Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mourinho laat journalist annex vriend Casillas met mond vol tanden staan

Laatste update:

José Mourinho heeft op de persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd tussen Real Madrid en Galatasaray een journalist op bijzondere wijze van repliek gediend. Journalist Fernando Burgos van Onda Cero vroeg aan de coach hoe het kan dat Real Madrid in twaalf wedstrijden slechts één keer geen tegendoelpunt heeft gekregen. Burgos staat bekend als een goede vriend van huidig reservedoelman Iker Casillas en dat bleek Mourinho goed te weten.

/

“Alleen iemand die onpartijdig is mag de manier waarop Diego López speelt bekritiseren”, begon Mourinho, alvorens een papiertje uit zijn zak te toveren. “Ik heb hier wat dingen opgeschreven die jij een aantal jaar geleden hebt gezegd.” Mourinho begon vervolgens met citeren: “Ik kan niet accepteren dat spelers opgesteld worden door een vooraf genomen besluit, hoe goed of slecht ze op dat moment ook zijn.”

“Dat mag een coach nooit doen”, herhaalde Mourinho de woorden van de journalist van enkele jaren geleden. “Een speler mag niet in de basis beginnen vanwege zijn status, de in het verleden gewonnen prijzen kunnen niet betekenen dat hij nu speelt. De spelers die het beste in vorm zijn moeten spelen, niet de spelers met de mooiste historie.”

Bekijk hier de beelden (in het Spaans):

Iker Casillas moet terugkeren in de basis van Real Madrid

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

haha! Mourinho geeft op deze manier een journalist een koekje van eigen deeg! Geniale actie. Neemt niet weg dat ik zelf Casillas boven Lopez zou verkiezen in de basisopstelling van Real.

3 april 2013 om 13:55

Dat zou wel redelijk genaaid zijn. Als jij goed keept tegen Barca en Man U dan wil je graag doorgaan met die goede lijn en niet op de bank belanden, of wel soms?

3 april 2013 om 15:30

ik denk dat dit jaar casillas niet meer gaat spelen. Mourinho wil gewoon laten zien tegen perez en casillas dat hij baas is. ik vind wel jammer casillas is echt leider op veld. we moeten ook niet dat lopez een top keeper is. kijk die goal van messi korte hoek dit moest hij hebben en ook van riki van deportivo. casillas is beter dan lopez.

3 april 2013 om 15:43

Dus op basis van 2 "blunders" (volgens jou) is Iker beter?
Iker heeft ook dit seizoen niet foutloos gekeept, zo eerlijk moet je dan ook zijn.ik moet eerlijk zeggen dat ik Lopez niet zo vaak aan het werk had gezien voor hij door Real werd gehaald, maar ik heb o.a. de wedstrijd tegen United en Barca gezien en daar speelde hij toch een foutloze wedstrijd, sterker nog, ik heb wedstrijden gezien waarbij hij letterlijk punten heeft gepakt voor Real, maar die ben jij helaas vergeten op te noemen.

Ondanks dat Iker een legende is en een kind van de club is vind ik dat Mourinho op dit moment niet van keeper moet wijzigen zodra Iker weer beschikbaar is, dan ben je als coach misschien niet meer geloofwaardig en iedereen moet toch een eerlijke kans krijgen. Als ik op mijn werk op dit moment heel goed functioneer terwijl iemand die al jaren rondloopt ziek is zou ik het ook niet leuk vinden dat ik zo aan de kant gezet word zodra degene weer hersteld is.

3 april 2013 om 16:06

De scheids was de beslissende man op het veld toen hoor. Maar dat terzijde...

3 april 2013 om 14:27

Hij geeft hem net geen lik op stuk. Casillas is gewoon beter en moet daarom spelen. En al zeker op de bank aangezien Adan niet eens aan zijn hielen komt. Mourinho kan dat citaat op zichzelf toepassen. Het is niet omdat hij in het verleden prijzen heeft gewonnen, dat nu daarom dient te denken dat hij de beste trainer is. Hij heeft er bij Real nog niet veel van gebakken. Tegen Man U kwamen ze door dankzij de scheids. Vorige jaren ging hij belabberd onderuit in de CL. Dus misschien moet hij maar eens inzien dat hij geen recht heeft om arrogant te zijn en zich de beste de achten. Want zijn huidige prestaties trekken op niet veel. Een andere trainer zou met het materiaal dat hij ter beschikking heeft, veel meer bereiken.

3 april 2013 om 18:08

Mourinho heeft sinds hij bij Real is, twee keer de halve finale van de CL gehaald. De jaren ervoor werd de kwartfinale niet eens bereikt. Hij heeft de copa del rey, de supercup en de titel binnengehaald. Dit haalde hij allemaal in een competitie, waarin het team speelt dat door velen als het beste ooit wordt beschouwd. Snap niet dat de trainer, die Real weer een prijzenpakkend team heeft gemaakt, hier altijd maar neergezet wordt als een prutser. Love him or hate him, maar een goede coach is het zeker wel

3 april 2013 om 21:49

Mourinho heeft wel privileges gekregen die andere trainers niet hebben gekregen. Zo mag de heer Mourinho met 10 man voor doel gaan staan en op de counter spelen. Al zijn voorgangers werden uitgefloten en verjaagd van Real als ze op die manier speelden. Met 10 man voor doel spelen is heel makkelijk en kan iedereen. Om dan nog maar te zwijgen van de aankopen die hij heeft kunnen doen en van het feit dat hij van Florentino Perez carte blache heeft gekregen om te doen wat hij wil. Zijn voorgangers hebben die vrijheid nooit gekregen.

In Spanje is de copa of de titel winnen niet zo moeilijk. Er is maar 1 tegenstander, Barcelona. En als je dan nog carte blache krijgt van de scheidsrechters om je enige tegenstander bont en blauw te schoppen, dan is het ook niet verwonderlijk dat hij hier en daar een troostprijs heeft gehaald. Er zijn maar 2 dingen die tellen: de titel en de CL. En wat vooral telt, is de CL. En die gaat hij nooit winnen. Waarom ? Omdat hij met het duurste elftal ter wereld niet eens bekwaam is om tegen een bescheiden Dortmund te winnen.

Love him or hate him; maar het enige wat telt zijn zijn resultaten. En met Real Madrid heeft hij tot nog toe zwaar geflopt.

4 april 2013 om 00:13

Volgens mij ben jij ook niet echt onpartijdig hé, Real speelt met minimaal 4 spelers aanvallend. Zelfs tegen Barca schuift Real tegenwoordig naar voren.

4 april 2013 om 00:29

Maakt het wat uit dat ze op papier met 4 aanvallers spelen ? Wat telt is dat die aanvallers uiteindelijk allemaal in hun eigen baklijn eindigen. Het spel van Mourinho is simpel. Iedereen verdedigen en dan 1 wereldspits die op de counter het verschil maakt. Bij Chelsea: 10 man voor doel + wereldspits Drogba. Bij Inter: 10 man voor doel + wereldspits Milito. Bij Real: 10 man voor doel + wereldspits Ronaldo. Er is totaal niets specials aan Mourinho. Hij heeft gewoon een oeroude strategie gekopieerd, uitgevonden door Helenio Herrera. Hij kan de wereld misschien wijsmaken dat hij geweldig en speciaal is. Maar de echte voetbalkenner weet wel beter. In de laatste 10 jaar is er maar 1 trainer die echt een nieuw succesvol systeem heeft bedacht, en dat is Luis Aragones.

4 april 2013 om 00:40

Real speelt en scoort op verschillende manieren. Zoals je vandaag ook tegen Galatasary zag, zette Madrid druk bij balverlies. Niet alleen tegen Gala gebeurt dit, ook tegen Barca. Kijk maar na. Real is gewoon een ervaren team en weet vaak wat het moet doen in een specifieke situatie. Als het nodig is dat iedereen verdedigt, geen probleem. Maar dat is niet de constante wijze van spelen zoals jij doet voorkomen.

Wat jij doet is laten voorkomen alsof Real net als Chelsea speelde vorig jaar in de CL.

4 april 2013 om 13:14

Veel verschillender dan Chelsea vorig jaar speelt Real Madrid niet. Kijk maar eens hoe ze tegen Man U gespeeld hebben. En gisteren, ondanks de 3-0 winst, was het ook gene vette qua spel.

3 april 2013 om 18:45

Ik denk dat er meer aan de hand is waarom Casillas niet speelt. Zn status die hij blijkbaar tegen Mou gebruikt, zn vrouw die prive zaken openbaar maakt. Dit zijn allemaal zaken die ervoor kunnen zorgen dat een coach jou op de bank houd.

Over de kwaliteiten valt natuurlijk niet te twisten, Casillas is een geweldig goede keeper.

3 april 2013 om 13:56

een narcist is het , maar goed komt ook in de buurt van psychopaat. Cassillias probreren te pakken , ik zie liever Del Bosque terug keren en zijn tijdperk van 1999/2000 herpakken en de wereld het echte heilige witte terug geeft ! want dat waren nog eens jaren , waar Real roem kreeg en overwon

3 april 2013 om 14:00

@ nfsuandre

Misschien moet jij de definitie van psychopaat maar even gaan Googlen?

Ik vind José een geweldige coach. Het is een vakman, een zeer gedreven tacticus die ontzettend gepassioneerd is voor zijn werk en een ongekende winnaarsmentaliteit heeft.
Hij weet zijn spelers te motiveren en ze gaan voor hem door het vuur. Alleen de beste man is zeer trots en kan niet tegen zijn verlies en daardoor doet hij soms niet zo'n slimme dingen.

Ik ben niettemin een liefhebber van Mourinho en ik vind dat Real bij vlagen zeer attractief voetbal kan spelen. Zijn prijzenkast spreekt daarnaast voor zich. Dus volgens mij moet jij je mond even gaan spoelen.

3 april 2013 om 14:01

Hou toch joh.je weet geen pepernoot over wat je zegt joh.hoeveel keer heeft Del bosque al niet aangegeven dat hij geen clubs trainer meer wilt worden.dan moet je toch niet blijven mekkeren over Del Bosque en dingen die 10 jaar geleden zijn gebeurt.we zijn 2013 en niet 2000.

3 april 2013 om 14:29

@nfsuandre

Het woord narcist is uitgevonden door mensen die uit eigen onzekerheid iedereen afkraakt die dat niet is. Vrij zielig. Ik vind dat een groot aantal aan zelfvertrouwen juist een plus moet zijn in een wereld die onzekerheden voedt. In plaats van dat, wordt zo iemand benoemd met narcist alsof zelfvertrouwen iets slechts is.

En een psychopaat? Haha. Wat grappig. Omdat hij iemand in het oog heeft gestoken? Ik hoop voor je dat als je een keer een 'psychopaat' tegenkomt het Mourinho is want ik wordt liever in mijn ogen gestoken dan vermoord, gevild om vervolgens in zuur te worden opgelost. Snap je wat ik bedoel? Ik hoop van wel.

Ik zie bijvoorbeeld ook liever Del Bosque

3 april 2013 om 14:38

Oh ja, Casillas en Ramos gaan helemaal door het vuur voor Morinho. Net zoals Balotelli, Pedro Leon en Canales dat ervoor ook deden.

3 april 2013 om 14:55

wel een les psychologie zou geen kwaad kunnen bijna jullie ! 1) een psychopaat vermoord geen mensen uit wraak, deze gaat jou liever martelen of pijnigen. Maar goed voordat ik Mourinho zover in dat vakje plaats moet er nog wel iets meer gebeuren. Any way ik raad jullie aan een boek te lezen en wellicht ben je er zelf één zonder te weten ! Mourinho is immers heel strategisch, kent zijn voetballers op en top , en zet je voor lul wanneer hij kan ! kan het niet anders dan narcist noemen jongens ! zelfs in deze wereld die veel onzekere mensen oplevert, maar tussen zeker over je zelf zijn en andere afkraken is een wereld van verschil en daar zou ik je ook nog veel over kunnen leren knul. Cassilias is baas en komt wel terug

3 april 2013 om 15:23

Sociopaat met narcistische trekjes is een logischere, de top van het bedrijfsleven zit vol met zulke types.

3 april 2013 om 15:42

Navarro

Ramos en Balotelli zijn een gevalletje apart. Pedro Leon en Canales waren huilenbalken en Iker's sympathie voor FCB is absurd.

Je doet je naam trouwens eer aan. David Navarro, de meest vieze voetballer met de gekste dives. Hij is waarschijnlijk je held

3 april 2013 om 16:11

Het enige aparte geval is Mourinho. Hij is een psychopaat en narcist. Van voetbal weet hij ook niets. Hij wordt in de Madrileense kleedkamer uitgelachen omdat hij enkel maar met 10 man voor doel kan spelen en dan counteren. Dus ja, veel blabla, maar uiteindelijk heeft Mourinho alles wat hij gewonnen heeft te danken aan de scheidsrechters. Met Porto lieten de scheidsrechters toe dat ze La Coruna dood schopte en wonnen zo de CL. Met Inter tegen Barca werd doelpunt in laatste minuten onterecht afgekeurd en buitenspeldoelpunten goedgekeurd. En in de wedstrijden ervoor kregen ze ook de scheids mee, getuige daarvan de video die toen in Italie werd gemaakt. De beker van Spanje won hij ook omdat de scheidsrechter schoppen toeliet in de finale. En de liga won hij ook omdat de scheidsrechters Madrid bevoordeelden. Zelfs nu zijn ze nog actief in de CL omdat de scheids een goedkope rode kaart trok voor Nani. Dus aan Mou is niets geweldig.

3 april 2013 om 17:23

Mourinho een psychopaat noemen...

I rest my case.

3 april 2013 om 21:52

Iemand die in de baklijn kampeert met 10 man en dan moet hopen op de kunsten van een van de beste spelers ter wereld, noem ik geen strateeg. Een strateeg is iemand zoals Hannibal die met een 10 maal kleiner leger er in sloeg om een grote horde Romeinen in de pan te hakken. Dat jij iemand die met het beste team van de wereld speelt alsof hij een bescheiden elftal in handen heeft, bestempelt als een strateeg, is een belediging voor de grootste strategen uit de geschiedenis van de mensheid.

Ach ja, Mourinho zei een aantal jaar geleden ook dat Barcelona altijd in zijn hart zou blijven. Beetje flauw om zo oude citaten tegen iemand te gebruiken.

3 april 2013 om 13:56

Wie zegt dat Barcelona niet meer in zijn hart zit?
Heeft hijzelf namelijk nooit gezegd.

On: Prachtige actie van Mourinho, als Casillas gewoon laat zien wat hij normaal liet zien is hij zo weer eerste keeper.

3 april 2013 om 14:24

En die zal ie mogelijk nu gaan horen ook.
Het zou me alleen niets verbazen als ie hier ook vanuit wil gaan om vervolgens met een antwoord te komen die voor veel stof en een mogelijke scheiding kan zorgen.

3 april 2013 om 16:38

Hij zei ook 'als je bij Barcelona op de bank hebt mogen zitten, is alles wat daarna komt lager.' Vandaar misschien die frustratie richting Barcelona, het doen hem pijn om bij mindere clubs op de bank te moeten zitten.

Goed gezegd hiermee snoer je hem de mond. Hij heeft natuurlijk wel gelijk Lopez keept gewoon goed. Waarom uit de basis halen.

Heerlijk, echt heerlijk wanneer journalisten die voor onrust willen zorgen keihard hun mond worden gesnoerd.
Voor de mensen die spaans spreken:
http://www.youtube.com/watch?v=z6xvlifwve0

Dit zeg ik al heel de tijd. Belachelijk al die mensen die zeggen dat Casillas in de basis moet staan vanwege zijn status. Als je dit vindt dan ken je niets van voetbal. Lopez is beestig bezig en zolang hij zo goed bezig is moet hij gewoon blijven. Net als Marcelo en Pepe moeten vechten voor hun plaats. Hij behandelt iedereen gelijk.

3 april 2013 om 13:59

Precies Casillas is niet zo heel goed meer. Ik zou bijna denken dat hij expres sommige ballen doorliet om Mourinho onder druk te zetten. Daarom heeft Mourinho hem eruit gehaald, die had door dat Casillas bezig is met politiek en dat hij Mourinho weg willen hebben bij zijn Real. Kan mij nog die vrije trap van Messi herinneren. Daar dook hij pas toen de bal in het net lag. En dat was een zeer trage bal en het leek alsof hij totaal geen intentie had om de bal te stoppen.

3 april 2013 om 14:06

''ik zou bijna denken dat hij expres sommige ballen doorliet om Mourinho onder druk te zetten''

Wat zeg je me nou? Casillas is een Real legende en een echte Madridista, hij zou Real Madrid niet benadelen om Mourinho, dat je dat überhaupt in je gedachten haalt pff.

3 april 2013 om 14:14

Jij hebt helemaal gelijk! Ik dacht al waarom laat hij zulke ballen door die zelfs keeper van NAC tegenhoudt..

OM DRUK OP MOURINHO uit te oefenen. Hoe sneaky!!! Hij dacht dat met zijn status als clubicoon hem deze drama zou overleven. Alles is echt politiek. Lekker voor Casillas. Lopez doet het GEWELDIG. Gruwelijke reddingen gemaakt voor Madrid.

HALA lopez!

3 april 2013 om 14:35

Ehhhead: dat heb je goed gezien.
Casillas liet de korte hoek rechts van hem vrij voor Messi om in te schieten. Maar hij ging daarbij zo ver naar de rechter paal. Thuis voor de buis riep ik: wat doet Casillas nou? Wil hij hem express doorlaten? Dat kan hij nooit halen. Hij staat te ver. Messi schoot en Casillas kwam een meter te kort. Belachelijk! Zo kwam Barcelona aan een overdiende 2-2 gelijkspel.

3 april 2013 om 15:16

@egghead

Complete onzin wat je zegt natuurlijk. Maar als ik u absurde redenering volg dan zouden we het beiden over eens moeten zijn dat hij niet in de basis hoort. Als je je eigen ploeg saboteert dan zou je zelfs ontslagen moeten worden.

Serieus: Ik vind Casillas natuurlijk een wereldkeeper maar dit seizoen is hij niet top geweest en Lopez heeft hem uitstekend vervangen, dus hoort Lopez in de basis tot het einde van het seizoen tenzij hij echt wedstrijden na mekaar massief blundert. Casillas moet gewoon terugvechten voor zijn plaats.

Natuurlijk moet Casillas terugkeren in de basis. Hij is een levende legende en zijn keeperskwaliteiten staan buiten kijf. Hij is simpelweg gewoon beter dan Diego Lopez. Casillas is een kind van de club en ik denk dat een groot deel van het publiek het Mourinho niet in dank af zal nemen als hij Casillas wederom gaat passeren. Niet alleen omdat Casillas zowat alle prijzen heeft gewonnen die je kan winnen, maar ook omdat het gewoon een grote persoonlijkheid is.

3 april 2013 om 13:57

Ik vraag me af of je uberhaupt de tekst gelezen hebt? Mourinho zegt dat die spelers opstelt wanneer ze goed presteren en niet vanwege hun historie. Een groot persoonlijk is gewoon hetzelfde als iemand met historie. Als hij ziet dat Lopez nu goed presteert, waarom zou die hem nu laten passeren?

Volgend seizoen kan mourinho weer keuzes maken of een ander coach als mourinho weggaat. Wellicht komt casillas weer in de basis

3 april 2013 om 14:06

Ik geef gewoon mijn mening. Ik heb de tekst gelezen en ik zie ook dat Mourinho de spelers die het beste presteren opstelt. Ik denk toch echt dat Casillas een betere keeper dan Lopez is. Hij heeft dat aangetoond in alle wedstrijden van Real Madrid en Spanje van de afgelopen 10 jaar. Hij presteert al zolang op topniveau dat het niet slim zou zijn om hem te passeren.

3 april 2013 om 14:40

Nee hoor dat heeft hij dit seizoen beslist niet laten zien.
Sinds afgelopen zomer na het behalen van de Europese titel, loopt Casillas duidelijk met zijn hoofd in de wolken. Niet echt gek hoor, als je zoveel hebt gewonnen en al zolang aan de top staat.
Hij werd daarbij van de ene naar de andere huldiging gehaald als aanvoerder van Spanje.
Daarbij doet zich het vreemde voor dat hij al een aantal keren betrapt werd op het niet meejuigen bij belangrijke doelpunten van m.n. Ronaldo. De reden daar moeten we naar gissen.

3 april 2013 om 17:27

casillas is inderdaad beter dan lopez, maar dat moet hij nu dan ook aantonen in de trainingen.. mourinho zit er nu het dichtst bij en kan het als de beste oordelen wie op het moment beter speelt.. op dit moment is het lopez.. mourinho wilt alleen maar winnen, en als hij wilt winnen moet de best presterende op dat moment gaan spelen..

3 april 2013 om 14:02

Er staat precies één relevante zin in die tekst: "hij is simpelweg gewoon beter dan Diego Lopez. " De rest van wat je schrijft doet niet ter zake.

En die ene zin is ook gewoon een mening, geen feit. Mourinho ziet die gasten op de training, en is het best in staat om te beoordelen wie er moet spelen.

Je kan Mourinho 2 dingen niet ontzeggen :
- hij heeft zijn zaakjes ( blackbook ) goed voor elkaar
- hij heeft gevoel voor humor!

vind het een geweldige vent en klasse trainer!

Zo doe Mourinho heeft zat tijd. Wat een naar mannetje, hier hoor je toch geen tijd aan te besteden laat staan iets voorbereiden, voor wat? Voor een journalist,
Nee dit gaat echt te ver, houd je bezig met je club man. Maar bij hem gaat het alleen om zichzelf.

3 april 2013 om 17:29

hij moet als een trainer van een topclub serieus worden genomen.. als hij zulke dingen niet voorbereid, dan wordt zijn mond gesnoerd en dan neemt niemand hem meer serieus waaronder zijn eigen spelers.. wilt hij gerespecteerd worden door iedereen dan moet hij ook zelfverzekerd over komen en niet iedereen over zich heen laten lopen..

3 april 2013 om 13:57

Het is toch eigenlijk wel een hele mooie actie, een journalist hoort onpartijdig te zijn, ook tegenover vrienden. Dit bewijst dat Mourinho deze vraag al had verwacht.

Ik begrijp Mourinho nu wel. Het kan soms irritant zijn met de vragen over Casillas. Casillas is net van een blessure en Lopez doet het goed, dus logisch dat Lopez speelt. Wel zou ik Casillas momenteel als reserve zetten, maar dat is de keuze van Mourinho.

Haha, dat is nog eens dienen van repliek. Lekker bezig Mourinho !!
De beste hoort te spelen en Diego Lopez doet het gewoon goed, zelfs Casillas kan weleens op de bank belanden. Dan moet hij zich gewoon terugknokken, normaalste zaak van de wereld.

Mourinho is echt goed voorbereid altijd, ik ben het vaak oneens met wat hij doet maar hier heeft hij gelijk.br Zo'n journalist met een agenda kan je het best negeren.

Hij heeft de vraag dus nooit beantwoord? Ik vind het wel een goede vraag, 1 clean sheet in 12 wedstrijden is gewoon dramatisch..?

3 april 2013 om 14:03

Zolang je meer scoort dan je tegenstander is er geen probleem?

En de vraag van de journalist is niet beantwoord. Hij kan toch normaal antwoorden en zeggen waarom Real Madrid in de laatste 12 wedstrijden maar een keer de nul wist te houden? En vervolgens de citaten van iemand in je broekzak houden, rare man die Mourinho.

Off: Messi geeft net op zijn Fb-page aan dat de blessure meevalt en snel weer bij is.

3 april 2013 om 14:00

Dat casillas 12 x de nul hield is verledentijd , dat noemen ze nu historie, dus mourinho heeft juist wel de vraag beantwoord, maar op een in-directe manier, en dat heeft die gewoon goed gedaan.

3 april 2013 om 14:02

Volgens mij heb je de nieuwsbericht niet goed gelezen.

3 april 2013 om 14:28

Oh zie ik nu pas, mijn fout, te snel gelezen. Maar alsnog, mourinho komt met feiten over burgos. Burgos vroeg er zelf om, is ook heel erg hypocriet van die journalist.

3 april 2013 om 14:29

Ik ken die Burgos niet, maar hij kon professioneel blijven en niet zo reageren. Dat Real Madrid tegendoelpunten tegen krijgt kan niet alleen aan de keeper liggen.

3 april 2013 om 14:03

Met andere woorden, waarom speelt Casillas niet/ wat zou er zijn gebeurd als Casillas had gespeeld, om Mourinho in het nauw te drijven met zijn beslissing om Casillas niet #1 te maken. En zijn antwoord is vrij duidelijk..

3 april 2013 om 14:09

Nee, Casillas kan nog niet spelen. Hij vroeg gewoon waarom Real in de laatste 12 wedstrijden maar een keer de nul wist te houden.

Mourinho moet het weer persoonlijk maken, hij kon gewoon professioneel blijven en normaal antwoorden.

3 april 2013 om 14:18

Omdat er in de andere 11 wedstrijden gescoord werd... wat is het uberhoupt voor onzinnige vraag

3 april 2013 om 14:25

Hoezo? Het is een goede vraag. Het kan toch niet alleen aan de keeper liggen, misschien staat de verdediging niet goed, vooral bij spelhervattingen.

3 april 2013 om 14:36

Dan ga jij lekker op die stoel zitten, en zijn vragen beantwoorden, want je weet de antwoorden blijkbaar wel. Je hebt het vast niet druk op de woensdag middag, om Mourinho maar weer is af te kraken, terwijl die gewoon de bal kaatst.

3 april 2013 om 14:42

Afkraken? Nee hoor, je weet gewoon waarop ik doelde, dat jij het zo wil interpreteren dat is aan jou.

3 april 2013 om 14:05

zo typisch dat een barca fan hier weer niet om kan lachen..

dit is toch humor man !

3 april 2013 om 14:13

Wat een humor, eerder kinderachtig en niveauloos.

3 april 2013 om 14:24

god wat zal jij een zwaar leven hebben zeg zonder humor!

3 april 2013 om 14:28

Wat trek jij snel je conclusies, leuk voor je dat je dit humor vindt, maar niet iedereen ziet de humor hierin.

3 april 2013 om 14:31

ach kom op man
sorry hoor maar 99% van de mensen die dit hier leest vind dit humor en degene die dat niet vind is of
1) barca fan
2) mourinho hater
3) zuurpruim
4) humorloos

kies zelf maar meerdere antwoorden zijn goed

3 april 2013 om 14:31

Als real fan ben ik het wel
Met kurdish eens in deze... Vraag blijft gewoon onbeantwoord.

3 april 2013 om 14:34

Je bent wel creatief, dat moet ik je nageven.

3 april 2013 om 14:42

kibuto

ja dat weet ik wel hij geeft geen antwoord op de vraag

maar hij geeft wel een mooi tegenantwoord

ja hoe leg je dit nou uit wat ik bedoel...

3 april 2013 om 14:42

ja hoe dichter bij het weekend hoe meer creativiteit denk ik

3 april 2013 om 17:51

Cityoflight

In # 80 raak je de essentie. Hij geeft een mooi tegen-antwoord en op zich is dat best vermakelijk. Echter geeft hij geen antwoord op de vraag. Het tegen-antwoord is puur gericht aan de journalist en daarmee slaat hij toch een harde slag in zijn vete tegen de vervelende pers. Helaas beantwoordt hij de vraag niet en juist dat antwoord zou gericht zijn aan de fans en andere geïnteresseerden. Die krijgen nu dus geen antwoord op de vraag omdat Mourinho te druk bezig is zich mee te laten slepen in een kinderachtig journalistiek relletje. Dus ja het is wel grappig, maar tegelijkertijd jammer dat hij niet richting de fans wil of kan verklaren waarom ze de nul maar niet kunnen houden. Hij slaat hen in deze gewoon vol over om zijn sparringspartner er even van langs te kunnen geven.

3 april 2013 om 14:19

Mag ik je iets vragen?

Waarom denk jij, dat Mourinho het a4tje al klaar had liggen?

3 april 2013 om 14:26

Nee, dat ga je me nu vertellen, toch?

3 april 2013 om 14:34

Okay is goed.

In het kort;
Omdat deze journalist altijd - bij elke persconferentie - aangeeft, dat Casillas in het doel hoort te zijn. Op een "indirecte" wijze geeft hij aan, dat Lopez het niet goed doet en dat een geblesseerde Casillas hoort te spelen. Terwijl hij hiervoor heeft gezegd, dat een speler niet automatisch hoort te spelen vanwege zijn status.

Omdat deze man een heleboel onzin verhalen naar buiten heeft gebracht toen Ramos op de bank zat tegen City. Dat het te maken heeft met het feit dat Ramos "spaans" is.
Nu zit Pepe op de bank.

Omdat deze man persoonlijk ervoor zorgt, dat Mourinho (alleen Mourinho!) als de "badguy" wordt gezien

Als Casillas zo'n goede captain is, dan moet hij hem bellen - zoals hij Xavi en Puyol heeft gebeld zonder dat Mourinho het wist ; ) - en gewoon zeggen dat hij ermee moet kappen.

Het doel van de Spaanse media is niet om te informeren. Allang niet meer. Het doel is om te "brain-washen".

3 april 2013 om 14:39

Ik ken die journalist niet, maar dat is hier ook niet relevant, ten alle tijden behoort een trainer zich professioneel te gedragen en moet bovenop staan.
De vraag van de journalist: waarom hield Real Madrid in de laatste 12 wedstrijden maar een keer clean sheet?

De antwoord van de Mourinho sluit totaal niet aan op de gestelde vraag, hij probeert derhalve de vraag te ontwijken. Dat ze maar een keer clean sheet hebben gehouden kan aan meerdere dingen liggen en niet alleen aan de keeper, ze krijgen de meeste tegendoelpunten uit spelhervattingen.

3 april 2013 om 14:47

Mourinho heeft juist zijn vraag beantwoord. Wat snap jij nou niet?

Iedereen in die zaal weet, dat deze journalist het over "de slecht presterende" Diego Lopez heeft en niemand anders. Dit gaf hij dus indirect aan.

Nou, cut to the chase toch?
Had iemand anders deze vraag gesteld dan zou het wel okay zijn, maar deze journalist doet het niet om het publiek te informeren, maar om het leven van Mourinho zuur te maken.

Deze man geeft dus aan, dat het alleen maar aan de keeper ligt. Altijd als Casillas niet speelt, moet het aan de 2e keeper liggen. Snap je dat nou niet?

Nogmaals, waarom denk jij, dat Mourinho dat a4tje klaar had liggen?
Omdat deze journalist "imparcial" is. Imparcial betekent; onpartijdig.

Typische Barcelona fan weer.

3 april 2013 om 14:58

Dat weet je niet, dat hij dat bedoelde, Mourinho kon gewoon inhoudelijk beantwoorden. Nogmaals ik ken die journalist, dus je kan me van alles wijsmaken.

Waarom moet je nou zeggen typisch een Barcelona fan weer? Kan je het niet hebben dat anderen misschien een andere opvatting hebben over een bepaalde onderwerpen?

3 april 2013 om 15:09

Dat weet ik wel. Mourinho kreeg het vaak genoeg met hem aan de stok voor de zelfde redenen.
Nogmaals, waarom zou Mourinho een a4tje klaar hebben liggen?
Alsof hij van te voren wist, dat deze journalist deze vraag zou stellen.......
Isn't it obvious?

Ja, want de menigte Barcelona fans zeuren alleen maar als Mourinho iets zegt of doet. Kap er toch gewoon mee, en wees eens objectief. Je mag je mening hebben. Een mening is altijd subjectief, maar dit zijn toch feiten! Mourinho zei letterlijk wat deze man een paar jaar geleden heeft gezegd.
En het doel van deze man is het leven van Mourinho zuur maken. Dit zijn feiten joh.

3 april 2013 om 15:12

@ Kurdischcule

Denk er maar eens over na, waarom zou Mourinho een A4 klaar hebben liggen met de citaten van personen waarvan hij iets verwacht.
Hij wist kennelijk intuïtief dat die journalist hem een vraag over Casillas/keeper zou gaan stellen omdat hij Casillas buiten de selectie heeft gelaten.
Om hem uit te lullen heeft hij controversiële citaten van die journalist tegen hem gebruikt.

3 april 2013 om 19:20

@ blink182 en Highvoltage

Ja het is duidelijk waarom hij dat a4tje mee had. Ik snap je punt ook wel, maar hij moet niet de persconferentie gebruiken voor zijn spelletjes, moet ie maar in zijn vrije tijd doen en hem in een of andere parkeergarage opwachten. Hij representeert Real Madrid en geen circus. En wat ik hierboven heb aangegeven zijn toch allemaal feiten? Of zie je dat niet? Of ben je van mening dat Mourinho zich tot deze man moet verlagen, want dat doet hij hier namelijk.

En ga niet iedereen over een kam scheren met je opmerking over Barcelona fans, want ik heb hier duidelijk aangegeven hoe ik erover denk en als je niet mee eens bent moet je dat goed weerleggen en niet met zwakke argumenten komen van dat Mourinho met deze spelletjes moet meedoen, want dat geef je hier indirect aan.

Haha dit is een prachtige reactie, zijn eigen woorden tegen hem gebruiken.

Haha, dit is wel mooi van Mourinho. Hij heeft zijn rare dingen en momenten, maar als hij zulke dingen doet zoals in het artikel kan ik er smakelijk om lachen en er ook respect voor opbrengen!

Wat een baas die Mourinho. Deze journalist, had toen, zeker gelijk met de gesproken woorden. Ik denk overigens dat de boodschap van deze citering nu ook van sprake is, want als je in twaalf duels slechts eenmaal de nul houdt staat je verdediging (inclusief je keeper) niet goed opgesteld. Wellicht dat Casillas, die naar mijn mening altijd moet spelen, hier verandering in brengen.

Hahah, dit was een dikke "burn".

Mourinho. pff, wat een held is ie toch. En hij heeft groot gelijk ook. Deze journalist brengt alleen maar onzin verhalen naar buiten om Mourinho's leven zuur te maken.

Zo dan, wat een baas is het toch ook.
Dit is weer een typische actie voor Mourinho.

Ongelooflijk dit.gisteren werd er een mooie wedstrijd gespeeld tussen Barcelona en PSG dat eindigde op een plezierige 2-2.waar dat de hele wereld die match aan het volgens was,waren ze in Spanje de hele avond over Mourinho en Iker Casillas aan het praten.spaanse televisie programma's hadden het de hele avond over Mourinho en Iker Casillas.wat een belachelijke en gefaalde journalistiek is me dat in dat land.wat had iedereen dan verwacht of zo?dat kost wat kost Diego Lopez meteen op de bank werd gezet als Casillas terug keert?hou toch allemaal eens op met die onzin joh.diego Lopez heeft in de voorbije 3 maanden ons staande gehouden.hij is dan misschien geen Casillas,maar op dit moment is hij wel in topvorm.real Madrid speelt in de komende maanden zijn meest belangrijke wedstrijden.casillas is 3 maanden uit geweest.je kan toch moeilijk verwachten dat hij meteen de grote wedstrijden gaat spelen.casillas moet voor een stuk terug opbouwen.mensen moeten nu gewoon even het verleden van Casillas uit hun hoofd zetten.of toch even op de 2 de plaats.dit is gewoon de juiste keuze dat Mourinho maakt.en stop allemaal met te zagen en na praten

3 april 2013 om 14:15

Dus moet Valdes ook in het doel blijven bij de nationale ploeg, na zijn optreden tegen Frankrijk? Want man wat was hij in topvorm die wedstrijd!

geweldig ! Deze man mag dan zijn nukken hebben en heel veel mensen tegen hem , als ik het hier allemaal zo lees , maar het is toch geweldig man ! Gewoon een trainer die overal lak aan heeft en niet gedwee de meute na praat en mee loopt , geweldig gewoon , ga zo door Mou , ik geniet er van .

Ik vind dit echt geweldig! Ik ben absoluut geen fan van Mourinho, maar dit doet hij schitterend! Eindelijk nog eens een straffe stoot van hem, zonder dat hij in complottheorieën moet vervallen. Prachtig.

Haha met Mourinho gebeurd er haast altijd iets onverwachts. Hij geniet ervan om mensen de mond te snoeren. Geweldige coach.

Natuurlijk heeft Mourinho hier gelijk. Maar hij vergeet de vraag van de journalist nl.: Hoe kan het dat RM al zoveel tegendoelpunten heeft? en dat Casillas dus in het doel moet staan, want die heeft minder tegendoelpunten.

Als Louis van Gaal zoiets zou doen was het zielig en nu doet Mourinho het, is het ineens stoer.

3 april 2013 om 15:51

Casillas heeft niet minder tegendoelpunten. 30 in 26 wedstrijden (beker, competitie, Cl).
Lopez zit aan 12 in 12 wedstrijden.
Bovendien hebben ze met Lopez maar 8 van de 12 wedstrijden gewonnen dit seizoen. Met Casillas 16 van de 26.
Of te wel de resultaten met Lopez in doel dit seizoen zijn niet slechter dan met Casillas in doel dit seizoen.
Casillas in topvorm is een van de beste keepers die er zijn, maar dit seizoen was dat zeker niet altijd het geval.

Mournho is gewoon een rat.
Adan (volgens Mourinho een betere doelman dan Casillas) kreeg het vertrouwen niet eens toen bekend werd dat Casillas 3 maanden out zou zijn.

Al drie jaar coach van Real en Reals positiespel is nog steeds garbage. Gelukkig maar dat zijn geldigheidstermijn bijna verstreken is.

Haha Mourinho blijft een held

Hahaha heerlijke reactie van Mourinho. Dit zat hij duidelijk voor te bereiden op het moment dat Ancelotti de beelden van Barca nodig had.

Casillas is een wereldkeeper maar op dit moment doet Diego Lopez het fantastisch , dus logisch dat hij in het doel mag blijven keepen zodra Diego Lopez gaat falen kan Casillas weer gaan keepen

Het probleem in Spanje voor Real is dat de Madrileense kranten menen te moeten bepalen wie er in de basis moet staan. Er worden ook voor alle wedstrijden enquetes gehouden over wat de opstelling moet zijn, wie in de spits, wie keept etc. etc.
In het geval van Mourinho maakt het geen drol uit wie hij opstelt. Hij wordt bekritiseerd als hij de volgende spelers niet opstelt: Kaka. Oezil, Modric, Benzema, Higuain en nu ook Casillas. Maar Mourinho is niet blind en weet dat de enige spelers die voor hem onmisbaar zijn, Ronaldo en Alonso zijn. Voor de overige plekken heeft hij overal vervangers voor.

Haha wel een leuke reactie, hij heeft zijn research gedaan.

Maar Iker is natuurlijk geen reserve doelman zoals de tekst suggereert. Hij zit nog niet eens bij de selectie is net herstelt. Ik denk wel dat hij terug zal keren in de basis maar Diego Lopez zal gewoon beide CL wedstrijden keepen. En mocht hij niet terugkeren in de basis in de belangrijke wedstrijden, dan speelt hij vast wel wat keer in La Liga. Mourinho is toch weg na dit seizoen en zo lang is het seizoen niet meer. Hij heeft sowieso altijd een voorkeur gehad voor lange doelmannen.

Ik ben geen fan van Mourinho, maar dit is wel een geniale reactie van hem!

Ik zag dit live gebeuren tijdens de persconferentie.. en met mijn brakke Spaans lag ik in een deuk moet ik eerlijk toegeven :D fantastische actie van the special one!

Hahaha wat een heldendaad

Mourinho doet het uitstekend in 2013, heeft geen grote conflicten met de media, is succesvol.

Hahahaha prachtig die humor, hij geeft kleur aan de voetballerij. Hij geeft tenminste zijn eigen mening-visie en staat daar ook echt voor hij laat zich niet snel van z'n stuk brengen. En tja zijn prijzenkast is ook niet echt leeg te noemen! #respect

Wauw, Mourinho wijst een ander op hypocrisie, partijdigheid (wat in Mourinho's geval als coach overigens logisch is) en inconsistente uitspraken. Ik denk dat half voetballand dit juist eens bij hem zou willen doen aangezien hij zichzelf al honderd keer heeft tegengesproken.

Maar goed, ik begrijp dat het irritant is en hij lost het best grappig op zo. Die journalist zal volgende keer met wat beters moeten komen vermoed ik.

Die journalist is even goed afgemaakt.. Heel onprofessioneel om zo naar een persconferentie te komen.
Daarnaast is diego lopez inderdaad erg goed aan het keepen.
Tegen bijvoorbeeld manchester utd was hij beslissend met een aantal wereldreddingen.

Nou speciaal en uniek weer hoor.

Als we nou eens al zijn uitspraken zouden opschrijven zouden we ons pas echt bescheuren. Zoveel tegenstrijdigheden. Hij roept weloverwogen wat er op het moment het beste van pas komt.

Zo ook nu weer. Hij ontwijkt gewoon de goede vraag van een journalist. Bovendien maakt het de wereld echt niet uit wat een journalist z'n mening is. We willen juist van de verantwoordelijken een serieus antwoord. Dat zit er dikwijls bij José niet in. Een club als Real Madrid mag best bekritiseerd worden op het aantal tegentreffers. Of dat nu aan de keeper, verdediging of aan andere feiten ligt. Vertel het maar. Niet ik of iemand op vz of een journalist. Maar gewoon de opinie van de coach.

Wederom dus vreemd gedrag van de vreemde man. Zijn persoonlijke vete graag ten tonele uitvechten met een armoedige journalist. Als die nou een rare vraag zou stellen dan zou hij nog kunnen vragen om een andere vraag ofzo. Maar als vertegenwoordiger van een wereldclub gaat meneer dus weer met modder gooien. Voorbereid door een briefje in z'n binnenzak. Wat een trieste man is het ook zeg.

Ik moet hier eerlijk gezegd wel om lachen, die Mourinho heeft alttijd wel iets aparts weer.
Journalist werd hier even te kijk gezet en dat mag ook wel eens. Mooi actie als de vertaling hierboven klopt tenminste

Een geniale opmerking. Zo kan de journalist nog wat journalistiek leren van Mourinho. Mourinho heeft heelemaal gelijk. Casillas heeft jarenlang heel goed gekeept, maar als Lopez nu beter gaat presteren, dan is de klus geklaard. Mourinho is iemand die de ballen daarvoor heeft om de absolute superster op de bank te laten.

Status is leuk, maar als iemand op het moment beter presteert, dan krijgt die de voorkeur!

3 april 2013 om 16:53

Journalistiek is toch het brengen van het nieuws naar de burger? Ik denk dat de burger zit te wachten op wat Mourinho te vertellen heeft over zijn team en alles daaromheen, niet om wat de journalist zelf ooit eens zei.

Het is allemaal prima hoor dat Mourinho dit doet, maar qua journalistieke waarde is het juist weer teleurstellend. Mocht Tito hiernaar gevraagd worden dan zou ik wel weten waarom we zoveel doelpunten incasseren. Misschien weet Mourinho het zelf ook niet. Ze hebben de beste verdediging ter wereld (in de breedte) en de nummer een keeper van de afgelopen jaren. Dan worden het ook vervelende vragen, maar wel vragen waar een supporter antwoord op wil lijkt me.

3 april 2013 om 17:13

Juist niet. Als de NRC handelsblad zich opeens als Pownews gaat gedragen dan klopt er iets niet. Een Journalist die eerst beweert dat spelers niet geselecteerd moeten worden op hun status of in het verleden behaalde resultaten moet niet opeens advocaatje gaan spelen voor zijn vriend casillas. het Journalistieke waarde was hier weg. Dus het antwoord van mourinho was gewoon gepast en sterk.

3 april 2013 om 17:26

Mwah, het is dan wel een vriend van Casillas maar als je dit even terzijde laat dan luidt de vraag nog altijd:

'hoe komt het dat jullie al zeven wedstrijden op rij de nul niet hebben gehouden en in de laatste twaalf wedstrijden pas een keer de nul hielden?'

Lijkt me best een interessante vraag en het antwoord hierop is eigenlijk best welkom. Gewoon even de vooringenomenheid van die journalist terzijde hoor. Wat hij doet getuigt niet van klasse maar ik vind dit niet de juiste manier om te reageren van Mourinho. Hij is het aan de achterban verplicht om ze, voor zover die zijn doelstelling niet in de weg gaat zitten, te informeren over de gang van zaken met het team. Dit is niet de eerste keer dat hij besluit de nieuwsgierigheid van de supporters en andere sympathisanten totaal te negeren omwille van het uitvechten van een vete met de pers. Erg zonde voor de mensen die toch ook wel een beetje recht hebben op antwoorden. Misschien had een andere journalist ernaar moeten vragen, misschien. Misschien had deze journalist zijn vooringenomenheid niet moeten tonen, misschien. Maar uiteindelijk vind ik het niet netjes van Mourinho naar de achterban toe. Hoewel het misschien niet de bedoeling was van de journalist om met kwalitatief sterke journalistiek te komen met deze vraag, is het nog altijd zo dat de vraag die hij stelde (al dan niet bedoeld) er een is die veel mensen graag beantwoord zien worden.

3 april 2013 om 18:54

Journalistiek is niet alleen het overbrengen van nieuws naar de burger toe. Dit moet met een bepaalde lijn en structuur gedaan worden, daarnaast is enig niveau van objectiviteit/neutraliteit een vereiste.

Wat de journalist hier doet is, het nieuws verdraaien in zijn voordeel. Eerst was het dat de trainer consequent moest zijn in de keuzes die hij maakt. Dus status speelt géén rol bij het beslissen.

Echter probeert diezelfde journalist Mourinho under pressure te zetten vanwege de reserverol van Casillas. Dus Mourinho antwoordt op een geniale wijze. In het bericht van Mourinho maakt hij zijn standpunt bekend (dat is dat je moet presteren en dat status géén doorslaggevende rol speelt in het opstellen van spelers) en dat nog eens met de woorden van de journalist. Dat is zeker een goed voorbeeld van journalistiek.

Kijk, afgunst/afkeer tegen Mourinho is oké. Niet iedereen hoeft elkaar goed te vinden, maar dit is gewoon goed gemotiveerd van Mourinho over Casillas.

De vraag betekent gewoon het volgende: Waarom speelt Iker niet? Maar de journalist wilt een trucje uithalen wat Mourinho al van mijlenver door heeft.

Je moet eens inzien hoe wraakzuchtig jose mourinho is door deze journalist terug te pakken met iets die,hij jaren geleden heeft gezegd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren