Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik heb altijd gezegd dat Cristiano Ronaldo de beste van de wereld is'

Laatste update:

Real Madrid bereikte dinsdagavond ten koste van Barcelona de finale van de Copa del Rey en Cristiano Ronaldo was goud waard voor zijn ploeg. De Portugees scoorde tweemaal en had daarmee een groot aandeel in de 1-3 overwinning. "Ik heb altijd gezegd dat hij de beste speler van de wereld is en in dit soort wedstrijden laat hij het altijd zien", complimenteerde verdediger Sergio Ramos.

/

Ronaldo opende vanaf elf meter de score en maakte met een intikker de 0-2. Met zijn goals werd de aanvaller de eerste speler ooit in de Clásico-geschiedenis die in zes uitwedstrijden op rij wist te scoren. "We hebben erg goed gespeeld en dit geeft vertrouwen voor de wedstrijd van zaterdag", zei Ronaldo. Real en Barcelona staan dan weer tegenover elkaar, maar dan in het Santiago Bernabéu en in het kader van de competitie.

Na afloop verscheen niet José Mourinho, maar de geblesseerde Iker Casillas op de persconferentie. "Dit is een mooie overwinning voor ons en ik hoop dat de supporters van Real ervan zullen genieten", zei de keeper. "We weten dat het heel moeilijk zal worden om kampioen te worden, maar hopelijk kan dit een keerpunt zijn. We willen nog wel verder komen in de Champions League en deze overwinning is goed voor het vertrouwen."

Real Madrid wint zaterdag weer van Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pffff krijgen we die discussie weer....
Ik vind dat Messi en Ronaldo niet te vergelijken zijn. Allebei toppers! Messi heeft het ook vaak genoeg in topwedstrijden laten zien, dus dat argument telt niet.
Overigens prachtige overwinning van Madrid. Bij Barca hoeven ze niet te paniekeren. Komt goed in de competitie en champions league!

27 februari 2013 om 00:35

Dit dus. Volgende week wint Barcelona weer en dan moet er weer in de media geroepen worden dat Messi toch wel zoveel beter is dan Ronaldo. Waar maken die mensen zich in godsnaam druk over.

27 februari 2013 om 07:03

Qua lichaamsbouw is Cristiano Ronaldo natuurlijk een echte atleet en heeft hij meer uitstraling dan Messi. Ik denk dat degene die je de beste vind, een eigen smaak is. Hou je van gallery play en snelheid en een geweldig schot, ligt je voorkeur automatisch bij Cristiano Ronaldo. Ligt je voorkeur bij dribbela in kleine ruimtes en tikkie takkie voetbal, ben je waarschijnlijk meer een Messi fan. Qua team heeft Messi de beste aangevers ter wereld en moet Cristiano Ronaldo het meer met individuele kwaliteiten doen.

27 februari 2013 om 12:48

Want de teamgenoten/aangevers van Ronaldo zijn allemaal koekebakkers die er niks van kunnen? Ik zie Messi meer individuele acties succesvol afronden dan Ronaldo. Bovendien speelt Messi niet vanuit de counter, waardoor hij minder ruimte krijgt om acties te maken. Als Messi de bal krijgt, staan er meteen 4 verdedigers bovenop. Als je de wedstrijden van Ronaldo bekijkt, zie je dat hij zeeen van ruimte krijgt om een actie te maken. Hoe vaak komt Messi in een 1 op1 situatie? Juist, nauwelijks. Ronaldo veel vaker, omdat Barca verder naar voren speelt. Het is nu eenmaal moeilijker om een actie te maken als je niet eens mag aannemen en draaien richting de goal van de tegenstander. Dit is wat mensen met weinig voetbalverstand over het hoofd zien, en het is ook de reden waarom Messi ZO veel beter is dan Ronaldo.

27 februari 2013 om 15:29

@ zangetsu ligt natuurlijk maar aan de speciefieke kwaliteiten wat eenvoudiger is. Voor een type Ronaldo is countervoetbal eenvoudiger dan voor een type Messi en vice versa. Een langzame technische speler heeft minder aan die ruimte dan een snelle speler. Blijft toch een mening wie je beter vindt en waar je van houdt.

27 februari 2013 om 17:34

Nee, voetballen met minder ruimte is gewoon moeilijker. Dat zal iedere profvoetballer bevestigen. Bovendien is Messi, in de zeldzame countermogelijkheden die hij wel krijgt, vele malen effectiever dan Ronaldo. Doe niet alsof Messi een slak is. Zijn kracht is juist dat hij kan dribbelen op zeer hoge snelheid zonder de bal te ver voor zich uit te spelen. Het enige dat hij mist ten opzichte van Ronaldo is lengte. Maarja, Peter Crouch is ook lang. Ik zie die gozer echter geen gouden bal winnen de komende jaren. Messi heeft dus, behalve lengte, alles wat Ronaldo heeft, maar dan vele malen beter. Van overzicht in de passing en balaanname, tot handelingssnelheid en dreiging. Zelfs de vrije trappen van Messi zijn tegenwoordig beter dan die van Ronaldo. Zo veel malen scoren tegen ploegen die zich gezamenlijk ingraven, terwijl er minstens 3 spelers de opdracht hebben om jou uit te schakelen en niet te laten draaien is fenomenaal. Dit zal geen enkele speler duit dit tijdperk kunnen evenaren.

Sorry hoor, maar de 0-2 was absoluut geen intikker voetbalzone!

27 februari 2013 om 00:04

Het was inderdaad een wereldgoal van Ronaldo. Hij stond er toch mooi weer. Ik zei het al toen straks tegen mijn teamgenoten van het voetbal nu moet ik al dat gezeur weer aanhoren van iedereen dat Ronaldo de beste is. Omdat hij 2x scoort tegen Messi en Barcelona. Ik vind Ronaldo op dit moment ook beter begonnen aan 2013 dan Messi. Maar ik moet ook accepteren dat er periodes zijn in het jaar dat er veel over Ronaldo wordt gesproken en dat hij beter is en de beste is. Dit hebben de Ronaldo fans ook al 4 jaar achter elkaar moeten doorstaan, dus in dat opzich gun ik het ze wel dat er topics verschijnen over de 2e beste speler van de wereld.

Hij zal nooit de nummer 1 worden van deze generatie daar is het al te laat voor (met alle respect).

27 februari 2013 om 00:08

Wow de frustratie spat ervan af! Relax man hahaha, ik zeg alleen dat het geen intikker was. Wat is dat voor geleuter dat je erbij haalt? Over wereldgoals, beste speler vd wereld, #1....????

27 februari 2013 om 00:11

Vind je het gek dat hij een goede wedstrijd speelt?, het was open huis hij mocht iedere keer 1op1 komen. Nou lekker, kreeg messi maar zo veer ruimte. Jongens het valt toch niet te vergelijken, of gaan we weer lekker opportunistisch doen? Zijn rol en die van messi is echt totaal anders. Waar 1 het moet doen tussen 4/5 man loopt de andere continu 1op1.

27 februari 2013 om 00:14

Wat ben jij toch een zielepiet hahahaha. 19messi33. Net een kind van 8 waartegen je niet mag zeggen dat Batman de coolste is omdat jij vind dat het Superman is hahaha.

27 februari 2013 om 00:41

Jou heb ik nodig, zei ik niet dat Messi een beperkte voetballer was. Nu heb je je antwoord gekregen. 3-1 pak slaag.

27 februari 2013 om 00:47

Barca fans, laat je niet kennen, neem je verlies en alles wat er om heen gebeurd en gezegd wordt. Gun t je rivaal ook...dit was een heerlijke pot, zonder veel gedoe, Madrid is de terechte winnaar en wij moeten dit accepteren.

Nu hebben zij praatjes, wij hadden dat 4 jaar lang, nu weten we weer wat verliezen is, maar laat t en wees een waardige verliezer.

Tot zaterdag...visca el Barca

27 februari 2013 om 01:05

@chafa

Heerlijk reactie tot zaterdag en hopen op 2 sterke en fitte teams.

27 februari 2013 om 01:42

ik vond ronaldo egt niet khb hem nooit goe gevonde in madrid in manu was hij voor mijn een tpper
een die scheids was terecht voor madrid
ronaldo scoort hier met een penalty een intikker en is hij opeens de beste
de generatie is leo, leo, leo, iniesta, ibra, ozil, xavi

27 februari 2013 om 02:17

Clearence Zidane

Wow Relax haha dat was niet voor jou bedoeld Maar meer gewoon even een inpressie van wat komen gaat nu hij 2x heeft gescoord tegen Barcelona en zijn teamgenoten hem de beste noemen. De rest is gewoon even omdat ik er gekk van wordt dat er mensen zijn die Ronaldo daadwerkelijk beter vinden.

27 februari 2013 om 02:27

@larsboy

Had ik het over jou dan? Je voelt je aangesproken dus ik denk het wel. Het is toch ook gewoon een feit dat wij jullie altijd horen als jullie winnen is Ronaldo de beste voetballer en zodra Messi iets goeds doet is het door Xavi en Iniesta, Of speelt hij in het beste team ooit. Feit is dat als Messi niet scoort dat Barcelona gewoon bijna tot nooit wint. Feit is dat jij de afgelopen jaren als een zielepiet hier altijd hebt lopen roepen dat Ronaldo beter is. Daarnaast maak je een vergelijking die niet opgaat. Iemand de coolste vinden is wat anders als iemand de beste vinden

En voor een 8 jarige ben ik wel lang wakker vind je ook niet Ik zeg hoe ik erover denk want ik heb de wedstrijd niet eens gezien. Ik wist direct dat er zulke berichten zouden komen waarbij al die Ronaldo fans doen alsof ze een lapdance krijgen van Madison Ivy.

27 februari 2013 om 09:40

Laat ze lekker Ronaldo zal toch wel weer achter de feiten aan moete lopen wanneer Messi er 60 maakt en ze helpt verder komen in de CL

27 februari 2013 om 10:05

@messilapulga.

cursus nederlands is een optie voor je.

27 februari 2013 om 07:16

Het zou wel een blunder geweest zijn als Ronaldo hem had gemist. Er stond ook geen keeper op goal...

27 februari 2013 om 07:44

Ronaldo speelde een hele puike pot.

Toch even nadenken waarom: Hij kreeg heel veel ruimte. Dit is wat hij nodig heeft. Dat past bij zijn spel en kwaliteiten. Zet hem in de aanval bij Barca en hij had ook niets kunnen aanrichten. Logisch toch. Daarom was hij ook zoveel bij aanvallen betrokken vandaag. Open huis. Lijkt wel op niet verdedigen van Barca.

Z'n tweede doelpunt was een intikken en daar had hij juist kunnen bewijzen over overzicht te beschikken door het balletje heel simpel naar links te spelen en dan was het een 100% betere doelkans geweest. Het was een doelpunt maar de bal moest
langs een paar benen. Best een risico maar het liep goed af.

Mag wel gezegd worden dat Messi echt heel matig speelde, net zoals tegen Milan. Zo weinig gevaar in de zestien. Echt wel verontrustend dat als Messi matig zeg maar, heel slecht, speelt Barca het gewoon tegen iedereen moeilijk heeft. Hoop dat het een tijdelijke vormdip is want anders blijft alleen de landstitel nog over.

Eindelijk kan er gezegd worden dat Ronaldo beter is dan Messi. Voor de Ronaldo fans die zeggen dat Ronaldo sowieso beter is want hij deed het ook in Engeland. Maar nu dan ook 1 tegen 1 tegen Messi. Ik zeg: Draai het eens om en zet Ronaldo tegen 11 verdedigers op een vierkante meter!

Oftewel ze zijn niet te vergelijken en zo totaal verschillend. Ronaldo is dit jaar in waar hij goed in is wel weer heel goed begonnen. En Messi lijkt een beetje uit vorm. Maar zoals in de afgelopen jaren is dat vaker gezegd en hij zal altijd weer sterker terugkomen.

2 Fenomenen.

Tjah om hier een discussie over te starten. Ronaldo was vanavond in ieder geval de betere. Kan er ook mee te maken hebben dat hij het niet tegen Varane en Khedira op moest nemen maar tegen Pique en Puyol. Messi was echt vreselijk.

Ook dom van Roura dat hij Messi niet rechts zette en Villa in de spits. Ze misten echt een aanspeelpunt en iemand die in de 16 te vinden was.

Trouwens: een groot compliment voor Diego Lopez. Keepte erg goed en maakte een hele mooie redding. Het was geen makkelijke, Varane raakte de bal aan en veranderde de bal van richting.

27 februari 2013 om 02:22

Je kan zeggen dat Messi tegen Khedira en Varane speelde die inderdaad gewoon erg goed speelden maar tegen Milan was hij ook nergens.. Ronaldo is op dit moment gewoon de beste in de wereld.

27 februari 2013 om 07:28

Waarom is Ronaldo nu dan geen topscorder en staat barca 16 punten los. Als messi zaterdag scored dan heeft hij geloof ik 15 competitie wedstrijden op rij gescoord. Een absoluut records.

27 februari 2013 om 07:38

Ik schat je niet ouder dan 13 en doe dit kinderachtig spelletje met je mee.
Hoe kan iemand na 2 mindere wedstrijden opeens niet meer de beste van de wereld zijn?

On: Barca is gister zoek gespeeld in eigen huis dat is pijnlijk maar de realiteit!
Ik vraag me af of ze er zaterdag weer staan en het real lastig kunnen maken, dat is gister niet gelukt. Real was oppermachtig en je zag dat real de afgelopen Classico´s steeds sterker werd.

Je kon al een tijd zien dat puyol, pique achterin de boel niet dicht kunnen houden en geven vaak makkelijk doelpunten weg. Het wordt serieus tijd dat er goede verdedigers komen een stuk of 3! En wat verfrissing voorin kan ook geen kwaad, pedro die al tijden geen bal raakt om maar over de linkerkant te zwijgen. sanchez, tello kunnen het beide niet brengen.

Is de magie eruit? Het lijkt er wel op, al die prachtige wedstrijden het buitenaards voetbal is het voorbij? Ik hoop van niet

27 februari 2013 om 08:22

maar ronaldo krijgt toch in vergelijking tot messi veel meer ruimte? ronaldo loert op de counter, en staat tegenover 2 verdedigers, messi staat constant tegen een muur van 8 man.

dit is puur objectief bekeken hoor, niet dat je denkt dat ik een bril opheb ofzo. Ronaldo was wel beter gisteren, absoluut, maar het heeft ook te maken met de speelstijlen. Op gegeven moment zag ik voor de 2-0 en de 3-0 8 man achter de bal staan bij real toen messi de bal had. Dat heeft er toch ook wel mee te maken?

dit is geen aanval op madrid hoor, gewoon een vraag.

27 februari 2013 om 11:53

Haha echt weer zon barca gloryhunter reactie. laat Messi maar lekker 4 erin prikken tegen rayo, celta, deport en mallorca. Ronaldo staat er wel in de grote wedstrijden, heb ik messi dit jaar nog niet gezien..

27 februari 2013 om 14:33

Waarom moeten we nu meteen weer beoordelen wie nu beter is?
Op moment vind ik Zlatan de beste, mag hem totaal niet. Maar hij zit weer in een nieuwe competitie en heeft zich snel aangepast.

Messi lijkt even uit vorm te zijn, dat geldt ook voor Xavi. Dat kan gebeuren, gelukkig maar want dan weten we weer dat ook Barca te kloppen is. Ondanks dat ik meer een Barca liefhebber ben dan Madrid ( puur door Mourinho/ Pepe ) maar gunde het Ronaldo ook wel om een keer in Barcelona te winnen.
Heb toch wel respect voor hem dat hij het elke x kan opbrengen om zo gecontroleerd te spelen en op de juiste momenten toe te happen. Ik persoonlijk zou me nooit in zo'n rol kunnen schikken en dat zie ik een Zlatan bv weer niet doen.

Zaterdag kan het zo weer anders zijn, dus laten we nou allemaal niet zo hard brullen want het is helemaal niet ondenkbaar dat Messi er zaterdag 3 in schiet en dan is hij weer de beste?

Het kan een leuke pot worden en in Madrid zal Madrid toch voor de winst gaan en dat geeft Barca wat meer ruimte.

27 februari 2013 om 20:19

@thiesmeister

Ik zeg tog op dit moment daarmee bedoel ik eigenlijk sinds nieuwjaar..

@renoldi

Op mijn profiel staat tog gewoon dat ik 20 ben? Anyway Messi speelt al een tijdje minder niet alleen die 2 wedstrijden en zoals ik al heb aangegeven praat ik over dit moment.

Ja hoor, na elke wedstrijd krijgen we deze discussie weer. Zal je zien dat Messi Zaterdag weer scoort en Ronaldo afwezig is we het omgekeerde horen. Voetbal is zo opportunistisch als de p*st. Voor mij blijft Messi de beste maar is Ronaldo m'n favoriete speler.

Apart trouwens, Karanka deed eerst de interviews en nu komt Iker naar voren.

27 februari 2013 om 00:01

Inderdaad vreemd haha. Stond raar te kijken toen stond dat hij binnen een paar minuten een persconferentie ging geven.

Hij moet toch wat te doen hebben.

27 februari 2013 om 00:04

Ik vind het apart dat we dit nog een discussie noemen.. Messi is gewoon rustig en aardig.. hij heeft de gun-factor..

Hij zit in het perfecte spelletje.. het enige spel waarin hij uitstekend kan spelen.

Ronaldoo is een heel ander verhaal.. Hij kan alles en laat het ook overal zien. Hij is een beest, een machine.. de absolute top.. de beste ter wereld.

Hoeveel classico's heeft hij nu eigenlijk achter elkaar gescoord?

Hoeveel topwedstrijden laat Messi al achter elkaar niets zien? Een aantal keer tegen Madrid, 2 maal tegen Chelsea.. 3 maal tegen Milan.. etc. etc. etc.

Dit is geen discussie meer man, degene die willen discussieren gunnen Ronaldo gewoon niet. Ronaldo steekt ver boven Messi uit, letterlijk en figuurlijk!!!!!!!!

27 februari 2013 om 00:09

Stil man klein kind. Je probeert in ieder topic zogenaamd te bewijzen waarom Ronaldo beter is. Ronaldo heeft deze Classico goed gespeeld, maar heeft het vaak laten afweten in de vorige Classico's, maar jij kijkt enkel naar goals. Het hadden er veel meer kunnen zijn inclusief assists, maar daar ga ik het nu niet over hebben. Messi faalt de laatste tijd inderdaad bij topwedstrijden en dan doel ik vooral op de laatste twee, maar over het algemeen presteert hij nog gewoon goed in de topwedstrijden.

Dit is geen discussie meer want meneer feit komt met feiten, wat een niveau. Beide goede voetballers en je bereikt niks met zulke domme uitspraken.

27 februari 2013 om 00:14

Wat een onzin man. Ronaldo liet in z'n eerste 2 jaar ook niets zien tegen Barcelona, omdat Barcelona toen wel een goeie verdediging had.
En Ronaldo heeft trouwens ook maar 1 keer gescoord in 11 wedstrijden tegen Chelsea.

Wat ook een verschil is, is de ruimte die Ronaldo vergeleken met Messi krijgt in topwedstrijden. Als Milan tegen Barcelona speelt, dan verdedigen ze massaal. Tegen Real zouden ze dat nooit doen.

27 februari 2013 om 00:20

Ronaldo moest alleen maar verdedigen.. maar toch deed hij het naar behoren en was hij altijd een van de betere aan Madrid's kant.. Als Barcelona niet de overmacht heeft, dan is Messi een doodnormale onzichtbare aanvaller..

Terwijl C.ronaldo zelfs in de slechtste wedstrijden uit zijn carriere gevaarlijk is.. wanneer Ronaldo de bal heeft voel je gewoon vertrouwen.. je weet dat hij er iets mee gaat doen.

27 februari 2013 om 00:29

Hahaha, verdedigen zegt ie. Ik heb Ronaldo niet zien verdedigen hoor, dat doen zijn teamgenoten wel voor hem. Ronaldo voetbalde met lekker veel ruimte tegen een verdediging die aan vernieuwing toe is. Daarnaast waren zijn goals ook niet de meest moeilijke.

Bekijk de statistieken jongen. 60% van Messi's doelpunten van vorig jaar kwamen uit een individuele actie (ging geen assist aan vooraf), slechts 20% van Ronaldo's doelpunten kwamen uit een individuele actie.

Zegt genoeg lijkt me.

27 februari 2013 om 00:36

Dus C.ronaldo is opeens de betere teamspeler? Dat is wat ik uit jou statistieken haal..

C.ronaldo verdedigde vroeger idd niet mee.. maar die tijd is verandert.. hij staat soms de 90ste minuut op zijn achterlijn wanneer het nodig is..

Messi verdedigd juist nooit mee.. hij krijgt de bal in zijn voeten.. en dan pas gaat hij meespelen.

27 februari 2013 om 00:49

Nee, je zei dat Messi het alleen laat zien als z'n team goed speelt. Dat is onzin, want statistieken laten zien dat Messi niet, of in ieder geval veel minder afhankelijk van toevoer is dan Ronaldo.

Real maakt Ronaldo belangrijk en Barcelona maakt Messi belangrijk, zo simpel is het; en het is ook logisch gezien hun kwaliteiten. Beide verdedigen nauwelijks en worden gezocht door hun teamgenoten. Zeggen dat Real niet om Ronaldo draait slaat nergens op. De spitsen wijken altijd uit om Ronaldo ruimte te gunnen, kijk maar hoe weinig Benzema en Higuain scoren. Vandaag heeft Ronaldo ook weer een stuk of 5 keer geschoten terwijl andere spelers er beter voor stonden.

27 februari 2013 om 00:52

Wordt moeilijk om jou nog ietwat serieus te nemen jongeman, hoe jij tot zulke uitspraken kan komen is toch indrukwekkend. Nee je bent geen betere teamspeler als je een groter gedeelte van je goals op aangeven van je teamgenoten maakt.

Verder vind ik wel dat Messi wat veranderd is tegenover pakembeet twee seizoenen geleden, in mijn ogen jammer. Ook al is het lastig met zoveel man om hem heen.

Mooie uitspraak van Sergio Ramos die een fantastische wedstrijd speelde samen met Varane. Ik ben het wel met hem eens. Messi presteert dit jaar (2013) heel matig tegen grote clubs. Hij was onzichtbaar tegen Ac Milan en 2x tegen Real Madrid. Terwijl Ronaldo vandaag 2 gescoord heeft en 1 tegen Man U. Halamadrid

Ronaldo is met afstand de beste speler van de wereld
Hij staat er in de belangrijke wedstrijden Manchester united Barcelona
Terwijl je Messi nooit ziet als hij tegen een fysieke tegenstander moet

27 februari 2013 om 00:04

Zucht..volgens mij heeft Messi anders ook in genoeg wedstrijden tegen Real en Man utd gescoord..en nog vele andere grote ploegen..dus please..houdt toch op met onzin praten.

27 februari 2013 om 00:10

Ronaldo 2013

Kijk dit noem ik nu puur objectief reageren van een Ronaldo fan

Maar zoals hierboven al werd gezegd. Voetbal is ook de waan van de dag. Als Manchester United doorgaat in de CL, dan is het seizoen van Real Madrid voorbij. Je hoeft niet altijd te scoren om beslissend te zijn. Ronaldo scoort 2x en meteen is hij weer de beste (voor de Ronaldo fans althans). Real speelt ook een type spel dat perfect bij Ronaldo past. Ik vind het altijd apart dat Messi nu door jou en vele andere naar beneden wordt gehaald. Maar geef hem maar eens zoveel ruimte zoals Ronaldo krijgt telkens als de tegenstander een counter om de oren krijgt.

Ronaldo krijgt veel meer ruimte dan Messi. Om Messi bouwen ze een kooi met als Nachtmerrie 4 slopers die om hem heen staan. Ramos, Pepe/varane, Kheidira, Alonso.

27 februari 2013 om 00:43

Alsof Ramos Varane Khedira en Alonso puur en alleen op Messi focussen. Anders zou een Pedro, Iniesta en Fabregas veel dreigender zijn dan dit. Ronaldo had steeds een dubbele rugdekking hoor, als je goed kijkt maar hij ging juist zwerven en het op snelheid en kracht proberen samen met een goede actie. Messi daarentegen ging puur en alleen die dribbel door het centrum proberen terwijl hij op voorhand al weet dat het niet gaat lukken doordat het centrum potdicht zit en zo alleen balverlies kan leiden.

27 februari 2013 om 02:32

Het gaat meer om het idee. Het is een zone dekking wat ze doen. Als Kheidira hem niet aanpakt dan doe Alonso het wel. En als hun het niet doen dan doen Pepe, Ramos/varane het wel.

27 februari 2013 om 11:51

Jonge jonge, je bent echt net een jongetje van 6 wat overal gelijk moet krijgen.

"real speelt een type spel dat perfect bij ronaldo past"
Natuurlijk en Barca speelt een spel dat perfect bij Messi past.

En als je het een argument vindt dat Ronaldo al die ruimte krijgt, dan kunnen we dus eigenlijk gewoon concluderen dat Barca ruk was gister. Te afhankelijk van de grillen van 1 speler.

27 februari 2013 om 19:13

Maar ik zeg nergens dat dit niet het geval is toch?? Jaa Barcelona is na mijn mening ook te afhankelijk van 1 speler. Vorig seizoen was het ook vooral Messi die een hele hoop deed verbloemen. En dit jaar is het niet anders. De jaren ervoor had je toch een Eto'o en een Henry, en het 1ste jaar van Villa had je Villa. Barcelona speelde denk ik heel matig gisteren aangezien ze verloren hebben met 3-1.

Ach als Messi vanavond bij Real had gespeeld had hij veel en veel meer ruimte gekregen bij die counters om wat te doen. Ronaldo had nu die zeeën van ruimte bij de omschakeling en daar weet hij wel raad mee. Messi staat tegen een muur van niet de minste verdedigers. Dat is wel wat anders dan genoeg ruimte krijgen om je acties te maken.

27 februari 2013 om 00:09

Waarom moet Messi perse altijd de ideale situatie hebben? C.ronaldo zei het ook al.. Ik wil ook graag een keer tegen 10 man spelen..

kortom, dan maak ik barca kapot. Nu speelde hij tegen 10 man(want Messi was ontzichtbaar) en Ronaldo is gewoon zijn woorden nagekomen, hij heeft ze kapot gemaakt.

27 februari 2013 om 00:15

@ac_milan22

Kom kom, laat die grijze massa eens het werk doen! Ronaldo stond zo belachelijk vaak 1 op 1 vandaag en met zo bizar veel ruimte. Kun je dat vergelijken met Messi die wordt ingesloten door 2 hele linies?

27 februari 2013 om 00:16

Ac Milan

Het feit dat je dit zegt, zegt dus me al direct dat het aan de scheids heeft gelegen dat Real vaak een rode kaart heeft gekregen tegen Barcelona. Het is toch ook gewoon een feit dat Real heeft gescoord uit de zwaktes van Barcelona?? De omschakeling en 2 standaard situaties.. Je weet dat Real Dodelijk is op de counter en dan nog overkomt het ze te vaak.. Daarnaast speelde Barcelona gewoon te zwak en stond Real gewoon goed te spelen. Ik vind het ook niet erg dat mensen Ronaldo de beste vinden aangezien hij toch nooit beter is of zal worden dan Messi (en nee dat is geen feit maar het is wel precies hoe mensen hier later op zullen terug kijken). Messi is de beste van deze generatie en persoonlijk voor mij de beste ooit. Hij is op een belangrijk moment niet in vorm. En Roanldo is in 2013 lekker bezig.

27 februari 2013 om 00:16

Elke tegenstander met een beetje verstand gaat met veel mensen achter de bal spelen tegen Barca want dat is de bewezen manier om Barca aan te pakken. Dus Messi heeft het moeilijker in wedstrijden dan Ronaldo. Zoals de counter van Real waar Ronaldo gelijk 1 op 1 staat met Pique. Dat is wat makkelijker voetballen voor Ronaldo dan voor Messi die in de piepkleine ruimte een gaatje moet proberen te vinden.

27 februari 2013 om 00:20

Lionelbarca

Kijk Barcelona speelde matig en wij 2 willen Real absoluut niet tekort doen. We speelden Ronaldo in de kaart en hij profiteerde er optimaal van. Maar dat gezegd hebbende is het gewoon een feit dat Messi ingesloten staat tussen 4 slachters bij Madrid. Het is of Ramos, Pepe/varane (nachtmerrie van Messi), Kheidira en Alonso. als je dan ook nog eens niet in vorm bent (messi) en je teamgenoten om je heen hebt Fabregas (die echt matig speelt de laatste tijd) en Pedro die ook niet zijn beste periode door maakt. Creeer je ook geen ruimte. Iets waar Real Madrid in verzuipte vandaag. Terechte overwinning denk ik en voor de rest niet te veel bij stilstaan.

27 februari 2013 om 00:21

Messi kreeg ook ruimte maar hij doet er niks mee, wacht vaak te lang.

27 februari 2013 om 00:23

@19messi33

Haha, ik zou Messi eens met zo veel ruimte willen zien. Je moet bepaalde mensen niet zo serieus nemen. Ze hebben moeite met relativeren.

27 februari 2013 om 00:24

@lionelbarca

Messi staat ook belachelijk vaak 1op1 normaal gesproken.. Messi heeft bijna altijd de ideale omstandigheden om zijn spel te spelen,, dit terwijl Ronaldo zich aanpast aan elke omstandigheid.

@19messi33

Barcelona was zwak blablabla Messi kon er niets aan doen blablabla.. kanj e niet gewoon Real Madrid de credits geven die zei verdienen? Kan je Ronaldo gewoon niet de credits geven dat hij de eerste speler ooit is die 6 maal achter elkaar in een classico heeft gescoord.. en dat tegen de "zogenaamd" beste team ooit????

@skila87

Jullie willen gewoon dat Messi alle goede omstandigheden heeft.. en dat Ronaldo alle slechte.. zelfs als Ronaldo op eigen helft verdedigd is hij doodgevaarlijk.. want hij is immers na 10 seconden aan de overkant en scoort.

27 februari 2013 om 00:29

Ja Messi krijgt zoveel ruimte, maar hij doet er niks mee, doet pij de nederlaag en dat Messi laatste tijd zwak is.

27 februari 2013 om 00:37

@ac milan

Punt is gewoon dat Messi meer slechte omstandigheden heeft dan Ronaldo. No big deal.

27 februari 2013 om 00:49

@skila87 Messi heeft niet meer slechte omstandigheden, hij borduurt te veel op zn dribbel die op voorhand al zou mislukken. Ronaldo is dynamischer en krachtiger en zwerft veel meer over het veld. Dat zie je ook aan de actie waaruit de penalty kwam en zijn tweede goal, allebei via rechts.

@lionelbarca en @19messi33 Dus als we jullie moeten geloven heeft messi er 91 gescoord omdat hij alle ruimte kreeg, maar wanneer hij een beetje wordt gedekt hij er niks meer van kan? Hij speelt nu drie wedstrijden tegen Milan en Real 2x, en produceerde 0 schoten op doel. Feit is dat als er een degelijk verdedigend duo staat die goed mandekking kan geven hij al gezien is, waar Ronaldo zo compleet is dat hij wel andere manieren kan vinden als hij strak is gedekt of het team/hijzelf niet in topvorm is.

Die discussie zal nog wel wat jaren gevoerd worden.
Feit is dat Ronaldo zich vandaag meer heeft laten gelden dan Messi.

27 februari 2013 om 00:04

Niet alleen Ronaldo maar heel Real Madrid!!!

27 februari 2013 om 04:30

Nogal logisch als je alle ruimte van de wereld krijgt terwijl Messi tegen een Spaanse muur op zit te boksen

27 februari 2013 om 09:10

Eerder een Franse muur. Varane.

Vond het jammer dat de meeste looplijnen vandaag van Ronaldo niet werden begrepen Özil geeft meestal zo een steekbal maar vandaag niet speelde ook wel matig. Ronaldo speelde echt goed alle dreiging kwam echt van hem uit, Jammer dan dat Higuain niet echt goed speelde dan had de verdediging van Barca het 2x zo moeilijk. Hopelijk speelt Benzema a.s Zaterdag.

Ronaldo was gewoon goed vandaag en dan heb ik het niet vanwege zijn goals waarvan 1 een penalty was en de andere mag je gerust wel een intikker noemen, als hij die had gemist had hij de wereld wat uit te leggen. Ronaldo maakte de verdediging van Barca duidelijk gek.

Iniesta een 4.3 Man man man hier worden cijfers puur gegeven op basis van scorebord. Real was duidelijk de betere, maar wees ook eerlijk in de beoordelingen. Iniesta was geniaal vandaag, maar niemand die zijn niveau haalde vandaag. Continu mooie loopacties en liet weer zien hoe technisch hij is en dat krijgt een 4.3. Was dit een overwinning geweest had iedereen een 9 gegeven. Belachelijk.

27 februari 2013 om 00:04

Cijfers zijn ook niet relevant vind ik dan. Iniesta was sowieso de beste aan Barca zijde vandaag, een ruime voldoende (6,5, 7) had niet misstaan.

27 februari 2013 om 00:10

Je hebt gelijk over de cijfers, maar ik kon ze sowieso niet serieus nemen. Overigens ben ik het wel met je cijfer eens, maar dan nog vind ik het knap want het maximale dat Iniesta had kunnen halen met de positiespel van Barca vandaag was een 7 en ik denk dat hij dat heeft gedaan. Je ziet vaak dat zelfs de spelers van Barca die steekpassen nog niet snappen.

27 februari 2013 om 00:16

Niemand brengt dan ook diepgang. De mensen die dat wel zouden moeten doen zijn hopeloos uit vorm of worden genegeerd (villa), ironisch is dan weer dat Sánchez goede looplijnen bezit maar hij zat zelfs niet bij de selectie vandaag. Daarnaast steekt ook hij niet in blakende vorm.

Messi wacht altijd tot hij de bal in de voeten aangespeeld krijgt of een-tweetjes aan kan gaan, Iniesta wijkt af van links en Pedro brengt niks, dan krijg je dus een hoop mensen rond de 16. Er is dus niemand die anticipeert op de bewegingen van Don Andrés. Barca moet weer terug naar het oude systeem met M-v-p als voorhoede.

Het is moeilijk om ronaldo beste speler van de wereld te noemen. Ik heb spelers als zidane, figo, ronaldinho, ronaldo9, maar cristiano ronaldo is wel de beste winger op dit moment.

2013 wordt gewoon het jaar van ronaldo. Alles loopt op dit moment vlekkeloos voor hem. Het zou hem ook goed doen als die met real de cl wint, dan maakt die zeker kans op de goudenbal. Ik zou het gewoon echt raar vinden als ronaldo weer tweede wordt voor de goudenbal. Bedoel, die ene speler van barcelona heeft op dit moment helemaal niets laten zien dit jaar.

edit: lidwoorden

27 februari 2013 om 00:03

Beetje vroeg om al te gaan zeggen dat het raar is dat die of die gaat winnen en wie de meeste kans op de Gouden Bal heeft. We zitten nog maar in februari he.

27 februari 2013 om 00:05

Ik zeg ook op dit moment, hé! Lees ff! Maar ik hoop dat ronaldo de gouden bal wint, en die kans is wel groot.

27 februari 2013 om 00:10

Ja weet ik, maakt dat wat uit? Het is gewoon te vroeg om daarover te praten. Word sowieso al een beetje gek met die discussies over wie nou eigenlijk de beste is.

27 februari 2013 om 00:06

Het jaar. Niet de jaar.

27 februari 2013 om 00:48

Lol, en jij noemde mij een azijnzeiker in het topic over Real. Over hypocrisie gesproken.

27 februari 2013 om 09:38

Jij kraakt alles af over Real Madrid omdat je geïrriteerd bent dat ze je club hebben overklast vandaag. Ik corrigeer iemand op zijn taal omdat het taalniveau hier op VZ om te janken begint te worden. Wezenlijk verschil, maar ik zie dat je azijnbeker nog niet leeg is.

27 februari 2013 om 13:43

Jij bent gewoon hypocriet, punt. Ik ga ook niet verder in op jouw domme opmerkingen.

27 februari 2013 om 17:38

Sterk argument wanneer je aan het falen bent. Geeft verder niet, je laat je wel lief kennen, gaat het ?

27 februari 2013 om 00:45

hahha zoals een maat van me zei al zit messi een seizoen geblesseerd op de bank dan krijgt ie als nog de gouden bal

27 februari 2013 om 02:26

Neymarjr11

Jij weet zeker dat dit jaar een Ronaldo jaar gaat worden maar zelf weet je niet of ze doorgaan in de CL hahaha
beetje krom toch?

Het jaar is te vroeg, voor dat Messi 91 scoorde zei Mourinho dat het schande is als Ronaldo geen gpuden bal en daarna werd Mourinho de mond gesnoerd.'

Dus oppassen

Hij had een hele goede actie waar die pingel uit kwam voor de rest niet echt gezien, maar hij staat er wel weer voor de zoveelste keer. Dat Ramos vind dat het de beste speler ter wereld is is zijn mening, maar 2013 is Ronaldo wel erg sterk begonnen. Toch vind ik hem net te kort komen voor de nummer 1 positie.

Real speelde heerlijk. Jammer dat Pepe het dan enigzins verpest door zo idioot te gaan doen.
Alba was ook opgefokt. Barcelona speelde weer dramatisch, maar wel meer kansen dan tegen Milan.

Dit blijft een discussiepunt natuurlijk en het is gewoon een kwestie van smaak.

Vandaag is Ronaldo de winnaar maar heeft betere wedstrijden gespeeld en een penalty en een eenvoudige 2e goal is natuurlijk geen wereldklasse want die maakt zelfs Kuyt ook natuurlijk.

Ronaldo is samen met Messi de beste voetballer ter wereld daar is geen discussie over mogelijk en de ene week speelt de ene goed en dan de andere.

27 februari 2013 om 00:09

Ja Kuyt zou struikelen bij de 2 de goal, gewoon met klasse en rust afgemaakt.

27 februari 2013 om 00:19

Daar is wel een discussie over mogelijk. Ik ben van mening dat Iniesta beter is dan Ronaldo en Messi. Niet iedereen hoeft deze 2 de beste te vinden. Ik vind Iniesta technisch net iets beter en dat zie je ook in mindere wedstrijden zoals vandaag, maar dan moet ik wel erbij zeggen dat ze echt 3 man zetten op Messi en Iniesta een wat vrijere rol heeft. Messi is misschien completer, mede doordat hij zoveel goals maakt, maar ik geil niet zoveel op die statistieken. Ik kijk vooral naar het spelletje en Iniesta speelt voor mij het mooiste voetbal. Hoe hij de bal beheerst, die gaatjes ziet, de tegenstander helemaal gek maakt en die geweldige loopacties maken hem voor mij de betere.

27 februari 2013 om 00:23

Ik vind persoonlijk ook Iniesta de beste die er is maar de meeste mensen baseren dit op het aantal goals dat ze maken en dat vind ik niet altijd rieel.

Ik kan ook genieten van een topverdediger die de man kan afstoppen zonder een overtreding te maken, ik kon vroeger genieten van Maldini bijvoorbeeld.

Of Ronaldo de beste speler van de wereld is zal een eeuwigdurende discussie zijn. Persoonlijk vind ik het de meest complete voetballer die ik ooit op het voetbalveld heb gezien en ook vanavond laat hij weer zien waarom hij in ieder geval in aanmerking komt voor het label van beste voetballer.

het 2e doelpunt een intikker? die bal was moeilijker te scoren dan te missen, het overzicht bewaard en doorheen 2 spelers met een lage knal, waar veel andere voetballers em de lucht inknallen.

Op dit moment speelt hij wel beter dan Messi, zelfs ik moet dat toegeven.

Ja hoor ramos, messi heeft niet voor niks al jaren de gouden bal gewonnen. Messi is nog steeds de beste.

en over een paar jaar is het Raphaël Varane PS wat speelde Ronaldo geweldig verdiend ook wel een keer de goude bal

Hij was weer dwingend aanwezig, was dreigend gevaarlijk.
De beste ede compleetste speler van de wereld.
Hoe hij Pique dolde en penalty krijgt was fenomenaal.
De 2 de goal met zoveel rust afgemaakt.

Ik snap die Madrid en C Ronaldo fans niet. C Ronaldo scoort uit een penalty en fout van verdediging bij de 0-2 toen Puyol uitgleed en opeens is hij de compleetste voetballer ooit volgens de Madrid en C Ronaldo fans?
Messi speelt al weken slecht zoals maar doe niet alsof C Ronaldo vandaag zo wow speelde.
Barca speelt dit jaar heel slecht in de Competitie, CL en Copa Del Rey.
Messi blijft de beste voetballer van de wereld en niet C Ronaldo. Messi heeft voor niks 4 gouden ballen. Madrid, C Ronaldo en Portugese fans vinden C Ronaldo de beste en de rest vind Messi de beste van de wereld.

27 februari 2013 om 00:11

Ja en actie met dat hij Pique dolde, alleen werd hij onderuit gehaald waardoor hij eenbpingel scoorde.

27 februari 2013 om 00:13

lol rustig aan je hoofd word heet, Dat Ramos dit zegt over Ronaldo is niet alleen op deze wedstrijd gebasseerd maar de laatste weken en daaruit kan je niet ontkennen dat Ronaldo het goed doet.

Messi is de beste. Daar is gewoon geen twijfel over. Maar die discussie kan me gestolen worden. De zorgwekkende status waarin Barca zich bevind, dat is pas het praten waard. Want man man man, ze spelen eigenlijk al sinds de winterstop simpelweg ruk.

Ja 1-op-1 met een verdediger met ook nog eens 50 meter ruimte voor je is iedereen top. Hij heeft vandaag daarnaast ook nog eens ongelooflijk veel laten liggen.

27 februari 2013 om 00:14

haha huilie huilie ik zie Messi zo 50 meter sprinten.

27 februari 2013 om 00:40

Ja dat doe hij ook! maar dan dolt hij ook nog eens 6 man + keeper en legt ie em in de goal.

27 februari 2013 om 00:44

6man dollen, in je dromen vriend.
Messi zie nooit een sprint ala Ronaldo maken.

27 februari 2013 om 00:54

Serieus?? Die goal tegen Getafe nu al vergeten??

27 februari 2013 om 00:18

Klopt, maar de nummers 1 en 3 van het moment hebben nog meer laten liggen.
Er mag weleens gezegd worden dat Ronaldo er moet staan in top wedstrijden en dat doet hij al jaren naar behoren. Ramos zijn mening deel ik trouwens niet, maar Ronaldo is een geweldige voetballer die goed gebruikt maakt van die ruimte. Je kan ook zeggen dat Barcelona totaal niet meer weet hoe ze Ronaldo moeten opvangen. Er waren ook een paar momenten dat Iniesta en Messi ruimte hadden en die deden er helaas niet veel mee door de druk van Madrid.

Haha is toch lachwekkend wat jullie allemaal over Ronaldo zeggen. "barca had een zwak verdediging" , "intikkertje" , "penal" hahaha. Waar was onze grote vriend Messi ? Iniesta ? De beste spelers toch ? Tegen Milan waren ze nergens en vandaag ook. En kom niet met smoesjes dat Barca een dipje heeft etc. Het periode "guardiola" is voorbij.

27 februari 2013 om 00:18

Messi was inderdaad niet aanwezig daar geef ik je gelijk in, de 1-3 kwam dankzij Iniesta hij heeft toch bewezen een grote speler te zijn, niemand kan zo een bal op maat geven als Iniesta.

Discussie's wie het beste is krijg je altijd na een classico, als Barcelona had gewonnen was Messi de beste, nu Madrid heeft gewonnen is Ronaldo de beste, ik vind ze beiden van grote klassen.

Ronaldo voelde zich erg goed vandaag dat zag je ook aan zijn glimlach, je merkt dat hij dan veel beter is, als hij gefrustreerd was speelde hij minder.

Voor mij is een beste speler die altijd presteert hoe gefrustreerd hij ook is, toch wedstrijden kan open breken, op dit moment heb je zulke spelers gewoon niet dus word het lastig voor mij zelf om te zeggen wie de beste speler is, dat neemt niet weg dat zowel Ronaldo als Messi geweldenaren zijn.

27 februari 2013 om 09:46

Iniesta speelde echt goed tenminste haalde zijn niveau, maar xavi en messi werden fantastisch uit hun spel gehaald door madrid. Ik heb xavi echt de hele wedstrijd niet gezien alleen bij de wissel.

27 februari 2013 om 00:23

Periode Guardiola gaat automatisch voorbij toen hij wegging, dat is volgens mij vrij duidelijk..
En inderdaad Messi en Iniesta zijn allebij niet top de laatste tijd. Messi heeft het gewoon lastig met 3/4 verdedigers van formaat om zich heen en bij Iniesta zal het wel de motivatie zijn omdat hij alles al heeft gewonnen. Toch blijven dit de 2 beste spelers van het moment.

Maarja, zullen we het er nu over CR7 hebben wanneer hij slecht heeft gepresteerd?

Ik weet zeker dat als Real Madrid de beker wint en de Cl
En Ronaldo zou het record aantal doelpunten van Messi verbreken
Dan nog krijgt Messi de gouden bal gewoon omdat het een populairiteits prijs is gewoon oneerlijk

27 februari 2013 om 02:34

Ronaldo2013

Negin niet met huilen, ik zie je nog na 5 maart je aacount veranderen.
Dat Madrid van Barcelona won zullen ze echt niet iedereen verslaan in de CL. jullie mogen van geluk spreken als jullie in de CL doorkomen.

Alleen veerdediging van M.utd is niet de verdediging van Barca. en die ruimte zullen Real spelers ook niet krijgen.
Dan is hett een verloren jaar voor Real, mogelijk dan met een troost prijsje dan. ( dat is tenminste wat jullie die prijs noemden vorig jaar)

ronaldo vind ik de beste ......punt
ieder z'n mening

off: vz zou deze artikel's met die vergelijking van messi en ronaldo niet meer moeten maken. komt alleen maar ruzie van. ze zijn beide legendes

Ook al zou Messi net zoveel ruimte als Ronaldo dan deed hij er nog niet hetzelfde mee
Want Ronaldo is 2x zo snel als Messi.
En het excuus dat hij door 4 man werd gedekt is zo belachelijk Varane was al genoeg.
En over de discussie van vanmiddag wie er beter was Messi of Maradona
Dat is wel duidelijk want hij stond tegen verdedigers als Maldini en liep ze gewoon voorbij alsof,
Ze er niet stonden.

En gelijk heeft hij Ronaldo is op dit moment gewoon de beste, Ramos speelde trouwens ook lekker samen met Varane en Alonso.

Intikker en een penalty, niet de meest lastige doelpunten. Daarnaast ook lekker makkelijk voetballen met zoveel ruimte en een chaotische verdediging.

Geef mij maar Iniesta, een tovenaar die ultra verdedigende teams kapot speelt. Speelde vandaag weer als enige goed aan de kant van Barça.

27 februari 2013 om 00:26

Wie neemt je nou serieus, hater.
De vernedering voelt goed aan, hoe meer haat hoe meer vreugde.

27 februari 2013 om 00:29

Ik heb absoluut geen verdedigend Real gezien. Ja na de 0-2 werd het wat verdedigend, maar je zag op een gegeven moment. Di Maria ,ozil, Ronaldo, Higauin en Alonso op de helft van Barcelona drukken op de verdediging van Barcelona.

Ik snap dat je baalt, maar je doet net of het ultra verdedigend was. Totaal niet!
Trouwens pingel verzilverd door zijn eigen goede actie. De tweede goal staat hij op de goede plek. Hoe moeilijk wil je het maken voor jezelf. Ik heb de nummers 1 en 3 niet gezien vandaag.

Ja en de zeeen van ruimte komt omdat Barcelona dat spel hanteert en je weet hoe dodelijk Real daarop kan zijn.

Excuses bedoelde Khedira ipv Alonso.

27 februari 2013 om 00:34

Ik heb het ook niet per se over vandaag hoor. Iniesta en Messi komen vaker tegenover teams te staan die met z'n tienen verdedigen. Ronaldo heeft zelden met zo'n situatie te maken. Ik zou hem wel eens bij Barcelona willen zien, dan zouden zijn tekortkomingen zichtbaar worden. Ronaldo is niet een speler die een muur kapot kan spelen.

27 februari 2013 om 00:42

Ronaldo zou juist die extra dimensie creëren. Iemand die zo fysiek sterk is, goede looplijnen bezit en een fantastisch afmaker is, zowel buiten als in de 16 zou niks toevoegen aan Barca volgens jou. Tegen ploegen als Milan en Real zou juist Ronaldo dé oplossing zijn. Daarnaast bezit hij een aardige steekpass en zijn z'n schoten buiten de 16 levensgevaarlijk. Hij zal inderdaad wat minder spelen maar zou zonder twijfel nog steeds een zeer toegevoegde waarde hebben.

27 februari 2013 om 00:42

Ik ben heel eerlijk tegen je. Ronaldo zou op dit moment juist passen bij Barca aangezien hij een speler is met diepgang. Die kunnen jullie goed gebruiken. Snap ook niet waarom Barcelona niet met Villa begon en Iniesta een linie terug.

Als je kijkt naar Madrid in de La Liga heb je vaak te maken met een muur, maar zodra er een corner is of iets dergelijks kan er een counter worden opgezet. Lijkt het net of de tegenpartij altijd aanvalt wat niet het geval is zeker in het Bernabeu niet.

27 februari 2013 om 00:43

@dreaming

Zo ik denk precies hetzelfde. Jij plaats precies hetzelfde op 00:42

27 februari 2013 om 00:51

Klopt, vooral dat van afstand schieten en koppen zou heel goed van pas komen bij ultra verdedigende teams. In de eerste minuten schoot Iniesta twee maal van ver, dacht dat hij verder zou gaan daarmee, maar na een tijdje stopte het.

27 februari 2013 om 00:56

@azulgrana01

Ik zou Messi ook wel eens bij een Engelse club willen zien spelen. Ik denk niet dat hij die koude maandag avond Stoke City uit zal overleven

27 februari 2013 om 00:58

Villa maakt minstens net zo goeie loopacties. Daarnaast zitten ze in Barcelona niet te wachten op iemand die telkens een aanval verpest door van afstand uit te halen terwijl er betere opties zijn.

Ronaldo heeft ruimte nodig, als die er niet is gaat hij alleen maar in de weg lopen en het spel vertragen, waardoor het nog lastiger voetballen wordt.

Hij heeft wel een goed afstandsschot, maar als er constant iemand op je zit, zoals die van Milan dat deden, dan krijg je geen eens tijd om uit te halen.

Ik vind trouwens dat het fysieke aspect een beetje overschat wordt. Tegen Inter had Barcelona ook Ibrahimovic, maar had het toch heel veel moeite om kansen te creëren.
Geef mij maar een technische en intelligente voetballer.

27 februari 2013 om 01:03

@azulgrana01

Klopt Villa heeft goede loopacties, toen hij erin kwam stond hij 3 keer buitenspel.
Wat wil je nu zeggen? Wat wil je nu bewijzen? Kwa loopacties heeft Ronaldo de beste loopactie en hij weet war hij moet staan. Toen Pedro erlangs was bij Coentrao wie stond daar in de spits? Oh wacht niemand misschien!!

27 februari 2013 om 01:07

@ Azulgrana 01

Weetje met welke intentie Barcelona aan deze wedstrijd is begonnen?
Ze moesten schieten op doel. Ik weet zeker dat de technische staff het heeft aangegeven. Maar niemand bij Barca kan dat.
Zag je het schot van Iniesta in de openingsfase? Zelf ik schiet harder dan dat man (met alle respect).

De punt die ik wil maken: Het maakt niet uit als een ploeg verdedigend speelt tegen ons. Ronaldo zal altijd wel schieten (en een van die 10 doelpogingen is altijd raak). Hoe verdedigend een team speelt hoe meer ruimte hij krijgt om te schieten. Maar Messi en vooral Iniesta kunnen dat niet. Ze moeten altijd doorheen.

Off: Iniesta is echt een onderschatte speler. Waarom hij de goudenbal nog niet heeft gewonnen blijft mij een raadsel. Hij is de enige Barcelona speler die letterlijk altijd goed speelt.

27 februari 2013 om 01:47

Dat gevoel had ik ook. Ze wilden het ietsje anders aanpakken ten opzichte van de wedstrijd tegen Milan.

De kunst is om op de juiste moment te schieten. Je moet alleen schieten als er geen betere opties zijn; Ronaldo schiet zelfs wanneer anderen er beter voor staan. Zo benadeelt hij zijn ploeg eigenlijk ten gunste van zijn ego.

27 februari 2013 om 02:37

Blink182

Kan je mij dan uitleggen waarom Ronaldo niet tegen Granada scoorde toen zij een bus voor eigen goal gingen parkeren???

Niet in het doel van Granada bedoel en niet in eigen goal.

27 februari 2013 om 02:54

@ Azulgrana01

Dat doet Ronaldo nog steeds ja. Zo is hij gewoon, maar vroeger (in zijn eerste seizoen) was het veel erger.
Zo'n iemand zal Barcelona hoe dan ook helpen. Voor Barca is er nooit een juiste moment om te schieten. Er moet altijd doorheen. Maargoed. Je kan ook niet alles hebben.. als je zoveel prijzen wist te winnen met die speelstijl dan moet je het behouden.

@ Alex

Granada is niet de eerste en zal ook niet de laatste club zijn die een bus voor eigen doel zal parkeren. Maar dat Ronaldo niet tegen Granada heeft gescoord betekent niks. Hij is de enige speler die tegen ieder ploeg heeft gescoord in een seizoen

27 februari 2013 om 10:43

Het is wat je liever wilt, jij wilt 11 Messi's op het veld terwijl het geen kwaad kan dat bijvoorbeeld een Ronaldo ook in zo een team zit. Je kan dan variëren. Je doet nu wel alsof Ronaldo totaal niet kan voetballen....en dat eindeloos borduren is ook niet altijd de beste oplossing(zie tegen Milan) toen had je echt iets anders nodig, maargoed we zullen nooit weten of hij van toegevoegde waar zou kunnen zijn voor zo een Barcelona, ik persoonlijk denk van wel.

27 februari 2013 om 01:34

Het was zeker geen intikker. Hij bewaart goed zijn rust en er staan nog 2 mensen in de baan van het schot. Jij had hem waarschijnlijk naast geschoten.

Blijkt maar weer hoe opportunistisch de voetbalwereld is haha. Ideale gelegenheid voor Ramos om zoiets te roepen. Misschien moeten we elke week een nieuwe beste speler ter wereld benoemen. Wat een grapjas..

27 februari 2013 om 00:32

Jou idool heeft zijn vorm niet, Ronaldo is eenmaal de beste speler van de wereld.

Weet je waar ik me zo aan erg. Die Real-fans die zich voorafgaand de wedstrijd in de underdogrol veschuilen en na een gewonnen wedstrijd doen alsofo ze dit al hadden verwacht.

Er is maar 1 Ronaldo! en dat is niet die lopende haarproductenreclame van nu! Maar die braziliaan van een aantal jaar geleden

'ik heb altijd gezegd dat Cristiano Ronaldo de beste van de wereld is'

me 2

Messi is beter, Ronaldo moet het vooral van zn fysiek en snelheid hebben, Leo is completer, unieker, slimmer en heeft meer ballen

Messi maakte een hattrick tegen Real toen hij 19 was. Niemand deed hem dat na. Maar toen waren de meeste Vz'ers nog maar jonkiies van 12 jaar.

In mijn optiek word het Tiki Taka spel van Barca gekraakt. De manier om Barca te verslaan word nu steeds duidelijker voor alle teams.geconcentreerd verdedigen, of voor je eigen 16 of op de helft van Barcelona. Wat in deze wedstrijd vaak gebeurde ( en ook in de wedstrijd tegen Milan en Granada) is dat Barcelona "gedwongen" werd te counteren, terwijl ze dat niet kunnen. Het enige moment dat ze vrijheid en ruimte krijgen is wanneer de tegenpartij aanvalt. Je ziet dat een Iniesta en een Xavi als zij niet in topvorm zijn, ernstig te kort schieten als Barcelona moet counteren. Dan lijkt het net alsof Messi geen potten breken kan. De waarheid is echter dat het Spaanse middenveld titels binnen heeft gehaald. Voor Spanje en voor Barcelona. Messi is briljant, maar zonder Spaanse vriendjes als Xavi en Iniesta, wint hij niets... en heeft hij ook nog niets gewonnen. even voor alle mensen die van vergelijken houden: wat als we messi 3 jaar bij real (hadden) laten spelen en ronaldo 3 jaar bij barcelona?laat ronaldo dit WK voor Argentinië uitkomen en Messi voor Portugal.. Als je echt objectief bent, kom je tot de conclusie dat wat Ronaldo heeft laten zien, vele malen moeilijker is dan dat zijn kleine vriend uit Argentinië heeft laten zien. Misschien heeft Messi wat meer technische skills, maar op ieder ander vlak zoals athletisme, leiderschap en invloed, steekt Ronaldo met kop en schouders boven messi. Mijn eigen conclusie; Niet messi en niet ronaldo zullen zonder wereld titel bij de echte top 3 van de wereld aller tijden horen. Laat messi maar eerst met Napoli kampioen worden en een europaleague winnen en wereld kampioen worden met een veel slechter argentinie. Dan praten we verder.. het zelfde geld voor Ronaldo.. nog een keer Champions league winnen, maar nu met Real en 1 keer een titel binnen halen met Portugal ( al is het wel fantastisch dat je een Finale ek, en een halve finale ek en een halve finale WK hebt gehaald met een schijtteam als Portugal). mensen; graag barcabril afzetten en objectief naar voetbal kijken en genieten van andere teams die in de aanbieding zijn, want dit barca gaat voorlopig geen potten meer breken... denk ik, gok ik, hoop ik

27 februari 2013 om 05:53

Je moet ook niet vergeten dat bij barca op de bank de assistent van de assistent zit. Real en AC Milan hebben Barca vooral tactisch afgetroefd. Messi staat constant tegen 4 verdedigers met nul ruimte om zich heen.
Ik vind het ook gelul dat je eerst een wereldtitel nodig hebt om jezelf de beste van de wereld te mogen noemen Spanje heeft op dit moment gewoon het beste team. Dus als messi of Ronaldo toevallig Spanjaard waren geweest dan mochten ze wel in het zelfde rijtje als maradonna en Pelé?

27 februari 2013 om 13:11

ik bedoel er mee dat Maradona, zo goed was en zoveel invloed had op het rest vh team dat hij in zn eentje Napoli en Argentinie kampioen maken kon. Wat ik er ook mee bedoel is, dat xavi en iniesta zo goed zijn/waren dat zij de titels met hun spel en invloed voor spanje gewonnen hebben. Ronaldo is zo goed dat hij met portugal iedere keer zo hoog eindigen kan. en messi? hij moet nog bewijzen dat hij buiten een gespreid bedje om een team kan dragen en titels binnen slepen kan.

Dat bedoel ik nou.
Ronaldo speelde niet eens geweldig en scoorde uit een strafschop en een situatie die niemand kan missen. Voor de rest ging alles meters boven het doel.

Tipisch Real fans, je hoef maar een wedstrijd goed te spelen dan ben je de beste speler of de beste trainer.

Ze hebben Barcelona verslagen en doen als of het hele seizoen is geslaagd. Zij vergeten dat als zij er uit vliegen tegen M, Utd dat het seizoen is totaal mislukt.

Een ding wat zij moeten weten dat M. Utd 10x sterker is thuis.

Het is niet Real die de este van de wereld is maar puur Barcelona die dramatisch speelde. Normaal in de tijd van Guardiola was Barca heer een meester maar me coach Roura die niet eens verdiendt om Barca B te coachen heeft alles verkloot.

Dan zeggen Real fans dat Barca geen coach heeft.
Juist Guardiola die het mooiste liet zien. Nu die tiki taka er niet meer is wordt Barcelona gewoon verslagen en helemaal achter in.

Ik hoop dat Tito voor de wedstrijd tegen Milan terug vliegt. Respect voor Guardiola. Helemaal dood van pijn aan zijn rug en toch zat op de bank.

Speelt Ronaldo bij Barça zal hij minder uitblinken want hij is minder goed in kleine ruimte. Speelt Messi bij Real gaat hij zeker met gemak slagen.

27 februari 2013 om 09:27

Ja dan moet Xavi en Iniesta wel meegaan met Messi want zonder hun (in vorm) bakt hij er niet veel van tot nu(zie ook Argentinie)
Ronaldo is veel minder afhankelijk van een team, hij kan zo in zijn eentje spelen, is een betere aanvalsleider dan Messi. Feit is dat Ronaldo ook bij een andere club in een andere competitie heeft bewezen, wat heeft Messi tot nu toe bereikt buiten Barcelona? Niks.

27 februari 2013 om 14:43

Speelt Messi bij Pec Zwolle dan gaat hij ook minder scoren , Jezus '' Topkenner '' ( yeah right ).. Echt van die non-argumenten..

Real was gewoon sterker en Ronaldo speelde een lekkere partij.

Ronaldo was vandaag beter dan messi door tactisch falen van Barcelona. Vaak stond Ronaldo 1 op 1 in plaats van Messi die omsingeld was door een muur van verdedigers net zoals tegen Milan. Barca zit in een dip en ze hebben een goede coach nodig die ze daar uit haalt.

Barcelona speelt het moeilijkste voetbal ter wereld, ze blijven het beste elftal. Barcelona speelt ook iedere wedstrijd zwaar want ze moeten vaak door de muur heen. Mijn tip voor Barcelona, niet meer fabregas in de basis starten.

Ik snap iets niet hé.. Ronaldo kreeg gisteren zeëen van ruimte, scoort 2 doelpunten die elke andere voetballer ook had gescoord en schoot de rest van de wedstrijd een paar ballen in het publiek. Messi schoot 1x, stond telkens tegenover Ramos, Varane en Khedira en moest dus constant in z'n eentje opboksen tegen drie man.

Wie had er ook alweer 4 Gouden Ballen, huh?!

27 februari 2013 om 08:14

ik zie ook dat ronaldo zeeen van ruimte krijgt en messi tegen 8 verdedigers moet spelen.

27 februari 2013 om 09:24

Wat moet Ronaldo nog meer doen dan? Kijk naar zijn stats tegen Barcelona, andere wedstrijden voordat hij begon te scoren speelde hij echt goed en toen zeiden mensen " hij scoort niet" en nu voert hij zijn taken prima uit en scoort 2x en is het weer niet goed lol. Je vergeet zeker hoe die penalty tot stand is gekomen(actie van ronaldo). Een penalty op een belangrijke moment scoren is oook een kwaliteit, lang niet vanzelfsprekend om dat te scoren(zie Messi tegen chelsea Cr7 in de cl finale etc.)

27 februari 2013 om 10:00

Voor mij hoeft hij niks meer te bewijzen hoor. Dat hij geweldig kan voetballen staat buiten kijf. Wat mij stoort, is het opportunisme. Messi speelt drie potjes achter elkaar ondermaats en gelijk is Ronaldo weer de beste ter wereld. Ook wordt er constant vermeld dat Messi nergens was tegen Real en Ronaldo superieur, hierbij moet toch wel gezegd worden dat Messi constant tegenover 4 man stond, waar Ronaldo juist telkens 1-op-1 stond, iets waar Ronaldo als een van de besten mee om kan gaan.

27 februari 2013 om 10:33

Ik weet zelf niet eens wie ik de beste vind, ik denk toch dat Messi de meeste kwaliteit/talent heeft van de 2, maar ik snap best dat sommige zeggen dat Ronaldo in elke team kan spelen, iets wat Messi denk ik niet kan. Ook kan ik beste begrijpen dat Ronaldo fans hem nu de beste vinden. Sowieso vind ik dat Ronaldo een betere start heeft in 2013. Ik.....geniet lekker van ze allebei

Ronaldo krijgt meer ruimte door de speelstijd van barca en daardoor meer kans dan messi die constant tegen 7 verdedigers speelde gisteren, op een gegeven moment stond real met 8 man tegen 1.

haal maar weg, dit heeft toch geen zin

Dus door penalty en een intikkertje ben je beter?
Cr7 was ook nergens hoor ik weet niet. Alves was hem de bass

27 februari 2013 om 09:20

Tuurlijk was hij hem de baas en daarom scoort zijn directe tegenstander 2x?

27 februari 2013 om 09:31

Tja, je kunt hem moeilijk dekken bij een strafschop.

27 februari 2013 om 10:34

Waar was alves toen Pique de penalty veroorzaakte op Ronaldo? En waar was Alves bij dat intikkertje?

haha...ronaldo heeft al een aantal fantastische wedstrijden gespeeld dit jaar met geweldige goals...
en nu speelt hij een redelijke wedstrijd met een strafschop en een intikker en daarom is hij weer de beste vd wereld.
Zeg dat dan naar 1 van zn beste wedstrijden.

maar goed..messi is nog steeds de beste, en ronaldo is nog steeds ongelooflijk goed.

Och krijgen we dit weer? Ronaldo loopt een strafschop en een intikkertje binnen en hij is ineens de beste voetballer op aarde? Kunnen we deze onzinnige subjectiviteit niet voor eens en altijd laten rusten?

Ronaldo speelde echt geweldig, die doelpunten niet meegerekend. Als hij aan de bal is dan straalt er echt rust van uit, laatste halfuur toen barca de druk ging opvoeren, speelde ronaldo fantastisch door de bal terug te pasen en de tempo eruit te halen.

Ik vind dat je Messi en Ronaldo niet met elkaar kan vergelijken. Het zijn allebei geweldige voetballers. Nu heeft de ene beter gespeeld dan de ander. Iedereen kan een slechte dag hebben.

En de soap continues
Krijg hier toch wel een hekel aan hoor.

kunnen ze niet beter 2 gouden ballen uitreiken ? -__-

ze zijn allebei gewoon hartstikke goed en valt niet te vergelijken messi speelt spits en ronaldo als zwervende winger

Daar begint het geleuter weer tussen die twee. Neem allemaal toch eens waar, dat voor de een ronaldo (ik ook) beter vindt en de ander vindt messi beter.
De een is nu in topvorm in de wedstrijd en de ander is weer wat uit vorm, kan toch gebeuren.

Als het aan mij lag dan had ik Messi dit jaar echt niet de goudenbal gegeven. Hij is te veel verwend geraakt en dat merk je ook. Overigens br Vind ik Messi beter maar Ronaldo verdiende hem meer dit jaar, Just saying.

Messi zit overduidelijk in een dip.

Mag ook een x hoor, na vier jaar eenzaam aan de top te hebben gestaan.

Om nu meteen te gaan roepen dat ronaldo beter is is lachwekkend. Op dit moment presteert hij beter, dat kan je niet ontkennen, maar wanneer Messi terug op zijn oude niveau komt wordt Ronaldo weggeblazen door Messi.

Rest alleen de vraag wanneer dat weer gaat gebeuren. Misschien is Tito toch belangrijker dan iedereen van tevoren dacht?

Het leuke is dat al deze oempa loempas hierboven niet weten hoe voetbal in elkaar zit. Zei beoordelen de wedstrijd op wie er beter gespeeld heeft Messi of Ronaldo en daarop basseren ze hun conclusie. Maar ze vergeten even dat Real Madrid als team beter gepresteerd heeft en zodoende Ronaldo in stelling kon worden gebracht om die 2 goals te maken. Bij Barcelona was het tegenoverstelde het geval. Het team draait zins de afwezigheid van Vilanova voor geen meter meer. Dat is duidelijk voor iedereen. Keer op keer wordt er van Messi verwacht om Weer het team te dragen. Maar hij wordt absoluut niet stelling gebracht door zijn team. En hangt volledig af van zich zelf.

Conclusie Barca zit in een gigantische dip maar dit betekend niet dat een redelijke voetballer als Ronaldo als beste speler van de wereld beschouwd mag worden.

Vindt bony beter dan ronaldo en messi bij elkaar

Beide spelers zijn fenomenaal, het is duidelijk dat Real gister de betere was, sterker nog Barca kwam in de hele wedstrijd niet aan bod.

Felicitaties naar de supporters van Real.

Eert zien dat real wint dan geloven . Maar ik denk dat real wint

Ik kijk al naar de wedstrijd. maar is het waar dat Neymar naar barca komt?

Real madrid zal zaterdag met een minder sterk team spelen denk ik met de champions league wedstrijd tegen united die dan dinsdag komt..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren