Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Rosell heeft geen twijfels: 'Het huidige Barcelona is het beste team ooit'

Laatste update:

Barcelona moest vorig seizoen het kampioenschap aan Real Madrid laten, maar lijkt de titel dit voetbaljaar niet meer te kunnen missen. De ploeg van Tito Vilanova doet bovendien nog mee in de Copa del Rey en de Champions League, al moet het in laatstgenoemd toernooi wel een 2-0 achterstand tegen AC Milan goedmaken, en dus kan het weer een seizoen vol prijzen worden.

/

Voorzitter Sandro Rosell kent geen twijfels: het huidige team van Barcelona is sterker dan de ploegen van Ajax en Bayern München uit de jaren zeventig en Arrigo Sacchi's AC Milan. "Het huidige Barcelona is het beste team ooit", meent Rosell. "Men zegt dat ieder succesteam een houdbaarheidsperiode van drie jaar heeft, maar wij zitten al in het vierde jaar. We moeten nu kijken wat het vijfde jaar ons gaat opleveren, maar het ziet er goed uit."

"Dit team heeft de 'drie jaar-regel' al gebroken", vervolgt Rosell. "Er zal uiteindelijk wel een dip komen, maar het is het doel van de club om die dip maar heel kort te houden. Barcelona probeert altijd de beste te zijn en als aanvulling op de spelers die hier worden opgeleid, zijn we zodoende altijd op zoek naar de beste spelers die beschikbaar zijn op de transfermarkt."

Het huidige Barcelona is het beste team ooit

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal niet. Barcelona is niks, gewoon een team op zijn retour. Xavi te oud, iniesta valt tegen, en messi kan niks tegen een paar verdedigers.

25 februari 2013 om 10:35

Jij overdrijft wel. Messi kan niks tegen een paar verdedigers? Scoort wel al 35 keer in de competitie en Iniesta blijft geniaal. Wel is dit team niet meer zo goed als 2 jaar geleden, maar dat is logisch.

25 februari 2013 om 10:38

Dat kan je beter van jou clubke zeggen...dat is pas een drama

Barcelona heeft wel beter alftallen gehad, vooral in de tijd toen Cruyff trainer was, van Gaal zijn eerste trainerschap en Rijkaard en Guardiola...maar het huidige team is nog steeds het beste team van Europa

Maar altijd nog een heel stuk beter dan het bij elkaar gekochte zooitje van Real Madrid, bij Barcelona wordt in ieder geval nog met een visie gespeeld.

25 februari 2013 om 10:47

Het Barcelona van v. Gaal was absoluut niet beter dan het huidige.
Dat van Rijkaard ook niet. Dat was voor de neutrale kijker wel aantrekkelijker, maar dat komt omdat het nog aardig veel fouten maakte. Aanzienlijk meer dan het huidige.

25 februari 2013 om 12:28

Het huidige is absoluut niet het beste ooit. Je kan gewoon niet beter zijn dan het team van Real Madrid in 2006.
Zal ik even een paar namen noemen en dan weten we dat Rosell een hele grote mond heeft:
Ronaldo, Becks, Zidane, Figo, Carlos, Casillas, Canavaro, Raul, Ramos, Gravesen, Gago, Woodgate, Baptista, Robinho.
Denk dat RM van toen dit Barcelona wel even leert hoe je moet voetballen.

25 februari 2013 om 12:45

stoer om wat namen te noemen, maar dit waren allemaal individuele spelers, en bij Lange niet zo goed als dit team, vanaf 2010
daarbij waren Gravesen,gago, Woodgate en baptista hele matige spelers

25 februari 2013 om 13:48

Gago matig noemen haha Gago was in die tijd de speler met de meeste assists in de league.. hoe kan je hem matig noemen?

On: Ik ben het niet met Rosell eens er waren teams die ik beter vond.

25 februari 2013 om 14:33

Lol dat team van Real wat jij opnoemt heeft niet eens een CL gepakt pik. Dit team van FCB heeft al 3 Cl's gepakt, meerdere Liga's, Europese & Spaanse Supercups, Copa Del Reys en wereldbekers...

Daarbij is het veel meer 1 team en zijn de prestaties van een veeeel hoger niveau als al die losse sterren die jij opnoemt.

25 februari 2013 om 16:03

Woodgate? Dat was toch de man van glas? Voetbalde meer niet dan wel,hoe kan je die dan noemen

25 februari 2013 om 17:20

Volgens mij heeft Madrid al heeeeel lang niet de CL meer gewonnen en in 2006 met dat 'geweldige' team ook niet, hou dan even op.

25 februari 2013 om 19:44

Oja ik weet nog toen dat Real Madrid in het seizoen 2005-2006 met Zidane, Figo Carlos, Casillas, Beckham, Ronaldo, Robinho een 3-0 pakslaag van Barca kreeg met een Ronaldinho die al die sterren alleen aanpakte met 2 goals. Wat denk ik wel waar is is dat Real de beste spelers in een team samen heeft gehad, maar het beste team ooit is het niet.

25 februari 2013 om 10:40

Iniesta valt tegen en toen wist ik het zeker: je snapt niks van voetbal want dit is op het moment de beste middenvelder ter wereld op zijn positie.

Xavi te oud? wat een onzin zeg want spelers op die leeftijd zijn nog steeds de beste want dan zijn Lampard, Giggs, Xabi, Gerrard en Pirlo ook te oud dan?

Ohh ik zie het al want je naam zegt genoeg!

25 februari 2013 om 11:28

de speelt de laatste weken juist echt heel goed weer, vooral tegen sevilla was hij sinds lange tijd geweldig.

25 februari 2013 om 10:44

Natuurlijk overdrijf je maar Barcelona, dit Barcelona is niet het beste team ooit.
2/3 jaar geleden waren ze beter, dominanter en speelde nog echt oogstrelend voetbal.

Het beste team ooit is onverslaanbaar, wint de grootste prijzen ieder jaar en ligt er niet uit door een tegenstander die gewoon goed verdedigd. Het beste team ooit heeft altijd 100% inzet en verzaakt nooit. Hoe de tegenstander ook speelt, gewonnen wordt er altijd en incidenteel gelijk gespeeld maar zeker niet verloren.

AC Milan had tegen Barcelona gewoon de zaakjes op orde, het hele team werkte voor elkaar en als de meest scorende ploeg van de afgelopen jaren maar 1 kans tegen je creëert heb je het gewoon heel goed gedaan.

25 februari 2013 om 11:28

Mensen lezen is echt een vak: Hij zegt dat het huidige elftal, daarmee bedoelt hij ook 2/3 jaar geleden. Dit is gewoon barca tijdperk
En het zou gek zijn als ze geen dip zouden krijgen. Dat zou niet menselijk zijn.

Tegenwoordig reageert iedereen opportunistisch wanneer barca verliest, mag het een keer?

Dit zeg ik als Madrid fan

25 februari 2013 om 13:44

Faysal, lezen is ook een vak: Googlelt zegt juist dat dit huidige team niet hetzelfde is als dat van 2/3 jaar geleden. Hij is het dus niet eens met Rosell.

25 februari 2013 om 11:08

Haha, Iniesta valt tegen zegt ie. Iniesta is beter dan elke middenvelder die jullie in Madrid hebben rond lopen

Het enige wat barca kan gebruiken is lengte en kracht. En een betere keeper. Maar kom aub geen larie praten.

25 februari 2013 om 12:15

Het moet dan toch wel bijzonder pijn doen dat jouw club nog niet eens in de buurt komt van dit 'op zijn retour zijnde' Barcelona.

25 februari 2013 om 13:29

Jij kan beter een andere sport gaan volgen, want van voetbal moet jij het niet hebben. Barca staat momenteel 16 voor op Real. Hoe slecht moeten zij dan wel niet zijn gast. Ga ergens anders jouw onzin lopen verkondigen.

Het team van 2 jaar geleden ja. Inmiddels is het team wel wat zwakker geworden. Spelers worden ouder. Van sommige is het beste er wel vanaf.

25 februari 2013 om 11:02

ik vond Messi. ondanks zijn doelpunten van nu, toen ook beter.

Ik hou zelf ook van Barcelona hoor, maar Rosell moet niet zo overdrijven. En dit vierde jaar is pas geslaagd als ze Ac Milan alsnog uitschakelen en de CL finale halen..

Ik vind het tegenwoordig wel meevallen. Het team begint toch te rammelen. Spelers willen niet meer verlengen, de verdediging is echt minder dan twee jaar terug. De aankopen doen het matig, zie veel minder van Iniesta dan twee jaar terug. Het begint langzamerhand meer de Messi show te worden. Twee jaar terug vond ik het veel meer een team.

25 februari 2013 om 10:41

Iniesta is juist bezig aan een ijzersterk seizoen. Aankopen doen het matig? Alba is een revelatie op linksback en Song doet het netjes, hij heeft gewoon de beste voor hem. Voor de rest wilt alleen Valdés niett verlengen. De verdigiging lijkt het enige probleem.

25 februari 2013 om 10:43

Song doet het netjes zegt ie dan.. kijk voor hoeveel je hem hebt gekocht.. hij is niets meer dan een bankzitter.. van dat bedrag kopen andere teams wereldspelers die bijna elke wedstrijd voor je beslissen.

25 februari 2013 om 10:47

Aankopen doen eht matig jaa!! Dat je nu alba een keer hebt als goede aankoop mag ook wel jaa!! Sanchez brengt niet wat t moet brengen, Zlatan is weggepest, Villa is verkracht tot linksbuiten. Song doet het netjes, maar staat er gewoon naast voor +- 20 miljoen, macherano die ze verdediger hebben gemaakt terwijl hij tot de top behoorde op zn originele plek. Adriano wat een 13 in een dozijn speler is.
Shall i go on?

25 februari 2013 om 10:48

@ officer

Vind je ook niet dat Eto'o in de spits 10 keer beter was dan Alexis?

25 februari 2013 om 10:51

Wereldspelers koop je niet voor 'maar' negentien miljoen.
Dat gebeurde misschien tien, vijftien jaar terug, maar nu niet meer. Het is een groot bedrag voor subtoppers, maar niet voor de echte topclubs.
Daarbij werd Song gehaald als vervanger van Keita, niet om de meest spelende middenvelder te worden.

25 februari 2013 om 10:52

@officer

Ik had begrepen dat Busquets ook moeilijk deed over zijn verlenging of is dat alweer achterhaald? En Deulofeu, heeft die inmiddels ook bijgetekend, want die verlenging liep ook moeizaam.

Met aankopen doelde ik meer op Sanchez en Villa. Die vallen me allebei tegen, ik vond ze bij hun vorige clubs beter. Eigenlijk vind ik dat ook gelden voor Fabregas, vond hem bij Arsenal eigenlijk ook beter spelen.

Overigens zie je de afhankelijheid van Messi ook in de statistieken terug. Dit jaar heeft op Messi na nog niemand meer dan zeven keer gescoord, en dat in alle wedstrijden bij elkaar. Twee jaar geleden scoorden Villa er nog 23 en Pedro er nog 20. Messi scoorde toen dertig procent van de goals, nu bijna vijftig procent.

25 februari 2013 om 10:53

Centraal is al jaren een probleem bij Barca en daar is in mijn ogen slecht op ingespeeld afgelopen zomer al want iedereen wist dat Puyol blessuregevoelig is geworden en Piqué nog wel eens een kaartje pakt.

Blijkbaar ziet men een het team dan echt van al zijn lengte te ontdoen door Mascherano of Song er neer te zetten.
Ze hadden Botia moeten halen en komende zomer Hummels.

25 februari 2013 om 10:56

Dat gebeurd overal. Bij Real zitten er 2 spelers op de bank die samen 100 miljoen hebben gekost. Modric en Kaka..

25 februari 2013 om 10:56

Balotelli werd wel gekocht voor dat bedrag.. El Shaarawy ook.. Veratti is voor veel minder gekocht door Psg.. Pirlo is gratis gekomen... Ozil kostte ook gewoon minder dan 20 Miljoen.. idem dito voor Khedira.. Ibrahimovic werd ook gekocht voor zoiets.. Lavezzi(weet het niet zeker maar ik dacht hij ook).

Je kan nog lang doorgaan hoor.. Je kan hier een team van maken dat voor elke titel zou strijden.

@skila

Het gebeurd bij Real,barca,city maar waar nog meer dan? Zelfs Psg doet dat niet.. ze kopen ze dan wel duur in, maar ze staan tenminste nog gewoon op het veld.

25 februari 2013 om 11:01

El Shaarawy, Veratti, Balotelli en Khedira zijn helemaal geen wereldspelers. Absoluut niet.
Ibrahimovic werd voor 40 miljoen + Eto'o gekocht en ging voor een veel goedkoper bedrag naar Milan omdat hij die situatie forceerde; hij moest weg, waardoor de prijs gedrukt kon worden. Daarna had Milan het geld weer hard nodig, is het niet? Daarom werd ie verkocht en PSG gaat niet meer geld uitgeven dan nodig is. Pirlo was gewoon een domme fout van Milan, dat betekent niet dat het normaal is. Ozil werd pas een wereldspeler bij madrid en was dat niet eerder. Lavezzi is ook geen wereldspeler.

Je bent bovenal subtoppers aan het noemen.

25 februari 2013 om 11:09

De spelers die Ac_milan noemt doen niet onder voor een Song. Khedira is trouwens wel wereldklasse, de rest behoort tot de categorie absolute toptalenten. Özil was trouwens al een ster aan het worden op het WK en Lavezzi mag je gerust een topper noemen.

25 februari 2013 om 11:15

Die subtoppers waren anders wel de sterkhouders in het team dat "het zogenaamde beste team" met 2-0 versloeg..

Ozil was de ster van een team dat de halve finale van een WK speelde.. hoe kan je dat geen wereldspeler noemen?

Waarom is Khedira geen wereldspeler? Hij behoort zeker tot de 10 besten op zijn positie.. puur verdedigend zelfs een van de betere..

Lavezzi is geen wereldtop omdat hij niet in Spanje speelt zeker? Hij is beter dan Di Maria,sanchez en Villa.. en die zijn zeker ook geen wereldtop?

Ik zei het ook nog voor de duidelijkheid.. er zijn nog veel meer namen hoor.. Suarez bijvoorbeeld.

25 februari 2013 om 11:26

Ik begrijp niet zo goed waarom Villa tegenvalt? Hij scoort makkelijk en was vooral in 2010/2011 erg belangrijk voor Barcelona. Nu heeft hij weinig gespeelt door blessures, maar hij heeft nooit echt slecht gespeelt sinds hij terug is van z'n beenbreuk. Natuurlijk speelde hij bij Valencia beter, aangezien hij daar dé speler was. Nu moet hij zich schikken aan Messi, maar ook dat doet hij zonder problemen.
Fàbregas is tot aan Februari ontzettend belangrijk geweest voor Barcelona dit seizoen (9 goals, 10 assists).
Alexis speelde vorig seizoen toch best aardig. Dit seizoen is het qua afmaken drie keer niets.

Het klopt dat toen er echt 3 scorende 'spitsen' waren, maar nu is het ook meer verdeeld over de rest van de spelers. Zo heeft een Tello 5 goals, een Cesc 9 goals, een Adriano 6 goals etc.

25 februari 2013 om 11:38

Shakhtar wist Barca ook te verslaan in het jaar dat ze alles wonnen. Wat is je punt?

Ozil was het toen in de wording, zoals Ronaldinho dat was voor ie naar Barca ging.
Khedira is geeneens van het niveau dat madrid na wil streven, maar past in de filosofie van Mourinho. Die komt niet eens in de buurt van het niveau dat Toure Yaya had en er wordt terecht om hem gelachen. Mensen(waaronder merengues) zijn eerder verbaasd als ie bv scoort of een goede pass verstuurd dan iets anders. Een prima speler verder, maar absoluut geen wereldtop.

Lavezzi is gewoon geen wereldtop. Heeft maar 20 interlands op z'n naam staan omdat andere spelers, betere spelers, met recht voorrang hebben. Maar ook hij kostte 30 miljoen. Geen twintig.
Luis Suarez kostte ook 26 miljoen.

Villa is op z'n retour, maar voor hoeveel ook alweer gekocht?

Het is niet te vergelijken, dus dat zou ook niemand moeten doen. Het Real van de jaren 50, het Ajax van de jaren 70 en 90, AC Milan en nu Barcelona waren allen teams die de voetbalsport op een positieve manier hebben veranderd. Het spel wat Barcelona is een verder ontwikkelde vorm van het totaalvoetbal van Ajax, hoe je het ook went of keert. En dat is niet erg, want ze zijn er erg succesvol mee.

Het Barca van 2010,dat was het beste team ooit.het Barca dat ons met 5-0 naar huis stuurde.nu vind ik ze niet meer het beste team ooit lijken.het niveau verschil tussen 2010 en nu is heel hard gedaald vind ik.ofwel zijn andere ploegen terug beter en beter aan het worden.maar ik denk dat het ook te maken heeft dat ploegen niet meer zoveel schrik hebben tegen Barcelona dan dat ze 2 jaar geleden deden

Aan je gebruikersnaam te zien is de objectiviteit van je reactie ver te zoeken. Dit Barcelona heeft voor mij bewezen een fantastisch elftal te zijn dat ook met een grote verandering zoals het aanstellen van een nieuwe trainer, gewoon een prima spelletje voetbal kan spelen. Ook is het prachtig dat de filosofie zo diep zit bij alle teams van Barcelona, dat de jeugdspelers moeiteloos meetikken in het spelletje. Maar ik denk niet dat dit Barca de CL gaat winnen dit jaar. Het lijkt erop dat het spelletje dat ze spelen alleen werkt als de tegenstander erin trapt. Inter en AC Milan en trouwens ook Celtic hebben nu bewezen dat als je gewoon als een vent verdedigd en voorin dodelijk bent dat je ze gewoon kunt verslaan en dan kunnen ze voor de rest tikken wat ze willen.

25 februari 2013 om 10:53

Precies... en waar we eigenlijk vooral achter komen is dat ze alleen de Spaanse competitie volledig weten te domineren.. in de CL zijn ze er altijd met een dosis geluk een ronde verder gekomen..

Zie Milan vorig jaar.. Chelsea toen ze de CL wonnen En het Arsenal toen V.persie die rode kaart kreeg etc.

Ook andere teams hebben in zowat dezelfde tijdperk ook 3 finales gespeeld.. zoals Bayern Munchen, als zei in dezelfde tijd als het beste team ooit ook zoveel finales spelen, waarom zijn zei dan niet de 2e beste? Waarom worden hun niet eens genoemd?

Milan won de CL ook in 2003 en 2007.. in 2005 geven ze een Cl-finale gewoon dom weg.. Er zijn heel veel teams die bijzonder hebben gepresteerd.. alleen Barcelona is de enige die geroemd word omdat ze kunnen "tikken".. maar dat is de filosofie niet van een United,milan of Bayern.. die doen het op hun eigen manier.

Als je dan ook nog eens ziet dat Barca spelers van 30 a 40 Miljoen koopt en ze telkens op de bank zet, dan vind ik dat de prestatie ook minder word.. aangezien alle financiele kwesties.

Bayern heeft haar financien wel op orde..

25 februari 2013 om 12:04

@ Ac_milan22

Je moet wel winnen om erbij te horen en dat is precies hetgeen wat Bayern niet heeft gedaan. Inter was in de finale overigens de verdiende winnaar, enkel vorig jaar was er maar één ploeg die de overwinning verdiende en dat was Bayern. Daarbij is het Dortmund dat in de Bundesliga gedomineerd heeft de afgelopen 2 seizoenen. Het gaat niet alleen om finales spelen, je moet ze ook winnen. In de competitie moet je ook een bepaalde dominantie uitstralen en uiteraard landskampioen worden. Aan beide eisen heeft Bayern niet voldaan. Misschien dat ze vanaf dit jaar de basis gaan zetten om de komende jaren te domineren. Landskampioen zijn ze zowat al en ik vind ze na de de eerste wedstrijden in de achtste finales de topfavoriet voor de eindzege in de Cl.

Het is makkelijk om de prestaties van Barca te bagatelliseren door het op 'een dosis geluk' te gooien. Maar tegen Milan en Arsenal was Barca overduidelijk de betere ploeg. Ze creerde meer kansen en zijn verdiend doorgegaan naar de volgende ronde. Tegen Chelsea was Barca niet per sé beter, over 2 wedstrijden gezien waren ze gelijkwaardig aan elkaar. Men klaagt altijd over de scheids op stamford bridge, maar vergeten ze niet een paar zaken? Henry is een 100% penalty ontnomen in Camp Nou en Barca kwam in de return ten onrechte met 10 man te staan. Anelka struikelt over z'n eigen voet en Abidal krijgt daar rood voor. Overigens is United in beide finales helemaal aan flarden gespeeld, dus dosis geluk? Een beetje meer krediet aan Barca lijkt me wel gepast.

Het klopt dat Barca de laatste jaren een dramatisch transferbeleid voert (lees; met name aankoopbeleid). Er is veel geld betaald voor spelers, waarvan de één na 1 seizoen alweer vertrok (zlatan), Chygrynsky het nooit heeft waargemaakt, Keirrison idemdito, Alexís tot nu toe ook niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd, voor Song teveel is betaald etc. het klopt allemaal. Maar dat de prestaties dan minder word? Het is maar vanuit welk perspectief je het bekijkt man. Ik zie het zo: zeker driekwart van de selectie en basisopstelling bestaat uit zelfopgeleide spelers. Ik zie het juist als een bekroning dat dergelijke prestaties geleverd worden met zoveel zelfopgeleide voetballers. Dus nogmaals: het is maar vanuit welk perspectief je het ziet..

Ik weet dat mensen gaan zeggen dat ik dit zeg omdat ik een Milan fan ben, maar het Milan van het jaren 90 is vind ik veel beter..

25 februari 2013 om 10:45

haha ik als real fan vind de beste team ooit van madrid samen met ronaldo figo zidane bechham carlos raul iker

die spelers zijn allemaal legendes nu..

misschien is dit barca de beste team van barca maar niet ooit daar is geen twijfel mogelijk over madrid staat op 1 daarna schat ik milan van jaren 90 nog hoger in de barca

25 februari 2013 om 10:57

Het madrid dat jij noemt heeft veel te weinig prijzen binnen weten te harken om als beter gezien te kunnen worden. Misschien dat je het voetbal leuker vond, maar met het vertrek van Del Bosque was het allemaal best wel afgelopen.

25 februari 2013 om 11:08

klopt prijzen hebben ze niet veel gewonnen.

maar het was ook een gekocht team wat moeilijk is om prijzen snel te winnen

vooral de fout om del bosque weg te sturen was zeer dom..
dan hadden genoeg prijzen gewonnen .

25 februari 2013 om 11:18

Ze hebben zes seizoenen de tijd gehad, gast. Van 2000 tot 2006.
Barca heeft in vier jaar tijd het dubbele gewonnen aan prijzen. Zeven tegen veertien.

25 februari 2013 om 11:21

tuurlijk ga je meer prijzen winnen als je vanaf de jeugd als samen speelt.

wat real doet vind ik knapper de moeten er meteen staan. kosten miljoenen en nog eens een wereld omzet draaien..

doe mij maar dat met 7 prijzen dan 14

misschien met boaque hadden we 21 prijzen gewonnen blijft een geweldige coach

25 februari 2013 om 11:25

'misschien' boeit niet. Dat het je meer aanspreekt kan, maar beter is het absoluut niet geweest.
Hoe het knapper moet zijn om wereldsterren te kopen (want madrid maakt zelden sterren, madrid koopt ze) is voor mij vreemd, maar dat kan je mening natuurlijk zijn.
Persoonlijk vind ik het knapper en mooier hoe je zelf wereldsterren opleidt en het vertrouwen geeft. Ieder z'n ding.

25 februari 2013 om 11:29

laten we nou niet alle prijzen erbij gaan halen

dan zou real meteen de beste team ooit zijn
want 9x cl win je niet zomaar.

op dat gebied liggen de andere clubs ver achter laten we niet over de omzet van real beginnen een record omzet zonder de beker en de cl te winnen

vraag me af wat zou de omzet van real zijn met winst cl ? 750 mil?

25 februari 2013 om 11:41

Het ging niet om de meest succesvolle club ooit, het ging om het beste team.
Als jij deze teams wil kiezen als beste ooit (en blijkbaar zeker beter dan dit Barcelona), dan moet je verder kijken dan je persoonlijke voorkeur, maar naar wat ze bereikt hebben.
De Galacticos hebben bedroevend weinig bereikt. Het Milan van Capello heeft veel mooi's bereikt en zou zo gezien kunnen worden, maar dan moet je ook kunnen zien dat het Barcelona van Cruijff of van Guardiola ook zo bekeken kunnen worden. Die hebben namelijk hetzelfde of meer bereikt.

25 februari 2013 om 11:53

De Galacticos waren inderdaad niet de succesvolste .

maar de beste team ooit dat niet zoveel prijzen gewonnen heeft.
iedereen in die tijd trilde iedereen voor real..

jeetje wat een team was dat zeg..
als je nog de spelers gaat vergelijken van toen dan vind ik die team real echt dodelijk

25 februari 2013 om 12:12

Hoe bedoel je trillen? Barca heeft ze toen ook gewoon vaak genoeg verslagen hoor. Teams hebben zich niet dusdanig aangepast als ze tegen dat Real speelde, als dat ze zich nu aanpassen aan het huidige Barcelona. Je ziet het al aan je reactie: je kijkt voornamelijk naar namen.

25 februari 2013 om 13:58

Bij het beleid van de laatste jaren(pakweg laatste 15 jaar) worden er inderdaad veel wereldspelers gekocht maar je moet niet doen alsof Real een club is die dat altijd deed. Ooit gehoord van Quinta el Buitre, allemaaljeugdspelers die wereldspelers waren. Ik noem daar maar eff een generatie maar zo zijn er wel meerdere grote spelers opgeleid bij Real. Je moet ook niet vergeten dat Barca niet altijd wereldspelers heeft opgeleid, het was volgens mij toch echt Barca dat toendertijd een recordbedrag voor Cruijff heeft neergelegd.

Ik vind het Real van jaren 50 het beste team ooit, mocht het toen een beetje megezeten hebben hadden we 6x achter elkaar de Europcup gewonnen. Het yeye team vind ik ook tot de besten behoren met de legendarische Gento. Overigens bestond dat ta

25 februari 2013 om 14:01

Real maakt zelden sterren, het begint een fenomeen te worden dat maar steeds terugkeert. Volgens mij volg jij RM alleen de laatste 15 jaar anders had je dat niet gezegd.

25 februari 2013 om 16:47

Het huidige beleid bestaat sinds 1988, daarvoor werd niet veel aandacht besteed aan de jeugd en was het normaal als je pas op je 24e doorbrak. Zoals dat bij bijna elke club het geval was met een Rexach, Fuste, Carrasco, Olmo, Tente of Caldere.

25 februari 2013 om 10:49

United met George Best, Bobby Charlton en Denis Law vond ik ook veel meer spectaculair. Het team van Rijkaard met Deco, Gio en Dinho vond ik ook vele malen beter.

25 februari 2013 om 11:37

Deco, Gio en Dinho niet alleen beter (dat had ik nog geloofd) dan wat er nu staat, maar ook echt vele malen beter? Serieus? Nu zeg je gewoon maar wat om interessant te doen, want dit team is kwalitatief nu al sterker en op hun hoogtepunt (seizoen 10/11) waren ze zeker 2x zo goed als onder Rijkaard.

25 februari 2013 om 12:03

Intressant doen? Ik vond het spel, meer flair hebben, iedereen straalde plezier uit en het was net een sprookje wat maar geen einde leek te hebben. Voor mij blijft dat team het beste Barcelona wat ik tot nu toe van Barcelona heb gezien..

25 februari 2013 om 13:45

je bent 21 jaar en praat over een elftal van 35 jaar geleden? kan me bijna niet voorstellen dat je daar tientallen wedstrijden van gezien hebt...
iedere objectieve voetbalkenner is het er wel mee eens dat dit elftal van Barcelona het beste is wat er ooit is geweest, en zoals eerder gezegd vooral 2 jaar geleden, dat was absurd....
het elftal met Deco Gio en Ronaldinho was ook heel erg goed maar het barcelona van 2 jaar geleden was nog beter

25 februari 2013 om 14:08

Ja er bestaat zoiets als dvd's weetje wel, opgenomen wedstrijden. Beelden die laten zien hoe iemand speelde etc. We leven anno 2013 dan kan dat gewoon.

Verder ben ik geheel objectief, geen haat aan Barca noch haat aan oud spelers van Barca. Ik ben gewoon deze mening toegedaan op basis van al het voetbal wat ik heb gezien, en ik vind dat het voetbal van Dinho tijdperk veel beter maar ook leuker was om te zien.

25 februari 2013 om 14:23

ok ik kom ze niet vaak tegen maar grappig dat jij tientallen wedstrijden gezien hebt...dat het grote spelers waren staat vast...alleen in die tijd was het niveau beduidend minder...toe kregen de spelers zoveel meer tijd en ruimte etc, niet te vergelijken

25 februari 2013 om 14:39

Nee maar waarom doen je het zelf dan door te stellen dat het Barca 2 jaar geleden wel het beste was, als het niet te vergelijken is met elkaar, dan kan je zulke uitspraken niet eens doen. Verder is het niet dat ik het breng als een mening.

Hoe bepaal je namelijk wat een beste team ooit is?

Flair
Techniek
Verdediging
Aanval
Middenveld
Coach
Binding met publiek/pers/supporters
Voorbeeldig gedrag

etc. En zo heeft ieder zijn eigen definitie van het beste team ooit.

Bedoel ik vind Zola de aller beste speler die ik ooit heb zien spelen, ik stel hem boven Cruijf, Dinho, Pele, Zico, Socrates, Best, R9 Zidane noem maar op. Betekent niet dat het ook voor anderen zo is, maar voor mijzelf absoluut wel.

Dus als ik vroeger niet mag vergelijken met nu, mag jij nu niet vergelijken met vroeger..

25 februari 2013 om 16:49

Wat een hoop kutredenen om een team beter of slechter te noemen. Bij de helft van je punten valt al te zeggen dat ze niet kloppen.
Je vond het team leuker, dat is iets anders. Want beter was het absoluut niet.

@real zidane
het barca van 2010 was het sterktste! dat denk ik ook! by guardiola werd de bal binnen 5sec weer afgepakt en nu krijgen ze veel goals uit t niets tegen. elke tegenstander graaft zich in zelf real op bepaalde momenten, dusja logisch dat t moeilyker word voor ze, daarom zeg ik nog steeds dat er een sterke spits moet komen die 20min voor tijd misschien de bal kan inkoppen want messi is niet zo sterk in de lucht. hopelijk kunnen ze milan met 3-0 naar huis sturen maar ben er een beetje bang voor

Lachwekkende opmerking over dat 4e jaar en dat ze nu moeten zien hoe het 5e jaar gaat lopen. In dat 4e jaar heb je alleen een Copa del rey gewonnen als club. Voor het beste team ooit is dat best weinig. Kortom die 3 jaar houdbaarheidsdatum heeft men bij Barca nu ook weer niet zo overtuigend gebroken.

25 februari 2013 om 16:49

En twee supercups + de wereldbeker voor clubs.

Het Barca met Ronaldinho en Eto'o vind ik het beste Barca ooit. Wat die deden met tegenstanders was echt ongelofelijk. Op dit moment heeft Barca niet eens een fatsoenlijke trainer! Hetzelfde team onder Pep was veel beter.. Ook deze groep heeft een trainer nodig die de groep beter laat spelen.

Het huidige Barca vind ik helemaal niet het beste Barca ooit.. Het beste Barca wat ik heb gezien, van pakweg 1996 tot 2013 is het Barca van 2009-2011.. Dit seizoen vind ik Barcelona alles behalve indrukwekkend om het maar zo uit te drukken.. Ja, ze spelen nog steeds hun spelletje maar dat is ondertussen al duidelijk.. Echter is het voetbal, de korte combinaties, het positiespel en dergelijke een pak minder dan ervoor..

Daarnaast hebben ze de drie jaar regel eigenlijk niet doorbroken. Want na het derde jaar hebben ze eigenlijk zowel de Champions League als de titel niet gewonnen.. Voor het beste team ooit is dat dan wel weer tegenvallend lijkt me. Er zijn genoeg teams die in het verleden lang aan de top hebben meegedraaid.. Echter lagen toen de verhoudingen binnen de voetbalclubs en het voetbal zelf ook een beetje anders.. Toen waren er ook nog veel harde verdedigers, nu is dat precies een uitzondering als je een harde verdediger treft.

Het blijft natuurlijk een geweldige ploeg, maar ze zijn op het moment idd minder. 2 jaar geleden was dit team zo ontzettend sterk. Niemand had ook maar een kans en ze speelden ook nog geweldig voetbal. Nu is het allemaal wat afgezakt. Waar dat door komt? Heb niet echt een idee. Misschien door de leeftijd, maar dat valt eigenlijk ook nog wel mee. Heb nu zo'n gevoel dat alles om Messi gaat en als hij geen goede dag heeft, dat heel Barca tegenvalt. De magie is even uitgewerkt.
Maar ja, na een paar jaar geweldig spelen en te heersen in het voetbal, vind ik het ook niets gek dat het even wat minder wordt. Elk team heeft wel eens een periode dat het wat minder gaat en in Barca hun geval is het ideaal dat Real dit 5x zo erg heeft, waardoor ze nog makkelijk kampioen worden. Voor de Cl vind ik Bayern de grote favoriet, maar Barca zou hem natuurlijk ook nog altijd kunnen winnen.

Zonder twijfel dat dit Barcelona één van de beste teams in de geschiedenis van het voetbal is, zeker onder Josep Guardiola was het voetbal bijna elke wedstrijd om je vingers bij af te likken. Echter vind ik deze uitspraken niet echt passen bij de president van Barça, in La Masía worden namelijk aan elk voetbaltalent de waarden van respect voor de tegenstander en bescheidenheid bijgebracht. Om dat te gaan verkondigen dat dit Barcelona het allerbeste team ooit is past dan niet echt bij de club, maar als we de vorige uitspraken van Rosell op een rijtje zetten is deze niet eens zo verwonderlijk. Wat mij betreft mogen bijvoorbeeld de topteams van AC Milan, Barcelona onder Cruijff en Ajax ook best op dezelfde hoogte worden ingeschat, in hun tijd waren ze revolutioneel voor het voetbal en stonden ze mijlenver voor op hun concurrentie.

25 februari 2013 om 11:12

beste team is het milan van jaren 90 samen met real van 2000-2003/4

barca zou kunnen als ze bijvoorbeeld de cl 2 x achter elkaar hadden gewonnen en vorig jaar de titel ook hadden binnen gesleept dat is ze echter niet gelukt..

deze jaar is de titel alleen zeker voor barca..

in de cl hebben ze een wonder nodig en in de beker staan ze tegenover madrid.

25 februari 2013 om 11:20

Je noemt twee teams op die dat ook niet bereikt hebben. Sterker nog, die hebben minder bereikt dan het Barca van Guardiola.
Milan onder Capello is vier keer achter elkaar kampioen geworden en won een Champions League(net als Barca in de jaren '90).
Het madrid dat jij noemt heeft nog minder gewonnen dan dat.

25 februari 2013 om 11:25

dan is het heel simpel real heeft de cl 5 x op rij gewonnen maakt dat ze het meteen de beste team ooit nee.

is knap dat pep 6 prijzen heeft gewonnen. hij moet zich nog ook gaan bewijzen bij bayern.

want het team van barca konden elkaar toen ze misschien 10 jaar waren..

25 februari 2013 om 14:08

Wat dacht je van het Madrid van de jaren 50, of het yeye team met de legendarische Paco Gento of Quinta el Buitre. Lijken me geen misselijke teams .

De formule is uitgewerkt, en dat zeg ik niet alleen op basis van de resultaten van afgelopen maanden. Het voetbal wordt totaal niet verder ontwikkeld, de basis is en blijft natuurlijk van een belachelijk hoog niveau, maar ploegen kunnen steeds vaker Barcelona in de moeilijkheden brengen. Daar waar het spel van bijvoorbeeld Real Madrid snel is, en dat van Bayern ongelofelijk divers, is het voor dit Barcelona alleen maar zoeken naar de steekpass. Veel tegenstanders doen het goed, lekker voor het doel parkeren de vleugelspelers als backs laten spelen en zo een lijn van 6 man, daar nog 2 verdedigende middenvelders voor en voila, Barca krijgt het zeer lastig. Men had eigenlijk voor een trainer moeten kiezen die een frisse aanpak hanteert, beetje zoals Rijkaard. Directer naar het doel toe, en geen 80% balbezit willen hebben.

25 februari 2013 om 13:07

Die trainer met de frisse aanpak hebben ze al met Vilanova. Barca speelde vooral in de eerste helft van het seizoen veel directer. De afgelopen paar wedstrijden is het echter helaas een beetje inspiratieloos ja. Ik ben ook van mening dat dat vooral komt door het gemis van Vilanova. Barca heeft de potentie om ook (heel) snel te spelen en de techniek om een diverse speelstijl te hanteren. Ik heb me ook de laatste tijd een aantal keer afgevraagd waarom ze nooit eens op de counter voetballen of vaker opteren voor de hoge/lange bal terwijl daar elke wedstrijd wel een paar mogelijkheden voor zijn.

Zozo...
Ze schreeuwen bij Barcelona steeds hoger van de daken.. Xavi deed het al en nu ook meneer de voorzitter..
Maar er zijn teams geweest die gewoon 3 maal op rij de Europa Cup wonnen, dat is dit team nooit gelukt.. De beste ooit mag je het dan ook niet noemen vind ik.. Bovendien verlies je respect als je dit over jezelf gaat roepen en daarnaast speelt Barca slaapverwerkend voetbal..

Ik vond Barca in het eerste seizoen onder Pep misschien wel de mooiste. Met Henry, Eto'o, Yaya, Busquets, Messi, Xavi en Iniesta. Had je de perfecte mix tussen kracht en techniek. Real Madrid had he-le-maal niks in te brengen tegen dit machtige Barcelona.

25 februari 2013 om 12:03

Ja, dat kwam mede door henry, eto'o en yaya toure, spelers met persoonlijkheid. Door hun karakter en persoonlijkheid lieten ze busquets, messi, xavi en iniesta beter spelen.

Maar een seizoen verder dachten dat deze vier spelers dat zij het voetbal hadden uitgevonden en alsof zij uit zich zelf beter waren geworden. Je kon zien dat deze vier spelers spelers als zlatan hadden weggejaagd, door alleen te zeuren bij hun coach.

25 februari 2013 om 12:34

Vind het onzin wat je zegt. Busquets is nu de beste voetballende/ technische CVM ter wereld. Messi de beste speler ter wereld en Iniesta de beste middenvelder. Met henry, yaya en samuel had je gewoon dat extra beetje spierballen die je soms nodig hebt.

Maar wat jij zegt over beter laten spelen en dat ze nu doen alsof zij het spelletje hebben uitgevonden is natuurlijk echt een belachelijke uitspraak.

25 februari 2013 om 12:40

Jongen, jij kan zoveel onzin praten in Barca topics je hebt er geen verstand van man. Spelers met persoonlijkheid en karakter lieten die anderen beter spelen? Volgens mij waren Xavi en Iniesta toen al de dirigenten op het middeveld. Busquets rouleerde veel met Touré en Messi was dat seizoen al de grote man. Een seizoen verder werden die 4 waarop jij doelt landskampioen en dat werden ze daarna weer en ze pakte nog een keer de CL ook zonder die 4 persoonlijkheden. elimineer jezelf van Barca topics, je voegt niks toe en provoceert alleen. Als Neymar volgend jaar bij Barca speelt ben jij de eerste die ze de hemel in gaat prijzen.

Als je zoals meesten zeggen (zelfs kieft, die real fan is) kijkt naar de afgelopen 6 jaar waarin ze het voetbal veranderd hebben, dan kan je niet zeggen dat ze er niets van bakken.

gelukkig is barca er voor het voetbal, anders zouden we nooit het positiespel van de afgelopen jaren zien.

Ik vind Spanje beter dan Barcelona. Ik vind het ook straf dat hij met zo een uitspraak komt nadat ze 2-0 hebben verloren tegen een van de slechtste AC Milans ooit.

Toen Tito nog bij de club was, was het allemaal geniaal en was er nooit puntverlies. Wedstrijden die niet lekker liepen werden uiteindelijk nog gewonnen door tactisch uitstekende zetten. Nu verliezen ze onder de assistent een wedstrijdje van Milan en is het opeens niets meer.

Wat is huidig? Het team van na de winterstop in ieder geval absoluut niet. Wat is het voetbal de laatste tijd toch matig zeg. Zelfs Messi heb ik in jaren niet meer zo matig zien voetballen de afgelopen weken (ondanks dat hij nog z'n doelpuntjes meepikt). En dan zie ik sommige die vinden dat het Barca van 2010-2011 het beste ooit is? Doe mij maar het Barcelona van 2008-2009! En geloof me, dat is niet omdat ze in dat seizoen letterlijk alle prijzen wonnen. Het voetbal was toen directer en sneller. Messi in een vrije rol vanaf rechts, Eto'o als killer in de punt van de aanval en Henry met zijn snelheid en scorend vermogen vanaf links. Mensen noemen het Barca van 2010-2011 vooral door die 5-0 op Real maar dat snap ik nooit echt. Die 2-6 in Bernabeú vond ik qua voetbal veel mooier om te zien. Of komt het doordat die 5-0 tegen het Real was van Mourinho en Ronaldo ofzo?

Verder vind ik het begrijpelijk dat supporters de glorie jaren van hun clubs als beste ooit beschouwen (ajax, Bayern en Milan) in het voorbeeld wat Rosell dan benoemd. Hij heeft het over 3-jaar regel? Wie heeft zo een regel in het leven geroepen? Volgens mij niemand en hij verzint dit alleen maar zodat het goed in het straatje van Barca past. Feit blijft dat ze vorig jaar geen landstitel en geen CL hebben gepakt, dus is die dominante periode vorig jaar al enigzins afgenomen. Je wordt waarschijnlijk weer landskampioen, maar in Spanje is dat elk jaar fifty-fifty.

Dan heb je nog de mensen die even komen blaaskaken dat het spel dit seizoen minder goed is als voorheen. De combinaties en het positiespel etc. is allemaal minder als voorheen? Ik vraag me af of die mensen maar wat roepen of dat ze Barca daadwerkelijk volgen. Het voetbal is de afgelopen maand, pas écht beduidend minder als voorheen. Barcelona was de eerste seizoenshelft oppermachtig met heel goed voetbal. Tito heeft het spel weer iets directer geprobeert te maken en het lukte hem ook vrij aardig. Barca domineerde haast overal waar ze speelde en won vaak ook met duidelijke cijfers. Sinds Roura er zit is het allemaal wat minder geworden. Nu wil ik het niet allemaal op Roura zetten, want het kan ook gewoon puur toeval zijn. Maar nogmaals: Doe alleen dergelijke uitspraken als je Barca daadwerkelijk op de voet volgt.

Het team zit nu overduidelijk in een dip en dat heeft ze één nederlaag in de competitie gekost tegen Sociedad en een gelijkspel in en tegen Valencia. In de CL heeft het ze een nederlaag gekost die ze waarschijnlijk nog duur komt te staan ook. Voor de Barca fanaten onder ons is dit overigens niets meer als de welbekende 'februari dip'. De ene keer kom je er ongeschonden uit en de andere keer niet. Dat is het mooie aan voetbal: je kan niet altijd winnen en verliezen hoort er gewoon bij. Maar dat sommige ineens komen beweren dat het voetbal minder is als voorgaande jaren is net zoveel onzin als deze reactie van Rosell.

Dit was de sterkste eerste seizoenshelft ooit van een club in de PD als ik het goed heb. Slechts 1 gelijkspel en 18 overwinningen, waar hebben sommigen het toch over? haha. Ze zien Barca tegen Milan de slechtste wedstrijd in jaren spelen en komen gelijk conclussies trekken over het spel. Overigens was het de verdienste van Milan zelf dat ze wonnen, laat dat duidelijk zijn. Maar het mooiste van alles: Messi wordt ineens aangevallen en is niet zo legendarisch als men beweerd, Iniesta bakt er vrij weinig van, Xavi wordt te oud, Cesc beheerst het tiki-taka niet. Te grappig sommige leden/reacties hier..

Wat ik Barcelona vooral verwijt is dat hetmaar één spelsysteem kan hanteren ; dat systeem beheersen ze nagenoeg tot in de perfectie maar als het op die manier niet lukt, dan lukt het helemaal niet.

En wat Xavi ook zelf al zei verleden week : deze ploeg moet nog eens een vooraf schier onmogelijke taak toch rechtzetten ; met die 2-0 tegen Milan lijkt me het moment gekomen om dat te realiseren.

Verder geeft het cijfermateriaal wel aan dat Barcelona de afgelopen jaren zeer sterk presteerde maar de beste ooit blijft ook nu weer een mening, subjectief waarbij clubkleuren al snel de doorslag geven om deze pleog al dan niet de sterkste ooit te vinden.

Wat mij betreft mag deze pleog in het rijtje bij Real van di Stefano, het Brazilie van Pele, het Ajax van Cruijff of het Milan van Van Basten geplaatst worden.

Is dit Barcelona beter ? Misschien, dat blijft een subjectief gegeven.

25 februari 2013 om 12:19

Beetje een raar verwijt. Het complete voetbal wat Barcelona laat zien heeft geen plan 'b' nodig.
9 van de 10 keer spelen ze de tegenstander helemaal zoek omdat het zo compleet is.
Ze kunnen zo gigantisch snel zichzelf vrij spelen, de tegenstander krijgt over het algemeen gewoon de bal niet genoeg om gevaarlijk te worden.

Het real van Di Stefano was bij lange na niet de voetbalmachine die het team van Milan of het Ajax van Cruijff wel waren.
Barcelona valt in het rijtje van de absolute topploegen allertijden. Wie de beste is? Dat is persoonlijke smaak. Vergeef me als ik Barcelona daar dus op 1 zet. Niet omdat het de club is, maar gewoon omdat ze spelen zoals ik vind dat voetbal gespeeld moet worden.

25 februari 2013 om 13:56

Als je verdediging + keeper niet kan voorkomen dat de eerste beste kans die een tegenstander krijgt, zeker als dat in de 43ste minuut is, een goal wordt dan is het voetbal niet meer zo compleet.

Als een ploeg zich zover terugzakt en zo gedisciplineerd staat te verdedigen dat je als meest scorende (top)ploeg van de wereld maar twee halve kansen in een wedstrijd kan creeeren dan is het voetbal niet meer zo compleet.

Als je de kansen om te counteren totaal links laat liggen en weer doodleuk wacht totdat een tegenstander zich weer helemaal terug heeft getrokken tot in z'n eigen strafschopgebied om vervolgens weer geen serieuze kans te creeren na 600 keer de bal overtikken dan is je voetbal niet niet meer zo compleet.

Als je speler die grofweg 2/3 van alle goals scoort even z'n dag niet heeft of wordt afgeschermd door een 3 of 4 man dekking en verder heb je weinig andere mogelijkheden dan is je voetbal niet meer zo compleet.

Ik chargeer nu een beetje, want ik baseer dit op de laatste twee wedstrijden. Maar ze lijken wel in een dip(je) te zitten waardoor het voetbal niet zo compleet meer is/lijkt.

25 februari 2013 om 14:21

Ik geef je helemaal gelijk als je zegt dat ze in een dipje zitten. Daarentegen heeft Barcelona zeker in de laatste 4 jaar bewezen het beste team ooit te zijn. 14 prijzen in 4 jaar is absurd.
En dat alles bereikt door veel balbezit, weinig tegengoals en een bizar aantal kansen/gescoorde goals.

Snap je punt helemaal dat de verdediging het gewoon laat afweten dit seizoen. Er kunnen aardig wat doelpunten op het conto van Valdez worden geschreven, maar het meerendeel is gewoon een kwestie van slecht verdedigen. Erger mezelf er soms groen en geel aan.

Als dit team echter de vorm weer krijgt dan is het niet te verslaan.

Qua prijzen die zij de laatste 5 jaar hebben gewonnen wel.. maar of zij de beste zijn? En het mooiste.. nee dan ga ik voor de Galactigos..

De dip was toch toen Real Madrid kampioen werd? Toen Barca heleboel punten liet liggen in de uitwedstrijden?
Qua mooie spel ga ik toch met mijn Brazilië van Zico en Socrates uit '82.

25 februari 2013 om 16:06

Vergeet niet de Samba van Pélé in 1970 met onder meer: Jairzinho, Carlos Alberto enz. Dat was in mijn ogen voetbal tot in de perfectie. Het team van '82 was het beste team ooit dat geen WK won.

Waarom wonnen ze dan vorig jaar de CL niet? En ze zullen hem waarschijnlijk dit jaar ook niet winnen.

Dit Barca zou geslacht worden door het perfecte counterspel van het AC Milan van Sacchi. In een tijd warar verdedigers moeten kunnen voetballen kan Barca overheersen maar tegen Maldini, Baresi, Costacurta, Cafu een jonge Nesta etc. Laat me niet lachen.

25 februari 2013 om 14:24

Onzin, er zijn genoeg absurd goede verdedigingen kapot gespeeld door Barcelona in de afgelopen 10 jaar. In de afgelopen 4 jaar hebben ze 14 prijzen gepakt. Allemaal geluk?
In de tijd van Sacchi zijn Milan waren er maar weinig ploegen die zich volledig aanpaste aan het spel van Milan.
Nu is er geen enkel team ter wereld dat zijn eigen spel durft te spelen tegen Barça.

25 februari 2013 om 15:07

de serie a in de tijd v sacchi was toen ook de beste ter wereld met allemaal topteams
sampdoria,napoli,parma,juve,inter,milan ,roma waren super toen....alle topspelers zaten toen in italie....
de verdedigingen waren allemaal bikkelhard en ongelooflijk georganiseerd....
welke concurrent heeft barca in spanje? alleen real....

milan was stukken beter dan het barca v nu.....

Pure ongeluk met de kwaliteit die barca heeft had dat nooit mogen gebeuren

Rosell moet minder snoepreisjes maken en zichzelf overal op de borst kloppen, en meer de club verdedigen als dat nodig is tegen de aanvallen vanuit spanje. Dat hij dit Barça het beste team het beste aller tijden noemt is een respectabele mening, maar hij moet veel belangrijkere dingen doen. Zeker gezien de omstandigheden, de ploeg zit in de slechtste periode van het hele seizoen, is het een weinig toepasselijke uitspraak.

Misschien is dit wel zo maar je hebt nooit de cl 3x op rij weten te winnen

Sinds Guardiola begon als trainer tot en met nu presteerd Barcelona constant goed en doen ze altijd mee voor alle prijzen. Een jaar dat er echt uitspringt is 2010-2011 en ook het seizoen ervoor werd er echt geweldig gespeeld. Vorig seizoen waren er minder prijzen, maar het is niet zo dat Barcelona een slecht seizoen had. Er waren een aantal wedstrijden die verloren werden, doordat Barca heel slecht speelde, maar die wedstrijden heb je altijd, dat het een keer niet lekker loopt. Dit jaar zijn er ook al genoeg wedstrijden geweest waar ik m'n hart vast heb moeten houden omdat er makkelijk punten verloren konden worden, maar die wedstrijden werden gewonnen in tegenstellling tot vorig jaar.

In 2 linies is dit het beste Barcelona ooit ja, alleen de verdediging laat de wensen over! Zoals sommige zeggen, Xavi is op retour. Ik ben benieuwd hoelang dit nog gaat duren, ik hoop natuurlijk zolang mogelijk!

Barcelona zou zonder Messi ook absolute top zijn, maar niet onoverwinnelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren