Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Altintop is positief: 'Galatasaray is het Barcelona van Turkije'

Laatste update:

Galatasaray neemt het in de kwartfinale van de Champions League op tegen Real Madrid en dat betekent voor Wesley Sneijder een weerzien met zijn oude werkgever. Sneijder is echter niet de enige speler van Cim Bom met een verleden bij Real: Hamit Altintop maakte afgelopen zomer de overstap van de Spaanse hoofdstad naar Istanbul. Hij kijkt uit naar de titanenstrijd.

/

Altintop speelde slechts een seizoen voor Real en kwam niet verder dan vijf competitiewedstrijden, waarvan maar een als basisspeler. Toch keert hij zonder rancune terug naar het Santiago Bernabéu: "Ik heb alleen maar positieve woorden voor Real Madrid", zegt hij in Marca. "Er zijn no hard feelings, maar ik hoop de fans van Real Madrid de ware Altintop te laten zien."

De dertigjarige Altintop weet dat Real de favoriet is voor de tweestrijd met Galatasaray. "Maar ik heb veel wedstrijden gespeeld waarin we favoriet waren, maar toch verloren", herinnert de middenvelder. "We zijn een ploeg die zich lekker voelt in balbezit. We zijn het Barcelona van Turkije, maar de kracht van onze ploeg is dat we drie verschillende systemen kunnen spelen. In het Bernabéu gaan we aanvallen en vervolgens kan er in Istanbul van alles gebeuren."

Galatasaray is kansloos tegen Real Madrid

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En toch denk ik dat het sprookje nu ten einde is, met alle respect. Cluj, Braga en Schalke zijn voor een club als Galatasaray nog wel te fixen, Real Madrid is echter buitencategorie.

28 maart 2013 om 12:05

Ja met één moment ga je op twee wedstrijden echt niet van Real Madrid kunnen winnen. Misschien dat ze thuis nog kunnen stunten met een 1-0 maar die kans acht ik ook al klein.

Het klasseverschil zal op twee wedstrijden gewoon de doorslag geven.

28 maart 2013 om 12:05

@ codec

Ja, leuk dat je een voetbalwedstrijd met fifa of een pes probeert te vergelijken . Maar galatasaray maakt gewoon geen kans, daar ben ik we'll zeker. Veel kwaliteitsverschil tussen beide teams.

28 maart 2013 om 12:09

Ik zet m'n geld in ieder geval op Real, Misschien heeft Gala nog een kans als ze thuis spelen. Ik gun het Gala wel maar gewoon realistisch wezen

28 maart 2013 om 12:14

@codec

Je moet realistisch blijven, iedereen kan het over eens zijn dat United en Real een kwalitatief betere ploeg heeft dan GS. En als zelfs United het niet is gelukt om van Real Madrid te Winnen, hoe verwacht je het dan van Cim Bom?

28 maart 2013 om 12:16

@ codec,

Noem nou 1 team dat kwalitatief minder is dan een topteam dat door is gegaan naar de volgende ronde in de afgelopen jaren? En kom niet met chelsea, want iedereen weet we'll dat chelsea gebruik maakte van top spelers(drogba, lampard, ramires, mata etc.)

Iedereen dacht dat vorig seizoen dat het sprookje van apoel in de finale zou aflopen, maar iedereen wist dat ze kwalitatief minder waren dan de echte grote club(s)(real madrid)

28 maart 2013 om 12:26

wat een onzin wat je nu zegt. Wij hebben gewonnen van Man U, en Madrid ook van Man U. Dus maken we dan wel een kans ?

Natuurlijk is Madird dik en dik favoriet maar de bal blijft rond, Gala maakt gwn een kans !

28 maart 2013 om 12:28

Basel vorig jaar

28 maart 2013 om 12:34

@kayanogs,

Man united speelde met een b-elftal toen galatsaray won. Dat is heel iets anders als je wedstrijden speelt in de knock-out fases. Man.united was al door.

@selim,

Jep en we konden vorig jaar zien hoe bayern basel helemaal afmaakte.

28 maart 2013 om 12:41

@kayanogs

Hahaha, ja, jullie hebben gewonnen van Manchester United. Beetje jammer dat het een B-elftal was dat die avond speelde, aangezien United al door was.

On: Ik hoop dat Galatasaray doorgaat, ook al acht ik die kans toch wel klein. Real Madrid heeft een fantastisch team en vooral wanneer Galatasaray gaat aanvallen in Bernabeu, zoals Altintop beweert, denk ik dat het zomaar een 3/4-0 kan worden voor Real Madrid.

28 maart 2013 om 12:43

Neymarj11,

Manchester - Gala eerste wedstrijd. Manu heeft wedstrijd alleen maar gewonnen door de arbitrage. 1 penalty niet gegeven, 3 ballen op de lat en paal. Alsjeblieft! Niemand zegt hier dat GS real gaat afmaken. We zeggen alleen dat er een kleine kans is en we gaan met man en macht voor die ene kans spelen.

28 maart 2013 om 12:47

Codec

Als je nou een overtuigende paper schrijft en dit laat publiceren dan doe je meteen kantoren als Unibet de das om. Zorg dat je vaak genoeg clichés als 'de bal is rond' en 'het is elf tegen elf' gebruikt. Natuurlijk weet je het nooit honderd procent zeker maar dat betekent niet dat iemand niet mag denken dat het afgelopen is. Iedereen kan op basis van zijn gevoel en beredeneren een voorspelling doen, ook Shakhtar. Hij zegt nergens te weten dat dat de uitslag wordt.

28 maart 2013 om 13:14

codec ik waardeer je optimisme, maar 1 advies: zet er niet te zwaar op in want dat zal een duur gokje worden voor je.

28 maart 2013 om 13:35

@codec

Hoe weet je dat nou? Waarom zou Varana uitglijden..
Als iemand denkt dat het nu ten einde is, zecht hij niet dat er geen kans is.. maar hij verwacht dat Madrid zal winnen, en met hem verwacht iedereen met een normaal iq datzelfde, maar zeker is het uiteraard nooit.

28 maart 2013 om 16:05

Wij zijn uit beter dan thuis hoe raar het ook is. Ik denk uit bij Real 1-3 vopr ons en thuis 7-3 met een hattrick van Burak uiteraard. Hou toch op met dromen man je kan wel leuk een keer 1 wedsrijd van madrid winnen vriendschapelljjk maar je wjnt echt niet van hun en al helemaal niet omdat de CL heg enigste haalbare is voor hun. Laat staan over een tweeluik.

28 maart 2013 om 17:39

nee maat nie alleen daarom
Dortmund was van te voor ook geen favoriet tege real
dortmund was in allebei de wedstryde gewoon beter
gewoon voetballend beter
da had niemand in de wereld verw8 dus ik 8 galatasaray zeker niet kansloos gek
voor drogba moete ze zeker oppasse ja en yilmaz
dese is zeker nog niet gespeeld let maar op

28 maart 2013 om 12:02

Eigenlijk speelt Galatasaray twee thuis wedstrijden, want er zullen zoals altijd veel Turken in de uit wedstrijd aanwezig zijn. Kijk maar naar Nederland - Turkije.

28 maart 2013 om 12:05

Normaliter zou dit voor Real Madrid dit een makkelijk te klaren klus zijn, ik denk dan ook dat Real een ronde verder gaat door simpelweg algemene kwaliteit. Echter, de bal is rond! Zal in ieder geval een mooi affiche worden.

28 maart 2013 om 12:06

Dat zal wel meevallen hoor. De reden dat Nederland - Turkije zoveel Turkse fans aantrok, was omdat er in Nederland natuurlijk veel van Turkse afkomst zijn, maar in Spanje niet hoor. Er zullen vast wel wat fans naar Madrid gaan, maar niet overdreven veel.

28 maart 2013 om 12:11

Voor zover ik weet zal Galatasaray gesteund worden door 15 a 20 duizend man ?!

28 maart 2013 om 12:13

Er wonen weinig Turken in Spanje. Als ik Wiki moet geloven rond de 4000. Nederland en Duitsland daarin tegen 500,000 en 3,5 a 4 miljoen. Misschien dat ze uit Frankrijk of als ze echt gek ze vanuit Nederland en Duitsland komen.

28 maart 2013 om 12:24

Ja, maar de fans van bijv. Deportivo La Coruna gaan ook Galatasaray aanmoedigen in Berbabeu... Los Turcos!

28 maart 2013 om 12:30

Hoezo zijn ze gek als ze naar Madrid gaan vanaf Nederland of Duitsland. Wanneer Real tegen Ajax speelt, dan zijn de Nederlandse supporters toch ook niet gek als ze naar Madrid afreizen. Ik zou ook graag willen gaan naar Madrid om een leuke wedstrijd te zien.

28 maart 2013 om 12:36

Er zullen vanuit heel Europa Turkse (!) supporters gaan naar Spanje, dat kan ik je garanderen. Clubvoorkeur maakt niet uit, elke voetbalfan die het zich kan veroorloven zal daar aanwezig zijn.

28 maart 2013 om 12:39

Gek in de zin van clubliefde bedoelde ik

28 maart 2013 om 12:43

Op die fiets, Boba. Ja het is niet gek 20.000 supporters. Er is een Fanbase van 25 miljoen. Dan is 20.000 nog relatief weinig.

28 maart 2013 om 12:51

Het uitvak in Bernabeu zal gevuld zijn met Turken. De rest zal bevolkt zijn met supporters van real en ik kan me niet voorstellen dat zij in grote hoeveelheden de wedstrijd mijden om hun plaatsen aan de plaatselijke Turken te verkopen. Althans, in Camp Nou zijn de plekken bezet door soci's. De soci's die niet naar de wedstrijd willen/kunnen gaan verkopen hun tickets via officiële kanalen. Bij Champions League wedstrijden doet men dit toch vrij weinig, omdat het nou eenmaal een populair en groot toernooi is. Daarnaast moet je je afvragen hoeveel Turken die plekken kunnen gaan innemen, veel wonen er niet in die omgeving en mensen uit Madrid die geen plek in het stadion hebben zullen ook proberen om bij de wedstrijd te komen. Nee ik denk dat de paar Turken in het stadion (met een capaciteit van 80.000) Galatasaray moeilijk thuis kunnen laten voelen.

Bij Nederland - Turkije is het anders. Er is veel minder animo voor het Nederlands elftal (dat zie je aan de spotprijzen voor kaartjes) en er wonen veel Turken in Nederland en Duitsland die gewoon via de vrije verkoop aan kaartjes kunnen kopen.

28 maart 2013 om 12:51

Onzin, grotendeels van die supporters zullen niet een Galatasaray aanhangers zijn

28 maart 2013 om 13:01

Ik weet niet of je het tegen mij hebt maar, nou en? Het gaat erom dat de supporters van Madrid dat hele stadion kunnen bezetten, behalve het uitvak natuurlijk. Alleen waar zij (de socio's) ruimte laten kan die eventueel worden opgevuld door Turkse supporters, al maken zij op dat moment net zoveel kans op een ticket als ieder ander.

28 maart 2013 om 13:07

Nee ik had het niet tegen jou

28 maart 2013 om 15:18

Nou we gaan met 1 bus richting Madrid vanuit Nederland verder weet ik nog dat er een vliegtuig uit Duitsland vertrekt en 4/5 bussen uit Duitsland daarnaast ook 1 uit België 1 uit Engeland en 1 uit Frankrijk er komen heleboel mensen uit Zwitserland en Vanuit Turkije vliegen er nog een aantal vliegtuigen. Er zijn ook heleboel kaarten vanuit het Spaanse vak gekocht dat vlak bij het uitvak is.

28 maart 2013 om 13:03

Never say never

28 maart 2013 om 13:19

Zelfde werd gezegd in 2000 Supercup finale. 3 keer raden wie de beker heeft gewonnen.

(supercup was de enigste beker die Real niet in zijn kast had).

28 maart 2013 om 17:10

@shakthar Je kan wel gelijk hebben qua de papieren van Gala en Real Madrid, maar wij hebben eerder de onmogelijke bewezen en we hebben grote clubs zoals: Real Madrid, Manchester united, Juventus, Barcelona verslagen, met een ploeg zoals nu.. dus niet goed maar ook niet top spelers die erin zaten. Nu zijn we er weer with the same crew different Team. Imparator Fatih Terim hij heeft het eerder bewezen en hij zal het nu ook bewijzen !

Ook al verliezen we dit wedstrijd ik vind dat Gala het perfect heeft gedaan.

Loze kreet. Ajax is het Barcelona van Nederland, Steaua is het Barcelona van Roemenië, et cetera.

28 maart 2013 om 13:55

Omdat Steau Ajax heeft uitgeschakeld zijn ze niet meteen de Barca van Roemenie hoor, dat is Dinamo Boekarest al.

28 maart 2013 om 14:12

Dinamo telt nu al een paar jaar niet meer mee. Bovendien breken er bij Steaua de meeste talenten door en ook qua schwung speelt Steaua het leukste voetbal van Roemenië. Maar dat wil niet veel zeggen.

Ja, Ajax het Barça van Nederland en die lagen er tegen Boekarest ook uit...

Mooi dat ze vol vertrouwen die wedstrijd ingaan, maar ze zijn natuurlijk volstrekt kansloos.

28 maart 2013 om 13:48

Waarom volstrekt kansloos?

Ik denk dat Real Madrid zonder moeite door zal gaan. Hoewel het beter voor Turkije is als GS wint.

28 maart 2013 om 12:12

Het wordt net zoals vorige jaar tegen Apoel Nicosia een afdroging. Alleen in Instanbul gaat het spoken en zwaar worden voor de Madrilenen.

28 maart 2013 om 12:18

Wat een scheve vergelijking, de éénsdagsvlieg genaamd Apoel Nicosia vs. Galatasaray? Serieus................................?

28 maart 2013 om 13:18

Het is misschien wel een scheve vergelijking, maar feit blijft dat Galatasay na 2001 niks meer gepresteerd heeft in Europa. Galatasaray heeft dit jaar voor het eerst sinds het seizoen 2000/2001 weer een keer de kwartfinale van de Champions League gehaald. En in 2001/2002 voor het laatst de toenmalige 'tweede groepsronde'. Alle jaren daarna zijn ze in de Champions League of al in het kwalificatie toernooi uitgeschakelt (2008/2009 tegen Steau) of in de groepsfase (2002/2003, 2003/2004, 2006/2007). Ook in de Europa League heeft Galatasay na de winst van de Uefa Cup in 2000 weinig laten zien. Na 2000 hebben ze in de Europa League nog maar één keer de 1/8e finale gehaald, namelijk in 2008/2009. Verder lagen ze er ook daar al eerder uit.
Dan erbij heeft Galatasaray dit jaar ook weinig echt sterke tegenstanders gehad. Manchester United hebben ze inderdaad gehad, maar daar hebben ze uit van verloren en thuis van gewonnen omdat United al door was. Verder zijn Braga en Cluj gewoon minder sterke teams dan Galatasaray en vond ik qua sterkte dan Galatasaray ook gewoon tweede moest worden. In de 1/8e finale krijg je dan Schalke'04, dat niet in topvorm verkeerd maar toch twee goede wedstrijden speelde. Deze wedstrijd kon twee kanten op en uiteindelijk bleek Galatasaray ietsjes sterker. Dus als je puur naar dit toernooi kijkt van Galatasaray, zie je dat ze het vooral gelukt is via de mindere tegenstanders. Ik ben erg benieuwd hoe Galatasaray zal spelen tegen Real Madrid, maar ik denk niet dat Galatasaray sterk genoeg is om het Real heel moeilijk te maken. Eventueel in Istanbul wel, maar wanneer Real dan thuis al met 2/3-0 wint, zal het waarschijnlijk weinig uitmaken.

28 maart 2013 om 15:40

Real Madrid heeft sinsds 2002 ook weinig tot niks meer gepresteerd in Europa. 2 keer de halve finale gehaald, maar voor de rest alleen maar vroegtijdig eruit gekegeld vaak door Europese subtoppers en dat terwijl er ongelooflijk veel miljoenen in de ploeg is gepompt door de jaren heen. Het enige voordeel voor Real Madrid is dat ze grotere namen in de ploeg hebben, voor de rest is het een subtopper tegen een subtopper.

Eerder het Real van Turkije.

28 maart 2013 om 12:13

Gs brengt altijd de meeste jeugdspelers. Fenerbahce koopt zijn ploeg bijelkaar. De laatste tijd is dit echter meer naar elkaar toe gegroeid.

Fb - Real
Gs - Barca

28 maart 2013 om 17:43

GS is volgens mij pas onder Terim echt begonnen met de jeugd. Daarvoor was het toch vooral BJK dat met jeugdspelers kwam (maf, Sergen, etc.). Na Terim werd GS weer een koopclub en nu Terim terug is, beginnen de jeugdspelers te komen. Corrigeer me als ik het verkeerd heb.

28 maart 2013 om 12:18

Qua elegantie is GS het Real van Turkije maar qua voetbal lijkt het wel op Barca, veel balbezitvoetbal zeg maar.

28 maart 2013 om 12:39

Galatasaray is altijd de club van de elite burgers geweest ( Universiteit van Galatasaray ) Fenerbahce is altijd de volksclub geweest.

Hoewel de laatste jaren dat wel aanzienlijk is veranderd omdat (bijna) alle stinkende rijkerds uit Turkije stapelverliefd zijn op het prachtige geel en blauw van Fenerbahçe.

28 maart 2013 om 17:27

@belhanda8

Je zegt iets wat je met geen enkel onderzoek of theorie kan bewijzen.

Als je dan toch iets uit je duim zuigt kan je eerder zeggen dat juist veel mensen verliefd zijn geworden op het "prachtige" rood en geel van Galatasaray omdat Galatasaray nog steeds de enige Europese beker heeft die een Turkse club ooit heeft gewonnen.

28 maart 2013 om 19:11

Belhanda ik moet zeggen dat je in de basis wel gelijk hebt want GS is afkomstig van het Lyceum natuurlijk waar de elite haar opleiding geniet en leiding over heeft. Maar Galatasaray is gegroeid als een volksclub, het is een ware volksclub waar leden van de elite zoals bijv. Inan Kirac toch deels voor het zeggen heeft. Maar er zijn ook zat mensen van buiten de lyceum die een zetel hebben.

GS Halkindir Lisenin degil roepen we dan!

Maar wat ik hier wilde vertellen dat GS elegantie uitstraalt die Real het ook wel heeft en qua voetbal beetje op Barca lijkt. Maargoed Galatasaray hoeft niet vergeleken te worden, het heeft een eigen charisma, eigen karaktertrekken die niet te vergelijken is met een ander club.

Gaan ze in Bernabeu echt aanvallen? Dan denk ik toch wel dat ze dodelijk gepakt zullen worden en daar een afstraffing krijgen.. Galatasaray heeft een aardige ploeg, daar niet van, maar Real Madrid is toch wel van een andere orde.. Gala mag dan wel het Barca van Turkije zijn, dat is dan toch enkele klasse minder dan het echte Barca.. Zou misschien langs één kant wel mooi zijn als ze weten te stunten maar daar ga ik niet vanuit..

28 maart 2013 om 12:01

Galatasaray is geen ploeg die achter over gaat leunen en alles opzich af gaat laten komen. Je zag het al uit tegen Mancester United! Galatasaray zal zoals altijd gewoon zijn eigen spelletje spelen wat Fatih Terim ook zei. En idd het kans is klein dat Galatasaray gaat stunten maar tegenwoordig kan er alles met voetbal gebeuren! Galatasaray heeft toch ook uiteindelijk killers voor in die elke fout kunnen afstraffen.

28 maart 2013 om 12:20

GS zal aanvallend voetbal hanteren, GS is geen ploeg die kan verdedigen het moet het hebben van het aanvallen. Jammer genoeg is dit wel een taktiek die Real wel ligt.

28 maart 2013 om 13:48

Dat was thuis tegen Schalke inderdaad goed te zien.. Heb GS heel weinig zien aanvallen en Schalke had gewoon de overhand, als ze het tegen Schalke niet kunnen klaarspelen, zal het tegen Real nooit gaan lukken, daarnaast sla je ook nog eens de spijker op zijn kop door te zeggen dat een tegenstander die aanvalt juist gunstig is voor Real en dat ze dat echt ligt.

28 maart 2013 om 19:18

Galatasaray speelt uit best aanvallend, zie de uitwedstrijden tegen Man U, Schalke, Braga en Cluj! ik heb het over de uitwedstrijd die we gaan spelen in Madrid.
En dan haal je de eerste wedstirjd tegen Schalke erbij waar we thuis niet zo goed aanvallend speelden. Ja zo kan het ook wel weer, zaken erbij halen die je gunstig liggen bij je argumentatie. Niks beters te doen ofzo?

En ja het is misschien verstandiger om controlerend te spelen dan aanvallend tegen een ploeg als Real

28 maart 2013 om 12:27

Met aanvallen wordt er bedoeld dat we niet behoudend gaan spelen, zoals vele clubs doen wanneer ze in het Bernabeu spelen. Gewoon ons eigen spelletje spelen met spelers als Sneijder, Drogba, Burak, Amrabat, Melo, Selçuk en de opkomende rechtsback Emmanuel Eboué.

28 maart 2013 om 17:05

Galatasaray en real Madrid geben elkaar al 3 keer ontmoet 2 keer gala en 1 keer Madrid heeft er gewonnen en toen hadden ze Figo roberto Carlos Raul morientes helguera karanka Casillas. Tegen Schalke in Istanbul had gala een offday dat mensen die wedstrijd er bij trekken is onzin wij weten waar gala tot in staat is deze mensen gaan alleen maar uit van de namen dezelfde mensen hadden waarschijnlijk Dortmund ook achter real en city gezet en Schalke achter Arsenal en malaga achter Milan maar zo gaat dat niet in het voetbal 3 april woensdag zal heel Europa zien hoe arrogant gala gaat spelen en zal men hun mening aanpassen voor de return

28 maart 2013 om 12:29

Jij moet weten dat we niet kunnen verdedigen, we missen onze leider Ujfalusi die al een tijdje geblesseerd is. Onze rechtsback(eboué) is meer op het middenveld aanwezig dan achterin en op links staat Riera die niet eens een back is. Enigste oplossing: aanvallen.

dat je het barcelona van turkije bent wil nog niet zeggen dat je van Real Madrid wint! volgens mij heeft Real de laatste wedstrijden steeds van Barca gewonnnen dus beloont dit niet veel goeds

Ik geef Galatasaray trouwens een hele kleine kans dat ze doorgaan. Als real echt aanzet zal het niet heel moeilijk worden. ze moeten in Madrid in ieder geval niet gaan onderschatten. bovendien is Sneijder uit op persoonlijke revanche, dus beloofd nog wat te worden

De kans is toch heel klein dat Galata doorgaat.
Tenzij dat ze heel goed gaan verdedigen, en op de juiste moment counteren.
Een beetje zoals Man Utd thuis.
Die speelden ook tot die rode kaart de perfecte wedstrijd tegen Real.

28 maart 2013 om 13:19

Tuurlijk is de kans heel klein dat ze doorgaan. Daarom zegt Altintop dat GS de Barcelona van Spanje is. Volgens mij heeft Barca 2x van Real verloren in week... Als ze in Istanbul geluk hebben en de spelers bij Real hun dag niet hebben kan er misschien wat gebeuren. Maarja, "als,als,als"

Dat is dan niet zo best voor Galatasaray aangezien Real de wedstrijden tegen Barcelona vaker aan de winnende hand is.

Ontopic: Heel mooi en leuk dat Galatasary denkt te kunnen winnen van Real en kansen zijn er altijd, maar zoals het nu overkomt lijkt het alsof ze iedereen willen doen geloven alsof ze een wereld elftal hebben, maar op welke positie is GS nou aan de betere hand dan Real Madrid? Op elke positie is Real de betere?

Real zal een offday moeten hebben en GS een topdag, dan zie ik het gebeuren. Of een vroege rode kaart of iets in die trend, anders is Real gewoon een maat te groot voor Galatasary.

Verder zegt hij Barcelone van Turkije, we kunnen 3 varianten spelen, maar dat is tegenstrijdig, aangezien Barcelona altijd op de zelfde manier voetbalt?

28 maart 2013 om 12:08

99 procent van alle teams hebben op elke positie een mindere speler dan bij Real, wat is je punt ? Denk jij dat wij Turken ons zelf hoger inschatten dan Real ? Wij kunnen echter als één van de weinige clubs zeggen dat wij 2 van de 3 laatste officiele ontmoetingen van Real hebben gewonnen. Galatasaray heeft elke topclub of wereldclub al een keer verslagen. De spelers en trainers met wie we dat deden zitten nu in de technische staf.

28 maart 2013 om 12:17

Eboué in vorm is 3 keer zo goed als Arbeloa en in het doel vind ik Muslera ook beter dan Diego Lopez, Muslera stond op plaats 6 van doelmannen ter wereld, dan haal je even Diego Lopez die een maandje keept en is hij weer beter, geloof je het zelf? Voor de rest is Real veel beter en zullen ze doorgaan maar wij gaan genieten van nog 2 wedstrijden op het hoogste niveau.

28 maart 2013 om 12:35

Ik heb het niet over spelers op de zelfde plek maar over spelers qua tegenstanders.
Ik heb het over een directe tegenstander. Een CAM op een CVM een Linksbuiten op een RB. Eboue in vorm mag dan 3 x zo goed zijn als Arbeloa, maar Eboue gaat toch een veel zwaardere avond krijgen met Ronaldo dan Arbeloa met Inan.
Verder heb je een duel tussen Riera en Di Maria op de andere vleugel, come on, wees reeel, je gaat hier gewoon geen kans maken.

Je sterspeler Yilmaz en Drogba staan tegenover Varane en Ramos, wat wil je daar nou voor elkaar krijgen? en Sneijder, tsja die kennen ze bij Real door en door, ook zie ik Sneijder de duels niet winnen van Khedira of Xabi Alonso.

Arbeloa is inderdaad een aanfluiting aanvallend, maar verdedigend doet hij het de laatste tijd toch aardig.

28 maart 2013 om 12:41

Zoals je zegt, maken in principe geen kans maar over duels winnen schat ik onze Pitbull Melo hoger in dan Alonso en Khedira. Voor de rest worden we weggespeeld maar hoop wel dat de grote spelers als Drogba en Sneijder er is echt zullen staan en niet dat het al van in het begin uit handen geven.

28 maart 2013 om 13:11

Ptibull Melo staat toch niet tegenover Alonso en Khedira. Die staat eerder tegenover Ozil en de spits van Real Madrid. Melo zie ik eerlijk gezegd het einde niet halen. Als je ziet hoeveel overtredingen hij nodig heeft en kaarten pakt, dan is het met een sluwe vos als Ozil snel raak.

Overigens onderschat je Khedira, die jongen is zo ontzettend goed. Vind het meer een speler voor de Engelse competitie, maar je moet eens kijken hoeveel meters hij verzet en hoeveel hij verdedigend oplost.

Maar goed, we zullen het zien. Ik geef mijn ongelijk wanneer Real verliest, maar ik zie Real gewoon al direct het in het 1e duel klaren en dat het 2e duel maar voor erbij is.

28 maart 2013 om 13:24

Felipe Melo hoger dan Alonso, een middelvelder die wereldkampioen, europees kampioen, een van de spelers was die Liverpool de CL bracht en iemand die is gekozen in het world elftal van de fifa, die het beste team vormt beter dan een middenvelder die nog geen eens kan slagen bij brazilie en juventus. Haha, ik moet echt lachen van jou reactie. Heb je wel eens gezien hoe alonso het hele middenveld van verschillende wereld teams onschadelijk maakt, zoals als bijv. Barcelona, daarbij spreek ik nog geen eens van zijn diepte pazen en controle en rust die hij brengt op het middenveld met ook nog eens tactisch inzicht voor een verdedigende middenvelder. Probleem van jullie turken is die zelf overschatting, maar jah dat gaat nog vies tegen vallen volgende week.

28 maart 2013 om 13:26

Forzae. Je hoeft je ongelijk niet te geven als Real verliest. Je hebt dan gewoon ongelijk. Inan maakt het Arbeloa wel moeilijk. Die jongen leest het spelletje geweldig.

28 maart 2013 om 13:29

"probleem van jullie Turken". Daar gaan we weer. Heb je niet geleerd in een multiculturele samenleving dat je niet altijd alles en iedereen over een kam moet scheren.

28 maart 2013 om 14:16

Lees eerst mijn reactie, wij hadden het over duels winnen met name koppen in de lucht. Natuurlijk is Alonso beter, maar door mijn reactie niet deftig te lezen maak je een nutteloze vergelijking. In het vervolg beter lezen voordat je reageert. En nee, dat is geen zelfoverschatting, we zijn realistisch maar tegelijkertijd trots dat we tegen Real mogen spelen. En je laatste zin: het zou maar erg zijn voor jullie als het niet zou tegenvallen.

28 maart 2013 om 15:36

Nee, dat doe ik niet ik ben zelf ook een allochtoon en heb veel respect voor turken aangezien ik goed met ze kan omgaan en ze een prachtig land hebben ben al een paar keer daar geweest, alleen valt me een beetje op dat jullie soms een beetje te nationalistisch zijn en alles wat met turkije te maken heeft heel geweldig vinden, of misschien zie ik het verkeerd.

28 maart 2013 om 13:21

Gala is op 2 fronten beter. Gala heeft een betere keeper en betere spitsen. Drogba en Burak zijn beter dan Higuan en Benzema. De 2 spitsen van Real vind ik niet Real-waardig. En iedereen lult maar dat Casillas de beste is maar dat is hij zeker niet. Hij is wel een goeie keeper maar niet de beste. Muslera is een betere keeper.

28 maart 2013 om 13:51

Jij hebt m'n dag echt beter gemaakt. Muslera mag niet eens de veters strikken van Casillias.

Drogba is gwn over met hem vroeger kon je oke zeggen , maar nu niet meer en Burak Lol! beter als higuain of Benzema Grap VAN DE Dag!

28 maart 2013 om 13:52

Je maakt jezelf toch wel flink belachelijk jongen, zeker met het feit dat Muslera beter zou zijn dan Casillas, hij is niet eens beter dan Diego Lopez. Daarnaast is Drogba op zijn retour (alhoewel hij nog steeds een goede spits is) en Burak doet het erg goed, maar ik schat beide lager in, al kan ik begrijpen dat je hier nog enige twijfel kan neerzetten. Echter speelt Real maar met één spits, dus in principe is het al goed als alleen Benzema beter is dan deze twee en dat denk ik van wel.

Maar stel dat zelfs Drogba/yilmaz beter is dan Benzema, dan is er één positie waarop Galatasaray beter is, heeft Real nog 10 andere posities over.

28 maart 2013 om 13:53

Jij bent wel snel tevreden... Vooral als je nagaat dat Casillas geblesseerd is en hij het hier over Diego López heeft

28 maart 2013 om 14:48

Ondanks dat is Casillas dit seizoen vaak niet best geweest en keept Muslera gewoon uitstekend. In dat opzicht is GS Momenteel beter, maar veel zal het niet schelen aangezien Diego Lopez ook zeer sterk keept. Maar zoals ik al zei, het gaat mij niet om de positie te vergelijken, maar om de gene die tegenover elkaar staan. Arbeloa is namelijk niet beter dan Eboué en misschien Higuain/benzema niet beter dan Yilmaz, maar dat maakt niet uit aangezien die niet tegenover elkaar staan.

Overigens ben ik het niet eens dat Muslera een betere keeper is, enkel dit seizoen tot nu toe. Casillas is gewoon de beste keeper ter wereld, daar is geen twijfel over mogelijk, alleen dit seizoen zit hem niet mee

28 maart 2013 om 15:39

Zet Casillas maar achter een turkse verdediging dan zie je het verschil wel

28 maart 2013 om 15:42

Niemand beweert hier ook dat Gala beter is dan Real dus snap niet wat je probleem is. Real heeft meer kans, maar Gala heeft niets te verliezen en gaat gewoon voetballen. Praat maar lekker na de wedstrijd over PSV

Met de nadruk op Turkije....

Ik denk dat Galatasaray de eerste helft zal domineren. Galatasaray speelt altijd brutaal geen topclubs. De tweede helft zal het verschil in kwaliteit meer tot uiting komen.

Gala presteert altijd sterk als ze de underdog zijn, maar ik denk toch niet dat ze na 2 wedstrijden door zullen gaan. De individuele kwaliteiten vsn Real zal de doorslag geven.

Mensen laten we toch ophouden over de kansen berekeningen.. Het is duidelijk dat Real Madrid de favoriet is, maar niks wordt op papier gespeeld. Alsof het nooit voorkomt dat er onverwachte uitslagen vallen.. Het gaat een mooie pot worden en ik zal er van gaan genieten.

Ze noemen mijn voetbalteam waar ik in speel ook het Barcelona van onze competitie, echter is ons niveau 10 miljoen keer lager dan het echte Barcelona.

Gala zal naar het slachthuis worden geleid, Real-gala 4-0 , Gala-real 0-4.

28 maart 2013 om 12:33

Zeiden ze in 2000 en 2001 ook, toen werd het respectievelijk 3-2 en 2-1 voor Gala in CL en Uefa Super Cup!
Gala heeft vrijwel geen kans om te stunten, maar Fatih Terim is iemand die zijn team helemaal anders kan laten voetballen en de tegenstander verassen, dus alles is wel mogelijk!

28 maart 2013 om 12:35

Toen was Galatasary ook wel veel beter dan nu, ze wonnen zelfs de Uefa cup.
Dit Galatasary is wel redelijk goed , maar een paar maten te klein voor Real.

28 maart 2013 om 12:55

De team sterktes kun je nu weer met elkaar vergelijken in die tijden had Real weer grote legendes en Galatasaray Hakan Sukur, die je kan vergelijken met Burak van nu, Bulent Korkmaz kun je een beetje vergelijken que wilkracht met Semih, en Hagi die je kan vergelijken met Sneijder in fitte staat en Selcuk ook beetje.

Pfff... Je kunt ook zeggen: Galatasaray is het Sparta van de Jupiler League.

On:

Beetje rare uitspraak van Altintop. Ze zijn natuurlijk zwaar de underdog, maarjah, wie weet stunten ze 1 wedstrijd, maar ik zie ze over 2 wedstrijden het toch wel afleggen. Wel mooie match voor de GS fans.

28 maart 2013 om 12:43

Jouw vergelijking is vele malen lachwekkender dan die van Hamit. Hoe kan Galatasaray de Sparta van de Jupiler League zijn? Galatasaray komt toch niet uit in de Jupiler League of volg ik mijn club al jarenlang in de verkeerde competitie?

Je bedoelt volgens mij dat Galatasaray de Sparta is van Turkije. Galatasaray en Sparta hebben één overeenkomst en dat is Rijkaard.

28 maart 2013 om 13:10

@ Bkorkmaz3:

Mijn vergelijking was ook geen serieuze en het doet me deugt dat je hem lachwekkender vindt aangezien dat ook de bedoeling was/is.

Ik wilde duidelijk maken dat het appels met peren vergelijken is. Niemand is het Barcelona van ... of het Bayern van .... Nee elke club heeft zijn eigen identiteit en dit soort vergelijkingen vind ik juist eerder negatief ten opzichte van de fans en de club dan positief. Zeg dan gewoon dat GS de beste is van Turkije (of dit waar is, is een tweede). Ipv eromheen draaien.

28 maart 2013 om 13:21

Pango

Het was geen attack. Ik heb in eerdere posts ook laten weten dat deze vergelijking nergens opslaat, want iedere club heeft haar eigen identiteit, imago en voetbaltechnische eigenschappen.

Hamit is nog euforisch en zegt zoiets. Ik vind het onnodig en onzinnig. Dit zeg ik dus als een die-hard supporter, dus het besef dat zo een uitspraak onnodig is, is zeker aanwezig.

28 maart 2013 om 13:41

Je bedoelt zeker de Sparta R. van Turkije?

De opmerking van Altintop is niet verkeerd, ze hebben hoop.
Ik vind dat ze mogen hopen op een wonder.

Als Sneijder niet speelt, schat ik de kans nog kleiner voor Galatasaray.
Hij, Yilmaz en Drogba zijn toch de gevaarlijkste spelers van Gala.

Real is gewoonweg te sterk voor Gala, kwaliteitsverschil is te groot; Ze zullen het tempo van Real niet kunnen bijbenen.

Respect voor Gala dat ze zo ver zijn gekomen natuurlijk, maar vooral in Bernabeu moeten alle spelers van Gala in topvorm zijn willen ze geen pak slaag krijgen.

In Turkije zelf kunnen ze boven zichzelf uitstijgen door het prachtige publiek, maar al met al zal Real over twee wedstrijden gezien 'gewoon' doorgaan.

Normaal gesproken hebben ze geen schijn van kans. Mochten ze het Real wel moeilijk kunnen maken dan is dat op zich al een sensatie op zich.
Kans heb je altijd dus met die gedachte de wedstrijd ingaan en kijken hoever je komt.

Abartma lan haha

Ik snap dat Hamit heel opgewonden is met de prestaties van GS maar hij moet w beseffen dat hij tegen Real Madrid speelt, zo goed als onverslaanbaar. Met Drogba en Sneijder gaan we het niet redden in Madrid, sterker nog ik houd mijn hart vast als ze het moeten opnemen tegen de Spanjaarden in Bernabeu.

GS heeft ook pech dat ze de eerste wedstrijd uit spelen, Real zal vol gas gaan geven om met een grote score naar Istanbul te reizen.

We zijn niet bang van Real, het is natuurlijk de favoriet en natuurlijk ronaldo en iedereen, maar ej? wij zijn ook rustig in de laatste 8 beland dus we kunnen ook voetballen? en het gaat echt geen overdreven winst worden voor real thuis geloof mij nou maar

hahahahaha!! Oh mijn god, denken ze dat ze na 7 jaar in de put weer eens het kampioenschap te winnen, voelen ze zichzelf meteen als Barcelona? Goeie, ik zou meer een Sevillia neerzetten, Galatasaray was nergens te bekenen de afgelopen 10 jaar, uiteindelijk kwam Meneer Aysal met het geld aanzetten, over een paar jaar is GS gewoon weer terug op hun plek waar ze de afgelopen 10 jaar waren : de 7e plaats.

28 maart 2013 om 12:16

Hij zegt nergens dat ze voetballen als Barcelona, qua status zijn ze net als de Barça van Turkije. Begrijpend lezen is ook een vak chef.

En sinds wanneer is Aysal met geld komen aanzetten, de beste man heeft niet eens een rode cent uitgegeven aan de club, op winstpremies na.

28 maart 2013 om 12:26

Dan zit je ziek thuis en komt een ongenuanceerde Fenerbahce fan als een geschenk van de hemel.

De laatste 11 jaar, de periode waarin wij uiterst zwak waren en men sprak van een Fener tijdperk, werden 4x kampioen. Fenerbahce ? Ook 4x. Tot zover de Fener tijdperk...

Wij hebben circa 15-20 meer prijzen meer. Belangrijkste verschil komt in uiting met de beker. Waarin wij circa 10 bekers meer hebben. Daarnaast hebben wij twee internationale bekers(waaromder 1 tegen Real!). Ook onze halve finale EC1 prestatie is nog niet geevenaard, laat staan overtroffen.

Toontje lager hombre.

28 maart 2013 om 12:33

Fenerbahce werd 3 keer kampioen? De allerlaatste tel ik niet mee.

On:

Galatasaray is qua status dé Real in Turkije, qua spelbeeld lijkt het beetje op Barca maar veel directer (maar dan een aantal niveau lager).

Maar Galatasaray is zelf de prachtigste club, dus vergelijkingen met andere clubs hoeft zeker niet. Staat ook niet mooi eigenlijk.

28 maart 2013 om 12:43

Beker is in onze museum , misschien moet je even langsgaan kan je het met je eigen ogen zien.

Voor de rest is het niet relevant of jij het wel meetelt of niet beste Bkorkmaz

28 maart 2013 om 12:46

Oh god, we gaan weer terug naar 1919, noemt meteen ook die mythe "7-0" op dan? Fener boekte meer succesen de afgelopen 10 jaar, zijn de jaren door hoger geindigd als Galatasaray en kwamen net zo ver als Galatasaray nu is in de CL, zonder wat geldjes te lenen van oome Unal Aysal, zonder Grondrechten te verkopen.

@boefje,

Galatasaray won hem dan ook 3x, de kampioenschap in 2006 tel ik niet

28 maart 2013 om 12:52

Het gaat er niet om waar het concrete middel van het kampioenschap is, eenzelfde beker kan in zelfde gewicht hoeveelheid gemaakt worden. Het gaat erom of de beker gevoelsmatig ook daar hoort.

Het gaat er inderdaad niet om wat ik ervan vind, maar de constateringen van de wet (dus boven alles, onder God) ondersteunen mijn 'nietszeggende' mening. Dus wat ik zeg, is niet zo gek als het klinkt?het is maar dat de eenvoudig beinvloedbare sportwet een juiste noodplan in petto had voor jouw club.

Dus om lang verhaal kort te maken: wetmatig is Trabzonspor de kampioen van dat editie jaar Super Lig.

28 maart 2013 om 12:53

Ook voor jou geldt het dat het niets of niemand boeit wat je wel of niet telt. De bekers staan in de kasten van beide clubs, en daarmee klaar.

28 maart 2013 om 12:57

Aggressiv

Het is leuk dat je mijn oude naam kent, dat betekent dat je mij langer volgt. Dus mijn mening hierover weet je als de best en je weet dat 2010/2011 keihard is bewezen mijn vriend. Wettelijk hoort Trabzonspor de kampioen te zijn, maar de sportwet in Turkije is hoger dan de normale wet.

2006? Haha. Er zijn amper aannames of aantijgingen over dat kampioenschap van ons. Laat staan wettelijke uitspraken die het tegendeel beweren?

Moeite met het snappen van juridische teksten en uitspraken?

28 maart 2013 om 12:58

Gurcan Bilgic omstreeks 2010:

' Men vindt Aziz succesvol, maar in de beste periode van Fenerbahce heeft hij drie kampioenschappen afgestaan aan Galatasaray. '

Dit zegt een fanatieke (onder de Fb fans) gerespecteerde journalist.

Wij hebben laten zien hoe je een periode domineert door in een tijdsbestek van 6 jaar, 5x kampioen te worden.

Leuk dat je praat over de laatste tien jaar, maar even ter informatie: de clubs bestaan 100+ jaar.

28 maart 2013 om 12:58

Leuk verhaal vriend.

Dat 'sportwet' die veranderd is , is niet voor Fenerbahçe veranderd. Zal ik jou nog iets mooi's vertellen ? Fenerbahce was als 1 van de weinige clubs die tegen(!) het veranderen van het wetsvoorstel was. Beweer je het tegendeel ? Bewijs graag , ik durf me hand in de vuur te steken dat ik gelijk heb.

En last but not least , wil ik afsluiten met een quote van de ex-voorzitter van Galatasaray. ( voor Unal Aysal) Adnan Polat.

'fenerbahce pakte elke kampioenschap in elke branche waaraan ze meededen , wij daaraantegen streden voor degradatie, zo kan je de 'omkoopschandaal' wel omschrijven.'

28 maart 2013 om 13:06

Belhanda

Hahaha! Deze was goed man broer.

Wij Turken kennen heel veel spreekwoorden, ik zal voor de grap eentje gebruiken die geheel aansluit op jouw stukje:

'istemiyorum yan cebime koy'

(vert: ik wil niet, maar toch wel)

Ik snap het, je bent verliefd op je club, maar dat je in die sprookjes gelooft, zegt iets over jouw. Of je bent veel te naief of je snapt geen ene moer van politiek. Dat je hier nog bewijs voor wilt, bevestigt dat nogmaals. Haha.

Het klopt dat wij streden voor degredatie, zelfs in zo een dieptepunt hebben we niet gedaan aan omkoping. Daarentegen kan jij het woord 'pakte' veranderen in 'kocht'. Anladin? (duidelijk?)

28 maart 2013 om 13:20

Ja tuurlijk broer , het komt je even niet uit en dan kom je met een spreekwoord en beticht je mij van dat ik er niks snap is al goed met je jongen.

Ook erg grappig van je om een woord uit mijn betoog te pikken en dat dan zogenaamd tegen mij gebruiken haha !!

Adnan Polat praat natuurlijk bullshit toch ? Ja vast , die zal er ook wel helemaal niets van snappen.

Vooruit nog eentje dan omdat ik jou wel mag , komt-ie : We weten van onze beide clubs dat ze om de haverklap 'moddergooien' naar elkaar via de o zo beroemde officiële site. ( de 1 zegt iets en de ander reageert , gaat al jaaaaaaren zo , maar ze reageren geheid!)

Aziz Yildirim zei : Wij hebben niet omgekocht , wij zijn de schoonste club van Turkije , die mensen die met hun vingers naar ons wijzen ( en daarmee bedoeld hij voornamelijk Galatasaray) zijn de juist de clubs met vlekken. Hierbij daag ik alle ex en huidige voorzitters uit van de betreffende clubs , kom met een mededeling dat jullie schoon zijn, meer vragen we niet. Publiceer een communiqué met erin dat jullie nooit iets verkeerds hebben gedaan , en sluit af met : we are clean. ( Dit is een Hodri Meydan = officieel battle verzoek)

En raad is ? Geen 1 verwijtende club is/kon niet met die communiqué naar buiten (ge)komen. Grappig he?

De woorden van jullie ex voorzitter zeggen genoeg, maar blijf lekker geloven in waar jij gelooft , dat maakt jou jij en mijn overtuiging maakt dat mij.

28 maart 2013 om 13:20

@boefje,

Aub, je schreef ergens een paar maanden terug een reactie, blijft op oude naam staan met dezelfde profielfoto, son.

En leuk voor je, voor mij was 2006 genoeg sike, all die nieuwsberichten, allemaal hebbne gelijk zoals iedere gs fan ouwehoert over 2011, Fenerbahce was oppermachtig in 2011, terwijl jou kleine clubpje op bijna op degraderen stond.

@gangstar

Deze topic is gebaseert op Barcelona, die won de afgelopen 100 jaaar ( tel deze laatste 10 jaar niet mee) helemaal geen ene flikker, zelfs een klein clubje als GS had meer prijzen.

28 maart 2013 om 13:24

Tuurlijk jonguh. Jullie zijn te smerig voor woorden. Het is per rechter bewezen dat jullie de boel hebben omgekocht en niemand zegt er wat van. Uefa moet julie gewoon verbannen. Jullie zijn de grootste schande in de turkse voetballerij en dit zal nooit veranderen

28 maart 2013 om 13:32

Agressiv

Je begaat een grote fout als je met mij een discussie wil voeren over feitelijke voetbal juistheden, tenzij je een google team naast je hebt.

Barca domineerde de begin jaren 90'. Alleen laatste 10 jaar ? Haha. 4x achter elkaar champ Spanje, Ec 1 gewonnen en een Ec 1 finale verloren tegen Milan, terwijl ze dik favoriet waren tegen Milan. Ik ga het niet eens hebben over de Cruijff jaren in de jaren 70' of andere legendarische spelers die daar speelden.

Kom voortaan niet met ongenuanceerde uitspraken, tenzij je net als ik boeken over voetbal, docu's over voetbal leest/kijkt.

Mensen kijken Boca - River voor hun toto blaadje, ik voor La Bombonera.

28 maart 2013 om 13:44

Hahahah, ik heb je op alles een antwoord zien geven, maar over het spreekwoord zelf heb je niks gezegd? Soms kan je een belangrijk iets met één zin blootleggen, toch?

Zal ik het met nog een voorbeeld toelichten over die 'weigering' van FB? Als het Suikerfeest/offerfeest is, kunnen kinderen een dag ervoor niet slapen, omdat ze blij zijn dat het feest is. Niet zozeer om emotionele motieven, maar om er een keiharde business day ervan te maken.

De dag is aangebroken, ochtendgebed is voltooid en kinderen sprinten naar het huis van oma, wheeeeup, de laatste voorbereidingen, de kostuums zijn goed gezet, standaardzinnen en 'het hand kus'-proces is vele malen geoefend etc.

Vervolgens komen alle ooms, tantes en familie naar binnen, de handen worden gekust in leeftijd volgorde. Vervolgens halen de wat oudere mensen een stapeltje uit hun zak (in de gulden tijd was die veel dikker) en trekken een briefje eruit (hoeveelheid heeft te maken met de leeftijd van het kind). Nou komt het moment, let op(!):

- Istemiyorum amca, gerekmez. Bak inan ki gerekmez (hoeft niet, hoeft echt niet dat geld). Dat zegt de mond, maar wat zeggen de stemmen in het hoofd?

Hahaha. Is het duidelijker mijn vriend? Veel helderder kan ik het niet voor je maken, nu is het aan jouw om te snappen.

Vervolgens over Aziz Yildirim en zijn oneindige battle-aanvragen. In de gevangenis zou hij ook groot nieuws brengen en iedereen sussen, maar we wachten nog steeds? Hij had keiharde bewijzen van andere clubs, wij wachten nog steeds? Hij zou domineren net als Ottomaanse rijk, wij wachten nog steeds?

Wat jij beschrijft, was weer een goedkope actie van Aziz Yildirim om het onderwerp te verschuiven en ondanks zoveel gezichtsverlies durfde hij nog te beweren dat hij niet had omgekocht, terwijl de rechters het tegendeel feitelijk hebben uitgesproken, haha. Dat is één.

Jullie ex-voorzitter Ali Sen heeft openlijk gezegd dat hij 100 procent zeker weet dat Galatasaray nog nooit heeft omgekocht en dat hij 100 procent achter zijn woorden zal staan als iemand het tegendeel beweert. Kijk, dit zegt amper een subjectieve Gs-voorzitter, maar de ex-voorzitter van jullie club.

Tevens heeft Adnan Polat erg veel kritiek gekregen om zijn woorden (die uit kuyruk acisi zijn ontstaan) van onder meer ex-preses Mehmet Cansun, Faruk Suren en huidige voorzitter Unal Aysal. Deze mannen (dus ex- of huidige voorzitters hebben allemaal zich hierover uitgesproken, hoe zielig die actie van Aziz was) Die mensen nemen Aziz Yildirim amper serieus, want die mensen willen niet met Aziz Yildirim op één foto, want dat zorgt voor een zwarte vlek voor hun imago. Snap je dat?

Duidelijker kan ik het niet

28 maart 2013 om 15:02

Broer ik wil huilen , ik zweer het je ik wil huilen.. Ik heb net 23 alinea's tekst getypt 23 fucking alinea's broer , ik had het nog zo mooi afgesloten en ik druk het op versturen , geeft voetbalzone : Er is iets fouts gegaan. E wordt iets niet herkend u wordt nu teruggestuurd :s:s:s:s:s

Voetbalzone tarihinin en dehset yazisini yazmistim Allah belami versinki ( de meeste gevaarlijke comment ooit op voetbalzone )

Ik wil janken als een klein bitch nu

28 maart 2013 om 15:05

Prachtige verhaal , en in mijn jeugd was het ook daadwerkelijk altijd zo gegaan ( vele andere ook denk ik )

Laten we even gauw verder gaan met de serieuze dingen die we bespreken , namelijk het volgende :

De bewijzen zijn in de rechtbank geleverd , er zijn 2 clubvoorzitters die openlijk in de rechtszaal hebben toegegeven dat ze geld hebben aangeboden gekregen van Trabzonspor om de wedstrijd te verliezen.

Er heeft 1 club aanvoerder openlijk toegeven dat hij een bod van 1 miljoen Turkse lira's heeft gekregen om te sjoemelen in de wedstrijd tegen Trabzonspor. Maar de rechter heeft daar niets mee gedaan rarararararara waarom toch ?

Over de rechter (rechtbank) gesproken , je zou verwachten dat een omkoop proces wordt afgewerkt in een sporttribunaal toch ? Waar werd dit afgewerkt ? In de Special Authorized Courts. Je weet wel , die rechtbank die ervoor zorgt dat er nu 100+ journalisten , schrijvers , zangers , dichters , politici , militairen en nog veel meer al jaren zonder enig vorm van proces vastzitten. Die rechtbank ja. ( Waar Aziz Yildirim 8(!!!!) maanden vastzat voor hij zijn verdediging mocht doen )

De wet die is veranderd , ik zal jou nog ies verklappen mijn beste vriend , dit ging om 2 partijen namelijk , Fenerbahçe en Trabzonspor. En jij mag 3 x raden wie er voor(!) de wetswijziging heeft gestemd ? .... .... ....? Kijk! Slimme jongen jij , het was idd Trabzonspor die ervoor heeft gestemd. Hadden ze iets te verbergen ofzo ?

Laten we even teruggaan naar de beroemde third of July : De kranten pakken groot uit : Er zijn beelden (!) van Emanuel Emenike die geld telt die hij overhandigd krijgt van Aziz Yildirim ! ( direct bewijs , ontsnappen onmogelijk ) Er zijn beelden waar Aziz Yildirim met een tas vol geld bij een clubgebouw is. 19 wedstrijden zijn omgekocht ( is vastgesteld door de politie) let op : De Politie verdenkt niet 19 wedstrijden , maar de politie heeft 19 wedstrijden vastgesteld als omgekocht!! Belangrijk detail.

Er ontstaat een lynchcampagne tegen Fenerbahçe en Aziz Yildirim ( dat is toch makkelijk ? De beste man moest nog 8 maanden wachten voor hij kon reageren ) in de media , hij wordt zwart gemaakt. Zijn politie foto ( dat privé is , mag niet naar buiten worden gebracht , in geen enkel land ter wereld.) wordt door gesluisd naar de media en een journalist ontvangt voor zijn 'nieuwsfoto' zelfs nog een prijs... Hoe belachelijk.

Er is door de rechter nog geen tenlastelegging opgesteld , alles bevindt zich nog in een beginfase , ontzettend veel foute berichten die door de ene media dan de ander klakkeloos wordt overgenomen. En wat gebeurd er ? Fenerbahçe wordt door de Turkse voetbalbond uit de CL gehaald. Nu we het daar toch over hebben even snel ook daar in duiken:

Btw tot hier had ik het gekopieerd om even iets te gaan googlen , ipad vernieuwd meestal waardoor je comment dan weg is.. Maar Kga echt niet verder typen man Kga lekker mw3 spelen broer , vallaha ben echt teleurgesteld man 23 alinea's man doe normaal la ik ben al 1 uur ofzo aan het typen en informatie aan het verzamelen la broer valla ik kan wel huilen nu pff

28 maart 2013 om 15:05

Haha Belhanda was net ook bij mij, maar net als bij elke lange tekst kopieer ik eerst de tekst.

Er is een NL gezegde: God straft meteen.

Dat komt er nou van als je onrechtvaardigheid verdedigt.

28 maart 2013 om 15:11

Hahaha gaa man broer , als je die betoog van me zou lezen je zou van kleur veranderen ofzo hahaha ik lach uit stress broer ik zweer het je.. Kga mw3 spelen beetje agressie kwijtraken pff

28 maart 2013 om 15:28

Niet dingen kapot gooien als je net voor een grote streak wordt neer gemaaid.

28 maart 2013 om 13:15

kereltje door fenerbahce zn omkooppraktijken waren we op de 7de plek, aangezien we weer kampioen gaan worden doet het pijn bij de rest niet haten aub

28 maart 2013 om 13:22

Dus Fenerbahce kocht alle clubs om om goed te presteren tegen Galatasaray? haha, Hagi was gewoon uit op nog meer geld van GS en stak niet dezelfde tid in transfers als Fatih terim dat doet.

28 maart 2013 om 13:54

het feit dat fenerbahce bijna alle wedstrijden had omgekocht was de reden voor jullie kampioenschap, en dat van hagi kan kloppen maar dat staat er even los van? fener koopt teams om, teams helpen en naaien elkaar, zodoende staan eerlijke teams als Galatasaray 7de , Toen. en nu nu staan we torenhoog hoe we horen te staan boven andere teams

Hahahah hij zit in dromen land, zelfs de echte barca heeft moeite en 2 keer achter elkaar verloren hahaha.

Hij heeft wel een erge hoge pet op van Galatasaray , maarja hij kan moeilijk zeggen dat ze bij voorbaat al kansloos zijn

Als de fan van de aartsrivaal hoop ik op een stunt ( voor het land ) maar als ik realistisch ben is die kans wel nihil.

Dit is het allermooiste, ons doel is bereikt en nog zijn we niet bang, dit is de echte Galatasray! Ook al verliezen we daar met 6-0, ik ben trots op de ploeg! We zullen niet verdedigen zoals mindere ploegen dat wel zouden doen, maar aanvallen en zo ken ik als supporter mijn club! Dat we niet bang zijn, is al van te voren duidelijk lijkt me. Maar Real is dan ook de absolute, maar dan echt ook de absolute top, tegen Malaga, Dortmund die niet eens van Schalke konden winnen zag ik ons toch doorgaan. Natuurlijk is Dortmund veel beter maar zij hebben niemand als een Ronaldo of Messi.

28 maart 2013 om 12:26

volledig mee eens, onze identitet is gewoon strijden, aanvallen, durven en passie! Aanvallen

Gelukkig wordt voetbal gespeeld op de velden en niet op papier. Je zit in de kwartfinale, denk je dat Hamit gaat roepen dat dit de laatste halte is? Misschien is de kans dat we doorgaan klein, maar het is en blijft een kans. De bal is en blijft tenslotte rond jongens... Kappen met dat kinderachtige gedrag, altijd hetzelfde verhaal. Mochten we doorgaan, zijn jullie spoorloos verdwenen voor een tijdje.

Ben bang dat dit het laatste station is. Ze zullen vast strijden en het real lastig maken, maar de kwaliteiten zullen denk ik de doorslag geven.

Hamit, spontaniteit is goed mijn vriend. Echter kan het wel een tikkeltje genuanceerder. We spelen tegen Real Madrid, aangezien zelfs spelers van Real het spelletje rustig aanpakken. Spelers als Ramos waken voor gemakzucht.

We moeten natuurlijk barsten van zelfvertrouwen, maar dingen als Barca van Turkije is niet fair. Wij zijn gewoon Galatasaray, met niemand te vergelijken. We hebben teveel zelfrespect om onszelf te vergelijken met andere clubs.

28 maart 2013 om 12:48

Klopt. Wij hebben eigenschappen die Barca niet heeft. We hebben een eigen identiteit en geschiedenis. Hamit doelde waarschijnlijk op de aanvallende speelstijl van Galatasaray.

28 maart 2013 om 12:55

Inderdaad! Ik snap wel wat Hamit probeert duidelijk te maken, maar de vergelijking kwam raar over bij mij, want eerlijk gezegd houd ik er niet van om onszelf met anderen te vergelijking en het middel te zijn om de grootheid van anderen duidelijk te maken!

Ik vind het trouwens slapgelul van Altintop , hij zegt dat hij niet zal juichen mocht hij scoren tegen Real ( waar hij dus 1 seizoen heeft 'gespeeld' )

Maar wel tekeer gaan als een gek met een doelpunt tegen Schalke ?! Weird..

28 maart 2013 om 16:00

Galatasaray heeft inmiddels al via de officiele kanalen gemeld dat hij nooit zoiets heeft gezegd. Zou idd wel raar zijn geweest.

Galatasaray moet het gewoon compact houden en mandekking geven...
Alleen maar drukken in onze eigen helft zal voldaan omdat de Real-spelers een onuitputtelijke conditie hebben....

Real gaat zowiezo willen scoren en daar gaan ruimtes liggen voor Galatasary...
Eboue moet alleen deze keer niet mee komen aanvallen omdat hij Ronaldo moet houden...

Zet Melo tege özil...

En tenslotte moet King Drogba ruimtes vrijlopen Voor Sneijder en Yilmaz...

Hadi Cimbom

Als ze met aanvallende intenties gaan spelen in Madrid worden ze compleet van de mat gecounterd. De enige kans die ze hebben is met z'n tienen voor de goal gaan liggen en hopen op een counter. Galatasaray doet het leuk, maar Real is kwalitatief veel en veel sterker dat lijkt me duidelijk.
Het voetbal is echter leuk omdat er verrassingen in voor komen, dus wie weet.

Leuk als ze proberen aan te vallen in Bernabeu. Vrees wel dat ze dan compleet afgedroogd worden. Als real een ding goed kan dan is het counteren. Je moet van hele hoge huize komen om die er telkens maar uit te halen en aanvallend te blijven denken. Ik heb dit alleen Barcelona, Dortmund en Bayern met succes zien doen, niet eens met alle overtuiging van dien. Althans, Barcelona sommige wedstrijden wel maar in andere weer totaal niet.

Waak voor onderschatting beste mensen. Dat Galatasaray bij voorbaat al uitgeschakeld is, zou ik maar beter niet zeggen. Als men in Bernabeu een redelijk tot goed resultaat weet te behalen, zie ik het nog goedkomen in Turkije. Het gaat sowieso spoken daar. Nogmaals, nog niets is zeker.

Galatasaray moet beide wedstrijden de score openen, en vroeg ook. anders kunnen ze niet voetballen, vroeg scoren, goal tegen krijgen en daarna je emotie in het spel gooien en wonderen verrichten, ik hoop zo erg dat er iets gebeurd zodat real wordt uitgeschakeld, daarna wil ik geen enkele misgunner meer horen hier op vz die tegen Galatasaray is, altijd dat haat, hoe meer succes hoe meer haters.
iedereen moet eerst kijken naar hun eigen team? waar zijn jullie eigen teams? nergens oke dan moet je ook niet komen babbelen van schalke ga winnen, real gaat winnen, wij staan hier en jullie zijn nergens!

Haha. In Bernabeu gaan ze aanvallen. Wel, dan schrijven ze maar meteen een 5-0 op want dan worden ze de vergetelheid in gecounterd. Beetje naïef, maar des te beter voor mijn club natuurlijk.

Het is geen schande om uitgeschakeld te worden door Real.

Hopelijk speelt gs op de aanval dan is real op zijn best, maar we moeten gs niet onderschatten ze hebben een fantastisch strijdlust. Maar toch denk ik dat real ze van de mat gaat spelen, uit en thuis.

Dat hier Fener fans over de laatste 10 jaar praten zegt genoeg. Waar is fener en gala dit jaar? Juist.
Overigens klopt er niks van want ze zijn even vaak kampioen geweest (4x). En dat er nog steeds mensen zijn die denken dat Unal Aysal geld pompt in Gala (In you're dreams dude). We hebben laatst nog een sponsordeal gesloten met Opel en sinds Gala weer in de Kwart finales zit en Sneijder en Drogba hebben gehaald is er nog een sponsor mogelijk genaamd: Robben of Yaya Toure halen met een Sponsor overeenkomst. Fatih Terim de keizer van GS is nu bezig met een project en dat is speciaal voor de jeugdopleidingen van gala dus wat dat betreft ziet het er rooskleurig uit in de toekomst. Volgend jaar verwacht ik minimaal 5 transfers: Alper Potuk, Serdar Aziz, Atilla Turan, Ricardo Rodriguez en Yaya toure. Overigens als Muslera word verkocht voor minimaal 20 miljoen dan kunnen ze zeker wel stunten met de komst van Yaya Toure dus voor de mensen die denken dat het onmogelijk is denk eerst even na.

On: Wat Hamit Probeert te zeggen hier is: Wij zijn gala! Wij zijn voor niemand bang en ook al is Real velen malen beter, we gaan gewoon voor de winst met onze koppies omhoog. Zeg nou zelf het zou raar zijn als je hem hoorde zeggen we hebben geen schijn van kans. Al met al wordt het prachtig om weer in de kwart finale te spelen en dit is het enige wat telt voor de gala fans. Dus voor de haters: Leuk geprobeerd maar die pesterij van jullie gaat niet helpen want wij zijn gewoon blij hoe het is gelopen deze seizoen en niemand die het kapot kan maken.

28 maart 2013 om 13:56

Atilla Turan ? Hij was weken bankzitter bij Orduspor. Serdar Aziz is jong, maar ik zie bij hem geen vooruitgang. Alper Potuk is wel heel goed. Yaya ? Robben ? Muslera 20m verkopen ?niet te hard van stapel lopen. Clubs zijn niet zo snel geneigd om zoveel geld te geven aan een speler uit Turkije. Yaya is wellicht één van de beste vm van dit moment, die hoeft nog niet naar Gs. Robben kan wel, maar de beste man wees vorig jaar Juve nog af. Die zal niet zo happig zijn om naar Tr te komen.

Temper je verwachtingen.

28 maart 2013 om 14:47

gangstarr ik respecteer je mening echt waar. Atilla is pas 20 jaar en kan in potentie en lange termijn beter dan Caglar en Hakan balta worden. Zelfde geldt met Aziz die beter kan worden dan gokhan zan. Ik heb deze hoge verwachtingen dankzij Unal Aysal hij heeft ons beloofd dat er volgend seizoen nog een wereldspeler gaat komen. En over muslera? hij is de keeper die successen heeft gehaald met Uruguay Copa america en wk halve finale. Hij heeft een penalty gered tegen MAn United in de C.l. Hij is in de top 10 beste keepers van de wereld en 20 miljoen is een redelijke prijs aangezien wij 12 miljoen ongeveer hebben betaald voor hem (6,75 cana waarde 5 miljoen= 11,75 corrigeer me als ik het fout heb) Dus ik loop zeker niet te hard van stapel.

28 maart 2013 om 15:03

Balta en Caglar zijn sowieso passé. Ik vind dat je op elke positie minimaal 1 Turk moet hebben. De Turkse lb's zijn echter van een belabberde niveau. Ik denk dat Riera ook volgend jaar onze Lb zal zijn.

De Turkse media hyped de boel op. Arda zou ook 25m opleveren, ik heb maar 12.5m geteld. Dat is de helft ! De transferbedrag wordt ook bepaald door de competitie waarin de speler speelt.

Laat het op je afkomen, maak geen verwachtingen. Als Yaya komt is leuk en geweldig, maar ik ga niet op hem wachten. Dan kan je alleen maar teleurgesteld raken.

28 maart 2013 om 16:38

Denk jij nou echt dat Yaya Toure,nu zit te wachten op een deal bij Galatasaray?

Die man speelt elke wedstrijd de pannen van het dak en is,zo lijkt het,nog steeds in de bloei van zijn carriëre.ik denk eerder dat hij in de beste competities wilt schitteren de aankomende 3/4 jaar waarmee ik doel op de Engelse of de Spaanse en misschien wel de Italiaanse competitie.misschien dat hij daarna wel naar Galatasaray zal gaan,maar als ik hem was zou ik pas 4 jaartjes wachten alvorens ik naar Galatasaray zou vertrekken.deze man zal denk ik tot z'n 35e door kunnen voetballen dus er is nog tijd,maar voorlopig nog niet.

Ik denk dat Hamit positief is doordat hij na 100x de paal achter elkaar te raken eindelijk een goal heeft gemaakt,maar de vergelijking tussen Barcelona en Galatasaray is er eentje die ik niet zal snappen.ik denk dat dit een eenvoudig karwei is voor Real Madrid,zowel uit en thuis.

Men moet niet meer teveel verwachten van Drogba,want vorig seizoen bij Chelsea speelde hij nog maar op 75 en op pure wilskracht heeft hij kunnen knallen in de Champions League,maar nu is hij minder dan 70 van de good old Drogba en het doet me pijn hem zo traag te zien zijn geworden.

De Uefa doet er wel alles aan(zo lijkt het) om een Spaanse finale te bewerkstelligen,erg jammer en vooral triest dat ze bij het hoogste Europese voetbalorgaan zo'n vies spelletje spelen.

De kans op een stuntje voor Galatasaray schat ik in op 2,5

Je kan alleen maar zeggen dat Real de grootste kans heeft om te winnen gezien de kwaliteiten. Maar Gala heeft ook kwaliteiten om tegen Real een goal te maken.

Real de favoriet maar een verrassing zou zo maar kunnen.

Ach, Schalke was tegen Gala al de bovenliggende partij. Real lijkt me toch echt een paar maatjes te groot.

28 maart 2013 om 15:52

Je kan er gewoon niet tegen dat Gala succes heeft .. Heb je de 2e wedstrijd wel gekeken ? Dan pas praten.

29 maart 2013 om 10:12

Wat kan mij het schelen of Galatasaray succes heeft? Real heeft simpelweg op elke positie een betere speler staan, alleen Yilmaz zou het niveau van Real misschien aankunnen.

niet kansloos maar heel moeilijk.

Ik denk dat Real gewoon thuis gaat winnen. Al een dik jaar thuis ongeslagen en voor GS gaat het moeilijk worden om daar verandering in te brengen. Vraag me af of GS echt gaat aanvallen. Lijkt me sterk, dan gaat GS toch wel een paar goaltjes tegen krijgen.
Maar zelfs zou GS een goed resultaat halen, zou het nog niet veel zeggen. Fans van GS kunnen luidruchtig zijn, maar Real heeft topspelers die dat gewend zijn en zich daardoor niet laten afleiden. En zo sterk is GS thuis helemaal niet blijkt. Verloren, 2x gelijkspel en 1x gewonnen tegen het B-team van Man United. Maar je weet het maar nooit in het voetbal.

GS is niet kansloos. Tegen United goed gespeeld, verdienden een gelijkspel sws. Verloren met 1-0.. Erg ongelukkig (2 penalty's and 2/3x lat/paal). Dus als United al een kans had tegen Real, waarom GS niet ? En mensen die zeggen dat we al lang niet veel hebben gepresteerd.. Klopt maar GS heeft een compleet ander systeem gekregen. Ander spelers, bekende namen, beste turkse trainer, goede keepertrainers etc. GS is sowieso niet kansloos.

Mooi, Barca heeft de laatste 2 wedstrijden van Real verloren dus..

Galatasaray en real Madrid geben elkaar al 3 keer ontmoet 2 keer gala en 1 keer Madrid heeft er gewonnen en toen hadden ze Figo roberto Carlos Raul morientes helguera karanka Casillas. Tegen Schalke in Istanbul had gala een offday dat mensen die wedstrijd er bij trekken is onzin wij weten waar gala tot in staat is deze mensen gaan alleen maar uit van de namen dezelfde mensen hadden waarschijnlijk Dortmund ook achter real en city gezet en Schalke achter Arsenal en malaga achter Milan maar zo gaat dat niet in het voetbal 3 april woensdag zal heel Europa zien hoe arrogant gala gaat spelen en zal men hun mening aanpassen voor de return

Kom op gala Maak die stelletje Kickbokser in.
Hopelijk scoren ze 2.

Kom op gala Maak die stelletje Kickbokser in.
Hopelijk scoren ze 2.

hey jongens ik ben een real madrid fan en ik denk toch dat het 4-1 gaat worden 3 goals ronaldo 1 higuan gala burak en met drogba gesproken burak is beter dan drogba

Even ter verduidelijking:

Iedereen realiseer zich wel dat Real de grote favoriet is en zal zijn... Als je de huidige waarde van Ronaldo en benzema optelt kan je de hele selectie van galatasaray kopen...

Maar het hoe realistisch het zou zijn om toe te geven dat real idd sterker is kan je als supporter de hoop toch niet opgeven...

Geen enkele turk zal dat doen... en dat is een groot verschil met andere nationaliteiten, idd soms redeneren we onrealistisch en minder rationeel dan de gemiddelde nederlander....

maar dit zit in ons bloed... zomaar de handdoek in de ring gooien is niks voor ons...

een gezegde van de trainer van galatasaray: om iets te winnen moet je soms ook verliezen... vergeet niet het is niet dat je verliest als je een nederlaag hebt opgelopen, maar als je de hoop hebt opgegeven...

Trouwen wellicht wat offopic: remember EK 2008 hoeveel comebacks hebben we daar megemaakt?) waarom omdat een wedstrijd 90+ minuten duurt.

en de turken onder ons en wellicht sommige nederlanders zullen het ook wel weten...

1453: herovering constantinopel/istanbul... elke rationele geest zou het niet eens gewaagd hebben om tegen een zo sterk aafgeschermd en versterkt leger te vechten... maar weet je 1 man is opgestaan... en heeft het onmogelijk verwezenlijkt...

IS real favoriet? ja, heeft galatasaray een kans? ja is die kans groot? nee, maar gaan de spelers zelfs voor een 0,1% kans op winst hun best doen? bet your ass they will

Wat een domme vraag zeg. Galatasaray is een absolute topclub , ze hebben de beste aanvallers Drogba die zijn killerinstinct altijd heeft behouden en Burak Yilmaz die misschien nog beter is dan Drogba en Sneijder die dezelfde kwaliteiten heeft als een Xavi. Daarnaast nog de backs Eboue en Riera die met hun vlijmscherpe voorzetten en hun rushes een echt wapen vormen voor iedere defensie. Melo de pitbull vreet Khedira en Alonso helemaal op en Amrabat stuurt Arbeloa wandelen.

Laten we gewoon wachten op woensdag. Galatasaray is gewoon heel sterk in de competitie en heeft dit seizoen heel goed gedaan in Europa.

Eigenlijk is het niet echt goed dat Hamit hier zegt dat die de Barca van Turkije is, want Real heeft Barca vaker gewonnen dit seizoen :P

jullie zijn echt grappig allemaal! wa een reacties, iedereen vergeethet feit dat wanneer een leeuw dichtbij zijn prooi komt en weet dat het zijn kans is juist ineens versnelt!
log maar uit allemaal en kijk een keer aflevering van animals in wild op national geoghraphic channel!

galatasaray is leeuw la hahahahah

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren