Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Scheidsrechters maken wel vaker fouten in het nadeel van Real’

Laatste update:

Real Madrid leed zaterdag al voor de achtste keer dit seizoen puntverlies in de Primera División: op bezoek bij hekkensluiter Osasuna kwam de ploeg van trainer José Mourinho niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel. Real moest het in Pamplona doen zonder de geschorste Cristiano Ronaldo en in de slotfase moest de Koninklijke met tien man verder omdat Kaká zijn tweede gele kaart kreeg.

/

“De scheidsrechters maken de laatste tijd wel vaker fouten in ons nadeel”, zegt middenvelder Ángel Di María in een reactie tegen AS. “Die dingen gebeuren nou eenmaal. De kaart van Kaká was ongelukkig, de speler van Osasuna zocht het gewoon op. We weten dat er fouten worden gemaakt, maar de laatste tijd zien we gele en rode kaarten gegeven worden voor nonsens. Dat zijn geen vergissingen meer.”

Di Maria noemt Ronaldo een erg belangrijke speler voor zijn elftal. “Hij verdient een nieuw contract, maar dat is een persoonlijke vaak. Iedereen weet wat hij moet doen, hij is erg belangrijk en het team heeft hem nodig. Cristiano is iemand die een wedstrijd kan beslissen, maar er zijn ook anderen die dat kunnen.”

Fluiten de scheidsrechters in Spanje volgens jou vooral in het voordeel of vooral in het nadeel van Real Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja soms wel, maar als het tegen Valencia is dan lijkt Real Madrid net Manu met Howard Webb.
maar oke die kaart van Kaka was totaal onodig

14 januari 2013 om 14:10

Volgens onderzoek door Marca en Sport heeft Real vorig seizoen bijzonder veel geluk gehad met de scheidsrechters, vele punten (12 punten door o.a. niet gegeven goals aan tegenpartij, heel makkelijk gegeven penalties aan valgrage di maria, geen gegeven kaarten aan Pepe en co, etc..

Maar nu het tegenzit ligt het weer aan de scheidsrechters beweert Di Maria? Komt er volgende week ook weer iemand met speelkalender verhaal?

14 januari 2013 om 14:12

Di Maria maakt zichzelf en Real gewoon belachelijk met uitspraken als deze. Een slechte reeks zoals Madrid ze meemaakt heeft veeleer te maken met het barslechte spel dan weer een nieuwe complottheorie waarbij niemand Madrid iets gunt.

14 januari 2013 om 14:22

je moet beter kijken, real word vaak in het nadeel geplaatst bij de scheidsrechters en zelfs bij de commentator. kijk een scheids kan heus wel een fout maken of een grensrechter dat is menselijk maar.. weetje wel hoe vaak het gebeurd en vooral dit seizoen? ook bij de el classico's krijgt barca gewoon het voordeel. die rode kaart van kaka was belachelijk ook zo'n voorbeeld. en als sergio ramos naar de scheids roept dat ze keer op keer genaaid worden krijgt hij meteen 5 wedstrijden schorsing?

14 januari 2013 om 14:33

@ puyolmessi
Heb jij man city - real Madrid gezien..
Zo nee dan begrijp ik deze reactie van je. Zo ja dan laat jij je barca hart spreken.

14 januari 2013 om 15:32

Dus slechte arbitrage in een Cl-wedstrijd (wat elk team kan overkomen), kaart jij aan als de oorzaak van Real's dramatische resultaten in La Liga? Ja hoor, mijn Barça-hart dat spreekt. Ik ben volwassen genoeg om een objectieve mening te kunnen geven. Ook wanneer het Real betreft. Met de spelers die ze hebben zou het niet mogen dat de scheidsrechters als schuldigen worden aangewezen. Dat gaat ten koste van een bepaalde klasse. Dat is wat Di Maria hier doet in mijn ogen, want ook hij laat niet voldoende zien wat een goede voetballer hij eigenlijk is.

14 januari 2013 om 15:51

@ Christiano 7

Beetje jammer om je hier achter te verschuilen. Ja, dit seizoen heeft Real een paar keer pech gehad met de arbitrale beslissingen. Maar hoop niet dat je alle 18 punten hier op wil schuiven.

Vorig seizoen heeft Real vaker dan slechts een paar keer de arbitrage mee gehad. Ben je dat al weer vergeten?? Want daar hoor ik je niet over.

15 januari 2013 om 01:41

niemand zegt dat deze achterstand door de scheids komt. zelfs na gewonnen wedstrijden hebben real spelers en fans gezegd dat ze vaak zijn benadeelt maar dan komt het niet zo in de nieuws als nu omdat real verliest. het is een feit dat real heel vaak wordt benadeelt en vooral dit seizoen maar niemand verschuild zich daar achter en niet gebruikt dat als smoes voor de 18 punten achterstand. iedereen van real heeft wet zoveel trots om toe te geven dat ze elke wedstrijd horen te winnen met zo'n selectie, maar soms heb je ook geluk nodig. dat is wat real dit seizen mist: geluk. en als een journalist een di maria vraagt vindt jij ook dat jullie zo vaak worden benadeelt door de scheids? dan is het heel normaal om eerlijk te antwoorden want dat is de waarheid..

Waarom riep hij vorig jaar niet hoeveel voordeel ze wel niet hadden. Ik snap dat gezeik van Real en Barca nooit... als twee teams vrijwel altijd de scheidsrechters mee hebben, zijn het die twee wel. Clubs als Bilbao, Espanyol en Osasuna hebben pas te lijden.

14 januari 2013 om 14:07

Je hebt zeker een punt. Maar je moet ook niet vergeten dat de wedstrijden waarin we de scheids tegen hebben vaak worden gewonnen. Dat maskeert het een en ander een beetje. Gister had de keeper van Malaga bijvoorbeeld rood moeten hebben in de beginfase voor hands buiten de 16. Maar er werd gewonnen van Malaga en niemand praat er meer over.

14 januari 2013 om 14:15

Klopt, dat soort momenten heb je ongetwijfeld ook veel. De scheidsrechters in Spanje zijn echt lager dan in de andere competities die ik volg... waaronder de Nederlandse en Engelse. In Duitsland ligt het niveau nog een stuk hoger.

Maar al met al worden Real, Barca en naar het schijnt tegenwoordig ook Atletico, enorm voorgetrokken. Het schijnt ook heel normaal te zijn dat bestuursleden van Barcelona en Real nauwe banden onderhouden met het Spaanse scheidsrechterskorps. Ik vind het allemaal maar stinken.

14 januari 2013 om 14:13

Dan moet je misschien eens de wedstrijden van Barcelona dit seizoen volgen en niet het standaard gepraat elke keer weer herhalen. De reden dat mensen denken dat Barcelona de scheids meer dan gemiddeld mee heeft is omdat de wedstrijden waar ze de scheid tegen hebben alsnog winnen door het te grote klasseverschil. Maar nee, daar wordt natuurlijk niet op gelet, omdat ze alles winnen en dan is het te oppervlakkig om te zeggen wat jij zegt.

14 januari 2013 om 14:17

Er zullen vast wel fases zijn waarin het anders gaat. Ook vorig seizoen had Barca minder voordeel dan gebruikelijk, maar daar is volgens een oud Barcelona bestuurslid ook een logische verklaring voor.

14 januari 2013 om 14:27

Dit seizoen zijn ze in ieder geval niet vaker bevoordeeld dan benadeeld. Kijk bv Malaga. Deportivo, Espanyol. Tegen Sevilla werden ze bevoordeeld. Voor drest kan ik niet meer herinneren dit seizoen.

als je het over het algemeen bekijkt kun je denk ik niet zeggen dat er in het voordeel of in het nadeel word gefloten.
elke wedstrijd worden er fouten gemaakt door een scheidsrechter, en zolang er dus geen gebruik word gemaakt van de moderne techniek hoort dit gewoon bij het voetbal.

Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen... Natuurlijk is het vervelend als je onterecht kaarten krijgt, maar ik zou eerst eens naar jezelf gaan kijken, het spel is gewoon niet goed op het moment. Dan moet je de scheidsrechters niet de schuld geven. Gelukkig doet di maría dat ook niet, dat zou onterecht zijn.

Ga jij eens maar eens goed spelen, Angel. Hier moet je het niet op af gaan schuiven.

Hoewel hij wel een soort punt heeft. We hebben gewoon pech gehad met de scheids, maar daar zouden we de schuld niet op af mogen schuiven met dit spel.

14 januari 2013 om 14:08

Ik denk dat je het beter anders had kunnen formuleren; Real Madrid heeft minder geluk met de scheidsrechter. Het is namelijk zo dat de twee grootste clubs in La Liga, Barcelona en Real Madrid, beiden vaak wegkomen met een slechte scheidsrechter. Verder is het natuurlijk zo dat het niveau van de arbiters in Spanje überhaupt bizar laag is.

14 januari 2013 om 14:14

Klopt helemaal.
Real Madrid en Barcelona zouden eigenlijk de komende jaren. Beide clubs hebben veel geluk met de scheidsrechters.

Daarnaast heeft Real Madrid ook verdacht veel geluk met de schorsingen die naar aanleiding van incidenten tijdens de wedstrijden van Real Madrid gebeuren.
Bij Barcelona zou ik niet zulke voorbeelden op kunnen noemen. Maar wanneer Pique een keer een schandalige overtreding zou maken ben ik er ook van overtuigd dat de represaille mee zal vallen.

14 januari 2013 om 14:20

Dat is onzin hoor Guaporta. Barcelona wordt week in week uit benadeeld, alleen hoor je daar niks over omdat ze toch winnen. Gister had die keeper van Malaga rood moeten hebben, tegen Espanyol werden 2 zuivere goals afgekeurd enzovoort.

14 januari 2013 om 14:24

Nietszeggende momentopnames. Hiermee maskeer je de waarheid. Als je dan toch Guaporta's ongelijk wil bewijzen, en daarmee ook het ongelijk van mijn persoon, moet je wel een volledige analyse uitvoeren.

Barcelona krijgt meer dan genoeg mee en uiteraard ook beslissingen tegen zich. Ik noem bijvoorbeeld makkelijk gegeven rode kaarten aan tegenstanders.

14 januari 2013 om 14:36

Je weet hopelijk wel hoe het vorig seizoen is gegaan?
Dit seizoen kan ik, op de wedstrijd tegen Sevilla na, geen enkele wedstrijd herinneren waarin Barcelona bevoordeeld werd.

14 januari 2013 om 14:42

Azulgrana01, en daarvoor had José Manuel Pinto rood moeten hebben voor een handsbal buiten de zestien. Zowel Real Madrid als Barcelona worden natuurlijk ook benadeeld, maar als je het vergelijkt met andere ploegen vallen er veel meer beslissingen in het voordeel uit van de topploeg. Dat zijn de feiten, die kan je niet ontkennen. Verder houd ik er niet zo van om naar de scheidsrechter te wijzen, zeker als je zelf ook niet verdiend om te winnen.

14 januari 2013 om 14:52

Dat van Pinto was vorig jaar dacht ik?
Dit seizoen kan ik, op de wedstrijd tegen Sevilla na, geen enkele wedstrijd herinneren waarin Barcelona bevoordeeld werd.
Dat topploegen vaker bevoordeeld worden is geen feit, maar een hypothese.

14 januari 2013 om 15:02

Buitenspeldoelpunt van Jordi Alba, de handsbal van Jordi Alba in het strafschopgebied tegen Espanyol, ik kan nog wel verder gaan. Het komt erop neer dat elke ploeg wel voordeel haalt uit de slechte scheidsrechter.

14 januari 2013 om 16:45

Ja dat ook, maar kijk alle wedstrijden maar eens terug. Er is minstens drie keer een wedstrijd geweest waarbij een doelpunt onterecht werd afgekeurd en ze de wedstrijden zouden winnen. Dat kan maar toch zo weer 6 punten schelen.

Maar je hebt wel gelijk. Real Madrid en Barcelona worden bevoorrecht door de scheidsrechters. Worden veel minder hard aangepakt.

Zegt een man die scheidsrechters op elke mogelijke manier probeert te misleiden, te naaien of te bedriegen door misselijkmakende acties als schwalbes en matennaaien (met de walgelijke handgebaartjes 'kaartje vragen'.)

Spelers als deze noem ik geen voetballers. Bah

Volgens mij maken scheidsrechters fouten tegen over alle clubs.. Maar valt dit op omdat Real gewoon beroerd speelt..

Niet alleen in het nadeel van Real.spanje heeft gewoon de meest slechte scheidsrechter die er zijn.ze maken fouten van hier tot ik weet niet waar.dat Kaka een rode kaart pakte kwam omdat hij te gemotiveerd was.die man speelt al zolang niet.kan je niet echt van rode kaarten kampioen ramos zeggen

Maar dit seizoen ligt het zeker niet aan de scheidsrechters

14 januari 2013 om 14:07

Moet eerlijk bekennen dat ik deze reactie van jou niet had verwacht. Het ligt inderdaad niet aan de scheidsrechters dit seizoen. Het ligt al jaren aan de scheidsrechters, maar iedereen heeft daar last van, niet alleen madrid (zoals zij wel willen laten lijken).

typisch real madrid om de scheids de schuld te geven als het even tegen zit.
ze moeten niet zeure want ze hebben erg vaak voordeel van de twijfel gekrege van de scheidsrechters.
en bovendien moete ze tege een team als osasuna gewoon simpelweg winne

jammer dat het altijd gebeurd als een ploeg (welke dan ook, is geen aanval dit...) punten laat liggen en achter staat in de competitie.

als real nu eens met 20 punten voorstond, zou di maria dit dan ook hebben gezegd?

Als er iemand is die de scheidsrechter wel vaker succesvol fopt is het deze Angel di María wel, onbegrijpelijk dat juist hij over de arbiter begint. Er is maar één oorzaak dat Real Madrid niet op de plaats staat als waar ze zouden willen; ze presteren zelf niet goed genoeg. Daar heeft de scheidsrechter niet mee te maken!

14 januari 2013 om 15:18

Klopt, Di Maria moet niet zeuren.
Hij is juist degene die de scheidsrechters laat twijfelen bij een belangrijke beslissing, zoals een penalty, wegens zijn duikelgedrag.
Ook het kaartenvragen kan ik niet uitstaan, dit geldt trouwens voor heel veel spelers in het voetbalwereldje.

Real krijgt over het algemeen meer mee als tegen, echter hoort niemand hier een uitspraak over te doen. Wij, als supporter, mogen aannemen dat een scheidsrechter altijd objectief probeert te fluiten. Zo ook naar de tegenstanders van Real Madrid.

''cristiano is iemand die een wedstrijd kunnen beslissen''

Ik weet dat Cristiano een eenmans team is, maar volgens mij bestaat er maar een Cristiano en geen meerdere??

Op het moment dat je veel wedstrijden verliest lijkt het natuurlijk of alles tegenzit, ook de scheidsrechter. Het is mij ook opgevallen dat de scheidsrechters fouten hebben gemaakt in het nadeel van Real, maar ik betwijfel of er dan meer punten waren gehaald.

Het probleem zit hem namelijk in de tactiek en inzet van spelers. Mourinho krijgt de jongens niet meer gemotiveerd en heeft enkele vreemde beslissingen gemaakt. Het spel is niet om aan te zien (vaak) en vandaar blijven de punten liggen. Niet vanwege de scheidsrechters, ondanks dat die in Spanje dramatisch zijn.

Tegen de nummer laatst moet je met 9 man nog 3 punten kunnen pakken. Vooral in Spanje.

Pfff, wat is Real Madrid toch een zielig ploegske geworden sinds de komst van Mourinho. En maar weer de schuld geven aan de scheidsrechters. Gisteren had de keeper van Malaga nochtans ook rood moeten krijgen toen hij een doelkans verhinderde door een mislutke sliding waarbij hij de bal met de hand pakte. Zo kreeg Messi op bepaald moment ook geen vrije schop op een hele mooie plek terwijl hij duidelijk gemaaid werd. Of denken ze nu echt dat Real het enige team is dat de scheids soms tegen heeft ? In plaats van te zeiken over de scheids zouden ze zich beter realizeren dat ze van het kastje tegen de muur werden getikt door de hekkesluiter.

14 januari 2013 om 14:26

Dit artikel gaat over Real Madrid, geen enkel moment wordt de vergelijking met Barcelona getrokken. Als meerdere clubs de scheidsrechter tegen hebben maakt dat het toch niet acceptabel? Of wat is je punt dan.

Real werd ook zeker niet van het kastje naar de muur getikt gisteren. Maar het spel van Real is gewoon niet goed en dat heeft natuurlijk niets met de scheidsrechters te maken. De achterstand heeft daar ook niks mee te maken. Dan nog kun je wel gewoon normaal reageren.

14 januari 2013 om 14:50

Och doe je roze bril toch uit. Je vertelt alleen maar onzin. Het gaat bij Real altijd om de vergelijking met Barcelona. Kijk maar naar de uitspraken van Mourinho. Soms heb je de scheidsrechter mee, soms tegen. Met tegen bedoel ik niet opzettelijk. Een scheids maakt soms een fout in je nadeel, soms in je voordeel. Dat middelt zich uit op lange termijn. Ik denk dat Real en Barcelona de laatste teams zijn die horen te klagen over de scheids. Zij worden vaker bevoordeeld dan benadeeld. Klaag dan ook niet over de scheids. Die tweede gele kaart kan over gediscusieerd worden; maar uiteindelijk is het wel zo dat de scheids daar geel voor kan trekken. Het is misschien licht gegeven, maar volledig volgens het reglement. Kaka moet zich maar niet zo dom gedragen. Hij had al geel, dan moet je niet met vuur spelen.

Real werd niet van kastje naar muur getikt ? Heb je de wedstrijd wel gezien ? Real heeft 1 keer op doel geschoten. Osasuna had het beste van het spel en meerdere kansen. Schandalig dat de hekkensluiter beter was dan een ploeg als Real Madrid. Bij Madrid konde ze nog geen 3 passes na mekaar geven.

Het is Mourinho zijn schuld wat er aan gebeuren is. Hij heeft de ploeg comopleet kapot gemaakt. En dan zijn keuzes ... pfff. Zelfs bij 0-0 tegen de laatste blijft hij maar verdedigend spelen. Haalt hij daar Higuain af voor Benzema. In plaats van ze beide naast mekaar te zetten en dan nog eens Ozil erbij te gooien en misschien ook nog eens een Jese die de pannen van het dak speelt bij Castilla. Niet zeuren, de schuld ligt bij spelers en een taffelende Mourinho die er niets van bakt.

14 januari 2013 om 15:05

Vertel alleen maar onzin? Haha bedankt. Als je de uitspraken van Mourinho aanhaalt als argument vraag ik mij af of je denkt dat dat geen onzin is. Beide gele kaarten waren overigens discutabel, bij de eerste raakt hij namelijk zijn tegenstander niet maar krijgt toch geel voor een elleboog. De tweede gele kaart krijgt hij niet eens de kans om weg te lopen van de bal.

Nee Real werd niet naar het kastje van de muur getikt. Dat kan ook niet door de nummer laatst. Als je maar een schot hebt gehad wil niet zeggen dat je werd weggespeeld. De teams waren aan elkaar gewaagd en ja, dat is bedroevend als Real zijnde. Maar jij overdrijft.

Als je overigens een stukje naar boven gaat scrollen kun je zien dat ik ook zeg dat de slechte resultaten de schuld zijn van Mourinho en de spelers, niet van de arbitrage.

Ik neem aan dat het klopt en dat er af en toe fouten in het nadeel van Real zullen gemaakt worden door de refs.

Is dit echter de volledige verklaring voor de achterstand die Real nu heeft ?

En gebeurt het echt nooit dat er ook eens een vergissing is in het voordeel van Real ?

Calimerogedrag, eigenlijk een speler van Real onwaardig.

14 januari 2013 om 14:41

Het is niet de verklaring van de enorme achterstand barca zou nog steeds 1ste staan. Alleen wel met 9 punten voorsprong op real en niet 18.

Trouwens de scheids geven vaak voordeel aan de hoge teams in Spanje. Daarom is aan het eind van het seizoen het verschil ook zo groot.

Barcelona bijvoorbeeld mocht de uitwedstrijden tegen Sevilla en Ossasuna nooit winnen. Maar kregen die toch kado mede door rode kaarten en buitenspel doelpunten.

Ik ga niet eens beginnen over het buitenspel doelpunt van Jordi Alba overal door de wereld worden scheidsrechters uit Spanje uitgelachen.

Kun je net zo goed de wind, de zon, je schoenen, je kleren, het gras en je sokken de schuld geven. Daarna kijk je pas naar jezelf

14 januari 2013 om 14:31

Heb jij de memo van madrid gekregen ofzo? Dat is precies de volgorde die ze moeten volgen!
Pas als al het andere uitgesloten is door iedereen mag je zeggen dat het aan jezelf/de club ligt.
Tegen die tijd ben je echter al verkocht, maar dat stond dan weer niet in die memo.

Stelletje huilebalken die mannen daar in madrid.

Ronduit zielig! Real Madrid heeft al jaren de scheidsrechters mee in La Liga. Vorig seizoen werden ze belachelijk vaak bevoordeeld, dit seizoen is het minder, maar ze worden nog steeds vaker bevoordeeld dan benadeeld. Di Maria is de laatste die mag klagen.

14 januari 2013 om 14:25

Moderators van VZ zijn echt zielig. Stelletje losers.

Zomaar mijn reactie verwijderen. Omdat ik alleen even meld dat er fouten in de tekst zitten.

14 januari 2013 om 14:32

Wen er maar aan. Mijn reactie werd verwijderd voor het gebruik van het woord 'kneuzen'. Dit heb ik nu maar in rakkers veranderd, is misschien wat minder tegen het zere-pro-madrid-been van deze moderator(s).

14 januari 2013 om 14:35

Beste supervegito, ik denk dat je het verkeerd hebt opgevat. Moderators lezen je reactie, zijn je dankbaar voor het melden van een fout en passen het meestal gelijk aan, maar omdat het verder niets toevoegend is op dit topic verwijderen ze je reactie dan vervolgens.

14 januari 2013 om 14:42

Ik snap wat je bedoeld. Maar ik had in mijn eerste zin vermeld dat de tekst fouten bevat en eronder had ik nog wat getypt wat met de tekst te maken had.

14 januari 2013 om 14:45

politike vriendjes

Geloven ze dit nou zelf? Zoveel madrid spelers roepen dit seizoen dat de scheidsrechter hen heeft benadeeld. Waar waren zij vorig seizoen toen eigenlijk zo goed als alles hun kant op werd gefloten?
Er zijn vorig seizoen minstens 10 punten jullie kant opgegaan door dwalingen van de scheidsrechters, van buitenspel tot handsballen (bijna klem!) die over het hoofd gezien werden.

DIt seizoen is echt niet anders dan vorig seizoen, nu letten jullie er echter meer op want het zou nooit aan jullie zelf kunnen liggen. 18 punten verschil, dat moet door scheidsrechters komen! Of misschien wel het slechte weer in andere stadions? Of zijn het de fluitconcerten?
Hoeveel dingen gaan jullie nog aangrijpen om jezelf buiten schot te houden?

Wat een heerlijk vertoon van zwakte al deze interviews vandaag van die madrid rakkers.
Ik zeg: vooral zo doorgaan!

Scheidsrechter mee of niet, het komt erop aan dat je gewoon doelpunten moet maken DI Maria. Als je maar een handvol kansen bijeen voetbalt tegen de rode lantaarn moet je de oorzaak niet bij de scheidsrechter gaan zoeken, maar bij jezelf.

Bovendien vind ik niet dat de scheidsrechters altijd geviseerd moeten worden. Zij proberen zo neutraal mogelijk een eigen oordeel te vellen en tuurlijk maken ze daarbij fouten. Als mens is dat ook niet meer dan normaal. Het feit dat er nog altijd geen technische hulpmiddelen zijn toegestaan, dat is hét probleem van alle commotie. Kijk naar American Football. Het systeem met beelden werkt daar nagenoeg perfect.

Oh oh oh, wat een zielige gejank.
Hoe vaak had Pepe wel niet van het veld gestuurd moeten worden. Of sommige andere spelers.
Of een Mourinho die een vinger in iemand zijn oog drukt en de hele wereld het ziet. Over respect gesproken!

Dan hoor je de spelers niet..maar o wee als het even minder gaat. dan zit het hun nooit mee.
Wat laten sommigen van Real zich kennen zeg..bah, wat zitten daar toch ook trieste figuren.

"de speler van Osasuna zocht het gewoon op." toverde wel een glimlach op mijn gezicht
Verder geef ik hem geen gelijk, maar ook geen ongelijk. Real Madrid's balans staat dit seizoen in evenwicht om het zo te stellen. Daar waar ze in het begin zo makkelijk alles meekregen, waar toen 'overtredinkjes' buiten het strafschopgebied een penalty waren, en waar zowat 4-5 rode kaarten over het hoofd zijn gezien. Hebben ze -net als Barca- enorm te maken met buitenspelsituaties waarbij er geen sprake was van buitenspel. Het verschil is dat Barca zelfs die wedstrijden weet te winnen en Real niet omdat ze onvoldoende creëren. Barca creëert dan nog meer mogelijkheden. Bijvoorbeeld een wedstrijd of 5 geleden waarbij er tot 3 x toe onterecht werd gefloten en toch won Barca die wedstrijd ruim.

Het probleem bij Real ligt hem gewoon in het positiespelletjes. Er zit nog steeds geen lijn in en daarom creëert men ook weinig collectieve kansen en is het meer 'schiet maar raak'.

Overigens wel hilarisch hoe Atletico hier dit seizoen wegkomt, die worden ver uit het meest bevoordeeld, maar geen kat die daar aandacht aan geeft, die hebben al 10 penalty's of zo mee gehad dit seizoen, spelen altijd bagger, maar pakken steeds raar genoeg de punten. Die hadden op gelijke hoogte of onder Real moeten staan...malaga had eigenlijk hoge moeten staan omdat die de scheidsrechter ook wel redelijk vaak tegen hebben gehad evenals Bilbao.

Wat moeten we nou met dit geklaag over foute arbitrage, maar gelijk daarna te zeggen dat het nou eenmaal gebeurd in de voetballerij.

Steun (liefst clubbreed) de mensen die er iets aan willen doen met technische hulpmiddelen.
Dat zou eindelijk echt zaken kunnen beinvloeden bij de Eufa/fifa.
Of houd je mond over de fouten, omdat je van mening bent dat het hoort bij de charme van het voetbal en dus toch alles wil laten bij wat het is.

Ach ja soms heb je ze mee en soms heb je ze tegen.
Kan met nog wel Ajax-real herinneren waar Real de arbitrage toch heel erg mee had...
Zo is het nu eenmaal wanneer die mensen niet geholpen worden door technologie blijf je altijd dit soort dingen houden.

Ohja het ligt weer aan de scheids. Grappig dat dit ook nog eens wordt gezegd door de grootste duikelaar aller tijden.

Real Madrid is nog steeds de enige ploeg die strafschoppen meekrijgt voor overtredingen buiten de 16 en waarbij je op je eigen helft buitenspel kan staan.

Hypocriet dus van Di Maria

Wat een draak die Di Maria.van alle ploegen in La Liga worden Real en Barca het meest bevoordeeld. Daar moet je gewoon eerlijk in zijn. Di maria moet maar eens zijn voeten weer is laten spreken ipv goedkoop afgeven op de arbitrage.

Natuurlijk maken scheidsrechters fouten in het nadeel van Real, maar ook in het voordeel en dan hoor je er niets over natuurlijk. Het blijft mensenwerk en daarbij zit het de ene keer mee en de andere keer tegen. Klagen over dat de scheids een club benadeeld (of het nou bij Barca, Real of welke andere club dan ook) heeft weinig zin. Het is achteraf zoeken naar excuses waarom je de bal er niet ingetrapt hebt.

Wat een hypocrieten daar in Madrid alle excuses weer halen,vorig seizoen werd Real aan de lopende band geholpen man. En met deze selectie mag je niet zo lopen janken moet je gewoon winnen.
Je hoort niemand bij Real klagen als die gekken Pepe,ramos,marcelo weer een aanslag plegen op een tegenstander en vaak niet eens geel krijgen.

Laat schwalbekoning Di Maria eerst naar zichzelf kijken in Duiksport haalt ie wel altijd een 10.

di maria moet nou niet zitten lullen......vorig jaar was hij zelf degene die gele kaarten zat aan te smeren voor de tegenstander. hoeveel keren heb ik hem gewoon zien rennen en plotseling de bal zien schoopen op d tegenstander terwijl xabi olonso de vrij trap zou nemen. en wat gebeurde er? de tegenstander kreeg een geel jah. en nou dat het omgekeerd gebeurd gaat hij zitten zeiken als een klein kind tsk! kom op man....hij beschrijft gewoon zich zelfe hier met zijn reactie

Tja, het zit nu even tegen maar volgens mij middelt dit zich gedurende het seizoen. Overigens vind ik dat het Real onder Mourinho niet alleen slecht speelt gezien het beschikbare spelersmateriaal maar dat ze ook bovengemiddeld veel kaarten pakken. Met name rood lijkt gewild.

ach wat een gelul.
om zoals altijd de vergelijking er maar even bij te halen
barca won vorige week met 4-0, 2 afgekeurde goals,
eergister, geen corner gehad. hands van keeper Willie over het hoofd gezien, had rood moete wezen -_-
er worden zo vaak fouten gemaakt, en dat is logisch want scheidsrechters zijn ook mensen. had real nu dik 1e gestaan had die maria dit nooit gezegt -_-

Dit seizoen is het, zoals altijd, gewoon zo dat de club van Di María bevoorbeeld wordt door de arbitrage, maar dat ze toch zeggen dat ze benadeeld worden om de blamage te maskeren. Het mooiste was nog wel de kritiek die ze hadden op de grensrechter omdat die een nipte buitenspelgoal van Callejón afkeurde, eigenlijk moeten nipte buitenspelgoals natuurlijk goedgekeurd worden.

Maar goed, uiteindelijk is het natuurlijk een waarheid als een koe dat scheidsrechters, grensrechters, vierde mannen, de Uefa, de Fifa, Unicef, de ballenjongens, het veld, de lichtmasten, de eigen jeugdopleiding, het karretjes waarmee ze geblesseerden ophalen en Pellegrini met z'n allen samenwerken om de club van Di María te benadelen. Eigenlijk draaien ze een fantastisch seizoen!

Teveel anti madrid scheids rechters in real madrid. ik ben zelf voor barca , maar heb ook gemerkt dat sommige goals onterecht afgekeurd worden.

Di Maria is nu net de speler die in zo'n geval zijn mond moet houden.
Madrid heeft volgens mij nog niet echt te klagen gehad, al was de rode kaart van Kaka natuurlijk wel heel licht. Maar vaak zijn het zeer twijfelachtige beslissingen die aangehaald worden.
Barcelona heeft de scheidsrechter ook al verschillende keren tegengekregen, ik denk bijvoorbeeld aan de rode kaart van Mascherano en een penalty waar de fout buiten het strafschopgebied wordt begaan.
Als Barcelona die wedstrijd verliest dan is dat iets waar veel over zou worden gesproken, maar als ze die wedstrijd winnen is er geen vuiltje aan de lucht.

De laatste weken is het weer dramatisch in de wedstrijden van Barcelona, maar er wordt gewoon geen aandacht aan geschonken, want die matchen worden gewoon gewonnen. Alleen al in de laatste 2 competitiewedstrijden werden er minstens 3 doelpunten onterecht afgekeurd en er zouden gemakkelijk 2 a 3 rode kaarten kunnen gegeven zijn aan de tegenstander. Als je dat vergelijkt met wat Madrid tegen heeft gekregen, komen ze nog zeer goed weg denk ik.

hahahhaha vorig jaar zei Mourinho dat Real Madrid niet klaagt over de scheidsrechters omdat Real Madrid werd flink bevoordeeld.
Nu het tegen valt begint men over de de scheidsrechters.
Altijd maar excuses zoeken ivm je tegenstander gewoon complimenten geven dat zij 10x beter zijn.

Maar Mourinho weet iedereen gek te houden daar in Madrid, spelers al helemaal.

Beste Psygoloog ooit

Al die punten die zijn verloren ligt het aan Mourinho en zijn tacktiek en niet aan de scheidsrechters.

Mourinho heeft echt geen ballen om een keer op te staan en zeggen mensen ik heb gefaald met milajrden elftal ik vind dat iemand anders het moet oppakken. Nee hij is van voor zijn CV, zijn speciale one is al lang naar de klote en Real Madrid imago alhelemaal.

Veel succes daar in Madrid. Ik hoop echt dat hij voor lang blijft.

Hahahaha, die jongen moet clown worden. Kom op zeg, Real Madrid wordt al jaren bevoordeeld door scheidsrechters. En als je een paar van die recidivisten in je team hebt lopen, dan loop je natuurlijk tegen de nodige gele en rode kaarten aan, da's logisch.

Juist de kleinere clubs worden altijd benadeeld als ze tegen de grotere clubs spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren