Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal: ‘De Eredivisie is misschien wel sterker dan de Serie A’

Laatste update:

In de selectie van het Nederlands elftal voor het oefenduel met Italië missen een aantal bekende namen: zo werden spelers als Wesley Sneijder, Arjen Robben, John Heitinga, Maarten Stekelenburg, Rafael van der Vaart en Gregory van der Wiel niet opgeroepen door bondscoach Louis van Gaal. Toch denkt de oefenmeester dat Oranje, met veel spelers uit de Eredivisie, een kans maakt tegen Italië.

/

“'Met dit team kunnen we het Italië minimaal moeilijk maken. Ze zijn de nummer vier van de wereldranglijst, maar ik denk dat we van ze kunnen winnen”, tekent NUsport op uit de mond van de oefenmeester. Van Gaal rekent de Serie A bovendien niet tot de international topcompetities. “In mijn ogen is de Eredivisie minstens gelijkwaardig aan de Serie A. Misschien zelfs wel sterker. Er zijn drie of vier topcompetities. Duitsland, Spanje en Engeland horen daarbij, Italië niet.”

De oefeninterland tussen Nederland en Italië wordt woensdag gespeeld in de Amsterdam ArenA. Drie spelers mogen hopen op hun debuut in het shirt van het Nederlands elftal: Daley Blind, Ola John en Jonathan de Guzman. Keuzeheer Van Gaal selecteerde in totaal twintig spelers.

Is de Eredivisie sterker dan de Serie A?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee Van Gaal nu moet je niet overdrijven he. Alleen Juve is al beter dan heel de eredivisie ook als alle clubs samen gaan..misschien is het saai en weinig publiek maar Italie is paar klasses sterker dan de eredivisie.

1 februari 2013 om 14:14

Van Gaal is op zijn kop gevallen, wat een onzin dit!
Mexes, Robinho, Bojan, Balotelli, Casano, Milito, Buffon, Chiellini, Pirlo, Cavani, Klose,hamsik..
Nou, denk dat deze spelers toch wel beter zijn dan de "revelaties" Bony, Fischer, Maher..
Serie A is inderdaad niet even sterk als de PL of de Primera Division, maar toch veel sterker dan de eredivisie.

1 februari 2013 om 14:17

Ik ben het met je eens dat van Gaal overdrijft, maar je moet niet spelers vergelijken. Je kan 10 goeie spelers hebben, maar als je geen team bent zal je niet winnen van een goed 'team' waarin mindere spelers acteren. Het feit dat PSV prima gewaagd is aan Napoli zegt dat het verschil helemaal niet zo heel groot is. Juve is een klasse apart, maar vooral dit jaar zitten er een hoop clubs bij die kwaliteit verloren zijn!

1 februari 2013 om 14:17

Robinho speelt er niet meer en balotelli ook niet

1 februari 2013 om 14:20

Speelde Napoli niet met een B-elftal tegen Psv?

Wat Van Gaal hier zegt is wel onzin hoor. Mij lijkt het net dat de Eredivisie de voorbije jaren toch enorm heeft ingeboet aan kwaliteit. En het niet meer zo sterk staat als een aantal jaren geleden.

De Serie A is nog altijd ene pak sterker, en zal dat ook wel blijven.

1 februari 2013 om 14:21

Nou, als beide ploegen in topvorm zijn, dan zal PSV toch het onderspit delven tegen Napoli, kwalitatief is dit gewoon een veel beter team.
Napoli nam de Europese League dit jaar niet serieus, daarbij.. is Napoli wel hoger in de poule ge-eindigd dan Psv. Dus uiteindelijk waren ze wel beter

1 februari 2013 om 14:23

Dan is jouw iets ontgaan afgelopen tijd want balotelli speelt wel degelijk in de serie A bij ac milan

1 februari 2013 om 14:23

Volgens mij ben jij niet op de hoogte dat Balotelli na AC Milan is! De club met het beste team staat nog altijd hoger dan een club waar waar grote namen spelen en geen team is! Kijk na Ajax-city. 2x is geen geluk meer.

1 februari 2013 om 14:27

Ok dan...waar speelt Robinho dan ? Blijkbaar heb jij wereldnieuws....want vanochtend hobbelde hij gewoon mee op milanello....oh trouwens Balotelli hobbelde ook mee

1 februari 2013 om 14:27

Balotelli wel, die is naar AC Milan, voor het geval je het hebt gemist.

1 februari 2013 om 14:34

Balotelli is nu een AC Milanees voor jou info..

En weet jij iets over Robinho wat de rest van de wereld nog niet weet, want we zijn nu wel heel erg nieuwschierig..

1 februari 2013 om 14:37

@ Adaudehaag07:

Balautelli hep van de weik een contract getekend bè AC Milan dus die speilt binnekogt weâh in de Seirie A

1 februari 2013 om 14:52

De Nederlandse competitie is juist sterker dan een aantal jaar geleden. De top is breder geworden en teams zijn niet meer bijvoorbaat kansloos tegen europese (sub)top.

1 februari 2013 om 15:17

@fortunarul3d: Maar met alle respect enkele namen opnoemen maakt het nog geen topcompetitie. Of behoort Turkije nu ook ineens bij de topcompetities nu ze Drogba en Sneijder hebben gehaald?

Het gaat om de teams en ik denk dat zeker Europees gezien de laatste jaren Nederlandse clubs niet echt onderdoen van de Italiaanse opponenten. En ik denk dat alleen Juventus er wel bovenuit zal steken die hebben een heel aardig elftal maar een AC is ook nog niet geweldig denk dat Ajax, Psv of Twente daar echt niet kansloos tegen zullen zijn.

Maar goed blijft altijd gissen wie er beter is in Italie betalen ze meer en dus zullen er meer toppers rondlopen en in Nederland lopen meer toekomstige toppers rond en hebben de clubs gewoon veel talentvolle jonge spelers. Dat Italie aardig in niveau is ingezakt de laatste jaren valt niet te ontkennen.

1 februari 2013 om 15:25

@adodenhaag07 Balotelli speelt bij Ac Milan hoor..

1 februari 2013 om 17:51

@adodenhaag07

onder een steen geleefd toevallig?
beloof me dat je niet zult schrikken als ik zeg dat Beatrix is afgetreden..

1 februari 2013 om 18:30

als ik jouw reactie lees.....:

balo werd paar dagen geleden overgenomen voor 20 miljoen door Milan
en Robinho speelt nog steeds bij milan!

1 februari 2013 om 14:15

Als je je niks verbeeld ben je niks. Je kan veel over van Gaal zeggen, maar niet dat het hem aan zelfvertrouwen ontbreekt en dat heeft hem toch op leuke plekken gebracht. Niet te serieus nemen verder.

Het enige redelijke klassement dat we hebben om competities te vergelijken is de coëfficiëntenlijst op basis van Europese resultaten. Als we het daarmee doen komt de Eredivisie uiteraard niet in de buurt. Wel zou het interessant zijn om eens een beter onderzoek te doen, over een hele divisie en niet over de top zoveel. Want daar baseren we onze mening toch vaak op terwijl in de meeste landen een kleine top is waar al het geld en alle goede spelers zitten, en een 10 tot 15 clubs die ook in de eredivisie in het rechter rijtje zouden landen.

Daarbij, hoe vergelijk je speelstijlen? Nederlandse club doen het vaak aardig tegen Engelsen, maar slecht tegen italianen.

1 februari 2013 om 14:16

Hij heeft misschien niet gelijk, maar ik vind dat veel Nederlanders wel doen alsof onze competitie niet veel voorstelt. De eredivisie is gewoon een goede competitie. Geen internationale topcompetitie, maar wel goed. Misschien dat Italië nog een betere competitie heeft, maar met onze jeugdopleidingen kunnen we er wel bij in de buurt komen.

Onze competitie word van een steeds hoger niveau. Vroeger was het bijna alleen Ajax en Feyenoord, maar clubs als PSV en Twente zijn er in de loop van de jaren ook definitief bij gekomen (ja, PSV ook, maar dat is inderdaad al heel lang geleden gebeurt, Twente is recenter). Vitesse doet het ook goed en zou in principe ook op termijn mee kunnen in de top, maar dat hangt van Jordania en co af.

1 februari 2013 om 14:33

@De Toekomst
Dat er meer clubs bij de top in Nederland aansluiten is natuurlijk mooi maar dat komt voor een groot deel doordat de topclubs zwakker zijn geworden. Als je kijkt naar de elftallen die Ajax en Psv in de jaren tachting en negentig hadden dan was dat van een niveau waar deze clubs nu alleen nog maar van kunnen dromen. Toen speelden er bij deze clubs nog spelers die tot de internationale top behoorden en jammer genoeg zullen we dit nu waarschijnlijk niet snel meer meemaken.

En de Italiaanse competitie is ook wel een heel stuk minder dan vroeger maar Van Gaal overdrijft enorm wanneer hij zegt dat de eredivisie misschien wel sterker is dan de Serie A.

1 februari 2013 om 16:54

Vroeger was voetbal anders. Geld speelde veel minder een rol. Goede spelers uit Amsterdam speelde bij Ajax, goede spelers uit Rotterdam bij Feyenoord en goede spelers uit Eindhoven speelde bij Psv.

Voetbal is verandert en het draait nu voor een heel groot gedeelte om geld. De beste spelers gaan daarom hoe dan ook naar Engeland, Duitsland, Spanje en enkele naar Frankrijk, Italië en Portugal.

Echter vertrekken er ook heel veel goede spelers uit de serie A. Net als uit de eredivisie. De beste spelers worden daar gewoon weggekocht, net als bij ons. Datzelfde gebeurd in Frankrijk en Portugal. De allerbeste spelers eindigen in Spanje, Duitsland of Engeland. Dat zijn in ieder geval de competities die beter zijn dan de eredivisie.

Italië is ook nog beter. De clubs daar kunnen hun beste spelers vaak langer vasthouden dan de eredivisieclub en verkopen voor een hoger bedrag, maar het opleiden en de jeugd kansen geven doen ze daar niet echt. Economisch gaat het daar ook slecht en die clubs moeten ook veel inleveren. Die competitie is nog altijd beter dan de eredivisie, maar ook op zijn retour.

Frankrijk is een immens groot land en die leiden ook goed op. Hun competitie is in alles waarschijnlijk iets groter dan de eredivisie, maar moet ook niet overschat worden. De competitie is beter en groter, maar aangezien zij niet bij ons de beste spelers weg halen is het ook geen competitie die heel ver boven de onze staat, anders hadden er wel meer Nederlanders gevoetbalt.

Portugal is op zich een hele zwakke competitie. Tijdens mijn stage in Portugal heb ik 8 weken lang in de weekenden Portugees voetbal gekeken en Porto en Benfica zijn goed en daarachter zitten nog enkele clubs als Braga en Sporting, maar daarna houd het op. Die competitie is echt niet beter.

Dan staan er dus 5 competities echt boven de onze, terwijl wij maar een kikkerlandje zijn.

Verder is het argument dat jij gebruikt vrij kansloos, omdat hetzelfde gebeurd in Engeland.. Daar zijn ook meer titelkandidaten en is die competitie minder geworden?

1 februari 2013 om 14:16

Nu begrijp ik waarom Johan Derksen hem als gek verklaard..

1 februari 2013 om 14:43

Nou nou zo overdreven is het allemaal niet zo, paar dingen wel van Van Gaal.. Als je ziet hoe Twente een Anderhalf jaar geleden ziet tegen Inter 2-2 en de Return 1-1, Ac milan - Anderlecht een gelijk spel, Psv - Napoli 3-0 Wel met afwezige bij napoli behavle (cavani) Maar de return met het complete elftal zelfs ook won zegt wel wat over de Nederlandse competitie, Het is erg voor uit gegaan en hoe ajax tegen Mancity presteert Zegt ook wat, Ac Milan Napoli Inter Roma Lazio Is niet meer als vroeger.. Behalve en
Juve dan, En het geld is daar niet meer als toen, want wil niet veel zeggen maar binnenkort stoppeb ook speler als Pirlo, Bufffon, bij juve Die zijn aardig op leeftijd en die hebben het Oude juventus aardig op rails gekregen, Dus ik vind het wel mee vallen, de Serie A' is niet twee klassen beter zo als het Nu lijkt

1 februari 2013 om 14:51

Nou moet jij niet gaan overdrijven, dat er 1 of 2 teams ver boven de rest uitsteken wil nog niet zeggen dat de competitie als geheel ook sterk is. De eredivisie is zeker gelijkwaardig aan de serie A.,

1 februari 2013 om 15:40

Ik ben benieuwd of van Gaal zich zelf wel serieus neemt, hoe kan je in hemels naam denken dat de Eredivisie beter is dan de Serie A? Nederlandse clubs hebben hun tijd gehad, en dat blijkt ook dat ze geen Europese prijzen meer winnen, maar kom op toch.. de Serie A is vijf klasse's beter dan de Eredivisie. Als je de oëfficiëntenlijst bekijkt weet je toch genoeg.

1 februari 2013 om 16:41

Louis gaat weer over de grens; typisch gevalletje voor een gesloten afdeling, zo langzamerhand.
De Italiaanse internationals zijn al beter dan onze prima-donna's, tegenwoordig. En dan gaat hij nog een stapje verder, lachwekkend.
12 (!) vaste waarden niet in vorm of geblesseerd.. En nog geen Douglas, geen Siem de Jong
Die (aardige) man is echt de weg kwijt

1 februari 2013 om 18:39

van gaal overdrijft niet. als je het over de gehele competitie bekijkt schelen de serie A en de eredivisie niet zo veel meer. natuurlijk heb je een aantal clubs in de serie A die de meeste eredivisie club billenkoek geven, maar er zijn er ook een hoop die niks zouden toevoegen in Nederland.

Haha. Dat denk ik niet. Overall gezien dan. Als je kijkt naar spelopvattingen, vermaak, tactische kennis van spelers misschien wel. Maar als je alles op een rijtje zet is de Serie A uiteraard sterker.

Dit is wel een uitspraak van jewelste, Louis. De Serie A en de Italiaanse topclubs zijn niet meer wat ze ooit waren, maar spelers van het kaliber Pirlo, Balotelli, Cavani etc. kom je in de Eredivisie niet tegen hoor..

1 februari 2013 om 14:14

Nou hun hebben Cavani en wij hebben Pelle

1 februari 2013 om 14:58

En Cuenca niet te vergeten...

1 februari 2013 om 16:41

Dat heeft niks met de sterkte van de competitie te maken. In Italië hebben ze gewoon meer geld

Klopt, want Van Gaal heeft wel in de eredivisie gecoacht en daar zijn filosofie uitgedragen en in Italië niet. Automatisch gevolg daarvan is dat de eredivisie beter is dan de Serie A.

Kom op man, de Serie A is echt wel sterker dan de eredivisie.

1 februari 2013 om 14:14

Ik zat er net aan te denken. Valt nog mee dat hij Engeland als sterke competitie beschouwt, daar heeft HIJ immers nog nooit gewerkt.

Hahahaha. Jaa.. misschien qua positiespel.. nee ook niet. Ik snap niet wat die bedoeld. Maar hij heeft er meer verstand van als ik dusja..

Inderdaad de uefa coefficienten,financieen, naamfaam, spelers, stadions etc. spreken voor zich. En anders gaat je beste doelman ook niet naar een subtopper in die competitie.

1 februari 2013 om 14:46

Haal 'stadions' er maar uit. Je kan net zo goed elke club in Italie een stadion á la Emmen geven. Dan nog betwijfel ik of het daar vol komt iedereen week.

1 februari 2013 om 15:21

naamfaam? Komop zeg Ajax heeft een grotere naam wereldwijd dan Roma.
Misschien was het wel omdat Stekelenburg graag naar een andere club wilde en Roma de enige behoorlijke club was die geintresseerd was?
Maar of Roma nu zo'n stuk beter is dan Ajax betwijfel ik nog wel.
Hij verdient er uiteraard veel meer dan bij Ajax en die coefficienten lijst is leuk maar een Nederland staat lager maar Ajax heeft meer CL gespeeld dan Roma volgens mij sinds Stekelenburg weg is gegaan bij Ajax.

Ik hou ervan dat er iemand zoals Louie bestaat die een beetje gek en erg gek op zich zelf is. Geeft kleur aan het voetbal, en ik vind het technisch gezien een goeie trainer. Met mensen omgaan niet echt. Maar wat hij nu zegt is belachelijk. De top 8 in Italië doet in de Eredivisie gewoon mee om de titel.

Louis van Gaal demonstreert weer eens een fraai staaltje van zijn 'fenomenale' voetbalkennis. De Serie A is inderdaad in verval geraakt de afgelopen jaren, maar ze hebben zich weer goed hersteld en waren en zijn nog steeds één van de betere competities van Europa! En met de Eredivisie kunnen ze zich niet meten, de Serie A is namelijk minstens vijf klassen beter!

1 februari 2013 om 14:12

Nah, kijk je wel eens? Vijf klassen beter? Dat is echt niet waar hoor. Milan, toch een absolute topclub in Italië had toch maar vreselijk veel moeite met een ploeg als Anderlecht. Ook die wedstrijden van psv tegen Napoli heug ik me nog wel.. Nee, de Serie A staat op een erg laag pitje. Buiten Juve en in competitie verband ook wel Napoli wordt er bagger gespeeld. Oké, momenteel doen Lazio en Inter het ook weer prima, maar ik denk niet dat de top3 uit de Eredivisie kansloos is tegen een Lazio en een Inter momenteel hoor.

1 februari 2013 om 14:17

AC Milan is een apart geval, ze zijn net hun twee absolute sterspelers verloren en hebben moeite gehad om weer een goede formatie te vinden om weer aan de top te geraken. Onbegrijpelijk trouwens dat je Napoli in de Europa League gebruikt als referentiekader voor het niveau van de Serie A, ze speelden met een absoluut b-elftal! Verder is de top zes van de Serie A plus AS Roma sterker dan de topclubs in de Eredivisie, echt waar; er is geen vergelijk mogelijk.

1 februari 2013 om 14:30

Vergelijken kun je altijd, dus dat slaat nergens op.
Het klopt dat Napoli met een b team speelde, maar dat B team werd wel heel erg overklast. Zelfs in de thuiswedstrijd kregen ze nogal op hun broek.
Ik vind het verder een beetje een loze kreet om zomaar te roepen dat die eerste 6 clubs daar zoveel beter zijn.. Waarop is dat dan gebaseerd? Dat ze er meer verdienen? Dat zal vast wel, maar ook dat is geen referentie kader.

Waarop is het dan wel gebaseerd? Op hun zeer goede prestaties in Europa? De Eredivisie is een opleidingsinstituut, zo mag jet het inderdaad wel stellen, maar dat wil echt niet zeggen dat hier geen potentiële wereldtoppers spelen, want die spelen er dus wel degelijk. Natuurlijk is het geen niveautje Engeland, Spanje of Duitsland, maar ik lig echt niet wakker van een Serie A club. En als je regelmatig naar zo'n wedstrijd kijkt, kun je onmogelijk beweren dat de Serie A vijf (!!) klassen beter is dan de Eredivisie. Dat is gewoon klinkklare onzin, nergens op gebaseerd.

1 februari 2013 om 14:41

Kijk eens naar de spelers die bij die clubs in de top zes spelen, en welke spelers er in de top zes in de Eredivisie spelen. Serie A; Edinson Cavani, Andrea Pirlo, Gianluigi Buffon, Giorgio Chiellini, Mario Balotelli, Stefan El Shaarawy, Kevin Prince Boateng en ga zo maar even door.

Waar moet Nederland het mee doen? Eriksen, Strootman, Mertens, Tadic. Met alle respect, maar er is een groot verschil tussen de Eredivisie en de Serie A. Typisch voor Nederlanders om zichzelf op te hemelen en niet te durven kijken naar de prestaties van anderen. Triest.

1 februari 2013 om 14:46

Tja dat vind ik toch een beetje een calimero kreet van je... Spelers als Eriksen, Strootman, Tadic, de Vrij en Chadli spelen binnen afzienbare tijd ook in top competities. Puur en alleen omdat ze daar meer kunnen verdienen en meer grote prijzen kunnen pakken. Allemaal spelers met de potentie om het niveau te halen van de namen die jij ook noemt, dus toch wat raar gesproken wat mij betreft.

Verder hemel ik helemaal niets op hoor en heb ik totaal geen belang bij mijn uitspraken. Ik vind juist dat de Serie A behoorlijk verheerlijkt wordt. Onterecht in mijn ogen.

1 februari 2013 om 16:25

@guaporta
Ik deel de mening van Kalou2005, 5 klasses beter wat jij suggereert is gewoon nergens op gebaseerd. Ik herinner me vele ontmoetingen van de Nederlandse top met de italiaanse Europese gevaardigden.. en dat zijn er best veel geweest. Zowel Twente, als Ajax als Psv hebben de hele Italiaanse top gehad in Europees verband. Clubs als Fiorentina en Napoli hebben het afgelegd. Clubs als Inter, Milan en Juventus hebben het heeel erg lastig gehad tegen de Nederlandse top. Dat is al jaren zo.

Ik ben het dan ook absoluut met Kalou2005 eens dat de enige reden waarom jij neerkijkt op de topspelers in de Nederlandse competitie is omdat ze nog geen internationale aanzien hebben. Als een Maher, Fischer, Eriksen, Strootman over een paar jaar bij een Europese topclub wekelijks schitteren erken jij ze pas als topspelers. Maar dat is vaker het geval bij de mensen in Nederland. Wij moeten leren talent echt te zien wanneer het er is, en niet wanneer het er niet meer is. 10 jaar geleden had Ajax een elftal met Maxwell, Trabelsi, Chivu, Grygera, Galasek, vdv, Sneijder, Pienaar, Nigel de Jong, Ibrahimovic en Mido.. Als we achteraf kijken wat deze spelers allemaal hebben gewonnen en waar ze allemaal hebben gespeeld.. dan kun je niet stellen dat we niet over wereldtoppers in de Eredivisie beschikken.

Dat is precies het verschil met Italie.. de spelers die daar spelen, hebben vaak al prestaties neergezet. Dit betekent echter niet dat het niveau in de Eredivisie veel lager ligt. Sterker nog ik denk dat de stelling van Van Gaal veel dichter bij de waarheid ligt dan die van jou.

1 februari 2013 om 18:05

@ diegopeladona

De stelling van Louis Van Gaal is een foutieve stelling. Immers, een stelling zonder argumentatie is al op zichzelf fout. Ik ben wel benieuwd, wat is jouw mening in deze ?

1 februari 2013 om 18:35

@matthaus
Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen feiten en argumentatieleer.
Jij doelt op het discrete wiskunde gedeelte. Ik snap jouw beredenering, maar behalve een beetje spelen met woordjes, kan dit niets zeggen over de wetenschappelijke/inhoudelijke/feitelijke gehalte van wat er beweerd wordt.

Een stelling is het beste te beschouwen als een conclusie. Om de logica te volgen naar die conclusie moeten we de premissen kennen die aan deze stelling onderliggen. Je zou beter kunnen stellen, dat wij onmogelijk kunnen toetsen of deze stelling van Van Gaal correct is of niet, aangezien we niet weten wat de in- en exclusie-criteria zijn die hij heeft meegenomen om tot deze conclusie te komen. Echter bij het ontbreken van de premissen kunnen we onmogelijk stellen dat de stelling op zichzelf al fout is.

Als ik zou stellen dat ik van gerecht x houd. Maar ik beargumenteer niet waarom, betekent dit niet dat mijn stelling inhoudelijk fout is. Het is juist dat ik van gerecht x houd. Het is enkel op argumentatieleer niveau niet te toetsen omdat ik niet heb aangegeven wat de criteria zijn die maken dat ik van een gerecht houd. Wat zijn de ingrediënten. Puur zwart-wit kunnen we het dus niet toetsen.

Maar we kunnen ook meegaan met de gedachte van een redelijke/deskundige spreker. In dat geval kunnen we zijn stelling toetsen door na te denken wat zijn uitspraken redelijk zouden maken. Hoe zouden wij zijn uitspraken in een positief context kunnen plaatsen, zodat een inhoudelijke discussie mogelijk zou zijn.

1 februari 2013 om 20:59

@diegopeladona,

Het is mij volstrekt onduidelijk waarom ik jouw bericht hierboven waarin je reageert op guaporta, niet kan complimenteren.
Je vat namelijk mijn punt uitstekend samen en raakt daarmee de juiste snaar.
De snaar die heel veel mensen niet willen of kunnen zien, dat is erg jammer want dat calimero gedrag begint me de keel uit te hangen.
Bij deze dus alsnog mijn welgemeende compliment voor die reactie!

1 februari 2013 om 21:50

@ diegopeladona

Een goede stelling bestaat uit een argument en een verbindend uitspraak tussen het argument en de stelling. Wat Van Gaal doet is een stelling geven zonder argumentatie. Daar kunnen wij weinig mee. Daarom vervalt zijn gehele stelling. Dat is een basisregel. Iemand die niet eens moeite neemt om zijn stelling te beargumenteren kan onmogelijk dicht bij de waarheid liggen. Het is verder niet de taak van de lezer om te bedenken wat de argumenten van Louis al dan niet zijn.

Nogmaals, wat is jouw mening over de analogie?

2 februari 2013 om 01:39

@matthaus

Ik ben van mening dat een stelling een conclusie is welke wordt getrokken nadat er meerdere argumenten ten opzichte van elkaar zijn afgewogen.

In casu kunnen we geen uitspraak doen over de analogie omdat wij niet beschikken over de premissen. Dit betekent niet dat de analogie zwak is of niet correct is. We missen gewoon informatie.

Het betekent ook niet dat Van Gaal die niet heeft of niet heeft gegeven. Aangezien Van Gaal die wellicht wel heeft gegeven maar het niet in dit verslag is opgenomen.

Resumerend.. Neen. De stelling is niet (per se) onjuist. We kunnen alleen de stelling van Van Gaal niet toetsen aan de hand van Permissen. Maar dit betekent niet dat zijn stelling inhoudelijk onjuist is. We missen enkel de voor Van Gaal beslissende factoren die hem tot deze conclusie hebben geleid.
Het kan heel goed zo zijn dat indien ook wij hiermee bekend worden, wij tot dezelfde conclusies zouden komen.

2 februari 2013 om 02:44

@ diegopeladona

Je begrijpt de vraag niet. Het gaat om jouw mening. Wat vind jij, serie a of eredivisie?

2 februari 2013 om 03:01

@ diegopeladona

Je weet hoop ik wel dat hij Van Gaal dit enkel zegt uit eigenbelang. Of denk je echt dat hij dit ook kan menen. Eredivisie heeft VVV, RKC EN WILLEM 2 en Zwolle. Zo iets bestaat niet in de Serie A. Soms is moeilijk doen niet onnodig.

1 februari 2013 om 17:34

ga weg man: vijf klassen beter.

die hele italiaanse competitie stelt bitter weinig voor. niet veel beter dan de eredivisie in ieder geval ondanks dat ze veel meer geld te besteden hebben.

ondanks wat sommige chauvinistiche italianen op deze site ons willen doen geloven is het ook geen flikker aan om te kijken die italiaanse competitie. verdegiend voetbal (nog steeds), weinig sfeer.

doe mij maar onze eigen eredivisie.

Discussie lijkt me niet eens mogelijk. Als je kijkt wat voor spelers er rondlopen bij AC Milan, Inter Milan, Napoli en Juventus zie je al dat dat in de eredivisie absoluut onmogelijjk is. Als je de ranglijsten van beide competities naast elkaar legt is van de nummer 1 tot de nummer laatst elke ploeg uit de serie A de betere. Ik vraag me af waarom van Gaal deze opmerking maakt.

We hebben Anderlecht tegen Milan gezien, dat was zeker niet kansloos. We hebben Psv tegen Napoli gezien, ook al was het geen A team van Napoli en leek het ze niet te deren, ze verloren redelijk kansloos beide keren.
De Serie A is behoorlijk verzwakt de afgelopen jaren dat moge duidelijk zijn en de lager genoteerde teams op de ranglijst spelen niet eens meer voetbal...dat is echt bagger.
Alleen zal het nationale team van Italië momenteel wel nog een stuk verder zijn dan dit Oranje in opbouw. Want zonder Sneijder, vdvaart en Afellay in vorm, komen we wel een boel kwaliteit te kort om te kunnen winnen vrees ik.

1 februari 2013 om 14:13

Ajax versloeg man c en man u, is de eredivisie nu sterker dan de PL?

1 februari 2013 om 14:15

Nee daar gaat het niet om. Dat is het punt niet dat ik wil maken, maar uiteraard komen er altijd wijsneuzen zoals jij met dit soort flapteksten op de proppen...
Vergelijk een competitie in verval als de Serie A aub niet meer met het walhalle van de voetbalwereld.

1 februari 2013 om 14:27

Ja man ik ben een wijsneus idd, nee jij bent gewoon een oude zeikerd die ieder excuus aangrijpt om zijn eigen parochie te verkondigen. Ik stel jou gewoon een hele normale vraag, als jij daar geen antwoord op kan geven zegt dat meer over jou dan over mij.

1 februari 2013 om 14:33

Ik dacht dat ik al antwoord had gegeven, maar blijkbaar kijk je zo zwart-wit, dat ik je moet aanraden om eens een kleuren tv aan te schaffen.

Oh ja om nog even antwoord te geven op je vraag; ik schat de PL net wat hoger in dan de Eredivisie inderdaad. Duidelijk genoeg zo, of ben je nog steeds op je pasta teentjes getrapt?

1 februari 2013 om 14:37

Haha ook grappig dat je gelijk raciaal moet doen, maar misschien heb je teveel kaas in je reet, dat je daarom zo bekrompen doet.

Maar bedankt voor jouw antwoord, alleen jammer dat ik het op deze manier uit jou moest trekken, maar ach sommige mensen hebben wat meer tijd nodig om na te denken dan anderen....

1 februari 2013 om 14:43

Ik ben graag heel duidelijk tegen mensen die dat nodig hebben hoor, waarvoor geen dank.

1 februari 2013 om 14:21

Volgens mij moet jij eens uit je schelp komen. Natuurlijk was Milan werkelijk dramatisch tegen Anderlecht, maar dat was gedurende hun dramatische periode waarin ze nog niet eens in de top 10 van Italie stonden. Het Milan was nu staat te spelen zou Anderlecht met sprekend gemak afmaken.. En PSV tegen Napoli kan je niet eens vergelijken hoor, Europa League, een competitie de de doorsnee ploeg uit een grote competitie geen fluit kan schelen.. Volgens mij verloor PSV ook kansloos van die Oekraïense ploeg.. Ploegen die in Europees verband tegenover elkaar staan en dat afwegen tegenover de competitie is echt makkelijk hoor. Juve en Shakhtar gaven Chelsea ook lappen dus..

Dat de Serie A in vergelijking met 10 a 15 jaar een pak minder is is een feit. Mede door het wanbeleid en de verouderde staat van tribunes, maar ook door die Arabieren en dat soort mensen die clubs opkopen.. In Italië zijn er ook al Russen en Arabieren geweest om ploegen op te komen, echter weigerde ze dat daar. En de lager genoteerde teams, daarmee bedoel je wie? De enige ploeg die echt afschuwelijk speelt is Chievo en misschien Siena, de rest valt goed mee.. Lazio is ook een zakelijke ploeg maar die kunnen voetballen als ze willen.. Maar haal anders Juve, Roma, Fiorentina, Parma, Catania aan en die spelen gewoon verzorgd en goed voetbal hoor.

En dat laatste haaha, met een Afellay in vorm.. Zelfs in vorm zal die jongen met moeite een absolute meerwaarde zijn voor Nederland.

1 februari 2013 om 14:39

Oekraïne wordt als competitie dan ook onderschat vind ik. Daar spelen hele goede spelers en een uitwedstrijd naar daar is altijd een ramp. Heksenketels en clubs met vaak prima accommodaties, waar ze in Italië in de meeste gevallen ook nog iets van kunnen leren.

We gaan het verder toch niet eens worden dus lijkt me door discussiëren niet echt relevant. Natuurlijk is deze uitspraak van vgaal tegen het zere been van alle Italianen en dat begrijp ik ook wel. De competitie is aan het aftakelen, buitenlandse toptalenten kiezen niet meer voor de Serie A, maar liever voor Engeland en Duitsland of desnoods een subtopper in Spanje.
Het moge duidelijk zijn, ik heb helemaal niets met die afgedraaide competitie, de matige stadions die vaak maar half gevuld zijn en de matig spelende teams. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor clubs als Milan, dat toch een boel Europa cups op zijn naam heeft staan.

1 februari 2013 om 16:23

De competitie in Oekraine wordt gewoon op waarde geschat.. Daar is maar één team wat echt voetballers heeft die het in de absolute top kunnen maken en dat is Shakhtar Donetsk. Clubs zoals Dynamo Kiev hebben enkele aardige spelers en daar houdt het ook mee op. En de accommodaties, ja natuurlijk zijn die daar prima, het ek is pas gehouden daar, lijkt me nogal logisch. Overigens zijn ze in italië bij zeker 60 procent van de ploegen bezig met het verbeteren op dat niveau.

En tegen het zere been? Deze man lult gewoon uit zijn nek, niet meer en niet minder. Mag dan wel een coach zijn die er veel van snapt op voetbalgebied, maar daar blijft het bij. Objectief zijn kan hij niet want alles is zoals hij ziet en zegt, niet dus. En Buitelandse toptalenten? Val goed mee hoor, er zijn er behoorlijk wat vanuit Zuid Amerika die de overstap maken naar Italie.. Ook van Europa zelf zijn er een behoorlijk aantal, duidelijk dat je de competitie niet volgt. Of je moet duiden om een naam zoals Neymar, maar die is voor 95 % van de ploegen onhaalbaar in Europa.

En de stadions tsja, dat is een bekend probleem hoor.. Maar binnen een termijn zal je daar geen last van hebben.. Zeker niet als de clubs klaar zijn met hun stadions want er zijn er toch een behoorlijk aantal mee bezig. En matig spelende teams, sorry hoor maar in Engeland speelt meer dan de helft matig voetbal. Ze spelen op hoog tempo, maar dat staat niet gelijk aan hoog niveau qua voetbal.

1 februari 2013 om 16:28

PSV verloor ook van Aik, dus dan is de Zweedse competitie toch ook niet beter dan de Nederlandse?

Bovendien schakelde Twente, Rubin Kazan uit in de Europa League en hetzelfde jaar won Rubin Kazan nog uit bij Barcelona met 2-0. Dus resultaten vergelijken slaat nergens op.

En de competitie was aan het aftakelen, maar begint weer bovenop te komen, omdat de clubs een ander visie nu hebben.

Bovendien zijn stadions als San Siro, Olimpico en het nieuwe Juventus stadion geweldige voetbal tempels. Vele clubs hebben ook al nieuwe stadia aangekondigd. Die van Udinese is bijvoorbeeld in 2014 speelklaar en die van Roma in 2016.

1 februari 2013 om 17:41

sa2juve

niet gelijk in het defensief kerel. italiaanse voetbal zuigt gewoon. alleen voor italianen is het leuk om te kijken. voor de rest kijkt er bijna niemand naar. waarom: gewoon omdat het zuigt.

bij the way: goed voetbal is niet hetzlefde als leuk voetbal

1 februari 2013 om 14:23

Milan zat toen wel in een hele slechte vorm, als je nu eens een wedstrijd van Milan gaat kijken kan je zien hoe ze zijn gegroeid en dat ze veel beter zijn geworden.
misschien tegen Barca even kijken, denk wel dat ze verliezen maar net als vorig jaar zal barca het niet zo makkelijk hebben.

1 februari 2013 om 14:41

Uiteraard ga ik de wedstrijd tegen Barcelona weer bekijken, dat spreekt voor zich! Het zal me benieuwen hoeveel Italiaanse clubs er weer overblijven in Europa dit jaar.. Ik denk niet veel meer dan clubs uit Nederland. Voor Ac Milan is het sowieso einde verhaal na deze ronde.

1 februari 2013 om 14:49

ja ik vindt het jammer dat ze weer barcalona hebben geloot want die zijn ook nog eens in vorm maar ik geef juve een hele grote kans om ver te komen al moeten ze hun vorm terug vinden en jammer dat llorente pas in de zomer komt want die hadden ze héél goed kunnen gebruiken.

1 februari 2013 om 15:17

Ja ze missen een spits en die kan wel eens handig zijn.. Daarom zal ook Juve niet ver meer komen.
Milan heeft gewoon pech met de loting..

1 februari 2013 om 14:25

Ja en als ik die italiaanse bekerwedstrijden op tv zag laatst, dat ziet er echt niet uit. 0,0 voetbal daar. Geen spelopvatting, geen beleving.

Natuurlijk lopen er in de Italiaanse competitie betere/grotere spelers rond, maar of het voetbal beter is en of de teams beter zijn..

We vergeten met z'n alle nog wel eens dat voetbal een teamsport is en geen verzameling duurbetaalde individuen hoort te zijn.

Daarom verslaat Ajax Man City. En dat is denk ik ook wat van Gaal bedoelt.

1 februari 2013 om 14:27

een coppa wedstrijd staat in Italië gelijk aan een oefenwedstrijd, kijk maar naar juventus tegen lazio laatst.
Juventus kon een veel beter team opstellen in de Halve!! finale dus dan ben je al dichtbij he maar nee ze kozen ervoor om bijvoorbeeld Pirlo rust te gunnen voor de competitie

1 februari 2013 om 14:33

Juventus gaf 3 jongens rust zoals Ajas dat gister ook deed, ik keek echt niet naar een B-elftal.

Als ik naar de basis en t voetbal van Milan en Inter kijk, zie ik gewoon mindere kwaliteit dan Ajax. Alleen een volwassenere verdediging, dat is het grote manco van de eredivisie.

1 februari 2013 om 14:41

Drie jongens rust? Je geeft duidelijk weer dat jij er vrijwel niets van snapt en zomaar iets zit te roepen. Conte had duidelijk aangegeven dat de spelers spelen die niet vaak spelen of die pas terug zijn van blessures. Geen Buffon, Chiellini, Lichtsteiner, Marchisio, Pirlo, Pogba, Asamoah in de basis.. Dat er een paar zijn ingevallen is zo, maar het was geen volle sterkte.

1 februari 2013 om 14:47

onzin ajax kan zich niet meten met Milan.
op elke positie heeft Milan betere spelers en dat is ook geen schande aangezien zij ook meer te besteden hebben ookal is dit minder dan vroeger.

1 februari 2013 om 14:49

Veel betere spelers, geen beter elftal.

1 februari 2013 om 15:25

@farac_milan: Betere spelers wil niet altijd zeggen dat je het betere team bent. City heeft ook betere spelers dan Ajax by far zelfs maar werden gewoon 2x afgetroefd door een club wat een team was. Ik wil het nog wel eens zien op dit moment Ajax tegen een Milan ik zou echt niet al me gek zomaar op winst voor Milan zetten eerlijk gezegd.

1 februari 2013 om 16:30

Dan heb je niet naar Lazio - Juventus gekeken laatst. Dat was een geweldige wedstrijd met een prachtige sfeer. Er zaten meer dan 60.000 man in het Stadio Olimpico. Voor een subtopper als Lazio is dat heel veel.

1 februari 2013 om 15:09

Een glaasje te veel op? Milan zat toen in een slechte periode. Zoals je misschien al weet zijn ze sterk uit die periode geklommen en staan ze nu 5e in plaats van 10+. Zet Milan nu tegenover Anderlecht en de kans dat Anderlecht wint is nog maar 20% bij wijze van. PSV won weliswaar van Napoli, maar was het niet Napoli dat met een b-elftal aan het spelen was? Een Napoli op volle sterkte is veel sterker dan Psv. Natuurlijk is de Serie A verzwakt, maar daar gaat verandering in komen. Inter en Milan hebben hun betere spelers verkocht, maar komen er wel weer bovenop door grote talenten te strikken. Juventus zou met twee vingers in de neus kampioen worden in de Eredivisie en Lazio, Roma en Fiorentina zouden ook in de top van Nederland staan. Ik heb het idee dat je zelf géén wedstrijden kijkt van de Serie A, ik snap dan ook niet waarom je aangeeft dat het voetbal onderin de Serie A bagger is..

Om mijn verhaal kort te maken.. Ik ben het niet met je eens, en vind dat de Eredivisie veel minder is qua niveau dan de Serie A.

Ha ha dat gaat me net iets te ver, ondanks dat de Serie A minder is geworden de laatste jaren, is het nog niet minder dan de Eredivisie. Er zal echt geen wereld van verschil meer zijn dat niet, ga maar na
Psv-napoli 3-0 Napoli-psv1-3 als v.b slechts niet dat dit meteen een maatstaaf is.
Maar zegt toch wel iets , het is de nr 2 van Italie.

Mensen hebben vaak kritiek op de Eredivisie echter , is de Eredivisie van een heel hoog niveau geen A competitie .wel een B niveau en we presteren bijna altijd goed in Europa. Op dit jaar na dan.

1 februari 2013 om 14:22

Ach dat zijn momentopnames, over het algemeen gezien is het bekend dat clubs uit Italie de Europa League niet serieus nemen. Napoli kwam ook niet met zijn sterkste elftal opdraven. Manchester City en United verliest toch ook tegen Ajax. Is Ajax dan ook van dat niveau? nee.
Nederland staat bekend om hun positiespel en mits ze een goede dag kennen en de kansen afmaken zijn clubs uit Nederland vervelend om tegen te spelen in een tweeluik. Dat is het verschil juist, Nederlandse clubs zijn wisselvallig als maar kan, dat heeft te maken met de klasse die spelers hebben, echte klasse is constant zijn en daar ontbeert het in de eredivisie over het algemeen gezien aan.

De Serie A is duidelijk sterker dan de Eredivisie. Neem nou nummer 6 Fiorentina, Jovetic zou veruit de beste speler in de Serie A zijn.
De positiespel is beter ingegoten in de Eredivisie. De Serie A is de laatste 2 jaar drastisch aan het veranderen qua speelwijze. Clubs spelen steeds meer aanvallend en gaan steeds meer voetballen. Juve, Roma, Napoli namen de voortouw, maar ook Inter, Milan, Fiorentina, Lazio spelen nu met de drive naar voren op den duur zal dat beter gaan en zal de Serie A weer stappen vooruit maken.
Juve en Roma spelen normaal gesproken heel goed positiespel, alleen heeft Roma een manke defensie en is Juve niet altijd 100% gefocust.

1 februari 2013 om 14:40

Dan kunnen we ook van PSV zeggen, die nemen net als Twente de Europa leauge ook niet serieus. Toch vind ik dat maar een zwak excuus altijd, je zag toen Parma,inter de Uefa cup wonnen jaren geleden dat ze heel blij gelukkig waren.

Er zitten altijd genoeg hele goeie teams in Europa leauge en die is makkelijker dan het winnen als de champions leauge.

Ik vind het zelfs arrogant clubs die beweren de Europa leauge niet serieus te nemen.
Want geloof me er zijn wel 20 clubs in de Europa leauge die veel beter zijn dan PSV ,twente, Napoli en al die clubs die de Europa leauge niet serieus nemen.

Ik vind het altijd zwak dan kan elk team na een wanprestatie in de Europa leauge zeggen we nemen het toch niet serieus.

Alsof die spelers het veld in gaan , nou laten we maar verliezen vandaag ,het zijn allemaal profesionals en soms moet je spelers rust geven.

Ik verwacht woensdag weer zo'n avond als toen Vlaar het moest opnemen tegen een ontketende Luca Toni. Meer balbezit etc, maar uiteindelijk gewoon met een nederlaag achterblijven. Ik zie Nederland echt niet winnen van Italie...

Haha van gaal is weer bezig! Over een paar jaar schat hij straks de Eredivisie hoger in de La Liga of de Premier League, die man moet niet zo veel onzin uitkramen. Hij is een fantastische coach maar kent zijn plafond helaas niet.

Yeah right Van Gaal, Clubs als Roma,fiorentina en Napoli zouden bij de kerst al kampioen hier zijn

1 februari 2013 om 14:13

Man bij Roma staan jongens als Bradley in de basis, daar zou Ajax of PSV niet eens interesse in hebben.

1 februari 2013 om 14:16

Bradley staat inderdaad geregeld in de basis en ik denk dat dat alleen maar is omdat ze een Amerikaanse eigenaar hebben.. Een middenveld bestaande uit De Rossi, Florenzi & Pjanic zal je ook niet snel vinden in de Eredivisie, of een middenveld bestaande uit Pirlo, Vidal & Marchisio.. Fiorentina heeft ook een heerlijk middenveld, zou voetballend ook in de Eredivisie mooi kunnen meedraaien.

1 februari 2013 om 14:18

roma zou inde top 3 zijn bij de winter maar geen kampioen wel kampioen in overschatten

1 februari 2013 om 14:52

@ mondvlakkerig en Sander 078:

Verklaar jullie nader.. Blijkbaar volgen jullie Roma niet en Bradley is gewoon ook nog een goede voetballer die zich goed heeft ontwikkeld.

Even een herinnering Bradley scoorde in de eredivisie in het seizoen 2007-2008 ook gewoon 15 goals als middenvelder voor Heerenveen. En was gewoon een van de betere/bepalendere middenvelders van de eredivisie dat seizoen.
Dit zegt al genoeg over jou mening/kennis over Bradley.

Tja Juventus is een compleet team en heeft de aanlsuiting met de top nog niet verloren.

Maar ik denk dat een ploeg als Ajax op dit moment qua voetbal echt niet onder doet voor Milan, Inter, Roma etc. Ik denk dat de kans vrij groot is dat die clubs uitgeschakeld worden in een Europese confrontatie.

Natuurlijk, op papier lopen er nog wel een aantal grote sterren in die teams en de salarissen zijn groter. Maar of de teams beter zijn....

1 februari 2013 om 14:46

Ik vind het jammer dat clubs als Ajax en Feyenoord niet serieus worden genomen wanneerje ze in 1 zin zet met Napoli en Roma. Die clubs hebben hun spelers aan hun geld, status en competitie te danken. Zelfde met Arsenal. Ga je ooit een prijs winnen met die 3? Nee.

Ajax en Feyenoord moeten het letterlijk doen met wat ze hebben( alle Nederlandse clubs trouwens)ze kunnen simpelweg niet concurreren met het geld dat de andere clubs wel hebben. Dat maakt hun automatisch niet beter of ons slechter.

Het is het simpel gedacht om de Nederlandse teams te kleineren tov de Italiaanse terwijl zij hun prestaties in Europa aan de competitie waarin ze zitten en hun status te danken hebben.

Kijk even naar Graziano Pellé die in Italië geen knikker raakt en hier wel. Dat zegt iets over de Nederlandse competitie tegenover de Serie A. De spelopvatting is heel anders, maar in Italië zijn nog zat teams die hier makkelijk om het kampioenschap mee zouden doen. Ik noem een Juve, Napoli, Inter, Fiorentina, AC Milan en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Belachelijke uitspraak, slaat gewoon nergens op. Alle feiten spreken hem tegen.

Haha, zou leuk zijn maar is het jammergenoeg niet. Er moet veel geld beschikbaar zijn om dat mogelijk te maken

Dit is een uitspraak die hij niet eens geweldig onderbouwt. Hij moet gaan oppassen met wat hij zegt want als het misschien fout gaat tegen Italië kijken ze hem aan op z'n uitspraken, hij heeft het misschien over de competities maar in beide competites spelen wel bijna alle nationale eftal spelers.

Ach, misschien zegt hij dit wel om de jongens die hij geselecteerd heeft (veel uit de Eredivisie) vertrouwen te geven... Ik zou geen andere uitleg hebben.. Ben het wel eens dat de competities die hij noemt op dit moment sterker zijn, echter komt vlak daarachter ook gewoon Italie.. Nederland is misschien de zevende of achtste beste competitie..

Misschien dat ze in Nederland qua jeugdopleiding en positiespel het wel beter doen, maar in totaliteit zal het echt wel de Serie A zijn.. Qua talenten denkt men vaak dat er in Italië niet al te veel spelers aan te pas komen, maar niets is minder waar.. Mede dankzij de crisis die Italië treft zijn veel ploegen 'verplicht' om beroep te doen op jongere spelers.. Kijk maar naar Milan met oa El shaarawy, De Sciglio & nu ook Balotelli (toch nog steeds jong), Juventus met oa Pogba en binnen twee seizoenen Masi & Leali, Inter met die nieuwe Kroaat & Juan.. En dan noem ik nog niet spelers zoals Insigne, Perin, Quintero, Lamela, Pjanic, Marquinhos..

1 februari 2013 om 14:18

Die man weet gewoon niet waar hij over praat joh. Hij hoort bij de meerderheid van de leden die roepen dat de Serie A een 'verdedigende' competitie is. Waarschijnlijk een beetje gefrustreerd dat Sneijder en Steek niet de verwachtingen daar hebben kunnen waarmaken.

Ik denk dat Italie de wedstrijd tegen Nederland winnend zal afsluiten, want Italie heeft en een beter elftal en speelt veel attractiever voetbal.

1 februari 2013 om 14:23

Maar het ligt eraan welke spelers Prandelli gaat selecteren en bovendien welke hij gaat laten starten.. Van Persie hoeft al geen schrik te hebben van Chiellini, die is er niet bij, idem Marchisio.. Zou mij ook niet verbazen mocht Prandelli met een ploeg starten die samen nog geen 300 interlands ervaring hebben.

1 februari 2013 om 14:36

Ik dacht dat de selectie al vast stond? Ok, maar dan nog zal een Giovinco, El Shaarawy of Balotelli wel meedoen, toch?

1 februari 2013 om 16:25

Verwacht sowieso dat die drie erbij zullen zijn ja, ook de drie beste aanvallers in termen van techniek en voetbal. Al doet een Osvaldo het ook wel goed als hij rustig blijft in zijn hoofd.

Van Gaal kan dit soort uitspraken beter achterwege laten, nu zijn de Italianen nog meer gemotiveerd om van ons te winnen. Heeft hij de selecties van Juventus, Napoli, Ac-milan en Inter-milan, As Roma ga zo maar door die hebben zakken met geld en veel betere spelers. Serie A is wel achteruit gegaan, maar staan nog altijd boven de eredivisie kijk maar de ranking en de CL plekken.

Drie woorden: ha, ha en ha.

De Serie A hoort nog steeds bij de top vier competities van Europa. Negen van de tien voetballers dromen ervan om voor Juve, AC Milan of Inter te spelen. Bovendien doen de Italiaanse clubs bijna altijd mee om de CL terwijl de Eredivisie clubs mogen hopen dat er een Nederlandse club de kwartfinale bereikt. Louis maakt zichzelf met deze volkomen belachelijk.

Alleen Juventus is van een hoog niveau, voor de rest zijn de club uit de Eredivisie beter dan de Italiaanse team, ik ben met hem eens.

1 februari 2013 om 14:18

Napoli, Milan, Lazio en Inter zijn gewoon veel beter dan de beste van de Eredivisie hoor

1 februari 2013 om 14:20

Ik schat Psv Ajax hoger in dan Napoli Lazio Inter dat is niet bijster veel.

1 februari 2013 om 14:23

Onzin, al die teams zijn beter. Zelfs Fiorentina is sterker.

1 februari 2013 om 14:25

Psv wint makkelijk 2 keer van een Napoli dat zegt mij genoeg.

1 februari 2013 om 14:30

PSV zou in de Serie A 9de eindigen gok ik.

1 februari 2013 om 14:30

@farac_milan

Die zijn echt niet veel beter hoor. Jou clubje milan had het zelfs al heel lastig tegen anderlecht en napoli verloor van PSV en inter is ook niet meer wat het geweest is. Ik vind alleen Juventus van een stuk hoger niveau maar voor de rest scheelt het echt niet veel hoor.

1 februari 2013 om 14:35

PSV wint echt niet van een Napoli wat met een volledig eerste team speelt en er vol voor moet gaan. Wedstrijden in de Europa League worden niet serieus genomen in de grote competities. Vooral als teams al geplaatst zijn.
Waarom is Napoli geplaatst voor de 16e finales en PSV niet dan??

1 februari 2013 om 15:35

Ook niet door psv dus en toch wonnen ze vrij gemakkelijk

1 februari 2013 om 16:33

PSV verloor ook van Aik, dus dan is de Zweedse competitie toch ook niet beter dan de Nederlandse?

Bovendien schakelde Twente, Rubin Kazan uit in de Europa League en hetzelfde jaar won Rubin Kazan nog uit bij Barcelona met 2-0. Dus resultaten vergelijken slaat nergens op.

1 februari 2013 om 14:21

zo goed zijn we dus. en dan te bedenken dat spelers als lens het idee hebben de eredivisie wel ontgroeid zijn,. hoe goed is lens dan wel niet? die kan italie overslaan direct door naar real madrid lijkt me haha

1 februari 2013 om 14:32

Ronaldinho Ik denk minimaal gelijkwaardig,de serie A is behoorlijk terug gevallen.

ik kan wel lachen om deze opmerking maar het slaat nergens op want een team als Torino, die in Italië in de middenmoot staan, daartegen zou een psv zijn handen echt al vol aan hebben.
Ik lees hier sommige mensen zeggen dat de eredivisie tactisch misschien al verder is, dit is dus niet waar aangezien de serie A juist heel tactisch is.
daarom werd het ook minder aantrekkelijk om naar te kijken maar nu zie je dat teams toch wat aanvallender gaan spelen.
teams als juve, napoli, inter, milan, lazio, roma, udinese en fiorentina zouden volgens mij de Eredivisie makkelijk domineren.
moet wel zeggen dat de topclubs in de eredivisie steeds sterker worden, voorbeeld is ajax in de CL.

de serie A is natuurlijk beter als de eredivisie, maar het spel vind ik gewoon in italie er niet uit zien. het lukt mij niet om 90 minuten naar een wedstrijd van hun te kijken. nooit volle stadions, laag tempo. maar dat wil nog niet zeggen dat de eredivisie beter is.

Italie is meer een afbouwcompetitie, (ervaren spelers gaan hierheen)
eredivisie is meer een opbouwcompetitie (hier worden de talenten voortgebracht)

1 februari 2013 om 14:19

is niet helemaal meer waar, kijk maar naar Milan.
de gemiddelde leeftijd van de basis in de aanval is 20 jaar

1 februari 2013 om 14:28

in italie zijn ze nu idd eindelijk aan het verjongen. (inter en Milan bijv.) maar er lopen er alsnog heel wat rond die toch al aardig op leeftijd zijn, niet negatief bedoeld.

als je naar het middenveld kijkt van milan is de gemiddelde leeftijd geen 20, maar veel hoger. het gaat om het hele team

1 februari 2013 om 14:33

dat klopt zeker maar ook over het gehele team gezien is de gemiddelde leeftijd tov vorig jaar heel erg omlaag gegaan en de oudste spelers zijn nu 34 gok ik en dat zou dan Ambrosini zijn samen met Abbiati, vorig jaar met Seedorf, Nesta en Inzaghi hadden we echt al oude spelers en ik denk dat ambrosini en abbiati vervangen worden.
wil niet zeggen dat ik het niet prachtig vind om oudere spelers als Seedorf te zien voetballen dat vind ik namelijk wel.

Anders was Sneijder wel terug bij de Eredivisie. Italië hoort nog steeds bij de top 3 van Europa. Zelfs nog voor Duitsland en Frankrijk.

1 februari 2013 om 14:26

Italie en Frankrijk zijn van het zelfde niveau, de top 3 zijn Engeland,duitsland,spanje.
Je moest eens weten hoe goed de Serie A 10 jaar geleden was en al die tijden daarvoor jaren
60,70,80.90. Toen speelden de supersterren daar. Spelers als Cavani, zijn eerder een uitzondering geworden in Italie.

Vroeger speelden Van Basten,del Piero,mattheus,ronaldo,cafu,zanetti,rijkaard,gulli... en nog veel meer echte supersterren er. Het grote geld is gewoon op daar, dat krijg je ook als je veel te hoge salarissen betaald aan spelers.

1 februari 2013 om 14:30

Hahahhaha Duitsland? De Duitse competitie klaart de Italiaanse competitie op 1 been!

Duitsland is bezig met een opmars om de sterkste competitie van Europa te worden vriend.

Die man heeft wel humor. De Seriea A is wat weg gezakt, maar de Eredivisie is dat ook. Al met al blijft de Serie A op bijna al punten een betere competitie. Alleen de stadions zijn zwaar verouderd dat hebben we in Nederland beter geregeld.
Moet sowieso zeggen dat dit Nederlands elftal een van de zwakste is die ik ooit heb gezien. Ik volg het elftal al vanaf eind jaren negentig. Maar deze selectie is toch wel uitzonderlijk zwak. Ik hoop maar dat de Nederlandse clubs de komende jaren beter beleid gaan voeren en betere talenten oplevert. Want met deze groep ben je voorlopig middenmoot in Europa.

Wat mij opvalt is dat de meesten hier de uitspraak als onwaar bestempelen emdat er 3 4 teams zijn die beter zijn dan de nederlandse teams.. kijk je naar de competitie in zijn totaliteit dan denk ik dat van gaal er echt niet ver naast zit

1 februari 2013 om 14:31

Fout, als je kijkt naar de competitie in zijn totaliteit dan wint de Serie A nog met gemak hoor. Volgens mij volg jij de Serie A ook niet.
Bijvoorbeeld Eredivisie vs Serie A:

Nr 6
Utrecht - Fiorentina
Fiorentina is dit seizoen erg sterk en zal van Utrecht winnen.

Nr 8
Ado vs Asroma
Roma wint dit met twee vingers in de neus.

Nr 10
RKC vs Parma.
Dan is Parma toch echt even wat beter.

Nr 13
NAC - Sampdoria
Gezien het spel van NAC en Samp lijkt me dat Samp dit ook wel wint.

Nr 17:
VVV vs Palermo
Lijkt me ook duidelijk.

Ik heb even willekeurige posities gepakt en vergeleken. Ik ben benieuwd naar jou mening over de wedstrijden en jou standpunt. Er zit gewoon echt nog een duidelijk verschil tussen de Serie A en de Eredivisie. Dit is niet erg, dat is altijd al zo geweest. Nederland heeft een leuke spannende competitie en dat heeft ook zijn charme, maar laten we het nou niet zo gaan ophemelen.

De verschillen in de Serie A zijn momenteel niet zo groot, En de Serie A is dan ook een moeilijk te voorspellen competitie. Dit zorgt ervoor dat het gemiddelde niveau echt wel hoog is.

1 februari 2013 om 14:44

@pango
Ik heb respect voor het feit dat je nog de moeite hebt genomen om het uit te leggen. Ik volg de Serie A al sinds de jaren 80 toen Maradona, Platini, Van Basten, enz. daar speelden en het is inderdaad weer eens een lachwekkende uitspraak van Van Gaal. De Serie A is inderdaad niet meer de sterkste competitie ter wereld zoals hij dat wel in de jaren tachtig was, maar hij is nog steeds wel heel veel sterker dan de eredivisie. Ik heb Van Gaal als coach best hoog staan maar als hij van zulke rare uitspraken blijft doen begin ik er toch wel eens aan te twijfelen of hij niet al aan het dementeren is.

1 februari 2013 om 14:59

Hoewel je vergelijkingen in eerste instantie geloofwaardig lijken, denk ik dat het toch hetzelfde is als wat we met zijn allen erg vaak doen : de eredivisie onderschatten..

Je geeft een aantal keer aan dat de italiaanse club zal winnen, maar dat is natuurlijk lang geen zekerheid. De zekerheid die we wel hebben betreft de resultaten uit het recente verleden, en dan zijn de verschillen naar mijn idee ineens een stuk minder.

Neemt niet weg dat ik per saldo de serie a wel iets sterker inschat, maar dan minimaal.

1 februari 2013 om 18:12

Nee ik denk dat we de eredivisie juist ophemelen. Kijk alleen al naar de resultaten van afgelopen jaar op europees gebied. Drama... Ik snap het wel, de eredivisie brengt goede voetballers voort en veel toppers breken hier door. En we willen allemaal zo graag de aansluiting bij de top zoals vroeger hebben. Maar vroeg of laat belanden onze topspelers in het buitenland waar ze meer kunnen verdienen. Nederland is een tussenstap voor voetballers terwijl de Serie A een eindstation kan zijn. Dit is geen schande, maar ga nou niet lopen roepen dat er minimale verschillen zijn... De Serie A is van oudsher een topcompetitie, ze zich nu aan het richten op de financial fairplay reglementen. Dat kost ook tijd om de ommeslag te maken. Maar qua accommodaties, spelers, clubs, merchandising, sponsoring etc. Lopen we gewoon achter. Een club als VVV (met alle respect) zal zelfs in de serie B nog onderin meespelen.
Natuurlijk is het geen zekerheid dat elke wedstrijd gewonnen zal worden door een Serie A club, de bal is rond. Maar op de lange termijn en in bv een poule systeem delven Nederlandse clubs het onderspit. Geen schande maar gewoon realiteit.

Pfff... kan dit niet serieus nemen. Volgens mij volgt hij de Serie A niet. Wil hier niet veel woorden aan vuil maken. Serie A is toch echt veel sterker, veel grote talenten en grote voetballers spelen er en de competitie is erg aantrekkelijk met aanvallend voetbal. Als je de Serie A volgt dan weet je dit ook. De verdedigende reputatie is achterhaald. Topspelers als; Totti, El Shaawary, Cavani, Hamsik, Lamela, Derossi, Dinatale, Hernanes, Pogba, Pirlo, Vidal, Buffon, Jovetic, Zanetti, Milito etc (kan nog wel even doorgaan) zijn toch meerdere maten te groot voor de Eredivisie.. Sorry Louis dit is echt een onzin uitspraak.

1 februari 2013 om 14:47

In Nederland heb je sterren als Cuenca ,eriksen,fisher,v.bommel,tyton,stootman,narsing,va... Ginkel,bony.

De Serie A is nog steeds beter dan de Eredivisie maar als teams van beide competities tegen elkaar spelen kunnen de teams in de Serie A het voetballend vaak niet bijbenen. Ik zie vrij veel wedstrijden uit de Serie A en er word vaak bedroevend voetbal gespeeld , enkele uitzonderingen daar gelaten. Je wint alleen nog steeds moeilijk van ze. Er vind wel een omslag plaats maar nog steeds spelen veel teams om niet te verliezen i.p.v om te winnen. Is toch minder voor de toeschouwers. . Dat valt wel op. In zijn geheel is de Serie A wel sterker dat zie je ook aan de Uefa coeficienten lijst. Het valt me wel op hoe weinig chauvinistisch ons land is. Wij onderschatten onze competitie eerder dan dat we het overschatten. Vind ik jammer. Is ook niet nodig.

Degene die ja hebben gekozen bij de poll, ik vraag mij zooo erg af wie dat zijn en hoe ze dat durven te kiezen..... Ik zou het in ieder geval niet durven als het niet anoniem was.

Komt zeker doordat het anoniem is waardoor ze nog durven te kiezen voor de Eredivisie..

Ont; Dit is niet serieus te nemen. De Eredivisie is zeker niet eens de helft van het niveau Serie A.
Daarnaast begrijp ik niet waarom hij de Serie A erbij haalt. Die hebben niks te maken met zo een laag kwaliteit competitie als de Nederlandse. Achja, over een week na de oefentinterland zal die wel anders klinken en de meeste hier ook....

“In mijn ogen is de Eredivisie minstens gelijkwaardig aan de Serie A. Misschien zelfs wel sterker. Er zijn drie of vier topcompetities. Duitsland, Spanje en Engeland horen daarbij, Italië niet.”

Ja, ik nam deze Van Gaal nog serieus. Kom op.. hier kan je toch niet serieus over discussieren.. De sterkte teams in de Eredivisie zouden voor een Europees ticket strijden in de Seria A

1 februari 2013 om 14:55

Hij heeft het niet alleen over de topclubs. Ken jij al die degradatiekandidaten uit de Serie A? Misschien is Zwolle wel beter dan pak 'm beet Pescara.
En onlangs versloeg AZ Udinese in de europa league. Terwijl ze beide subtoppers zijn in hun competitie.

1 februari 2013 om 16:02

Wat is jouw mening dan? Dat de Eredivisie wel beter is?

Heren, van Gaal heeft "altijd" gelijk.

OT: Hij begint steeds belachelijker te worden..

Tuurlijk niet Louis! Hij moet eens in de zoveel tijd iets geks roepen anders gaan mensen hem nog serieus nemen... Er zit nog altijd veel meer geld in de Serie A, de commerciele belangen zijn veel groter. Het voetbal in de eredivisie is echter over het algemeen vermakelijker en aanvallender.

Je kan zeggen wat je wil over Van Gaal maar ergens heeft hij natuurlijk wel een (heel erg klein) puntje. Alhoewel ik niet vind dat je competities op die manier met elkaar kunt vergelijken. Ajax wint van man u en man c, maar staat in de eredivisie onder Twente en verliest vorige week van Vitesse. Betekend dit dat zowel Twente als Vitesse ook van man u en man c moeten kunnen winnen?

Ja, de grote clubs in de serie A hebben mede door de schandalen de afgelopen jaren wel wat ingeleverd op de rest. Maar er zijn in Italië gewoon veel meer clubs met een grotere historie en prijzenkast dan dat er in Nederland zijn.

Ja, clubs als AC Milan hebben het op europees gebied lastig met een Anderlecht of een Ajax en staan in de competitie lager dan normaal gesproken. Maar hebben wel de mogelijkheid op financieel gebied en aantrekkingskracht om echte topspelers binnen te halen.

Dus, Louis. Ik vind het mooi dat je ons groter probeert te maken dat we zijn en ergens heb je misschien wel een punt. Maar bespaar jezelf de moeite en de kritiek. We schieten weinig op met dit soort uitspraken.

Zeker is de Serie A minimaal 4 klassen beter. Maar ik vind dat Nederlanders té kritisch zijn over de Eredivisie. Het is geen flutcomptetitie, jaarlijks vertrekken er toppers die de absolute wereldtop halen en nieuwe jonge toptalenten. Ik vind het maar te kritisch gedacht van de Nederlanders.

Natuurlijk is de Eredivisie geen topcompetitie, zeker niet,maar dat komt voornamelijk door provincieclubs en zwakkere clubs als Vvv, PEC en Ado(als vb). Clubs als Ajax en FC Twente doen het aardig in Europa en tegen sterke tegenstanders. Vooral Ajax kwam de afgelopen 3 seizoenen door een mirakel niet bij de laatste 16 van Europa.

Ik kan me nu beter vinden in Johan Derksen z'n uitspraken.

Kan die man nu eindelijk is z'n mond houden met z'n denbiele selectie , ongelofelijk weer die uitspraak met z'n Nederlandse competitie beter dan Italiaanse . Ga toch niet vertellen dat de achterhoede en middenveld kan tippen aan Italië pffffffff totaal dement aan t worden die man .

In groote maten heeft Van Gaal nog wel gelijk..het niveau van de Serie A is inderdaad drastisch gedaalt..het gaat Niet om de persoonlijke kwaliteiten maar hoe de kwaliteiten in een team passen, als je kijkt naar de prestaties van de Italiaanse ploegen in Europa zijn ze niet zo veel beter hoor. Dat er in Italie meer geld zit, dat is normaal..maar als een relatief kleine competitie als de Eredivisie is..maar Ajax speelde 2 jaar geleden tot 2x toe Ac Milan helemaal van het veld, en aantal jaar geleden bijna van Juve in de Europa League gewonnen en als ik mij goed herinner van Fiorentina gewonnen, daarnaast won psv dit jaar van Napoli, en 3 jaar geleden in de Champions League won Twente van Inter Milan..dus eigelijk praat Louis hier niet alleen lulkoek

1 februari 2013 om 14:52

Klopt. Er moet ook gekeken worden naar de kleinere clubs en de europese prestaties van de topclubs en subtoppers.
Naast de prestaties die je al genoemd hebt, heeft AZ vorig jaar ook nog eens Udinese met goed spel uitgeschakeld in de Europa League.

1 februari 2013 om 15:02

Ja juist, dankje! het italiaanse voetbal is op dit moment niet aantrekkelijk meer, en een shim van wat het was..maar sinds de gokschandalen is het niveau erg gedaalt..

Nooit saai met die van Gaal.

De Serie A is inderdaad qua niveau en status wat minder geworden. De topclubs, AC, Juventus en Inter zijn denk ik lang niet zo goed als de overige Europeze topclubs (man U. Madrid Barca) en onderin zijn er veel schulden.

Maar het gemiddelde niveau is nog altijd beter dan de Eredivisie, met clubs als Fiorentina en Napels die het de afgelopen jaren goed doen.

1 februari 2013 om 14:48

Juventus kan van Man united winnen, daar ben ik van overtuigd. over de spaanse clubs ga ik geen uitspraken doen, die zijn gewoon te goed.

De Eredivisie is beter dan Serie A..
Stekelenburg wordt de nieuwe topkeeper in de PL, shame on you Roma
Sneijder is te goed voor Inter, want een schandelijk gedrag van Inter
....
De ophemeling van het nederlandse voetbal(lers) wordt met de dag gekker

Michaylov
Van Rhijn - Alderweireld - Douglas - BMI
Fer - Eriksen - Strootman
Tadic - Bony - Chadli

Tegen:

Buffon
Bonucci - Barzagli - Chiellini
Maggio - De Rossi - Pirlo - Balzaretti?
Hamsik
Cavani - El Sharaawy

Ik zou het wel eens willen zien!

Zeer frapant dat ik in mijn haast 5 Twente spelers als beste eredivisiespelers beoordeel... dat laat wel zien hoe slecht die andere 6 en hoe slecht de coach is...

1 februari 2013 om 14:54

uuhm ik gok op een 6-0 voor Serie A

Twente heeft nooit gewonnen van Inter? het werd 2-2 in Enschede en 1-0 in Milaan, Napoli speelde met een B-ploeg tegen PSV en eindigt met diezelfde ploeg 1ste in de poule, Juventus won van Ajax ondanks dat ze dat jaar 7de eindigde en Milan mag dan nog zo slecht spelen tegen Ajax, Milan en niet Ajax ging door naar de volgende ronde, omdat Milan veel meer klasse had.

Edit: was een reactie op Afca96

1 februari 2013 om 15:02

Kom niet met smoezen dat ze met een B ploeg naar Eindhoven kwamen. Dat is toch hun probleem? Omdat zij met een minder elftal komen mag PSV niet zeggen dat ze beter zijn? Zij hebben alle recht om dat te doen nadat ze Napoli met 3-0 van het veld speelde.

En natuurlijk, je kon het niet laten. 2 keer won Ajax van AC Milan maar het is tegenwoordig verboden om het goed spel te noemen van een team met een mindere begroting.

Je komt wel met erg slappe excusjes. Nederlandse teams deden het uitstekend tegen toppers uit Italië.

Is hij helemaal gek geworden.

Eredivisie is zeker geen sterkere competitie.
En Italië is nog steeds sterker als Duitsland.

Ik begrijp Van Gaal wel. Maar hij had het anders moeten zeggen: Het verschil tussen de eredivisie en de Italiaanse competitie is minder groot dan men denkt.
Als hij zoiets zegt, wordt hij veel serieuzer genomen. AC Milan is bijvoorbeeld niet het Milan van vorig jaar en al helemaal niet het Milan van Shevchenko en de zijnen.
En AZ versloeg vorig jaar nog Udinese in de europa league. En niet eens onterecht.

Wat een belachelijke uitspraak. Een team als Catania zou in de Eredivisie meedoen om de titel.

1 februari 2013 om 15:11

Nou, jij maakt jezelf nu toch ook belachelijk. De uitspraken van Van Gaal kloppen niet, maar jij overdrijft nu ook wel heel sterk.
Wat ik wel moet toegeven is dat Catania (7e in Italië) meer kans zou maken op de titel in Nederland dan ADO (7e in Nederland) op de titel in Italië... En mede daarom heeft Louis ongelijk natuurlijk.

1 februari 2013 om 15:17

overdrijf anders nog meer, Catania zou top 8 eindigen, sowieso achter Psv, Ajax, Feyenoord, Twente en Vitesse. met Bony. de rest is slechter dan Catania

1 februari 2013 om 15:30

Vitesse en Feyenoord hebben geen betere selecties dan Catania. Oké, titel is overdreven, maar Catania zou zeker mee doen om een plek in de top vier. Verder is de gehele top zes in Italië van dit moment (juventus, Lazio, Napoli, Inter, AC Milan en Fiorentina) beter dan elk Eredivisie team, en Roma en Udinese (dat nu geen geweldig seizoen draait) nog niet eens in de top zes van de Serie A.

Ik kan mij geen enkele speler uit de Eredivisie voorstellen die bij Juventus in de basis zou spelen. In de Eredivsie zijn er geen spelers als Cavani, El Sharaawy, Pirlo, Buffon, Vidal, Marchisio, Lamela, Balotelli, Totti, Hamsik en zelfs Cassano.

Het punt is gewoon dat de Serie A vele malen sterker is dan de Eredivisie en dit ook altijd zal blijven.

1 februari 2013 om 17:35

Bony doet niet echt onder voor de spitsen die ze nu hebben

heb hem altijd een geweldige trainer gevonden....maar nu begint die wel heel domme.dingen te zeggenbr ...en italie is 4 dan komt spanje dan komt duitsland en dan engeland en over een aantal jaar zal duitsland nummer 1 competitie zijn van europa

Ook geen Serie A club kan de Champions leauge meer winnen ,ik heb net effe alle topploegen lopen doorspitten en dan zie je dat er geen absolute toppers meer tussen zitten. Vroeger was het normaal als spelers als Cr7 ,messi in de Serie A zouden spelen.

T.w is dat onmogelijk.
Daarbij neem ik het de Italiaanse clubs wel kwalijk dat ze zo neerkijken op de Europa leauge. Terwijl daar zeker na de winterstop alleen maar heel goeie teams tussen zitten.
De Europa l. Kunnen de Italiaanse clubs wel winnen .

In italie zitten meer grote spelers en veel meer geld. Maar psv wint wel van napoli en ajax van milan. Maar onze mindere teams zijn wel heel matig. En door geld lopen we ook een grote achterstand op. Dat zie je ook aan de selectie van het nl elftal. Onze toppers kunnen ze wel aan maar over het algemeen is de serie a sterker. Met name juventus.

In Nederland zijn er veel clubs die 4-3-3 voetballen, met buitenspelers. Dat is de speelstijl die Van Gaal zelf heeft uitgedacht en geperfectioneerd. Hiermee heeft hij grote successen gehad bij internationale topclubs en is hij de beste trainer ter wereld geworden. De beste van Nederland, Spanje, Duitsland, Europa, Amsterdam, Eindhoven, Kelsenkirchen, Madrid, Dortmund, Sevilla. In Italie heeft hij nooit gewerkt, dus dat moet wel een mindere competitie zijn dan de Eredivisie.

Ga het bijna jammer vinden dat we ons gaan plaatsen voor het. Wk
Want dat betekend dat we nog niet verlost zijn van deze zelfingenomen kwal.

Gezien de selectie hoop ik op deze opstelling met spelers! Denk dat we dan wel een kans maken gezien de kwaliteiten.

Krul
Rhijn
Vlaar
De Vrij
Indi
Clasie
Strootman
Maher
Lens
van Persie
John

Juventus steekt er speltechnisch wel bovenuit. De rest is niet beter. Tempo is in ere hoger en tactisch schat ik ze ook wat hoger in. Overigens speelde Napoli niet met een b-team vs PSV maar met enkele invallers. In Napels deed Cavani gewoon mee. En dat Napoli staat dus tweede. AZ speelde Udinese van de mat...mrt 10 man. Nee, vroeger was de Serie A veel beter niet meer. Kijk ook ff naar van Bommel, hoe makkelijk hij meekon bij Milan (tempo!) En hoeveel kaarten hij nodig heeft en overtredingen om het al tegen PEC bij te kunnen benen.
Deze keer heeft Gaal gelijk

Van Gaal bewijst maar weer eens een hele slimme man te zijn met zijn voetbalkennis.
Dit slaat natuurlijk nergens op , de Serie A is stukken beter van de Eredivisie ...
Zie alleen al het verschil tussen de topteams

Juventus is mijlenver weg voor de gehele serie A.
De rest valt reuze mee hoor Lazio inter ac en misschien roma zullen hier meedoen om de titel maar dat doe ze daar ook!

Ik denk niet dat de eredivsie sterker is dat niet maar heel veel minder ook niet.
Italie dreigt wel buiten de top te vallen en dat zegt eigenlijk ook wel iets, met competities als de Bundesliga en de PL kunnen ze zich al een tijdje niet meer meten en ook de Primera is ver weg, rest frankrijk en tja wat komt daaronder Nederland Portugal Rusland Turkije ?

Wat een vage reacties. Van Gaal heeft hier gewoon een punt.
En de Eredivisie is ook meer aantrekkelijker dan de Serie A.

Juventus is op dit moment de enigste goede club daar, Inter, Milan en AS Roma doen het gewoon niet goed. Napoli verloor overigens 2x van PSV dit seizoen, dus dat zegt ook wat.

1 februari 2013 om 16:37

Van Gaal heeft hier helemaal geen punt, want hij oordeelt net zo vaag als iedereen die denkt dat de Serie A alleen maar verdedigen is. Inter, AC Milan en Roma doen het inderdaad niet goed, maar die zouden in Nederland wel kampioen zijn geworden.

En ik vind het ook goedkoop om Napoli-psv te betrekken, want aan alles zag je dat Napoli op halve kracht speelde en bovendien nog een B-elftal opstelde. Ondanks dat is Napoli toch door ten koste van Psv, dus dat zegt ook wat.

1 februari 2013 om 17:33

PSV speelt alleen goed tegen gelijkwaardige of betere tegenstanders.
Tegen de underdogs laten ze ontzettend veel punten liggen, (pec, Rkc, Aik, als voorbeelden)
En ik weet zeker dat PSV ook het A-team van Napoli kan verslaan.

Ongelooflijk dat jij zegt dat die teams in Nederland kampioen zou worden, dat is echt bullshit.

1 februari 2013 om 18:00

Ongelooflijk he, als je kijkt naar de selectie die ze hebben is het gewoon totaal niet realistisch om te denken dat ze kampioen zouden worden in Nederland... Is dat wat je wil zeggen?

Belachelijke uitspraak van Van Gaal natuurlijk. Iedereen is het er denk ik wel over eens dat de Serie A de laatste jaren in verval is geraak, qua accomodaties en stadions denk ik wel dat de Eredivisie boven de Serie A geschat kan worden, mede door de accomodaties is de Serie A in verval geraakt.

Echter zouden, Juventus,ac Milan, Roma, Lazio, Inter, Napoli en Fiorentina moeieloos meestrijden om de titel in de Eredivisie. Ik zie een Ajax miss in een goed jaar in de top 5 eindigen daar, aangezien elke wedstrijd een lastige is in de Serie A. Er word enorm goed verdedigd en ze hebben niet veel kansen nodig om een goal te maken. Maar je moet niet vergeten dat tussen het spelbeeld in Italië en NL een enorm groot verschil zit. Vandaar van Gaal zijn uitspraak ook waarschijnlijk omdat hij de spelopvatting in Italië gewoon verschrikkelijk vind.

1 februari 2013 om 16:43

Jahoor, accommodaties zijn daar inderdaad super slecht, ooit die van ac milan gezien?

Tuurlijk, de van Gaal one man show is weer begonnen. Wat een onzin kan er toch uit een man komen!

Hoe moet je van gaal nou serieus nemen. De Nederlandse clubs zijn veel minder en juve,inter,milan,roma enz vechten het kampioenschap met Ajax uit. De rest is veel minder. De serie a wordt in Nederland vaak onderschat.

1 februari 2013 om 22:47

Van Gaal bekijkt het vanuit een bepaalde invalshoek qua spelopvatting en houdt gewoon van provoceren. Natuurlijk is de Serie A prestatief sterker, ware het niet dat het niet meer het summum is zoals in de jaren tachtig en negentig. Dat wil niet zeggen dat de Nederlandse competitie qua aanleg minder talentvol is. Het ontbreekt teams en spelers vaak aan rijpheid en vastigheid, ook omdat er ieder jaar zo'n groot verloop is.

Ik denk dat van Gaal dit puur en alleen zegt om z'n eigen jonge selectie wat vertrouwen te geven ,dit is gewoon een truc van hem.

De ervaren jongens als Sneijder , van Persie etc die ervaring hebben tegen zulke ploegen lachen hem gewoon vierkant uit.

Juve is gewoon Europese top , en Milan behoorde vorig seizoen ook gewoon nog tot de top 5-6 van de wereld.

Ook het huidige Milan , Inter ,roma , Fiorentina ,napoli , lazio zijn op volle sterkte ook gewoon minimaal een klasse beter dan de topclubs hier.

Zegt gewoon genoeg dat zo'n El Hamdaoui bij Fiorentina ook alleen maar op de bank zit.
Ik zou ook niet weten welke speler uit de eredivisie op dit moment gegarandeerd een basisplaats zou hebben in de Italiaanse top

Laat die trainer zijn debutanten nou een beetje vertrouwen geven jongens

Van Gaal was trouwens ook diegene die zei dat AZ in z'n tijd bij de top- 16 van Europa behoorde , en dat Schaars ook makkelijk bij Liverpool mee zou draaien etc

ik zie nu een heleboel italianen geschokt reageren en van gaal en tegelijkertijd de nederlandse competitie belachelijk maken.

maar zo gek is het helemaal niet wat louis van gaal zegt.

Ik denk dus dat menig ochtendkoffiedrinker
zijn grijsverlichtende haren niet kwijt zal raken
door dit controverse statement dat de mickey mousvisie
een sterker treinstelsel zou hebben dan de Italiaanse..

no way..

Italianen zie je over het algemeen veel sneller ingooien bij de Champions-lg duels
dan bij de Seria A..maar neem ze het niet kwalijk
zijn gewoon mensen die het relaxt aan doen..

Daar gaat de 6 secondenregel..

Nou hier slaat van Gaal de plank helemaal mis. Engeland boven Italië verkiezen. Engeland heeft de afgelopen jaren op grote toernooien weinig laten zien terwijl Italië niet lang geleden de wereldbeker in handen had. De Engelse competitie bestaat voornamelijk uit buitenlanders dus dat zegt wel genoeg.

Ach, de meesten zullen vast begrijpen in welke context hij dit bedoelt qua spelopvatting en het 'pure voetbal'. Maar als bondscoach is het misschien niet handig je zo provocant op te stellen. Dat is denk ik ook het grootste bezwaar van Cruijff tegenover Van Gaal. Een bondscoach hoort ook een ambassadeur te zijn. Dit zal morgen wel vetgedrukt in de Gazetto dello Sport staan met een rijtje uitslagen ernaast en je creëert alweer een onsympathieke sfeer. Net als laatst met die opmerkingen over Löw.

De Serie A is beter, maar als je verder in de toekomst kijkt zou het mij niet verbazen als dit geen 5 jaar meer duurt.

De Serie A is momenteel nog wel beter dan de eredivisie denk ik, maar ik zal niet durven beweren dat dit nog lang zo zal zijn.

Dit heeft gedeeltelijk te maken met het geld wat de clubs te besteden hebben, maar vlak het belastingstelsel niet uit. Daarin hebben we in Nederland sowieso al een streepje tegen.

hahaha sjonge jonge louis doe is normaal je zet jezelf hier gewoon voor aap de serie a is gewoon een paar flinke klassen beter dan de eredivisie met clubs als juventus,napoli,lazio,as roma,internazionale,ac milan,fiorentina en udinese deze clubs zijn stuk voor stuk beter dan welke eredivisie ploeg dan ook xD echt een belachelijke uitspraak er spelen in de eredivisie heust wel een paar leuke spelers maar het niveau van de serie a? dat is de eredivisie niet en zal de eredivisie ook nooit zijn in italie halen ze bijvoorbeeld grote talenten binnen in nederland verkopen ze die. en bovendien als je kijkt naar een ploeg als bologna die 14e staat in de serie a zelfs daar spelen er spelers waar de eredivisie top van mag dromen denk aan gilardino, diamanti en kone. Oke het is duidelijk dat het een tijdje wat minder gegaan is maar de clubs hebben zich sterk herpakt in italie kijk bijv. naar de afgelopen transferperiode veel toptalenten (denk aan mateo kovacic) maar ook grote spelers (denk aan mario balotelli) hebben hun wel naar italie gevonden en de bedragen die de clibs te besteden hebben zijn ook niet te vergelijken met de lage transferbedragen die de clubs in de eredivisie tot hun beschikking hebben, daarnaast kan je kijken naar de prestaties in europe italie heeft nog 5 ploegen actief in de europese toernooien de eredivisie 1 de serie a is hiermee dit seizoen tot nu toe de op een na sterkte competitie in europe na duitsland, al met al is dit waarschijlijk geen serieuze opmerking van onze bondscoach hoe leuk de eredivisie ook is de serie a is gewoon vele malen beter.

2 februari 2013 om 10:40

nederland heeft gewoon een slecht europees jaar. vorig jaar had nederland een goed europees jaar en veel meer punten gehaald als italie. was vorig jaar nederlandse competitie wel beter?

in italie zit gewoon meer geld, daarom kunnen ze duurdere spelers betalen.

maar doe nu niet of italie zon verschrikkelijk goede competitie is met je paar flinke klassen beter. italie kan de duitse, spaanse en engelse competitie gewoon niet meer bijhouden. die strijd hebben ze (zowel sportief als financieel) allang verloren. net als frankrijk.

zijn ze beter als de nederlandse competitie? misschien wel. maar veel scheelt het in ieder geval niet. in nederland spelen ook gewoon veel potientiele toppers. die zijn internationaal gewoon nog wat minder bekend. maar wanneer we over vijf jaar terugkijken naar de erdivisie anno nu, dan zouden we ook zeggen: poehee: wat speelde er toen goede spelers in de nederlandse competitie.

juventus dat is een club waar nederlandse teams niet aan kunnen tippen. de rest wordt ik niet zo warm van. zet een clubs als ajax, psv, feyenoord of twente in de italiaanse copmetitie en die zijn wel gewoon hele goede subtoppers.

2 februari 2013 om 12:52

Subtoppers? haha doe eens ff normaal man clubs als as roma, lazio en fiorentina dat zijn italiaanse subtoppers en die zijn echt wel vele malen beter dan clubs als bijv. twente hahaha FC Twnte Hahahhaha XD doe normaal zeg en denk je dat italie niet tegen sspanje en engeland op kan? dat valt reuze mee hoor de premierleague word zwaar overgewaardeerd ten op zichte van de serie a

2 februari 2013 om 12:56

ajax deed het goed tegen ac milan. inter had het moelijk met twente. psv won van napoli. ja zelfs utrecht speelde twee keer gelijk tegen napoli.

ik ga niet zover als louis van gaal door te zeggen dat de eredivisie misschien wel beter is dan de serie a.maar veel scheelt het allemaal niet.

maar goed: dat is mijn mening.

2 februari 2013 om 16:28

haha nee joh als die clubs voluit spelen (wat ze niet altijd doen helaas) spelen ze de eredivisie ploegen helemaal zoek ajax presteerde ook goed tegen clubs als man U en man c de nr 1 en 2 van engeland xD gewoon pure gemakzucht

van Gaal snapt het helemaal.
de serie A is misschien kwalitatief gezien beter maar in de Eredivisie word gewoon zo goed gevoetbald
vooral Feyenoord zie ik nog wel stunten tegen Juventus als je kijkt naar hoe ze spelen.

maar het is ook moeilijk te snappen..

2 februari 2013 om 12:53

Juventus is een van de best voetballende ploegen ter wereld en jij ziet feyenoord daar tegen stunten op basis van hun spel? sjonge jonge jonge wat een "kenners" hier zeg xD

overigens niet heel handig van de bondscoach om dit soort rare uitspraken te doen hij ontketend nogal wat haha

2 februari 2013 om 13:19

nou dan krijgen we in ieder geval wel een leuke oefenwedstrijd. want meestal zijn die gene reet aan.

2 februari 2013 om 16:29

haha mischien was dat zn doel xD

Van Gaal heeft dit helemaal niet gezegd. Van Gaal zei bij de persconferentie dat ''de Eredivisie op bepaalde facetten van onderdelen (???) beter is dan de Serie A.'' Erachteraan kwam dat dat andersom ook zo is. Nou lijkt me dat wel duidelijk. In Italië heb je maar een beperkt aantal voetballende ploegen, waar dat in de Eredivisie anders ligt. De namen van spelers in Italië zijn natuurlijk veel groter, maar daar heeft Van Gaal het ook niet over. Dit wordt wel gemanipuleerd door de media zeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren