Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Vitesse ‘onaangenaam verrast’ door burgemeester van Emmen

Laatste update:
/

Vitesse zocht lang naar een geschikte locatie voor de bekerwedstrijd tegen Ajax, nadat GelreDome bezet bleek voor een dancefeest. Deze week kwam de Arnhemse club op de proppen met het stadion van FC Emmen als geschikte plek voor het duel. Ajax is er echter allesbehalve blij dat het daar nu tegen Vitesse moet spelen, liet Frank de Boer vrijdag weten op de persconferentie van zijn club.

De Boer werd, behalve naar de Klassieker tegen Feyenoord, ook gevraagd naar zijn mening over de nieuwe locatie voor de bekerwedstrijd. “Ik heb begrepen dat ze daar geen veldverwarming hebben. Lekker dan met deze weersomstandigheden. Moeten we die wedstrijd dan alsnog uitstellen? Ik begreep juist dat de KNVB dat niet wilde. Ons programma biedt ook niet veel ruimte meer”, bromde de hoofdtrainer.

Vitesse deed de voorbije periode hard zijn best een ander onderkomen te vinden voor het duel van 31 januari. De Grolsch Veste werd niet vrijgegeven, Willem II deed Vitesse het aanbod in Tilburg te komen spelen en ook NAC Breda en Roda JC Kerkrade wilden wel medewerking verlenen. De Arnhemse club deed echter eerst navraag bij De Graafschap; dat mislukte.

Update 23 januari 10.30 uur - Vitesse ‘onaangenaam verrast’ door burgemeester van Emmen
Het bekerduel tussen Vitesse en Ajax, dat niet in Arnhem gespeeld kan worden en daarom op donderdag 31 januari zal worden afgewerkt op het veld van FC Emmen, houdt de gemoederen bezig. Trainer Frank de Boer van de Amsterdammers is niet blij met de oplossing, maar ook de Arnhemmers zijn not amused nu de burgemeester van Emmen, ‘tegen eerder geschetste verwachtingen in’, eist dat supporters van beide clubs met een buscombi naar zijn stad komen.

“Vitesse is onaangenaam verrast door dit eenzijdige besluit en bevindt zich nu in de unieke situatie dat zij als thuisspelende club een buscombi opgelegd krijgt”, luidt het statement op de officiële website. “Vitesse is het vanzelfsprekend niet eens met deze eis en dient vandaag (woensdag, red.) een nieuw verzoek in voor een andere vervoersregeling, waarbij Vitesse-supporters ook met de auto kunnen reizen.”

Heeft Ajax het recht nijdig te zijn over de locatie van de wedstrijd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom wil twente haar Stadion niet uitlenen?

18 januari 2013 om 15:25

ivm staat van het veld volgens mij..

18 januari 2013 om 15:25

Misschien hadden ze hem zelf nodig, heb geen idee.
On: Nou gewoon een thermo-onderbroek en Thermo-sokken en je merkt weinig van het veld

18 januari 2013 om 15:32

Daar doelt de Boer uiteraard niet op. Hij doelt op de hardheid van het veld en dus een grotere kans op blessures. Kortom; Sigthorsson en Boerrigter gaan niet spelen.

18 januari 2013 om 15:45

Ben er sowieso voor dat Ajax de krachten spaart voor competitie en uefacup - en het bekertoernooi benut om alles wat eraan komt de kans te geven. Leuke opstelling maken met behalve Cilessen ook standaard Veltman Denswill Ligeon Andersen en de rest erin. Eens zien hoe ver die jonkies komen. Je hebt toch niks te verliezen wat mij betreft - want hoe vaak hebben we de bekerwinnaar niet met een lang gezicht zien staan omdat naast de schaal was gepist.

18 januari 2013 om 16:22

En dan keihard het vertrouwen laten indeuken omdat je met 5-0 verliest cker?

18 januari 2013 om 16:31

ff op jouw on.... het gaat er niet om dat de spelers t koud hebben hoor, maar een hard veld zorgt voor blessures en speelt gewoon ruk, daar gaat een thermobroekkie niks aan veranderen

23 januari 2013 om 10:45

manodedios..

Oneens. Ajax is Ajax en moet op alle fronten mee kunnen en willen strijden. Ook voor de beker moeten we alles geven want ook die moeten we willen winnen. Daarbij hebben we een trainer die 'de jonkies' sowieso al kansen geeft, ook in de competitie, ook Europees. Wat goed genoeg is, krijgt kansen om zich te bewijzen. Daar zijn we geen bekerwedstrijden voor nodig. Dat kan altijd bij Ajax..

Ajax hoeft niet te kiezen tussen óf de schaal óf de beker. Men moet gewoon vol voor beide gaan. En daar hebben ze ondertussen de selectie voor, ondanks dat deze alleen maar sterker wordt in de toekomst.

Ik meende dat de Knvb Vitesse had gewaarschuwd dat als het veld niet goed is dat Ajax ''automatisch'' doorgaat? Dan vind ik het niet erg, maar als het verplaatst wordt is dat vervelend ivm het drukke schema, zoals de Boer al zegt! We zullen zien, wel leuk voor Emmen dat ze een topwedstrijd op hun veld is

18 januari 2013 om 15:41

Dat is alleen als Vitesse er aantoonbaar niet alles aan heeft gedaan om het door te laten gaan. Amper te bewijzen dus...

18 januari 2013 om 16:19

Nevare,

Nee, dat is als Vitesse niet op tijd een geschikte locatie heeft gevonden.

18 januari 2013 om 16:37

Nee hoor. Als deze wedstrijd overhoopt afgelast wordt door bijvoorbeeld de slechte weersomstandigheden én Vitesse heeft er aantoonbaar niet alles aan gedaan kunnen er consequenties zijn...

18 januari 2013 om 16:38

@ Hootch30

En aangezien het veld van Emmen gewoon goedgekeurd is door de Knvb (anders zouden ze er immers in de Jupiler league niet op mogen spelen) gaat dat niet gebeuren.

19 januari 2013 om 02:09

Een veld wordt vlak voor een wedstrijd gekeurd dus hoe je erbij komt dat het nu al goed gekeurd is weet ik niet?

19 januari 2013 om 08:56

Hij doelt er denk ik op dat het veld bespeeld mag worden; genoeg gras, duidelijke lijnen, de juiste afmetingen. Los van vorst of droogte.
Net zoals het veld van Agovv een paar jaar terug werd afgekeurd omdat er teveel rubber in zat ofzo. Ik weet niet meer precies wat de oorzaak was, maar dat veld werd afgekeurd.

18 januari 2013 om 15:53

Ach.. De Boer moet gewoon ff op buienradar kijken voor hij iets roept.
Weersverwachting voor de week van de bekerwedstrijd is rond de 5 graden, beetje zon en een beetje regen. Daar heb je geen veldverwarming voor nodig.

18 januari 2013 om 16:48

Oh ja, want weersvoorspellingen kun je indd een aantal weken vooruit plannen...

Ik snap dan ook gewoon echt niet dat het gewoon in de Arena gespeeld wordt? Indd snap dat er dan het argument naar voren komt, waar is dan de loting voor?!? Maar dit is best wel een uitzonderlijk geval.

18 januari 2013 om 17:59

Als het niet te voorspellen is, waar maakt De Boer zich nu al druk om dan?
Vitesse is verplicht om met een speelbaar veld te komen. Is dan niet zo, dan volgen er sancties.

Vooralsnog is er geen wolkje aan de lucht, dus waar maakt ie zich druk om. Is het al indekken voor mogelijk tegenvallende prestaties?

Typisch Vitesse om zo'n locatie uit te zoeken, terwijl ze gewoon eigenlijk het beker toernooi verwijdert moeten worden. Speel je niet in eigenhuis, dan geen ronde-verder.

Das mijn menning!

18 januari 2013 om 15:26

Dan is er geen finale als je kijkt naar jouw mening want die is bijna nooit thuis

18 januari 2013 om 15:32

Wel, want hij zegt ''geen ronde verder''. In de finale ga je sowieso niet een ronde verder want dat ìs de laatste ronde.

18 januari 2013 om 15:27

Ajax had na het Wesley incidentje tegen AZ ook gewoon uitgeschakeld moeten worden. En in de Kuip zonder publiek moeten spelen ipv een dubbele wedstrijd.

Das mijn mennning!

18 januari 2013 om 15:31

Je stadion moet altijd beschikbaar zijn en zeker als je in de top speelt van de Eredivisie

18 januari 2013 om 15:33

''maar het is geen stadion, het is een theater!'' Aldus de handhaver van het rookbeleid.

18 januari 2013 om 15:57

Er moet ook altijd 15.000 man mee kunnen gaan, en die twee groepen mogen elkaar niet dus als ze dat deden waren er doden gevallen. Dus dat moest wel. Als Ajax kampioen wordt dit jaar, en dat gaat ook gebeuren. En Feyenoord gaat de KNVB beker winnen komen ze elkaar tegen in de arena.

Ook die wedstrijd gaat dan over twee wedstrijden. Dus zeik alstublieft niet, dit is Vitesse zijn fout, je moet gewoon altijd je stadion ter beschikking hebben. Of ze zullen maar een nieuwe onderpand moeten kopen/bouwen, kunnen ze die gelijk ook kleiner maken. Want komt toch geen hond op af.

18 januari 2013 om 17:01

@oeboe

Ajax is na de wedtijd tegen AZ gewoon uitgeschakeld. Met het ongeldig verklaren van het doelpunt van van der Wiel uit de afgebroken wedstrijd en de met 1-2 verloren replay, lag Ajax er gewoon uit.

Ajax wilde best in de Kuip zonder publiek spelen, de Knvb wilde dit niett. De Knvb heeft veel sponsers die allemaal kaarten hadden gekregen. Die mensen zouden dan niet naar de finale kunnen.

18 januari 2013 om 15:52

@vd.vaart: Verwijdert? Verwijderd. Geen dank. Daarnaast is dit niet typisch van Vitesse, het is namelijk een situatie van overmacht. Er was een ander event gepland in het stadion, al ver voordat duidelijk was dat Vitesse rond deze datum een bekerwedstrijd moest gaan spelen in eigen stadion, en daarom moet Vitesse nu uitwijken naar een ander stadion. Verdiep je even in de feiten aub.

18 januari 2013 om 16:17

Zo! Spellingskampioen! Schouderklopje voor jou..

Leuke uitleg, maar het is en blijft amateuristisch ( voor een "top"club ) ondanks alle feiten!

18 januari 2013 om 17:04

@vurn

Jou stelling is niet correct. De speeldata van het Knvb bekertoernooi worden reeds bij aanvang van het seizoen bepaald. Vitesse heeft verzuimt op die reeds vastgelegde data het stadion te reserveren, waardoor de eigenaar van het stadion het aan een andere partij verhuurd heeft.

Er is geen enkele sprake van overmacht, er is sprake van nalatigheid.

18 januari 2013 om 17:19

Je snapt toch wel dat een evenement als Hardbass al veel langer gepland staat dan de bekerwedstrijden.

19 januari 2013 om 08:59

Dat is de vraag Speedyafc.

Van wat ik heb begrepen heeft Vitesse deze datum wel degelijk geclaimd, maar heeft Gelrerdome er geen rekening mee gehouden dat het opbouwen van Hardbass zoveel tijd in beslag neemt. Dus waar ligt dan de nalatigheid?

Er moet toch wel een club met een eredivisiewaardig stadion zijn die haar stadion beschikbaar stelt?

18 januari 2013 om 15:29

Het probleem ligt dat bijna geen enkele gemeente het aan durft de Ajax fans te ontvangen. Aangezien ze de veiligheid moeten kunnen garanderen. Daardoor vallen er al tal van gemeentes af.

18 januari 2013 om 15:33

Ajax komt toch elk jaar minimaal 1x langs bij elke eredivisie club? Veiligheidskosten verhalen op de club Vitesse en/of gemeente Arnhem en het is voor elkaar. Of is dit te zwart/wit gedacht?

18 januari 2013 om 15:35

Probleem is dat zulke ''risico wedstrijden'' normaal gesproken relatief vaak overdag worden gespeeld, dit alles met oog op de veiligheid en om het werk van politie makkelijker te maken. Dit is bij een bekerwedstrijd nu eenmaal niet mogelijk.

18 januari 2013 om 15:45

Ze willen niet graag Ajacieden ontvangen omdat hun eigen supporters gaan schuimbekken zodra er Ajacieden het stadion betreden. Heb het pas bijvoorbeeld gezien bij Willem II, we kregen politiebegeleiding alles, Willem II supporters scoren de gelijkmaker en ze staan voor dat scherm alsof je hun zus wat aan heb gedaan.... Zie Utrecht pas, Ajacieden netjes gedragen.
Tuurlijk wordt er wel eens wat gedaan door Ajacieden, maar voor veel clubs is het "de wedstrijd van het jaar" terwijl voor Ajax het vaak gewoon een van de wedstrijden is.

18 januari 2013 om 15:45

Je hebt werkelijk geen idee waar je over praat. Niet aandurven om Ajax fans te ontvangen. Grapjas. Er zijn maar een paar steden waar men huiverig is om deze supporters te ontvangen en dat is bij een Rotterdam(feyenoord) of Utrecht(fc). Niet zo overdrijven. Het gedrag van de supporters is de laatste jaren ook helemaal niet van dien aard dat gemeenten hier grote problemen mee hebben.

18 januari 2013 om 15:54

Bedoel het uiteraard zoals Markjoe het zegt.

18 januari 2013 om 16:38

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Excuses dan.

Naja de kans is gewoon aanwezig dat de wedstrijd niet eens door kan gaan...
Wat betekent dat dan zou je denken? Nou, bijzonder veel aangezien de kalender van Ajax nogal vol zit...
(wat ook in de tekst staat)

Ideaal is het zeker niet en er zit een niet al te klein risico aan vast.
Argh, klote feesten, sowieso, is het nou echt onmogelijk om een fatsoenlijk stadion/veld te vinden???

18 januari 2013 om 15:46

Argh, klote feesten?

De organisatie van Hard Bass treft hier geen blaam hoor? Vitesse huurt het stadion Gelredome nu eenmaal, en dan weet je als club zijnde de mogelijke consequenties die gebonden zijn aan zo'n multifunctioneel stadion.

23 januari 2013 om 10:51

Er is een vrij makkelijke oplossing. Laten we het competitieduel van komende zondag dubbele lading geven. Wie deze wint gaat ook door in de beker. Bij gelijkspel wordt er speciaal voor de beker een verlening gespeeld. Niks dubbele agenda's en oververmoeide spelers.

Schande, Vitesse is verantwoordelijk daarom had de Knvb het duel moeten omzetten naar een thuisduel voor Ajax in de Arena, of een duel in de Arena met evenveel supporters

18 januari 2013 om 15:44

Tsja, mag niet volgens de regeltjes van de knvb. Iets met thuisvoordeel enzo.

Waarom is Vitesse verantwoordelijk? Het is helemaal niet duidelijk geworden of Vitesse dat niet goed aan de knvb heeft doorgegeven, of dat knvb niet goed gekeken heeft naar de beschikbare data van de club of dat Gelredome deze datum heeft vrijgegeven terwijl zij hadden moeten weten dat er meer tijd nodig was voor de opbouw van het evenement.

Leuk trucje van Vitesse dus om op deze manier de wedstrijd alsnog in eigen stadion te kunnen afwerken als die in Emmen afgelast word.
Neem aan dat de verantwoordelijkheid dan volledig bij Vitesse ligt.

18 januari 2013 om 15:45

Zie #34

Haha eerst was het gras te hoog en nu geen veldverwarming. Nu is het aan de ajacieden om terug te krabbelen over de miningen van onze trainer dick over dat hij veel zeurt. Niet janken Frank je zal wel teleurgesteld zijn dat je nu toch wel moet spelen voor de beker. Stiekem had je gehoopt dat vitesse geen stadion zou vinden.

18 januari 2013 om 15:28

Dit is toch geen zeuren? Daarnaast als je af en toe een opmerking maakt over de gebreken van iets, wat ook nog terecht is, is dat nog geen zeuren. Geen enkele voetballer vindt het fijn om op een bevroren veld te voetballen, iets wat ook niet eens verantwoordelijk is.

18 januari 2013 om 15:34

Wat ben jij voor Ajax hatertje. Heb al meerdere reacties van je gelezen vandaag over Ajax. FDB baalt er gewoon van dat het in de winter op zo'n hard veld moet voetballen, net als Vitesse dat zou doen. Eigenlijk hoopt Frank dat het alsnog in de Gelredome gespeeld gaat worden. Veel betere omstandigheden. Let jij nou maar op je eigen koopclubje.

18 januari 2013 om 15:44

Het gaat mij niet perse over ajax hoor. Ik vind het natuurlijk vervelend voor ajax om op zo'n veld te spelen maar vitesse kan natuurlijk ook niks anders en daar moet de Boer begrip voor hebben. Vitesse moet trouwens ook op hetzelfde veld spelen. Waar mij het omgaat is dat als advocaat zoiets gezegd hadden veel mensen ( en vooral voor ajacieden) vinden dat hij teveel zeurt. En een reactie die jij weer hebt over koopclub vind ik een beetje misplaats. Kijken jullie nou maar dat jullie spelers die jullie op z'n 17e halen niet als jeugdspelers aanzien.

18 januari 2013 om 15:48

Wie de bal kaatst beste Psvmark...wat doe jij nu dan? Frank zegt het, jij valt erover. Als Dick het zegt, vallen ongetwijfeld de ajacieden er ook over. De opmerking over koopclub is misplaatst inderdaad, maar als we toch open deuren intrappen. Lukoki, Denswil, Veltman, Blind, Enoh, Vermeer, van Rhijn...jeugdspelers???? De andere aankopen zijn inderdaad jong, maar goedkoop! Dat heet slim investeren.

18 januari 2013 om 16:05

Het gaat niet per se over Ajax? Waar gaat het dan over? Jij praat over de Boer en Ajacieden.
Opzich kan Vitesse er niet veel aan doen, het stadion is niet van hun, maar ze krijgen ook de mogelijkheid om de wedstrijd in Breda, Tilburg of Kerkrade te spelen. Waarom kies je dan toch voor Emmen? Waar het veld bevroren zal zijn en, waarschijnlijk hoopt Vitesse daarop, zal de wedstrijd afgelast worden zodat Vitesse de wedstrijd later toch in eigen stadion kan spelen.

"vitesse moet trouwens ook op hetzelfde veld spelen."
Dat klopt, echter is het Ajax dat het spel zal gaan maken, Ajax wilt combinatie voetbal spelen en waarschijnlijk zal Vitesse achterover leunen en hopen op een counter of een dode spel situatie. In dat geval is dus Vitesse in haar voordeel omdat zij Ajax het spel zal laten maken en dat is dus onmogelijk op zo'n veld.

18 januari 2013 om 15:42

A) het wordt hem gevraagt,
B) het is niet zeuren
C) advocaat zou ook deze antwoord hebben gegeven, ivm dat met zon veld, de spelers zich kunnen blesseren.
Dus Psv-mark, even nadenken en lezen voor je een reactie geeft.

18 januari 2013 om 15:46

Maar toen advocaat het had over het veld van AIK in zweden toen het een zandbak was en er ook ijs op lag toen zeiden hier veel ajacieden dat hij niet moest zeuren en dat de tegenstander er ook mee te maken heeft. Nu draaien alle ajacieden weer 180 graden.

18 januari 2013 om 15:49

Dat heb ik dus gemist, maar als het advocaat is gevraagt vindt ik het terecht, nu is het frank gevraagt en hij geeft antwoord.

18 januari 2013 om 15:56

Tuurlijk en het is vervelend dat ajax en vitesse op zo'n veld moeten spelen maar natuurlijk doet vitesse dit omdat ze niks anders konden vinden. Ze wilde in Enschede, Kerkrade, Tilburg maar dat lieten of de clubs of de gemeentes niet toe. Ook vindt ik dat als er straks niet gevoetbald kan worden in Emmen dat daar niet vitesse op aangekeken kan worden. Had de Knvb maar toestemming moeten geven het in de Arena te spelen.

19 januari 2013 om 07:18

Dat is dus weer niet waar, ze konden ook bij roda terecht en nog twee andere clubben, met verwarmde velden.

23 januari 2013 om 11:03

Alle Ajacieden ja? Psv-mark het is frapant dat jij durft te beweren te weten wat Alle! Ajacieden als reactie hebben gehad op het eerdere moment met Psv. Hou die uitspraken eens voor jezelf en richt ze op de groep personen van wie je weet dat dit het geval is. Kap er eens mee om iedereen over één kam te scheren.

23 januari 2013 om 16:29

clubben ?? dat deden we vroeger in clubs... soort housies maar dan anders...

En roda gek, das nog verder dan Emmen (denk ik)

Ben verschillende malen op evv naar kerkrade geweest en dat doe je niet voor de lol .... zeker niet in de winter kerel.... nieuwe stadion overigens nog nooit gezien...

kaalheide, bevroren mayo op de frikandellen, in de rust gratis snert, dat soort taferelen

18 januari 2013 om 17:09

@psv-mark

Steek je arm eens uit het raam. voel je het, het vriest. Op een bevroren veld mag niet gespeeld worden, dan wordt het veld afgekeurd door de scheidsrechter. Snap je nu de commotie?

Ajax zal zich dus meoten voorbereiden op het duel met Emmen, moeten afreizen en vervolgens maar afwachten of er uberhaupt gespeeld gaat worden. Als het veld dan afgekeurd wordt, wat dan?

Misschien heeft Vitesse daarom bewust ook wel voor deze locatie gekozen en niet voor Breda of Kerkrade. Bij Ado is het gras te lang, bij FC Utrecht moeten ze altijd zo vroeg voetballen, er is altijd wel wat waarover de Ajacieden van te voren wat te klagen hebben. En nu straks een hard veld waarop het niet heerlijk voetballen zal zijn. Toch gek een absolute toptennisser zoals Federer of Nadal hoor je nooit dat de wind teveel of teweinig was, of het gras in Wimbledon op sommige stukken wat meer versleten is of het gravel iets te fijn of te grof. Nee zij presteren gewoon. Laat Ajax dat ook gaan doen met hun kwaliteiten, onder welke omstandigheden dan ook.

18 januari 2013 om 15:31

Om je voetbalgelijk te halen vergelijk je het met tennissers.

Dan ben je echt uitgeserveerd hoor.

18 januari 2013 om 15:37

Zeur niet hij slaat de spijker op zijn kop, dat eeuwige gezeur vd boer over allerlei randzajen.

18 januari 2013 om 15:54

Nee gelukkig klagen jouw vriendjes munsterman en mclaren nooit.....

18 januari 2013 om 15:55

Zozo fctde 81e, Ik dacht dat jullie altijd zo "trots" waren?
En dan ineens zo hard schreeuwend uit de hoek komen, nou nou.

Als dat "randzaakje" waar jij over rept ervoor zorgt dat die wedstrijd wegens keihard veld niet door kan gaan is het gelijk hop exit-vitesse.

En oja...tennis speel je in tegenstelling tot voetbal nooit op een zachte ondergrond he? Die ondergrond is altijd goed hard namelijk, zelfs als het gras is. Anders stuitert dat balletje voor geen millimeter.

Zo leer je nog eens wat.

18 januari 2013 om 19:10

Hahaha een bevroren veld een randzaak? Wat is dit voor achterlijke opmerking?

23 januari 2013 om 10:58

Dan had jouw cluppie toch zijn stadion beschikbaar kunnen stellen?

Ow nee ze waren bang voor de grasmat, dus je reactie slaat nergens op!

23 januari 2013 om 11:27

Dat hebben ze gedaan slimme, maar dat mocht niet van de knvb.
Dus welke reactie slaat nou precies nergens op? Ken de feiten voordat je iets gaat roepen.

18 januari 2013 om 15:46

Het gaat er dan ook niet zozeer om of het veld voor de spelers op de juiste temperatuur is, maar als het huidige weer doorzet je maar zo kans hebt dat de wedstrijd afgelast moet worden. Daar heeft niemand baat bij.

18 januari 2013 om 15:46

Heb je het veld van NAC voor de winterstop gezien? Bij ado teveel gras, bij NAC was er amper gras...

Nja, het is wat het is...

18 januari 2013 om 15:48

Waarschijnlijk heb je zelf nooit gevoetbald andersczou je niet zo een domme uitspraak doen.
In de winter bevriest de grond en als je er dan op speelt is er een veel grotere kans op blessures.
Dat is waarom frank daarvan baalt.

Daarnaast kiest vitesse voor het slechtste veld zordat het hopelijk wordt uitgesteld en ze alsnog thuis mogen spelen....

Trouwens, tennis wordt bij slecht weer uittesteld dus je vergelijking gsat niet op.

Ennu niet meer van die rare dingen roepen he?

18 januari 2013 om 17:12

@mljmlj

Als je nou eerst eens de moeite nam het stuk te lezen dan begrijp je het probleem wellicht?

Het gaat er niet om dat het veld niet lekker speelt, op een bevroren veld mag je niet spelen. Dan keurt de scheidsrechter het veld af en gaat de wedstrijd niet door.

Ajax zit er niet op te wachten, geizen het volle programma met o.a. de EL duels, om alsnog ergens later een gaatje in de agenda te zoeken om de wedstrijd in te halen.

Zeikerds, al speel je op een boerenknollenveld, de thuisploeg bepaald. Straks worden ze uitgeschakeld en dan beginnen ze weer: ''ja, maar het veld..''.

18 januari 2013 om 15:33

Dus jij wil op een bevroren veld voetballen dan kun nog aardig gebleseerd raken als of je daar op zit te wachten. Vitesse is gewoon dom bezig Knvb heeft aangeven dat het veld goed moet zijn dus

18 januari 2013 om 15:33

Als dat veld in emmen zodadelijk zo hard is als een stuk asfalt gaat het niet eens door, dan is het sowieso doei Vitesse, zonder te spelen. Vind ik ook goed hoor.

18 januari 2013 om 15:49

Ruff,

Dat is alleen als Vitesse er aantoonbaar niet alles aan heeft gedaan om het door te laten gaan. Amper te bewijzen dus...

18 januari 2013 om 15:59

Als er na mogelijke afgelasting geen andere datum te vinden is dan heeft Vitesse dus wel een probleem.

19 januari 2013 om 09:01

Natuurlijk niet. Dat is het probleem van de knvb; zij moeten ruimte vrijlaten in het schema om in te halen. Leuk geprobeerd verder.

18 januari 2013 om 15:35

Nee Shakthar het gaat erom dat het afgelast kan worden, we spelen graag.

18 januari 2013 om 15:35

de thuisploeg bepaald? de thuisploeg heeft een vast eredivisiewaardig stadion waar in gespeeld had kunnen worden, maar door de fantastische planning komt Vitesse er heel laat achter dat het niet door kan gaan.

In mijn ogen moet er dan een stadion geregeld worden wat ook eredivisiewaardig is. Anders kunnen we het veld van de plaatselijke amateurclub ook wel uitkiezen..

18 januari 2013 om 16:43

Ik weet niet maar volgens mij is bij een voetbalwedstrijd, het veld het belangrijkste wat er is. En als dat niet in orde is, hoe wil ie dan professionals erop laten spelen?

18 januari 2013 om 17:15

Geen zeikerd, op een bevroren veld mag niet gespeeld worden. De scheidsrechter keurt het duel dan af. Het gaat dus niet om "ja maar het veld" maar om "helaas kan er vanavond niet gespeeld worden" en Ajax krijgt dan ineens een inhaalduel in haar drukke schema (ja, Ajax speelt ook nog El).

Begrijp je het probleem? Niet het veld geeft de Boer angst, de Boer is bang dat de wedstrijd afgelast wordt en daarmee een probleem in de speelkalender van Ajax wordt veroorzaakt.

@nevsnl

Lees jij het bericht wel? Of gewoon de titel...

Groot gelijk zo kunnen er zware blesures komen als het veld te hardt is. Knvb moet Vitesse gewoon aanpaken ze hebben duidelijk niet naar de Knvb geluisterd dat het veld ook goed moest zijn snap ook niet dat Vitesse hier op wil voetballen

18 januari 2013 om 15:50

Alsof andere clubs dat probleem niet hebben.

Wat als Emmen zelf zover was gekomen of willekeurig elke andere club zonder veldverwarming of met een niet (goed) functionerendee veldverwarming?

@vdvaart

Had je er ook zo over gedacht als het bij Ajaks zo zou gebeuren? Vitesse heeft gewoon dezelfde problemen als Ajaks, denk je dat Vitesse dat graag heeft in zo'n stadion.. Denk het ook niet hè, maar er is geen andere oplossing!

Frank moet ook niet zo zeuren, jullie willen de beker, dan zul van iedereen moeten kunnen winnen ook op zo'n veld!

18 januari 2013 om 15:41

Frank zegt niks verkeerds. Vitesse baalt er ongetwijfeld ook van. Het liefst willen beide ploegen in de Gelredome spelen. En noem Ajax gewoon Ajax aub.

18 januari 2013 om 15:46

Vitesse heeft geen keuzes dus is het of in dit stadion of uitschakeling. Jammer dat het in zo een klein stadion word gespeeld het is toch wel een lekkere potje. Op zulke momententen is dit echt een mickeymouse competitie. Ik denk dat de vitesse supporters dat sfeerloze gelderdome spuugzat is ze lijden toch gezichtsverlies door al deze gedoe.

18 januari 2013 om 15:50

Er komt toch geen hoop man uit Arnhem mee, nu maar afwachten hoe ze het met Ajax fans willen doen, die uitvak van Emmen is veel kleinere, denk Ajax zelf een korte zijde krijgt en dat ze achter doel komen te zitten.

18 januari 2013 om 15:53

Je denkt te vroeg denk ik.

Sfeer wordt gemaakt door supporters, het stadion an sich is slechts een factor.

18 januari 2013 om 15:46

nacfan1912, zeker moet vitesse hierop ook spelen, maar zij hebben dit veld uitgekozen en er zal ook wel een achtergelegen gedachte bijzitten. Stel dat vitesse er uit geknikkerd wordt, maar ajax hebben een paar spelers gebleseerd, makkelijk dan in de competitie.
Daar al eens over nagedacht.

in ieder geval genoeg ruimte voor ajax fans, uit arnhem komt toch niemand kijken.

hebben ze trouwens al bij de directie van de arena aangeklopt misschien willen zij wel hun stadion uitlenen

18 januari 2013 om 15:54

Lolbroek aan vandaag? Grappig man.

In de Arena mag niet overigens.

18 januari 2013 om 16:09

Een aantal jaren geleden ging ik voor het eerst naar een uitwedstrijd.
Vitesse - Feyenoord opening van het seizoen, wat ik spijtig vond is dat nog niet eens het halve stadion gevuld was. Dan komt er oké toen misschien niet zo goed presterend als op het moment het grote Feyenoord op bezoek notabene opening van het seizoen. Begreep dat niet echt eigenlijk. Het is jammer voor de club maar het mooiste van het voetbal is de sfeer in een stadion.

Daar zou wellicht iedereen bij gebaat zijn behalve de selectie van Vitesse.

18 januari 2013 om 16:33

Jij relateert de bezoekersaantallen van Vitesse aan de club die op bezoek komt.

Door alle veiligheidsmaatregelen die rondom de wedstrijden tegen Feyenoord gelden is kunnen mensen niet zomaar een kaartje kopen. Tel daarbij op dat Vitesse net tien gruwelijk slechte jaren achter de rug heeft na eenzelfde periode van suptopper zijn en dan zit je inderdaad in een half leeg stadion. Iets met verwachtingspatroon enzo...

frankie en ajax durven niet zijn gewend in die hal met schuifdak te spelen
de zaalvoetballers
en knvb is ook schuld denkt alleen aan geld van tvuitzendingen daarom zo stug met datum

18 januari 2013 om 15:51

Die stadion die jij nu opnoemt, is een van de mooiste stadion van Nederland, na de kuip.

18 januari 2013 om 16:06

@miranda1970

Dat zal wel meevallen, anders zouden ze wel blij zijn met een hard veld...

En wat betreft de Knvb: Ik vind wel dat ze Vitesse wat meer hadden mogen helpen bij het vinden van een locatie, maar de reden waarom ze zo stug zijn met de datum heeft toch echt met het programma van Ajax te maken. Het is gewoon een feit dat er niet/nauwelijks ruimte is in het programma, dus vandaar dat de knvb ook weinig behoefte heeft aan het verschuiven van deze wedstrijd, en dus ook Vitesse alvast heeft gewaarschuwd om te zorgen voor een goed veld.

Ik zeg in Apeldoorn spelen!!!!!!bij Agovv hebben ze nog een veld liggen wat nu toch niet meer wordt gebruikt.......en ze hebben Veldverwarming ;-), Vitesse en Agovv hadden toch een samenwerkingsverband?zou wel grappig wezen..haha

18 januari 2013 om 15:55

Jammer alleen dat de hoofdtribune afgekeurd is. Kan er helemaal geen hond komen kijken.
Hoewel ik betwijfel of er veel naar Emmen zullen afreizen.

jeujjj ik woon in Emmen!! jammer dat de wedstrijd waarschijnlijk toch niet door gaat.

Leg je er een groot zeil overheen, kan er geen sneeuw op komen.

Het is gewoon verschrikkelijk kansloos dat deze wedstrijd in Emmen wordt gespeeld. De Knvb had gewoon beter moeten communiceren met Vitesse. Vitesse moet nu gewoon uit het bekertoernooi genomen worden. Of ze moeten de wedstrijd op een ander tijdstip op een andere dag spelen. Maar dit zal ook niet kunnen aangezien Ajax een overvol programma heeft met oa. de EL. Ajax is gewoon de dupe van dit slechte handelen van de Knvb en Vitesse.

18 januari 2013 om 16:34

De knvb moet beter communiceren met Vitesse, maar Vitesse moet ook uit het bekertoernooi worden genomen. Volg je het zelf nog of niet?

18 januari 2013 om 17:20

Ik volg het zelf idd nog wel. Maar de Knvb 'had' geeft verleden tijd aan. Vitesse moet 'nu' geeft tegenwoordige tijd aan. Vitesse is mede verantwoordelijk voor dit probleem, en aangezien het om een bekerduel gaat is het niet meer dan logisch dat Vitesse er gewoon uit genomen moet worden. Ajax is nu de dupe van dit hele gebeuren. Moet Vitesse maar gewoon zorgen dat ze het Gelredome in eigendom krijgen.

19 januari 2013 om 08:51

Jaja, dus eerst eerst impliceer je dat de knvb het anders had moeten aanpakken en dus moet Vitesse nu uit het bekertoernooi worden genomen. Nee, nu is het een stuk duidelijker.

Maar wel bedankt voor de uitleg over tegenwoordige en verleden tijd. Ik ben blij dat iemand me dat nu eindelijk een keer uit de doeken heeft gedaan!

18 januari 2013 om 16:44

Je zegt het zelf al Knvb moet beter communiceren met Vitesse. En vervolgens ik snap niet waarom iedereen vind dat Vitesse eruit genomen moet worden. Iedereen doet moeilijk volgens mij behalve Vitesse. Maar volgens jou moet Vitesse er alleen uit omdat Ajax erna zon druk progamma heeft wat een onzin zeg. Stel je voor ze hadden wel tegen Emmen zelf gespeeld of wat dan ook dan had Emmen bij afgelasting er maar uitgetrokken moeten worden omdat Ajax een druk programma heeft

18 januari 2013 om 17:43

@ecktsjaak026

Je begrijpt het niet. Op 26/27 februari is er alweer de halve finale Knvb, op 6/2 is de interland Nederland-italie en op 14/2 is het Ajax - Steau voor de EL en op 21/2 de return.

Elk weekend is er gewoon competitie voetbal. Wanneer kan de kwartfinale Knvb beker dan gespeeld worden?

Omdat pas in een heel laat stadium duidelijk werd dat Vitesse niet over haar (overdekte) stadion kon beschikken, is niets op tijd aangepast om deze problemen te voorkomen. Nu7 kiest Vitesse voor een veld zonder verwarming en dat tijdens een vorstperiode.

19 januari 2013 om 08:53

Daar kiest Vitesse niet bewust voor. Althans, veel andere keuzes waren er niet; Twente wilde niet, NAC en Willemii wel, maar daar twijfelde de veiligheidsdriehoek en dus duurde het te land. Emmen was geen probleem, dus dan naar Emmen!

Vitesse heeft hier ook last van. Jammer dat het niet in hun eigen stadion kan of in een ander. hoop nog op een ander stadion

Competitieduel naar zaterdag en bekerduel naar dinsdag. Zo makkelijk zou het geweest zijn. Jammer dat de Knvb zo moeilijk doet en daarom ook een goede actie van Vitesse om het Emmen stadion uit te kiezen.

18 januari 2013 om 16:29

doet de knvb moeilijk of de partij die de uitzendrechten heeft gekocht?
Die partij (of het nu rtl, sbs of eredivisielive is) heeft meer in de melk te brokkelen dan velen denken

18 januari 2013 om 17:48

@joeyc

Competitie duels zijn niet zo makkelijk te verplaatsen in verband met de organisatie. Om het duel Ajax-feyenoord een dag te vervroegen, mag duidelijk zijn dat dat erg lastig gaat. Allle politie inzet, stewards etcetera zijn allang ingepland voor de zondag.

En waarom je het een goede actie vind van Vitesse? Reeds op 11 juni 2012 stond de kwartfinale Knvb ingepland op de speelkalender.

@villian

Als de wedstrijd niet gespeeld kan worden, dan kan deze pas ingehaald worden eind februari. Dan stond de halve finale al gepland en die zal dan moeten verschuiven naar achteren in de kalender. Je krijgt dat een hele keten van verschuivingen want wellicht overleeft Ajax de EL roden wel en dan moeten ze wederom in maart tweemaal aan de bak. En op 22/3 en 26/3 is er wederom interlandvoetbal.

De speelkalender is nou eenmaal stampvol.

Voor de laatste keer! Ja, Willem II en NAC hebben hun stadion aangeboden, alleen de gemeente was/is daar nog niet akkoord. Vitesse kon daar helaas niet op wachten omdat het dan te kort dag werd als ie het zouden afwijzen aangezien de Knvb een deadline had gegeven. Ze wilde het voor maandag weten. Emmen ging akkoord maar wilde, wat logisch is wel duidelijkheid. Zou jij gaan gokken als je zekerheid kan hebben en deze situatie?

De Boer klaagt niet vaak, maar hier heeft ie een punt.
We hebben al zo'n druk programma, en de aanvangstijden bij uit-wedstrijden zijn al vaak om 12:30, komt dit er ook nog bij?

Waarom kunnen ze niet in de Arena of De Kuip spelen?

18 januari 2013 om 16:49

Ik zie jou echt bij elk topic alleen maar onzin uit slaan en hier begin je al weer. Komt dit er ook nog bij het is wat zeg ik denk dat Vitesse op zijn minst evenveel last van het veld zal hebben als Ajax. En daarbij het thuisvoordeel wat we hadden is ook nog weg dus waar Ajax om zeikt is me helemaal een raadsel. En je hebt al zon druk programma het is wat zeg wees blij dat jullie vaak kunnen spelen. En pfoe pfoe het is wat dat je om 12.30 moet spelen dat gezeik van Ajax en hun supporters om dat 12.30 steeds het is de enige club die erover loopt te zeiken.

Waarom ze in de Arena niet kunnen spelen is omdat dat niet mag. En je vraagt je serieus af als Ajax supporter waarom ze niet in de Kuip mogen spelen???

18 januari 2013 om 16:55

Ohja, ik heb als Ajax supporter plichten en ik hoor alles over mn club te weten tot op de millimeter, met jou als mijn grote voorbeeld.
Waar Ajax om zeikt is de planning die Vitesse met het beker duel en jet concert niet kon plannen. Een profclub hoort niet zulke fouten te maken, anders krijg je dit gezeik. Noodgevallen zijn noodgevallen. Als je moest kiezen tussen de Kuip en Emmen moet je niet bij mij wezen als de Knvb het eerste kiest.

18 januari 2013 om 18:06

Als we het dan toch over slecht plannen gaan hebben. Geen ruimte overhouden om in te halen in je planning is ook niet echt handig vd Knvb

Frank moet eens op houden om over de qualiteit van het veld te zanikken en gaan voetballen bij ADO was het ook al niet goed, terwijl daar gewoon een goede grasmat lag. Dat er geen veld verwarming is mag niet uitmaken.

18 januari 2013 om 16:50

Dan heb jij dat veld tijdens de wedstrijd niet gezien. Sorry hoor, maar Frank de Boer klaagt vrijwel nooit. En als hij al klaagt, is het met gegronde redenen, net zoals nu.

Prima als iemand er tegen in wil gaan, maar wees dan niet zo stom om dat veld van Ado - Ajax een goede grasmat te noemen. Je kon nog beter in de varkensstal gaan ballen..

18 januari 2013 om 16:57

Toch leuk dat Ajax supporters nu velden gaan afstaan kraken terwijl wij ook weleens op een veld in de Arena gespeeld hebben waar je de varkens nog van af zou willen halen. Frankie moet niet zo klagen over het veld want beide teams hebben er last van. Dit is ook weer zo iets denk dat het spel van Vitesse er minimaal net zoveel last van heeft. We zijn ons thuisvoordeel kwijt dus wat is zijn probleem nou precies

18 januari 2013 om 19:13

Nouja het spel van Vitesse is makkelijk uit te leggen: Alles naar Bony, nniet proberen te voetballen. Nu is Bony er niet, dus zullen ze idd wel balen.

Je kan naar Kerkrade, je kan naar Tilburg, je kan naar Breda.. Maar die verschrikkelijke vereniging in Arnhem kiest voor het veld van Emmen. Hebben ze uberhaupt wel verstand van voetbal daar? Je wil toch op het beste veld spelen? Onder de beste omstandigheden en een plek waar de meeste Vitesse en bijbehorende Ajax supporters kunnen kijken.

En dat wil een topclub worden.. laat me niet lachen.

18 januari 2013 om 16:52

Ach doe nou even niet zo triest man. Als er geen andere opties zijn zul je toch wat moeten. Je doet nou net als of ze overal terecht konden. Zoals al eerder aangegeven door jullie supporters willen heel veel steden deze wedstrijd gewoon niet. Kunnen de clubs wel willen maar ze dan wachten moeten op een toezegging. Daar heeft Vitesse toch geen tijd voor dan worden ze eruit gegooid dus ze moesten wel of denk je dat dit goed voor Vitesse is wat een onzin. Misschien zouden de supportertjes van jullie zich eens wat beter moeten gaan gedragen als je toch met je vinger wilt wijzen. Wij zijn overal welkom behalve Nijmegen jullie bijna nergens daar weleens aangedacht?

18 januari 2013 om 16:56

Wij bijna nergens? Ik weet zeker dat Ajax met meer alternatieven dan Vitesse zou komen! Geen andere opties? Lees de tekst eens terug man! NAC Breda, Willem II Tilburg en Roda JC Kerkrade wouden het al. Typ gewoon even op Google de situatie in en je ziet dat de gemeentes er geen bezwaar op hadden! Ik check eerst wel wat voor ik iets post Daarnaast is het ook gewoon diep triest dat Vitesse niks beters kan regelen dan, met alle respect, FC Emmen. Dan kan je net zo goed op de Toekomst voetballen!

En nu kan je wel zeggen dat wij bijna nergens welkom zijn, maar dat krijg je nou eenmaal als je de grootste club van NL bent. Daarnaast is het reuze onzin wat je zegt, aangezien het op het moment alleen voor de Klassiekers geldt (dus ook voor Feyenoord) en voor Ado (en dat lag hoofdzakelijk aan die Hagenezen). Utrecht heeft ons zelfs toegelaten en de eigen supporters gestraft door ze niet naar Amsterdam te laten gaan.

Daar wel eens aan gedacht? Niet zoveel onzin typen jochie.

18 januari 2013 om 17:02

Je slaat volkomen de plank mis. Op het moment dat die clubs hun stadion aan boden was het alles behalve zeker. Emmen was de enige die 100% toestemming kon geven dus wat dat betreft was het logisch dat er voor Emmen gekozen werd. Ja je checkt wel iets voor dat je het post waarom zouden ze bij Vitesse voor Emmen anders gaan. Om Ajax dwars te gaan zitten kom toch op man Emmen was de enige met toezegging en dus moest er snel gehandeld worden. Maar prima blijf er maar op haten.

Dat krijg je nou niet eenmaal als je de grootste club van NL bent. Dat krijg je als je gewoon een hele groep heb die zich keer op keer blijft misdragen. Zoals niet alleen Ajax die heeft maar nog meer clubs. Maar in plaats van alleen maar naar andere te wijzen mag je ook wel wat zeggen dat jou club wat fout doet. Want zoals ik lees ligt het aan iedereen behalve Ajax.

18 januari 2013 om 18:14

Je hoort Vitesse als enige niet zeuren En dat terwijl wij er net zo min wat aan kunnen doen dan de rest! Gelredome heeft een fout gemaakt, Knvb doet moeilijk om vrij weinig *speel een week eerder of ruil de wedstrijd om, beide als alternatief gegeven door Vitesse*

Natuurlijk baalt iedereen, maar je had ook Emmen kunnen loten of noem een andere club zonder veldverwarming. Dan had er hier geen gezeik geweest en was de kans op aflassing net zo groot!

Dus niet alleen de planning van Gelredome is beroerd, ook die van de Knvb. Geen rekening houden met dat een wedstrijd afgelast kan worden is niet bepaald handig te noemen.

18 januari 2013 om 16:57

dat de clubs aanboden om te helpen, wil niet zeggen dat de gemeentes er blij mee zijn. Weet je wat het organisatorisch en financieel vraagt, het ontvangen van 2 partijen voetbalsupporters?

23 januari 2013 om 11:11

Dat lijkt me het probleem van Vitesse en niet van die gemeenten. Als zo'n gemeente veel kosten moet maken om de veiligheid te garanderen, dan kunnen ze toch afspreken dat alle rekeningen direct doorgestuurd worden naar Arnhem...

Zucht nu begint die ook al te zeiken over een veld. Als of Vitesse daar helemaal geen last van heeft wat een onzin zeg. Denk je echt dat Vitesse dit zou willen of dat dit de beste oplossing is ja leuk ga maar lekker met zijn alle naar ons wijzen. Terwijl echt iedereen fout is behalve wij en nu beginnen ze bij Ajax er ook al om te zeuren. Nou prima ik had zoals ik al eigenlijk bij het begin aangaf lekker gezegd tegen de Knvb hou die wedstrijd lekker. Zucht en schijnbaar zijn we weer lekker allemaal elkaar naar aan het praten want volgens iedereen is het de schuld van Vitesse. Verdiep je er eens in zou ik zeggen

18 januari 2013 om 17:03

Hij zeikt niet over het veld, hij zegt dat op een veld zonder veldverwarming mogelijk niet gespeeld kan worden in de winter. Waarmee je dus die wedstrijd alsnog niet speelt op de datum waarop Vitesse haar eigen stadion niet ter beschikking heeft. Daar gaat het om, en niet om het veld zelf.

18 januari 2013 om 17:53

@ecktsjaak

Inderdaad, verdiep je er eens in.

1) De speelkalender is definitief vastgesteld op 11 juni 2012. Toen waren Alle speeldata bekend. Vitesse had een stadion beschikbaar moeten hebben voor het Knvb toernooi doordeweeks eind januari. Vitesse heeft dat verzuimd, waardoor er nu ineens een probleem ontstaat.

2) De wedstrijd kan niet worden uitgesteld omdat er geen speeldata meer beschikbaar zijn voor de halve finale van eind februari.

3) Vitesse kiest om te spelen in Emmen zonder veldverwarming terwijl we midden in een vorstperiode zitten. Bevroren veld = afgelasting.

Dus ja, het is de schuld van Vitesse.

18 januari 2013 om 18:20

1) Dat heeft Vitesse niet verzuimd, dat heeft Gelredome verzuimd. Of beter gezegd vergeten door te geven. Hard Bass staat al veel langer vast dan deze bekerronde.

2) Dat is de fout van Vitesse? Nee! Je had ook Emmen zelf kunnen loten of een andere club met geen of slechte veldverwaming. Dan was de kans op afgelasting net zo groot en was er ook geen ruimte om in te halen!

3) Vitesse kiest daar gedwongen voor omdat ze voor maandag een stadion moesten hebben voor die datum. Heel leuk dat Willem II, NAC en Roda hun stadion wilde uitlenen. Er zijn ook nog gemeentens die toestemming moeten geven. Dat was alleen in Emmen het geval. Vitesse koos voor zekerheid want als ze maandag geen stadion hadden dan was deze wedstrijd sowieso niet gespeeld.

18 januari 2013 om 19:00

@varnhem
1) de speeldata van eventuele bekerwedstrijden was er eerder dan dat de datum van hardbass bekend gemaakt werd .
22 en 30 is inderdaad de fout van vitesse, ze hadden alternatieven genoeg, denk aan tilburg en kerkrade die het stadion al hadden aangeboden. dus bij een eventuele afgelasting is het inderdaad vitesse zijn fout.
de gemeente kerkrade was ook bereid.

18 januari 2013 om 19:32

@varnhem

1) De regels van de Knvb zijn heel duidelijk, een betaald voetbalclub is zelf verantwoordelijk voor haar stadion. De Knvb geeft de speeldata door, de club moet regelen dat ze kan spelen. Vanaf 11 juni 2012 had Vitesse de tijd om dit te regelen. Dat heeft ze niet gedaan.

2) Jazeker is dat de fout van Vitesse. Ze heeft kennelijk geen goede contractuele afspraken met het Gelderdome gemaakt waardoor ze op bepaalde speeldata kennelijk niet over een stadion beschikt. En nee, de kans een club zonder veldverwarming te loten in de kwart-finale is vrij klein.

19 januari 2013 om 09:40

Limboroy, wees nou eens reeeel: wie gaat er nou vrijwillig naar Kerkrade afreizen als je ook naar Emmen kan?

Zo zie je maar weer, een stadion met allerlei concerten e.d. dat is niks.....

18 januari 2013 om 18:08

De Kuip????

Zeg het dan goed: Geen stadion in eigen beheer hebben, dat is niks.

Ik begrijp niet waarom iedere niet-ajacied over de woorden van Frank valt. Hij zegt alleen dat het nadelig is i. v. m. blessures, waar ook Vitesse mee te maken krijgt, en dat door de ontbrekende veldverwarming het duel mogelijk niet eens gespeeld zal worden.

Wat een jankerd, die Frank...

18 januari 2013 om 18:23

En wat had Frankie gezegd als ie tegen Emmen zelf geloot had, of een andere club zonder veldverwarming? (dat was toen de knvb deze speelrondes zo dicht op elkaar zette namelijk gewoon mogelijk)

18 januari 2013 om 19:20

@ Varnhem

Als..... Daar heb je het al.

Dat is op dit moment niet zo. Of het nou komt door slechte communicatie van de kant van Vitesse of dat het komt doordat de Knvb te star is om de datum aan te passen, is mij om het even.

Het gaat erom dat Ajax de dupe wordt van amateurisme van een BVO en een overkoepelend orgaan en naar mijn mening hier terecht wat van mag zeggen.

En dan wordt de wedstrjid afgelast ivm winterweer of onbespeelbaar veld. Speelt vitesse alsnog thuis in het gelredome.
Wat als er 1 wedstrijd wordt afgelast, gaat de andere dan nog door?
Ik snap niet dat de wedstrijd niet 1 dag naar voren geschoven kan worden.
De 29e kunnen er wel 2 wedstrijden gespeeld worden en de 30 en de 31e, maar 1 op een avond.
Commercieel belang zal wel de doorslag geven.

18 januari 2013 om 19:02

nee hoor bij afgelasting is er geen ruimte meer voor een andere speeldata gezien het volle programma, en wordt vitesse uit het toernooi gehaald..

18 januari 2013 om 19:26

Bedankt voor het antwoord.

19 januari 2013 om 09:41

Hahaha, wat een onzin kaam je uit Limboroy.
De knvb haalt een van haar eigen leden uit het toernooi omdat er door overmacht niet gespeeld kan worden? Zie je het gebeuren?

Dus als er willekeurig welke andere bekerwedstrijd in deze ronde wordt afgelast, is de thuisspelende ploeg de sjaak? Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

19 januari 2013 om 16:27

@nevare, vitesse heeft zijn zaakjes niet op orde omtrent het spelen in het gelredome, er moet dus al uitgeweken worden naar een ander veld..
dus vitesse is verantwoordelijk voor of het veld waar de bekerwedstrijd op gespeeld wordt speelklaar is.. is dit niet het geval is er nl geen ruimte meer om een datum te prikken voor de wedstrijd als deze afgelast wordt.
lijkt me dus vrij simpel dus

Wat een gezeik allemaal om niks nu. Crap Knvb, had gewoon die wedstrijd in Amsterdam laten spelen. Beide partijen hadden daar wel oren naar.

Whahaha dit gaat nog lachen worden, als de wedstrijd wordt afgelast i.v.m het weer.
Daar kan vitesse toch niks aan doen aan het slechte weer. Volgende gaat gebeuren er gaat op een andere datum gebalt worden, nu blijk ajax een vol programma te hebben. Tja dan moet ajax maar uitgesloten worden omdat ze niet kunnen ballen. Of ze moeten jong-ajax sturen dat kan ook.

Door 2 duels om te zetten had er geen probleem geweest, Knvb had er best rekening mee hebben kunnen houden. Teveel macht van de media, drom zal de wedstrijd ook altijd doorgaan, al is het min 30 en is het veld een betonplaat ende tribunes levensgevaarlijk.

Treedt hier maar mee aan. Enoh weer een beetje wedstrijdfit spelen en volledig op de competitie en Europa league richten.

Cilissen
Ligeon
Veltman
Denswil
Dijks
Enoh
Boccara
Andersen
Sana
Hoessen
Andersen
23 januari 2013 om 10:41

Wel leuk dat je Andersen zijn broer ook een plekje gunt in je opstelling

Ik hoop dat de wedstrijd door gaat krijgen we weer mooi voetbal hier in emmen, het lijkt wel alsof iedereen emmen haat ofzo .

Ajax kan schijnbaar in de toekomst kijken? Of praten ze nu voor hun beurt? Of gaan ze op de stoel van de Knvb zitten? Ik weet het ook niet. Het enige wat ik weet is dat het gezeur is om niks. Vitesse kan wegens omstandigheden niet spelen in haar eigen stadion en moet uitwijken naar een ander stadion... Nou, poeh poeh. Het is wat! Ajax gaat er blijkbaar al vanuit dat de wedstrijd wordt afgelast. Dat zou natuurlijk kunnen, maar waarom wacht je niet gewoon tot de veldkeuring? Misschien dat Frank de Boer ooit eens aan de slag wil bij het Knmi?

Ooit ging voetbal om voetbal... Dat is lang geleden.

Wat mij betreft mogen ze wel in het Afas stadion komen spelen... maar jammer genoeg heb ik het niet voor het zeggen.

Wat een gezeik Vitesse is de 5de club van Nederland wat begroting betreft en dan zijn ze niet eigen baas over wat er in hun stadion gebeurt.

Het wordt tijd dat ze een nieuwe stadion bouwen aangezien ik persoonlijk de stadion een geschikte locatie vind voor een horror film veel te grauw en donker.

23 januari 2013 om 10:54

Wat een onzin wat je zegt, want wat heeft een begroting er nou mee te maken of je wel of niet eigenaar van je stadion bent?

Ajax heeft een deel van de aandelen van het stadion in handen, maar is niet volledig eigenaar. Feyenoord is ook geen eigenaar, want het klaagt al jaren dat ze te veel huur betalen en PSV probeert al jaren zijn stadion aan de hoogste bieder te verkopen dus die is het stadion ook liever kwijt dan rijk.

Stadions worden gewoon voor meer dingen gebruikt wat natuurlijk niet gek is, want je gaat geen miljoenen betalen voor een nieuw stadion waarin elk jaar maar 17 wedstrijden worden afgewerkt.

23 januari 2013 om 11:11

Op het moment dat je een grotere begroting hebt zal je ook een groter deel van de stadion in bezit hebben maar dat heeft er inderdaad minimaal mee te maken.

Bij Ajax, Psv, Feyenoord zie ik dit soort knulligheden nooit gebeuren de Gelredome is dan ook meer een concert gebouw als een stadion ik geef alleen aan dat ik dit niet vind kunnen dat een wat Nederlands begrippen betreft rijke club nu moet gaan spelen bij een kwalitatief veel minder grote club met minder capaciteit en waarschijnlijk een minder grasmat moet spelen.

Tuurlijk worden Stadions ook voor andere recreatieve activiteiten gebruikt maar bij de Gelredome liggen de verhoudingen toch anders als bij bijvoorbeeld de Arena.

Bij het Afas stadion hebben ze bijvoorbeeld Helden van Amstel live maar niet op een dag dat er een wedstrijd wordt gespeeld dat van cruciaal belang is.

Nogmaals vind ik het gewoon belachelijk dat een club als Vitesse nu gedwongen wordt om te spelen bij een Jupiler league club met alle respect.

De gemeente speelt ook een grote rol dat snap ik wel maar dit vind ik toch wel een handicap van de verhoudingen tussen de club Vitesse en de gemeente.

Ik hoop dan ook dat zoals Villian aangeeft dat de club Vitesse binnenkort voorrang krijgt zoals een volwassen voetbalclub voorrang hoort te krijgen.

23 januari 2013 om 10:54

Ja als het van de gemeente niet mag zal je toch ergens na toe moeten. Ze mogen als het goed is niet eens een eigen stadion bouwen dus. En ik hoor iedereen dan wel klagen maar maar wat moeten we dan. Moeten we ergens een stadion neer kletsen zomaar zonder toestemming van de gemeente en weet ik veel wat denk niet dat dat goed gaat.

En dit is voor zover ik me kan herinneren het eerst dat er echt een probleem is

23 januari 2013 om 10:55

dat is niet heel bijzonder hoor, Feyenoord, Ajax en Psv (?) zijn ook niet de baas wat er allemaal in het stadion gebeurd.
Het enige verschil is dat die clubs veel belangrijker zijn voor de stad en ze daarom een betere contractvoorwaarden met het stadion hebben. De clubs hebben voorrang.

Bij Vitesse komt dat ook nog wel, maar moet arnhem en vitesse elkaar eerst wat steviger omarmen en inzien dat ze waardevol voor elkaar kunnen zijn.

Frankie moet gewoon de 2e leg erin gooien... Geen basisspelers... Ik geef de jeugd trouwens nog wel kans tegen dit Vitesse...

Cillesen
Ligeon
Veltman
Denswil
Dijks
Serero
Boccara
Fischer
Lukoki
Hoesen
Andersen
23 januari 2013 om 11:00

Jij geeft de jeugd nog wel een kans tegen dit Vitesse? Ik kan me nog herinneren dat Ajax het al moeilijk genoeg had tegen Vitesse met de basis 11 (0-2)... Dus het lijkt me vrij sterk dat de jeugd van Ajax dit Vitesse verslaat.

23 januari 2013 om 11:03

Vitesse toen en Vitesse nu is nogal een verschil... Die mannen die ik op het formulier heb gezet kunnen bovendien aardig voetballen...

23 januari 2013 om 11:26

Dat ze 'aardig' kunnen voetballen geloof ik maar al te graag; maar in mijn optiek is het overdreven om te zeggen dat deze spelers Vitesse - wat simpelweg een (sub)topper - is kunnen verslaan.

23 januari 2013 om 11:07

Volgens mij staat jong ajax ergens onderaan in hun eigen competitie, dus dan denk je dat het opgewassen is tegen de nr 5 van de eredivise? De bal is en blijft rond, maar dit is niet denkbaar. Tevens zal Frankie nooit zo'n beslissing nemen dus je voorstel is een beetje uit de lucht gegrepen..

Tsja, ik kan er wel inkomen dat de burgemeester van Emmen dit meldt. Als Vitesse supporters met auto mogen komen krijg je dat er een hele hoop 's avonds nog de stad in gaan waardoor er overlast zou kunnen komen. Daar heeft helemaal niemand zin in, dus heeft de burgemeester van Emmen maar wat voorzorgsmaatregelen genomen

23 januari 2013 om 10:58

denk dat het 's avonds de stad in gaat best wel meevalt. De meeste mensen moeten de volgende dag gewoon werken en moeten ook nog eens rijden.
Banger is de gemeente voor het verzamelen van alle supporters in de stad, voorafgaande aan de wedstrijd.

Ga echt niet in zo'n bus van de SV helemaal naar Emmen toe. Of met de auto/eigen busje of het openbaar vervoer. We spelen een 'thuiswedstrijd' waarbij het niet zo kan zijn dat je zo genaaid word. Helemaal omdat de wedstrijd laat is op de donderdagavond is een buscombi niet normaal.

23 januari 2013 om 11:04

Dan blijf je toch lekker thuis..

Kan de burgemeester goed begrijpen, als iedereen met eigen vervoer komt is er waarschijnlijk meer chaos dan met een bus combi. Vooral na de wedstrijd bespaart dit mogelijke overlsdt in emmen.

23 januari 2013 om 11:56

Waar bemoei jij je mee Bentheman, hou jij jezelf lekker bezig met Alles Heej is Vvv.... of gebeurd er niks in Venlo... grijze muizen.

Overigens wel een heerlijke trap, a la monikkehuize !

En het lijkt me niet meer dan logisch dat Vitesse supporters klagen over een combi tijdens een thuiswedstrijd... dat is toch ook belachelijk. Nu komt er weer geen hond let maar op, de prijs zal ook wel weer 42,50 zijn ofzo....

ze Moeten de combi gratis maken...

23 januari 2013 om 19:17

Regelrechte onzin dat er een buscombi komt.
Het is verdomme een thuiswedstrijd, ze denken toch niet dat iedereen vrijwillig een uur eerder buiten gaat staan bij de bussen, gefouileerd gaat worden bij het ingaan van de bus en ingaan van het stadion alsof je crimineel bent, en ook nog verplicht 90km/h moet rijden naar Emmen.

En daarbij moet je dan waarschijnlijk ook verplicht een extra bedrag betalen voor de busreis en na de wedstrijd wachten tot je het stadion uit mag. Nee dat gaat er bij mij ook niet in.

Ze moeten juist de wedstrijdkaarten goedkoper maken omdat iedereen zo ver moet reizen, laten ze eeens een keer aan de supporters denken

Natuurlijk heeft deze man wederom gelijk net zoals zoveel mensen in deze soap. Maar moet je deze wedstrijd nog wel willen spelen er is zoveel gedoe eromheen. Natuurlijk ik verheug me ook op de wedstrijd maar dit is toch niet leuk zo meer. Er is alleen nog maar gedoe eromheen denk dat zowel bij Ajax als Vitesse dat iedereen er wel een beetje klaar mee is. Nu komen er mogen weer andere problemen of weet ik veel wat het blijft maar doorgaan

Je kan natuurlijk naar Vitesse wijzen, maar dit is gewoon de schuld van de Knvb. Dit hele drama slaat helemaal nergens op, Vitesse wilde de wedstrijd zelf gewoon in de Arena spelen en Ajax had daar ook geen problemen mee. Maar dat mocht weer niet omdat het thuisvoordeel dan werd omgedraaid, dus nu moet iedereen naar Emmen toe om in een klein rotstadion in de vrieskou op een keihard veld eventjes een bekerpotje af te werken. Word vast een mooie wedstrijd.. bah

23 januari 2013 om 11:10

Waarom is dit de schuld van de Knvb? De Knvb is toch niet verantwoordelijk voor de stadions en afspraken tussen clubs en Gemeentes?

Het is altijd ruim van tevoren bekend op welke datums de voorrondes, de kwartfinales, de halve finales en de finales van de bekerwedstrijden gespeelt gaan worden en dan moet nu de schuld bij de Knvb liggen dat Vitesse hun stadion niet beschikbaar hebben?

En met dat thuisvoordeel is natuurlijk ook wel te begrijpen. Want hoeveel clubs willen graag dat Ajax uit de beker wordt geknikkert? Vitesse heeft een thuisvoordeel en daar zullen menig clubs wel heel blij mee zijn. Als de Knvb gaat besluiten om in één keer Ajax een thuisvoordeel te geven, zullen wellicht deze clubs in beklag gaan, want dat zal dan nadelige effecten kunnen krijgen als één van die clubs de volgende ronde bereiken, want dan is de kans groter dat ze Ajax als tegenstander krijgen i.p.v. Vitesse.

23 januari 2013 om 11:19

Wat noem je ruim van te voren?

23 januari 2013 om 11:37

Die clubs gaan dus wel hun beklag doen als Ajax thuis voordeel krijgt maar niet als Ajax door gaat omdat Vitesse geen stadion kon vinden? Beetje kromme redenatie van je hier.

Vitesse gaat gewoon uit van eigen kracht en denkt ook een goeie kans te maken in de Amsterdam Arena en willen daarom best in de Arena spelen als er geen fatsoenlijk alternatief is. Dat de Knvb hier een stokje voor steekt is op zn minst opmerkelijk als beide teams er geen probleem mee hebben.

23 januari 2013 om 11:41

Zo ruim van te voren is het allemaal niet bekend, daarbij weet je niet of je thuis of uit spelende club bent. Daarbij heeft het Stadion Geldredome weinig van doen met het speelschema van Vitesse als ze al contracten hebben liggen. Je kan eventueel nog zeggen dat het Geldredome de schuldige is, maar Vitesse kan hier gewoon weinig aan doen. Het is niet zoals het bij een top club moet zijn, zoveel is waar, maar als je het stadion zelf niet in eigendom hebt en zelfs met een rechtzaak krijg je het niet beschikbaar op een wedstrijd dag.. Ja dan houd het op.

De rest is onzin. Heeft niks met mogelijke winnaars te maken of andere clubs, de Knvb wil het niet doen om te voorkomen dat clubs zich onder druk laten zetten om vaker het thuisvoordeel om te wisselen door de uitspelende club. Bijv. dat Ajax zegt dat ze een speler mogen huren op voorwaarde dat ze thuisvoordeel af staan o.i.d, maar in dit geval is het duidelijk dat beide partijen er weinig aan konden doen en de Arena was de makkelijkste oplossing. Vind het nogal onzinnig!

23 januari 2013 om 12:26

Rudemir,

Ook jij weet toch dat als een club geen geschikte locatie heeft op de dag dat een wedstrijd moet plaats vinden dat deze club gewoon een regelementaire nederlaag krijgt? Dat zijn regels die al bekend waren toen wij nog in onze luiers liepen. Dan kunnen andere clubs wel gaan klagen, maar dat zijn dan gewoon de regels.

En olgens mij heb ik helemaal uitgelegt waarom Vitesse niet in de Arena kan voetballen, maar vervolgens kom jij weer met een reactie dat jij het opmerkelijk vindt.

Hmm volgens mij moeten beide clubs wel akkoord gaan met dit voorstel. Het wordt anders een alles of niets situatie. Wil je geen buscombi regeling? Dan blazen we de boel toch lekker af in Emmen en zoek je maar een andere locatie?
Of is het zo dat het definitief in Emmen gespeeld moet worden?

23 januari 2013 om 11:13

Als de burgemeester zegt dat het niet door gaat, dan gaat het niet door.. Wat Vitesse dan gaat doen, dat vraag ik me af..

Wat een gezeur zeg van die burgemeester, toen Twente in de playoffs moest uitwijken naar Emmen voor de wedstrijd tegen Ajax konden wij als thuisspelende club ook gewoon met de auto komen. Niks aan de hand, geen ongeregeldheden niks. Waarom kan dat nu niet?

Veel mensen klagen nu over de Knvb, maar het kromme is, is dat volgens mij Vitesse de club is die eigenlijk geen geschikte speelveld tot hun beslissing heeft en bij iedere wedstrijd met de Gemeente Arnhem moet overleggen om in de Gelredome te mogen spelen. Dus wiens z'n schuld is het nu dat de beker wedstrijd niet door kan gaan in de Gelredome?

Waarom Niet Gewoon IN DE Arena Knvb??

Die knvb beker kan mij ondertussen gestolen worden. eerst feyenoord met die 2 finales??? Daarna dat AZ incident met die supporter en nu dit gezeur met vitesse.

23 januari 2013 om 13:52

Met Feyenoord en Ajax was destijds de schuld van de supporters die het verpest hebben. Met AZ was het vanwege dat de wedstrijd gestaakt moest worden, omdat AZ zich terug getrokken had. En met dit gezeur is dat een thuis spelende club niet ervoor kan zorgen dat ze een geschikte stadion hebben voor de wedstrijd.

Dan kun je wel gaan roepen dat je de beker wedstrijden niet meer wilt kijken, maar waar ligt dan de schuld? Het zijn steeds de clubs en supporters die het blijkbaar verpesten.

Ik laat mij niet weg jagen door supporters die het proberen om alles te gaan verpesten voor anderen en een voetbalclub die gewoon geen eigen wedstrijdveld heeft.

Mischien wil NEC hun stadion wel uitlenen

23 januari 2013 om 12:13

Jouw bijnaam is zeker Spuit Elf ofniet ??

Ik als emmenaar vind het een goed idee geen groot stadion ofzo.

En twente heeft maanden in emmen gevoetbald in het jaar dat kampioen werden door de verbouwing van het grolsche veste.

Maar als ajax of vitesse zich te goed voelen dan gooien ze tog lekker de handdoek in de ring en anders lekker op het kunst gras van WKE mijn club

23 januari 2013 om 13:12

Het probleem is de combi. We zijn blij dat Emmen hun stadion beschikbaar stelt, maar het plan van de combi voor Vitessesupporters vind ik echt schandalig.

23 januari 2013 om 13:24

Schandalig is ook wat overdreven... Donderdagavond is het koopavond in Emmen, dus ik kan me best goed voorstellen dat de burgemeester het niet zo ziet zitten om 5.000 supporters van een risicowedstrijd over de stadsvloer te laten lopen. Met FC Twente ging het destijds wel goed, maar het zou ook kunnen dat de politie in Arnhem een ander advies heeft gegeven.

23 januari 2013 om 13:31

Er zijn bijna nooit problemen met Vitessesupporters. Ik denk dat het alleen maar beter is voor de plaatselijke horeca als de Vitessesupporter komen. Ik weet niet of jullie echt een horecaplein hebben, maar als die er is zullen de Vitessesupporters daar heen gaan.

Wat een gedoe zeg, Het gaat dooien dit weekend , ds het veld zal waarschijnlijk niet bevroren zijn en die buscombi is natuurlijk belachelijk. Laat die mensen gewoon met de auto komen, wat maakt het uit. Niet op voorbereid, omdat er geen hond komt kijken bij FC Emmen.....

23 januari 2013 om 19:20

Na het weekend zet de dooi in, waardoor je dus een halfbevroren drabveld krijgt. Ik ben benieuwd of het veld gewoon normaal te bespelen is.

24 januari 2013 om 11:10

@cityajax

Het verschil is dat jij anoniem achter je pc zit zonder verantwoordelijkheden en dat de burgemeester verantwoordelijk is voor de veiligheid in Emmen.

Die burgermeester is bang om niks. Nou heeft FC Emmen geloof ik niet echt een grote supportersschare daarnaast hebben die 2 supportersgroepen geen enkel probleem met elkaar. Snap het probleem niet. Gewoon een probleem creeëren, is men wel vaker goed in.

Die buscombi wordt waarschijnlijk massaal geboycot

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren