Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Sneijder is nummer één, daarna moet ik het met Maher uitvechten’

Laatste update:

Rafael van der Vaart brak vrijdagavond de ban voor het Nederlands elftal. De ervaren middenvelder bracht Oranje aan de leiding tegen Estland, door vroeg in de tweede helft de 1-0 te maken. Voor rust was VDV ingevallen voor Wesley Sneijder, die hij voor zich moet dulden in het nationale elftal. Dat hij nu succesvol en trefzeker inviel, was voor Van der Vaart een prettige bevestiging.

/

In aanloop naar de wedstrijd in Amsterdam verkondigde Van der Vaart ‘nooit bang te zijn geweest’ dat een jongere speler zijn plek bij Oranje zou overnemen. Dat Sneijder voor hem komt in de pikorde van Louis van Gaal, weet Van der Vaart en dat aanvaardt hij ook. “Sneijder is de nummer één. Daarna moet ik het met Adam Maher voor de positie achter hem uitvechten. Ja, ik kan daar wel mee leven hoor”, merkt de routinier op in de Volkskrant.

“Maar ik wil het natuurlijk wel omdraaien. Uiteraard wil ik uiteindelijk de nummer één worden”, laat hij weten. Van der Vaart maakte zijn 22e interlanddoelpunt tegen de Esten, twee minder dan Wesley Sneijder en Dirk Kuyt er achter hun naam hebben staan. Zijn eerste maakte hij in september 2003, tegen Oostenrijk. Dat was zijn negende wedstrijd als international.

Rafael van der Vaart staat achter Wesley Sneijder in de pikorde van Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed dat je dat weet V.d.vaart.

Als mensen zeggen dat Sneijder in een slechte competitie voetbalt, Maher speelt in een soortgelijke slechte competitie en V.d.vaart speelt bij Hamburg ( dat niets voorstelt ) maar wel in een betere competitie. Sneijder bij Gala en gaat voor de kampioensschap en zit iin de kwartfinale van de CL. Hij is een tijdje uit geweest maar als Sneijder fit is zie ik niemand zo gauw zijn plek overnemen!

23 maart 2013 om 09:39

En toch denk ik dat het voor het spel van het Nederlands elftal beter is als we met een 10 spelen die bij sluit. Sneijder heeft geniale passes, maar als hij speelt, dan speelt Van Persie op een eiland omdat Sneijder te ver van hem afspeelt. Als bijvoorbeeld een Maher, Van der Vaart of zelfs Siem de Jong zou spelen dan kan Van Persie de combinatie aangaan en is hij veel gevaarlijker.

23 maart 2013 om 09:43

dat hangt natuurlijk ook allemaal van de tegenstander af.

wanneer je zoals gisteren speelt tegen een zwaar defensief ingestlede ploeg is het wellicht handiger om met van der vaart op 10 te spelen, aangezien de ruimtes verschrikkelijk klein zijn.

echter, waneer je tegen een beter team speelt die zelf ook aanvalt dan komen de specifieke kwaliteiten van sneijder weer beter tot zn recht.

23 maart 2013 om 09:50

@ Jeroenf,

Inderdaad, Het Nederlands Elftal zou beter spelen als ze met een nummer tien zouden spelen die bij sluit.

Wesley Sneijder die heeft inderdaad 'n geniale pass en hij heeft ook redelijk scorend vermogen.

Sneijder moet dichter in de buurt bij Robin Van Persie spelen, dan scoort Van Persie iets meer, Sneijder komt beter tot z'n recht en Het Nederlands Elftal voetbalt dan ook beter, denk ik.

Zo ziet mijn lijstje eruit met spelers die ik dan het liefst op de tien positie wil hebben:

1- Wesley Sneijder.
2- Adam Maher.
3- Rafael Van Der Vaart.
4- Siem De Jong.

23 maart 2013 om 10:48

vd Vaart speelde erg relaxed, Nu hij zijn pleek kent en hij accepteert dat ook. Hij lijkt gewoon lekker te willen voetballen, geen rare truckjes die mislukken en arrogant is hij eigenlijk nooit echt geweest. niet. Hoe dan ook, een speler met rust kan Nederland nu en dan blijkbaar goed gebruiken.

23 maart 2013 om 16:14

Dursun - Turkse fanboy zonder enig realisme en visie
Jeroenf - Goede realistische visie op beste teamverband ipv individueel

Zie hier het verschil tussen voetbalcultuur in Nederland en Turkije

23 maart 2013 om 09:40

Ik wel hoor, Sneijder is de jongste niet meer en dat zie je nu al aan de vele blessures. Ook is het een type speler die het van zijn explosiviteit moet hebben bij het draaien, keren en snel passen. Die voetbalt niet tot zijn 35ste op het aller hoogste niveau. Dat houdt hij nog hoogstens een paar jaar vol, en in die paar jaar zie ik Maher op z'n minst doorstomen naar de Nederlandse top en eigenlijk al klaar zijn voor de internationale (sub)top. Het WK zal erom hangen wie er waar staat, maar daarna is het over voor Sneijder verwacht ik.

23 maart 2013 om 11:16

Als hij fit is ja maar dat is hij niet .. k vind hem al een paar jaar belabberd spelen en hij is zo vaak geblesseerd, en nu weer.. Van der vaart vind ik nu beter spelen, maar als ik coach was dan had was ik toch voor maher gegaan aangezien hij alles heeft om 1 van de beste middenvelders van Nederland te worden

Vergeet hij Guzman niet? NL speelt toch met twee aanvallende middenvelders. Een plek is voor Sneijder, die andere moet naar mijn mening uitgevochten worden door die andere drie of zie ik dat verkeerd?

23 maart 2013 om 09:39

Ik denk dat Van der Vaart het loopvermogen mist om op de positie te spelen waar De Guzman gisteren speelde.

23 maart 2013 om 10:30

Jeroen,

VdV had vorig jaar één van de meest gelopen meters in de PL. Loopvermogen heeft die jongen dus wel, misschien neemt het nog wel wat af. Hij gaf zelf aan, dat hij vaak gewisseld wordt omdat hij zich maximaal geeft in de eerste 70 minuten. Als je elke wedstrijd na 70 minuten wordt gewisseld en toch zo veel meters loopt beschik je toch zeker over loopvermogen.

23 maart 2013 om 10:48

Dan beschik je dus over te weinig loopvermogen, anders had hij het wel 90 minuten volgehouden. Een wedstrijd duurt immers 90 minuten.

23 maart 2013 om 12:08

Dat is dus niet waar, hij doseert t niet, wat Voldermort zegt, hij liep in de pl in 70 minuten wedstrijden meer dan de meeste spelers in 90.

23 maart 2013 om 09:44

De Guzman speelde gisteren als controlerende middenvelder. Strootman was de box-to-box speler en Sneijder/Van der Vaart de aanvallende middenvelder. Je kan het zien als twee aanv. middenvelders, maar De Guzman was daar niet een van.

23 maart 2013 om 09:55

Ik heb de wedstrijd niet gezien gisteren. Maar ik vind het best vreemd dat De Guzman als controlerende middenvelder was opgesteld, want hij is van nature een aanvallende middenvelder en zo speelt hij ook bij zijn club.

Volgens mij kun je beter Strootman op de controlerende positie zetten en Maher en De Guzman laten uitvechten voor die 'box-to-box' positie. Dan heb je VDV achter de hand voor de positie van Sneijder. En voor die controlerende stek heb je dan ook nog Clasie achter de hand.

23 maart 2013 om 13:41

De Guzman geeft in interviews juist aan dat ie zichzelf het best vindt als controlerend middenvelder.

23 maart 2013 om 09:44

nee, de guzman speelt centraal midden met strootman. er is maar 1 aanvallende middenvelder en dat is op dit moment gewoon sneijder. maher zou eventueel ook nog centraal kunnen spelen.

Ja blijft een lastige keuze, Sneijder/vaart op 10. Ik denk dat het spel beter is met Vaart omdat RVP in mijn ogen onbetwist is en er bij Vaart veel meer voetbal in zit, meer een teamspeler.

VDV is veel en veel beter dan Maher , ik vind m zelfs beter dan Sneijder

23 maart 2013 om 09:51

vind ik zelf ook. Sneijder heeft wel een betere tijd gekend, maar het lijkt erop dat bij hem de drang om te presteren, weg is. Ik mis die drive die hij in het begin van zijn carrière tentoon stelde.
Van de Vaart , toont nog wel dat jeugdige en die honger. Maar misschien omdat hij als invaller wordt gebruikt. misschien is dat zijn beste rol in Oranje.

Maar Maher komt eraan. Nu vind ik van de Vaart wel beter, maar dat zal over 2 jaar anders zijn, maar dat is een natuurlijk verloop...

23 maart 2013 om 12:04

Volgens mij volgen jullie HSV niet, van de Vaart is niet meer VDV van een aantal jaren geleden bij Hsv. Hij komt inmiddels te kort, kan de gaten niet belopen.
Maher zal volgend jaar op de WK de belangrijkste speler worden van het Nederlands elftal.

23 maart 2013 om 13:08

eerlijk is eerlijk, ik heb van der Vaart niet gevolgd bij Hsv
Maar ik ga af op wat ik gisteren zag en wat ik van het verleden heb gezien.
Maher is echt een hele goede voetballer, maar af en toe komt hij over als lichtgewicht, dat is hij ook, maar misschien maakt hij de stap van jochie naar kerel binnen het jaar.. kan makkelijk..
laten we het hopen, dat Maher zowel van der Vaart als Sneijder voorbij streeft, dan hebben we een super topper...

23 maart 2013 om 10:17

VDV is beter, speelt wekelijks op een veel hoger platform als wat Sneijder doet.
Sneijder is wat mij betreft de 3de keus achter VDV en Maher, niet omdat Maher op een hoog nivo speelt, maar omdat heteen speler voor de toekomst is en zodoende ook zijn kans moet krijgen

24 maart 2013 om 02:01

Klopt niet helemaal wat je zegt. Sneijder en VDV zijn op dit moment nog 3 klasse beter.
Dat Maher voor de toekomst is klopt, maar je moet nu de beste spelers opstellen.

Ja ik blijf erbij:

Als je veel in balbezit bent heb je veel meer aan Rafael dan aan Wesley. Rafael is namelijk een echte spielmacher. Is altijd aanspeelbaar, ziet altijd oplossingen naar voren, is goed in de combinatie en heeft veel diepgang.

Mijns inziens is Wesley toch meer een enigszins egocentrische momentenvoetballer die het van de snelle omschakeling moet hebben, zodat hij de kans krijgt om dieptepassjes te geven op snel opstormende backs en vleugelspitsen. Dat is leuk tegen ploegen waarbij je zelf het spel niet hoeft te maken, maar als je zelf veel in balbezit bent zie je toch vaak dat Sneijder een mindere wedstrijd speelt. Als Oranje veel balbezit heeft en op een gegeven moment in de buurt van de 16 komt gaat hij ook 9 van de 10 keer voor het schot in plaats van de pass. Dat is funest voor de aanvoer naar je spits. Kijk maar naar zijn statistieken. Voor een nummer 10 met zo'n goede pass in huis geeft hij eigenlijk veel te weinig assists.

Zo'n wedstrijd als gisteravond en aankomende dinsdag is Rafael op het lijf geschreven.

23 maart 2013 om 10:01

Het probleem met Rafael is dat hij het niet meer kan belopen en dat zal met tijd alleen maar erger worden. Geweldige voetballer, maar hij komt loopvermogen te kort.

Met uitzicht op het WK zou ik Maher boven VDV in de rangorde zetten, zodat hij wat ervaring op kan doen voor het WK.

23 maart 2013 om 10:07

van gaal had het hier gisteren in een interview met hans kraay over.

van gaal is van mening van zowel sneijder als van der vaart het moeilijk kunnen belopen waneer er met de punt naar achteren wordt gespeeld. daar zijn volgens hem van der vaart en sneijder niet dynamisch genoeg voor. daarom speelt hij met een 10. dan is dit probleem er niet. gevolg is wel dat er altijd een keuze gemaakt zal worden tussen sneijder en van der vaart. we kunnen er dus wel vanuit gaan dat nederland onder van gaal niet meer met zowel sneijder als van der vaart zal gaan spelen.
(zoals we in de eerste wedstrijden onder van gaal hebben gedaan)

23 maart 2013 om 10:08

Ja dat zou inderdaad misschien een oplossing kunnen zijn. Al vind ik Maher er niet echt het type voor om echt helemaal tegen de spits aan te spelen zoals Rafael dat zo goed kan.mmaher laat zich toch al gauw wat meer terugzakken naar het 'echte' middenveld. Maar goed zo ruim in de keuze voor de tien positie zitten we nou ook weer niet.

23 maart 2013 om 12:01

Beetje onzin van "niet kunnen belopen". Als je een blok van de Guzman en Strootman achter je hebt staan, kom je als nummer 10 in een vrije rol. 2 Buiten spelers en RVP in de spits. Opkomende Backs. Volgens mij hoef je het dan niet meer te belopen en kun je als nummer 10 de vrijheid voor 1 van de benoemde posities creëren. En of dat nou WS of Rvdv is. De ene is net iets technische dan de ander en de ander heeft een net iets betere passe. Maar denk dat ze weinig voor elkaar onder doen. Maher kan dat betreft als 3e bestempeld worden. Maar zijn tijd komt nog wel. Hij is erg jong en kan veel van Wes en Raf leren.

23 maart 2013 om 12:07

nee rik dat is geen onzin, als je de wedstrijden van HSV bekijkt dit seizoen valt meteen op dat hij loopvermogen te kort komt en dat zal volgend jaar alleen maar meer zijn.

23 maart 2013 om 12:11

Ja, maar dan gebruik je raf toch verkeerd. Zoals ik het neer zette heeft hij geen loopvermogen probleem voor hem.

23 maart 2013 om 14:45

"... is altijd aanspeelbaar" Tot de 70e minuut, want dan kan hij het al niet meer belopen...

Sneijder is helemaal geen nummer 1 meer. Hij speelt nu in de Turkse competitie die ongeveer gelijk staat aan de Nederlandse, daarbuiten vind ik dat van der Vaart pas mag spelen als hij het een keer 90 minuten lang kan volhouden.

Nee, Sneijder is helemaal niet nummer 1,mochten de jonkies een betere indruk laten dan horen zij te spelen. Ik vind De Guzman beter dan van der Vaart en ik hoop dat hij nog iets meer vooruit kan spelen.

sneijder moet sos spelen als hij fit is. hij is een echte nummer 10, en bezit alle kwaliteiten die je moet hebben voor die positie. van der vaart heeft precies dezelfde kwaliteiten, alleen vind sneijder persoonlijk iets beter. Maher is zeker de nummer 10 voor de toekomst, maar heeft nu de pech dat hij nog 2 wereldsterren voor zich heeft staan.

Ik vond Sneijder heel vervelend spelen, speelde em alleen maar af met het idee om een snel terug te krijgen. Ik ga liever voor Van der Vaart, die veel tempo in het spel brengt en snelle combinaties zoekt. Mooiste zou echter nog altijd Sneijder met Van der Vaart en Strootman als controleur..

Het zal vast een moment opname zijn, maar om eerlijk te zijn vind ik Sneyder nogal tegenvallen, als hij deze vorm blijft vertonen is hij helemaal niet de onbetwiste nummer 1 voor de nummer 10 positie in mijn ogen.

Maher moet nog groeien en die moet niet te snel op een voiestuk gezet worden.
Sneijder zie je groeien en is een ander soort speler dan Rafaël. Ik vind ze beide heel sterk.
Ik vind Sneijder dynamischer en meer instaat tot briljante steekpasses
Dus op punten wint Sneijder, maar als Raf hem vervangt wordt het spel niet per defenitie minder.
Vaak is het wel verrassend, want er wordt dan net weer anders gevoetbald, dat heeft uitwerking op het team, getuige gisteren, maar ook op de tegenstander. Het is een geschenk twee zulke goede middenvelders te hebben

Maher gaat zo wel voorby, wat een top talent

Ik zal objectief proberen te reageren, natuurlijk Maher is een groot talent en zal in de toekomst ongetwijfeld die plek overnemen maar moet wat mij betreft nog een jaartje of 3-4 afwachten. Tegen verdedigende ploegen zoals gisteren heb je niets aan Sneijder, dan kan je beter met Vdv, Maher of Guzman beginnen. Nederland is al zeker van het WK, en tegen die grote voetballanden kom je echt maar dan ook echt tekort als je met spelers als Maher en De Guzman gaat aantreden. Het is toch nog steeds zo dat Nederland het WK wil winnen, halve finales of finales wil spelen? Zo niet, dan speel je met Maher of De Guzman, Sneijder heeft zoveel meer ervaring dan al die jongens, zijn balcontrole is van het hoogste niveau en hij is niet eens in vorm. Op het afgelopen EK de enigste die zijn niveau haalde. Als Robben die bal er nu inschoot en niet tegen Casillas dan was je wereldkampioen maar het mocht niet baten en ja ook daar in Zuid-afrika was Sneijder gewoon de man.

Het is normaal wel terecht maar sneijder speelde echt slecht
Gisteren.
Geen normale aanname gezien.

Nederland speelde sowieso niet goed.

Ik ben grote fan van Maher maar vd Vaart deed het goed gisteren. En we weten ook dat als Sneijder fit is en weer wedstrijdritme heeft hij gewoon heel goed is. Toch zit er ook nog een vierde kandidaat aan te komen en dat is Vilhena. Hij speelde dit seizoen 1 keer op de 10 plaats en deed dat heel goed en was meteen beslissend. Echter heeft hij nog wat meer te bewijzen maar die ene keer verraadde heel veel.

Ik ben meer voorstander van Van der Vaart als nummer 10 dan Sneijder. Sneijder gaat vaak de bal halen en dan heb je met De Guzman en Strootman op het middenveld haast geen diepgang. Van der Vaart gaat normaal gesproken (gister niet) meer diep en dan is het voor Van Persie ook makkelijker want anders staat ie op een eiland.

Ik vind VdV toch geschikter voor Nederland, Nederland is toch dreigender met VDV dan met bijv. Sneijder, VDV heeft meer diepgang waardoor ook V Persie veel gevaarlijker is, V Persie is toch wel onze beste speler in mijn ogen en als hij niet gevaarlijk kan zijn is Nederland een stuk minder dreigend dus ik zou toch voor VDV kiezen, ook al vind ik Sneijder een geweldige voetballer.

vnd vaart kan wel vaak meters maken ,maar zie hem heel vaak achter de bal aanrennen die hij zelf heeft verspeeld overschatte voetballer krijgt te veel krediet in mij ogen

23 maart 2013 om 12:09

Zou ik als ik jou was de wedstrijd van gisteren even terug kijken.

Maher op 1 en de oudjes mogen banken of thuis blijven, als we met Vdv of Sneijder afreizen wordt het (weer!) niks!

23 maart 2013 om 18:44

Leg eens uit waarom we met Maher en zijn vriendjes wel wereldkampioen worden in 2014?

23 maart 2013 om 20:07

Worden we niet, maar zo doen Maher en zijn ''vriendjes'' wel ervaring op voor de toekomst(16 en 18), misschien flikt Van Gaal het wel ala 95, maar 1 ding is zeker, met Sneijder,vdv en hun vriendjes word het 3 keer niks, kansloos, geen kans

Van Gaal zal wel op zoek gaan naar de beste #10 voor het elftal ipv de beste #10. Uiteindelijk gaat het erom of het Nederlands elftal voor de prijzen meedoet en niet de beste
Individu. En natuurlijk hebben bepaalde spelers exceptionele kwaliteiten waarmee ze een wedstrijd kunnen beslissen, maar dat moet je zien als een extra luxe. Want als het team goed draaiende is, is het voor iedereen makkelijker om boven zichzelf uit te stijgen en beslissend zijn.
En ik ben van mening dat Sneijder niet de beste #10 is voor dit Nederlandse elftal, ondanks zijn uitzonderlijke kwaliteiten. Maar als hij fit is zou ik hem wel mee nemen. niet voor in de basis, maar als het niet loopt heb je wel een joker die een wedstrijd kan laten kantelen.

Van der Vaart is niet meer geschikt voor Oranje.

Die goal tegen Estland doet mij niet zoveel. Ik riep t op t afgelopen EK al, maar nu heb ik toch weer extra goed op hem gelet.

Hij voegt echt letterlijk niks meer toe, behalve balletje breed en balletje terug. Daarnaast is ie ook veel te traag geworden.

Nee met van der Vaart win je absoluut geen oorlogen. Dus mijn favo spelers op 10;

1. Sneijder ( maar moet echt beter gaan spelen, want dreigt zelfde kant op te gaan als vdv)
2. Maher
3. De Guzman
4. Siem de Jong
5. Van der Vaart

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren