballer”, schrijft Gullit zaterdag in zijn column voor De Telegraaf. “Een speler die alle facetten bovenmatig goed beheerst. Hij is groot en sterk, een bijna complete voetballer, die goed kan koppen, dribbelen, snelheid bezit, een dodelijke vrije trap en penalty heeft, uit alle hoeken en standen goals maakt en tevens tactisch sterk is.”

/

“Samen met Messi is Ronaldo een fenomeen op wie je allerlei superlatieven kan loslaten. Alleen heeft Messi vaak het voordeel dat hij prijzen wint met Barcelona. Ronaldo komt tot dusver altijd op de tweede plaats terwijl hij met zijn kwaliteiten die eerste plaats net zo goed verdient. Nu moet Ronaldo bij een dergelijke verkiezing van de FIFA, en in de zomer bij de UEFA voor beste speler van de Champions League, komen opdraven om vervolgens te worden afgeserveerd. Daar heb ik een groot probleem mee.”

“Zo’n speler verdient een dergelijke behandeling niet. Hij is één van de genomineerden en wordt vervolgens als verliezer neergezet. Zo’n vernedering verdient Ronaldo niet. Messi en Iniesta trouwens evenmin”, merkt Gullit op. Hij zegt dat het niet leuk is om al bij voorbaat te weten wie er met de prijs aan de haal zal gaan. “Ik begrijp dat het de organisatie om de spanning gaat, maar het is niet fair naar zulke grote spelers toe. Als ik een voorstel mag doen: Maak er een groot overwinningsfeest van voor de winnaar, die dan alle aandacht krijgt om te gloriëren. Als je niet wilt dat de mensen het vooraf weten, scherm je de winnaar gewoon af totdat je de prijs uitreikt.”

Ben jij het eens met Ruud Gullit?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

wat een geweldige flauwekul van gullit zeg.
het is geen sympathie prijs. het is de prijs voor de beste voetballer.
messi scoort dit jaar waarschijnlijk 90 doelpunten. iets wat in de komende 30 jaar niet meer verbroken zal worden. hij verbreekt records na records.

er is niemand die de gouden bal meer verdiend.

en afgeserveerd worden???
hij moet het als een eer zien dat hij 1 van de 2 beste voetballers ter wereld word gezien.
accepteren dat er iemand beter dan hem is.

15 december 2012 om 08:16

Ik zal waarschijnlijk heel veel dislikes krijgen maar ok,

Ik ben het met Gullit eens. Ronaldo komt keer op keer naar dat 'spannende' evenement toe, terwijl de uitslag al lang van te voren vast lag. Wat is het doel dan? Hij had in die tijd ook kunnen trainen, of in ieder geval iets nuttigs doen.

Ik vind toch echt dat Ronaldo het dit jaar verdiend heeft. Het gaat om de prijs voor de beste voetballer. Ronaldo is niet alleen een geweldige dribbelaar, maar heeft ook een enorm goed schot en hij is ijzersterk in de lucht. Messi beheerst natuurlijk een magische dribbel, maar heeft naast dat en goede passes eigenlijk vrij weinig voor de 'beste voetballer'. Hij moet het van zijn dribbels en teamgenoten hebben.

Maar goed, het is tijdsverspilling om naar die hele Balon d'or te gaan kijken, het enige wat een beetje leuk zal zijn is het Team van het Jaar, hoewel acht spelers daar ook weer geleverd zullen worden door twee teams...

15 december 2012 om 08:23

Ronaldo heeft hem toch ook een keer gewonnen en toen stonden andere spelers op het podium die hem niet hebben gewonnen. Maar deze spelers worden dan 2 of 3de beste speler van de Wereld. daar mogen ze dan toch ook blij om zijn en de andere speler het gunnen. Het hoort er nou eenmaal bij. Zoals ik al zei, je hoeft echt geen medelijden met deze jongens te hebben..

15 december 2012 om 08:40

Die jongens staan misschien niet keer op keer voor lul, Ronaldo moet daar ieder jaar heen, wetende dat hij voor niets komt. Lijkt me toch niet leuk.

15 december 2012 om 09:23

@Ajaxxxxlove volgens mij was ronaldo er vorig jaar helemaal niet bij,

On: ik ben hetniet eens met Gullit, messi maakt veel meer het verschil en brengt een ploeg naar de overwinning

15 december 2012 om 11:26

Weet je wat het is. Als ronaldo wat minder zou etteren in het veld dan zou hij messi gewoon ontstijgen qua niveau. Messi zie je nooit etteren in het veld die is als een klein kind aan het spelen op het veld. Als ronaldo die mentaliteit had gehad dan was ie zeker de beste speler van de wereld.

15 december 2012 om 11:32

Inderdaad, Ronaldo is vorig jaar niet eens komen opdagen.

Ze verdienen 'm allebei, dat is het hele punt niet.
Wat mij betreft verdienen genoeg spelers hem, het gaat er om wie er per individu de grootste prestaties heeft neergezet.
Dan kan je er gewoon niet omheen dat dit Messi is, snap dat dat frustrerend kan zijn voor Ronaldo. Lijkt mij ook verschrikkelijk als je heel veel van training moet hebben en er keihard voor werkt en er altijd een speler voor je is die het grootste deel op talent doet. Probeer niet te zeggen dat Messi niet keihard werkt, maar jullie snappen de vergelijking denk ik.

15 december 2012 om 16:27

Niemand van Real was komen opdagen omdat ze toen een wedstrijd hadden van iets weet niet precies meer wat.

ON: Ik ben een Ronaldo fan maar dat Messi van een andere wereld is staat vast wat die man doet is gewoon niet te beschrijven, maar ik vind inderdaad dat Ronaldo ook wel een keertje weer mag winnen want wat hij ieder jaar laat zien is ook gewoon klasse!

15 december 2012 om 16:28

Jawel Ronaldo is wel genomineerd in 2011 maar in 2010 niet toen waren de genomineerden Messi,inesta en Xavi.

15 december 2012 om 09:17

De enige flauwekul vertel jij hier. Messi schiet er 90 in oke, heeft verder geen prijzen gewonnen en als je goed naar de statistieken van Real Madrid kijkt zie je dan Ronaldo er zo'n 50-60 per jaar inschiet en Benzema en Higuan ook. dan zit je ook aan 90. Het verschil is dat bij Barca Messi de enige is die er veel inschiet. volgens mij was Sanchez degene die achter Messi stond met 11 doelpunten? Vorig jaar, moest Messi hem winnen en wat gaf iedereen als reden? hij heeft veel prijzen gewonnen, nu win Ronaldo ze en iedereen begint weer te haten. had Ronaldo er 90 ingeschoten en was Barca kampioen geworden. Had Messi hem volgens onze VZ vrienden nog steeds moeten winnen. Dislike me maar, maar, ik zeg Ronaldo moet de gouden bal winnen!

15 december 2012 om 10:04

Wat is in godsnaam de verdienste van Ronaldo aan de goals van Benzema en Higuain? Het is niet zo dat hij daar de assists voor gegeven heeft, wat bij Messi dan wel weer het geval is.

Het is een individuele prijs en Messi heeft dit jaar van alle spelers het meeste goals, het meeste assists en het meeste gewonnen wedstrijden. Wat jij dus zegt is regelrecht naast de kwestie en totaal irrelevant.

Messi is de beste ter wereld, waarom in godsnaam zou iemand anders dan de prijs moeten krijgen.
Gullit lult hier zwaar uit z'n nek!

15 december 2012 om 10:47

Stepha_n
Ik ben het helemaal met je eens. Het lijkt wel alsof mensen de criteria aanpassen om Messi maar te laten winnen. Ok, hij heeft een geweldige prestatie neergezet door zoveel te scoren maar daar heb je de gouden schoen voor. Ik vind dat je bij de gouden bal moet kijken naar het totaalplaatje en daar horen ook teamprijzen bij. Ondanks dat Cr niet zoveel heeft gescoord als Messi is hij wel superbelangrijk geweest voor het kampioenschap van Real omdat hij de enige speler is die tegen alle! Teams in de PD heeft gescoord. Tevens vind ik hem gegroeid als voetballer en meer een teamplayer geworden.

15 december 2012 om 11:05

het is gewoon dat bij barca het spel is afgestemt op de spits(messi)

15 december 2012 om 11:36

Hèhè dus eigenlijk zegt meneer Gullit dat Ronaldo de prijs moet winnen omdat we medelijden moeten hebben .. Want ja hij komt elke keer voor niks

15 december 2012 om 09:24

En als je 90 doelpunten maakt, ben je dan altijd de beste van de wereld? Wat ik altijd zo apart vindt is dat bij Zulke prijzen altijd aanvallers of aanvallend ingestelde middenvelders winnen.

15 december 2012 om 11:07

Als ik het goed heb won in 2006 Canavaro de prijs voor wereldvoetballer van het jaar door een ijzersterk optreden op het WK in Duitsland? Correct me if I'm wrong.

15 december 2012 om 11:30

Klopt daar had ik niet aan gedacht maar dit is de uitzondering die de regel bevestigd

15 december 2012 om 11:41

Cannavaro won hem omdat Zidane hem niet meer mog krijgen na die kopstoot.

15 december 2012 om 22:13

@ed_maluku Nou nou, 1 op de 6! Het is toch wat. En Zidane hoorde die nog te krijgen ook.

15 december 2012 om 11:00

Maar wat heeft Messi nog meer bewezen behalve in de Spaanse Liga? Inderdaad niks Ronaldo heeft in meerdere competities gespeeld met veel succes, door Ronaldo werd Real Madrid kampioen. Omdat Ronaldo nu in een mindere fase is, wilt iedereen Messi de prijs geven maar zo werkt dat niet. Ronaldo verdient het, maar zal het zeker niet krijgen want er heerst een Uefalona stemming daar

15 december 2012 om 15:19

Waarom zou Messi naar een andere team willen als hij nu al in het beste team ter wereld (misschien wel ooit) speelt. Ik snap echt niet al dat pro-ronaldo. Oke hij scoort leuk enzo. Maar Madrid speelt slecht voetbal. En als je de statistieken erbij haalt dan is Messi gewoon in alles beter. Scoort meer, meer assists, mindere fouten passen, laat het team beter spelen, alles. Behalve penalty's, want ja, die krijgen ze er daar in Madrid gratis bij elke wedstrijd.
En ja, Madrid won vorig jaar het kampioenschap. 2 belangrijke prijzen (copa del Rey 2011) in de laatste 4 jaar. Niet echt iets om trots op te zijn.
Messi is gewoon de beste spelers (ooit?) en dat bewijst hij elke wedstrijd weer.

15 december 2012 om 16:20

Statistieken zeggen niet wie de beste speler is... Ronaldo is beter dan Messi in zoveel dingen.

15 december 2012 om 17:29

Messi heeft afgelopen seizoen meer penalties gekregen dan Ronaldo dus ga maar ergens anders ouwehoeren met je neppe feiten.

Messi: -in la liga 14 penalties gescoord en 2 gemist dus 16 penalties
-in de cl 3 penalties tegen Ac Milaan en 1 tegen Plzen gescoord en tegen Chelsea gemist is dus 5 penalites een totaal van 21 penalties

16 december 2012 om 03:14

Niet in een andere competitie gespeeld is het domste argument dat er is.

15 december 2012 om 11:08

Ik ben in ieder geval met je eens dat het geen sympathie prijs is. De beste moet hem gewoon winnen, zo simpel is het. Ik snap wel wat Gullit bedoelt met dat Ronaldo daar naartoe gaat om vervolgens wéér 2e te worden en in zo een verkiezing zal 2e worden wel gewoon aanvoelen als verliezen. Misschien kan hij beter de volgende keer gewoon afzeggen, dat ze zijn 5e tweede plaats trofee maar opsturen naar zijn huis.

15 december 2012 om 12:39

Net zoals vorig jaar toen ie ook niet kwam opdagen?

15 december 2012 om 16:45

Toen had Real Madrid een wedstrijd dus kwam heel Real niet opdagen Mourihno was er ook niet bij

15 december 2012 om 11:41

Voor het maken van doelpunten hebben we al een goude schoen! Het gaat erom dat je een grote bijdrage hebt geleverd aan de prijzen die je met je club en land hebt geleverd! En Real Madrid is kampioen geworden, en behalve de eerste wedstrijd, heeft Ronaldo ook een sterk EK gespeeld! Degene die wint heeft altijd het meeste recht! Ronaldo is met minder goals dan Messi wel gewoon kampioen geworden! Blijkbaar heeft hij het dan toch beter gedaan!

15 december 2012 om 13:28

gast het is toch een individuele prijs, denk jij dat als real het beter heeft gedaan dan barcelona dat ronaldo het dan beter heeft gedaan dan messi? daar heb ik niet eens woorden voor, godallemachtig. als messi meer doelpunten en meer assists lever ishij toch beter? heb je er ooit aan gedacht reals kampioenschap iets te maken heeft met het cassillas-valdes verschil? of sergio ramos? of andere 8 spelers uit de basis van real? die spelen ook mee weetjewel....zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat zij een beter jaar hebben gehad?

15 december 2012 om 14:10

Real heeft het beter gedaan dan Barca. Messi stond er niet in de wedstrijden waar het om ging. Uit en thuis tegen Chelsea en tegen Real thuis. Ronaldo daarentegen scoorde tegen barca en bayern. Door de winst op Barca verzekerde Real het kampioenschap

15 december 2012 om 16:22

En het is ook geen prijs voor degene die de meeste goals of assists heeft gegeven, dus Messi is helemaal niet automatisch beter...

15 december 2012 om 12:54

ronaldo accepeert het ook gewoon!!! dus weet niet welke onzin je praat!!!

15 december 2012 om 13:33

Ruud Gullit vriendjes politiek. hij was vakantie geweest in amerika en toen zag hij ronald. en ronaldo ging met zijn zoontje spelen zo zijn ze bevriend geraakt, jammer van Gullit, messi is gewoon met afstand beste speler van de wereld.

15 december 2012 om 16:48

Wat een domme reactie zeg, en jij bent een Real supporter? Dit heeft niks met vriendjespolitiek te maken. Gullit zegt gewoon dat het dom is van de organisatie om van te bvoren de winnaar al bekend te maken. Dan komt Ronaldo dus daarheen terwijl hij weet dat Messi heeft gewonnen, oftewel hij wordt uitgenodigd op Messi's feestje. Is eigenlijk hetzelfde als dat Ajax kampioen wordt en Psv wordt uitgenodigd om het kampioensfeest te vieren terwijl die 2e zijn geworden.

Ten eerste is het toch echt Messi die de beste is en je hoeft echt geen medelijden met deze jongens te hebben. ze verdienen bakken met geld en hebben een heerlijk leven. Dan moeten ze maar op het podium staan en horen dat ze de prijs niet winnen.. koekoek! kom op zeg.. geen medelijden svp!!

“een speler die alle facetten bovenmatig goed beheerst.

Klinkt indrukwekkend maar daar gaat voetbal niet om, messi is een specialist en in het voetbal heb je 11 posities waar je specialisten kunt neerzetten.

15 december 2012 om 08:19

Als jij 11 specialisten neerzet dan red je het echt niet in de wedstrijd hoor. Je hebt namelijk meer dan 11 belangrijke factoren in het voetbal, en in een positie heb je vaak meer dan 1 kwaliteit nodig. Een spits moet kunnen afmaken, maar ook kopsterk zijn, een aanspeelpunt zijn en als eerste bij de rebound zijn. Een buitenspeler moet niet alleen snel zijn, maar moet ook kunnen dribbelen en een goede voorzet in huis hebben. Als jij slechts een kwaliteit hebt voor een positie, dan red je het niet. Het is juist de bedoeling dát je een zo compleet mogelijk team hebt.

En Gullit heeft daarin gelijk, Ronaldo beheerst meer kwaliteiten dan Messi.

15 december 2012 om 08:41

Waar in mijn tekst staat dat ik 11 specialisten zou neerzetten ?

Persoonlijk vind ik die hele Ballon d'or de grootste onzin want het gaat om de beste voetballer en een voetballer voor mij is iemand die het team draagt zoals xavi of iniesta.

En in mijn optiek zou ronaldo meer kans moeten maken op Ballon d'or dan messi waneer je naar de beste voetballer gaat kijken. De voetballer met de meeste goals of meest gewonnen bekers hoeft niet gelijk de beste voetballer te zijn.

15 december 2012 om 10:39

Godallemachtig wat liet jij mij lachen zeg.. het is dan misschien je mening.. en die heb ik te respecteren.. maar wauw

"in mijn optiek zou ronaldo meer kans moeten maken op ballon d'or dan messi waneer je naar de beste voetballer gaat kijken"

De enige, maar dan ook de enige reden dat Ronaldo met Messi te vergelijken was, was om de statistieken. Nu Messi hem zelfs daarin ver de baas is, is het voor enorm veel CR fans al zelfs geen discussie meer. Beweren dat Ronaldo voetballend een betere speler is maakt de rest van je argumenten en standpunten compleet irrelevant imo.

15 december 2012 om 12:29

Nee, maar ik denk ook dat we jou niet te serieus moeten nemen.. Kijk alleen al naar je naam, dan kan je gewoon geen onafhankelijke mening geven.

15 december 2012 om 12:41

Meningen zijn nooit onafhankelijk.

15 december 2012 om 12:55

ik vind ronaldo beter dus weet niet wat je praat??

15 december 2012 om 15:00

Ajaxxxxxxxxlove

Je hoeft ook niet naar mij te luisteren. Luister naar de rest van de wereld. Dan heb je je antwoord al. Verder hoef je natuurlijk niet te reageren op iets wat dan ook met Ajax te maken heeft. Kijk alleen al naar je naam..

15 december 2012 om 16:13

Cr7-fan

Dat is een mening maar als we het gaan onderbouwen dan kom ik steeds met argumenten waardoor al jou beargumentatie wegvalt. Maar op dit moment lees ik alleen dat jij Ronaldo beter vind, maar ik kan nergens lezen waarom je dat vind.

Veel mensen halen een speelstijl ook door elkaar met wie er daadwerkelijk een betere voetballer is. Ik vind Messi de beste, Zijn inzicht overzicht, passig kleine ruimte, positiespel, gevoel voor positie en het lezen van het spel zijn uitzonderlijk. Het dribbelen is zijn grootste kwaliteit gecombineerd met zijn fenomenale techniek. Hij bepaald wanneer hij zich ermee gaat bemoeien en hij vind openingen die andere spelers via een tussenstation doen.

15 december 2012 om 08:25

Messi een specialist? Messi kan je niet echt een specialist noemen. Speelde in de tijd van Ronaldinho en Eto'o rechtsbuiten tot een paar jaar geleden en nu staat hij fijntjes in de spits en zakt hij steeds terug. Messi is net als Ronaldo erg allround voorin en kan op alle posities gezet worden en nog zullen ze één van de beteren zijn op die betreffende positie.

Nee als je het over specialisten hebt dan denk ik onderandere aan een Inzaghi, Ibrahimovic, Maldini, Riquelme. Die waren/zijn allemaal op 1 en dezelfde positie wereldtop.

15 december 2012 om 10:41

En een specialist btw? Die gast kun je overal op het middenveld (behalve verdedigend) neerzetten en overal voorin. De meest complete speler die er is als je kijkt naar functionaliteit. En daar draait het voetbal om. Niet om welke fysieke attributen die je beheerst.

Ik hoop het ook eens voor ronaldo, die vergelijking iedere keer met die twee daar wordt je zo moe van, ze zijn alle twee prefect in hun spel, maar voor mij is CR7 een all rounder dan messi en daarom vindt ik dat hij hem verdient, ja messi heeft nu een record verbroken en zal nog verder gaan.

15 december 2012 om 08:26

Als Ronaldo zijn diva gedrag weg laat op het veld dan kan hij zeker de beste van de wereld worden. maar tot die tijd is het in mijn ogen toch echt Messi

15 december 2012 om 10:01

@barca2012

Welk Diva gedrag? Ronaldo is degene die zich nooit met opstootjes bemoeit/kaarten vraagt. Waar ik Messi erg vervelend vind juist met dat handje zwaaiend en vraagend om geel.

15 december 2012 om 10:48

@oenieboy

Je wil een voorbeeld? : weet je nog de laatste wedstrijd real-ajax. dat meneer Ronaldo maar geen vrije trap kreeg van de scheids en dat hij maar bleef zeuren? toen werd hij boos en trapte Alderweireld onderuit. remember? dat doet hij constant als de scheids niet in zijn voordeel fluit. let maar goed op bij volgende wedstrijd.

15 december 2012 om 12:27

Dus voor jou is het toch een populariteitsprijs?
Iemand met diva gegrag kan hem niet winnen?

15 december 2012 om 12:35

@tim101 als hij constant gaat liggen en gaat zeuren om een vrije trap dan ben je niet compleet als speler. alles moet kloppen.
heeft dus niks te maken met populariteit en idd met zulk gedrag mag/kan hij de prijs mislopen.

15 december 2012 om 14:39

Voetbal heeft niks te maken met diva gedrag hoor?

Wat een slap gelul zeg! Messi is gewoon verreweg de betere!beetje zielig dat je je er mee gaat bemoeien terwijl je de presentator bent van te voren notabene!en weet niet hoe hij erbij komt een dodenlijke vrije trap 99procent gaat over of in de muur

15 december 2012 om 16:28

Iedereen mag zijn mening geven, zeker als het onderbouwt is. Wat jij zelf dus niet doet. Je zegt het alsof het een feit is dat Messi beter is dan Ronaldo, dat is dus niet waar, dat is je mening. En dan ook nog groene duimpjes van andere Messi lovers die compleet subjectief zijn.

Kom op zeg ik als madrid fan geef eerlijk.toe dat Messi het weer zwaar verdient.br Het kan niet de bedoeling zijn,dat Ronaldo de bal gaat krijgen omdat het anders zielig is? Dan zou je als. Ronaldo zijnde niet op deze manier willen winnen.br En ik hoor mensen praten over ja maar Ronaldo heeft de title behaald met Madrid,maar vergeten ook dat hij ook in het zelfde jaar al 11 punten achter staat op messi/barcalona. Messi is gewoon de beste het is feit en accepteer het zoals ik het heb gedaan.br

15 december 2012 om 11:08

Wat heeft 11 punten achter staan nu te maken met het verdienen van die gouden bal?barca stond vorig seizoen ook al verschillende punten achter Real Madrid toen Messi die gouden bal won.een beetje belachelijk vind je niet

15 december 2012 om 12:57

voor jou is het een feit maar iedereen heeft zijn mening

15 december 2012 om 16:16

Cr7-fan

Als iemand zegt tegen mij ik vind Melvin Platje de beste speler ooit dan is dat zijn mening maar waarom zouden we dan allemaal zeggen nee dat is niet zo?? Precies omdat het een voorkeur is en eentje die niet onderbouwt is. Onderbouw eens waarom je iemand de beste vind en roep niet lukraak dat jij hem de beste vind. Jij vind hem de beste omdat??? Daar zit toch ook een antwoord achter.

16 december 2012 om 13:45

ik vind hem de beste door hoe hij voetbalt ik vind zijn stijl van voetbal mooi ik vind hem een complete speler...

En deze prijs is juist wel eerlijk want de uislag wordt bepaald door voetballers en trainers.br Meeste objective stemmer in de voetbal wereld denk ik zo.

Daar gaan we weer.... ''ik gun het Ronaldo, omdat hij altijd tweede is..'' Ja dus? Er is een reden waarom hij altijd tweede is.. Er staat een fenomeen nog boven Ronaldo. Begrijp me niet verkeerd, Ronaldo is een geweldige voetballer, maar Messi is toch nog wel een klasse beter dan dhr. Dos Santos Aveiro.

En trouwens... Hoezo hebben mensen medelijden met Ronaldo?? Ik wil zijn leventje wel hoor, hij mag z'n mond niet eens opentrekken en janken dat hij het slecht heeft..

15 december 2012 om 10:02

@fcblionelm

Doet hij dat dan? Hoor je Ronaldo ooit zeggen dat ie het zwaar heeft? Precies...

15 december 2012 om 11:51

Ja, er zijn genoeg mensen die al hebben aangegeven dat ze het zielig vinden voor Ronaldo omdat hij telkens tweede wordt. Wanneer je iemand zielig vindt, heb je medelijden toch? Precies...

15 december 2012 om 13:00

Dat mensen dat zeggen betekent niet dat hij degene is die zit te janken.

15 december 2012 om 18:41

Wou je ook zijn armzalige leventje in Portugal toen hij een kind was? Het is erg makkelijk om te roepen dat je wilt zijn als iemand die kei hard heeft gewerkt om daar te komen.

Hij wordt telkens benoemd als tweede beste ter wereld, wat een ramp. Hoeveel voetballers, en mensen in het algemeen, zouden wel niet met hem van plaats willen ruilen? Afgeserveerd, wat een onzin; alsof iedereen in die zaal na de verkiezing klaar staat om hem massaal uit te lachen of iets dergelijks.

Een hoop gelul en onzin van Gullit! Ik snap wat Gullit bedoelt, maar hij spreekt zichzelf op een wat onnozele manier tegen. Bij zo'n verkiezing heb je altijd een paar voetballers die 2e - en 3e worden. Dat zoiets als verliezen voelt, is dan jammer. Moet je lekker niet meedoen, want als Messi genomineerd is, wordt hij waarschijnlijk 1e. Ik heb echt geen medelijden met Ronaldo of Iniesta als zij het niet worden. Dat hoort er nu eenmaal bij. Daarnaast vind ik Ronaldo een jankerd met een laag incasseringsvermogen. Gullit neem ik al een tijdje niet meer serieus; probeert erg intelligent over te komen, maar slaat de plank steeds nét mis.....

Messi is completer dan ronaldo, beste afmaker en dribbelaar ter wereld, ongelofelijk spelinzicht en ook nog een fantastisch pass. Messi is de beste spits aller tijden en tegelijk een geweldige spelmaker. Dat is ongeëvenaard.

15 december 2012 om 10:06

Completer? Nee hoor, Ronaldo is completer. Hij heeft een beter fysiek dan Messi en heeft meerdere dingen waar hij goed in is. Ik zeg niet dat Messi dat niet heeft, maar hij mist zn fysiek als het om compleetheid gaat..

15 december 2012 om 10:14

Lekker vaag, hij heeft ' meerdere dingen ' waarin hij beter is.

Ik ga geen lijstjes beginnen geven, maar Messi bewijst elke week dat hij de betere van de 2 is.
Fysiek is niet het doorslaggevende punt als je naar kwaliteit kijkt. Ronaldo sprint sneller, so what? Messi heeft die fysiek niet nodig om 30 goals meer te maken.

Even een leuk statistiekje: Messi heeft de helft minder schoten op doel en scoort bijna 30 goals meer. Wie heeft er dan een goed schot?
Of nog eentje: Messi scoort in 2012 meer vrije trappen dan Ronaldo. Wie heeft er dan een goeie vrije trap?

Kom dus niet aandraven met fysiek, want ik denk dat die reden echt de dwaaste is ooit. Als dat het criterium wordt, dan kunnen we met z'n allen naar bodybuildingcompetities gaan kijken.

15 december 2012 om 10:21

291110

Ik zeg niet wie er beter is, maar completer. Lezen is moeilijk he.

Als je compleet bent bezit je alle facetten van het spel. Daar is fysiek een groot onderdeel van. Messi vult zn missende onderdelen aan, doordat zn andere kwaliteiten van een erg hoog niveau zijn. Ronaldo is dus sneller dan Messi, maar Messi kan dus beter schieten.

15 december 2012 om 10:44

De passing van Messi is zo veel beter dan die van Ronaldo ... Maar er zijn heel veel statistieken die hun met elkaar kan vergelijken, maar uiteindelijk valt het allemaal op smaak.

Desondanks is het feit dat Messi hem steeds wint terwijl C. Ronaldo blijft pieken genoeg naar mijn mening. Het is een ding al 'de voetbalwereld heeft gesproken'. Maar het blijft persoonlijk... Ik kijk veel liever naar belachelijk goede combinaties dan naar een uitgevoerde counter bijvoorbeeld.

15 december 2012 om 11:47

Allemaal leuk om fysiek te zijn, maar denk je nu echt dat Messi een slechte fysiek heeft? Ronaldo is natuurlijk uitzonderlijk, maar ik daag je uit om Messi tegen de grond te krijgen of eruit te sprinten.
In voetbal telt fysiek gewoon niet mee als het om de knikkers gaat. Xavi, Iniesta, Messi, dat zijn de spelers die de theorie ontkrachten dat fysiek het belangrijkste is.

Guardiola zei het laatst nog, hij heeft het ongelijk bewezen van de ' kenners ' die in het begin van deze eeuw vertelden dat voetbal puur fysiek is.

15 december 2012 om 13:24

ja dat zeggen alle ronaldo fans (aangezien er geen enkel ander argument voor ronaldo is) maar ik zeg dus dat het er maar van afhangt hoe je ernaar kijkt, messi is op meerdere posities goed en zowel in het maken als het voorbereiden van doelpunten, dat is veel belangrijker. ronaldo is wel sterker maar hoeveel doelpunten bezorgd hem dat nou? messi is completer als je kijkt naar resultaten: meer doelpunten én meer assists.

15 december 2012 om 17:33

Dit is pas een leuke statistiek: Messi schiet alleen in de 16 meter

Al die excuses dat iemand een individuele prijs wint omdat het team toevallig goed presteert en prijs na prijs wint. Afgelopen jaar heeft Madrid meer gewonnen dan Barça, maar heeft Messi zich wel uitzonderlijk weten te onderscheiden. Record na record werd verbroken met het voorbij streven van Gert Müller als hoogtepunt. In mijn ogen gaat het Messi ook allemaal een stuk makkelijker af, het is bijna achteloos hoe hij telkens weer zijn tegenstanders vernedert. Heb het idee dat Ronaldo tegen Messi vecht en het hem moeite kost hem bij te houden. Voor mij is er daarom maar 1 winnaar! Messi

15 december 2012 om 10:09

Hoe kom je erbij dat Ronaldo vecht tegen Messi? Ronaldo heeft dat nooit beweerd. Het is de media zo'n beeld creeert, en zo mooie sensatieverhaaltjes kunnen maken.

15 december 2012 om 10:47

Ik kan me nog meneer Royston Drenthe herrineren die bij C. Ronaldo in de kleedkamer zat een aantal jaren terug hij zei 'C Ronaldo is geonsedeerd door Messi, hij wilt altijd de betere zijn, wat niet lukt en dat frustreert hem'

Wat een bullshit van Gullit zeg, damn, Messi is gewoon de beste klaar. Hij verdient het om te winnen. En dan komt die Gullit lullen over dat Ronaldo een vrijetrappen specialist is, haha laat me niet lachen hier. Laatst scoorde hij tegen Atletico Madrid, maar daarvoor schoot hij telkens op de muur. Gullit praat echt bullshit hier!

Hij moet er ondertussen wel aan gewend zijn geraakt om voor joker daar heen te gaan. Hij zal zelf toch ook wel weten dat Messi de beste is. En anders blijft tie lekker thuis voor de buis, hij is toch niet verplicht lijkt me.

Messi zou 80% van de stemmen verdienen, maar als we gaan beginnen met liefdadigheidsstemmen aan Ronaldo te geven zal dat wel niet gebeuren.
Gullit lult hier zwaar uit zijn nek, hoe kan je nu zeggen dat Ronaldo hem verdient omdat hij altijd 2e wordt? Als je altijd 2e wordt heeft het een reden, en dit jaar is het verschil tussen beide spelers zo groot dat je bijna belachelijk bent als je het niet wil toegeven.

30 goals meer, 15 assists meer, wat moet een speler nog doen om te bewijzen dat hij de beste van de 2 is?

15 december 2012 om 11:30

Volgens mij zegt Gullit het anders dan wat jij hier boven vermeld.

Hij heeft een beetje medelijden met Ronaldo omdat hij telkens tweede word achter Messi en dan gezien word al verliezer en niet als de nummer 2 van de wereld. Wanneer hij komt opdraven naar die verkiezingen en weer gezien word als verliezer verdiend hij toch ook niet?

Iniesta word toch ook niet als verliezer gezien? Nee, hij word als de nummer 3 gezien en Ronaldo als de verliezer.

Overigens verdiend Messi hem wel om voor de vierde keer op rij te winnen. Zeker met zo'n record wat hij na 40 jaar uit de boeken speelt. Zeer indrukwekkend!

16 december 2012 om 03:08

Goals en assists maken niet uit. Als een afrikaan 107 keer kan scoren betekent het dan ook dat hij beter is dan Messi?! juist.

16 december 2012 om 10:18

Als hij het in dezelfde competitie kan wel ja, snap je het?
Tegenwoordig mogen statistieken al niet meer gebruikt worden, zelfs niet als ze in dezelfde competitie spelen tegen dezelfde tegenstander.

Messi vergelijken met een Zambiaan, moeilijk. Messi vergelijken met Ronaldo, makkelijk. Snappie?

Er is geen sport waar Messi beter in is dan Ronaldo, behalve voetbal.
Het is nou eenmaal zo, als hij in een ander tijdperk geboren was had hij waarschijnlijk veel meer prijzen en teamprijzen gewonnen, maar helaas.

Vind het jammer en sneu om iemand daaronder te zien lijden.

Hoe moet Zlatan zich wel niet voelen? Iemand die in de Italiaanse competitie er 30 inschiet per jaar is vergelijkbaar met iemand die er 50 inschiet in Spanje.
De Franse competitie ken ik verder niet goed, maar daar doet hij het volgens mij ook op zijn zachtst gezegd boven gemiddeld.
Met Zweden zal hij ook niet veel bereiken, ach ja, helaas!
Toch vind ik hem eigenlijk beter dan Ronaldo als ik heel eerlijk ben.

Zoals gebruikelijk gaat iedereen hier weer lekker voorbij aan de kern van het artikel. Gullit probeert toch echt duidelijk te maken dat hij het respectloos vindt om elke keer weer meerdere voetballers uit te nodigen voor de prijsuitreiking terwijl toch iedereen al weet wie hem gaat winnen. Kijk als je de verkiezing 1 keer verliest, oké jammer. Maar Ronaldo staat de laatste jaren toch iedere keer best wel voor paal, terwijl hij toch echt 1 van de grootste voetballers ooit is. Op een gegeven moment moet je als organisatie dan toch bij jezelf te rade gaan of dat is wat je wilt. Het voelt voor Ronaldo misschien toch een beetje alsof hij iedere keer wordt uitgenodigd voor zijn eigen verjaardag, maar bij aankomst blijken ze dan de verjaardag van Messi te vieren.

15 december 2012 om 11:15

Hoezo voor pal vorig jaar kwam hij niet opdagen en de jaar er voor zat hij niet eens bij de laatste 3 dus wat je zeg klop niet en cr7 zei vorig jaar goudebal niet serieus neem maar de goudeschoen en nu smeek hij om de bal das zielig

15 december 2012 om 14:38

ik snap niet waarom hij voor paal zou staan.
hij staat daar omdat hij een geweldige voetballer is, 1 van de beste van de wereld. En dat al een paar jaar. Nou dat vind ik een geweldige prestatie. En dat er toevallig 1tje net iets beter is...tja dat kan..maar wat denk je van die 15 miljard die een stuk slechter zijn.

15 december 2012 om 17:32

Hij staat daar voor paal omdat hij daar is om Messi's feestje te vieren. Omdat het namelijk al bekend is wie wint vóór die avond. Ook wordt hij gezien als verliezer omdat er de discussie is wie is de beste, Ronaldo of Messi, dat hij bij de top 2 zit weet iedereen al.

16 december 2012 om 05:16

ja maar hij is toch geen verliezer. ronalo is een weergaloze voetballer, 1 van de beste vd wereld. dan kun je nooit een loser zijn.
ja...messi is beter....maar dat maakt ronaldo niet miner goed...ronaldo is weergaloos

Beetje rare reactie van Gullit, hij is de presentator en dan zo subjectief, poosje terug nog een artikel waarin hij zei dat Ronaldo pur gehaat wordt omdat hij knap is. Het was niet lullig voor Messi in 2007/8 toen hij niet won. Overigens is dit gewoon als bij de Oscars of grammies dat er een show van wordt gemaakt. Maar Cristiano hoeft niet re komen, vorig jaar kwam hij ook niet, moeten spelers zelf weten. Ik vind dit wel een minder lullig systeem dan die best player of Europe award waarbij ze alle 3 op het podium moeten staan.br Toen kon Robaldo het ook echt niet hebben dat Iniesta won ipv hij net zoals toen hij in 2009 bijna moest huilen toen Messi won.br Tuurlijk is het niet leuk als je steeds 2e wordt maar relax en geniet dat je sowieso zoveel lof krijgt en bij de beste ter werd hoort, dat kunnen maar heel weinig zeggen.

Geef em dan maar aan Iniesta, niet waar Ruudje? Nog geen enkele keer de Gouden Bal gewonnen. Give me a break.. gasten verdienen miljoenen per maand en het is een eer om op dat podium te mogen staan. Als je zelfs hierover moet gaan klagen, dan weten we genoeg over het tijdperk waarin we leven ffs...

Wat een gelul.

De prijs is bedoeld voor de beste en dat is Messi. Die bewijst vrijwel iedere wedstrijd dat hij de beste is. Ronaldo is wat dat betreft veel meer een momentenvoetballer.

Ik vind ook dat Ronaldo hem moet krijgen, hij liet het alle wedstrijden zien, heeft zelfs een recordje daar meegepakt(iedere pd club gescoord in 1 seizoen).

Hij was constant op een abnormaal hoog niveau, hij heeft zelfs tot tweemaal toe barcelona naar de slachtbank geleidt.

En hij heeft veel doelpunten gemaakt voor real en Portugal, maar sinds vorig jaar dacht ik als je de meeste doelpunten je maakt dat je dan de gouden schoen pakt en totaal geen garantie is voor de gouden bal.

15 december 2012 om 14:40

ja..dat heeft ronaldo allemaal gedaan. Super knap...heeft een geweldig seizoen gespeeld Enorm veel gescoord en erg goede wedstrijden laten zien.
Maar Messi is toch gewoon nog net iets beter. En de prijs is voor de beste voetballer...al is dat 10 jaar achter elkaar dezelfde.

Ronaldo doet het gewoon geweldig...hoort al jaren bij de beste voetballers ter wereld. Super knap. dus snap ook niet dat gullit zegt dat hij voor paal staat omdat messi toevallig nog net iets beter is.
Er zijn 15 miljard mensen stukken slechter dan ronaldo.

Wat een flauwekul. Het is toch geen liefdadigheidsproject waar iemand een prijs krijgt, omdat deze persoon al een paar keer erbuiten viel? De beste voetballer krijgt gewoon de prijs en als Messi uitgeroepen wordt tot beste voetballer dan is die prijs van gewoon voor Messi.

Wat een grappig mannetje die Gullit, want het enige waar hij goed in was was voetbal. Coachen kan die niet, analiseren kan die ook niet en de waarheid spreken al helemaal niet. Hij gunt het C. Ronaldo alleen puur omdat hij completer is? De Ballon d'Or is altijd al een individuele prijs geweest en de individuele statistieken is dit jaar toch echt in het voordeel van Messi! Dus voor de mensen die het nog steeds niet snappen de Ballon d'Or is een individuele prijs en geen prijs omdat iemand bekers heeft gewonnen! Hij maakt dit seizoen z'n 90 a 90 doelpunten en het aantal assisten zou ik niet eens weten, want dat zal ook wel z'n 30 wezen. Dan moet je toch concluderen dat Messi nummer 4 verdiend en niet C. Ronaldo ook al heb ik wel respect gekregen voor zijn voetbal en dat zegt een Barca-fan. 7 januari is de uitreiking van de Ballon d'Or en hopelijk neemt Messi nummer 4 mee, want die heeft hij verdiend en daar valt niet over te twisten!

Ik vind ook dat Ronaldo hem dit jaar verdient. Over het hele jaar gezien vond ik hem gewoon beter, ook al scoorde hij minder goals dan Messi. Ronaldo stond er vaker in de grote wedstrijden en was beslissend voor Real en Portugal toen het moest.
Maar ja, dat is mijn mening.

Moet ie 'm winnen omdat ie altijd maar 2e wordt??? lulkoek!
Misschien helpt het ook omdat Messi nou eenmaal een beter rolmodel is dat over het paard getilde portugeesje.

oftewel, Real fans gaan voor Ronaldo en Barca fans voor Messi. en omdat Messi zo normaal doet en lijkt wint hij telkens weer. zelf vind ik hem verschrikkelijk schijnheilig en ik ga voor Ronaldo, maar daar heb je het alweer, ik ben dan ook voor Real.

15 december 2012 om 11:38

Bijna goed real fans gaan voor cr7 en de rest van de wereld voor Messi

Ronaldo moet winnen, het zal niet eerlijk zijn als messi wint. Ronaldo is kampioen geworden, heeft veel belangrijke en mooie goals gescoord. Tevens op het EK heeft hij wel redelijk gepresteerd. Ik vind de goals die messi scoort vaak hetzelfde en niks aan.

15 december 2012 om 11:32

@zodoejedat

Hij had stuk of twaalf fenomenale doelpunten gescoord, jammer dat geen 1 is genomineerd voor die puskas award.

Ik vind toch dat Gullit de waarheid spreekt ik vind Ronaldo zelf ook de beste voetballer van de hele wereld is beter dan Messi Ronaldo heeft kracht bezit een goed schot Messi is een 'messias' en Ronaldo is een 'god'.

´´een dodelijke vrijetrap´´ sorry hoor maar hij schiet 1 van de 20 derin.
İk heb Ronaldo nooit normaal een man zien passeren.
De tijden van Manchester was Ronaldo veel en veel beter dat hoe die nu speelt bij Madrid

15 december 2012 om 12:05

In de tijden van Manchester united werd hij gezien als huilebak die teveel trucjes deed en teveel voor zijn eigen succes ging.men zij dat Ronaldo minder de ego moest uithangen en meer een team speler moest worden.nu dat hij dat eindelijk is en zijn statistieken op papier nu bij Real Madrid hoger liggen.word er weer gezegd dat hij slechter is dan in zijn Machester United periode Met andere woorden.wij als voetbal liefhebbers hebben ronaldo voor een stuk kapot gemaakt.wij hebben hem verplicht om meer een team speler te worden en minder voor de show te gaan.ik zie ronaldo zeer graag spelen.maar als het 100% aan mij lag zou ik zonder twijfel de goede oude ronaldo van Manchetser United terug boven halen.buiten al het rollebollen natuurlijk.en hier en daar wat aanpassingen :P Maar het was ook bijvoorbeeld de ronaldo van Manchester United die de gouden bal won.maar ik vind niet dat we nu moeten gaan klagen dat hij niet meer het zelfde is als in Manchester.wij zijn de gene die hem vertelde dat hij meer als Messi moest worden.de favoriete "team" speler.

15 december 2012 om 15:08

@realzidane22

Mehh bullshit... hoewel hij minder trucjes doet, scoort hij veel vaker voor Madrid. Het feit dat hij meer een teamspeler is geworden, heeft ook profijt voor hemzelf. Voetbal is een teamsport. Niet voor niets zijn de beste spelers aller tijden naast individualisten ook teamspelers. Als Ronaldo geen teamspeler was geworden zou hij stukken minder zijn dan nu. Je mag jezelf juist bedanken.

Haha wat een grap die Gullit. Als voetballer zwaar zijn strepen behaald maar als trainer en analyticus moet hij het dus echt niet hebben.....Het boeit niemand dat jij er een probleem mee hebt. Heel leuk en aardig dat hij alle kwaliteiten van Ronaldo opsomt, maar dat laat weer zien dat je niet per compleet hoeft te zijn om de beste te zijn. Dat hebben Maradona, Pele, Zidane, Ronaldo (de echte) en nu Messi bewezen. Overigens zet Ronaldo zichzelf op de kaart en voor lul met zijn arrogantie. En niet de FIFA!!!

Er zal altijd wel geroepen worden dat Messi de beste is en dat hij die bal verdient.zelfs moest Messi bijvoorbeeld een heel seizoen uit liggen,en Ronaldo schiet er 70 binnen.dan zal de meerderheid nog altijd Messi verkiezen als winnaar.zo gaat het nu éénmaal in het hedendaags voetbal.ik vind dit zeer zeer jammer en achterbaks.maar ik heb er mee leren leven.de voetbal wereld heeft nu éénmaal duidelijk zijn kant gekozen.

Ik zeg helemaal niet dat Messi hem niet verdient of zo.maar het moet eerlijk blijven.als alles gaat om wat je doet in de laatste 3 maanden voor dat die prijs word uit gereken,dan had Ronaldo even goed een heel seizoen seizoen thuis kunnen blijven en dan de laatste 3 maanden erop los beginnen schieten.ik wil niet zeggen dat Messi vorig seizoen geen reet heeft gedaan.maar komaan e...

Ronaldo moet gewoon beginnen redeneren zoals Mourinho een tijdje geleden nog aangaf.in een wereld waar iedereen zowat een afkeer van je heeft,moet je niet al teveel individueel goud verwachten. Of vonden mensen het misschien ook zo dood normaal dat enkele weken geleden in Spanje prijzen werden uitgedeeld voor beste spelers en trainer.waar Mourinho en ronaldo zelfs niet bij stonden

just sayin

15 december 2012 om 12:06

Zelfs Zidane vind Messi beter zei hij pas gelden zoek mar op
Feit dat Messi beste is en word verkozen heeft niks met meer mogen te maken
Want veel zegen Ronaldo verliest door zij ego
Als dat zo was zou hij niet tweede worden maar iniesta of xavi of pirlo die hebben allemaal beter ego en die zitten niet eens bij laatst 3
Dus feit dat Ronaldo 2de word is niet om ego maar Gwn Messi is beter

15 december 2012 om 13:20

Messi is de best, maar hoeveel prijzen heeft Messi dit kalenderjaar gewonnen?

Ik snap Gullit helemaal. Het is gewoon niet fair jegens Ronaldo. Als iedereen weet/denkt, dat Messi het zal winnen, dan moet Ronaldo gewoon thuisblijven.

15 december 2012 om 13:39

Ja als je het geen eer vind om op een podium te staan van de beste 3 van de hele wereld moet je dat idd doen..

15 december 2012 om 12:16

Ja de gouden bal is een liefdadigheidsprijs, je wint die in de laatste 2 maanden en alleen als de mensen je echt graag hebben.
Ronaldo zou de bal echt moeten krijgen, hij was namelijk al 3 keer achter elkaar niet de winnaar.
Messi kan het alleen in Spanje.
Moeten er nog meer excuses zijn voor de fanboys om zichzelf te overtuigen van het feit dat er een complot is in de voetbalwereld?

Messi draait een fenomenaal jaar, hij was veruit de allerbeste. Als een speler die de gouden bal al 3 keer gewonnen heeft nog maar eens een beter seizoen draait dan de voorgaande, wie verdient hem dan denk je? Juist, jij denkt natuurlijk Ronaldo.

Met welke reden? Omdat hij de landstitel gewonnen heeft en veel goals gemaakt heeft. Proficiat, dat is de meest valabele reden om hem die prijs te geven. Niet dus voor alle duidelijkheid.

Individuele prijzen moeten naar individuele sporters gaan die individueel de beste zijn. En nu is jouw tegenargument dat Ronaldo vorig jaar beter presteerde op individueel vlak ( wat zelfs niet eens waar is, 53 goals elk, Messi meer assists ).

Je moet gewoon even de redenering van elke fanboy bekijken, die slaan stuk voor stuk nergens op. Dus nu is de enige hoop van jullie, de fanboys, om te zeggen dat het puur om de populariteit draait. Dus als Ronaldo hem uiteindelijk niet krijgt, zullen jullie een reden hebben om ook dat te bekritiseren.

Veel mensen lezen niet goed wat Gullit hier wil zeggen volgens mij. Hij zegt niet dat hij Ronaldo beter vind en de prijs zou moeten winnen. Gullit vindt dat Ronaldo te goed is om op een podium gezet te worden om vervolgens te horen dat hij de prijs wederom niet gewonnen heeft, voor de zoveelste keer. In die gedachte kan ik mij prima vinden. Je zet ook niet Maradona en Pele samen op een podium om dan de beste aller tijden te kiezen bijvoorbeeld. Ook voor mij is Messi de allerbeste maar als je ziet wat Ronaldo presteert dat is toch ook ongelooflijk. Moet je die twee dan telkens samen op een podium zetten om vervolgens Messi toch die prijs te geven? Ik denk van niet.

15 december 2012 om 16:23

@ajaxchamps

Sorry maar hier is al die jaren nog nooit 1 iemand over begonnen. Het zijn zwaar betaalde profs.. Ze hebben al heel wat ervaring en dan komt Guilit zeggen dat het eigenlijk niet moet kunnen als Roanldo voor de zoveelste keer 2e wordt. Nou wat een schande om achter Messi (de beste voetballer ooit) gezien zijn leeftijd, statistieken, prijzen (op het Wk na) te worden.

Het is al vaker gezegd Ronaldo heeft de pech dat hij in de zelfde generatie zit als Messi. Daarnaast denk ik dat beide heren elkaar ook naar een hoger niveau trekken als ben ik van mening dat Ronaldo veel meer dat gevoel heeft dan Messi.

Ik snap ook werkelijk waar niet dat Guilit hier over begint. Gewoon lekker op het podium gaan staan en niet net als vorig jaar niet komen opdagen (als excuus dat ze een wedstrijd hebben 2 dagen erna).

15 december 2012 om 16:34

Ajaxchamps,

Ik weet echt niet wie jou groene randje hebt gegeven echt waardeloos.
Jij zegt prima in zo een gedachten kan vinden. Dus jij vindt als de Fifa weet dat Messi de gouden bal gaat Ronaldo geen plek meer geven op de podium??? wat denk je zelf dat Real fans dan gaan zeggen inclusief jij. Denk je niet dat iedereen gaan roepen "ronaldo niet op de podium, nou deze prijs wordt niet meer serieus genomen" nu Ronaldo toch ieder keer plek neemt op de pidium zegt iedereen dan hij daar niet hoort anders moet hij de prijs krijgen.
Ik weet niet of Gullit de wedstrijden van Barca en Real volgt, hij moet echt wel weten dat Ronaldo bijna half jaar weinig liet zien dan Ronaldo.
Ja klopt Ronaldo won met Real Madrid de PD. voor die titel hebben wij al een prijs en die heeft Real ook gekregen. Je kan niet de gouden bal kopelen aan een prijs want dan verdient Drogba hem meer dan Ronaldo aangezien CL zwaarder weegt dan de PD titel.
Nee Messi krijgt hij de gouden bal niet omdat hij meet heeft gescoord. Messi krijgt en wordt gekozen omdat hij de beste speler is. Hij laat dingen zien die niemand kan zien, hij dolt 3 a 4 verdeddigers en dribbelt makelijk en gaat zijn tegenstander makelijk voorij en heeft meer verdedigers nodig om hem af te stoppen.
Of denk jij dat de wereld gek is alleen Gulli heeft gelijk.
Eerst Pepe en Mourinho capmagne voeren voor Ronaldo en nu Gullit zij zullen allemaal valen.
Gouden bal gaat voor 100% naar Messi de enige die deze verdient.
Ik ben zelfs erg bang voor Ronaldo dat hij zelfs 3e eindigd.

Wat voor een onzin is dit van Ruud?
Het is geen sympathie prijs, hij praat alsof Ronaldo een zielig mannetje is terwijl de prijs individueel wordt beoordeeld, en Messi net het record van meeste goals ooit heeft verbroken..
Bovendien wordt er altijd ook gekeken na het laatste halfjaar na de zomer tot Januari, en Messi heeft al 37 x gescoord voor club en land, mij lijkt het extreem duidelijk.
Dat Ruud het zielig vindt is zijn zaak, maar hij noemt zichzelf een analist dus dan moet je de feiten wel kennen!

Messi verdient gewoon de gouden bal.. dat is gewoon een feit..als je kijkt naar wat die jongen allemaal kan dat is echt ongelofelijk.. Als je dat niet kan zien kan je je beter richten op een andere sport..

Messi heeft natuurlijk dat fenomenale doelpuntentotaal. Maar gaat het om de beste voetballer op zich of de beste van 2012? Ik vind eerlijk gezegd wel dat Ronaldo de prijs een keer toekomt dit jaar, maar het blijft een lastige discussie. Laten ze dit jaar een ex aequo doen ;-)

De Ballon D'or is een individuele prijs. Messi heeft het individueel beter gedaan dan Ronaldo dus wint Messi. Hoe moeilijk is dat? Messi heeft het record meeste goals verbroken en dit record kan hij nog verder aanscherpen. Ronaldo is een fenomenale speler maar helaas voor hem is er iemand die dit jaar gewoon nog beter was.

Dat er uberhaupt nog discussies bestaan over Messi en Ronaldo en wie dan de betere is.... Messi heeft 90 goals en ook nog eens 25 assists. Die man is betrokken bij 115 doelpunten ! Gemakshalve vergeten we dan nog even de assists waarbij hij een ploegmaat alleen voor doel zette maar dat de kans gemist werd. Wie Barcelona volgt weet dat dit echt wel vrij vaak het geval is.

Messi speelt nu als spits maar eens zijn snelheid wat minder wordt, dan zie ik hem wel belanden op de nr 10 positie en dan zal blijken dat Messi ook nog eens het spel uitstekend leest en dat hij ook een spelverdeler is van het niveau Xavi of Pirlo.

Enerzijds begrijp ik Gullit dat het een beetje sneu is voor een prachtvoetballer als CR om altijd weer tweede te worden in een dergelijke verkiezing maar anderzijds hoort het ook er gewoon bij.

De gouden bal dient niet gegeven te worden uit kompassie maar omdat je de beste was. Trouwens, hoe zou het voelen om de gouden bal te ontvangen en dan te horen dat men eigenlijk een andere beter vindt maar dat jij hem nu krijgt omdat het een beetje zielig voor je was om altijd maar tweede te eindigen.

Op die manier de gouden bal winnen, dat zou pas zielig zijn.

Als de gouden bal voor de beste is, dan wint Messi hem opnieuw en behoudens blessures wint hij hem het jaar nadien gewoon opnieuw.

Mensen schijnen nog altijd niet te beseffen dat Messi echt iets extreem uitzonderlijks is, wordt maar om de 15 of 20 jaar geboren. Het is niet voor niks dat Messi genoemd wordt in rijtjes waar ook de namen van Pele, Maradona, Cruijff of Zidane figureren, dan is het heus geen schande voor CR om na zo een fenomeen altijd maar weer als tweede te eindigen.

Gullit meldt maar ff wanneer je van plan bent om uit de kont van Ronaldo te komen.

Ik denk dat een hoop mensen niet begrijpen waar deze prijs voor bedoeld is.

Het is voor de beste voetballer van dat jaar.
Nou kan ik me vergissen maar volgens mij heeft ronaldo dit jaar wat prijzen gewonnen halve finale EK gestaan. Dus verdient hij hem.

En als je gaat kijken naar wat de Beste voetballer is Dan is messi dat tot zn 35ste dus hoef je die prijs niet meer uit te reiken.

Kort maar krachtig. Ronaldo zou bij FCB er 25% meer scoren.

Maar ja moet je het zien als een vernedering om bij de beste 3 spelers van de wereld te horen?
Dat het niet leuk is kan ik helemaal begrijpen en het is voor hem gewoon frustrerend om in dezelfde tijd als Messi te ballen (die ook een fenomeen is) Maar ja je bent een volwassen kerel en afgezien dat je hem wilt winnen is het toch ook prachtig om jaarlijks weer bij de aller beste te behoren..je carriere is al niet zo mega lang dus geniet gewoon zoveel mogelijk in plaats van gefrustreerd te zijn.

Cristiano Ronaldo is een fenomeen. Hij verdient het om geroemd te worden, geëerd te worden en gerespecteerd te worden. Hij is een van de allerbeste spelers van de laatste jaren.

Maar goed, deze prijs gaat naar de beste speler van het jaar. Als dat Ronaldo is moet hij hem krijgen, is Ronaldo de op 1 na beste, dan moet hij 2de worden. Ik vind het echt flauwe kul om te roepen dat Ronaldo hem moet krijgen omdat hij al zo vaak 2de geworden is; of omdat Messi al zo vaak wint.

Ronaldo moet hem enkel krijgen als hij de beste was.

Ronaldo is completer dan Messi, ondanks dat hij misschien niet zoveel gescoord heeft. Hij heeft zich laten zien vorig jaar in de competitie, CL en EK. Speelt nu ook veel meer in dienst van het team en heeft zich ontwikkeld tot de meest complete speler van de wereld. Alles was Messi kan, kan Ronaldo ook en andersom niet. Daarnaast is hij op en top sportief en een echte atleet die leeft voor de sport. Hij kan misschien wat geirriteerd overkomen op het veld, maar dat geeft alleen maar aan hoe erg hij bezig is met het spelletje.

ik weet zeker dat de meeste messi boven ronaldo kiezen omdat ronaldo arroganter is. al die keren dat messi genomineerd werd heb ik het gevoel dat mensen messi kiezen omdat hij rustig is enz

Ik snap Gullit wel. Ronaldo is genomineerd, dus komt opdraven. Steeds tweede plaats van de wereld is daarbij natuurlijk prachtig. Maar i.p.v. waardering voor de tweede plaats (zoals de derde, vierde enz. wel terecht krijgen) wordt Ronaldo afgeserveerd als verliezer, omdat hij geen eerste is geworden.
Dat is net zo bij een bekertoernooi. De clubs die overblijven krijgen bij verlies alle hoon over zich heen. Dit terwijl ze beter presteren dan de clubs die niet meedoen, of al eerder uitgeschakeld zijn.
Ben beslist niet voor Ajax, maar als zij verliezen van RM krijgen ze veel kritiek. Mijn club isniet eens door de voorrondes gekomen, maar kunnen nu geen commentaar meer krijgen. Omgekeerde wereld.

Gullit is een blaaskaak. Ronaldo wordt afgeserveerd als een verliezer omdat Ronaldo zelf niet kan omgaan met de tweede plaats. Gullit doet nou net of de verkiezingen van de gouden bal ontstaan zijn in 2008. Belachelijk. De Gouden bal bestaat al heel erg lang. En altijd waren er spelers die tweede en derde waren. Raul heeft bijvoorbeeld nooit de gouden bal gewonnen. Hij was ooit tweede achter Owen. Dat is pas pijnlijk aangezien Owen nooit in zijn leven beter is geweest dan Raul. Werd Raul toen als een verlieze afgereserveerd ? Neen. Weet je waarom ? Omdat Raul gelukkig was met een tweede plaats, ook al verdiende hij eigenlijk de eerste. Het probleem van Ronaldo is dat hij met een lange lip de uitreiking staat als hij niet wint. Het probleem is dat hij en zijn entourage al maandenlang aan lobyen zijn dat hij de prijs dient te winnen en op momenten zelfs al gedreigt heeft van niet meer te komen als hij de prijs niet wint. Als je dan de prijs niet wint, dan heb je de publieke opinie al zo tegen je in gejaagd dat de mensen jouw gaan afstempelen als een verliezen. De enige speler ooit die als verliezer werd afgestempeld bij zulke prijsuitreikingen is Ronaldo. En daar is Ronaldo zelf de oorzaak van. Dus ja, hij verdient het om als verliezer afgeschilderd te worden. Je oogst wat je zaait.

Dit jaar is er echt maar één die hem verdiend en dat is Messi uiteraard. Dat Ronaldo met Real Madrid en Portugal een goed jaar heeft gehad met kampioenschap en een goed EK is leuk maar dat is niet alleen de verdienste van Ronaldo natuurlijk.

Messi blinkt week na week uit bij Barcelona, breekt record na record en wordt alleen nog maar beter.

weetje het is heel simpel dit is gewoon voor alle messi hater of ronaldo hater of liefhebbers
je verdient wat je presteerd als je op school heel goed voor je toets leert en je maakt de toets en je krijgt elke keer 10en dan kan de juf ook nie lopen zeggen ja jy krygt te vaak 10en en de rest niet

dat is dus ook heel simpel met deze prijs, messi en ronaldo doen allebij hun uitstekende best maar de 1 presteerd altijd wel iets beter dan de ander en dat is toevallig nu deze laatste 3 jaar bij messi zo
mischien komt ronaldo nog wel aan de beurt.
dit is gwn puur de waarheid

15 december 2012 om 17:45

Messi presteert beter? Je bedoelt die 80 nietszeggende thuisgoals in camp nou allemaal de 3-0 en 4-1. Messi stond 5 classico's droog en waar was hij tegen Chelsea uit en thuis? Zelfs tegen 10 man kon hij niet scoren en miste nog zelfs een penalty, persoonlijk door Messi uitgeschakeld in de cl.

Ronaldo:

-tegen elke tegenstander in la liga gescoord(record)
-messi heeft 50 goals maar Ronaldo heeft zijn productie beter verdeeld en in meer wedstrijden gescoord en op belangrijkere momenten.
-6 classico's op rij trefzeker(record)
-winnende in camp nou(waar was Messi?)
-2x gescoord tegen Bayern Munchen en een assist in de halve finale van de cl
-meeste uit-doelpunten, 23 tegenover 14 van Messi
-het vaakst de 1-0 gemaakt(record)
-2 seizoenen op rij boven de 40 gescoord
-nog nooit heeft een speler zo snel 100 doelpunten bereikt in la liga
-hattrick uit tegen Atletico Madrid.

La liga en supercup gewonnen, halve finale op t ek met 3 doelpunten, messi 0 goals op wk en 0 goals tijdens copa america, zogenaamd beter dan maradona laat me niet lachen, messi kan alleen scoren in een volle camp nou met 80 procent balbezit, na 3 sec hebben ze de bal weer terug en beginnen ze een nieuwe aanval).

Het gelul dat Ronaldo completer zou zijn is ook achterhaald
Messi is beter met; assists, visie, begin-snelheid, passing, dribbelen.

Ronaldo verdient die bal niet omdat het sneu zou zijn dat hij Messi al drie keer voor zich heeft moeten laten gaan en ook niet omdat hij de betere zou zijn volgens Gullit.
Messi verdient een vierde editie van deze prijs omdat hij simpelweg de beste is. Drie gouden ballen achterelkaar en nog twee jaartjes jonger zijn ook.

15 december 2012 om 19:32

Achterhaald? Ronaldo heeft een beter schot, kan beter koppen, is sneller, is tweebenig, is fysiek sterker, betere loopactie, kan beter penalty's en vrije trappen nemen, betere voorzet met zowel rechts en links.

Is dat zo ? Ronaldo is sneller op de lange afstand maar in de korte meters moet hij het gewoon afleggen tegen Messi. Ook scoort Messi tegenwoordig meer vrije trappen dan CR. Bovendien zijn de loopacties van Messi minstens even goed. Die jongen doet één stapje opzij en staat bij wijze van spreke alweer alleen op de keeper.statistieken wijzen uit dat Messi aanzienlijk meer voorzetten waaruit een doelpunt voortkwam op zijn naam. Overigens heeft Messi al een keer of 9 meer gescoord dan CR dus over welk schot heb jij het dan nog ?

Messi verdient het gewoon, hij presteert constant scoort ontzettend veel, heeft weer een record gebroken, op alle fronten is hij bijna beter, behalve koppen en slomer met lange afstanden, ik vind dat Messi hem gewoon moet winnen geen twijfel mogelijk iemand die het record kan verbreken van Muller heeft een serieuze prestatie geleverd, doet niemand hem na.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren