Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Roura: ‘Als er één club is die krediet en respect verdient, is het Barça’

Laatste update:

Barcelona incasseerde woensdagavond een dreun in de Champions League. In aanloop naar de wedstrijd tegen AC Milan werd de Spaanse ploeg tot favoriet gebombardeerd, maar i Rossoneri hadden daar maling aan en wonnen thuis met 2-0. Barcelona moet in de return flink aan de bak om uitschakeling te voorkomen en de tegenstanders van de club hopen dat Barça nu ook in de competitie punten zal laten liggen. Jordi Roura denkt er anders over, zegt hij vrijdag.

/

Over de returnwedstrijd tegen AC Milan wilde de waarnemer van Tito Vilanova het niet hebben, dat vond hij nog te vroeg. Wel keek hij vooruit op de competitiewedstrijd van zaterdagavond tegen Sevilla, in Camp Nou. “Daar focussen we ons namelijk op. We willen kansen creëren tegen dat elftal en ik weet zeker dat we competitief voor de dag zullen komen. Het spel zal wel beter moeten dan woensdag.”

“Zaterdag is geen uitzondering op andere wedstrijden; we zullen zoals altijd het maximale doen om te winnen”, voorspelt Roura. “Laten we hopen dat we in vorm zijn. Ieder medium ziet het weer anders, maar als er één club is die krediet en respect verdient, is het Barcelona.” Roura werd ook gevraagd naar de afwezigheid van hoofdcoach Vilanova, voor wiens rentree nog geen datum is gepland. “Zijn absentie is altijd merkbaar en voelbaar, ik probeer het slechts te minimaliseren.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het voetbal was leuk en mooi in het begin rond 2008 maar nu begint het echt slaapverwekkend te worden. Niet normaal, het is alleen maar de bal aan Messi geven..

22 februari 2013 om 18:41

het is wel saai om naar te kijken, maar tegenwoordig speel barcelona balbezit om het balbezit zonder een doel om gevaar te stichten voorin.
je ziet alle spelers naar de middelcirkel gaan om daar zonder een tegenstander in de buurt doeloos rond te gaan tikken.

22 februari 2013 om 18:52

Het is moeilijk om gevaarlijk te zijn als de tegenstander met elf man verdedigt...

22 februari 2013 om 18:56

Barcelona moet daar toch goed mee kunnen omgaan die voetballen toch altijd tegen verdedigende tegenstanders dat is niks nieuws dus dat mag geen ecuus meer zijn. Barcelona is vleugel lam, zo krijg je dat speler naar de middelcirkel gaan daar zowat nutteloos gaan tikken, terwijl je beter met vleugels speler voorin voor gevaar kan stichten.heeft er ook mee te maken wanneer Messi serieus tegenstand krijgt en hard word aangepakt hij dan in zijn schulp kruipt, zodat je Barca lam speelt.

22 februari 2013 om 23:28

je praat echt onzin. je zegt zelf dat ze constant net buiten de 16 de bal rond tikken.
maar dat ze beter de vleugels moeten gebruiken. dat is me toch wel een potje onzin.
ten eerste als je zo dicht bij de 16 zit is het nit mogelijk om een lang bal te geven en het dan via de vleugels uit te spelen.
ten tweede is het lasting om via de vleugels te spelen en een voorzet te geven als je teamgenoten haast geen kopduels winnen.
en kort of laag spelen heft dan ook geen nut want ze zitten met z'n allen in de 16.

verder is het ook onzin als je zegt ; dat als messi goed word verdedigd dat hij dan in z'n schulp kruipt want hij heft zich tegen elke tegenstander bewezen.
en dan praat je ook nog over barca lam spelen als messi z'n dag niet heeft pff.
we hebben op elke positie toppers die barca nooit zou ruilen voor andere spelers.

je hebt geen enkel idee hoe barca probeert te spelen dus praat aub niet alsof je het weet.

het is gewoon lasting voor barca om tegen een fysiek sterk verdedigend team te spelen omdat ze gewoon de kracht en lengte missen.
en ze willen ook niet kick en rush voetbal spelen maar ze willen de tegenstander puur op techiek en positie spel de tegenstander kapot te spelen.
maar dan moet je tegenstander wel willen voetballen.
als je met z'n allen in de 16 hangt is het moeilijk om der langs te komen voor elk team.
en vooral voor barca want die spelen een ander soort voetbal.

het maakt mij iet uit of barca wint of verliest ik wil gewoon een mooi potje voetbal zien. en alle glory hunters en resultaat voetbal liefhebbers hier zien liever een slaapverwekkende wedstrijd zodat barca verliest.
prima maar doe dat niet @ de champions league want dat hoort gewoon niet.
die spelers krijgen zoveel geld! laat ze ons maar vermaken!

23 februari 2013 om 01:32

- "ten eerste als je zo dicht bij de 16 zit is het nit mogelijk om een lang bal te geven en het dan via de vleugels uit te spelen."

Dat gaat uiteraard om de lange bal bij het winnen van de bal op de eigen helft... En dat komt vaker voor als je geen 10 minuten voor de kooi van de tegenstander kampeert.

- de kritiek op Messi slaat helemaal nergens op, daar heb je absoluut gelijk in. Spelers als Messi en Ronaldo zijn praktisch zo perfect is hun rol dat bijna elke kritiek de grond in kan geboord worden

- Het is voor élke ploeg lastig om te spelen tegen een ploeg die met z'n allen bij de eigen zestien staat. Het moet dan een doel zijn om af en toe te zorgen dat je aan het doel van de tegenstander komt zonder ze tijd te geven om terug te keren. Want Milan wilde wel voetballen, maar met sporadische counters. Je kan immers geen afvalronde-confrontatie winnen als je enkel verdedigt. De terugwedstrijd is echter anders, want Milan heeft al de voorsprong en nu kan het wel zijn dat ze enkel verdedigen en bij veroveren van de bal proberen zoveel tijd als mogelijk van de klok te halen.

En zoals ik al vaak heb gezegd. Barcelona tikt de bal rond de zestien van de tegenstander veel rond, waardoor de aanvallers, middenvelders én backs rond de zestien van de tegenstander staan, je moet dan ook compleet idioot, lui en naïef zijn om daar niet met je eigen ploeg te staan.

- gloryhunters die hopen dat Barcelona verliest.. en ze krijgen zoveel geld om te winnen voor hun ploeg, niet om de thuiskijker te vermaken..

En als laatste.. Barcelona heeft een prachtige ploeg en het voetbal dat ze spelen in uitermate geschikt voor hen. Zoals ik altijd zeg: het heeft ontzettend veel voordelen, maar ook enkele nadelen. Zoals het feit dat je de tegenstander op een hoopje duwt rond de eigen zestien en er dus weinig ruimte is. Maar een Barcelona in goede doen kan daar wel mee omspringen.

22 februari 2013 om 18:42

@brunoclasie,

ben het deels met je eens. onder guardiola werd er echt elke wedstrijd magistralisch voetbal gespeeld, maar tegenwoordig is dat toch minder geworden. het is nu vaker een mooie dieptepass op een speler geven, wat misschien wat saaier is dan verleden jaren. maar ze spelen nog steeds het beste voetbal van de wereld

22 februari 2013 om 18:44

Jou reactie verdient niet eens een weder-reactie, maar goed ik ben op weg naar mijn 200 punten dus het kan geen kwaad

Wat je zegt is natuurlijk kinkklare onzin. Want hoe kan je in een wedstrijd 30 minuten lang rondtikken als je alleen de bal aan Messi geeft? Volgens jou theorie zal Messi hem zeker steeds terug geven, Hiermee doe je de rest van het team tekort.

Natuurlijk is Messi de speler van het team die het meest kan creeëren, maar waar hij voorheen vaak eindstation was, is hij nu ook vaak spelverdeler. Hierdoor mis je de diepgang die Messi normaal zelf creeërde. Komt ook omdat Roura meestal alleen met Pedro speelt en dan Fabregas. Dan mis je dus de diepgang van Villa en Alexis Sanchez.

Kan me best voorstellen dat je het saai vind, maar dat ze alleen maar de bal aan Messi geven laat zien dat je nooit een wedstrijd van ze kijkt.

22 februari 2013 om 18:47

Als je nou 15 kansen creerde tegen Milan maar ze hebben maar 1 kans gecreeerd dat is echt een schande als je ''het beste team ooit'' bent.

22 februari 2013 om 18:49

Nou nou alsof de beste nooit een mindere dag kunnen hebben.... Barcelona speelde heel slecht... 1 van de slechtste wedstrijden van de afgelopen jaren... Ongeinspireerd, futloos, zonder passie, emotie, inzet, veel te laag tempo.

Milan speelde daarentegen hun beste wedstrijd van het seizoen, waren op en top gemotiveerd en speelden gewoon goed. Ze verdedigden goed en sloegen goed toe...

Resultaat is dat Milan gewoon wint van FCB zonder dat Barca ook maar 1 kans gecreeërd heeft.

22 februari 2013 om 18:53

tis 1 wedstrijd van de 37, mogen ze 1x slecht spelen?

22 februari 2013 om 18:56

Barcelona heeft het voetbal naar een ander niveau getild. De dingen die we deze jaren te zien kregen waren van ongekend hoog niveau en voor velen vrijwel nooit vertoond.

Zelf hebben ze de lat zoo hoog gelegd, dat men bij wijs van spreke een 2-0 van FCB al saai vind...

Nou ik heb Sport1 en geloof mij maar, elk weekend genoeg saaiere wedstrijden dan die van FCB en dan praat ik gewoon objectief.

Je kan het saaai vinden... Maar mensen zijn nu al geneigd om e zeggen dat Barca slecht speelt als ze er geen 2 of 3 inleggen

22 februari 2013 om 19:07

@ Brunoclasie

Ben je weer uit je hol gekropen nu Barcelona een keer verloren heeft. Al die andere keren dat Barca tegenstanders van de mat speelde en ze met duidelijke cijfers richting de kleedkamer stuurde, die tellen nu zeker niet meer?

Volgens mij zitten de Barcelona frustraties zo diep dat je bij het geringste al staat te springen om hun prestaties van de afgelopen jaren te bagatelliseren.

Wel een beetje reëel blijven aub.

22 februari 2013 om 20:03

Waan van de dag idd. Spelen een slechte wedstrijd en meteen kan heel Barca er niets van en is Messi de grootste prutser die er rondloopt.

Het wordt voor Barca gewoon steeds moeilijker de CL te winnen. Iedereen graaft zich maximaal in en loert op een counter.

Kun je Barca slaapverwekkend noemen maar ligt dat niet aan de tegenstander?
Die willen niet voetballen. Milan maakt er geen wedstrijd van. Thuis spelend zelfs. Dat zegt genoeg. En ja, ook Barca kan verliezen. Het balletje is nog steeds rond.

Ze hebben nu een aantal jaar het Europees voetbal gedomineerd en domineren nog steeds. Heel Europa weet dat en tegenstanders gaan logischerwijs heel verdedigend spelen anders wat je van de mat gepoetst.

Maar Barca hier dan de schuld van geven is de omgekeerde wereld. Het is juist prachtig hoe zij het spelletje spelen. Ik ben iig blij dat ik dit heb mee mogen maken.

22 februari 2013 om 23:56

Iets meer respect zou op zijn plaats zijn henkie!

23 februari 2013 om 00:55

Jij en al die andere mensbe begrijpen iets niet. Barca speelt puur op balbezit en is daar goed in. Ze vinden het niet erg om 15 minuten te tikken zonder een schot op doel. Vind je het dan heel gek dat andere teams zich dan gaan ingraven? Wat moet je anders doen als je de bal niet hebt en als de andere team er niet voor terugdeinst om de bal tot aan de keeper terug te spelen als je druk gaat opvoeren? Daarom graven ze zich in. Enige team die dat niet meer doet is real maar dat is omdat die het het langst kunnen volhouden om druk te zetten en allemaal erg goede spelers heeft lopen. Enige wedstrijden die ik leuk vind om te zien van Barca zijn die tegen real omdat dan het tempo echt erg hoog licht en het spel snel op en neer gaat.
En het klopt wel als je Messi goed genoeg verdedigt en hem uit zijn spel haalt dan kan Barca bijna nooit meer winnen.

22 februari 2013 om 22:38

Dus je hebt niet genoten in 2009? Ook niet in 2010, 2011 en vorig jaar tegen Real en Chelsea? Ga toch uitzoeken wat voetbal is, man! Voetbal is de bal rondspelen. Dat ze eens een draak van een wedstrijd spelen is ze vergeven, ze proberen goed voetbal te brengen. Wat is dat toch met jullie op Vz, niks anders als elkaar na-praten en neerbuigend doen op Barca. Ik moet er echt om te lachen.

Mee eens. Bacelona wilt altijd het publiek vermaken met mooi aanvallend voetbal. Natuurlijk zijn er spelers geweest die hier en daar wat zeiden, maar daar kan je de club niks op aanrekenen.

22 februari 2013 om 18:48

Publiek vermaken ? Welk publiek, die toeristen in Camp nou ? Want geloof me anno 2013 vinden maar weinig het Barca voetbal mooi hoor..ze zien liever het voetbal van Bayern,madrid, Manunited..

22 februari 2013 om 19:19

Welk voetbal speelt Madrid? Volgens mij zit er in al die jaren Mourinho nog steeds geen duidelijke lijn in het spel, maar dat terzijde.

Brunoclasie wat probeer je nou precies te zeggen? Je doet zo hard je best maar het is mij niet geheel duidelijk welk punt jij probeert te maken.

22 februari 2013 om 19:21

@ Brunoclasie

En hoe weet jij dat? Hahah je loopt maar onzin te verkondigen joh. Ik hoor niemand praten over hoe mooi United en Madrid spelen hoor. Bayern dan weer wel maar dat is net als Barca in 2008: niemand verwacht dit. Als ze zo blijven spelen zullen clubs op een gegeven moment ook met 11 man de bus parkeren, dan wil k nog weleens zien hoe Bayern daarmee omgaat. De prijzen spreken voor zich, ga je haat ergens anders uiten en huilen ofzo. Oja laat dat gezever over Uefalona etc. achterwege zulke teksten nemen we allang niet meer serieus. Je moet niet alleen reageren wanneer Barca pakkies krijgt, maar ook wanneer ze topclubs deklasseren tot supporter en ze pakslaag geeft. Maar dan ben jij de laatste die we zullen zien reageren hier. Scheer jezelf weg man haha

Ik heb er een hard hoofd in, maar wat hoop ik dat Barca in Camp Nou de sterren van de hemel speelt zoals ze dat kunnen en Milan helemaal kapot spelen. Natuurlijk hoop ik dit voor mezelf als supporter van Fcb, maar dan zijn we hopelijk ook af van figuren zoals jij hier. Of ja, je zal je dan wel maanden koest houden tot een volgende nederlaag hé? Low life..

22 februari 2013 om 19:29

Brunoclasie

Nee geen toeristen in Camp Nou maar het zijn allemaal die afrikanen die illigaal de zee oversteken om Barcelona te volgen.

Ieder week 80.000 toeristen in Barcelona stadion. ik snap niet dat men van crisis spreekt.
helemaal als je constant 80.000 toeristen in je provencie hebt. En doe nog eens de toeristen van ander steden er bij

als wij jou moeten geloven dan is Spanje binnen kort de rijkste land terwereld

ga ergens anders je onzin uitkramen als je weinig te zeggen hebt boy.

23 februari 2013 om 03:33

Het handjevol mensen in het Bernabeu dat van mening is dat Real Madrid dit seizoen mooi voetbal speelt, wordt onder zachte dwang afgevoerd door mannen in maagdelijk witte jassen.
Ik begrijp het pynt dat je probeert te maken, maar hier sla je de plank echt finaal mis.

23 februari 2013 om 15:17

Maak jezelf toch niet belachelijk man... Toeristen in Camp Nou? Ik weet zeker dat daar meer sfeer is dan in dat Bernabeu.. Denk jij daarnaast echt dat weinig mensen het voetbal van Barcelona mooi vinden? Zit jij in een hol en heb je nog nooit naar een voetbalprogramma ofzo gekeken? Men bewondert Barca meer dan elke club die je zojuist hebt opgesomd. Vooral het noemen van Madrid is compleet onzin.

Wat een rare opmerking. Zie eerlijk gezegd niet in wat dit met het interview te maken heeft,

barcelona verdient zeker respect voor alles wat daar gebeurd binnen de club. geweldig beleid en al een paar jaar de beste club van de wereld met geweldig voetbal

Iedere club verdiend respect en niet alleen FC Barcelona, ook al ben ik zelf FC Barcelona fan.

Iedere club heeft z'n eigen beleid, spelopvatting, trainers, spelers en bestuursleden en elke club doet het op hun eigen manier en de manier waarop iedere club het doet, is gewoon prachtig en daarvoor verdiend iedere club respect.

barca verdiend respect. Maar de laatste wedstryd viel erg tegem, zo zie je maar dat barca het te makkelyk heeft in de competitie.

22 februari 2013 om 18:51

of ze zijn te goed en deze ene wedstrijd een off day.

Barcelona verdient zeker respect, ze hebbe de wereld volgens velen het beste voetbal ooit geschonken. Daarbij hebben ze jaren lang de wereld gedomineerd, alles wat er te winnen valt gewonnen en ook nog eens met prachtig dominant tiki taka voetbal. Momenteel wordt er wat minder actie richting de goal ondernemen bij het rondgetik, maar respect is zeker op zijn plaats. Alhoewel succes altijd haters en misgunners met zich meebrengt, zo ook bij Fcb.

Beetje raar dat je dat zo van je eigen club zegt. Los daarvan heeft hij natuurlijk wel gelijk. Ookal kan het veldspel mij persoonlijk niet zo bekoren, je kan alleen maar respect hebben voor de gewonnen prijzen, het vasthouden aan een eigen filosofie en de goede implementatie van jeugdspelers.

Waarom zeg je ''tegen dat elftal'' over sevilla? Zo denigrerend. kan ik ook doen.

Zonde dat de wereld in het tijdperk leeft waar alleen kleine kindertjes van nu, barcelona volgen. Elk persoon tot 16 jaar gaat deze man nog geloven dat het zo is. Wat een verveldende arrogante kwal is deze trainer.

Blijkbaar is deze trainer zo vol van zich zelf dat die met gemak de competitie, beker en cl wint(competitie is wel een zekerheid). Deze trainer bezit totaal geen professionaliteit.

22 februari 2013 om 19:32

neymarjr11

en die mourinho slaafje al helemaal niet.
Maar alleen door jullie witte bril zien sommige dingen niet.
Als je hem arrogant vindt, wat zou je dan van Mourinho en zijn schoolhondje vinden???/

Hypocriet ten toppe, daar in Madrid

Barcelona zal denk ik heel makkelijk winnen van Sevilla dat thuis weliswaar met moeite 3-2 verloor maar wij hadden van hun verloren in Sevilla en thuis walste we eroverheen dus Barcelona zal wel winnen maar misschien ligt die verliespartij tegen Milan nog diep in de groep maar normaal wint Barcelona wel. Barcelona zal thuis beter moeten spelen dan wat ze woensdag deden tegen Milan dat terecht won betere kansen Barcelona beter veldspel maar Milan was dreigender. In Camp Nou kan Milan ook gewoon scoren uit een counter want Barcelona zal weliswaar van minuut één proberen te domineren maar Milan kan zo daar de genadeslag geven maar ik verwacht een mooie wedstrijd. Tuurlijk Barcelona komt door haar prachtige spel in de geschiedenisboeken door haar prestaties van de laatste jaren en nu wat vast nog een tijdje doorgaat maar het blijft voetbal en het is wel kwetsbaar. Het is terecht dat Barcelona word gezien als misschien wel het beste elftal dat er was en daar krijg je uiteraard respect voor.

De kritiek slaat echt kant nog wal. Mensen hebben dus echt letterlijk een halve seizoen moeten wachten opdat Barca eens een slechte wedstrijd zou spelen en Barca speelt plots saai, Messi laat niets zien in de topwedstrijden ( meest hilarische van allemaal )... We hebben echt enorm slecht gespeeld tegen Milan, maar is dat een reden om de prestaties van heel het seizoen af te schilderen als slecht, saai,...maar goed, de haters moet je ook maar hun moment geven zeker? Ik hoop dat Barca echt gehakt maakt van Milan binnen drie weken ( wat ik wel eens zie gebeuren) en dat Barca al die haters terug hun grot in sturen voor een seizoen totdat we weer eens slechts spelen en ze weer tevoorschijn mogen komen.

Overigens hebben we tito echt terug nodig, want onder roura vlot het niet echt bepaald, Messi speelt slecht en dat komt toevallig sinds Roura zijn eerste stempel wilde drukken als A-coach door...jawel Messi te wisselen.

22 februari 2013 om 18:50

raar he, 1 slechte wedstrijd en ze worden bijna bestempeld als het slechtste elftal ooit....

22 februari 2013 om 18:53

Niet meer normaal dit. Wat verwachten mensen, dat ze daadwerkelijk elke wedstrijd goed spelen en winnen? Ik zie hier leden de laatste dag zo actief, en zo provocerend, terwijl je ze heel het seizoen niet hebt gehoord. Nu komen ze uit die grot om hun gal uit te spuwen over Barca en Messi. Volstrekt belachelijk.

22 februari 2013 om 18:54

Amen to that... Een haf seizoen gewacht op 1 slechte wedstrijd en half voetbalzone komt uit hun grot... En opeens zou FCB saai zijn om te kijken. Dat zeg ik, succes brengt misgunners met zich mee. Haten om te haten gewoon omdat je niet met de kudde schapen wilt meelopen maar "er tegen in" wilt gaan

22 februari 2013 om 18:58

Kritiek geven is geen gal spuwen want je ziet het allemaal wat verkeerd.
Mensen verwachten heel veel van Messi als dat er niet uit komt.kan er kritiek komen op Messi . Hij is niet heilig.

22 februari 2013 om 18:59

ik zit alles met verbazing te lezen.

22 februari 2013 om 19:01

messi is een mens en zeker niet heilig en ze hadden gewoon een slechte dag, kan toch?

kritiek geven is met onderbouwing zeggen wat er mis ging, maar niet gelijk zeggen dat het het slechtste en saaiste ooit is.

22 februari 2013 om 19:05

Ja Messi speelde toch slecht tegen Milan, Messi speelt vaak slecht tegen de Italianen dat mag ook gezegd worden van een speler die word gezien aks de beste speler van de wereld moet hij het tegen de Italianen ook laten zien.

22 februari 2013 om 19:12

Hij heeft ook vaak genoeg goed gespeeld tegen Italiaanse teams, alleen de scoreboordjournalisten zoals jij negeren dat.

22 februari 2013 om 18:52

Nou niet zo positief Milan geef dit never nog weg, maar mensen mogen kritiek hebben als Messi en Co slecht spelen, dat heeft niks met haten te maken. Je word snel als hater gezien wanneer je kritiek hebt Barcelona hebt.

22 februari 2013 om 19:00

Tuurlijk mag je kritiek hebben, maar dan over de wedstrijd tegen Milan, want die was slecht, enorm slecht. Maar om die wedstrijd als maatstaf te nemen voor de prestaties van Barca en Messi? Messi die in de CL niets laat zien maar wel 4 keer op rij topscorer is. Op Engelse bodem en Italiaanse bodem zou hij niets klaar spelen, Tegen Milan was hij en Iniesta vorig seizoen geweldig. Tegen inter was hij in de halve finale inderdaad 2x slecht. Maar in de groepsfase speelde hij ook 2x tegen Inter. Beiden keren speelde Messi fantastisch. Om dan nog maar te zwijgen over Arsenal, United en Chelsea vorig seizoen waar hij ook fantastisch speelde maar niet scherp was voor doel. Als mensen zeiden dat Barca of Messi tegen Milan echt slecht hebben gespeeld, had ik ze gelijk gegeven, maar om daar misbruik van te maken en die lijn over het algemeen door te trekken, volstrekt belachelijk.

Ik heb er wel geloof in. Als Barca echt moet dan wil je liever niet tegen hun spelen. Herinner je de wedstrijd tegen Chelsea maar. Daar hadden we na de 1-0 verloren wedstrijd thuis ook zomaar kunnen winnen en hoe. Barca creëerde belachelijk veel kansen. Dat scenario schat ik niet ondenkbaar. Ik ben er heilig van overtuigd dat Barca nog doorgaat hoe moeilijk het ook lijkt. Barca gaat echt niet 2 van zulke slechte wedstrijden spelen.

23 februari 2013 om 01:07

Jij hebt echt een barcabril op, vorig seizoen tegen chelsea en milan speelde hij niet best

22 februari 2013 om 18:54

Het is geen toeval dat Messi nooit een veldgoal heeft gemaakt tegen Italiaanse teams..ook nooit in Engeland behalve Wembley want dat is neutraal.

22 februari 2013 om 19:01

Ja echt belachelijk is het, ze verliezen een keer en het is gelijk een hele lading kritiek die ze krijgen want ja Barcelona mag niet een keer slecht spelen want dan is het opeens een slechte ploeg en zijn ze saai en is Ronaldo opeens nummer 1 enzovoort en dan zeggen dat de leden hier op Vz pro barca zijn, denk dat het inmiddels erg anti is geworden zelfs. Het feit dat Barcelona zoveel haters heeft zegt ook weer wat over hoe goed ze wel niet zijn dat er zoveel mensen een afkeer tegen hebben. Ook ik hoop dat ze gehakt maken van Milan over paar weken, zal vol spanning naar die wedstrijd kijken maar heb er vertrouwen in en met een Barcelona vol motivatie zal het goed moeten komen. Ik geloof erin.

22 februari 2013 om 19:22

Nou ja, het spel van Barcelona is gewoon saai. Dat is een feit. Dat is het altijd al geweest. Alleen maar tikken, wie wil dat nu zien? Af en toe een keer een fraaie goal, maar daartussen heb je alleen maar hetzelfde: tikken, tikken en nog eens tikken.

22 februari 2013 om 19:08

Als de groten verliezen, zijn de middelmatigen blij, zo werkt het nu eenmaal. Het was barslecht, maar er rest ons nog een laatste kans en die kan gegrepen worden. Uiteindelijk kan dit zelfs positief uitpakken, want als we nu doorgaan krijgen we een enorme boost. Maar het zal zeer moeilijk worden.

gek, ze scoren gemiddeld 3x per wedstrijd, spelen iedere ronde tegen een muur van verdedigers, meest scorende ploeg van europa, wonnen 20 van de 21 wedstrijden achter elkaar.

en het gaat 1x mis door een off-day....

en gelijk is het saai (milan maakte ruimtes klein, dus hoe moet je dan spelen), is het een slechte ploeg, messi kan er niets meer van enz enz.

tis net en kok die in een restaurant 30 heerlijke maaltijden krijgt en zodra hij 1x niet goed kookt is het een hele slechte kok. te makkelijk vindt ik. maar ieder zijn mening.

Barcelona heeft een erg gevaarlijke tactiek waar bijna altijd goals uit vallen. Maar wanneer dat niet werkt blijven ze er alsnog mee doorgaan en ik vind het een beetje dom dat je na al die jaren nog steeds geen plan B hebt. Ga toch een keer van ver schieten of ga toch een keer via de zijkant als het niet door het midden lukt. Hadden die spelers tegen Milan niet door dat het door het midden toch niks zou worden? Of tegen Chelsea vorig jaar?

Ben zeker geen fan van Barca maar ik kan niet te ontkennen dat ze de voorbije jaren hebben gedomineerd. Persoonlijk vond ik het Barca van Rijkaard veel leuker en entertainender om naar te zien. Die confrontaties toen tegen Chelsea waren echt wel leuk. Het Barca van Guardiola was natuurlijk ook uitstekend en dit Barca doet het ook goed. Ze hebben jarenlang gewerkt aan een goede jeugdwerking en de vruchten ervan zijn nu te zien. Vilanova en nu Roura nemen het rustig over en ze blijven gewoon hun spelletje spelen.

22 februari 2013 om 18:55

Je kan beter zeggen het Barca van Ronaldinho ipv Rijkaard..

22 februari 2013 om 19:01

Ja inderdaad, want Eto'o is zeker geen topschutter daar geworden, of nee wacht... Rijkaard heeft Barca terug op de rails gebracht toen, want het ging niet zo super toen hij daar aankwam.

22 februari 2013 om 19:02

en rijkaard zei zelf vorige keer dat het barca van nu heel verschillend is van het barca wat hij trainde en dat het nu beter en verfijnder is.

22 februari 2013 om 19:54

Beter hoeft niet mooier te betekenen. De gemiddelde voetballiefhebber ziet liever spektakel, bij Barca zie je routine (in de zin van rondtikken). Balbezit is prima, als het dan nut heeft.

Misschien kan Barca niet zo gierig doen om de bal en hem meer gunnen aan de tegenstander, zodat ze dan meer ruimte krijgen. Zo kunnen ze nog ruimte creëren, want zet een goed verdedigende ploeg tegen Barca en ze hebben het gewoon moeilijk.

Ik zal wel weer uitgemaakt worden voor hater, maar dat kan mij natuurlijk niks schelen.

23 februari 2013 om 00:42

Want Deco, Eto'o en Messi waaren in die tijd matige voetballers omhoog geholpen door Ronaldinho.

1x slecht, gelijk slechtste team ooit.

hoor je niet over andere clubs, raar toch?

22 februari 2013 om 19:54

Ik zie niemand hen het slechtste team ooit noemen? Alleen het saaiste.

22 februari 2013 om 20:25

het ene jaar is iedereen lyrisch over het positiespel (wat geen andere ploeg zo kan), ze scoren meer dan 3x per wedstrijd (dus spelen niet alleen rond).

ik kan me voorstellen dat het rondspelen soms iets te lang duurt, maar als je zo lang zo goed speelt, en zo veel scoord met vaak aanvalsopzetten die alleen real kan nadoen op zijn eigen manier, dan is dat toch niet saai?

23 februari 2013 om 00:43

Madrista's zouden eerst eens naar hunzelf moeten kijken. Al jaren is het mooie voetbal waar Real Madrid om bekent stond weg. Nu is het gewoon hopen op een sterke actie van Ronaldo of Ozil en daar blijft het dan ook bij.

Dat Barcelona op balbezit speelt is iets wat mensen wel goed moeten begrijpen. Dit heeft vrijwel altijd te maken doordat de tegenstander bewust hen laat voetballen zoals dat bij Arsenal ook gebeurd vaak. Rondtikken tot aan de 20 meter vind de tegenstander niet meteen kwalijk, daar hebben zij zichzelf alleen maar mee want hun ruimte"s worden kleiner van barca waardoor er echt een geniale steekbal verwacht mag worden want in de lucht kunnen ze ook niks brengen.
Wanneer een tegenstander meer vooruit zou spelen dan geef je Barca de meeste kans een goal te maken want dan gaan ze wel dusdanig combineren dat er veel ruimte"s komen en dan zijn ze supersnel en dat is het tikkie takkie wat Barca typeert.
Dus ja, de tegenstanders zijn gewoon te bang om te vrijuit te spelen kun je hieruit concluderen wat logisch is, en dan kun je gewoon tegen een zeperd aanlopen en dan kun je makkelijk binnen 2 wedstrijden worden uitgeschakeld in een toernooi. Maar neemt niet weg dat Barca gewoon een super goed team heeft en leuk kan spelen.
Geen 1 ploeg zal echt vaak de Cl achter elkaar winnen, dat mogen mensen ook niet zomaar van barca verwachten, 2 keer achter elkaar winnen is al vrij uniek vind ik

Ik blijf het echt raar vinden dat Barcelona keer op keer met Xavi, Iniesta en Cesc beginnen.

Ik snap wel dat Villa en Alexies niet in vorm zijn maar door Iniesta op links te zitten missen wij diep gang en ruimte. Iets van Guardiola amper deed/
Als je kijkt dan zie je vaak Iniesta en Cesc elkaar in de weglopen, omdat Iniesta automatisch terug zaky naar zijn normale plek en de linker kant altijd vrij blijft waardoor de tegenstander ook naar het midden schuift en Messi het moeilijker maakt.

Wanneer je bv Villa op links hebt en het veld breed houdt krijgt de rechterback van de tegenstander geen kans om mee te verdediger en dan crieer je ruimte in de aanval.

Ik hoop dat wij morgen met Villa of Alexies starten of Tello maakt niks uit als maar iemand daar staat,
Maakt niets uit hoe slecht ze zijn. Dan heeft Messi tenminste een man minder om uit te schakelen.

barca moet morgen echt laten zien wat zij in huis hebben. Sevilla is ook een tegenstander die een bus parkeert en ik verwacht ook niets anders.

Visca Barca

22 februari 2013 om 19:17

Helemaal mee eens. Vooral het middenveld heeft baat bij diepgaande spelers. Tegen Milan was alleen Pedro de man die diep ging, Messi speelde voor onbekende redenen op het middenveld.

22 februari 2013 om 19:36

Messi kon ook niet anders op het midden spelen.
Hij heeft niemand die hij moest aanspelen op de flanken.

Zelfs Messi krijg geen ruimte om te dribbelen, omdat er te veel verdedigers stonden maar wanneer je iemand op links en rechts hebt. Heb je dan tenminste ruimte dan kan je een makelijke pas geven.

Cesc en iniesta samen op stellen werkt alleen als twee ploegen aanvallend zijn.
maar met Villa en pedro zei ik veel dreiging dan met Cesc.

Ik hoop morgen dat zij de wedstrijd van Milan doen vergeten.

23 februari 2013 om 00:44

Messi speelt altijd vanaf het middenveld. Kijk je soms nooit Barca?

23 februari 2013 om 16:17

Nee, Messi speelt niet altijd op het middenveld. Hij zakt wel eens terug naar het middenveld, maar dat betekent niet dat hij de hele wedstrijd daar is.
Houd je commentaar voor je als je niet een wedstrijd kan analyseren, wijsneusje.

22 februari 2013 om 19:21

Sinds roura de leiding overneemt heb ik gevoelens dat het niet lukt.
Ben het met je eens, willen ze een mixed van counter en balbezit moet je zo spelen.
Beste spel was van pep!
Ik wil minsten tello/villa in elke wedstrijd. Tello die buiten de 16 shot net als villa. Iets wat barca nodig heeft op balbezit, zagen we bij milan.

valdes
alves
puyol
pique
adriano
xavi
sergio
iniesta
pedro
messi
villa
22 februari 2013 om 19:39

opstelling is goed

alleen ik zou Alba beter er in ipv Aderiano.

vorige keer met cranada zag je hem dat ie niet over goed voorzets beschikt en met snelheid van alba creer je veel gevaar.

Voor de rest een prima opstelling. Pep tijd was het de beste gewoon.

Nu loopt het niet echt.

22 februari 2013 om 20:13

Ik vind Adriano echt beter en laat het ook zien in de top matchen, de goal tegen ath madrid was echt om van te genieten. Alba vind ik ook goed maar Adriano is een shotter buiten de 16.
Pep maakte meer gebruik van de jeugd, ik denk dat roura het zeker niet veel gaat doen. Tito blijf een twijfel over de jeugd. Tello op de plaatst van pedro is goed denk ik.

We hebben tenminste nog 1 man nodig die buiten de 16 kan trappen, dan word barca echt bangelijk. Barca zou beter in dat soort voetballers investeren, nu is neymar ook een twijfel. Als die komt moet die leren om tegen kleine ruimtes goed te kunnen voetbalen zo niet, zonde van het geld.
Hopelijk toekomst:

courtois
Montoya
Mascherano
pique
Alba
Thiago
sergio
iniesta
Tello/Pedro
messi
Deulofeu

Het maximale doen om te winnen, dus ook spelers kaarten aannaaien als Sevilla uit.
Ik hoop dat karma barca pakt want de manier hoe ze uit van Sevilla hadden gewonnen is gewoon belachelijk en ruikt vreselijk match fixing.

22 februari 2013 om 19:34

Want kaarten vragen is match fixing?

Wat Barcelona bij de scheids doet is gewoon kinderachtig en totaal onnodig. Ze hebben dat niet nodig. Telkens bij de scheids zeuren, pff. Laat die man toch lekker met rust en laat hem zijn werk doen en jij de jouwe. Eigenlijk moet er een keer een trainer met een personality komen en ze dat afleren.

22 februari 2013 om 19:44

Jerrdrista

helemaal mee eens, op die manier moet Barcelona spelen. Puur hetzelfde manier zo als Real Madrid de laatste clasico probeerde te winnen door je tegenstander de kaarten aannaaien zo als Ronaldo deed tegen Pique en ook een mislukte duik tegen Thiago.
Gelukkig trapte de scheidsrechter niet in omdat hij in de rust heeft gezien wat hij bij Pique deed.

dan hebben we het niet over schijnheilig speltjes van Pepe en Ramos. die van afgelopen wedstrijd toen ramos naar zijn gezicht greep moet vers in je geheugen zijn. Toch

Wat me opvalt is dat barca het onder Roura veel slechter doet dan onder vilanova, ligt het misschien toch aan vilanova dat barca zo veel won? Aangezien Guardiola toentertijd ook zei dat vilanova alle tactische beslissingen nam

22 februari 2013 om 20:15

Precies, dit dacht ik al 2 weken al. Wanneer komt tito terug ?

23 februari 2013 om 09:19

Is nog niet bekend helaas, hopelijk zo snel mogelijk

23 februari 2013 om 09:30

Ik weet wel dat die in maart komt en hopelijk voor de 12de maart.

‘als er één club is die krediet en respect verdient, is het Barça’

Als er een club is die over de laatste jaren alleen maar krediet en respect heeft gekregen.. is het Barca.. maar hoe (voor sommigen) vermakelijk ze ook spelen en hoe goed ze (voor degene die het leuk vinden) wel niet rond tikken..

Komt er altijd een moment dat je kei hard op de bek gaat. En mag er soms ook wel kritiek zijn.. En het maakt niet uit Barca.. Bayern.. Man U.. elke topclub krijgt kritiek als ze een keer op hun bek gaan en niets klaar spelen.. (zoals Barca dat tegen Milan deed) Maakt niet uit hoe goed je daarvoor allemaal wel niet hebt gedraaid..

En al helemaal als je als topclub zijnde.. en vooral als een club die als "de beste van de wereld" wordt gezien.. In een wedstrijd.. (90 min) lang.. maar 2x op doel weet te schieten..

Met die kritiek.. moet je leven.. en je moet het accepteren..

22 februari 2013 om 19:58

Twee keer? Dat is volgens mij één keer teveel. Ik zag alleen schot van Iniesta van dertig meter afstand. Corrigeer me als ik het fout heb. Voor de rest was Barca nergens en laat dat nou net de wedstrijd zijn die superbelangrijk is. Ik kan er alleen maar van genieten dat ze keihard onderuit gingen, niet daarvan.

23 februari 2013 om 03:42

Ik weet het zelf ook niet meer ik denkt dat het 2 schotjes.. waren op doel.. Iniesta.. en Xavi dacht ik uit een vrije trap..

Verder vind ik het natuurlijk ook niet erg dat ze op hun bek gaan

Het klopt wel dat het nu steeds meer om balbezit gaat bij Barcelona en het Spaanse elftal. Zag laatst bij prozone nog de balbezit statistieken van het Spaanse elftal op het wk 2006 ek 2008 wk 2010 en ek 2012. Best interessant om de evolutie van het spelletje te zien. http://www.prozonesports.com/news-article-analysis... Hoe dan ook saai of niet. Het is wel succesvol geweest dus je kunt ze het niet kwalijk nemen. Ook is het vernieuwend en dat is altijd leuk dat er verschillende speelstijlen zijn. Als alle clubs zoals Chelsea zouden spelen dan werd je ook niet vrolijk.

Ik hoop dat zowel Vilanova als Roura eindelijk gaan inzien dat het belachelijk is om zogenaamd 'de 11 beste' op te stellen. Je moet niet kijken naar de namen, maar naar de beste 11, het collectief welteverstaan. Wat heb je aan je tactiek en formatie als je er de verkeerde spelers voor opstelt? Iniesta heeft een paar keer noodgedwongen als linksbuiten gespeeld onder Pep en het ging beter als verwacht, maar dit betekend nu niet dat Iniesta een linksbuiten is en puur omdat je Cesc wil opstellen, Iniesta daarvoor steeds als linksbuiten laat spelen. Iniesta is op het middeveld van nog meer toegevoegde waarde en spijtig voor Cesc, vult Iniesta die rol in als de beste ter wereld. De first touch en wendbaarheid van Cesc is veel minder, hij moet vanuit een controlerende rol spelen en dan denk ik alleen aan de posities van Xavi of Busquets.

De diepgang moet je ten alle tijden behouden en daarvoor dien je gewoon 2 aanvallers op de vleugels op te stellen en geen creatieve middevelder die van nature naar zijn oude vertrouwde positie gaat lopen. Helaas Cesc, ik ben van mening dat mijn idool Xavi wel wat meer gewisseld mag worden en daarvoor is Cesc de eerste die ervoor in aanmerking komt, maar als ik nu naar de beste 11 kijk valt Cesc buiten de boot evenals Alexís, Song, Adriano, Mascherano, Tello en Thiago. Zelf zou ik Deulofeu naar het 1e halen, want die is dit seizoen aan het exploderen qua veldspel en doelpunten maken. Deulofeu z'n potentie lijkt er eindelijk helemaal uit te komen, hij bewaard ook veel meer het overzicht. Het mooiste is dat hij dit seizoen ook vaak als trequartista heeft gespeeld en kan overal in de aanval uit de voeten. Denk dat zelfs Pedro moet gaan vrezen volgend jaar, want mocht Neymar komen zal hij sowieso spelen vanaf links. Deulofeu is een geduchte concurrent voor op rechts. Zou ik sowieso boven Alexís en Tello prefereren op dit moment.

Villa moet spelen, waarom? Hij scoort doelpunten alsof het niets is, heeft diepgang en heeft geweldige looplijnen bij balbezit tegenstander. Hij staat niet continue geplakt aan de zijlijn maar creert ook meer ruimte voor Alba en Iniesta. Villa heeft dit seizoen evenveel doelpunten gemaakt als Benzema, maar heeft hiervoor meer als de helft van de speeltijd minder minuten voor nodig gehad, dat zegt wel iets. Tegen Milan moet je hoe dan ook veel scoren en het lijkt mij dan het beste om zoveel mogelijk scorend vermogen op te stellen. MVP staat daarom bekend en hopelijk worden zij dan ook gewoon opgesteld in de return. Ik hoop dat het kwartje nu eindelijk gevallen is. Wel moet ik toegeven dat Cesc ook makkelijk doelpunten maakt, dus wil je hem écht opstellen zou dat ten koste van Xavi moeten gaan naar mijn mening.

Valdes
Alves
Pique
Puyol (C)
Alba
Xavi
Busquets
Iniesta
Pedro
Messi
Villa

Medio 2008 was het voetbal van barca inderdaad om respect voor te hebben maar tegenwoordig is het alleen tikken op het middenveld en hier en daar wat aanstellerij.

Als er een club tegenwoordig mag zijn waarvoor crediet en respect voor mag gegeven worden is dat bayern munchen wel.

Tegenwoordige Barcelona vind ik persoonlijk gezegd saai om naar te kijken. Spelen gewoon rond de middenlijn beetje rond te tikken. Ben er zelfs een keer van in slaap gevallen. Daarom kijk ik het maar niet meer. Overigens vind ik 1 richtingsverkeer wedstrijden over het algemeen saai, zoals vaak bij Bayern etc is.
Tenzij de 1 zo magistraal speelt uit onverwachtse hoek dan kan het nog wel is leuk zijn. Zoals Barca - Madrid die 5-0 bijv.

Het ultieme compliment is eigenlijk dat echt elke ploeg zich aanpast aan Barcelona. Ik heb hier van Milanista gelezen dat ze tegen Juventus of Inter wel voor het offensief kiezen maar tegen Barca wordt zonder schroom de bus geparkeerd.

Dat mag dus maar het anders dus offensieve Milan paste zich dus wel maximaal aan.

Nu na 4 jaar is het dus 1 keer voorgekomen dat Barcelona geen kansen wist af te dwingen tegen zo een defensief blok en onmiddellijk wordt Barca door sommigen als compleet waardeloos geklasseerd en is Messi eigenlijk maar een gewoon voetballertje, zo eentje van dertien in een dozijn.

Stel je nou maar eens voor dat het pakweg 3-0 of 4-1 wordt voor Barcelona in de terugwedstrijd, niet dat dit een vanzelfsprekendheid is maar is het echt waar compleet onmogelijk ?

Wat gaan in dat geval die mensen die hier nu zo hard van leer trekken dan zeggen ? We zijn uiteraard nog zo ver niet maar ik verwacht een tot op het bot gemotiveerd Barcelona en als de 1-0 al snel valt, dan zou het nog aardig kunnen spoken in Camp Nou.

Natuurlijk zal het dan wel een ander Barcelona moeten zijn dat zich presenteert maar voetbal is een eigenaardig spelletje. Die jongens die er niks van terecht brachten afgelopen woensdag zouden zo maar een wereldpartij kunnen weggeven in de terugwedstrijd.

Hahaha jeetje Jordi Roura vindt dat zijn club respect verdient en iedereen is het ermee eens, iemand anders die dit zou zeggen zou door de meesten hier worden gefileerd maar omdat hij de plaatsvervangend coach van ons aller Barca is mag dit? Dit neigt echt naar narcisme. Gelukkig zegt Jordi Roura dit en niet Ernesto Valverde, Diego Simeone of nog erger, Jose Mourinho

Als je zoveel balbezit hebt, maar niet meer dan 2 kansen, doe je toch echt iets fout. Daarnaast, er is al genoeg gegeil op Barça. Natuurlijk, Barça verdiend ook respect. Maar omdat ze van Milan verliezen wil niet zeggen dat we geen respect meer voor ze hebben? Ik als Madrididsta kan echt genieten van het getik van Barça, meestal komen er schitterende aanvallen uit, maar helaas voor Barça gister niet. Ik ben benieuwd naar de return!

Barcelona komt er wel overheen hoor, die gaan sevilla aanpakken. Alleen cl gaat lastig worden van italianen zijn de beste in verdedigen.

Barca speelde niet slecht qua passes rond strooien,maar het ging allemaal veel te traag voor de Italiaanse verdediging op te rollen en daarom hebben ze het deksel op de neus gekregen.na de 1-0 had Roura moeten denken van het gaat vandaag niet lekker en gewoon een 2-0 vermijden dat het eenvoudiger is in de terugwedstrijd,maar nee aanvallen met een Barca die slecht voor de dag kwam en dan krijg je 2-0 en dan is het een pak lastiger voor de terugwedstrijd.barca moet hun tiki taka een niveau hoger tillen in Camp nou dat de bal sneller rond gaat en dan komen de kansen vanzelf wel en is alles mogelijk,ze moeten wel oppassen voor de counter dus ze moeten correct verdedigen en vooral blunders vermijden achterin,want daar heeft Pique met zijn nonchalant zijn af en toe wel last van.

Het rond tikken van Barca is ontzettend knap maar vrij saai om naar te kijken, de doelpunten vallen vrijwel altijd uit een geniale actie van messi of een mooie diepte bal, maar als de diepte balletjes niet aankomen en messi en wat mindere wedstrijd speelt heeft Barca geen poot meer om op te staan. Barca moet gewoon een grote kopsterke spits halen het die wat kan forceren uit corners en andere standaard situaties . Zou een perfecte oplossing zijn voor dit soort wedstrijden (zoals tegen AC Milan). Meestal als dit gebeurt gooien ze namelijk pique naar voren maar dat is geen afmaker.

Tegen Milan was een totale off-day. Dat kan gebeuren, dat heeft elke ploeg wel een paar keer per jaar. Het enige minpunt is dat het nu fataal kan worden, omdat het nu erg lastig word om nog door te gaan. Ik heb er toch nog vertrouwen in. Als Barca geconcentreerd speelt is het nog altijd het beste team in the wereld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren