Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ook PSV geeft punten prijs in strijd om de landstitel

Laatste update:

In navolging van Feyenoord heeft ook PSV dure punten laten liggen. Er leek, op een vroege achterstand na, weinig aan de hand voor de Eindhovenaren op bezoek bij Roda JC, maar in de slotfase kregen de bezoekers de rekening gepresenteerd voor het gebrek aan durf bij een 1-2 voorsprong. Sanharib Malki schoot vlak voor tijd de gelijkmaker binnen, en gezien de ontwikkelingen in de tweede helft was dat niet eens onverdiend. Vitesse en met name Ajax kunnen daardoor dit weekend uitstekende zaken doen in de race om de landstitel. Zij komen later nog in actie.

/

Het uurtje minder slaap bleek in de beginfase zijn uitwerking niet te hebben gemist op de spelers van PSV, met name achterin. Bij de eerste de beste kans van Roda JC was het namelijk raak. Niet geheel toevallig scoorde de thuisploeg, die het vooral moet hebben van fysieke kracht, uit een hoekschop. Marcelo stond lucht te dekken en keek met verbazing toe hoe Demouge hoog boven hem uit torende en van dichtbij hard raak kopte. Echt onder de indruk van die tegengoal bleken de Eindhovenaren niet: de wake-up call leidde tot een hoger tempo en de bezoekers, waarmee Roda snel in verlegenheid werd gebracht.

Het duurde dan ook slechts zes minuten tot de gelijkmaker: Toivonen knikte raak uit een hoekschop. PSV was na de 1-1 veel beter en kwam na een dik half uur spelen verdiend op voorsprong. Met een ragfijne pass lanceerde jubilaris Mark van Bommel (300e wedstrijd in Eredivisie) de snel vetrokken Toivonen, die koel bleef tegenover Filip Kurto en beheerst afwerkte. Alhoewel onmachtig, was Roda JC door de kleine marge niet kansloos en bleef de hoop op een gelijkmaker in leven. Op slag van rust werd dat duidelijk. Enkel omdat Sanharib Malki (inzet net geblokt) en Guus Hupperts (knal op de lat) misten, stond de voorsprong bij het rustsignaal nog op het scorebord.

/

Wilfred Bouma leek daar kort na de hervatting de marge te vergroten. Van dichtbij kopte de verdediger via de handen van Kurto echter op de lat. PSV drukte vervolgens niet door en liep steeds verder achteruit, in de hoop via een counter de wedstrijd te beslissen. Het bleek een levensgevaarlijke tactiek. Roda JC gooide namelijk de schroom van zich af en besefte dat er alleen iets te halen viel door val in de aanval te gaan. De zwakste linie van de Eindhovenaren, de defensie, werd daardoor een aantal keer behoorlijk in de verlegenheid gebracht.

Mark-Jan Fledderus, Hupperts en Demouge waren nog voor het verstrijken van de eerste zestig minuten stuk voor stuk dicht bij de 2-2, maar dankzij handelend optreden van Boy Waterman en gebrek aan scherpte gebeurde dat niet. In de slotfase ging Roda helemaal va banque spelen. Laurent Delorge stelde Waterman andermaal op de proef en Fledderus kreeg dé uitgelezen kans op de gelijkmaker. Zijn vrije schot vloog echter een halve meter naast. Omdat PSV slordig omsprong met de gelegenheden om iets terug te doen in de tegenstoot, bleef het tot de allerlaatste minuten billenknijpen. De 2-2 leek er echter niet meer in te zitten, maar Malki zette het duel kort voor tijd op zijn kop. Na doorkoppen van invaller Mikolaj Lebedynski bezorgde de goaljesdief de thuisfans alsnog een bijzonder fijne zondagmiddag.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een vechtlust van Roda in de laatste 20 minnuten! Prachtig! PSV was erg slap de hele wedstrijd, zelfs toen Roda geen tegenstand bood, prachtig die laatste minuten!

Op het einde nog dicht bij de 3-2 door Demouge, Malki is een beest en de verdediging van PSV blijft om van te huilen..

31 maart 2013 om 14:27

onzin, eerste helft was PSV veel beter, met name Toivonen speelde een goede wedstrijd.. Alleen we zien nu weer dat de verdediging gewoon slecht is. Waterman keepte trouwens ook een goede wedstrijd en die goal van Lens was 100 procent geen buiten spel!

Verder terecht gelijkspel als je de gehele wedstrijd bekijkt, PSV kwam nog goed weg met die laatste misser!

31 maart 2013 om 14:28

Keepte Waterman een goede wedstrijd? Man, hij heeft 2 ballen gehad...

31 maart 2013 om 14:29

Dan heb jij toch een andere wedstrijd gezien,,,

31 maart 2013 om 14:30

1 helft beter dan tegen een futloze 16de plaats van de Eredivisie, dat mag ik hopen als je kampioen wilt worden. Toivonen vond ik de eerste helft inderdaad ook erg sterk, maar Lens, Depay, Wijnaldum vielen allemaal tegen, zeker Depay, wou alles zelf doen en niet al te veel lukte vond ik, erg teleurstellend.

31 maart 2013 om 14:31

PSV moet en kan beter, dat weten we allemaal alleen het komt er niet uit.. En met deze verdediging valt ook niet veel te beginnen, PSV mag blij zijn met een 2e plaats aan het eind van de rit!

31 maart 2013 om 14:35

En hoe was PSV de eerste helft beter? Ja ze hadden balbezit maar ze deden niets mee. Ze speelden heel wild en konden elkaar niet bereiken. Als je de bal hebt betekent niet dat je beter bent.

31 maart 2013 om 14:39

Oke Andre, Roda was dus volgens jou beter de eerste helft, dan kun jij mij vast wel vertellen waarom aangezien ik het volgens jou aan het verkeerde eind heb.

31 maart 2013 om 14:50

Nou ze waren beiden aan het klooien dus geen van beide was beter. Als PSV beter was geweest hadden ze meer gescoord en hadden ze geen tegengoal gehad. Als PSV nou iets rustiger zou voetballen en een beetje na zou denken dan zouden ze wel beter zijn. Maar ze waren wild ze deden maar wat en dat ging gewoon door in de tweede helft.

31 maart 2013 om 15:32

Ben ik! Psv speelde belabberd, slecht futloos.
Lens: Wat is die aan het doen man, voert zn acties door tot in het absurde.
En dan die Marcelo, woorden schieten werkelijk te kort. Net als hij in alle facetten van voetbal. Die man is met afstand de slechtste verdediger van de eredivisie. Maar deze zaadpot was niet alleen zijn schuld, iedereen was slecht. Absolute dieptepunten: alle keren dat Hutchinson aan de bal was. Die ingooi ongelofelijk.

Alleen bommel en toivonen zijn spelers met klasse, de rest mag morgen nog in de uitverkoop.

Verrassend frnl? Ik hou van voetbal, ik hou van Psv, maar ik hou ook van kritisch zijn en objectief reageren. Als mijn mening je niet aanstaat, stel ik voor dat je me negeert of me van repliek voorziet.

31 maart 2013 om 15:43

Ik moet eerlijk bekennen dat PSV ontzettend veel geluk heeft gehad want de laatste 20 minuten had het zowaar 3-2 kunnen staan. Roda had op zijn minst 4 niet te missen kansen. De goals die tegen vielen aan Roda's zijde waren ook niet echt uitgespeelde kansen (niet dat dit nodig is om 3 punten binnen te halen, maar toch het vermelden waard) een ontzettende blunder van wederom de keeper. Zo'n bal moet je gewoon hebben en de 2-1 was ook een gigantische fout. Door regelrecht in de voeten van een Psv-er te schieten.

PSV speelde Roda in eerste helft compleet onderste boven maar aan echte uitgespeelde kansen ontbrak het. Al moet ik zeggen dat Lens een hele gevaarlijke speler is. Voert inderdaad de actie te ver door maar weet constant voor gevaar te zorgen als hij de bal aan de voet heeft.

Van Bommel... Love him or hate him hij brengt het wel. Passie strijd inzet. Krijgt een bal in zn voeten gepassed en zonder te kijken legt hij die panklaar over 20m. Bij Roda is hij niet geliefd gezien zijn verleden bij Fortuna en daarnaast zijn gedrag in het veld (uitdagen/praten). Maar toch petje af voor hem.

Hopelijk weet Roda nog de nodige punten te pakken want we horen gewoon in de eredivisie thuis.

31 maart 2013 om 14:27

Ik vind Demouge echt een goede spits, altijd al gevonden. Maar wat een zeik wedstrijd zeg, Roda kan de bal niet eens 2 minuten bij elkaar houden en PSV het zelfde.

31 maart 2013 om 14:30

Gelukkig maar dat er bier is, want de wedstrijd is ronduit zaad. Dat mag de pret niet drukken.

On: Ajax kan vandaag een gat slaan op 4 punten.

(kortom) Eerst nog Vitesse - PEC om 14:30 uur.

31 maart 2013 om 14:32

@vd.vaart

3 punten volgens mij? PSV komt door dit gelijkspel(1 punt) op gelijke hoogte met Ajax, die nu moeten winnen om een gat van 3 punten te krijgen. Of zie ik dit fout?

31 maart 2013 om 14:33

@cookinho

Volgens mij zijn sommige echt doorgedraait door Psv, maar het is toch echt 3p unten ahah.

31 maart 2013 om 15:20

2 minuten de bal bij je houden is moeilijk hoor.... Volgen mij zijn er heel weinig teams die dat kunnen op Barca na!

31 maart 2013 om 15:46

Denk dat hij bedoelt dat Ajax momenteel 1 punt voor staat op Feyenoord en door te winnen kan Ajax de (huidige) nummer 2 op 4 punten zetten.

Echter staat Vitesse ook dichtbij en als zij winnen (zoals het nu lijkt) en Ajax ook wint staat Vitesse tweede met 57 punten en Ajax eerste met 60 punten. Daarachter volgen PSV en Feyenoord met 56 punten.

31 maart 2013 om 17:22

denk dat jij je verrekend hebt vriend!!
ajax komt op 60..psv 57,samen met vitesse (alleen doelsaldo psv is groot)
dan feyenoord 56!

31 maart 2013 om 14:28

Klasse Roda! En had het in mijn ogen ook meer verdient dan een gelijkspelletje. Wat een kansen op het laatst nog voor Fledurres en Demouge voor de 3-2, maar het mocht niet baten.

31 maart 2013 om 14:36

Roda had eigenlijk moeten winnen. Ze hadden de kansen er echt voor. Een gelijkspel was meer dan terecht. PSV heeft totaal geen vechters mentaliteit in deze wedstrijden als vandaag.

Als Ajax dit seizoen kampioen wordt, dan wordt ik echt helemaal gek. We komen echt van ver dit seizoen, we hebben weer pech gehad.

31 maart 2013 om 14:29

Heerlijk dit Feyenoord verliest, PSV speelt gelijk en nu nog Ajax dat moet verliezen en Vitesse moet winnen. Dat zou pas lekker zijn. Vechtlust heeft vandaag gewonnen.

31 maart 2013 om 14:37

Als Arnhemmer wil je toch nooit dat Nijmegen wint? Of ben je gewoon een teletekst supporter?

31 maart 2013 om 14:39

@fritsie2
Kan ik best begrijpen, zolang je eigen club maar kampioen word, lijkt me logisch. Als Ajax in strijd is met PSV en dan hoop je dat PSV verliest, tegen welk team dan ook.

31 maart 2013 om 15:07

Fritsie kansloze, je bent toch fan van een team en niet een anti van een club...

31 maart 2013 om 14:29

Echt petje af voor Roda. Het is precies zoals je zegt. De vechtlust van Roda, maar ook de o zo slechte verdediging van Psv, heeft ze de winst opgeleverd. Brood is een uiterst tevreden man vandaag.

31 maart 2013 om 14:33

Nou op het einde heeft Roda PSV echt gewoon weggespeeld. PSv is een drama gewoon.

31 maart 2013 om 14:34

Had je het moment gezien, dat Van Bommel Demouge een hand wou geven. Je zag echt die Demouge zo van rot is op, irritantje. Ook bij een andere speler deed hij dat.

31 maart 2013 om 14:36

Waarom wordt er elke keer weer gekeken naar Psv? Is ook altijd hetzelfde met Ajax. Indien er slecht gespeeld wordt, de verdediging weer fouten maakt, of ze de wedstrijd 99 van de 100x zouden winnen...

Ze kunnen gewoon niet beter. Roda heeft PSV gewoon volkomen verdiend punten afgesnoept. Gebrek aan kwaliteit heet dit, niet een slappe wedstrijd.

31 maart 2013 om 14:41

PSV is toch leuk om naar te kijken, ze hebben altijd calimero gedrag. Ze doen buiten en in het veld rare idiote streken. Daarnaast willen ze kampioen worden en ze hebben niet voor niks 48 miljoen via aller bedrijven en instanties gehad.

Geen jeugd laten spelen, omdat ze er bang voor zijn.

31 maart 2013 om 14:44

Kijk dat ze in de selectie investeren kun je ze dan niet eens kwalijk nemen, maar als je ziet waarin het in geinvesteerd is, dan kun je je toch bijna alleen kapot lachen.

Ik ben benieuwd als bijvoorbeeld Strootman weg is en Toivonen en ze moeten een heel nieuw elftal bij elkaar zien te rapen. Hopelijk gaan ze daar ook eindelijk eens wat met de jeugd doen, of hebben ze het licht nog niet uitgevonden in Eindhoven

31 maart 2013 om 15:23

Dat met dat Calimero gedrag ben ik met je eens, maar andere ploegen kunnen er ook wat van. Ik vind dat er nu wel heel overdreven naar PSV wordt gekeken. En over die 48 miljoen, wat is er mis mee dat je dat via allemaal instanties en bedrijven kunt verdienen? Er vanuit gaande dat het allemaal legaal is. Dat ze dat verkeerd investeren is natuurlijk dom. Te laf? Of te weinig kwaliteit? Zouden er geweldige talenten rondlopen zouden die echt wel spelen. Die komen er wel aan hoorde ik, dus ik ben benieuwd. En als ze er niet tijdig klaar voor zijn moet je investeren in de selectie. Daar is toch niets mis mee?

31 maart 2013 om 15:31

Alles wat je zegt is Onzin, PSV was in de eerste helft veel sterker dan Roda, nadat Toivonen eruit ging werd het minder bij de Eindhovenaren.

31 maart 2013 om 15:58

Tja ik zei het al voor de wedstrijd in de live topic dat het een gelijkspelletje zou worden. PSV is achterin erg zwak en ook al staat Roda zo laag het kan best spoken in Kerkrade.

Wat ben ik toch blij, maar wat een vechtlust van roda.

Beste Marcelo,

Stop lekker met voetballen, het is nu wel leuk geweest. Iedereen heeft dingen waar hij minder goed in is. Ga eens proberen paaseieren te vinden, misschien dat je daar beter in bent.

Met vriendelijke groet,
Psvf4n

31 maart 2013 om 14:33

Ik vind het wel leuk verzonnen, alleen heeft helemaal geen toevoeging op deze wedstrijd dus je post zal waarschijnlijk verwijderd worden,

Feyenoord wordt bevoordeeld tegen Roda JC, PSV benadeeld, ook al is dit natuurlijk zit hier een luchtje aan en mag die grensrechter even onderzocht worden. Die goal van Toivonen raakte bijna de net aan zo diep lag die in de goal en hij vlagde maar kwam daarna terug op zijn beslissing. Die zogenaamde buitenspel van Lens is echt lachwekkend, niet dat het net of een halve meter geen buitenspel was maar het was gewoon 1-1,5 meter.

Nou, we hebben het nog steeds in eigen hand maar dan moet het wel gebeuren tegen Ajax!

31 maart 2013 om 14:41

Nou ja laat ik dan wat dieper ingaan op Marcelo en hopelijk weet jij deze vraag te beantwoorden: Waarom staat Marcelo nog in de basis? Dick Advocaat wisselt voortdurend de andere centrale plek met Zanka, Derijck en Bouma maar onze grote vriend Marcelo blijft altijd staan.

Ik zie liever Derijck met Bouma, ook als is dit geen verdediging waar je als voetbalsupporter een stijve pik kan krijgt maar die twee zullen nooit zoveel bepalende fouten maken als Marcelo.

31 maart 2013 om 14:49

@rafik,.. en dat momentje met Willems dan? Niet alleen altijd maar de momenten van pech opnoemen, maar ook je ogen open houden voor de keren dat jullie goed wegkomen...

31 maart 2013 om 15:03

@rafikpsv je zeurt met je Feyenoord en voordeel, en jouw club wordt weer benadeeld. Als de scheids de laatste minuut de overtreding van Willems op Malki gewoon terecht bestraft met een penalty heb je niets te zeggen, dan had Roda zelfs nog kunnen winnen. PSV vergeet gewoon uit te lopen tegen een bij vlagen soms matig spelend Roda, dan heb je het gewoon aan jezelf te wijten.

31 maart 2013 om 15:11

Om over het judoën van toivonen bij de 1-1 niet te spreken. Roda krijgt een vrije trap tegen in de 16 van psv. Lens mag gewoon door na een flinke duw. Hij scoort er niet uit maar als je callimero wilt doen moet je wel alles meenemen.

31 maart 2013 om 15:23

Helemaal mee eens, we moeten dit seizoen proberen kampioen te worden hoe dan ook, in de zomer moeten we echt alleen maar in defensief opzicht investeren.

31 maart 2013 om 15:29

Klopt, maar mensen denken dat 'het aan jezelf te wijten' en benadeeld worden altijd met elkaar samenhangen he? Net zoals vorig jaar wedstrijd heerenveen - feyenoord. Ik was zo goed als de enigste die met een nuchtere blik kon concluderen dat dit natuurlijk pure competitievervalsing is en niet van 'moest je het maar eerder afmaken' of 'heerenveen had feyenoord helemaal niet geholpen!' onderbuik gevoelens het gaat puur om die wedstrijd maakt niet uit wie tegen wie.

PSV is hier gewoon in het totalitair opzicht benadeeld. Willems loopt Malki in de weg, je kan hem geven. Als de goal van Lens was goedgekeurd mocht hij hem van mij zelfs geven, minder druk op Psv.

31 maart 2013 om 15:37

Rafikpsv: waarom ben jij zo bezig met Feyenoord ? Maak er is geen clubdiscussie van en houd het eens bij je eigen clubje. Die hebben het al zwaar genoeg.... net als mijn clubje.

31 maart 2013 om 15:55

Niet zo zeuren. PSV kwam gigantisch goed weg. En ga je het nu echt hebben over de scheids? Dat PSV wordt benadeeld door de scheids. Haha! Shame on you! Komen jullie goed weg maar dan horen we niemand over. Om misschien je geheugen op te frissen:

Het prachtige moment dat Affelay tegen het gezicht van Kah schiet en de scheids een penalty geeft aan PSV en daarna doodleuk verklaard op tv dat hij het niet goed zag maar dat het " aanhoorde" als hands. PSV wint zwaar onverdiend. Kan er zo nog tig noemen!

En bij deze wedstrijd? Duidelijke overtreding Willems, beletten van scoringskans.. conform de regels: rood willems en penalty roda?

En mbt supporters: Zeiken op de spelers maar zelf nog niet eens (voor het zoveelste jaar achtereen) een uitvak voor de helft vol krijgen, een sfeer van 0,0. Terwijl Roda voor jullie om de hoek is. Feyenoord staat er wel ondanks het dramatische voetbal (en nee ben niet voor feyenoord)

31 maart 2013 om 16:48

Zullen we het maar hebben over wedstrijden in 1930? Psv's vertoonde spel was dramatisch in de 2e helft klopt, wij komen goed weg maar jullie vergeten Matavz open kans en nog veel meer, maar omdat jullie zo focussen op die tegengoal van RJC vergeet je zulke kansen, kun je ook niks aan doen, maar RJC en PSV kwamen allebei op bepaalde momenten goed weg.

31 maart 2013 om 14:35

Whahahahahah ik lach me kapot!!!!

ontopic: Marcelo komt echt tekort voor het niveau Psv. Dat deze man nog überhaupt denkt aan een transfer naar een topcompetitie vind ik al helemaal lachwekkend.

31 maart 2013 om 14:37

Nou als ieder trainer hem steeds alle kansen geeft dan denkt hij dat hij goed is snap je. Want bij geen enkel trainer is die man omstreden. Hij staat altijd in de basisi wat die ook doet. Ik vind dat het meer de schuld van de trainers is dan van hem. Ok hij kan niet voetballen dat is een feit maar als mensen hem blijven opstellen kan hij ook niet veel aan doen.

31 maart 2013 om 14:50

@ Andre

We hadden al veel eerder Zanka daar neer moeten zetten. Die is misschien ook niet geweldig maar Marcelo slaat alles en bovendien heb je bij Zanka nog de hoop dat hij zich ontwikkelt tot iets degelijks. Bij Marcelo weet je gewoon dat dit het is, veel beter wordt hij niet, eigenlijk wordt hij alleen maar slechter lijkt het wel.

Marcelo rijp voor een grotere club? Ik zeg rijp voor pensioen, naam man wat een drama verdediging! Volgend jaar Van Dijk halen Please!

31 maart 2013 om 14:28

van Dijk en van der Hoorn!

31 maart 2013 om 14:42

Volgens mij heeft PSV met Koch een uitermate talentvolle CV en zou het nogal gek zijn om Zanka af te schrijven. In plaats van weer iets nieuws te kopen ,geef eens de kans aan het materiaal dat je hebt man. Altijd maar kopen kopen kopen

31 maart 2013 om 14:44

Beter ook een rechtsback ipv de 1319334e middenvelder.

31 maart 2013 om 14:49

Nou wordt het dan niet eens tijd dat die gaan spelen? Kijken of ze hij het niveau aan kan.. Alles beter dan wat er nu staat!

31 maart 2013 om 14:55

Tsja, Advocaat is gehaald om kampioen te worden en lijkt niet de intentie te hebben om te blijven, dus waarom zou hij in godsnaam gaan experimenteren. Hij kijkt puur naar de korte termijn en Marcelo is wellicht slecht en Koch en Zanka hebben ongetwijfeld veel meer potentie, maar zijn niet blijkbaar nog niet aantoonbaar beter dan Marcelo. We zien hem weliswaar veel fouten maken, maar iemand met de kwaliteiten en ervaring van Advocaat laat Marcelo heus niet staan omdat het zo'n sympathieke kerel is, blijkbaar kan hij wel meer dan Zanka en Koch nu brengen.

Maar ja, voor de lange termijn zou zoiets wel beter zijn. Een lange termijnvisie ontwikkel je echter niet zomaar, en met de uitgavepolitiek van PSV is lange-termijn planning ook vrijwel onmogelijk. Lastige situatie

31 maart 2013 om 15:49

Waren het er al zoveel? Ik ben bij 799321 gestopt met tellen

Dit kan heel mooi voor Ajax worden, al is het nog niet genoeg om van PSV te mogen verliezen, want zullen tot het einde het voordeel hebben van hetvdoelsaldo. Ongelooflijk, maar verheugelijk dat ze steeds maar weer door blijven sukkelen tegen het eind van het seizoen.

Ik hoop echt en ik geloof ook echt dat Ajax niet aan deze polonaise mee gaat doen. Ik denk dat de CL en de EU ervaring, de ervaring om met de druk van een topclub te spelen, de ervaring van de afgelopen 2 jaar om voor het kampioenschap te spelen en met een top staf aangevoerd door Frank, nu toch het verschil gaat maken.
Maar zoals dit hele jaar al uitwijst, weet je het maar nooit, De recente historie is in ieder geval in ons voordeel.

31 maart 2013 om 18:24

En wie gaat dat betalen?

31 maart 2013 om 14:44

had psv net zo goed bazoer daar neer kunnen zetten die is nu waarschijnlijk een stuk beter en dan was hij mischien niet naar ajax gegaan

Heerlijke wedstrijd met terechte uitslag, wat een kut verdediging hebben die Eindhovenaren kunnen er werkelijk niks van.
Geweldige wedstrijd met veel kansen en passie. Eerste helft was het PSV dat iets beter was maar de 2e helft was toch Roda de sterkere. Veel kansen en beide teams vochten voor de 3 punten, mooie wedstrijd voor de neutrale kijker.

Ik wil ook nog 1 ding zeggen, makkelie is een walgelijke scheids, hij ken er helemaal geen kut van, hij was totaal partijdig en floot zo vaak in het voordeel van Psv(wat in het voordeel van RJC moest zijn)

Man of the Match: Toivonen.

31 maart 2013 om 14:27

Die Makkelie wou echt dat PSV hier won he..

31 maart 2013 om 14:28

Als hij dat wilde dan had hij die afgekeurde goal ( die overigens niet buitenspel was ) goedgekeurd..

31 maart 2013 om 14:28

Ja inderdaad Bruno. Ze hebben echt veel mazzel gehad, dat moment dat PSV scoorde en dat hij twijfelde zegt alles.

31 maart 2013 om 14:30

Hoe bedoel je?
Je had toch niet verwacht dat de scheids dit seizoen goed voor Roda zou fluiten?

Wat een pech heeft die ploeg zeg.

31 maart 2013 om 14:55

@psvf4n: Er wordt buitenspel gegeven, omdat de grensrechter zijn vlag omhoog steekt. Over het wel of niet terecht is, die scheidsrechter kan daar weinig aan doen als hij het, zoals in 95% van de gevallen, zelf niet kan zien.

31 maart 2013 om 14:30

@A iniesta8,

ben het met je eens.
het was helemaal geweldig geweest als demouge die bal erin schoot. toen toivonen eruit ging was het hele voetbal weg bij psv.
Wat floot makkelie dramatisch. ik kan met bijna geen enkele beslissing zijn gelijk geven. wat een drma weer.

nu maar hopen dat vitesse en ajax het laten liggen. dan blijft het lekker spannend. Ik heb alweer zo'n voorgevoel dat ajax punten laat liggen. en mijn gevoel laat me niet in de steek aangezien ik ook al het gevoel had dat PSV punten liet liggen

31 maart 2013 om 14:40

We zullen wel zien.
Kans is klein aangezien ajax alleen maar beter en beter wordt en NEC de laatste 3 wedstrijden verloren heeft.

Ik verwacht een 2 of 3-0 overwinning en een voorschot op de titel. Aangezien vitesse niet bij feijenoord gaat winnen, psv nog wel een keer punten verliest, kan je zelfs als Ajax zijnde nog van psv verliezen ook!

31 maart 2013 om 14:41

En mijn gevoel zegt weer het tegenovergestelde

31 maart 2013 om 14:44

tja, je zal als ajaxied natuurlijk niet snel het gevoel hebben dat je club gaat verliezen.

31 maart 2013 om 15:03

Hoe was je gevoel gister bij Heerenveen?

Ongelooflijk..
Wat een zwak mentaliteit, vooral de tweede helft..

31 maart 2013 om 14:29

Zwak mentaliteit sinds de transfers van Strootman, Mertens en met name Wijnaldum.

31 maart 2013 om 14:35

Er moeten inderdaad meer echte Psv'ers in het elftal komen of in ieder geval spelers die voor PSV willen vechten.

31 maart 2013 om 14:37

Spelers als Strootman en Van Bommel doen dat wel maar dat is te weinig. Bouma is te oud maar speelde vandaag wel aardig.

31 maart 2013 om 14:40

Deze week waren er wel nog PSV supporters die trots waren op hun echte leiders Strootman en van Bommel. Wederom is het duidelijk geworden dat PSV het aan leiders ontbreekt en niemand de kar trekt.

Psv mag hier echt blij zijn met een punt hier. Wat hebben zij geluk gehad...brands en Sanders, wat een koekkebakkers hebben jullie gehaald. Verdediging houd helemaal niets vol. Elke uitwedstrijd hetzelfde verhaal. Ajax gefeliciteerd.

31 maart 2013 om 14:28

Sanders heeft niemand gehaald he.

Ondanks dat Marcelo gehaald is, is het ongebrijpelijk dat Advocaat hem blijft opstellen. Die jongen heeft ons al 9 punten gekost!!!

31 maart 2013 om 14:36

Klopt maar Brands heeft geen voetbalverstand of hij doet dit express. Hoe kun je nou Maher willen halen terwijl je 1 van de slechtste verdediging van Nederland hebt. Met alle respect maar Marcelo en Hutchinson zouden niet eens opvallen bij Willem II en Rkc.

31 maart 2013 om 14:39

Sinds Brands er ziet heeft PSV geen normale verdediger gehaald. En bijna allee aankopen die hij heeft gedaan zijn mislukt.

PSV verdient het helemaal niet eens om kampioen te worden, sjonge jonge, elke keer weer hetzelfde!

over en uit.
Wat een bagger bende zeg

Terecht gelijkspel.
Gezien het programma denk ik toch dat Ajax kampioen wordt dit jaar, vooral omdat Feyenoord en Psv nu ook punten hebben verspeeld.
Maarja, de competitie is zo raar.

31 maart 2013 om 14:27

Eerst maar eens zelf van NEC winnen.

31 maart 2013 om 14:29

Dat doen ze wel, vooral omdat ze weten dat Feyenoord en Psv niet gewonnen hebben.

31 maart 2013 om 14:31

Maar die gaan we winnen ouwe reus! Ajax is altijd sterk aan het einde van het seizoen en PSV standaard minder, dus ik zie het met vertrouwen tegemoet. Maar Roda had PSV nog veel meer pijn kunnen doen op het eind, jammer dat de 3-2 niet viel want we staan eigenlijk maar 2 punten voor(nadat we straks van NEC hebben gewonnen) gezien het doelsaldo van PSV

31 maart 2013 om 14:31

Het hele seizoen verliest Ajax al pinten als de concurrenten het lieten liggen. Ik ben er pas zeker van als de goals vallen.

31 maart 2013 om 14:49

Ja maar in de wedstrijden had Ajax ook veel pech omdat er steeds doelpunten werde afewezen en Ajax tig kansen niet benutte. Ik snap dat je ergens hoop uit moet halen maar gezien het spel van Ajax zie ik ook niet verlezen. Het lijkt me heel sterk dat we weer zo'n pech wedstrijd word.

31 maart 2013 om 14:51

Klopt. Maar ik zie dit PSV ook niet 'even' winnen uit bij AZ en bij Twente.

31 maart 2013 om 14:41

Het kan nog alle kanten op, maar Ajax heeft als enige echt lastige wedstrijd PSV uit.

Je zou zeggen dat NAC Breda - Ajax en FC Groningen - Ajax ook voor wat roering kunnen zorgen, maar beide elftallen zijn erg zwak de laatste jaren.

Roda had moeten winnen!! Wat een strijd van Roda.

PSv steelt een punt kan je beter als titel gebruiken. Met al het geluk van de wereld verliest het hier niet van Roda.

31 maart 2013 om 14:31

Hoezo met alle geluk van de wereld? Beide ploegen hebben veel kansen gehad om meer te scoren, en PSV heeft nog een keer gescoord bij de 2-1 stand, maar die werd onterecht afgekeurd. Anders stond het 3-1 met nog 15 minuten en was er niets aan de hand.

31 maart 2013 om 14:49

Bedoel je toen Lens werd afgefloten, niemand meer iets deed en hij zelf nog (heel knap hoor) de bal in een leeg doel rolde? Dat is niet echt een afgekeurde goal, Lens werd terecht afgefloten iets voorbij de middellijn. Ik bedoel met al het geluk van de wereld dat Roda in alleen de laatste 10 minuten nog vier A vijf open kansen had op een 3-2 voorsprong. Laten we de actie van Willems op Malki maar niet bespreken. Leek me toch echt een penalty.

31 maart 2013 om 15:32

Hij werd pas afgefloten toen hij al voorbij de keeper was, dus voor open doel stond. Hoezo werd hij terecht afgefloten? Hij stond een meter Niet buiten spel.
Roda heeft inderdaad een paar goede kansen gehad aan het einde. Maar die had PSV in de 1e helft en het begin van de 2e helft ook nog. Dus qua kansen ging het in mijn ogen redelijk gelijk op. Maar bij PSV werd wel een doelpunt afgekeurd. Daarom vind ik dus niet dat PSV van geluk mag spreken.

Dit is eigenlijk het omgekeerde van de wedstrijd tegen Heerenveen, toen zeiden veel mensen dan PSV eigenlijk van geluk mocht spreken dat het niet nog verder achter stond na 1 helft. Want dan het het slotoffensief al helemaal niets uitgemaakt. Vandaag mocht Roda dus van geluk spreken dat de 3-1 niet viel, want dan had het slotoffensief ook niets uitgemaakt.

Ben trouwens benieuwd of er een vooronderzoek wordt gestart, naar aanleiding van de elleboog van Flederus(niet dat we daar nu nog iets aan hebben).

Ik snap niet hoe PSV dit weg kan geven. Roda was gewoon waardeloos, vooral de eerste helft, heeft geen kans gecreëerd, maar heeft er toch een gescoord door weer eens de zoveelste fout van Marcelo, dan verwacht je dat PSV het in de tweede helft af gaat maken, maar nee hoor. Op de eerste 5 minuutjes na zijn ze weer achterover gaan leunen, iets wat ze voor de winterstop niet deden en gewoon doordrukten. Echter heeft PSV geen verdediging om op te leunen en ging het weer eens mis, iets wat ik vanaf de 65ste minuut al aan zag komen na verschillende kansen van Roda en de domme wissels die Advocaat doet. Gevaarlijkste man Toivonen eruit halen, misschien geblesseerd geweest, maar had prima de wedstrijd vol kunnen maken. Hiljemark voor Depay, hoezo op de verdediging van je voorsprong spelen.

Nee, als het zo doorgaat wordt dit PSV zeker geen kampioen. Het is niet meer het voetbal van voor de winterstop en ze kunnen duidelijk niet met de druk omgaan, daarnaast faalt Advocaat door keer op keer de wedstrijd bij één doelpunt verschil, op slot te willen gooien en op de matige verdediging te leunen, iets wat verdacht vaak fout gaat. PSV zal zo nog meer punten laten liggen en tegen Ajax en Twente zie ik ze ook niet zo makkelijk winnen, dus de titel wordt nog een hele opgave, maar op deze manier zal hij in ieder geval niet gepakt worden, PSV zal weer fris moeten voetballen zoals voor de winterstop en gewoon door durven drukken en aanvallen.

Ajax mag wel ff die Marcelo keihard bedanken. 4 jaar zit je dus nog vast aan die achterlijke schandalige amateur Marcelo. Dick is ook erg blind om hem niet uit de basis te halen. Zelfs nog bijna de 3-2 door hem dit is zo lachwekkend.

Ach ik maak me niet eens zo druk. Ajax en Vitesse de winnaar van het weekend. Dick komt weer eens met ze schandalige wissel om de 1-2 te verdedigen whaha wat een lachertje.

Op naar Willem 2 ik voorspel weer puntverlies..

31 maart 2013 om 14:33

nou Ajax en Vitesse de winnaar van het weekend,.... eerst nog maar eens zien te winnen.
We zijn zeker nog niet gewonnen van NEC

31 maart 2013 om 14:34

Geen probleem...
namens heel wat Ajacieden... Bedankt Marcelo!
Je bent een topper

Wat was die Advocaat toch idioot bezig bij de lijn. Lekker zo naar de Arena toe, Jan en Anita uit zwaaien en ongekend hard Ajax support in het vak. We moeten nu echt winnen en 3 punten los van PSV gaan staan.

31 maart 2013 om 14:30

4 punten he?!?!

31 maart 2013 om 14:32

3 ja, ze stonden op 56 en nu op 57. Maar wat ben ik blij met deze uitslag. Wat zal Mark nu weer zeggen voor de camera. Dat dit beleid van PSV nog langer door kan gaan.

31 maart 2013 om 14:32

3 punten hoor.

31 maart 2013 om 14:34

3 punten. Ajax staat nog op 57 en PSV had voor de wedstrijd 56 en nu dus 57.

31 maart 2013 om 14:34

3 chef, het is gelijk geworden hier hé

31 maart 2013 om 15:34

Ach ja wat maakt het nou uit of het 3 of 4 zijn...ajax wordt toch kampioen

Jammer voor psv maar roda was duidelijk feller vandaag

Roda verdiend een punt gepakt. Was een spannende wedstrijd.

Zwak gespeeld van psv Moge we Ajax feliciteren met hun 3e Kampioenschap op rij.

Hoelang duurt het nog voor Marcelo zn basisplaats kwijt raakt. God wat een drama vent.
Overigens iedereen die Depay al die keren wilde zien, had naar me geluisterd. Laat ook vandaag weer niets zien! Meer praatjes dan dan datie echt iets doet!

31 maart 2013 om 14:32

Depay is gewoon een geweldig talent, een van de grootste in Nederland..
Dat hij het niet helemaal laat zien in een wedstrijd waarin heel PSV waardeloos was, kun je hem niet aanrekenen.

Wat een K*tdefensie hebben we zeg, omfg.

31 maart 2013 om 14:38

nee maar als mertens niks laat zien waarbij heel psv waardeloos speelt dan mag je het hem wel aanrekenen?

31 maart 2013 om 14:46

@ Belgie

Mertens is de vedette die hogerop wil en PSV kampioen moet maken, Depay is een talent, zit nogal een verschil tussen qua verwachtingspatroon niet?

31 maart 2013 om 14:53

iedereen was ervan overtuigd dat depay veel beter is als mertens

31 maart 2013 om 14:56

Ik reken hem dat wel aan,omdat hij alleen maar met zcihzelve bezig is,wil alleen maar scoren al staat een ander er beter voor
egoist is hij gewoon
die marcello mag met pensioen
jeetje wat een drama is hij zeg

31 maart 2013 om 14:44

Hoe wordt Depay dan ook aangespeeld zeg. Hij heeft geen fatsoenlijke bespeelbare bal gehad. Toegegeven hij was zeker wat slordig aan de bal maar wat dacht je van Lens en Wijnaldum, die twee waren pas (voor de zoveelste keer) dramatisch. Wijnaldum houd het nooit breed en gooit de boel helemaal op slot daar op rechts. Voelt zich gewoon te goed om een sprintje te trekken. En dan die veel te harde bal op Lens in de tweede helft, wat een ongelofelijke putser.

Wijnaldum, Lens en Marcelo, weg ermee.

31 maart 2013 om 15:42

Marcelo a la, kan ik mee leven. Wijnaldum is nog jong, kan prima mee als opvolger van van Bommel/strootman op de half maar moet niet langer op 10 willen spelen. Lens is een prima speler voor een tweespitsensysteem/flankspeler maar moet niet in de punt van de aanval als je het spel wilt maken, daarvoor is hij niet goed genoeg met zijn rug naar de goal.

Wat speelde Psv weer matig, vooral de tweede helft. Komen inde slotfase nog goed weg met een gelijkspel.

31 maart 2013 om 14:29

Klopper.

Uiteindelijk had ik toch nog gelijk in de wedstrijdtopic. Toen ik zei dat het nog wel is heel spannend kon gaan worden. en jij dacht dat het ruim 1-7 zou gaan worden.

Verdiend gelijkspel voor Roda, ze hadden zelf nog een overwinning verdiend. wat een strijd.

31 maart 2013 om 15:10

Ik had dit ook echt niet meer verwacht. In die fase speelde Roda wel zo onthutsend slecht, dat Psv er bijna zomaar doorheen liep. Uiteindelijk had Roda eigenlijk nog moeten winnen.

Komen ze nog goed weg..was zwaar een penalty..

31 maart 2013 om 14:57

Obstructie is een indirecte vrije trap, ook in het strafschopgebied. Die overtreding van Willems had derhalve nooit een penalty kunnen zijn.

31 maart 2013 om 15:11

Dat doen scheidsrechters nooit, terwijl gewoon in het grote regeltjesboek van de Knvb staat.

Wat geeft psv het hier weer weg. Verdiend gelijkspel voor Roda, heeft er voor geknokt in de 2e helft. Er zat misschien nog meer in voor ze einde van de wedstrijd. Psv moet het van de counters hebben. Duur puntverlies misschien wel.

Heerlijk dit, 100 verdiend ook. Wat is die Marcelo een drama zeg, dan mag je als Psver nog blij zijn met een punt.
Roda hard gevochten, PSV speelde gewoon niet goed, zoveel geklungel.

Ik heb er weer helemaal vertrouwen in, na de wanprestatie van Feyenoord was mijn hoop even weg, maar Feyenoord heeft nog genoeg om voor te spelen, zelfs al geen titel dan wel de 2de plaats of in ieder geval de 3de plaats vasthouden. Met Pelle er straks weer bij gaat er wel weer lijn zitten in het spel en kunnen we zomaar 18 punten nog pakken.

Ik vind die kreten 'ajax kampioen' wel heel voorbarig, laat Ajax eerst maar van NEC winnen en Psv-ajax gaat PSV er echt alles aan doen 3 punten te pakken.

31 maart 2013 om 14:47

Inderdaad heerlijk. Vooral ook omdat jouw clubje ook dik verloren heeft! Denk je nu echt dat (dit) psv de rest van het seizoen alles wint? Inclusief ajax? Nee gozer het is gebeurd met vooral psv, maar ook feijenoord!

Hopelijk wordt feijenoord 2e, want het koopzieke psv gun je ook niks meer eigenlijk.

31 maart 2013 om 15:00

Gelukkig geven Feyenoorders nooit op.
Wat een bullshit zeg dat het gebeurd is, Feyenoord nog 4x thuis, waarin we altijd veel beter spelen en tegen Den Haag en RKC kun je gewoon winnen.

Nee, laten we niets meer doen, want na een nederlaag tegen Heerenveen is niets meer mogelijk... Feyenoord heeft genoeg om voor te spelen, zowel de titel kan nog, en anders zou een 2de plaats ook prachtig zijn of in ieder geval plek 3 vasthouden.

31 maart 2013 om 15:11

Lijkt me wel. 4 punten (mocht ajax winnen) en doelsaldo.

Kom op man: Van vitesse thuis wint feijenoord ook niet. Uit bij den haag is juist lastig! Ook voor feijenoord (ondanks dat het bijna een thuiswedstrijd is)

Maar in principe zit ik er niet zo mee dat jij daar anders over denkt.
Nee concurrentie kan alleen nog uit eindhoven komen (gezien het doelsaldo!)

Nu Ajax nog en me dag is weer goedgemaakt komop Nec make us proud steel een puntje uit amsterdam.

Psv weer heel veel geluk! Roda meer strijd en nog volop kansen op het laatst die erin moesten. En dan nog de actie van willems waar zeker een penalty voor gegeven mocht worden!
Komt psv echt weer goed weg, en roda weeer geen geluk..

Typisch weer, PSV maakt van de topploegen de beste indruk in Kerkrade (op de slotfase na dan uiteraard), maar is de enige die er niet met de drie punten vandoor gaat. Typisch weer hoor.

Pauperverdediging. Werkelijkwaar elke aanval tegen is levensgevaarlijk of een goal ...

Bijna stond Ajax op 4 punten, dan was het helemaal voorbij geweest... Nu maar hopen dat die faalhazen er in Tilburg en over twee weken wel weer eens wat van bakken achterin...

Maar eigenlijk zou ik Ajax al moeten feliciteren na vanmiddag.

31 maart 2013 om 14:32

Vond Ajax een stuk beter daar dan Psv. Roda werd toen compleet weggespeeld

31 maart 2013 om 14:36

Hmm, van wat ik weet had Ajax tot en met de slotfase nodig om die achterstand recht te zetten. Maar ja, hoe het je het ook went of keert, dat is wel het verschil in mentaliteit / geluk / klasse, noem het maar, tussen Ajax en Feyenoord enerzijds en PSV anderzijds.

Weer duurt het seizoen 'te lang' voor de Eindhovenaren. Zelfs het feit dat ze de favorietenrol allang kwijt zijn, helpt niet. Op deze manier worden ze nog vierde ook (hoewel het voor mij niks uitmaakt, als ze CL toch moeten mislopen mogen ze van mij alles verliezen en de beker winnen, zelfde resultaat).

31 maart 2013 om 14:55

Kijk die wedstrijd maar eens na, compleet tegenovergestelde van vandaag. Ajax had ze van links naar rechts getikt en RJC stond met 11 man achter de bal en dat 90 minuten lang. Hele spannende wedstrijd was het.

31 maart 2013 om 15:13

Dat kwam niet doordat Ajax slecht speelde, maar omdat ze weinig geluk hadden. Net als de thuiswedstrijd trouwens. Dit was uiteindelijk gewoon verdiend, omdat Psv onthutsend zwak speelde in de tweede helft.

En alweer kunnen ze niet profiteren, Marcelo was weer dramatisch. NU is de kampioenschap verspeeld. Niet omdat andere te ver uitlopen maar puur om het feit dat er nog niets is veranderd tegenover de afgelopen maanden. Volgend jaar maar elftal verkopen en vanaf 0 beginnen ?
Ongelooflijk hadden allang de 1-3 moeten maken maar laten het weer liggen.

Die Marcelo!!! Ongelooflijk... En ook nog zeggen dat hij een stapje hogerop moet.... Zelfs bij het 7e van FC Paramaribo hebben ze betere verdedigers!

31 maart 2013 om 14:37

Robb-

Off Top:

Ik ben Surinaams. heb echt vermakelijk moeten lachen om je opmerking FC Suriname..

On Top:

Waarom is er niemand bij het Eindhovense van de supportergroepen die zich gaan roeren? Het kan toch niet zo zijn dat die clown Marcelo blijft staan, die man heeft jullie al zoveel tegen doelpunten gekost..

31 maart 2013 om 14:54

Moeten die supportersgroepen dan gaan eisen dat Marcelo uit de basis verdwijnt? Wie zet je er in de plaats dan, Derijck? Dat is toch een pot nat, beiden even dramatisch. Degene die een positief scoutingsrapport over deze jongens heeft uitgebracht... laten we zeggen dat hij niet veel voetbalverstand heeft, dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Hoe dan ook denk ik dat het probleem bij PSV wel dieper zit dan alleen de verdediging. Het lijkt alsof de jongens niet echt met PSV bezig zijn, maar vooral met zichzelf. Ze zien PSV voornamelijk als tussenstap en lijken de club en supporters te vergeten, dat blijkt ook uit sommige uitspraken.

31 maart 2013 om 14:56

@ziekte

En niet alleen uit uitspraken...

Aan het einde van de wedstrijd stak Lens zijn middelvinger op naar de PSV fans......

31 maart 2013 om 15:28

@robb-

Dat heb ik niet gezien, maar als het waar is dan hoort hij naar de beloften verbannen te worden. Die jongen heeft het een beetje te hoog in z'n bol gekregen.

31 maart 2013 om 17:02

ziekte

Ze zouden er een jeugdspeler moeten zetten, ik denk dat supporters daar eerder fouten van pikken. En ja er zijn inderdaad teveel spelers die 0 verbinding met de club lijken te hebben.

31 maart 2013 om 14:43

Fischer gaat hem gewoon helemaal weer misselijk spelen op 12 april.

Wat een topverdediging heeft PSV toch. Ik hoop dat alle engelse en spaanse topclubs opletten elke week, want deze spelers zijn gewoon een versterking voor elk team!! Marcelo wat een timing, inzet en vooral klasse. Willems die de rechtsbuiten werkelijk zoek speelt. Bouma de rust en het overzicht en Hutchinson die er als een muur staat. Kort samengevat. Ajax landskampioen 2012-2013!!

Gewoon terecht dat Roda hier een punt pakt. Totaaaal geen strijd en pit bij Psv. Het is dat ze technisch wat beter waren maar ik mis de honger naar de titel.. onderlinge duels die ze willen winnen. Vandaag had ik het idee dat er met Depay, Lens en Wijnaldum, 3 straatvoetballers voorin stonden die probeerde een leuke actie te maken, wat spelers voorbij en dan eens zien waar we stranden.
Jammer Jammer Jammer.. je pakt 1 punt op Feyenoord nu.. Chapeau! Het is te hopen dat Ajax nu een steekje laat vallen, maar die kans schat ik niet hoog in!

31 maart 2013 om 15:14

Wat me nog het meeste verbaasd is dat Roda na de 2-2 nog de beste kansen krijt op een overwinning. Totaal geen wil om te winnen/kampioen te worden.

Dat krijg je ervan als je niet al die miljoenen in de verdediging steekt. Narcingh is wel geblesseerd maar hebben ze ook totaal niet nodig. Bij een goed elftal begin je toch bij de verdediging.

Echt een *** wedstrijd zoals het vaak gaat bij Psv 100000000 kansen en dan zo slordig man man man wel verdiend van Roda veel strijdlust gezien

Ja maar PSV wint thuis wel van Ajax, dus dan is stand gelijk. Dus doelsaldo wordt heel belangrijk.

31 maart 2013 om 14:34

En dan moeten ze nog uit naar Twente.

31 maart 2013 om 14:39

haha hoe psv speelt winnen ze helemaal van niemand. Niet van roda niet van heerenveen niet van zwolle en al helemaal niet van ajax dan.

PSV moet ook nog uit naar az en twente. Ik zie psv geen kampioen worden.

31 maart 2013 om 15:14

Ja, denk ik ook, een nulletje of 3/4 niet?

31 maart 2013 om 15:15

@hugoboss92 En dan noemen ze Ajacieden arrogant... Ik denk dat PSV nog een hele kluif aan Ajax gaat hebben. De verdediging van PSV geeft de goals toch makkelijk weg de laatste tijd.

Dit kan voor Ajax en ook voor Vitesse een geweldige middag worden.

PSV blijft het in bijna elke uitwedstrijd lastig hebben. Door het gigantische doelsaldo hebben ze nog steeds een troef in de hand, maar om nu te zeggen dat ze met dit spel van Ajax thuis gaan winnen en ook uit bij AZ en Twente.... Nu hopen dat Ajax geen misstap begaat en vol overtuiging de punten binnenhaalt.

Heeft PSV nu echt geen betere verdedigers in de jeugd rondlopen dan Marcelo. Dat kan toch niet wat die man laat zien...

Top dit! Jammer dat ze niet verloren nog zo op het eind. Nu op naar Amsterdam voor de 3 punten voorsprong

Achja zo blijft de eredivisie toch spannend he.. heb dd match niet gezien maar marcelo zou wel weer eens dramatisch hebben gespeeld.. als ajax en vitesse winnen wordt t nog heeel leuk. wat een spannende competitie is dit toch zeg, het wordt elk jaar leuker

31 maart 2013 om 14:35

Als Vitesse wint en Ajax wint niet en laat punten liggen, dan wordt 't nog spannend, als Ajax wint, dan trekt 't een lange neus naar Feyenoord en Psv, de directe belagers van Ajax, die nog maar 1 punt achter stonden op Ajax, nu ook nog en Psv zelfs gelijk met Ajax, maar dan wordt 't niet meer zo spannend, ow jawel.

Het gaat dan tussen Ajax en Psv, qua doelsaldo kan Psv nog boven Ajax komen, 14 april is de dag van de waarheid, mocht men geen punten meer laten liggen bovenin!

Vitesse doet natuurlijk ook nog mee en als men vandaag wint komt men op de 3e plaats!

31 maart 2013 om 15:16

Qua uitgangspunt naar 14 april toe maakt het eigenlijk geen reet uit. Psv moet nog steeds winnen en hebben het dan nog in eigen hand.

Als Marcelo volgende week nog in de basis staat dan weet ik het ook niet meer. Keer op keer maakt hij persoonlijke fouten waar doelpunten door ontstaan.

Verdiend punt van Roda Jc, ze hebben weer alles gegeven aan strijdlust ligt die lage positie op de ranglijst niet. Psv moet echt wat aan de verdeding doen van de zomer, zonde zonde het gestuntel achterin..

Je zou toch bijna een traan laten voor Roda Jc weer een arbitrale blunder, het was een zuivere penalty het moment in de extra tijd met Willems..

Wat een drama wedstrijd weer van PSV zeg wat is dit nou? Hoe kan je keer op keer zo slcht spelen dit is toch ongelofelijk? Is Advocaat wel de juiste man daar eigenlijk? Want ik heb niet het gevoel dat die man de spelers wel raakt en motiveert..

En verder wat was Lens weer selchte zeg hij kan geen bal vasthouden hij lijdt alleen maar balverlies en doet gewoon niets goed. Het is echt verschrikelijk. En ook die Marcelo waroom blijft hij steeds staan is ook een wonder. Ik vind dat dit niet meer zo kan hoor anders gaat PSV 4e worden want als je tegen dit Roda zo speelt dan wordt je echt weggespeeld tegen een iets beter tegenstander. Ik heb echt geen worden voor drama gewoon.

31 maart 2013 om 14:49

Dat Lens zo slecht speelt zegt volgens mij iets over de sfeer bij psv!
Ik vind hem namelijk bij oranje wel goed spelen.

Maar daar krijgt hij ook voelbaar vertrouwen.

Trouwens roda uit is een soort utrecht voor Ajax toch?

31 maart 2013 om 15:05

Goede fan ben jij zeg, ga je ergens in een hoekje zitten schamen ofzo.
Triest dit, de enige reden waarom ik boos ben op psv is omdat ze fans zoals jij hebben.

31 maart 2013 om 15:15

Haha jij bent een grappige gast zeg. Als jij denkt dat ik hier blij moet zijn als ik zie hoe slecht ze spelen dan ben je niet echt slim. PSV is al maanden slecht bezig en ik vind gewoon dat ze wat tenminste hun best moeten doen om iets van te maken maar dat doen ze niet. Dan ga ik kritish zijn ja.

Waar zijn de tijden gebleven dat PSV geweldenaren als Alex achterin had staan?

Marcelo, waaaaaaaat een schande zeg...

Wow die 2e plaats is ook belangrijk voor Feyenoord, mijn dank gaat uit naar Roda!

Psv had desondanks in de eerste helft al afstand moeten nemen van dit waardeloze (1e helft) Roda.
Hoe amateuristisch speelde dit Roda zeg op een bizar slecht veld.

Ik kon er niet meer naar kijken, gaven ook een cadeau weg aan Psv (1-2) en van Bommel voelde zich de man, maar het was gewoon de zoveelste verkeerde pass van Roda op de vierkante meter, je traint elke dag, maar geen pass kwam aan en dan zit ik met verbazing op teletekst te lezen, want ik was de wedstrijd al volledig vergeten, in de veronderstelling dat Psv dit wel zou winnen, dat 't 2-2 staat, hoe lachwekkend kan je zijn met dit bij elkaar gekochte zooitje!

Verlies ik liever van een goed voetballend elftal als Heerenveen, dan een amateuristisch vertonend Roda JC.

We gaan ons opmaken voor Ajax-nec...alhoewel ik verwacht dat Ajax gewoon wint, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Jemig egt slecht nouja hopen dat we van ajax winnen en dan met doelsaldo kampioen maar zoals ze nu spelen zie ik het niet gebeuren

Wat een achterlijke verdediging hebben we toch, mijn god. Alle geluk van de wereld dat Roda zoveel kansen mist en dan moet Matavz het gewoon afmaken. Maar ook dat doen ze niet. Terecht puntverlies maar oh wat is dit vervelend.

1e helft was duidelijk voor Psv.
Begin 2e helft ook wel, maar toen bij 1-2, worden er weer verkeerde keuzes gemaakt.
Ik bedoel Toivonen misschien niet 100% , maar laat hem gewoon staan.
Domme wissels en bange wissels, waardoor ze niet meer durven.

Roda merkt dat ook en dringt aan en terecht dat ze 2-2 maken, maar hier wordt je gewoon helemaal gek van.

Nou, de titlel wordt Ajax in de schoot geworpen. Zoals ik van de week al schreef, dit psv wint niet alle wedstrijden uit bij Roda, Twente en Az en thuis tegen Ajax. Ze gaan nog meer punten laten liggen.

31 maart 2013 om 14:36

@jaakke

en zo zal ajax dat ook doen. Het gaat er straks om wie de minste punten laat liggen. PSV is nog steeds kampioen als ze vanaf nu alles winnen, maar dat gaat geen enkele team doen. alles winnen...

31 maart 2013 om 21:13

Chyno, ik denk gezien het goede voetbal van Ajax de laatste tijd sluit ik niet uit dat ze alles wel winnen. Blijft koffiedik kijken, maar ze spelen echt veel beter dan psv momenteel. Dus als een ploeg het momenteel kan is het Ajax.

31 maart 2013 om 14:41

Ajax kan in deze alleen nog maar van zichzelf verliezen maar iedereen weet dat Ajax ook niet elke week een constant niveau etaleert wat je van een kampioen kandidaat mag verwachten.
Geen één ploeg steekt er bovenuit.
Het is nog geen uitgespeelde zaak wie er kampioen gaat worden, maar de Amsterdammers kunnen vandaag een grote stap zetten na de uitglijders van Feyenoord gisteren en PSV vanmiddag.

31 maart 2013 om 15:19

@dehoek

Wat lul jij nou. Ajax speelt veruit het beste en meest constante van alle ploegen. Verdiend van Twente gewonnen. Verdiend van Zwolle gewonnen. Verdiend van AZ gewonnen.

Het word nu gewoon een rare titelstrijd. Feyenoord en PSV verspelen punten en voor Ajax en Vitesse de moeilijke taak om te winnen terwijl men al weet wat de concurrentie heeft gedaan. Dat brengt extra druk op beide duels. Vitesse kan nu trouwens ook zomaar kampioen worden, aangezien over 2 weken Psv-ajax op het programma staat, en Vitesse het makkelijkste programma heeft naar het einde toe.

Echt waar wat voor blinde mensen hebben wij achterin staan

Bedankt Malki!

17 euro gewonnen door zijn goal.

Ik ben geen PSV supporter, maar heb wel sympathie voor Psv. En ik moet zeggen
dat het de eigen schuld van PSV is. Marcelo stond als een amateur te verdedigen
bij de 1-0 en voor de rest moesten ze de kansen gewoon afmaken. Matavz had 2 grote kansen
en alle 2 waren verprutst. Ook was het dom om Toivonen te wisselen, de beste speler
van het veld

Psv had 50 minuten de tijd om de wedstrijd op slot te gooien. Roda is gewoon superfanatiek en met Demouge en Malki is zoiets altijd gevaarlijk. Onterecht verlies, Roda verdiende geen punt maar PSV verdiende ook niet om te winnen als je niet de 3-1 maakt

Ik heb alleen de tweede helft gezien, maar wat stelde psv teleur zeg, bij voorsprong zoveel ruimte weggeven achterin kan echt niet. Respect voor de strijd die Roda aan de dag legde, het had nog zomaar 3-2 kunnen worden zelfs...

Merteeens! Dit was de kampioenswedstrijd he.... ;-)

Mijn god... kan iemand de spelers van PSV uitleggen hoe je een degelijke aanval opzet? Het leek echt werkelijk waar helemaal nergens naar. En dan die Strootman.... hoe kan die man aanvoerder zijn van het Nederlands elftal zeg. Onnodig balverlies en neemt zijn team totaal niet bij de hand.

He he, wat een topweekend tot nu toe, he he...

Als Ajax nog wint en Vitesse punten verspeelt is het helemaal een droomweekend, he he....

Goed voorbeeld die Advocaat, 90 minuten lang lopen janken als een kleine baby tegen de 4e man. Nare man is dat geworden zeg.

Heerlijke goal van Malki al heeft Roda JC ook mazzel dat Matavz niet profiteerde van die clown in de goal haha.

En ik vond dat Rjc veel te laat echt vechtlust toonde je staat er slecht voor ze hadden PSV veel meer pijn kunnen doen als ze 90 minuten lang er vol op waren geklapt want Bouma, Willems en Marcelo roepen bij elke hoge bal om hun mama.

Bij die laatste kans stond ik al te juichen maar een nederlaag voor PSV had teveel van het goede geweest. Heerlijke wedstrijd voor 'the Dark Horse' Vitesse en voor Ajax.

Ik heb PSV geen fatsoenlijke aanval zien hebben eigenlijk. Was puur gebaseerd op afwachten tot Roda een fout maakte en vervolgens counteren. Terecht punt, konden hem zelfs nog winnen.

Of hoort Marcelo dat nu te zeggen. Gnif gnif

En dat is ploeg nummer twee die dure punten laat liggen in de race om het kampioenschap.
Zou wat wezen als alle kampioen kandidaten vandaag ook punten verspelen.....

haha Advocaat op de persconferentie:
Als we 6 keer winnen zijn we kampioen

31 maart 2013 om 14:52

Die gaan geen zes keer winnen, dat weet ik zeker.
de verdediging is gewoon los zand daar in Eindhoven met Marcello als absoluut dieptepunt.
Die gozer wil een niveau hoger gaan spelen maar is er niemand die hem vertelt dat hij al aan zijn plafond zit?

31 maart 2013 om 14:58

Haha, de interviews metvan Bommel na de wedstrijd worden ook steeds grappiger. Ze hadden vandaag met 1-5 moeten winnen en ze zijn bijna kampioen. Kan iemand al die filmpjes achter elkaar zetten. Lijkt me hilarisch.

Als PSV Maher koopt ipv een fatsoenlijke verdediging, zijn ze echt compleet gestoord. Wat een PSV onwaardige jongens staan daar achterin zeg, nog nooit meegemaakt. Nu hopen dat Ajax wint en 3 punten los komt te staan, en dan in Eindhoven winnen, want als PSV zo door blijft gaan zie ik geen problemen daar.

Lekker Advocaat, Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar heb het al weer gelezen. Na de 2-1 voorsprong achteruit lopen. Hopen op een counter. Erg slimme tactiek met de goede verdeidiging die PSV heeft.
Tegen Vitesse, Feyenoord, Heerenveen en nu tegen Roda weer dom puntverlies door precies dezelfde reden.
Dat komt echt niet omdat Roda zo goed speelde (met alle respect), maardoor zelf weeeer achteruit te gaan lopen na een kleinnne voorsprong!! Bij 3-1 ala, maar hier is het risico veel te groot.

Ben blij als Advocaat opgeflikkerd is!! Waarom speelde Matavz niet in de spit en lens op rechts en depay links.

Heerlijk om de arrogantie van die zogenaamde top clubs gestraft zien worden. Iedereen was zogenaamd overtuigd dat Feyenoord en PSV ff zouden winnen.... nou niet dus. Zo wordt PSV -ajax extra beladen. Feyenoord is voor mij geen kampioenskanditaat, daarvoor missen ze routine en Vitesse is de gevaarlijke outsider want die hebben totaal geen druk en bij voorbaat een geslaagd seizoen

31 maart 2013 om 15:07

Vrijwel niemand van de Feyenoordsupporters dacht dat Feyenoord wel even zou winnen, eerder andersom juist, ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt...

31 maart 2013 om 15:49

Ach schei toch uit man, iedereen liep alvast in een kampioensroes en een of ander malloot heeft al een kampioenschaps tattoo laten zetten.

Ik zou iedereen adviseren een kaartje te kopen voor de komende wedstrijden van Psv. Circus Marcelo draait nog maar 6 weken. Dit is absoluut de slechtste verdediger die jullie ooit gaan zien.

31 maart 2013 om 14:39

Hahahhaha geweldig je hebt mijn dag gemaakt en om te bedenken dat hij werkelijk denkt dat hij toe is aan stapje hoger op. You sir just made my day.

Psv mag van geluk spreken dat ze nog een punt overhouden na vanmiddag.

Middelvinger Lens naar het uitvak? Eén grote frustratie dat PSV

De puntendeling is natuurlijk verdiend, daar valt niets op af te dingen. Einde titelaspiraties waar we in eindhoven echt niet om hoeven te treuren, sterker nog, we zullen blij moeten zijn dat wij met deze waardeloze achterhoede nog zo hoog staan.

31 maart 2013 om 14:47

Gaat dat niet gelijk wat ver? Ik bedoel, ik heb liever dat PSV geen kampioen wordt, maar als je ziet hoe elke ploeg iedere week weer rare fratsen uithaalt, zou niet zeggen dat je direct geen kampioen meer kan worden, de competitie is zo verrassend als het maar kan.

31 maart 2013 om 15:00

Wat voor fan ben jij, net op teletekst gelezen dat we niet gewonnen hebben?
Maar goed dat psvfans altijd achter hun ploeg blijven staan.
Wat nou als we gewoon wel kampioen worden, heb je dan altijd in ze geloofd.
Ga lekker damwedstrijden kijken ofzo

31 maart 2013 om 15:15

@psvpsv123

Wat voor fan ik ben?! Een fan die gewoon de wedtrijd heeft gezien, al ruim 20 jaar een seizoenskaart bezit, en zijn club regelmatig bij uitwedstrijden in binnen en buitenland steunt.

Dat jij je club via teletekst volgt is helemaal jou keuze. Maar zou je wat vaker echt wedstrijden bekijken van je club, dan zou ook jij kunnen zien dat je club hopeloos uit vorm is. En de achterhoede van PSV uit vorm levert hele komische vertoningen op. Kijk vanavond maar lekker naar Studio Sport, en dan weet ik zeker dat ook jij begrijpt waarom PSV dit jaar geen kampioen gaat worden.

even nog een bericht aan de ajaxieden onder ons die zeggen dat de titel al binnen is.
Zorg eerst maar dat jullie winnen van Nec. dan pas wil ik jullie verhalen aanhoren over kampioen worden enzo......

ON: PSV heeft naar mijn mening wel genoeg laten zien om de conclusie te trekken dat zij geen kampioen gaan worden. bovendien hebben zij het moeilijkste programma.
Het hele seizoen speelt PSV al slecht in uitwedstrijden. er zit blijkbaar geen progressie in

31 maart 2013 om 14:44

Ja dat er een paar malloten zeggen dat Ajax de titel al binnen heeft, moet je niet opletten. Ikzelf vind dat wanneer Ajax niet verliest in Eindhoven, dan mag worden uitgesproken dat ze de favoriet zijn, eerder niet.

31 maart 2013 om 14:45

Ja precies. Als Ajax elke keer had toegeslagen als de concurrentie punten liet liggen was het gat nu al 8 of 9 punten geweest.
Moet het eerst nog zien of het deze keer wel lukt.

31 maart 2013 om 14:48

Het is vrij duidelijk dat ajax de beste veldspel van Nederland heeft. Ook zijn ze het meest constant dus het is niet raar dat ze dit zeggen. Ik weet al sinds de winterstop zeker dat ajax kampioen word en dit versterkt het alleen maar. Een feynoord die niet zonder Pelle kan en PSV die de ene week 5-0 wint en de andere week 2-2 tegen roda speelt.

31 maart 2013 om 14:58

Ik wacht ook nog even op psv uit om de reis naar Museumplein in te plannen!
Toch verwacht ik dat een gat met psv van 3 punten nu meer dan voldoende is. Ze spelen al weken, misschien maanden te wisselvallig.

Tja NAC uit: best lastig (zijn laatste tijd in vorm)
psv uit lastig (traditioneel gezien, kwa vorm niet)
groningen uit: goed te doen (zijn niet sterk)

Willem2 thuis: 100% winst
Heracles thuis: makkie
Nec thuis: zeer goed te doen
Heerenveen thuis: zeer goed te doen (zijn thuis 10x beter)

Al met al een mooi programma voor ons aller Ajax!

Elke wedstrijd is vanaf nu een finale.

bedank psv . nu moet alleen ajax nog winnen vandaag en dan op naar de 3de lands titel op rij

Veel fouten in de tekst zeg. Leest niet gemakkelijk

wat een verdediging zeg! Hopen dat ajax punten laat liggen maar die kans is erg klein.

Bedankt Roda, als Ajax wint is het een geweldig weekend geworden. Roda was lekker vel, maar vond PSV lange tijd de betere ploeg zonder super veel kansen te creëren, ze hadden het begin de tweede helft af moeten maken. Zo zie je maar weer net als tegen Feyenoord dat Roda met een doelpuntje achter de rug recht en gedurfd gaat voetballen in de slotfase. Vond PSV erg mak in de extra tijd, had wat meer agressie verwacht.

Wat voor wedstrijd kijken jullie allemaal, psv had hier makkelijk met 4-1 kunnen winnen.
Dan die ramp van een Makkelie nou heel die wedstrijd verkloot betekent niet dat psv een slechte wedstrijd heeft gespeeld, eigenlijk speelden ze juist heel goed, vooral van Bommel en Lens.
Helaas zijn de meeste leden hier anti-psv en kijken ze alleen naar het resultaat.

31 maart 2013 om 14:58

@psvpsv123,

Makkelie floot inderdaad vaak in het nadeel van psv, maar alsnog had psv het eerdere kunnen afmaken. ze hebben zeker 3 open doel kansen gehad. nog een keer matavz die voor open doel naast schoot. Roda heeft gewoon gevochten voor wat het waard was en hebben het punt gewoon verdiend.
het had zelfs in de extra tijd nog 3-2 kunnen worden, dus heeft psv geen reden tot klagen

31 maart 2013 om 15:02

Absoluut gelijk wat betreft die kansen en ik zeg ook niet dat we meer hadden verdiend, ik zeg dat we ook hadden kunnen winnen.
Eigenlijk is m'n reactie vooral bedoeld voor die nepfans die nu zeggen dat ons cluppie helemaal niks kan en die volgende week staan te juichen als we van Willem ll winnen. Idd mijn complimenten voor Roda die echt met passie speelden aan het einde

31 maart 2013 om 15:26

Hou toch op jongen met je nepfans!

Open je ogen toch gewoon, dan kan je toch niet anders stellen dan dat PSV de twee punten (bijna drie) gewoon weg gegeven heeft. Nee, het ligt niet aan die scheidsrechter dat PSV wederom in de laatse minuten de punten uit handen geeft. Dit heeft te maken met PSV zelf. Die achterhoede zet zichzelf weer compleet voorschut. Dit kan je toch niet ontkennen?

Zet daar overigens het resterende programma van PSV tegenover en je kan toch moeilijk anders stellen dan dat een kampioenschap voor het huidige PSV enorm moeilijk zal gaan worden.

31 maart 2013 om 15:45

Nadeel van Psv? De 1-1 had bv. niet goed gekeurd mogen worden. De keeper werd aangevallen en dan nog.. PSV roept dit volledig over zich af, als je dit al heel erg goed vind dan is PSV kampioen onwaardig er worden zoveel fouten gemaakt en het is aanvallend ook lang niet altijd goed genoeg. De 1-2 was wel een mooie goal en sterk inderdaad van van Bommel.

Ik snap eigenlijk niet waarom PSV niet met Koch en van Bommel centraal gaat spelen, dan heb je wat voetbal van achteruit. Zet je Strootman - Hiljemark en Toivonen ervoor en heb je een beresterke as die ook verdedigend gezien kan voetballen. Die marcelo maakt niet alleen verdedigend fout op fout. Ook voetballend is het een drama.

Ik ben echt zo klaar met dit lamlendige Psv. Zelfs als PSV fan gun ik ze de titel echt niet meer

31 maart 2013 om 15:11

Ik roep al weken dat je met een G Marcelo geen kampioen word, tast weer volledig naast, aar ik mijn lichaam erin zou zetten.

Lekker dit man! Roda heeft dit punt dik verdiend! Wellicht hadden het er zelfs 3 moeten zijn! M'n complimenten voor roda die er in bleven geloven!

Hopelijk winnen wij zelf straks ook anders heb je er nog niks aan!

ajax zal altijd de beste blijven . ajax was de laste 10 jaar gewoon in winterslaap . maar nu is het elke jaar weer prijs voor ajax haha

Hoe lang heeft marcelo nog contract bij psv? Echt te grappig dat psv spelers als marcelo , hutchinson , manolev scout.

31 maart 2013 om 15:00

4 jaar!

31 maart 2013 om 15:07

Topdeal haha kunnen we nog jaren van zijn theater genieten!

Wat is dit ontzettend frustrerend als PSV supporter. Ze verdienden het ook gewoon niet. Als Ajax en Vitesse vandaag winnen kan je het wel vergeten met je resterende programma. Als ze de titel in Friesland niet al verspeeld hadden deden ze dat vandaag wel. Volgend jaar doelstelling 3e, want de druk is veel en veel te hoog. Ik denk dat we moeten accepteren dat het er even niet in zit, maar ik erger mij kapot.

Overigens mag VZ wel de treffer van Lens vermelden. Overduidelijk geen buitenspel natuurlijk. Echter was 2-3 geflatteerd geweest en weerspiegelt deze uitslag de verhoudingen beter. Bovendien dwing je zulke momenten af natuurlijik.

Hopen op een sterk NEC vandaag, maar Ajax kennende gaan ze daar wel even overheen.

31 maart 2013 om 15:07

kan het me voorstellen. als roda naar voren komt weet je gewoon dat het fout kan gaan bij psv achterin. er is gewoon geen vertrouwen bij de verdediging om goed te handelen.

Ik zou eerste die Sanders op straat zetten, want die man is bezig om van PSV een schijtclub te maken. er moet daar iemand komen die vertsand heeft van zaken bij psv.

31 maart 2013 om 15:16

Nieuw beleid, nieuwe spelers, nieuwe mensen. Vanaf nul beginnen klinkt extreem, maar je moet het wel zo ongeveer doen. Ik word liever 2 terwijl ik een 3e plek verwacht, dan 2e terwijl ik er eindelijk weer eens vanuit ga dat we kampioen worden.

Brands eerst, daarna Sanders. Reker heeft er natuurlijk ook een zooi van gemaakt, maar Sanders kan hier ook maar weinig aan veranderen. Hij was op de goede weg, maar laat het dit jaar flink afweten.

31 maart 2013 om 15:56

Verstand van voetbal vooral. Sanders lijkt mij een prima zakenman, maar dat is in mijn ogen niet goed genoeg voor een Bvo.

31 maart 2013 om 15:50

Druk heb je altijd als PSV zijnde, maar er is wat (onnodige) financiele druk. En dat heeft zijn weerslag op het eerste elftal, bovendien is het elftal vanwege de zwakke verdediging niet in balans terwijl wat betreft de aanval en middenveld PSV een super sterk elftal heeft.

RA: Lens, Narsingh
Sp: Matavz, Locadia
LA: Mertens, Depay
AM: Toivonen, Wijnaldum
VM: Strootman, Engelaar, van Bommel, Hiljemark, Hutchinson

Als je het mij vraagt kan de helft van het bovenstaande weg om financieel sterker te staan. Dus Mertens, Toivonen, Lens, Engelaar, Strootman weg dan sta je financieel weer sterk en is je eerste elf gewoon nog steeds goed, haal er twee goede verdedigers bij en gebruik vooral veel jeugd.

Wat voor mij onbegrijpelijk is, is dat Zoet bij RKC op de goal staat en Waterman bij Psv. Als je het mij vraagt moeten de rollen omgedraaid zijn. Tyton is een miskoop en dat zag je aankomen, want die kan voetballend niet mee. Zoet is een geweldige doelman.

Nou dit was niet echt best. hier hebben we het kampioenschap laten liggen.
ik weet dat het nog wel kan maar als ik ze zo zie voetballen dan geef ik het echt nu al op.
Nu maar hopen dat iig niet ajax of vitesse kampioen word.

Zelfs ons vadder van 81 dekt beter dan Marcello

Vanmiddag de wedstrijd weer vol ergernis gekeken. PSV speelt niet als een kampioen. Sterker, wanneer een tegenstander de mouwen opstroopt en een beetje tegengas geeft, is het al de gelijke van het duur bij elkaar gekochte Psv. Dat de middelmatige Waterman en de schandalig zwakke defensie van PSV Roda JC weer leuk in de kaart speelt belooft weinig goeds voor de titelkansen. Hoe Marcelo, Bouma, Willems en Hutchingson zich bezig houden met klagen in plaats van eens doortastend verdedigen is te genant voor woorden. Hoe kan het dat zo'n simpele spits als Demouge een hele middag voor onrust kan zorgen in de verdediging van een 'kampioenskandidaat.' Verder onttrekt Van Bommel zich niet aan de malaise met zijn persoonlijke fouten en hebben Lens en Wijnaldum hun rendementspercentage wederom drastisch verlaagd vanmiddag. Om je kapot te schamen.

Hadden ze Marcelo onlangs niet verlengd hehehehe ? Men wilt ook nog wel een jaartje doorgaan met Bouma, you can't pay for entertainment like this.

Ongelovelijk hoe PSV de wedstrijd zo uit handen geeft want in de eerste helft was het niet altijd goed maar had ik wel het gevoel dat PSV niks zou weg geven. Uiteraard vond ik het heerlijk om te zien hoe Roda JC erop klapte in de tweede helft, eigenlijk hebben ze zich terkort gedaan vandaag want ze kregen een paar dotten van kansen. Zo maar eens richting de Arena trekken om Ajax naar de overwinning te schreeuwen en afscheid te nemen van Vertonghen, Anita en van der Wiel ik heb er zin in !!!!

Advocaat gaat weer eens dom wisselen, toen wist dat Roda gelijk ging maken.
Advocaat mag vertrekken, hij heeft ons alleen punten gekost met zijn rare wissels/opstellingen.
Falende Marcelo maar blijven opstellen, ik ben Dick spuugzat en w

ja psv dacht als we europees voetbal laten lopen dan worden wij wel kampioen .

psv zal ieder 2 of 3 worden .

Dat het kampioenschap voor jullie verspeeld is slaat natuurlijk nergens op.
Als PSV wint van Ajax, dan is het met het betere doelsaldo opeens weer de titel favoriet.
Maar dit helpt natuurlijk niet voor het zelfvertrouwen en het feit dat het toch al wat onrustig is in Eindhoven.

Zou je net zien, dat Vitesse met de titel vandoor gaat.

Dit is natuurlijk stom van PSV om in Kerkrade punten te verliezen. Iedereen heeft maar over druk, Feyenoord en PSV kunnen dus de druk niet aan blijkbaar. Van Ajaxi is het nu afwachten echter denk ik dat hun er wel staan en dat ze gewoon winnen

Als Psv zo blijft spelen wordt het kampioenschap over twee weken beslist in Eindhoven. Wat een zwak team is dit. Het gaat allemaal op z'n 11 en 30st. Echt ongelofelijk in deze fase. Feyenoord verloor gisteren, maar die gingen er ten minste voor. Ook al was het niet altijd even goed. Je kon zien dat ze wilden winnen.

Die Malki

Scoort hij niet in de eerste minuten, dan wel in de laatste.

Zou een goede supersub voor Feyenord zijn.

Toch hebben we maar 4 tegengoals meer dan Ajax.
Dan valt die verdediging alleen maar mee.
Maar het is hopeloos, als we de verdediging hadden van 5 jaar geleden waren we allang kampioen.

Maar we hebben nog altijd een goed doelsaldo,mocht dit nodig zijn.

31 maart 2013 om 15:58

Je moet ook kijken wanneer je doelpunten tegenkrijgt en waarom. PSV krijgt ze vaak tegen omdat ze met alle respect tegen de nr. 16 van NL in de verdediging gaan als je met 2-1 voorstaan. Ajax blijft dan gewoon aanvallen en gaat pas bij een grotere marge achteruit leunen.

31 maart 2013 om 17:35

Valt wel mee hoor. Ken je Heracles - Ajax nog herrineren, ik wel.

Het levende bewijs dat 11 spelers kopen geen team op hoeft te leveren. Dat werkt alleen bij wereldtop-spelers. Spelers van pure middelmaat aantrekken die elk andere types zijn, werkt gewoon niet. Daarnaast blijf ik zeggen dat Van Bommel niet meer op het middenveld kan spelen. Dat zei ik ook aan het begin van het seizoen. En Bouma, tja, Bouma. Fredje, houd er toch lekker mee op. Dit is gewoon niet leuk voor jezelf meer. Je moet niet zolang doorgaan met voetballen totdat het lachwekkend wordt.
Daarnaast heb je een voorhoede die te grillig en irritant is. Met Mertens en Toivonen heb je twee erg lastige ventjes in je team die individueel heel aardig kunnen ballen, maar je gedrag in het veld heeft meer invloed dan men denkt. Plus dat je nog eens 2 veel te wisselvallige aanvallers in de vorm van Wijnaldum en Matavz hebt; de ene keer briljant, maar te vaak dramatisch.
Kijk, dan blijft er weinig van je team over, te bedenken dat ik het nog niet eens over het dramátische centrum achterin heb gehad, met daar rechts naast nog eens een over het veld stuiterend dramakonijn genaamd Hutchinson. Weet zonder bal niet wat ie moet doen, en mét bal is ie helemaal ten einde raad.
Wanneer alles meezit, is dit een prima team en word je kampioen. Maar dat werkt zo niet. Er zit geen teamspirit, vechtlust en vernuft in dit team.

Verder is dit voor mij alleen maar mooi, als Ajacied zijnde. Normaal gesproken winnen we van Nec, maar dat is natuurlijk nooit zeker, want normaal gesproken wint PSV ook bij Roda. Maar ik heb er vertrouwen in, om half 5!

Wel alles nog in eigen hand dankzij dat doelsaldo. Maar zolang die verdediging zo slecht bezig blijft is het voorin dweilen met de kraan open. Topclub onwaardig dat centrale duo.
En dan kan je wel zeggen dat het alleen een zaak is om er meer te scoren dan de tegenstander, maar ook Roda had vandaag wel 5 doelpunten kunnen maken.

Verder ben ik erg benieuwd hoeveel wedstrijden schorsing Fledderus gaat krijgen. Overduidelijk slaan en toch minimaal 2 wedstrijden onvoorwaardelijk dunkt me.

Het is klote voor PSV dat ze niet winnen maar ze moeten nu niet net gaan doen of de kans op de titel is verdwenen.. Ajax kan het verschil nu op 3 punten zetten en met het doelsaldo van PSV kunnen zij in de thuiswedstrijd tegen Ajax gewoon alles naar zich toe trekken.
Eigenlijk is het geen heel verkeerd weekend voor PSV omdat Feyenoord heeft verloren.

een volledig verdiend punt voor een dapper roda dat er vol voor bleef gaan. Psv had de kansen om de wedstrijd definitief te beslissen maar anderzijds had roda in de slotfase zomaar de winst kunnen pakken. Ik kan goed leven met de puntendeling.

Dit psv moet naar zichzelf kijken want dit gaat echt nergens over.
Ze spelen zonder inlevingsvermogen alsof het haast een verplichting is.
Dan Marcelhoofd. Als dit een verdediger is die achterin de boel moet opknappen dan kan ik zeggen speel dan met 3 verdedigers haal marcelo eruit en ga met een 5 mans middenveld spelen laat achterin derijck bouma willems spelen.
Want ik zie marcelo gewoon niet hij heeft totaal geen inbreng, loopt veel te laat met zn man mee totaal geen rust aan de bal en laat zn ploeggenoten in de steek.
Marcel brands heeft totaal geen grip op wat er gebeuren moet intern.
Het is wel zo duidelijk dat psv behoefte heeft aan een verdediging die het ook voetballend kan oplossen, maar ook dat gedeelte zal er bij psv niet gaan komen,meer zit er gewoon in.

Met pijn in het hart zeg ik dat psv gewoon moet focussen op de 2de plaats

Volgens mij was Van Bommel aangetrokken om dit soort wedstrijden uit het vuur te slepen. Dat lukt hem vooralsnog niet en dat kan je hem ook niet aanrekenen aangezien PSV in uit wedstrijden constant in de problemen komt. Daar achterin zijn het geen slopers en geen opbouwers. Die Marcelo staat daar als een ongelooflijke zak aardappelen in de as. Overigens vind ik dat Dick Advocaat geen blaam treft. Wat ik ervan mee krijg zit hij er constant bovenop en het spreekt voor zich als je hem hoe hij zit dood te ergeren op de bank.

Roda had ook nog 2 pingels kunnen krijgen dus PSV mag blij zijn met een punt.

31 maart 2013 om 16:14

Aan de andere kant is er bij PSV een doelpunt onterecht afgekeurd wegens buitenspel en had Fledderus er in de eerste helft al met rood af gemoeten (zal nog wel een staartje krijgen). Dus ja, soms zit het mee en soms zit het tegen. Gelijk spel is een juiste uitslag. Beide teams verdienden niet meer.

31 maart 2013 om 17:22

Die had ik niet meegekregen, rechtvaardig gelijkspel dus.

Sanharib Malki wat een held! Hij is zonder enige twijfel één van de beste spitsen in de Eredivisie. Denk dat Malki komend seizoen bij een topclub zal spelen. Als Twente slim is moeten ze meteen hun slag slaan. Zoveel zal Malki denk ik niet moeten kosten en is in alle opzichten beter dan Bulyikin en Costaignos. Of opvolger van Bony misschien?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren