Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Rodgers schuift Suárez naar voren als Speler van het Jaar: 'Wie anders?'

Laatste update:
/

Zijn naam wordt in één adem genoemd met Robin van Persie en Gareth Bale, maar Brendan Rodgers vindt dat Luis Suárez nog meer verdient. De coach van Liverpool is van mening dat de ex-speler van FC Groningen en Ajax momenteel geen meerdere kent in de Premier League. Wat hem betreft wordt de spits dan ook verkozen tot Speler van het Jaar.

Suárez was dit seizoen al 25 keer trefzeker in alle competities en dat kan volgens mij zijn manager niet onbekroond blijven, hoe goed de concurrentie uit Londen en Manchester het ook doet. “Ik zie niet in wie het anders moet worden. Hij is fenomenaal en dat zeg ik niet alleen om dat ik zijn manager ben”, verklaarde Rodgers in gesprek met Sky Sports. “Hij heeft zes maanden lang in zijn eentje in de spits gestaan omdat we geen andere opties hadden. In al die tijd heeft hij geen wedstrijdminuut én geen training gemist.”

Eerder op de dag liet ook ploeggenoot Lucas Leiva zich al lovend uit over de Uruguayaan. “Hij maakt zo’n enorm goed seizoen door: hij scoort veel en laat iedereen zien over welke kwaliteiten hij beschikt. Ik hoop dat hij wint, want ik vind dat hij het verdient”, zei hij.

Ben jij het met Brendan Rodgers eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Absoluut Robin van Persie. Steekt met kop en een stukje van zijn schouders er boven uit.

28 februari 2013 om 20:45

Nee, Van Persie doet het wel goed hoor, maar Suarez voegt veel meer toe naast zijn goals: hij verstuurd pass na pass en heeft een veel betere individuele actie.

Overigens, die foto bij dit artikel is volgens mij het moment waarop hij die goal tegen Norwich scoort van eigen helft, zulke goals maakt Van Persie niet!

28 februari 2013 om 20:53

Als het op passes aankomt vind ik dat David Silva moet winnen. Imo de beste speler in de Premier League.

28 februari 2013 om 20:59

Silva speelt al bijna anderhalf jaar als een natte krant. Mata is sowieso de betere.

28 februari 2013 om 21:02

Suarez voegt meer toe buiten zijn goals? Volgens mij heet Van Persie ook meer assists en neemt hij levensgevaarlijke vrije trappen en hoekschoppen. Ook in het spel voegt van Persie veel toe.

28 februari 2013 om 21:09

We hebben het bij de uitreiking van de gouden bal altijd over de prijzen die een speler heeft gewonnen. Nu heeft van Persie op dit moment nog niks gewonnen, maar het is duidelijk dat Manchester United binnenkort kampioen wordt. De bijdrage van van Persie aan dit kampioenschap is enorm. Suarez is natuurlijk een geweldige speler, maar hij heeft er nog niet voor gezorgd dat Liverpool een prijs pakt. In mijn ogen verdient Robin van Persie dus de prijs

28 februari 2013 om 21:14

Vergeet de Schwalbes en schandalige overtredingen niet, dat brengt hij ook extra.

28 februari 2013 om 22:09

Ik vind ook Suarez. Wat Suarez laat zien in een middelmatig elftal is super. RVP heeft gewoon 10x zo goed materiaal om hem heen.

28 februari 2013 om 22:10

Dit is een andere goal. Zijn voet ging niet zo hoog toen hij die goal maakte. Dat was een sschot met gevoel.

Overigens ik vind momenteel dat hij het verdient maar het kan zo zijn dat bale hem inhaalt.

28 februari 2013 om 22:13

@zola

Ik adviseer je meer wedstrijden van Silva te volgen. Hij neemt het team niet zo op sleeptouw als dat hij vorig jaar deed, maar zijn spel is nog steeds goed. Mata is bepalender voor Chelsea, maar Silva is nog steeds de speler met het meeste inzicht en de beste passer in de PL.

28 februari 2013 om 22:19

BS. Van Persie heeft meer assists en laat zich ook zakken en zet aanvallen op. Ook heeft hij belachelijk veel ballen weggekopt en weggewerkt bij corners van de tegenpartij. Hij heeft een gevaarlijke corner en vrije trap. Suarez voegt veel meer toe.... Jij bent niet objectief.

Er was laatst trouwens ook een overzicht met hoeveel punten spelers voor hun club hadden gewonnen. RvP stond bovenaan. Uit dat artikel bleek dat Suarez meestal scoort als Liverpool met meerdere doelpunten voorstaat.

28 februari 2013 om 22:46

levensgevaarlijke vrije trappen? nooit gezien tbh en corners nemen met van persie vind ik zonde die moet ze juist der in koppen.
suarez is veel gevaarlijker dan van persie want suarez passeert z'n tegenstanders veel makkelijker en heeft veel gevaarlijkere acties.

verder is het ook voor suarez een stuk moeilijker aangezien er bij Liverpool niet op elke positive en topper speelt.
wat bij van persie wel het geval is.

wat wel jammer is dat suarez altijd van die rare fratsen heeft.

1 maart 2013 om 00:24

Lekker makkelijk om met Liverpool een prijs te pakken.. Alleen al daarom is het des te knapper wat Suarez presteert. Maar hij wint die prijs niet want de voorkeur gaat toch naar RvP of Bale. Iedereen weet hoe het werkt.

1 maart 2013 om 00:38

Dat mensen Suarez boven Van Persie zetten op dit moment is totaal ongeloofwaardig. Argumenten als hij is gevaarlijker en helpt zijn team meer zijn totaal ongegrond. Van Persie heeft meer assists, meer goals en is bij meer aanvallen betrokken. Bovendien wint hij meer punten dan Suarez. Is hij niet gevaarlijk bij dode spel momenten? Onzin! Waarschijnlijk de belangrijkste vrije trap dit seizoen schiet hij erin tegen City in de blessuretijd, als voorbeeld.
Het argument dat hij in een slechter team speelt is ook onzin. Zelfs in een slechter team wint hij minder punten dan Van Persie. Bovendien liggen zijn prestaties niet eens in de buurt van die van Van Persie vorig seizoen bij Arsenal wat ook een matig team was.

Bovendien staat Van Persie niet continue negatief in het nieuws vanwege rare fratsen.

1 maart 2013 om 00:53

Robin van Persie won verleden jaar op basis van goals en goed spel en geen kampioenschap of beker.
Suarez vind ik dit jaar echt dominant aanwezig nog meer dan Rvp.

1 maart 2013 om 08:48

@silvacity dan zou carzorla dit seizoen nog ruim voor Silva komen,,,, David Silva, 3 goals, 6 assists. Santi Cazorla, 11 goals, 9 assists. ..

Silva (net als Toure dit jaar) lijdt onder zijn waardeloze coach waar Santi juist in vorm is, naar mijn idee. Beiden geweldige spelers.

Suarez is van meer waarde voor liverpool als robin voor united. vind dat hij het super doet maar word ook wel gehyped door de media. suarez is echter niet zo populair bij spelers/fans.

28 februari 2013 om 21:59

Haha ja zou ff lekker zijn, coach van Liverpool gaat stemmen op de spits van Man Utd terwijl zijn eigen spits ook in de keuzelijst staat.

De prijs zal aan het eind van het jaar naar de beste gaan, momenteel zou de prijs zeker voor RvP zijn maar stel dat hij geblesseerd raakt of minder gaat spelen.. en Bale of Suarez blijven scoren.

Ik denk wel dat wanneer Bale ze er zo in blijft schieten, hij de prijs krijgt. Mede omdat hij persoonlijk de punten binnen sprokkelt met beslissende doelpunten en acties.

28 februari 2013 om 22:25

Denk je nou echt dat Robin er 25 in had geschoten als hij bij Liverpool speelde ipv Suarez? Als ik eerlijk ben denk ik van niet.

1 maart 2013 om 05:48

@ Snorremans

Beide doen het zeer goed maar ook ik kies toch voor Suarez omdat hij nog belangrijker voor zijn team is dan Van Persie. Suarez is dit seizoen bij ruim 80procent van alle doelpunten van Liverpool betrokken zowel door ze te scoren of door een assist. Daarnaast moet je natuurlijk bedenken dat Suarez deze geweldige prestaties laat zien bij een team dat veel minder goed draait en over een mindere selectie beschikt dan Man United...daardoor zijn de prestaties des te knapper.

28 februari 2013 om 22:57

Ja Rodgers weet zelf ook wel dat RvP beter is en dese prijs verdient maar denk je nu serieus dat hijgaat zeggen dat hij zn eigen speler de prijs niet ziet verdienen?

Ik vind ook dat Robin deze prijs dubbel en dwars verdient. Dat vind iedereen hier neem ik toch aan? Suarez mag van mij de tweede plaats uitvechten met Bale en Mata.

28 februari 2013 om 23:32

Waarom zou Van Persie hem meer verdienen dan Suarez? Van Persie in een van de beste 5 elftallen van het moment terwijl Suarez de gehele eerste seizoenshelft alles zelf heeft moeten doen. Vind het knapper wat Suarez doet dan wat van Persie doet. En waarom Juan Mata anders niet, denk toch wel de meest onderschatte speler van het moment, en wie denk dat David Silva beter is op dit moment dan Mata raad ik aan om eens een aantal wedstrijden van beide spelers te gaan bekijken.

1 maart 2013 om 00:17

Omdat van Persie in een ploeg speelt die hoogstwaarschijnlijk kampioen wordt en daarbij ook beste speler van United is. Omdat niet alle ballen naar van Persie gaan zoals bij Liverpool alle ballen naar Suarez gaan, en toch meer scoort. Omdat Liverpool met Suarez slechtste jaren kent en momenteel maar 8ste staat. Om niet te beginnen dat Ajax pas ging presteren toen Suarez wegging, en bij Liverpool zelfde zal gebeuren. Of wil je zeggen dat Everton, Arsenal en West Bromwich een betere ploeg zijn dan Liverpool momenteel ? Want ze staan nog steeds voor hen.

1 maart 2013 om 05:52

@ Neko

Ja dus?? Het is juist makkelijker om uit te blinken als je in een goed team speelt dus dat maakt de prestatie van Suarez alleen maar knapper. Met je argument praat je jezelf dus tegen. Daarnaast wat heeft Ajax ermee te maken? En Ajax ging helemaal niet beter presteren. Ajax behaalde in hun eerste seizoen dat ze kampioen werden minder punten dan in de 2 seizoenen ervoor maar omdat de concurrentie nog meer punten verspeelde werden ze dat seizoen toch kampioen. Suarez is voor Liverpool ontzettend belangrijk en is betrokken bij ruim 80procent van alle doelpunten van Liverpool door een doelpunt of assist. Er gaat zoveel dreiging van hem uit en elke wedstrijd heeft hij 2-3 man op zich.

1 maart 2013 om 16:00

Laat me niet lachen , Liverpool heeft gewoon betere spelers dan Arsenal en Everton. Nee het is moeilijker in een topploeg uit te blinken dan bij een middenmoot, door te veel concurrentie, en ik blijf er nog steeds achter dat Suarez Liverpool tegenhoudt om vooruit te komen

1 maart 2013 om 00:57

How about Gareth Bale??

1 maart 2013 om 01:36

How about Andy Carrol?

Toen ik de titel las dacht ik, oow hij bedoeld speler van het jaar voor liverpool. Wat een grapjas Van Persie en Bale verdienen deze prijs veel meer.

28 februari 2013 om 20:22

Als RvP niet zo´n heerlijk seizoen draaide had hij wel een kansje gemaakt denk ik. Suarez vind ik beter dan Bale, al scoort hij de laatste tijd veel voor Tottenham.

28 februari 2013 om 20:25

Bij Van Persie hoef je geen uitleg te geven, want dat vind ik ook. Alleen waarom vind je dat Bale de prijs veel meer verdient dan Suarez? Suarez doet het eigenlijk sinds hij bij Liverpool speelt geweldig. Bale daar en tegen is de laatste tijd een hype. Bale moet de rest van het seizoen eerst maar is zo afmaken, en volgend jaar nog een keer geweldig spelen.

1 maart 2013 om 00:34

Wtf?! Bale de laatste tijd een hype? Man, ik weet niet waar jij bent geweest maar Bale is sowieso al 3 jaar een topper. Nu scoort hij alleen meer en dat is inderdaad datgene dat jij meestal op teletekst ziet gok ik.

28 februari 2013 om 20:55

waarom zit iedereen zo over van persie en bale heen...

Suarez red in zijn eentje liverpool van de ondergang. Zonder hem zouden ze gewoon 18e staan. Het is een uitermate vervelende speler qua gedrag maar voetballend sowieso de beste van de 3. Bale presteert nu net een paar weken goed en iedereen doet alsof ie net zo goed als ronaldo messi is

1 maart 2013 om 00:43

Van Persie staat er gewoon makkelijk boven. Hoe je suarez een betere voetballer vindt dan Van Persie vind ik sowieso ongelofelijk. Dit heeft niets te maken met nationalistisch gedrag of iets dergelijks, hij is gewoon beter. Meer goals, meer assists en meer punten pakkend dan Suarez die zogenaamd de redder van Liverpool is. Je gaat me ook niet vertellen dan Liverpool zo matig is, want ze hebben echt geen slechter team dan Arsenal, Everton en zeker Wba.

1 maart 2013 om 02:05

Rvp kan ik nog begrijpen die gaat met Utd kampioen worden ookal denk ik dat ze het zonder hem ook wel zouden kunnen doen maar Bale? Bale speelt inderdaad goed laatste tijd maar Suarez speelt sinds het begin van de seizoen geweldig.

Luis Suarez doet het dit seizoen uitstekend bij Liverpool, maar in mijn ogen verdiend Robin Van Persie het meer dan Suarez.

Van Persie heeft zich moeiteloos aangepast na z'n overstap van Arsenal naar Manchester United en is op dit moment gewoon de beste speler in Engeland.

Als Van Persie deze prijs dan niet wint, dan is Suarez sowieso m'n tweede keuze.

1 maart 2013 om 00:50

RvP is niet zo dwingend aanwezig als bij Arsenal vorig seizoen waar elk balcontact goud was. Suarez vind ik daar in tegen echt dominant dit seizoen.

Ik vind dat zijn streken hem diskwalificeren voor deze tittel. Als je speler van het jaar wilt zijn dan horen daar geen rare en gemene streken bij. Zoals hij op de tegenstander gaat staan in de wedstrijd tegen Zenit.

28 februari 2013 om 20:18

Onzin, als je de beste speler bent ben je de beste speler ondanks de streken.
De titel is toch niet wie is de ideale schoonzoon?

Overigens denk ik dat RvP hem gaat winnen.

28 februari 2013 om 20:24

Nee maar de beste speler is Luisje ook niet. Je kan er toch helemaal geen tactiek omheen bouwen en op een slechte dag blijft hij zijn domme dingen gewoon doen en mislukt alles

28 februari 2013 om 21:41

@wouter!
Geen tactiek omheen bouwen? Kijk dan eens naar Liverpool, want die deden/doen niks anders...

1 maart 2013 om 00:20

En wat doen ze het ook goed op 8ste plek.

1 maart 2013 om 05:57

@ Neko

Misschien moet jij als geweldige kenner dan naar de rest van het team kijken. Liverpool heeft gewoon een matig team met een matige coach. En wanneer Suarez er niet was geweest dan hadden ze ergens rond plek 15 gebungeld. Als je 18dpnt bij de num8 maakt dan ben je gewoon heel goed bezig.

28 februari 2013 om 20:20

@biggles
Dus dan mag Bale ook niet winnen? Hij heeft ook al aardig wat kaarten gepakt, wegens schwalbes..

28 februari 2013 om 20:22

Bale inderdaad ook niet.

En hij hoeft echt niet de ideale schoonzoon te zijn. Maar speler van het jaar met gemeen spel vind ik ook te ver gaan.

28 februari 2013 om 20:23

Dat mag jij vinden maar dat is niet fair. Als je de beste bent dan ben je de beste. Daar gaat het uiteindelijk om.

28 februari 2013 om 20:32

Maar ben je de beste als je valsspeelt? Of gemeen spel hanteerd?

Suarez heeft zeker een kans om uitgeroepen te worden tot beste speler. Zeker als hij die rare streken achterwege laat.

28 februari 2013 om 20:26

Ik snap opzich wel wat je bedoelt maar op die manier zou Barcelona ook als team zijnde niet een dergelijke prijs verdienen ondanks dat ze veruit de beter zijn/waren.

28 februari 2013 om 20:34

Ha, Je hebt een punt. kan ik weinig tegenin brengen. Maar eigenlijk zou dat het geval moeten zijn. Maar of dat gaat gebeuren betwijfel ik. Barcelona zal de prijs wel krijgen.

28 februari 2013 om 21:01

Want Barcelona speelt vals? Of hanteert gemeen spel..??

Persoonlijk gaat mijn keuze momenteel uit naar Suarez of vpersie... Laten we eerst maar de rest van het seizoen afwachten voordat we een winnaar uitwijzen. In ieder geval hebben beide heren momenteel een voorsprong op Bale.

1 maart 2013 om 18:21

@don joe

Je begrijpt hem wel, Barcelona staat er (ook) om bekend dat ze erg veel schwalbes maken net als Suarez.

On: Ik vind dat RVP of Suarez de prijs verdiend.
Van Persie net iets meer omdat hij meteen in zijn debuut jaar bij een nieuwe club het geweldig doet en Manchester United naar de titel gaat helpen.

Misschien zegt hij dit omdat hij Suarez een echte doorbijter vindt.

28 februari 2013 om 20:52

Doorbijter, doet me aan dat incident met Bakkal denken :/

Ot:
Robin van Persie verdiend deze prijs in mijn ogen, mede omdat hij dit seizoen Manchester United vaak bij de hand heeft genomen om net dat beslissende doelpunt te maken.

Rodgers heeft overduidelijk al de befaamde Scouse sense of humour ontdekt. Of zou het de befaamde Scouse delusional disorder zijn in dit geval?

Nu ja, zelfs al was hij de beste, dan nog zou hij de PFA prijs niet winnen. Er wordt namelijk gestemd door spelers en ik kan me niet voorstellen dat Suarez veel respect geniet bij zijn tegenstanders. Misschien de FWA prijs van de journalisten, maar ook dat lijkt me sterk.

28 februari 2013 om 21:16

Iemand die gemiddeld meer duikt dan een professionele duiker hoort sowieso niet de beste te zijn .Ik denk dat van Persie hem gaat pakken als hij blijft presteren.

Bale, van persie en suarez zijn in mijn ogen favoriet

Ik snap Rodgers dat hij Suarez kiest omdat hij z'n coach is.
Zelf betwijfel ik of Suarez echt beter is dan RvP en Bale. Suarez is echt van ongekende klasse, en eigenlijk is hij zelfs wat beter dan Bale. Die laatste presteert nog niet echt constant. Van Persie vind ik alleen wel beter dan Suarez, ook al hebben deze twee spelers toch nog veel verschillend.

Touré misschien, die man is in mijn ogen de beste middenvelder van de wereld, hij heeft alles wat een middenvelder moet hebben, kracht, een goed schot, techniek, geeft geweldige steekpasses en hij kan verdedigen. Ik kan me echt geen completere voetballer als hem bedenken. Hij is ook de man van de belangrijke doelpunten bij City.

28 februari 2013 om 20:28

Toure is een geweldige voetballer, maar bij beste middenvelders ter wereld denk ik eerder aan een Xavi, Ozil, Xabi, Schweinie en een Busquets. Voetballend zo verfijnd dat ( de meesten ) de kracht van Toure niet eens nodig hebben.

28 februari 2013 om 20:39

Ja maar wat heeft Touré niet dat die anderen wel hebben ? Een dribbel ? Dat heeft hij degelijk wel, assists geeft hij ook en daar komt nog bij dat hij verdedigend echt ijzersterk is. Wat moet je nog meer hebben ? Trouwens, Touré is toch met afstand completer dan Busquets en ook Xabi. Xavi en Ozil hebben niet de verdedigende kwaliteiten die Touré wel heeft. Als je naar het totaalpakket kijkt dan steekt Touré er gewoon bovenuit.

28 februari 2013 om 21:06

Ik denk dat je Andres Iniesta vergeet, 's werelds beste middenvelder vandaag de dag. Ik moet zeggen dat Yaya Toure en David Silva de beste middenvelders zijn die in Engeland te vinden zijn.

Bale is ook goed maar vind dat Suarez en vpersie tot nu toe toch meer hebben gepresteerd en op een constanter niveau

28 februari 2013 om 21:10

Don Joe

Wat doet Silva momenteel dan? Hij laat echt bijna niks zien bij City.. Al bijna een anderhalf seizoen niet. Dat terwijl Mata de ene na de andere goals/assist aflevert.

Toure vind ik ook een beest, maar Mata vind ik momenteel toch echt beter.

28 februari 2013 om 21:19

Daar heb je wel gelijk in en daarom zou ik hem dit seizoen zeker niet nomineren voor een award, eerder Yaya Toure of inderdaad Juan Mata.

Maar toch blijf ik Silva een geweldige speler vinden, 1 van de besten van de premier league. Aguero bijvoorbeeld presteert ook niet op zn best, terwijl dat toch een geweldige speler is. Dat Silva minder laat zien ligt denk ik aan een combinatie van factoren. Ik denk dat hij bij een nieuwe club, bijvoorbeeld Barcelona zijn kwaliteiten weer zou kunnen etaleren.

28 februari 2013 om 21:22

Ik vind Mata ook heel goed bezig dit seizoen, maar ik heb de indruk dat als mensen aan middenvelders denken, dat ze enkel aan het aanvallende type denken. Mata is aanvallend geweldig, maar verdedigend ? Iniesta ook aanvallend een beest, maar verdedigend ? En Touré is echt wel constant, hij is samen met Kompany de belangrijkste speler bij City, je zag toch hoe moeilijk zij het hadden toen hij in de Afrika cup zat ? Maar hij zal spijtig genoeg nooit dezelfde waardering krijgen als de 'technische' (hoewel hij zelf technisch ook goed is) middenvelders. Daarbij was hij bij Barca ook geweldig, hij heeft zich in de 2 beste competities ter wereld bewezen.

28 februari 2013 om 21:27

Don Joe

Uiteraard blijft Silva een geweldige speler. Maar het ligt niet aan Silva hoor, het ligt aan Mancini die met zijn verdedigende opstellingen, Silva zowat Isoleert waardoor die niks kwijt kan op de vleugel, aangezien er zelf staat of een 1 of andere dm. De Silva van Spanje (en Valencia) vind ik toch zo verschrikkelijk veel beter dan wat ik tot nu toe van hem heb gezien...

Rodeduivelfan

Toure is uiteraard de meest complete middenvelder (samen met Fellaini) in de EPL en wellicht op de wereld. Misschien dat Martinez nog in de buurt komt maar veel betere ga je niet vinden. Alleen denk ik niet dat Toure zo'n prijs zal winnen zolang Mancini daar coach is..

28 februari 2013 om 21:47

@ Rodeduivelfan

Bij FCB was hij zeker een fantastische speler, voor mij toen onbetwiste basisspeler. Vond het ook erg jammer dat hij wegging, maar goed Busquets bleek fantastisch in het Barcelona elftal te passen, de rol als VM was hem op het lijf geschreven. Ik weet nog dat ik Busquets echt een slechte speler vond die vrijwel niets goeds deed, maar die kerel is zoveel beter geworden met de jaren dat het zelfs voor Yaya beter was om te vertrekken. Nu zou Barca een speler als Yaya geweldig kunnen gebruiken, juist dat fysieke gedeelte missen ze. Verder kan Yaya alles wat je nodig hebt om mee te kunnen in het tiki taka.

Over Iniesta en Mata, ja dat zijn nu eenmaal aanvallende middenvelders die moet je niet afrekenen op hun verdedigende kwaliteiten, daar heb je weer andere spelers voor. Aanvallend zijn deze spelers op hun best, dus kan je ze beter in hun rol laten.

@ Zola#

Eens met jou ja, Mancini speelt al zolang met verdedigende opstellingen, zondag ook al, begon hij met alleen Aguero als spits en zeg maar Toure als 2e aanvaller... Dat had ik toch anders gedaan vooral met een Tevez en Dzeko achter de hand. Inderdaad bij Spanje en Valencia was hij geweldig ik kan me nog wel een aanval herinneren weet niet tegen wie, maar dat was er 1 over verschillende schijven met een aantal Barcelona spelers én Silva, daar zag je dat hij gewoon veel beter kan renderen in een team wat aanvallender speelt.

Robin van Persie is absoluut een fenomeen, maar als ik mijn chauvinistische trekjes er buiten laat, dan moet ik toch bekennen dat Gareth Bale deze prijs het meeste verdient.

28 februari 2013 om 21:10

Vind toch dat vpersie beter heeft gepresteerd dit seizoen. Vooral vanaf het begin waar Bale toen nog niet zo het verschil kon maken als de laatste tijd. vpersie is in principe gewoon de belangrijkste speler van de PL.

Lastige keuze wie het het meeste verdiend. Bale, Van Persie en Suárez zijn alle drie geweldig bezig dit seizoen.

Hij presteert nagenoeg hetzelfde als RvP maar dan in een kwalitatief veel minder team. Als hij zo blijft doorgaan tot het einde v/d competitie zie ik niet in waarom niet.

Rvp of Michu kan ook , voor m is RVP de favoriet .

28 februari 2013 om 20:26

Michu is goed, maar toch echt één of twee klasses lager dan Rvp, Suarez en Bale.

28 februari 2013 om 20:38

Je onderschat Michu nu wel vind ik.

On: Suarez is geweldig bezig, maar ik vind Van Persie toch nog beter bezig op dit moment.

28 februari 2013 om 21:14

Ik vind Michu ook nog niet van het niveau Suarez of vpersie. Hij doet het prima tot nu toe, dat wel, maar hij is niet van hun niveau.

Tot nu toe gaat het toch tussen RVP en Suarez, met daarachter Bale en wellicht Yaya Toure.

Suarez is dit jaar uitmuntend bezig, maar ik schiet RvP toch wat hoger. Nummer 2 en 3 moeten dan maar uitgevochten worden door Suarez en Bale.

Robin Van Persie, zonder enige vorm van chauvinisme: hij is fenomenaal. Bale, Suarez, Ba en Michu mogen ook vermeld worden. Dat zijn spelers die dit seizoen duidelijk het verschil maken bij hun team(s).

1 maart 2013 om 00:47

Yaya Toure mag ook wel een vermelding krijgen! Dat hij nu een tijdje out of the picture is geweest vanwege de Africa cup is jammer. Dit seizoen toch wel de belangrijkste speler van City. Maar ja de meesten verbleken bij Van Persie, zelfs nu hij is overgestapt.

1 maart 2013 om 16:25

Yaya Touré ben ik ook fan van, die man kan alles: verdedigen, infiltreren, scoren en alles met een verfijnde techniek en kracht.

28 februari 2013 om 20:43

Met zo'n redenering kan je wel een stuk of 10 spelers aanduiden die United 15 punten hebben opgeleverd. De Gea, Hernandez, Rooney, Carrick en ga zo maar door. Dat soort argumenten 'zonder Van Persie, dit en dat' zijn sowieso onzinnig. Je kan helemaal niet inschatten wat er zonder die aankoop zou gebeurd zijn. Misschien had Fergie wel gewoon gedaan wat hij moest doen, het problematische middenveld in orde brengen, in plaats van met de aankoop van Van Persie wat aan symptoombestrijding te doen.

28 februari 2013 om 21:42

Ja, dat is mooi. Maar het zegt helemaal niks over hoe het zou gelopen zijn zonder hem. Voor hetzelfde geldt ging het gewoon beter ook.

28 februari 2013 om 22:08

Iedereen hier waardeert je mening Eric, maar nu moet je niet belachelijke dingen gaan zeggen. 'voor hetzelfde geldt ging het gewoon beter ook', dat is werkelijk de meest waanzinnige stelling over Rvp bij United die ik tot nu toe heb gelezen. Absoluut never nooit niet dat United beter zou zijn geweest zonder Rvp, dat is geeneens een mogelijkheid en een belediging en gebrek aan respect voor hem dat je het alleen al bedenkt. Waarom blijven de United fans zo graag zijn inbreng bagatelliseren? Het is volgens mij gewoon echt omdat jullie het niet prettig vinden dat een Gooner de beste speler van United is.

28 februari 2013 om 22:23

Je begrijpt blijkbaar niet echt wat ik bedoel. Ik heb het hier dus wel over de veronderstelling dat Ferguson een andere grote aankoop ging maken in plaats van Van Persie en dus misschien het echte probleem van United (het middenveld) zou gaan oplossen in plaats van gewoon een wereldspits erbij kopen om gewoon tijdelijk over de scheuren heen te behangen. Dat er iemand nodig was, dat was wel duidelijk.

Wat je vraag op het einde betreft, enerzijds heeft het natuurlijk te maken met het feit dat men hier wat betreft het belang van Van Persie enorm doorslaat (snap ik wel, het blijft een Nederlandse site) en ik dus de neiging voel om daar wat tegenin te gaan. Dat heeft niks te maken met het feit dat het een ex-gooner is. Integendeel, dat zou me net nog meer veren in zijn kont moeten doen steken aangezien dat de Gooners hier waarschijnlijk nog meer zou irriteren.

Een andere grote reden is omdat het nu eenmaal een vaststaand feit is dat iemand verliezen die ogenschijnlijk enorm belangrijk is voor een team niet noodzakelijk betekent dat zo'n verlies niet op een andere manier kan opgevangen worden. Met name in United's geschiedenis is keer op keer gebleken dat een verandering van systeem en een vervanger (ook al is die individueel misschien veel minder op het eerste zicht) al heel wat kan veranderen en opvangen.dat is in het verleden nu al zo vaak gebleken. Het seizoen dat Ronaldo vertrok speelde United eigenlijk ook gewoon beter voetbal dan in zijn laatste seizoen. Dat terwijl iedereen de gigantische teloorgang van de club voorspelde. "where will the goals come from?" Wel, Rooney begon plots 30 goals per seizoen te scoren en United scoorde gewoon veel meer zonder dan met Ronaldo.

Een speler die door zijn doelpunten gigantisch belangrijk lijkt verliezen hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat het slechter loopt. Dat is mijn punt. En zeggen dat het 'never nooit' zou gebeuren is pure onzin. Dat weet jij ook wel goed genoeg mag ik hopen. Dat de kans misschien wat kleiner is dat het slechter zou gaan dan dat het beter zou gegaan zijn, dat kan goed zijn. Maar dat is niet hetzelfde als met dergelijke stelligheid zeggen dat dat zeker zo zou geweest zijn.

Edit: Waar ik trouwens ook wel tegenin wil gaan zijn de commentaren dat United zonder Van Persie nooit aan kop had gestaan. En dat is wel degelijk quasi te bewijzen onzin. Vorig jaar haalde United 89 punten met dezelfde selectie (minus Van Persie), met een slechtere De Gea en een gigantische blessuregolf die er nu niet is. Laat City dit jaar nu nog eens een stuk slechter spelen dan vorig seizoen en ik denk dat je gerust kan stellen dat United ook met de selectie van vorig seizoen, die dus veel fitter is en weer een jaartje meer ervaring heeft (blijft een jong elftal uiteindelijk), ook wel op kop had gestaan nu. Misschien met een kleinere voorsprong, maar dat blijft dus speculatie.

28 februari 2013 om 20:48

En vergeet Manchester City- Manchester United niet. Toen maakte RVP uit een vrije trap (enigzins gelukkig) de 2-3 in de 93ste minuut.

Misschien van Persie meneer Rodgers? 19 doelpunten in de PL, waarvan van slechts 1 niet belangrijk was(de 4-0 tegen Wigan). Daarnaast nog 7 assists. Volgens mij scoorde hij trouwens nog tegen jouw clubje... 2x Ook nog tegen City, Tottenham, Arsenal, Chelsea en Everton.

Voor mij is dat toch echt Rvp! Spelers die het opzich ook zouden kunnen worden zijn Bale, Michu en Suárez.

Heel leuk en aardig van persie. Hij is gewoon een koning wederom dit seizoen maar suarez moet het in zn eentje doen en RvP heeft nog een verrekes goed team om hem heen. Ik denk dat suarez gerrard en sturridge heeft hooguit. Dus als je het op basis van het team eromheen bekijkt dan is het of suarez of bale

Bale speelt nu nou 7-8 wedstrijden goed. Suarez en RVP al het hele seizoen. Naar mijn mening RVP verdient het het meest, wordt hopelijk topscorer van de BPL en Man u wordt mede dankzij hem kampioen.

van Persie? Zou ik ook zeggen als ik Liverpool manager was. Maar als ik Suarez was zou ik snel maken dat ik daar wegkwam en hopen dat een echte Europese topclub hem wilt hebben. Zo een topspeler zit denk ik niet te wachten om ieder seizoen Europa League te gaan spelen en bij een subtopper. Deze jongen hoort in de CL bij de besten!

28 februari 2013 om 20:51

Waarom noemt niemand Mata? Die is de beste middenvelder momenteel.

28 februari 2013 om 20:56

Juan Mata doet het ook goed inderdaad als je mij vraagt.

28 februari 2013 om 21:02

Haha ik vind dat hij het meer dan goed doet hoor Hij doet het ongelooflijk fantastisch. 13 goals en 12 assisten in zijn totaliteit. Dat is toch super?

28 februari 2013 om 21:23

Zijn gevaarlijke statistieken voor een middenvelder. Chelsea heeft genoeg creativiteit gehaald dit seizoen mar toch vind ik ze nog niet echt top presteren, tenminste niet constant. Wellicht moeten ze allemaal nog goed aan elkaar wennen.

Suarez hoort inderdaad CL te spelen, maar bij welke club? Misschien is Italië iets voor hem, Milan is momenteel wel goed bedeeld qua aanvallers, Llorente gaat naar Juventus... Misschien Inter Milan? Die zitten ook niet echt ruim qua spitsen...

Real is ook goed bezet en FCB zal het sowieso niet worden

28 februari 2013 om 21:32

Ja dat sowieso. Ze spelen onder een coach die iedere fan weg wil hebben, de spelers hebben mentaliteitsprobleem (sinds Di Matteo weg is) en spelen niet meer combinatie-voetbal omdat Oscar op de bank moet plaatsnemen. Terwijl je gewoon rustig met Oscar, Mata en Hazard kan en eigenlijk moet spelen.

Suarez moet gewoon afwachten. Het probleem wat hij heeft is dat je geen tactiek kan toepassen op hem. Het is een echte frommelaar (met ongelooflijk veel techniek en doorzettingsvermogen).

FCB en Real zijn clubs waar ik Suarez nooit zie spelen

28 februari 2013 om 21:54

Ik ben niet echt een Chelsea fan, ik kijk wel vaak wedstrijden van ze omdat ze gewoon een hoog niveau bereiken en er geweldige spelers rondlopen die je graag aan het werk wilt zien.

Daarbij zitten de halves finales CL van vorig jaar en van een paar jaar geleden nog steeds in mn hoofd

Maar wat ik wil zeggen is dat ik nooit heb begrepen dat di Matteo weg moest, echt niet. Hij deed het als interim prima en won zelfs de CL ! Daarbij heeft hij een gescheidenis als speler bij Chelsea... Onbegrijpelijk maarja Abramovic heeft geen geduld.

Eens dat Oscar, Mata én Hazard dienen te spelen, maar Oscar overtuigd me laatste tijd niet echt. Toch zou ik iets verzinnen om met hen alle 3 te spelen want als dat gaat lopen heb je 1 van de beste middenveld van Europa.

Suarez moet wachten ja, maar naar een club in Engeland zie ik hem niet zo makkelijk gaan. Ja Chelsea misschien? Arsenal zou kunnen alhoewel ik hem niet in die speelstijl zie passen, Tottenham zie ik niet echt als een enorme stap omhoog en United zal niet gaan ivm rivaliteit

28 februari 2013 om 22:18

Haha ja na afgelopen jaar, zijn we niet echt populair geworden Dit soort momenten mis je gewoon het tijdperk van Ancelotti in zijn 1e seizoen Dat was echt geweldig!

En je hebt gelijk, niemand snapt het hoor. Naar van wat ik heb vernomen, is Di Matteo ontslagen omdat hij weigerde Torres op te stellen tegen Juve (uit) en Abramovich wou perse dat hij zou spelen. Is wel kut aangezien Benitez Ba krijgt. Als Di Matteo Ba had gehad vanaf het begin van seizoen was het voor ons heel anders gelopen.

Oscar is geniaal serieus, kijk de thuiswedstrijd tegen Juve maar, hij molesteerde Pirlo really! Echt geniale speler. Die gaat er wel komen, maar er moet een trainer komen die hen gewoon minimaal seizoen met elkaar laat spelen. Zoals Guardiola met Busquets, Xavi en Iniesta deed. Daardoor weten ze van elkaar wat ze gaan doen en kunnen verwachten, maar Benitez experimenteert teveel.

Suarez zie ikniet naar Chelsea gaan, we hebben Ba, ze kunnen niet om Lukaku heen en Piazon is verhuurt, wat ook een mega talent is. Ik zie hem naar Italie gaan, maar de vraag is, wil hij dat zelf?

1. Van Persie
2. Bale
3. Suarez

Meneer Rodgers is niet helemaal objectief hier!

Rvp heeft natuuurlijk meer kwaliteit dan Bale en Suarez bij elkaar, maar toch wordt het spannend. Bale en Suarez zijn geweldige voetballers en nemen hun team echt op sleeptouw. Rvp doet dit ook, maar omdat een beter team om zich heen heeft staan, lijkt hij minder belangrijk dan Suarez en Bale zijn voor hun ploeg (in mijn ogen iig.). Het zal erom spannen.. Mij maakt het niet uit, zolang het Bale niet is.

Wie anders? V.persie, Rooney, D.silva, Yaya Toure, Mata, Hazard, Wilshere, Cazorla, Bale of Fellaini bijvoorbeeld.

suarez heeft net zoveel gepresteerd als van persie dit seizoen in een minder elftal dus suarez zo hem toch eigenlijk wel moeten winnen

Waarom vergeet iedereen Baines? Die is echt bezig aan een bazenseizoen bij Everton, zowel aanvallend als verdedigend, ik denk dat hij op dit moment de beste linksback ter wereld is.

28 februari 2013 om 21:56

Baines is een beest he, daarmoet ik je helemaal gelijk in geven. De beste LB ter wereld.. Ik weet het niet misschien wel als je alleen de laatste tijd mee rekent. Alba en Alaba in vorm vind ik ook geweldige linksbacks! Baines is wel toe aan een stap hogerop, zou hij geen goede vervanger zijn voor Evra?

Ik zie van Persie er niet 25 inschieten als hij bij Liverpool gespeeld had, Suarez doet dat wel en sommige spelers van United zijn doodsbang voor Suarez (evra, zelfs hun coach, noem maar op).

Suarez is gewoon de betere, maar speelt bij een minder goede club.

Ik kon me vroeger suf lachen om mensen die dachten dat hij de stap van Ajax naar Liverpool niet aankon, nu lach ik me suf om mensen die denken dat van Persie beter is.

Ach ja, ik laat ze maar...

Suarez is wel degene van die drie die het meest boven zijn ploeg genoten uitsteekt. Als bij Liverpool Luis zijn dag niet heeft zullen ze haast nooit winnen, terwijl dit bij UTD en in mindere mate Spurs wel gebeurt.

@none

Nee, sterker nog hij schiet er 30 in bij Arsenal! van Persie heeft zowel bij Arsenal als Manchester United bewezen dat hij de man is voor de doelpunten. Jouw eerste alinea is een beetje tegenstrijdig.

Bij Arsenal speelde van Persie ook bij een ''mindere'' en deed het zelfs beter dus het ligt gewoon echt aan de kwaliteiten van van Persie.

Waarschijnlijk lach jij als een boer met kiespijn want Suarez is helemaal niet beter dan van Persie. Niet te vergeten dat van Persie niet degene is die constant op de grond loopt te janken en te vallen om zo zin voordeel eruit te halen.

1 maart 2013 om 08:41

Arsenal heeft er nu ook gewoon 52 in liggen hoor, zonder van Persie en vorig jaar met van Persie na de laatste speeldag 70, dus die zijn zeker niet achteruit gegaan.
United had er vorig jaar 89 in liggen en staan nu op 64, geen verbetering dus.
Daar waar Liverpool er nu 49 in heeft liggen en voor Suarez komst 57 in een geheel jaar.
Een duidelijke verbetering dus.

Ja, wat mij aangaat spreken de cijfers voor zich, maar goed, er zijn altijd mensen die achter de media aanlopen.

1 maart 2013 om 09:46

Je laatste alinea heb je het over jezelf? Mijn mening is gebaseerd op de Premier League wedstrijden die ik inmiddels alweer 12 jaar volg, maar goed dat terzijde..

Wat ik al in mijn eerste bericht zei jouw eerste comment is onzin. Jij zegt dat je van Persie geen 25 ziet scoren bij Liverpool dat staat los van het feit wie beter is en bovendien kun je daar niet eens over oordelen omdat hij niet bij Liverpool speelt en zal doen.

Nou heeft onze beste man van Persie al bij Arsenal bewezen dat hij een topspeler was. Alsof Arsenal vorig jaar wel een topteam had. Hij heeft er bijna hoogstpersoonlijk ervoor gezorgd dat Arsenal derde werd door veel wedstrijden individueel te beslissen en bij Manchester United doet hij niet anders waardoor zij onder anderen eerste staan. van Persie heeft al bewezen dat hij dit bij verschillende clubs kan doen.

Volgende keer minder aan de crack zitten want ik vond het niet de moeite waard om inhoudelijk in te gaan op jouw belachelijke cijfers die je hebt geformuleerd.

1 maart 2013 om 10:18

Noem eens één club op waar Suarez niet uitstekend gepresteerd heeft?
Suarez was topscoorder van Europa bij Ajax, hij schoot er zelfs meer in dan Messi of Ronaldo dat jaar!

Wat een domme opmerkingen maak je toch, de cijfers wijzen gewoon uit dat Suarez veel beter is, kan er niets anders van maken.

Suarez neemt heel Liverpool op sleeptouw. Zonder hem zouden ze 5 plaatsen lager zitten. Van Persie doet het ook geweldig en is vaak beslissend maar dat is ook veel makkelijker als je een veel beter team om je heen hebt.

1 maart 2013 om 01:12

Ik zie Suarez hetzelfde aantal goals maken bij United, misschien zelfs meer.. Of vpersie het zelfde aantal goals zou maken bij Liverpool betwijfel ik... Maar goed we zullen het nooit weten. Wel verdient Suarez een betere club en vooral een beter team om zich heen.

PS ben je fan van Vinnie Paz?

1 maart 2013 om 03:41

Klopt. Ik hoop dat hij in de zomer een mooie transfer maakt.
Ja ik ben inderdaad fan van Vinnie Paz haha

Ik begrijp best dat jullie bijna allemaal rvp de beste vinden omdat het een nederlander is maar je moet eerlijk zijn en Gareth Bale is toch wel duidelijk de beste hij lijdt de Spurs toch wel naar hun huidige plaats in de competitie met zijn geweldige goals zoals bijv tegen west Ham dinsdag. verder mist rvp veel en veel te veel kansen.

Doe mij maar Gareth Bale, echt geweldig om te zien. Als je naar de Spurs kijkt hoop ik altijd dat hij de bal zo snel mogelijk krijgt !

Ik hoop toch dat men binnen de FA al van mening is dat een speler die openlijk racistisch is, respectloos tegen iedereen, en mensen opzettelijk wil blesseren bijvoorbaat Noooooit speler van het jaar laat worden.

Suarez doet het heel goed, maar ik vind RVP toch de betere.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren