Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AZ wil geld zien en blokkeert Pellè-betaling Feyenoord aan Parma

Laatste update:

AZ heeft maandag een conservatoir derden-beslag onder Feyenoord gelegd, zo meldt de club via de officiële kanalen. Dat houdt het volgende in: AZ kan (een deel van) het transferbedrag dat Feyenoord aan Parma moet betalen voor Graziano Pellè via Feyenoord binnenkrijgen. AZ wacht namelijk nog altijd op een miljoen euro voor de verkoop van Pellè in 2011 aan de Italiaanse club.

/

Het wordt de Rotterdammers per direct verboden om gelden tot dat bedrag naar Parma over te maken. “Door deze beslaglegging heeft AZ meer zekerheid gekregen over de betaling van het totale geldbedrag dat met de transfer van Pellè naar Italië was gemoeid”, reageert directeur Toon Gerbrands van AZ.

“Zodra wij door de instanties in het gelijk zijn gesteld in de zaak Pellè, kunnen wij het bedrag eventueel via Feyenoord opeisen. De beslaglegging heeft geen negatieve gevolgen voor Feyenoord”, aldus Gerbrands. AZ kreeg toestemming voor het derden-beslag via de voorzieningenrechter te Rotterdam.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

zo dat is pas een actie van az
ik geef ze groot gelijk aanpakken die Italianen
jammer dat feijenoord hier de dupe van wordt
maar az heeft gewoon recht op het geld

7 januari 2013 om 17:18

Feyenoord wordt hier het dupe niet van.

3 miljoen - de 1 miljoen van AZ, (die gaat naar AZ) dan krijgt Parma nog steeds haar 2 miljoen, want Nederlanders zijn wel zo netjes om te betalen... nouja netter dan Italianen...

7 januari 2013 om 17:39

is dat wel zo .
als in het contract staat dat parma 3 miljoen van feyenoord krijgt en door derde komt er maar 2 miljoen dan krijgt parma dus niet 3 maar twee miljoen en kan de koop wel eens overgaan want feijenoord moet garant staan voor 3 miljoen .
het is dus maar net hoe het op het papiertje staat .

7 januari 2013 om 17:47

Dat is heel sneu voor Feyenoord, maar daar heeft AZ niets mee te schaften natuurlijk.

7 januari 2013 om 17:57

Nee hoor, het is net als een loonbeslag, er wordt door een derde partij beslag gelegd op een geldstroom, maar dit heeft geen concequentie voor de originele overeenkomst.

Voor Feyenoord maakt dit helemaal niets uit, de beslaglegging is een zaak tussen AZ en Parma, sterker, het zou me niets verbazen als Feyenoord AZ geinformeerd heeft over de aanstaande overeenkomst, zodat AZ aktie kon ondernemen.

7 januari 2013 om 18:03

@huppel

Lijkt me wel dat dat zo is. Feyenoord staat nog steeds garant voor 3 miljoen euro alleen moet er van die 3 miljoen euro 1 miljoen overgemaakt worden naar AZ door dat derden beslag. Ben geen specialist maar in principe krijgt Parma 3 miljoen maar wordt de miljoen die ze nog moeten betalen rechtstreeks nar AZ overgemaakt. Transfersom aan Parma blijft in mijn ogen gewoon 3 miljoen. Maar nogmaals, ben geen specialist..

7 januari 2013 om 18:47

Feyenoord moet een kleine 2 miljoen betalen voor Pellé en geen 3 miljoen.

Waarom zou Feyenoord hier de dupe van moeten worden. Feyenoord betaald gewoon 1 m aan AZ en de rest aan Parma, dus dan zou het zo opgelost moeten zijn.

7 januari 2013 om 18:55

Dit is het principe van de rechtsreekse vordering. De schuldeiser van Parma, in dit geval AZ, kan via deze vordering derden beslag leggen op de betaling van Feyenoord aan Parma. Dit betekent dat bj uitvoering van het beslag Feyenoord 1 miljoen betaalt aan AZ en vdaardoor Feyenoord van zijn schuld bevrijd is ten opzichte van Parma. Parma moet dan nog slechts 2 miljoen aan AZ betalen.

7 januari 2013 om 17:18

"de beslaglegging heeft geen negatieve gevolgen voor Feyenoord”, aldus Gerbrands.

Denk dus niet dat Feyenoord hier de dupe van wordt.

7 januari 2013 om 17:29

Nou dat is dan helemaal mooi dat feijenoord niet dupe word
het word tijd dat die zuid Europeanen is stevig worden aangepakt
wel kopen en niet betalen en de eufea doet er niets aan
want ook psv heeft nog een behoorlijk bedrag tegoed
maar dan uit spanje

7 januari 2013 om 18:05

@pibo_1e

Inderdaad, aanpakken die hap.
Deze zuid-europese mentaliteit heeft heel Europa al zoveel ellende gekost, echt schandalig!!

7 januari 2013 om 18:54

Helemaal mee eens. Voordelig voor AZ dat Pelle terug is gekomen naar Nederland lijkt me zo. Belachelijk dat het geld nog niet was overgemaakt en goed dat het nu gebeurd. Op deze manier heeft Feyenoord er ook geen last van en is alleen Parma de gebeten hond

8 januari 2013 om 00:11

Pff volgens mij is het heel normaal dat je alles niet in een keer betaalt hoor...

8 januari 2013 om 11:52

Dat heet een lening of een hypotheek, wat in principe hetzelfde is. Maar dat heb je niet op voetballers, tenminste nog nooit gezien. Je kunt natuurlijk wel contractueel afspreken dat je de transfersom in delen betaald. Maar als dat niet vastgelegd wordt, dan moet het geld in een keer betaald worden. Simpel zat.

7 januari 2013 om 17:21

Feyenoord wordt hier Niet de dupe van. Het enige is dat ze moeten wachten met uitbetalen, maar daar zullen ze echt niet wakker van liggen hoor!

7 januari 2013 om 23:00

Of Feyenoord nou AZ betaald of Parma. Maakt niet uit. Wel gerechtigheid. Eindelijk boeten die zuid europanen !!

Slim van ze. Maar goed. Dit word weer getouwtrek. Ik denk dat Az en Feyenoord dit afgesproken hebben.

7 januari 2013 om 17:24

Denk zeker niet dat ze dit afgesproken hebben het is gewoon erg slim van AZ

Lijkt mij niet meer dan logisch dat AZ het geld, waar het recht op heeft, probeert te krijgen. Wanneer Parma zijn afspraken niet na komt, zijn dit soort acties noodzakelijk. Ik vraag mij echter wel af waarom PSV niet hetzelfde heeft gedaan bij Robert en Kone...

7 januari 2013 om 17:18

Ze kunnen geen beslag leggen op gelden van Spaanse clubs, net zoals ze dat niet kunnen bij Italiaanse clubs. Via Feyenoord kan dat echter wel, en aangezien dat geld voor Parma bestemd is kunnen ze hun recht op een deel daarvan claimen, lijkt mij.

7 januari 2013 om 17:25

Dus als die Spaanse club die Kone heeft gekocht een speler verkoopt aan een eredivisieclub, dan kan PSV wel beslag leggen op dat geld? Als ik het goed begrijp.

7 januari 2013 om 17:26

Waarom grijpt de Uefa/fifa/andere instantie niet in tegen dit soort wanbetalers dan? Het is pure oplichterij als clubs niet betalen.

7 januari 2013 om 17:32

Typisch Nederland; alles goed geregeld.

Als Europa zo graag als een Unie wil overkomen moeten er nog heel veel zaken ''gelijkgetrokken'' worden. Dat in landen als Italië, Spanje en Portugal wanbetalers bijna geholpen worden om maar niet te hoeven betalen.. Het gaat veel te ver.

7 januari 2013 om 17:35

Juist want volgens mij krijgt ook PSV nog geld van Betis wat er nog steeds niet is!

7 januari 2013 om 19:00

@ De Toekomst

Een Unie is juist een instituut waarin deelnemers hun eigen wetten en rechtspraak behouden, maar wel op veel manieren proberen samen te werken ongeacht de verschillen in wetten en rechten van bepaalde landen. Een Unie is dus niet bedoeld om dingen gelijk te trekken, maar om samen te werken.

Dat dit qua de voetbal clubs en banken in de Zuidelijke landen duidelijk slecht geregeld is zo klaar als een klontje, de gewone Spanjaard, Italiaan of Portugees wordt in de portemonee getroffen. Mensen die al tientallen jaren werken voor bedrijven worden er zonder pardon uitgegooid. Banken die eerst het spaargeld van de gewone man verkwist, trapt nu dezelfde mensen het huis uit omdat ze de hypotheek niet meer kunnen betalen. Dat zijn dus de uitwassen van ons kapitalistische systeem. Waar wij he slachtoffer van worden samen met de ons Zuid-europese medemens.

On:

Hoop voor AZ dat ze hun geld krijgen, zij hebben daar gewoon recht op. Hoop alleen niet dat het een kink in de kabel wordt in de transfer van Pelle naar Parma.

7 januari 2013 om 17:22

Ja ik denk ook dat het iets met Nederlands recht te maken heeft. Weet het niet zeker maar grote kans. Maargoed, die Zuid-europese clubs altijd met hun wanbetalingen, ergerlijk gewoon. In Nederland hoor je toch nooit over wanbetalingen? De Fifa moet echt sneller reageren op deze situaties, het gaat hier gewoon om een miljoen euro, veel geld voor Nederlandse begrippen.

7 januari 2013 om 17:36

En wij hebben het weer netjes geregeld.. Het zal is niet zo zijn. Nederlandse clubs worden scherp gehouden door de Knvb en alles is veel beter dichtgetimmerd. Clubs weten wat ze aan elkaar hebben en zullen het niet in hun hoofd halen een streek uit te halen.

Qua niveau liggen wij ver achter op sommige landen, maar hopelijk heeft ons rechtssysteem en manier waarop alles geregeld is de toekomst.

7 januari 2013 om 18:10

Qua niveau mischien wel, maar qua normen en waarden kunnen die clubs nog een hoop van nederlandse clubs leren.....

Zou mooi zijn als Feyenoord dat miljoen aan AZ kan geven, en dat Parma dan eens degene kan zijn die op het geld moet wachten.

Heb het idee dat Nederlandse clubs heel vaak lang moeten wachten op hun geld, zou eens afgelopen moeten zijn.

7 januari 2013 om 17:27

Moet je nog eens nagaan dat ze afgelopen zomer voldoende transferinkomsten hebben gehad met onder andere de verkoop van hun aandeel in giovinco (11 miljoen)

7 januari 2013 om 17:30

Ik denk niet dat jij het helemaal snapt.

AZ krijgt 1 miljoen van Parma en Parma krijgt 3 miljoen van Feyenoord. Door die beslaglegging krijgt AZ 1 miljoen via Feyenoord en Parma krijgt dan nog maar 2 miljoen van Feyenoord.

terecht AZ ,wat DAN Parma Niet Betalen WEL Ontvangen in de woningbouw heet dat scheefwonen

Prima oplossing! Kan me ook goed vinden in de houding van AZ.
Dat geld moet eens een keer die kant op gaan. Desnoods op deze wijze!

Zo hebben groot gelijk! Zolang Feyenoord niet de dupe wordt op een of andere manier, maar dat zal vast niet!

haa slim. Feyenoord kan het zo gewoon naar AZ overmaken en parma krijgt opeens een miljoentje minder.

Hoeveel was die transfersom van Pelle naar Parma? 2,3 miljoen ofzo? Dan zou Feyenoord 1,3 miljoen naar Parma moeten sturen en 1 miljoen naar AZ

Inderdaad zowel terecht als slim van AZ. Maar dat het geen negatieve gevolgen voor Feyenoord heeft is natuurlijk kolder, meneertje Gerbrands.

Wat nu als de transfer door deze actie niet doorgaat?

7 januari 2013 om 17:26

Waarschijnlijk is de overeenkomst al door alle betrokken partijen getekend, althams dat heeft F´nrd tot dusver aan de media medegedeeld. Enige wat F´nrd hoeft te doen is Parma te betalen binnen het gestelde termijn dat daarvoor is afgesproken minus het door AZ ingezette conservatoir derden-beslag. AZ blij, F´nrd blij met de aankoop, Parma wat minder, maar daar hebben ze het zelf naar gemaakt.

Eigenlijk is het van de zotte dat een speler waarvan de verkopende club nog steeds moet wachten op haar geld, speelgerechtigd is, Pelle zomaar scoren tegen AZ waardoor ze EL mis lopen bijvoorbeeld. Worden ze dubbel gestraft.

Nog steeds belachelijk dat de Uefa op zulk soort gebieden niet ingrijpt. Als je ziet hoelang psv bezig is om het geld van Robert te incasseren, zonder dat iets of iemand ingrijpt is onbegrijpelijk. Ze pleiten voor fail play en eerlijke concurrentie, maar als ze zelf actie moeten ondernemen blijven ze zoals zovaak achter.

Goed van AZ. Betalen zullen ze! Niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Onderscheppen die handel.

Goede actie van AZ. Is toch van de gekke dat corrupte clubjes zoals Parma hiermee wegkomen. De Pigs landen staan niet alleen te boek als een probleem met betreft overheidsfinanciën, maar ook de clubs daar kunnen er wel wat van. Dergelijke praktijken waren eerder al gebeurd bij onder andere Betis en Benfica. Als de Uefa en de nationale bonden er niks aan doen, dan maar via deze weg.

7 januari 2013 om 17:29

We gaan met zijn allen Parma ham en parmenzaanse kaas boycotten! We zullen ze krijgen.

On± je hebt gelijk Uefa durft dit niet aan te pakken omdat de grootste wanbetalers uit spanje en italie komen en die financieel te veel macht hebben binnen de Uefa.

Hoe moeilijk kan het zijn, om een speler te niet speelgerechtigd te laten zijn als de club niet zijn verplichtingen nakomt, of dat bij een verkoop (zoals bij Robert) het geld rechtstreeks naar de schuldeiser gaat.

Je weet al jaren dat Zuid-europese clubs de boel flessen en rekken. Waarom verkoop je hem dan? Zorg eerst dat je je geld binnen hebt voordat je een speler vrij geeft. Zelfs een bankgarantie is geen garantie. Gewoon keiharde pegels op de bank, dan pas de speler naar de nieuwe club.

Zo heeft PSV ook nog een paar miljoen tegoed van een Spaanse club, die gewoon verder ging met schulden maken. En volgens mij had Ajax ook nog geld tegoed van een Zuid-europese club.

7 januari 2013 om 17:21

Ajax wilde ook met Fiorentiana een bankgarantie. Maar zelfs een bankgarantie kan hun niet dwingen tot betalen volgens mij. Dat is meer een indicatie dat zij het geld hebben en niet een betalingsverplichting. Maar dat zou iemand anders moeten ontkrachten.

A la, AZ moest wel van pelle af, verdiende 9 ton of meer. Scoorde nooit, kostte bakken met geld. En 1.5 à 2 miljoen euro was behoorlijk veel voor zo een prutser En zoveel andere kopers (geen?) waren er niet.

7 januari 2013 om 17:27

Dat was ook zo met Zlatan. Ajax verkocht Zlatan onder de prijs waarvoor ze hem gehaald hadden aan juventus en daarbij zou Juventus in termijnen betalen. Ajax heeft ook nog behoorlijk lang zitten wachten op dat geld.

Als je een speler haastig verkoopt aan een Italiaanse club dan weet je dat je lang kan zitten wachten op je centen.

7 januari 2013 om 17:50

Nee, een bankgarantie heb je wel degelijk wat aan. Met een bankgarantie 'garandeert' een bank namelijk 'onvoorwaardelijk' dat het bedrag betaald gaat worden. Mocht in dit geval dus Parma in gebreke blijven, dan is het aan de bank die de garantie gaf de taak om het bedrag alsnog over te maken.

7 januari 2013 om 17:55

Een bankgarantie is wel degelijk een garantie dat geld binnenkomt. De naam zegt het al, mocht de club het niet kunnen ophoesten, dan staat de bank garant voor verdere uitbetaling.

7 januari 2013 om 18:00

Haha, volgens mij moeten jullie eens leren wat een bankgarantie inhoudt, heel simpel gezegd is een bank garantie tussen twee banken die met elkaar een afspraak maken dat het geld wordt overgemaakt. Dus datum Az hun geld niet heeft gekregen betekent dus dat er geen bank garantie was verstrekt.

Betekent natuurlijk niet dat Az geen recht op hun geld heeft, volgende keer maar om een bank garantie vragen.

Ps: niet alle clubs kunnen een bank garantie krijgen door verschillende redenen vandaar dat deze niet altijd kan worden geëist.

7 januari 2013 om 18:16

@wazza

Klopt wat je zegt, maar als een club een bankgarantie heeft, en ze hebben het geld gewoon maar ze betalen niet, dan krijgen ze dat geld echt niet van de bank lijkt mij. Alleen in het geval de club failliet zou gaan, betaald de bank. Hoe het rechtmatig in elkaar zit qua betaling weet ik niet, maar in zo'n geval heb je lijkt mij dus niets aan een bankgarantie, maar correct me if i'm wrong..

7 januari 2013 om 18:44

skilla87 dat valt wel mee. Hij werd voor iets minder dan 8 miljoen gehaald en voor 16 miljoen verkocht. Dus Ajax maakte wel degelijk winst op hem, maar hij gaf later wel toe in zijn boek dat Raiola en Juventus onder 1 hoed speelden waardoor hij niet voor veel meer verkocht werd wat hij toen eigenlijk alwel waard was en helemaal na die wondergoal tegen Nac.

8 januari 2013 om 04:35

Wazza heeft gelijk, een bank geeft niet voor niets een garantie. Dit is normaal in internationale transacties tussen bedrijven. Wanneer deze garantie niet wordt verleend kan er nog steeds wel een transactie plaats vinden maar ivm verschillende wetgevingen kan men of naar hun geld fluiten of een lang proces aangaan.

Bankgaranties in het voetbal zijn iets nieuws en zijn niet makkelijk om te worden geleverd banken hebben namelijk vaak strengere regels dan voetbalclubs betreffende de boekhouding.

Uefa gaf AZ gelijk
Parma gaf AZ zelfs gelijk

En nog steeds niet betalen. Nouja dan maar zo hè. Betalen zal je, helaas kan een Uefa alleen een club uitsluiten voor Europese competities in geval van wanbetaling. En nouja, dat haalt Parma never nooit, zelfs niet nu ze 8ste staan, wat een top jaar is voor hun.

AZ haar 1 miljoen, restant alsnog naar Parma. Zo net zijn wij Nederlanders.

7 januari 2013 om 17:56

Dat was toch ook het probleem met die transfer van Robert (psv - Betis). Betis is uitgesloten van Europees voetbal. Lekker belangrijk voor een ploeg die in de Segunda Division speelt...

Deze aanpak van Az heeft geen negatieve gevolgen voor Feyenoord. Pellè is gewoon al van Feyenoord en of het geld nou naar Parma of naar Alkmaar gaat maakt Feyenoord zelf niet zo veel uit.

voor hoeveel is hij eigenlijk gekocht?

7 januari 2013 om 17:22

1.5 à 2 miljoen van AZ naar Parma.
En voor 2.5 miljoen van Parma naar Feyenoord (varieert per site/bron, 2 & 3 waren meest voorkomend )

7 januari 2013 om 17:23

niet bekend, maar de geruchten zijn ongeveer 2miljoen.

7 januari 2013 om 17:23

Feyenoord zou er 3 miljoen voor betalen las ik ? En AZ heeft er ooit geloof ik 5 miljoen voor betaald als ik me niet vergis.

7 januari 2013 om 17:31

3miljoen niet, Feyenoord wou niet zoveel betalen namelijk.

heeft Van Geel gezegd in een interview gezegd namelijk.

7 januari 2013 om 17:56

Van Geel heeft aangegeven dat hij voor nog geen 2 miljoen is overgenomen van Parma. Ik gok dus op 1,8 of 1,9 miljoen.

7 januari 2013 om 18:28

thanks voor je info

7 januari 2013 om 18:31

Niet helemaal waar wat je zegt.

Van Geel heeft gezegd dat het bedrag dichter bij de 2 miljoen ligt dan bij de 3 miljoen.
Verder is er niets van uitgelekt dus zal het bedrag tussen de 2 en 2,5 miljoen liggen.
Echter is dit ook niet het bedrag wat Parma zou ontvangen. verschillende kosten gaan hier nog van af zoals teken premie voor zaakwaarnemer en eventueel ook speler. Verder zullen er nog wel meer kosten zijn welke ik niet zo kan opnoemen. Ga er maar vanuit dat Parma +/- 1,5 miljoen netto ontvangt.

Groot gelijk van Az, eigenlijk zou Parma nog een boete erbovenop moeten krijgen. Voor Feyenoord betekent dit niets anders dan dat ze 1milj naar Az overmaken en 1.3 naar Parma.br

Volledig terecht en ik denk dat Parma zich nu ook realiseert dat ze het Feyenoord geld niet gaan zien, totdat AZ afbetaald is!

Of Feyenoord stuurt een miljoen naar AZ, en het resterende bedrag naar Parma. Fifa/uefa houd het overzicht en de hele zaak is opgelost.

Hoop dat AZ eindelijk hun geld krijgt. Dit is ook een dure les voor AZ he? Niet zomaar een speler laten gaan zonder zekerheid op betaling.

Goede zet van AZ. Het maakt voor Feyenoord natuurlijk niet uit of ze een x bedrag rechtstreeks aan Parma moet betalen, of een x bedrag min 1 miljoen dat ze naar AZ moeten overmaken. Maar eigenlijk is dit toch gewoon te zot voor worden dat dit nog kan binnen de Uefa en Fifa. Allemaal praten ze over Fairplay en respect, maar dit soort dingen oplossen doen ze nog steeds niet. Gewoon binnen een bepaalde afgesproken termijn moet er betaald zijn en anders 5 punten in mindering. Na drie maal 5 punten in mindering binnen een bepaalde periode gelijk degradatie naar een lagere divisie. Op die manier zullen we eindelijk eens snel van dit probleem af zijn.

7 januari 2013 om 17:23

Uefa heeft straffen voor clubs. Dat is uitsluiten van Europees voetbal, maar dat haalt een Parma never nooit. Zelfs niet in een top jaar zoals deze (8ste nu). Dus inderdaad punten aftrek tref je dit soort clubs harder mee. Want dan degraderen ze of sneller of lopen ze alsnog Europees voetbal mis. Of andere sportieve straffen.

7 januari 2013 om 17:28

Vaak worden er betalingsregelingen getroffen, niet iedere club is in staat om gelijk ieder bedrag op tafel te leggen, enkel clubs met een sjeik of rus erachter, een aantal Duitse clubs, Arsenal en United zijn in staat om het meteen te betalen, de meeste clubs betalen in delen. Ik weet niet precies hoe dat zit met rente en alles, maargoed, dat is ook niet mijn zaak verder. En die puntenmindering is er wel al, net als degradatie, zie Rangers, hadden ook financiele problemen. Ben het wel met je eens dat je iets moet doen, maar wat is het probleem. En het kan gebeuren dat je een keer te laat betaald, eerste keer een waarschuwing en binnen 2 weken betalen, 2e keer punt mindering, 3e keer 5 punten mindering en 4e keer gewoon degradatie is het beste denk ik. En als je al 3 keer 5 punten mindering hebt gehad hoeven ze je vaak niet te laten degraderen, dan is de kans vanzelf al groot dat je degradeert.

7 januari 2013 om 17:33

Dat met Rangers en degradatie. Dat is er ja en punten aftrek is vanuit de Nationale bond.

Ik had het over het wanbetalen (niet betalen aan andere clubs) daar staat nog geen straf op. Alleen uitsluiting van Europees voetbal.

Rangers stond zelf gewoon 50-80 miljoen in de min.

Ik ben niet echt bekend met dit soort financiele zaken maar het is wel heel raar dat Feyenoord een speler niet mag kopen omdat Az nog geld krijgt van de ontvangende club.

7 januari 2013 om 17:24

Speler is al van Feyenoord, dat veranderd dit niets aan.

Feyenoord ''moet'' 2.5 miljoen aan Parma betalen voor de koop van Pelle. AZ krijgt nog 1 miljoen euro van Parma.

Deze ingreep zorgt er alleen voor dat Feyenoord 1 miljoen van de 2.5 miljoen aan AZ ''moet'' betalen en de overige 1.5 miljoen aan Parma.

Niets gek dus, Feyenoord wordt dus ingezet door AZ om haar geld te krijgen. Nouja de rechter

7 januari 2013 om 17:33

Juist en zo is het! Een beetje rente erboven op aub, maak er maar 1,2 miljoen van.. houdt parma nog leuk 0,8 miljoen over..

7 januari 2013 om 18:04

Dat zal niet lukken met die rentederving, vrees ik.

Een conservatoir beslag is trouwens niet zonder risico's.
Na zo'n beslag dient binnen korte termiijn een procedure gestart te worden door AZ tegen Parma.
Als nu toch die vordering van 1M door de Rechtbank wordt afgewezen dan is AZ verantwoordelijk voor eventuele schade die Feyenoord heeft geleden.

7 januari 2013 om 18:58

Oke, dat maakt het een stuk duidelijker en dan geef ik AZ natuurlijk groot gelijk, ik hoop alleen wel dat het eventjes netjes is doorgegeven aan Feyenoord en niet zo maar uit het niets zo'n mededeling is gedaan.

7 januari 2013 om 19:13

@ oleguapa. Waarom zou die vordering van AZ worden afgewezen? Je legt gewoon de inhoud van het contract voor en zegt kijk zoveel hebben we nog tegoed. Je drukt je bankafschriften af en dan toon je aan dat er nog geen volledige betaling heeft plaatsgehad.

7 januari 2013 om 20:46

@bbird
Een conservatoire beslag procedure starten is in principe eenvoudig bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank.
Aangezien het gaat om een "derden"- beslag zal Feyenoord wel op de hoogte gesteld worden, maar Parma niet.

@soccerfanatic
Als de wereld zo simpel was als jij hem ziet, dan zou een conservatoir beslag niet eens nodig zijn.
Ik verwacht overigens niet dat de vordering van AZ zal worden afgewezen. Dat ook wel weer.

7 januari 2013 om 17:51

Ik denk dat je het ook anders kan zien. Totdat Parma de schuld bij AZ heeft ingelost, is zij niet 100 procent eigenaar van Pelle. Dan kunnen ze hem dus ook niet gaan doorverkopen.

Het is eigenlijk belachelijk dat er nog niet eerder is opgetreden tegen Parma. Een club die deze grapjes uithaalt moet veel eerder hard aangepakt worden. Goede zet van AZ, als ze niet tot op de cent het geld terug krijgen moeten ze beslag laten leggen op Pelle.

En gelijk heeft AZ! Dit is gewoon hun geld, schandalig dat het op zo een manier moet!

Rente? Houden ze daar rekening mee? gemiddelde rente op een lening is tegenwoordig zo'n 16% dus Feyenoord moet gewoon 1.160.000 naar AZ overmaken en de rest naar Parma. Laten die hammen dan maar lekker in hun sop gaar 'roken'...

7 januari 2013 om 17:38

Bij welke bank krijg je een spaarrente van 16 procent dan? Ga ik daar ook maar mijn geld parkeren.

7 januari 2013 om 18:51

Leenrente. Uiteindelijk heeft Parma het geleend van AZ

7 januari 2013 om 19:00

L_aigle,

Nee, zo werkt het niet. je moet het eigenzlijk zo bekijken.... die 1 miljoen had al een jaar op de spaarrekening van AZ kunnen staan. Maar omdat dat niet het geval is heeft AZ dus een jaar lang spaarrente gemist op die 1 miljoen euro. Wat is dat tegenwoordig? 2 procent?

Het heeft niets met lening te maken.

8 januari 2013 om 00:30

Hootch 30, het is een schuld aan AZ en dus vergelijkbaar met een lening. Eindeloze discussie iig

8 januari 2013 om 13:20

@l_aigle
Eindeloos als jij je fout niet wilt toegeven. Bij dit soort rentes wordt gewoon gekeken naar de huidige rente's, niet naar woekerrentes van instanties als lenen.nl

7 januari 2013 om 17:52

Haha, 16 procent? Dan zit jij zeker nog aan een DSB tegoedje vast?

7 januari 2013 om 18:49

Heb ff zitten googelen omdat de meeste banken schermen met 6-9%. In de praktijk blijkt dit 16 te zijn. Google op 'gemiddelde rente lening'...

7 januari 2013 om 18:55

Dat hangt er enorm vanaf, naar wat voor soort lening kijk je?
Bij een hypotheek ligt de rente nu tussen de 4,5 en 5,5 procent (ik kan het weten want heb er 2 weken geleden eentje afgesloten).
Bij normale leningen hangt het enorm af van het leenbedrag. Hoe lager het leenbedrag, hoe hoger de rente. Maar gemiddeld 16% is echt veel te veel hoor. 16% zijn de uitschieters.

Natuurlijk logisch, dit zat er al aan te komen. AZ heeft hier gewoon recht op, klaar. Dat ze bij Parma nu maar flink op de blaren gaan zitten. Of Feyenoord dat geld nu aan Parma of aan AZ overmaakt zal die club een rotzorg zijn..

Wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom de Uefa/fifa hier nog geen regels over heeft. Ik bedoel waarom wordt zo'n wanbetalende club niet gewoon aangepakt?

Wel een goede actie van Az om het dan maar zo te spelen als je dit niet doet kan je zeker fluiten naar je geld en op deze manier heb je toch nog een kans om het te krijgen.

AZ moet maar in Italié aankloppen bij Parma. Snap al niet dat ze dat toen al niet gedaan hebben.
Feyenoord moet gewoon Parma betalen en niet die houtjes club uit Alkmaar

7 januari 2013 om 18:37

denk je ook echt dat ze nu pas een eerste telefoontje naar Parma hebben gedaan ofzo?

pff logisch ook.... van een kale kip kan je niet plukken vriend, tenzij ze weer op dezelfde speler aan een transfer geld verdienen..

kortom; AZ handelt hier heel goed en gelukkig voor AZ dat feijenoord hem heeft gekocht (anders was het ws. nog langer gaan duren omdat hij weer terug zou gaan naar parma)

7 januari 2013 om 17:45

Voor Feyenoord heeft dit ook geen gevolgen zoals in de tekst staat. Az krijgt op deze manier eindelijk haar geld terug aangezien Parma dit na twee jaar nog steeds niet heeft overgemaakt. Az zal vast wel eerdere pogingen hebben ondernomen om het geld te krijgen maar die hebben geen nut gehad.

7 januari 2013 om 17:53

Nu wel stappen? AZ is al lang bezig om het geld via de Uefa/fifa te krijgen.

7 januari 2013 om 17:54

colinvanv,

Nu is er een Nederlandse club bij de transfer van Pele betrokken en kan AZ gewoon via de Knvb spelen. Als je het via Blatter moet spelen dan kun je als Nederlandse club gewoon fluiten naar je centen.

Az staat geheel in zijn gelijk.
Voor Feyenoord maakt het allemaal niet uit.

Sowieso te gek voor woorden dat Italiaanse clubs altijd zoveel tijd nodig hebben om een bedrag op tafel te leggen.
Dat soort gezeik heeft Ajax ook al gehad en bij iedere transfer naar zo'n club wordt er dan ook meteen om een garantie gevraagd.

Klasse AZ! Zo hoort dat, aanpakken die maffia praktijken daar!

Ik denk ook dat AZ op de hoogte is gesteld door Feyenoord over deze transfer. Dat is toch alleen maar goed? Zo kunnen clubs elkaar toch ook helpen waar het kan? Een derdenbeslag leg je niet ff in een dagje, dus het lijkt mij te toevallig dat AZ nu ineens dat derdenbeslag legt bij Parma op een transfer met Feyenoord.
Dat hadden ze al veel eerder kunnen doen met andere transfers die Parma heeft gedaan in de afgelopen twee jaar.

7 januari 2013 om 17:35

Inderdaad, in dit soort gevallen moet je elkaar gewoon helpen. Als we ooit nog een speler van Betis kopen vanuit NL moeten we (inclusief rente) ook wat geld naar PSV overmaken..

7 januari 2013 om 19:02

Ik denk juist dat ze omwille van praktische redenen het nu hebben gedaan. Omdat er een Nederlandse club in de zaak zit, konden ze gewoon naar de Nederlandse rechter stappen. Mocht Parma bijvoorbeeld een overeenkomst hebben gesloten met een Mexicaanse club, moet je voor dat derden beslag naar de Mexicaanse rechter stappen. Dat is veel minder evident. Andere rechtsregels bestaan daar bvb. Wie weet bestaat het derden beslag daar zelfs niet. Het is gewoon makkelijker hier. er was een opportuniteit.

7 januari 2013 om 20:23

Daarom kan je wel vergif op innemen dat Feyenoord ze heeft ingelicht. Ik denk echt dat van Geel AZ ff heeft gebeld. Hij heeft ook een AZ verleden en het schaadt de belangen van Feyenoord niet. Misschoen heeft van Geel het zelf ook nog wel geprobeerd in zijn AZ periode maar lukte het gewoon niet. En nu zag hij zijn kans schoon om dat alsnog recht te trekken. Ik ben niet helemaal meer thuis in het recht, maar ik denk dat AZ ten alle tijden derdenbeslag bij Parma kan leggen obv Europese Italiaanse of Nl-se wetgeving. Je kan dacht ik voor elke rechtzaak waar ook ter wereld iemand aanklagen mits het land waar je dat doet een relatie heeft met de zaak.
Ik ben niet op de hoogte van Mexicaans recht maar ik denk dat het daar ook had gekund. Hun wetgeving zal zeker een Europese grondslag hebben en derdenbeslag is een vrij normaal begrip in elk recht.

Goeie zet van az, anders kan je tot Sint juttemis op je geld wachten. Psv heeft ook heel lang of wacht zelfs nog steeds op transfergeld van kone naar Spanje. Puntaftrek en andere sancties werken gewoon niet. Dit is een slimme zet van az.

De kop is wel erg misleidend. AZ "blokkeert" de betaling helemaal niet. Alleen moet Feyenoord 1 van de 3 miljoen achterhouden. Dat gebeurt in het 'normale leven' net zo vaak, bv. als loonbeslag. Goede zet van AZ. Op je strepen staan.

7 januari 2013 om 18:53

Dan "blokkeert" AZ toch die 1 miljoen euro?

PSV krijgt ook nog geld van Parma als ik me niet vergis dus misschien moet PSV zich aansluiten in het verhaal.

7 januari 2013 om 17:58

Van welke transfer naar Parma krijgt PSV nog geld dan? Volgens mij is niemand in het verleden overgestapt naar Parma. Wel krijgen ze geld van de transfers van Robert en Kone. De zaak met Betis loopt al jaren.

7 januari 2013 om 18:01

Huh, wie heeft PSV ooit aan Parma verkocht? Robert was aan Sevilla hoor...

Verder lijkt het mij uitgesloten dat PSV dit ook kan doen. Dit kan AZ doen omdat AZ geld krijgt vanuit een transfer van dezelfde speler die Parma nu aan het verkopen is... Het is dus een directe link en niet meer dan logisch dat dus de vorige eigenaar eerst zijn deel krijgt alvorens de nieuwe eigenaar zijn aandeel krijgt zonder te voldoen aan de eerste... Een andere transfer heeft geen directe link, maar als PSV echt geld moet krijgen dan moeten ze misschien maar een algemene beslaglegging plegen. Snap niet dat clubs dit niet voor elkaar krijgen, gewoon een aantal van die verrotte Zuid-europese clubs laten klappen, zal de rest wel 2 keer nadenken alvorens tot dit soort praktijken over te gaan!

7 januari 2013 om 18:25

Wazza enhanzz@

klopt jullie hebben gelijk het was Betis wat trouwens helemaal raar is gelopen omdat de uitspraak lager was dan het daadwerkelijke bedrag, dus de wanbetaler wordt gematst.

7 januari 2013 om 19:43

zal het niet zo zijn dat beslagleggingen in een ander land lastig is, omdat daar een andere wetgeving telt?, anders hadden ze het allang gedaan lijkt me.

7 januari 2013 om 21:02

Betis en Sevilla hebben inderdaad geprofiteerd van enorme lacunes in de Spaanse wetgeving.

Niet voor niets is daar het bankwezen volkomen in elkaar gestort door allerlei malafide praktijken die hier in Nederland juridisch gezien onmogelijk zijn.

Denk dat van Geel AZ wel getipt heeft zodat ze op deze manier alsnog hun geld krijgen.

Goeie zet van AZ. Ben nu echter bang dat de hele deal tussen Feyenoord en Parma nu gewoon afketst en dat de transfer helemaal niet meer doorgaat. Pelle speelt volgend jaar gewoon weer bij Parma.

7 januari 2013 om 17:59

Handtekeningen staan al. Parma heeft toegestemd met de transfer. En wist dat ze Az nog zouden moeten betalen.

Is het niet zo dat Van Geel de man bij AZ was die Pelle heeft verkocht? Daar zat ik even aan te denken. Dan heeft het dus een persoonlijke lading gekregen.

AZ moet gewoon het geld krijgen. Dat je nog steeds op je centen wacht is toch niet normaal? Zelfde geldt voor PSV met Robert en Kone. Ongelofelijk!

Ik hoop alleen niet dat het nog gevolgen heeft voor de transfer van Pelle. Ik hoop maar dat alle handtekeningen zijn gezet!

7 januari 2013 om 18:04

Nee,

Van Geel zat volgens mij destijds bij Roda Jc als ik me niet vergis.
En de handtekening is al gezet door Pellé zaterdag middag dus je kan met een gerust hart gaan slapen.

Klote dit. Misschien gaat zijn contract nu niet meer door, zou zomaar kunnen.

7 januari 2013 om 18:08

Want? Verklaar je eens nader want als ik lees dat Gerbrands duidelijk aangeeft dat Feyenoord hier geen last van heeft snap ik niet zo goed wat de mogelijke gevolgen dan kunnen zijn en waarom die zouden kunnen ontstaan? Volgens mij zijn alle contracten tussen de 3 partijen (feyenoord, Parma en Pelle) al getekend en is dit natuurlijk geen reden om dat contract teniet te doen... Dus, verklaar eens nader?

7 januari 2013 om 18:10

Meneer Gerbrands kan wel meer zeggen. Hoe langer het duurt voordat dit geregeld is, wordt de kans steeds groter dat er onenigheid ontstaat tussen de partijen. Wat dan weer eventueel kan resulteren is wat ik net postte.

7 januari 2013 om 18:19

Lezen vriend, contracten zijn getekend en daar kan je dus niet onderuit. Zowel Feyenoord als Pelle worden hierdoor zelf überhaupt niet benadeelt en Parma heeft geen poot om op te staan! Dus nogmaals, wat kan de reden zijn dat de transfer zelf klapt?

Trouwens, de onenigheid is simpel. AZ krijgt straks in februari gelijk van de rechter en dan zal Feyenoord het bedrag dus aan AZ overmaken en de rest aan Parma. Geen onenigheid meer, gewoon duidelijkheid en een terechte afwikkeling van de zaken!

7 januari 2013 om 21:13

@hanzz
Het geven van een "rood duimpje" aan jouw bericht is eigenlijk het ultieme argument dat VZ maar eens moet kappen met die puberale duimpjes onzin.

Er is namelijk geen speld tussen te krijgen van wat jij beweert.
Alleen de aanname dat AZ gelijk krijgt van de rechter staat nog niet vast.
De mogelijkheid dat de vordering in het "derden"-beslag wordt afgewezen bestaat nog steeds en dan is AZ even ver als het was met een openstaande vordering aan Parma.

7 januari 2013 om 18:14

Voor Feyenoord heeft het geen gevolgen, contracten zijn al getekend. En het geld is gewoon beschikbaar maar dit krijgt Parma pas als ze aan de schuldeiser (az) voldaan hebben.

7 januari 2013 om 19:04

@ kdsnummer9. Betalingen hebben geen invloed op de geldigheid van een contract. Enkel het akkoord telt.

Nou als ze dat wisten, dan zou het wel een erg domme zet van Parma zijn geweest of niet ? Wat ik hier lees, is dat ze maar 1,8 miljoen ontvangen, daarvan moet nog een miljoen naar Az, dus houden ze maar 8 ton aan hem over ? Lijkt mij geen goede deal. Maar goed ik ben hier niet degene met de juiste info.

Maar het is inderdaad een goede zet van AZ. Pak ze maar aan de gasten. Wij financieren alle schulden van die zuid europese clubs al met onze belastingcentjes en dan willen ze ook nog niet betalen. Ze hadden gelijk op de gehele boekhouding beslag moeten leggen, totdat alle centjes zijn betaald aan AZ.

Wat een onzin slaan sommige hieruit zeg of je nou fan bent of niet Az heeft gewoon recht op het geld. Nou als de transfer bijvoorbeeld op wat voor een reden niet door zou gaan heeft Az geen boodschap. Natuurlijk ook ik snap wel dat dat voor een Feyenoord op dit moment heel zuur zou zijn maar ja als je ergens recht op heb moet je het claimen

Het is eigenlijk te bizar voor woorden.. Dat AZ dit via zo'n manier moet doen.. De Uefa kan toch gewoon ingrijpen en had er toch gewoon al lang voor moeten zorgen dat AZ haar geld had ontvangen van Parma..

Toch bizar eigenlijk... als ik mijn telefoonrekening van 50 euro niet op tijd betaal heb ik meteen een deurwaarder aan me broek hangen. Maar 2/3 jaar doen om een miljoen te betalen... geen haan die ernaar kraait.

wa is het leven toch soms oneerlijk

Prima gedaan van AZ. Had eigenlijk al zoiets verwacht. Betalen zullen ze.

De transfer tussen Feyenoord en Parma komt niet in gevaar. Het derdenbeslag staat hier helemaal los van. Zoals ik hierboven aangaf had AZ al veel eerder beslag kunnen leggen op iets van waarde bij Parma. Maar dat zal in de praktijk waarschijnlijk heel lastig zijn. Zie ook de PSV cases. Ik denk dat Feyenoord en AZ nooit openlijk zullen toegeven dat er gebeld is, maar het kan bijna niet anders.
Laat dat Parma nu maar eens schuiven. Kaas hebben ze zelf wel in Alkmaar, geld uit Parma willen ze zien:-)

Misschien is voor alle NL clubs wel handig om in de toekomst gewoon geen zaken meer te doen met dit soort clubs. Scheelt een hoop gezeik achteraf om geld.

7 januari 2013 om 18:48

Men kan wel zaken doen met dat soort clubs, maar dan met een bankgarantie. Willen die clubs geen bankgarantie dan krijgen ze ook niet hun gewenste speler.

en daarom moet je dus altijd een bankgarantie vragen bij die Italiaanse ratten. Kan me de zaak El hamdaoui nog herinneren. Die trasfer die niet doorging op het laatste moment omdat er geen bankgarantie afgegeven kon worden. Nou daarom dus

AZ heeft hier helemaal gelijk

Als AZ recht heeft op een miljoen en Feyenoord wordt er niet de dupe van, dan is er natuurlijk geen discussie mogelijk. Goede zet van onze vrinden uit Alkmaar, toeëigenen waar je recht op hebt.

Lijkt me een mooie mogelijk voor AZ om dat miljoen alsnog binnen te halen.

Eigenlijk is de gehele situatie te bezopen voor woorden. Je hebt een speler al weer doorverkocht terwijl deze niet eens betaald is. En maar spelers halen en dikke salarissen geven!

allemaal leuk en aardig dat dit geen negatieve gevolgen heb voor feyenoord, maar ga lekker parma lastig vallen en niet feyenoord

7 januari 2013 om 19:13

Mij ook , ik heb nog zo'n 23000 euries van Scheringa tegoed, kan ik dat ook gelijk even innen voordat dat Miljoen naar AZ gaat ???

7 januari 2013 om 20:04

wat heeft dat met AZ te maken???

7 januari 2013 om 20:12

Genoeg als je bedenkt dat de DSB curatoren het stadion voor 1 euro aan AZ verkocht .en dat ik me helemaal scheef moet betalen aan diezelfde curatoren ... Verder is dit een prive aangelegenheid

7 januari 2013 om 20:58

Helaas zijn noch de curatoren noch AZ door jou aan te pakken.
Scheringa wel. Houd zijn transacties maar in de gaten...

7 januari 2013 om 21:22

Dan had je beter moeten lezen of nadenken voordat je die aantrekkelijke offerte tekende. Het tijdperk Scheringa ligt achter ons dus begin daar niet steeds over.

ik snap dat AZ dit doet hoor 1 miljoen is niet niks van dat geld kan AZ weer versterkingen halen (wat ze opzich wel nodig hebben) en als Maher dan ook nog naar PSV gaat snap ik dat AZ dat geld snel wil innen

7 januari 2013 om 20:13

Precies. Volgens mij heeft AZ ook nog steeds recht op geld van Medunjanin. 't wordt wel zaak dat de Nederlandse clubs het goed in de gaten gaan houden. Sommige clubs vertikken het gewoon om te betalen.

Als we er geen last van hebben sta ik 100% achter AZ en is het niet meer dan normaal, dan neem ik aan dat alles afgerond is en feyenoord alleen geld geeft aan parma waarbij az puur daarop kan vorderen zodat er contractueel geen gezeik is tussen feyenoord en parma....

Mooi zo! Het moet sowieso maar eens afgelopen zijn met die Zuid-europese clubs die toch al overvolle selecties en torenhoge schulden hebben, die desondanks toch maar spelers blijven kopen en vervolgens gewoon domweg niet betalen. Wat mij betreft mogen er in Italie, Spanje en Portugal snel een paar clubs omvallen, dat het dan maar een voorbeeld mag zijn voor de rest...

Die bedragen in de voetballerij ligt gewoon veel ze hoog je moet eerst op de toneel school hebben gezeten om prof te worden honkballers in Amerika spelen gemiddeld 5 wedstrijden in de week hier beginnen ze al te janken als er 2 spellen dan zijn ze alweer moe.

AZ heeft niets tegen Feyenoord en zeker niets tegen Pelle dus alle ophef hier is een beetje onnodig. Die foute club oude mannen bij de Uefa is hier de schuldige. Parma had allang terug gezet moeten worden naar de Serie C als dat bedrag niet binnen een maand op tafel kwam.

Dat is een goeie zet van Gerbrands alhoewel ik mijn twijfels heb dat feyenoord er geen nadeel bij heeft, zo kan parma ineens besluiten dat als er een miljoen te weinig word betaald de deal niet doorgaat of zou dat niet meer kunnen ...

Stel voor dat Fnoord 1 mio met de wettelijke rente (12%) aan AZ betaalt. En de rest (e1.75 mio) even tweejaar apart zet. Miss dat dit de spaghettivreters aan het denken zet. Begrijp helemaal niks van die Uefa. Zolang int. Transfersommen cf afspraak niet betaald zijn gewoon een speelverbod instellen. Wat doen die lui trouwens dehele dag aan het Meer van Geneve....

Even voor de duidelijkheid.....

Feyenoord moet € 2.500.000 (ongeveer) voor Pelle betalen, aan Parma
AZ hoort nog € 1.000.000 (ongeveer) voor Pelle te krijgen, aan Parma

Voor het derdenbeslag:
Feyenoord betaalt € 2.500.000 aan Parma
AZ moet maar weer afwachten of ze die € 1.000.000 nou krijgen

NA het derdenbeslag:
Feyenoord betaalt € 1.500.000 aan Parma en € 1.000.000 direct aan Az
AZ krijgt de voor Parma bedoelde € 1.000.000 rechtstreeks van Feyenoord

Feyenoord betaalt geen cent meer
AZ krijgt eindelijk hun geld
Parma heeft een schuld afgelost

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren