Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bale: 'Kan niks negatiefs over Messi zeggen, maar ik kies voor Ronaldo'

Laatste update:
/

Gareth Bale heeft zich gemend in de discussie over de beste speler ter wereld. Met vier Gouden Ballen op rij lijkt Lionel Messi een streepje voor te hebben, maar de winger van Tottenham Hotspur denkt daar anders over. Hij vindt Cristiano Ronaldo een completere speler dan zijn Argentijnse rivaal, zo verklaarde de Welshman in gesprek met Life’s a Pitch.

“Persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van Ronaldo”, begon de 23-jarige Bale. “Hij beschikt over het totaalpakket: hij is sterk, explosief, atletisch, kan goed koppen en heeft een goede trap. Je kunt natuurlijk niet veel negatiefs zeggen over Messi, maar voor de all-round complete voetballer, kies ik toch voor Ronaldo.”

De Engelse media zien de uitlatingen van Bale als een vrijbrief voor Real Madrid om komende zomer werk te maken van de komst van de ster van Tottenham Hotspur. Bale is in blakende vorm en trekt de voorbije weken veel aandacht van Europese topclubs. Ook Barcelona en Bayern München zijn geïnteresseerd in zijn diensten.

Gareth Bale kan zelf ook het niveau van Cristiano Ronaldo en Lionel Messi gaan halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
17 februari 2013 om 15:21

Ah joh. Het is maar waar je voorkeur naar uit gaat. Sure, Messi domineert het hedendaagse voetbal tegenwoordig, en de individuele prijzen spreken boekdelen. Maar als iemand Ronaldo beter vindt, omdat hij bijvoorbeeld atletischer is, dan is dat zijn goed recht om dat te zeggen. Ik vind het alleen maar belachelijk dat Ronaldofans worden opgedrongen om Messi beter te vinden, op basis van de gouden ballen. Ieder zijn mening.

17 februari 2013 om 19:23

Helemaal met jou eens! Bovendien zeggen goudenballen niks.. er waren genoeg spelers in het verleden die een goudenbal verdienen maar er nooit eentje gehad hebben.

17 februari 2013 om 15:33

Messi is hét voorbeelden ultiem talent hebben en Ronaldo hét voorbeeld dat hard werken loont.

Natuurlijk heeft Ronaldo ook bovengemiddeld veel talent maar hij is ook 'gemaakt'. Hij stak en steekt zoveel tijd en energie in z'n ontwikkeling, daar heb ik echt veel respect voor. Ook al komt hij, op mij, zeer arrogant over.

Ronaldo is inderdaad allrounder dan Messi. Het zijn allebei geweldige spelers en wie er beter is, ik denk dat je dat niet kan zeggen. Het zijn twee verschillende types.

Bale is een hele goede voetballer maar of hij een van de besten kan worden, dat denk ik niet. Naar mijn mening past hij in Engeland, of hij elders en met name in Spanje zal passen zullen we wellicht gaan zien.

17 februari 2013 om 15:49

Wie is Bale nou weer?

17 februari 2013 om 16:26

Iemand die zeker meer verstand van voetbal heeft dan jij. Hij heeft vanaf dat opzicht gelijk. Ik denk dat Messi een magische voetballer is, maar zeg nou zelf, hij kan echt niet goed een bal koppen. Messi moet het hebben van zijn magische dribbel, techniek en passing. Ronaldo kan ook van afstand een bal de kruising in rammen en in de lucht een geweldig gevaar vormen. Wie is Bale vraag je trouwens... In zijn huidige vorm is deze man niet te stoppen en een van de beste voetballers op dit moment.

17 februari 2013 om 17:26

Messi niet koppen? Messi kan prima koppen, alleen is klein dus zal niet snel een kopduel aangaan. Messi heeft de afgelopen seizoenen meerdere aardige kopgoals gemaakt

17 februari 2013 om 20:47

Helemaal met jou eens. Mensen noemen Ronaldo completer maar wat ze bedoelen is dat Ronaldo drie koppen groter is, een beter fysiek heeft en daardoor vanzelfsprekend beter kopt, harder schiet en op de lange afstand sneller is. Onzin dus.

Dus is het nog veel knapper dat Messi al vier jaar op rij tot beste voetballer ter wereld is uitgeroepen. Op vlakken waarbij fysieke gesteldheid geen rol speelt, en je ze dus wel kunt vergelijken,zoals dribbelen en overzicht is Messi natuurlijk veel en veel beter dan Ronaldo.

Begrijp Bale wel. Is vergelijkbaar met Ronaldo. Sterk, verwoestend schot, goed als hij de ruimte krijgt. Maar ze vallen door de mans als de ruimtes wat kleiner worden.

18 februari 2013 om 10:26

Het gaat er gewoon om dat ronaldo uiteindelijk over meer kwaliteiten beschikt dan messi. De prijzen gaan uiteindelijk uit naar de speler met het beste rendement en dat is idd messi op dit moment. Maar Ronaldo is een completere voetballer dan messi.

Even een droog voorbeeldje.
Stel je hebt twee ferrari's op de noordpool. Ze hebben allebei alle functies, maar de ene ferrari heeft airco en de andere niet. In de noorpool heb je geen airco nodig, maar uiteindelijk beschikt die auto wel over een optie die de andere auto niet heeft. Dus is die completer simpel.

Messi hoeft fysiek niet sterk te zijn om te scoren. Ronaldo is fysiek wel sterk dus heeft hij weer een kwaliteit meer dan messi.

17 februari 2013 om 17:23

Hoe kun je dat nou vinden? Ronaldo is van topklasse, allround de allerbeste maar Messi is in alles wat die doet zoveel beter dan Ronaldo. Ronaldo is een perfecte machine maar Messi is de enige die zich beste van de wereld mag noemen

Dit is puur persoonsgerelateerd. Bale moet het ook hebben van zijn atletische vermogen en dit herkent hij meer terug bij Ronaldo dan bij Messi.

17 februari 2013 om 14:58

Ja dat ook, maar wat er in de Engelse pers omgaat klopt ook. Bale is al jaren aan het flirten met een overgang naar Real Madrid dus op zich zou het logischer zijn dat hij dan niet voor Messi kiest om geen kwaad bloed te zetten in Madrid als hij daar tekent.

17 februari 2013 om 14:58

Ik denk dat Bale kwa speelstyle ook meer op Ronaldo lijkt, waar Messi het toch meer op 'gevoel' (?) doet moet Ronaldo het meer van zijn snelheid en techniek hebben. Bale is een beest; snelheid, kracht, een goed schot én een goede verdediger. Denk dat Bale zich daarom meer spiegelt met Ronaldo...

17 februari 2013 om 15:04

Dit is een open sollicitatie van Bale richting Real. Iedereen die de soap Bale volgt, weet dat hij naar Real wilt. Je kan dan moeilijk zeggen dat Messi de beste speler van de wereld is.

17 februari 2013 om 17:25

Jij begrijpt het, Ronaldo is heeft zich gewoon kapot getrained en is daardoor zo goed geworden. Messi is gewoon 110% voetbal en daar zit zoveel gevoel in.

17 februari 2013 om 18:40

Messi traint ook heel erg hard en ontwikkeld zich ook elk jaar net als Ronaldo,, als Messi het alleen van zn talent zou hebben dan zou die niet alleen de laatste paar jaren zijn begonnen met zoveel scoren..

Hij begint ook Cristiano's loopje te imiteren Wel een klasse speler zeg. Begint wel de critici de mond te snoeren.

17 februari 2013 om 15:12

Niet alleen Ronaldo's loopje, maar ook zijn hele spel zijn kapsel ook. Vrijwel alles eigenlijk. Weet niet of Ronaldo daar blij mee moet zijn, maar ik zie juist liever dat spelers met hun eige dingen komen in plaats van andere na te doen. Bale is een prima speler en erg belangrijk voor Tottenham. Ik zie hem echt beter worden geef hem nog maar even de tijd, en hij bewijst zijn klasse door bij de top 3 beste spelers te staan bij de Balon d'or.

17 februari 2013 om 15:19

Ronaldo heeft elk kapsel al gehad dus dat is niet zo moeilijk meer

17 februari 2013 om 15:35

Haha klopt, Ronaldo past zelfs On de rust z'n kapsel aan. Niet lullig bedoeld verder, ik heb hierboven ook inhoudelijk gereageerd.

Ben het volledig met Bale eens. Bale zegt dit natuurlijk ook omdat hij zelf qua speelstijl meer op CR lijkt dan op Messi.

Tja,dat is ook degene wiens niveau hij een beetje kan benaderen. Bij Messi zal hij nooit en te nimmer in de buurt komen!
Dus identificeert hij zichzelf met Ronaldo, niks mis mee..

17 februari 2013 om 14:57

Doe toch zo niet alsof dat Messi 100% keer zo veel beter is als Ronaldo joh.messi heeft zijn uitblinkers en Ronaldo heeft ook zijn uitblinkers.dat belachelijk gedoe alsof dat Messi honderden lichjaren boven Ronaldo staat begint wel wat lachwekkend te worden.ik zou Messi wel eens in Engeland in een mindere ploeg willen zien presteren.ronaldo staat niet veel minder dan Messi.of je het nu wilt of niet.

17 februari 2013 om 15:48

Jij jou mening en ik de mijne!

17 februari 2013 om 18:49

Een mening gebasseerd op fictie zit niemand op te wachten. Het is begrijpelijk dat je Messi de beste van de wereld vind, maar er zijn genoeg magische dingen door Ronaldo gedaan die Messi nooit zal kunnen.
Dat mensen doet alsof Messi ver boven Ronaldo staat is echt belachelijk..

Barcelona is helemaal niet geïnteresseerd in hem. Hij zou er ook totaal niet passen ondanks ik hem echt een geweldige voetballer vind. Hij wordt echt nog wel eens overschat. Al wordt hij in the UK soms ook overschat. Het is een fantastische voetballer zonder meer. Maar hij mist de techniek en voetwerk om bij Barca te kunnen spelen. Bij Real zou hij daar zo dodelijk zijn op de counter. De ideale team voor hem.

Iets zegt me dat dit de eerstvolgende aankoop van Real wordt.

17 februari 2013 om 14:51

Als hij op het randje buitenspel zou fungeren en dodelijke passes zou ontvangen is hij wel degelijk een dreiging. Pedro en Sanchez zijn toch niet veel beter als Bale ?

17 februari 2013 om 14:53

Hij krijgt echt niet de ruimte die hij nodig heeft. In de omschakeling is hij dodelijk. Maar Barca schakelt zelden om. Al hadden ze de kans op een counter, spelen ze het alsnog rustig uit (tot mijn grote ergernis soms).
Sanchez en Pedro zijn minder snel, maar beide zijn technischer, hebben meer overzicht en passen meer bij Barca. Al sukkelt Sanchez de laatste wel enorm hard. Qua traptechniek is Bale wel beter dan beide.

Bale is dus sneller en heeft een betere traptechniek. Voor de rest zijn Sanchez en Pedro beter en ik zou ze dus niet willen missen voor Bale.

17 februari 2013 om 18:47

Als Barcelona wilt spelen op counter dan hebben ze een paar snelle spelers nodig, dat hebben ze niet, dus dan is het logisch dat ze het ook niet proberen.. ten minste, ik heb t ze wel een paar x zien proberen maar dan lukt het meestal niet..

17 februari 2013 om 14:52

hij gaat zeker niet naar Barcelona want dan zou barca het hele systeem moeten aanpassen aan Bale en ze zijn niet achterlijk daar

59% stemt op ja, 36% op nee. Iets zegt me dat dat samen geen 100 % is...

Anyway, opmerkelijk dat er zoveel bezoekers van VZ denken dat Bale het niveau van Messi of Ronaldo kan halen. Die twee waren op die leeftijd namelijk veel verder. Laat Bale maar eens beginnen met de beste van de PL te worden, want dat is hij volgensmij ook nog lang niet.

Hop dat United Nani, Valencia, Young verkoopt, en dan hem haalt plus een andere winger. Deze jongen is zo goed, en zijn vrije trappen verbazen me dit seizoen.

Bale en Ronaldo lijken qua stijl ook meer/veel op elkaar. Tactische keuze zou me niets verbazen, maar kan natuurlijk ook oprecht zijn...

Ronaldo is Bales grootste voorbeeld.hehe hij begin Ronaldo meer en meer na te doen :D wel mooi om te zien.zou ook geweldig zijn moesten die 2 in de zelfde ploeg spelen

Is ook gewoon zo, Ronaldo doet alles prachtig heeft overal keihard voor gewerkt. Messi wurmt zich vaak overal door heen dan zegge ze oooh wat een actie maar meestal is het ook gewoon keiharde mazzel dat die die bal nog mee krijgt.

17 februari 2013 om 14:56

Jezus... Ik snap niet hoe jij 25 punten hebt, en nee dat is niet positief bedoeld.

Als het meer de regel is dan uitzondering, is het idd met geluk ja.

17 februari 2013 om 14:59

Wat slaat je reactie op? Is toch mijn mening ik noem messi niet slecht maar neemt niet weg dat die ook vaak mazzel heeft.

17 februari 2013 om 15:18

Als je zo een aanname maakt, is het vaak handig dit te ondersteunen met argumenten... vandaar mijn reactie.

17 februari 2013 om 15:07

Jep en de 301 goals zijn ook allemaal met geluk

On.: Natuurlijk is Ronaldo een geweldige speler. Ik vraag me af hoe Real zou spelen als ze Bale halen. Zal Ronaldo dan aan de rechterflank en Bale aan de linkerflank spelen?

17 februari 2013 om 15:35

Juist ja, maak jezelf maar belachelijk, ongelooflijk dit.
Keiharde mazzel? hahahaha.

17 februari 2013 om 15:39

Niet belachelijk ik geef gewoon mijn mening. Oke keiharde mazzel is overdreven maar hij heeft gewoon vaak mazzel dat die hem mee krijgt, Zijn acties zijn gewoon veel vrummele, Ik heb ronaldo met gevrummel mensen zien wegspelen. Ik vind wat Ronaldo doet met trucjes mensen wegspelen veel mooier. Messi is met Ronaldo de beste van de wereld daar niet van, Maar hij heeft vaak wel mazzel hoe die hem mee krijgt tusse 3,4 man vrummeld hij hem er door heen terwijl Ronaldo het vaak op een mooiere manier(met trucjes, Mijn mening dan) doet.

17 februari 2013 om 16:17

Ik wou er eigenlijk niet verder op reageren, omdat je opmerking te belachelijk is, maar toch nog een korte reactie erop...

Messi dribbelt iedereen voorbij op startsnelheid, versnelling en vooral ook techniek. Ronaldo doet dit niet met trucjes (schijn bedriegt), hij dribbelt op kracht en snelheid.

Dat hij tussen 3,4 man door dribbelt, heeft meer te maken met zijn ongelooflijke klasse en techniek, dan met mazzel.

17 februari 2013 om 18:48

Ja dat is met mazzel Ronaldo kan dat niet omdat messi 1,30 is dat is geen techniek dat is gewoon klein zijn en niet kunnen aanraken of het is een overtreding. Ronaldo is groter en dus is het veel moeilijker voor hem. Ronaldo heeft met veel meer te handele, Plus dat hij geen Iniesta of Xavi achter zich heeft.

17 februari 2013 om 19:15

Nee, nu weet ik het zeker : je bent niet meer te redden...

sorry maar de dingen die bale opnoemt daar beschikt messi ook over. het is alleen maar wat je mooier vind en technische speler die werkelijk alles kan met een bal (messi) of een speler die het moet hebben van hard werken en op snelheid zijn tegenstander voorbij gaan

Bale komt vooralsnog zeker niet bij het niveau van Messi, en ook niet van Ronaldo maar wel al in meerdere maten qua effectiviteit.

Messi is gewoon de beste voetballer en dat laat hij ook zien met 4 gouden ballen op een rij.
90 doelpunten gaat niemand hem meer snel nadoen de komende 10 jaar.

Bale is steeds en steeds belangrijker voor tottenham hotspur en zou barcelona geinteresserd zijn in bale zou hij daar niet heen gaan denk ik want hij maakt zo ook geen vrienden bij barcelona hopelijk gaat hij naar bayern munchen lijkt me echt een topclub voor hem

zo mooi deze hype rondom Bale, dat laat maar zien dat je zonder bijzonder veel voetbal talent ver kan komen... hard rennen, hard schieten, goed fysiek.

deze man gaat het natuurlijk nooit redden buiten engeland waar meer voetballend vermogen nodig is.

duh dat ie dit zegt hij wil naar real die is ook ni stom om nu te zegge dat messi de beste is he

17 februari 2013 om 18:58

Bale roept dit al jaren lang.
Mensen denken blijkbaar dat hij stiekem Messi beter vindt ofzo.

Ronaldo zal altijd groter blijven dan Bale. Messi en Ronaldo zullen nog een lange tijd aan kop blijven.

Vind het overigens wel opvallend dat Bale heel veel overneemt: beentjes gespreid bij vrijetrap, zelfde manier van vrijetrappen schieten, zelfde manier juichen (behalve de handjes naar jr. dan) en zelfs zijn loopje ziet er af en toe hetzelfde uit.

Blijf gewoon jezelf.

17 februari 2013 om 15:07

ronaldo heeft idd het voetbal uitgevonden al die voetballers op de wereld zijn allemaal copy cats van ronaldo die gebruiken ook hun voeten bij voetbal (cynisme)

17 februari 2013 om 18:59

Belgie kan je niet lezen ofzo. Bale neemt precies hetzelfde loopje als Ronaldo, hij probeert ook met hetzelfde effect te schieten.
Blijkbaar kijk je nooit naar Bale anders zou het je allang opgevallen zijn dat hij Ronaldo na probeert te doen en zou je niet met zon domme reactie komen.

17 februari 2013 om 19:19

haha kerel ben jij nu serieus? ga je iemand bekritiseren omdat hij met hetzelfde effect een vrije trap neemt?

dus als ronaldo morgen een 1-2 doet met buitenkant rechts mag niemand nog een 1-2 met buitenkant rechts doen? doe ff normaal joh net alsof ronaldo een bal met effect trappen heeft uitgevonden...

maar ik zal in jou redenering meegaan: weetje xabi alonso is echt een na-aper man hij speelt de bal soms met binnenkant voet duidelijk dat hij maradonna na doet want die speelde ook een bal met binnenkant voet.

18 februari 2013 om 16:43

Je kan wel achterlijk gaan lopen doen maar je snapt zelf ook wel wat ik bedoel. Als ik in de wedstrijd mijn benen sprijd kijkt ook iedereen van knul wat doe jij nou, denk niet je cr7 bent.

Als je dat niet snapt zal et door die zwart geel rode kleuren komen.

Ik zou hem wel zien voetballen tegen Barca, kijken hoe hij het dan zou doen. Hij snoert critici wekelijks daar in Engeland maar wil hem ook zien tegen de allerbeste in Europa zoals hij dat deed tegen Inter Milan. Hij hoort in de CL thuis.

Cristiano Ronaldo of Lionel Messi wie beter is doet er niet toe, want meningen zullen altijd verschillen. We moeten gewoon genieten van het prachtige spel.

17 februari 2013 om 15:08

gelukkig zijn er nog feiten die meer zeggen dan meningen he

17 februari 2013 om 15:26

Ja als je het zo bekijkt is Chelsea de beste in Europa, op dit moment legt Ronaldo een prestatie neer wat Messi niet kan doen. Ronaldo is sneller, sterker en heeft naar mijn mening ook een beter schot dan Messi. Messi is koelbloediger, heeft een beter dribbel en inzicht en ook meer talent.

17 februari 2013 om 16:53

Een beter schot ? Dat is pure onzin. Als je kijkt naar het rendement van een schot, haalt messi een veel hoger percentage.

17 februari 2013 om 19:01

Gijsbrecht je maakt jezelf belachelijk..

Het is geen kwestie van smaak. Als je puur kijkt naar de individuele kwaliteiten, en dus niet naar de goals per jaar etc, omdat daarbij ook de invloed van medespelers niet vergeten mag worden, dan kan je niet anders dan te concluderen dat Ronaldo meer kwaliteit heeft dan Messi. Ronaldo is kortgezegd veelzijdiger. Dat veel mensen Messi beter vinden is enkel omdat hij perfect in het spel van Barca past en daardoor ook furore maakt. Want we hebben het al gezien bij de Wk's. Als een team nie functioneert, zoals dat bij Argetinie toen het geval was, dan is Messi ineens veel minder.

Ronaldo is gewoon mannelijker, daar komt die voorkeur hoofdzakelijk vandaan. Messi is zonder twijfel de meest getalenteerde van de twee.

17 februari 2013 om 15:18

Mja Messi zijn skill is talent.ronaldo zijn skills talent + hard werk

17 februari 2013 om 19:03

Messi heeft meer talent, Ronaldo werkt zonder twijfel het hardst. Een combinatie van talen + hard werken maakt hem de beste voetballer.

Gesproken als een echte Brit. Hij heeft het over het totaalpakket maar benoemt niet de meest belangrijke aspecten; inzicht/intelligentie, techniek en het positie kiezen. Maar Britten houden vooral van power dus niet verrassend.
Bale wordt een wereldtopper, dat weet ik zeker. Maar of hij het niveau van Cristiano zal halen.. dat denk ik niet. Het niveau van Messi haalt hij sowieso niet en dat is ook niet erg aangezien die kleine Argentijn tot de grootste voetballers allertijden behoort (en hij heeft z'n top nog niet eens behaald).

17 februari 2013 om 15:20

Als hij het niveau van Messi niet bereikt dan kan hij dat van Ronaldo al helemaal niet bereiken en aangezien Messi zijn niveau de laatste maanden steeds minder wordt omdat meneer alleen nog voor zichzelf voetbalt en dat van Cristiano alleen maar beter wordt zal Messi, Ronaldo's niveau ook nooit meer gaan halen. Messi wel goed in het maken van doelpunten maar dat is Pelle ook, hij is het overzicht wat hij had ergens kwijtgeraakt want Messi zet tegenwoordig net als Bale oogkleppen op en gaan.

Prima voetballer die Bale, maar het word een beetje irritant met al dat geslijm aan Ronaldo en Real Madrid. Ook Modric zat al te vertellen hoe snel Real Bale binnen moest halen. Ik vind het zelf absoluut geen speler die bij Real past, net als Modric zelf trouwens. Al helemaal niet voor de bedragen die ik zo rond zie gaan.

Als ik over de transfers ging zou ik Isco kopen van Malaga en Carvajal terughalen van Leverkusen. Jese doorschuiven naar het eerste, samen met Jose Rodriguez. Modric/ Kaka/ Di Maria verkopen als er een mooi aanbod word gedaan.

17 februari 2013 om 15:25

Bale past perfect bij Real. Het is wel zo dat hij inderdaad een overbodige aankoop zou zijn, zou niet de eerste keer zijn. Ben bang dat Jesé zal vertrekken wanneer Bale daadwerkelijk wordt binnengehaald.

17 februari 2013 om 15:39

Denk dat Bale ontzettend goed bij de Madrid van nu zou passen. Als er een nieuwe trainer komt (met een andere visie), is het een ander verhaal.

17 februari 2013 om 16:08

Ja, maar daar doel ik ook op. Je zegt het goed; het Madrid van nu. Echter wil ik juist een heel ander Madrid zien.

Goede speler natuurlijk, maar zal nooit kunnen tippen aan Messi of Ronaldo. Die hebben gewoon dat extra's dat geweldige talent en dat heeft Bale niet. Hij is snel, sterk, goed schot en kan koppen, maar hij zal nooit bij die 2 in de buurt komen. Messi is sws een veel ander type speler, dus daarmee vergelijken heeft niet echt zin. Ronaldo is meer zijn type ja, maar die heeft op alles toch een paar streepjes voor en bij sommige dingen is die vele malen beter dan Bale. De techniek alleen al.
Mja, het is ook geen schande om niet in de buurt te komen van deze 2. Denk dat Bale het wel in zich heeft om één van de betere spelers te worden en ik denk dat hij ook bij Real zal uitkomen.

Die Bale kopieert zijn kapsel, schoenen, vrije trappen en volgens mij wilt hij ook Ronaldo worden.
Ik vind hem echt een natnek met dat haar naar achter gelakt.
Dat juichen met zijn tong uit zijn bek en dat hartje vind ik al helemaal niks.
Je ziet ook vaak die Dembele kijken van, dus.....

Bale is natuurlijk een zelfde type voetballer als Ronaldo en wat slijmen om op een goed blaadje te komen bij Real waar hij heel erg graag naar toe wil, kan nooit kwaad natuurlijk.

Onze welshman heeft wel een probleem : hij is compleet overbodig bij Real, immers zou hij alleen maar CR in de weg lopen, hij heeft ruimte nodig en diepgang vanop de linkerflank en juist daar staat al Ronaldo.

CR beter noemen als Messi, ik blijf het idioot vinden maar zoals deze morgen al gezegd, ook meningen waar je het volstrekt niet mee eens bent hebben recht op publicatie (voltaire).

Deze is er zo eentje ; moeilijk om Bale in de toekomst nog ernstig te nemen ; hij snapt het immers niet.

Je moet maar rekenen op de geschiedenis : in 2025 wanneer zowel Messi als CR gestopt zijn, dan zal echt duidelijk worden wie de echte referentie was tussen pakweg 2005 en 2020.

Ik weet het al ; sommigen moeten dus nog dik 10 jaar wachten.

17 februari 2013 om 15:45

Er zijn toch kapers op de kust. Denk je dat Ronaldo blijft? Ik zie hem wel gekocht worden door een club als PSG of City.

17 februari 2013 om 18:38

Je moet beter lezen, want Bale zegt nergens wie er beter is, enkel wie hij completer vindt.

Mensen die zeggen dat ronaldo meer compleet is dan messi praten beetje onzin.
Messi kan vrij goed koppen voor zo'n kleine man en heeft ook aardig veel goals gemaakt met rechts.
Hij zal all1 door de speeltstyle van barcelona niet zoveel koppen omdat veel over de grond gaat maar kop goals heeft hij er ook genoeg van.
Messi is daarnaast doorslaggevender en scoort meer en geeft meer assisten.
Maar iedereen zijn voorkeur maar messi is niet voor niets 4x oprij beste speler van de wereld en ronaldo niet.

Ronaldo compleet? Zijn minpunt is makkelijk liggen en kleine ruimte voetballen. Messi voetbalt het moeilijkste dan Ronaldo weinig ruimte.

17 februari 2013 om 18:49

Klopt wel.
Messi is voetballend completer en beheerst meer aspecten van het spelletje.

Ronaldo word wel telkens een betere teamspeler.
Hij begint wat meer oog te krijgen voor positiespel.

17 februari 2013 om 19:06

Hoe kom je er nou weer op dat Ronaldo moeite heeft met de kleine ruimte? Hij wordt altijd 3dubbel gedekt en nog vindt hij ruimte genoeg om zich vrij te spelen en te scoren

Tja, Madrid heeft intresse in Bale dus hij wil zijn kans om naar Real te gaan niet verpesten. Hij zou wel overbodig zijn daar en Bale kost ook weer veel geld. Ik zou het dom vinden van Real om hem te halen.
Hij lijkt qua speelstijl wel veel op Ronaldo dus het kan dat ie Ronaldo het beste vindt.

Tsja, Bale heeft gewoon gelijk wat betreft completere voetballer, maar Messi is de beste. Dat moet ik als Real fan toch eerlijk erkennen

Volledig begrijpelijk dat Bale dit vindt. Iedereen moet een doel hebben en zijn doel ligt dichter bij Ronaldo dan Messi. Als hij daarbij de wens heeft ooit de beste te zijn dan kan hij zichzelf moeilijk gaan vergelijken met Messi, die zijn namelijk volledig verschillend. Bale is echter een evenbeeld van Ronaldo.
De engie manier hoe hij ooit de beste kan zijn is jezelf wijsmaken dat Ronaldo de beste is.

Dit is een van vele theoriën, maar feit blijft dat dit gewoon zijn mening is.
Ik ben het absoluut niet met hem eens, Messi is niet alleen de beste van de afgelopen paar jaar, maar de beste allertijden.

Het lijkt wel vloeken tegen de kerk als je zegt dat je een voorkeur hebt voor CR7 t.o.v Messi. Moet iedereen Messi de allerbeste vinden? Iedereen die dus geen kuddedier is daarvan wordt gezegd je snapt er helemaal niks van je bent niet goed bij je paasei. Ik ontken bijvoorbeeld ook niet dat Messi een geweldenaar is, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Cristiano, ben ik dan ook niet goed bij mijn verstand of weet ik dan niks van voetbal? Dan is het maar zo. Jeetje er hoeft maar iemand te zeggen dat zijn voorkeur naar iemand anders dan Messi uitgaat of hij wordt door al zijn aanbidders bijna besprongen. Heb gewoon respect voor de mening van een ander.

Ik ben het roerend met hem eens. Barcelona speelt voetbal zoals geen enkel elftal speelt. Door dit type voetbal komt Messi helemaal tot zijn recht. Echter er zijn maar een paar clubs die de speelstijl van Barcelona hebben en daarom denk ik ook dat Messi echt een klasse minder is als hij naar een andere club (bv. Chelsea) gaat. Dit in tegenstelling tot Ronaldo die eigenlijk in elk team terecht kan, want hij heeft alles wat een goede moderne voetballer nodig heeft.

Ach en het gaat altijd over de beste, maar in mijn ogen is er geen beste op dit moment. Je hebt een top-3 en daar zitten Messi, Ronaldo en Ibra in. Ik kies geen beste, maar ik geniet van hun kwaliteiten. Het is namelijk altijd genieten als deze spelers in topvorm zijn.

17 februari 2013 om 18:55

Ronaldo, Messi en Iniesta steken alle 3 boven de rest uit en ik zou niet kunnen zeggen wie het meest bepalend is.
Iniesta is de beste spelmaker en een klasse beter dan Özil.
Iniesta beheerst namelijk alle aspecten beter dan Özil en de belangrijkste speler van Spanje.

Messi en Ronaldo zijn de beste individuele spelers.
Messi scoort steeds meer en Ronaldo word steeds meer een teamspeler.
Welke bepalender is moeten we straks zien op het WK maar ik sluit niet uit dat Iniesta gewoon weer Spanje het WK bezorgt.
Messi moet het WK winnen vind ik want anders kunnen we hem niet bestempelen als beste ooit.

Daarna vind ik komen spelers als Pirlo, Van Persie en Ibra die teams naar een hoger niveau tillen.

Ik vind Messi ook een wereldspeler en ik houd ook wel van dat soort spelers, maar naar mijn mening is Ronaldo toch net iets completer. Natuurlijk Messi is beter in zijn man voorbij spelen en het overzicht voor de vrije man om daarmee te combineren en dan te scoren, maar Ronaldo scoort vaak ook uit situaties die eigenlijk geen kans te noemen zijn. Ronaldo scoort ook wel op passes van andere maar Ronaldo doet meer zelf naar mijn mening. Messi speelt in het beste team van dit moment, en daarin komen zijn kwaliteiten hélemaal tot zijn recht. Dit maakt het ook iets makkelijker voor hem, ze weten precies van elkaar wat er moet gebeuren.

Ieder zijn mening. Ik kan absoluut genieten van Messi, maar Ronaldo is voor mij toch dé ultieme voetballer; snel, fysiek sterk, groot scorend vermogen; en dat met zowel links, rechts en met z'n hoofd en sinds hij bij Madrid speelt is hij ook beter geworden in zijn teamspel.

Maar laten we gewoon blij zijn dat zulke voetballers in ons tijdperk spelen, en dat we van beide mogen genieten

Ja dit weten we onderhand wel, is al de 40ste keer dat er een gelijkaardig bericht als dit gepost wordt. Draag je Real shirt gewoon al onder dat van de Spurs anders.

Als je het zo bekijkt is het nog knapper dat Messi 4 goude ballen achter elkaar wint terwijl er iemand is die allround superieur aan hem is, maar toch haalt Messi betere statistieken en laat hij het team om heen heen ook beter spelen, en presteert hij beter dus zonder dat hij het weet geeft hij hier Messi eigenlijk een groot compliment, en dat doen de mensen ook die zeggen dat Cristiano beter is dan Messi omdat hij goed kan koppen sneller is beter schot in beiden voeten en zo voort.

17 februari 2013 om 19:08

Hij geeft Messi nergens een compliment, dat probeer jij hieruit te halen omdat je Messigeil bent.

18 februari 2013 om 07:45

Ik ben zeker geen Messi geil.

Bale is ook precies hetzelfde type, atletisch, ontzettend snel en explosief, sterk en met een geweldige traptechniek. Alleen is deze schuchtere Welshman iets meer teamspeler, en iets minder de gladde huilebalk. Technisch (nog) iets minder, maar mentaal is hij al een stuk verder

Is geen verrassing dat die voor Ronaldo kiest, vind ze wel op elkaar lijken. Allebei lichaam, snel, etc... Alleen vraag ik me af of hij ook zo hoog kan springen. Dan zijn ze gewoon een tweeling

Logisch, Bale is een Ronaldo wannabe.

Ik kies ook voor Ronaldo, Messi is beter, maar Ronaldo vind ik leuker om naar te kijken (zijn spel dan he ) Messi dribbelt er langs, Ronaldo doet soms iets magisch met de bal. Mijn mening.

Stel Bale gaat idd naar Real, dan ben ik benieuwd wie de vrijetrappen gaat nemen hij of ronaldo hahahah

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren