Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Rutten gelooft in kampioenschap: 'We kunnen er niet meer omheen'

Laatste update:

Ajax is voor het eerst dit seizoen koploper van de Eredivisie en PSV en Feyenoord hebben slechts een punt minder dan de lijstaanvoerder. De titelstrijd is erg spannend: zeker omdat ook Vitesse nog een goede kans maakt op het kampioenschap. De Arnhemmers wonnen zondag met 0-1 van FC Twente en hebben maar drie punten minder dan regerend landskampioen Ajax.

/

Fred Rutten weet dat de landstitel mogelijk is voor zijn ploeg: "We kunnen er niet meer omheen. Het kan nog een mooi en bizar slot worden", stelde de oefenmeester in gesprek met Omroep Gelderland. "Als mensen mij vooraf hadden gezegd dat wij er acht wedstrijden voor het einde zo voor zouden staan, had ik gevraagd of ze iets hun hoofd mankeren."

Ook Theo Janssen gelooft in het kampioenschap: "Het was een moeilijke wedstrijd, mede omdat we wat belangrijke spelers misten", analyseerde hij in gesprek met het ANP de wedstrijd tegen Twente. "Gelukkig pakken we hier de drie punten, zodat we gewoon bovenin mee blijven doen. We staan slechts drie punten achter op de nummer één. Als we gewoon blijven voetballen, dan kan het nog leuk worden."

Denk je dat Vitesse kampioen kan worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kan moeilijk ontkennen dat Vitesse een kampioenkandidaat is. Ze hebben samen met Feyenoord het makkelijkste programma en winnen nu gewoon een moeilijke wedstrijd uit bij Twente. Hoe je het ook wendt of keert, Vitesse staat op drie punten van Ajax en iedereen kan zomaar verliezen hebben we gemerkt, Feyenoord en Vitesse laatste weken het meest constant

10 maart 2013 om 19:21

Qua resultaat misschien het meest constant (al had feyenoord wel mazzel natuurlijk) maar Ajax moet je ook gewoon noemen. (die juist niet die mazzel heeft met de arbitrage)
Ajax is het meest constant qua spel en over het algemeen is dat toch wel een groot teken.
Even afwachten hoe Ajax het gaat doen tegen Az, als Ajax die wint dan zet Ajax een grote stap denk ik. (al moeten we ook nog naar psv natuurlijk maar ja, ik zie de rest ook niet alles winnen hoor)

10 maart 2013 om 19:47

Laat dat makkelijke programma nou net juist moeilijk zijn voor Vitesse dit seizoen. In de topduels 23 punten uit 9 duels, dus vrij veel puntverlies tegen de kleinere ploegen. Feyenoord is titelkandidaat 1 qua programma.

10 maart 2013 om 20:03

Feyenoord heeft lastige "kleinere tegenstanders" iedere club die kans maakt, moet gewoon per wedstrijd leven.
Geldt voor ieder team in de competitie met een doel om de play offs te halen voor Europees voetbal te halen, na competitie voor degraderen/promotie te ontlopen en dan de teams die kampioen kunnen worden.
Ajax speelt makkelijk, Feyenoord speelt als een team, maar kan zomaar punten laten liggen tegen bijv Heerenveen uit en een degradatie team, of thuis als het even tegen zou zitten, PSV laat steken liggen, Vitesse klamt weer aan.
De competitie heeft nu 8 finales voor ieder team en we zien wel de laaste 3 wedtrijden, wie er de beste kansen hebben.

10 maart 2013 om 23:18

Nu moeten de kleinere clubs punten pakken om niet te degraderen, dus dat wordn andere potjesdan midden in het seizoen, als kleine clubjes defensief voetballen in de hoop een puntje te pakken. Nee, nu gaat het erom en kan Vitesse oogsten. Niet dat ik denk dat ze kampioen worden, maar ze maken wel degelijk een kans.

Ajax en PSV zullen het zwaarder hebben en moeten ook nog tegen elkaar. De verliezer daarvn wordt zeker geen kampioen.

Zou een verrassing zijn als het lukt, en het kan zéker lukken. Liever dat Vitesse kampioen wordt dan Ajax of Feyenoord als PSV het niet wordt, haha. Maar het belooft inderdaad een mooi en hectisch slot te worden, alles kan nog alle kanten op. Succes voor de 4 ploegen die nog in de race zijn!

10 maart 2013 om 20:59

Want de clubs die meld geld smijten hebben er meer recht op dan andere? Nee als ajax het niet word dan maar feyenoord. Heb het gevoel dat psv niets gaat leren van de financiele situatie als ze weer cl geld binnen krijgen

10 maart 2013 om 21:03

Tuurlijk verdient Feyenoord credits voor hoe ze spelen met zo'n jong elftal. Ik wil echter niet dat de titel naar een club gaat die altijd de scheids mee heeft. Geef maar minnetjes, maarja, dat vind ik gewoon. Verder heb ik gewoon meer sympathie voor Vitesse, omdat ze een beetje de underdog zijn.

10 maart 2013 om 22:03

Ajax smijt niet met geld?ze hebben een veel hogere begroting ,dus!

10 maart 2013 om 22:58

Dus je begroting hangt af van smijten met geld. Gelukkig ben jij geen minister van financiën of economische zaken... Jeetje wat een domme opmerking..

10 maart 2013 om 23:35

Haha weet je wat nou het leuks aan je reactie is wij als Vitesse hebben zon beetje de scheidsrechter nog vaker mee gehad. Je wilt niet dat Feyenoord het word omdat ze de scheidsrechter mee hebben. Maar mijn club heeft zon beetje wekelijks de scheidsrechter mee en die mogen dan wel kampioen worden . Zelfs in de wedstrijd tegen Feyenoord mochten we niet helemaal klagen. Alleen dat van Vitesse is niet zo breed uitgemeten als dat dat van Feyenoord wel is

11 maart 2013 om 07:14

Dus als je een 'hogere begroting' hebt smijt me met meer geld.?

Vitesse heeft het makkelijkste programma van iedereen:

ADO Den Haag - Vitesse
Vitesse - PEC Zwolle
Vitesse - NAC Breda
Roda JC - Vitesse
Feyenoord - Vitesse
Vitesse - Willem Ii
RKC Waalwijk - Vitesse
Vitesse - VVV Venlo

Als Bony zo door gaat kan hij Vitesse gewoon kampioen maken. Op papier moet Vitesse gewoon 1-2 worden.

10 maart 2013 om 19:33

Wat is tegenwoordig een makkelijk programma te noemen? Op papier lijkt het makkelijk ja. In de Eredivisie zegt dat echter weinig. Tegen de kleine clubs word geregeld puntverlies geleden door een titelkandidaat. Gemakzucht ligt dan op de loer, terwijl kleine clubs strijden om de belangrijke punten. Ze zullen niks cadeau krijgen. Geen enkele club.

10 maart 2013 om 19:40

Ergens heb je best gelijk. De druk zal nu met de week omhoog gaan. Ik ben wel van mening dat Bony Vitesse kampioen kan maken zeker als de verdediging de nul kan houden.

We zullen wel zien. Ajax moet eigenlijk nu alleen naar zichzelf kijken ook al weten we dat we in Alkmaar en zeer zeker Eindhoven nog flink voor onze kiezen kunnen gaan krijgen. Misschien heb je gelijk, deze competitie is echt niet te voorspellen.

10 maart 2013 om 19:45

@ 007

Bony is een speler die een Nederlandse club kampioen kan maken ja. Daar is hij echt goed genoeg voor. Hij steekt boven alle andere spitsen uit. Ik vraag me af of Vitesse de club is die hij kampioen kan maken. Bij Vitesse hangt het namelijk voor een heel groot deel alleen van hem af.

Ik heb het meeste vertrouwen in Feyenoord. Die lijken in een flow te komen of zelfs al te zitten. Als Ajacied weet ik wat dat met een ploeg kan doen. Dan is een kampioenschap voor Feyenoord mogelijk. Ze blijven echter afhankelijk van Ajax en Psv.

10 maart 2013 om 20:45

Wel grappig dat zonder Bony ajax werd verslagen met 3-2.

10 maart 2013 om 20:59

@ Pbis

Ja, grappig. Ik weet niet wat dat toevoegt aan de discussie, want niemand zegt iets dat dat ontkend. Verder was dat toch de enige gewonnen wedstrijd in die periode zonder Bony?

10 maart 2013 om 21:05

Ik denk dat Bony dat juist bij Vitesse heel goed kan doen. Dat zag je ook bij Machlas dat die het bij Vitesse heel goed deed. Waarom? Omdat heel Vitesse in dienst speelt van zo n spits. Bij Ajax zag je bv. dat Machlas er niets meer van bakte. Waarom? Er werd ineens iets heel anders van hem verwacht dan alleen "gewoon" doelpunten maken. Ik vond zelfs Suares beter bij Groningen dan bij Ajax waarschijnlijk om de zelfde reden.

10 maart 2013 om 21:20

@ 888ruben888

Ik had het over het kampioen maken van Vitesse. Dat lijkt mij niet mogelijk. Dat hij daar fantastisch kan presteren is allang bewezen. Geen discussiepunt meer.

10 maart 2013 om 19:38

op papier moet vitesse 4-5 worden

10 maart 2013 om 19:42

En waarom is dat? Als je even zwart wit naar de wedstrijden kijkt heeft Vitesse het makkelijkste programma. Feyenoord uit is hun enigste echt moeilijkste wedstrijd.

10 maart 2013 om 19:56

in nederland zegt het makkelijkste programma helemaal niks, je kan zomaar punten verspelen tegen een team dat strijd om degradatie, in deze competitie is nog helemaal niks beslist maar wat ik je wel kan garanderen is dat de top 4 punten gaan verspelen en nu val ik in de herhaling, een makkelijk programma zegt helemaal niks

10 maart 2013 om 20:57

Daarom kunnen de andere clubs ook punten verliezen.
Vitesse is tot dusver de enige die Ajax twee keer heeft geklopt, iets wat een andere club dit seizoen nog niet 1 keer heeft kunnen waarmaken.

Vitesse zie ik wel afhaken vanwege de uitwedstrijd tegen Feyenoord, ik zie ze gewoon niet winnen van Feyenoord. Maargoed, het voetbal heeft ons vaker verrast. Als ze een puntje kunnen meeslepen uit De Kuip (of 3 punten) dan kan het nog wel is ontzettend billenknijpen worden voor Ajax, PSV en Feyenoord.

10 maart 2013 om 23:05

Ik zag ons eerlijk gezegd ook niet winnen uit tegen Ajax en Psv, en toch gebeurde het. Als het op de laatste speedag nog zo dicht bij elkaar staat, dan wordt die laatste wedstrijd toch heeeel belangrijk.

Zoals ik een week geleden al zei, Vitesse kan zomaar de "lachende vierde" gaan worden. Iedereen heeft het over de strijd tussen Ajax, PSV en Feyenoord, maar ondertussen pakt Vitesse wel gewoon de punten. Als ze gewoon doen wat ze moet doen, geef ik ze uitstekend kans. Daarnaast PSV en Ajax moeten... Feyenoord word van verwacht dat ze het doen... Bij Vitesse rekent niemand op iets en alles is dus mooi meegenomen.

Ajax is van een ander niveau, maar we maken wel kans om tweede te worden.. Hopelijk kan Velthuizen met druk omgaan en zal hij geen blunders meer maken.

10 maart 2013 om 21:10

Hoezo is Ajax van een ander niveau? Vitesse heeft twee keer dit seizoen van Ajax gewonnen!

11 maart 2013 om 07:18

Omdat vitesse 2x van Ajax gewonnen heeft, en dat is tot nu toe nog niemand anders gelukt... Ajax heeft maar 2 x verloren., vitesse 5x.
Nou zegt dat niet per se wat, maar kom op...wil je zeggen dat Vitesse een gelijkwaardig niveau of beter is?

Vind het bij Vitesse wel heel erg afhankelijk van Janssen en Bony , als die een mindere dag hebben dan valt het toch weer erg ver terug , 3 punten dan ben je inderdaad een kandidaat maar Ado-uit is niet een makkelijke pot en Feyenoord uit over een paar weken , daar gaat voor 1 van die 2 dan denk ik het doek vallen.

Als het er op aankomt dan vraag ik me toch af of het gaat lukken , vind de selectie kwalitatief niet heel breed , als je kijkt wat PSV nog kan inbrengen , Ajax en ook Feyenoord wel dan is dat gewoon wel breder in mijn ogen want een Propper en Mori tja dat is toch geen materiaal wat bij een van die andere 3 ploegen zou spelen.

10 maart 2013 om 20:58

Bony had vandaag een mindere dag, maar 1 kans 1 goal en vitesse wint, zo simpel is het spelletje nou eenmaal

Er zijn nog 8 finales. Alles is mogelijk. Vitesse is nog in de race. Ik ben benieuwd die eind van de rit de kampioen is. Feyenoord lijkt het meest in een flow te komen of zelfs al te zitten. Die schat ik erg hoog in.

10 maart 2013 om 21:04

Je lijkt Mclaren wel, die trapt ook altijd open deuren in.

OT: Persoonlijk denk ik dat Vitesse het wordt, simpelweg vanwege het progamma en Bony. Ook zijn ze de underdog en dat is altijd gevaarlijk voor de tegenstanders in de titelrace.

10 maart 2013 om 21:19

@ Wilshere

Die eerste zin is vooral sarcastisch bedoelt. Het komt me strot uit dat elke trainer met die zin komt. De eerste keer dat zo'n zin gebruikt werd heeft het misschien nog effect gehad, maar die zin is nu al lang uitgemolken. Geen speler die daar warm of koud van word.

Ik denk wel echt dat alles nog mogelijk is. Alle clubs zijn wisselvallig. De afgelopen periodes zijn Ajax, Vitesse, Feyenoord en Twente afgeschreven geweest. Alleen Twente lijkt momenteel in een uitzichtloze positie te zitten. Het is echter nog lastig. Iedereen legt programma's naast elkaar en vergelijkt van alles. Feit is echter dat dit seizoen geen wedstrijd te voorspellen is. De resultaten over 8 wedstrijden is dan al helemaal niet te voorspellen.

Vitesse wordt geen kampioen Ajax,psv,feyenoord gaan het samen uitvechten vitesse is afhankelijk van Bony en een topclub is niet afhankelijk van 1 speler.

10 maart 2013 om 19:39

We staan met drie punten achterstand op de vierde plaats. Blijkbaar wel top dus, afhankelijk van Bony of niet.

10 maart 2013 om 21:21

Vitesse heeft nog wel meer aardige spelers rond lopen hoor.

10 maart 2013 om 23:10

Bony scoort veel, maar voetballen doe je met een team. Anders zou je kunnen zeggen dat Feyenoord ook geen kampioen wordt, omdat ze afhankelijk zijn van Pélle. En dat is ook niet zo, want die heeft ook nog 10 medespelers.

1. Psv, 2. Ajax, 3. Vitesse, 4. Feyenoord, dit is wat ik hoop en wat het beste is voor de eredivisie.
Mensen, je wilt dat Nederland toch iets wilt gaan betekenen in Europa? Dan moet ook gewoon goede spelers kopen, klaar. Niets minder en niets minder. Met jeugd alleen red je het niet. Sinds het nieuwe beleid bij Ajax ben ik bang dat ze ,na die gelukkige 'incident' van de tijd dat ze de CL hadden gewonnen, nog steeds denken dat elke lichting Cl-waardig is. PSV koopt te veel. Ajax koopt te weinig. Feyenoord koopt niets, niet serieus te nemen in Europa en Vitesse koopt precies voldoende en vult dit goed aan met zeer getalenteerde jeugd. Het zou me niets verbazen als Vitesse, na een paar goede aankopen, volgend jaar gewoon kampioen is.

10 maart 2013 om 19:59

haha vitesse 3e en dan kom je met dat nederland iets wilt gaan betekenen in Europa nou ik zal je uit je droom helpen met vitesse zakken we alleen maar verder af want bony gaat in de zomer weg en dan is het gewoon helemaal niks ik denk juist

1. Feyenoord 2. Ajax 3. PSV 4. Vitesse

vitesse is gewoon te afhankelijk van Bony en is hij weg dan stort vitesse in als een kaartenhuis

10 maart 2013 om 20:29

Stefanofr haal die oogkleppen van je hoofd af man... We hebben Vitesse zonder Bony anders een prima reeks neer zien zetten.supporters als jij zorgen ervoor dat er veel mensen Feyenoord minder sympathiek gaan vinden...en gezien de laatste keer dat Feyenoord het kampioenfeestje kon vieren was het een aardig zooitje daar in Rotterdam...als ze het halen, hoop ik dat die supporters er geen bende van maken..al denk ik dat dit wel het geval zal zijn.
en of Vitesse nu kampioen kan worden of niet is helder, het kan, maar ik zelf ga daar niet vanuit.

10 maart 2013 om 20:59

Rood witte bril afzetten?
Al je comments zijn pro feyenoord en anti alles wat er in de buurt staat.

10 maart 2013 om 21:26

Ik denk 1.vitesse 2.feyenoord 3.ajax 4.psv zo heeft iedereen weer een ander idee.

De vraag of Vitesse wel of niet tweede zal worden, hangt af van Velthuizen.. Vandaag is ook weer gebleken dat hij de zwakke schakel binnen het team is. Hij maakt veel blunders en kan niet met de druk omgaan.

10 maart 2013 om 19:40

Helemaal mee eens. Vandaag geluk dat Janssen zo overschoot en 2x de bal van de lijn. De zwakste schakel samen met VD Struijk.

10 maart 2013 om 19:41

Wat lul jij toch telkens met de blunders van Velthuizen. Velthuizen keept goed en pakt veel ballen.

10 maart 2013 om 20:30

Je bedoelt Velthuizen die 11x de nul heeft gehouden ? Het meeste van de eredivisie..

10 maart 2013 om 21:23

ach, 11 keer de nul hebben we te danken aan Bony

10 maart 2013 om 20:33

Hij bracht die Willems wel aardig van de wijs ansers nadat ie al 2x in zijn face was geraakt.

Geiuk houdt een keer op, dus ook geen kampioen,

Vitesse staat er natuurlijk prima voor. Toch geloof ik er niet in dat ze het ook echt gaan redden. De winst vandaag hing van toeval en geluk af. Het spel is wel erg negatief, maar het blijkt succesvol te zijn.

10 maart 2013 om 19:41

Ja, maar elk team in de top is wisselvallig. Elke club heeft te maken gehad met geluk of pech. De verschillen zijn dit seizoen klein. Het lijkt van geluk af te gaan hangen. Kwalitatief springt geen enkele club er namelijk bovenuit.

hahah ik lach me kapot als die Rutte voor de camera moet staan. Wat lult jij raar man

voor feyenoord hoeft niemand bang te zijn Vitesse rolt feyenoord op met 0-4 in de kuip.
eindstand

1.ajax
2.vitesse
3.psv
4.feyenoord
5.fc twente
6.fc utrecht

10 maart 2013 om 19:48

Haha Feyenoord verliest zelden in de Kuip. Vitesse zal juist een pak slaag krijgen in de Kuip en definitief afhaken.

10 maart 2013 om 19:52

We zullen zeker niet makkelijk winnen maar een pak slaag krijgen zie ik ook niet gebeuren, of Vitesse moet echt een offday hebben. Vitesse heeft nog geen topper verloren en doet het in uitwedstrijden beter dan thuiswedstrijden. 9 Punten uit Eindhoven, Amsterdam en Enschede. Ik zou jezelf nog niet rijk rekenen als ik jou was.

10 maart 2013 om 20:08

Nee, ik overdreef inderdaad, maar Feyenoord is zeker favoriet in de eigen Kuip.

10 maart 2013 om 21:38

Vandaag had Vitesse een zware offday en ik hoor veel Twentenaren roepen dat ze vandaag een hele goede wedstrijd speelden.
En dan nog winnen ,tja das dan weer knap.

10 maart 2013 om 19:50

Dan zal je wel vaker dan 2 keer de middenlijn over moeten.

10 maart 2013 om 20:02

echt een kansloze reactie dit vitesse rolt feyenoord met 0-4 op nog wel in de kuip hahaha laat me niet lachen jij moet niet zoveel door je zwart gele bril kijken en realistisch blijven vitesse komt nog gewoon te kort voor het kampioenschap en zal met lege handen terug gestuurd worden naar arnhem

10 maart 2013 om 20:40

ik ben niet voor Vitesse. bij nec en bij roda 2 keer in de tweede helft zakken ze door het ijs. ik denk dat Vitesse 2e wordt. feyenoord is niet constant genoeg. bij psv is ene keer heel top en andere een flop

Het enigste wat telt is de 3 punten vandaag, dit was voor vitesse een van de twee moeilijkste resterende wedstrijden. (andere is feyenoord uit) Maar er was natuurlijk wel een hele grote sprake van geluk, doelpunt afgekeurd, strafschop niet gegeven, voor open doel gemist. Ik had goede hoop op puntverlies van vitesse, daar moet ik eerlijk in zijn. Maar nu zie ik ze nu toch wel als een van de favorieten, ( in mijn ogen nog meer als psv en feyenoord)

We hebben misschien wel het makkelijkste programma van alle titelkandidaten. Alleen aan de uitslagen te zien van Vitesse hadden we volgens mij beter nog de hele top 5 moeten hebben. We verliezen juist van de lager geklasseerde teams of spelen we gelijk tegen ze. Dus eerlijk gezegd geef ik ons bij Feyenoord uit nog wel een kans. Kan je wel zeggen zijn ijzersterk thuis maar we hebben ook zowel bij PSV als Ajax uit gewonnen wedstrijden die ons toch een stuk slechter lagen nog.

Maar ja aan de andere kant mijn seizoen kan dit jaar niet meer kapot als we maar *gewoon* Europees voetbal halen. Had echt niet verwacht dat we dit jaar al zover zouden zijn. Wat me wel een beetje zorgen baart is dat we gewoon niet kunnen wisselen mocht een speler geblesseerd raken of wat dan ook. Want laten we wel zijn dit is geen opstelling zo met van der Struijk erin en dan later ook nog Janssen in de verdediging

Als Vitesse minded zeg ik, dat we vandaag meer dan goed zijn weggekomen. Bal had op de stip gemoeten (buliykin/jansen) Een onmisbare kans gemist (willem Janssen). Een onterecht afgekeurde buitenspelgoal en dan nog een paar beste kansen. Vitesse heeft de overwinning meer te danken aan het onvermogen van Twente dan dat ze zelf wat hebben kunnen afdwingen. Bony is dan wel effectief en goud waard voor ze.
Het programma lijkt dan wel makkelijk, maar Ado, Feyenoord en niet te vergeten Roda zijn uit lastig (hoewel ze het uit meestal beter doen).
De op papier zo gemakkelijke thuiswedstrijden deden ons aan het eind van het afgelopen jaar ook de das om (te weinig inzet tegen strijdbare ploegen) en dus denk ik dat we uiteindelijk te kort komen, ook mede door de te smalle (van hetzelfde niveau spelers) selectie. Bony, jansen moeten nu niet geschorst worden of 1 speler door blessure wegvallen.
Maar ja je weet het nooit. Als je mij van te voren het aantal punten had gevraagd over de laatste 3 wedstrijden, dan had ik er maximaal 5 verwacht en nu zijn het er 9.
Het wordt in elk geval spannend nu er 4 ploegen binnen 3 punten van elkaar staan.

10 maart 2013 om 23:15

Ben blij dat jij geen scheidsrechter bent, want het was totaal niets.. Janssen wordt door een schouderduw uit even wicht gebracht en valt.. komt helaas op Bulykin terrecht de bal was al weg. Vitesse had de wedstrijd eerder kunnen en moeten beslissen. De afgekeurde goal van Kakuta waar brama bij het horen van voetstappen al gaat liggen er gebeurt totaal niets.(afgekeurde goal van Twente de buitenspel goal wat het niet was) De bal die over gejaagd wordt door Havenaar, 1 keer Reis alleen op de keeper. En Reis waardat de keeper de bal goed stopt Vitesse had vandaag een Offday zelf pases over 4 meter werden nog niet bij elkaar in de voeten geschoven. Ginkel Janssen de hele wedstrijd niet gezien

Vitesse kan gewoon winnen in de kuip hoor,
en Feyenoord supporters die zeggen dat Vitesse vandaag veel geluk heeft gehad die hebben gelijk maar ik heb ook de wedstrijd van Feyenoord tegen Roda gezien en dan mag Feyenoord toch ook wel van geluk spreken dat ze de drie puntjes hebben gestolen daar, het had op het eind net zo goed een gelijkspel kunnen zijn of zelfs verlies, dus wat geluk betreft........

Ik hoop dat of Feyenoord of Vitesse kampioen wordt. Feyenoord vanwege hun plezier en spelopvatting en Vitesse vanwege Bony....hij heeft iets wat Ruiz ook had....vanuit t niets een wedstrijd beslissen

10 maart 2013 om 21:51

Vanwege Bony?? Die was het liefst al weg. Gun het eerder de echte club mensen. Volgens mij weet Bony niet eens hoe je Vitesse schrijft.

10 maart 2013 om 23:33

En waar zitten die volgens jouw dan... Feyenoord is gedwongen om zo te voetballen met al hun jeugd en vind het trouwens ook fantastisch om te zien .. PSV heeft geen echte club mensen ...allemaal duur gekochte voetballers. al moet ik zeggen dat de jeugd gelukkig in opkomst is. Ajax heeft een heel deens elftal op de been staan... Vitesse heeft genoeg club mensen in het elftal voetballen en alles wat de jeugd begeleid zijn oud Vitesse voetballers die met hun hart al jaren club mensen zijn. Bony is een broodvoetballer en ja die wilt natuurlijk zo snel mogelijk geld verdienen nu het kan

11 maart 2013 om 00:52

Dat ben ik dus met je eens...vind Bony alleen een slecht voorbeeld...vitesse heeft zeker een aantal club mensen zoals Janssen.

11 maart 2013 om 10:40

Ik noemde Bony omdat het een echt fenomeen is voor Vitesse zoals Ruiz voor FCT was...uiteraard wordt Bony niet alleen kampioen maar heel Vitesse.

Vitesse wordt dus echt geen kampioen. Ik werd nou niet bepaald warm van hun verdediging. Als Twente vier keer gescoord zou hebben had niemand kunnen klagen. Van de top vier vind ik persoonlijk Ajax echt veruit de sterkste. .

10 maart 2013 om 21:45

Vitesse speelde vandaag dan ook met een gelegenheidsverdediging. De werkelijkheid is dat Vitesse dit seizoen minder tegendoelpunten heeft gekregen dan de bewierrookte verdediging van Feyenoord.

Het zou toch wat zijn zeg maar geloof niet dat we kampioen worden. Vind het al ongekend dat mijn club voor het eerst in de historie in verband wordt gebracht met een kampioenschap. Da's mooi maar tevens een onwennig idee. Mocht het gebeuren, weken lang leip vemoed ik.
Doelstelling om bij de eerste 4 te eindigen is haalbaar en goed, alles wat meer wordt is mooi meegenomen.

10 maart 2013 om 22:42

als vitesse kampioen dan neem ik echt minimaal een week vakantie op en kom ik niet meer van de korenmarkt af hahahaha

10 maart 2013 om 23:19

De eerste plaats lijkt me niet haalbaar, Bony en Janssen staan op scherp. Bankspelers zijn niet goed genoeg, en sommige raken (ookal is het soms kort) geblesseerd zoals vd Heijden en Kalas. Zeker verdedigend hebben we alleen maar vd Struijk en Mori in te brengen, dat zegt wel genoeg. Maar je hebt gelijk de eerste 4 is prachtig en prima, en goed denkbaar.

Vitesse moet vier punten inlopen op Ajax, en dat is veel als je weet dat Ajax nog maar twee echt lastige wedstrijden heeft. Dan moet Vitesse dus eigenlijk winnen in de Kuip, anders moeten ze in de andere 7 wedstrijden nog 6 punten goedmaken. Daarbij krijg je straks te maken met onbekende krachten, een paar rondes voor het einde. Kan Vitesse wel omgaan met de druk van het kampioen worden? Ajax heeft inmiddels ruimschoots bewezen dat te kunnen, maar voor Vitesse is het helemaal nieuw...

10 maart 2013 om 21:46

Als Ajax met druk kon omgaan dan hadden ze vast niet zoveel onnozel puntverlies geleden, denk je niet? Daarbij ligt de druk voorlopig ook niet bij Vitesse.

10 maart 2013 om 22:06

Nou, dat is een gewaagde conclusie. Jij zegt dat ieder puntverlies van Ajax komt doordat ze niet tegen de druk bestand zijn? Wel eens gehoord van, bijvoorbeeld, een gebrek aan stootkracht?

10 maart 2013 om 22:33

Er is alleen een verschil tussen Ajax en Vitesse. Ajax is de doelstelling elk jaar kampioen worden bij Vitesse is die bij de eerste 4 eindigen. En voor zover het er nu uit ziet moet dat op zich wel gaan lukken. Dus denk juist dat er bij Vitesse geen enkele druk op zit op dit moment want niemand verwacht dat ze kampioen worden. Mocht het wel gebeuren dat we tot aan het einde mee gaan doen is het programma redelijk makkelijk. En mocht je dan niet met de druk om kunnen gaan door als titel kandidaat niet van dat soort clubs te winnen die onderin staan. Dan verdien je het ook niet en dan word je lekker 2de of 3de is er ook niks aan de hand.

Het probleem is gewoon dat alle ploegen dramatisch presteren dus ze kunnen alle 4 gewoon kampioen worden. Ik vind Ajax de laatste weken nou ook niet echt overtuigen en al helemaal niet als je naar de uitslagen kijkt. PSV laat ook zijn steken vallen en ook Feyenoord is niet altijd even geweldig. Dus wat dat betreft kunnen er nog hele gekke dingen gebeuren. Het word in ieder geval wel heel spannend

10 maart 2013 om 23:31

Die druk komt er sowieso, of je nu wel of niet kampioen "moet" worden. Overigens was Ajax in de laatste twee wedstrijden waar het gelijkspeelde veel beter dan de tegenstander, het puntverlies was ook een beetje pech. Ik vind mijn club juist wel overtuigend de laatste weken, maar ja, ik ben niet helemaal objectief natuurlijk.

11 maart 2013 om 00:04

Maar die van Ajax staat er nu al op terwijl die van Vitesse op zijn vroegst pas na Feyenoord uit komt althans als we die winnen. En dan heb je nog 3 wedstrijden te gaan waarvan 2 thuis en dat zijn Willem 2, Rkc en Vvv die 3 wedstrijden . En absoluut niet denigrerend naar die clubs toe want wij als Vitesse hebben ook op die plek gebungeld. Maar als toekomstige kampioen moet je die wedstrijden gewoon winnen zo niet met of zonder druk verdien je het niet. Weet programma van Ajax niet uit me hoofd de laatste 3 wedstrijden. Maar volgens mij krijgen ze de eerstkomende wedstrijden vrij pittig programma.

Wat ik alleen aan probeer te geven is dat die druk anders is bij Vitesse als bij Ajax. Neem nou jezelf en mij even als voorbeeld ik spring een gat in de lucht als we 3de worden jij ziet je seizoen mislukken als je 3de word. Zal voor die spelers misschien anders zijn als dat het voor ons supporters is maar zal wel degelijk in mindere mate aanwezig zijn. Daarbij heb ik niet echt het gevoel dat Bony ook maar enige druk waar dan ook van ondervind. En dat is toch de man die ons er door heen *moet* slepen.

Ach we zijn allemaal niet helemaal objectief als het over ons clubje gaat. Dus ik zie het misschien allemaal ook wel te rooskleurig in

Vitesse hoeft ook geen kampioen te worden. Ajax wel.... toch?

11 maart 2013 om 07:24

Bij Ajax moet je altijd kampioen worden, in principe hoeft het niet qua financiën.
Maar als je 1e of 2e wordt dus CL speelt(muv voorronde) dan levert dat een mooi bedrag op

We staan nu 3 punten achter op Ajax. Als zij dus een keer verliezen en wij winnen dan sta je al weer gelijk.
Je hebt nog 8 wedstrijden te gaan. Over twee wedstrijden kun je al bovenaan staan.

10 maart 2013 om 22:36

Je staat een punt extra achter op Ajax en Psv, simpelweg door het doelsaldo wat niet meer te achterhalen is. Ajax kan dus een keer verliezen zonder dat het consequenties heeft tav de positie op Vitesse.

Wat ik apart vind aan de manier van werken van Rutte is dat hij enorm veel aanvallende spelers opstelt om vervolgens verdedigend te gaan spelen. Echt heel bijzonder. Dit deed hij bij PSV en nu ook bij Vitesse, Ik heb dit nog nooit elders gezien.

10 maart 2013 om 23:25

Scheelt natuurlijk wel dat ze betere verdedigers hebben als Psv, Middenvelders van kwaliteit wat erachter zit komen ze te kort. Dan zal je toch keuzes moeten maken. Bij het aanvallen heb je dan wel een voordeel en zoeken ze met de omschakeling juist de snelste weg naar de goal.

als vitesse fan hoop ik natuurlijk dat wij kampioen worden, maar als ik eerlijk ben dan zal feyenoord het dit jaar worden. wij als tweede/derde daar zou ik al heel blij van worden.

De Toekomst, Vitesse verloor voor de winterstop van Heerenveen, VVV en speelden ze gelijk tegen RKC met Bony. Dus dat is verder niet zo relevant.

Vitesse heeft op papier het makkelijkste programma. br Feyenoord moet ook te doen zijn als je al in de Arena en in Eindhoven hebt weten te winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren