Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Neymar-geruchten stapelen zich op: akkoord over 92 miljoen euro

Laatste update:

Hoe langer Neymar aan Santos verbonden blijft, hoe langer de geruchten over de sportieve toekomst van de aanvaller zullen voortduren. In een interview met de Braziliaanse krant Lance erkent Neymar da Silva dat er inderdaad gesprekken met Barcelona gaande zijn. "Hoe kun je zo'n club negeren", vraagt de vader van de twintigjarige Braziliaans international zich openlijk af.

/

"Ik ga niet verkondigen dat er geen akkoord met Barcelona is", benadrukte Neymar da Silva op cryptische wijze. "Maar ik ben een man van mijn woord. En hij heeft een doorlopend contract met Santos. Er is een club geweest die met ons wilde praten alvorens wij een beslissing nemen, maar ik kan en wil daar niets meer over zeggen. Het klopt in ieder geval niet dat Neymar volgend jaar gratis bij Santos vertrekt, ook al loopt zijn contract volgend jaar af. Dat staat ook in zijn verbintenis."

"Eerder dan 2014 vertrekt hij niet bij Santos", zo verzekert Neymar da Silva, die daarmee lijkt aan te geven dat Barcelona voorlopig nog geduld zal moeten hebben. Volgens Sky Italia hebben Barcelona en Santos een akkoord over een transfersom van liefst 92 miljoen euro. Het is algemeen bekend dat Barcelona vorig jaar reeds een aanbetaling van 10 miljoen euro heeft gedaan. Sky Italia maakte als eerste medium bekend dat Josep Guardiola bij Bayern München zou tekenen. De oefenmeester verbond zich drie dagen later aan de Duitse topclub.

Real Madrid
Volgens El Confidencial ziet Real Madrid definitief af van de komst van Neymar, ondanks een voorakkoord uit 2011. De Spaanse topclub weigert mee te gaan in de prijzenoorlog rond de dribbelaar en zodoende heeft voorzitter Florentino Pérez aan Santos laten weten dat het voorakkoord, dat naar verluidt in een kluis in Sao Paulo ligt, met onmiddellijke ingang verscheurd kan worden.

Denk jij dat Neymar komende zomer naar Barcelona gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gezien zijn superhelden status is 92 miljoen wel weinig in deze tijd...of moet Barcelona op de kleintjes letten?

10 maart 2013 om 08:12

Het is maar wat je weinig vindt, 92 miljoen voor een speler die het prima doet. Het is een behoorlijke investering en persoonlijk vind ik hem dat ook niet waard. Echter dat vind ik bij genoeg andere ook niet, voor welke transferbedragen zij gaan. Zidane kon ik nog wel indenken toen 60 miljoen, was sowieso de beste speler op dat moment. In vergelijking met dat zou Neymar dertig waard zijn, maar afijn de tijden veranderen en voetbal is al lang niet meer voetbal. Voetbal draait nu vooral om geld.

10 maart 2013 om 09:05

Het is zoals je zegt 92 miljoen is veel te veel hij is een topspeler maar hij moet zich nog bewijzen.

10 maart 2013 om 09:15

Als hij naar Spanje gaat zal hij het zeker wel waarmaken, die competitie is hem op het lijf geschreven, in Engeland en Italie zou deze jongen het moeilijker krijgen denk ik, al vind ik ook dat mensen hem hier onderschatten, zijn talent is overduidelijk aanwezig, ik heb zelden een speler gezien met zoveel potentieel, met zoveel naturel balgevoel, ook i hij geen hype zoals Robinho dat was, Robinho ( waar hij veel mee vergeleken word door critici ) scoorde in Brazilie niet bijster veel en viel enkel op door prachtige techniek, deze Neymar is veel sneller en weet beter wat hij wilt op het veld, hij is doelgerichter en effectiever, zijn statistieken bij Santos liegen er niet om, en dat op 21 jarige leeftijd. En als je ziet dat Robinho toch een mooie loopbaan heeft uitgebouwd en zich toch overal laten zien heeft, weet je dat je van deze Neymar nog veel gaat mogen verwachten, het niveau Messi en Ronaldo zal hij denk ik niet halen, maar hij kan uiteindelijk wel de beste voetballer ter wereld worden.

10 maart 2013 om 10:58

Stel je eens voor een aanval met Neymar,messi en Alexis.als dat dan ook nog goed draait met die 3 dan spreken we denk ik wel over de beste aanval ter wereld en zullen de verdedigers in Spanje en Europa hun handen vol hebben.

10 maart 2013 om 11:28

Je zegt dat hij niet het niveau van Messi of Ronaldo zal/kunnen halen maar hij kan wel de beste voetballer ter wereld worden.

Kun je me dit even uitleggen? Als hij de beste van de wereld is/wordt dan is hij toch beter dan deze 2.

10 maart 2013 om 11:55

Medelin

Je denkt toch niet dat messi en ronaldo voor eeuwig deze vorm,zullen vasthouden bovendien is neymaar ook 5 en 7 jaar jonger als die 2

10 maart 2013 om 12:10

Vind het ook veel te veel, maar denk dat hij marketingtechnisch wel bij iemand als Ronaldo in de buurt kan komen en de tansfersom alleen daar al grotendeels door terugverdiend wordt.

10 maart 2013 om 09:29

Neymar is dat pas waard als hij in Europa op die manier speelde, maar zelf vind ik dit soort bedragen belachelijk, want als het zo door gaat dan kost over een paar jaar een gemiddelde speler straks 90 miljoen!
Deze bedragen gaan te ver en maken het voetbal kapot, want alleen de grote clubs en vooral de koopclubs kunnen dat soort spelers betalen. Hartstikke leuk hoor en ben groot Messi-fan, maar je kan Messi kopen voor 250 miljoen, bedoel waar hebben we het over!

10 maart 2013 om 10:08

Of was je vergeten dat Ronaldo één van de beste spelers ter wereld 94 miljoen kostte?

10 maart 2013 om 13:07

Niemand is dat vergeten. Ronaldo had zich al bewezen in Europa natuurlijk. En de economische situatie was toen totaal anders. Natuurlijk weten we nu ook dat Real Madrid zijn geld zowat terugverdiend heeft. Dat kan bij Neymar ook nog gebeuren.

10 maart 2013 om 11:27

Sarcasistisch of niet, dit blijft veel en veel te veel geld voor Neymar die eigenlijk nog niets heeft bewezen.

Ik zou als club eerlijk gezegd niet het risico nemen. Er zijn genoeg Brazilianen die met veel hype gehaald zijn en waar het beoogde niveau maar eventjes werd gehaald en vanaf dan ging het bergaf.

10 maart 2013 om 12:19

Waanzin ten top!.

Barcelona heeft honderden milioenen schuld.

Welke Spaanse bank gaat dit financieren?

En wie houdt die failliete banken op de been?.

Wij dus.

Voor 92 miljoen kan zo'n speler alleen maar tegenvallen ben ik bang.

10 maart 2013 om 08:35

Zo is het maar net. Bij ons kunnen we daar met Sulejmani over praten. (Al is Neymar zeker van een heel ander niveau !)

10 maart 2013 om 11:43

Ben het helemaal met je eens. Hoe wil iemand beter presteren dan Messi? Volgens mij kan niemand meer overtuigen als je ziet wat Messi allemaal laat zien afgelopen jaren.

Ik denk persoonlijk dat als hij komt voor zo'n bedrag(ik hoopvan niet), dat het shirt verkoop van Neymar enorm veel gaat opleveren. Real Madrid had al na 1 jaar 100 miljoen verdiend aan shirt verkoop van Ronaldo. Dat is dus ongeveer 6 miljoen winst. Dit kan op financiele gebied veel opleveren, maar sportief zal het alleen maar tegenvallen.

10 maart 2013 om 12:39

Dus er zijn nog steeds mensen die geloven in de mythe van de shirtverkoop, ongelovelijk. Je hoeft niet eens zo erg goed te zijn in rekenen om er al snel achter te komen dat het shirt met de naam van de ster niet meer is dan een slecht excuus van een voetbalbestuurder die te veel geld heeft uitgegeven aan een speler. Vervolgens is er niet meer nodig dan een stelletje luie, goedgelovige journalisten die dit klakkeloos in hun blaadje noteren en de mythe is geboren.
Nog los van de vraag of de berekeningen kloppen moet je je serieus afvragen of al deze kopers van het voetbalshirt liever voor een fleurig poloshirtje hadden gekozen als Ronaldo niet gecontracteerd zou zijn geweest. Of hadden ze dan een Realshirt van een andere speler gekocht?
Als het betalen van astronomische bedragen een succesvolle manier was om veel geld te verdienen aan een voetbalclub, hadden Real en Barcelona nu niet zulke enorme schulden gehad.

10 maart 2013 om 13:48

@fier en koen

A: zoveel schuld hebben ze niet meer laats nog op VZ bekend gemaakt.

B: gisteren een bericht uit de spaanse krant. dat er bekend is gemaakt luiste en huiver ...

dat de Adidas winkel in het bernabeu het meest winstgevende winkel ter wereld !!!!

en dat Ronaldo daar bijna de helft krediet op zich neem.
de winkel draait zelfs beter als de tijd met Zidane en Beckhem

doe gewoon wat research voor je onzin uitkraamt .

hier het stukje tekst

La camiseta de CR7 se ha disparado en ventas en este inicio de año
Gracias al luso, la tienda del Bernabéu es la más rentable del mundo para Adidas
Desde el Real Madrid y Adidas no recuerdan un boom similar al que están viviendo ahora con Cristiano Ronaldo. Habría que remontarse a los tiempos de Beckham y Zidane para encontrar un índice de ventas parecido. Pero la tendencia actual de Cristiano es imparable y, aunque todavía no hay datos oficiales, todo apunta a que Ronaldo está superando a cualquiera de los galácticos del pasado.

10 maart 2013 om 15:02

Dit onderschrijft nergens dat Ronaldo extra winst genereert. Misschien verkoopt men in de Adidas winkel nu nog maar twee Sergio Ramos shirtjes en in de tijd dat Ronaldo daar nog niet zat verkocht men er vier. Ofwel de shirtverkoop van Ronaldo zegt niets over de totale shirtverkoop.

Hij zal echt wel gezorgd hebben voor wat extra omzet in shirtverkoop, sponsors en extra betalende fans (in de stadions en thuis) , maar de mythen rond het volledig terugverdienen van je transfersom zijn volledig uit de lucht gegrepen.

Om nog maar niet eens te spreken over ongelooflijke rare bedrijfsvoering die voetbalclubs doen. Eigenlijk doe je een hele grote uitgave voor een risicoproduct dat ook nog op korte termijn aflopend kan zijn. Wat zijn ze in de voetbalwereld toch een stel gekkies bij elkaar..

10 maart 2013 om 17:37

Als er een persoon is die onzin uitkraamde, was het de voorzitter van Real wel. Hij beweerde tenminste dat de transfersom van Ronaldo na een jaar van shirtverkoop al weer terug verdiend was. De keiharde feiten waren echter dat Real dat jaar 1,2 miljoen shirts wist te verkopen voor een verkoopbedrag van rond de 90 euro. Alleen als ze de shirts gratis zouden hebben gekregen en zouden hebben weten te verkopen zonder ook maar een cent aan onkosten te maken, had de voorzitter gelijk gehad. Bovendien geven de cijfers niet aan wat de verkoop zou zijn geweest zonder Ronaldo. Maar in dit geval zou die verkoop dus nul moeten zijn geweest.
Het is lekker Zuideuropees om hoog van de toren te blazen over hoe heerlijk het gaat met de inkomsten terwijl de club door Spaanse banken overeind moet worden gehouden. Zal wel door het zonnige klimaat komen daar.

10 maart 2013 om 11:53

Pff 92 mil ik moest er eerst van lachen, ja hijnheeft een bijzonder talent maar wat heeft hij al gepresteerd? Door 92 mil te betalen leg je ook meteen een enorme druk op zijn schouders en dat terwijl hij nog maar 21 is.

Je moet ook is naar onze el shaarawy kijken we hebben hem maaaar voor 10 mil gehaald, ik denk,ook niet dat ze 92 mil voor iemand neertellen die nog niets heeft bewezen bij een topteam/topcompetitie. Dan is het toch slimmer om neymar voor de helft van zijn precies of voor nog minder te halen, hij heeft teminste iets bewezen in een topploeg en hij werkt ook nog veel meer dan neymar al zie ik milan hem niet laten gaan

Ongelofelijk voor dat geld konden we twee wereldspelers kopen voor de zijkanten in de voorhoede. En dan dit.... Hij heeft zich niet eens bewezen!

10 maart 2013 om 08:20

Nee, ook niet bij brazilie

10 maart 2013 om 11:12

Hij heeft zich niet eens bewezen?ik denk het wel.hij heeft in het seizoen 2010/2011 35 goals gemaakt voor Santos en 11 assists gegeven.in het seizoen 2011/2012 heeft hij 40 goals gemaakt en 11 assists gegeven.dit seizoen heeft hij ook al 41 goals gemaakt en 14 assists gegeven.je kunt zien dat het heel goede stats zijn en dat hij zich elk jaar verbeterd en dus klaar is voor naar Europa te gaan.

10 maart 2013 om 12:00

En wat voor zekerheid biedt dan dan precies? Elke competitie is anders en er is dan ook geen enkele manier waarop je kunt vaststellen dat hij in Spanje buitengewoon succesvol zal zijn.

10 maart 2013 om 12:23

Gewoon al om zijn talent kan hij het maken.er is geen enkel talent die zoveel talent heeft als Neymar.hij heeft indrukwekkende techniek en dribbels,hij heeft visie op het spel,kan scoren,kan assists geven.hij heeft alles wat een supertalent nodig heeft.het niveau van de Braziliaanse competitie is lager als de competities in Europa,maar ik wil aantonen met zijn stats dat hij zich elk jaar weet te verbeteren en dat hij echt wel klaar is voor Europa.je bent nooit zeker als je een speler haalt voor veel geld dat ie heel goed gaat presteren.het enigste dat Neymar moet doen is aanpassen aan Europa zodra hij er is,want talent heeft hij zat.hij heeft tegen Barca ook al laten zien wat hij kan dus Barca weet wat ze doen als ze hem halen.

Kan die draaikont niet gewoon een keer een beslissing nemen over zijn toekomst. Hier word je toch schijtziek van. Iedere keer die berichten over een speler die op topniveau nog nooit iets heeft gepresteerd. Leuk hoor dat hij het goed doet bij Santos maar over het niveau van de Braziliaanse competitie kunne we kort en helder zijn. Als de 36 jarige Seedorf daar nog op zijn sloffen mee kan dan weten we toch genoeg. De eerste , tweede en derde garnituur spelen in Europa en de 4e ergens in de woestijn voor veel geld Alleen de talenten en de oude spelers spelen in de Braziliaanse competitie. Zet Ronaldo, Messi, Ibra en Messi in die competitie en niemand heeft het ooit nog over Neymar. Zijn hele gedrag en mentaliteit doet me geweldig denken aan Robinho en we weten allemaal hoe het die is vergaan. Ik hoop dan ook van harte dat hij niet naar Barca komt want dit soort zelfingenomen typetjes heeft men daar echt niet nodig.

10 maart 2013 om 12:15

Je bent precies met het verkeerde been uit uwen bed gestapt .

On: Je hebt wel gelijk. Ik vond Neymar tegen Engeland 3x niks. Als je zijn videos bekijkt draaien zijn acties ook aar om 1 ding en dat is de tegenstander vernederen. Hij is overschat, het grootste Braziliaanse talent is niet Neymar, maar Lucas Moura.

10 maart 2013 om 14:21

Ik kan me in veel delen vinden, bijvoorbeeld dat het niet veel zal voorstellen in de Braziliaanse competitie. Niet in vergelijking met Europese top competities. Maar Neymar heeft zich vaak genoeg bewezen bij Brazilië en ook nog eens in de Copa Libertadores. Verder vind ik je stuk over de beslissing van deze 'draaikont' complete nonsens.

Heb je eindelijk een jongen die zich gestaag wil ontwikkelen, trouw blijft aan zijn club en alles in toekomstperspectief bekijkt, krijg je nu weer commentaar dat hij niet snel kan beslissen.
Men weet ook echt niet wat het wil of het glas is gewoon weg altijd half vol bij driekwart!

Je gaat toch geen 92 miljoen neertellen voor een speler die eigenlijk nog amper iets gepresteerd heeft????? Het niveau van die Braziliaanse competitie is echt compleet ruk!!! Hoe krijgen die clubs het daar toch altijd voor elkaar dat Europese clubs tientallen miljoenen betalen voor die spelers in die competitie. Dan moet dat hier toch ook kunnen??

Dit lijkt mij wat overdreven ik kan mij niet voorstellen dat barcelona dit bedrag gaat uitgeven aan een speler die in Europa nog niks heeft laten zien. Ik geloof best dat ze hem gaan halen maar toch zeker voor de helft minder.

als je naar barcalona gaat kan je je bedenken dat je nooit voor een andere club gaat spelen en dat vind ik jammer dus ga naar man u of byern munchen want anders woor barca zo en dat woord een rommel

Als Barcelona echt 92 miljoen betaalt voor neymar,dan zijn ze echt gek bij Barca,als je bedenkt dat CR7 voor ongeveer 90 miljoen dacht ik overkwam van United en die had al de CL gewonnen en een topseizoen gehad bij Man U.

Het lijkt me echt sterk dat Barcelona 92 miljoen voo Neymar gaat betalen,voor een speler die het leuk doet in een matige competitie,dan had Barcelona beter een gokje kunnen wagen om Cristiano naar Camp nou te halen dan weet je tenminste zeker dat hij z'n prijskaartje wel waar maakt en daarbij zou het geweldig zijn Messi en Cristiano Ronaldo in 1 team samen te zien spelen.

Hoe raar het ook klinkt,maar Cristiano Ronaldo is de speler die deze Barcelona mist.
Als plan B kan Barca als de tegenstander zich ingraaft kan je CR7 als spits laten spelen met Messi eromheen,heb je gelijk wat meer body voorin en een paar goede voorzetten en CR7 kopt er zeker wel 1 in en daarbij ben je gelijk wat gevaarlijker uit dode spelmomenten vooral uit corners. Ook kan je dan van een grotere afstand schieten op doel,ik ben meer fan van Messi,maar ik kan gewoon niet ontkennen dat ik CR7 maar wat graag samen bij Barca zou willen zien spelen,maar helaas gaat niet gebeuren.

92 miljoen voor een speler die nog helemaal niets heeft bewezen.. Mocht dit al waar zijn zou ik 95 miljoen vragen , breek je toch een record mee

Wordt een beetje moe van deze berichten!
Vandaag Barcelona vanmiddag Bayer vanavond city en vannacht weer Real!
Kom maar met nieuws als het rond is!

10 maart 2013 om 09:40

Wordt Bayer Leverkusen nu ook al genoemd. is nieuw voor me .

Ben het helemaal met je eens doodziek word je van deze berichten.

Neymar heeft zich alleen in brazilië laten zien en dat is geen hoog niveau
Kan iemand mij vertellen welke klasse hij ongeveer speelt

Klasse A =Messi Ronaldo Bale
Klasse B= Van Persie suarez Aguero
Klasse C= Nani Valencia
Klasse D= Nasri en dergelijke
Klasse E= nog lager dan dat

10 maart 2013 om 09:58

Als er een klasse was tussen B en C zou ik hem daar plaatsen, misschien randje B maar vergeleken met bv Suarez is hij nog net wat minder.

10 maart 2013 om 11:15

Bale is echt geen klasse A als je het mij vraagt.bale mag Messi en Ronaldo hun veters nog niet strikken zet die maar in een B klasse.

zijn ze bij Barcelona helemaal gek geworden. IK vind het eigenlijk nog maar een gok om Neymar te halen. Heeft zich alleen kunnen bewijzen in de Braziliaanse competitie. Waarom niet voor 30 miljoen minder een beter speler van de spurs halen genaamd Bale. Waar zijn al die clubs toch mee bezig

Als Barcelona zoveel zou betalen voor Neymar, dan hoop ik dat hij niet komt. Dit is een abnormaal bedrag en gezien de financiele situatie hartstikke dom. Barcelona zou om de schuld af te lossen elke zomer een maximaal bedrag hebben om te besteden aan transfers. Ik dacht dat het 40 miljoen was, maar dat weet ik niet zeker. Dan kan er nog meer uitgegeven worden als er spelers worden verkocht. Dat betekent dus dat Barcelona nog voor 52 miljoen aan spelers moet verkopen. Dan had Barcelona beter veel geld uit kunnen geven aan Thiago Silva vorig jaar. Dan waren er defensief een stuk minder zorgen geweest.

10 maart 2013 om 11:51

je vergeet miss portretrechten en reclame, shirtverkoop.. hier zal barca ook wel goed aandoen
ondanks het 'overdreven' transferbedrag indien....

10 maart 2013 om 12:05

Ja dat weet ik wel, maar Barcelona heeft een plan opgesteld om hun schuld af te lossen en in dat plan staat dat ze elk jaar een bepaald bedrag aan transfers besteden en er kan meer besteed worden als er nog spelers verkocht worden. En de salarissen zullen ook nog betaald moeten worden...

Dit is toch niet waar. Ik merk dat men intussen begint te merken dat Neymar gewoon overgehyped wordt dus ik geloof er niets van.

Ga toch weg als er maar iets in dit bericht klopt zijn ze doorgedraaid, Ronaldo kostte maar een paar miljoentjes meer en die had zich al duidelijk bewezen met o.a. zijn gouden bal.

92miljoen? Voor voetballer die nog niets bewezen heeft is in mijn ogen absurd. Dit artikel neem ik maar op als een waanzin verhaal.

Het zou echt briljant zijn als dit waar is. Neymar is best een leuke voetballer met veel potentie maar 92 miljoen zou echt waanzin ten top zijn. Persoonlijk denk ik dat dit bulshit is maar wie weet, hopen mag altijd. Ik zou 3 x liever hebben dat Real bijvoorbeeld Götze haalt dan dat ze Neymar halen. Ik denk dat Barca echt een fout gaat maken door Neymar te kopen. Hij doet me persoonlijk toch veel meer denken aan Robinho dan aan R9.

10 maart 2013 om 11:43

Wie zegt dat hij op Ronaldo moet lijken dan? Hij wordt aangekocht voor de linkerflank, niet om in de spits te zetten. Daarnaast geloof ik er niks van dat hij 92 mil gaat kosten, want dat zou meer dan 2x Barça's transferbudget per seizoen zijn. Hopelijk is dit gewoon onzin en is Rosell niet zo'n idioot die 90 mil betaalt om een 1-jarig contract af te kopen.

10 maart 2013 om 12:10

Niet zo bijdehand doen aub. Je weet dat ik doel op de mate van talent.

Verder geloof ik er ook weinig van dat Barcelona 90 miljoen gaat betalen voor Neymar. Rosell is niet de meest snuggere maar zelfs hij ziet wel in dat dat een belachelijk slechte deal zou zijn.

10 maart 2013 om 13:13

Nee dat weet ik niet, want ik heb nog nooit iemand hem horen vergelijken met Ronaldo. Lijkt me ook een rare vergelijking maar ok.

92 miljoen? Ik denk dat ze dat niet gaan betalen voor Neymar. Ten eerste gewoon heel duur, ten tweede Neymar heeft nog niks bewezen in Europa. Ik hoop dat hij wel naar Barcelona gaat en een ''droomduo'' vormt met Messi.

Als ik dat astronomische bedrag zo zie dan hoop ik bijna dat er geen zak meer van hem terecht komt als hij eenmaal in Europa speelt. ik gun het Barca niet natuurlijk want die club draag ik een warm hart toe maar het moet maar eens afgelopen zijn met dat soort belachelijke bedragen voor 1 enkele voetballer te betalen. waar gaat het nog over? hoeveel crisis was er nou op de wereld?
ik vind dit zo belachelijk dat ik gewoon niet meer weet wat ik ervan moet zeggen.

10 maart 2013 om 11:11

Vraag en aanbod, zo simpel is het. Bovendien hebben clubs als Barcelona miljoenen fans, en dus ook gigantische inkomsten. Het is dan alleen maar logisch dat de bedrijfsmiddelen ook miljoenen waard worden.

En dat gejank over de crisis, het is niet dat er een gelimiteerd bedrag is wat door de wereld in een jaar uitgegeven kan worden en dat het daarna op is ofzo. Dit geld blijft gewoon in de wereldeconomie, en of het nou verhandeld wordt door miljardenbedrijven in één keer of door consumenten in een miljoen keer, dat maakt helemaal niks uit. Geld uitgeven stimuleert de economie juist.

92 miljoen voor iemand die niets heeft gepresteerd in europa !!
De bedragen die clubs de laatste tijd betalen voor spelers, niet normaal

92 miljoen is wel heel erg veel en dat alleen omdat hij het zo goed doet in brazilie het is nog maar de vraag of hij wel zo goed kan spelen in Spanje

Haha ik lach mij werkelijk een ongeluk als welk team ter wereld dan ook zo achterlijk is om dit te betalen voor Neymar.. Een speler die het in de Braziliaanse competitie uitstekend doet en die waarschijnlijk ook wel de kwaliteiten heeft om in Europa te slagen.. Maar vooraleer hij dat bedrag waard is mag hij zich misschien wel eerst eens twee a drie jaar bewijzen in Europa.. Ik zou op dit moment voor deze Neymar hoogstens 55 miljoen betalen en zelfs dat bedrag vind ik bijzonder hoog voor iemand van zijn leeftijd..

Ik geloof ook maar weinig van dat bedrag, Barca zie ik dat al helemaal niet betalen.. Real Madrid betaalde ooit eens zoveel voor Ronaldo maar die had tegenover Neymar een pak meer bewezen.. Trouwens, precies alsof dat de enige twee teams zijn die interesse hebben in hem.. Ik hoop eerlijk gezegd dat Neymar naar een team gaat die niet in het rijtje City, Chelsea, Psg, Real Madrid of Barcelona behoort.. Moet je de clubs die aanvallend al zoveel kwaliteiten hebben nog eens extra voorzien van kwaliteit? Nee..

10 maart 2013 om 11:49

Als hij zoveel kwaliteit extra brengt zoals je in laatste zin zegt, waarom is het dan een belachelijke investering en is de club die hem koopt achterlijk?

10 maart 2013 om 11:57

Als je voor een speler die niets heeft bewezen 92 mil wil betalen ben je toch achterlijk

10 maart 2013 om 15:12

Neymar is na Ronaldo en Messi de best verkopende voetballer. Hij heeft volgens berekeningen trouwens de mogelijkheid om qua merchandising Beckham, Ronaldo en Messi zwaar achter zich te laten. Die man brengt geen financiële problemen alleen maar een financieel walhalla. Wat je er ook voor betaalt. bron: swissrambler.com.
Check dat artikel maar eens. De enige reden dat Neymar in de belangstelling van Real stond/staat, was puur omdat hij zoveel geld met zich meebrengt, ongeacht het bedrag dat je moet betalen.

10 maart 2013 om 13:20

@sa2june

Het is inderdaad een enorm bedrag en als je puur op voetbalkwaliteiten kijkt is niemand zo'n bedrag waard. Echter wat denk je van geld uit merchendising. Ik denk dat alleen aan shirtjes verkoop al een heel groot deel terugverdiend wordt door Barca

92 miljoen zou ik de grootste schande vinden in de voetbal geschiedenis.als je ziet dat spelers als Zidane,c.ronaldo zoveel hebben gekost.en dat je dan nu een voor iemand die zelfs nog niet gepresteerd heeft 92 miljoen gaat betalen.goed dat Real afhaakt.

10 maart 2013 om 13:46

65 miljoen betalen voor een speler die dan op de bank moet plaatsnemen, dat zal moeilijk worden om te overtreffen als grootste schande in de voetbalgeschiedenis. Gelukkig zijn dit slechts geruchten en zit er niks van waarheid achter, Kaka daarentegen blijft zijn centjes verdienen en wegrotten op de bank.

Klopt heeft geweldige techniek maar als je kijkt welke verdedigers ze daar hebben in Braziliaanse competitie weet ik geen een naam van europees niveau op te noemen.
Kan iemand dan wel vertellen welke goede verdedigers of verdedigende middenvelders ze daar hebben.
Als je hier in Europa kijkt ben ik bang dat deze speler niet echt het niveau van Barcelona zal aankunnen als ze tikie-takie voetbal blijven spelen. Had echt beter naar een iets lagere club kunnen gaan. Misschien een club zoals Inter, As Roma, Arsenal, Marseille, Olymp. Lyon en etc.....
Zulke clubs en het daar bewijzen.
92 miljoen is natuurlijk Veeeeeel TE Veeeeeeeel.
Zou nog niet eens boven de 50 mil gaan zitten misschien 35 mil zou marktconform zijn want, het is geen ronaldo, messi of özil.

Het spijt me zeer, maar Neymar zal echt geen 92 miljoen kosten. Iedereen heeft kunnen zien dat Barcelona 10 miljoen vooruit heeft betaald, maar heeft niemand nou de kleine letters daaronder gelezen? Daarin staat duidelijk dat het een vooruitbetaling betrof voor een totaaltransfersom van 40 miljoen euro, wat ik overigens wel aan de ruime kant vind. Verder heeft het publiek een verkeerd beeld van vleugelspelers bij Barcelona, ze krijgen namelijk net zoveel vrijheid om hun eigen actie te maken als bij Real Madrid; het moet alleen wel effectief zijn en op het juiste moment de bal afgegeven worden. Dus voor degenen die beweren dat Neymar zogenaamd 'niet in het systeem past' of 'in dienst van Messi moet spelen', misschien dat jullie beter even meerdere wedstrijden van hem bij Santos kunnen kijken.

10 maart 2013 om 11:51

Jij snapt nog steeds niet dat Neymar alleen goed speelt als hij god kan uithangen. Bij Barca loopt er al een god... Neymar gaat nooit schitteren bij Barça en zelfs 40 miljoen is veel te veel voor een speler die totaal niet in de speelwijze en het systeem past. En ik heb Neymar 2 jaar lang bijna wekelijks gevolgd bij Santos.

10 maart 2013 om 11:58

Dan ben ik wel benieuwd naar je argumenten waarom Neymar niet in één elftal kan spelen als Lionel Messi; beide zijn teamspelers en kunnen allebei met een individuele actie een wedstrijd beslissen. Dus mijn vraag; waarom niet?

10 maart 2013 om 15:09

Omdat Neymar qua persoonlijkheid helemaal niet bij Barcelona past.
En persoonlijkheid is heel belangrijk binnen een team. Neymar moet zich een ster voelen, moet zich goddelijk voelen en gewaardeerd voelen. Neymar verwacht ook een speciale behandeling. En laat net al dingen helemaal niet passen binnen al wat Barcelona voor staat. Als je Neymar qua persoonlijkheid moet terughouden omdat dat niet de manier bij barça is, dan ondermijn je zijn zelfvertrouwen en daarmee ook meteen zijn voetbal.
Maaar goed, je zal wel zien zodra hij er is. Ik voorspelde hetzelfde met Ibrahimovic en dat kwam ook uit. Ben er redelijk zeker van dat Neymar nooit bij Barca zal slagen. Bij Real trouwens ook niet. Daarom ben ik blij mee dat hij niet naar Real komt.
Neymar zou het best passen bij een team zonder absolute superster als Bayern München, Milan of Arsenal.

10 maart 2013 om 13:22

@guaporta

Neymar is dit bedrag zeker wel waard.

Wel eens van merchandising gehoord? Je haalt het merk Neymar binnen. Alleen aan shirtjes verkoop zal deze jongen zijn eigen transfersom grotendeels terugverdienen.

Haha stel je voor dat ze dat gaan betalen enkel voor zo'n showkikker die niet eens in het systeem past, wat een keiharde faal dat zou zijn. Blijkbaar wil Barça hun goede beleid van de afgelopen jaren in 1 klap weggooien. Als Neymar efficiënt speelt, dan vind niemand hem meer zo leuk als nu en is hij 10x minder. Alexis Sanchez is veel meer team player dan hem en heeft het o zo moeilijk bij Barça.

10 maart 2013 om 11:45

Leg eens uit hoe hij niet het systeem past. 90% zeker dat je dat zegt op basis van Youtube filmpjes.

10 maart 2013 om 12:02

Jij bezoekt elk weekend de westrijden van Santos?

10 maart 2013 om 12:07

Ja, want de enige manier om Neymar te zien spelen is door helemaal naar Bazil af te reizen...

10 maart 2013 om 12:52

@ The_infamous

Ik denk niet dat iemand het zegt op basis van Youtube filmpjes..

Er is nou eenmaal een grote groep mensen die hem niet bij Barca vinden passen (waaronder ik ook)..

Ik kan je ook zeggen waarom ik dat vind.. In mijn ogen is Naymar een speler die ervan houdt om een (zij het soms ook "one man" show neer te zetten.. Het komt op mij over dat hij beter uit de voeten komt in een team waar hij de "absolute" ster is met andere topspelers om zich heen.. Hij moet gewoon in het "middelpunt" van attentie staan om hem maar zo uit te drukken..

En laten we eerlijk zijn.. is Barca een club waar hij naartoe kan gaan en zijn show neer kan zetten? Is Barca de club waar hij de absolute man op het veld wordt?

Volgens mij loopt er bij Barca al een speler die daar "the man" is, en volgens mij speelt het team 90% in dienst van die speler..? Of heb ik het fout en heeft Barca helemaal niet zo'n jonge in de selectie zitten?

92 is wel een beetje heel erg veel. Hij heeft nog niets laten zien in Europa. Europa heeft niets gemeen met de Braziliaanse competitie. Hij kan een hit worden maar ook een flop. Een gewaagde gok van Barca

Beter konden ze 95 miljoen geven, zo konden ze dan de transferrecord van Ronaldo verbreken en die van real Madrid

Laat ze maar lekker 90 miljoen betalen voor een speler die een flop gaat worden. Dan zijn die clubs helemaal de lul als het op financieel gebied aan komt. Zullen andere clubs juist van profiteren.

Het zou toch wat zijn als ze uiteindelijk 50-60mil voor hem neer leggen en die jonge valt door de mand.. Persoonlijk ga ik er wel vanuit dat hij zal slagen.. maar men weet het natuurlijk nooit..

Maar Santos is echt in een positie waarin ze echt alles kunnen vragen.. Want als men het zo bekijkt zijn sommige clubs ook nog eens zo gek om alles te geven voor die speler.. Dus daar zal men zeker gebruik van maken..

Daarnaast zijn er ook nog eens spelers die veel goedkoper zijn.. en ook prima op plek van Neymar kunnen spelen... Maar het is raar dat daar niet naar wordt gekeken.. Men wil persee geld uitgeven

Ik kan iig niet wachten totdat het eindelijk zover is.. Dan zijn we van die geruchten af.. en kunnen we ons meer op de berichten over de "prestaties" richten.

Daarnaast de bron SKY Italia

"sky Italia maakte als eerste medium bekend dat Josep Guardiola bij Bayern München zou tekenen. De oefenmeester verbond zich drie dagen later aan de Duitse topclub."

Dat was toch niet helemaal het geval? Pep en Bayern hadden als zo'n 3 maanden lang een akkoord het was alleen wachten totdat men ermee naar buiten komt.. En het kan natuurlijk zo zijn dat het 3 dagen van tevoren wel eens ergens wat uitglipt...

Ik word een beetje moe van die Neymar,
De ene week vind hij Barca een mooie club en gaat hij naar barca die week daarna heeft real ineens de grootste kans om hem aantetrekken.

Toch denk ik dat hij het beste bij Barca past.

wie gaat die 92miljoen neerleggen?! barca heeft toch schulden?!

EU geld dan toch maar weer....*zucht*.

Ben wel benieuwd hoe Neymar gaat spelen hier in Europa. Wordt het een hit of een flop.

92 miljoen?! haha, dat kan nog lachen worden als Barcelona of welke club dan ook werkelijk 92 miljoen neerlegt voor iemand die nog niets heeft laten zien in Europa. 92 miljoen is werkelijk gewoon echt veel te veel, ik zou zeggen maximaal 40 miljoen...en dat is al hartstikke veel voor iemand die nog niets heeft laten zien in Europa.

Ik hoop echt dat dat voorcontract is verscheurd, want voor dat geld hoeft het niet.

Veels te veel geld voor en speler, hoe goed die ook zou zijn. Neymar moet zich eerst nog maar bewijzen.

92 miljoen veel te veel, 45 miljoen is genoeg

Als Neymar niet naar Real gaat dan gaat hij denk ik wel naar Barca

Oh en Barca koopt geen onnodige spelers. Ze kopen alleen als het nodig is en als het niet opgevuld kan worden met talenten. Stuur Rafinha en Delofeu maar naar Arsenal, zou leuk zijn aangezien die dan toch niet meer nodig zijn. Haha Barca, laat me altijd weer lachen die hypocrisie. Alsof Catelanen het woord zelf hebben uitgevonden.

Ik denk dat hij een nieuwe duurdere Sanchez gaat worden... Maarja, dat is dan weer mijn mening ...

Die man heeft zich geen eens bewezen in Europa en dan mag hij het gaan doen voor 92 miljoen ? Als dit klopt dan gaat sturen ze Messi naar Manchester City of Psg.

als hij naar barc gaat voor 92m lach ik ze uit!!
el shaay is mijn ogen veel beter!!!

Wat een onzin zeg waar gaat dit over. 92 miljoen euro voor een speler die zich nog eerst maar is moet bewijzen in Europa en imo totaal overbodig is bij barca.

Schandalig zou het zijn als iemand 92.000.000 op tafel legt voor een speler die nog helemaal niets bewezen heeft. Tuurlijk heeft die jongen veel talent maar ik zou het risico iig niet nemen

92 miljoen zou echt veel te ver gaan. Het is een talent maar 92 miljoen is echt te veel. Ik denk en hoop ook dat dit niet waar is. Neymar mag van mij best komen maar niet voor zoveel geld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren