Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal: 'Dat kunnen maar twee of drie teams ter wereld'

Laatste update:

Het Nederlands elftal werkt met een fitte selectie toe naar het WK-kwalificatieduel met Estland. Ook Daryl Janmaat, die met kuitklachten kampte, kon woensdag voluit meedoen aan de oefensessie. Van Gaal liet doorschemeren dat Daley Blind en Jonathan de Guzman waarschijnlijk in de basis zullen staan. Laatstgenoemde zal mogelijk met Wesley Sneijder en Kevin Strootman op het middenrif staan.

/

Van Gaal wil tegen het defensief ingestelde Estland opteren voor een creatief middenveld, om het baltempo hoog te houden. De bondscoach verwacht zeker geen ruime uitslag. "Dat wordt gewoon steeds moeilijker, zeker gezien het systeem dat Estland speelt, met twee rijtjes van vier en anderhalve spits", verzekerde Van Gaal aan het ANP. "Verdedigen kan iedereen, de Esten ook; heel goed zelfs."

"In een zo hoog mogelijk tempo aantrekkelijk voetbal spelen, dat kunnen maar twee of drie teams ter wereld. Wij moeten zorgen dat wij de vierde worden", benadrukte Van Gaal, die verder een hoge pet op heeft van de talenten. "Als ik elke dag met deze groep zou kunnen werken, zou deze ploeg bij beste vijf teams van wereld behoren, met Barcelona, Bayern München, Spanje en Duitsland."

De Oranje-internationals zijn niet tevreden over het trainingsveld van Quick Boys in Katwijk. Daarom wijkt Oranje maandag uit naar het hoofdveld van AZ voor de laatste oefensessie voor het WK-kwalificatieduel met Roemenië. Het Nederlands elftal heeft na vier duels in Groep D de volle score van twaalf punten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik acht dat het oranje de volgende 2 wedstrijden met dik uitgedrukte cijfers gaan winnen. Een elftal dat eigenlijk niet oranje waardig 'nog' is, maar zit wel degelijk veel toekomst bij die jongens. Het oranje zal denk ik 4 jaar later weer echt goed gaan presteren, door zo een jong elftal.

20 maart 2013 om 17:52

Inderdaad! En dat is het hem juist, je kunt niet alleen routiniers oproepen dan zitten we met het WK en EK met een probleem. Mooi dat Van Gaal een frisse start maakt en talenten oproept. Het is belangrijk dat deze groep aan elkaar went.

20 maart 2013 om 18:47

Maar ik vind het toch verrassend dat de 'oudjes' zo tegenvallen. Hebben toch wel topprestaties geleverd op internationaal niveau, maar beginnen nu toch tegen te vallen. Dan heb ik het over de volgende spelers (leeftijd weet ik niet zeker):
- Huntelaar (29) -- Volledig uit vorm
- vd Vaart (29) -- Heeft al stapje terug moeten doen naar HSV (conditie te slecht?)
- Sneijder (28) -- Stapje terug (blessure/vorm/clubconflict?)
- Robben (28) -- Altijd geblesseerd
- Van Persie (29) -- Toont nog wel aan bij de wereldtop te horen (ook al heeft hij in de laatste 9 duels slechts 1x gescoord).
- N. De Jong (29) -- Blessure dit seizoen.
- Stekelenburg (31) -- Overstap naar Roma niet positief uitgepakt.

Samen met wat 'talenten' die teleurstellend bezig zijn zoals Elia (25), Afellay (26) en VD Wiel (24).

Is toch een heel teleurstellende ontwikkeling geweest, waar ik na het WK 2010 nog goede hoop had. Toen waren er een aantal gewoon wereldtop (robben en Sneijder in Cl-finale). Jammer, dat het daarna vooral achteruit is gegaan.

Maar misschien dat het in de toekomst weer wat beter gaat worden. Zijn toch weer een aantal grote talenten zoals Vilhena en Maher.

20 maart 2013 om 19:23

De oudjes vallen wel mee, je moet het niet negatiever maken dan het is.

- Huntelaar was afgelopen seizoen nog topscoorder van de bundesliga. Dit seizoen is hij geteisterd door veel blessures maar scoort hij nog steeds met enige regelmaat.
- Vd Vaart heeft een stapje terug gedaan in een poging om zijn huwelijk te redden. Dat is weliswaar neit gelukt maar daarom is hij terug gegaan naar Hsv. Slechte conditie? Stond vorig seizoen in de top 10 van meest gelopen meters in de premier league. Bij HSV is hij weer de man en heeft hij voor een absolute ommekeer gezorgd. Bij Tottenham was hij ook betrokken bij 25 doelpunten per seizoen. Geen slecht gemiddelde voor een 10.
- Sneijder een stap terug? Op de bank zitten bij Internationale of volop spelen bij een ploeg met hele goede spelers. Iedereen is negatief over Galatasaray maar Drogba, Yilmaz en Selcuk zijn gewoon hele goede spelers.
- Robben is veel geblesseerd maar momenteel wel in bleodvorm. Is constant gevaarlijk bij Bayern Munchen en één van de smaakmakers van de ploeg
- Robin van Persie toont juist aan dat hij niet bij de wereldtop hoort. Hij toont aan dat hij helemaal niet in een dienst van een team kan spelen.dat bewijst hij de afgelopen 12 wedstrijden maar ook bij het Nederlands elftal constant. En bij zowel United als bij het Nederlands elftal heeft het niet voldoende geloond om het elftal om hem heen te bouwen.

20 maart 2013 om 19:35

@ De-lano

ik ben het vrijwel volledig met je eens, alleen wat je zegt over Van Persie slaat helemaal nergens op. Als er op dit moment iemand is die bewijst dat hij wereldtop is bij Oranje, dan is het Van Persie. Was met afstand de belangrijkste bij Arsenal vorig seizoen, en doet dit seizoen weer bij Manchester United. Iedereen in Engeland weet dat het verschil dat seizoen gemaakt wordt tussen United en City grotendeels aan Van Persie te danken is. Als je dat niet wilt zien, houd het gewoon op.

20 maart 2013 om 19:55

De-lano

Niet negatiever maken dan het is? Volgens mij moet jij het niet mooier maken dan het is. Het is voor niets dat de meeste spelers in dit rijtje pas nu weer geselecteerd worden sinds de zomer. Te weinig ritme, persoonlijke problemen, midden in transfers etc etc. Deze oude garde mag dan wel met enige regelmaat spelen, maar echt presteren doen ze niet.
Huntelaar scoort helemaal niet met enige regelmaat en heeft er dit seizoen 7 gemaakt in de competitie. Plus veel geblesseerd geweest, nu ook weer!
Vd Vaart heeft zeker een stap terug gedaan. Hij speelt bij Hsv, dat waarschijnlijk niet eens europees voetbaal gaat spelen volgend jaar. Volgens mij gaat Tottenham CL spelen na de zomer.
Sneijder acht ik nog in staat om goede dingen te laten zien. Hij heeft wat problemen gehad enkele maanden, maar staat nu weer in kwartfinale CL en heeft 2 uit 8 wedstrijden in turkije. Hij begint zijn draai weer te vinden.
Robben is helemaal geen smaakmaker van Bayern munchen. Hoe kom je daarbij? Hij mag alleen spelen momenteel vanwege de blessures bij spelers en het drukke programma. Hij is helemaal geen zekerheid in de basis.
En ik weet niet wat je allemaal over van Persie zegt, maar je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.

Het is moeilijk om als nederlander realistisch te zijn over onze eigen voetballers. Maar het is momenteel even niet anders. Als je de huidige situatie vergelijkt met voor het Wk2010, dan kan je niet anders dan concluderen dat het een stuk positiever was toen. En dat geldt voor alle spelers destijds. Alle spelers hebben nu op een of andere manier een mindere periode doorgemaakt of zitten er nog steeds in. Het is jammer dat er geen echte leiders continue gepresteerd hebben, op van persie na.

Haha wat een geweldige gozer is het ook. Steeds worden opmerkingen als deze door de media met de grond gelijk gemaakt en hij trekt zich er niks van aan. Hoppa nog eentje!

"als ik elke dag met deze groep zou kunnen werken, zou deze ploeg bij beste vijf teams van wereld behoren, met Barcelona, Bayern München, Spanje en Duitsland."

Nederland - Real Madrid - Brazilie
Stekelenburg - Casillas - Alves
Janmaat - Arbeloa - Alves
De Vrij - Varane - Dante
Indi - Ramos - Luiz
Blind - Marcelo/coentrao - Marcelo/adriano
Strootman - Xabi Alonso - Ramires
Sneijder - Ozil - Oscar
De Guzman - Khedira - Kaka
Robben - Ronaldo - William
van Persie - Benzema - Neymar
Lens - Di Maria - Moura

Van Gaal vind zichzelf wel heel erg goed, door te zeggen dat hij dit elftal beter kan maken als Real Madrid an Brazilie!

Wat een lachertje zeg!!!

20 maart 2013 om 17:56

Iedereen weet dat Blind beter is dan Marcelo, Adriano en Coentrao dus je zet jezelf keihard voor schut.

Blind is veel constanter dan die andere.

20 maart 2013 om 18:00

Sarcasme tenzij je het over vader Blind hebt.

20 maart 2013 om 18:01

@afca_godenzoon

Meen je dit? Ik zie het verder ook niet als sarcasme omdat de ajax fans hun spelers ophemelen als geen ander.

Nederland heeft 3 aardige spelers en de rest is pure middelmaat

20 maart 2013 om 18:21

Blind beter dan marcelo? Blind maakt nog te vaak fouten om echt in de top te spelen, Marcelo en coentroa zijn echt wel stuk beter zowel aanvallend als verdedigend, als blind hard werkt kan hij best tot middenmoot Engeland redden,maar voor de top komt die zeker tekort

20 maart 2013 om 18:39

Complimenten voor deze heerlijke reactie Afca!

20 maart 2013 om 19:11

Shenkie, je zal vast wel deels gelijk hebben maar je loopt gewoon nederlandse spelers bewust te devalueren en anders hecht je veel te veel waarde aan 'grote namen'. Ik vind die tabellen en dat ratteplan gebeuren met opstelling op VZ ten eerste getuigen van infantiliteit. Iedereen kan de spelers wel naast elkaar zetten of een opstelling maken. Hou je daar gewoon niet mee bezig dat is wat de bondscoach beslist. Wat veel belangrijker is, is dat van onze Nederlandse voetballers geboren winnaars worden gemaakt, dan pas wordt naam gemaakt.

20 maart 2013 om 22:33

Tikkie terug kan iedereen geven.
Ik hoop dat ze een keer op hun bek gaan.
De oudjes moeten gewoon bedanken en dan wil ik Lois nog wel eens horen.
Messi en Ronaldo komen niet door de Ajax-achterhoede hoor.

20 maart 2013 om 17:59

Dit is nou werkelijk een beginnersfout eerste klas! Het gaat hier over teams, niet over individuen!

20 maart 2013 om 18:22

Misschien vind hij het Braziliaanse team wel geweldig spelen de laaste paar jaar.. Zal wel de enige zijn maar goed..

21 maart 2013 om 00:18

Timmerhout

Nee, ik maak geen beginnersfout nu, die maak jij nu!

Want Barcelona is helemaal niet het beste team, Barcelona heeft gewoon de beste voetballers.

Het beste team is niet meetbaar! Misschien is het namelijk wel knapper wat bijvoorbeeld Fc Utrecht presteert, of als je de spaanse competitie volgt Rayo Vallecano presteert of nog gekker het 2e elftal van de plaatselijke club uit je dorp.. dan wat Barcelona doet, omdat die op iedere positie de beste of op een na beste speler van de wereld op die plek kunnen opstellen. (muv. de doelman en pedro of fabregas, wie van de 2 speelt)

21 maart 2013 om 00:19

Dennisjwt

Gelukkig vind jij de prestaties van het Nederlands elftal daarentegen wel uitmuntend!

Na de verloren wk-finale hebben we geen een fatsoenlijk resultaat meer neergezet tegen een beetje fatsoenlijke tegenstander!

21 maart 2013 om 02:14

Wat is dat nou voor een redenering..

Als je 11 van de beste spelers op de wereld hebt die goed functioneren als team en alles wint, dan heb je gewoon het beste team, punt.

20 maart 2013 om 18:00

Achjoh dat is gewoon pure bluf, hij weet zelf ook wel dat het anders in elkaar zit. In potentie hebben we wel goede spelers, De Vrij, BMI en Strootman kunnen grote worden. Ook de Guzman kan nog groeien denk ik. Als je die teams zoals jij doet naast elkaar legt zie je dat we maar op 1positie een betere speler hebben dan RM en Brazilie, RVP namelijk.

20 maart 2013 om 18:04

Van Gaal, Timmerhout en ik snappen het wel. In tegenstelling tot Shenkie..

21 maart 2013 om 00:28

orajax

Ook voor jou wil ik het uitleggen wat ik bedoel...

Een ranking maken op beste team is totaal niet meetbaar. Want wat Utrecht presteert is knapper dan wat Barcelona doet als je begroting en selectiemateriaal naast het materiaal van hun tegenstanders legt.

En als je het dan over dominant voetbal hebt, sorry hoor, maar daar geloof ik niet in dat van Gaal dat met dit materiaal kan bereiken. De jongens die er nu instaan zijn dan wel jong, maar geen 20 meer! Dan hadden ze nu al bij de top moeten zitten... Janmaat en Blind zullen nooit bij Barca of Bayern spelen, sterker nog het zijn Sneijder en Robben niet eens gelukt te slagen in Madrid!

20 maart 2013 om 18:15

Hij zegt niet dat ie het beter kan maken dan die ploegen maar in dat rijtje kan behoren. En dat denk ik ook wel eerlijk gezegd. Maar ja dat zullen we nooit weten.

20 maart 2013 om 18:36

Wat een manier van interpreteren wat je hier uit. Je kan ook zeggen dat hij heel veel geloof en vertrouwen heeft in de talenten die er aankomen/zijn nu met het potentieel om weer een heel sterk oranje te krijgen zoals het hoort.

Van Gaal is niet de persoon om ergens 4-5 jaar lang bij een club langs de lijn te staan maar hij heeft wel keer op keer bewezen dat hij heel snel een team weer goed kan laten spelen dat hij dit niet langer als 2 jaar vol houdt bij clubs is een ander verhaal maar voor Oranje is hij op het moment de enige echte keuze die een nieuwe generatie goed kan laten voetballen en deze "jonkies" nog beter maken.

20 maart 2013 om 18:37

Hij zegt toch niet dat hij dan nu beter is dan Real Madrid. Hij zegt dat als hij dagelijks met deze jongens kan werken hij ze zo goed kan maken.

21 maart 2013 om 00:23

Mickzan

Dat is toch al erg genoeg!

De jongens van het Nederlands elftal spelen in de Nederlandse competitie met een paar uitzonderingen!

Moet je eens kijken waar die jongens van Madrid speelden toen ze op de leeftijd waren!

Janmaat - Feyenoord
Alves - Sevilla (uefa cup winst)

Strootman - psv
Kaka - Milan

Lens - Psv
Moura - Psg
Ronaldo - Man. Utd

Ja sorry hoor, maar dat is toch echt nogal een verschil! En dus vind ik dat van Gaal het wel erg hoog in de bol heeft door dit soort uitspraken te doen!!!

20 maart 2013 om 18:45

"in een zo hoog mogelijk tempo aantrekkelijk voetbal spelen"

brazilie speelt al jaren geen aantrekkelijk voetbal meer en zeker niet in een hoog tempo.

Real countert vooral in een super hoog tempo..maar dat ziet v Gaal waarschijnlijk niet als aantrekkelijk voetbal.

En je kunt zeggen wat je wil van V Gaal hij kan jonge spelers wel beter maken. Stel dus dat hij een jaar met de selectie werkt dan kunnen ze een stuk verder zijn.
In een goed werkend systeem heb je niet altijd de beste spelers nodig.
Mourinho maakt de spelers niet beter...die zet de beste spelers in t veld en hoopt op de individuele ingevingen. Das niet de manier waarop v Gaal tegen voetbal aankijkt.
dus wellicht vandaar zn uitspraak

ik denk ook gewoon dat oranje door gaat komen , maar ik denk ook dat het wel moeilijk word om tegen deze verdedigende elftallen te spelen , we hebben wel weer de grotere namen dus denk ook dat die zullen spelen . hoop dat we een aanvallend en snel combinerend Nederlands elftal zien ! gewoon de volle winst pakken want volgens mij zijn we gewoon al zeker van het WK 2014 in brazilie

Ik denk dat Van Gaal gelijk heeft.. maar pas over 2 a 3 jaar als de talenten tot topspelers verworden zijn en bij de grote clubs spelen. De potentie is er zeker met uitzonderlijke talenten als Maher, Vilhena.. grote talenten als Depay, Boetius. Locadia die er nog aankomen.. en gewoon goede jonge spelers als Strootman, De Vrij, Bmi, Clasie, Willems, Van Rhijn.. ziet er erg goed uit. Maar niet op dit moment.. het wordt nog een aantal jaar wachten tot we echt kunnen meedoen.. maar soit! Ik heb geduld!

Haha mooi weer die bluf dat ze bij de beste teams kunnen horen. Ik ben benieuwd of we de verdediging van Estland kunnen doorbreken. Als de eerste eenmaal is gevallen zal het een stuk makkelijker gaan denk ik. Win deze 2 en je bent in mijn ogen zo goed als zeker van de 1e plek.

Hahah ik las 'kutklachten'

Barcelona en Bayern natuurlijk. Want die heeft hij getraind

20 maart 2013 om 18:44

het zegt ook iets over hoe talentvol hij de spelers van het nederlands elftal vind. en daar zitten gewoon een hoop talenten in.

als dit team van het nederlands elftal een clubteam was geweest wat elke dag met elkaar kon trainen dan zou dit in een aantal jaar een fantastisch team kunnen worden. ik vind dat niet zon gekke uitspraak.

Nee, bal tegenhouden kan iedereen.

Goed verdedigen kunnen ook maar heel weinig teams.

Fantastisch hoe Louis bezig is met NL elftal, hij is lekker aan het doorselecteren. Toekomst ziet er weer goed uit voor Oranje!

Het grote geheim van Oranje is de onvoorspelbaarheid, geen enkele ploeg kan nederland pijlen.
Daarom denk ik ook dat we als we ons plaatsen best verrassend uit de hoek kunnen komen.

Ik denk dat we er over een maand of 16 gewoon staan, met een uitgebalanceerd elftal waar ik iig weer met trots naar zal kijken.

Als van gaal er een goed systeem inzet met een hoge balcirculatie een nederlands elftal zoals de tijd met F. de Boer, cocu, davids en bergkamp waar ik van kon smullen, ook al eindigden we nooit hoger dan een halve finale.

Stekelenburg
Janmaat - De Vrij - BMI - Blind
De Guzman - Sneijder - Strootman
Lens - van Persie - Robben

Best een lekker team hor! Komt aardig in de buurt bij het elftal dat het moet gaan doen in Brazilie.

Hopelijk met een verdediging die zich flink doorontwikkelt, een van Rhijn die doorgroeit naar een niveau dat Janmaat niet kan halen, tegen sterke tegenstander Nigel de Jong en tegen zwakkere tegenstanders Siem de Jong in plaats van de Guzman, en een Sneijder die beter in vorm is dan nu.

20 maart 2013 om 18:29

Je zet janmaat in je opstelling, maar verderop schrijf je dat van rijn moet doorgroeien naar een niveau dat janmaat niet kan halen

Lees ik iets verkeerd?

20 maart 2013 om 18:51

Objectief.

Janmaat is op dit moment de betere, net als Blind op links is hij op dit moment ondanks al z'n beperkingen de beste rechtsback van Nederland.

Op de lange termijn heeft van Rhijn gewoon veel meer talent. Sneller, beweegelijker, meer loopvermogen. Ik hoop dat hij volgend seizoen een stap maakt zodat z'n basisniveau hoger is en hij minder wisselvallig is.

Bovendien was dit de opstelling waarvoor ik denk dat van Gaal gaat kiezen, niet perse mijn eigen opstelling. Als het mijn opstelling was zou Siem de Jong sowieso spelen.

20 maart 2013 om 22:29

Jij zou natuurlijk kiezen voor de Ajaxieden
Logisch ook dat je spelers van je eigen cluppie kiest en ik kan dat wel waarderen
maar ik vind het niet reëel.
Ik vind Janmaat echt nog niet uitgegroeid , en zijn loopvermogen is fantastisch
kijk maar eens goed hoeveel die jongen per wedstrijd aflegt
hij is ook erg gegroeid in zijn verdedigende capaciteit.
En daarbij is Janmaat wekelijks een van de beste spelers bij Feijenoord dus zijn wisselvalligheid valt dus wel mee

maar gelukkig kan je hierover discussieren

@frtorres Je kunt alles wel negatief uitleggen. Denk dat heel veel mensen deze teams het best voetballend vinden. Je kunt het ook als iets positiefs zien dat hij zoveel vertrouwen heeft in de Nederlandse spelers. Neem aan dat jij voor Feyenoord bent gezien je naam. Is dan toch ook een compliment aan Feyenoord als hofleverancier. Hij legt de lat in ieder geval niet laag voor zichzelf. Houdt hier persoonlijk meer fan dan die trainers die vantevoren allemaal zeggen dat de tegenstander meer kwaliteit heeft en dat t allemaal heel lastig zo niet onmogelijk gaat worden.

Je kunt idd alle spelers stuk voor stuk vergelijken met die van bijv Brazilie, Spanje of Duitsland en dan ziet het Nl elftal er op dit moment nog niet indrukwekkend uit.

V. gaal heeft het er echter over als hij de kans zou hebben een lange periode met dit team te werken.

Het is erg de vraag hoe deze jonge spelers zich komend seizoen zullen ontwikkelen. Dan kun je ongeveer voorspellen hoe goed of slecht Oranje het zal doen op het Wk van 2014.

Denk dat ze iig een beter indruk zullen maken dan op het afgelopen EK, maar das ook niet zo moeilijk.

Ik weet zeker dat Genee zijn pen en papier al heeft gepakt, dit heeft genoteerd en er volgende week maandag op zeker op terugkomt in VI. Gaat iedereen van Gaal weer uitlachen dat ie doet alsof hij alles en iedereen beter maakt en naar de wereldtop brengt.

Van Gaal heeft het altijd al hoog in zijn bol gehad. Maar hij legt de lat hoog voor zichzelf, dat schijnt bij hem te werken. Ik vind dat hij goed omspringt met al onze talenten. Ik heb er nog geen een horen klagen.

Het ziet er uit goed uit, Maher, Vilhena, Boetius, Bmi, Strootman als grootste talenten, en dan heb je nog talenten die daar achter komen, bijvoorbeeld Bakalli en Bazoer. Over een jaar staat deze groep er, met de ervaring van Rvp, Sneijder en Robben zie ik ze redelijk hoge ogen gooien.

20 maart 2013 om 19:16

Van Gaal heeft Maher ditmaal niet eens geselecteerd en Bakkali is een Belg

20 maart 2013 om 20:48

Oeps, vergeten mijn PSV bril af te zetten

Dat Maher niet geselecteerd is komt denk ik, omdat zijn club (az) momenteel slecht presteert. Hij heeft ook alleen spelers geselecteerd die bij een goed lopende club spelen.

Grappig dat hij Bayern en Duitsland erbij opnoemt. Hij heeft onslangs nog gezegd dat HIJ de grondlegger is van het voetbal dat Bayern, en dus ook Duitsland, hedendaags speelt. Dit betekent dat onze bondscoach de grondlegger is van 3 van de 5 beste teams van de wereld. Hebben wij even geluk, zeg..

20 maart 2013 om 21:09

Correctie...

Jullie bondscoach is de grondlegger van wel 4 van de 5 beste teams van de wereld...

Volgens hem zelf is hij zoals jij dat al zegt..

De grondlegger van het voetbal dat Bayern nu speelt... en natuurlijk ook het voetbal wat Duitsland speelt.....

Maar daarnaast heeft hij er ook natuurlijk hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat Barca deze succes allemaal boekt.. Het is allemaal de hand van van Gaal.. En dat zien wij dan ook net als bij Duitsland weer terug bij Spanje.. want als van Gaal er niet was... dan had Spanje never nooit een WK of EK finale kunnen halen.. laat staan zich voor heet eindronde kwalificeren.. en al helemaal niet te beginnen over het feit dat ze 3 eindtoernooien op rij winnen..

Nederland mag idd blij zijn dat de "vader" van het voetbal "himself" bondscoach is..

Het kan dan voor Nederland ook niet fout gaan... 2014 wereldkampioen.... en als het dan wel fout gaat.. dan zal het aan alles en iedereen liggen.. behalve van Gaal..

Heerlijk wat Van Gaal hier roept. Er wordt veel negatiefs over hem gezegd, maar een trainer die dit uitstraalt moet jonge spelers wel haast vleugels geven. Dat gevoel gaf hij de jeugdspelers bij Ajax destijds en later ook een Xavi, Iniesta, Müller, Badstuber etc. bij Barcelona en Bayern. Bij ervaren spelers werkt die toonzetting blijkbaar minder. Wat dat betreft is hij wel vergelijkbaar met Mourinho, alleen zijn tactische plaatje is anders. Beiden weten hun spelers enorm veel zelfvertrouwen c.q. adrenaline te geven en zoeken graag naar een gemeenschappelijke vijand in de 'boze buitenwereld'. Met een jong en fris Oranje zie ik Van Gaal op het WK zomaar mooie dingen doen.

Oké, dus dit is de waarschijnlijke opstelling? Wat de keeper Vorm betreft weet ik het niet zeker maar ik hoop dat hij speelt.

Liever zag ik Siem de Jong een kans krijgen zich te bewijzen, maar misschien komt dat nog tegen Roemenië. Het is wel een hele goede opstelling, Lens lijkt de zwakke broeder maar deed het erg goed de vorige keer.

Vorm
Janmaat
De Vrij
Indi
Blind
De Guzman
Strootman
Sneijder
Lens
Van Persie
Robben
20 maart 2013 om 20:07

Ik hoorde dat dat Schaken speelt ipv Lens. Zou onbegijpelijk zijn trouwens, maarja. Ook hoop ik wel dat Stekelenburg weer een kans krijgt. Robben wordt door iedereen wel afgekraakt, maar ik vind hem tegenwoordig echt geweldig spelen. Dus hij zal sowieso wel opgesteld worden door Lowietje.

hij heeft nog steeds de hoop om eventueel die teams te kunnen coachen, gaat niet gebeuren Louis, geeft het op, die tijd ligt achter ons.

Pfff wat een mafkees kan achter de top teams 4 worden Barcelona / real Madrid / Bayern München. Ha ha ha ha na ja die man is compleet geschift merendeel spelers van Nederland is sub top verder zal t nooit komen .

Ik hoop dat de 2e helft het middenrif er zo uit gaat zien: Vilhena_- vd Vaart_ Clasie, ik ben benieuwd hoe dit zich dan verhoud tot het middenrif waarmee ze gaan beginnen. Voor de toekomst lijkt me dit wel mooi: Vilhena_-a Maher_clasie. In de toekomst kan het een mooi en sterk team worden met veel verschillende kwaliteit spelers: bewegelijkheid,inzicht,snelheid enz enz met wie weet dan R Koeman of F de Boer aan het roer. Forza Hollandia!

@guaportä: de reden waarom veel ajacieden geen hekel hebben aan feyenoorder is gelegen in het feit dat laatst genoemde club de afgelopen 5 jaar totaal niet serieus te nemen was (en daardoor geen bedreiging vormde voor ajax). Ik ben bang dat als Feyenoord blijft presteren zoals de afgelopen 2 jaar, dat de haat tussen ajax en feyenoord weer zal toenemen.

2 overwinningen met slecht voetbal let maar op

Vermoeiende man die van gaal

Nederland heeft voor mij zeker een van de beste selectie van Europa en prachtige talenten. Spelers als Kevin Strootman, Adam Maher, Jordi Clasie, Bruno Martins-indi, Ola John, Van Dijk, Ricardo Van Rhijn, Vilhena, Boetius, Luuk De Jong, Jetro Willems, Leroy Fer, Luciano Narsingh, Jasper Cillissen, Marco Van Ginkel, Darryl Janmaat, Kongolo, Nelom gaan allemaal een mooie toekomst tegemoet. En dan heb je nog spelers a la Wesley Sneijder, Robin Van Persie, Arjen Robben, Maarten Stekelenburg, Rafael Van Der Vaart, Klaas-jan Huntelaar, Michel Vorm zijn voor mij wereldtop.

21 maart 2013 om 01:54

Zo lang spelers in de eredivisie spelen moet het talent nog maar blijken.
Deze talenten hadden we jaren geleden;

Affelay,elia,heitinga, v Wiel, Stekelenburg, Drenthe, Babel, Bruma, Engelaar, Boulahrouz, vd Vaart

geen een hier van heeft na zijn overstap naar een andere club daarna nog een hogere stap kunnen maken.
enkel sneijder en v Persie,robben.
Vd Vaart is ook niet de topper gebleken waar men op gehoopt had.
We zijn nog altijd iets te enthousiast door een toevallige wk finale. De eredivisie is zo slecht, talenten hier kunnen nog niet als talent worden beschouwd. Laat staan toekomstige wereldtop!
Dit kan men in Zweden en Zwitserland etc ook wel roepen over hun "talenten". Ik trap er niet meer in.

Ik behoor tot de vijf leukste grappenmakers ter wereld . Helaas worden mijn humoristische bijdragen op deze site regelmatig getekkeld door zeer oplettende verdedigers.

ik hoop echt dat douglas 1 keer maar wordt op geroepen voor zijn eige vaderland alleen amar om dat de nederlandse coachen hem niet oproepen zodat ze hem niet meer op kunnen roepen sjonge jonge seg als je douglas kunt opnemen in oranje ga je mathijsen toch niet selecteren sjonge jonge zeg als ik douglas was zou ik niet meer voor oranje uit wille komen

Als ik. Wat een jeuk moment zeg. Ik ik ik oja en ik

Hoe wil hij dat gaan doen dan. Tot de beste 3 ploegen van de wereld horen valt niet zomaar te trainen, anders waren de chinezen nu ook top 3 van de wereld met al die trainingsuren. Je moet gewoon uitzonderlijke talenten hebben en niet 3 of 4, maar 23. 23 spelers die alleen bij absolute topclubs spelen. Als ik bij Spanje alleen al naar het middenveld kijk waar ze allemaal spelen. Ze kunnen 8 elftallen met middenvelders maken waarbij iedereen bij topclubs speelt. Dat heb je eigenlijk nodig om lang aan de top te blijven.
Middenveld:

Xabi Alonso(real Madrid)
Sergio Busquets(barcelona),
Francesc Fabregas(barcelona)
Andres Iniesta(barcelona)
Xavi Hernandez(barcelona)
Thiago Alcantara(barcelona)
Santi Cazorla(arsenal)
Mikel Arteta(arsenal)
David Silva(manchester City)
Juan Mata(chelsea)
Javi Garcia(manchester City)
Javi Martinez(bayern Munchen)
Isco Alarcon(malaga)
Michu(swansea City)
Oriol Romeu(chelsea)
Suso(liverpool)
Koke(atletico Madrid)
Sergi Roberto(barcelona)
Muniain(athletic Bilbao)
Sergio Canales(valencia)
Jesus Navas(sevilla)
Benat(real Betis)
Oliver Torres(atletico Madrid)
Mario Suarez(atletico Madrid)
Raul Garcia(atletico Madrid)
Markel Susaeta(athletico Bilbao)
Ander Herrera(athletic Bilbao)
Denis Suarez(manchester City)
Marcos Senna(villarreal)
Borja Valero(villarreal)
Hier kun je 8 elftallen mee van topmiddenvelders voorzien. Zo simpel als van Gaal zegt dat hij een wereldploeg kan maken is het niet. De jonge talenten van Nederland moeten zich eerst nog gaan ontwikkelen bij topclubs.

Hahahah die van Gaal, hoorde hem nog op de radio. Volgens mij is Louis van Gaal nog een paar teams Vergeten zoals Real Madrid en Manchester United die behoren ook tot de beste clubs van de wereld.

Heb een paar weken terug de C1 van Quick Boys als knvb-scheidsrechter gefloten op het hoofdveld van Quick Boys vond t toen al een bijzonder slecht veld. Heel veel kuilen en kale plekken. Begrijpelijk dat ze naar AZ gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren