Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ferguson woedend: 'Hij had Van Persie dood kunnen maken'

Laatste update:

Robin van Persie bereikte zondagmiddag in de uitwedstrijd bij Swansea City het kookpunt. De aanvaller van Manchester United wilde Ashley Williams aanvliegen, nadat de verdediger van Swansea de bal hard op het hoofd van Van Persie had geschoten. Sir Alex Ferguson pleit voor een lange schorsing voor Williams, die zich zelf echter van geen kwaad bewust is.

/

Van Persie verdiende een kwartier voor tijd een vrije trap op de rand van het strafschopgebied, toen hij werd neergehaald door een tegenstander. De aanvaller belandde op de grond en de bal kwam voor de voeten van Williams, die het leder hard tegen het hoofd van Van Persie aanschoot. Die reageerde woedend, met een opstootje tot gevolg. Williams en Van Persie kregen een gele kaart.

Volgens Ferguson had Williams echter van het veld gestuurd moeten worden: "Hij had Van Persie dood kunnen maken", brieste de Schot. "Dit is het gevaarlijkste wat ik in de afgelopen jaren op de velden heb gezien. Ik denk dat hij heel lang geschorst moet worden, dit was een schandalige actie." Williams ontkende echter dat er opzet in het spel was: "Ik wilde de bal gewoon wegschieten en had pech dat ik zijn hoofd raakte."

Denk je dat Ashley Williams Robin van Persie expres raakte?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 december 2012 om 17:19

filmpje staat onder de tekst

23 december 2012 om 17:23

Je ziet dat hij zijn telefoon gebruikt.

23 december 2012 om 17:38

Ik gebruik ook wel is me mobiel (samsung Galaxy S3) en dan zie ik ook gewoon alle filmpjes onder artikelen dus dat heeft hier niks mee te maken.

23 december 2012 om 17:47

Heeft iemand gevraagd welke mobiel jij hebt ?

23 december 2012 om 17:48

Volgens mij niet.

(gepost vanaf mijn iphone)

23 december 2012 om 17:53

Dacht ik ook al.. gepost vanaf mijn Ipad want mijn iphone ligt te laden en mijn imac ligt nog boven en mijn andere tablets ben ik kwijt..

23 december 2012 om 18:06

Nee maar ik geef het aan welke mobiel ik heb omdat anders mensen misschien gaan lopen zeggen: Ja maar jij hebt waarschijnlijk ... maar op mijn ... Kan ik die filmpjes niet zien.

23 december 2012 om 20:44

tof dat je het even vermeldt

24 december 2012 om 08:36

Misschien ligt die in je kluis samen met die miljoen Euro.

23 december 2012 om 18:10

http://youtu.be/GOzdyZ1GZRY

Overdrijven is ook een vak, Fergie.

Ik denk gewoon dat hij de bal weg wou krijgen, een ongelukkige schot.

23 december 2012 om 17:19

Helemaal met je eens, als het gaat over het gedeelte dat Van Persie wel dood had kunnen zijn, maar het is wel een schandalige actie, die gozer moeten ze lekker een halfjaartje laten toekijken!

23 december 2012 om 18:38

Njah, als de bal het hoofd zo raakt dat het een bepaalde beweging maakt, kan hij dood gaan aan zoiets. Net zoiets las je iemand hard genoeg onder de neus slaat, dan kan een botje de hersenen in vliegen. Dit was gewoon schandalig en echt zo gevaarlijk als Fergie zegt.

23 december 2012 om 20:41

"als de bal het hoofd zo raakt dat het een bepaalde beweging maakt"......dat is met zoveel dingen zo, dan kun je het voetbal net zo goed verbieden. Als jij net iemand op zo'n manier tackeld dat hij fout terecht kom dan kan die persoon ook overlijden.

Iedereen kan zeggen wat hij/zij wil maar je kunt toch niet bewijzen dat hij het met opzet deed of niet dat weet alleen hij.

23 december 2012 om 21:30

inderdaad die actie van van persie hoort niet thuis op het veld.. williams speelt gewoon de bal weg en komt per ongeluk tegen het hoofd van van persie.

24 december 2012 om 08:40

Als ik het gezicht zag,was het duidelijk opzet.

23 december 2012 om 17:24

er was al lang gefloten man, gewoon een schandalige actie. 5 wedstrijden zou ik wel terecht vinden

23 december 2012 om 17:24

Als je het einde bekijkt, zie je dat hij naar van Persie kijkt als hij uithaalt hier zit toch enige opzet in. Dit is gewoon schandalig dat als iemand op de grond ligt en de scheidsrechter fluit je dan nog voluit gaat uithalen op om iemand ze kop.

23 december 2012 om 18:31

Nee hij richtte wel zijn hele lichaam en schot richting van persie. Als je een bal weg wilt werken dan blijft die niet zo laag over de grond. Duidelijk met opzet en kan heel gevaarlijk zijn, het ziet er onschuldig uit maar het zo'n bal gaat met 100 km/h en je nek is en achterhoofd is toch een zeer zwakke en gevoelige plek. Omdat daar zenuwbanen lopen en je wilt niks met je zenuwen te maken krijgen want dan is het carriere voorbij ik weet er alles van. Dat ferguson zo reageerd is begrijpelijk maar wel overdreven.

100% expres dit, was ook een hele vieze actie en logisch dat Van Persie woest werd.

nou.. geen opzet? ik weet t niet

Dood kunnen maken? Man hou toch op. De tackel van Scholes verdiend ook niet de schoonheidsprijs.

Dit is wel een grote minpunt van Ferguson. Een zeer goede coach die veel bereikt heeft maar altijd al een slechte verliezer is geweest. Het zou die man sieren als hij zou reageren als bijv. Guardiola doet.

23 december 2012 om 17:22

doodmaken zou wel heel drastisch zijn, maar hij had wel degelijk een erge blessure en of letsel aan z'n nek en zenuwstelsel kunnen krijgen..

verder ben ik met je eens dat al die coaches die kijken naar andere ipv naar hun zelf en team iig hun bek moeten houden voor de camera etc.

23 december 2012 om 17:26

Ferguson is een held en heeft hier ook gewoon gelijk. Wat bezielt je om van nog geen meter op volle kracht tegen het hoofd van je tegenstander te schieten?! Ferguson neemt het op voor zijn spelers. Altijd. En zo hoort het ook. Geen autistisch Guadriola gedoe. En die sliding van Scholes? Hoe vaak zie je dat niet gebeuren? Hij is te laat en krijgt geel, niks aan de hand verder.

23 december 2012 om 20:52

Kan wel degelijk gevaarlijk zijn z'on schot. Klap op de achterhoofd is niet voor niets verboden bij boxen en Mma.

van Wiki.
"a rabbit punch is a blow to the neck or to the base of the skull. It is considered especially dangerous because it can damage the cervical vertebrae and subsequently the spinal cord, which may lead to serious spinal cord injury or even death"

Beetje overdreven reactie van Fergie. Het was dom wat die verdediger deed om nou te zeggen dat van Persie dood had kunnen gaan.. De reactie van van Persie levert eerder een hartaanval op waar ie aan kan overlijden dan die bal die hij tegen zijn hoofdkreeg.

Die gozer heeft zelf ook iets op zijn hoofd gehad, ander doe je dit niet!

Natuurlijk een beetje overdreven, maar dit blijft een schandalige actie van die gast.

Weer zo iets wat je niet kunt bewijzen, dus voordeel van twijfel, het leek er wel op dat hij de bal wou clearen, desondanks kan ik de reactie wel voorstellen van Robin, als hij gewoon zegt dat het per ongeluk was kunnen we niet anders concluderen.

23 december 2012 om 18:33

100 expres !! een verdediger van op dat niveau werkt een bal niet zo weg !! dat doe je hoog naar de zijkant en niet recht vooruit waar er spelers staan/liggen.
Hij schiet bewust tegen van Persie aan, gebeurd wel vaker, maar dit is van dichtbij en loeihard.
Die moet echt flink geschorst worden !

Ik denk dat hij het niet met opzet doet, maar van de andere kant, hij kijkt naar van Persie en hij blijft er naar kijken... maar dat kan ook zijn omdat hij de bal volgt.

DIt was met opzet; vond het echt een vieze streek van Williams, was helemaal nergens voor nodig.

Schandalige optreden van Ashley Williams hoe haal je het in je hoofd om nog uit te halen als iemand op de grond ligt. Ik snap die frustratie van van Persie, dit slaat natuurlijk nergens op.

Hij schiet wel toen van Persie al lag dus hij had het kunnen voorkomen maar de reactie van zowel van Persie als Ferguson slaat nergens op. Als hij zo snel kon opstaan en Williams aanvliegen zal het ook wel niet zo'n pijn hebben gedaan.

Ziet er bewust uit, kijkt na zijn schot ook niet naar de richting van de bal maar blijft naar het hoofd van Van Persie kijken. Dit is natuurlijk niet te bewijzen daarom is schorsen ook lastig.

23 december 2012 om 18:39

Omdat daar de bal lag lol.

Serieus als je ziet hoe Van Persie reageert viel het wel mee. Bovendien maakte hij ook nog een schwalbe dus hij moet niet zo zeuren.

Belachelijke actie van Williams, normaal schiet je zo'n bal naar voren en niet schuin waar iemand ligt. Gewoon expres dus en ik mag hopen dat hier nog een sanctie voor komt.

De reactie van Fergie is ietwat overdreven maar de actie zelf is gewoon triest.

23 december 2012 om 18:40

Vooral een ironische reactie als je je bedenkt dat hij Cantona heeft getraind. Dan is dit nooit de 'zwaarste overtreding die die ooit heeft gezien'.

Maar goed, het was wel echt gevaarlijk.

Ja een bal tegen je hoofd is opeens gevaarlijk....Stel je voor, van persie met zo'n helmpje op, omdat ie een bal tegen z'n hoofd kreeg!!

Veel respect voor Sir Alex, maar soms heeft ook hij een pan af!
Die schoen die hij gooide naar Beckham is toch echt gevaarlijker met die noppen...

23 december 2012 om 17:43

Als je iemand op volle snelheid tegen zijn slaap aanschiet terwijl hij het niet verwacht is dat gewoon heel gevaarlijk. Kun je wel triest proberen te doen met helmpjes maar het is gewoon zo.

23 december 2012 om 19:17

hij zegt ander ook op de velden en niet in de kleedkamers klojan als je dan grappig wilt zijn beperk je dan ook tot wat op dit artikel slaat

Het is en blijft gevaarlijk wat williams doet en heeft echt niets te maken met de bal wegtrappen zodat Man U niet kan scoren maar gewoon pure frustratie.

23 december 2012 om 19:51

@kojan:

Dit is van enkele centimeters afstand, natuurlijk is dat gevaarlijk! Jij bent echt onwetend.

23 december 2012 om 20:59

Het is een bal, een voetbal...Of je die nu van 30 cm tegen je kop aan krijgt of vanaf 50 meter..Effect is het zelfde en je houdt er max. Een hersenschudding aan over..
Het is toch geen harde baseball waar we het over hebben..En die onzin over een voetbal tegen je slaap, als dat zo was hoorden we élk weekend wel dat ergens een Bokser dood is gebleven..

Heb net trouwens ook nog eens de herhaling mét geluid gezien, hij knalde die bal nog geen seconde nadat de scheids affloot, en hij raakte de bal niet eens goed.
Het was dus niet eens opzet, wat de reactie van ferguson nog belachelijker maakt.

Heb overigens ook nog nooit meegemaakt dat iemand dood of zwaargewond bleef liggen(hooguit even het licht uit) nadat hij een bal keihard voor tegen z'n hoofd krijgt, daar houd je max. een hersenschudding aan over. Wat natuurlijk ook niet fijn is, maar een groot verschil is met dood gaan.

Er wordt pas gefloten nadat Williams heeft uigehaald

23 december 2012 om 17:32

Dan moet je toch echt beter luisteren.

23 december 2012 om 17:35

@feyetti: Uuh nee helemaal niet. Kijk nog maar is goed het filmpje terug en luister goed naar het fluitje!hij fluit, iedereen stopt en Williams knalt de bal keihard op Van Persie z'n hoofd.

Ze moeten deze kerel voor 3 á 4 wedstrijden schorsen. Schandige actie niet normaal! Dit hoort niet op de voetbalvelden thuis. En dit was zeker met opzet.

Overdreven reactie wat betreft dat dood maken, maar het was wel echt gewoon een belachelijke actie. Ik verwacht dat hij ook nog wel geschorst wordt.

23 december 2012 om 17:25

Scheidsrechter heeft er al geel voor gegeven dus dat kan niet meer

23 december 2012 om 17:37

De scheids heeft geel gegeven voor het opstootje staat in de tekst.

23 december 2012 om 17:27

Ik weet niet of je Alan Smith toevallig kent? Die liep een dubbele beenbreukblessure op omdat hij een vrijetrap van Riise wilde blokkeren. Als dat mogelijk is dan kan dit ook gebeuren. Een hoofd blijft overgevoelig hé, daar zitten je hersenen in slimpie. Boksers en Football spelers ondervinden na hun loopbaan veel last en moeten steeds maar weer die pijnstillers nemen om te kunnen slapen. Het is geen lachertje dit wat Williams deed. En zo'n pottestampers horen niet thuis op een veld.

23 december 2012 om 17:41

Inderdaad! hij ligt nog geen 2 meter er van af, en de gemiddelde niveau voetballer schiet al snel 95 km/u dus inderdaad levens gevaarlijk. Natuurlijk kan je niet weten of dit expres is gedaan, want hij blijft altijd ontkennen.

Als die geschorst zou worden kan dit gewoon. Hij kreeg geel vanwege het opstootje, niet door deze stomme actie, want na mijn mening was het bedoeld!

23 december 2012 om 18:37

Zoals Williams schiet is dat geen 95 km/u.

23 december 2012 om 20:22

Dat denk ik wel!

Ik vind het helemaal niet overdreven wat Ferguson zegt, je kan iemand hier mee knock out schieten en dan is het maar de vraag hoe degene er vanaf komt. Als je zo dichtbij staat ga je niet een bal wegknallen een paar seconden nadat de scheids al heeft gefloten.

23 december 2012 om 23:18

Klopt, paar jaar geleden werd Gudde ( Excelsior ) knock-out geschoten, was ff 30 sec weg

Een beetje overdreven van Fergie maar kan hem wel begrijpen. Ik gok dat er toch wel opzet in het spel is, dus van mij mag hij zo'n 4/5 wedstrijden toekijken. Maar ook Robin mag van mij een schorsing krijgen, ok je bent boos maar iemand naar de keel grijpen doe je ook niet he.

23 december 2012 om 17:33

Overdreven? Je kunt zo zwaar hersenletsel of een dwarsleasie oplopen. Geen enorm grote kans, maar dat de kans aanwezig is is al erg genoeg.

23 december 2012 om 18:06

Een beetje he. Natuurlijk het is mogelijk en hij moet dus ook goed gestraft worden maar het is nog altijd wat overdreven

Ik denk dat Williams dit met opzet deed. Als voetballer kan je met gemak die bal de lucht inknallen, en het lijkt me niet dat Williams laag over de grond wou uitverdedigen. Onmogelijk om een bal zo hard over de grond te schieten tenzij je het ook met opzet doet.

Schandalige speler trouwens die Williams. Het is zeker een goede en sterke verdediger maar dit is niet de eerste keer dat hij in het nieuws komt omdat hij een speler met opzet wilt blesseren (of gewoon pijn doen).

23 december 2012 om 17:53

Precies Chocokroko jij snapt het. Als je achterin een bal weg rost peer je hem 9 van de 10 keer de bal de lucht in, zodat niemand hem snel kan onderscheppen. Deze Williams kijkt inderdaad ook nog naar van Persie. Schandalig inderdaad! Ik had alleen wel gehoopt/verwacht dat Rooney hem nog even aan zou pakken, maar helaas.
5 wedstrijdjes toekijken zou gepast zijn voor deze onsportieve verdediger + opbiechten dat hij het wel expres deed, maar dat zie ik niet gebeuren.

Je achterhoofd is een gevaarlijke plek, daarom mag je bij vechtspory ook nooit op het achterhoofd slaan en trappen. De kans dat he door een bal erop doodgaan is natuurlijk nihil maar het is gewoon een rare actie

Het gevaarlijkste wat ik de afgelopen jaren op de velden heb gezien..... Haha. Maar belachelijk dat er bij zulk gemeens spel geen rode kaart getrokken wordt. En in Nederland willen we straks dat je na zon actie niet kwaad word en niks tegen de scheidsrechter zegt. In Nederland hadden er nu vijf spelers geel gehad terwijl de tegenpartij de aanstichter is....... Echt kansloos dit. Een paar handen in de lucht wordt nu al bestraft met een gele kaart.

Speel zelf op lager Knvb niveau regio den Haag. De k***s vliegen om je oren en daar heb ik nog nooit een kaart voor getrokken zien worden?!?? Hoe scheef kun je het hebben om dit niet te bestraffen en een paar handen in de lucht zijn geel..

Miss off topic, maar dit moest ik ff kwijt en ga nu hardlopen

Dit is geen opzet, er werd gefloten terwijl de verdediger als zijn been omhoog had getild om uit te halen. Van Persie reageert overdreven, ik snap dat hij boos is maar hier kon de verdediger niets aan doen. Ook een hele overdreven reactie van Ferguson wat ik niet van hem had verwacht

23 december 2012 om 17:31

Nog gaan goedpraten ook, ongelooflijk. Kijk eens héél goed, en zie hoe Williams de bal trapt. Ik heb nog nooit een speler de bal over de grond zien trappen, de meeste spelers trappen de bal hoog en ver weg. Dit was met opzet. Pepe achtige praktijken.

23 december 2012 om 17:37

Wat heeft Pepe hiermee te maken??

24 december 2012 om 09:29


v.d. Heijden,

Jij bent echt niet goed wijs man met wat je zegt!! Als je goed naar de beelden kijkt dan is het gezichtsveld van de heer Williams geheel gericht op de heer van Persie. Als er dan gefloten wordt, dan ga je niet uithalen terwijl een speler op de grond ligt. Als er gefloten wordt is een natuurlijke reactie van een speler, die zijn been al omhoog had getild, inhouden en niet doorhalen. Dus dit is een bewuste daad van de speler van Swansea City. Deze speler behoort zwaar bestraft te worden omdat hij de gezondheid van de heer van Persie op het spel zet!! Van zo'n korte afstand kan een bal op het achterhoofd van een speler heel veel schade aanrichten. Volstrekt kansloos jouw opmerking.

Vind degene die van Persie pootje lapt wanneer hij wilt opstaan lelijker.

23 december 2012 om 22:38

ik vind die reactie die van persie doet, het lelijkst van allemaal, die sloeg totaal nergens op, en daar dient hij eigenlijk voor geschorst te worden..
williams speelt de bal weg, die per ongeluk tegen het hoofd van van persie komt.

24 december 2012 om 09:34

Limboroy,

Besef jij wel hoe hard een bal, van zo'n afstand, aankomt op het achterhoofd van een speler?? De reactie van van Persie is begrijpelijk, wellicht niet slim, maar zeer begrijpelijk. Het is nou ook weer niet zo dat hij de speler van Swansea City naar de strot grijpt!! En dat jij zegt dat Williams de bal weg speelt, man o man........waar zit je verstand?? In je onderbroek waarschijnlijk. De speler van Swansea moet echt heel zwaar gestraft worden. Reactie van Ferguson is ook begrijpelijk. Bekijk het voorval maar vanuit een medisch perspectief en dan ga je wel begrijpen dat dit levensgevaarlijk is!!

24 december 2012 om 18:56

op zo'n korte afstand heeft de bal nog geen vaart. dus hij komt niet aan met snelheden die ik hier links en rechts voorbij zie komen..
als je goed kijkt grijpt van persie inderdaad niet naar de strot, maar naar iets anders..
williams speelt inderdaad gewoon de bal weg.. fergie moet zich niet zo aanstellen, als er iets met zijn spelers gebeurt schreeuwt hij moord en brand, maar zodra zijn spelers iets uit vreten zegt die dat er niks aan de hand is..
bij hockey komen de ballen op kortere afstand veel harder aan, en is dus veel gevaarlijker dan een voetballetje

Ik vind ook dat je hem moet schorsen een bal van zo dichtbij tegen je hoofd krijgen kan gevaarlijk zijn. Zoiets doe je niet bij een collega en ik weet zeker dat hij hem wou raken want in z'on situatie, dat je als verdediger de bal hoog weg schiet en niet laag.

Als pepe dit had gedaan dan kreeg hij de hele wereld over zich heen.

Schorsen die Williams die gozer is sowieso trouwens niet helemaal 100 procent, hij had eerder al een debiele opmerking richting Suarez!

Met opzet volgens mij. Doodmaken is wel een beetje overdreven, maar als je een bal zo hard tegen je achterhoofd krijgt kan dat toch gevolgen hebben. Ik heb al spelers gezien die van hun stokje gingen daardoor. Die Williams had de bal makkelijk naar de zijkant of omhoog kunnen schieten, dus volgens mij gewoon met opzet.

Onsportief gedrag van Williams. Ferguson is vast meteen geinterviewd na het fluitsignaal. Ik snap zijn reactie wel, want een bal komt harder aan dan je denkt. Laat staan van 1 meter afstand!

23 december 2012 om 17:35

Ferguson heeft altijd een mening over andere mensen en het schijnt dat United ook nog eens heel veel macht heb in de politiek, dat vind ik een eng idee als ik eerlijk ben en daarom vertrouw die ik die Ferguson ook voor geen meter.

24 december 2012 om 09:37

Ja, nogal logisch dat je een mening over iemand anders hebt als je je mening moet geven!! Wat voor macht heeft Manchester U. dan in de politiek??

Wat kijken we weer door een gekleurde bril zeg op vz omdat van Persie toevallig een Nederlander is. Het ziet er heel lomp uit en het is ook lomp maar erg overdreven van van Persie en Ferguson. Laten ze eens een keer wat doen aan die achterlijke tackles in plaats van hier zo overdreven over te doen.

24 december 2012 om 09:40


Vcfan,

Ik bekijk dit voorval objectief. Dit soort, schandalige, gebeurtenissen op het veld moeten heel hard bestraft worden. Van mij mag je die Williams 10 wedstrijden geven. Vertel mij eens hoe je dan moet reageren als zoiets bij jou gebeurt?? van Persie slaat die Williams niet, grijpt die Williams niet bij de strot of iets dergelijks. Ferguson geeft een prima, begrijpelijke, reactie!! Helemaal mee eens vanuit een medisch perspectief!!

Vuile actie van die Williams. Begrijpelijk dat Van Persie zo reageert. Ook nog zeggen dat hij de bal gewoon weg wil schieten. Wat een gek.

Logisch wat van persie deed.. je krijgt een pal met 80kmper uur tegen je achterhoofd getrapt.

Maar stel je voor dat die gozer het echt niet met opzet deed. Ten eerste wat doe je dan op een voetbalveld maar die vent zal dan ook welhebben gedacht, wat doe ik verkeerd. Maar ik lanniet geloven als je op dit niveau speelt dat dit zonder opzet was

23 december 2012 om 17:51

nou 80.. het is williams hé, niet cristiano ronaldo... wel geen fijne actie natuurlijk

23 december 2012 om 18:00

Finbogasson schoot dit weekend 92km met een bal wegschieten haal je volgrns mij al gauw dit soort snelheden. Maar ja hard was het sowieso

Dat er nog mensen zeggen die roepen dat die het niet expres deed. Kijk even op het einde naar het filmpje je ziet gewoon dat die bewust op zijn hoofd schiet. Want als je de bal zogenaamd weg wilt trappen kijk je vooruit en niet waar de speler ligt. En dan ook nog eens roepen dat het niet gevaarlijk is maar dat is het wel gewoon. Dat moet er eigenlijk niet eens toe doen waarom zou je iemand op zijn hoofd willen schieten. Maar volgens mij word die er na ook nog pootje gehaakt wat ik misschien nog wel triester vind

Tiendalli to the rescue!!!!

hij heeft geel gekregen dus schorsen kunnen ze toch al niet meer

Opzettelijk, lijkt me duidelijk. Williams houdt zijn ogen niet van de bal en van van Persie af. Walgelijke actie. De agressie zie je ook duidelijk in zijn blik.

Schorsen deze vent, het is sowieso de bedoeling dat je van de bal afblijft als je er gefloten is en dan nog dit minimaal 2 wedstrijden waard

Hij moet inderdaad geschorst worden.

Het is overduidelijk dat dit bedoeld was. Daarvoor hoef je alleen maar naar het gezicht van Williams te kijken als hij de bal getrapt heeft. Als je onverwachts/ per ongeluk de bal tegen iemand aan schopt dan kijk je naar waar je de bal had verwacht heen te gaan. Williams blijft echter alleen maar naar het hoofd van Van Persie kijken. Smerige actie.

Duidelijk bewust en nog laf van achter ook !

Reactie van Furgie is wel overdreven, hij had het anders moeten verwoorden want dood zal die er niet van gaan.
Maar die schorsing moet nog wel komen, actie is belachelijk. Hij weet precies wat hij doet want zo verdedig je nooit uit. Dus bewust.
5 weds.

Zo! wat een idioot! Absloluut moet dit een schorsing worden!
Alleen van Persie reageerde wel een beetje te fel! Ik snap zijn reactie maar hij ging ook een beetje te ver.

Was inderdaad een actie die nergens op sloeg maar Ferguson moet ook niet zo raar doen. Hoe vaak United wel de scheidsrechter niet mee heeft. Als er ook maar iets tegen Manchester United gedaan wordt heeft die het hoogste woord. Schorsen is prima maar laat Ferguson ook eens zijn mond houden. Rooney maakt ook soms de smerigste overtredingen en dan hoor je hem ook niet.

RVP doet wel erg stoer
maar die williams kijkt wel duidelijk waar hij schiet, dus wat mij betreft is dit opzet

Ferguson klaagt altijd op andere mensen maar gek genoeg hoor je de media daar nooit over, die hebben kennelijk ook een bepaalde voorkeur...

Die gozer met dat staartje tackelt Van Persie ook ng ff als hij Williams wilt aanvliegen. Valt Van Persie opnieuw :

Dood kunnen maken? Nou overdrijven is ook een vak, zo een krakkemikkig zwakkelingetje is van Persie nou ook weer niet.

Kijk naar waar hij kijkt terwijl hij schiet, dit is zeker weten opzettelijk, ook omdat er al land gefloten was.

Ik ben het 100 procent met hem eens, zn hoofd zou misschien niet het probleem zijn maar als ie een kwartslag gedraaid ligt breekt ie zn nek.

23 december 2012 om 18:19

En als m'n zusje ballen had was het m'n broertje.
Natuurlijk is het gevaarlijk maar je kunt het ook overdrijven.
In die gedachtegang zou je bijvoorbeeld ook kunnen zeggen dat De Jong Xabi Alonso dood had kunnen maken.

Pff jammer dat Van Persie geen klappen heeft kunnen uitdelen. Dit was gewoon een schandalige actie van die Williams. Zou je gewoon kunnen zien als natrappen, maar hij trapt tegen de bal aan ipv Van Persie, dus velen van jullie zien dit niet zo.

Ik zeg aanklagen vanwege natrappen, alleen jammer dat die scheids het al beoordeeld heeft...

23 december 2012 om 18:21

Dus je wilt dat er aangeklaagd wordt vanwege natrappen, maar Van Persie mag van jou wel ongestraft klappen uitdelen? Klinkt logisch.

23 december 2012 om 18:24

Alsof hij enige kans had gemaakt tegen Williams

23 december 2012 om 18:54

Wees blij dat het geen mat partij werd, anders was van Persie volgend jaar pas weer inzetbaar geweest voor jullie..

23 december 2012 om 18:57

Hahaha oke jullie hebben alledrie gelijk, maar ik zie het wel nog steeds als natrappen..

23 december 2012 om 19:14

Haha, die grote Welschman had hem voor 8 maanden het ziekenhuis in geslagen.

als je goed kijkt zie je dat hij de bal verkeerd raakt! hij kijkt naar beneden omdat de bal zich daar bevind niet omdat hij naar van persie zijn hoofd kijkt om hem daadwerkelijk hard te raken met de bal.. overdrijven is blijkbaar een vak waar de meesten hier een dikke voldoende voor willen scoren! Fergie kan ook best overdrijven moet ik zeggen..

Ben ik de enige die het nog wel eens mogelijk acht dat het echt per ongeluk was? Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt en toen is mij ook verweten dat ik het met opzet deed omdat ik naar de speler keek. Tuurlijk kijk je naar de speler, om te weten waar iemand zich bevind. Ik raakte de bal verkeerd waardoor het een lage bal was en dat kan net zo goed bij Williams zijn gebeurd. Overigens doet het wel erg veel pijn en ook dat kan ik uit ervaring vertellen van zo'n korte afstand .

Je ziet die Williams wel kijken richting Van Persie. Dus je zou zeggen dat het opzet was. Aan de andere kant, misschien was Williams wel zó gefocust op de bal dat hij Van Persie onbewust niet zag. Maar verklaring 1 lijkt me veel logischer. (opzet) Van Persie ligt namelijk naast de bal dusja XD.

Van Persie zal btw wel nog de hele week koppijn hebben.

Anders overdrijf je even ongelooflijk..
Voor hetzelfde geld is het enige dat Williams wil de bal gewoon wegschieten, de bal is immers nog bij de 16.
Je ziet trouwens ook gewoon dat hij de bal verkeerd raakt.

Wel mooie reactie van Rvp, alsof hij Williams iets kan maken, lol.

Ik moet zeggen, we zijn in Nederland vaak gepikeerd en prikkelbaar als een Nederland zo iets overkomt en wordt vaak opgeblazen. Maar dit keer niet. Natuurlijk is Ferguson's reactie ietwat overtrokken maar aan de andere kant, hij raakte hem bijna op zijn slaap wat natuurlijk heel erg flink is, want je hoeft iemand daar maar verkeerd te raken en het is einde verhaal.

Daarbij was het van zo dichtbij dat die klap ongeveer net zo hard aankomt als een trap tegen je hoofd. Daarbij geld dat niet alleen voor Williams hoor, maar ik snap sowieso niet dat die bal altijd maar weggeschoten moet worden. Aangezien hier toch geen snelle vrije trap genomen wordt was het gewoon zinloos.

De uitspraak van Ferguson is een beetje overdreven maar wel begrijpelijk het was nergens voor nodig om die bal zo hard weg te trappen als hij V Persie had geraakt had hij zeker een grote probleem, De reactie daarna van V Persie is zeker begrijpelijk.

Torres kopte na 3 minuten de 1 - 0 binnen, hij had wel dood kunnen zijn!

ON: Een beetje overdreven dat "had wel dood kunnen zijn", maar het was echt wel een domme actie.

zeker expres, je zag hoe hij keek, hij zag dat het spel stil lag en keen nadrukkelijk naar van persie...

Ik heb wel echt het idee dat van persie veel opvliegender is geworden sinds hij weg is bij Arsenal, volgens mij hield Wenger hem altijd wel goed in toom, terwijl ik hem nu vaak woest over het veld zie rennen..

Op basis van die beelden lijkt het mij opzettelijk. De FA moet hier zeker iets tegen doen.

Dit is gewoon bewust , er was al gefloten voor een overtreding en daarna schiet hij de bal bewust nog eens tegen van Persie aan.

Het lijkt erger voor de herhaling dan het is , ik dacht eerst dat hij hem bijna gewoon met de schoen tegen zijn hoofd trapte.

overdreven reactie van sir alex en van van persie.
wel terecht allebei geel goede beslissing, weet iemand troywens of howard webb de arbiter was want het is wereld nieuws als hij geel geeft aan iemand van man. united

Natuurlijk is dit een schandalige actie van Williams, maar overdrijven is ook een vak. Natuurlijk kan zo'n bal hard aankomen, maar we moeten niet gaan piepen over 'hij had wel dood kunnen zijn'. In het hockey heeft iedereen wel eens een bal vol in je gezicht gehad, dat doet toch wel even wat meer pijn dan dit geval. Alleen het feit al dat van Persie op kan staan meteen na deze actie zegt al genoeg... Die Williams een wedstrijdje of vijf schorsen en Sir Alex eens uitleggen dat hij dit ook wel af had kunnen doen met wat minder overdreven theater.

Misselijke actie van Williams maar onze van Persie mag hier in mijn ogen ook van het veld vertrekken met zijn gefrustreerde gedrag zeg!

Wat een voorbeeld geeft deze idioot aan de voetbal wereld!

voor 100% geen opzet bij deze actie.. williams speelt de bal weg en die komt per ongeluk tegen het hoofd van van persie.. de actie die van persie daarna doet die hoort niet thuis op het voetbalveld

Toch opvallend hoe snel hij ineens op kan staan, terwijl hij vlak ervoor nog met zijn arm aan het wapperen is, alsof hij net keihard is neergehaald en van alles heeft. Dan krijgt hij die bal tegen zijn kop en ineens kan hij binnen een seconde opspringen. Als ze nou voortaan altijd zo snel weer opspringen na een struikelpartij zou het spel een stuk sneller gaan.

Dat zou nogal een dood zijn, gedood door een voetbal stel je voor..
Die fergie kan het wel verwoorden

je ziet die chico flores ook van persie haken op 2:02, net zo smerig...

Ferguson heeft gewoon gelijk. Mn broertje heeft een vergelijkbare situatie gehad, maar die kreeg de bal dus snoeihard op zn slaap. Het gevolg was een subduraal hematoom (bloeding tussen schedel en hersenen) van ongeveer 1/3e van zn rechter hersenhelft. Was begin 1 Januari 2008, bijna 5 jaar geleden dus, ik vergeet die datum nooit meer...

Gewoon weer een zeik reactie van SAF om de aandacht ergens anders op te richten ipv het puntenverlies van gister. Dit hebben we nu al zo vaak gezien. Totaal geen klasse en wat is Laudrup toch een heer die er in het interview na de wedstrijd gewoon niet op ingaat. Want we weten allemaal dat reacties uitlokken van andere managers ook wel een beetje bij SAF hoort.
City komt alleen maar dichterbij en SAF vindt het wel prima dat iedereen het over deze rare reactie heeft en niet over de middelmatige prestatie van het middenveld en de onstabiele verdediging van Mu
Ook grappig dat Williams een 5.5 krijgt, al die MU fanboys zijn goed bezig geweest want op dit incident gele kaart (die hij normaal nauwelijks tot nooit krijgt) na speelde hij een goede wedstrijd.

Persoonlijk vind ik dat Sir Alex Ferguson een beetje overdrijft, maar ik vind het wel een onzinnige actie van Williams. Dit slaat nergens op. Agressie op het veld vind ik dat het gelijk gestraft moet worden met een Rode kaart met een hoofdletter R. Slaat totaal de sportieve sfeer diep de grond in voor de rest van de wedstrijd.

Niemand weet wat er in de beste man zijn hoofd om ging.

Als het onder voorbedachte rade gedaan is vind ik het zeer kwalijk.
Schopte hij de bal weg uit de 16 (zoals hij hoort te doen) vind ik het zeer vervelend voor Van Persie en hoop dat dit geen gevolgen heeft voor zijn hersenpan.

Echt doden zal Williams nooit willen doen, lijkt me niet in ieder geval. Het is en blijft een mens en mensen denken vaak niet goed na over hun daden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren