Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Benfica boft met strafschop in 94e minuut en pakt alsnog volle buit

Laatste update:

Ola John is met Benfica door het oog van de naald gekropen. De club uit Lissabon moest winnen om FC Porto (dat zaterdagavond al met 0-2 te sterk was voor Beira-Mar) bij te benen en deed dat met veel pijn en moeite. De ploeg van Jorge Jesus stevende in het eigen Estádio da Luz op een gelijkspel af tegen Académica, maar Lima bezorgde Benfica met een strafschop in de 94e minuut alsnog de volle buit (1-0). Porto en Benfica hebben nu allebei 49 punten.

/

Benfica verspeelde vorige week punten tegen Nacional (2-2) en leek dat ditmaal opnieuw te gaan doen. As Aguías kwamen met een late strafschop dus met de schrik vrij, maar de zege was wel verdiend. De thuisploeg begon zoals verwacht als de dominante partij en Académica, dat in de laatste zeven duels slechts twee keer verloor, beperkte zich tot tegenhouden. Dat lukte niet helemaal, want Rodrigo trof het zijnet en een acrobatische inzet van Maxi Pereira leverde ook maar net geen goal op. Lima knalde na 25 minuten recht op Ricardo en na een halfuur werd de beste kans genoteerd.

Enzo Pérez’ kiezelharde schot werd echter formidabel uit de hoek gedoken door Ricardo en hij werd in het restant van de eerste helft niet meer op de proef gesteld. Vlak na de pauze kreeg de sluitpost het wel heet onder de voeten, want basisklant John profiteerde van zwak uitverdedigen van Académica en geselde de paal. De Oranje-international ruimde na een uur spelen het veld voor Alan Kardec en Benfica bleef op zoek naar de bevrijdende treffer. Die kwam er uiteindelijk na 94 minuten, toen Lima na een overtreding op Nicolás Gaitán een strafschop benutte.

Wie denk je dat er kampioen van Portugal wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo, heerlijke penalty waarbij gaitan de speler vastpakt en gaat liggen en de penalty mee krijgt. Haha. Só assim é que o benfica lá vai.... E depois ainda há gente que fica admirada quando eu digo que quero que o porto ganhe o campeonato.

18 februari 2013 om 00:52

Gaitan wordt duidelijk getrokken; het is een 100 % pure penalty. Alleen niet voor anti-benficafans zoals jij. Je doet je naam weer alle eer na.

Over je laatste zin, dat jij Porto liever kampioen ziet, dat verbaast niemand. Je bent een anti-benfica fan, met andere woorden, zolang Benfica het niet wordt, maakt het niet voor jou niet uit wie kampioen wordt. Zelfs als de keus tussen Sporting en Porto is. Ondanks het feit dat Porto Sporting al jarenlang misbruikt, ermee doet wat ze willen, als persoonlijke hoer gebruikt (geen belediging aan de echte hardwerkende prostituees) en voorbij de jaren qua nationale en internationale titels Sporting allang heeft voorbij gestreefd, kun jij alleen maar lovend over Porto spreken.

Sinds juli heb je maar drie reacties op voetbalzone. Twee ervan over Benfica. Jammer voor jou dat Benfica dit seizoen niet zo vaak punten verliest, anders kon je hier meer keren schrijven.

PS: je beseft toch dat 9 van de 10 Sporting-fans op voetbalzone het nooit met mening je eens zijn? De andere 1 op 10 ben jij. Dat jij 32 jaar bent geloof niemand. Verbeter dat eens op je profiel.

On-topic:

Verdiende overwinning en ondanks een paar goeie kansen (2x op paal)...heel slecht gespeeld. Académica dacht alleen maar aan verdedigen. Ondanks dat kon Benfica niet domineren, alleen rond de 60ste minuut.

Jesus was weer fantastisch bezig vandaag... absurde wissels.

PS: voor wie denkt dat Ola John het zo fantastisch doet... doet hij niet.

Ja, hij kan heel goed voorzetten... dat is het. Goed, hij is nog maar 19 jaar, maar die kerel moet veel agressiever worden. Hij lijkt schrik te hebben om in duel te gaan, is precies bang om zijn snelheid te gebruiken in zowel het sprinten om een tegenstander voorbij te lopen of gewoon te dribbelen in de 1vs1. Hij begon goed toen hij rond november eindelijk mocht spelen, maar dat is al een paar weken niet meer zo. John, groei wat ballen, man.

Ja wat moet ik hier op zeggen.... Lima redder.

Onvoorstelbaar. Ze geven elkaar echt geen millimeter toe.

Hééél erg gunstig was dit voor me toto'tje

Sorry dat ik dit zeg, maar goedkoper kan de penalty niet. Letterlijk in de slotfase van de wedstrijd krijgt uiterlijk Benfica een strafschop mee op een wijze waar we moeten gaan hallucineren dat dit een terechte was.
Ik vind dit niet jammer, omdat Porto hiermee de voorsprong had kunnen pakken, maar ik vind dit gewoon erg teleurstellend over het algemeen.

Echt zonde dat er zulke scheidsrechters rondlopen. En vooral eentje die hoogstwaarschijnlijk een tatoeage op zijn bil heeft van het team dat wordt geholpen.

18 februari 2013 om 01:06

Goedkope penalty? Wat? Scheidsrechter met een tattoo van Benfica? Excuseer?

Van jou had ik dit niet verwacht, jij bent iemand die normaal gezien objectief is en ik ga hier gewoon heel kort over zijn. Voor mij, wanneer ik Porto en klagen over scheidsrechters in één zin hoor of lees, dan is dat voor mij hetzelfde als een pedofiel die klaagt dat hij verkracht werd.

Als we het dan toch over scheidsrechters en over laatste minuut situaties gaan hebben, kunnen we het evengoed over Mangala hebben. Die had evengoed twee of drie keer zijn tweede gele kaart kunnen hebben toen het nog 1-0 was, waardoor Porto nog een halfuur met 10 man door moest spelen. Iedereen zag dat Mangala pas rood ging krijgen wanneer Porto een grotere voorsprong had. En wat gebeurde er? Kreeg rood bij een fout dat niet was... in de laatste minuut toen het al 2-0 was!

Scheidsrechters die Benfica expres bevoordelen, alsjeblieft zeg... vertel me maar wanneer Benfica-dirigenten telefoon gesprekken op Youtube heeft, waar het onderwerp het uitkiezen van scheidsrechters is. Porto heeft er daar genoeg van.

18 februari 2013 om 01:50

Ik heb het niet over deze scheidsrechter ofwel dan? Ik heb het over scheidsrechters die teams helpen met zo'n gemakkelijke penalty. Ik had het niet specifiek over deze. Ik geef ook nog extra aan dat ik het niet jammer vond d.m.v. dat Porto een voorsprong kon krijgen maar over het algemeen.

Kijk het is mijn mening dat ik hem ietwat aan de goedkope kant vond. Ik geef in mijn reactie ook niet aan dat het om omkoperij ging. Beetje jammer dat je dingen naar mijn kant gaat opschuiven die jij voor waarheid gaat zien, maar die nergens te vinden zijn in mijn reactie.

Je had dit niet van mijn verwacht? Idem dito, want ik val in mijn reactie helemaal geen Benfica aan. Ik verwijt ze in deze wedstrijd ook helemaal niets en dan krijg ik wel een aanvallende reactie van jou te lezen met dingen, zoals Porto die scheidsrechters uitkiest etc, die er helemaal niet toedoen in verband met mijn reactie.

Excuseer?

18 februari 2013 om 02:27

Jawel, als ik het zo lees, dan heb je het wel over deze scheidsrechter. Je begint te zeggen dat het een goedkope penalty is en eindigt dan met de woorden 'zulke scheidsrechters' (dus degene die vandaag heeft gefloten) en de woorden 'vooral eentje'.

Iedereen die jou reactie leest zou gewoon denken dat je vindt dat deze scheids Benfica expres heeft bevoordeeld, omdat hij fan ervan is. (misschien dat je daarom al een duimpje omlaag had).

Ik schuif niets op. Het onderwerp ging dan over omkoperij en ik ging daar gewoon verder in op.

Een aanvallende reactie? Misschien. Dat komt door het onderwerp. Een absurde onderwerp. Als het je bedoeling niet was om Benfica en omkoperij te associëren, dan is het misschien best om je laatste zinnen te herformuleren, want anders zullen meerdere mensen op je reageren gedurende de dag.

18 februari 2013 om 11:10

Nogmaals, waar zie jij in mij reactie dat het gaat om omkoperij? Ik zeg nergens dat de scheidsrechters omgekocht zijn, maar wel misschien een voorkeur hebben. En ja ik had het óók over deze scheidsrechter, maar ik had het meer over het algemeen. Dus nog even kort samengevat voor jou, voordat je weer over omkoperij begint. Ik had het over de persoonlijke voorkeur van de scheidsrechter en niet over omkoperij. Maar excuses als jij dit zo geïnterpreteerd hebt.

Nog even een ander dingetje. Heb jij toevallig het interview gezien van Jesus na de wedstrijd? Sorry, maar gadverdamme. Dit kun je toch niet zeggen als trainer zijnde van en grote club?

18 februari 2013 om 12:37

Omdat als men het over scheidsrechters hebben, dan denkt men altijd aan omkoperij. Zeker in Portugal. Dat is de eerste keer dat ik hoor over een voorkeur van scheidsrechters. Heel dom als ze dat doen. Ze worden er zelf voor gestraft als ze dan slechte beslissingen maken (mogen week erna niet fluiten, klasse lager,...).

En eerst zeg je dat je het niet over deze scheids had, en nu dan wel.. mja, goed.

Bedoel je dat van Académica naar tweede klasse? Als het de bedoeling is dat Académica zo elke wedstrijd speelt (en niet zo zeer dat defensief spel, meer een combinatie van dat, met 90 minuten antivoetbal) tot het einde van het seizoen... dan spreek Jesus gewoon de waarheid. Académica had geen één minuut met bedoeling de wedstrijd te winnen, wat juist het doel is van voetbal. Je mag een wedstrijd proberen te verdedigen, maar doe dat alsjeblieft niet wanneer je zelf niet aan het winnen bent, door een 'bus' voor je doel te zetten, elke inworp 30 seconden te wachten, 3 minuten verspillen voor een wissel, etc.

Of hij dat wel had moeten zeggen? Misschien niet. Maar iedereen weet dat Jesus er niet met zijn hoofd bij is wanneer hij emotioneel wordt.

18 februari 2013 om 17:39

Ja, over de scheidsrechter zijnde had je gelijk dat ik eerst aangaf dat ik het er niet over had en daarna wel. Maar ik bedoelde het eigenlijk over het algemeen, maar inclusief deze.

Al met al vind ik het gewoon frappant dat het uiterst in de laatste secondes moest gebeuren. Maargoed, het zij zo.

In ieder geval over Jorge Jesus, ja ik bedoel dat van Academica naar de tweede klasse. Maar ook dat hij dit zei: Academica speelt voor geen caralho? Pardon?! dit kun je niet goedpraten neem ik aan?

Hoe dan ook, het klopt wat je zegt over dat ze niets anders hebben gedaan dan verdedigd. Ik verwijt ze dat niet, want Academica vol op de aanval bij Benfica? Benfica straft dat genadeloos af. Beira-mar deed hetzelfde bij Porto, Vitor Pereira stopt hen dan toch ook niet de grond in, ofwel?

Maargoed, ik kan praten wat ik wil. Porto zal altijd een corrupt team blijven dat scheidsrechters omkoopt en en bevoordeeld wordt in jouw ogen.

18 februari 2013 om 20:10

'Al met al vind ik het gewoon frappant dat het uiterst in de laatste secondes moest gebeuren'
Dus omdat het in de laatste seconden gebeurd moet hij het niet fluiten? Moet hij denken van: 'penalty? Duidelijke penalty? nog 30 seconden over... mmm.. ik zal maar niet fluiten, hoeft ook niet. Ik denk wel dat er ergens in de regels staat dat penalty's in de blessuretijd niet verplicht zijn te fluiten.'

Zoals ik zei, Jesus is niet iemand die zijn hoofd gebruikt wanneer hij emotioneel wordt. Natuurlijk had ik liever dat zulke woorden niet worden gebruikt. Maar laten we eerlijk zijn, 'caralho' en 'fodasse' zijn misschien de meest gebruikte woorden binnen de vier lijnen. In elke taal. Zijn dingen die op het moment gebeuren. Iedereen scheldt tijdens het voetballen. Maar Edinho moet ook niet hypocriet doen, met zijn belachelijke gedrag op het einde.

Nee, natuurlijk had niemand een aanvallend Académica verwacht. Zeker niet in dat laatste half uur. Maar dat houdt niet in dat ze op zijn minst moeten proberen te winnen. Dat antispel erbij was het toppunt. Er zijn zoveel ploegen die eerder met verdedigend voetbal zelfs meer kansen hebben en gewoon beter spelen en verdienen om te winnen. Portugal zelf deed het al. Tegen Spanje op het WK 2010. Portugal verdedigde, maar was gewoon beter. Portugal controleerde het spel, liet Spanje niets doen en had goeie kansen. En verdiende door te stoten.

Porto is ook corrupt. Ze zijn ervoor veroordeeld en bestraft. Zoals gezegd, er is meer dan genoeg bewijs op Youtube of gewoon spelers die zeggen dat ze al door Porto-dirigenten zijn benaderd om expres een wedstrijd te verliezen. Maar niemand doet er iets tegen. Porto werd niet eerlijk bestraft. Daar wacht iedereen op. Kunnen die dirigenten weg, en kan Porto opnieuw beginnen, met een propere naam.

Niet alleen in mijn ogen is Porto corrupt, maar voor elke Portugees (niet-porto-fans). Zelfs in het buitenland (niet-portugezen) heb je genoeg mensen die Porto corrupt noemen. Neemt niet weg dat ze ook een sterke team hebben natuurlijk.

Ik snap dat het voor serieuze Porto-fans vervelend is om te horen, maar zolang er nog een paar dirigenten aan de macht zitten, zal het Portugees voetbal verziekt blijven. Op het internet vind je trouwens genoeg Porto fans die niet altijd akkoord gaan met Pinto da Costa.

Kijk, de Taça de Liga geval is weer zo een voorbeeld. Braga deed exact hetzelfde en werd na drie dagen gestraft. Bij Porto duurde het weken voor een beslissing en om de zoveel dagen hoorde je weer iemand zeggen dat het absurd is om ze te straffen (die universitaire professor met zijn limieten, oh my god). Het staat in de wet, duidelijker kan het niet. Maar iedereen zag aankomen dat ze gewoon de beslissing uitstellen tot ze een excuus gevonden hebben.

19 februari 2013 om 02:09

Och och.. Je kan ook overdrijven. Porto en Benfica zijn simpelweg de meest bevoordeelde teams in Portugal. Dat er corruptie is geweest, is wel duidelijk na horen van youtube filmpjes. Maar die dirigenten van Benfica zijn ook geen lieverdjes en zullen zich daar net zo goed mee beziggehouden hebben! Portugal is tenslotte in zijn geheel zowat een corrupt land.

Ik heb trouwens verschillende herhalingen gezien van de gegeven strafschop, maar dat is overduidelijk geen strafschop! Gaitan houdt net zo goed vast, ze trekken beide aan elkaar en Gaitan gaat snel liggen. (daar is hij overigens wel goed in, tegen Porto was hij ook al zo bezig. Ergste is dat Benfica dat nog in filmpje durft te vertonen als: "harde overtredingen". Maargoed verder heb de wedstrijd niet gezien, heb wel gelezen dat eerder een penalty gegeven had moeten worden voor hands. Dat moment heb ik niet meegekregen en kan ik dus ook geen mening over geven.

Je zegt wel dat Benfica, Sporting en Braga tien keer hun best moeten doen om hun wedstrijden te winnen, omdat Porto makkelijker beslissingen meekrijgt. Maar hoevaak heeft Benfica dit jaar tegen 10 man gespeeld en hoevaak Porto? Hoeveel penalty's heeft Benfica dit jaar meegekregen en hoeveel Porto? Je hebt de wedstrijd Benfica-porto vast wel gezien.. Was dat geen schandalige arbitrage? Drie keer buitenspel vlaggen, terwijl dit niet het geval was en dit drie keer voor een een-op-een situatie had gezorgd? Gekke karatetrap van Maxi? En natuurlijk komen jullie benfiquistas dan weer aan met de kopstoot van Mangala tegen Cardozo.. Wat echter gewoon een luchtduel is.
Het is zo triest dat jullie het altijd afgeven op de scheidsrechter. En dan doen alsof Porto altijd geholpen wordt. Beide teams worden overduidelijk geholpen en het is niet Porto meer of Benfica minder. Het rare hieraan is ook nog dat Porto in Europa als enige Portugese club zo goed presteert in de CL. Komt ook door omkoping zeker? Alsjeblieft zeg, soms wordt je er spuugzat van. Het is overduidelijk dat Porto de laatste jaren de beste club in Portugal is!

Tenslotte wil ik nog reageren op jouw laatste alinea.. Ten eerste wordt er vermeldt dat die regels niet van toepassing zijn op Taca da Liga. Ten tweede het is vaker zo dat lang geduurd wordt bij een beslissing over spelers van Porto of Benfica. Was dit ook niet het geval bij Jorge Jesus nadat hij een speler in het gezicht had geslagen? (het komt trouwens wel vaak voor dat Jorge Jesus zulke reacties heeft he!)

Mooiste is dat ze in het buitenland Porto zien als een voorbeeld club. Goedkoop inkopen en duur verkopen. Laatste aankopen valt dit wel weer mee, maar ze zullen alle leegtes direct weer op. Wees niet zoals al die andere huilertjes met Porto dit of Porto dat.. Het ligt altijd aan anderen, maar nooit bij jullie zelf!

19 februari 2013 om 14:19

Nee, inderdaad, die dirigenten van Benfica zijn ook geen lieverdjes. Maar corrupt? Zou wel heel hypocriet en dom zijn om als enige club jarenlang de Apito Dourado proberen te bestrijden, terwijl ze zelf scheidsrechters uitkiezen, niet?

De herhaling achter het doel kan je duidelijk zien dat Gaitan getrokken word en het een mirakel is dat zijn shirt niet is gescheurd. (als voetbalzone nu zou link-systeem zou verbeteren, kon ik je een afbeelding tonen). En ja er was nog een penalty in de 48ste minuut die niet werd gefloten (arm op een onnatuurlijke plek).

Ja, Benfica heeft meer keer tegen 10 man gespeeld (6 keer en Porto 3) en meer penalty's gekregen (7 keer, Porto 3). Wat is je punt? Ook al zijn ze terechte, heb je geluk omdat het meerdere keren gebeurd? Ik zeg nergens dat Porto makkelijkere beslissingen meekrijgt. Ik zeg dat ze corrupt zijn, twee verschillende dingen.

Ja, ik heb Benfica-porto gezien. Drie keer buitenspel was inderdaad fout, maar dat zijn situaties waar het gewoon heel moeilijk is voor een scheids, op de lijn, in één seconde moet hij beslissen. Als de speler nu een meter of drie niet buitenspel staat, dan is dat schandalig. Karatétrap Maxi in de 90ste minuut? Inderdaad daar kan je rood voor geven. Vermeld dan ook ineens het natrappen van Fernando in de 47ste minuut, waardoor Porto heel het tweede helft met 10 man mocht spelen. Kopstoot Mangala? Wie heeft het daarover?

Dat Porto goed presteert in de CL, ik zei toch dat Porto ondanks dat allemaal, ze toch ook gewoon een sterke ploeg hebben? Juventus had toen ook een fantastisch team, wil niet zeggen dat ze ook corrupt waren.

De regels zijn wel van toepassing voor de Taça da Liga! Het staat duidelijk in 'voor alle Nationale competities' is de Taça de Liga internationaal?

En nee, het ligt niet altijd aan de anderen, nogmaals, als je mijn reacties leest, dan weet je dat ik al jarenlang kritiek heb op dit Benfica. Coach, directie, spelers, alles. Of dat Porto minder corrupt maakt? Nee.

19 februari 2013 om 17:37

Hoe heet die proces ook alweer tegen Benfica? Apito wat?

Ik vond het een makkelijk gegeven penalty. Gaitan is degene die begint met trekken van het shirt. Ze houden elkaar overduidelijk vast.

Wat mijn punt is? Mijn punt is juist dat Benfica makkelijker geholpen wordt. Je gaf in een eerdere post aan dat Benfica 10x zoveel haar best moest om kampioen te worden naar aanleiding van dat vermeldde ik die feiten. Door te zeggen dat ze corrupt zijn, dan bedoel je ook dat Porto geholpen wordt door scheidsrechters.

En als het andersom was, dan was het schandalig dat drie keer afgefloten werd voor buitenspel? Net zoals die goal van Maicon vorig jaar die wel werd toegekend terwijl het buitenspel was? Was schandalig toch? Was dan ook evengoed een situatie waarin de grensrechter/scheidsrechter ook snel moest beslissen. Ik nam die overtreding van Mangala als voorbeeld, omdat alle Benfiquistas daarop wijzen alsof dat rood was. Was de overtreding van Fernando echt natrappen? Nee, lijkt me niet. Er is inderdaad sprake van een overtreding, waar ook inderdaad geel voor gegeven kan worden.

Ik heb jou nergens zien aangeven dat het de verdienste zijn van Porto zelf dat ze de laatste jaren zovaak kampioen worden of het zo goed doen in Europa?

Ik heb de regels nooit voor me gehad hoor? Jij wel? Ik heb alleen de uitspraak gehoord waarin ze aangaven dat de regels niet van toepassing waren op de Taca da Liga!

Ik lees niet al jouw reacties, ik reageer op basis wat ik hier van jou las. Als Benfiquista zou ik inderdaad bij Benfica zelf beginnen..

19 februari 2013 om 19:47

De Apito Encarnado? Lol. Dat is nooit een proces geweest. Gewoon een naam die paar Porto-fans vaak genoeg zijn begonnen te herhalen in de hoop dat mensen denken dat Benfica scheidsrechters controleren. Een hele flauwe poging.

Dus omdat Benfica iets meer penalty's heeft en meer keer tegen 10 man speelde, hoe terecht ze ook zijn en als ze gegeven worden wanneer een wedstrijd al beslist is, worden zij automatisch meer geholpen? Waarom vroeg je me dan niet wie van de twee al het meest aantal rode kaarten heeft? Benfica 4 keer rood, Porto 1 keer. En die ene pas op de 19de speeldag. Als we trouwens elke krant/ sportprogramma mogen geloven, is Benfica de meest benadeelde ploeg en hadden we 4 punten meer mogen hebben.

Het verschil tussen die drie buitenspelsituaties en die van Maicon is dat die van Maicon een dode spelsituatie is! Dat maakt het veel erger en elke commentator, schrijver vond dat juist onbegrijpelijk! De lijnrechter floot niet alleen slecht, hij stond dan ook op de verkeerde plek! Fernando had de bal in een duel gewonnen en gaat nog expres met zijn voet achteruit om na te trappen. Is een agressie en gewoon donkerrood.

Lees mijn reactie #22, daar zeg ik in één zin dat Porto een sterke team heeft. Dat in combinatie met scheidsrechters (of zo nu Porto bevoordelen of Benfica benadelen) en het feit dat Benfica vroeg of laat punten laat liggen, maakt Porto kampioen. Of het alleen verdienste is van Porto? Niet echt. Vond je bijvoorbeeld dat Porto vorig jaar verdiende kampioen te worden? De slechte Porto in jaren, die zelf wekelijks door Porto-fans werd bekritiseerd?

Ja hoor, ik heb de regels al voor me gehad. Google is onze beste vriend. Hoe leg je me trouwens uit dat Braga wel gestraft werd als de regels niet van toepassing zijn op de Taça de Liga?

Dikverdiend natuurlijk, doelpogingen 17-1, corners 14-3. Scherpte is altijd een probleem na een Europese wedstrijd, maar Benfica bleef het proberen, en werden beloond met een terechte penalty. Ontsnapt: ja, mazzel: nee, een wedstrijd duurt soms 95 minuten. Ik zie ze wel weer kampioen worden, ze hebben een bredere selectie dan Porto.

18 februari 2013 om 01:20

Benfica kan zelfs het gecombineerde elftal van Barcelona en Real Madrid hebben, kampioen worden ze niet. Ik ben heel blij dat jij jaar na jaar zo positief kan blijven, maar wees ook een beetje realistisch. Dan is de klap, voor de derde keer op rij, niet meer zo hard. Benfica breekt vroeg of laat wel.

Porto hoeft maar 10km/u te spelen en winnen de wedstrijden zonder moeite. Ofwel zijn ze te sterk, ofwel is het de tegenstander die ook geen moeite doet (lees clubs als Setubal en Nacional). Als dat dat niet meer gaat, is er de occasionele hulp van de scheids. Soms is het een combinatie van de drie.

Benfica heeft juist wedstrijden waar ze alles moeten geven en dat is niet genoeg. Scheids geeft geen penalty, keeper doet de match van zijn leven, tegenstander speelt als nooit tevoren (als je van Benfica wint, heeft iedereen het over je). En natuurlijk help Jesus ook soms om zijn eigen ploeg te benadelen.

Ik zal het anders formuleren. De sterkste Benfica van de laatste jaren (misschien wel de sterkste Portugese ploeg in jaren) werd pas kampioen in de laatste speeldag. Vorig jaar, de zwakste Porto in 10 jaar werd kampioen met nog twee speeldagen te gaan en met maar één nederlaag.

Snap je? Benfica (en Sporting) moet exceptioneel sterk zijn om kampioen te kunnen worden in de Portugese competitie.

19 februari 2013 om 02:27

Porto heeft ook net zo goed wedstrijden gehad, waarbij het geen penalty meekreeg of de keeper van de tegenstander een wereldmatch keepte. Wat een onzin verkondig jij toch! Je zegt het zelf al.. Zelfs Porto op zijn slechts werd kampioen.. Dat ligt niet aan Porto maar bij het niveau van de tegenstanders! FC Porto is de laatste jaren overduidelijk de beste. Zo nu en dan wil de federatie wat afwisseling en komen er zaken bijkijken zoals gebeurtenissen in de spelers catacombe, toch Slbenfica? Vooral allemaal lekker hypocriet blijven doen en alleen zaken aanhalen die jullie uitkomen.

Allemaal slappe smoesjes waarom Benfica geen kampioen kan worden. Echter is daar een hele simpele reden voor en dat is dat Porto gewoon beter is. Maar ik kan natuurlijk begrijpen dat dit voor een Benfiquista erg vervelend is om te horen en al helemaal niet toe te geven valt!

Eusebio4fr doet het tenminste goed. Houdt neutrale hoop, Slbenfica daarintegen heeft bij voorbaat al opgegeven. Zogenaamd omdat Porto wel weer geholpen zal worden.. Met anderen woorden je bent bang en je kan het niet hebben als Porto voor de zoveelste keer kampioen wordt! Komop man, wees gewoon een realistisch.

@eusebio4fr, Ik weet niet als Benfica daadwerkelijk een bredere selectie heeft. Qua spelersaantal wel, maar kwalitatief gezien weet ik het niet hoor. Porto had wat gaten bij gebrek aan spits en vleugelspelers door de afwezigheid van James, Atsu. Maar dit is goed opgevuld met de komst van Liedson en Izmailov. Ook al zijn Atsu en James nu echter weer hersteld of terug van de Afrika cup. Ik heb wel vertrouwen in Liedson, mocht Jackson niet kunnen spelen.

19 februari 2013 om 13:49

De federatie wisselt af? Sinds 1994 werd Benfica twee keer kampioen. De eerste keer was Benfica de minst slecht van de drie (benfica, Porto en Sporting waren te wisselvallig) en in de tweede keer was Benfica gewoon overduidelijk vijf klasse beter dan alle ploegen in de competitie. Leuke afwisseling. Catacomben, oh god, hoe blind kan je na 3 jaar nog blijven...

.Ik heb ook hoop, maar ik blijf realistisch. Vooral na twee harde klappen in twee jaar. Twee keer exact hetzelfde gebeurd en een derde komt eraan. En nee, niet alleen omdat Porto geholpen zal worden. Als je mijn reacties leest, dan zou je ondertussen al weten dat ik wekelijks, al jarenlang, kritiek heb op dit Benfica.

Bang dat Porto kampioen wordt? Nee hoor. Bang dat Benfica niet kampioen wordt, wel. Zolang het Benfica niet wordt, maakt het mij niet uit wie het wordt. Benfica zal vroeg of laat punten verliezen en niet meer meedoen. Zou natuurlijk fantastisch zijn als ik verkeerd zou zijn.

19 februari 2013 om 14:06

Edit, mag verwijderd worden.

Spannend daar in Portugal. Weet iemand of de penalty terecht was?

18 februari 2013 om 02:54

Ik heb die penalty opgezocht en vond hem eigenlijk heel makkelijk gegeven.. die scheids heeft Benfica hier gewoon geholpen.

On: Erg spannend daar in Portugal maar ik denk dat Porto kampioen word omdat ze meer kwaliteit hebben.

18 februari 2013 om 14:47

Oh oke, nja blijft het daar tenminste spannend!

18 februari 2013 om 12:41

Oh god... heb je de penalty zelfs gezien, voordat je zoiets schrijft?

Speciaal voor jou en iedereen die het niet zag, hier twee afbeeldingen, waar duidelijk te zien is dat de tegenstander geen oog heeft voor bal en alleen maar Gaitan wil neerhalen.

http://i.imgur.com/e8pidbo.jpg

http://i.imgur.com/tcprr0p.jpg

Edit: laat maar, waarom werken die links nooit op voetbalzone? Je moet er iets speciaal mee doen, plakken ofzo. Geen idee.

http://www.youtube.com/watch?v=d9yp23hxgl0

hier is het nog eens te zien,wel een heel lichte penalty vind ik,als het aan de andere kant was zou de arbiter zeker niet fluiten

Geluk natuurlijk aan de zijde voor Benfica om in de laatste minuut nog een penalty mee te krijgen. Zo blijft het natuurlijk ook spannend bovenin. Ben er heilig van overtuigd dat als de stand gelijk blijft en de eenerlaatste wedstrijd de beslissende moet zijn.. Benfica weer net zo goed een pak slaag krijgt bij Porto thuis!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren