Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Malaise houdt aan bij Twente: 'Er zullen beslissingen worden genomen'

Laatste update:

FC Twente ging zaterdag onderuit op bezoek bij sc Heerenveen (2-1) en wacht nog altijd op de eerste overwinning in het nieuwe kalenderjaar. In de vijf eerdere duels in 2013 werd viermaal geremiseerd en een keer verloren. Steve McClaren blijft echter strijdbaar en denkt niet aan een vertrek. "Of ik als schuldige wordt aangewezen weet ik niet. Maar wat mij betreft ga ik door", claimde de Engelsman.

/

In de komende dagen zullen er bij FC Twente de nodige gesprekken plaatsvinden. ''We zullen de problemen analyseren en proberen op te lossen", vertelde McClaren aan het ANP. "Er zullen beslissingen worden genomen. Ik heb vertrouwen in de mensen die dat gaan doen. Achter de schermen is het rustig bij deze club.''

Joop Munsterman vertelde na afloop van de wedstrijd in het Abe Lenstra Stadion dat een ontslag van McClaren niet aan de orde is. Eerder deze week sprak de voorzitter van FC Twente woorden van gelijke strekking. Munsterman wilde niet uitgebreid voor de camera van Eredivisie Live reageren.

In de optiek van Willem Janssen zou het onzin zijn als McClaren aan de kant wordt geschoven. "Wij zijn beter en hebben de winnende treffer bij wijze van spreken op de schoen. Dan laten we ineens de spits van de tegenstander vrij staan en verliezen we. Ik denk niet dat de trainer daar veel aan kan doen."

Steve McClaren kan niets doen aan de sportieve malaise van FC Twente

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Neem de assistenten ook mee in jullie beslissing en niet omdat het zulke lieverdjes zijn laten zitten in hun functie, de assistenten hebben ook gewoon gefaald, spitsen presteren niet enzo.

24 februari 2013 om 00:22

volgens mij hebben de spitsen dan ook gefaald.

24 februari 2013 om 00:44

Jee man, elke keer dezelfde reactie, Met alle respect, natuurlijk falen de assistenten, als de Hoofdcoach faalt. Maar wie is dan verantwoordelijk voor het falen van die mensen... juist de hoofdcoach. Of hij stuurt ze niet aan, of hij geeft ze teveel dan wel te weinig verantwoordelijkheid. Kom op he. zo werkt het gewoon. In zijn geheel heeft een ieder, spelers, trainersstaf, bestuur zijn eigen aandeel in de malaise. Maar uiteindelijk is de hoofdcoach het meest verantwoordelijk, daarvoor wordt hij ook veel meer voor betaald. Dus hou nou op met steeds maar assistenten erbij te halen. Mclaren is (hoofd)verantwoordelijk voor het slechte spel.

24 februari 2013 om 12:47

Misschien ben ik een van de weinige, maar ik bekijk het positief: onze talenten pelepessy en Tim holscher hebben allebei mooi ingevallen!!

Hoop volgend jaar middenveld met holscher, promes, pelepessy en guittierrez! Willem Janssen mag echt pleiten van mij.

Zie het positief, we zakken toch niet verder tov Utrecht, dus EL zit er gewoon in! Hopelijk komt nog aan de praat, ma anders goeie trainer die volgend jaar ons talenten tot bloei kan brengen.

Goalie: bednarek
Spits: Born en luc
Joshua John

Aankoop: echte leider als Theo zoeken

"wij zijn beter en hebben de winnende treffer bij wijze van spreken op de schoen. Dan laten we ineens de spits van de tegenstander vrij staan en verliezen we. Ik denk niet dat de trainer daar veel aan kan doen."

Oja? Enige kans die ik heb geteld van FC Twente voorafgaand aan de 2-1 was die bal van Hocher die naar binnen kapte en over de goal schoot.

Paar slappe rolletjes van afstand meer heb ik niet gezien. Als Van la Parra leert hoe die een bal moet aannemen was het 3/4-1 voor SC Heerenveen geworden. Wat kreeg die mogelijkheden via steekpasses van Djuricic zeg..

24 februari 2013 om 00:25

jammer dat er altijd zo gezeurd wordt op Vlp. tuurlijk maakt die fouten net zoals de meeste voetballers in de eredivisie. door de negatieve reacties van het publiek is die niet zelfverzekerd in ze acties maar wanneer die het op ze heupen heeft kan die verschrikkelijk goed voetballen en is die heel goed in 1 op 1 kansen zoals die vanavond ook was.

ik geef wel toe dat die vandaag een paar keer erg ongelukkig was, vooral die aanname op de geniale paas van Djuricic (die vandaag erg teleurstellend speelde in mijn ogen) was erg slecht.

het is te hopen voor de Twente supporters dat de mensen die deze gesprekken gaan voeren wat minder vertrouwen in Mclaren hebben dan andersom. Twente zit helaas op een dood spoor en ik zie dit niet meer goed komen onder de leiding van Mclaren.

Wat Janssen zegt klopt, het team laat Mcclaren gewoon zitten hier

24 februari 2013 om 00:53

sorry maar mclaren heeft twente dit seizoen vaker twente laten zitten , dan andersom. zowel spelers als staf.

Boschker en Wisgerhof terug in de basis om rust aan de bal te krijgen. Castagaignos op marktplaats verkopen en Braafheid een cursus killerinstinct aanbieden.

Bye Bye Steve! Type Janko halen en Gertjan Verbeek en de kampioen voor volgend jaar staat klaar!! (effe vergeten, Braafheid zit in zelfde vliegtuig als Steve)

Ik dacht vorige week, die Mcclaren ligt er binnen 3 wedstrijden uit. Nog maximaal 2 te gaan. Gaat niet lang meer duren.

Mclaren zorgt voor onverzorgd spel en geen resultaten tegen de subtop+ tegenstanders. Ik denk niet dat hij het seizoen afmaakt in Enschede. Hem ook niks met hem,doet ook geen moeite om bijvoorbeeld de taal te leren ook al komt hij al jaren in Nederland

24 februari 2013 om 00:30

maar wie waren de assistenten tijdens het kampioensjaar dan? want die konden wel de spelers vertrouwen geven en dingen bij brengen aan spelers

alweer praten???? Is het een praatclubje geworden?

Eens houd het praten op en moet er gewoon gepresteerd worden. Als men nu bij Twente nog niet door heeft dat er iets mis is, dan houd ik mijn hart vast.

24 februari 2013 om 13:34

Wow, bijzonder goede reactie. Als je een beetje opgelet had dan wist je dat iedereen donders goed weet dat er iets mis is. Ben blij voor je dat je weer ff hebt kunnen gallen hier, maar zeg dan niets. En oja, grow up.

Als de chemie weg is tussen spelersgroep en trainer, kun je beter afscheid nemen van elkaar. Twente bewandelt de zelfde pad als vorig seizoen het laatste gedeelte toen ging het ook bergafwaarts. Als Twente niet uitkijkt, moeten ze dadelijk play-offs gaan spelen voor een Europese ticket. Ik denk dat maandag wel duidelijk zal worden of hij het seizoen afmaakt of niet. Ik denk persoonlijk dat een nieuwe trainer toch wel een positief effect kan hebben zeker de eerst volgende wedstrijd. Als Twente toch besluit om met Mcclaren het seizoen af te maken, dan heb ik toch met ze te doen hij kan dit elftal gewoon niet meer motiveren.

Joopie wil geen gezichtverlies lijden. Ik dacht dat niemand groter dan de club was...

24 februari 2013 om 08:02

Jopie is groter dan de club. Zo denkt hij er zelf over in ieder geval. Als er een verantwoordelijk is voor de malaise, dan is hij het. bepaald welke spelers er gehaald worden en de trainer mag ze inpassen. Als het dan goed gaat dan is hij niet weg te slaan uit de media en nu wil hij niet al te veel kwijt voor de camera.

24 februari 2013 om 11:39

Inderdaad, in een goede periode is hij overal waar de camera's zijn om wel niet aan te geven hoe goed werk hij verricht. Nu gaat het kak en wil hij niets kwijt. Het eindeloze beschermen van Steve is hem volledig aan te rekenen.

24 februari 2013 om 12:53

Klopt... Maar bedenk wel dat Twente zonder Munsterman waarschijnlijk nooit deze sportieve malaise mee had kunnen maken. Door zijn visie is de club wel zo groot geworden dat een kampioenschap verspelen slecht is geworden. Een jaar of tien geleden had je niet kunnen zeggen dat dat slecht is voor Twente

24 februari 2013 om 14:00

Steef71 en Jk-ajax

Joop is op fc twente-tv al regelmatig te zien geweest met uitleg over de huidige situatie, daarbij heeft hij al met supporters gepraat. Als jullie niets over de stand v zaken weten zeg dan verdomme niets. Dat hij vaak de camera's opzoekt is ook gewoon gelul, is het zo erg dat hij bij belangrijke gewonnen wedstrijden spelers en trainer feliciteert op het veld? Is dat direct 'niet weg te slaan uit de media'?

Daarbij hoef ik jullie als zgn 'kenners'' toch niet te vertellen dat Joop fct grootgemaakt heeft? Sterker nog, gered heeft v een faillissement.
Een selectie met spelers als fer, Tadic, douglas, michaylov en chadli hoort beter te presteren als dit en is echt niet slecht. Ze spelen nu als meisjes, dat reken ik maar 1 iemand aan; de trainer.

Joop is heilig in Twente, en terecht ook, ongeacht het ongefundeerde gebash van zgn alwetenden als jullie.

24 februari 2013 om 14:02

Dubbelpost

24 februari 2013 om 14:02

Dubbelpost

24 februari 2013 om 14:04

Dubbelpost

24 februari 2013 om 14:05

Dubbelpost

Twente heeft gewoon te lang boven behoren gepresteerd. Twente is geen topclub die elk seizoen kampioen moet worden, ze moeten blij zijn dat ze uberhaupt een keer kampioen zijn geworden en de afgelopen jaren zo hoog eindigen.

Ik heb met verbijstering zitten kijken hoe bepaalde spelers over het veld liepen, Fer en Castaignos bijvoorbeeld liepen gewoon te wandelen!
En dan haalt die slapjanus van McLaren in de rust een debutant er van af, ook lekker voor het vertrouwen van zo'n jongen.

24 februari 2013 om 00:47

Inderdaad, dat heeft mij ook verbaasd, want zo slecht speelde die jongen niet. Fer wel, nog niet eens zijn blunder meegerekend. Maar ongelovelijk hoe slap hij speelde. En die Twente Keeper mag zich ook wel eens achter de oren krabben.....

Het ligt nooit alleen aan de trainer...maar ja je fungeerd wel als kop van jut in het trainersvak ...echter joop laat hem ook niet zo snel gaan ivm afkoopsom....twente ontbreekt creativiteit op het middenveld en de drive vanuit de achterste linie...weinig beleving/bezieling....jammer want qua materiaal moeten ze gewoon mee kunnen draaien in de top 5...alwaar ik ze op deze manier snel uit zie vallen.

Twente heeft gewoon heel matig materiaal, daar kan mcclaren niet zoveel aan doen.

24 februari 2013 om 11:28

Als het dan al matig materiaal is (wat ik betwijfel), ga dan in ieder geval proberen om lekker te voetballen! Dat gaat dan de ene week misschien fout en de andere week win je misschien wel weer eens lekker. Die slappe hap aanpak en gedachte van Mcclaren nu, heeft dit team stuk gemaakt. Samen met de slechte aankopen (achteraf gezien dan) en wat pech met blessures vormt een neerwaartse spiraal waarin het elke week dramatischer en lelijker wordt.

Dus wel Mcclaren zijn schuld in mijn ogen, maar niet voor de volle 100%. Het is een samenloop van ellende.

Boelykin heeft in 45 minuten meer laten zien dan die Castaignos in zijn laatste 15 wedstrijden. Holscher heeft wel zoveel meer in huis dan die herrieschopper (flat gebeuren in Enschede) Cabral.
Steve ga eens wat anders doen en kom je belofte na dat je vrijwillig vertrekt. Wat een tactische onbenul is die man.

In de komende dagen zullen er bij FC Twente de nodige gesprekken plaatsvinden. ''we zullen de problemen analyseren en proberen op te lossen", vertelde Mcclaren aan het Anp. "er zullen beslissingen worden genomen. Ik heb vertrouwen in de mensen die dat gaan doen. Achter de schermen is het rustig bij deze club.''

Ik geloof er helemaal niks van. Mocht Mclaren blijven zitten dan zijn de enige 2 redenen daarvoor dat Twente het geld niet heeft om hem vroegtijdig er uit te kieperen of dat Munsterman niet wil toegeven dat het aantrekken van Steve gewoon een fout was. Als Joop hier echt blij mee is dan is er iets niet helemaal goed geloof ik. Maar goed, van mij mag Mclaren het seizoen afmaken. Twente-psv is de laatste wedstrijd, voor mij zou het alleen maar gunstig zijn .

Overigens is het smoesje waar hij mee aan komt kakken niet bepaalt slim. Toen die supporters in de bus kwamen praten werd hetzelfde gezegd, na zowat elke slechte wedstrijd wordt hetzelfde gezegd. Als praten niet helpt zou je toch verwachten dat je het op een gegeven moment over een andere boeg gaat gooien. Ook al faalt het team, de trainer kan er ook wel degelijk iets aan doen. Als dat niet gebeurd en hij laat de boel de boel en verliest de volgende wedstrijden ook doodleuk dan kun je hem dat gewoon kwalijk nemen.

Deze slapjanus zal bij een nederlaag in eigen huis tegen Ajax het Nederlandse grondgebied voor eens en voor altijd verlaten. Deze zeer zwakke tacticus hoort niet thuis op de Nederlandse velden. Dit is een trainer die slechter presteert dan zijn materiaal.

24 februari 2013 om 10:54

Joop zal nooit toegeven dat hij geblunderd heeft door Mclaren terug te halen en de vakman Adriaanse te vernederen in het openbaar.

Nee, Joop is machtig ... en dat is zijn eigen valkuil

Er zijn toch een hoop dingen fout gegaan bij Twente. Ik denk dat één van de grootste fout was dat Twente Marc Janko in de winter verkocht aan Porto en Luuk de Jong in de zomer aan Bmg. Twente moest toen opeens 2 spitsen kopen. Ik had alleen Luuk de Jong verkocht zodat je op Janko kan bouwen en vertrouwen.

Wat ik ook erg apart vind/vond is dat Gutiérrez als een valse rechtsbuiten wordt gebruikt terwijl Twente Cabral op de bank heeft. Misschien heeft Cabral niet het juiste niveau maar waarom ruilen ze hem dan met Verhoek? Ik vind het ook raar dat de buitenspelers vaak naar binnen gaan voor een actie of schot terwijl ze een kop sterke spits hebben genaamd Bulykin. Waarom geen 20-25 voorzetten per wedstrijd als je zo'n type spits hebt? Train veel op voorzetten en laat Fer bij sluiten want hij kan ook gevaarlijk worden in de 16 zoals in 't begin van 't seizoen.

Dit soort dingetjes zou ik wel eens aan Mcclaren willen vragen. Wat ik bijvoorbeeld ook zou willen vragen is waarom hij telkens Castaignos koos boven Bulykin. Vandaag zag je weer dat Bulykin met voorzetten veel gevaarlijker is dan Castaignos.

24 februari 2013 om 08:07

Castaignos is beter verkoopbaar, dus wil Munsterman dat hij opgesteld word. Zag je ook in het jaar met Adriaanse. Die stelde de spelers op zoals hij zelf wou. Munsterman vond dat De Jong zo minder goed uit de verf kwam als in de spits. Dus moest Adriaanse weg. Dat Munsterman dan met allerlei drogredenen komt waarom hij ontslagen is, mogen we denk ik met een flinke korrel zout nemen. Als Mcclaren nou eens Castaignos eruit laat en Fer, dan is hij volgende week ontslagen en dan zogenaamd vanwege de slechte resultaten.

ze zullen toch wel 1 x gaan winnen dit jaar?? Hopenlijk volgende week dan maar???

24 februari 2013 om 10:55

misschien in de nacompetitie voor plaatsing EL?

Dit is leuk voor Ajax krijgen we ook nog een gehavend Twente volgende week, altijd leuk.

24 februari 2013 om 09:37

Bedoel je daarmee Braafheid?
Ik ben blij dat deze prutser eindelijk niet meedoet.

Het resultaat was dan wel bagger maar het voetbal was iets beter dan de laatste weken. Ik vond de overwinning van Heerenveen ook niet terecht. De 1e goal was een blunder van Fer en daarna van onze wereldkeeper. Zo'n bal moet je als goede keeper gewoon hebben. Twente was met name de 2e helft veel beter dan Heerenveen. Je verwacht de 1-2 en dan valt de 2-1 beetje ongelukkig allemaal. Maar goed we gaan de volgende praatsessie krijgen begrijp ik. Volgende week Ajax thuis, zou een leuk moment zijn om alle frustratie van de laatste weken weg te sp(o)elen.

24 februari 2013 om 06:31

Ik vond ze ook stukken beter spelen - althans - hetgeen wat ik dan gezien heb op de carousel van Eredivisie live van zojuist. Maar misschien heeft 'ie nou het liucht gezien dat die Castagnos gewoon op de bank hoort - want met die Bulykin ging het ineens draaien en waren ze ook gelijk veel dreigender...
En die Michaylov was ook weer slècht hè? Dat doelpunt had 'ie gewoon moeten pakken, maar die bal ging gewoon onder hem door. Ik weet alleen niet meer zo goed of hij nou in de voorwaarste beweging was - of dat 'ie te laat stond - maar feit is dat hij gewoon te laat reageerde op het schot van die spits. Je moet zien wanneer dat die gaat schieten en ook welke hoek dat hij pakt als je op dat niveau keept. Geen schim meer van wat het was want toen Boschker nog in de eerste termijn van Mcclaren in het eerste speelde, speelde hij al geruime tijd vele malen beter in het tweede. Toen Preud'homme kwam zag hij dat als oud topkeeper gelijk - dat 'ie toen beter was dan Boschker. Maar volgens mij heeft 'ie nu gewoon puur geluk dat deze geblesseerd is...

Nee, wèl Adriaanse eruit gooien - die het ook nog eens beter deed - en hij niet.
Maar ik weet wel waarom ze dat niet doen want naast dat die voorzitter geen gezichtsverlies wil lijden - ivm met bovenstaande - hebben ze er gewoon het geld helemaal niet voor om hem te ontslaan!

Mcclaren, Het clichémannetje laat weer van zich horen. Lees al die quotes, het zijn enkel platitudes, gemeenplaatsen. En dan durft hij nog te zeggen dat het achter de schermen rustig is. Haha. Deze man heeft echt geen flauw benul.

Ik als ajax fan, vindt dit erg voor twente, ik zeg altijd als ajax geen kampioen kan/mag worden. Hoop ik op twente. Vindt het zo erg dat dit nu gebeurd, jullie club is zo een club die het op eigen kracht wilt doen, zonder al die gekke overtredingen en geniepigheid. Heb dat veel respect voor.ik hoop dat het gauw weer beter gaat worden.
Aan wie het ligt, ja dat is lastig, alleen is mcclaren wel de hoofd verandwoordelijke hiervoor.

24 februari 2013 om 11:34

Als Ajax fan in Twente hoop ik dat het nog ff zo doorgaat!

Iedereen praat voordurend over Mcclaren, maar ben ik de enigste die het ziet dat Twente gewoon aanvallende kwaliteiteten mist? De ploeg heeft last van een aantal blessures en het is nu duidelijk dat Twente gewoon geen elftal heeft met diepte.

Ik vind dat je Mcclaren best mag aanpakken, maar ik ben zeker dat ook zonder de Engelsman Twente geen kampioen gaat worden. Ik denk dat de Twente aanhang dit seizoen geen wonderen moet verwachten.

het mes moet erin. Verbeek aanstellen als nieuwe trainer. Chadli, Michialov, Brama verkopen. rosales, Douglas, Landzaat, Janssen weg laten gaan.
Verhaegh, vd Hoorn, Bruns, Duarte, Misijan en Padt aantrekken.

padt
verhaegh
vd Hoorn
bjelland
schilder
Fer
Bruns
Duarte
misidjab
castaignos
tadic
24 februari 2013 om 11:53

Jij vergeet nog een naam.
Ik krijg steeds meer de neiging om ook Munsterman van zijn taken te ontheffen.

Wat is gebeurt in het verleden is goed.
Hij heeft FC Twente gebracht tot het kampioenschap.
Daarna is het ingestort, met nog een goed jaar Preudhomme daarna.

Nu lijkt het op dat de voorzitter alleen maar Ja-knikkers in zijn staf wil.
Dan zit je bij Mcclaren wel goed.

Verbeek komt (nog) niet. Hij heeft nog een contract bij Az.
Maar een zelfde soort opbouw-trainer moet er zeker komen, anders glijd FC Twente af daar waar het 10 jaar geleden was.
Dan is alles wat er is opgebouwd ingestort en komt niet meer zo snel terug.
Bestuur grijp in, anders laat Joop de boel ontploffen.
Succes.

De reacties daar in Twente vind ik knap overdreven. Twente staat nu waar het hoort met een matige bij elkaar gekochte selectie. De afgelopen drie seizoenen leefde men daar duidelijk boven hun stand, wees nu maar weer tevreden met een goede subtopper!

24 februari 2013 om 09:40

Boven hun stand? Wat lul jij nou?
Twente doet de laatste 5 seizoenen mee om het kampioenschap, maar nu het even niet meer loopt, leeft Twente ineens boven hun stand.
Wat een slap gezever.

24 februari 2013 om 10:00

twente hoort met hun bergroting gewoon bij de eerste drie clubs en dat laten ze ander al 5 jaar zien in plaats van drie.
twente staat er nu wat slecht voor maar uitzicht op plaats bij de eerste vier blijft toch in zicht.
Beetje onzinnige reactie van je basenfrance totaal niet onderbouwd.

24 februari 2013 om 11:03

Begroting zegt niks. Je kan de 3e begroting hebben, maar als je teveel matige spelers hebt voor een te hoog salaris dan blijf je een matig team met de 3e begroting. En ik vind dat er teveel matige spelers in de selectie rond loopt bij Twente.

Feyenoord, mijn club, heeft misschien een lagere begroting, maar heeft ook een lager salarisplafond. De meeste spelers uit de Feyenoord selectie sla ik kwa kwaliteit hoger aan dan de Twentse selectie.

24 februari 2013 om 11:32

de spelers van dit huidige Feyenoord hebben een veel betere cohesie maar of ze nu allemaal individueel beter zijn betwijfel ik. Feyenoord heeft wel enorm veel talent maar net als met een Castaignos, Fer e.d. moet het maar gaan blijken of het er allemaal uitkomt.
Verder @brand_fr geniet ik van je enorme gekleurde Euromast bril van je want die hebben we bijna allemaal hier.

24 februari 2013 om 11:40

@ Tdirk:

ik probeer hier een beetje uit te leggen dat een begroting niet alles zegt. Teveel te dure spelers drijven een begroting omhoog, net zoals een dure (succes) trainer dat kan doen.

Veel goede spelers met een lager salarisplafond houden een begroting laag, maar kunnen meer resultaat hebben.

Dat heeft overigens niks met een feyenoordbril te maken te hebben. Trouwens, ik heb alleen een leesbril en heb verder geen bril nodig volgens de periodieke keuring die ik heb voor mijn werk.

24 februari 2013 om 12:55

@ Brand
Je spreekt natuurlijk uit ervaring want jarenlang hebben jullie in de Kuip totaal niet kunnen genieten. Op dit moment (sinds heraantreden van Mclaren) hebben wij nu ook last van de "feyenoord" ziekte v d vorige seizoenen. Trainers als Been, koeman (e.), verbeek waren ineens prutsers. Het zit twente tegen en ook al wordt er steeds veel geld in gepompt je hebt dan niet ineens zo maar een team. Dan nog eens de pech van Fer stammend uit de Feyenoord periode (kan buitenom Leroy niemand wat aan doen), een Chadli die de beste speler in de nederlandse competitie van dit moment , ja dat is zwaar shit. Maar een Janmaat, e.d zijn die dan zo geweldig ??

Beter, beter? Hou toch op man. Eerste helft kwam Twente er niet aan te pas. Tweede helft laat Heerenveen Twente komen en loert op de counter. In de omschakeling was Heerenveen gevaarlijker dan Twente. Nee er verdiende gister maar een club om te winnen. Heerenveen stopte ook veel meer energie in de wedstrijd, dik en dik verdiende overwinning.

24 februari 2013 om 11:34

Heerenveen kon het op het laatst niet helemaal meer belopen. Twente speelde veel meer op de aanval voor de winst. Heerenveen kon niet beter door alleen maar te loeren op een misser van Twente.

25 februari 2013 om 19:41

Had VLP de bal een paar keer goed aangenomen dan was 3 a 4-1 op de counter niet uitgesloten. Heerenveen was in de omschakeling veel gevaarlijker dan die afstandschoten van twente.

Joop heeft gezegd dat hij alleen nog maar spelers wilde halen die het eerste team direct zouden versterken. Nou, deze zomer je slag slaan:

DM: Padt/gomes
RB: Ngongca/van der Wiel
CV: Van Dijk/ Donk
LB: Vilsvik/stenman
LM: Duarte/propper
AM: Honda/maher
SP: Altidore/mbokani

24 februari 2013 om 09:57

En jij dacht dat Twente zoveel liquide mogelijkheden heeft om deze spelers te halen?

24 februari 2013 om 10:05

7 spelers van topniveau kan geen enkele Nederlandse club in één keer halen, dus allemaal gaan ze niet komen, maar als bv Rosales blijft is dat ook niet nodig. Een opvolger voor Mihaylov die bijna zeker weggaat moet met het geld wat zijn verkoop opbrengt te betalen zijn. Opvolger voor Douglas moet er ook zeker komen. Voor de rest is het zien wat er weggaat. Ik heb nog best hoge verwachtingen van Gutierrez en Plet volgend seizoen, dus wellicht dat versterking op het middendeld en spitspositie niet nodig is.

24 februari 2013 om 10:07

en wat dacht je als vervanger van castagnos : eto o ??

24 februari 2013 om 10:17

Als Born, Castaignos, Plet en Bulykin volgend jaar niet goed genoeg zijn als eerste spits zou ik ernaar kijken of Altidore of Mbokani haalbaar zijn. Voor de spitspositie zijn vaak genoeg opties, Finnbogason mag van mij ook heel graag komen.

24 februari 2013 om 11:29

Je ambitie is onrealistisch. Ik denk dat er geen speler is van je lijstje die daadwerkelijk wil komen. Al die spelers zijn al diep verbonden met een andere (nederlandse) club en zullen bij een vertrek alleen maar naar een (nederlandse) topclub gaan. Of in ieder geval het buitenland.

En spelers als Honda kan je al helemaal uit je hoofd zetten. Nederland is echt niet zo groot dat ze dit soort spelers terug kunnen halen. Die gaan gewoon het tienvoudige verdienen in Turkije of Rusland.

24 februari 2013 om 11:54

Veel lager moet je het niet gaan zoeken denk ik, dan is de kans op weer een miskoop veel te groot. Dit zijn spelers die er meteen staan en cruciaal kunnen zijn bij het pakken van prijzen en evt duurder kunnen worden doorverkocht. Nu zetten de meeste spelers hun zinnen op vertrek naar het buitenland, maar dit jaar met Tadic, en vorig jaar met Fer lukte het Twente ook om dit soort spelers te contracteren.

Honda is zo tussen de 8-20 miljoen waard dus dat is inderdaad teveel voor een Nederlandse club. Alleen als je met de verkoop van andere spelers veel geld binnenhaalt moet je wel zorgen dat je kwaliteit terughaalt, dat is dit seizoen niet perfect gebeurd.

Tadic is een fantastische speler, maar past eigenlijk niet bij dit Twente. Dat komt mede doordat Castaignos niet rendeert en Chadli geblesseerd is, maar zijn acties die hij bij Groningen maakte komen er hier niet uit. Over andere 'aanwinsten' (braafheid, Cabral, Fernandes, Castaignos, Boyata etc) nog maar te zwijgen. Het aankoopbeleid moet duidelijk beter, en daarvoor moet de lat voor spelers gewoon hoog gelegd worden, alleen spelers halen die in meerdere wedstrijden beslissend zijn en die graag voor Twente willen spelen.

24 februari 2013 om 14:55

Dit zijn zeker spelers die er meteen staan en cruciaal kunnen zijn voor het pakken van prijzen. Dat weten die spelers zelf ook. Die spelers weten ook dat ze net zo cruciaal zijn voor Engelse/ Spaanse/ Duitse subtoppers of Russische/ Turkse/ Franse toppers. Die competities (en salarissen) zijn vele malen aantrekkelijker. Waarom zou Gomes in godsnaam voor Twente willen spelen? Voor PSV zou hij bijvoorbeeld wel water bij de wijn willen doen, maar die gaat echt niet zomaar naar Twente. Durijuc (nederlandse competitie) verkiest het buitenland notabene boven Twente. Dat zegt genoeg over de aantrekkingskracht van Twente tegenover grote(re) namen/ spelers.

En Honda voor 8 - 20 miljoen (zit nogal een verschil tussen 8 en 20 miljoen vind je niet), dat kan Twente echt niet ophoesten. Dan zou je bijna 3 spelers moeten verkopen voor 1 aanvallende middenvelder. Dan kom je simpelweg op andere posities spelers tekort. Daarbij kan je Honda bijvoorbeeld wel halen, maar garanties dat hij meteen goed speelt heb je nooit.

Aankoopbeleid is gewoon belabberd, dat is waar. Maar je kan als Twente zijnde geen volgroeide toppers halen. Ten eerste willen die echt niet naar Nederland komen, ten tweede moet je daar veel te veel voor betalen. Je kan beter zoeken in de eerste divisie ofzo.

Als zelfs die hard Mclaren fan Riche zijn idool niet meer verdedigd op Vz, dan zijn de dagen van Steve geteld.....

Qua punten in vergelyking met de concurrentie doet twente t niet slecht! Misschien als ze mc claren er nu uitschoppen dat iemand anders hun nog t kampioenschap kan brengen (trainer mourino )

Plaats op de ranglijst is minder belangrijk dan dat de waarde van de spelers achteruit holt en aantrekkelijke spelers, djjuricic niet meer financieel haalbaar zijn of zelf afhaken. Michailov is toch ook niet meer de speler die voor miljoenen aan engeland kon worden verkocht.
Rust is belangrijkste voor Twente. Mclaren laten zitten tot de zomer en ondertussen de hele club doorlichten. Ook assistenten, ook transferbeleid, jeugdopleiding etc. En vergeet die extra ring maar de komende 5 jaar.

Ik was gisterenavond zelf in het stadion en snap niet dat er hier Fc Twente supporters op voetbalzone zitten die Fc Twente beter vonden. Met rust had het al minimaal 3-0 voor Heerenveen moeten zijn. Het eerste doelpunt van Heerenveen viel dan door een grote fout van Fer. Daarvoor leverde balverlies Janssen al 2x de bal in waardoor Heerenveen had kunnen/moeten scoren. In de tweede helft maakt ons Fc Twente uit het niets een doelpunt en toen was Heerenveen een tijdje de kluts kwijt. Fc Twente rook bloed en begon eindelijk te vechten voor de bal, te storen en duels aan te gaan. Toen heeft Fc Twente 2 a 3 kansen gehad op een doelpunt. Op het laatst was Heerenveen weer beter. De scheidsrechters vallen niet meer in de schwalbes van Tadic en daarvoor had hij gisterenavond eigenlijk ook een gele kaart moeten hebben. En wat doet Mclaren in de rust. Niet Willem Janssen wisselen die wederom dramatisch speelde, maar nee het is veel gemakkelijker om een jeugdspelers te wisselen. Die in de eerste helft eigenlijk de beste speler was van Fc Twente.

24 februari 2013 om 11:14

Het verbaasde mij ook al, die Pelupessy speelde een prima pot.

24 februari 2013 om 14:37

Eerlijke reactie. Natuurlijk was Twente in de tweede helft een stuk beter, omdat ze moesten komen. Ze gingen ook veel meer de lange bal hanteren, opportunistischer spelen, maar vanaf Finnbogasons doelpunt, zag je al een kentering en zag je dat twente het niet ging bolwerken. Ik vind het ook wat overdreven om te stellen dat Fc Twente had moeten winnen. De eerste helft was er nauwelijks een kans voor Twente, 1 kopbal, tegenover 3 a 4 kansen van Heerenveen. Op basis van 90 minuten denk ik een verdiende nipte overwinning.

Beetje deja-vu moment. Ze roepen elke week dat er beslissingen moeten worden genomen, maar er is niemand die iets beslist. En dan nog, waar kan je tussen kiezen? Het team is gewoon niet kampioenschapwaardig. Met deze verzameling aan waterdragers en powerplayers (met een enkele zeer blessuregevoelige creatievelingen) kan je ook niet veel meer.

De druk op Twente is onrealistisch hoog. Alsof ze een structurele kampioenkandidaat zijn. Het is, en blijft, een subtopper die met een paar goede afgelopen jaren. Maar als je kijkt naar de selectie, dan zijn de successen voornamelijk gehaald met dezelfde spelers. Nu er een aantal zijn vertrokken, staat er niet echt iets noemenswaardig voor in de plaats. Dan zak je 'gewoon' weer terug.

Ik denk dat Steve wordt ontslagen. Het ligt niet aan hem, denk ik, maar zo gaat dat jammer genoeg.
En over de wedstrijd: Heerenveen-uit blijft gewoon een valkuil. Niet zo makkelijk als het lijkt.

Bizarre is dat deze man continu andere onzin uitkraamt. Voor de winterstop geeft hij aan dat hij weggaat als de supporters het willen, nu wil iedereen dat ie weg gaat en dan zegt ie dat ie door blijft vechten. Gaat er niet om wat ie doet maar wees gewoon duidelijk. Wat een eikel

24 februari 2013 om 14:48

Waarom moet Mclaren zijn conclusies trekken? Dat is helemaal niet zijn taak. Het is zijn taak om het maximale uit de groep te halen (en ik denk dat dit het maximale is, maar dat terzijde). Het is de taak van het bestuur om het functioneren van Mclaren te beoordelen. Dus je kan hoog of laag springen, Munsterman moet beslissen over het functioneren van Mclaren, niet de supporters, niet de spelers, niet Mclaren: Munsterman

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren