Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik krijg geen kansen van Mourinho, misschien moet ik verder kijken'

Laatste update:

Jesé Rodríguez zou graag zien dat hij meer speeltijd krijgt bij Real Madrid. De Spaanse aanvaller werd door Real zelf opgeleid en maakte vorig seizoen zijn officiële debuut; eerst in de beker tegen Ponferradina en later tegen Real Sociedad voor de competitie. De wedstrijd tegen Sociedad is inmiddels alweer bijna een jaar geleden en dit seizoen kreeg Jesé nog geen seconde de kans in de Primera División.

/

Dat steekt bij de negentienjarige aanvaller, zegt hij in Marca. José Mourinho gaf hem zowel in de competitie als in Europa geen nieuwe momenten en vertrouwt op Karim Benzema en Gonzalo Higuaín in de aanval. Voor de momenten die overblijven doet de trainer een beroep op Álvaro Morata: Jesé kan nergens op rekenen. “Voor ons canteranos is speeltijd heel ver weg”, zegt hij.

“Mourinho stelt meer vertrouwen in spelers die tot het A-team behoren, dat is logisch, maar ik ben van mening dat er ook in de cantera goed werk verricht wordt. Ik snap de situatie niet. Ik kan alleen maar hard blijven werken, maar ja… ik weet het niet. Ik vind dat ik genoeg heb gedaan om een kans te krijgen van Mourinho; ik ben verder heel nederig, maar als die kans niet komt verlies je wel hoop”, zegt Jesé.

Jesé trok op zijn veertiende naar Real Madrid en sloot aan in de jeugdopleiding. Hij heeft de indruk dat zijn coach zich omringt met spelers die het grotendeels al gemaakt hebben. “In 2014 loopt mijn contract ten einde; als ik het gevoel krijg dat hier geen kansen voor mij liggen, ga ik verder kijken. De club heeft me nog geen nieuwe aanbieding gedaan, ik vermoed dat ze afwachten.”

Verdient Jesé Rodríguez meer kansen in het eerste van Real Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als deze jonge vertrekt dan mag Real Madrid zich schamen. Prima opvolger van Cristiano Ronaldo en het kan haast niet slechter dan Di Maria.

20 februari 2013 om 13:37

Nu overdrijf je wel enorm over Di Maria, hij is dan misschien het laatste jaar niet even constant, maar hij nog altijd enorm veel klasse en werkt enorm hard voor het team in verdedigend, iets wat je niet altijd over Ronaldo kan zeggen.

20 februari 2013 om 13:44

Nee maar Di Maria krijgt de opdracht om mee te verdedigen en omdat hij dit met zoveel inzet en passie doet wordt hij natuurlijk opgesteld (ook wel vanwege zijn aanvallende kwaliteiten maar toch) Ronaldo daarintegen is voorin zo belangrijk dat hij niet mee hoeft te vededigen hij bewaart al zijn energie voor het aanvallen daar is echt wel over nagedacht..

20 februari 2013 om 14:42

@jf_psv

Ja wat loop je dan te zeuren over Di Maria als hier allemaal is over nagedacht...

20 februari 2013 om 16:19

@elpipita

Ronaldo verdedigt ook vaak gewoon mee hoor.. maar je hebt gelijk Di Maria en Callejon vind ik de 2 spelers die altijd meeverdedigen als ze spelen.

20 februari 2013 om 13:50

Als Real genoeg punten heeft om zowiezo de championsleague in te gaan (1/3,4de plaats is nog play offs)

20 februari 2013 om 17:08

Di Maria op het middenveld is echt een killer. Trekt de wedstrijd zo naar zich toe.

Edit: was bedoeld voor The Scientist

Zeer goede speler; bij het nationaal elftal van Spanje weet hij ook altijd uit te blinken.
Mourinho moest hem zo nu en dan er gewoon bijhalen om alvast vertrouwen en minuten te geven.
Hij kan naar mijn mening makkelijk mee; om te beginnen als invaller rond de 60e of 70e minuut.

Doodzonde voor Real als hij serieus mocht vertrekken.

20 februari 2013 om 14:31

Het is jammer dat clubs uit de eredivisie niet zo een speler aan kunnen trekken. Daarom hoop ik ook dat Cuenca gewoon heel erg slaagt bij Ajax. Wanneer er namelijk een paar van dat soort spelers slagen is het misschien mogelijk om zulke talenten ook een keer aan te trekken. Jese Rodriquez is een absolute smaak maker van een team. Een fantastisch talent dat naar mijn idee zeker niet minder talent dan een Gotze/neymar heeft. Alleen hebben beide anderen de kans gekregen om het ook te laten zien.

Stel je voor dat Ajax zo'n speler volgend jaar kan aantrekken?

20 februari 2013 om 16:39

Helemaal mee eens; Ajax doet ook goede zaken met Barcelona.
Ik hoop ook dat Cuenca weet te slagen en een indruk achterlaat. Want de eredivisie is een goede stap om als jonge speler te ontwikkelen.

Van mij mogen er meer aan Ajax uitgeleend worden, spelers als; Muniesa, Bartra en Samper b.v.

Beide teams hebben hier profijt van; Ajax profiteert van de kwaliteiten van zo een speler en Barca profiteert ervan, omdat de spelers zich goed kunnen ontwikkelen.

Ook Jese en Jose Rodrigues zijn een versterking voor dit Ajax; het zou ze goed doen.
Sommige van Castilla vertrekken naar de Bundesliga, wat overigens ook niet verkeerd is.

20 februari 2013 om 18:29

Naar mijn idee mist Ajax volgend jaar ook gewoon een goede rechtsbuiten. Lukoki is niet goed genoeg, de Sa speelt aardig volwassen maar komt Kwaliteiten te kort en Boerrigter op rechts ben ik geen fan van. Misschien dat Ajax volgend jaar wel een heel jaar Deulofeu kan huren. Dat zou ook goed zijn voor alle partijen.

Natuurlijk wil ik als ajacied zijnde niet teveel huurspelers van Barcelona. Een Muniesa wil ik niet meer zien want die staat de ontwikkeling van onze eigen spelers in de weg. We hebben voor eht centrum volgend jaar Moisander, Veltman, Denswil en Bazoer.

Alleen op posities waar Ajax echt spelers mist moeten ze eventueel huren. Als er een talent achter staat die nog even nodig heeft.

Logisch dat Jesé een kans wilt krijgen, die man staat bol van het talent. Hij heeft duidelijk veel kwaliteit en doet het geweldig bij Castilla, ik vind dat hij echt een kans moet krijgen bij Real Madrid, maar Mourinho weigert echt veel gebruik te maken van zijn jeugd, dit komt volgens velen door de slechte band met Alberto Toril.

Ik hoop maar dat Mourinho zijn jeugd in de (al verloren) competitie gaat gebruiken.

Jammer dat bij Real bijna Nooit iemand uit de jeugd een kans krijgt. Ze kunnen net zo goed heel die jeugd schrappen..

20 februari 2013 om 15:20

Er breken er bij andere genoeg door dus wat dat betreft is het wel wat waard voor het voetbal. Echter bij Real zelf krijgen ze inderdaad weinig kansen, wat zonde is.

Erg goede speler, kan zeker bij een andere topclub wel uit de voetballen. In mijn ogen ook meer talent dan Morata (maar wel verschillende spelers!). Natuurlijk moet je ook niet op teveel speeltijd rekenen als Mourinho de manager is.

Er zijn nog nooit zoveel jongeren die gedebuteerd hebben dan onder Mourinho. Zowel van Castilla als van Real Madrid C. Jesé is 19, heeft énorm veel talent, maar speelt op de plaats van Ronaldo. Wat dacht je nu? Wees gewoon geduldig, héél madrid ziet je graag, je tijd komt zeker nog.

Trouwens volgend jaar maakt hij normaal officieel deel uit van het A-team. Om in bij Real Madrid te spelen moet je beter dan gewoon Goed zijn. Je krijgt niet zomaar de plaats van Ronaldo...

20 februari 2013 om 14:04

Het gaat er niet om dat hij de plaats van Ronaldo overneemt maar dat hij kansen krijgt, als dat niet nu gebeurt zie je hetzelfde als wat er met Morata en Alex is gebeurd namelijk dat ze stil gaan staan. Het is beter voor hem om weg te gaan, Vallecano zou wel bij hem passen en daar kan die zich beter ontwikkelen. Sarabia (nog steeds een groot talent) was ook weggegaan die begint nu eindelijk zijn plek te vinden bij Getafe. Als die nog steeds bij Real was zou die nog steeds bij Castilla spelen.

Als deze jongen dan toch geen kansen krijgt is het misschien goed om hem een jaartje uit te lenen aan een ploeg zoals Getafe om ervaring op te doen.. Dan is hij ook alweer een jaartje ouder, volwassener en heeft hij misschien meer ervaring.. Hij heeft gewoon de pech dat op zijn positie toch wel sterke spelers staan die zelden geblesseerd zijn en vrijwel alles kunnen en willen spelen.. Dan hebben ze ook nog een coach die sowieso niet veel jeugd gebruikt, tsja.. Al denk ik dat hij onder een andere coach ook niet zoveel zal spelen..

Ik denk niet dat het zo'n enorm talent is, anders had hij echt wel meer speeltijd gekregen, die Jose krijgt wel zo nu en dan speeltijd en is toch echt een stukje jongen.

20 februari 2013 om 13:39

Hij is de beste jongere die we in Jaren al gehad hebben. Hij heeft gewoon pech dat Ronaldo op zijn plaats speelt in het A team.

20 februari 2013 om 13:41

Dit is echt wel een enorm talent. Samen met José Rodríguez en Carvajal (nu Leverkusen) de parels van La Fabrica. Hij heeft de pech dat Ronaldo op zijn plek speelt in het eerste. Maar dan nog steeds moest hij veel meer speel tijd krijgen.

20 februari 2013 om 14:18

Ik heb nog altijd de hoop dat Sarabia gaat slagen bij Getafe en zijn werkelijke talent laat zien, begint nu steeds meer te spelen bij Getafe en voor de jeugdselecties van Spanje behoort die bijna altijd tot de uitblinkers. Je ziet wel vaker dat onze jeugdspelers stagneren zodra ze ong 19 zijn, Morata, Alex, Sarabia. Dat is het moment waarop ze speelminuten nodig hebben. Gelukkig is Caravajal op tijd weggegaan.

Ik hoop ook nog dat Canales terug wordt gehaald, mag dan geen jeugdspeler zijn maar hij heeft ongelofelijk veel potentie. Als er werkelijk een grote schoonmaak gaat plaatsvinden in de zomer hoop ik dat er veel meer Spaanse jongens met potentie erbij komen.

20 februari 2013 om 14:24

Er zijn toch zat wedstrijden die al beslist zijn een halfuur voor tijd. Zelfs dan krijgen jeugdspelers geen speeltijd. Zou eeuwig zonde zijn als deze talenten zouden vertrekken

Competitie kan toch al niet slechter dus geef de jeugd gewoon een kans. Zal wel niet gebeuren Mourinho kennende. Wellicht wat voor Valencia, kan die samen met Canales daar furore maken.

Jese Rodriguez is echt een fantastische talent, de opvolger van Cristiano Ronaldo.

Maar Real Madrid zal dan wel iemand als Gareth Bale gaan halen, waardoor Rodriguez geen basisplaats zal hebben.

Voor 'n speler als Rodriguez is het natuurlijk ideaal om voor 'n club als Arsenal te spelen, aangezien talenten daar zeker een kans krijgen en die dan meestal ook met beide handen pakken.

Maar als ik Rodriguez was, zou ik eerder een stapje terug doen naar Valencia of 'n andere club. Zodat hij daarna weer terug kan keren naar 'n club die van het niveau Real Madrid of iets minder is.

Net als Juan Mata.

Nou ja, dit is gewoon een keuze (judgement) van Mourinho enco (en het beleid van Madrid). Hij vindt, dat Morata meer talent heeft dan Jese, dus daarom wordt Morata ook vaker opgeroepen.

Ik zou zeggen, hang in there, Jese. Mourinho zal toch niet voor altijd blijven.
Aan de andere kant, ik vind niet dat Jese zoveeeel talent heeft. Ik vind dat men overdrijft. Gotze, Neymar, Lucas, Varane etc barsten van het talent, maar Jese, he's alright. Hoop iig dat hij niet vertrekt. Als hij vertrekt, dan gewoon een terugkoop clausule opnemen in zijn contract. Je weet maar nooit.

20 februari 2013 om 13:47

Mourinho zal niet blijven en daardoor zal hij meer kansen krijgen? Je weet toch dat er nog nooit zoveel jongeren hebben gespeeld sinds mourinho daar is?

20 februari 2013 om 13:54

Dat weet ik, maar Mourinho ziet blijkbaar niets in hem, maar vele andere mensen/coaches/scouts wel. Dus als Mourinho vertrekt, dan zal zijn opvolger Jese misschien wel oproepen. Snap je?

20 februari 2013 om 14:00

Ik snap het wel, maar ik denk gewoon dat Jesé wat geduldiger moet zijn. Hij is ZO geliefd. Zijn toekomst ligt in Madrid.

20 februari 2013 om 14:09

@blink

Dat klopt niet helemaal, Morata is een spits en wordt opgeroepen om de zwakke positie in te vullen, want eerlijk is eerlijk, wanneer Benzema geblesseerd of geschorst is, is het niet zo dat Pipita direct zijn kans grijpt en er twee in legt.

Jesé is een 10/buitenspeler en Mourinho vindt duidelijk dat die positie beter bezet is dan de spitspositie.

20 februari 2013 om 14:29

Nog nooit zoveel jongeren sinds Mourinho zeg je. Ik zie zelden of nooit jongeren spelen bij Madrid. Ze zetten nog eerder Essien linksback dan dat er een jeugdspeler de kans krijgt. Verder heb ik alleen Callejon de laatste jaren geregeld zien spelen. Nu dan die spits een paar minuten, maardat is volgens mij alleen maar om die andere 2 op scherp te krijgen. Varane mag nu dan meedoen, maardat is ook gewoon een miljoenenaankoop. Wellicht zie ik een paarspelers ff over het hoofd maar als dit het resultaat is van 3 jaar Mourinho is dat verschrikkelijk matig.

20 februari 2013 om 14:48

@dennisjwt

Ja kijk je ook wedstrijden van Real Madrid?onder Mourinho hebben er heel veel spelers een debuut gemaakt in de eerste.

20 februari 2013 om 15:07

Noem ze is dan? Ik kijk heel veel wedstrijden, maar zoals ik in mijn reactie al zei mis ben ik er een paar over het hoofd gezien. Lees bv dat deze Rodriguez vorig jaar een keer een potje heeft meegedaan, maar verder niks. Ik herinner mij dus Callejon, miljoenenaankoop Varane, en nu dan af en toe Morata. Verder kom ik echt niet. Ja vele overbodige aankopen als Essien en Modric zijn ook gedebuteerd bij Real, maar je zult geen aankopen bedoelen met debutanten neem ik aan?

20 februari 2013 om 15:55

Onder Mourinho hebben z'n 30 spelers uit eigen jeugd minuten gemaakt. Veel hebben minuten gemaakt in het pre-season maar ook velen gewoon in de competitie, Copa en CL.

Spelers die in de competitie, Copa of CL minuten hebben gemaakt:

Álex, Joselu, Mejías, Juan Carlos, Jesús, Morata, Sarabia, Juanfran, Nacho, Pachecho, Jesé, Mendes, Casado, Denis, José Rodríguez.

Misschien zijn het ook nog wel meer. Dan nog z'n 15 á 20 spelers die minuten maakten in overige wedstrijden. Pre-season wedstrijden, Trofeo Santiago Bernabéu of vriendschappelijke wedstrijden.

20 februari 2013 om 15:56

Onder Mourinho zijn er wel degelijk veel jeugdspelers gedebuteerd, meer dan zijn voorgangers maar het gaat mij er niet om dat zij debuteren maar dat zij structureel minuten maken. Ik blame Mourinho dan ook niet behalve als we voorstaan of de wedstrijd niet toedoen dat de jeugdspelers nog steeds geen kans krijgen maar het bestuur. Zij zijn degene die op korte termijn denken en Mourinho hebben aangesteld voor prijzen.

Onder andere Morata, Jese, Alex, Nacho, Mateos, Jesus, Juan Carlos, Denis, Mejias, Lucas, Casado, Jose Rodriguez, Sarabia en Hermoso. Waarschijnlijk ben ik nog wel een paar vergeten.

20 februari 2013 om 16:13

Het lijkt me dat alleen officiele wedstrijden interessant zijn. Dat ze een keer mogen meedioen in het voorseizoen als de vedetten op vakantie zijn is niet zo belangrijk. Het gaat om echte kansen om door te breken. Dat is waar een jeugdopleiding voor dient. Hoeveel minuten hebben al die spelers gemaakt in officiele wedstrijden dit seizoen?

20 februari 2013 om 16:51

Dat zijn de jeugdspelers die onder Mourinho minuten hebben gemaakt. . De jeugdspelers die alleen dit seizoen onder Mourinho minuten hebben gemaakt zijn Álex, Denis, José Rodríguez, Morata en Nacho.

Álex ; 46 minuten
Denis ; 63 minuten
José Rodríguez ; 162 minuten
Morata ; 313 minuten
Nacho ; 377 minuten.

20 februari 2013 om 14:08

Hij is wel degelijk een groot talent, heeft alles om wereldtop te worden. Techniek, snelheid, fysiek, skills en scorend vermogen. Hij moet wel wat rustiger worden maar dat komt wel goed. Samen met Deulofeu het grootste aanvalstalent van Spanje.

20 februari 2013 om 14:10

Morata en Jese spelen niet op dezelfde positie, ene is spits en de andere is een flankenspeler. En no way dat Morata meer talent dan Jese heeft.

Kut jeugdbeleid. Geef die jongen nou gewoon speel tijd. Één van de grootste talenten binnen La Fabrica. Hij doet het momenteel ook geweldig in de Segunda met 13 goals en 5 assists. Castilla met Jesé of zonder is een wereld van verschil.

En hij kon echt al lang minuten maken in het eerste dit seizoen. Waarom nam Mourinho Denis mee in eerste ronde van de Copa wedstrijd en tegen Ajax en Jesé niet? Beide hun natuurlijke posities zijn de linkerflank en Jesé is veel getalenteerder.

20 februari 2013 om 13:48

Dus we gaan Ronaldo op de bank zetten zodat Jesé meer speeltijd krijgt? Hij is 19 (!!) zijn tijd komt nog. Hij komt volgend jaar, als alles goed loopt gewoon naar het A-team zoals Morata en Nacho dit jaar.

20 februari 2013 om 13:55

Nee, dat hoeft van mij niet. Maar je kan hem dus wel gewoon meenemen in de selectie en als je 4-1 voorstaat laten invallen. Ook wat ik net aan haalde. Waarom neem je Denis mee terwijl Jesé veel getalenteerder is? Ik snap het gewoon niet.

20 februari 2013 om 13:52

Misschien vindt Mourinho Jese niets en Morata Denis Alex etc wel. Het is gewoon net als een fan zijn van een speler. Er zijn sommige mensen die Denis beter vinden dan Jese. Nou, Mourinho is een van die mensen.
Verder is het moeilijk voor die jeugdspelers om door te breken, maar dat ligt meer aan het beleid ja.

20 februari 2013 om 13:59

Tsjah, Denis beter vinden als Jesé slaat in mijn ogen gewoon nergens op. Denis doet het goed dit seizoen maar Jesé is beter en heeft zo veel meer potentie.

Het beleid moet gewoon anders. Mourinho is niet de schuldige dat de jeugd weinig doorbreekt aangezien dat voor Mourinho zijn komst ook al zo was. Mourinho kan je in feite ook niet de schuld geven aangezien hij voor prijzen is gehaald. Jeugd laten doorbreken is hij niet voor gehaald.

Maar ik vind wel dat hij Jesé dit seizoen meer kansen moest geven. Gewoon opnemen in de wedstrijd selectie en laten invallen als je met bijvoorbeeld 4-0 voor staat.

20 februari 2013 om 14:07

Hij doet het expres volgens mij, alleen maar om Toril te laten zien wie de baas is. Ik begin er nu wel genoeg van te krijgen, zowel van Mourinho als het hele bestuur.

20 februari 2013 om 14:11

Een trainer mag wel fan zijn van één speler, maar die verkiezen boven een speler die duidelijk meer kwaliteit heeft is uit den boze. Mourinho stond bij mij altijd bekend als een trainer die voor de winst ging, en dan maakte het hem niet uit wie hij daarvoor moest opstellen, alles voor de winst.

20 februari 2013 om 14:12

Je kunt hem ook best laten spelen om Ronaldo rust te gunnen, het is niet zo dat de wereld dan vergaat.

In de eerste periode onder Perez waren er niet veel talentvolle spelers maar toch zaten er veel jeugdspelers op de bank, lijkt mij nogal beter dan aangekochte spelers op de bank te zitten waardoor er helemaal geen plaats voor de jeugd is.

20 februari 2013 om 14:16

@ Juan,

Absoluut, ik ben ook echt klaar met het beleid. Groot voorbeeld van het wanbeleid is Modric. Mourinho wilde per sé dat Modric naar Real Madrid kwam, omdat hij van grote toegevoegde waar zou zijn. Hoe vaak heeft hij nou gespeeld en een verpletterende indruk gemaakt? In plaats van hem had je veel beter een jeugdspeler bij de selectie kunnen halen.

20 februari 2013 om 14:23

Inderdaad, Modric is het voorbeeld van wanbeleid. Hij heeft tot nu toe niet veel toegevoegd aan Real, doet wel zijn best en kent nu al wat Spaans omdat hij zo graag wilt slagen. Ik vind et alleen jammer want we hadden hem totaal niet nodig, zelfde geldt voor Essien. Als je die 2 niet gehaald had je Xabi, Sahin, Granero, Khedira gehad. Lass zou waarschijnlijk toch verkocht zijn. Zelfde met Coentrao die gehaald werd, alsof we niet Marcelo hadden. Als back-up kon je beter een jonge Spaanse speler halen ipv 30 miljoen uit te geven aan Coentrao.

hier was ik al dus bang voor. Mourinho haalt inderdaad vaak spelers die het al gemaakt hebben of hun enomre talent elders hebben laten zien. Ongelooflijk dat ze een speler zoals Carvajal en Canales hebben laten gaan. Je zou zoveel meer kunnen halen uit de jeugd van Real. En nee Varane is niet dankzijk Mourinho gehaald maar Zidane en dat die jongen speelt zijn z'n eigen verdiensten.

Samen met Deulofeu één van de grootste talenten van Spanje? die moet gewoon een nieuwe aanbieding krijgen, een nieuwe contract en hem uitlenen naar een Premiera division club.. voor een hele seizoen, een club waar hij elke week in de basis staat.. hem weg doen zou een enorm verkeerde keuze zijn.

20 februari 2013 om 14:14

Real Madrid verkoopt nooit zomaar een jeugd speler, er wordt vrijwel altijd in het contract vermeld dat er een terugkoop clausule is, waardoor Real Madrid de kans heeft om de speler voor een reëel bedrag terug te kopen.

20 februari 2013 om 14:17

nooit zomaar een.. nee inderdaad, want volgens jou is mata geen goeie speler? is eto'o geen jeugdspeler van real madrid geweest? soldado is ook van ons geweest.. ze zijn allemaal weg en dat dankzij real madrid..

20 februari 2013 om 14:21

Maar Real Madrid heeft niks te zeggen als deze jongen zijn contract niet wil verlengen door gebrek aan speeltijd en over anderhalf jaar gratis de deur uitloopt. Ik zou hem groot gelijk geven, waarom wachten op je kans bij Real als je wekelijks aan de bak kunt bij een andere club uit de Primera Division of een andere topcompetitite?

20 februari 2013 om 14:21

Uiteraard zijn dat goede spelers, maar de terugkoop clausule geld logischerwijs geen tien jaar. De eerste twee/drie jaar hebben die spelers die jij op noemt niet gigantisch veel laten zien, waardoor Real Madrid toen niet de keuze heeft gemaakt om die speler terug te halen. Bovendien waren er op dat moment betere spelers bij Real Madrid, waardoor het toen een vreemde keuze was geweest om die spelers terug te halen. Achteraf is het makkelijk praten, maar wij weten ook niet hoe bijvoorbeeld Eto'o het had gedaan als hij bij Real Madrid was gebleven. Juist bij Mallorca is hij een grote meneer geworden, omdat hij daar de grote meneer was en niet één van de vedetten.

20 februari 2013 om 14:28

De eerste 2 jaar doen de spelers het niet erg goed bij een andere club, ze moeten nog wennen. Al die tijd hebben ze bij Real gezeten en nu zijn ze weg uit die veilige omgeving. Ook moeten ze zich bewijzen en moeten ze mentaal sterk zijn. Ik vind dan ook dat het beter doorbreken is bij het team waarin je in de jeugd hebt gezeten, dat lijkt mij veel gemakkelijker. Kijk bijv Sarabia, begint nu pas meer te spelen. Vorige jaar speelde hij ook best vaak maar toen liet hij niet echt wat zien terwijl hij wel erg talentvol is, bij de Spaanse jeugdselecties daarentegen laat hij zich bijna altijd zien en hoort bijna altijd tot de uitblinkers. Komt ook doordat het daar veel meer vertrouwd is.

Och, als speler van de jeugd van Real weet je toch dat je nooit doorbreekt. Hij kan beter ergens anders gaan waar hij wel een kans krijgt. Real Madrid is wanbeheer. Hetzelfde wanbeheer dat Spanje vroeger deed met het goud dat van Amerika kwam; datzelfde wanbeheer manifesteert zich nu in Madrid. Jese, ga naar een andere club gewoon.

20 februari 2013 om 14:44

Ok niet zeveren zou ik zeggen.je breekt moeilijk door maar dat wilt niet zeggen dat ze nooit kunnen doorbreken.na praten is weer makkelijk

21 februari 2013 om 12:31

Wie breekt dan door ? Als 1 speler om de 10 jaar een kans krijgt in de eerste ploeg, dan vind ik dat er best wel gezeurd mag worden. De laatste speler die een kans heeft gekregen is Casillas. Hij is nu 30 en stond met 17de-18de in doel. Dat 12 a 13 jaar geleden. Napraten is heel makkelijk ? Op wat slaat dat nu ? Dat is in de verkeerde context gerukt. Dat gebruik je als na de wedstrijd zegt dat je anders had moeten spelen; of dat je in het weekend beter met het tweede team had gespeeld zodat je A-team fit was op woensdag. In deze context is van napraten niets aan. De jeugd krijgt geen kansen. En Jese is een echt toptalent. Aangezien Benzema en Higuain er niets van bakken, vind ik het normaal dat hij klaagt dat hij geen speeltijd krijgt. Morata krijgt dan wel speeltijd en is een echte strijkijzer. Naast Jese verbleekt Morata in het niets.

Weet je misschien was het beter geweest als Sarabia toch naar Barca was gegaan toen ze interesse hadden en dat hij daar zou doorgroeien tot een topspeler, ik denk wel dat het bestuur dan wakker zou worden onder druk van de fans. Mata die tot een speler uitgroeit bij Chelsea kan nog wel maar als dat Barca zou zijn dan was er een probleem geweest.

Overigens ben ik blij dat hij niet naar Barca ging, dat zou ongelofelijk veel pijn hebben gedaan. Mata die nu schittert bij Chelsea kan ik nog wel aan maar Sarabia die bij Barca zou spelen, nee.

20 februari 2013 om 16:13

Het gebeurde toch al met Eto'o

Hij kwam van de jeugd van Real en werd later 1 van de beste spitsen die Barca ooit gehad heeft.

Weet je wat ik niet begrijp. Iedereen zegt dat Mourinho gewoon moeilijk doet voor Toril. Maar als Mourinho grote mannen zoals Valdano weg kan krijgen, waarom doet hij het niet met Toril?
Heeft Toril dat ook zo een grote invloed in Real?

20 februari 2013 om 16:29

Ja maar Eto'o is wel een ander geval dan Sarabia, ook al deed het bij Samuel ook pijn. Sarabia is een jongen uit Madrid die sinds zijn 11e bij Real speelt, daarnaast hadden Barca en andere grote clubs interesse in hem zodra die 18 werd. Daarom werd zijn contract meteen verlengd. Mocht die naar Barca zou zijn gegaan zou het een rechtstreekse transfer zijn en dat zou niet in goede aarde vallen bij de socio's. Helemaal omdat iedereen weet dat Pablo veel potentie heeft en als die bij Barcelona tot een speler tot een topspeler zou uitgroeien had je de poppen aan het dansen. Toen Eto'o naar Barca ging had 4 jaren ertussen gezeten.

Toril zijn voorganger Menendez werd weggestuurd dankzij kritiek op het jeugdbeleid, zijn slechte resultaten met Castilla hielpen ook niet echt mee natuurlijk. Toen Toril werd aangesteld begon het team ineens te draaien, jonkies als Morata, Alex en Sarabia werden beter en je zag hun talent duidelijk. Ik denk ook dat die daarom niet ontslagen wordt, hij heeft heel Castilla veranderd en nu spelen we in de 2e divisie. Denk dat daarom niet ontslagen wordt, op het moment staat Mourinho natuurlijk ook niet in een positie om te kunnen eisen dat Toril weg moet gaan.

Heb wel gehoord dat mocht Castilla niet gepromoveerd zijn vorige jaar dat Toril ontslagen zou worden omdat Mourinho het plan dat hij met de jeugd had vertraagd zou worden en dat Toril eigenlijk de jaar ervoor al moest promoveren met Castilla. Lijkt me nogal onzin want het was nog dankzij Alberto dat we in een positie voor promotie kwamen aangezien het team werkelijk dramatisch draaide toen hij werd aangesteld maar toch kreeg die in 5 maanden tijd voor elkaar om het team naar de top posities te leiden. Zou wel kunnen verklaren waarom Toril en Mourinho niet met elkaar door een deur kunnen. Maar goed, weet niet wat er precies waar is van mijn laatste stuk. Het blijven geruchten.

20 februari 2013 om 17:04

Ik begrijp je wel. De (onrechtsreekse) overstap van Barca naar Real van Figo deed meer pijn dan van Ronaldo.

Spijtig dat geweldige spelers zoals Jese de dupe worden van een ruzie tussen 2 volwassen. Positief is dat Mourinho hoogstwaarschijnlijk de volgende seizoen niet meer trainer zijn van Real. Het is dan te hopen voor de Real fans dat het dan beter zal worden.

Denk dat een type als Koeman of Frank de Boer coach zou zijn van Real Madrid de club geweldige stappen zou maken. Buitenlandse grootverdieners die werkelijk niks toevoegen als Carvalho, Coentrao, Kaka en Essien laten vertrekken.mensen als Albiol komen ook tekort en laten vertrekken. Keuze maken tussen Benzema en Higuain en 1 van de 2 ook laten vertrekken. Miljoenen per jaar aan salaris bezuinigen en jeugdspelers naar de A-selectie overhevelen en mis 1-2 gerichte aankopen per jaar en een club als Madrid is binnen 3 jaar uit de schulden en kerngezond. De kwaliteit van de basis zal niks minder worden en je hebt gretige spelers ipv ontevreden vedetten achter de hand. Dan heb je de volgende opstelling met een schaduwelftal dat een mix is van jeugdige talenten en ervaring met die nieuwe keeper, Arbeloa, Pepe, Modric, Di Maria, Morata en Rodriguez . Voeg hier nog een jeugdige linksback en middenvelder en wellicht nog 1 goede aankoop aan toe en Real heeft de selectie rond.

Casillas
Aankoop
Ramos
Varane
Marcelo
Alonso
Khedira
Callejon
Ozil
Ronaldo
Benzema

Dit is wel eeen talentje hoor!

Mourinho is gewoon een moderne trainer zoals een ander.en onder Mourinho hebben er veel spelers hun debuut gemaakt.onder Mourinho hebben er zelfs de meeste spelers hun debuut gemaakt.maar het ligt niet aan Mourinho alleen.het ligt aan die dikkop van een Perez en zijn belachelijk beleid.ons beleid is echt dikke vette sh*t maat.het trekt op geen ballen als het op het voetbal vlak gaat.zolang het maar geld,geld en nog eens geld is.dat is het enigste wat er telt voor hun.ze geven ene pepernoot aan onze jeugd spelers.jawel,maar dan alleen om door te verkopen aan andere clubs.elke dag lees je weer van die berichten dat de grootste voetbal namen volgend seizoen in het truitje van Real Madrid zouden spelen.het doet dan echt pijn om te zien wat we allemaal ervoor de deur uit smijten.dit kan echt niet meer in mijn ogen.we zijn een club geworden van niks.alleen maar geld.en ergens hoop ik dat dit ook Perez zijn laatste zomer in Madrid zal zijn.mourinho weg,perez weg,nieuw nieuwe trainer,nieuw beleid,nieuwe toekomst.zolang Perez er zit zal het maar somber zijn met onze jeugd.maar finanicieel doet Perez het dan weer uitstekend.

Op het vlak van jeugd gebruik mogen Barcelona en andere club die jeugd gebruiken fier zijn op hun club en goed lachen met die kop van Perez.zijn fameuze miljarden plan is compleet mislukt

Dit tekent de visie in Madrid. Als je kijkt wel jeugdproducten daar de laatste jaren zijn vertrokken en bij andere clubs tot bloei kwamen; Mata, Soldado, Negredo, Borja Valero, Granero, Javi Garcia, Callejon, Diego Lopez en in de recente geschiedenis jongens als Carvajal en Joselu. Dan spelen ze in Madrid met een gehuurde verdedigende middenvelder en een 'bij het gebrek aan beter'-back, terwijl ze van de zomer de rechtsback van Spanje onder 21 voor een schijntje laten vertrekken. Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat dit keer op keer de situatie is. Met Jese, Jose Rodriguez, Morata, Juanfran en Alex Fernandez gaat precies hetzelfde gebeuren. Zeker met het oog op de aankomende aangescherpte financiele reglementen zou het wijselijk zijn om deze jongens een kans te geven. Als je kijkt naar wat voor team je kan vormen uit de jongens die door Real zijn afgedankt... Daar zou je geen modderfiguur mee slaan. In welke competitie ook.

Alleen links achterin zou ik het niet zo goed weten. Ik weet wel dat de oudere broer van Alex Fernandez, Nacho, altijd als groot talent te boek stond, maar ook die is nooit doorgebroken. Volgens mij speelt hij nog wel bij Castilla, maar ook die is dus "verpest" bij Real. Het is gewoon doodzonde. Dit kost klauwen vol geld en daarbovenop komt nog eens dat aartsrivaal Barcelona nu alle sympathie en lof oogst terwijl La Masia helemaal niet zo superieur is aan het niveau van de opleiding van Real Madrid.

D. Lopez
Carvajal
Nacho
Dominguez
-
Javi Garcia
B. Valero
Granero
Mata
Soldado
Negredo
20 februari 2013 om 15:11

Ik hoop ergens dat Jesé,morata,alex en co gewoon lekker ergens op huur basis kunnen voor een jaar of 2.maar ik heb ergens het gevoel dat Perez en zijn kut beleid liever spelers zien oprotten op de bank dan ze op het veld te zien.die geven geen ene pepernoot om die spelers.ik ben echt voor betere tijden aan het hopen.en dat die tijden maar snel komen.want we zijn het beu dit.volgend seizoen kan veel betekenen voor Madrid.dan zijn het verkiezingen en als ik al de geruchten moet geloven is Mourinho ook de deur uit.

20 februari 2013 om 15:20

Carvajal komt na dit seizoen definitief terug. Pérez heeft het bevestigd in een interview met de Spaanse krant El Confidental. Dat was natuurlijk een verschrikkelijk domme keus. Maar gelukkig komt hij terug.

Juanfran is niet een groot talent. Die zal nooit doorbreken, het niveau van het eerste is gewoon te hoog voor hem. Hij is ook al 24, hij zal na dit seizoen ook vertrekken bij Castilla.

Volgens mij stond Álex altijd hoger aangeschreven dan Nacho hoor. Maar ik kan het mis hebben. Nacho vind ik ook niet het niveau van het eerste hebben. Nacho hoort trouwens bij de eerste selectie maar hij doet af en toe nog mee bij Castilla.

Verder wel met je eens. Het jeugdbeleid moet anders. Hopelijk komt er een trainer en voorzitter die zich richt op de jeugd. Na dit seizoen zijn er weer presidentsverkiezingen dus hopelijk komt er iemand die de strijd aan gaat met Pérez en zich richt op jeugd.

20 februari 2013 om 16:05

Wat stond er precies in dat artikel, voor hetzelfde is het verzonnen. Je weet het maar nooit.

Alex heeft inderdaad meer talent dan Nacho maar Nacho zie ik wel geschikt als een speler voor op de bank. Iemand die tenminste altijd zijn best zal doen voor Real maakt niet uit wanneer.

Gaat moeilijk worden om de strijd aan te gaan met Perez, als die wilt belooft die zo eff paar spelers waarmee hij de concurrentie wegblaast. Hij heeft de lat erg hoog gelegd. Sanz was de laatste voorzitter waar er met jeugd werd gewerkt. Sinds de aanstelling van Perez in zijn eerste periode hebben de voorzitters nogal neigingen om het te evenaren zoniet te overtreffen. Makkelijkste oplossing is dan grote namen halen maar we hebben al gezien dat dat niet werkt.

Het nadeel voor Perez is wel dat Marca waarschijnlijk geen campagne voor hem gaat voeren zoals in 2009, zij hebben best veel invloed en op het moment hebben zij geen al te beste relatie met Perez. Hoop dan ook dat als iemand komt die een fatsoenlijk beleid gaat voeren dat zij hem dan gaan steunen. Maar bon, we zien het wel in de zomer. Tegen die tijd ben ik dan 18 en zal ik waarschijnlijk mee mogen stemmen als socio.

20 februari 2013 om 16:43

Als je dit bij google intypt krijg je het artikel, eerste link:
Florentino Pérez a Carvajal: "la próxima temporada volverás al Real Madrid"

Dat betekend: Volgend seizoen zal hij terugkeren naar Real Madrid. Ook zei hij dat Carvajal een symbool van de club is en bij Madrid moet zijn.

Voor de bank zou Nacho inderdaad wel goed zijn. Gewoon iemand uit de eigen jeugd en niet iemand van z'n 30 miljoen zoals Modric. Nacho kan ook overal in de verdediging spelen, dat is ook een pluspunt. Al is hij in het centrum het best.

Klopt, het zal inderdaad moeilijk zijn. Ik zou ook echt geen idee hebben wie de strijd aan gaat en wie geschikt zou zijn. Hopelijk gaat er wel iemand de strijd aan met Pérez. Pérez doet financieel geweldige zaken maar ik wil echt iemand die zich op de jeugd richt. Vooral omdat er nu geweldige talenten zijn en aan komen.

Jongen jij moet ook niet op veel rekennen, Mourinho geeft geen moer om Real Madrid en het boeit he helemaal niet waar de jeugd belandt. Het enige wat Mourinho boeit is zijn CV en zijn naam.

Dat weet ieder Real fan hier, maar weinig geven dat toe.
Mourinho is naar Real Madrid gekomen voor prijzen en niet voor lange verblijf. Mourinho dacht uitstekend moment om zijn CV om te bouwen en aan zijn naam werk en meer graden geven. Alleen helaas voor hem alles viel tegen. Hij had zo iets helemaal niet verwacht. Hij knijpt ze nu, helemaal als hij geen CL of Copa pakt dan heeft hij zwaar gefaald.

Als Real meer gebruik wil maken van hun jeugd dan moeten zij echt een trainer stellen die ook te maken heeft met Madrid een familie trainer. een trainer die op langer termijn gaat werken.
Nee Real Madrid lijkt Chelsea wel, die willen constant maar prijzen winnen en het maakt niet zo veel hoe. Een geslaagde project rond je nooit in een jaar af anders heet het geen project.

Als je echt om Real geeft, pak je spullen ga ergens je ervaring opbouwen waar je ergens veel aan het spelen komt en later als je helemaal klaar bent voor Real kom terug geen probleem. Kijk naar Pique, Ala en Cesc totaal geen schande om je talent ergens anders te laten ontwikkelen.

Jese Rodriguez is een geweldig talent. Hij doet bij bij jong Spanje ook altijd meer dan voldoende en zal bij Real Madrid zeker kunnen slagen, sowieso voor de plaats van Di Maria die de laatste tijden echt matig speelt. Het feit dat Jese aangeeft misschien te gaan vertrekken zou een begin kunnen zijn van meerdere spelers die willen vertrekken aangezien ze weinig kansen krijgen in het eerste. Je zou denken dat Real Madrid een paar jeugdspelers kansen geeft in La Liga aangezien de achterstand op Barcelona zo groot is, maar snap ook wel dat Real Madrid geen 3e plek wil blijven bezetten maar Atlético wil inhalen, wat ik ze ook wel zie doen.

Misschien dat het komende zomer toch anders wordt.

Het lijkt me een al uitgemaakte zaak dat Mourinho volgend jaar niet meer de trainer van Real zal zijn en wanneer er in de plaats van Perez een voorzitter komt die wel wat vertrouwen heeft in de eigen cantera, dan kan deze jongen allicht de kans krijgen die hij verdient.

Indien echter of Mourinho of Perez blijven, laat staan allebei, dan zoekt hij inderdaad best een alternatief.

Zou echt een klap in het gezicht zijn mocht hij echt vertrekken. Zo'n jongen moet gewoon een kans krijgen. Gewoon als we met een ruime voorsprong de rust in gaan hem laten spelen en Ronaldo wat rust geven. Kan eigenlijk in de hele aanvalslinie spelen.

Na Carvajal is hij mijn favoriete jeugdspeler, die echt het niveau van Madrid kan gaan halen. Maarja, misschien heeft hij ook een uitstapje nodig zoals Carvajal. Hoop dat hij blijft en alsnog een kans krijgt in het eerste.

Hier was ik al bang voor , hoop dat Mourinho eerder weggaat dan Jese zodat Jese een eerlijke kans krijgt.

ze mogen zich wel meer richten op de jeugd

Als je een echte kans wilt als tiener dan zit je niet goed bij Real Madrid.. die kopen alleen maar sterren..

Jose Mourinho heeft geen keuze hij moet wel di maria en andere wachten op de bank maar die moeten zeker gebruikt worden die kosten geld en de a spelers niet.

Doodzonde dat Mourinho dit niet ziet. Jesé is een fantastische speler en nog maar 19 jaar. Morata en Jesé zijn de toekomst voor Real Madrid

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren