Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Advocaat uit frustratie: ‘Heeft die man verstand van voetbal?’

Laatste update:

Dick Advocaat is not amused over de werkwijze van de aanklager betaald voetbal. Donderdagavond meldde PSV’er Marcelo zich op het hoofdkantoor van de KNVB in Zeist, waarna hij vrijdag een definitieve schorsing van vier wedstrijden (waarvan één voorwaardelijk) aan de broek kreeg. En dat alles voor een slaande beweging naar Danny Hoesen, begin deze maand.

/

“Heeft die man verstand van voetbal? De scheidsrechter en de vierde man moeten het bepalen, niet de mensen die achter hun bureautje zitten. Het blijft willekeur”, moppert Advocaat zaterdag in De Telegraaf. Hij zet zo zijn vraagtekens bij de werkwijze van de anonieme aanklager. “Hoe kijkt de aanklager naar een club, uit welke stad komt hij en voelt hij het ontstaan van een blessure aan? Daarvoor moet je zelf op hoog niveau hebben gespeeld.”

Vrijdag besloot PSV schoorvoetend akkoord te gaan met het schikkingsvoorstel vanuit Zeist. Marcelo mist dientengevolge de wedstrijden tegen NEC, Rijnsburgse Boys en NAC Breda. Na de winterstop is hij weer beschikbaar voor PSV.

Heeft Dick Advocaat gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dick is not amused of the prosecutor!

Nou en gelijk heeft ie, dat is al langer bekend dat er rare straffen worden uitgedeeld.

15 december 2012 om 10:51

Marcelo was maar lichte overtreding maar die gast van sparta trapt iemand in zijn buik. en die krijgt er ook maar 3 dat is toch raar ? totaal geen logica zit erin.

15 december 2012 om 11:35

Gelukkig ligt Ajax nog steeds lichtjaren voor qua meest gehate club.

Ot:
Dick moet niet zo zeuren. De aanklager bekijkt enkel de slaande beweging van Marcello en kijkt niet naar andere gevallen dat weekend. Het blijft wel vreemd dat als de scheidsrechter iets "beoordeeld" heeft het dan niet meer ter beoordeling staat van de Knvb. Ik snap dat zoiets niet goed is voor het leiderschap van de scheidsrechter...maar ik vind dat we hierdoor voorbij gaan aan het einddoel: Al het wangedrag bannen van de Nederlandse voetbalvelden.

15 december 2012 om 11:10

Het is aan de orde van de dag in het voetbal. Het vervelende is dat je op deze manier een extra opening geeft voor corrupte bestuurders die een bepaalde club willen benadelen, al dan niet in ruil voor een zak geld. Liverpool is boos om de zaak Suarez (discriminatie?) , Real Madrid is boos om de zaak Pepe (overtreding?) Ajax is boos om de zaak Suarez (bijten?) en PSV is nu boosom de zaak Marcelo (slaande beweging?).

We zullen ermee moeten leven dat voetbal oneerlijk is. Dick weet dat en maakt zich er verder niet druk om, volgende wedstrijd en winnen, klaar! In Rusland heeft hij wel gekkere dingen gezien.

Die advocaat is weer helemaal zichzelf. Hap hap hap, overal op ingaan. Zonde, echt zonde. De man heeft alles bereikt wat hij wilde bereiken, enorm veel ervaring, schatrijk... en nog op werkelijk alles ingaan. Je zou denken dat iemand die zo'n weg gevolgd heeft, hier wel verstandiger mee om zou gaan.

15 december 2012 om 10:56

Mooi toch dat hij dan nog steeds zo fanatiek is?

Ik vind dat Dick gelijk heeft. Het is oneerlijk dat ze tijdens de wedstrijden geen tv beelden gebruiken, maar achteraf opeens wel. Dat is toch niet consequent en eerlijk?

Gebruik video beelden altijd TIJDENS de wedstrijd (waar ik voorstander van ben), of gebruik ze gewoon niet. Want nu zou je in feite elke overtreding die de scheidsrechters over het hoofd gezien hebben alsnog moeten gaan bestraffen, maar dat word ook niet gedaan. Oftewel oneerlijk.

15 december 2012 om 11:19

Klopt, vind ik ook mooi. Je zou denken dat hij leert van het verleden maar hij is zo verdomde fanatiek dat hij er toch elke keer weer intuint. Dat vind ik ook wel weer wat hebben, gelukkig bestaan dat soort mensen. Beter dit dan dat hij het allemaal heel apathisch over zich heen laat komen en iedereen het gevoel geeft dat het hem niks kan verrotten.

15 december 2012 om 12:24

Kan ook gewoon in zijn karakter zitten. Ik vind het een goede eigenschap als iemand niet tegen onrecht kan en er wat van durft te zeggen.

15 december 2012 om 10:19

. Discussie kan zijn wie je wel en wie je niet schorst achteraf maar zag gisteren die beelden. Die arm ging wel erg gestrekt naar achteren. Het was iig geen normale beweging tijdens het rennen dus snap het gezeur over de schorsing niet.

15 december 2012 om 10:49

Kun je me even vertellen waar je die beelden hebt gezien? Ik kan ze namelijk nergens vinden, maar ik hoor van iedereen dat dit soort overtredingen elke wedstrijd wel een keer gemaakt worden. De Knvb is ook niet erg transparant, ik krijg het idee dat het allemaal natte vinger werk is en PSV er wel vaker slecht uit komt, net als bij Strootman. Waardeloos inzicht had die commissie.

15 december 2012 om 12:50

Tuurlijk het is een slaande beweging, en een schorsing waard. Maar het is oneerlijk dat ze dan alleen deze beelden bekijken, in plaats van dat ze alles beoordelen wat de scheids fout gezien heeft. Dat zou dan ook moeten gebeuren..

15 december 2012 om 12:51

De beelden waren op tv te zien en er is heel duidelijk te zien dat de arm van Marcelo op een onnatuurlijke manier naar achteren zwiept precies tegen de wang van Hoesen. Deze overtredingen worden wel vaker gemaakt, dat klopt, maar dat betekent niet dat je het dan maar minder zwaar moet afdoen. Ook zeg je dat PSV er wel vaker slecht uitkomt maar misschien werken ze het zelf wel gewoon in de hand.

15 december 2012 om 13:02

Plopgeit

Ik denk niet dat juist dit het probleem is. Slaan of slaande beweging is schorsing. Echter komt de frustratie uit toaal willekeur van de Knvb. Hoe vaak zien er dit niet in een wedstrijd dat iemand zich probeert breed te maken (ik denk dat marcelo zich breed probeerde te mqken) en daarbij het gezicht raakt? Precies elke wedstrijd wel. Waarom nu Marcelo er voor schorsen? Drie wedstrijden ook nog. Mag je oprecht vraagtekens bij Zetten.

15 december 2012 om 18:26

Ik snap dickie wel. Er is niet echt veel duidelijkheid over hoe hoog een straf is voor bepaalde vergrijpen en daar krijg je nu onduidelijkheid over. Tel daarbij op dat het ene vergrijp wel op basis van tv beelden word aangepakt en de andere niet ivm wel of niet beoordeeld door de leiding.

Het irriteerd me wel een beetje dat Advocaat Marcelo zo beschermt. De man maakt een slaande beweging. Zeg gewoon dat het een domme actie van Marcelo is. Nee, hij komt met voorbeelden van andere overtredingen. Daar bewijs je je onschuld niet mee dickie.

Er worden rare beslissingen gedaan daar.
Maar Marcelo verdient een schorsing, maar 2 wedstrijden was ook genoeg geweest.

Bij de Knvb moeten ze de regels maar eens veranderen.
Ook als iets is waargenomen door de scheids, moet het achteraf bestraft kunnen worden met een schorsing.

15 december 2012 om 10:43

Ik ben het niet helemaal met je eens. Het feit is dat de straf voor Marcelo meer dan terecht is. Een slaande beweging moet hard gestraft worden om het uiteindelijk te kunnen weren uit de stadions. Daarentegen vind ik andere straffen heel willekeurig en lang niet hoog genoeg. Die jongen van Sparta had gewoon 5 of meer wedstrijden moeten krijgen. Harder optreden tegen smerige (bewuste) overtredingen!

15 december 2012 om 11:16

Waarom dan kan je net zo goed de scheidsrechter weglaten en alles naderhand gaan bepalen wat de straf is. Advocaat heeft deels gelijk dat de straf misschien wat te hoog is vergeleken met andere maar hij moet niet zo zeuren over of ze wel voetbal verstand of niet hebben de tuchtcommisie.

Het was gewoon een slaande beweging en dat hoort niet in het voetbal hij had er gewoon over op moeten houden en de straf moeten accepteren.

15 december 2012 om 18:29

Omdat de scheids de meeste overtredingen goed kan beoorelen mar simpelweg niet alles kan zien. En met dusdanig ovetredingen die gewoon simpelweg niet in het voetbal thuis horen moeten spelers ook achteraf de verdiende straf krijgen.
Uiteraard moet de scheids gewoon zoveel mogelijk goed beoordelen zodat het team waar tegen de overtreding gemaakt word hun verdiende voordeel krijg.

15 december 2012 om 12:37

Peskens-psv,

Dat zei je gisteren ook al, maar toen had ik aan jou gevraagt wat dan het idee was van een scheidsrechter?

Als je na een wedstrijd alle beslissingen van scheidsrechters gaat bekijken en deze gaat veranderen wat heb je dan aan een scheidsrechter? Men krijgt dan ook dat na afloop van een wedstrijd coaches en spelers tandenknarsend thuis aan het afwachten zijn of hun gele kaart wel of niet kwijtgescholden gaan worden of dat hun gele kaart een rode gaat worden. Men gaat dan ook afwachten of doelpunten, corners waar een doelpunt uit is gevallen en vrije trappen waar een doelpunt uit kwam achteraf wel of niet worden toegekend.

Zit jij hierop te wachten? Niemand zit hierop te wachten, dus dan houd de Knvb, de Fifa en de Uefa alleen maar bij zaken die niet zijn waargenomen door scheidsrechters en diens assistenten.

15 december 2012 om 18:26

Ben het deels met je eens !

Met wat je achteraf zegt heb je volkomen gelijk in, een scheids kan soms moeilijk precies beoordelen wat de "ernst" van de overtreding is en straft dan te ligt.

Wat je zegt over Marcelo ben ik het niet mee eens, was niet raak enzo weet ik ook wel maar er moeten op slaande en natrappend bewegingen gewoon zware straffen komen.
En niet omdat het een speler van PSV is hoor want ook spelers bij Ajax moeten hier een zware straf voor krijgen.
Ook dit zijn "voorbeelden" die de jeugd overneemt en hoort gewoon niet thuis in het voetbal.

Geen energie insteken Dickie. Vanavond pakken we gewoon 3 punten. Heeft trouwens iemand dit interview gezien. Echt geweldig. Dan zie je dat hij een ervaren coach is met een bult aan ervaring. Helemaal het stukje over de Telegraaf is geweldig.
http://psv.netwerk.to/

Als je tegen het achteraf beoordelen van situaties die de scheidsrechter niet heeft waargenomen bent, dan moet je daarvoor lobbyen bij de Knvb, Dick. En niet pas als het jou een keer slecht uitkomt. En een slaande beweging, ik heb tegenstanders van PSV wel met lichtere overtredingen bestraft zien worden in het recente verleden. PSV is wel de laatste club die aanmerkingen kan hebben op de arbitrage.

Ik dacht dat Dick de grote, ervaren, geslepen coach zou zijn die alles al een keer heeft meegemaakt. Maar ik heb me pijnlijk vergist. Die man ergert zich aan alles en iedereen en speelt ook nog alles via de media. Je zou hier toch boven moeten staan Dickie?

15 december 2012 om 12:07

Inderdaad, valt me ook op dat die wve duidelijk een afkeer jegens PSV heeft. Als je die beelden ziet zie je dat er niets ernstigs aan de hand is. Denk dat als de scheids het ziet, hij er niets mee doet. 2 wedstrijden is dan de maximale schorsing, kom op man, waar gaat het heen? Als we hier al zo'n dikke schorsingen voor geven... Zoals ik al eens aanhaalde in een ander topic moeten overtredingen ook bestraft kunnen worden als de scheids het gezien heeft. Ergste is nog dat die gestoorde gek van Sparta maar 3 wedstrijdjes krijgt voor zijn doodschop. Totale willekeur en Advocaat heeft helemaal gelijk. Echter moet hij zich hier niet druk om maken, maak je maar druk om de wedstrijd tegen Nec, Dick. Laat dit maar gaan, want je doet er helaas niets aan.

15 december 2012 om 12:08

Lekker aan het provoceren ventje!! Dus nu ben ik weer een loser. Ik kan nu wel terug reageren dat je het echt niet durft om het voor mijn gezicht te zeggen, maar dan ben ik net zo'n held als jou

Dick Advocaat zeikt gewoon. Slaan is slaan. In plaats nu om zich heen te slaan, zou hij zijn eigen speler dienen te veroordelen. Hij benadeelt zijn team. En alsof een blessure de graadmeter is. Scheids - en grensrechters zijn toch ook geen artsen. De beleidsbepalers van PSV zouden Advocaat op zijn vingers moeten tikken, maar die schreeuwen net zo hard mee. Voorbeeldgedrag is binnen het voetbal weer ver te zoeken?

Ik vraag me af wat er mis is in Eindhoven. Ze moeten niet zo bezig zijn met anderen.

15 december 2012 om 12:48

Daar vinden ze dat Hoesen degene is die een schorsing moet krijgen.
Als hij niet zo dicht bij Marcelo gelopen had , had die hem namelijk nooit kunnen slaan

15 december 2012 om 13:13

Dit zijn leugens en dat weet je! Is nergens voor nodig, toch?

15 december 2012 om 13:28

Waarom veroordelen ze het gedrag van Marcelo dan niet en wijzen ze alleen maar beschuldigend in de richting van Ajax ? In dit geval is het Marcelo die geslagen heeft en wordt Ajax vervolgens beschuldig van maatennaaierij . ( oftewel het is de schuld van Hoesen dat hij geslagen heeft.) Op dit moment is Psv een club die alles uit de kast haalt om te proberen om kampioen te worden en als het even tegenzit direkt naar een ander wijst en nooit de schuld bij zichzelf zoekt.

15 december 2012 om 13:35

Misschien noemden ze het matennaaien omdat Hoessen haast niet werd geraakt. en dat het toneelspelen was van hem. Hij gaf immers kort erna een hand aan Marcelo met een glimlach. Dit behoort tot de mogelijkheden, maar is natuurlijk een speculatie mijnerzijds.

Maar leugens horen hier niet, en kunnen beschouwd worden als provocatief.

15 december 2012 om 14:00

Het maakt niet uit hoe hard iemand geraakt wordt. Slaan is slaan en dan moeten ze niet gaan zeuren als hoesen zegt dat hij geraakt is. Of moet hij daarover gaan liegen ? De beelden zijn er ook en dan kan hij dat moeilijk tegen gaan spreken. Advocaat moet kwaad op marcelo zijn ipv. Beschuldigingen richting ajax te uiten.

15 december 2012 om 14:05

Ben ik met je eens. Slaan is slaan. Ik weet ook niet wat ze bedoelen met "matennaaien' Ik gaf alleen maar een voorbeeld. Misschien omdat marcelo zelf een keer Vertonghen heeft verschoond van een schorsing. Vertonghen deed ook slaan. en slaan is slaan. Maar dit zijn oude koeien, en is zelfs al een keer onterecht als drogreden betitteld.

Er zal heus wel een idee zitten achter "matennaaien" Alleen jammer dat wij dat niet weten.

Maar toch vind ik nog steeds dat je geen leugens moet verkondigen. en zou graag zien dat je die reactie zou veranderen of aanpassen.

15 december 2012 om 14:27

Ik geef daarmee alleen op een sarcastische wijze aan hoe belachelijk het is dat men met het beschuldigende vingertje wijst richting Ajax waar een eigen speler zijn handen niet thuis kon houden. Als je dit als club op deze wijze aanvecht keur je in mijn ogen dergelijk gedrag goed en leg je de schuld bij de tegenstander. dus je moet niet alles letterlijk lezen en ook de context erachter denken

15 december 2012 om 14:48

Ik ben nu eenmaal iemand die slecht tegen leugens kan. Als je argumenten zo goed zijn, dan moet je die afkunnen met de waarheid. Liegen om je punt te bewijzen is een diskwalificatie van al je reacties. Wanneer spreek je dan wel de waarheid? Snap je?

15 december 2012 om 15:00

Het is niet bedoeld als leugen maar als je alles uit de kast haalt en zelfs beschuldigend richting de tegenstander wijst om een terechte schorsing te ontlopen komt dit wel zo op mij over Ik heb bewust hiervoor gekozen omdat iedereen weet dat dit in werkelijkheid niet zo is en het dan ook niet als
waarheid aan zou nemen . Ik had het misschien ook op een andere manier kunnen brengen maar dan zouden sommigen misschien denken dat dat wel zo is en zou dat weer zijn eigen leven gaan lijden hier op het internet.

Haha ik dacht het al, hoe gek kunnen ze het nog maken en plaatste gister een post met een link naar waar komt de aanklager vandaan en PSV gaat dit aankaarten want hij zou uit Amsterdam komen en dus niet onafhankelijk, werd mijn post verwijderd omdat het provocerend was maar ik had dus gewoon een vooruitziende blik. Ze zijn helemaal van de pot gerukt, kan gewoon niks anders concluderen! Schandalig, kan niemand die man terecht stellen. We hebben net een week van bezinning en respect achter de rug maar alles wat met straffen te maken heeft gaan ze hier ter discussie stellen alsof er niets gebeurt is. Let maar op, dit weekend vliegen zowel Van Bommel als Strootman bij elk wissewasje weer als een stelletje Duitse herders af op de scheidsrechter en zal Dickie na afloop de scheids, z'n grensrechters en vierde official ter discussie stellen dat ze niet onafhankelijk waren. Niet op een bepaald niveau hebben gespeeld en dus geen inzicht hebben en dus niet geschikt zijn. Misschien zou meneer Van Praag ook hier eens zijn licht (wat toepasselijk ) over moeten laten schijnen...

Waar zijn de beelden te zien? ik heb dit echt helemaal gemist in de wedstrijd

Dat is inderdaad het grootste probleem, de volledige willekeur van zo'n persoon. De handelswijze van de Knvb wordt onderhand een genante vertoning.

Het begint een heel zielige vertoning te worden daar in Eindhoven. Alle acties vorig weekend in het voetbal zijn aan deze meneer Advocaat blijkbaar voobij gegaan. Hij blijft maar mekkeren op de Knvb, terwijl Marcello gewoon een slaande beweging maakt. Is dus schorsing, punt uit.
“hoe kijkt de aanklager naar een club, uit welke stad komt hij en voelt hij het ontstaan van een blessure aan? Daarvoor moet je zelf op hoog niveau hebben gespeeld.”
Is weer een opmerking welke kant nog wal raakt. Dus om het onstaan van een blessure aan te voelen, moet je op hoog niveau gespeeld hebben?? Wat een onzin!!
Verder zegt hij: "de scheidsrechter en de vierde man moeten het bepalen". Wel Dick, we zullen in Nijmegen zien (en horen) of je die woorden waar maakt en niet op elke beslissing van scheidsrechers wat aan te merken hebt.
Maar blikbaar denkt Dick dat hij na het winnen van de wedstrijd tegen Twente het "lek in zijn ploeg" boven water heeft en zich niet meer met zijn ploeg bezig hoeft te houden, maar weer onzin over Knvb kan gaan roepen in media.
Wel complimenten aan alle PSV supporters welke, in tegenstelling tot Dick en PSV bestuur, zich afgelopen week wel mannelijk hebben opgesteld door aan te geven dat schorsing terecht was en PSV zich moet blijven concenteren op het voetbal.

15 december 2012 om 14:50

ha ha ,
Idd we zullen op gaan letten
voortaan dus geen protesterende Psv spelers of trainers meer tijdens of na de wedstrijd , want de scheidsrechter en 4e man moeten het bepalen .
Wat zullen van Bommel , Strootman , Mertens en Advocaat het moeilijkgaan krijgen.

Advocaat moet zich gewoon bemoeien met zijn team en spel en laat de commissie zich maar bemoeien met de spelregels, want Advocaat is duidelijk niet op de hoogte dat slaan van een speler niet is toegestaan.

In het begin dacht ik nog dat PSV een goede had aan Advocaat, maar de Europa League niet serieus nemen, zeer verdedigend tegen Ajax spelen, Ajax proberen in een kwaad daglicht te zetten, proberen het slaan van Marcelo te verdedigen, zeuren over een scheidsrechter en noem maar op. Ik begin mij nu een beetje te irriteren aan die man.

laat ik voorop stellen dat ik de schorsing van marcelo terecht vind want hij zwaait met zn arm terwijl dit niet nodig is. Maar de totale willekeur waarop straffen worden gegeven slaat nergens op. De regel dat de scheidsrechter het heeft waargenomen en er dus niks meer aan gedaan kan worden is gewoon zware onzin. Is het dan een bepaalde gunfactor van de scheids die denkt nou voor deze keer kom je ermee weg? Ik heb blind, v ginkel en de jong smerige overtredingen zien maken waar voor sommige best een rode kaart gegeven zou mogen worden, de scheids beoordeeld dit als zijnde niet erg. Totale inschattingsfout dus zou de knvb hier achteraf ook voor moeten kunnen straffen. Dit zijn enkele voorbeelden die mij binnen schieten maar dit gebeurt bijna wekelijks dus zou de knvb de regels eens moeten wijzigen door te stellen ook als het beoordeeld is moet er nog gestraft kunnen worden. Natuurlijk krijg je een naar gevoel erbij als bijvoorbeeld ajax wederom wegkomt met een smerige overtreding en notabene een krant (!!) moet gaan aantonen dat er iets is gebeurd waarvoor een speler geschorst moet worden.
De willekeur en oneerlijke regels zijn gewoon bron van frustratie zowel bij supporters als bij clubs. Nu zit psv in de hoek waar de klappen vallen maar een ander moment is het ajax, feyenoord of noem maar op en dan roepen die supporters hetzelfde als dat de psvérs nu roepen. Dan komen er nu weer supporters die roepen calimero, zielige club etc die wil ik dan ook niet horen klagen als hun club aan de beurt is.

15 december 2012 om 14:12

Zo zijn er ook Psv spelers die er goed mee we komen als ze eigenlijk een gele of rode kaart verdienen of tegenstanders die een kaart of penalty tegen krijgen die het eigenlijk niet is . Dan hoor je Psv ook niet.( geen enkele club zal je dan overigens horen ) . Neem als voorbeeld de wedstrijd tegen vitesse . V.bommel , Strootman en Mertens lopen de hele wedstrijd bij de scheidsrechter te janken en te zeuren om kaarten voor vitesse ze komen er mee weg en Bony krijgt m zelf als hij om een kaart vraagt. Het staat me bij dat Mertens ook niet te klagen had dat hij niet voortijdig de kleedkamer op mocht zoeken na een overtreding waar een kaart op zijn plaats was geweest.

15 december 2012 om 14:23

Bijzonder March dat je nu toch weer hetzelfde doet als PSV door bij de onbestrafte smerige overtredingen die achteraf ook niet bestraft zijn geen Psv-er te noemen. Je vergeet even te zeggen dat ook studio voetbal de beelden lieten zien van de actie van Marcelo. En dan niet a.u.b. Goedkoop te zeggen, " ja maar dat is een pro Ajax programma", want dat is het zeker niet met o.a. Waterreus, van Halst en Arno Vermeulen. Overigens ben ik het met je eens dat iets wat door de scheidsrechter gezien is en anders geïnterpreteerd is, dan mag er wat mij betreft ook ingegrepen worden, dus geel wordt rood en ook geel wordt weggestreept, net zoals ze dat wel met rood kunnen doen. Overigens jammer dat je de integriteit van de scheidsrechter in twijfel trekt met de opmerking "gunfactor", je verlaagd je daarmee net als al die trainers die vaak zeggen: "ik wil niets zeggen over de scheids, maar ...." En dus stiekem toch doen!

Ik blijf erbij dat clubs ( ongeacht welke club, dus ook de mijne) eens zelf verantwoordelijkheid dienen te nemen en niet telkens naar anderen moeten kijken. Nu is het idd PSV die zich volstrekt belachelijk maakt door club breed om zich heen te slaan. FC Utrecht deed het gisteren nog eens met die straf die ze opgelegd hebben gekregen wegens het gedrag van hun supporters tijdens een bekerwedstrijd.

Die minuut stilte vorige week is blijkbaar voor velen voor niets geweest! Heel jammer.

15 december 2012 om 22:16

Dat die overtredingen tegen psv zijn gemaakt is omdat ik nou eenmaal niet alle wedstrijden kijk van alle clubs. Ik kijk elke wedstrijd van psv dus vallen die overtredingen mij wel op.
We zijn het voor een groot deel denk ik wel met elkaar eens maar studio voetbal is wel degelijk een Ajax georiënteerd programma net als de telegraaf een Ajax krant is, dit maakt me ook verder niets uit maar ze vinden het bij de NOS en vooral Jack v Gelder wel erg geil om over Ajax te praten.
Ik ga ook niet verkondigen dat PSv res heilige boontjes zijn zeer zeker niet. Ik durf gerust te stellen dat Mertens' rood had moeten krijgen tegen Vitesse en dat v Bommel terecht een hoop gele kaarten heeft gekregen maar ook een paar onterechte. Dat marcelo een slaande beweging maakt is voor mij niet nieuw want dit heb ik hem al meerdere keren zien doen en dit vind ik ook waardeloos. Helaas wordt niet alles bestraft, niet bij psv niet bij Ajax bij niemand niet. Gebrek aan bewijs noemt men dat soms terwijl het voor iedere supporter toch duidelijk was....ik durf ook wel degelijk de integriteit van de Knvb in twijfel te trekken. En scheidsrechters die voor bepaalde clubs zijn. Henk kesler is een fan van Twente heeft openlijk toegegeven bepaalde scheidsrechters op wedstrijden te zetten hij is inmiddels opgevolgd door v Praag. Uiteindelijk is Twente in dat jaar kampioen geworden.
Ik ga echt niet elke gele of rode kaart in twijfel trekken want ze zijn bijna allemaal goed uiteraard. Maar gisteren ook bij Twente Heracles bij het laatste doelpunt, chadli staat ruim buitenspel als je dat niet meer ziet als grensrechter moet je maar stoppen....ik kan hier nog wel uren doorgaan maar daar hebben jij en ik geen zin in maar er gebeuren wel gewoon dingen waar je je vraagtekens bij kan en moet zetten. Niet omdat het nu toevallig mijn club betreft want ik durf gewoon zonder gekleurde bril te kijken.

16 december 2012 om 00:03

@march lijkt me erg vermoeiend als je in van die complottheorieën denkt.. Maar goed het is heel vervelend als een scheids of grensrechter een fout maakt. Die spelers maken er veel meer tijdens een wedstrijd. Als je daar van af wil moet je met technische hulpmiddelen gaan werken tijdens de wedstrijd.

Marcelo heeft een voorbeeld functie ook voor de jeugd en de amateurs, ik vind het logisch dat er voor dit een straf bepaald word, maar er moet met 1 maat gemeten gaan worden, en misschien een groep in het leven geroepen worden die het gezamenlijk behandelen zodat er voor elke actie de zelfde straf maat komt. Maar ben bang dat het dan een mietjes sport word waar niks méer mag en kan ..

De aanklager hoeft toch geen tactisch brein te zijn. Hij moet toch gewoon schandalige overtredingen die niet zijn waargenomen alsnog voor laten komen. Heeft die man toch gewoon goed zijn werk gedaan.

Ik vind dat Advocaat hier geen gelijk heeft, en dit zeg ik als PSV fan. Marcelo verdient wel degelijk deze straf, want het was simpelweg een slaande beweging. Daarentegen vind ik het wel ongelofelijk dat er voor veel ergere overtredingen slechts 2/3 wedstrijden worden gegeven. Dus er wordt gemeten met 2 maten. Daar moet de Knvb gewoon consequent in zijn.

Advocaat heeft wel een punt, maar ik vind als psver zijnde dat we op moeten houden met zeuren. We doen er nu eenmaal niets meer aan. Gewoon doorgaan misschien grijpt zanka nu zijn kans en speelt ie ontzettend goed. Elk nadeel kan zo zijn voordeel hebben.

Als het een speler van Ajax betrof die hiervoor 3 wedstrijden schorsing kreeg was de wereld te klein. Dan zou het belachelijk zijn. Maar ja, die straffen worden toch nooit aan het mooiste jongetje van de klas gegeven.

15 december 2012 om 12:51

Als als als. Toivonen was vorig jaar toch ook weg gekomen van een schorsing na zijn charge op Clasie of dat provoceren naar Gudelj toe? Dus houd nou eens op met die als verhalen.

15 december 2012 om 15:03

hahaha en dan willen gasten zoals jij de term Calimero niet horen? te belachelijk voor woorden dit ...

Zielig gedrag van Advocaat. Vorige week viel iedereen over die trainer van Sparta heen. Nu maakt het echter Advocaat niets uit dat een speler van hem een andere speler slaat. Klaagt alleen maar over de afhandeling. PSV moet eens goed in de spiegel kijken

"die man"" hoeft ook geen verstand te hebben van voetbal, want wat Marcelo deed heeft niks met voetbal te maken

Het is treurig gesteld met de normen en waarden bij PSV .

15 december 2012 om 11:39

Als je de persconferentie gezien zou hebben, dan zou je hebben gezien dat Dick zich druk maakt over het feit dat Marcelo (naar mijn mening terecht) wel gestraft wordt terwijl er ook overtredingen gemaakt zijn (volgens hem zwaarder) die niet bestraft werden. In dit verband gaat het om de wedstrijd tegen Ajax en doelt hij waarschijnlijk op overtredingen die door Ajacieden werden gemaakt. Gisteravond werd de smerige overtreding van de Jong op Willems als voorbeeld gebruikt. De Jong gaat met opzet op de voet van Willems staan die daardoor zes weken uitgeschakeld is De door Marcello geslagen Ajacied kon gewoon doorspelen.
Als je dan bedenkt dat de overtreding door een Amsterdamse Krant onder de aandacht werd gebracht en dat de aanklager (mogelijk) uit Amsterdam komt, kan ik me best de frustratie voorstellen. En dan heeft dat meer te maken met een gevoel van rechtvaardigheid dan met normen en waarden. Het zou pas triestig zijn gesteld met de normen en waarden wanneer Dick de overtreding zou goedkeuren of wanneer Dick zijn mening over het gedrag van Ajacieden zou geven. Dergelijk gedrag laat hij gelukkig aan Frank de Boer over.

15 december 2012 om 11:56

En dat het eventueel door een Amsterdamse krant bekend is gemaakt maakt het toch niet minder erg? Iedereen heeft het gewoon zondagavond om 19:00 kunnen zien met het bord op schoot. Of komt dat ook allemaal door A'dam?

Gefrusteerd zijn kan wel en is makkelijk, maar als je als club niet verantwoordelijk wil zijn voor de misdragingen van je eigen spelers, wordt het lastiger om een punt te maken.

15 december 2012 om 13:47

In welke wedstrijd gebeurde die overtreding van de Jong?
Ik kan hier geen beelden van boven tafel krijgen.

15 december 2012 om 14:34

@punt01 hij geeft toch zijn mening over het gedrag Siem de Jong. Of ben ik nu gek?

15 december 2012 om 17:20

De wedstrijd Ajax-psv, net voor de overtreding van Marcello.

15 december 2012 om 11:41

Advocaat heeft verklaard in een persconferentie dat ie altijd open en eerlijk wilt zijn. Nu zijn er weer van die wolven in de media die aan het smullen zijn, en wederom deze vraag aan hem stellen. de man geeft antwoord. Hij kan daar het beste als insider antwoord op geven. Hoessen verklaarde dat ie een "tik" voelde. marcello verklaarde "ik heb niets gevoeld" . De beweging was er, maar mischien was de drama groter dan de tik of bewegende arm. Dit kan allemaal maar zijn zeker speculaties. Maar zoals ik alei, advocaat is hierin een insider die de werkwijze van de aanklager betwijfeld. dat heeft niets met normen en waarden te maken.

wel ben ik ermee eens dat men dit op een gegeven moment moet laten rusten. En maar hopen dat er eindelijk wel eens een lijn komt in de werkwijze van de Knvb. Ik heb ook het idee, dat men daar aardig aan willekeur doet. Niet alleen naar Psv hoor. Maar ik heb eens een speler van twente een overtreding zien maken (ik dacht Brama, maar weet het niet zeker) die na onderzoek vrij werd gesproken terwijl de natrappende beweging niet te ontkennen was.

Deetman die nu 2 wedstrijden krijgt voor het in de maag trappen van de tegenstander terwijl die op de grond ligt, vind ik ook vreemd.

Marcelo maakte de beweging en of de tik nu hard, zacht of mis was. de beweging was er en die spreekt tegen hem. En zal de schorsing verdiend zijn.

Advocaat moet beter weten en niet over op doorgaan. Eerst een discussie met de Boer en nu weer met de tuchtcommissie. Je kan het niet altijd eens zien met iemands mening en doen en laten, maar laat het gewoon is rusten. Schreeuw niet alles in de media en schop niet overal tegen aan.

Met de ervaring van Advocaat zal hij beter moeten weten. Overal tegen aan schoppen heeft simpel weg gewoon geen zin.

Ik als psv'er irriteer mij steeds vaker aan de uitlatingen van Advocaat.

Zo wat een hypocriete reactie van meneer Advocaat. Had nooit verwacht van hem dat hij zo zijn frustratie zou uiten. Dick weet zelf ook donders goed dat wanneer een speler, ongeacht van welke partij, een overtreding begaat waar de scheidsrechter in eerste instantie geen sanctie voor oplegt het juist een goede zaak is dat er achteraf nog 'gecorrigeerd' kan worden.

“hoe kijkt de aanklager naar een club, uit welke stad komt hij en voelt hij het ontstaan van een blessure aan? Daarvoor moet je zelf op hoog niveau hebben gespeeld.”

Ik denk nit dat je op een hoog niveau gevoetbald moet hebben om te weten hoe een blessure aanvoelt of het ontstaan daarvan. Of hebben voetballers van een hoog niveau een ander gevoel voor blessures? Ik heb dat nooit gemerkt. Verder denk ik dat voor iedereen een slag ongeveer hetzelfde aanvoetl, of je die nou in het veld of op straat krijgt, het resultaat is hetzelfde. Advocaat moet dit soort dingen eens naast zich neerleggen, want hij begint een oude zeurpiet te worden, al past dat wel bij het Psv van nu.

15 december 2012 om 12:22

Enigzins terecht als de aanklager uit Amsterdam komt, toch? Ik weet ze moeten onafhankelijk zijn, maar toch? Terecht dat ie zich dat afvraagt. Er is daar totaal geen transparantie in van de Knvb. Dat kan aardig wat argwaan veroorzaken.

Jij noemt Advocaat een oude zeurpiet. maar ergens kan ik wel begrijpen dat ie de werkwijze betwijfelt. Hoe kan een Deetman nu maar 2 wedstrijden krijgen? Die overtreding was op zijn minst even erg. Hoe kan Marcelo op videobeelden wel berecht worden (overigens terecht) maar anderen weer niet?

Er zijn genoeg twijfels in de werkwijze van de Knvb. misschien wel goed dat Advocaat zich dat eindelijk eens afvraagt. De timing is daarentegen misschien niet de beste, maar een punt heeft ie zeker.

15 december 2012 om 12:27

Dat Deetman minder wedstrijden schorsing krijgt wil niet zeggen dat de schorsing van Marcelo te zwaar is. je kunt ook zeggen dat Deetman er met een veel te lichte schorsing vanaf is gekomen.

15 december 2012 om 13:08

Maar dat is juistb wat ik bedoel. Dat is dus de willekeur vanuit de Knvb. Schorsing van Marcelo kan ik echt wel mee leven. Vind het zelfs terecht. maar dan snap ik niet de 2 wedstrijden van deetman. Dat is ook in mijn ogen willekeur van de knvb.

Advocaat wordt met de dag gefrustreerder.
Vorige week nog veel bla bla dat het betaald voetbal ook niet door had moeten gaan uit respect voor de grensrechter en vervolgens alleen maar commentaar geven en beschuldigen.
Volgens mij is het zo dat een van zijn spelers geslagen heeft ( slaan is slaan , of het nu raak is of niet maakt niet uit ) en dit valt volgens mij ook onder geweld op het voetbalveld. ( was dit nou niet hetgene waar het vorige week om ging ?) Als trainer zijnde zou hij juist het gedrag van Marcello moeten veroordelen en niet in een slachtofferrol moeten kruipen.
Maar ja , in zijn belevingswereld is iedereen tegen hem en Psv.

Dit begint nu toch echt lachwekkend te worden allemaal. Over de hoogte van een schorsing kun je altijd discussiëren, geen probleem. Met deze zin laat hij zich weer vreselijk kennen. Quote; “hoe kijkt de aanklager naar een club, uit welke stad komt hij en voelt hij het ontstaan van een blessure aan? Daarvoor moet je zelf op hoog niveau hebben gespeeld.” De aanklager moet dus een topvoetballer zijn geweest die het liefst ook nog scheidsrechter is geweest met de kennis van een fysiotherapeut. En de leukste eigenschap, hij mag niet uit Amsterdam komen als het een PSV zaak betreft en er moet van te voren worden vastgesteld of de aanklager wellicht een hekel heeft aan Psv. Kom op zeg, Advocaat met al zijn ervaring moet toch beter weten en zichzelf niet zo voor schut zetten. Of hij onderneemt actie en maakt er zaak van tegen de Knvb als hij echt meent dat PSV onrecht wordt aangedaan. Maar iedereen weet dat het blijft bij deze domme uitspraken in de media waar de frustratie van af druipt.

Het enige wat ik krom vind aan de regels van de Knvb is dat ze geen schorsing meer op kunnen leggen wanneer de scheidsrechter iets gezien heeft. Dat slaat mijn inziens nergens op , want als ie het goed gezien had dan had ie wel bestraft. En wanneer heeft ie iets wel of niet gezien? Ik vind dat een verkeerde toepassing van het vertrouwensbeginsel.

Over steden enzo moeten we het helemaal niet hebben. Er is wel willekeur, maar die heeft meer te maken met media-aandacht. Ook slecht, maar heeft niets met clubvoorkeur te maken. Ajax heeft daar bijvoorbeeld ook mee te maken.

als de aanklager uit amsterdam komt evenals het krantje telegraaf...
dan is dat geen willekeur beste mensen maar corruptie!

Tsja zo wordt PSV nooit een grote club. In de plaats van het veroordelen van het wangedrag van je eigen speler gaan ze hem verdedigen. Het zou PSV sieren als ze zelf tot straffen overgaan bij wangedrag van hun speler maar het lijkt er steeds meer op dat Advocaat vindt dat alles is veroorloofd om de buit maar binnen te halen., Denk eens aan die voorbeeldfunctie voor de jeugd.

Weet je Dickie, we ontslaan per direct alle medewerkers bij de Knvb die uit Amsterdam of Groot Amsterdam komen. Daarnaast nemen we alleen nog maar beleidsbepalers en medewerkers aan uit de omgeving van Eindhoven en desnoods Rotterdam erbij. Oh, en tegenwoordig mogen media uit Amsterdam en omgeving zich niet meer vertonen op persconferenties van psv want die schrijven toch alleen maar negatief over psv.

Weet je Dickie wat mij het meest stoort? Dat na een weekend van totale bezinning en respect, de ene na de andere beleidsbepaler of jij bedoeld of onbedoeld de media heeft opgezocht om nota bene een psv speler die een slaande beweging maakt letterlijk en figuurlijk vrij te willen spreken. Dat er daarna heel goedkoop word gewezen naar 'overtredingen' van Ajax spelers. Schande Dickie je moet je schamen!

ps.

Aantal kaarten Psv: 18 gele kaarten, 0 rode kaarten
Ajax: 14 gele kaarten en zelfs 2 rode!

Geloof je nog steeds Dickie dat de Knvb uit Amsterdam bestaat?

15 december 2012 om 17:01

@indoexpert,

Waarom probeer jij tegen ''dickie'' te praten? ''dickie'' leest voetbalzone.nl waarschijnlijk niet eens en al helemaal niet posts uit dit soort topics... Wat denk je nou zelf dat ''dickie'' dit gaat lezen en gaat antwoorden op al jou provocerende vragen? Aparte vorm van communicatie die jij aanhoudt...

Dit hele verhaal gaat niet over Ajax, maar over de Knvb dus waarom je Ajax dit, en Amsterdam dat roept komt niet helemaal bij mij aan...
Maar goed de kern van de kritiek van ''dickie'' is dat 4 wedstrijden schorsing natuurlijk onzin is, Marcelo is fout maar er gebeuren erge overtredingen waar niks aan gedaan word of veel minder zwaar word gestraft. Dus ja ''dickie'' heeft een punt...

15 december 2012 om 13:27

Ik ben het wel met dickie eens en dat de schoringscommisie nooit consequent handelt en dat er willekeur is in het beoordelen van zaken.
Laat ik duidelijk zijn marcello verdient een schorsing maar dat had gezien de aard ook gewoon 1 potje kunnen zijn met 1 voorwaardelijk.
Maar voor zulke sancties moet je schijnbaar bij een andere club horen.
(benieuwd hoe lang deze post mag blijven staan)

15 december 2012 om 13:39

slaan is slaan en dient hard aangepakt te worden ongeacht de club waar een speler voor uitkomt
Als je vind dat iemand die zijn tegenstander slaat ( hoe hard of zacht hij hem ook raakt ) er vanaf mag komen met 1 wedstrijd schorsing en evt. 1 voorwaardelijke heb je er afgelopen weekend weinig van begrepen.
Juist door dit soort dingen ontsporen er hele wedstrijden in het amateurvoetbal en voor je het weet is er weer een slachtoffer.
Het betaalde voetbal heeft nog steeds een voorbeeldfunctie en dmv .schorsingen kun je laten zien dat dit gedrag niet getolereerd wordt.
en clubs moeten dan ook het gedrag van desbetreffende speler veroordelen ipv .hem in bescherming te nemen door op alle mogelijke manieren naar de tegenstander te gaan wijzen.

15 december 2012 om 14:20

Jullie probleem is jullie minderwaardigheidsgevoel richting Ajax , het maakt niet uit wat er gebeurd en al heeft Ajax er niks mee te maken er wordt altijd weer naar Ajax of de knvb gewezen . Wees realistisch en bekijk de dingen neutraal . al zou dit andersom geweest zijn had het wel ineens allemaal terecht geweest .

15 december 2012 om 14:44

Ik heb geen probleem. Ik heb geen minderwaardigheidscomplex tegen ajax. leg me nu niet woorden in de mond.

Natuurlijk wordt er nu naar Ajax en de knvb gekeken. Maar er wordt hoofdzakelijk naar de knvb gekeken. want daar gaat het nu om. de willekeur van die bond.

Ik ben naar mijn idee hier zeer realistisch in.

Mijn hoofdpunten,

terechte schorsing van Marcelo
Deetman terechte maar te lichte schorsing.
En voorbeelden (legio ten over) die ook op videobeelden worden beoordeeld, maar waar geen sanctie op volgt.
Incidenten die sowieso niet beoordeeld worden, maar die het zeker wel zijn. Iedereen is daar getuigen van als je de wedstrijden/samenvattingen bekijkt.

Dit zijn voorbeelden van willekeur. Doe daar nog eens de Knvb bij die in de zaken niet transparant is. En de beoordelers die niet bekend zijn. Tja...dat roept nu eenmaal argwaan op. Dat is menselijk. En is geen teken van een minderwaardigheidscomplex.

15 december 2012 om 15:06

Biggles ,dit was niet aan jou gericht , maar aan stratumseind en el ave .
die leggen een link naar hun voorkeur voor Psv en het daarom anders behandeld te worden waarbij ze gelijk weer naar Ajax en de Knvb wijzen.

Kampioen zeuren dat psv. Zo heerlijk provinciaal.
Noemen zich mannen, maar zijn eigenlijk gewoon kleine jongetjes die gelijk gaan huilen als ze hun snoepje niet krijgen. En daarbij keuren ze dus dat gemep van hun spelers ook nog eens goed. Lekker voorbeeld voor de maatschappij zijn ze daar.
Het zal altijd een kleine club blijven. Ver achter Ajax en Feijenoord.

15 december 2012 om 13:49

Och, nu is het Psv. Een aantal jaren was het ajax (onder Ten Cate en Jol). En zo zullen er heus wel meer voorbeelden zijn. Feyenoord was ook al eens behoorlijk boos op de knvb (iets met bekerwedstrijd tegen ajax). Dus het is niet terecht om alleen Psv te noemen. Dus zullen die andere clubs in jouw ogen ook "kleine" clubs zijn. Ze voldoen in ieder geval aan jouw criterium.

15 december 2012 om 17:04

Beetje jammer dat jij zo'n kleinerend toontje aanslaat naar PSV toe, terwijl jou hele verhaal slaat als een lul op een drumstel. Ten tweede PSV heeft na Ajax de meeste kampioenschappen en prijzen. Dus ver achter Ajax en Feyenoord?? Apart dat deze reactie van jou gewoon blijft staan... Puur provoceren...

15 december 2012 om 19:30

En incasseren kunnen ze daar ook al niet, duidelijk.

Lopen dagen en dagenlang krokodillentranen te janken over het onrecht wat ze is aangedaan.
Niet een keer heb ik iemand uit die psv kliek horen zeggen dat die hele marcello zn handjes gewoon thuis had moeten houden, want Daar gaat het om.
Maar dat vergeten ze daar even voor het gemak, geobsedeerd als ze zijn door het kampioenschap, want stel je voor dat ze die voor het 5e achtereenvolgende jaar niet gaan halen (ja ja, het gaat hard zo he?)

Heerlijk ook hoe kalm en rustig er vanuit Ajax hierop gereageerd wordt. Feitelijk wordt psv gewoon di(c)k uitgelachen en in hun hemd gezet en ze hebben het niet eens door.
Inderdaad ja, de kleinheid van deze club wordt door hunzelf bevestigd, al dagenlang.

En hoe langer zij erover blijven huilen, hoe harder ik de strafmaat gerechtigd vind.

15 december 2012 om 20:44

Of je had je ook enigzins kunnen inlezen in de situatie. Dan zomaar maar hier komen te blaten. Advocaat legt het eventjes uit. waardoor er bij jou alleen maar alarmbellen afgaan. en danis het resultaat dat je dom gaat roepen. aar enige beleving zit er absoluut iet bij. Hoe kan men dan nog ooit discussieren?

Juidt. niet zo! Verblind door de voorkeur, noemen ze dat!

wat denk je van het grasincident, De Boer probeert nu wel een stoere vent uit te hangen maar enkele weken terug lag hij nog te janken dat het gras te hoog was in den haag, lekker hypocriet allemaal

15 december 2012 om 14:36

Dit gaf hij bij Eredivise Live in een interview voorafgaand aan de wedstrijd aan . dat jij en vele anderen er nu van maken dat hij dat na afloop deed moeten jullie zelf weten , maar dit was geen klagen na puntverlies of de lengte van het gras de schuld geven van het puntverlies.
het is bekend van bepaalde clubs dat ze het veld express moeilijker bespeelbaar maken omdat de kans den groter is dat ze toch punten halen tegen op papier sterkere tegenstanders . ook Psv heeft hier overigens meet te maken.

15 december 2012 om 15:07

uiteraard...
alle tegenstanders lopen tijd te trekken in eindhoven en bij uitwedstrijden worden ook alle middelen aangegrepen om het voetballen zo moeilijk mogelijk te maken...
Maar het begint te duidelijk te worden dat er inderdaad willekeur is, het neigt dan zelfs naar corruptie!
kranten als de telegraaf en studio voetbal zijn pro ajax en hebben een te duidelijke stempel op de gedachtengang binnen de knvb!
landelijke dagbladen en zeker het openbare net mag geen pro activiteiten hebben en dat is maar al te duidelijk!
Als ajax een terechte penalty is ontnomen wijten ze daar bijna een hele uitzending aan wat voor een slechte keuzes het scheidsrechterskorps wel niet maken....
En nu gaat het ajax weer voor de wind qua keuzes en nu deugt het korps wel, want er wordt immers helemaal niks meer over gezegd....
let maar op, als ajax een keer wordt benadeeld beginnen ze weer over de knvb
En als psv gewoon genaaid wordt, moet psv gewoon zijn mond houden...
het is niet eens duidelijk of Marcello iemand raakt, het is gewoon te vaag om daar iemand voor te veroordelen tot 4! wedstrijden.
En inderdaad, er waren 2 grove overtredingen van de jong en blind die zelfs iemand van het veld afschoppen met gescheurde enkelbanden, en dat is dan weer niks...
komop joh, zeist en co doen er alles aan om psv te benadelen, en dat daar Advocaat zijn beklag over doet vind ik terecht!

15 december 2012 om 15:28

Mij zal je niet horen zeggen dat het scheidsrechtercorps van Nederland goed is en ik ben de eerste om toe te geven dat bijv . de eerste penalty vorige week onterecht was ( buiten de zestien maar wel een doorgebroken speler , dus eigenlijk rood en een vrije trap )dit was echter niet van invloed op de uitslag .Ik kan je zo al 2 wedstrijden noemen die Ajax dit seizoen naar alle waarschijnlijkheid punten hebben gekost door arbitrale fouten . (feijenoord uit en Heracles uit , of ben je die al weer vergeten ), dan wordt er altijd gezegd dat Ajacieden niet moeten zeuren omdat het aan het eind van het seizoen wel rechtgetrokken is door fouten in hun voordeel.
Bvij Psv kan ik echter geen wedstrijden voor de geest halen waar de scheidsrechter van invloed is geweest op puntverlies.
De Telegraaf is ook vrij kritisch over Ajax ( zie de bagger die ze vorig jaar allemaal over zich heen kregen toen het bestuurlijk een puinhoop was ) , dus omdat nou een pro-ajax krant te noemen Het is gewoon een krant die overal opduikt om maar te verkopen . Studio voetbal is hetzelfde verhaal of durf je te beweren dat Arno Vermeulen ( meer anti Ajax dan pro Az) en Ronald Waterreus voor Ajax zijn. En Blind en de Jong die een tegenstander met gescheurde enkelbanden het veld afschoppen is mij niks van bekend.
en Psv benadeeld door de knvb ? zijn ook zat voorbeelden dat ze goed wegkomen .( alleen toivonen al meerdere keren )

Dickie lult een beetje uit z'n nekkie de laatste tijd. Bestraf je speler, spreek m toe, maar ga niet zo zielig over Ajax praten.

Schorsing is terecht maar kan me de irritatie wel een beetje voorstellen gezien andere incidenten

Kies nou eens gewoon voor Zanka !
Nu deze opstelling totdat Mertens en Ola weer fit zijn zou ik zeggen

Tyton
Manolev
Derijck
Zanka
Pieters
Strootman
Wijnaldum
Hutchinson
Narsingh
Matavz
Lens

De vraag is;

Heeft Dickie verstand van mixed martial arts?
Want die backhand cheekslap zat er prima op en mag beoordeeld en veroordeeld worden met een schorsing!

15 december 2012 om 14:58

well done! You grasshopper!

maar ik heb die arm niet tegen zijn gezicht of wat dan ook zien komen. De beweging was er wel, dat klopt. Maar of ie ook echt er goed op zat. Is mij en velen toch echter ontgaan.

maar door de beweging...een terechte schorsing.

Nee natuurlijk heeft die man geen verstand van voetbal Dickie. Dat weten we al jaren.

Waarom praten we eigenlijk over een vaag persoon, en weet niemand de naam van dat stuk onbenul. Wie zijn deze ongeschikte nitwits die al decennia blunderen in de anonimiteit met zelfopgelegde pseudo autoriteit.

Maak het eens transparant en zet dat panel onwetenden eens in de spotlight, als je zo'n belangrijke taak hebt in het voetbal moet je met je billen bloot en met je hoofd op tv verantwoording afleggen voor je structureel geblunder.

Is er dan helemaal niemand die het gewoon fatsoenlijk uit zijn mond krijgt om eens een keer te zeggen die Marcelo is een idioot. Want laten we wel wezen natuurlijk hij slaat hem niet knock out maar waarom wat doet zijn hand daar in godsnaam. Accepteer die straf nou gewoon ga lekker door met je werk maar niet dit onzinnige gezeik. Denk dat Dickie maar eens een schorsing moet krijgen want hij beschuldigt nu eigenlijk ook weer iemand van partijdigheid. Maar bij Psv zijn ze de laatste tijd wel allemaal zo schijnheilig op het net binnen de regels te houden. Door het op allerlei omwegen te vertellen net zoals die kaartenvragers ze doen het niet letterlijk maar ze proberen wel iedereen er aan te naaien. Dit ook weer er word weer gehint naar partijdigheid. Ze weten als ze letterlijk zeggen dat er waarschijnlijk sancties zullen volgen maar wees dan ook een vent en zeg het gewoon eerlijk

Ik begrijp de reactie van advocaat wel enigzins, daar er nog wel eens verschil zit in de strafmaat.
Echter, de scheids en 4e man moeten beslissen ? Wat bedoelt ie nou te zeggen ? Dat als het niet is waar genomen tijdens de wedstrijd kan er nie meer worden opgetreden ? Ds het afschaffen van schorsing op basis van tv beelden.

De aanklager mag nie beslissen omda hij niet op niveau heeft gespeeld, haha. Dus een officier van justitie moet ook eerst maar eens een paar jaar stage lopen in de onderwereld, en dan wel de zwaarste categorie. Het is gewoon duidelijk slaan en raak, code kan ik even niet opkomen maar bij de amateurs kom je hier niet met 3 + 1 voorwaardelijk weg.

Ik begrijp dat door zeuren ook überhaupt niet, PSV is/word niet benadeeld door de Knvb maar puur en alleen door de eigen speler, Marcelo. Terechte schorsing, niet meer en niet minder.

Advocaat heeft het Calimerogevoel nu écht tot kunst verheven. Wat een zielepoot. Altijd dat verongelijkte, en dan ook nog zo dom om het voetbalverstand van de tuchtcommissie in twijfel te trekken. Nee, die man heeft het buskruit niet uitgevonden.

15 december 2012 om 20:34

Als je de intentie hebt om het enigzins te begrijpen, dan had je deze reactie niet geplaatst.

Hij heeft het over de willekeur van de Knvb. Hij heeft het over dat de Knvb niet transparant is over de arbitragecommissie. hij heeft het over het willekeur in besluit over de strafmaat.

Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen. (mompelt iets over het uitvinden van buskruit)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren