Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Pedro baalt: ‘We mochten niet eens met de scheidsrechter praten’

Laatste update:

Barcelona incasseerde woensdagavond ietwat verrassend een 2-0 nederlaag tegen AC Milan in de Champions League. De Catalanen werden vooraf gezien als favoriet voor het tweeluik, maar zullen nu in de return vol aan de bak moeten om het tij nog te keren. Pedro Rodríguez hoopt van harte dat er dan een betere scheidsrechter zal zijn Craig Thomson, de Schot die woensdag in San Siro floot.

Volgens Pedro ging er voorafgaand aan de 1-0 van Kevin-Prince Boateng iets mis op het veld. Philippe Mexès zou hem hebben geduwd en Cristian Zapata beroerde de bal nog met de hand, claimt de Spanjaard daags na het verlies in Italië. “We vonden het allemaal heel duidelijk zichtbaar. Maar we mochten vervolgens niet eens met de scheidsrechter in gesprek gaan, dus speelden we maar door. Het mocht niet zo zijn, helaas.”

“Het was een slechte avond voor ons”, erkent Pedro. “Milan speelde heel compact en scoorde twee keer; nu moeten wij zorgen voor een comeback. We probeerden zoals altijd te spelen, maar soms gaat dat helaas niet. We richten ons nu op de returnwedstrijd, waarin Milan waarschijnlijk erg defensief zal spelen. We gaan ze proberen aan te pakken en hopen op iets meer geluk.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

het was geen hands dus een terechte goal.
http://www.youtube.com/watch?v=2k3wfgh7i4i
voor de mensen die twijfelen of beweren dat het een handsbal was.

edit: aangezien de link het niet doet, type dit in op youtube: Not a handball on Zapata

21 februari 2013 om 16:14

wil je nou echt zeggen dat dat geen hands is overduidelijk je moet je handen langs je lichaam houden wat doet zapata zijn handen boven zich houden dus overduidelijk hands

21 februari 2013 om 16:16

komt de bal tegen zijn hand??
kijk het filmpje dan nee het is niet zijn hand maar zijn hoofd

21 februari 2013 om 16:20

Ik dacht zelf eerst ook dat het een zuivere handsbal was, maar bedankt voor je filmpje! Of de scheids zag het perfect, of hij vond het geen aangeschoten hands(wat ik me niet kan voorstellen). Terechte goal dus!

21 februari 2013 om 16:21

serieus??
misschien zie je wat je wilt zien maar er is geen contact tussen de bal en Zapata's armen.
hij kwam tegen zijn hoofd en ik blijf dit verdedigen omdat ik overal berichten zie over hoe oneerlijk het wel niet is terwijl elke club wel eens een scheidsrechter mee of tegen heeft.

21 februari 2013 om 16:44

Aangeschoten hands bestaat niet! Staat nergens dat er aangeschoten hands bestaat het is gewoon hands of niet!! Je moet wel als scheidsrechter het onderscheid kunnen maken of het bewust of onbewust is, haal je er voordeel uit of niet en gaat de hand naar de bal of zijn de armen langs het lichaam!!

21 februari 2013 om 16:51

Ik dacht zelf ook dat het hands was eerst. maar na afloop lieten ze de beelden terug zien (in slowmo). en ook zij kwamen er terug op dat het hands was. Duidelijk geen hands.

21 februari 2013 om 16:52

Hands is niet alleen de handen he, de hele arm valt onder hands..

21 februari 2013 om 17:00

En je hoofd hoor nou ook opeens bij je armen??? :s

kopballen mogen dus niet meer...

21 februari 2013 om 17:12

Pedro, er valt niets te zeggen tegen de scheidsrechter als de bal niet tegen zijn arm aan komt, maar tegen zijn hoofd. Dikke doei dus, wat een lef heeft deze man om de scheidsrechter de schuld te geven! Schaamteloos. Terechte goal, geen hands, de modestad heeft zijn werk gedaan. Bravo Milan!

21 februari 2013 om 17:51

hier nog een link, laat ons duidelijk zijn dat het geen hands van zapata was maar wel van jordi alba

dit is voor alle barcafans die denken dat ze de scheids tegen hadden vandaag, zelfs geen rood voor puyol niet gefloten als fout voor milan. wees blij dathet geen 3-0 is geworden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
http://api.viglink.com/api/click?format=go&key=d05...

21 februari 2013 om 17:53

@ifloppy Dat meen je toch niet?!

21 februari 2013 om 22:04

http://www.youtube.com/watch?v=hm3zusbcfzy
Kijk en huiver

21 februari 2013 om 16:19

@farac_milan

even het begrip hands voor je opgezocht: Van hands bij voetbal is sprake als een veldspeler de bal met de arm(en) en/of hand(en) aanraakt. Vanaf de schouder tot het puntje van de vingers is verboden gebied.

En geen hands volgens jou? Kijk maar eens naar dit filmpje, duidelijker kan het niet: http://video.sport1.nl/main/clips/31411/ac-milan-b...
Nog steeds van mening dat het geen hands was?

21 februari 2013 om 16:23

hahaha mijn filmpje is toch veel duidelijker.
daar zie je van een andere hoek dat de bal zijn hoofd raakt.
het is een terechte goal!
Forza Milaan!!

21 februari 2013 om 16:31

@sneijderajax

Wikipedia is geen goede bron als het gaat om spelregels bij het voetbal. Ik heb even voor je opgezocht hoe het in de spelregels (in dit geval van de Knvb, maar ik neem aan dat dit niet afwijkt van de Uefa) staat:

Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De
scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
• de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
• de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
• de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd
sprake is van een overtreding;
• de bal raken met een voorwerp dat in de hand gehouden wordt (kleding, scheenbeschermer
etc.) wordt gezien als een overtreding;
• de bal raken door met een voorwerp te gooien (schoen, scheenbeschermer etc.)
wordt gezien als een overtreding

21 februari 2013 om 16:36

@ farac_milan

Het is op de ene video minder duidelijk dan op de andere en op de video die jij liet zien, lijkt het inderdaad op het hoofd te komen. Maar wat mij wel opvalt is hoe de bal neervalt. Als een bal met zo'n snelheid tegen het hoofd aankomt, kaatst die terug. In dit geval valt het echter neer, zoals het zou neervallen bij een handsbal.

Ik ben overigens geen Barca-fan, maar wilde dit wel kwijt. En nog gefeliciteerd met de overwinning.

21 februari 2013 om 16:55

@jespervv

Kijk deze beste jongen legt het uit.

1. het was geen hands
2. als de bal zijn hand geraakt had dan nog zou het niet geteld hebben als hands.

punt

Voor de rest barca is genoeg gematst geweest dus ik had bijna liever dat het een 100% hands bal was geweest. En kijk ze klagen...

21 februari 2013 om 17:11

Je moet niet zo happe joh laat iedereen maar lekker denken toch?.
En ik heb filmpje niet eens gezien kan er toch niks meer aan veranderen dus.

21 februari 2013 om 21:30

waarom zou het niet geteld hebben als hands als de bal zijn hand had geraakt , het is hands of geen hands en de bal raakt duidelijk z'n hand dus in dit geval hands en kom niet niet met het was aangeschoten hands want dat bestaat helemaal niet

21 februari 2013 om 16:23

Geen hands zegt die...
Prima dat je club gewonnen heeft hoor, maar ga nou geen onzin zitten spuien..dit was wel heel erg hands..en ook nog 1 waar een goal uit voortkomt.

21 februari 2013 om 16:26

niet waar het was geen hands en ik hou vol want het is heel duidelijk

21 februari 2013 om 16:26

Raakt gewoon zijn hoofd hoor. Niet zijn arm.

21 februari 2013 om 16:40

Je houdt maar een eind vol.
Iedereen op tv en de meesten hier zien dat de bal duidelijk via de arm/hand gaat.
Maakt verder niet uit, AC Milan heeft gewonnen en het is te hopen dat Milan de volgende wedstrijd wel wil voetballen (voor de neutrale toeschouwer)
Maar ga nu niet doen alsof hij geen hands maakte!

21 februari 2013 om 16:42

doe ik wel want het was geen hands

21 februari 2013 om 16:46

Dan vraag ik mij af hoe je zo'n hard schot met je hoofd zo goed kunt stilleggen.

21 februari 2013 om 16:50

dat de massa iets denkt gezien te hebben betekend het niet dat het waar is , er is niets makkelijker dan een grote massa mensen die een korte conclusie trekken en erbij vasthouden ook al is het op beeld waargenomen dat het niet zo was

Kijk het filmpje

21 februari 2013 om 16:50

Dan doe je dat toch wel jonge..alsof wij er allemaal wakker van liggen wat jij wel of niet ziet in jouw wereldje.
Het is te hopen dat aanvallend voetbal en mooi voetbal uiteindelijk wint..zou jammer zijn als zo'n elftal als Milan in de finale komt met hun 11 man voor de goal liggen tactiek.

Niet dat dat verboden moet worden of wat dan ook..en het is zeker effectief..maar daar zit de neutrale toeschouwer nou niet op te wachten.

21 februari 2013 om 16:51

Paddepoel

kijk alsjeblieft het filmpje dan zie je het ...

21 februari 2013 om 16:52

van mij mag milan barcelona uitschakelen, en dan mag milan de ronde erna eruit.

doe mij maar bayern munchen of manchester united voor de winst dit jaar in de cl.

21 februari 2013 om 16:53

dat is precies wat ik bedoel mensen willen zien wat ze zien net als jij precies wat je tegen mij zegt kan ik tegen jou zeggen.
en dat kleineren hoeft niet

21 februari 2013 om 16:54

alsof barcelona de aanval zoekt.

ze zoeken nauwelijks meer de aanval het gaat ze alleen maar om record balbezit houden, zo min mogelijk risico nemen door de tegenstander niet aan de bal te laten, milan word gedwongen om zo te spelen paddestoel.

21 februari 2013 om 16:59

toch zou ik het wel een keertje leuk vinden om te zien dat een club barcelona verslaat zonder de inter/mourinho-tactiek toe te passen.

want eigenlijk durft al jaren geen club meer tegen barcelona 1 op 1 te spelen en hoog druk te zetten.

ik zou ajax wel een keertje tegen barcelona willen zien. wnat ik kan me niet voorstellen dat frank de boer met de mourinho-tactiek zou gaan spelen. die zou barcelona gewoon op eigen kwaliteit proberen te bestrijden. super interressant natuurlijk.

21 februari 2013 om 17:00

Tipi hier de beelden het was geen hands.

http://www.youtube.com/watch?v=twemicvkyoc

21 februari 2013 om 17:01

Milan wordt gedwongen zo te spelen?? Houdt toch op..merendeel van de Italiaanse ploegen speelt bijna altijd zo.

@henkvries
Dat bestandje doet het niet....bij iemand anders wel?
Jammer dat je die filmpjes hier niet kunt zien.
Maar goed..jullie hebben gelijk..merendeel van de mensen en iedereen op tv/kranten etc. zag wel een handsbal en jullie niet.
De massa heeft ongelijk en jullie hebben gelijk..daar jullie de massa niet zijn..

21 februari 2013 om 17:05

Barcelona moet niet om de balbezit spelen, doe dat dan met het doel om aan te vallen niet om naar elkaar toe te tikken. Als Barcelona meer risico,s legt in het spel zullen andere teams dat ook gaan doen.

21 februari 2013 om 17:08

@ Paddepeol

Wat doe je neerbuigend. Zoek de beelden op, was absoluut geen hands.

Plak deze link in google.nl:

http://www.youtube.com/watch?v=2k3wfgh7i4i

21 februari 2013 om 17:09

Zulke types als jou irriteren mij echt mateloos! Heb je geen voetbal verstand vraag ik me af? Milan zakt ik met 11 man! Dan moet barcelona naar een gaatje zoeken.. Denk je dat barcelona bewust balletje breed gaat tikken ? Dan moet je het juist kapot spelen. Barca word gedwongen zo te spelen! Of moeten ze volgens jou een lange bal diep geven geven aan de tegenstander ?

21 februari 2013 om 17:14

@cloud,
ik ben toch bang dat ik ajax voorlopig liever nog niet tegen Barça zie spelen. Aangezien ze inderdaad gewoon 4-3-3 zullen blijven spelen denk ik dat ze, net als tegen real de afgelopen jaren afgeslacht zullen worden.

21 februari 2013 om 17:38

@ Paddepoel,

Mooi en aanvallend voetbal moet winnen. Dan heeft Milan dus terecht gewonnen. deze hebben meer kansen gecreeerd, meer schoten op doel gehad en meer gevaar gesticht. Meer balbezit betekent niet automatisch ook gelijk mooier voetbal?

Barcelona heeft de bal altijd mee dan 65%, maar van die 65% is ruim 50% op de middenlijn. Dat is geen aanvallend voetballen. Dat is rond tikken om het rond tikken. Nergens werd de diepte gezocht. En als je een terug zakkende spits heb ben je over de vleugels ook automatisch kansloos. Wanneer een tegenstander Messi weet te neutraliseren is Barcelona gelijk 70% minder. Messi is (mede) verantwoordelijk voor 70% van het aantal doelpunten. De bal op de middenlijn oeverloos rond tikken en hopen op een geniale ingeving van een Messi of Iniesta is geen aanvallend voetbal.

Face it, Milan heeft terecht gewonnen en Barcelona heeft terecht verloren. De bal kwam via het hoofd tegen de hand en dat is volgens de regels geen hands. Dus het was ook een terecht doelpunt.

21 februari 2013 om 18:00

Cloud , dan moet jij de Clasico van vorig jaar nog maar eens bekijken in het Camp Nou (1-2) of de supercopa confrontatie van dit jaar, want beide wedstrijden was Real de beteren en hebben ze terecht gewonnen. En ik denk dat Barcelona Ajax helemaal zou afslachten, helemaal omdat Ajax altijd wilt voetballen, tegen dit Barca gaat ze dat de kop kosten.

21 februari 2013 om 18:45

Paddepoel

Ga geen onzin zitten verkondigen de bal raakt gewoon zijn hoofd en ik heb een hekel aan het spel van Milan maar ook aan dat eeuwige verdedig van Barca wat gewoon slecht speelde..

21 februari 2013 om 19:02

Ajax tegen Barcelona :P Je maakt een grapje hoop ik? Wat een zelfoverschatting je begrijpt zelf toch wel dat Siem de Jong met alle respect dan wordt zoek getikt.

21 februari 2013 om 20:08

Hahahaha 020 tegen BARCA , BARCA wint gemakkelijk

21 februari 2013 om 23:51

Als je in het filmpje kijkt dan zie je dat Messi eigenlijk eerst hands maakt en daarna kaatst hij naar Zapata.. De bal had al veel snelheid verloren.

Terechte goal natuurlijk! Lucky, maar terecht....

21 februari 2013 om 23:57

Niemand neemt je met een dergelijke reactie serieus. Hoe wil je NOG aanvallender spelen dan Barca? Als teams zich zo ingraven als Milan, dan heb je geen keuze dan de bal vaak breed te leggen. Als tegenstanders met iets meer lef speelden, dan was er vaker voor barcelone de ruimte om ballen in de diepte te spelen. Maarja, ik praat hier tegen iemand met 0 voetbalverstand.

22 februari 2013 om 00:51

(paddepoel)
Of je hebt poep in je hogen of je bent Barcageil .

23 februari 2013 om 14:53

@jf_psv
Euh..waar zeg ik dat Barca goed speelde??
Barca was superslecht en Milan speelde slim op de counter..niet mooi voor neutraal publiek..maar snap het wel.
Milan terecht gewonnen inderdaad.
Dat ontken ik toch ook niet..dus lees eerst ff voor je onzin roept.

21 februari 2013 om 16:24

Iedereen die beweert dat dit geen hands is, raad ik aan om langs de opticien te gaan. Je ziet toch dat hij eerst zijn hoofd en vervolgens zijn hand raakt. Anders kan die bal nooit zo op de grond vallen.

21 februari 2013 om 16:27

je ziet toch na het contact met zijn hoofd dat de bal daalt.
mensen ik meen het ik kan er niet tegen dat er in het voetbal nog geen videobeelden worden gebruikt maar zoals ik al eerder heb vermeld dit is geen hands.
als je het anders ziet komt dat omdat je het wilt zien.

21 februari 2013 om 17:24

Farac. Ik heb die video gezien en wat er exact gebeurt is het volgende:
- De bal komt met een hoge snelheid aan.
- Een barcelona speler (alba dacht ik) duwt de bal draaiend weg met zijn schouder/armen pal langs lichaam.
- Om een of andere reden doet Zapata zijn armen omhoog, geen idee waarom???
- De bal komt tegen het gezicht van Zapata aan.
- Vervolgens stuit de bal via het gezicht tegen de rechterarm van Zapata aan.

Dat is gewoon te zien als je de beelden heeeeeel nauwkeurig en heel vaak bekijkt. Dat is ook de enige manier waarop het praktisch kan gebeuren dat de bal weer zo op de grond neer kan komen.

Maar goed zoals je ziet wordt de bal 2 keer van richting veranderd voordat het de arm raakt. En ik zou niet weten hoe je daar als speler op kan anticiperen.
Dus het is duidelijk onbewust. Bovendien gaat de bal náár de arm niet andersom.

Dus hij raakt wel de arm, maar het is nog volgens de regels.

21 februari 2013 om 17:58

"als je het anders ziet komt dat omdat je het wilt zien"

Juist. En daarom blijf jij maar bij hoog en laag beweren dat het geen handsbal is terwijl je daarvoor geen bewijs hebt. Ook uit jouw beelden is niet 100% op te maken dat hij de bal met zijn hoofd of arm raakt.

Echter iedereen die ooit gevoetbald heeft die weet dat het absoluut onmogelijk is dat een bal die met zo'n snelheid tegen iemands hoofd aan gaat dood op de grond valt.

21 februari 2013 om 23:56

De bal komt eerst tegen Messi zijn armen aan, dus als er al gefloten had moeten worden was dat voor Messi zijn hands. Daarbij komt de bal tegen de zijkant van het hoofd van Zapata en daarna tegen zijn arm. Hier kan je nooit snel genoeg op reageren, dus terecht dat de scheids gewoon door laat gaan.

Ik vind het erg zwak dat Barca altijd loopt te zeggen, wij praten niet over de scheids. Nou zie hier...

23 februari 2013 om 14:55

Messi had zijn arm langs zijn lichaam...die speler van Milan had zijn arm niet langs zijn lichaam.
Maar hoe je het ook wendt of keer..de bal kwam ook tegen de arm van die Milan speler aan.
Niet dat het wat uitmaakt..want Milan heeft terecht gewonnen..
Dat zegt Barca ook.

21 februari 2013 om 16:33

als jij nou de juiste link plaatst kunnen de mensen kijken.

krijg de melding deze video is niet beschikbaar

21 februari 2013 om 16:36

De bal raakt zijn gezicht en vervolgens zijn schouder. maar niet zijn arm/hand. Wat mij betreft geen hands dus. Maar ik ben geen scheidsrechter.

21 februari 2013 om 16:55

Dit doet me denken aan een aflevering van Seinfeld; laten we even het scenario reconstrueren. De bal wordt door Montolivo hard ingeschoten, Zapata krijgt de bal in het gezicht; de bal valt vervolgens voor de voeten van Boateng. Het is fysiek niet mogelijk om de bal van je gezicht door op je schouder te krijgen om vervolgens de bal naar beneden te werken voor de voeten van Boateng. Er moet dus wel hands gemaakt zijn, en als je de beelden terugkijkt zal je hetzelfde concluderen.

Barcelona moet niet kijken naar de arbiter, maar juist naar zichzelf. Zij hebben gefaald en zouden dus naar zichzelf moeten kijken wat er kan verbeteren.

21 februari 2013 om 17:10

Joost, je ziet duidelijk dat de bal de zijkant van zijn gezicht raakt en daardoor naar beneden stuitert via zijn schouder. Als je dit al hands noemt, hou toch op.

Je zag Ronaldo laatst tegen Manu constant de bal op de borst nemen --- VIA --- zijn schouder. Dat kan en mag gewoon.

21 februari 2013 om 16:46

Volgens mij was het wel degelijk een handsbal; in het filmpje dat je net postte zie je enkel het camerabeeld vanuit waar je niet kan zien of de bal de hand raakt. Natuurlijk krijgt Zapata de bal in eerste instantie in z'n gezicht, maar raakt de bal daarna met de arm waardoor de bal panklaar voor Boateng komt te liggen. Het doelpunt had dus eigenlijk niet goedgekeurd mogen worden!

Dat gezegd hebbende we kunnen eigenlijk wel klagen wat we willen, maar AC Milan verdiende dat doelpunt gewoon. Ze verdedigden fenomenaal en hebben Barcelona simpelweg verslagen. Dan vind ik het nogal zwak om over de arbiter te beginnen, de hand zou in eigen boezem moeten worden gestoken.

21 februari 2013 om 17:01

Nogmaals het was gene hands hier de beelden.

http://www.youtube.com/watch?v=twemicvkyoc

21 februari 2013 om 17:27

En dan zie je in het filmpje dat de bal duidelijk eerst het gezicht raakt en dan via de arm van Zapata voor de voeten van Boateng komt. Dit begint een welles-nietesdiscussie te worden; ik weet wat ik heb gezien en blijf bij m'n standpunt. Duidelijk is wel dat Milan het doelpunt verdiende en dik verdiend heeft gewonnen!

21 februari 2013 om 17:28

Nogmaals, het was hands. Maar de bal wordt 2 keer gekaatst voordat het de hand raakt terwijl het zo'n hoge snelheid heeft. Dat kan gewoon geen overtreding zijn.

21 februari 2013 om 17:41

@ Guaporta,

Het is al heel moeilijk om te zien of de bal de hand raakt. Dus op basis daarvan is het al heel moeilijk te constateren of het hands is. Maar zelfs als de bal vervolgens de hand raakt is het alsnog geen opzettelijk hands en hoeft er dus niet voor gefloten te worden.

De regels voor hands:
• de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand); De bal gaat overduidelijk naar de hand toe.
• de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal); (Er was geen tegenstander)
• de bal raken met een voorwerp dat in de hand gehouden wordt (kleding, scheenbeschermer (niet van toepassing)
etc.) wordt gezien als een overtreding;
• de bal raken door met een voorwerp te gooien (schoen, scheenbeschermer etc.)
wordt gezien als een overtreding ( niet van toepassing)

Zelfs als de bal de hand raakt is het nog geen hands volgens de regels en is het hoe dan ook een terechte goal.

21 februari 2013 om 20:48

Guaporta

Jouw post was de 170e in deze 'discussie' en het begint nu pas een 'welles-nietesdiscussie te worden?

21 februari 2013 om 17:02

Ik vergiste mij hier ook in, meende ook dat het hands was maar nu ik filmpje terug kijk wat je plaatste zag ik ook direct dat het duidelijk geen hands was maar via zijn hoofd .
Ben overigens meer Barca fan dan Milan fan maar dat doet er niet toe de woverwinning was terecht

21 februari 2013 om 17:06

@farac_milan

Schitterende bewijs! nu ben ik overtuigd ik dacht echt dat het handsbal was maar goed, heerlijke bewijs nu mogen de Catalanen niets zeggen!

21 februari 2013 om 19:50

Welke catalanen, ik zie hier alleen maar verdwaalde nederlanders die denken dat ze fan zijn terwijl ze het stadium alleen nog maar op fifa 13 hebben gespeeld en 0,0 binding met die club hebben behalve dat ze stoer kunnen doen op de lagere school als ze gewonnen hebben.

24 februari 2013 om 22:17

even dat je het weet; EA is vergeten Camp Nou in Fifa 13 te stoppen

21 februari 2013 om 17:24

Ik heb even een paar van die videos bekeken op Youtube. Hij raakt wel degelijk zijn arm. De bal gaat via zijn hoofd tegen zijn (onder)arm. Dat is ook duidelijk te zien aan de baan die de bal afgelegd. Daardoor kon de bal ook voor de voeten van Boateng komen, waardoor boateng kon scoren. Zonder de onderarm zou die bal nooit die baan afleggen, dus hebben ze er een voordeel uit kunnen halen en had het afgefloten moeten worden.

Maar ik kan begrijpen dat de scheids dat niet (goed) had gezien. Alleen vind ik wel dat die vrije trap nooit mocht plaatsvinden. Dat was gewoon een goeie tackle van Busquets.

Maar ach Barca heeft er gewoon weinig van gebakt gisteren, nu maar zien hoe ze het er in hun eigen stadion van af gaan brengen.

21 februari 2013 om 17:26

Iedereen op TV, alle presentators, commentators en analisten zeiden dat het hands was. Jouw filmpje wordt vanuit de onduidelijkste hoek bekeken, maar dat zul je zelf wel niet door hebben als Milanista? Conclusie hands of geen hands kan pas getrokken worden na het zien van fatsoenlijke beelden. Beelden gefilmd vanuit de zijlijn bijvoorbeeld waar je recht tegen Zapata aankijkt.

21 februari 2013 om 18:17

Hier komt het eigenlijk op neer. Ik heb die beelden vanaf de middenlijn vaak bekeken en daar kan je gewoon niet zien of de bal op zijn arm of schouder komt. Wel is te zien dat hij eerst tegen zijn hoofd aan komt.

22 februari 2013 om 01:49

Alle presentatoren, commentators en analisten op de Nederlandse tv liggen onder een Barcelona deken te kijken naar een Barcelona poster terwijl zij hun geslachtsdeel voelen groeien... weinig objectief te noemen. Johan Derksen is de enige tv persoonlijkheid die niet meedoet in de ophemeling en durft een kritische noot te maken. Tot Boskamp dan met dooddoeners als 'dit is voetbal zoals het moet'' en 'ben je geen liefhebber?' Dan kiest van der Gijp of Boskamp even een momentje waarin Barcelona op de middenlijn in enkele seconden 10 passes geeft en niets opschieten en zeggen ze 'oei oei oei zag je dat?! die zijn echt zo goed'

Denk overigens wel dat 99% van de scheidsrechters hadden gefloten want dat was wel de makkelijkste beslissing geweest.

21 februari 2013 om 17:33

Iedereen op TV, alle presentators, commentators en analisten zeiden dat het hands was. Jouw filmpje wordt vanuit de onduidelijkste hoek bekeken, maar dat zul je zelf wel niet door hebben als Milanista? Conclusie hands of geen hands kan pas getrokken worden na het zien van fatsoenlijke beelden. Beelden gefilmd vanuit de zijlijn bijvoorbeeld waar je recht tegen Zapata aankijkt.

21 februari 2013 om 18:32

Iedereen op TV, alle presentatoren, commentators en analisten zeiden ook dat barca met 0-3 ging winnen, en weten allemaal hoe dat is afgelopen...

21 februari 2013 om 19:03

Hhaaha heerlijke reactie,

Beetje zielig van de Barcafans, hands of geen hands waar waren de 11 van Barca?? Er is tijd genoeg geweest om de wedstrijd om te draaien maar dat deden jullie niet. Steek de hand in eigen boezem want deze overwinning van Milan is dik verdient geweest. Snap dat de verwende fanboys moeilijk tegen hun verlies kunnen.

: Het is trouwens geen hands, Zapata wilt zn gezicht beschermen, de bal raakt vervolgens zn gezicht en via de arm naar de grond, hier is geen opzet in het spel, dus je kan hoog of laag springen, technisch is het geen hands.

21 februari 2013 om 19:05

Jep ze staan met beide beentjes weer op aarde hoop ik.

21 februari 2013 om 17:34

Je ziet duidelijk dat die bal tegen z'n linkerarm komt maar goed je ziet alleen wat je wil zien he.

21 februari 2013 om 17:35

Filmpje is edited lekker bewijs alle camere standpunten wezen aan dat het gewoon een handsbal was.

21 februari 2013 om 17:45

@farac_milan heb jij een tv thuis? En zo ja. Heb je dan wel de hele wedstrijd gekeken? Want iedereen zag al dat het een hands bal was.
Maar ja aan je profielfoto te zien, zie ik dat, als je de wedstrijd al hebt gekeken, een AC Milan bril op had.

21 februari 2013 om 18:06

Eerlijk is eerlijk, ik dacht eerst "wat loopt die te raaskallen" maar kan niet anders zeggen dan dat je gelijk hebt.

http://lnkr.nl/199

21 februari 2013 om 18:25

Hahaha, dit is toch lachwekkend. Je kan de bal nooit zo met je hoofd neerleggen. Dat video laat het van een slecht hoek zien, de bal kwam namelijk via het hoofd tegen zijn rechterarm aan.
Zelfs Montolivo gaf na de wedstrijd toe dat het een handsbal was.

21 februari 2013 om 18:40

haha is grappig dat mensen nog discusseren dat het nog hands is ook nog. Ik begrijp dat barca fans het niet willen geloven dat ze met 2-0 pak slaag hebben gekregen van dit milan want ze hadden er steeds over dat real een pakslaag gaat krijgen en milan. Maar als ze vinden dat er hands is gemaakt is het door barca want alba maakte hands. En zoals ze grollaar zegt aangeschoten bestaat niet.

Terechte uitslag milan heeft veel meer kansen gehad barca was alleen aan het rondtikken dan kan je wel meer balbezit hebben maar ik kijk naar de kansen en dan heeft milan verdient gewonnen. Nu kan je merken dat barca niet tegen hun verlies kan .

21 februari 2013 om 20:23

Filmpje lijkt me vrij duidelijk. Mensen die het hier dan alsnog ter discussie willen stellen moeten of hen teleurstelling van zich afzetten of de Barca bril! Hoe duidelijk kan het zijn!

21 februari 2013 om 20:40

De bal lijkt zijn arm weldegelijk te raken, nadat ie eerst zijn hoofd raakte:
goo.gl/a2k2k

Maar of het hands is, dat is lastig te zeggen. De hand gaat wel naar de bal maar raakt deze in 2e instantie pas. Ik durf het niet te zeggen iig.

22 februari 2013 om 00:11

Zuiver hands

Of toch niet......

wat een slechte scheidsrechter zeg het leek alsof hij wou dat ac milan won die handsbal heeft hij duidelijk gezien als je van zijn oogpunten kijkt een dan nog milan dit is het lelijkste voetbal dat ik ooit heb gezien voor de liefhebber was het om te huilen

21 februari 2013 om 16:15

lees mijn reactie eerst en zeg dan nog een keer dat het hands was

21 februari 2013 om 16:27

Hebben de malinistas vrij genomen om vz in de gaten te houden? Ze worden nog gek zo het duurt nog 3 weken.
Dat krijg als je lang geen succes heb gehad, ze reageren echt overal op 24/7

21 februari 2013 om 16:29

en jij probeert overal en altijd wat negatiefs over Milan te zeggen.

21 februari 2013 om 16:35

Ik zeg toch dat jullie overal op reageren.
Maar toen jullie 14e stonden zag ik niemand.
Succes hunters. lege stadions pas als ze een paar wedstrijden beginnen te winnen zie je ze weer.

21 februari 2013 om 16:41

hahaha ik supporte Milan ook in de mindere periodes maar dan ben in niet erg in de mood om te reageren op VZ wanneer ze weer eens hebben verloren.
neemt niet weg dat elke wedstrijd bleef kijken en dat nog steeds doe.

21 februari 2013 om 16:43

Geen hands zeg je? Zelfs nadat je het filmpje gezien hebt?? Zuivere handsbal en dus onterechte goal Milan. Hopen dat dit onrecht nog goedgemaakt kan worden in Barcelona...

21 februari 2013 om 16:46

toen wij 14de stonden heb jij waarschijnlijk het topic niet eens bekeken want als je dat toch geopend had zou je zeker gezien hebben dat we daar reageerden.

lelijkste voetbal? miss omdat barca niks kon klaar maken tegen milan niet eens 1 schoot tussen de palen. de scheids was goed jullie zijn het gewoon dat scheids altijd in jullie voordeel fluiten

21 februari 2013 om 16:50

het was zeker niet onterecht, de goal dan he.
ik zie er echt geen hands in maar veel mensen wel dus ik stop maar met erover te praten.

21 februari 2013 om 16:55

Het was overduidelijk een handsbal, maar wat kan jou het in godsnaam spelen. Als mijn cluppie gister een CL wedstrijd had gespeeld als Milan gister had ik vandaag alleen maar met een smile rondgelopen. En tegen iedereen die begon te janken over een handsbal zou ik zeggen veel plezier ermee, wij hebben dik verdiend met 2-0 gewonnen. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Mazzel!

21 februari 2013 om 16:55

Krijgt Milan dan nog een penalty om het onrecht van vorig seizoen goed te maken?

Zo kun je blijven doorgaan. Beide waren twijfelachtige beslissingen en het is nu toch niet meer te veranderen. In dit geval jammer voor Barcelona, fijn voor Milan

21 februari 2013 om 17:02

Misschien kwam jij gewoon niet op milan topics? ik kom ook niet op artiekel van barca. alleen als milan er toevallig tegen speelt...

21 februari 2013 om 19:28

@alexis09

Wat loop je nou te proveceren? In jou ogen ben je dus een gloryhunter als je niet altijd reageert op vz. Rare beredenering dan.. Ik geef toe dat ik niet altijd reageer als ik vz bezoek, maar andere nuttige (lees: waar je wat van opsteekt) reacties lezen is ook leuk. Zo kom je vaak wat meer te weten over andere clubs waar je wat minder over weet. En dan bedoel ik niet bij het lezen van bijvoorbeeld, jou posts. Ik hoop niet dat je voor Barca bent want dan heb je echt geen recht van spreken. Barca heeft zowat de meeste gloryhunters.

21 februari 2013 om 17:28

Oke dan was het hands. En dan nog! Dan ervaart Barca ook eens hoe het is al er niet in hun voordeel wordt gefloten. Pedro is dat vast niet gewend hahahaha dat merk je duidelijk aan zijn reactie.
De scheidsrechter floot trouwens, afgezien van die mysterieuze handsbal, verder een puike wedstrijd, dus zeur niet zo. Je moet hem niet afreken op een enkele beslissing

Spanjaarden kunnen zo lekker zeuren tegen de scheidsrechter. goed dat deze scheids dat niet toelaat

21 februari 2013 om 16:31

dat is 1 van de redenen waarom ik een hekel heb gekregen aan barcelona (terwijl ik voorheen altijd sympathie voor die club had en het spaanse voetbal in zn geheel. dat eeuwige massale geklaag bij de scheidsrechter. vreselijk.

een andere reden waarom ik een hekel aan barcelona heb gekregen is dat valsspel van ze.
ja, als alles meezit zijn ze sportief, maar zodra het even wat moeilijker wordt dan gaan ze naast massaal appeleren bij de scheidsrechter zich bedienen van toneelspel, theater, schwalbes en al wat niet meer.

net zo als gisteren pedro die nu aan het klagen is over de arbitrage weer eens van zn slechtste kant liet zien met een schwalbe.

21 februari 2013 om 16:38

Ik heb geen hekel aan Barca. Ze spelen vaak leuk en mooi voetbal. Maar inderdaad als het event egen zit erger ik me dood aan hun vervelende speelstijl. In plaats van dat ze staan te knokken voor elke bal (in duels) gaan ze overal voor liggen, delen af en toe zelf een vervelende tik uit en alles wat er gebeurd op het veld word over gejankt. pff ik noem het maar gewoon Spaans voetbal want bij Real kunnen ze er ook wat van hoor!

21 februari 2013 om 16:48

cloud stilletjes aan begin ik ook een hekel te krijgen aan barca, ze denken dat voetbal alleen rond hun draait

tering jonge blijven ze maar zeuren gewoon 2-0 verloren klaar accepteer het maar
jullie moeten gewoon thuis vol voor gegaan er zijn nog 90 min tijd zat om het tij te keren

wat een klotesmoesje om het verlies op de scheids te schuiven.

21 februari 2013 om 16:19

Je kan niet ontkennen dat het eerste doelpunt de ommekeer in de wedstrijd was. Op zo'n moment krijg je mentaal toch wel een tikje. Ach, het is gebeurd. Soms heb je hem mee, soms tegen. Zo gaat het toch altijd, vorig jaar klaagde Milan over een van de twee penalty's. Vind de reactie van Pedro echter nog redelijk sportief. Complimenteert Milan met hun vertoonde spel en gaan zorgen voor een comeback. Wordt in ieder geval een erg mooie wedstrijd hoop ik. Ik heb er al zin in!

21 februari 2013 om 16:24

Een ommekeer? Barça speelde slecht voor die goal en speelde slecht na die goal. Zo'n ommekeer vond ik het niet eigenlijk. Gewoon nog meer van hetzelfde.

21 februari 2013 om 16:31

Nou de eerste helft was toch wel van enorm lage amusumentswaarde. Na de goal moest Barcelona nog meer gaan komen, waar ze enorm in faalde en er steeds grotere ruimtes ontstonden waar Milan van kon profiteren. Vond Barcelona na de goal eigenlijk nog slechter gaan spelen.

21 februari 2013 om 16:44

Niet heel Barca kun je daar op aankijken, lees dit ff door:

http://www.ad.nl/ad/nl/1053/primera-division/artic...
Barcelona heeft grootmoedig en sportief gereageerd op de pijnlijke nederlaag woensdagavond bij AC Milan in de achtste finales van de Champions League (2-0).

De titelkandidaat had alle reden om te klagen over het eerste doelpunt in de 57ste minuut van Kevin-prince Boateng na een zuivere handsbal van ploeggenoot Cristian Zapata. Maar de onherkenbare Catalanen keken voornamelijk naar zichzelf.

Combinatiespel
'ik denk niet dat het juist is om over de rol van de arbitrage te praten', meende interim-coach Jordi Roura, de vervanger van hoofdcoach Tito Vilanova die nog niet is hersteld van een keeloperatie. 'we hebben hier niet ons vertrouwde combinatievoetbal gespeeld. Daardoor hebben we ook veel minder kansen afgedwongen dan normaal.'

Excuses
Pas voor de tweede keer dit seizoen kwam de Spaanse koploper niet tot scoren. Sterspeler Lionel Messi deelde in de algehele malaise en was amper gevaarlijk in San Siro. 'dit is werkelijk een slechte uitslag', erkende verdediger Gerard Piqué. 'we moeten niet naar excuses zoeken. We hebben gewoon zwak gespeeld. Na het eerste doelpunt verloren we de controle over de wedstrijd.'

Camp Nou
Barcelona verloor in 2010 in Milaan voor de laatste keer in de Champions League met een verschil van meer dan één doelpunt. Internazionale zegevierde destijds in de halve finales met 3-1. 'in ons eigen stadion wordt het over 3 weken een heel ander verhaal', verzekerde middenvelder Andres Iniesta. 'vanaf de eerste minuut zullen we Milan in Camp Nou opjagen.'

Het niet met de scheidsrechter praten is niet alleen hier in Nederland maar ook in Europa. Dit is rot dat dit gebeurde maar ik heb sommige mensen links zien geven bij nieuws dat het geen hands was dus dat veranderd het dan maar er blijven verschillen in mening. Milan heeft terecht gewonnen waren gevaarlijker en Barcelona oogde niet frisjes en was totaal niet dreigend dus het word kijken wat er gebeurd in Camp Nou waar ik Ac Milan gewoon zie scoren uit een counter want de ruimte's komen er wel en de achterhoede stond als een huis.

Eindelijk een scheids die ondanks de fouten wat autoriteit uitstraalde.
Ik word toch al schijtziek van 11 mannetjes in lelijke gele shirts die om de scheids heen staaan te janken.
Gwn gele kaart !!! weg ermeee die onzin, dat gejank.

21 februari 2013 om 16:24

Zo jij zit vol, keep calm.

Dat zien we die andere in lelijke witte shirtjes ook altijd doen, met een half gestoorde langs de lijn mekkeren zeuren en ogen prikken.
Hoevaak is die niet weggestuurd? En zn lieve assistentjes.

Zo voelde chelsea zich ook in 2009, maar chelsea had er recht op om er op in te gaan. Maar zo zie je maar weer dat de barca spelers alleen maar aan zich zelf kunnen denken.

on: Maar alsnog, dit was geen hands. Zapate zette ze armen wel omhoog, onbedoeld, maar de bal kwam tegen z'n hoofd

En kom nu niet dat de analisten bij nos het als een hands zagen, die zeggen alles om barcelona te verdedigen.

Barcelona moet niet de scheids de schuld geven, gewoon toe geven dat je bent overklast door een mannelijk Milan. Nee het was ook geen hands.

21 februari 2013 om 16:21

overklast? verdedigend overklast, als je dat bedoeld, das waar, een masterclass catennaccio

21 februari 2013 om 16:24

Gewoon afgebluft. Milan heeft de jochies weg geblazen.
Laten we daar eerlijk over zijn.

21 februari 2013 om 16:39

weggeblazen? door de eerst 70 minuten niet uit de eigen 16 te komen?

barca was gewoon heel slecht. als milan barca had weggeblazen hadden ze ze 90 minuten moeten wegspelen, niet zo afwachtend.

maar barca heeft het aan zichzelf te wijten.

21 februari 2013 om 16:58

ze waren bijna niet in de eigen 16 snotneus, ze verdedigden goed eromheen tot barca wat dichterbij kwam maarja have fun met je 1 mislukte schot op doel

geen hands trouwens

forza milan

21 februari 2013 om 17:08

Snotneus?? Waarom nou gelijk weer schelden??
Voel je je nu beter ofzo? Moet je er even wat kracht bij zetten??
In de 16, rond de 16..je weet toch wat hij bedoeld of niet dan.
Het spel was niet om aan te gluren dankzij Milan.
Maar he..dat is voor hun de enige manier om van Barca te winnen..kan ze geen ongelijk geven..daar niet van.
Hoop alleen dat Barca door gaat volgende ronde..al heb ik niks met beide clubs.

21 februari 2013 om 17:12

zowel verdedigend als aanvallend, Milan had meer kansen en had meer ballen afgestopt. Het enige waar Barcelona mee overklaste was het aantal korte en saaie pasjes die weinig opleverde behalve een hoger balbezitspercentage

21 februari 2013 om 17:13

weet ik ook niet, waarom gelijk dit, tis maar voetbal, volgende keer beter. heb me meer geergerd aan mijn eigen ploeg en aan de gehele wedstrijd.

liever beter 1x verliezen met 2-0 dan 2x met 1-0, en we hebben al genoeg prijzen gewinnen met dit spel.

blijkbaar mag je geen kritiek geven met je eigen mening tegenwoordig, daarom reageer ik bijna nooit, maar als ze dan zeggen weggeblazen...

maar ja ieder zijn mening. en mij snotneus noemen als ik 11 jaar ouder ben

21 februari 2013 om 17:14

hoe moet je dan spelen tegen een muur van verdedigers, dan ligt aan milan dan?

moet je constant de bal voorgeven waar het heel druk is?

De scheids heeft heel erg weinig te maken met deze nederlaag. Eerst naar jullie zelf kijken !! Dit was een heel erg matig Barcelona en tegen een ploeg die goed verdedigt, lukt het dan niet.

Er is nog een terugmatch, een hopelijk 250 pct gemotiveerd Barcelona, 95.000 schreeuwende toeschouwers en een groter terrein (dus iets meer ruimte).

Aartsmoeilijk maar je moet er blijven in geloven dat het nog kan. Realistisch denk ik dat het voor dit jaar over is maar op 12 maart het vel heel erg duur verkopen, Milan op zijn minst er nog heel erg hard laten voor werken.

21 februari 2013 om 16:20

Het moet je wel zorgen baren geen kans gecreeert.
Barcelona word eindeloos rond getikt, natuurlijk denkt Milan laat ze maar rond de middelcirkel rond tikken. Het spel van Barcelona vind ik zo risicoloos. Geen snelheid zit er in de aanvallen het is gewoon na elkaar spelen.

21 februari 2013 om 16:28

Het baart me ook zorgen ; Barca heeft maar 1 manier, een imo hele mooie manier maar als het op die manier niet lukt, dan lukt het dus helemaal niet.

De beuk eringooien, dat kan dus helemaal niet met de spelerskern van Barcelona.

Mijn hoop is dus nu dat een supergemotiveerd Barcelona op een terrein met de maximale afmetingen hopelijk wel tot kansen en goals zal kopen.

Maar ik ben niet optimistisch, laat dat duidelijk zijn.

21 februari 2013 om 16:33

Ik mis dat wel, dat je direct de aanval zoekt zo veras je Milan wel.
Maar als je te veel gaat tikken schiet je er niks mee op als je geen gevaar maakt voorin.

21 februari 2013 om 16:22

yep... en ac milan is 750 pct gemotiveerd :-)

21 februari 2013 om 16:26

Wat? Je bent een keer kritisch over je club, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Gister lag het trouwens niet alleen maar aan, geen motivatie maar gewoon een off day, kan gebeuren.

21 februari 2013 om 16:34

Ik ben altijd best kritisch maar in het recente verleden vond ik dat er meestal weinig reden tot kritiek was. Veel prijzen gepakt en ook nu weer in de competitie een bijna perfect parcours.

Overigens heb ik in het verleden ook al gezegd dat het rendement pover is, teveel kansen nodig om een goal te maken en dat de nul houden ook een gigaprobleem is.

Dat is nog het meest verontrustende, gisteren zelfs geen kansen gemist, Barca heeft gewoon geen enkele kans gecreeerd, terwijl men anders toch wel minstens 9 of zelfs 10 goede kansen krijgt (waarvan dan zeker de helft gemist wordt). Gisteren dus niks, hopen maar dat het inderdaad een collectieve off-day was en dat over drie weken een superbarca verschijnt want het zal nodig zijn.

21 februari 2013 om 18:10

Ik begin me toch echt af te vragen af mensen wel begrijpend kunnen lezen? Waar geeft Pedro in dit interview aan dat ze verloren hebben vanwege de scheidsrechter? Het enige wat hij aangeeft is dat de spelers het anders zeggen dan de scheidsrechter, maar dat ze bestraft werden voor het in discussie gaan.

Verder geeft hij terecht aan dat het een slecht avond was en dat ze er niet door heen kwamen omdat Milan zo compact speelde. Hij hoopt dat het volgende keer weer beter is en dat ze dan met wat meer fortuin alsnog kunnen winnen.

Dat mensen zelfs na zo'n reactie nog negatieve punten kunnen vinden is mij een raadsel. Volgens mij geeft Pedro een heel normale, reele reactie. De voorliefde voor een andere club of de aversie jegens Barcelona lijkt mensen al snel te verblinden.

Het ligt weer aan de scheidsrechter !!! Voetballen moet je doen Pedro, niet zeuren....

21 februari 2013 om 16:53

...waar zegt Pedro dat de nederlaag aan de scheids te wijten viel? Ik heb ( terecht) alleen maar gehoord dat Milan goed speelde en Barca erg zwak. Dat zei zowat iedere Barca speler voor de camera. De meeste supporters hier op VZ feliciteerden Milan ook gewoon met hun verdiende overwinning. En toch zijn er steeds keer op keer van die kerels die uit hun grot komen om de eerste beste keer dat Barca ondermaats presteert, het niet kunnen laten diezelfde grot te verlaten en sneren te blijven uitdelen.

Barca speelde slecht voor en na de handsbal. Maar de grensrechter en de scheidsrechter maakten 2 cruciale fouten. De eerste was El Shaarawy die alleen op Valdez mocht aflopen, duidelijk een, halve meter off-side, waardoor Puyol ook door het lint ging. Ten tweede mocht het eerste doelpunt nooit gevallen zijn. Iedereen die beweert dat dit een geldig doelpunt is, ja dat is gewoon haat, want een andere reden heb ik er niet voor.

Met of zonder dat tegendoelpunt, Barca zou hier sowieso niet gewonnen hebben, maar ik denk wel dat ze slechts met 1-0 hadden verloren of een 0-0. Een 1-0 is namelijk totaal anders dan een 2-0 verlies.

En als Pique dan even wil duidelijk maken aan de scheidsrechter krijg hij meteen geel zoals Barca spelers wel vaker een kaart krijgen als ze verhaal gaan halen bij de scheidsrechter. Waarom dan niet consequent zijn in La Liga en niu blijkbaar ook in de CL en iedereen diezelfde behandeling geven als je verhaal gaat halen? We kregen in de laatste 4-5 wedstrijden steeds minimum een gele kaart als je wat aan de scheidsrecher vraagt...ik heb in Spanje en ook in de CL mensen dingen zien roepen naar de scheids en die kregen niet eens een waarschuwing.

Nogmaals, verdiende overwinning van Milan, uitermate zwakke prestatie van Barca, maar Pedro slaat hier de nagel op de kop, Barca mag gewoon niets vragen aan de scheidsrechter, al is het nog zo duidelijk, anders krijg je namelijk meteen geel. Voor de rest vond ik de scheidsrechter prima fluiten trouwens. Hij trok niet te veel geel, liet het spel doorgaan, al was het tempo gisteren sowieso echt laag. Dus voor de rest was hij best wel goed. Alleen met die handsbal zat hij daarnaast en dat mag, want ik begin nu echt te geloven dat scheidsrechters ook gewoon een slechte zicht kunnen hebben, maar dat je daarna niet eens verhaal mag gaan doen nadat je zo bent benadeeld? En dit gebeurt zowat iedere wedstrijd, of het nu Puyol, Pique, Iniesta, Xavi,...is we mogen onze bek niet opendoen tegen de scheidsrechter.

21 februari 2013 om 17:08

ho ho kerel, niet zo fanatiek.

deze pedro heeft weldegelijk kritiek op de scheidsrechter. maar hij moet zn mondje houden want hij had gewoon geel moete krijgen voor schwalbe.

en ik vind het ook prima dat pique geel krijgt. want dat klagen bij de scheidsrechter van barcelonaspelers liep echt de spuigaten uit. niet alleen barcelona natuurlijk, meer clubs doen het, maar bij barcelona werd dat bijna kolderiek. met als hoogtepunt de periode van de wedstrijden tegen real madrid. altijd dat massale geklaag bij de scheidsrechter. en dat heeft toch invloed. kijk maar naar de belangrijke wedstrijden van barcelona in de laatste jaren. op veel en cruciale momenten hadden ze de scheidsrechter mee.

nu treffen ze een keer een scheidsrechter die niet gediend is van dat spaanse voortdurende geklaag en die ook niet in het voordeel van barcelona fluit. tja, ik ben eerlijk: ik kan daar wel van genieten. een soort van gerechtigheid. maar dat kan ook aan mijn subjectieve geest liggen natuurlijk.

21 februari 2013 om 17:16

De eerste goal was geen hands. Dat kan je op slowmotion filmpjes op youtube heel goed zien. Dat heeft niks met haat te maken, maar met objectiviteit. Iets dat blikbaar bij jou ver te zoeken is.

Niet iedereen die niet voor barca is, is voor madrid en heeft een hekel aan barca.

Jammer dat zo een hands goal zwaar weegt op het resultaat, terecht gewonnen daar niet van.
Spijitg dat het dan moet via een handsbal.

21 februari 2013 om 16:32

Het was geen handsbal, kijk de beelden nog maar eens terug en oordeel dan nog eens.

21 februari 2013 om 16:35

Gedaan, duidelijk handsbal

21 februari 2013 om 16:47

http://www.youtube.com/watch?v=twemicvkyoc Kijk dit filmpje en je ziet gewoon dat het geen hands is.

21 februari 2013 om 16:52

zoek dan meteen een opticien op -_-
duidelijk zijn zijkant van zijn gezicht

Ach gossie toch. Kan Barcelona anders niet winnen? Normaal weten ze niet hoe snel ze met het halve elftal om een scheidsrechter moeten staan als een beslissing tegen hun is in hun ogen. Deze scheidsrechter accepteert dat niet en daar heb ik respect voor. Net als spelers maken ook scheidsrechters weleens fouten. Maar de scheidsrechter is de baas op het veld en dat laat deze man zien. Hij is degene die beslist, niet de spelers.

Die Pedro moet niet zo zeuren, laat hem eens wat meer focussen op zijn voetbalkwaliteiten! Trouwens, dat Barca had 68% balbezit maar slechts één schot op doel toch? Dat zegt misschien ook wel wat. Arsenal heeft ook altijd veel balbezit, maar het percentage zegt niks. Het gaat erom wat je ermee doet en Barca heeft er gisteren bijna niets meegedaan!

Tja in Spanje is het normaal dat een heel elftal na elk fluitsignaal massaal naar de scheids rent. Ze moeten een voorbeeld nemen aan Engeland waar iemand nadat hij wordt getorpedeerd het gras uit zijn gezicht veegt en verder speelt.

21 februari 2013 om 16:25

Overdrijven is ook een vak..zie in Engeland ook vaak genoeg spelers al schreeuwend naar een scheids rennen.

21 februari 2013 om 17:58

Dat is zeker waar maar in Engeland wordt dat gedrag aboluut niet getolereerd. In bijv. Spanje hoort het er gewoon bij. Ik heb dit seizoen wedstrijden gezien in La Liga waar om de paar minuten spelers theater maken en om kaarten vragen bij de scheidsrechter. Vreselijk gewoon...

De cijfers spreken voor zich. Grootste cijfer bij Barcalona is 4.2 door Iniesta, terwijl de laagste van AC Milan is 8.2 door Troaré. Kijk naar jezelf dan klagen.

21 februari 2013 om 16:32

Ik hoop voor je dat je de cijfers die op Voetbalzone bij wedstrijden staan niet te serieus neemt. Die gaan, op misschien een heel erg incidentele uitzondering na, helemaal nergens over.

21 februari 2013 om 16:33

Ondanks dat je wel degelijk gelijk hebt, zeggen deze cijfers natuurlijk niet zoveel. Velen stemmen positief op spelers die ze mogen; ongeacht of ze goed hebben gespeeld. Daarnaast is de winnende ploeg altijd hoog in de cijfers, terwijl de verliezende ploeg al snel in de dikke onvoldoendes staat.

Wel Pazzini is eerst op bal kopt hem en is alleen weg krijgt dan kopstoot van Puyol...
En Barcelona krijgt de vrije trap belachelijk...
Normaal gewoon rood voor Puyol, vermits kopstoot was en hij laatste man was ...
Dus jullie zijn bevoordeeld Barcelona...
Again!

21 februari 2013 om 16:40

Haha jij maakt hem af. Het is een duel voor de bal waarbij ze allebei vallen de scheids legt de wedstrijd stil maar barca had de bal en kregen die ook terug. Gast gast wel een beetje objectief blijven. Of is dat moeilijk.

21 februari 2013 om 16:52

ja helemaal mee eens ook in de extra tijd traore tegen mascherano het was hier geen fout en moest gewoon doorgespeeld worden waarin milan 3 tegen 1 zou komen te staan in de counter.
barca heeft geluk gehad dat het geen 3-0 is geworden

We mochten niet eens met de scheidsrechter praten’

Zo dat zal wennen zijn geweest

Nee ff zonder dollen:
Ik vond Milan de terechte winnaar. Milan verdedigde zeer sterk en Barca kreeg eigenlijk geen kansen.
Nog even terugkomend op het moment 'hands' van Zapata, ik zag net op youtube een flimpje waarin ze in gingen zoomen op het moment dat zapata de bal raakt, in dat filmpje lijkt het nu toch dat de bal tegen het hoofd van zapata komt en niet tegen de arm, de verwarring ontstaat omdat zapata zijn armen in de lucht steekt. Toch is het op het filmpje niet echt duidelijk te zien.

(helaas naait youtube nu bij mij dus kan ik m er niet bij zetten, maar ik dacht zo'n zelfde filmpje al een keer in een comment gezien te hebben)

kijk dit filmpje zet hem op pauze op 0.03 een kijk dan eens of het hands is of niet

http://www.youtube.com/watch?v=aw7edtyciiu

21 februari 2013 om 16:53

Weet niet wat het is met al die filmpjes..maar bij mij doen ze het allemaal niet.
Deze video is niet beschikbaar krijg ik bij alle bovenstaande filmpjes.

21 februari 2013 om 16:54

ooh ik zal nog wel eentje voor je zoeken

schrijf bij youtube zapata handball dan de vierde link

21 februari 2013 om 17:34

Volgens mij blijft t gewoon hands. Maar wat maakt t nog uit..

Ach barca heeft het gewoon moeilijk tegen Italiaanse ploegen. Die 1e goals was zeker een handbal van Zapata.

Niet nodig om over de arbitrage te klagen; Barcelona heeft het namelijk zelf laten liggen. AC Milan speelde erg goed en heeft verdiend gewonnen, Barça zal dus in Camp Nou aan de bak moeten. Ik geloof er nog in, maar dan zullen alle neuzen dezelfde kant op moeten staan; Barça moet zichzelf opnieuw bewijzen als beste ploeg van de wereld!

Goh, het zit ze een keer niet mee daar. Vorig jaar tegen Milan kregen ze een belachelijke penalty, daarvoor die rode kaart van Rvp, daar voor weer dat gebeuren met Chelsea.

21 februari 2013 om 16:34

Die rode kaart op van Persie en Thiago Motta na die schwalbe van Busquetss.

21 februari 2013 om 16:36

Heel makkelijk om naar het verleden te wijzen en enkel de voorbeelden te gebruiken waarbij Barcelona het voordeel heeft gehad met de arbitrage; niemand herinnerd zich bijvoorbeeld het onterecht afgekeurde doelpunt van Bojan Krkic tegen Internazionale. Inderdaad, die situaties hadden anders beslist moeten worden maar om zo lang na de gebeurtenis nog steeds dit soort voorbeelden te gebruiken vind ik erg zwak. Daarnaast heb ik het gevoel alsof dit bij Barça erger is dan bij andere ploegen; de reden daarachter begrijp ik eerlijk gezegd niet helemaal.

21 februari 2013 om 16:41

Guaporta die doelpunt van Bojan was afgekeurd vanwege hands. Dit weet ik nog omdat de commentator zei dat hij tenminste wel consequent was in pietlullig fluiten. In de herhaling was ook duidelijk te zien dat het hands was. Overigens had hij de bal wel schitterend erin geschoten.

21 februari 2013 om 16:48

Yaya Touré kreeg de bal tegen de borst, niet tegen de arm of hand. Dat had het verschil gemaakt in de wedstrijd en kon Internazionale doorbekeren; daarnaast waren er in de heenwedstrijd in Guiseppe Meazza meerdere discutabele momenten. Maar daar gaat het nu niet meer om, het gaat erom dat de gelukkige momenten van Barça met de arbitrage herinnerd worden en de mindere snel worden vergeten.

21 februari 2013 om 17:06

Mwua, het zijn wel voor zich sprekende voorbeelden. Bij die drie gevallen geloof ik niet dat de scheidsrechter objectief was.

Kreeg Toure de bal niet gewoon tegen zijn hand? Ik vond overigens dat de goal niet afgekeurd had moeten worden, maar dat zou in vrijwel iedere situatie wel gebeuren. Ik zou eerder het buitenspeldoelpunt van Inter in het GM aanhalen.

21 februari 2013 om 17:24

Die had ik inderdaad ook aan kunnen halen, maar mijn punt blijft hetzelfde; het is erg makkelijk om terug te grijpen op het verleden. Iedere club heeft wel eens een gelukje gehad met de scheidsrechter, het wordt alleen bij Barcelona enorm uitvergroot.

21 februari 2013 om 17:35

Ik vond alsnog dat Inter verdiend doorging, want de rode kaart die ze kregen was ook onterecht (vuile acteerwerk van die vieze Busquets). Er waren meerdere discutabele beslissingen in beide wedstrijden tussen Inter en Barca, die voordeel en nadeel hadden voor beide teams. Uiteindelijk kun je het wel tegen elkaar wegstrepen denk ik.

21 februari 2013 om 18:57

Nogmaals, het gaat me echt niet om die wedstrijd op zich. Het gaat me erom dat de voordelen die Barcelona in het verleden met de arbiter heeft gehad enorm worden uitvergroot ten opzichte van andere clubs.

21 februari 2013 om 17:32

Van Persie had z'n tweede gele kaart al moeten hebben voor een schop op de enkels van Messi dus die kan je vast weg strepen.. Niet dat dit ergens op slaat,. Ga jij een turf lijst bij houden van elke club wat betreft beslissingen van scheidsrechters?

22 februari 2013 om 02:03

Barca had 3x rood moeten hebben voor 3x een Arsenal speler bij de keel pakken.

Ja, want wat jullie doen is niet praten. Wat jullie doen is manipuleren! Leer eens leven met je verlies jeeitje. Jullie waren 95 minuten lang slecht!

thuis gewoon 4-3-3 spelen met als aanval villa-messi-pedro

Als je als Barcelona zijnde nog gaat klagen over de scheids nadat je geen één uitgespeelde kans heb gehad, tegen een defensie die nauwelijks Cl-waardig te noemen is. Dan kan je beter niks over de scheids zeggen. Daarbij durf ik zelfs te twijfelen of het daadwerkelijk hands is. Zoals ik het zie krijgt hij hem op tegen de zijkant van zijn hoofd.bovenkant schouder. Bovendien als er één club in Europa is, die niets te klagen heeft over de arbitrage afgelopen jaren, dan is het toch wel Barcelona.

21 februari 2013 om 16:33

wat kan je doen tegen 9man achter de bal

Is dit nog steeds plan B van de Catalanen? Gister ging Roura ook maar door over het veld, dat het niet CL waardig was. En Pique ook zeuren over de scheids. Ik dacht dat ze dat bij Barcelona niet deden?
Hypocriete mensen daar zeg!

Als je zelf maar 1 gevaarlijk schot als grote kans hebt, mag je dan klagen over een arbiter? AC Milan heeft gewoon fantastisch gevoetbald op een lelijke manier, ook dat is voetbal.

Pedro moet blij zijn dat je in Spanje nog zoveel mag zeggen tegen de scheidsrechter, hij vergeet dat het een CL wedstrijd is en je dus te maken krijgt met een andere manier van fluiten.

Lastig dat er een groot verschil aanwezig is, maar daarvoor moet hij bij de Fifa/uefa zijn.

21 februari 2013 om 17:36

En jullie voetballen meestal fantastisch op een oersaaie manier...vervelend dat Barca-fans hun manier van spelen als attractief bestempelen en elke andere manier van spelen "anti voetbal", "lelijk" of "saai" noemen, terwijl dat toch echt een subjectief iets is.

Ik en vele Serie A fans kijken liever naar de Kunst van verdedigen met mooie accurate en gevaarlijke uitbraken. Ik kan veel en veel meer genieten van bv Maldini z'n tackles dan van een paar saaie driehoekjes op het middenveld waar z'n geen meter mee opschieten.

OT: Jammer dat Pedro hier over de scheids zit te praten en het blijkbaar niet over z'n lippen krijgt dat Milan gewoon sterker was. En de scheids? die vond ik uitstekend. De "handsbal" van Zapata was zo onvrijwillig als het maar kan, hij wil juist wegspringen van de bal...en als er iemand reden had tot klagen dan waren wij het wel, vorig jaar, met ene Kuipers. Dus zitten, zwijgen, en je meerdere erkennen in dit Milan is wat jullie moeten doen.

Natuurlijk is er nog een terugmatch en ik reken ons absoluut nog niet rijk, kijk maar wat er vorig jaar gebeurde in het Emirates...dat was ook even slikken. Maar op vlak van deze match was Milan gewoon superieur, en dat doet dubbel deugd met al deze leken die het spelletje blijkbaar nog niet goed kennen en Milan als kansloos rekenden deze match.

beide goals zijn echt dom tot stand gekomen 1ste goal was hands 2de goal dekt dani alves te veel naar binnen

Wel bijzonder dat zo veel mensen hier roepen dat Pedro klaagt over de arbitrage, maar als ik het bericht lees doet hij dat nauwelijks.
Hij geeft aan dat het naar hun mening duidelijk hands was, dat ze niet in gesprek mochten met de scheids en toen door hebben gespeeld. Hij steekt toch duidelijk meer de hand in eigen boezem en complimenteert Milaan met het spel. Lijkt me vrij realistische reactie van Pedro eigenlijk.

Ze moeten vol aan de bak en uit een ander vaatje tappen in de return in ieder geval.

Alleen de aanvoerder mag met de scheidsrechter praten. dan kun je wel gaan piepen, maar nee kerel, jij bent geen aanvoerder dus mag je niet met de scheids praten. simpel toch?

Barcelona moet niet lopen melken, hoe vaak zij wel niet het voordeel van de twijfel hebben gehad.

Het is gewoon over Barcelona, 3-1 thuis, klaar.

21 februari 2013 om 18:35

Ik hoop dat je gelijk hebt, zou geweldig zijn.

Minder rondspelen, meer proberen te scoren en vooral niet klagen over deze handbal. Iedereen heeft vorig jaar kunnen zien wat voor blunders Kuijpers toen heeft gemaakt.

Raar dat Pedro klaagt terwijl hij zelf een penalty wou versieren dat vind ik pas nergens opslaan.

hands of geen hands, Barcelona heeft 9 van de 10 keer de scheidsrechter mee. altijd klagen bij de scheids en bidden voor een kaart. herinner me ook nog een wedstrijd tegen Arsenal waar van Persie ook 2e geel kreeg voor helemaal niks. ze moeten niet janken dus.

hahaha..geen hands ?

Met welk deel van zijn hoofd raakt hij de bal dan , waardoor hij dood stil valt? Anatomisch gezien onmogelijk.

21 februari 2013 om 16:53

Anatomisch gezien onmogelijk, gast wat is dit voor onzinopmerking.
Anatomisch gezien heeft zijn hoofd een groter oppervlak dan zijn hand.
Maar och waarom ga ik hier eigenlijk op in?
Wat een drogredenatie, omdat jij denkt dat het niet mogelijk is om een bal neer te leggen moet het wel hands zijn ook al zie je dat zijn hoofd vol wordt geraakt, haha. Onzin!
En daarnaast wat wil je er nou mee zeggen eigelijk? Maakte Barca aanspraak op een overwinning denk jij?

Wat wil je er nou eigenlijk mee zeggen amsterlona?
Je vond de overwinning van Milan onverdiend?

Het was dus geen hands, duidelijk op filmpje te zien, maar wat interessanter is, is dat Pedro zich erover beklaagt dat ze niet mochten protesteren bij de scheidsrechter. Dat wapen is dus blijkbaar herkend door de arbiter en door hem hen uit handen geslagen. Dat zouden meer scheidsrechters moeten doen: dat theatrale, verongeleken toerennen van de helft van het team naar de scheidsrechter om hem tot andere gedachten te brengen voor de volgende beslissingen. Die beïnvloeding moet eens afgelopen zijn. Vragen om een kaart? Geef de klager er eentje, zoals gisteren gebeurde. Communicatie verloopt via de aanvoerder. Barca ten voeten uit om ook her weer een voorrecht te gaan claimen. Ik hoop dat Milan verder gaat, alleen al om deze ballerina's uit de CL te houden.

Heel goed dat die Spanjaarden en Portugezen niet meer met de scheids mogen praten. Altijd dat gehuil en gejank en dat vragen om gele kaarten. Voetballen!

ik vond de match gisteren geweldig als milan supporter maar ik kan begrijpen dat de neutrale supporter deze redelijk saai vond.
over de hands bal, het was geen hands, zoek maar op youtube, je ziet een close up waarin de bal eerst een barca speler raakt en dan tegen zapata zijn schouder-nek(daartussen ergens) komt waardoor hij naar beneden wordt weerkaatst omdat zapata springt.
einde discussie.
http://www.youtube.com/watch?v=hsimwjbkhv0

voor de rest, de match is allesbehalve gespeeld, ik hoop dat milan met dezelfde mentaliteit gaat voetballen in Camp Nou, en rustig afwacht op het juiste moment zoals vandaag.
anti-voetbal? zever, anti-voetbal is als een ploeg er alles aan doet om te voorkomen dat er gevoetbald kan worden. Dan is in theorie barcelona nog meer een anti-voetbal ploeg dan acm want zij spelen de bal nutteloos rond(heel de tijd)

Goed om te zien dat de fabel dat er hands werd gemaakt uit de lucht is.
2 loep en loep zuivere prachtige doelpunten.

dit gun ik AC Milaan helemaal! na een moeilijke periode in de competitie zonder Balotelli winnen van Barca is gewoon een prestatie!! nou hopen dat je in Barcalona niet te open spelen en dit afmaken!

Voetballend gaat AC Milan erdoor in Camp Nou maar ik vrees het ergste in Camp Nou door het publiek die bij elke aanraking van een Barcelona speler zal uitfluiten zodat de scheidsrechter een kaart zal geven .. En Barcelona zal denk ik ook snel naar de grond duiken en om een penalty of 2 vragen zoals vorig jaar of een rode kaart moest dit gebeuren gaat het echt de wedstrijd verpesten hopelijk gebeurt dit niet. Ik hoop op een eerlijke leuke spannende wedstrijd !

Ben ook Barca fan maar de bal ging duidelijk via het hoofd,
Verder pedro hoef je ook niet te praten met de scheids maar je bezig houden met je eigen spel simpel.
gewoon terechte overwinning van Milan hopeljk gaat het thuis wat beter dan als gisteren...

Bedoel je anders dat de spelers niet mochten huilen bij de scheidsrechter? Gedraag je naar een volwassen persoon. Jeetje, ben je aan het klikken ofzo?

Pedro, laat je voeten spreken. In de hele samenvatting heb ik maar één schot van Iniesta gezien, voor de rest amper één uitgespeelde kans en jij bent medeplichtig. Dus niet zeuren, maar voetballen.

Voetbal is mannensport jongen, je moet niet kaartennaaien of constant bleren. Voetballen, vallen, opstaan en weer voetballen.

Het was hands. Ja de bal raakt zijn hoofd maar daarbij ook zijn arm.

Maja Barca heeft gewoon slecht gespeeld en dus roepen ze deze omstandigheden over zichzelf af. Voor de zoveelste keer weet Barca geen raad met een ploeg die verdedigend ijzersterk staat.

Nu is het weer de schuld van de scheids ach rot toch op man ! Barça was Gwn nergens gister zoals ik al zei als Messi niets doet is Barça kapot .totaal geen schoten op doel alleen hopeloos rond tikken.

Forza Milano !!! Goed gedaan nu nog alleen alles dicht gooien in nou camp en die barca-**** mogen huilen.

21 februari 2013 om 17:12

hihi, Gaat het jongen?
Beetje trieste reactie
Forza Milano?? Ben je nu ook al Milaan fan?? hahaha.
Geniet ervan knul..als je hier al voldoening uit moet halen in het leven dan is het slecht gesteld met je !

21 februari 2013 om 17:23

Hoezo? Dit is juist iets kleins en hij wordt er blij van. Dan is het juist positief toch? Realmadrid100 wordt blij van kleine dingen.

hands of geen hands barcelona moet eens stoppen met dat eindeloze getik. Milaan was gewoon beter, maar om de spelers van barca nu allemaal 3/4-en te geven is ook wat overdreven. voetbal gaat nog steeds om doelpunten maken en niet om balbezit!!

Ik zeg goed gedaan scheidsrechter! Die van Barcelona die kunnen aan een stuk zeuren zeg als het niet gaat zoals ze gewend!

Tsja Pedro, niet elke scheidsrechter laat zich beïnvloeden of heeft hier zin in. Ik denk dat Barca het hier zelf ook een beetje naar gemaakt heeft. Gezien de manier waarop ze de afgelopen jaren de scheidsrechters hebben belaagd. En natuurlijk is het hands, maar goed iedereen krijgt wel eens een beslissing tegen. En meestal waren dat de clubs die tegen Barca speelde.

Daarnaast vind ik Barca een beperkt team. Ze kunnen maar een dingen en dat is combineren door het centrum. Alles over de flanken was verschrikkelijk op te zien!

21 februari 2013 om 19:42

ik ben het met je een dat barca geen plan b heeft, maar als je met deze filosofie 14 prijzen wint, dan is het omdat het 1x niet lukt een beperkt team? terwijl ze dit seizoen met dat ene ding (combineren) wat ze maar kunnen gemiddeld 3x scoren per wedstrijd en 20 wedstrijdn ongeslagen waren?

en nu 1x verliezen door een off day en het is weer helemaal niets. vindt ik te makkelijk

maar ieder zijn mening

21 februari 2013 om 20:24

Ik vind Barca heel goed in een ding. Als dat niet lukt moet je als "beste team ooit" direct een plan B moeten hebben. Dat is er niet. Als je maar 1 speelstijl kan vind ik je persoonlijk nogal een beperkt team, zeker voor de kwaliteit in het veld. Maar goed wat je dus ziet is dat de Spaanse verdedigers gewoon niet zo goed zijn. Dit is namelijk geen offday. Chelsea, Inter, AC Milan hebben gewoon verdiend gewonnen door Barca te bestrijden met hun eigen zwaktepunten.

???? barcelona heeft gevoetbald maar sinds mourinho heeft uitgevonden dat je ook kan winnen met 11 man op eigen helft voor eigen publiek vind iedereen het ineens goed? barca heeft van zichzelf verloren want na inter en chelsea hadden ze het al moeten hebben geleerd! wil de tegenstander niet aanvallen doe dat dan ook niet en speel lekker handbal voetbal met z'n allen rond de 16 kijken wat er dan gebeurt!

En terecht. Eigenlijk zou er een regel moeten komen dat wanneer je zeurt bij de scheids terwijl je géén captain bent, dat je dan voor 5-10 minuten naar de kant moet.
Zul je zien dat het gelijk wordt verminderd met zo'n 95%

Toch treurig alweer hoe die successupporters weer reageren op een verlies als deze. Als barcelona verliest, ligt het nooit aan barcelona zelfs, altijd andere de schuld geven en misgunnen.br Als het nu barcelona was die scoorde op dezelfde manier als boateng hoorde je er natuurlijk niemand overbr Als iemand ook maar hands maakte bij die situatie was het alba wel.

Een echte eerlijke en sterke ploeg moet hun verlies ook kunnen dragen en niet meteen excuses zoeken.br Milan was gewoon beter. Okee barcelona had bijna 70 procent balbezit, dat is gewoon hun speelstijl. Bn je vet mee in een wedstrijd als deze als je toch niet kan scoren.br Milan verdedigde meer dan goed ook.br En barcelona was gewoon zwak achterin.br Barcelona moet niet alleen willen aanvallen.. Verdedigen is net zo belangrijk

21 februari 2013 om 17:43

Even treurig als iedereen die alleen maar negatief reageert op Barcelona omdat ze zo veel succes hebben gehad.
Het tegen over gestelde van Fanboys. Weet niet hoe ik het zal noemen. Expres er tegen in gaan. Een soort hipsters.
Anti-fanboys, hoe je wil t noemen.

Voor degene die beweren dat het geen hands is, ik heb slecht nieuws voor jullie. Er is duidelijk sprake van gezichtsbedrog. Dat filmpje is vanaf de zijkant gemaakt. Zo lijkt het alsof de bal tegen zijn hoofd aankomt maar de bal raakt de binnenkant van zijn linker elleboog. Dat is vanaf die kant haast onmogelijk te zien.

Bekijk het filmpje maar opnieuw en let op de houding van Zapata. De bal wordt geblokkeerd maar je ziet duidelijk dat zijn hoofd niet geraakt wordt.

21 februari 2013 om 17:54

Onzin.
Filmpje is overduidelijk, geen gezichtsbedrog, geen andere rare fratsen die je er bij haalt.

Geen hands punt.

2 heerlijke Loep en Loep zuivere doelpunten.

21 februari 2013 om 18:11

Gewoon wat vaker en beter dat filmpje bekijken kerel.

Kom je van eigens wel achter dat ik nog best gelijk kan hebben.

21 februari 2013 om 18:12

Ik zag het filmpje waarschijnlijk eerder dan jij en heb het filmpje waarschijnlijk ook al vaker dan jij bekeken.

Conclusie,

Loep zuiver doelpunt.

filmpjes zijn gelukkig niet te manipuleren he?

21 februari 2013 om 18:41

Ik heb de wedstrijd gisteren op internet gezien met in de studio Gary Lineker en een aantal Engelse analisten.
Direct na de wedstrijd werd al aangetoond dat de bal via Alba het gezicht van Zapata raakte, dus geen hands. Iedereen was het er over eens dat het geen hands was. Niks geen gemanipuleer dus.

Wat een zielig gedoe zeg. Jullie hebben terecht verloren en moeten niet achteraf gaan zeuren. Het was geen hands en er wordt altijd geduwd. Ik vind het een beetje zielig dat hij nou over dit soort dingen gaat beginnen terwijl het enkel en alleen hun eigen fout was. De scheids floot een prima wedstrijd en Barca werd weggespeeld.

21 februari 2013 om 19:39

weggespeeld worden als je de bal niet hebt? barca is 2x weggecounterd, wegspelen is als je 90 minuten lang achter de bal aan loopt zonder hem te raken.

Alle schijn ging ernaar uit dat het een handsbal was, maar dat was het niet na genoeg filmpjes gezien te hebben op het internet. De Scheids floot prima en er was ''gewoon'' geen schuld te leggen bij de scheids. Milan heeft op zichzelf gewonnen en goed ook.

Het is gewoon duidelijk een handsbal. Sport 1 bracht dat heel duidelijk in beeld gisteren. Ik vind dat Barcelona niet moet klagen om een foute beslissing, maar eerst naar hun eigen spel moet kijken. Dat ze geen enkele kans hebben gecreeerd zegt wel genoeg over de wedstrijd van gisteren.
In de return krijgen we waarschijnlijk hetzelfde spelbeeld te zien. Barcelona zou nog wel iets meer forceren, maar het is de vraag of ze dit keer wel de barriere van Milan weten te doorbreken.

en terecht! heel barca vliegt na de scheids bij een overtreding. Gewoon net als bij gala - schalke geel geven voor kaarten vragen en als de aanvoerder niet met de scheids praat

22 februari 2013 om 11:58

Als dat gebeurt, hou je geen spelers meer over op het veld bij Barcelona. Het is gewoon in hun spel gaan zitten, dat kaarten aannaaien.

Er is ook geen enkele scheids die dit gaat durven tegen Barcelona. Je kan het zien als ze in de CL spelen, scheidsrechters tonen ontzag voor Barcelona. Iets wat compleet belachelijk is natuurlijk. Je moet ze beoordelen en geel geven voor hun schwalbes, kaarten aannaaien en praten tegen de scheids. Dat gebeurt echter nooit.

23 februari 2013 om 18:28

ik word er zo ziek van want ze hebben het eigenlijk gewoon niet nodig! Daarnaast heeft barca altijd de scheids mee in de cl league. 2009 tegen chelsea wat zo onterecht was dat barca door ging en vorig jaar tegen milan een penalty terwijl puyol ook aan het trekken was

Dani Alves moest ook nog geel krijgen voor het wegschoppen van de bal terwijl er al lang was gefloten.

Wie geeft trouwens die cijfers bij dit soort verslagen?

Ik zie steeds dat alle spelers van de winnende partij 8 en 9 krijgen en de verliezende party 3 en 4

Over scorebordjournalisme gesproken...

Ook bij een onverdiende 2-1 zege / verlies zie ik dat terug

Beetje makkelijk achteraf....

En het was dus wel duidelijk hands

Milan heeft gewoon verdiend de zege gepakt tegen een zwak en weinig inspirerend Barça.

De bal komt dan wel via het hoofd van Zapata tegen zijn arm, maar dan nog is het mijn inziens een onbewuste actie. Elke ploeg zou evenwel in een dergelijke situatie gaan protesteren en dit keer beslist een scheidsrechter tegen Barça waardoor een hoop mensen alweer moord en brand moeten beginnen schreeuwen.

Het verlies is simpelweg te wijten aan het uiterst matige spel van Barça zonder ook maar één deftige kans bij elkaar te voetballen. Milan heeft uitstekend verdedigd en kwam er in de tweede helft ook nog eens goed uit.

Op naar een mooie terugwedstrijd met hopelijk Milan dat als winnaar uit de strijd komt!

21 februari 2013 om 19:38

Ik vindt dit een uitstekende korte en heldere analyse van je

hele ene brengt het andere voor vindt ik. Milan staat zo goed en zo ver terug, dan kan je niet anders dan geduldig de bal rondspelen. Ze spelen altijd zo, en gisteren was een complete off-day van barca en en excellente performance van milan.

De term uefalona mag in ieder geval de prullebak in. Ondanks dat was het echt een drama wedstrijd. De ergste van Barca sinds jaren.

Het is nog lang niet gespeeld. Het zal me niks verbazen als Barca na een kwartier de schade al heeft weg gepoetst. Het is nu 50-50 in mijn ogen, aan de ene kant is het leuk om eens wat andere ploegen ver te zien komen, maar aan de andere kant zit ik ook niet te wachten op wedstrijden van Schalke, Psg, Malaga of Porto.

Ik vond gister de scheidsrechters wel aardig fluiten, gewoon strict wanneer het nodig is. Bij Schalke - Gala ook bijvoorbeeld op het moment dat iemand om een kaart vroeg voor een ander kreeg hij hem meteen zelf en vooral belangrijk dat het voor beide teams zo was. Zo help je toch dit soort misselijk gedrag uit de sport.

Barcelona moet gewoon niet zeiken klaar we hebben terecht 2-0 gewonnen.
Altijd moeten die spelers van Barcelona met de scheids praten ga toch weg man.

Forza Milan

Maar toch was het 100% hands

Scheidsrechter verneukt Barca dus

Je kan daar heel lang over praten maar het is zo

Tis moeilijk te zien, maar weet nou nog niet of het hands is, denk het wel. Maar mensen, zag net beelden van Espn en Marca en dan zie je dat een barca speler eerst de bal raakt en dat is met de arm en niet zijn schouder, Zapata staat dichtbij die speler van Barca die de bal raakt en de bal versnelt als het ware en komt tegen de arm aan of hoofd, denk het eerste.

Maar wil daarmee zeggen, dat toch echt eerst een barca speler hands maakt, en hij staat toch echt op grote afstand en draait zich om en kijkt helemaal niet waar de bal is die zijn arm raakt!!!!!!! Kijken

21 februari 2013 om 22:21

Ja maar hij houdt zijn armen langs zijn lichaam, dan is het (waarschijnlijk, ik ken niet alle regels) geen hands. Het vreemde was juist dat Zapata, zonder eigenlijk daarvoor reden te hebben, zijn armen omhoog deed. Misschien gewoon een reflex

Huillie huillie pedro ze hebben de scheids een keer niet mee

Het was dan niet een goede wedstrijd die de scheidrechter scoort, maar daar moet je het als speler niet op steken. Barca speelde gewoon beroerd. Het zat dan wel niet echt mee met de scheidsrechter, maar die kan er ook niet aan doen dat Barca zo belabberd speelde.

Hahahaha Barcelona fans die klagen, als het bij Barca niet loopt, dan krijgt Messi opeens een penalty, dus als het een keer tegen zit, niet zeuren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren