Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Raaij klaagt: 'Bij Ajax geven ze daar geen gele kaart voor'

Laatste update:
/

PSV maakt zich zorgen over de ontwikkeling van de arbitrage in Nederland. De lijstaanvoerder van de Eredivisie heeft de KNVB maandag op de hoogte gesteld van 'zijn mening over afgelopen zaterdag en over noodzakelijke maatregelen in het algemeen'. Dat meldde de Eindhovense club via de officiële kanalen. PSV was zaterdag niet tevreden over het optreden van arbiter Pieter Vink.

Vink gaf tijdens het duel met FC Utrecht (2-1-zege) onder meer geel aan aanvoerder Mark van Bommel, zijn negende van het seizoen, en zelfs twee keer geel aan Atiba Hutchinson. Beide spelers missen daardoor de topwedstrijd tegen Feyenoord. "Als je de laatste thuiswedstrijden van PSV bekijkt, lijkt het net alsof de scheidsrechters PSV niet graag zien winnen", claimt oud-voorzitter Harry van Raaij.

Van Raaij geeft in gesprek met 040TV te kennen dat de gele kaart voor Van Bommel niet terecht was. "Hij ging gewoon voor de bal. Dat was absoluut geen geel. Als je het aantal gele kaarten van Van Bommel analyseert, dan is de helft gewoon onzin. Bij RKC-Ajax werd er hands in het strafschopgebied gemaakt, maar bij Ajax geven ze daar geen geel voor."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft hij helemaal gelijk in, dat had geel moeten zijn volgens de regels. Maar zo gebeuren er veel meer zaken die niet consequent bestraft worden, niet alleen maar bij Ajax maar in iedere wedstrijd komt het wel een keer voor. Dat de Knvb maar blijft denken dat het prima gaat is te triest voor woorden.

18 februari 2013 om 21:24

Klopt. Boerrigter krijgt laatst geel voor commentaar. Hadden ze Mertens afgelopen zaterdag wel 25 kaarten kunnen geven. Hoor je hem daar over?

18 februari 2013 om 21:26

Hutchinson kreeg wel geel voor praten toch? Dat geeft des te meer aan hoe inconsequent er gehandeld wordt. Maar zo is het niet alleen Mertens maar nogmaals in iedere wedstrijd zie ik spelers als een gek naar de scheids rennen.

18 februari 2013 om 21:27

Inderdaad, terwijl de tig overtredingen op hem constant met hooguit een vrije trap werden afgedaan.

18 februari 2013 om 22:06

haha Dat jullie allemaal Strootman vergeten valt mij op. Die verongelijke kop van die vent bij elke beslissing die hem niet bevalt. Dat is juist degene die ontzien wordt.

18 februari 2013 om 22:22

Wat leuk dat jullie op basis van videobeelden weten wat voetballers tegen de scheidsrechters zeggen.

18 februari 2013 om 22:39

@ivoch

Strootman heeft ook niet veel geluk met zijn verschijning moet ik zeggen. Die jongen kijkt altijd verongelijkt, ik vind persoonlijk dat het alweer een stuk minder irritant reageert dan een jaar/half jaar geleden. We hoeven ook niet allemaal heilige Maria te zijn.

18 februari 2013 om 23:15

wat dachten we van hensie lensie, lijkt wel of die jongen op handbal zit.jammer Harry van de Sunweb.ga maar weer in de winterslaap

18 februari 2013 om 23:17

Enb hij betast de scheids elke x zonder kaart ben ik nu gek of probeert van raaij hier de boel naar ajax om te zetten. We worden toch niet bang he.

18 februari 2013 om 23:53

Hutchinson kreeg terecht een gele kaart. Als je goed kijkt, zie je Vink aangeven dat Hutchinson weg moet lopen. Hij maakt een gebaar van, ga weg! Ik wil geen commentaar van je horen! Dat die domme Hutchinson vervolgens door loopt en gaat zeuren in het gezicht van de scheidsrechter, tsja, als je dan geen geel geeft verlies je al je autoriteit als scheidsrechter.

19 februari 2013 om 00:16

Lijkt me niet relevant om zijn uiterlijk hier bij te betrekken. Beetje flauw he, maar desondanks vind ik dat het probleem vooral ligt dat sommige voetballers te lang door blijven zeuren terwijl je toch wel weet dat het Totaal niks gaat veranderen. Daar zijn natuurlijk meerdere PSV spelers debet aan. Maar het zin er nou eenmaal ingebakken. Ik ben toch wel jaloers af en toe naar het hockey toe als daar een overtreding wordt gemaakt is het bal neerleggen en verder spelen, niet dat gezeik eromheen.

19 februari 2013 om 09:10

Het wel bekende zij zijn groot en ik ben klein. Denk dat de beste man nooit naar Ajax kijkt. Is al in slaap gevallen door de wedstrijd van psv.

19 februari 2013 om 10:27

@ivoch,

Je hebt gelijk wat Strootman betreft, echter liep hij expres de andere kant op tijdens zijn woedeuitbarsting.

18 februari 2013 om 21:28

Sinds wanneer is hands in het strafschopgebied sowieso een gele kaart?

19 februari 2013 om 03:01

Ik weet niet of je überhaupt ooit op voetbal heb gezeten, wat ik ten zeerste betwijfel. Maar dat staat al jaren in het reglement.

19 februari 2013 om 09:55

Wáár dan?

19 februari 2013 om 10:10

Je kunt dan wel op voetbal gezeten hebben, maar de spelregels heb je nog nooit gelezen denk ik....

Leg nou eens even uit waar in de spelregels staat dat hands in de 16 altijd een gele kaart is?

Ik kan je de moeite besparen, het staat er niet in.....

19 februari 2013 om 11:33

Als een speler "opzettelijk en opzichtig hands maakt om te voorkomen dat een tegenstander in balbezit komt", waar hier dus sprake van is (anders fluit de scheids niet voor een penalty), is er sprake van een gele kaart. Dus een rare beslissing van de scheidsrechter.

19 februari 2013 om 13:31

Pas 20+ jaar Xavi. Langer dan jouw leven.

Volgens mij was het geen opzettelijk hands en dus geen geel. Daarnaast was het wel nadelig genoeg voor RKC om er een penalty voor te geven. Perfect opgelost dus mijns inziens.

18 februari 2013 om 21:44

Dan mogen ze Strootman voortaan wel voor de wedstrijd een rode kaart geven want die z'n kaken zie ik de hele wedstrijd op en neergaan. Die van Raaij moet niet zeuren, in elke wedstrijd wordt er met 2 maten gemeten.

18 februari 2013 om 21:48

Jk-ajax hij heeft er misschien gelijk in, maar dat wijzen naar Ajax van deze oud voorzitter laat hem in mijn ogen alleen maar van een zetel afdonderen. Misschien moet ie eens lekker gewoon PSV gaan supporteren ipv de hele tijd te wijzen naar Ajax dit en dat. Heeft zo'n man toch helemaal niet nodig na alles wat ie voor mijn cluppie betekend heeft.

18 februari 2013 om 22:12

Ik waagde me daar niet aan om het te zeggen omdat ik dan verketterd wordt maar ik word er wel altijd wat moe van dat eeuwige vingertje jegens Ajax. Nu heeft hij het voordeel v/d twijfel omdat het een slechte beslissing v/d scheids was maar ik vind het overbodig laat ik het zo zeggen. Hou het gewoon algemeen of noem meerdere clubs maar dit komt raar over.

19 februari 2013 om 04:37

Ja als ie dan een ultiem voorbeedld wil had ie beter Vitesse de week ervoor kunnen pakken. Dat was onze directe tegenstander en bij de penalty's kregen wij wel geel en aan hun kant werdt er geen geel getrokken bijvoorbeeld.

19 februari 2013 om 09:24

Precies, het is jammer want het gooit zo onder de supporters ook olie op het vuur. Eigenlijk werkt het alleen maar in zijn nadeel zulke uitspraken.

18 februari 2013 om 22:38

Ook heeft van Bommel vaak genoeg geen gele kaart gekregen wanneer hij het wel verdiende om precies dezelfde reden dat hij er nu af en toe een krijgt.

Ik als psv er vind dat Van Raaij dit niet moet zeggen.. Zo krijg je inderdaad het calimero gedrag aangemeten (waar ik het overigens vaak niet mee eens ben).

18 februari 2013 om 21:35

Ik ben geen Psv'er absoluut niet zelfs, maar ben het roerend met je eens! Ze moeten daar blij en trots zijn met het aantal prijzen dat ze gehaald hebben....

19 februari 2013 om 23:27

Nou het is zonde voor een club met het statuur van Psv, met het aantal prijzen dat ze hebben gewonnen altijd maar liggen te klagen over Ajax! Want op het einde van het seizoen zal iedereen normaal gesproken evenveel bevoor-en benadeeld worden. Of ben je het daar dan niet mee eens?

In de eerste helft werd er een identieke tackle gemaakt op (volgens mij) Strootman en daar werd ook geel voor getrokken. Was in mijn opzicht gewoon terecht.

Echter ben ik het eens met Psv, Verbeek en co. dat het niveau van arbitrage wel erg laag ligt hoewel het wel erg makkelijk is om daar over te klagen...

18 februari 2013 om 21:33

@Branus als je die gele kaart terecht vind, kan zaalvoetbal net zo goed worden ingevoerd in Nederland( wat onopgemerkt al is gebeurd in de Eredivisie )

18 februari 2013 om 21:59

Mertens' en zelfs Dereijk kregen hem ook niet. Daar was geel zeker op z'n plaats.

Haha gaan ze nu de Knvb onder druk zetten..
Beetje bang voor zondag???

18 februari 2013 om 21:25

Dat doet niet alleen PSV en Van Raaij, maar ook genoeg andere (van Basten, Derksen, Langeler, Verbeek).. Het is wat je wil zien.

18 februari 2013 om 21:27

En beetje net zoals van Raaij maar wil zien?

18 februari 2013 om 21:27

Frank de Boer deed het in aanloop naar de klassieker ook, iedereen doet het en zeker wanneer de wedstrijd zich in de kuip afspeelt.

18 februari 2013 om 22:59

Wil van Basten dat het weer zo gaat in de tijd dat ze hem neer schopte en nooit meer kon voetballen?

19 februari 2013 om 07:22

Je hebt gelijk .
Maar van praag zit ook niet stil binnen knvb
Wat je ook vind hij heeft ajax hart .
De knvb is ook pro ajax , in het verleden was er gedoe met de belasting in amsterdam , De heer van der Eide werd schuldig bevonden daar in en kreeg ontslag bij ajax .
maar de verbazing werd groter dat hij baan kreeg bij knvb

19 februari 2013 om 09:46

@ scf zuid haha die grote mond is na zondag wel verdwenen. Daar hebben wij ook geen manipulatie oid nodig. Het kwaliteitsverschil is simpel te groot.

18 februari 2013 om 21:27

Nee juist verstandig, het moet maar eens afgelopen zijn dat scheidsrechters jullie in de kuip bevoordelen. PSV zijn timing is hierin juist goed, dit zal de scheidsrechter aan het denken zetten.

18 februari 2013 om 21:31

We worden vaker benadeeld dan bevoordeeld in de Kuip..
Geen 1 scheidsrechter wil heel Nederland over zich heen krijgen omdat hij 'bezweken' is onder 'de druk van de Kuip'.

En ik blijf maar roepen:
Als die supporters en die sfeer in de Kuip zo overweldigend is dat het punten oplevert waarom begint niemand anders er dan aan??????

18 februari 2013 om 21:32

Aan het denken zetten?
De druk op de arbitrage wordt onnodig hoog dankzij dit soort media aandacht waardoor de scheidsrechters alleen nog maar banger worden ook maar iets fout te doen zondag in de Kuip.
PSV heeft de toon voor zondag al gezet en er voor gezorgd dat elke beslissing in de Kuip onder de loep gelegd gaat worden, al dan niet begeleid door kritische geluiden vanaf de tribune.

18 februari 2013 om 21:39

Je overdrijft een beetje met druk in de kuip, alsof dat een of andere helse stadion is...

Jullie zijn genoeg bevoordeed de laatste jaren door, zeker met de klassieker..

18 februari 2013 om 22:14

Omdat de meest fanatieke supporters van vrijwel elke club een stel doorgesnoven idioten zijn of veel te veel drank op hebben wanneer ze in het vak staan. En let op, ik zeg van alle clubs. Alleen bij Feyenoord is de fanatieke side groter als bij andere clubs en deze zitten allemaal vrij dicht bij het veld.

Daarnaast heeft de Kuip nog niet de bepaalde regels die bijvoorbeeld de Arena wel had de afgelopen 8 jaar. Daar zat namelijk een complete gracht tussen het veld en de spelers. Waardoor Sfeer al een stuk moeilijker te maken is.

Dat is ook de reden waarom zoveel Feyenoord supporters niet naar en nieuwe Kuip toe willen. Ze zullen privileges in moeten leveren en ze zullen verder van het veld af komen te zitten. Waardoor het sfeer maken moeilijker is. En het intimideren van de tegenstander word ook een stuk moeilijker.

19 februari 2013 om 00:02

@ De-lano

En die gracht zit er in de kuip niet wil je zeggen?

19 februari 2013 om 00:58

Ben je wel eens in De Kuip geweest ? :S Er zit gewoon een dikke gracht hoor. De Feyenoordsupporters willen De Kuip behouden met het simpele argument dat ze bang zijn dat de sfeer nooit meer hetzelfde wordt, niet je eigen conclusies trekken dat het vanwege een gracht is die er gewoon al ligt :P.

19 februari 2013 om 09:50

Haha geen gracht in de Kuip..
Ik denk dat ze bij het nieuwe stadion zelfs een dubbele maken met daartussen water en krokodillen..

Ik sta er zelf af en toe ook van te kijken wat voor mensen er rond lopen maar het grootste deel zijn ook gewoon normale mensen. Dat je op tv alleen de vakken ziet waar die gekken lopen is niet zo heel verwonderlijk. Televisie aast op die beelden en die sfeer. Ook behoud Feyenoord op deze manier de stempel als arbeidersclub of volksclub.

Uit je reactie blijkt ook maar weer dat mensen maar een oordeel vellen zonder ooit in de Kuip geweest te zijn. Vrij logisch dus dat je denkt dat heel het stadion volzit met doorgesnoven gekken want je bent er nooit geweest en ziet alleen de tv-beelden.

Kom eens buiten zeg ik je, dan zie je nog eens wat.

19 februari 2013 om 18:55

Een gracht?
Hoe kon die gozer vorig jaar dan het veld opkomen om Esteban te lijf te gaan?

18 februari 2013 om 22:54

Dit noemen we nou gewoon psychologische oorlogsvoering. Beetje met woorden je tegenstander en/of de scheidsrechter te beïnvloeden.

19 februari 2013 om 09:01

als we bang zijn voor zondag gaan we inderdaag klagen over de scheidsrechters?

Dit is weer appels met peren vergelijken,,,

19 februari 2013 om 09:56

Als je het verband niet ziet kunnen we het hier beter bij laten.

19 februari 2013 om 10:31

zou het best fijn vinden als je het uit kunt leggen nu je toch bezig bent

Als dit niet Calimero is dan weet ik het ook niet meer. Ajax heeft gewoon een heel lief elftal eigenlijk te lief. Die staan nooit bij de scheids te klagen zelfs niet als ze er onterecht afmoeten. Niet altijd positief maar dit maakt wel dat Ajax bijna nooit geel krijgt.

18 februari 2013 om 21:41

Het is duidelijk calimero, maar niet van Psv. Van Raaij is namelijk niet Psv.

18 februari 2013 om 21:45

Dat klopt, Ajax zeurt nooit ze zijn met 1 ding bezig en dat is voetbal.

18 februari 2013 om 23:10

Haha, zonder gekheid: als er 1 persoon er niet vies van is de media te bespelen in aanloop naar een topduel, dan is het Frank de Boer wel.

Niet dat ik het afkeur, maar aub wel reeel blijven.
Ook Ajax bedient zich van die praktijken, PSV doet nu hetzelfde.

19 februari 2013 om 00:19

Frank de Boer?

Jij moet zelf reëel blijven...ik kan me niets heugen. Wat is er dan zo gebeurt, dat de boer de media loopt te bespelen. Sinds Enoh er niet meer speelt krijgen we minder kaarten. Het is heel simpel, voor een klassieker wordt er wel eens wat gezegd, maar dat noem ik geen media bespelen....meer gezonde revaliteit, dat kan toch. Koeman doet het zelfs, als er niet eens een klassieker is...met zijn ze hebben geen plan B, terwijl plan A een pakkie van Ajax was.

Maar jij hebt vast wel talloze voorbeelden?

En wat is dit nou van van Raaij, wat is er met die kerel. Haal die eierenschaal uit je keel. Ons middenveld is niet zo hard, maar we pakken ook gewoon kaarten.

Nee, het was geen geel van van Bommel, maak dat dan duidelijk, maar dat ie Ajax hierbij betrek is een beetje zielig

19 februari 2013 om 04:40

Wat is dat nou voor onzin?

19 februari 2013 om 10:35

Volgens mij kreeg anders Schöne geel voor zeuren.

En van Raaij zegt helemaal niets verkeerd, hands in strafschopgebied is geel.

18 februari 2013 om 22:59

Ik stel je voor om eens terug te lezen wat frank de boer zei voor (!) Feyenoord - Ajax. Zijn de ajacieden nu ook besmet met het calimero-gedrag? Weet je wel wat het inhoudt?

Haha, PSV moet niet zeuren over de arbitrage, zij hebben (in mijn ogen...) vaker het voordeel van de twijfel dan gemiddeld!

Bij Ajax worden er ook vaak zat kaarten gegeven die onterecht zijn en ook wel eens kaarten niet gegeven, terwijl ze die wel zouden moeten krijgen, maar dat is bij de andere 17 clubs ook het geval. Echt onzin wat meneer hier loopt te verkondigen en hij misschien wat verder moeten kijken dan een mening baseren op één gevalletje afgelopen weekend.

Overigens had Alderweireld geel moeten hebben daar gaat het niet om. Het gaat erom dat het alle 18 clubs wel eens overkomt. Soms geluk qua gele kaarten en soms wat minder geluk. Scheidsrechters zijn mensen en de ene interpreteert een overtreding wel als geel, terwijl de ander een vrije trap/penalty genoeg vindt.

En dát (hands in het strafschopgebied) geen geel geven, vond ik een prima beslissing. Je zag dat het niet direct met opzet was en je wordt genoeg gestraft door de penalty. Prima. Ook de sliding van Van Bommel vind ik nog steeds geen geel waard. Hij zet zijn sliding in op de bal en speelt de bal. Beiden geen geel dus.

18 februari 2013 om 22:50

Het was zeker een mooie tackle op de bal, maar Van Bommel nam wel een risico om de tegenstander te blesseren. Je zag gewoon duidelijk hoe die been klem gezet werd. Ik denk dan ook dat dat de rede was om Van Bommel geel te geven.

19 februari 2013 om 10:35

je kan zeggen dat 50/50 hem had gegeven maar omdat het v bommel is is de kans gewoon groter lijkt het wel 70/30

maar dat is mijn mening

ik heb wel ergere dingen gezien dan deze de afgelopen weken waar niks voor werd gegeven

Harry. Waarom nou altijd Ajax erbij halen. Beperk je toch tot je eigen club. Dit is niet chique.

18 februari 2013 om 21:31

@Lvdk nikste niet chique, accepteer dat het zo is! Altijd maar dat Amsterdam loven , BAHHH

18 februari 2013 om 23:37

excusez moi..verkeerde reactie

eens met lvdk.

we hoeven ajax er niet bij te halen.
Maar dat er met verschyillende maten wordt gemeten, dat is al jaren zo en we hoeven het voor geen enkele andere club goed te praten.

Ohja want Ajax heeft altijd de scheids mee... Het niveau van de arbitrage in Nederland is gewoon een groot drama, alle clubs hebben daar (even veel) last van.

Man man man, bestaan er grotere calimero's dan Van Raaij? Zo zielig hoe hij weer de vergelijking met Ajax gaat trekken. Je krijgt er echt een meelijkwekkende glimlach van je op je gezicht.

18 februari 2013 om 21:35

Ik vind sowieso het calimerogehalte bij PSV erg hoog de laatste tijd.
Brands die continue de strijd aangaat met Ajax (maher, Bazoer).
V Raaij die steeds van zich afbijt (knvb, Feyenoord, Ajax).
Advocaat die het allemaal niet eerlijk vind (knvb).
Ga gewoon voetballen, en laat zien zien dat je de beste selectie hebt en daarmee ook terecht kampioen wordt..

18 februari 2013 om 21:46

Wat wil je al jaren zitten ze bij de top maar een grotere club dan ajax of feyenoord word dat bedrijfstakje van philips niet.

19 februari 2013 om 00:11

wat een domme provocerende reactie weer. Als je enige kennis van zaken had, zou je weten dat psv de enige club is die zowel op nationaal als internationaal niveau de laatste 10 jaar iets van betekenis heeft gespeeld. Dat je feyenoord nog een topclub noemt blijft voor mij een raadsel, feyenoord heeft al zo'n 20 jaar geen landstitel meer gewonnen.

19 februari 2013 om 20:35

@jokerr, de reactie van wve is niet dom en zeker niet provocerend.

Jouw reactie is dom. Want wve heeft het erover dat Feyenoord en Ajax groter zijn. Dat klopt gewoon als je naar het aantal fans kijkt en naar het aantal toeschouwers in het stadion (dan zijn ze groter)

Sterker nog hij noemt PSV een topclub (zitten al jaren bij de top).

Daarnaast blijk jij een brevet van onvermogen te hebben. Want geen enkele Nederlandse club heeft een internationale prijs gewonnen. De laatste club die dit wel deed is Feyenoord in 2002. Dat was de laatste prijs en dus "iets van betekenis".

Als ik de laatste tien jaar nationaal een beetje ruim neem dan heeft PSV 5 titels gepakt en Ajax er 4. Scheelt niet veel he? Maar Ajax heeft in die periode 4 bekers gepakt en PSV maar 2.

Dus ook die opmerking van je is klinkklare onzin.

@on topic: van Raaij tekent met zijn afgunstige houding naar Ajax voor het feit dat hij stiekem gewoon liever Ajacied had willen zijn.

VZ die kop is pure stemmingmakerij, ik baal daarvan. Op deze site kunnen geen goede discussies meer worden gevoerd en dat komt mede door jullie redactie. De quotte mag je op een andere manier zetten zodat het weer leuk wordt om discussies te voeren op Vz.
Het over en weer gehaat van Psv, Ajax en Feyenoord wordt te erg de laatste tijd.

On: Harry van Raaij heeft gelijk dat van Bommel te hard wordt gestraft, kijk naar Engeland daar wordt veel lekkerder gefloten. Sinds die Respect actie mag er niks meer op de velden, bah!
Alleen moet van Raaij niet kijken naar Ajax of andere clubs maar alleen naar Psv.
In Zeist moeten ze ook is doorvoeren dat gele kaarten geseponeerd kunnen worden!

18 februari 2013 om 21:50

Helemaal met je eens. Maar zoals altijd, zal kritiek op VZ wel weer verwijderd worden. Het schijnt nogal hard te zijn, om de waarheid onder ogen te zien!

Psv begint echt zielig te worden waar zijn ze allemaal mee bezig?? Telegraaf, knvb, Ajax en Feyenoord iedereen krijgt de schuld behalve psv..

Calimero ohooooh ohooooh

Die man kan werkelijk niks anders dan janken op andere clubs. En vooral op ajax. Bij zo'n situatie wordt je toch al genoeg gestraft met een penalty. Waarom hiervoor geel geven. Tuurlijk ze zijn inconsequent . Maar waarom weer op zo'n ' wij zijn zo zielig en ajax wordt altijd voorgetrokken ' manier

Oh jeetje. Wat heeft Ajax vaak de scheids mee.

Deze man is echt bij de verkeerde adres, als er een club is waar je niet bij moet zijn dan is het Ajax wel.
Als er geel werd gertrokken schuilden de sheidsrechters weer achter de regels.

Wat een laag niveau weer van raaij.
Ga ergens anders huilen.

Harry begint volgens mij last te krijgen van nachtmerries over Ajax of zo. Ik kan me de laatste tijd geen interviews meer van hem herinneren waar Ajax niet werd genoemd. Misschien dat hij er met iemand over kan praten?

18 februari 2013 om 22:45

Iemand moet hem duidelijk maken dat hij eigenlijk stiekem een Ajaxsupporter is. Hij weet het alleen zelf nog niet.

Laat iemand even met van Raaij gaan praten. Ben Psv'er, maar dit is gewoon irritant. Mensen die altijd op de voorgrond hebben gestaan, moeten ook weten wanneer ze een keer hun mond moeten houden.

18 februari 2013 om 21:43

Hij geeft toch wekelijks een interview bij 040-tv ? Daar halen ze dan dingen uit. Ik zou er als psv supporter ook niet blij van worden, evenals het commentaar van de Kerkofjes trouwens haha. Ach ja, jullie hebben hun, Feyenoord heeft de Kromme. En wij doen het dan wel met Cruijff

Schoot gewoon in de lach van deze man. Stop hem in het bejaardenhuis samen met die gekke tweeling want ze kramen alleen nog maar onzin uit.
Speciaal voor meneer van Raaij:
- Moisander kreeg een belachelijke gele kaart tegen Feyenoord.
- van Rhijn kreeg een belachelijke gele kaart tegen Feyenoord

@BrunoClasie , ik vind het persoonlijk niet zielig van PSV , ze nemen het op voor van Bommel en terecht, want zeg nou eerlijk!, het begint toch allemaal op zaalvoetbal te lijken in Nederland

Ik begrijp niet goed waarom er word gezeurd over deze kaart van Mark van Bommel, ik heb hem zeker kaarten zien krijgen die als overdreven bestempelt zouden kunnen worden maar deze kaart van Vink vond ik weinig op aan te merken. Je weet als je zo'n sliding inzet dat er de kans bestaat dat je er een prent voor krijgt. Verder heeft Van Raaij wel gelijk dat Aldeirwereld geel had moeten krijgen, volgens de
regels. Echter, waarom hij dat in dit interview betrekt is me niet duidelijk. Of wil Harry zeggen dat Ajax altijd maar het voordeel krijgt en Psv gezocht word ?

Het is algemeen bekend dat middenvelders zo als Van Bommel op het randje spelen,dat hoort bij de charme van het voetbal,dat zijn spelers die voorop in de strijd gaan kijk maar naar een bv Davids of in Engeland daar had je Jones of Barton die haalde wekelijks kaarten.laat die van Raaij lekker bij de geraniums zitten,want volgens mij heeft de tijd bij hem stilgestaan.

18 februari 2013 om 21:49

Ik vind dat je van bommel niet met een davids of barton mag vergelijken.
Deze spelers lopen niet te janken als ze zelf een tikje krijgen.

Van Bommel heeft een reputatie. Van Bommel wist dat hij er geel voor zou kunnen krijgen. Gewoon dom dus, als je weet dat je op scherp staat.

C. van Raaij bekent weer eens kleur.

Het is inmiddels wel bekend dat deze man zo gruwelijk afgunstig is richting Ajax dat niemand zich hierover zou moeten verbazen.

De klaagcultuur in Nederland begint steeds extremere vormen aan te nemen. Zie steeds meer en meer nieuwsberichten voorbij komen waarbij iemand in de voetballerij wel iets te klagen heeft. Om nog maar te zwijgen over het feit dat het "ziij wel en wij niet" gehalte net zo hard groeit.

Ik vond het geen opzettelijk hands. Het was was niet handig om daar je hand te houden natuurlijk. Ik vond het dan ook terecht dat er een penalty werd gegeven maar geel vond ik het niet.

Harry, ben je weer bang voor Ajax aan t worden. Ik ben het namelijk niet met je gezeur eens.

Wat een zielige kleuter die van Raaij. Misschien moet bommeltje wat vrienden gaan maken bij de telegraaf? Wel opvallend dat al die 'echte' psvers zo triest zijn..

Mensen, hebben jullie weleens dat 040tv gekeken. Van Raaij / Kerkhofjes zijn een beetje onze Cruyff, Van Hanegem. Er komt meestal niet veel zinnigs (meer) uit.

Niet te serieus nemen.

18 februari 2013 om 21:48

Cruijff heeft nog vaak zat wat zinnigs te melden, zeker in vergelijking met die anderen, maar mensen die op een voetstuk staan in Nederland worden constant bekritiseerd. Niks nieuws onder de zon.

18 februari 2013 om 22:00

Haha @guitarman, ik poste hierboven al hetzelfde. Grappig vooral en voor psv heeft deze man echt wel wat betekent maar een rolletje ducktape zou soms wonderen doen. En zoals je zegt, zeker niet serieus nemen haha

18 februari 2013 om 22:04

Nou, hij heeft PSV wel succes gebracht, maar z'n financieel beleid was op drijfzand gebouwd. Maar even goed, wel een icoon ja.

Waarom zegt hij dit? Het niveau van de arbitrage is inderdaad dramatisch, maar iedereen heeft het een keer mee en tegen.

Calimero gedrag, weer naar Ajax wijzen of naar een andere. Het is diep en diep triest in Nederland met scheidsrechters maar toch.

Gast, op de tribune staan duizenden mafkezen iets te schreeuwen over de moeder van dhr. Vink. Daar zouden ze een straf voor moeten krijgen!

19 februari 2013 om 02:19

Klopt! En laten we dit doen bij iedere club waar dit soort praktijken zijn voorgekomen. 3 punten aftrek voor iedere wedstrijd waar er sprake van was. Wie eindigt er bovenaan, Nec!? Zwolle?

Deze zin wordt volledig uit de context belicht. Heb het filmpje gezien.

18 februari 2013 om 22:07

Typisch VZ

het gaat nu zo langzamerhand een hetze worden tegen de scheidsrechters en de knvb als ze nu eerst bij zich zelf beginnen gewoon als er een duel aan gegaan word en niet als een dode begint te rollen en daarna weer de volgende sliding maakt of schelden tegen de tegenstander en daar weer op gaan reageren we moeten het niet allemaal gaan opblazen,
gewoon ballen een duel aan gaan met vallen en opstaan en door voetballen geen geouwehoer meer tenzij je echt over de schreef gaat probber zoiets te accepteren en draai je om en speel verder.

Als er ooit nog een speelfilmversie van Calimero gemaakt wordt moet deze man de hoofdrol krijgen, wat een verschrikkelijk zielige uitspraken doet hij de laatste tijd, ook al rond de Pieters-rel....

De moderators zullen mijn opmerking wel weer verwijderen net zoals de vorige keer maar hier gaat het weer om het calimero gevoel van die van Raaij. Hij wijst elke keer naar Ajax en zegt dat die altijd het voordeel krijgen maar dat is onzinnig. Hij moet dit in Zeist gaan bespreken en over de gevallen praten die PSV hebben geraakt. Niet altijd wijzen naar de hoofdstad en als een verongelijkte kleuter zitten kijken. Dit is een on topic opmerking ;-)

Wat is van raay nu nog van psv dan.( ex voorzitter dat is alles toch.) Of zit hij nog in het bestuur. Hij reageert nu gewoon als een supporter van psv. Precies zoals wij hier bijna allemaal doen. Dus niet psv zegt dit, maar gewoon een supporter net als die twee broers die van specsaver verkeerde brillen hebben meegekregen.

18 februari 2013 om 22:09

voor zover ik weet heeft Van Raaij geen officiele functie meer binnen de club.

Beetje een slecht gekozen voorbeeld. Lens heeft dit seizoen al 5 keer opzichtig hands gemaakt en dat is nauwelijks bestraft met vrije trappen laat staan gele kaarten.

Ajax is gewoon geen zeur ploeg. Staan niet constant bij de scheids, zeuren niet om kaarten en zuigen niet bij de tegenstander. Een scheidsrechter kan dan weleens een kaart op zak houden.

Van Raaij overdrijft een beetje
Vind het bij Ajax nog wel meevallen
Maar scheidsrechters moeten wel oppassen
Bij Twente -utrecht kreeg Twente een penalty tegen plus rood
Utrecht een penalty tegen plus geel
en Ajax zondag een penalty tegen en ... niks
dat valt wel op en is niet consequent

Die schedsen van tegenwoordig zijn te slap
Zwolle -twente zong het Zwolle publiek 'amateur'en 'we worden weer genaaid '
Toen gaf hij Zwolle maar een penalty cadeau , slappe knieen ...zelfs de zwolle supporters naast mij moesten lachen
Ook in de kuip hebben ze nogal eens kuipvrees , daar weten Ajax , Psv en Twente alles van

18 februari 2013 om 22:08

Je doet hetzelfde als van Raaij maar probeert het een beetje anders te brengen zodat je geen calimero lijkt. In Enschede heerst ook een groot minderwaardigsheidscomplex richting 'het westen'

18 februari 2013 om 22:14

Bij Twente - Utrecht kreeg Twente rood voor het neerhalen van een doorgebroken speler. Dat is toch wel heel wat anders dan een voorzet van de zijkant die tegen een hand wordt aan geschoten!!
Het was dan ook gewoon een terechte penalty voor Rkc, omdat Alderweirld de handen niet langs, maar voor z'n lichaam had. De reden dat hij geen geel kreeg is omdat hij niet met de hand naar de bal ging en dus bewust een overtreding maakte, maar dat hij z'n armen in een onnatuurlijke houding had en daardoor voordeel uit de situatie kon halen.

18 februari 2013 om 22:36

@jogiknows
zij alledrie overtredingen binnen de zestien waar je geel of rood kunt geven
Valt alleen wel op dat zeg ik verder niks

@scf-zuid
Je ontkent het in ieder geval niet dat is klasse van je
kan ook haast niet want iedereen weet het hahah
ik heb geen minderwaardigheidscomplex hoor , ik vind het wel slim van jullie ... levert toch punten op

Maar goed ...helemaal eerlijk is het natuurlijk niet
Als je ziet dat Twente dat zo 4-5 punten kost
en Feyenoord bijv. tegen AZ weer 2 punten oplevert (geel Immers en rood Viergever)

19 februari 2013 om 08:53

Het moet niet gekker worden.. Moeten we alle overtredingen in de 16 dan hetzelfde beoordelen?

Misschien moet je eens kijken wat voor overtreding er gemaakt is en niet alleen kijken naar of het een penalty was ja of nee..

Scheidsrechters doen gewoon hun best, vaak zat zien ze dingen verkeerd of over het hoofd.. Kan gebeuren, de gemiddelde voetballer maakt meer fouten in een wedstrijd.. Technische hulpmiddelen zou wenselijk zijn.. Dat constante gezeur heeft geen zin.. De ene keer heeft de een geluk, de andere keer de ander.. Kan ook zijn dat het een heel seizoen tegenzit, of juist meezit.. Uiteindelijk zal het ongeveer gelijk lopen voor iedere club..

Kan deze vent nou niet 1x ze smoel houden en niet bij alles wat hij zegt Ajax betrekken. Wat een jaloerse vent en irritante vent die Raaij

Ik ben het helemaal eens met van raaij. Ik verbaas me ieder weekend opnieuw over hoe zwaar psv tegengewerkt wordt door scheidsrechters. Oke ik vind t geen excuus maar tis wel vervelend om te zien. Ik vraag me af waarom die tendens nu ingezet is dit seizoen.

hij heeft wel een beetje gelijk kijk maar naar de strafschap van gister dat is meestal een gele kaart volgens de regels

Daar zijn ze weer uit het zuiden, het begint nu gewoon lachwekkend te worden.
Niemand hoor je over de gele kaarten van Kali en Zullo, zijn ook allebei geen geel, maar daar zeurt Utrecht ook geen dagen over na.

19 februari 2013 om 09:59

Nu ben ik zelf een Utrecht fan maar dat die gele kaart van Kali niet terecht is moet ik je ongelijk in geven.
Dat is nu juist mijn irritatie, Kali krijgt terecht geel voor het hard ingaan(terwijl hij ook zeker de bal speelt)
Daarna bestraft Vink van Bommel voor het ook hard ingaan(en ook de bal) en gelijk zijn er praat programma's die daar een item aan wagen want was dat van van Bommel wel geel.
Over kali hoor je idd niets.
Kali geel dus ook van Bommel geel.
Ben blij dat er een scheids is die beide clubs nu eens gelijk behandeld.
maar goed dat is mijn mening.

Altijd maar naar andere wijzen. Calimero 1ste klas. Ik hoor nooit iemand van Ajax klagen over situaties van andere clubs.

Is duidelijk iedereen praat in eigen straatje
Maar duidelijk is ook dat er geen peil te trekken is op de arbitrage
En dan krijg je dit
Knvb moet verantwoordelijkheid nemen
Zo gaat voetbal in Nederland kapot
Binnen paar jaar alleen nog maar vrouwenvoetbal
Misschien kan de echte voorzitter vd Knvb Jaap v Praag eens ingrijpen

19 februari 2013 om 10:57

Waar zijn de echte scheidsrechters gebleven? Om er maar een paar te noemen:

John Blankestein, Frans Derks, Leo Horn, Mario van der Ende, Dick Jol, Roelof Luinge, Leo vander Kroft, Jack van Hulten, Charles Corver, Arie van Gemert enz, enz.
Allemaal scheidsrechters die ook met de spelers communiceerden en zich realiseerden dat voetbal een contactsport is.

Van Raaij heeft gelijk alleen ga niet doen alsof PSV gezocht word, dit gebeurd bij iedere club zowel Ajax (moislander) Feyenoord, Twente en noem maar op.
Maar die sliding van gisteren was een goede en die gele kaart hoort geseponeerd te worden en zorg dat het mogelijk is anno 2013 ipv dat stomme reglement. Wetten zijn er om aan te passen daar waar het lek zit. Of snappen we dat nou niet?

Wat een onzin, het was wel geel, hij neemt ook de benen van Asare mee.

Ach ja. Bijna iedereen heeft wel een oom zoals Harry van Raaij, denk ik: een in principe aardige man die op feestjes soms wat onnozel uit z'n nek begint te lullen als hij een borreltje opheeft. En dan denk je "ach, laat ome Harry maar gaan. Kan geen kwaad, hij bedoeld het goed." Maar stiekem heb je plaatsvervangende schaamte...

Aha..het was alweer meer dan een week geleden dat een (ex)psv-er iets moest vergelijken met Ajax om zn gelijk te willen halen.

Het begon me al op te vallen dat het zo'n tijd geleden was.

Al die ophef over de scheidsrechters , komt bij PSV op een zeer gelegen moment.
En het is natuurlijk niet alleen PSV die dit beweerd,er gebeuren natuurlijk de gekste dingen in dit seizoen,onterechte gele en rode kaarten.verbeek ,adcocaat en van Basten merken dit ook op ,dus PSV springen ze precies op het goede moment in,en ook terecht.
Het is dit seizoen duidelijk zo dat Feyenoord regelmatig in zijn thuis-wedstrijden de Scheidsrechter,laat ik het zachtjes uitdrukken bepaald niet tegen hebben.
Het mag ruiken ,maar het begint langzaam toch wel wat te stinken,moet ik eerlijk bekennen.
Dus de Scheidsrechter die zondag aan het roer staat,die komt nu onder grote druk ,want elke discutabele beslissing zal onder een vergrootglas worden gelegd.
Wie er hier in het voordeel (eventueel ) is zullen we na de wedstrijd weten..

Pfff ik vindt het maar rot allemaal. Aan de ene kant zie ik in Engeland overtredingen gemaakt worden, maar dan word er niet gefloten. Zelfs geen teken van doorspelen gegeven. Er word totaal geen aandacht aan besteed, terwijl in Nederland gefloten zou worden en hoogstwaarschijnlijk zelfs een kaart gegeven wordt....

In Nederland doet iedereen mee. Commentatoren vallen ook terug op de regels om een overtreding goed te praten of juist om aan te geven dat er gefloten had moeten worden. De scheidsrechters vallen terug op de regels. In voetbal programma's weten ze het vaak niet meer en is er verdeeldheid.

Volgens mij worden we hier (en dat is niet alleen in het voetbal) doodgegooid met regels. Alles moet in Nederland netjes geregeld zijn. We slaan daarin door. In de voetballerij, want we zorgen ervoor dat Nederlandse voetballers niks meer gewend zijn.

Mijn club wil spelers klaarstomen voor de echte top. Dat lukt niet als ze in de eredivisie geen fysieke weerstand krijgen. Dan worden ze opgevreten in de echte top. Dat kan nooit het doel zijn van dit fluit gedrag. We zijn er zo in doorgeslagen.

18 februari 2013 om 23:43

Ik citeer even je laatste stukje : "mijn club wil spelers klaarstomen voor de echte top. Dat lukt niet als ze in de Eredivisie geen fysieke weerstand krijgen. Dan worden ze opgevreten in de echte top. Dat kan nooit het doel zijn van dit fluitgedrag. We zijn er zo in doorgeslagen."

Voornamelijk in Engeland staan ze veel meer toe. Maar hoe komt dat? Daar rollen spelers niet na elk tikje zeven keer door (mertens) en staan ze niet na elk fluitsignaal bij de arbitrage te mekkeren (van Bommel, Strootman). Het ligt niet (alleen) aan de arbitrage. Spelers moeten eens beginnen met elkaar te accepteren, dan kan een scheidsrechter ook wat meer toestaan. Hoe meer gezeik er is, hoe korter de scheidsrechter een wedstrijd houdt. En ja, daar zijn we in Nederland wat in doorgeslagen. In simuleren en in mekkeren, en als gevolg de snellere gele kaart.

In de afgelopen winterstop heeft de Knvb aangegeven dat elk negatief commentaar met geel bestraft moet worden. Iedereen weet het, en wat doen de heren? Gewoon doorzeuren, maar wel verbaasd staan te kijken als er een kaart volgt.

Het is een wisselwerking tussen arbitrage en spelers. Pas als spelers zich gaan gedragen als volwassen kerels, kunnen de scheidsrechters mannelijk voetbal toestaan.

19 februari 2013 om 00:37

Vandaag nog de samenvatting van Liverpool - Swansea gezien. Suarez en Sturrigde duikelen gewoon en Vorm staat de scheidsrechter recht in zijn gezicht waarschijnlijk uit te schelden of in ieder geval heel erg duidelijk aangeven dat de scheids er verdomt veel naast zit om het ligt uit te drukken...

Spelers gaan hier makkelijk naar de grond, omdat ze fysiek niks gewend zijn en veel te veel in bescherming genomen worden door de scheidsrechter. Wie een fysiek duel niet kan winnen kan gaan liggen en heeft een grote kans om dan een vrije trap mee te krijgen. De meeste spelers bij ons in de competitie blijven kindjes.

Verder is voetbal emotie. Als jij benadeelt word en je ben er heilig van overtuigd dat de scheidsrechter ernaast zit kan je jezelf één keer inhouden. Misschien 2x, maar als het om een penalty of kaart gaat en het aan gaat komen op winst of verlies, dan moet je daarop in kunnen gaan als profvoetballer. Die mensen voeren hun beroep uit, maar worden daarin vaak belemmerd door de scheidsrechter die wedstrijden dood fluit.

In Engeland klagen spelers minder, doordat de scheids minder fluit. Dan zijn er veel minder momenten om te klagen en word iedereen gehard. Daar weten ze wel dat het een contactsport is. Hier mag je bij een sliding echt enkel de bal raken, want anders krijg je direct geel.. (van Bommel). Het slaat echt veel te ver door.

Wij doen het hier vaak met jonge spelertjes die fysiek nog niet top zijn. Die kunnen leuk voetballen, maar bij elk tikje vallen ze al om. Als blijkt dat daar bijna standaard voor gefloten word en het dus geen balverlies oplevert is dat geen verbeterpunt. Spelers die uit de eredivisie vertrekken winnen vaak nog behoorlijk veel aan fysieke kracht, maar hier blijven het lichtgewichten. Maher, Eriksen, van Ginkel.. Ze vallen allemaal nog veel te makkelijk om.. Enkel Strootman en van Bommel kunnen scherp en hard spelen, maar de rest zijn kindjes. Te lief en te licht. In de eredivisie redden die spelers het, maar Europees komen we te kort. Door de nieuwe regels word het verschil met Europa alleen maar groter.

Sorry hoor maar heeft meneer van Raaij de wedstrijd tegen Vitesse gemist? Hier had PSV vele malen meer geel kunnen hebben maar heeft het uiteindelijk volgens mij een kaart gekregen.

Hiernaast een beetje calimero gedrag van van Raaij om Ajax erbij betrekken, altijd maar omhoog kijken naar de grote broer.

Als we die man serieus namen begon ik me zorgen te maken om zijn gemoedstoestand. Maar inmiddels weten we dat hij wekelijks dit soort onzin op 040tv uitkraamt. Dat zijn podium 040tv is zegt eigenlijk al ruim voldoende, laat die man maar lekker onzin praten.

ON:

Ik vond het geen gele kaart voor Van Bommel, maar de beste man heeft een negatieve reputatie opgebouwd. Daar is maar een iemand schuld aan en dat is Van Bommel die jarenlang met onsportief gedrag de reputatie heeft opgebouwd. Van Bommel moet zijn spel aanpassen, niet er onnodig invliegen bij een onbenullige situatie op de middenlijn. Bespaar die momenten voor keren dat je echt aan de noodrem moet trekken.

19 februari 2013 om 08:41

Helemaal mee eens. Achteraf gezien denk ik ook dat als van Bommel gewoon rood had gekregen in de eerste wedstrijd van het seizoen (met o.a wilde tackle op enkel van Rodney Sneijder) dat hij veel minder kaarten had gepakt.

19 februari 2013 om 10:29

Dit was echt een 100% correcte tackle, niets bij. En had een hele nuttige interceptie kunnen wezen. Mensen geel geven op hun reputatie, dat is nu precies wat meneer van Raaij wil zeggen. Hij heeft volkomen gelijk, waarom krijgt v. Bommel geel wat niets is, en Aldewereld die opzettelijk hands maakt in strafschop gebied geen geel?? Het is zo krom als wat.

Als psv supporter moet je je toch kapot schamen voor zulke uitspraken?

Waar heeft die man het nou weer over? Gaat hij nou weer met een vinger naar Ajax wijzen? Het lijkt wel of hij een hekel heeft aan Ajax. Nu vergelijkt hij een overtreding van Van Bommel waarbij je een speler kunt blesseren met een handsbal van Alderweireld. Als er nou sprake was geweest van dezelfde scheidsrechter dan nog zijn het overtredingen die niets met elkaar te vergelijken zijn.

Natuurlijk vond ik het zeker een mooie tackle op de bal van Van Bommel, maar hij nam wel een dusdanige risico dat hij de tegenstander kon blesseren.

Bij Studio Spaan vroeger was ie best aardig maar nu begint het zielig te worden. Al blijft het natuurlijk leuk om te zien dat Ajax zijn leven zo beheerst....

Tuurlijk kon je er geel voor geven bij Alderweireld maar een penalty is al een erge straf genoeg en was gewoon voldoende. Maar goed als die man weer alles moet gaan vergelijken kan je overal wel geel voor gaan geven. Die man moet niet steeds gaan vergelijken naar Ajax maar gewoon alleen met zijn clubje bezig houden.

Was toch een terechte gele kaart? Lompe onnodige overtreding. Wat een gezeik van vooral PSV en AZ op de arbitrage in Nederland!

18 februari 2013 om 23:46

Precies. "hij ging voor de bal!" Maar helaas raakte hij de speler... Nathaniel Will ging vrijdag ook ongetwijfeld voor de bal..

19 februari 2013 om 00:24

Waarom zou dit een terechte gele kaart zijn? Misschien bij het dames voetbal ja. Voetbal is een contactsport, geen sport waarbij het niet de bedoeling is dat je elkaar aanraakt. Ga eens in Engeland kijken, daar zou dit niet eens een discussiepunt zijn, laat staan een overtreding, laat staan een gele kaart. Lijkt nergens meer op tegenwoordig.

Oh die Psver zijn altijd zo zielig he? Boeeehhhhh. Zij worden juist altijd bevoordeeld.
Die PSV suporters zijn echt nooit objectief en altijd maar zeuren dat ze te kort komen.
Die van Bommel bij met zijn onbelullig manier van inkomen van achteren die dus echt niet kan
krijgt gewoon terecht veel kaarten omdat hij heel veel en hele domme lompe overtrededingen maakt.
Hij kan beter naar zich zelf kijken i.p.v alle scheidsrechters de schuld te geven die hem allemaal die kaarten geven. Aan wie ligt het dan? Toch niet gewoon aan zijn eigen lompe spel?
Hij is gewoon een beperkte voetballer die oud wordt daardoor vaak te laat komt.
Altijd speelde hij al zo nu valt het alleen wat meer op. Een te wilde tackel van achteren is gewoon geel. Dat zijn de regels.

Wat zitten ze toch te zeiken daar in Eindhoven. Hou je toch bezig met je eigen spel man. Wat een zeikerds dit seizoen zeg. Wanhopig omdat ze dit jaar wel kampioen moeten worden. Ze worden met de dag triester...

Hij begint wel een zeurpiet te worden. van Raaij moet zich niet als een achtergestelde provinciaal gedragen. Het was een twijfelachtige kaart maar van Bommel moet beter weten met zijn ervaring om op die manier een sliding te maken. Jammer dat hij er zondag niet bij is.

Komt van Raaij ook weer even aanzetten!

Of de kaart van Bommel nu wel of niet terecht was maakt voor mij niet meer zoveel uit. Het is gebeurd en thats it. Vooruit kijken en de juiste vervangers klaarstomen voor aankomende zondag lijkt mij veel verstandiger.

van Raay moet niet zeuren het was geelbr maar de knvb moet eens consequent zijnbr grote clubs worden vaak geholpen door de arbitragebr dus geen gezeur iedereen heeft de scheids wel eens mee of tegen

Zo ken ik er nog wel een van Raaij:

Las een statistiek dit weekend:
Rode kaarten voor de tegenstander (dit seizoen): Feyenoord en Psv 7x, Ajax 1x. Daar hoor je hem vast niet over.

Praat lekker over je eigen club en niet over een ander.

van Raaij heeft weer aandacht nodig...de meeste mensen en voetballiefhebbers weten dat arbitrage middelmatig is in Nederland...voor mij was Jol een der laatste der mohikanen.

Wat betreft die druk die op arbiter zouden komen te staan...daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor en is simpel te verhelpen...consequent fluiten en vlagen...want ook daar zijn de medewerkers van de knvb niet al te sterk in....en laat die 4e man eens iets meer doen behalve trainertje pesten.

psv probeert onder leiding van tiny sanders met man en macht van het cailimero gedrag af te komen en dan is er een oud voorziter van de club die psv weer dit calimero gedrag psv aanpraat. Mooi om te zien. Het lijkt mij dat de beste man een fervent aanhanger is van ajax ondanks dat hij psv een aantal jaren heeft geleid. Je ziet dus dat je uit de meest onverwachte hoek supporters hebt

Deze man is niet serieus te nemen, wat een seniele ouwe vent zeg! Als ik psv was zou ik er niets mee te maken willen hebben, net als die anti ajax gluiperd Watereus......
Je moet juist trots zijn en naar jezelf kijken, het is toch een mooie club?

Harry vergeet gemakshalve te vertellen dat Ajax dit jaar meer punten heeft verloren door de arbitrage dan gewonnen. Punten waarmee ze, als ze die hadden gewonnen, nu boven PSV zouden staan. Dan tel ik nog niet eens het puntverlies mee door het verlies van van Rhijn door een ... onterechte gele kaart (ja Harry, het gebeurt ook bij ons). Of het puntverlies in de Kuip door een ... onterechte gele kaart waardoor Moisander er met rood af moest.

De frustratie zit hoog in Brabant, na de sneren van Sanders richting Ajax komt nu Van Raaij met zijn volstrekt ongefundeerde complottheorie. Ik word doodmoe van dit soort geleuter, Van Raaij zou beter moeten weten.

Het niet consequent fluiten komt ook door de bobo's die de instructies van hogerhand geven aan de arbiters...neem nu de wedstrijd van RKC - Ajax...hierin speelde Wiedemeier best een aardige rol. Er werd met enige regelmaat bij hem gezeurd maar dat wuifde hij met een lach weg...echter volgens de regels had hij geel moeten trekken...maar dat zou de wedstrijd volledig kapot maken...verder was het ook een faire wedstrijd. Echter een willekeurige collega elder geeft wel conform nieuwe afspraken een gele kaart en trekt er op die manier een kaartje of 6 a 8 waardoor de wedstrijd ten onder gaat en 1 of beide partijen gehavend de volgende wedstrijd in moet...al met al krijg men het gevoel van willekeur....en dat gevoel is te wijten aan de Knvb en niet aan een club of stadion

19 februari 2013 om 08:37

Wat mij nou het meeste zorgen maakt is zo een Higler. De Knvb wil robotten in het veld zien. Als je nou eerst naar v.d Berg gaat om gewoon rustig met hem te praten dan hoef je ook geen gele kaart te geven. Helaas wil de Knvb dus dat scheidsrechters geen 'menselijke trekjes' hebben en sturen daarom Jol en Luinge de laan uit.

Toch een ding invuurenvlam. Scheidsrechters zijn wel bang om in de Kuip een belangrijke beslissing te nemen tegen de thuisclub. Kijk naar het voorbeeld Immers en Viergever...

Schei toch uit, bij ajax geven ze de gele kaart niet. Van bommel geeft toch zelf aan dat hij hem kan geven, ook al vindt hijzelf het geen gele kaart waard. Maar hij kwam gewoon hard er in, voor de bal, maar neemt de tegenstander mee en ja dan kan je een gele kaart verwachten.
Ik hoop dat feyenoord hiervan weet te provoteren.

Toch opmerkelijk dat die Van Raaij nog steeds een platform heeft om onzin te verkondigen.
Volgens mij heb ik hem het afgelopen decennium niet meer op een zinnige opmerking kunnen betrappen.

Sneu dat PSV altijd benadeeld wordt door de scheidsrechters. Ik denk dat het een complot is. Iedereen is tegen Psv. Echt schandalig! Zo tevreden, meneer Van Raaij? Volgende onderwerp.

Nou moet Van Raaij niet de zure oude man gaan uithangen. De arnitrage in NL is sowieso inconsequent. Niet alleen PSV wordt daardoor benadeeld, iedere club heeft ermee te maken. Kijk naar Heerenveen afgelopen zondag, kijk naar Hutchinson bij Psv... En ook bij Ajax komt het voor dat spelers onterecht tegen kaarten aanlopen...

Volgens mij word van Raaij elke nacht in badend zweet wakker wanneer hij weer een nachtmerrie heeft gehad over Ajax...misschien moet ik als Ajacied al deze onzin juist als compliment zien. Hoe meer van Raaij over Ajax praat hoe beter mijn club het doet!

Ach, gelukkig is Ajax de ploeg met de minste kaarten dit seizoen... En dat komt echt niet omdat ze niet gegeven worden, puur omdat ons voetbal niet zo is... Wat zijn het toch een jankerds in Eindhoven, de spelers, de coach en al dat plebs eromheen... Ze zijn zo enorm bang dat ze weer geen kampioen gaan worden dat ze alles erbij gaan halen... Hou toch, ga gewoon voetballen...

Ik word er een beetje moe van dat altijd Ajax er weer bijgehaald moet worden!!
Altijd maar weer miepen over Ajax Ajax Ajax.

Van Raaij heeft een punt als hij het heeft over het inconsequent handelen van de scheidsrechter. Echter, de kaarten die Vink gaf in het duel PSV - Utrecht waren volgens het boekje terecht. Het is alleen dan frapant om te zien dat collega arbiters voor dezelfde vergrijpen het af doen met een vermaning of zelfs laten door voetballen. Ik vind het overigens ook Calimero gedrag om een voorbeeld van Ajax erbij te halen terwijl er dit weekend legio andere voorbeelden te noemen zijn geweest.

Meneer Van Raaij wordt op zijn leeftijd een erg zure man..

"bij Ajax geven ze daar geen gele kaart voor." Dat klopt meneer Van Raaij want Van Bommel speelt (helaas) niet bij Ajax. Een man als Van Bommel zou hebben bewerkstelligd dat Ajax inmiddels zo'n 6 a 7 punten boven PSV zou hebben gestaan. Overigens vind ik ook dat Van Bommel een correcte sliding uitvoerde. Maar wek a.u.b. niet de indruk dat alleen PSV de nadelen van de Nederlandse Belgische (!) arbitrage ondervindt. Tijdens de wedstrijd NAC Breda - Heracles Almelo had de lachwekkend slechte Belgische scheidsrechter Jonathan Lardot de volgende beslissingen moeten nemen:
1. Bart Schenkeveld een 2e gele kaart (dus rood) na een forse overtreding op Elson Hooi.
2. Nemanja Gudelj wordt door Duarte (?) aan het hoofd geraakt, blijft liggen en de scheidsrechter laat doorspelen. Gevolg Lurling achtervolgt Duarte voor revanche.
3. Anthony Lurling een rode kaart wegens het voor eigen rechter spelen.
4. Even later blijft na een scrimmage een Heraclesspeler op het veld liggen en is NAC in de aanval en dan fluit hij plotseling wel en gaat hij naar die speler.
5. Diverse Heracles-spelers speelden de bal in het strafschop-gebied met de hand. Geen penalties.
6. Eric Botteghin maakte eveneens hands. Geen penalty.
7. Tegenr de rust moet NAC een corner nemen en fluit de scheidsrechter af, nog voordat de corner is genomen.

De grootste fout die deze "scheids" echter maakte was dat hij zichzelf geen rode kaart heeft gegeven!

Ach, er zijn tal van voorbeelden te noemen waarbij Ajax ook (gemakkelijke) kaarten heeft ontvangen die wel of niet terecht zijn. Evenals elke andere club daar wel eens last van heeft. We moeten deze man eigenlijk niet serieus meer nemen.

Hij heeft gelijk dat er geen pijl op te trekken meer is tegenwoordig, alleen al die complottheorieën gaan echt nergens over. Sorry, maar als mensen in dit soort complottheorieën denken moet ik daar wel om lachen, dit is gewoon te kinderachtig voor woorden. Daarnaast snap ik ook serieus niet waarom men altijd Ajax erbij moet halen, het kan gewoon niet anders dat velen op een of andere manier behoorlijk gefrustreerd zijn en daarom een zondebok zoeken.

Geneuzel over kaarten, achteraf lach je erom. We worden de laatste tijd erg vaak genaaid tegen Feyenoord. Met kaarten en penals zowel uit als thuis. Dat overkomt iedereen. De ene keer zit het mee en dan tegen gemiddeld genomen valt het allemaal wel mee. Daarbij weet je ook dat als je spelers als van Bommel en Strootman hebt dat je gele kaarten gaat binnenhalen. Niet meer zeuren maar door spelen doen ze met rugby ook. Spelers trainers en bestuurders de scheids is gewoon de baas in het veld klaar.

nou begiinen die ajaxieden iedere keer weer over feijenpoord hier gaat het toch niet over wij feijenoord zijn jarenlang genaaid als wij tegen jullie moesten houd toch op

Toen Davids terugkwam in de eredivisie had hij hetzelfde als Van Bommel. Ze komen vaak een stapje te laat op jonge spelers die wellicht kwalitatief minder zijn, maar wel snelheid hebben. Dan loop je vaak tegen geel op, of je moet, zoals Cocu, Rijkaard en anderen, je stijl aan gaan passen. Als je dat niet kunt, dan ligt het aan jezelf dat je veel kaarten pakt. Die kaart van Van Bommel was natuurlijk terecht, want hij speelt de bal met zijn ene been, maar haalt met het andere been zijn tegenstander neer. Daar kun je van alles van vinden, maar hij riskeert met die actie een blessure vor zijn tegenstander, dus terecht geel. Ache, en met spelers als Mertens, Van Bommel, Strootman en straks ook nog Toivonen moet je gewoon incalculeren dat je veel kaarten krijgt. Helemaal als je ziet hoe weinig ze nog krijgen met dat commentaar van ze, moeten ze hun handjes dichtknijpen.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren