Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSG sleept gelijkspel uit het vuur tegen Barcelona

Laatste update:

Het zal Barcelona niet vaak overkomen zijn: een tegenstander die in de eerste twintig minuten van de wedstrijd simpelweg beter is en de beste kansen krijgt. Het gebeurde dinsdagavond in de Champions League-wedstrijd tegen Paris Saint-Germain. De Parijzenaars speelden onbevangen tegen het Barcelona van de weer teruggekeerde trainer Tito Vilanova, maar moesten wel toezien hoe de later geblesseerd uitgevallen Lionel Messi de 0-1 op het bord zette. Tien minuten voor tijd tekende Zlatan Ibrahimovic tegen zijn ex-werkgever voor de gelijkmaker. Xavi leek de return vanaf de stip al wat minder interessant te maken, maar door een slippertje van Víctor Valdés werd het toch nog 2-2.

/

Het voorbereidende werk van Dani Alves was wonderschoon. De Braziliaan, in de beginfase sowieso een van de meest actieve Barcelona-spelers, verzond met de buitenkant van zijn schoen een heerlijke pass in de richting van de Argentijn. Messi liet de bal stuiteren en schoot hem vervolgens tegendraads langs PSG-keeper Salvatore Sirigu. Dat was een van de eerste geslaagde acties van Messi, want de dribbelaar liet zich niet of nauwelijks zien in de eerste minuten van de wedstrijd.

De openingsfase was sowieso voor Paris Saint-Germain. Zo maakte de Parijse topscorer in de Champions League met vijf doelpunten, Ezequiel Lavezzi, er al na een paar minuten bijna zes van. Hij ging op keeper Valdés af en Sergio Busquets hielp zijn doelman: via de paal kaatste de bal terug het veld in. Barcelona was dus gewaarschuwd, al leverde een vloeiende combinatie circa vijf minuten later weer gevaar op. Via Lucas Moura en Ibrahimovic dook Lavezzi opnieuw vrij voor Valdés op, maar dit keer deed hij dat in buitenspelpositie. Ook een hard schot van Javier Pastore bezorgde de sluitpost van Barcelona problemen, terwijl het eerste écht grote gevaar aan de andere kant van Andrés Iniesta kwam. De Spanjaard krulde de bal net langs de verkeerde kant van de paal.

/

De druk van de Parijzenaars hield aan en een overtreding van Gerard Piqué (geel) op Ibrahimovic leek de uitgelezen mogelijkheid voor de veelbesproken basisklant David Beckham om zich te tonen. Ibrahimovic liet zich het buitenkansje echter niet ontnemen; hij knalde via de vingertoppen van Valdés naast. Even later schoot de Zweed ook na een rappe counter naast, waarna Messi de score opende voor de bezoekers. Op dat moment had Barcelona de controle over het duel al gewonnen: als gebruikelijk noteerde de ploeg van Vilanova circa zeventig procent van het balbezit.

Barcelona moest na rust verder zonder Messi, die een spierblessure had opgelopen. Toch hadden de Catalanen de score kunnen uitbouwen. Dat het niet lukte was vooral toe te schrijven aan Alexis Sánchez, die twee uitstekende mogelijkheden onbenut liet. Barcelona leek de wedstrijd uit te spelen, maar even na een hoop consternatie in het strafschopgebied van Barcelona (geblesseerde verdedigers bij een corner voor PSG, Javier Mascherano verliet later zelfs het veld op een brancard) werd het dan toch nog gelijk. Ibrahimovic stond flink buitenspel bij een kopbal op de paal van Thiago Silva, maar scheidsrechter Wolfgang Stark liet doorspelen en de spits tikte van dichtbij binnen. Het Parc des Princes ontplofte, maar Barcelona richtte zich nog een keer op. Doelman Sirigu legde Alexis op domme wijze neer en Xavi benutte de strafschop: 1-2. Dat was nog niet alles: een schot van Blaise Matuidi en een blunder van Valdés betekende 2-2. Ter verdediging van de doelman: de bal werd wel van richting veranderd.

Was 2-2 een goede afspiegeling van de verhoudingen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verdiend, toch wel fair van die penalty/ De goal van Ibra was gewoon onterecht dik buitenspel maar ja fouten zijn menselijk, de laatste goal kun je Valdes niet aanrekenen erg dikke pech! Brengt wel een mooiere wedstrijd met zich mee in het Camp Nou.

2 april 2013 om 22:41

Jammer dat Zlatan niet al zijn mogelijkheden benutte, puur visueel had PSG de beste kansen en de meeste mogelijkheden. Je kunt best concluderen dat PSG gewoon kwaliteit voorin mist, het is nu allemaal net niet.

2 april 2013 om 22:44

Die goal van Zlatan trouwens, dat was ruim buitenspel. Die had nooit mogen tellen.


3 april 2013 om 01:58

PSG mist teamgeest, tijd om ingespeeld te raken. In elk geval tov de verwachtingen. Kwaliteit is het probleem niet.

Barcelona is als team zoveel verder dat het indrukwekkend is dat oa. L. Moura, T. Silva en ook Verratti behoorlijk niveau haalden. PSG had meer kansen kunnen benutten maar mag met de goals zeer gelukkig zijn. Barca behaalden beide goals daarentegen meer dan terecht. Zo bezien mag PSG zich gelukkig rekenen, en is "verdiend" (frank_lfc) niet van toepassing.

3 april 2013 om 02:04

Ach die doelpunt van Ibrahimovic kan je samen met die penalty wegstrepen.
Sanchez' zocht echt die penalty als scheidsrechter moet je weten dat spelers en vooral "Sanchez' " in de laatste minuten van de wedstrijd een keer gaan duiken om misschien wat te krijgen,, vandaag is het hem gelukt.
Maar ik vind gelijkspel wel terecht.
PSG was niet weggespeeld kwa kansen waren ze zelfs verder.

3 april 2013 om 10:02

de keeper moet maar zo dom niet zijn van hem weg te maaien

3 april 2013 om 22:19

En hij werd ook een keer onterecht buitenspel gevlagd, geloof meerdere keren zelfs.

2 april 2013 om 22:42

Hoe kan het ooit verdiend zijn als je door middel van de scheidsrechter met alle geluk van de wereld een 2-2 eruit sleept?

2 april 2013 om 22:45

PSG zette veel meer druk en was veel meer bezig met goals maken, bij Barça had ik een beetje het idee dat ze na de 0-1 gewoond e wedstrijd wilden uitspelen. PSG had ook veruit de meeste mogelijkheden, alleen behalve Zlatan is er weinig effectiviteit voorin.

2 april 2013 om 22:45

Gezien het spelbeeld is 2-2 gewoon terecht. Het is natuurlijk een arbitrale dwaling die 1-1 maar dat neemt niet weg dat PSG de wedstrijd toch wel domineerde. Barca kreeg ook kansen allen Alexis verpeste alles aardig.

2 april 2013 om 22:46

Als je een doelpunt cadeau krijgt en de 2-2 tot stand komt door een blunder van de keeper, dan kun je onmogelijk stellen dat een gelijkspel verdiend is.

2 april 2013 om 22:50

sorry maar dat slaat nergens op. De manier hoe de goals komen neemt niets weg van het spelbeeld. Het is dat Zlatan en de anderen niet goed afronden eerder anders hadden ze er al veel meer gemaakt. PSG speelde gewoon goed en komt eigenlijk erg ongelukkig achter 2 keer.

De 1-2 is ook een enorme blunder van de keeper want die bal had er echt nooit in gekund.

Dat de goals zo vallen is jammer en dom van de leiding maar als iemand hier de betere ploeg was was dat wel PSG

2 april 2013 om 22:50

eerste helft gemist? psg was dik beter maar verzuimde de kansen te benutten, anders had psg hier gewonnen.

on

beckham hadweer een paar fraaie passjes zoals we van hem gewend zijn. jammer dat o.a alex en lucas moura weinig ermee deden.

hoop dat psgg doorgaat, jaar dat is afwachten.

2 april 2013 om 23:12

Ja en het verzuimen van kansen afmaken is geen gebrek aan kwaliteit?

2 april 2013 om 22:42

Die penalty was er niet om die buitenspelgoal goed te maken ofzo. Die penalty stond op zichzelf en was gewoon terecht. Jammer alleen van die laatste tegengoal. Was dan wel van richting veranderd, maar totaal niet onhoudbaar ofzo. Een keeper als De Gea pakt zo'n bal gewoon.

2 april 2013 om 22:44

Dat klopt alleen het is toch wel een beetje Karma.
Vind het wel jammer dat mensen Valdes de schuld geven over zijn "blunder" puur omdat hij zon slechte bijnaam heeft.

2 april 2013 om 22:45

Van alle keepers noem je De Gea.. Juist hij is een keeper die ook zulke "pech" dingen vaak heeft.

2 april 2013 om 22:45

Het had zelfs rood moeten zijn bij de penalty! Hij pakt gewoon zijn benen vast dikke rode kaart!

2 april 2013 om 22:47

Haha hoe dat dan? hij ontneemt hem totaal niet een 100% scoringskans, die bal rolde al uit. Gewoon dom van de keeper maar het was echt geen enorme scoringskans dus geen rood

2 april 2013 om 22:47

Klopt en hij blijft maar blunderen.maar fouten zijn menselijk.

2 april 2013 om 22:50

Als je als keeper net naar links instapt om een redding te maken dan ben je uit balans als de bal van richting wordt veranderd. Dan kan je alleen proberen je lichaam om te gooien en hopen op het beste. Hier kan je Valdez weinig aanrekenen.

2 april 2013 om 22:50

@xavihernandez_

Ik noem juist De Gea omdat hij zulke belachelijk snelle reflexen heeft.

2 april 2013 om 22:51

Ja maar die bal werd onderweg wel lichtjes aangeraakt door Bartra volgens mij en het stuiterde ook nog eens, ik vind niet dat je dat volledig op Valdes kunt schuiven.

2 april 2013 om 23:30

De Gea is een fantastische keeper op dit soort ballen, alleen bij het uitkomen en hoge ballen/corners stelt hij niet zo veel voor

2 april 2013 om 23:50

@juanitomarav heeft gewoon gelijk hoor. Vrijwel niets wat Valdés daaraan kon doen. Speelde buiten dat moment ook een prima partij.

2 april 2013 om 22:43

Inderdaad, denk dat beide ploegen hiermee tevreden zullen zijn. Ben wel benieuwd hoe PSG gaat spelen in Barcelona. Hoop dat ze wat minder gokken op de counter.

2 april 2013 om 22:44

In Camp Nou is PSG kansloos. De beste speler ter wereld is er dan weer bij en hakt de arrogante Fransen in de pan. Dat zal die zielige oliesjeik leren dat hij de CL niet kan kopen.

2 april 2013 om 23:25

want barca koopt geen spelers en hebben 25 man in de selectie die hun carrière bij barca begonnen?

2 april 2013 om 23:32

Nu overdrijf je door te stellen dat ze niet hun "hele" selectie uit eigen jeugd hebben. Feit is, PSG heeft niet eens 1 speler uit eigen jeugd. Enough said.

3 april 2013 om 00:19

chantome en sakho.

3 april 2013 om 02:00

En geen van beide heeft ook maar 1 minuut gespeeld..

2 april 2013 om 22:45

Die goal van Ibra was zeker buitenspel. En kan iemand mij vertellen wat er met Messi nu precies is? We zien wel wat er in Camp nou gebeurt. Visca el Barca !!!!

2 april 2013 om 23:05

Hamstring. Uit voorzorg eruit denk ik.

2 april 2013 om 22:46

Wat een pass van Dani Alves he, met zijn buitenkantje. Geweldig zeg.

3 april 2013 om 01:23

hier staat een duimpje in de min. Diegene wil ik graag aanraden voortaan volleybal te gaan kijken. Als zo'n pass verstuurd wordt dien je te zwijgen, te knikken en te hopen dat je dat ooit ook overkomt. Dat je zo'n pass mag versturen. Desnoods bij Bal op het Dak Reserve 6.

2 april 2013 om 22:48

Goal ibra was terecht denk ik, ik denk dat het er mee te maken had dat die via de paal terug in het spel kwam, maar ik weet er ook niet het fijne van

3 april 2013 om 00:00

De Paal is een dood spel element dus de Pass van Thiago Silva (zijn kopbal op de paal) kwam uit bij de op dat moment buitenspelstaande Zlatan, er ontstaat pas een nieuwe situatie als de bal door een speler word geraakt of uit gaat ...

2 april 2013 om 22:49

Inderdaad. Ik denk dat er maar weinig grensrechters zouden zien dat het buitenspel is als je in een fractie van een seconde over zoiets moet beslissen. In de herhaling is het makkelijk maar die man heeft het maar 1 keer gezien

2 april 2013 om 23:04

Fractie van een seconde? Zlatan staat bijna 3 meter buitenspel.. Daarnaast is het voor de neus van de grensrechter en stond er nog een official bij.

2 april 2013 om 23:22

Was zeker geen fractie het was duidelijk te zien. En met al die camera's en andere technologie maken de arbitrages nog steeds hele erge fouten. Duidelijk buitenspel, maar hoplijk gaat het in camp nou gewoon beter.

2 april 2013 om 22:55

Die laatste goal was een gigantische blunder van Valdes

2 april 2013 om 23:02

Fouten zijn menselijk waar staat zn doellijnrechter of hoe je die ook noemt voor dan? Niet alleen voor de lijn van het doel, maar ook voor dit soort momenten!

2 april 2013 om 23:41

Toch wel een zware fout voor een arbitrage die een kwartfinale moet fluiten. Er zou moord en brand worden geschreeuwd moest Barça zo'n doelpunt maken. Nu luidt het: "fouten zijn menselijk."

Hypocrisie...

3 april 2013 om 01:10

Ik vind dit minder mooi, gewoon weer in beide wedstrijden lekkere fouten van de scheidsrechter
zoals gewoonlijk. Ik zie trouwens een overeenkomst tussen de goals van PSG en Bayern. Eentje was er buitenspel en dan andere waren beide lucky van richting veranderd. Barcelona en Bayern gaan verder.

ben benieuwd of het gevolgen zou hebben voor volgende week, valdes kon er alleen weinig aan doen, maar kon hem wel hebben denk ik.
uiteindelijk denk een terechte uitslag omdat barcelona de winst niet geheel verdiende.
penalty was terecht.

2 april 2013 om 22:41

Was geen blunder, Batra zat aan de bal en Valdes kon hem net niet tegen houden. Maar ik denk toch wel dat als er een Cassilias in de goal stond dat de bal was gehouden.

2 april 2013 om 22:42

Nee maar het leek er wel op.
Uiteindelijk zag je dat de bal van richting werd veranderd, maar hij had hem wel kunnen hebben.
Uitslag is wel terecht.

2 april 2013 om 22:43

Barca heeft zeker wel een nieuwe keeper nodig, ik zou voor Ter Stegen gaan ( als je het zo spelt )

2 april 2013 om 22:45

Ja, Valdes is veel minder als vroeger. Maar bij de 2e goal kun je het geen echte blunder noemen.

2 april 2013 om 22:47

Waarom voor Ter Stegen? Ik zou De Gea toen, jong veel potentie en hij is Spaans.

2 april 2013 om 22:50

Of Courtois, maar ik denk dat die bij Atletico blijft of terug gaat naar Chelsea.

2 april 2013 om 23:25

naar mijn mening is Ter Stegen beter dan De Gea, hij is ook jong(er) en heeft ook potentie, maar De Gea straalt niet echt zelfvertrouwen uit. Ik denk dat Ter Stegen over 2/3 jaar ongeveer op het niveau van Neuer zit

2 april 2013 om 22:42

'hij kon er weinig aan doen maar had hem moeten hebben.'
als hij er niks aan kan doen is het toch niet raar dat hij hem niet heeft.

edit: al aangepast

2 april 2013 om 22:43

Heb het al aangepast, het leek op een blunder maar de bal werd van richting veranderd.

3 april 2013 om 11:13

haha is goed!
in eerste instantie dacht ik ook dat valdes hem gewoon niet klem had

Prachtig gespeeld door Messi en Ibrahimovic, psg domineerde en had meer kansen in de 1e helft, na de tweede helft een magistraal Barca die de scheids tegen had, helaas, het is niet anders!

2 april 2013 om 22:45

Magistraal Barca? Ik heb ze weleens overtuigender zien spelen, PSG bood erg goed tegenstand en werd totaal niet overlopen.

2 april 2013 om 22:59

Ibrahimovic was alles behalve goed. Alles mislukte bij hem vandaag. behalve zijn buitenspel goal en de assist.

2 april 2013 om 23:09

Ik vond vooral Ibrahimovic erg sterk spelen! Wat een klasbak is dat! Messi was nergens, maar toch nog een heerlijke goal meegepikt. Ronaldo had hem niet zo kunnen maken!

2 april 2013 om 23:36

@zweetsok,

Het is inderdaad goed dat je zegt dat Barcelona NA de 2e helft magistraal was, want dat waren ze tijdens de wedstrijd absoluut niet!

Het valt mij toch wel op dat Barca zonder Messi echt een heel stuk minder is, maar dan ook echt een heel stuk minder! Bovendien is het erg saai om naar te kijken, weinig diepgang en balletje breed en terug. Je moet er maar van houden...

3 april 2013 om 00:13

Welke wedstrijd heb jij zitten kijken?? ik vond zowel Messi en Zlatan zwaar tegenvallen, Messi raakte natuurlijk snel geblesseerd maar werd buiten zijn goal ( prima goal trouwens maar toch vooral de verdienste van Alves ) niet echt bij het spel betrokken, Maar Zlatan herkende ik haast niet, die leet zo veel onnodig balverlies, was niet balvast, waar hij normaal altijd zo sterk in is, en hij leek zich wat geforceerd te willen bewijzen tegen zijn oude club ik kan me een moment herinneren dat hij in de 16 van Barca dwars door 3 spelers heen wil lopen met de bal, zijn enige goede moment was die bal die hij terugkopte op Matuidi want die buitenspel goal had natuurlijk nooit goedgekeurd mogen worden.

en dan vind ik het wel grappig dat je zegt dat Barca in de 2e helft magistraal was, maar ik vond PSG eigenlijk de gehele 2e helft beter, zeker na het inbrengen van Menez en Verrati werd Barca bij vlagen op wilskracht overlopen, maar uiteindelijk had PSG toch 2 fouten nodig om hier gelijk te spelen.

Ik ben benieuwd naar de return voor mij is Barca favoriet, maar een Zlatan in vorm kan overal scoren, dus ik denk dat het een spannende wedstrijd gaat worden.

Terechte gelijkspel, vooral als Valdes zo staat te keepen.

2 april 2013 om 22:43

Kon Valdes niks aan doen, kijk de herhaling maar...

2 april 2013 om 22:43

De bal werd van richting veranderd; Valdes keepte de hele wedstrijd gewoon goed.

2 april 2013 om 22:46

Ik heb de herhaling niet bekeken, maar zag je hem zo ongelukkig duiken, pff.
2-2 is een mooie uitslag, in Camp Nou moet Barça het afmaken.

2 april 2013 om 22:52

Hij stapt net in en zit diep om een lage duik te maken om die bal te pakken. Je kan heel goed zien dat hij zich zoveel mogelijk om probeert te gooien nog, maar als je al zo bent ingestapt kan je echt niets meer.

2 april 2013 om 22:47

Kurdish cule wat heeft valdez fout gedaan. Heeft een 1 op 1 bal gepakt tegen ibra en stond verder goed te keepen.

De laatste goal van psg kan Valdez helemaal niks aan doen. Valdez staat op zijn verkeerde been als de bal van richting wordt veranderd. Als je op verkeerde been staat en de bal wordt van richting veranderd( al wordt de bal lichtelijk van richting veranderd)is het bijna onmogelijk op een bal te pakken.

Je moet valdez niet de schuld geven als sanchez een grote kans mist in de 63e minuut. Zijn bal aanname was triest. Zijn handelings snelheid erg traag. Op CL niveau had dat een goal moeten zijn.

2 april 2013 om 23:18

Valdes was samen met Dani Alves de beste speler bij Barca. Hij heeft geweldige ballen er uit gehaald hoor. En dat doelpunt heeft ie alles aan gedaan om het te voorkomen, maar helaas was het niet echt tegen te houden. Wordt nog wel een leuke wedstrijd in Camp Nou.

PS. Lucas is zoveel beter dan Neymar, ik snap echt niet dat mensen het over Neymar hebben. PSG heeft gewoon een goud talentje in huis.

2 april 2013 om 23:22

Grootste verschil tussen Neymar en Lucas zit hem in het fysieke gedeelte, ik volgde beide spelers al in de Serie a maar Lucas kon veel meer duels aan dan Neymar. Komt ook doordat hij vaak in de gym te vinden is en veel traint.

2 april 2013 om 23:31

Dat klopt inderdaad, wat mij ook opviel is dat hij in de Serie A die acties van Neymar op snelheid maakt ipv stil te staan. Ik vind deze jongen beter dan Neymar eerlijk gezegd.

3 april 2013 om 01:07

Inderdaad Dani alves en valdes waren gewoon de betere aan barca zeide
ook iniesta vond ik gewoon weer heel sterk.

Aan de kant van Psg vond ik Alex,t.silva,zlatan de 3 beste ook die rechtsback speelde een goede wedstrijd ik snap wel dat hij vdw grotendeels op de bank houd als je hem zo ziet spelen.

Lucas is inderdaad verder op dit moment in neymar op het fysieke vlak ik vond hem er goed getraint uitzien en daarom denk ik dat psg heel erg blij mag zijn met zon fantastische speler

Overigens vond ik een 2-2 terecht.

3 april 2013 om 01:12

Haha dit gelul meteen omdat hij even een goede wedstrijd speelt is lachwekkend. Als Neymar straks bij Barca de sterren van de hemel speelt vond jij zeker Neymar altijd al beter.

3 april 2013 om 08:40

Daarnaast speelt lucas cl/europese niveau. Deze jongen is op dit moment 3 stappen verder dan Neymar. Echter ben ik bang dat geinteresseerde clubs meer dan 70 milj voor hem moeten betalen.

Tweede goal was 50% fout van Valdes. Hy kon hem hebben maar werd ook van richting veranderd dat is de ergste voor een keeper

Niks aan het handje voor Barcelona die maken dit thuis wel af.

Mooie pot voetbal gezien onder leiding van een dramatische scheidsrechter. PSG werd pas echt goed toen Beckham en Pastore eraf gingen. Ancelotti, de return moet je beginnen met waar je vandaag bent geëindigd qua opstelling.

Valdes, je mag je koffers pakken. 10 miljoen per jaar? Waarom denk je dat je dat verdiend, je kan niets. Valdes is een grabbelaar eerste klas die leuk mee voetbalt en daarmee houdt het op. Ik zou als ik Barcelona was deze zomer gewoon geld op tafel gooien voor een nieuwe doelman die wel kan keepen, meer dan ontvangen van rechts en de bal doorspelen naar links of andersom hoef je niet te kunnen qua mee voetballen.

Zo snel geschreven zeg in paar minuten.

2 april 2013 om 22:42

Ze typen dit artikel gewoon mee met de wedstrijd, en de laatste minuut moesten ze gewoon een aanpassing doen. Ook zitten er meerder mensen op de redactie.

Messi met Barca, Messi zonder Barca, een wereld van verschil. Beckham had nooit mogen beginnen, zorgde voor een gat op het middenveld. Goeie wedstrijd wel.

Zooooooooo terecht die 2-2!!! complimenten voor Psg, was ook zeker wel verdient geweest als ze hadden gewonnen

De doelpunt van zlatan was offside, best jammer dat die is geteld.

Valdes zet jezelf op de bank want manman.
Op het einde was het weer valdestime

2 april 2013 om 22:52

Ik pak mijn woorden terug.
De bal verandere tog wel wat van richting via bartra.

Barca zonder Messi is het Spaanse elftal zonder Casillas, Ramos en Alonso. Een heel stuk minder zonder Messi. Hij is echt de angel.

Ongelofelijk dat die grens geen buitenspel zag. Daar staat hij toch voor.

2 april 2013 om 22:44

Denk dat hij wat de commentator van de NOS al zei meer aan het kijken was of de bal er in ging...
Ook europees zijn de grensen niet altijd top.

Gewoon als voorbeeld Ajax - steaua, Sightorsson schiet duidelijk via de hand van de keeper in het zijnet... de 8e official of hoe je het wilt noemen, dat mannetje naast de goal zag het niet.

Ik vind 2-2 op zich terecht, en het houd de spanning er in, al is barca natuurlijk wel in het voordeel... 2 uitgoals en ze gaan thuis spelen.

2 april 2013 om 22:44

Helemaal mee eens. Het is toch een wereld van verschil dat Psg aan 1 goal genoeg heeft in het Camp Nou terwijl het anders minimaal 2 moest maken. Maar al met al toch wel tevreden gezien het feit dat Messi uitviel. Het is te hopen dat hij er volgende week wel bij is.

2 april 2013 om 22:52

Barca hoeft zich niet druk te maken. PSG moet haast winnen in Camp Nou met deze stand.

Wel viel me Sanchez weer enorm tegen. Wat een verkeerde aannames, verkeerde passjes, verkeerde acties. Hij kan het niveau gewoon niet aan.

2 april 2013 om 23:06

inderdaad, vooral die kapbeweging na de voorzet van xavi... schiet gewoon een volley... nee meneer moet hem eerst aannemen, kappen en dan schieten terwijl er 80 man voor je staat....

***
We hebben weer een chagrijnig persoon in ons midden, vandaar dat iedereen rode duimpjes krijgt.

Ik was weggelopen in de 93ste minuut met de gedachte dat PSG verloren had, maar een gelijkspel biedt nu toch wel perspectief voor de uitwedstrijd. Het kan nog spannend worden!

Verdiende uitslag. Ik vond de ploegen gelijkwaardig. Ibra scoorde dan wel uit een buitenspel positie maar wat was hij slecht zeg. Ik denk dat als Psg hier met Garneiro was gestart ze hadden gewonnen.

Haha Valdes natuurlijk weer. Ik hoop dat deze minder fataal wordt dan die tegen Madrid in de supercup. Over buitenspel hoeven we niet eens te beginnen, dat lijkt me geen discussie waard.

2 april 2013 om 22:47

Valdes wat? Valdes keepte fantastisch. De bal werd licht van richting verandert!

2 april 2013 om 22:48

Ja, maar de keeper had hem alsnog moeten hebben, want het was niet zoveel van richting veranderd.

2 april 2013 om 22:50

Het hoeft niet "veel" van richting te veranderen, om de keeper op verkeerde voet te zetten.

2 april 2013 om 22:53

Ik vind dat die houdbaar was en zo te zien ben ik niet de enige die er zo over denkt. Een top 10 van de wereld keeper had die bal gehad.

2 april 2013 om 22:55

Helemaal mee eens. Vond Valdez sterk keepen deze wedstrijd. Goal kon hij heel weinig aan doen. Hij was te ver ingestapt en zat ondertussen te laag om zich nog om te kunnen gooien toen de bal van richting werd veranderd.

Hij deed precies wat een keeper moet doen bij zo'n schot en heeft hier gewoon vette pech.

2 april 2013 om 22:55

Bwa blink, een Cech,casillias,neuer,courtois,buffon... had die wel nog kunnen hebben denk ik

2 april 2013 om 23:00

This is sad man, iedereen geeft nu af op Valdes terwijl hij Barca meerdere malen redde. Ik begrijp niet waarom maar ik vind Valdes echt een sympathieke persoon en al die grapjes die nu op internet de ronde doen verdient die niet.

2 april 2013 om 23:01

Mssn zou Chech Casillas etc etc de bal wel hebben gepakt, maar dat betekent niet dat het een blunder was? Ik vind het iig oneerlijk jegens hem, en geloof mij, en hij is niet mijn favo speler

2 april 2013 om 23:08

Niemand zegt dat Valdés niet sympathiek is, maar een keeper die bij een toploeg als Barcelona speelt hoor gewoon niet zoveel blunders te maken. Als je heel veel ballen tegen gehouden hebt, maar dan alsnog blundert, ben je geen topkeeper. Valdes blundert niet minder dan een paar keer per jaar, dat kan gewoon niet als topkeeper. Zie je Casillas zoveel blunderen?

2 april 2013 om 23:23

Als Casillas zo'n tegendoelpunt zou incasseren, dan zou niemand zeggen dat hij "geblundeerd" heeft, omdat het simpel geen blunder is. Hoe kan het een blunder zijn als de bal van richting wordt veranderd? Valdez was unlucky klaar.

Maargoed, het is een beetje ongemakkelijk voor mij om een speler van mijn artsrivaal zoveel te moeten verdedigen. Ik kap ermee.

3 april 2013 om 10:42

Nou nou...buffon? Die heeft net 2 dikke blunders gemaakt waardoor de 2 goals ontstonden voor Bayern.

3 april 2013 om 22:20

Buffon heeft ook geblunderd met Juve laatste wedstrijd, elke keeper heeft zo zijn offday.

Valdes is back!!
Een blunder van jewelste

2 april 2013 om 22:42

Hij speelde vandaag fenomenaal en werd enkel verschalkt door een van richting veranderde bal. Een blunder was het in mijn ogen zeker niet.

2 april 2013 om 22:47

Een echt goede keeper heeft die laatste bal ook gewoon en dan kan je spreken van een fenomenaal optreden. Nu helaas niet.

2 april 2013 om 22:51

Fenomenaal...nou moet je niet overdrijven...
Die bal van Zlatan die hij op de borst kreeg had puur met zlatan te maken... niet met de kwaliteiten van Valdes...overigens twijfel ik niet over valdes zijn capaciteiten.... maar hij maakt altijd van die knullige blunders die zijn team de das om doen of schaden.

2 april 2013 om 22:53

Ach lul niet, Valdes was een ramp. Maar ja jij bent een Barca supporter

2 april 2013 om 22:55

wel was wel een blunder je kijkt door je barca bril het is gwn een koekenbakker

2 april 2013 om 23:23

weinig keepers zouden die bal hebben gehad, werd behoorlijk van richting verander en zn bal gaat erg snel he, anders ga jij dr keer staan, dan zulde wel zien da keepen moeilijker is dan je denkt, de meeste mensen hier onderschatten dat nml verschrikkelijk

2 april 2013 om 23:51

Daarom zitten wij thuis...voor laten we een leuk bedrag noemen... 2000 bruto in de maand(ben nog jong he)
En keept hij voor meer dan een ton in de maand...even afgaand dat hij meer dan 1,2 miljoen per jaar verdient.
Met 'redelijk van richting veranders' vind ik overdreven, werd inderdaad aangeraakt maar de richting ging niet opeens 40 graden de andere kant op.

1e doelpunt Ibrahimovic was dik buitenspel!
2e doelpunt Matuidi in de laaste seconden van richting veranderd.
Barca gaat makkelijk door thuis.

Een wedstrijd die eigenlijk beide kanten op had kunnen gaan, PSG had in eerste instantie moeten scoren bij een sterke fase van de thuisgasten. Daarna was Barça de betere en had de kansen af moeten maken, zeker Alexis Sánchez had de Catalanen al vroegtijdig op 2-1 of misschien wel 3-1 moeten zetten. Dat dan PSG de wedstrijd beslist door een onterecht doelpunt en een defensieve ongelukkigheid is dan natuurlijk extra zuur. Misschien was de uitslag door de sterke fase van PSG nog wel terecht, maar dat een scheidsrechterlijke dwaling zo'n wedstrijd beslist doet zeker af van de 'terechtheid' van het resultaat voor Psg.

De eerste helft was PSG de betere ploeg en kwam dan ook onverdiend op achterstand door een geniale steekbal van Dani Alves en een doelpunt van Lionel Messi. De tweede helft had een ander gezicht met een iets beter Barcelona dat de wedstrijd wilde controleren na de blessure van Lionel Messi.

Om op z’n Sjaak Polaks te spreken; met de broek op de enkels en met de vlakke hand. Wolfgang Stark heeft zich nadrukkelijk in het voordeel van Paris Saint Germain uitgelaten in de slotfase van deze wedstrijd; uit een onterechte vrije trap werd een buitenspeldoelpunt gemaakt door de voorheen onzichtbare Zlatan Ibrahimovic. Daarvoor werden alle duels al in het voordeel van de Fransen beslist en kreeg Javier Mascherano een onterechte gele kaart, waardoor hij de volgende wedstrijd niet mag meespelen. Hoe zoet smaakte dan de gerechtigheid en de wraak richting de scheidsrechter; door een terechte penalty leek Xavi de wedstrijd te beslissen.

In de allerlaatste minuut besliste een ongelukkig van richting veranderde bal alsnog de beslissing; 2-2. Een uitslag die toch hoop bied voor Psg, maar Barça moet dit karwei gewoon afmaken in Camp Nou. Visca Barça!

2 april 2013 om 22:45

Goed samengevat, komt nog bij dat de keeper rood had mogen krijgen. Spannende wedstrijd, maar helaas dankzij de scheids en Valdes onbeslist.

2 april 2013 om 22:47

guaporta jij bent echt een irritante gozer.wegwezen met die samenvatting.we kunnen zelf ook wel lezen.probeert altijd interessant te doen.schrijf je uit bij voetbalzone.

2 april 2013 om 23:40

Ey hij geeft tenminste een onderbouwde reactie en valt mensen niet lastig. Hij mag gewoon zijn mening geven over de wedstrijd dus ik weet niet wat je allemaal komt praten hierzo, als je ook zulke reacties wilt plaatsten moet je het gewoon doen, klaar.

2 april 2013 om 23:52

is gewoon een samenvatting van wat we zelf hebben gezien en hebben gelezen hierboven.hij doet alsof hij zoveel verstand van voetbal heeft.maar hij snapt er helemaal niks van.zit vaak leden na te praten en steelt hun meningen en plaats ze de volgende keer zelf.ik lees vaak genoeg mee.het valt op dat dit mannetje altijd interessant wilt doen.maar hij is het gewoon niet.hij moet niet zo willen opvallen met zijn gesnater.de duimen omlaag bij zijn reactie en bij mij de duimen omhoog zeggen genoeg.hij is gewoon een achterlijk ventje.

3 april 2013 om 00:37

Ik weet niet of hij meningen steelt maar je kan ook gewoon hem normaal aanspreken enzo. Kijk misschien lijkt het of hij heel slim doet maar zijn reacties zien er gewoon goed uit, wat je ook kon doen is hem een duim omlaag geven en hem een prive bericht sturen zodat je er zelf ook niet belachlijk uit zou zien. Ik vind het heerlijk om zijn reacties te lezen omdat ik ook veel van zijn schrijfstijl leer.

Als je hem irritant vindt gebruik gewoon de negeer optie op zijn profiel, is er niet voor niks.

2 april 2013 om 22:48

hahaha alle duels in het voordeel van de Fransen

reageer objectief.

Jordi Alba had er al met rood moeten afgaan voor zijn dives.

2 april 2013 om 23:16

Sanchez vind ik echt verschrikkelijk.
Volgens mij noem je hem redelijk vaak een bruikbare kracht maar het is een kansenmisser pur sang.

Het was weer een dramatische avond qua scheidsrechters. Deze competitie is toch eigenlijk een grap, Wie de minste blunders tegen krijgt die wint de cup.

Voor de boys boven me. Haterz gonna hate. Stumpertjes, echt waar.

2 april 2013 om 23:38

Wat praat je? kijk je alleen naar de gemiste kansen of kijk je ook naar wat hij daarna doet? Jij bent een van die blinde mensen hier op VZ die alleen naar samenvatingen kijken en hem op gemiste kansen beoordelen.

Hij mistte een kans en ging gelijk achter zo'n Fransman aanrennen gelijk bal veroveren, maar dat zie je niet. Alleen maar mensen napraten.

3 april 2013 om 12:18

Sanchez is een aanvaller en heeft een ongekend laag rendement voor een aanvaller. En ja, hij zal in verdedigend opzicht wel een bruikbare kracht zijn maar hij is echt niet goed genoeg.

2 april 2013 om 23:17

@guaporta, ik vond de gele kaart van Matuidi ook erg zwaar gestraft hoor. Die buitenspelgoal van Ibra is volledig aan de grensrechter te verwijten.

Vind het opzich wel verdiend, een gelijkspel.

Maar die goal van Ibra,hij stond meters buitenspel, echt slecht gezien.
2e helft zonder Messi, was Barca echt helemaal niks.

tijd voor Courtois want dit slaat nergens op -.-

2 april 2013 om 22:57

Rot toch op met je Belgen promoten.
Valdes kon niets aan die goal doen. PSG laat maar weer eens zien dat Barca kwetsbaar is.

2 april 2013 om 23:03

Niet huilen, hij heeft gewoon gelijk courtois is veel beter dan valdesje

2 april 2013 om 23:10

2-2 Valdes kon er niets aan doen. End of story. Dus blijf maar excuses zoeken maar helaas moet ik je teleurstellen dat PSG gewoon terecht 2-2 maakt niets doelman gewoon je team dat slecht speelt.

2 april 2013 om 23:14

Ach henk ik doe me voor als Barcelona fan maar ben voor Real Madrid henkerson niet zo dom lullen jochie, zonder die Valdesje stond het 5-2 voor PSG en aan die laatste goal kon hij niks doen aangezien de bal van richting wordt veranderd. Daar kon zelfs de geweldige Belg Courtois weinig aan doen.

2 april 2013 om 23:18

Ja natuurlijk stond het dan 5-2 wie speelt er nu zonder keeper.
1ste doelpunt had courtois die bal gewoon buiten geranselt met zijn lengte

2 april 2013 om 23:18

Wat lul jij nu dat ik excuses zoek, PSG verdiende het zelf om te winnen.

Geen verassing
Beckham speelde goed
Mooie assist van Alves en Goal van Messi
Mooie penalty van Xavi
En een geweldige blunder van Valdes

Barcelona is niet meer oppermachtig in Europa

2 april 2013 om 22:42

Mooie penalty Xavi? Dat was gewoon een doodnormale penalty, niks moois aan.

Terecht gelijkspel met een spetterendslot. Barca zal uiteindelijk wel doorgaan maar ik ben blij dat PSG niet zo inzakte en er een mooie wedstrijd van maakte.

Man Man Man,valdes weer een 10 gespeeld zeg...

2 meter buitenspel maar geen één scheidsrechter die het ziet.. en Valdes............

Typisch, fout van Valdes die het nog spannend maakt. Grens mag ook even naar Specsavers misschien zelfs korting als hij die vent naast de goal meeneemt.

PSG speelde eerste helft wel iets beter begrijp me niet verkeerd maar ik voel me toch wel wat bestolen met die goal.

Thiago Silva speelde een veel betere wedstrijd dan een 6.5 man.

Verdiende uitslag en respect voor Beckham tog een aardige wedstrijd van hem .

Heerlijk slot, en mooie uitslag. Nu kan Barcelona niet alleen op balbezit gaan spelen thuis, dat zou een übersaaie wedstrijd zijn geworden. Nu is alles nog mogelijk. Mascherano geschorst, dus Puyol terug in de basis?

2 april 2013 om 22:51

want tjah barca heeft zoveel gewonnen dus die moeten een handicap hebben?
pff wat een onzin. de meeste wedstrijden van barca zijn saai omdat de tegenstander weigert te voetballen en alleen wil counteren.
barca moet ze thuis geen kans geven en hopenlijk meerdere goals maken.

2 april 2013 om 22:52

Nee, Puyol is pas geopereerd hij heeft het seizoen afgesloten.

Valdes, de meest onderschatte keeper zeiden ze toch altijd?

2 april 2013 om 22:44

Dat heeft echt letterlijk nooit van z'n leven iemand gezegd.

2 april 2013 om 23:13

Valdes is een degelijke keeper, niet zo slecht als hier wordt neergezet maar kan niet tippen aan Casillas of Courtois of Cech of Neuer of Lloris (edit: en buffon natuurlijk)

Toch wel heel lachwekkend weer hoe zo'n grensrechter dat buitenspel doelpunt van Ibrahimovic niet zag, kijk alleen al waar iedereen stond en waar Ibrahimovic vandaan kwam toen de bal op de paal ging en je weet genoeg.

Ibrahimovic was zoals ik al voorspelde net als vorig jaar bij die wedstrijden tegen Barcelona met Milan weer eens nergens te bekennen, is een geweldige speler maar komt tekort voor het absolute topniveau, geen wonder ook dat hij altijd teleurstellend is in de CL en alleen kampioen werd in eigen land bijna altijd met het sterkste team.

Voor de rest, Valdés keepte een geweldige wedstrijd en kon weinig aan dat laatste doelpunt doen. Uiteindelijk is het knullig hoe dat laatste doelpunt nog valt maar al met al is 2-2 gewoon een keurige uitslag uit en zal dit thuis door Barcelona gewoon afgemaakt worden.

Geen nood, het voetbal zal winnen van het geld van de zielige oliesjeik. Thuis hakken we PSG in de pan. 0-0 zal genoeg zijn, en thuis is de beste speler ter wereld weer van de partij. Dat zal de arrogante Fransen leren.

een buitenspel goal en een kluts goal. hiervoor Milan met een handsgoal en een duwfoutgoal.
tjonge jonge jonge.
barca moet psg thuis zonder genade afslachten want met deze geluk winnen ze ook nog wel als barca niet veel scoort.

dramatische scheidrechters weer, schandalig!

4-2 had het hier moeten zijn.psg was vanavond duidelijk de betere ploeg.barca was op enkele mogelijkheden echt nergens te zien.ik heb het niet voor PSG maar je moet eerlijk blijven.dit gelijk spel is dan ook dubbel en dik verdiend.ik had PSG echt onderschat.die Lucas,man wat jammer dat hij niet richting Real is gekomen.we hadden hem bijna.

2 april 2013 om 22:45

Haha kerel weet je zeker dat het 4-2 moest zijn? Ik vond het meer 7-2 achtig. Barca was nergens, PSG overklaste Barca van alle kanten. 7-2 zou de verhoudingen beter weergeven.

2 april 2013 om 22:48

Ik dacht maar aan 9-0 voor Psg, echt sportief om als Madrid fan maar 4-2 te zeggen!

2 april 2013 om 23:21

in principe had het gewoon 20-0 moeten zijn!

belachelijk ook dat psg geen 30 penaltys kreeg om tenminste 2 derde erin te peren...

: voor de rest lig ik hiermee hopelijk op dezelfde golflengte als jij. Zo van, 'ik ben een vliegtuig, waar is de nooduitgang, mag ik m'n speen, waneer mag ik een schone luier'. .....

realzidane22, ons meest objectieve lid op vz.

2 april 2013 om 23:26

Welke wedstrijd heb jij gekeken?

Toch wel terecht vind ik, Barca creeerde niks 2e helft en eerste half uur van de eerste helft tikte PSG ze ook helemaal zoek.

de manier hoe ze scoren is dan wel ongelukkig voor barca. 1e goal was buitenspel van Zlatan natuurlijk en de 1-2 en 2-2 ongelooflijke blunders van beide keepers.

Alexis heeft vandaag maar weer bewezen dat hij óf in een ongelooflijke vormdip zit , óf het niveau van Barca echt niet aan kan. Verpest 2,3 goeie kansen en gaat voor eigen succes als Villa naast hem vrij staat

arbitrage matig....
goal van psg met 2 man ofside
herhalingen alleen wat de fransen wouden laten zien, weer typisch...

psg verdiende wel een goal maar Barcelona verdiende wel de overwinning, man van de match toch wel silva, enja... Lucky goal op het einde.. de meeste zullen zeggen flater van valdes maar als je goed kijkt
wijkt die nog af dus.. 2x Lucky voor Psg, ondanks hun goed spel af en toe...

2 april 2013 om 22:45

De overwinning?op basis van wat,balbezit?? Ga je me zeggen dat Barca beter was dan PSG deze avond?psg had in de eerste helft al 2-0 moeten voorstaan.geef toch gewoon eens toe wanneer een andere beter was

2 april 2013 om 23:16

toegeven? als ik dat zo vond ok...

psg heeft bij vlagen goed gespeelt.. maar 2 goals met veel geluk.. waarvan 1 offside met 2 man zelfs!
barca kan moeilijk heel de wedstrijd domineren en psg geen enkele kans geven eh...

voor een uitwedstrijd hebben ze het prima gedaan.. helaas van die late treffer..

Jongens ik ga niet teveel woorden gebruiken voor deze avond. Psg heeft een sterk en barca heeft zwak gespeeld. Neemt niet weg dat ik heel erg teleurgesteld ben op de arbitrage die een buitenspelgoal van 3meter gewoon goedkeurd!

Goedenavond

Wat een complete wedstrijd van de "overrated" Thiago Silva zeg!
Lucas heeft ook een goede wedstrijd gespeeld, vooral in de eerste helft.

Zlatan, pff, wat ergerde ik me aan hem vanavond. En PSG kon hier wel hebben gewonnen. Ze moesten profiteren van de blessure van Messi, helaas. Barca natuurlijk nog steeds de favoriet om door te gaan.

Alves speelde ook geweldig. Door hem leek Pastore op een bankzitter van een amateur ploeg.

2 april 2013 om 22:48

Silva was echt uitmuntend vandaag. Leidde de verdediging zo ontzettend goed en dat met drie matige spelers naast zich. Zlatan was wel belangrijk voor Psg hoor. Qua spel ondermaats ( meestal zo tegen CL tegenstanders k.o) maar zorgde wel voor aansluiting door zijn enorme fysiek en was de reden dat de 1-2, en in de slotfase de 2-2 nog viel. Er is echt niemand anders die z'n rol beter kan invullen.

2 april 2013 om 22:54

Vond Alex ook een hele goede wedstrijd spelen hoor. Won echt letterlijk ieder kopduel. Ook over de grond sterk.

2 april 2013 om 22:55

Zlatan is altijd goed geweest door zijn "presence". Maar een speler van zijn kwaliteiten moet gewoon veel meer brengen dan wat hij vandaag liet zien.

Hij was de reden voor de 1-2 en 2-2 mssn, maar hij moest ook de reden zijn geweest voor de 3-2/4-2 bijvoorbeeld. Want kansen had ie.

2 april 2013 om 23:07

Trouwens. Ik hou van Silva omdat hij een echte captain is. Hebben jullie gezien hoe hij de spelers "oppepte" bij de 1-2. Wat een leider zeg. Ik hou echt van hem en ik vind hem by far de beste CV.

2 april 2013 om 23:17

Ja, altijd mooi om te zien. Je zag ook dat de kopjes gingen hangen maar Silva is inderdaad een echte captain.

2 april 2013 om 22:53

Nou, ik vind dat Pastore wel wat credits mag krijgen hoor. Was best vaak klungelig bezig, maar heeft zich wel 100 ingezet, aangezien ego's zoals Lavezzi zich daar veel te goed voor voelen.

2 april 2013 om 22:58

Je kan nooit zeggen dat Pastore geen inzet toont. Pastore kan slecht spelen, maar hij werkt eigenlijk hard voor het team.

Lavezzi is weliswaar wat egoistisch soms, maar hij werkt meestal ook hard voor het team hoor. Hij is een renpaard. Het was gewoon niet zijn wedstrijd vandaag.

2 april 2013 om 23:36

@blink, over Silva ben ik het met je eens, maar ik vond Lucas niet denderend spelen. Het was leuk om naar te kijken(zoals altijd eigenlijk) maar dit keer had hij erg weinig rendement. En Pastore vond ik aan de bal ook weer erg slordig spelen. Hij werkt wel hard, maar met zijn kwaliteiten mag je toch meer verwachten?

2 april 2013 om 23:52

Ik vond dat hij goed heeft gespeeld, met name in de eerste helft.
Het kan natuurlijk beter gezien zijn kwaliteiten, maar hij haalde in mijn ogen een dikke voldoende. Hij verloor de bal niet en was gevaarlijk in de counter. En had echt goede dribbels, rushes en steekpas op Ibra en Lavezzi.

In de tweede helft was hij iets "voorzichtiger" denk ik omdat hij moe was. Ik dacht zelfs dat hij gewisseld zou worden. Heeft 2,5 week lang geen minuut gespeeld.

Zelfs de PSG fans hebben zijn naam gescandeerd in de eerste helft.

Over Pastore ben ik het volledig met je eens natuurlijk. Hij moet zogenaamd 40m euro waard zijn, maar heel sporadisch laat hij zijn talent zien. Sommigen zeggen dat hij verkeerd wordt gebruikt (ook al hij dit bericht vaak heeft ontkent), maar simpele pasjes kon hij niet geven. Inzicht/uitzicht ook te zwak. Pastore is wel iemand die hard werkt maar jammer genoeg is dit niet genoeg voor een speler van 40m euro.

Ik ergerde me niet aan hem vandaag eigenlijk. Vond hem niet dramatisch (maar ook niet goed). Al mijn aandacht ging naar Ibra hehe.

Zonde zonde maar als Messi meedoet in Camp Nou zie ik ze wel doorgaan!

Visca Barca!

Wat een matig team dat Psg, had meer verwacht.
Barca gaat dit thuis simpel winnen.

2 april 2013 om 22:47

Op wat baseer je dat?
Het enige verschil tussen nu en dan is dat PSG uit speelt en Barca thuis...
Je moet ze niet onderschatten!

2 april 2013 om 23:04

Ik had eerlijk gezegd ook wat meer verwacht van PsG. Vond ze alleen in het begin en in het einde (door de chaos) gevaarlijker. Vond ze zeker niet beter. Wel gevaarlijker.

2 april 2013 om 23:52

Met Zlatan voor in is het altijd dreigend, hij uit het niets iets doen waardoor ze scoren. het is en blijft een fenomeen.

3 april 2013 om 16:49

Dit omdat Barca niet eens volgas gaf.

Courtois kom maar af jongen, je bent meer dan welkom.

PSG verdiende veel meer. Barca weer een penalty maar deze was wel terecht. Je zag het verschil met en zonder Messi. Barca was nergens 2de helft.

Moment van de wedstrijd: de gekke dans van mashcerano tegenover t.silva, in 77ste minuut, zo iets, en die denkt van: wat een gek. Hoppa mashcerano en jordi botsen tegen elkaar door t.silva.

On: 2-2 mooie uitslag voor psg, komt omdat psg in de laatste seconde scoorde en daarmee een mental knik aan barcerlona bezorgt.

Alhoewel de doelpunten van barcelona niet verdient was, maarja een penalty is penalty was we'll terecht. Had graag een overwinning gezien van psg

ik vond t.silva en lucas de motm, echt goeie spelers. I hoop dat ze een goed toernooi zullen spelen met brazilie tijdens het confed. cup.

2 april 2013 om 23:54

Ik ga dit ff voor je duidelijk maken, omdat je nogal kinderachtig reageert en kinderachtig gedraagt.

En jij bent zo kansloos om mijn reacties op te zoeken om er weer op te reageren. Serieus heb jij echt helemaal niets te doen dan alleen mijn reacties op te zoeken er op te reageren? Er staat dat je 30 bent, zegt genoeg over jouw kansloze leventje.

En ik zeg ook dat de penalty verdient was voor barcelona, omdat het een penalty was. Ik ben tenminste nog objectief jij alleen maar subjectief

En ik ben blij met de 2-2, had graag psg zien winnen, omdat ze het verdient hadden.

Oh je zegt dat je zo geniet van je frustraties van andere? waarom zoek je dan reacties van mij op om al je frustraties op me af te reageren. Frustererend dat psg in de laatste seconde scoorde?

Messi duidelijk de beste speler op aarde maar t Silva is de beste verdediger van de wereld wat een rust is hij achterin echt een baas .

Valdes had helemaal niet geen schuld aan de goal. De bal week af.

2 april 2013 om 22:48

Nee hij kon er niets aan doen... kom op man hij werd nauwelijks van richting veranderd... kijk waar de bal in eerste instantie naartoe gaat...valdes valt al sowieso de verkeerde hoek in... gewoon wederom een blunder..

Geweldig die Franse regie hoe ze bepaalde discutabele momenten eruit knipte. Zoals die overtreding van Zlatan die zeer zeker rood waard was.

2 april 2013 om 22:52

Op Alba?? Doe is normaal joh!! Alba gaat maar wat te graag liggen! Altijd al!

2 april 2013 om 23:09

Alba is een vervend fan van het gras...
Hij duikt vaak en stelt zich ook vaak aan, en dat zeg ik toch als persoon die een zwak heeft voor barca.
Vind het een hele goede back zowel aanvallend als verdedigend.
Maar we moeten niet doen alsof Alba altijd het slachtoffer is.

Gare penalty alsof hij nog kon scoren toen die langs surigu was mmm

2 april 2013 om 23:10

Normaal zou ik het met je eens zijn,maar als je kijkt hoe sirigu Sanchez vast pakt dan vraag je er wel om...
En daarna ook nog boos gaan doen tegen Sanchez.

Maak van die eerste 20 minuten maar de eerste 30 minuten. Respect voor psg dat eindelijk echt voetbal laat zien, vind dat ze eigenlijk te weinig hebben gekregen en deze 2-2 als een verlies moeten zien.

Wordt lastig in barcelona, maar psg is scherp op de counter dus niks is onmogelijk. Niemand moet gaan zeiken van barcelona was niet top, nee psg was gewoon goed.

Zulk positief commentaar heb ik nog nooit gegeven aan psg maar veel respect voor de manier waarop ze hebben gevoetbald.

Kan iemand mij nog zeggen hoe de 2-2 ging? Die heb ik gemist door de 'geweldige' NOS stream...

Alvast bedankt.

2 april 2013 om 22:46

Een getinte jongen ben zijn naam kwijt schoot hem erin en die koekenbakker Valdes kon hem niet tegenhouden zware blunder wel goed schot van die getinte jongen respect voor hem

2 april 2013 om 22:47

Getint? Zeg maar gerust zwart. Zijn naam is Matuidi trouwens.

2 april 2013 om 23:55

Zwart klinkt weer zo barbaars... getint is de juiste term daarvoor.
off-
Zolang we maar niet doordraaien zoals bij de ''negerzoenen'' of moet ik ''zoenen'' zeggen, straks voelen mensen zich aangevallen.
zelfde met zwarte piet etc.

2 april 2013 om 22:47

Ibrahimovic legt terug op Matuidi, Matuidi haalt rand strafschop gebied uit, bal wordt lichtjes aangeraakt door Bartra maar alsnog moet Valdes hem zonder problemen hebben, en de bal komt dan tegen Valdes' hand aan maar hij gaat alsnog het doel in.

2 april 2013 om 23:53

Ik keek ook via de stream maar ik heb hem gewoon gezien, misschien happerde je internet even.

3 april 2013 om 17:15

Mwa, zou best kunnen.
Maar het gebeurde constant! Telkens F5 vernieuwen pagina en toch liep ie daarna weer vast. Terwijl ik een toch welke redelijke verbinding heb...

Maar goed via Twitter heb ik de goal gezien, dus dat is geen probleem meer...

Ik vond ibrahimovic eigenlijk best slecht spelen, hij stond constant offside, ook niet een beetje. En de doelpunt van ibrahimovic was ook duidelijk offside.

Mensen zeggen dat dit geen blunder was, maar wat deed valdes daar toch? De bal werd inderdaad van richting veranderd maar hoe hij daarna op zijn knieën viel was gewoon belachelijk. Een echte topper tikt die bal nog naast het doel.

Haha ajaxwatcher simpel zieltje, dommer dan jou reactie zie je ze niet vaak. Chapeau. Gewoon een klein foutje, die elke keep weleens maakt.lijkt me niet dat jij over het aan en verkoopbeleidvan bbarca gaat. Nutteloos postje dus.

Khoor veel Barca fans klagen over de abitrage, maar als je heel goed kijkt zie je dat Sirigu hem niet raakt. Trekt z'n hand net op tijd weer terug. Sanchez ging puur voor het naaien van z'n collega ook niet al te sportief. Balans opmakend had niemand de scheids tegen of voor.

2 april 2013 om 23:04

Ik zal je maar even vertellen dat je een belachelijke reactie plaats barcahater! Jij beweert dat de keeper sanchez niet raakt? Ik denk dat jij degene bent die een balans moet gaan opmaken. En trouwens jouw taal gebruik is niet netjes jongeman. En wat je comment nog verschrikkelijker maakt is dat je even bent te vermelden wat je van de beslissing van de scheidsrechters vond bij de buitenspelgoal.

Triest

3 april 2013 om 10:05

Dat zeg ik niet, maar Sanchez gaat naar mijn smaak net iets te hard voor die penalty. Is al bijna in de lucht voordat hij wordt geraakt, dus ga aub niet zeggen dat barca sportief is. Die reactie van Busquets of hij geen rood kon krijgen deed mij walgen. Overigens wil ik benadrukken dat ik totaal geen barcahater ben noch real madrid support. Is gewoon een voetballiefhebber die deze wedstrijd analyseert.

Vele mensen - ook ik - hadden Zlatan bekritiseerd vanwege zijn matige CL statistieken maar hij heeft echt een puike wedstrijd vandaag!

T. Silva en Varane zouden de beste centrale verdediging ter wereld zijn, totaal niet overschatte voetballer.

Het gaat moeilijk worden voor Barça, nu er verschillende voetballers geblesseerd zijn maar zoals gewoonlijk liegen ze, dus ik verwacht een leuke wedstrijd in Camp Mou.

2 april 2013 om 22:49

Zlatan was vandaag nog slechter dan in de wedstrijden waarin we hem bekritiseerden. Hij was echt slecht bezig, maar de goal verbloemt alles.

2 april 2013 om 23:09

Het gaat om doelpunten en wat heeft Zlatan gedaan?
Ook heeft hij een assist geleverd.

Eerlijk gezegd vind ik Drogba niet slechter dan Zlatan, fysiek ongeveer dezelfde maar Drogba werkt harder.

Terecht gelijkspel. Eerste helft voor Psg, tweede wat meer voor Barcelona. Arbitrage was wel erg matig vandaag..
In ieder geval zit er nu nog een beetje spanning op voor de return.

Barca stuurt volgende week PSG weer lekker naar huis, Barca thuis is te sterk.

je hebt ze niet allemaal goed
psg-barca 2-2!

Al met al was dit een terechte uitslag. Ik vond zelfs dat PSG de overwinning verdiende op basis van hun lust en strijd. Barcelona wilde kinderlijk eenvoudig met minimale inspanning overwinnen, maar dat feestje ging toch niet door.

Bestemming van Valdes is bekend.

Ibrahimovic scoort een controversiele goal, had niet toegekend mogen worden, maar dat kan hem een worst wezen.

Ik wil vooral praten over Sanchez. Je bent een misselijkmakende speler. Je had het door dat je niks meer met de bal kon en je voerde een perfecte schwalbe uit. Dat Sirigu jouw lichtelijk raakte, was het beleg op jouw brood. Daarvan profiteerde je optimaal en dacht de wedstrijd met een schwalbe te beslissen, maar dat ging mooi niet door.

Vandaag bewees mij dat een Barcelona zonder Messi vrijwel niks kan forceren, Barca is dan net een kind die zijn moeder in Ikea is verloren en in alle paden huilend op zoek is. Ze weten geen raad met de bal. De spelers van Barca zijn verwende jochies die al het druk op de schouders van Messi leggen. Zelf doen ze leuk mee als het resultaat binnen is, maar zonder Messi kunnen ze gewon beduidend minder.

De dollar-vreter Silva speelde een puike pot, hij is wel een goede captain voor de comminucatie arme spelers van Psg.

Het was een vermakelijk potje met een mooi resultaat wat PSG nog enigszins hoop geeft.

Ohja, de twee rechtsbacks speelden een goede pot: de kale Jallet en de geblondeerde Alves.

2 april 2013 om 23:42

@bkorkmaz, ik dacht nog dat je een grap maakte, maar volgens mij heeft hier iemand een hekel aan Thiago Silva gekregen. Ik kan me vergissen, maar volgens mij werd hij min of meer gedwongen om voor het geld te kiezen, omdat PSG een niet te weigeren bod deed. Als het aan hem lag stond hij al in Camp Nou een dijk van een wedstrijd te spelen in een rood-zwart shirt.

Oke...dat zlatan vandaag alsnog mocht spelen was al verdacht. Maar hoe de scheidsrechter in het voordeel van Psg floot was des te meer verdacht. Overtredingen op barca werden niet gefloten en we kregen voor alles geel. Alles letterlijk tegen. De strafschop gaf hij al dik tegen zijn goesting en was gewoon rood ook, maar dan zou hij die oliedollars niet op zen rekening krijgen...ow ja en zlatan stond nu echt letterlijk tegen de achterlijn voor de assistent scheidsrechter...dit over het hoofd zien kan niet. We maken het thuis wel af als de wedstrijdleiding weer niet al te gek gaan doen.

2 april 2013 om 22:49

En Sanchez die zich al klaarmaakt om te vallen voordat er contact is?

2 april 2013 om 22:53

Jaa jongen waar gaat het heen in de wereld vraag je je soms af? Ik vind het knap van je dat je hier weer zo durft uit te spreken want de meeste mensen willen dit soort dingen natuurlijk in een doofpot stoppen, maar wat is dit toch weer misselijkmakend zeg!

Psg, Gekochte club?

Villa, Sanchez', fabregas, Alves, piqué, Alba, Mascherano ...

Hou toch op man!

Buiten of de doelpunten terecht waren vind ik Paris erg goed spelen en blijkt het toch een hele goede ploeg te zijn. Iets wat ze naar mijn idee iets te weinig laten zien in Frankrijk zelf...

ik heb de wedstrijd niet gezien maar kreeg barca nou de penalty om dat psg een buitenspel goal maakte?
ik bedoel was de penalty terecht want ik zie velen zeggen dat het terecht was want die van ibra had niet moeten tellen

2 april 2013 om 22:51

jij bent echt n koekenbakker waarom zou barca een penalty krijgen als de tegenstander buitenspel goal maakt?????

2 april 2013 om 22:57

Hahaha als dat zo was kon iedereen elkaar goals geven haha

Zelfs de 2e helft Barca met 11 man op eigen helft gezien..

Toch een teken van zwakte hoor

Je mag toch wel zeggen dat PSG wel op een gelukkige manier dit resultaat haalt. Doelpunt van Ibrahimovic was overduidelijk buitenspel, bij die penalty van Barca kan je de keeper ook gewoon rood geven en natuurlijk die 2e goal van Psg, dacht zelf eerst ook dat het een blunder was van Valdes, maar die bal werd aardig van richting veranderd en je zag dan ook in de herhaling dat Valdes de goeie kant op ging en die bal had tegen gehouden ALS ie niet werd aangeraakt, dus je kan hem weinig verwijten. Als hij die bal nog wel had tegen gehouden dan was het een super redding geweest.

Denk dat Barca het thuis gewoon simpel afmaakt, 3-0 ofzo.

3 april 2013 om 00:28

Waarom zou het dan rood moeten zijn, kun jij mij daar ook maar één goede reden voor geven? Rood is het als hij een directe scoringskans zou ontnemen, maar Sanchez had die bal al ong. over de achterlijn getikt en kon nooit meer scoren, erg dom dat Sirigu dan Sanchez nog pakt, maar een scoringskans ontnam hij er niet meer, dus geen rood.

3 april 2013 om 17:49

Omdat ik mij soort gelijke overtredingen van een keeper kan herinneren waarbij er wel rood werd getrokken. Ik zeg niet dat het perse rood is, maar het had zomaar gekund dat de scheidsrechter rood had gegeven, dan zou Barca geluk hebben gehad, maar ook PSG heeft geluk dat het niet rood was, want het was een domme onnodige overtreding waarbij andere scheidsrechters wel rood voor kunnen geven.

Ben benieuwd wat die Barton nog te zeggen heeft over Silva na deze wedstrijd

Het blijft me trouwens verbazen dat er niets gedaan word aan dit soort buitenspel goals. We kunnen nu toch wel constateren dat die man op de achterlijn er voor jan lul bij staat lijkt me.

2 april 2013 om 22:53

Achter de lijn heb je toch geen zicht op de hoogte van de laatste verdediger en de verste speler van de tegenpartij? Zij staan meer om de discussie 'wel of niet achter de doellijn' te stillen.

2 april 2013 om 23:00

Je hebt ook wel gelijk, maar laten we eerlijk zijn, hij stond een paar meter van Zlatan verwijderd, als je even opzij kijkt kan ieder mens zien dat hij buitenspel stond. Hij heeft zicht op alle spelers.

De man op de achterlijn, maar vooral de grensrechter hadden dit gewoon moeten zien.

Maar goed, kan er verder niet echt mee zitten, maakt de terugwedstrijd alleen maar leuker.

3 april 2013 om 00:15

Ahhaha hij gad credits voor zijn optreden en zei dat die een betere moment had moeten uitkiezen om hem overschat te noemen, hij is wel eerlijk tenminste.

Weet je wat ik me afvraag?

Wat zeggen die scheidsrechters tegen elkaar op t moment dat ze dat onterechte doelpunt van Zlatan in de kleedkamer terugkijken? Zegt die scheidsrechter dan tegen de achterlijn van ach dat kan gebeuren een foutje is mensenlijk om vervolgens lekker te gaan douchen'?

2 april 2013 om 23:05

zo wat ga jij met dat geld doen

Fifa is tege barca klaar

Vind Alexis niet passen bij Barca. Hij is echt een Premier League speler die houd van hoog tempo, mannetje passeren, en met zijn snelheid gebruik van maken. Bij Barca moet ie steeds maar tikken.
Sanchez zou een super aankoop zijn voor Liverpool!

Daar is geen twijfel over

2 meter buitenspel, wamberto moment. Penalty gewoon terecht en Barca komt hier inderdaad goed weg want het spel van Barca was zeker niet goed.
Sanchez verprutste 2 enorme kansen.
Man of the match was overduidelijk Dani Alves tering zeg zowel verdedigend als aanvallend goed.
Overigens iedereen vergeet Beckham, hij speelde zeer sterk. Beste van PSG eerste helft, tweede helft werd ie te vroeg gewisseld jammer.

Een zesmeterbuitenspelgoal en een onwijs gelukkige goal vlak voor tijd, dat geluk heeft PSG in Barcelona echt niet.

Tja, Fransen hebben altijd al een hekel gehad aan Catalanen. Niets voor niets hebben ze een deel van Catalonië veroverd en de taal vernietigd. Monsieur Platini zet die traditie vrolijk voort door een speler die geschorst is toch te laten spelen en vervolgens twee meter buitenspel mag staan om te scoren.

Verder een matige wedstrijd van Barça, thuis zal er beter gespeeld moeten worden om door te gaan. En dat zonder Masche en waarschijnlijk Messi, ga er maar aan staan. Maar niets is onmogelijk, zoals we enkele weken terug zaten.

2 april 2013 om 23:07

Je liegt leugenaar!

Het was 5meter buitenspel, ongelofelijk...

2 april 2013 om 23:10

ja he, de Fransen uiten hen haat voor de Catalanen door een voetbalwedstrijd gelijk te spelen. De logica is weer eens ver te zoeken bij je posts.

Ik hoop dat deze arbitrale clowns geen wedstrijd meer fluiten/vlaggen. Ze staan er met de neus boven op en dan zien ze nog niet dat Ibra 2 meter buitespel staat. Echt ongelovelijk.

Toch opvallend hoe weinig mensen het hebben over hoe geniaal t.silva speelde. Hij liet maar weer eens zien dat hij een van de, zoniet beste verdedigers is.

Volgens sommige Catalaanse bronnen is Messi misschien voor 3 weken uit...code rood

Leuke wedstrijd , tis wel jammer dat er weinig sfeer was in het stadion , de supporters konden wel wat meer laten zien !

Vond PSG in de eerste helft toch wel de bovenliggende partij met gevaarlijke kansen , lavezzi verzuimde er een behoorlijke waarbij de paal in zijn weg stond . Ik verwachtte wel een doelpunt van Psg met de druk die ze zette op Barca , maar het was toch weer Leo Messi die na een prachtige assist van alves de 0-1 maakte .

Je zag meteen in het begin van de 2e helft dat Barcelona de mindere was zonder messi , zijn afwezigheid was kenmerkend te zien . Zlatan scoorde via een overduidelijke buitenspel , lucky psg . Maar op dat moment was psg wel bezig met de 1-1 .

Dan denk je dat de wedstrijd is gespeeld komt Barca vooralsnog op de 1-2 na een terechte pingel . Ik dacht echt dat het over en uit was . Maar Psg had wel alle geluk van de wereld dat die bal nog een verdediger van Barca raakte waardoor de bal niet meer te houden was voor Valdes . Als je de beelden terugbekijkt kon valdes er niets aan doen !

Mwah , toch nog een terechte gelijkspel vindt ik ! Alleen zal dit de laatste wedstrijd voor Psg zijn in de CL dit jaar , Barca kent geen genade en zal de wedstrijd simpel winnen in Nou Camp !

Barcelona verdiende de overwinning, PSG moest het hebben van fouten.

Barcelona domineerde de hele wedstrijd en liet PSG achter de feiten aan lopen, goede wedstrijd van Barça en 2 uitdoelpunten is mooi.

Man of the Match: Iniesta & Pique

2 april 2013 om 23:03

Iniesta en Pique? Wat dacht je van Thiago Silva?

2 april 2013 om 23:07

Ik ben voor Barca maar jij lult echt zwaar onzin. Barca domineerde helemaal niet want als Barca domineerde hadden ze met 3-4 0 moeten winnen aangezien PSG op bepaalde momenten zoveel ruimte weggaf en Barca deed er helemaal niks mee.
En Man of the Match was Dani Alves veruit.

2 april 2013 om 23:09

Dani Alves veruit? Welkewedstrijd heb jij gekeken? Thiago Silva was duidelijk de Motm

2 april 2013 om 23:13

Psg-barca heb ik gekeken en jij?

2 april 2013 om 23:33

Thiago Silva was idd de de Motm man. En by far ook. Dani Alves zou de Motm zijn geweest als Barca hier had gewonnen. Dat is meestal zo.

2 april 2013 om 23:11

Domineerde de hele wedstrijd?
PSG achter de feiten aanlopen?

Zeker een andere wedstrijd gekeken dan. Barcelona mocht blij zijn met een voorsprong bij de rust, want andersom had toen een betere afspiegeling geweest van de verhoudingen op het veld. Barcelona creëerde namelijk weinig tot niks voordat de goal viel, die overigens wel zeer fraai was. Tweede helft kwam Barcelona beter in het spel en waren ze inderdaad de betere. PSG met geluk op 1-1, terechte penalty en 2-1 en dan zo makkelijk nog een 2-2 weggeven. Op basis van de gehele wedstrijd was een gelijkspel terecht, maar de manier waarop is natuurlijk zeer discutabel. Niettemin is dit voor Barcelona een goede uitgangspositie.

Ik vond Iniesta overigens helemaal niet zo goed en Pique ook niet. Eerder zoals Isco al zegt Thiago Silva en eerste helft was Lucas ook zeer sterk.

Als dat al geen buitenspel meer is die goal van Zlatan, Ik vondt Stark trouwens ook dramatich fluiten was in mijn ogen te vlug met de kaarten.
Thuis zal dit Barcalona geen problemen krijgen dit tegen dit Psg..

Barca heeft goed resultaat gehaald!
En casa krijgt PSG net als milan voetballes!

Waarom huilen die Barca-spelers altijd bij de scheids om kaarten voor de tegenstaanders??
zelfs van Marwijk zei dat net bij de NOS

2 april 2013 om 23:11

Ja die grote enge spelers van PSG kunnen die kleintjes niet tegen op natuurlijk :P .

Mooie uitslag . Ik denk da barca door gaat want ik denk niet dat PSG 2 x gaat scoren op barca

Je denkt van te voren dat menig neutraal voetballiefhebber deze pot neutraal benaderd. Laat zeggen, zoals een arbiter dat zou moeten doen. Zoals je verwacht dat een arbiter dat doet. Als Barça fan heb je de laatste jaren gelukkig die verwachting bijgesteld. Behoorlijk bijgesteld. En terecht. Want daar waar een Barça speler in het verleden nog wel eens een keer te veel doorrolt na een overtreding weet je dat een arbiter nog wel eens tegen je kan fluiten. En als je dan ook nog eens het best geachte team van de wereld bent weet je dat de arbitrage in deze beleving liever alle twijfel tegen je fluit. Want waarschijnlijk valt dit op de achtergrond als de beste weer eens wint. En uiteindelijk vraag je je als Barça fan af: Wanneer houd het een keer op? Wanneer hoef ik niet meer over de arbitrage te beginnen? Wanneer wordt er een keer objectief gefloten? Allemaal retorische vragen. Na een kwartier werd het alweer duidelijk. Zlatan Ibrahimovic. De slager. Bij alle clubs in Italië, Nederland en Spanje werden zijn ellebogen in de rug afgefloten. Sterker nog, een duel werd al in zijn nadeel afgefloten. Maar vanavond was de avond. Het was de primeur. De eerste avond waarin Zlatan straffeloos de luchtduels met een elleboog mocht aangaan. Sterker nog, na een kwartier werd dus direct in zijn voordeel gefloten. Hij wist zelf niet wat hij meemaakte. Maar ja, het was Barcelona. Hij wist het. Die krijgen nog wel eens wat tegen van de arbitrage. En zo ging het weer eens een hele avond door. Ik zal de onnodige gele kaarten en vrije trappen besparen. Het hoogtepunt van de arbitrage werd in de tweede helft tweemaal gevonden. Eerst mocht Zlatan met een teamgenoot op nog geen 3 centimeter van de achterlijn en 10 meter van de verdediging terugsjokken om de gelijkmaker in te peren. Een blunder vergelijkbaar aan de rode kaart voor Nani waar United ten onder ging in de vorige ronde. Je vermoedt dan dat alle arbitrale ellende die Barça jaarlijks wel iedere cruciale ronde te verduren krijgt voorbij is. Maar nee, scheidsrechter Stark vindt dat in een tweede helft zonder langdurige vertraging, misschien 1 blessurebehandeling van 20 seconden, er 4 minuten tijd bijgeteld moeten worden. De Uefa is inmiddels tot een stinkende galbak geworden die serieus moet gaan twijfelen aan enig vermogen. Er is bijna geen wedstrijd meer waar je van een normale of misschien beetje normale arbitrage kunt spreken. Dit is amateurisme ten top. In de zaterdag 20e klasse tref je nog minder discutabelere arbiters aan dan in een Champions League. Het stinkt gewoon. Mensen als Stark zou je normaliter tenminste nog een normale slechte dag gunnen. Maar dit lijkt wel net zo opzettelijk als de arbitrage die ooit in de pot Inter-barca een speler op 8 meter buitenspel rustig een doelpunt liet maken. Of die Messi die 3 meter niet buitenspel stond tegen Arsenal die werd afgevlagd. Het is gewoon een regelrechte blamage voor het voetbal en voor de Uefa in het bijzonder. Hoe slecht kan arbitrage zijn. Ik stel voor dat we alle volgende wedstrijden in Europees verband een minuut stilte houden voor alle schande en ellende die de arbitrage dit jaar in Europees verband al heeft aangericht. Kaarsjes branden enzo. En dat alle arbiters voor een kruis ofzo knielen en plechtig zullen zweren dat ze die dag toch echt een keer hun best zullen doen en zich niet zullen laten leiden door vooringenomen gevoelens dat ze uit veiligheid de beste club maar het meest tegen zullen gaan zitten. Dat ze zullen proberen om op z’n minst objectief te gaan lijken. Dat ze misschien een twijfel ook eens in het voordeel van de ‘te kloppen team’ zullen durven te besluiten… Maar dat zijn allemaal waanideeën. De arbitrage besluit al jaren achtereen tégen Barça te fluiten. Iedere twijfel, tegen. En zelfs duidelijke situaties worden op miraculeuze wijze tégen Barça gefloten. Het einde is waarschijnlijk nog lang niet zoek. Als zelfs Zlatan gewoon een tegenstander met een elleboog in de rug mag beuken en daarna de vrije trap mee krijgt, en later in het duel vanuit 8 meter buitenspel positie mag ‘scoren’… het is diep gezonken met het hedendaagse voetbal. Heel diep. Zo diep is het met de rode kaart voor Nani erbij nog niet in 1 seizoen geweest. Schande. Schande voor de Uefa. Schande voor Platini. Maar he, het is een Frans team dat er profijt van heeft. Dus we weten allemaal al waar alle schande verblijft. Tussen de voetballiefhebbers die in parken en kantoren nababellen en precies weten hoe het zit. Maar niet tussen de hoofdschuldigen. Die ontlopen tactisch iedere discussie. Let maar op. Schande aan de Uefa. Schande aan Stark en zijn verachtelijke grens en achterlijnrechters. Kots.

2 april 2013 om 23:20

Barcelona heeft natuurlijk de laatste jaren nooit de scheids mee gehad. Zelden zo'n huilverhaal gezien dat zo eenzijdig belicht is.

2 april 2013 om 23:25

kom maar op met je voorbeelden over de laatste jaren dan?!

En in de wetenschap dat je gewoon een kleine papegaai bent die waarschijnlijk snel wegvliegt, huil zelf maar lekker verder. Ik bedoel, waar is jouw club met die schijtlijster van een Suarez? Gelukkig zit hij niet in de CL. Dat zou het nog erger maken... Blijf maar lekker vechten om 1 van de 7 prijzen (ofzo) daar in Engeland. En kom eens met een serieus verweer als je toch denkt dat je je broek een keer omlaag kunt doen hier.

2 april 2013 om 23:28

ik ben barcelona supporter maar hierin meot ik je gelijk geven ja...
word wel iets wat té dramatisch gebracht, ben er wel van overtuigd da ze m tegenwoordig vaker tegen hebben als eerst, maar niet meer dan een andere club.
en aantal jaar geleden hadden ze m ook wel redelijk vaak mee, dus kan ook nie anders dat dat minder is

maar er zijn maar heel weinig scheidsrechters die echt objectief fluiten, iedereen heeft zijn mening ook een scheidsrechter..

2 april 2013 om 23:34

Zeg maar wanneer Laurenzo.

En begin voor het gemak ná de pot tegen Chelsea in 2008 ofzo.

Kom maar op met je 'redelijk vaak'.

2 april 2013 om 23:36

Haha gelijk op de man aanvallen en op clubvoorkeur. Hoe triest ben je dan zeg? Die hebben niks hiermee te maken, maar door je frustratie kan je blijkbaar niet meer helemaal helder denken. Tweede gele kaart Van Persie zeer makkelijk gegeven. Vanavond zag ik het Alves nog doen binnen paar minuten en die kreeg geen geel. Ovrebo ken je hem nog of toen was het zeker:"soms zit die mee en soms zit die tegen". Rode kaart Motta? Ook vergeten zeker. Dit zijn opvallende momenten in de afgelopen 3/4 jaar. Zal anders even morgen de tijd nemen, valt er vast nog wel meer te vinden.

"En begin voor het gemak ná de pot tegen Chelsea in 2008 ofzo."

Dat was natuurlijk in het voordeel van Barcelona, dus laten we die dan voor het gemak maar niet meetellen hé....

2 april 2013 om 23:46

Van Persie? Serieus? Je bedoelt dat hij de eerste gele al een rode had moeten hebben en de tweede gele dat hij een fluitje niet gehoord zou hebben op een moment dat je nog een pistachenootje op de grond hoorde vallen?

Haha.

Ovrebro? Ik bedoelda ná 2008. Haha. Maar als je het over je vrienden van Chelsea wilt hebben, die arbiter viel al hard door de mand door Barca op aangeven van het publiek een zwaar onterechte rode kaart te geven. En dat hij dan in diezelfde pot 2maal een aangeschoten hands weigerd tot penalty te promoveren, kan iedere voetballiefhebber deels begrijpen.

Maar dat zijn jouw opvallende momenten in de afgelopen 5 jaar dus. haha. Evenveel als dat Suarez ongeveer per wedstrijd heeft! Ga je lekker even met je eigen club bevredigen.

2 april 2013 om 23:50

Ik trek een vergelijking met eenzelfde incident vanavond, maar geef er maar leuk je eigen draai aan. Ik zie je verder in je verhaal alleen maar zeiken op Ibra en je haalt er nog 3 incidenten bij. Nee, dat is inderdaad ook echt sterk onderbouwd en flink benadeelt hoor. Ongeveer net zoveel als ik hier even uit mijn hoofd bedenk.

"ga je lekker even met je eigen club bevredigen. "

Te kansloos voor woorden.

2 april 2013 om 23:58

En ik zet je gewoon even te kakken dat je geen weet hebt van wat je spreekt.

Voorbeelden lfc11, kom maar met voorbeelden. Meervoud. En dan na die pot tegen Chelsea. De afgelopen jaren. Die van Chelsea kan ik ook rustig aan hoor zoals je hierboven ziet. Maar een Chelsea fan heeft nog wel reden tot klagen over die pot. Maar het gaat even over de jaren daarna. Met je 'jaren van voordeel voor Barça'.

Je pist gewoon naast de pot en zit nou te ontkennen dat je niet op de bril gezeten hebt. Dus verwijs ik je lekker terug naar je eigen club aangezien daar een van de grondleggers van de zwijnerij speelt. Tsja, daarmee is de verleiding dan ook groot.

3 april 2013 om 02:03

@ lfc11

Waarom probeer je hier de grote held uit te hangen jongen? Zit toch niet zo dom te lullen, Barcelona heeft tegen Chelsea 100 jaar geleden de scheidsrechter mee gehad maar voor de rest bijna alleen maar genaaid. Wat Van Persie doet staat gewoon geel en dus rood op, dat Alves dat vandaag ook deed en niks kreeg doet daar totaal niks aan af. In Londen werd Barcelona pas hard genaaid, goal van Messi werd afgekeurd voor buitenspel wat niet zo was aangezien Messi duidelijk achter de bal stond. Tik maar eens Messi disallowed goal vs Arsenal in op youtube. Motta? Die had al geel en voor zo wild met je hand/arm naar achteren zwaaien staat gewoon minimaal geel op dus had hij er sowieso vanaf gemoeten. En over Inter kunnen we het maar beter niet hebben, want wat er in Milaan gebeurde met de Portugese vriend van Mourinho waar hij samen een restaurant mee had die de scheidsrechter was is misschien wel één van de grootste schandalen uit de historie van het voetbal.

Meest recent hebben we natuurlijk de schorsing van Ibrahimovic die opeens wordt opgeheven na de loting terwijl hij een schandalige overtreding maakte tegen Valencia en dan de buitenspel goal die een blinde nog ziet. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan over al die blunders. Jij bent heel slap aan het lullen en probeert te scoren maar gezien de feiten heeft Spionkop gelijk. Dan kun je wel zo raar blijven ontkennen maar jij maakt jezelf alleen belachelijk met die rare onzin van je.

3 april 2013 om 07:32

Haha hoor ze is gaan. Ik pak er enkele voorbeelden uit, maar die kunnen jullie leuk verweren, maar als ik dan verwijs naar éénzelfde incident waarbij Barcelona geen geel kreeg, doet het daar niks aan af. Zelfde incident waar Barcelona hem niet krijgt en een tegenstander wel. Oftewel Barcelona heeft ook wel eens wat mee.

Jullie zijn ook echt wel eens benadeeld dat ontken ik niet eens, maar jullie overdrijven en doen net alsof er binnen de Uefa een complot is om Barcelona maar geen CL te laten winnen. Dan ben je echt het spoor bijster hoor.

Te kakken, geen weet van spreken? Man, ga toch een eind heen. Net als Ayoze. "de grote held" uithangen. Leuk dat jullie het met elkaar eens zijn, maar dat wil niet zeggen dat jullie mening een feit is. Termen als 'dom lullen' en 'slap lullen', maken je verhaal echt niet sterker. Evenals blijven ontkennen? Wat ontken ik dan? Helemaal niks, ik probeer je er alleen even op te wijzen dat je overdrijft en het ook wel eens met bepaalde beslissingen heeft mee gezeten.

En nogmaals natuurlijk had Ibra überhaupt niet mogen spelen(was dat wel erg? Vond hem namelijk slechtste man op het veld) en had die goal voor buitenspel afgevlagd moeten worden, maar ik geloof niet dat er een complot is om te voorkomen dat Barcelona de finale haalt.

Naar iemands clubvoorkeur wijzen, is sowieso een drogargument. Dus omdat Suarez toevallig bij mijn club speelt, zou ik hierover geen mening mogen geven. Dat is toch te lachwekkend voor worden.

2 april 2013 om 23:41

Doelpunt viel uit een onterechte vrije trap, werd gemaakt door een speler die eigenlijk geschorst was en was mijlenver buitenspel. Zegt genoeg. Echt een wonder als we deze CL winnen.

2 april 2013 om 23:52

Het is inderdaad al in de geschiedenisboeken beschreven denk ik. Barcelona mag geen CL meer winnen. Niet meer na 2008/2009.

Doelpunten van Barça worden om verschillende redenen afgekeurd, een Zlatan wordt bij Barça standaard afgefloten bij ieder duel maar tegen Barca mag hij de elleboog hanteren en krijgt hij zelfs de vrije trap mee... Buitenspel is een relatief begrip bij de Uefa grens en achterlijnrechters. Als er 2 tegenstanders van Barça van de achterlijn teruglopen en een kopbal vanaf 2 meter intikken terwijl de verdediging van Barca op de 16 meter staan dan is het géén buitenspel. Zelfs geen twijfel. Als je goed kijkt kéék scheidsrechter Stark niet eens naar de grensrechter. Hij floot al voor een goal voordat de bal goed en wel in het netje lag. Het geeft wel te denken.

Zoveel tegenspoed als Barça de laatste 4 edities van de CL heeft gehad, zoveel heeft menig deelnemer van de CL in haar hele clubbestaan nog niet gehad. Het is een schande, maar omdat er wel eens een Barca speler een keer te vaak doorrolde schijn je er niet over te mogen beginnen. Althans, niet van diegenen die van nature tegen de best voetballende spelers zijn.

3 april 2013 om 08:23

En die goedkope penalty waar Sanchez zo makkelijk gaat liggen, daar hoor ik niks over.
Ik ken geen team dat zovaak de arbitrage mee heeft als Barca. Dus lul niet uit je nek.

3 april 2013 om 15:19

Kom maar met feiten, VCF en lees het stukje van Ayoze nog maar eens door. Over slap gelul gesproken: de papegaaien die maar blijven roepen dat Barcelona bevoordeeld wordt.

Goedkope penalty?! Dus het is een penalty. Het is wel of niet een penalty. Wees duidelijk. En Sanchez gaat vaak makkelijk liggen en dat is kennelijk voor jou reden om hem dan ditmaal ook maar daarvan te beschuldigen. Maar als je het feitelijk bekijkt pakt de keeper met arm en hand twee benen van Sanchez. Duidelijker kan het niet zijn toch?

Wat een gezwets weer zeg.

En dat na een wedstrijd waarin een oorspronkelijk geschorste spits speelde, die betrokken was bij een buitenspeldoelpunt en na 4 onverklaarbare minuten verlenging ook weer bij een tweede goal betrokken was. Goh wat heeft Barça vaak de arbitrage en bond mee zeg.

4 april 2013 om 01:00

Sanchez weet dat hij die bal niet meer kan halen dus loopt hij maar tegen Sirigu op die gewoon naar de bal wil duiken. Ik ben het er mee eens dat Ibra buitenspel stond maar Barca fans moeten niet gaan k***en als ze de scheidsrechter "altijd" tegen hebben, want ze krijgen me toch af en toe wat penalty cadeau (sanchez fopduik bijv.) en dit is geen Madrid Barca discussie want ze krijgen allebei veel meer mee dan tegen.

Die reatings hier op vz zijn toch ook altijd om te huilen, Mascherano een 5,2? Messi slechts een 7?

2 april 2013 om 23:15

Messi moet nog lager dan een 7. Ja hij scoorde, maar verder liep het niet bij hem en ook speelde hij maar een helft. een 6 gewoon. Je doet nu of een 7 heel laag is, een 7 is best hoog en je moet goed spelen om dat te verdienen, en dat liet messi niet genoeg zien in een helft/

2 april 2013 om 23:20

Ratings zijn altijd onzin. Spelers met gun factor krijgen altijd een hoger punt dan normaal. Ook als je een doelpunt maakt krijg je extra punten. Mooiste is nog wel Valdes met een 4,9. Keepte gewoon goed.

2-2 of 1-2, beide zijn toch eigenlijk goede uitgangsposities voor Barca? Het is jammer voor Valdes dat hij de bal niet pakt, maar je kan hem als keeper ook niet erop afrekenen dat hij een bal die "licht" van richting word veranderd uit de goal houdt.

Daarnaast ben ik vrijwel zeker dat Barca volgende week toch door gaat aangezien zij veel meer kwaliteit hebben. PSG zou ook door kunnen maar dan is er heel veel geluk nodig tenzij ze volgende week barca van de kaart spelen maar dat zie ik zo niet gebeuren in Camp Nou.

2 april 2013 om 23:24

die keeper slaat, terwijl de bal al minstens een meter verderop is, zn armen om t been van Sanchez? hij doet er nie alles aan om te ontwijken nee maar tis gewoon n domme fout van de keeper.

kende wel komen met barça bril en al maar gezien jou zin kijk je met n verschrikkelijk grote anti sanchez bril

2 april 2013 om 23:34

Rmadrid; Beroepshater.
Wederom dat het wel een duidelijke penalty was als jij ff je Madrid bril afzet.
Wederom dat Madrid door de turkse scheids naar de CL kwartfinale is doorgegaan.
Moet ik verder gaan?

2 april 2013 om 23:37

Barca_4_ever

Ben het met je eens. Zulke mensen noem je gebrek geen verstand van voetbal zoals de Madrid fans en C Ronaldo lovers.
Elke keer komen ze met smoesjes. Barca niks zonder Messi en Messi niks zonder Xavi en Iniesta.

Terechte uitslag, leuke wedstrijd om te zien zat van alles in. Ik begon volledig neutraal aan de wedstrijd maar was al snel voor Psg. Sjonge jongen wat heb ik me lopen ergeren aan dat gezeur van barca, het gevraag om kaarten en de schwalbes. Hoogte(diepte)punt was het moment waarop het gehele team op de scheidsrechter afrende na een kopduel tussen Silva en twee spelers van barca( dacht mascherano en alba maar weet t niet zeker). Wat er eigenlijk gebeurd was, was dat de barca spelers gewoon boven op elkaar vielen en daarna geblesseerd bleven liggen. Vervolgens komt het hele team als gekken op de scheids af helemaal opgefokt alsof Silva ze allebei had neergeslagen. Echt walgelijk gewoon, dat hebben ze echt niet nodig.

2 april 2013 om 23:29

En dan wel allebei in het veld willen blijven staan voor de corner, dus blijkbaar hadden ze nergens last van. Weer een hoop toneel om de aanval eruit te halen.

Dit was niet een van de beste wedstrijden van Barca ze speelde verre van hun niveau, Messi pakt weer een goal het lijkt wel een routine elke wedstrijd scoren. Ibrahimovic had zijn dag niet, maar toch is hij belangrijk geweest een goal en een assist. Die goal van Ibra was trouwens duidelijk buitenspel jammer dat dat niet gezien is.

In de eerste helft vooral het eerste half uur was Psg duidelijk de betere ploeg ze lieten zien dat ze niet bang waren van Barca, maar kwamen daarna toch onverdiend op achterstand Beckham strooide met lange ballen alsof het niets is Lucas speelde weer goed en zorgde voor veel dreiging in het begin bijna nog een eigen goal van Busquets die gelukkig op de paal kwam Thiago Silva voor mij man van de wedstrijd en Dani Alves de beste aan de kant van Barca.

Barca was het meer en deel van de wedstrijd de betere partij, alleen kon dat niet worden omgezet in doel kansen. Al met al een 2-2 uitslag een goeie stand met 2 uit goals en nu moeten we het afmaken in Camp Nou.

Matuidi kreeg trouwens een onterechte gele kaart en ik vond het jammer dat Messi zo snel van het veld af wilde Jordi Alba was onzichtbaar Pique werd de hele tijd weggespeeld, en bij de 2e goal van PSG had ik meteen iets van wat een typische Valdes actie, maar toen zag ik dat de bal van richting werd veranderd best wel sneu voor Valdes eigenlijk.

Barcelona kon beter spelen. Alves een prachtige pass. Groot respect voor PSG kwa speelwijze. Eindelijk een team die wat meer durft aan te vallen tegen Barca. Niet dat Real dat niet doet.

Ik denk dat deze uitslag terecht is. Barcelona dacht de wedstrijd even uit te spelen maar had het enorm moeilijk met een fel Psg, dat vocht voor elke centimeter. Ibra speelde slecht, maar heeft toch mooi een bijdrage geleverd aan dit resultaat, dus hij staat er wel degenlijk wanneer dat moet. Thiago Silva. Silva gedroeg zich als een echte leider en liet, tot na de goal, weinig heel van Messi. Ook hoe hij het team oppepte was prachtig om te zien. Wel jammer dat Matuidi niet mee kan doen in Camp Nou, want een waterdrager met 5 longen als hij gaat PSG missen.

2 april 2013 om 23:41

Ibra stond er wel degelijk? Tsja, z'n ellebogen in de rug werden tégen Barca niet afgefloten. Bijzonder. En hij mocht er dan inderdaad staan. Dat het 8 meter buitenspel was mogen we direct vergeten want dat zou de charme er natuurlijk meteen vanaf halen. Alle niet Barca fans doen dat dan ook maar meteen.

PSG vocht voor iedere centimeter? Volgens mij viel dat wel mee. De eerste helft werd vrij ontspannen uitgetikt en de tweede helft verliep zonder Messi ook vrij probleemloos. Natuurlijk de buitenspelgoal reken ik voor mijn gemak even niet mee.

Juist de eerste 20 minuten vocht Psg. Maar na de 0-1 zag het er vrij armoedig uit voor zo'n sterrenteam.

Thiago liet weinig heel van Messi? Volgens mij heeft Messi toch echt in 40 ,minuten tijd een prachtgoal gemaakt en de defensie aardig bezig gehouden tot zijn blessure. Maar ik kan het mis hebben en wellicht staat de goal op andermans naam.

3 april 2013 om 15:39

Tot de goal heb ik Messi niet gezien, dus ik vind dat je dat op het conto van Thiago Silva(en eigenlijk ook Alex) mag schrijven. Dat Ibra tijdens de goal buitenspel stond is zeker waar en dat de grensrechter dat niet ziet is onbegrijpelijk, maar je kunt niet ontkennen dat Ibra het vaak laat afweten in CL wedstrijden. Dan zie je hem haast niet, maar in deze wedstrijd is hij, ondanks dat hij slecht speelde, betrokken geweest bij twee goals. En voor mij betekent dat dus dat je er staat wanneer dat moet. Bovendien vond ik het niet zo armoedig als jij beweert. Ik vond Barcelona juist veel armoediger omdat ze veel te weinig deden met het zo vele balbezit van hun. PSG was met minder balbezit veel dreigender en de wil om er iets van te maken was bij hen veel groter.

3 april 2013 om 16:07

Daar mogen we het dan over oneens zijn

Barça was hard op weg om een topprestatie neer te zetten door in een kwartfinale, uit tegen een (weliswaar net bij elkaar gekocht en minder ingespeeld) sterrenteam.

Dat Barça sowieso een mindere periode is was mij al wel duidelijk voorafgaand aan deze pot. Milaan uit is een goede vergelijking. Dan is er wel weer progressie. Wat mij vooral tegenvalt is dat in de beginperiode van de wedstrijd de scherpte ontbreekt. Messi zwierf rond het veld en PSG verdedigde massaal op hem, zoals gebruikelijk. En toch weet hij ruim te ontsnappen en prachtig af te ronden. Iedere aanvallende speler zou al tevreden zijn als hij daarmee een uitgoal zou maken in een CL pot. Messi deed dit al in 40 minuten.

De tweede helft hoefde Barça niet zo nodig. Ibrahimovic mocht rustig bij een luchtduel zich met zijn elleboog tegen de verdediger afzetten. Spelers raakten geblesseerd. De arbiter gaf ook twijfelachtige gele kaarten. Barça stond op voorsprong. In een europees uitduel. Dan mag je best temporiseren en op balbezit spelen.

Al met al dus niet vreemd dat PSG meer leek te willen. Uitgezonderd de eerste 20 minuten was ik niet onder de indruk van ze en uiteindelijk moest de arbiter hen in het zadel helpen.

Mocht het team in Parijs in tact blijven dan zullen ze volgend jaar wellicht beter voor de dag komen.

Jammer van die laatste goal. Ik zat eerst te balen om de fout van Valdes. Toen ik de herhaling zag kon ik aleen nog balen dat het een tegendoelpunt was. Hij kon er niet aandoen, of in ieder geval vrij weinig. Hij ging al naar de andere hoek, waardoor het voor een keeper erg moeilijk is om de bal nog te pareren.
Ik had verwacht dat Barcelona het lastig zou krijgen tegen Les Parisiens, maar baal toch wel van de uitslag. Schitterende pass van Dani Alves op de goal van Messi. Echt puur genieten.
Alexis vel me ook op in positieve zin. Speede een goede wedstrijd met enkele goede actie's en hij had ook weer eens overtuiging in zijn spel, althans tot het echt cruciaal werd. Hij is toch nog onzeker voor de goal. In ieder geval kan ik wel tevreden zijn over zijn prestatie.
Aan de kant van PSG heeft Thiago Silva zijn klasse weer eens bewezen. Wat een goede verdediger zeg!
Nu hopen op weer een topwedstrijd van Barca volgende week, wat nog moeilijk gaat worden ben ik bang.

Visca el Barca!

3 april 2013 om 01:36

Alexis goed vandaag? Meest overschatte speler van Barca. Zag je hoeveel kansen hij verprutste een zn dramatische passing in en rond de 16? Hoe komen ze erbij dat ze hem niet kwijt willen in de zomer? Hij kan duidelijk het nivo niet aan. Ik hoop dat de socio's, tenzij die ook idolaat van hem zijn, hun stem laten horen en deze prutser een strik omdoen en weg doen.

3 april 2013 om 09:17

Ik zeg ook dat hij op de cruciale momenten nog niet beslissend is. Dan is hij weer hartstikke onzeker in zijn afwerking. Hij speelde verder een goede wedstrijd hoor. Deed goed mee in het positiespel en had een aantal goede passes en actie's.
De socio's laten hun stem al horen. Elke keer als de Chileen iets verprutst of iets ongelukkigs heeft word zijn naam gezongen. De fans staan achter hem en willen hem ook behouden.

schandalig die scheidsrechters zijn ze met 5 man en keuren gewoon een ruim buitenspel goal goed ongelofelijk weer dit kan miljoenen kosten .

Wat een verschrikkelijk zuur gelijkspel zeg, onverdiend.. Maar goed, om positief te blijven, we hebben wel 2 uitdoelpunten en in Camp Nou zijn we ijzersterk, moeten het daar laten zien!

En dan mogen we ongetwijfeld weer van de Uefa verwachten dat ze binnen 24 uur vermelden dat ze onherroepelijk achter het besluit van de grensrechter, achterlijnrechter én scheidsrechter staan dat een speler die 10 meter buitenspel staat gewoon níet buitenspel stond.

Zo simpel werd ook de rode kaart van Nani verklaard.

Iets wat krom is, dat wordt gewoon recht verklaard. En als het niet zo is dan is het gewoon wel zo. Punt uit. Zo werkt dat in de voetballerij.

Het is de vraag of de grootste hater van Barcelona heeft gezien wat er weer eens gebeurde. Iedereen weet dat hij het gezien heeft. En iedereen weet dat hij het weet. En iedereen weet dat hij er een hekel aan heeft dat wij weten dat hij het weet. Haha.

Valdes zag er echt niet goed uit bij dat doelpunt van Matuidi, wat voor beweging was dat. Een gelijkspel is wel de verwachte score volgens mij dan, Barça maakt dit thuis wel af.

En weer verneukt valdes weer eens een cl. Het grappigste is dat hij die blunders altijd in de belangrijke wedstrijden maakt. Jammer het gaat heel moeilijk worden voor barca en zonder messi zie ik weinig kans.
Eerlijk is eerlijk hij is de beste gewoon allertijden. Je zag gewoon het zelfvertrouwen in de 2e helft was helemaal weg bij iedereen.

Jammer maar denk dat cl voor barca voorbij is. Het zou zoiezo onmogelijk worden om zonder mascherano en puyol bayern en real te stoppen.

Beste spelers op het veld vond ik drie Brazilianen:
- Dani Alves: hele sterke match. Zoals altijd constant aanvallen en constant verdedigen. En zijn assist... werelds.
- Thiago Silva: Echt weer sterk verdedigd. Had hem nooit echt vaak zien spelen, maar dit was echt zeer goed.
- Lucas: Vooral zijn eerste helft was briljant. Na de rust wat onzichtbaar, maar dat waren er wel meerdere

Ondanks dat er bij de goals van PSG heel veel geluk zat, moet ik toch zeggen dat ik onder de indruk was van Psg. Had niet gedacht dat ze het Barcelona zo lastig zouden kunnen maken. Ik geef ze wel nog een kans in Camp Nou, maar het wordt natuurlijk aartsmoeilijk, zeker zonder Matuidi (al moet ik zeggen dat die Verrati ook wel een aardige speler is).

K hoop dat de media ook zo veel over de arbiter gaat praten als cuneyt cakir dat was dik buitenspel

Alexis Sanchez' mist alleen maar kansen en dan denkt hij maar dan maar een penalty versieren maak ik het toch goed. Ik snap niet hoe je Pedro op de bank kan zetten voor deze sukkel. Sanchez' is super slecht.

3 april 2013 om 03:40

Was die niet geblesseerd?

En Sanchez is goed. Heeft alleen een minder jaar. Misschien heeft ie ook gewoon niet de kwaliteiten voor Barcelona, maar wel voor een ander type ploeg. Maar één ding is zeker: Alexis Sanchez is absoluut niet slecht!

3 april 2013 om 03:57

Pedro is geblesseerd en geschorst

PSG hoeft niet bang te zijn voor het grote Barcelona. Kom op PSG straf Barcelona af jullie hoeven nu maar een wedstrijdje te winnen en Barcelona ligt er uit! Geweldige eerste wedstrijd alles zat er in spanning sensatie en op de laaste minuut nog de beslissing heerlijke wedstrijd. Hopelijk maken ze er volgende keer weer zo'n spektakel van.

Natuurlijk is de goal van Ibra buitenspel wat ik trouwens een domme regel vind dat je als rebound nog buitenspel kan staan maargoed, de penalty vind ik ook onterecht, Sanchez kon die bal nooit meer binnenhouden en gaat al naar de grond voordat hij in (contact komt met Sirigu). Hij zoekt bewust een penalty op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren