Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cruijff genoot van oppermachtig Barcelona: 'Een demonstratie'

Laatste update:

Johan Cruijff heeft dinsdagavond bevestigd gekregen wat hij eigenlijk al wist: met Barcelona is helemaal niks aan de hand. De geluiden dat de ploeg over zijn hoogtepunt heen is namen de voorbije weken fors in aantal en sterkte toe, maar met een eclatante 4-0 zege op AC Milan snoerden los Azulgrana alle critici de mond. “Dit was een demonstratie zoals het hoort.”

/

Cruijff vertelt in gesprek met BNR te hebben genoten van de voetbalshow. “Ze hebben uitstekend gespeeld, met verstand. Vaak vergeet je onder druk het één met het ander”, verklaarde hij. Dat uitstekende spel wijst er volgens hem op dat het voorlopig nog niet gedaan is met de suprematie van de Catalaanse grootmacht, die bijvoorbeeld in de Primera División nog altijd dertien punten voorstaat op de dichtstbijzijnde concurrentie.

Dat er kritiek kwam, verbaast El Salvador echter niets. “Over het algemeen komt zo'n geluid van mensen die niet weten waarom het goed gaat en ook niet weten waarom het slecht gaat. Dan krijg je dit soort geluiden”, weet de Amsterdammer. Barcelona plaatste zich dankzij de ruime zege op AC Milan alsnog voor de kwartfinales van de Champions League. Het heenduel in Italië ging met 2-0 verloren.

Barcelona wint de Champions League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Cruijff geniet ook van een niet oppermachtig barcelona.. dus mis het punt hier een beetje

13 maart 2013 om 15:55

Je kan beter zeggen; Wie heeft er niet genoten gisteren? Uitgezonderd een paar Italianen denk ik dat zowat de hele wereld genoten heeft gisteren.. was fenomenaal geweldig. Cruijff trapt dus weer eens een open deurtje in wat mij betreft.

13 maart 2013 om 16:04

nou ik ook niet hoor ...

Zag liever AC Milan doorgaan
ben je van dat eindeloze getik af gatver wat heb ik daar een hekel aan.
Ben meer van Real van de counter met snelheid dat is meer mijn stijl

13 maart 2013 om 16:05

Ja precies, het was een geweldige wedstrijd. Daar kan je alleen maar van genieten als voetballiefhebber. Maar als Cruijff naar zijn mening wordt gevraagd door Bnr, is het logisch dat hij met dit statement op de proppen komt!

13 maart 2013 om 16:16

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik al een tijdje Barcelona moe ben. Ik vind het een geweldige stad om te bezoeken en heb ook niks tegen de club zelf. Maar een combinatie van voorliefde voor de underdog en een allergie tegen subjectieve berichtgeving vanuit de media waarin de heren nog net niet van nattigheid van hun stoel glijden drijft mij hiertoe.

Ik heb bijvoorbeeld helemaal niks met Real Madrid en ook niet met de stad maar toch bekruipt mij het gevoel van euforie wanneer ze de clasico winnen de laatste tijd.

13 maart 2013 om 16:19

Dat je liever Ac ziet doorgaan is jouw keuze, maar wie niet van zulk oppermachtig, bij vlagen magistraal voetbal kan genieten moet denk ik een andere sport gaan kijken..

De balbehandeling die ze daar in de kleine ruimte hebben is gewoon om te smullen!!

13 maart 2013 om 16:34

Je kan zeggen wat je wilt maar dit was juist een van de weinige wedstrijden dat Barca dominant was met het constante tiki-taka op het middenveld, soms lijkt het inderdaad alsof ze alleen pasen om het pasen en hun tegenstanders in slaap proberen te sussen, maar dit keer zag het er anders uit ze straalde gewoon totale dominantie uit en speelde erg aanvallend ik heb geen een saai moment gezien.

Ik vraag mij eigenlijk wel af of je de wedstrijd hebt gezien.

13 maart 2013 om 17:00

Geef mij maar een lekkere nederlandse pot, veel meer entertainment,
Barca is geweldig daar kun je niet om heen, maar kwa spanning en onverwachte sensatie is Barca behoorlijk voorspelbaar,
Je weet gewoon dat Barca blijft tikken en 70% bal bezit houdt.

13 maart 2013 om 17:39

Grappig dat een Mma-fan barca voetbal kijkt.

13 maart 2013 om 18:07

Voor veel spanjaarden was het ook een teleurstelling dat Barça zo goed was. Op de nationale TV bleven ze maar roepen dat Milan zo slecht was dat elk team er wel van had kunnen winnen, fantastisch.

13 maart 2013 om 18:19

@arenacum

Mooi verwoordt.
Ik word doodziek van dat ophemelen door "de tv" etc. Een normale pass over 3 meter is bij Barcelona prachtig, bij elke andere club een gewone pass.

Zolang ze middels one touch voetbal de aanval zoeken, zoals bij die 1e goal gisteren, en niet eindeloos rondtikken is het geweldig om te zien.
Ik heb verder geen voorkeur voor speelstijl, ik kan bijvoorbeeld ook genieten van een razendsnelle counter van Real. Het is maar net wat de situatie op dat moment vraagt.

13 maart 2013 om 18:49

@ Barcelona010

Ik vond het deze wedstrijd wel mee vallen met het constante tiki-taka.
Ze vielen de hele wedstrijd aan, en schoten ook veel vaker op het doel.
Lang geleden dat ik zo heb genoten van Barca.

13 maart 2013 om 18:54

En dan fan zijn van Arsenal, haha!

13 maart 2013 om 23:38

Cafevoetbal dus?

Was inderdaad wel een voorstelling die Barca gisteren gaf. Ongeloofelijk veel druk en Fantastisch voetbal legden ze op de mat.

Zo wordt je dinsdagmiddag toch verstoord. Nooit aan zien komen dat Cruijff Barcelona goed zou vinden spelen.

Maar goed, Barcelona gaf een demonstratie. Niemand had dit denk ik vooraf aan zien komen. Roura besloot eindelijk het goede te doen met Messi in de vrije rol op rechts. Hem in de spits werkte gewoon niet meer.

13 maart 2013 om 16:07

Hij heeft 17 competitiewedstrijden op rij gescoord in de spitsposite, iets wat nog nooit iemand gedaan heeft. Hij staat inmiddels al op 40 goals dit seizoen, in de spitspositie. Hij heeft vorig seizoen een record aantal goals gemaakt in de spitspositie. Hoezo werkt het niet?

13 maart 2013 om 16:14

Het spel liep ermee vast dit seizoen. Leuk dat messi veel scoort, maar als het team er onder lijdt schiet je er niet meee op.

13 maart 2013 om 16:22

Het spel liep ermee vast dit seizoen??
Heb je het over de 2 wedstrijden tegen Real en de uitwedstrijd tegen Ac??
Hoop toch niet dat je die wedstrijden bedoelt wanneer je het hebt over dit seizoen..

Zegt meer over de tegenstanders dan, dat wanneer het niet loopt ze nog 13 pnt losstaan in de competitie..

13 maart 2013 om 23:42

Man man man, wat zit je nu toch onzin uit te kramen. Een mindere periode hadden ze achter de rug, meer niet. Hou nu toch eens een keertje op met de dramaqueen uit te hangen?? Ze staan los 1e in La Liga en hebben Milan mooi op hun plaats gezet. Wat nu Messi in de spits werkt niet? Ga toch pingpongen makker.

13 maart 2013 om 16:48

Moet je je voorstellen... En dat op een woensdag! :s

Een demonstratie was het wel te noemen! Dit is zoals ik het graag zie. Messi offerde zich op en speelde weer eens in dienst van het team, zoals het hoort, en nog was hij de beslissende factor met zijn twee doelpunten.

Cruijff geniet van een oppermachtig Barcelona en Ajax!

Ik heb ook genoten van Barca gisteren. Ze moesten eindelijk een keer en dat was er ook duidelijk van af te zien. de 1e 30 minuten waren geweldig. Dat er kritiek op Barca was geleverd leek in mijn ogen terecht, ze haalde niet hun niveau de laatste paar wedstrijden. Toch zal ook ooit dit tijdperk van Barca voorbij zijn, en iedere keer als het iets minder gaat zal er kritiek komen.

inderdaad, zoals het hoort maar zoals we lang niet gezien hebben. ik geloofde al niet dat ze het niet meer konden, want dat voetbal verleer je niet, maar ja, als iedereen na 3 wedstrijden (1 off day tegen milan, en 2x tegen een beter real) gaat zeggen dat 6 jaar suprematie in een keer over is.... dan ga je het bijna nog geloven ook terwijl ze best wat krediet mogen krijgen na 5 tot 6 jaar de absolute top zijn geweest (en nog steeds zijn).

xavi zou te oud zijn, inderdaad hij was gisteren de slechtste en kon het tempo niet bijbenen
messi is uit vorm, de enige die met 5 man om hem heen de bal kan controleren.

gisteren hebben ze bewezen dat ze het nog kunnen, of zoals allegri zei: voetbal van andere planeet.
zo goed als gisteren, hebben ze maanden niet gespeeld.

en alle media maar zeggen dat er zogenaamd scheuren in het bolwerk waren ontstaan. nou volgens mij heeft barca daar een goed antwoord op gegeven gisteravond met geweldig voetbal. Kan me ook goed voorstellen dat Cruijf heeft genoten

Johan Cruijff moet bedenken dat Barcelona een zeer kritisch publiek heeft; wanneer er niet voor de volle honderd procent inzet wordt getoond zal de steun in Camp Nou een stuk minder zijn. Wanneer die inzet wel wordt getoond en het resultaat valt dan tegen staat men als één blok achter het team; ik haal bijvoorbeeld Chelsea en Sevilla aan. Lionel Messi mistte tegen Sevilla een penalty in de allerlaatste minuut, maar heeft wel de gehele wedstrijd gewerkt voor het team. Z'n naam werd dan ook na de wedstrijd minutenlang gescandeerd door het stadion! Hetzelfde gold eigenlijk voor Chelsea, waar de afwerking niet scherp was en het gewoon niet wilde vlotten. Toch bleef het team werken voor het resultaat, waarmee je het respect verdiend van het publiek.

De laatste maanden leek de drang om te vechten voor een resultaat weg, waardoor de fans kritisch werden op het beleid en de staat van het elftal. Ook ikzelf heb vaker kritiek geuit op het wisselbeleid van Jordi Roura, het ontbreken van de pressie voorin en de scherpte in de passing. Terecht, vind ik nog steeds; maar des te mooier is het dat het dan tegen Milan wel lukt! Visca Barça!

13 maart 2013 om 16:13

Het publiek in Barcelona staat vrijwel nooit achter het team. Speelt in 1 van de mooiste stadions van de wereld en heeft 1 van de slechtste supportersschares van de hele wereld. Heb Barca- Real mogen meemaken en qua sfeer kwam het in de buurt bij bv een psv-heracles. Ongelooflijk wat een stilte bij zo een wedstrijd. Gewoon echt nog geen 1000 man dat het team aanmoedigt. Ging er met hoge verwachtingen heen en zelden zo teleurgesteld een stadion verlaten.

13 maart 2013 om 16:19

Daar sla je de plank toch wel even mis zeg! Barcelona speelt inderdaad in het grootste en wat mij betreft het mooiste voetbalstadion ter wereld en kan het stadion in deze economisch zware tijden bijna nooit uitverkopen; geen verrassing gezien het feit dat er meer dan 100.000 man in zo'n stadion passen. Echter zijn er gemiddeld meer dan 75.000 toeschouwers bij een wedstrijd van de Catalaanse club, enkel Borussia Dortmund weet dat te overtreffen. Daarnaast is de harde kern van de club uit het stadion verbannen nadat ze Joan Laporta hadden opgezocht bij z'n huis net buiten de stad. Verder heb ik meerdere malen Camp Nou bezocht, ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zo stil.

13 maart 2013 om 16:36

Er komen een heel hoop mensen kijken. Heel veel toeschouwers geweldig en belangrijk voor de club. Maar geen supporters en daarom geen sfeer in het stadion. Maar dat komt dus omdat de harde kern uit het stadion is verbannen. Was echt zeer teleurgesteld en verbaasd over de sfeer in het stadion. Bij Real Madrid precies hetzelfde. 2 kleine vakken achter het doel die wat geluid maken en verder helemaal niksvreemd genoeg heb ik bij subtoppers als Atletico en Sevilla juist enorm genoten van de liederen en de hele ambiance. Duizenden mensen die vele liederen zingen 90 minuten lang. Bij Barca hoor je het clublied een lalala lied en verder hoor je Pedrooooo, Messiiiiii, Xaviiiiiii, Iniestaaaaa. als ze een goal gemaakt hebben. Nee creatief zijn ze ook niet. Meer een soort van theatersfeer.

13 maart 2013 om 17:27

@ Guaporta

75.000 voor een stadion van 100.000 vind jij dat zo geweldig?dat wilt zeggen dat er elke wedstrijd (of bijna) zeker rond de 25.000 zit plaatsen over zijn.tegen over andere clubs vind ik het niet zo geweldig goed.ja natuurlijk moeten andere clubs geen 100.000 plaatsen te zien bezetten.maar dan nog.vorig seizoen speelde Real een wedstrijd s'middags,en toen zei dat commentator dat die tickets in minder dan enkele uren waren uitverkocht en dat het stadion die dag zelfs gewoon 3 maal opnieuw kon gevuld worden.dat is 3 maal boven de 80.000 man.en dan nog voor een wedstrijd die niets meer zegde voor Real.ze hadden toen het kampioenschap al ongeveer binnen.ik vind dat tijdens sommige Clasico's in het Camp Nou ook dat er veel lege plaatsen zijn.dat is en blijft toch een grote wedstrijd.commentators geven het soms ook aan."not all seats are taken".als je ziet dat in de voorbije Clasico die 2-1 werd gewonnen door Real 85.000 man kwam kijken.voor een match die eigenlijk geen enkel belang meer had en iedereen wou dat we met een B-ploeg speelde.manchester United,die doen het van alle ploegen zelfs gewoon het beste voor hun capaciteit.een stadium van 76.000,en elke thuis match is dat stadium met gemiddeld 75.000 gevuld.das elke thuis match dus gewoon uitverkocht.en dat doen ze al jaren.dus dan vind ik 75.000 man voor een stadium van 100.000 man goed maar zeker niet het beste van van het beste.maar ja zoals ik al zei.er is niemand anders die 100.000 moet zien te vullen.das geen kleine pap.en crisis?het is in heel Spanje Crisis.

13 maart 2013 om 17:38

Ik haal de resultaten van het onderzoek over het lopende seizoen erbij als ik het heb over de feiten rondom toeschouwers, in de voorgaande jaren was het bezoekersaantal stukken hoger namelijk. Slechts éénmaal dit seizoen was Camp Nou uitverkocht, Bernabeu nog geen enkele keer. Daarnaast is een bezetting van 75 procent inderdaad niet goed, maar in absolute aantallen mag je toch wel van een behoorlijk toeschouwersaantal spreken. Over het lopende seizoen worden wedstrijden van Barcelona in absolute aantallen beter bezocht, maar de Catalanen liggen qua bezettingsgraad nog een fractie achter op Real Madrid. Dat is niet zo erg, het gaat namelijk om de totale inkomsten tijdens zo'n wedstrijden.

Dus in conclusie; Barça wordt beter bezocht dan Real Madrid, al kan de gemiddelde bezettingsgraad nog een stuk omhoog bij Barcelona!

En Dennisjwt, daar heb je helemaal gelijk in. Je hoort wel meerdere liederen in Camp Nou, maar de sfeer is inderdaad stukken beter in andere stadions. Ik was naar de uitwedstrijd tegen Villarreal vorig jaar (0-0) in El Madrigal, heerlijk natuurlijk en genoten van die club en de sfeer!

13 maart 2013 om 18:57

Dennisjwt ventje, als je er weinig van begrjipt dan is het ook beter om er weinig over te zeggen.
Hoe ontzettend kortzichtig is het wel niet om even voorbij het feit te gaan dat het een andere cultuur is en dan te verwachten dat ze net zo reageren als bv de harde kern van een kleine Engelse club, een Turkse of en Italiaanse club?
Praktisch heel Catalonie leeft dagelijks met Barca en dan zeiken over een gebrek aan beleving, donder op. Het is een gebrek aan culturele knowhow van jouw kant.

En voor onze simpele ziel realzidane22:
Ga eens kijken hoeveel een kaartje op de tribuna of lateral kost bij Barca en ga dat eens vergelijken met prijskaarten bij kleinere clubs.

13 maart 2013 om 20:39

Donder btoch op met je cultuur man. Ik heb het er toch niet over dat ze er dagelijks mee leven ofzo.maar over de opvallende stilte en gebrek aan sfeer en support in het stadion van Barcelona.
Ik vergeleek ze met andere Spaanse clubs, namelijk Atletico en Sevilla waar wel fanatieke supporters zijn en er een voetbalsfeer in het stadion hangt.
Waarom je eneland, turkije en Italie erbij haalt snap ik niet..en ventje?

13 maart 2013 om 16:34

Pique zei een paar dagen geleden van "als supporters na 5 wonder jaren nog niet tevreden zijn dan moeten ze maar een andere club zoeken" Ik geef hem geen ongelijk

13 maart 2013 om 16:42

Klopt ook helemaal. Het is eenvoudig om af te haken in moeilijke tijden, maar een echte supporter blijft altijd voor zn club met of zonder prijzen

13 maart 2013 om 17:40

En daar sluit ik me helemaal bij aan! Degenen die in de succesperiode fan zijn geworden worden op dit moment verwend door de vele prijzen en kunnen eigenlijk niet meer anders naar de club kijken. Sinds de winst in de race om het presidentsschap van Joan Laporta in 2003 ben ik ongeveer fan geworden, ik heb dus ook de mindere tijden meegemaakt. Dan is dit allemaal makkelijker te relativeren...

Sommige zeggen dat Milan zwak was. Maar ik heb na de 5-0 tegen Real Barcelona niet zo sterk gezien! Het was een monster in bakbezit maar vooral bij balverlies.

13 maart 2013 om 15:55

ja, toen milan in san siro met 2-0 won was milan heel sterk en de heerschappij voorbij, nu is milan zwak zeggen sommigen, maar daar doe je het geweldige spel van barca mee tekort, terwijl tegen het barca van gisteren niet veel ploegen opgewassen zijn.

13 maart 2013 om 16:05

De meeste zijn gewoon zwart-wit, oordelen op 1 wedstrijd en praten elkaar na. In Milaan was Milaan helemaal niet goed.. Ze wonnen alleen. Gister was Milaan net zo goed als In Milaan maar Barcelona was superieur. Je zag weer even wat ze konden als het moet.

13 maart 2013 om 16:22

we krijgen rode duimpjes voor onze onderbouwde mening. ik zag ook eenzelfde milan maar een veel sterker en anders barca. in milan had barca een complete off day. volgens mij weten mensen niet meer dat milan in san siro ook bijne 80 minuten alleen maar in de eigen 16 heeft gestaan.

Mooi dat Cruijff tevreden is, nu hoeft hij niet meer de scheids van Real te beledigen

barcelona was gisteren geweldig maar het blijft in mijn ogen een kwetsbare ploeg want niang had barcelona zomaar eruit kunnen halen met die kans op de paal vanavond bayern-arsenal hopelijk kan arsenal voor een stunt zorgen

Ik heb niet genoten want telkens zit in mijn achterhoofd dat o.a. deze club zo'n goede ploeg heeft door 300-400 miljoen schuld. En geen bank trekt de stekker eruit ( de spelers liggen als onderpand bij de bank ). Misschien mag Cruijff daar ook wat over zeggen.

13 maart 2013 om 16:01

Je weet dat vrijwel elke club schulden heeft hé?

13 maart 2013 om 16:06

Misschien is het verstandig om je eerst even in te lezen in de geschiedenis van de club en wat proberen op te zoeken over het financieel plan dat de club door de Financial Fair Play zal krijgen. De schulden waar de club nog steeds mee kampt stammen af uit de periode Gaspart en Nuñez, probeer daar eens wat over te lezen. Verder is de club qua omzet met maar liefst twintig procent gegroeid en zijn de kosten slechts een fractie toegenomen, de weg omhoog is dus ingezet! Ik ben het alleen wel met je eens, de schulden moeten zo snel mogelijk weg worden gewerkt; onzinaankopen als Alexis Sánchez, Zlatan Ibrahimovic en Alexandre Song horen gewoon niet.

13 maart 2013 om 16:10

Pff dat vind ik erg voor je, dan kan je zo goed als van geen 1 wedstrijd genieten. Treurig, heb met je te doen!

13 maart 2013 om 16:23

@ slayerized

Ik kan me wel vinden in jouw comment.
Als we in Nederland banken hadden die achter de clubs zouden staan was de kans op succes in de top veel groter. Dat die clubs nu (vanwege Ffp) bezig zijn hun zaken op orde te krijgen doet niets af aan het feit dat veel clubs jarenlang meedraaien in de top terwijl dat op basis van onze regels nooit zou kunnen. Het is frustrerend, dat is begrijpelijk. Bovendien was ik voor AC.

Barca speelde weer prachtig, als vanouds. Nu is het wel een kwestie van volhouden want 1 zwaluw maakt ook voor Barca nog geen zomer.komende ronde zal er een club komen die weer op en top gemotiveerd zal zijn om het Barca lastig te maken, iig meer motivatie dan ik gister bij AC Milan heb kunnen ontdekken die eigenlijk de gehele eerste helft leken te denken dat hun 2-0 uit de heenwedstrijd genoeg zou zijn. Een loting tegen Bayern(mits er vanavond geen verrassing plaatsvindt) of PSG zou heel mooi zijn. In mijn ogen mooier dan Real doordat we dan kunnen zien hoe PSG en Bayern werkelijk in Europa staan.

Mensen die liever naar kijkt hebben er niet veel verstand van!
Waarom?

Bij real kunnen Ze niet allemaal voetballen bij barca kan iedereen
Voetballen. Real speelt op counter omdat ze het voetballend niet tegen
Barca op kan. Dit barca van gister wint van iedereen!

Bij real is het verdedigen en rennen naar voren.

13 maart 2013 om 16:20

Vent, flikker nou eens op de hele tijd negatieve reacties over Madrid te plaatsen. Wat is je doel nou?

13 maart 2013 om 16:27

Hahha zijn doel is om mensen op te fokken en zo te zien lukt dat heel aardig

13 maart 2013 om 16:53

Ja, dan lukt het idd aardig. Die vent haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Elk artikel maar negatief doen over Madrid, snap niet waarom die vent nog niet geband is. Zijn enige doel is irriteren en provoceren.

13 maart 2013 om 16:22

Zoals ik al eerder zei , als je druk zet en durft te voetballen heb je nog het meeste kans om Barca pijn te doen, zie AC Milan thuis en Real al enkele keren.
Ga je enkel verdedigen dan is de kans vele malen kleiner want Barca creeerd hoe dan ook enkele kansen.

Als je met angst tegen dit Barca speelt dan wordt je en verdien je het om afgestraft te worden.
Milan komt met een 2-0 voorsprong naar Barcelona en ipv te zoeken naar die ene treffer gaan ze de 2-0 verdedigen, erg laf voetbal. Pas toen ze 3-0 achter stonden gingen ze wat ballen vertonen en zie dat ze Barca enkele keren toch aardig onder druk konden zetten.

13 maart 2013 om 16:25

Precies wat ik dacht. Barca is het beste in aanvallen dus zorg dat ze moeten verdedigen, Milan gaf in principe vrij baan. Erg jammer dat Niang die fout niet afstrafte.

13 maart 2013 om 16:29

Dat heeft echt niet alleen met Milan te maken hoor, Barca speelde zoveel pressie dat Milan geen andere keus had..
Dat ze na de 3-0 wat meer aan aanvallen toekomen heeft te maken met 2 dingen: Ac moet alle risico's nemen om door te gaan en Barca kan geen 90 minuten volle pressie spelen, dat is conditioneel gewoon onmogelijk voor welk team dan ook.

Deze overwinning lag voor 95% aan Barca (dat ze zo goed waren) en niet aan Milan dat volgens jou te verdedigend speelde.

13 maart 2013 om 16:42

@ MMA Fan

Dus dat Milan constant de bal blind naar voren trapte was onderdeel van hun tactiek?

13 maart 2013 om 16:46

Daar werd Milan toe gedwongen door de pressie van Barca.

14 maart 2013 om 10:57

@ Setto,

Milan had geen andere keuze omdat Barca zo snel druk zette, gaf ik net ook al aan dacht ik en dat had zelfs een blinde kunnen zien tijdens die wedstrijd..

Milan is gewoon compleet gedomineerd door dit Barca, ga dan niet met een excuus aankomen dat het aan Milan lag want dat is gewoon dikke bullsh*t..

Barca was afgelopen dinsdag 2 maatjes te groot.

Chimaera

Is de waarheid! Tegen Manu tweede helft waren ze nergens!
Door die rood verloren ze hoor.. Real kan alleen alleen counteren
Anders stel je geen 2 controleurs en soms 3..
Dat doen mensen alleen als je slechte verdediging heb!
Dus verdedigingen en counteren deden ze zelfs thuis tegen Bayern
Vorig jaar..!

13 maart 2013 om 16:52

Beide wedstrijden was Madrid gewoon de betere en maakte het spel tegen United hoor. Ik weet niet welke wedstrijden jij hebt gezien. Als je alleen al naar de statistieken kijk zegt het genoeg.

Spanje speelt ook met 2 controleurs, soms 3. Spelen die ook op de counter?

Verder was Bayern in het Bernabéu sterker, is dat erg? Nee aangezien Bayern gewoon een ploeg van wereldklasse is. Bij Bayern thuis ging het gewoon gelijk op.

Kreeg gisteravond weer even dat heerlijke gevoel, dat ik tussen 2009 en 2011 had.
Natuurlijk was het dit seizoen de beste start ooit en staan ze op 13 punten van de concurrentie, maar gisteravond was het weer het échte Barça, met vroeg druk zetten, afjagen én veel kansen creeeren . Daar ontbrak het de laatste tijd wat aan.
Er is nu wel een dilemma: wat doen we met David Villa? Maakte een schitterende goal maakte goed ruimte voor Messi, maar ik betwijfel of hij nog iedere week zo kan spelen. Hij is niet de jongste meer. Ik denk toch dat het verstandig is Villa dit seizoen af te laten maken in de basis en hem dan een waardig afscheid te geven.
Dan houden we voorin, naast Messi, nog Pedro en Sanchez over. Over beiden heb ik mijn twijfels. Soms briljant, soms dramatisch. Uiteindelijk denk ik dat Sanchez het meeste potentie heeft.
Een voorhoede met Sanchez en Neymar is denk ik de beste optie.

Over de wedstrijd: wat een top prestatie van barca gisteren!!

Busquets was zo belangrijk, xavi en iniesta haalden hun niveau en daarboven op, MVP speelde en geweldig ook!! Ook achterin werd weinig weggegeven behalve bij die kans van niang dan.

Maar wat mij vooral opviel was het aantal fysieke duels dat door barca werd gewonnen gisteren. Mascherano, iniesta xavi en messi wonnen zo vaak de bal van de milan spelers op fysiek en luchtduels.

Niet alleen waren ze geconcentreerd en fit, ze speelden ook ontzettend agressief op een goede manier door veel druk te zetten bij balverlies.

Barca is er nog niet, maar als ze zo kunnen spelen in de volgende rondes maken maar weinig teams kans tegen barcelona

Visca el barca

Nou oppermachtig. Ik zag vooral een zeeer zwak Milan dat er vanaf minuut 1 geen geloof in leek te hebben. Vooral de eerste helft was om te huilen van Milan. Geen enkele druk naar voren, passes over 2 meter die nieteens aankwamen. En als telt niet maar ik had het nog wel eens willen zien wanneer die 1-1 wel gemaakt was ipv op de paal ging. Niettemin ben ik tevreden dat een club als Barca doorgaat gezien de spelopvatting van deze club ivm die van Milan maar oppermachtig vind ik iets te ver gaan.

13 maart 2013 om 16:42

dat kwam ook doordat barca zoveel druk zette en milan zich er niet onderuit kon voetballen. als niang die grote kans had gemaakt was het een heel ander verhaal geweest.

los van dat, geweldige overwinning voor barcelona. waarom heeft abbiatti een 5.5? keepte een prima wedstrijd en geen enkele keeper had die eerste goal van messi gescoord. de tegengoals waren meer fouten van de verdediging dan van de keeper.

som un equip!

Ik vindt het ook raar dat bijna niemand het over Jordi Alba heeft wat speelde hij gister weer machtig weerhield Robinho van het scoren hij was heel de wedstrijd dreigend, er was zelfs een moment dat hij uit zijn eigen 16 drie man passeerde en de commentator van de Nos dacht dat Messi dat deed maar het was Alba en dan scoort die op het einde ook nog een goal ik denk dat dit de beste Linksback is op dit moment.

13 maart 2013 om 16:45

komt wel heel dicht in de buurt maar ik vind schmelzer en alaba wel gelijkwaardig hoor.

dat neemt niet weg dat alba een wedstrijd speelde waar je u tegen zegt

13 maart 2013 om 16:51

Inderdaad Alba is de beste aankoop sinds tijden van Barca. Maar wie wel weer een beetje door de mand viel was Pique. Veel balverlies en werd soms kinderlijk eenvoudig gepasseerd. Pique is niet meer een verdediger van deze tijd. Hij is niet wendbaar en niet snel.

13 maart 2013 om 17:24

Precies, en Mascherano is wel wat sneller en wendbaar maar is ook geen pure centrale verdediger en is zoals we gisteren hebben kunnen zien opbouwend niet goed genoeg. Puyol is nog steeds goed maar niet meer de Puyol die we kennen, was gisteren toen hij inviel ook weer een paar keer te laat wat gelukkig net goed afliep. Als Barça 2 sterke verdedigers haalt die opbouwend ook goed zijn zal dit team perfect zijn, nu is het achterin gewoon nog te vaak onnodig billen knijpen. Persoonlijk zie ik het liefst Hummels van Dortmund, Benatia van Udinese en/of Vertonghen van Tottenham komen.

Samen met El Salvador hebben denk ik de meeste voetballiefhebbers ook een geweldige avond gehad. Wat was het geweldig. Dit team heeft weer laten zien hoe goed ze zijn en de media de mond gesnoerd. Ben benieuwd wat de media te zeggen heeft. Of gaan ze nu weer beginnen met verhaaltjes dat Barcelona geen trainer nodig heeft?

13 maart 2013 om 17:20

Mond gesnoerd? Ze hebben een team uitgeschakeld zonder hun beste spitsen pazzini en balotelli.
De media en de fans hebben het recht om kritiek te geven als een club niet presteert naar zijn mogelijkheden.

13 maart 2013 om 17:27

Hoeveel verhalen zijn er wel niet verschenen de laatste weken dat Barcelona zijn succesformule kwijt was? Dat het niks meer was? en dat Messi niks meer presteerde na zijn contracverlenging? Nu is het tegendeel toch echt wel bewezen. Je doet net alsof AC Milan zo slecht speelde, maar Barcelona speelde gewoon suprieur. 4-0 winnen van Milan is nou niet iets wat je dagelijks meemaakt. Met of zonder Pazzini en Balo. Milan blijft een geweldig team. Iedereen heeft steeds gezegd dat Barcelona zo goed als uitgeschakeld was. Dus mond gesnoerd? Jazeker.
Jij mag genieten van het feit dat Barcelona van de laatste clasico's er maar een heeft gewonnen. Ik geniet als ik naar de stand in La Liga kijk.

13 maart 2013 om 23:06

Geweldig team? Constant, mexes, flamini??? En ja milan speelde heel slecht, ze konden niet eens de bal drie keer over passen, en er werden (vooral in de eerste helft) zoveel persoonlijke fouten gemaakt. En geniet jij maar van la liga, zoals ik dat vorig jaar heb gedaan van la liga.

Een fantastische wedstrijd van Barcelona. Dat hadden ze ook nodig als ze door wilden gaan. Een 4-0 overwinning op Milan is zeker niet makkelijk. Gelukkig zat de eerste goal er vroeg in. Ik denk dat dat wel belangrijk was.

kroef wees effe eerlijk zo een fantastische wedstrijd van barca was het ook niet het was meer geluk dan wijsheid als niang die kans had gemaakt die op de paal dan was het voorbij hopen dat arsenal bayern vanavond kan verassen

Het voetbal heeft gisteren gewonnen!

Ik had gister meer het gevoel van Fc Messi vs.milan. Barca heeft terecht gewonnen met hun saaie en voorspelbare tiki tak-voetbal. Maar wat zou Barca zijn zonder Messi en omgekeerd? Tuurlijk Messi heeft 2 prachtige goals gemaakt, maar ik denk werkelijk dat Barca niet zonder Messi kan.

Pfffff overdrijven is ook een vak.
Het gaat bij Barca al jaren goed, omdat de randvoorwaarden goed geregeld worden voor barca. Je hoeft geen insider te zijn om dat te zien.

Cruijff die kritiek had op de terechte rode kaart van Nani, zwijgt hier over de niet gegeven strafschop bij de 1-0.

Dat is onder andere nog een reden om deze gast niet serieus te nemen.

Ik heb voetbal gekeken waar voetbal om bedoelt is, inderdaad ik heb Schalke 04 Galatasaray gekeken.

Media geil mannetje... Hij praat teveel alsof hij Barca heeft gemaakt. Heb genoeg van hem

13 maart 2013 om 20:39

In feite heeft hij wel het huidige tiqui-taqa uitgevonden, maar ik begrijp je wel Soms vind ik ook dat hij zich een beetje moet inhouden.

Wie o wie word het vrijdag...ik denk PSG

Och daar hedde 'm weer hoor!
Met zen kletspraat, trekt alleen ze mond open als iets al is geschied.
Vraag je 'm vooraf wat, zul je m niet horen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren