Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Italiaanse aanklager straft Milan niet na afbreken oefenduel

Laatste update:

Joseph Blatter kan geen begrip opbrengen voor de actie van Kevin-Prince Boateng. De aanvaller van AC Milan verliet onlangs het veld omdat hij door fans van de tegenpartij voortdurend racistisch werd bejegend. Volgens de voorzitter van de FIFA had de Ghanees international daar echter boven moeten staan. “Volgens mij is van het veld stappen niet de oplossing”, verklaarde Blatter zondag.

/

Boateng verliet het veld gedurende het oefenduel met Pro Patria en kon vervolgens rekenen op veel bijval van zijn ploeggenoten. “Maar volgens mij is dit niet de oplossing”, zei Blatter. “We moeten het rapport van de Italiaanse bond nog ontvangen. Daarin staan de exacte details vermeld. Maar weglopen is niet de manier, want uiteindelijk krijg je dan ploegen die van het veld stappen als ze aan de verliezende hand zijn.”

“Dit is een bijzonder gevoelig onderwerp”, beseft de preses van de wereldvoetbalbond. “En ik herhaal dat wij absoluut geen racisme dulden binnen de stadions, daar zijn wij uiteraard nog altijd fel op tegen. De enige oplossing is het uitdelen van zware straffen. Dan heb ik het over puntvermindering of iets dat daarop lijkt”, aldus Blatter.

Update 7 januari 00.20 uur - Milan steunt Boateng en is niet te spreken over reactie Blatter
AC Milan heeft verrast gereageerd op de uitlatingen van Joseph Blatter, die zei dat Kevin-Prince Boateng niet van het veld had moete stappen tegen Pro Patria. Milan laat zondag in een reactie weten volledig achter de middenvelder te staan. "Wij willen nogmaals benadrukken dat wij tegen elke vorm van racisme zijn, op welke manier deze dan ook geuit wordt", zo valt op de officiële website van de club te lezen. "We nodigen de nationale en internationale sportautoriteiten graag uit zich streng op te stellen en elke mogelijke maatregel te nemen tegen."

Update 15 januari 18.05 uur - Italiaanse aanklager straft Milan niet na afbreken oefenduel
AC Milan zal niet gestraft worden voor het afbreken van het oefenduel met Pro Patria. In de regels staat dat ploegen niet zomaar van het veld mogen lopen: tenzij de scheidsrechter besluit om de wedstrijd te staken. De Italiaanse aanklager toonde echter begrip voor de Milan-spelers, die het veld verlieten toen Kevin-Prince Boateng racistisch bejegend werd. Er zal zodoende geen straf volgen.

Wiens standpunt vind jij beter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

neee die boateng moet zichzelf maar lekker laten uitfluiten en dan hopen dat Pro Patria een puntenstraf krijgt alsof hem dat iets kan verrotten, ik zou ook lekker van dat veld afgaan hoor

6 januari 2013 om 18:02

Sterker nog.
Kijk wat voor straf Servië heeft gekregen.
Dat was drie keer niks dus.
Dus dat gebazel van Blatter over streng straffen gaat gewoon niet meer op.
Gewoon weglopen van het veld en vervolgens die gasten heel streng straffen ongeacht de grootte van de club.

6 januari 2013 om 18:24

je moet die supporters opsporen. Een land of club straffen voor individuele acties haalt het nooit in iets dat op een normale straforganisatie lijkt. Als een land of club dan naar het CAS gaat is zo'n straf nooit vol te houden. Je kan niet een groep straffen voor een paar idioten, dan wordt het een janboel. Dat is bovendien op dezelfde manier fout als dat deze racistische of fascistische idioten fout zijn.

En nee ik praat het probleem niet goed, maar het slecht aanpakken maakt het probleem alleen maar groter. Hoe graag iedereen hier ook een oplossing voor wilt, die is niet zo eenvoudig als maar gewoon met z'n allen stoppen met voetballen. Dat maakt iedereen kwetsbaar.

Landen zelf, clubs, cameramensen, de scheidsrechters, justitie, bonden, iedereen moet verantwoordelijkheid nemen. De voetballers vallen onder regels en als iedereen zomaar het veld af gaat stappen (hier is het voorbeeld evident, maar wat als dat neit zo is en iemand stapt het veld af? wie wordt er dan 'heel streng' gestraft?) gaat het niet werken.

6 januari 2013 om 21:47

Dat sporters, clubs en landen naar het CAS stappen en daar meestal in het gelijk worden gesteld, heeft puur te maken met de gebrekkige motivering van het betreffende orgaan die de straf opgelegd heeft.
Het kan echt nooit zo zijn dat het CAS het niet mogelijk maakt om straffen op te leggen.

Het probleem van de meeste bonden is dat ze zaak denken dat alle organisaties het wel met hun eens zullen zijn. Het moge toch duidelijk zijn hoe het CAS tegen de motiveringen aankijkt.

Tuurlijk is het zuur om een club of heel land te straffen. Maar als je dat niet doet, zal er niets veranderen.

Kan jij je nog het staaf-incident van Ajax herinneren? En recentelijk nog de schorsing van Feyenoord?
Hoewel ik het ook niet eens ben met de straffen voor beide clubs, heeft het ze wel aan het nadenken gezet.

Edit: Opmerking aan Afcfokke verwijderd.

7 januari 2013 om 00:52

En 20 jaar later rent er weer een idioot het veld op en schopt de keeper neer. Ajax is destijds geschorst geweest na het staafincident, blijkbaar heeft het niet een structurele oplossing geleverd, behalve die iemand nu misschien wat minder snel aan een staaf in het stadion komt.

__
heb die opmerking er trouwens tussenuit gehaald. die was wat hoogdravend maar ik ben erg tegen het stellen van een regel waarin het geaccepteerd wordt dat iedereen dadelijk van het veld kan gaan lopen en dat velen het slachtoffer worden van enkele. Daar is zo makkelijk misbruik van te maken dat dat niet kan werken op de lange duur.

6 januari 2013 om 18:09

Die Blatter is al een tijdje een demente imbeciel aan het uithangen. Zijn standpunten zijn belachelijk voor een voorzitter als Fifa. Fifa heeft als de grootste sportfederatie veel invloed uit te oefenen, dit moeten ze dan ook met een sterk standpunt doen. Belachelijk dat er in 2013 nog racisme bestaat!

Edit:
Goddammit, M'n grammatica is af en toe om van te huilen... En ik was niet eens dronken.

7 januari 2013 om 01:57

Het wordt tijd dat Blatter (dictator)moet opstappen...

6 januari 2013 om 18:19

Ja wat een mafkees die blatter zelf maar roepen met zijn woordje Respect en dan dit afkeuren. Respectloos!!!!

6 januari 2013 om 19:22

Nee want dan eisen de sponsoren hun geld terug van de promotie / reclame die ze aan de Uefa betaald hebben, en dan kan dit dikke mannetje blatter zijn bankrekening niet meer spekken.

Nee je moet het lekker laten lopen,
Moet je eens opletten als je continue in het stadion dingen over de Uefa, Fifa, platini of blatter gaat roepen tijdens wedstrijden, dan gaan ze je zowat dreigen uit het toernooit te gooien.
Deze mensen hebben last van tunnelvisie, en aan het einde van de tunnel wacht een berg geld.

7 januari 2013 om 00:34

Ja, want als iemand meneer Blatter corrupt zou noemen, onderneemt hij ook geen actie. Belachelijke reactie van Blatter. Die is natuurlijk bang dat dit op een WK in Brazilie of Qatar gebeurt en wil het geld wat ermee verloren gaat dus beperken.

ze zouden gewoon is moeten weglopen midden in een champions league match , dat zou pas echt goede publiciteit zijn . jammer als de ploeg in kwestie dan de cl word uitgetrapt maar dit gaat veel verder dan voetbal. schandalig

7 januari 2013 om 00:35

het kan mij leggen en ik bedoel het niet verkeerd: let wel ik ben erg tegen op rascisme. maar waar maken die voetballers zich druk om?

ik bedoel multimultimiljonairs zoals evra die gaan huilen wanneer iemand negro tegen ze zegt... dan denk ik echt dat die voetballers die daar zo over uitflippen andere problermen hebben. misschien ruzie met moeders de vrouw. ik weet het niet, maar ik vind het wel vreemd. ze zijn het levende bewijs dat ook donkere mesnen de helden van deze wereld, lees succesvolle voetballers, kunnen zijn. In een beroepsgroep waar veel te verdienen valt met een hele hoge percentage donkere mensen. dus ik vind nou niet echt dat evra mag klagen. want zon evra wordt zelf helemaal niet gediscrimineerd. ja er wordt wat tegen hem gezegd. maar verder heeft hij nergens last van.

De marokkanen en antilianern van deze wereld die niet worden uitgenodigd op een gesprek omdat ze een bepaalde achternaam hebben. das nou discriminatie. maar ik kan het mis hebben en heb zelf ook niet zo veel recht van spraken. maar het verbaasd me wel allemaal.

7 januari 2013 om 10:05

@ Cloud
Die voetballers maken zich druk, omdat racisme iets heel ernstigs is. Voetbal is, zoals vaker gezegd, voor veel mensen de belangrijkste bijzaak die er bestaat. Racisme daarentegen, en zeker als je er zelf slachtoffer van bent, kan niet worden gezien als een bijzaak.

7 januari 2013 om 10:14

sorry, je hebt me nog niet kunnen overtuigen. kijk, er wordt tegen mij ook wel eens kaaskop gezegd. of bleekscheet. denk je dat ik daar mee zit? natuurlijk niet gekkie. wat maakt mij dat nou uit. laat maar lullen. verder heb ik er echt geen last van. nou, ik denk dat zon poepierijke voetballer hetzelfde zou moeten denken. goh, iemand zegt negro tegen mij. kan mij wat bommen. ik ben multimiljonair en het mooiste beroep van de wereld. ik begrijp dus niet dat sommige van die gasten doen alsof ze dan heel groot onrecht is aangedaan, want als er donkere mensen zijn die geen last hebben van rascisme dan zijn het wel die superrijke voetballers. waar aken ze zich dan druk om? ik begrijp dat dus niet zo goed.

7 januari 2013 om 12:13

@ Cloud

Kijk uit hè, poepierijk kan in deze context ook weer discriminerend worden geïnterpreteerd. Maar begrijp je punt wel hoor, de wereld schiet door hierin. Persoonlijk denk ik, dat het meer uithaalt als je begint bij de gevallen waarbij er echt sprake is van een ongelijke behandeling, zoals het niet op gesprek worden uitgenodigd omdat iemand van andere afkomst is. Dagelijks krijgen mensen een ongelijke behandeling en dat is van een totaal andere orde, dan een paar idioten die wat roepen vanaf een tribune. Schelden doet geen pijn is mij altijd geleerd, een ongelijke behandeling wel.

7 januari 2013 om 12:27

jij begrijpt me tenminste.

kijk, het is om je rot te schamen wanneer er vanaf het publiek oerwoud geluiden komen wanneer een donkere speler de bal heeft. moet ook zeker wat tegen gedaan worden. maar ik vind die reactie van donkere voetballers vaak ook wel wat overdreven. en dan doel ik voornamelijk op evra. dat is goddomme een wereldster. zwemt in het geld. de vrouwtjes liggen aan zn voeten. maar meneer gaat huilen wanneer een andere speler negro tegen hem zegt. tja, ben je dan zielig? dan begrijp je het niet hoor of heb je andere problemen. iets anders kan ik er niet van maken.

Blatter keert actie boateng niet goed

Het is volgens mij blatter keurt actie boateng niet goed

6 januari 2013 om 17:57

Weet je dat echt heel erg zeker??

Ik vind het wel een goeie actie van Boateng en Milan, eindelijk wordt er eens een statement gemaakt.

6 januari 2013 om 18:04

hij bedoelt een spelfout

6 januari 2013 om 18:37

als iedereen snapt wat maakt het dan uit dat bedoel ik

6 januari 2013 om 17:58

hou alsjeblieft je mond met dat verbeteren wat boeit het iedereen snapt het dus gewoon mondje dicht

Ik vind het wel goed op deze manier. Als het publiek zich niet kan gedragen tijdens de wedstrijd, dan gaan de spelers gewoon in staking. dan heb je geen wedstrijd om te misdragen.

6 januari 2013 om 18:00

Maar Blatter heeft wel een punt. Zodra het grijs gebied wordt en je gaat tolereren dat mensen het veld afstappen, krijg je dat mensen bij een achterstand vertrekken en nog een excuus hebben ook.
uiteindelijk moeten die raddraaiers gewoon opgespoord worden met aanwezige cameravoorzieningen en stadionverboden krijgen (die nageleefd worden, dus niet zoals in Nederland waar een stadionverbod gebakken lucht is)

6 januari 2013 om 18:05

Klopt, daar moet je voor waken, maar ik denk niet dat er clubs zullen zijn die het zo gaan spelen. Ik betwijfel ook of in elke (belangrijke) wedstrijd rascisme zal zijn.

6 januari 2013 om 18:15

hmm die gok kan je nou eenmaal niet nemen. we hadden ook nooit gedacht dat een middelmatig ploegje uit een nikszeggende competitie geld zou kunnen verdienen aan gokkers in China.

Binnenkort krijg je op gokkeninchina.nl : Balophetdak 4 stapt in de 65ste minuut het veld af wegens racisme, koers 1:100. Oftewel, Balophetdak stapt in de 65ste minuut het veld af en de selectie zit lachend op hawai een week later.

Ik zeg het wat krom, maar zo krom kan het wel worden als je regels gaat versoepelen, of daar ruimte voor laat. Juridisch moeten dat soort dingen gewoon dichtgetimmerd zijn.

Er moet iets gebeuren tegen racisme. Maar je kwetsbaar opstellen is misschien niet de juiste oplossing. Hoe bot dat ook kan klinken. Jusitie moet hier dichter op zitten, de cameramannen in stadions moeten hun plicht doen door die mensen vast te leggen en club moeten dat soort mensen weren.
Dat kan structureel werken, het veld afstappen niet ben ik bang.

6 januari 2013 om 18:39

Tegenwoordig wordt op alles gegokt. Ik zou niet weten waarom het erger is dat er straks gewed wordt of een ploeg van het veld af stapt of bv in de zoveelste minuut een eigen goal maakt. Daarnaast zie ik het echt niet gebeuren dat een ploeg van het veld afstapt omdat daarop gegokt is. Dat probleem is er nu ook al bij keepers of spelers die niet voluit gaan, zoals bij Zagreb. Tot nog toe is het aantal gokschandalen op het hoogste niveau beperkt. Het lijkt me heel sterk dat jouw voorbeeld over racisme er voor zal zorgen dat deze situatie zal escaleren.

6 januari 2013 om 18:45

het lijkt je sterk. Dat getuigd van een groot vertrouwen in de mens, dat is mooi. Maar voor iedereen met enige juridische opleiding lang niet genoeg.

Je maakt het probleem groter ipv dat je het oplost, of in elk geval creeer je die mogelijkheid. En waar mogelijkheden zijn, gaan mensen die gebruiken. Zo simpel.

Hier zijn al regels voor, die moeten nageleefd worden.

6 januari 2013 om 19:12

Afcfokke heeft hier (dus net als Blatter) zeker wel een goed punt hoor. Je kunt niet zomaar tolereren dat teams van het veld aflopen. De beste oplossing is inderdaad om de schuldigen individueel aan te pakken. Geen teams van het veld en geen puntenvermindering voor de club maar een gevangenisstraf voor de daders.

6 januari 2013 om 20:26

Zola,

Er staat ook in de tekst dat er dan ploegen zijn die weglopen als ze achter staan. Het is immers altijd nog dat een scheidsrechter beslist of een wedtrijd door moet gaan of niet en niet een coach of een speler.

Ik noem even voorzichtig een voorbeeld met AZ. Daar was ook de coach die de beslissing nam om van het veld af te stappen nadat een supporter Esteban belaagde en Esteban vervolgens met een rode kaart van het veld moest vanwege natrappen. Ik zeg niet of het terecht of onterecht was, want anders krijgen we hier een discussie wat nergens op gaat slaan. Maar het gaat erom dat een als een speler de hele tijd uitgescholden wordt en pas halverwege de wedstrijd van het veld loopt, omdat een medespeler rood heeft gekregen. Dan maak je in principe misbruik van de situatie, omdat je er geen overwinning in ziet.

7 januari 2013 om 01:06

Eens maar ik begin het hypocriete gedoe van Milanzijde nu wel een beetje zat te raken hoor. De club heeft met Abiatti al jaren een gekend fascist in het doel staan (zo liep hij tijdens het kampioensfeest 2 jaar geleden de halve dag met een Mussolini-vlag rond) en gaat nu, in sportief sombere tijden, ineens dit soort trucjes uithalen om goodwill te kweken of iets dergelijks.. Ik moet zeggen dat het me wel een beetje begint te storen nu.

Prima dat je een statement maakt tegen racisme maar keur dan ook dat soort acties van een Abiatti af.

Altijd die Blatter hé. Corrupt mannetje .... Mijn reactie wordt vast verwijderd en dan krijg ik een punt mindering.

6 januari 2013 om 17:54

tuurlijk niet, je verteld toch de feiten? dan wordt ie echt niet verwijdert

On: Blatter moet gewoon normaal gaan doen en stoppen met die achterlijke ''fair play'' reels. helpt niks, eveneens die no to racism. meteen stoppen en een jaar schorsen die club, dan zal er in oost europa weinig voetbal overblijven vrees ik..

6 januari 2013 om 18:37

Je weet het nooit met VZ

6 januari 2013 om 20:28

Het is alleen niet bewezen of Blatter corrupt is, dus dan mag je het toch niet zeggen.

Hou toch op man, hele teams het veld aflopen als ze verliezen? Wat een onzin. Boateng staat imo gewoon in zijn goed recht, als je de hele wedstrijd alleen maar oerwoudgeluiden vanaf de tribune hoort wordt je daar aardig gek van hoor. Blatter zegt nu dus dat Boateng dat maar moet accepteren en maar moet hopen dat het ooit stopt.. Wat een verschrikkelijke vent vind ik dat toch..

6 januari 2013 om 18:22

Eigenlijk heeft Blatter gewoon gelijk. Want als ze Boateng gelijk geven dan zal het vaak gebeuren dat een ploeg die aan het verliezen is van het veld afstapt. Dat racisme zal nooit niet veranderen.

7 januari 2013 om 07:54

Dat is echt onzin, Blatter is gewoon een walgelijke clown. Hij zegt nu gewoon dat Boateng het maar moet accepteren dat er oerwoudgeluiden naar hem gemaakt worden, dat gaat er bij mij niet in!

Wat een grap die blatter. Weglopen is juist wel de oplossing want dan vraag je aandacht voor het probleem. Wat een man die Blatter hoop dat hij een keer snel wegloopt van deze functie, want het voetbal blijft maar stil staan door deze bobo.

6 januari 2013 om 19:25

Klopt vroeger werd altijd verteld weg te lopen van dit soort dingen, en nu moet je lekker blijven balle en je frustratie's opkroppen...
Ja deze man moeten ze in een put stoppen van 500 meter diep en er nooit meer uit laten.
Desnoods dempen ze die put want hij spreekt ook alleen maar onzin.

Boateng heeft heel groot gelijk!
Alleen zou AC Milan ook zijn vertrokken als dit in de Serie A was gebeurd (met kans op puntenaftrek).

Als Blatter een vent is dan laat hij alle scheidsrechters bij het minste beetje racisme de wedstrijden meteen staken, want dit kan echt niet!

6 januari 2013 om 18:00

Waarschijnlijk niet, en nu heeft blatter dat helemaal verpest. Je moet weg kunnen lopen als je de hele tijd racistisch wordt bejegend.

Dat is de enige manier waarop je supporters kunt raken. Weglopen, dan is er geen wedstrijd om naar te kijken en hebben ze hun geld voor niks uitgegeven.

nou blatter, staken, punten in mindering, een flinke geldboete en een tiental wedstrijden zonder publiek!

Ik geef elke speler gelijk die weg loopt van het veld omdat hij racistisch bejegend word.
Het maakt geen drol uit of je voor of achter staat.

Loop dan zelf ook niet weg voor het probleem en ga er eens sancties aan verbinden aan dit soort acties. Of het nou voor het weglopen voor Boateng is of het racisme

Blatter begint een oud irritant ventje te worden. Misschien moet die vent gewoon een keer met pensioen gaan.. Hij keurt deze actie niet goed, maar vervolgens doet hij er ook niets aan om ervoor te zorgen dat racisme uit de stadions verdwijnt...

Van het veld stappen is de enige juiste oplossing!!! Alsof puntvermindering zal helpen. Prima gedaan van dhr. Boateng.

Blatter go home you're drunk! Wordt dat die gast op rot, de achterlijke dwaas. En dan mag die Platini met zich meenemen. Clowns zijn het....
Wat moet je tegenwoordig dan doen? Ti's misschien niet voor de rest, maar dit zouden ze vaker moeten doen, dan stopt het heus wel

Waarom moet Blatter nou weer op zo'n manier reageren? Hij heeft Fair Play toch zo hoog zitten? Niet blijkbaar. Had hij een tijdje geleden ook al niet een dwaze uitspraak met betrekking tot Fair Play?

Dit was de enige en juiste reactie van Boateng.

Verwijder maar knulletjes.

Blatter weer aandacht zoeken man man man wat een idioot. Boateng verdiend gewoon respect voor zijn actie

'weglopen is niet de oplossing', ' Royale donaties op mijn rekening zorgen voor de oplossing. Vraag maar aan de Russen en de Qatarezen. '!!

Sodemieter toch een eind op Blatter!
Die hypocriete nep maatregelen die jullie hebben! dat is Niet de oplossing! Wat Boateng doet is gewoon een voorbeeld voor slle spelers die racisiisch bejegend worden. gewoon weglopen.
Wie wil je zwaar straffen? de Clubs? Das balen voor die 99% van de fans die zich wel normaal gedragen!
Blatter Verdwijn!

De dikke pad spreekt ook weer.

Als het aan hem ligt gebeurt er namelijk helemaal niks. Volgende keer weer gewoon van het veld lopen en deze dikke proleet nog meer in verlegenheid brengen.

Die Blatter moet toch ook eens een keertje optyfen. Hoe lang blijft die oude dementerende gek nog zitten.

Die vuile klootzak moet z'n muil houden en aftreden per direct!!!!

nou blatter volgensmij keurt bijna niemand jou goed. de rot lekker een end weg
het wordt tijd voor iemand die daadwerkelijk handel en durft te vernieuwen in voetbal en daar is deze oude lul niet geschikt voor

Die Blatter moet ik niet, maar hij heeft wel een punt over ploegen die aan de verliezende hand zijn. Je geeft voetballers een vinger en ze pakken de hele hand, begrijp je? Bij het minste of geringste wat een ploeg die verliest hoort en "niet aanstaat" lopen ze van het veld af. Dan zullen veel wedstrijden achter de tafel beslist worden. Daar zit je ook niet op te wachten.

Je kunt beter zwaar straffen, bijvoorbeeld 10 punten mindering en bij herhaling uit de competitie halen. Dat soort maatregelen. Wellicht hoeft dat maar 1 keer te gebeuren als voorbeeld voor de anderen.

6 januari 2013 om 17:57

Precies, dit dacht ik ook. Een beetje jammer dat alle anderen hierboven zonder het artikel verder te lezen Blatter afzeiken.

6 januari 2013 om 22:52

Nou vriend, ik heb wel degelijk het hele artikel gelezen. En dan nog vind ik dat Boateng de juiste beslissing heeft genomen.

7 januari 2013 om 00:39

Nee Boateng heeft niet de juiste beslissing genomen want zoals Blatter al aangeeft: het mes snijdt aan twee kanten. Als hij Boateng's actie accepteert, dan ontstaat er een lek in het systeem van Fifa waar massaal op ingespeeld kan worden door allerlei teams.

Het beste wat Blatter kan doen is een duidelijkere wet- en regelgeving opstellen omtrent racisme. De boel wat meer aanschroeven en aandikken zodat wanneer er racisme wordt geconstateerd dat de straffen meteen kunnen volgen zonder gemaar.

Dan krijg je de clubs wakker en zullen zij hun eigen supporters onder controle proberen te houden.

7 januari 2013 om 07:07

Blatter verdiend geen positief woordje daar wat hij in het verleden heeft gedaan.
Dus je blijft afzeiken over...
En dat is niet meer dan terecht.

Nee, doen alsof er niets gebeurd is wel dan, Blatter?

Laffe Zwitserse hond, ga maar gauw terug naar je badkuip vol met Roebels en oliedollars en verdrink erin.

Lol blatter misschien als jij er iets aan deed dan moet Boateng zelf geen iniatief nemen.

wanneer krijgen we het bericht dat blatter is overleden dat wordt een officiele feestdag in heel de wereld ok dat ook weer niet hehe maar ff serieus wat een oude kwal is dat

En ik maar denken dat die corrupte dinosauriër Blatter niet dieper kan zinken, ongelofelijk. Wanneer je de hele wedstrijd lang op je huidskleur wordt aangevallen door een groep 'supporters' kan ik me uitstekend voorstellen dat je op een gegeven moment wegloopt, daar heb je het volste recht toe. Wat mij betreft is dit ook het enige echte duidelijke teken dat je kan afgeven. Een team dat van het veld stapt is mijn inziens veel duidelijker dan wat lege woorden en wat bordjes en bandjes met 'wij zijn tegen racisme'.

Blatter keurt die actie niet goed, ik keur Blatter niet goed...

Zo lang je voor racistisch wangedrag van fans boetes krijgt die vele malen kleiner zijn dan wat 1 speler krijgt voor het laten zien van een verkeerd sponsorlogo (kijk maar naar Bendtner op het EK) moet je niet vreemd opkijken dat spelers zelf initiatief tegen racisme nemen. Pas als de Fifa het ook echt keihard gaat aanpakken, dan heeft hij recht van spreken.

Je kan er nu wel donder op zeggen dat de fans van zijn toekomstige club, want hij ging weg toch, nog meer racistische opmerkingen gaan maken omdat ze dan denken; Hee hij is te goed voor ons dus laten we zorgen dat hij van het veld gaat. Ik had het zelf ook wel gedaan hoor, daar niet van maar ik denk dat dit wel kan gebeuren, er zijn overal mensen die dit gedrag vertonen.

Blatter zegt echt altijd het tegenovergestelde van wat de andere mensen met een gezond verstand denken.

Ik keur het ook af. Op het moment dat je wegloopt dan laat je weten dat jij je niet welkom voelt. En dat is precies waar die racistische leuzen voor zijn bedoeld. Als je echt sterk bent dan sta je daar boven. Nu laat Boateng zich kennen door ook nog eens agressief te reageren.

Meneer Blatter heeft een veel beter idee: we zetten tussen alle borden van de dik betalende sponsors een bord met daarop een tekst dat we allemaal lief voor elkaar moeten zijn. En om die rascistische figuren helemaal een flinke draai om de oren te geven laten we de aanvoerders van de nationale elftallen een lullig tekstje oplezen van een briefje zodat al die discriminerende sukkels jankend het stadion uitlopen. Aanpakken die gasten, maar niet zo onsportief zijn om je te ergeren aan discriminerende spreekkoren alsjeblieft: dat is zo slecht voor de commercie.

Ik kan de actie van Boateng heel goed begrijpen, maar hier heeft Blatter toch wel een punt. Op deze manier zullen verliezende ploegen steeds vaker van het veld lopen met als verklaring 'er kwamen racistische geluiden van de tribunes' en dat moet ook niet gebeuren. Maar als ik in de situatie van Boateng was geweest, had ik hoogstwaarschijnlijk hetzelfde gedaan.

Ik keur Blatter niet goed...

Maar goed wat had hij dan moeten doen? Er boven gaan staan en het negeren? Ja want dat helpt... Weglopen ook niet direct natuurlijk, maar het brengt het wel onder de aandacht en dan zal de Fifa er misschien wel een keer wat aan gaan doen...

Pro Patria fans die racistische leuzen hebben geroepen levenslange stadionverboden toedienen. Voor iedere voetbalwedstrijd. Boete laten betalen aan anti-racisme organisatie en een taakstraf geven. Dat is de oplossing die de Fifa samen met de Italiaanse voetbalbond en autoriteiten nu moeten uitvoeren...

Alleen zo kan je die dwazen die zich niet normaal kunnen gedragen uit de voetbalwereld drijven!

Hoezo Respect, meneer was zo geschrokken van het incident in Almere en nu keurt hij zo'n actie af. Waardeloze vent die Blatter

Blatter moet niet zo dom lullen! Hij heeft lekker makkelijk praten! Hij heeft geen idee hoe het voelt om zo op het veld te worden behandeld! Boateng heeft groot gelijk! gewoon weglopen!!

gewoon het stadion uit mieteren zulke gastjes goed op kwaad schiks

Haha wat denk je er van als ze daar eens wat eraan gaan doen dat ze er niet hoeven aflopen. Wat ik alleen niet snap waarom je als speler van je eigen club er niks aan doet. Als ik nou bij een ploeg zat waar dit gebeurde was ik er waarschijnlijk zelf al afgelopen. En zou het vaker gebeuren dan zou ik eigenlijk zo snel mogelijk weg willen. Maar het enige wat echt zou helpen is denk als een Barcelona of een Real of een andere grote club in een grote wedstrijd er afstapt. En niet een keer maar gewoon elke keer als er weer van dit soort kolder gebeurd. Je bent eigenlijk toch een behoorlijke idioot nou ja sowieso als je dit soort onzin doet maar dat het waarschijnlijk grotendeels *volwassen* mannen zijn

Maar oke hij moet dus gewoon al deze shit maar over zich heen laten komen. Om te hopen dat de tegenstander dan maar puntenaftrek krijgt of wat dan ook. En laten we wel eerlijk zijn clubs kunnen dit ook niet voorkomen ze kunnen er wel meer aan doen. Maar het zijn toch echt die idioten op de tribune die dit doen en niet de clubs of de mensen die wel fan zijn

wat een belachelijke man is die blatter toch, hoe denk hij nu nog serieus genomen te worden? ik weet zeker dat als hij daar stond dat hij net zo hard was weg gelopen, wat wil hij dan dat hij die tribune in springt en de ''fans'' aanvalt?

Die Blatter zou onderhand met pensioen moeten, denkt alleen maar aan z'n eigen zak.oprotten

Die Blatter blaat weer een hoop zeg. Hoe is het mogelijk dat die gast nog in zijn functie zit.

Ik hoop dat alle voetballers Boateng volgen en gewoon het veld afstappen, alle andere acties helpen namelijk niet.

Weglopen is ook geen oplossing. Mensen die hem discrimineren kicken hier juist op, omdat hij er op reageert en gaan ze gewoon nu door.

Boateng heeft wel gelijk, maar ik vrees dat het er niet minder om wordt als deze Blatter geen harde maatregelen neemt.

Weer een mooi voorbeeld van hoe dom Blatter eigenlijk wel niet is. Weg met die man, hij is rot.

'De enige oplossing is het uitdelen van zware straffen. Dan heb ik het over puntvermindering of iets dat daarop lijkt”, aldus Blatter. '
Wat een grap.

Als die dan een keer wat nuttigs zou zeggen en ons zou vertellen wat dan wel de juiste oplossing is. Lekker makkelijk weer iemand anders afkraken en dan zelf niet eens met een goed idee/oplossing komen.

Jij bent ook niet de oplossing, dus wees maar stil.

zo, ons fossiel heeft ook weer eens iets te melden.
1. beetje laat omnu te reageren
2. afkeuren is makkelijk....geef alternatieven!
3. hoe gaat meneer er zelf mee om als hij beledigd wordt?

6 januari 2013 om 23:09

1: Hij leeft in de Stenentijdperk.. Het duurt dan ook lang eer hij meekrijgt wat er in onze tijd gebeurd.
2: Geef hem een steekpenning, dan geeft hij je een alternatief. .
3: Je moet die vraag even herhalen... Zijn gehoorapparaat vertoont kuren.

Een scheids of thuisspelende club moet hier eerst hard tegen optreden. Bij de eerste oerwoudgeluiden direct de stadionspeaker erover heen. Bij aanhouden van de oerwoudgeluiden voor maximaal 30 seconden of 1 minuut moet de scheids direct het spel stilleggen voor tenminste 10 minuten.
Mocht dan na heraanvang alsnog de aanhang door blijven gaan, dan moet de scheids direct de wedstrijd staken/beeindigen, punten gaan naar de tegenstander en de club in kwestie krijgt een fikse boete en puntenmindering. En bij elke volgende keer wordt de boete hoger.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Je moet alleen direct reageren als club en scheids, niet wachten tot een speler het zat is. Hetzelfde geldt voor alle andere vormen van spreekkoren. Als er hoer, k***, aap of wat anders in voorkomt, dan moet er direct opgetreden worden, niet na 5 minuten.

Je moet spelers niet de gelegenheid geven om van het veld te kunnen stappen, want dan krijg je inderdaad situaties dat clubs vanalles aangrijpen om van het veld te kunnen stappen. Het is dan wel een spelletje, maar er gaan teveel miljoenen in om om niet de mazen in de wet te gebruiken voor eigen gewin. Het gaat om veel geld, dus daar moet je de clubs op pakken. Laten zij het geld maar verhalen op hun supporters als ze het niet eens zijn.

Helemaal gelijk Blatter! 3 keer een geldboete geven en DAN pas punten verminderen is een betere optie ofniet heeee? Echt een corrupte (...)

Nou meneer Blatter, wat zou hij dan moeten doen? zich lekker uit laten schelden?

Hier heeft Blatter gewoon een punt.. Racisme moet absoluut niet worden goedgekeurd, maar met weglopen kun je gebruik maken..

6 januari 2013 om 19:44

Blatter heeft nooit gelijk, niet zo naief zijn jongen.

7 januari 2013 om 00:30

Want je moet je racistische laten bejegenen.

word tijd dat ie een keer van z'n troon word gestoten begint steeds meer onzin uit te kramen, wat moet ie dan doen zich fijn de hele wedstrijd laten uitschelden en uitfluiten, lijkt mij vrij begrijpelijk dat ie van het veld stapt !

Schandalig!
Die man heeft niks gebracht moet echt nodig ontslagen worden.
Laat hem in een vol stadion bedreigt en uitgescholden worden kijken wie er dan wegloopt!

Wat een idioot is die Blatter eigenlijk, hij keurt het af dat Boateng, in mijn ogen volkomen terecht trouwens, van het veld afloopt maar komt niet met een alternatief, ja 'punten vermindering of iets wat er op lijkt'

Het is de enige oplossing, Blatter straft nauwelijks!

Nee blattertje je doet er zelf ook geen flikker aan. Dus prima actie gewoon weer doen

Alsof wij wel gelukkig worden an de actie3s van Blatter ...

Ik vind het juist een duidelijk signaal. Zou mooi zijn als iedere club het veld zou aflopen als de supporters racistische geluiden en gebaren maakt. Dat is een duidelijker standpunt dan een bord met respect of zo langs het veld. Of zeggen dat je racisme strafbaar stelt, om er vervolgens achteloos aan voorbij gaan zoals Uefa en Fifa elke keer doen.

Dit is een persoonlijke aanval, ik heb bewondering voor de actie van Boateng! Gewoon de club zelf aanpakken, zodat de club ook zelf onderzoek gaat doen naar de vervelende jongetjes in hun stadion. Totdat dit soort serieuze stappen niet worden genomen door de Fifa is de actie die Boateng nam de beste manier om hiermee om te gaan.

Niemand neemt die Blatter toch serieus. Iedereen weet dat deze man allen maar op geld uit is. Ilegaal of legaal kan hem echt niet schelen. Money is Money. Ik heb nu alleen nog maar meer respect voor Boatengs actie aangezien mr. Blatter tegen hem is.

6 januari 2013 om 20:33

Blatter is de baas van de Fifa, dus helaas moeten we hem serieus blijven nemen. En zolang voetbalclubs geld van Blatter krijgen nemen zij hem ook gewoon serieus.

Ik wou dat Blattler eens zou weglopen en dan voor goed!

Prima speler als hij z'n zin heeft , maar qua gedrag is hij net als Mario Ballotelli .

Die foto zegt precies wat ik van deze reactie van Blatter vind. Die vent is gek in zijn kop, wat moet hij dan, zich de hele wedstrijd laten uitschelden in een vriendschappelijk potje. Mooi niet, gewoon weggaan. Ik vind dat Boateng dat juist heeft gedaan.

Bah, wat is die Blatter toch een nare, vervelende man. In plaats van een scherpe, onvoorwaardelijke veroordeling van rascisme rondom een voetbalwedstrijd predikt deze maffioos dat Boateng zich er maar boven moet plaatsen en het negeren. Fout mijnheer Blatter! Boateng had gelijk. En het wordt tijd dat meer voetballers, trainers, scheidrechters en bobo's dit signaal afgeven. Blatter denkt alleen aan geld, dat vindt hij belangrijk...

Doorspelen helpt al jaren toch blatter ? goede actie van prince

Die Blatter is een kapitalist en racist ineen!!! Eindelijk eens aktie tegen publiek wat zich misdraagt!! Hulde voor de speler maar schande voor de wedstrijdleiding die dit zelf had moeten onderbreken!!

Het gekke is dat in Nederland met twee maten wordt gemeten door de arbitrage: Utrecht-ajax voor de beker legt de scheids geheel terecht stop na kwetsende spreekwoorden en gooien van voorwerpen naar de keeper van Ajax!
Dan krijgen we Richard Nieuwenhuizen die vermoord wordt de nieuwe " respect" bewustwording en een scheidsrechter die pedant met een respect bandje zwaait naar de trainer van Groningen! En dan krijgen we Groningen Ajax!! Bij de stand 0-2 en diverse spreekkoren zoals Hamas hamas joden aan het gas wordt keeper cillisen bestookt met aanstekers munten en meer! Dhr Wiedemijer ziet en hoort het krijgt zelfs een close up op Eredivisie live en op dat moment roep ik: hè hè eindelijk die gaat staken!! Maar nee ondanks alle aanleiding want ik voel me ook aangesproken en beledigt en zie ook dat de veiligheid van onze keeper niet gewaarborgd is deze arbiter laat doorspelen !!! En hij heeft in 2 opzichten geluk 1. Ajax staat vol met jonge spelers die niet van het veld durven stappen.2. Ajax maakt direct de geweldige 3-0 waardoor alles over is en iedereen stil.

Ook bij deze wedstrijd hadden de spelers gewoon genoeg is genoeg moeten zeggen en maatregelen nemen maar durfden ze dat niet! Ik hoop dat de aktie van boateng nu ervoor zorgt dat dit vaker gebeurd wanneer publiek zich misdraagt en automatisch dat publiek wel een toontje lager zingt!! Regelt de Fifa dit niet met al zijn belachelijke badges op shirts als respect en Fairplay dan maar de acteurs!!!

Blatter word ouder en dommer..

7 januari 2013 om 00:28

Op deze manier word racisme in stadions nooit uitgebannen.

Hahahaha goed gedaan ac, zo laa je zien het nooit terug te willlen zien.

Dus Blatter keurt racisme me goed, apart ventje met zijn spandoeken van de Fifa en speech van speler is een grote toneel stuk van de Fifa.

hij verwacht dat boateng dit maar moet pikken een wedstrijd lang op het gegeven moment heeft hij er ook genoeg van raar dat hij dit niet snapt.

Ik denk dat we de foto die in dit topic staat naar Blatter moeten sturen ...
Je bent gek in je hoofd man, dwaas...
Als hij op het veld staat dan gaan hun gewoon lekker hun gang. Denk je dat Boateng daar alleen meer boos mij krijgt.
AC Milan handeld gewoon juist! Het staat achter haar spelers wanneer het achter haar spelers moet staan & in dit geval hebben zij gewoon juist opgetreden.
Denk dat Blatter maar eens met een psychiator moet gaan praten want als hij het niet goed vind wat AC heeft gedaan, dan vraag ik me af wat ze wel hadden moeten doen ...
Met 11 man ballen naar dat publiek moeten schieten? Is een optie, verdienen ze ook wel ...

Volgens mij is de slogan van Fifa: say no to racism.

En door weg te lopen heeft Boateng dat gedaan dus wat lult Blatter nou? Hoog tijd dat deze man uit de football bizz stapt.

Tuurlijk racisme is erg en dit hoort niet. Maar elke keer denk ik , ja ze noemen je negro ofzo zoals bij Evra. dan denk ik wees trots op jezelf op wie je bent maakt niet uit welke kleur of ras. Want als je trots bent op wie en wat je bent deert dat je niet. Al vind ik oerwoud geluiden ernstig net zoals bananengooien . Wat boateng hier deed was een statement maken en terecht.

Het is toch jammer dat iedereen zo'n hekel aan die Blatter heeft en niet iedereen verder denkt dan dat racisme stukje, want wat hij zegt heeft ie wel een punt mee. Even voor de duidelijkheid, ik ben absoluut tegen racisme maar teams zullen hier absoluut gebruik van gaan maken. Stel je voor dat dit in de CL is, een team heeft de partij volledig onder controle, en team b stapt van het veld af. Dat gaat het voetbal kapot maken, en dat lijkt me toch niet de bedoeling. Wie gaat er controleren of er wel geluiden zijn gemaakt? En hoe wil je dat gaan doen?

De reacties zijn weer.. altijd hetzelfde liedje

Blatter zegt is.. en meteen gaat men die man zwart maken.... In plaats van eens rustig zijn reactie te lezen en te kijken wat die man uberhaubt zegt.. Als men de tekst zou lezen zou men erachter komen dat die man:

1. Nergens zegt dat hij racisme goedkeurt (nog niet eens indirect).
2. 100 zeker een punt heeft.

Zoals die man al zegt het is en kan niet de bedoeling zijn dat hele teams straks van het veld stappen omdat een speler iets naar zijn hoofd krijgt geslingerd.. En daar heeft hij zeker een punt in..

Natuurlij heeft racisme niets te zoeken in de wereld.. maar helaas kan men daar op geen enkele manier helemaal vanaf komen..

Boateng had zich sterker op moeten stellen vind ik.. Je geeft die mensen nu hun zin.. ze wouden je raken met hun woorden.. En door zo te reageren geef je ook aan dat ze je hebben geraakt.. Maar hij als prof moet daar eigenlijk wel boven staan..

Laat die idioten toch gewoon praten..

Men kan ook een Ronaldo als voorbeeld nemen.. Die man heeft uit zowat hele stadions tegen zich en kreeg in zijn loopbaan van alles te horen vanaf de tribunes.. Die man laat zijn voeten spreken.. gooit er een "calma.. calma" in en de boel is stil.. Soms bij een persconferentie beetje uitdagen door bepaalde uitspraken eruit te gooien.. En zo pak je die mensen terug..

Wat heeft een Boateng hier nu mee duidelijk gemaakt? Of wat voor een teken heeft hij hier nu mee gezet?

Als hij dadelijk speelt tegen een andere club en daar idioten op de tribune zitten die vooraf al het doel hebben om iemand racistisch te beldeigen.. Die zullen nu echt niet denken van... Ow, laten we dat maar niet bij Boateng flikken dadelijk stapt hij van het veld.... Die idioten hebben gewoon schijt.. En waarschijnlijk zal hij nu ook vaker op worden gezocht..

Ik geloof er niks van dat hij zo iets zal flikken bij een CL wedstrijd.. of een of ander belangrijk duel.. waar iets op het spel staat.. Natuurlijk staat zijn club achter hem.. Het zou me toch wat zijn als AC dat niet zou doen..

Maar hij had dit ook anders op kunnen lossen.. Desnoods naar de trainer lopen en zeggen van haal me eruit ik heb er geen zin in als mensen geen respect tonen/hebben..

Maar dit was zoals ik al zei zeker niet de beste oplossing..

7 januari 2013 om 09:37

Blatter is gewoon een schande voor de voetbalwereld, dat zou jij ook donders goed moeten weten. Hij is helemaal door de mand gevallen 2 jaar geleden door de Wk's van 2018 en 2022 aan Rusland en Qatar te geven. Dat is gewoon een bekentenis dat het alleen maar om de cash gaat. De problemen tijdens die wk's worden genegeerd ( Heel veel racisme in Rusland, extreme hitte in Qatar ) maar het zal toch doorgang vinden en de cash gaat vloeien. Ome Sepp vind dat heerlijk.

ON: Als Boateng naar zijn trainer zou lopen zou die er waarschijnlijk ook niet veel mee kunnen doen. Boateng maakt hier een goed statement, hij kapt ermee en zijn ploeggenoten lopen van het veld af. Plezier vergalt voor die racisten. Genoeg is genoeg.

Het voorbeeld dat je van Ronaldo aandraagt is niet met racisme te vergelijken, als je iemand constant uitfluit is het minder erg als dat er apengeluiden worden gemaakt richting donkere spelers. Maar goed, die supporters leven nog in de middeleeuwen, sukkels zijn dat allemaal. Er zijn heel veel donkere spelers actief op het hoogste niveau, dat ze daar bij dat armzalige Pro Patria nog niet aan gewend zijn zegt ook wel wat natuurlijk.

Boateng moet niet van het veld aflopen ,als iedereen zelf als rechter gaat spelen. Echter is het wel te begrijpen zijn reactie. Maar toch dan krijg je straks dat spelers die uitgefloten worden ook van het aflopen.

Echter gaat het veel te ver om een club/land te straffen voor dit soort dingen.
Stel tijdens een Ek/wk kwalificatie doen een paar Oranje supporters zich misdragen of gaan met vuurwerk gooien(racistische spreekoren) waardoor punten worden afgetrokken dan word een heel land 16 miljoen inwoners gestrafd voor wat 10 a 20 gekken doen.

T.w heb je 10.000 camera's in een stadion spoor die gasten op en sluit ze uit voor de rest van hun leven uit de stadions blijven.

Boateng heeft wel gelijk om van het veld af te stappen en blatter moet dit niet zo brengen ook al kan ik begrijpen wat hij bedoelt. Want zo kan ieder verliezend team van het veld stappen en je heb er altijd wel van die debielen tussen zitten die van het veld lopen terwijl er niks aan de hand is. Verder denk ik niet dat als dit de cl finale was en milan stond voor met 2-0 met nog 20 min te spelen dat hij dan ook zo makkelijk van het veld loopt.

@alcolinho:
Heb jij de oplossing voor racisme, agressie en ongewenst gedrag op de voetbalvelden (en daar buiten)?
Waarschijnlijk was het een ingeving bij Boateng. Maar was dit verkeerd? Hij heeft heel wat bereikt. Het gaat er hier op VZ al dagen over.
Het zou een boel problemen schelen als iedereen elkaar zou accepteren en respecteren!

7 januari 2013 om 03:27

Mooie ractie vooral jouw laatste zin, alleen gaat dit nooit gebeuren. Overal waar mensen zijn, is discriminatie/racisme of het nou in Europa/asie/afrika/amerika/zuid Amerika is overal heb je het.
En het zal nooit weggaan.als je zelfs in 2013 dit soort dingen nog heb weet je genoeg.

Echter in Nederland is er in de stadions geen racisme meer behalve helaas als ze hamas hamas roepen.
Maar b.v zoals in de jaren 90 toen was er nog wel sprake van incidenten echter is dit na het milenium niet of bijna niet meer voorgekomen.
Stanley Menzo was zeker iemand die vaak werd gediscrimineerd in stadions ,als eerste donkere keeper in de eredivisie.

De Fifa begint neer en meer op de rooms-katholieke kerk te lijken. Zo bang voor de veranderende wereld. Zo bang dat hun regeltjes en gedateerde normen en waarden niet meer gevolgd worden. Zo bang om macht te verliezen door de mondigheid van haar 'volgelingen'.

Boateng stond volledig in zijn recht met zijn actie en in plaats van zijn steun uit te spreken, gaat de wankelende dictator wartaal uitslaan. Het is een schande.

Sorry.. maar die Blatter is gek gewoon.

Kan me een wedstrijd van jong servie volgens mij herrinneren,
was schandalig.. echt belachelijk.

Gevolg is 1 wedstrijd zonder publiek en 20.000 euro boete.
Als dat nou het idee van zwaar straffen is, dan begrijp je het niet toch..

Als je dit soort dingen wil uitbannen laat je het de clubs regelen,
of je dondert ze direct uit de desbetreffende competitie.

maar om als Blatter zijnde ook nog met zo'n reactie te komen,
dan ben je toch gewoon gek in je hoofd.
Dan begrijp je het toch gewoon niet.

kan der echt niet bij met me gedachte, de man die het moet regelen in het voetbal
is zo dom als de achterkant van een varken, met alle respect voor de achterkant van het varken.

echt belachelijke reactie. Als hij dit soort dingen zegt kan die maar 1 ding doen.
Zeggen dat het niet de manier is, dat ze zwaar gestraft moeten worden en ze dan ook
gewoon direct straffen. een miljoen euro boete en uit de competitie zetten.
Ben je overal vanaf.

Ik moet Blatter hier toch gelijk geven.
Als elke speler van het veld af gaat stappen omdat er een groepje aan het schreeuwen is,dan word geen 1 wedstrijd meer uit gespeeld.
Ook vind ik het gewoon kinderachtig om van het veld af te stappen,schelden doet geen pijn,en een multimiljonair en prof moet toch boven die paar hersenloze mensen staan.

Ook vind ik de reacties hier echt schijnheilig,iedereen is het eens dat 'zwart oid' niet gezegd mag worden,maar elke week vliegen de ziektes weer over de tribunes en worden de moeders van spelers/scheidsrechters voor alles en nog wat uitgemaakt.

7 januari 2013 om 08:56

er zijn grenzen aangezien wij van het menselijk ras zijn en dus geen beesten. zolang je het kan aanpakken(en mensen hebt die niet opgeven) dit soort dingen dan moet je het doen ongeacht of de gevolgen groot of klein zijn. als je het alleen aanpakt bij kleine incidenten toon je aan dat het je geen fuck kan schelen als het wel ergens om gaat.

iets wat jij of blatter niet zo belangrijk vind als een hele grote groep andere mensen hoeft volgens jou niet echt aangepakt worden als je er zwaar voor betaald krijgt(je hoort het dan maar te slikken).

dan heb ik een nieuwtje voor jou. de wereld draait niet om hoe jij of blatter denken. we moeten een middenweg vinden en dat primitieve denken proberen uit te bannen aangezien we naar een steeds beschaafdere cultuur en maatschappij streven.

7 januari 2013 om 09:41

Er is een enorm verschil tussen een beetje fluiten / boe roepen of schelden en racisme. Verwensingen over je moeder zijn al heel wat erger maar als er apengeluiden gemaakt worden dan trekt op den duur geen enkele donkere speler dat.

Je hebt je maar als supporter te gedragen en de tegenstander te respecteren. Maar sommige eencelligen zijn te simpel om dat te begrijpen.

dus boateng denkt dat blatter, overigens een man die alleen uit eigenbelang denkt, even begrip toont? haha wat een naïef jochie die boateng

Vooropgesteld: racisme valt nooit goed te praten. Maar ik vraag me toch af of Boateng deze actie ook had uitgevoerd in een wedstrijd waar het ergens om gaat. Bijvoorbeeld een competitie-, beker- of europa cup wedstrijd.

Het komt moeilijk mijn strot uit, maar ik kan de reactie van Blatter wel enigszins begrijpen. Wanneer je van het veld af loopt, is het hek van de dam: supporters van de tegenstander zullen oerwoudgeluiden en andere niet te tolereren spreekkoren blijven uiten. Helemaal als je weet dat de tegenstander dan wel eens van het veld af zou kunnen lopen.

Zoals iemand anders in een reactie al schreef: er moet veel zwaarder gestraft worden. Voor mij part straf je de club met een aantal punten aftrek. Dit aantal stijgt naarmate supporters van een club zich vaker schuldig maken van dit soort taferelen. Op deze manier is een club zelf ook sneller geneigd op te treden, want dat gebeurt mijns inziens nu veel te weinig.

Bovendien, wanneer je je club zwaar dupeert wanneer je racistische uitlatingen doet, is er ook een veel grotere sociale controle. Pietje tikt Jantje wel even op zijn vingers als Jantje oerwoudgeluiden maakt.

7 januari 2013 om 10:44

Tuurlijk had hij niet van het veld gelopen als dit een champions league finale zou zijn geweest. Daarom vind ik het juist wel een goede actie. Als hij had blijven spelen had niemand het er meer over gehad terwijl we nu nog allemaal weten wat er is gebeurd. Hopelijk zorgt dit statement ervoor dat er eens echt wat aan gedaan wordt.

7 januari 2013 om 10:50

Je hebt het over "een statement maken" en dat "iedereen nu nog weet wat er is gebeurd".
Denk je dat van het veld aflopen in een Cl-finale direct vergeten zal worden.

Het maken van een "zogenaamd" statement heeft weinig zin. Idioten zullen dit helaas toch blijven doen. Die storen zich niet aan een statement, omdat ze het IQ van een borrelnootje hebben.

Zoals ik al aangaf: er moeten gewoon veel zwaardere straffen worden uitgedeeld. Desnoods verplichte degradatie. Dan zullen de meelopers wel afhaken en de clubs er meer effort in steken.

Blatter is al een hele lange tijd niet meer serieus te nemen! Haal dan gelijk anders die borden met Say no to racism weg!

Beiden hebben een punt, omdat beiden een uiterste te verdedigen hebben. Boateng gaat, mijns inziens helemaal terecht, van dat veld af. Het kan hem toch aan z'n reet roesten of er nou een schorsing komt voor dat clubje of niet?

Echter snap ik Blatter deels ook wel, want je zit nu eenmaal op donkergrijs gebied. Lichtere 'vergrijpen' als een corrupte scheidsrechter kunnen nu ook de aanleiding zijn om van het veld te stappen. En daarna komt een rits van beslissingen als druppel die de emmer doet overlopen. En daarna een onterechte penalty tegen, waarna de trainer het wel best vind. Daar moet ook voor gewaakt worden.

Is er in deze situatie ook niet een rol weggelegd voor de scheidsrechter? Ik kan me niet voorstellen dat deze de racistische uitingen vanaf de tribune niet heeft meegekregen. Mijn inziens had deze hier op moeten inspelen voordat Boateng het veld verliet. En anders had hij ook nog kunnen ingrijpen na het aftreden van de betreffende speler.

Verder vind ik het ook belachelijk dat Blatter op deze manier reageert, helemaal met de 'say no to racism'-campagnes van de afgelopen tijd. Wat dat betreft had hij op één lijn moeten gaan staan met Boateng, die ook niet voor zijn plezier vroegtijdig en vrijwillig van het veld stapt. Een voorzitter van een voetbalbond die sportiviteit en alles daar omheen hoog in het vaandel heeft staan mag in mijn ogen niet zo bagatilliseren als het onderwerp racisme betreft.
Hier in Nederland worden wedstrijden ook gestaakt wanneer er (racistische) spreekkoren klinken, en dit is wat mij betreft ook hoe het hoort. Maar blijkbaar denkt dhr Blatter hier toch anders over.

Met het uitdelen van (zwaardere) straffen ben ik het wel eens, maar daar schiet je op het moment zelf natuurlijk weinig mee op. Daarmee zul je tijdens de wedstrijd niks aan de situatie veranderen en zal een speler dus 90 minuten lang de volle lading hatelijke en kwetsende spreekkoren over zich heen krijgen. Miljonair en proffesional of niet, dat hoeft geen enkel mens te accepteren en ik vind het erg jammer dat deze beste man de spelers op deze wijze niet in bescherming wil nemen..

Gelukkig maar, geen straf voor Milan. Hopelijk is dit een message naar andere clubs. Als dit voorkomt en de scheids doet niks staak dan zelf het duel. Als zelfs de italiaanse bond het door de vingers ziet zal dat in de rest van (west) Europa ook gebeuren.

Het zou nog eens wat wezen als Milan hiervoor een straf zou krijgen. Dat zou echt belachelijk zijn. IK ben het volkomen eens met de actie van Boateng. Ik hoop dat die Blatter eens goed naar zichzelf gaat kijken, wat een flapdrol.

Ik lees dit nu pas, maar wat maakt Blatter zichzelf weer belachelijk. Het wordt tijd dat er gewoon (op een duidelijke manier) paal en perk gesteld wordt aan racisme in voetbalstadions, en dan heb ik het niet over lullige puntenstrafjes.

Wat bezielt die Blatter nou eigenlijk? Of wil hij weer zijn portie aandacht hebben wat die weer krijgt op deze domme uitspraak. Boateng heeft juist iets gedaan wat menig speler al veel eerder had moeten doen! Ik vind het een geweldig actie van hem.

Blatter is een beetje dronken volgens mij..

Als iemand voortdurend uitgescholden en beledigt wordt voor zijn huidskleur en afkomst kan je je niet meer concentreren op je spel. Dus heeft hij alle recht om van het veld af te stappen..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren