Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax ontsnapt aan meer schorsingen: 'Wel geluk gehad, ja'

Laatste update:

Kenneth Vermeer kreeg zondag een directe rode kaart en mist daardoor de topper tegen PSV, maar Ajax mag niet mopperen over het optreden van scheidsrechter Ruud Bossen in het thuisduel met Heracles Almelo. Ricardo van Rhijn en Niklas Moisander stonden op scherp en ontsnapten aan een gele kaart, terwijl Siem de Jong, Daley Blind en Lasse Schöne rood hadden kunnen krijgen.

/

De Jong maakte een spijkerharde overtreding en kreeg slechts geel, terwijl ook Blind met de schrik vrij kwam, na een harde charge op Everton. Schöne kreeg in de eerste helft geel en ontsnapte in de tweede helft aan zijn tweede prent, toen hij Lerin Duarte vast hield. "Als Duarte was gevallen, had het zeker Lasses tweede gele kaart betekend", zei De Jong tegen De Telegraaf. "Nu gaf Bossen voordeel en kwam hij er niet meer op terug."

Van Rhijn en Moisander hadden geel kunnen krijgen na overtredingen op Dragan Paljic in de eerste helft, maar ook zij kwamen weg met slechts een waarschuwing. "Stond Niklas op scherp? Dan hebben we wel geluk gehad, ja", lachte De Jong. Ajax mist zodoende alleen Vermeer door een schorsing en Frank de Boer moet nog kijken wie hij mee zal nemen als tweede doelman.

Ajax had meer schorsingen verdiend

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax heeft gisteren veel geluk gehad met de coulante Bossen. Mooi dat Siem dit gewoon eerlijk toegeeft.

8 april 2013 om 09:19

Ga toch weg. Heracles had ook wel een paar kaarten moeten krijgen ook niet gekregen, dus het was beide kanten op.

8 april 2013 om 09:35

haha goede opmerking klopper.. Jij hebt er kijk op en kijkt vooral niet door een ajax bril

8 april 2013 om 09:44

Tuurlijk, kijk ik door een Ajax bril, so what? Harde charge van Blind...pfff. Hij kwam hard in, maar speelde gewoon de bal. Schone had idd gekund...als Duarte was gaan liggen. Ik vond die van Siem De Jong ook geen rood, donkergeel/oranje, maar geen directe rode kaart. Maar ach...ajax bril he

8 april 2013 om 10:16

Wachtende op de opmerking Knjb of komt die hier niet voor op Voetbalzone?

Ajax heeft gister inderdaad heel erg veel geluk gehad, maar iedere voetbalteam heeft wel een keer de scheids aan haar zijde. Ik sta te popelen om de wedstrijd van volgende te zien!!!

8 april 2013 om 12:48

Ja, Blind tackelde de bal, beetje te fanatiek, maar goed. Schöne moest opletten, maar hij heeft buiten die twee momenten echt nauwelijks een overtreding gemaakt, terwijl ter Wierik er ook 3 heeft gemaakt zonder kaart.. Die van de Jong was lomp, maar kwam vooral omdat hij uitgleed. Er zat dus geen heel verkeerde intentie bij. Bij PSV Willem II werden misschien wel hardere overtredingen onbestraft gelaten, zoals die van Willems.
Bovendien floot Bossen echt als een natte krant in alle opzichten. Iedereen zag dat Vermeer direct rood moest hebben en die pipo liet gewoon doorspelen.

8 april 2013 om 10:16

ik vind sowieso dat de scheidsrechters sinds de winterstop veel coulanter zijn geworden. Er wordt extreem veel voordeel gegeven, pittige duwtjes en tackles worden goedgekeurd en er worden (naar mijn gevoel) minder snel kaarten getrokken. Het lijkt wel alsof het scheidsrechterskorps op de vergadering heeft aangegeven dat al het commentaar toch wel een beetje terecht was en dat we naar een iets meer Engels model willen. Mij hoor je in ieder geval niet klagen

8 april 2013 om 10:54

inderdaad! een goede ontwikkeling.
Die tackle van Blind, waar die commentator zo over zeurde dat Everton mazzel had dat z' n benen er nog aan zaten, was mijns inziens gewoon een klasse verdedigende actie.

Als je alleen naar deze wedstrijd kijkt had Ajax misschien meer schorsingen verdiend, maar de rest van het seizoen is Ajax altijd zeer sportief geweest en heeft Ajax de minste overtredingen van de Eredivisie gemaakt. Dus was het erg lullig geweest als ze allemaal geschorst werden, maarja, regels zijn regels!

8 april 2013 om 08:23

Als het psv was hadden ze allemaal geel gehad dit is gewoon express omdat ze weten volgende week psv - ajax , maarja psv moet gewoon hun ding doen

8 april 2013 om 10:11

Ag stel je eigen ni zo aan man, heeft 0,0 met psv te maken.. Heracles had ook een aantal kaarten moeten krijgen maar ook dat bleef achterwege dus ga lekker ergens anders lopen huilen

8 april 2013 om 11:37

Doe niet zo zielig man. Tuurlijk Ajax komt goed weg hier maar wat heeft PSV hier nou weer mee te maken? Vind het wel mooi allebei op oorlogssterkte.

8 april 2013 om 08:24

Exact, regels zijn regels. Uiteindelijk willen we allemaal dat elke club gelijkt behandelt wordt door consequent gedrag van de scheidsrechters.

8 april 2013 om 08:42

Die schorsingen hadden ze dan gehad omdat ze dan in andere wedstrijden ook al een aantal gele kaarten hadden gehad. Dus dat lullige valt wel mee toch?

8 april 2013 om 09:26

Verdiend? Je bent niet goed. Sommige momenten had er een kaart gegeven kunnen worden wat niet gebeurde. Dit gold ook voor Heracles. Maar verdiend? Je doet net of Ajax heel erg smerig speelde en dat was niet zo.

8 april 2013 om 11:08

Als die man waar blind op stond was blijven staan was zijn been op zijn knie gekomen. Zeer smerige overtreding en minimaal geel!

Ik weet niet wie dit heeft gezegd en/of geschreven, maar ik zat als Heracles fan in het stadion en heb dit niet zo ervaren.
Als je voor elke overtreding een kaart moet trekken, blijven er per ploeg maar 8 man staan.
De gele en rode kaarten waren terecht, niets meer, niets minder.

8 april 2013 om 07:59

Ik vind beetje duel mooi, dat halve slappe werk is niet leuk. Aankomend weekend hoop ik ook op forse stevig duels en een hoog niveau.

8 april 2013 om 09:23

Dat zeg je nu, maar als van Bommel dadelijk in de 15e minuut de Jong omduwt dan loop je daar weer 6 weken over te zeuren en is van Bommel een vieze speler en een rat.

8 april 2013 om 09:31

Hoppa
Precies, de hypocrisie in dit topic bereikt ongekende hoogtes.

8 april 2013 om 08:03

@ Soron

Zo heb ik het ook ervaren. Als je bij elke overtreding een kaart moet trekken dan blijft er weinig meer van het spelletje over.

8 april 2013 om 09:53

Ik keek ook al op van deze berichtgeving want qua spelbeeld was het inderdaad geen vieze wedstrijd of iets dergelijks. Nu wordt Bossen (onterecht/terecht?) in een lastige situatie gestopt omdat hij Ajax bevoordeeld zou hebben.

8 april 2013 om 09:55

Ik vind het ook wel een beetje vergezocht allemaal. Alleen Schöne nam een risico maar ging daarin niet helemaal door. De anderen gingen gewoon duels aan of maakten overtredingen waar terecht geel op stond. Hoop gezeur om niets.

Vind het wel grappig dat ze dat zo zeggen.

Bossen vloot opzich nog niet zo heel slecht vond ik.
Vind het wel leuk als niet alles gelijk geel of rood is en dat was ook niet nodig.
Het enigste waar ik me aan erger is die commentator die altijd bij een Ajax wedstrijd is.
Die man is echt zo irritant en daarom begin ik eredivisie live steeds lellijker te vinden.
Die man praat altijd van ja de tegenstander doet dat ook enzovoort.....
En praat altijd Ajax in het zonnetje..
Maarja dat is maar een mening en daar gaat dit bericht niet over...

8 april 2013 om 08:07

Wie is dat dan, als je in het stadion zit hoor je dat niet?

8 april 2013 om 08:16

Ga toch heen man. Wekelijks mailen er weet ik het hoeveel mensen om zich te beklagen over het anti Ajax gedrag van commentatoren op EL.

8 april 2013 om 08:36

off:

waar ik mij meer aan stoor is de keuze van camerabeelden.. voorbeeldje van gister: Boerrighter maakt een solo en verloor de bal. Heracles vliegt direct in de counter en wat doen ze bij EL? Inzoomen op Boerrighter zodat wij kunnen zien hoe hij zijn veters strikt :S EL is echt een vreselijke zender. Jammer dat er geen concurrentie is want ik was zeker over gestapt.

On:

die kaarten die Bossen trok waren terecht op die van Schöne na maar goed die word gegeven en dan had Schöne zeker een 2de gele kunnen krijgen maar verder was er niks aan de hand lijkt me. Ik heb werkelijk geen idee welke overtredingen van Rhijn en Moisander hebben gemaakt die geel hadden kunnen opleveren? Die

8 april 2013 om 09:24

En dat compenseert EL dan door Leo Driessen aan te stellen bij een wedstrijd van Psv.

Bossen vloot gewoon een zaadpartij hij was aan beide kanten slecht. Zag bijvoorbeeld twee of 3 pingels over het hoofd. Nu maakte het vrij weinig uit omdat de eindscore niet beinvloed werd.

8 april 2013 om 08:18

Bossen floot gewoon slecht. Heb aan Heracles kant ook wel gele kaarten gezien die ze niet kregen. Na het liedje over het oudste beroep in Nederland in combinatie met z'n moeder leek het, in ieder geval vanuit het stadion, alsof hij nergens meer voor durfde te fluiten. Voortaan Bossen maar op rustigere wedstrijden zetten?

Blind een spijkerharde overtreding op Everton? Misschien moet de auteur van dit bericht even aan zn voorhoofd voelen, want het was geen eens een overtreding. Die van De Jong was ook zeker geen rood waard, en waar dat van Schøne vandaan komt...

8 april 2013 om 08:17

Ik zou zeggen "kijk de beelden nog maar even terug". Blind komt weer dom in en raakt Everton vol op de enkel. Siem was onbesuisd en Schone houdt vast dus geel.
Ik blijf er bij dat je natuurlijk niet overal een kaart voor hoeft te trekken. Siem keek ook erg opgelucht toen hij geel kreeg.

8 april 2013 om 08:50

Ach man, ga korfballen.

Blind op de enkel? Het was gewoon een keurige sliding op de bal, dat Everton meteen doet als een varken op de grond ligt te gillen... En als je De Jong een al een rode kaart wil geven voor die overtreding, blijven er weinig spelers over om op te stellen de volgende wedstrijd.

8 april 2013 om 09:27

Hahaha, op de bal. Rot toch op man. Als je dit bij de amateurs doet dan word je het veld afgeslagen. Ik zeg niet dat het een bewuste grove overtreding was, maar hij was te laat en fout geplaatst. Daar kun je niet alleen rood voor geven, daar Moet je rood voor geven.

Maar goed, ik geloof niet in Knjb complotten en dergelijke onzin. We hebben gewoon een beroerd en inconsequent scheidsrechterskorps. Daar hebben alle clubs soms last en soms profijt van. Als je dat over het hele seizoen bekijkt, dan zal het vast wel redelijk verdeeld zijn.

8 april 2013 om 09:28

Ik zal je eerste opmerking maar negeren ....
Beelden zeker nog niet terug gekeken?
Waar zeg ik dat Siem rood had moeten hebben? Het viel mij op dat hij opgelucht keek.

8 april 2013 om 09:32

Siem was ongelukkig , gleed al uit, terecht geel, niks meer, niks minder

Blind was niet eens een overtreding, speelde gewoon de bal

Schone had gekund, maar had geluk dat Duarte niet viel.

Het is voorspelbaar dat mensen wat kritischer naar overtredingen kijken als er de week erna een topper op het programma staat. Maar als ze volgende week tegen Willem 2 hadden gemoeten had er geen haan naar gekraaid.

Als Ajax in deze wedstrijd 6x geel en 3x rood had gekregen was het wel heel vreemd geweest. Erg vreemd artikel dus, waarbij ik me afvraag of de schrijver de wedstrijd wel helemaal heeft gezien.

8 april 2013 om 10:17

@hoppa

Je zal wel voor psv zijn dus standaard al een bril dragen maar als jij niet ziet dat die sliding van blind gewoon op de bal was kan je beter een andere sport gaan zoeken, of op zn minst dikkere glazen kopen want je kraamt alleen maar onzin uit hatertje, aankomend weekend gaan alle dromen weer op, kan je weer een jaar lang gaan lopen janken sukkeltje!!

8 april 2013 om 10:46

Dromen? Alsof ik droom van voetbal. Ik vind het mooi als PSV weer eens kampioen wordt, maar als het niet gebeurt vind ik het ook best. Er zijn belangrijkere zaken als voetbal en bovendien heb ik erg veel moeite om deze Psv-selectie een kampioenschap te gunnen. Het is gewoon 3x niks en er is teveel gezeik en geziek binnen de selectie.

8 april 2013 om 11:09

@ Hoppa, mag ik vragen wat jij dan vond van de overtreding van meneer Willems afgelopen zaterdag? Of was dat volgens jou ook geen rode kaart waard en zelfs geeneens geel? Zet dat brilletje eens af joh.

8 april 2013 om 11:15

Die van Willems was inderdaad minstens zo erg. Ik snap ook niet dat ik daar niet meer over heb gehoord.

8 april 2013 om 12:44

Ga toch weg man!

Ik zat in het stadion want mijn maat heeft stoelen daaro en je noemt dat rood?

www.ikwilallesandersziendanhetis.nl

8 april 2013 om 13:28

@la-roja: Geweldige onderbouwende reactie ... Als je niks aan de discussie toe kan voegen ... Reageer dan niet! Sterker nog ... Waar reageer je eigenlijk op?

8 april 2013 om 13:58

Nee als je zegt dat hij rood moet hebben is wel onderbouwend!

Jij voegt ook niks toe mallepietje!

8 april 2013 om 15:11

Waar zeg ik dat wie dan ook rood moet hebben? Ik heb in verschillende reacties aangegeven dat er mijns inziens verschillende overtredingen waren. De vergelijking door Merijnafca met Willems vind ik een terechte constatering.
Geef nu eens aan waar je op reageert! Zonder enkele inhoudelijke toevoeging kan het over zowel de overtreding zijn van Blind, De Jong als die van Willems gaan.

Dit is niet de eerste keer dat de Jong hiermee weg komt, hij maakt wel vaker van die smerige overtredingen. Maar ja als je er iets van zegt als het om een Ajacied gaat dan toon je meteen Calimero gedrag terwijl het duidelijk is dat Ajax al het hele seizoen met meer dingen wegkomt dan ieder ander club. Geen wonder dat ze dan zo 'sportief' zijn he.

Als van Bommel of Strootman dat soort overtredingen had begaan dan zou heel het land bij wijze van spreken erover vallen omdat het smerige voetballers zijn terwijl deze gasten geen haar beter zijn, alleen wat geniepiger.

8 april 2013 om 09:31

Klopt wel wat je zegt over de Jong. De Jong is geen haar beter dan van Bommel, maar heeft zijn reputatie nog niet zo tegen. Wat hij in de wedstrijd tegen PSV deed was ook gewoon smerig. Steeds bij je tegenstander in de rug lopen, puur en alleen omdat je weet dat hij last van zijn rug heeft. Je moet ook bij corners maar eens op hem letten. Het is echt een smerig rotzakje.

Ik heb daar overigens niet zo veel moeite mee hoor. Elk team heeft van dat soort gasten en je hebt er ook één of twee nodig. Maar altijd dat gezeik op van Bommel en Strootman terwijl je zelf iemand hebt die nog veel geniepiger is, dat is natuurlijk wat zielig.

Voor het overige, dat Ajax met meer wegkomt, ben ik het niet met je eens. We hebben gewoon hele slechte scheidsrechters en daar hebben alle clubs last van.

8 april 2013 om 09:34

Van Bommel en Strootman zijn al meerdere jaren bij elk opstootje betrokken en worden echt gehaat vanwege hun gedrag en gemekker

Siem de Jong is een een sympathieke speler, die nog nooit in opspraak is geweest en nu een keer iemand neerschopt en geel krijgt.

Ik zie niet heel veel overeenkomsten.

8 april 2013 om 10:24

Hoppa!, je haalt twee dingen door elkaar. Tegen PSV liep hij telkens uit de rug van van Bommel, niet in zn rug. We weten dat van Bommel moeite heeft met spelers dat uit zn rug weglopen, ik wist alleen niet dat het kwam doordat hij last had van zn rug. Ik hoop dat hij zondag ook weer last heeft van zn rug, dat maakt het voor Siem weer wat makkelijker :-)

De schrijver van dit artikel moet niet overdrijven. De overtreding van de jong was stevig, maar geen direct rood waard. Ook blind verdiende absoluut heen rood. Schone hield inderdaad anderhalve tel vast, dat was wel link maar zo ontsnapt iedereen wel eens. Waar de tenslotte vandaan halen dat moisamder en van rhijn geel hadden moeten hebben is mij ook een groot raadsel.

8 april 2013 om 08:30

Inderdaad een volkomen onzinnig artikel. Gelooft ook maar iemand die de wedstrijd heeft gezien dat Ajax echt Vier rode kaarten had kunnen of zelfs moeten krijgen? Ga toch weg, dit is je reinste stemmingmakerij.

Kralingen, het is jammer voor je, maar hij maakte wel degelijk een overtreding en heeft echt geluk gehad, het was zo dat hij net niet met gestrekte been inkwam en dat zal de redenen zijn geweest om hem geen rode kaart te geven.
Shone hield wel vast, maar naar mijn mening was het aan twee kanten, dit zag je niet zo goed en de jong heeft ook geluk gehad, maar er werd wel meer aan de kant van ajax gefloten, terwijl heracles niet vrij uit kan gaan. Op naar de volgende week tegen PSV en hopelijk winnen we dan ook. Vindt dat beter dan gelijk spel.

dat ze de kaarten niet kregen zegt meer over de scheidsrechters van deze tijd dan aan het geluk dat Ajax hierbij heeft gehad. Dit weekend weer pingels gezien die er geen waren. En daar tegenover ook pingels gezien die er zouden moeten zijn maar er niet gefloten werdt.

Wat me meer opviel zoals ik al gezegd heb in het live mee praten met de wedstrijd.

Ik vind Heracles opvallend dramatisch spelen. Die deden helemaal niks! Geen matchfixing maar het zat er tegen aan.

Dus het is alleen al dom dat je dan zoveel overtredingen maakt, want gevaarlijk is Heracles niet geweest.

Het was zonde en onnodig dat ajax zo veel harde overtredingen maakte. Schone solliciteerde echt naar een rode kaart. Hield na zijn eerste gele kaart niet alleen duarte vast maar schopte ook twee keer een bal weg bij een overtreding, echt oliedom. Tackle van De Jong was stevig, die van Blind daarentegen was gewoon smerig. Ik begrijp niet waarom je een tegenstander die zo ver van het goal staat probeert te tackelen met een gestrekt been.

Wat een belachelijk artikel. De Jong kwam wel hard in maar niet met een gestrekt been en ook niet met de noppen naar voren. Geel was dan ook op zijn plaats. De kaarten van Blind en Schöne waren helemaal belachelijk. Soort gelijke overtredingen aan Heracles kant werden niet met kaarten bestraft. Ik had liever gezien dat Schöne geel had gekregen vanwege vermeent vasthouden (wat zijn 2de had kunnen zijn) dan had ik het nog begrepen.

Het was een zeer sportieve wedstrijd die helemaal niet vroeg om kaarten. Ja uiteraard was die van Vermeer terecht en die van de Jong maar meer kaarten hadden er niet gegeven hoeven te worden.

Schandalige arbitrage!! Als je Bossen dan ziet hoe makkelijk hij normaal kaarten trekt!

Ach hou op wat een kul, de Jong reageert beetje 'eerlijk' zoals het hoort als aanvoerder, verder lekker boeiend Ajax wil kampioen worden en dus spelen ze nu het er om gaat met het mes tussen de tanden. De tackle van de Jong was gewoon stevig en die van Blind een beetje vies omdat hij ze been hoog hield maar het acteerkuntsje van onze vriendelijke braziliaan maakt het ook erger. Daarbij Ajax speelt bijna nooit zo 'agressief' daarom heeft Ajax bijvoorbeeld in Almelo wel punten verspeeld. Nu spelen ze een keertje wat hard en winnen ze uiteindelijk met 4-0 man met 10 man..

Dat zijn we wel gewend ondertussen!

Hoeveel keer dat Ajax gematst is dit seizoen is niet normaal meer terwijl er dit seizoen diverse rode kaarten zijn gegeven ook aan bijv. broerse, tamata, de leeuwen die achteraf worden geseponeerd en dan Ajax die ze verdiend gewoon niet krijgt!

Bij voorbeeld als van bommel zo een overtreding maakt krijgt hij meteen geel of direct rood!

Dat Bossen dit weekend niet eens wou fluiten voor de schandalige overtreding van Vermeer zegt genoeg hoe Ajax word geholpen aan de 3e titel op rij!

Bah!!!

8 april 2013 om 09:21

Ach gut toch. Zullen we het nog even hebben over:
- een stuk of 10 penalties die vorig seizoen niet zijn gegeven aan Ajax
- een stuk of 10 penalties die Feyenoord week in, week uit voor vrijwel niets krijgt
- de 182 andere overtredingen van andere teams die onbestraft, of te zwaar bestraft zijn.
- de 16 extra gele kaarten die alleen van Bommel, Strootman en Mertens zouden moeten krijgen vanwege aanhoudend gezeik op de arbitrage

Het maakt niet uit wat er gezegd wordt, je ziet er toch wel kwaad. Dus doe vooral niet of je eigenlijk cluppie alleen wordt benadeeld, want het is algemeen bekend dat het niveau van de arbitrage in de Eredivisie gewoon erg laag ligt. Spreek toch voor zich dat er coaches formeel kritiek leveren op de arbitrage.

8 april 2013 om 09:21

Haha heerlijk die jaloezie na de beste club van Nederland.
In dit artikel word zwaar overdreven en kon alleen Schone nog rood krijgen.
Als er word beoordeelt zoals in dit artikel beëindig je iedere wedstrijd met 8 tegen 8.
En van Bommel is dit jaar vaak genoeg weg gekomen met zijn praatjes bij de scheids dus het is helemaal lachwekkend dat je hem als voorbeeld neemt.

8 april 2013 om 09:48

Hey La Roja

Hoe kan het eigenlijk dat Lens zaterdag speelde, terwijl hij vorige week toch echt zijn 5e gele kaart heeft gekregen?

8 april 2013 om 12:39

Oh volgens mij heeft hij 4 wedstrijden uitgezeten qua schorsing!
3 voor het incident met Feyenoord en 1 voor de 5e!

8 april 2013 om 13:01

Maar dat is tegenstrijdig en bizar. Hij heeft vorige week een gele kaart gekregen tegen Roda JC. Dit was zijn 5e gele kaart. Dit betekend dat hij geschorst is voor zijn 4e gele kaart en dat kan volgens mij helemaal niet. Hij heeft nu 5 gele kaarten en zou dus tegen Willem II op de bank hebben moeten zitten.

Ik weet niet of ik het bij het correcte eind heb, maar dit lijkt mij heel merkwaardig.

8 april 2013 om 13:56

Natuurlijk jongen!

Maak jij soms nieuwe regels?

8 april 2013 om 13:58

Check het maar.

8 april 2013 om 09:59

De KNVB wilt Ajax kampioen hebben? Hoe beoordeel je dan het volgende?

- de onterechte penalty's die Ajax tegen kreeg tegen Heerenveen en Feyenoord?
- de gemakkelijk gegeven gele kaarten voor Moisander tegen Feyenoord?
- de onrecht afgekeurde goals tegen Heracles en ADO?
- Pas 2 penalty's dit seizoen
- Een keer tegen 10 man gespeeld

8 april 2013 om 10:22

Hoeveel ajax gematst is?? Hahaha! Dan zal 90% sneller feyenoord zeggen.. Die hebben pas echt het geluk mee dit seizoen.. Ajax geluk jonge hatertje je kraamt de grootste onzin uit haha.. Wel leuk, je krijgt nu steeds meer haat overal, hoe korter ajax bij de titel is hoe meer mensen gaan lopen huilen! Pure jalozie Heerlijk!

8 april 2013 om 11:06

@ La Roja
Maak jij jezelf altijd zo belachelijk?
Ajax rode kaarten? Twee onterechte kregen we inderdaad tegen Feyenoord uit en thuis, die van Vermeer was terecht. Verder geen enkele mogelijkheid op een rode kaart gezien. Van Bommel heeft de afgelopen 10 wedstrijden ook nauwelijks kaarten gehad, en de kaarten die hij had waren allemaal terecht. Had zelfs tegen RKC rood moeten hebben. En volgens mij kreeg Vermeer gewoon rood dus ik weet niet waar jij het over hebt met je Bossen wilde niet fluiten? Sneu ventje ben je

8 april 2013 om 12:18

Als Bossen normaal floot waren er bij Ajax 3 a 4 schorsingen geweest. Knvb heeft waarschijnlijk een kampioen gekozen want dit kan je niet meer toevallig noemen.

8 april 2013 om 12:41

Ja omdat de lijnrechter het aangaf!

Sneu ventje?

Typische Ajaxreactie van je want jullie zijn altijd de beste duhhh!!!!

8 april 2013 om 14:52

De lijnrechter gaf helemaal niks aan, die stond stokstijf stil. Ik was in het stadion en degene die attendeerde op de overtreding was de vierde man na zien van camerabeelden.
Ja de Knvb heeft al drie jaar op rij ons als kampioen gekozen, dus worden wij het ook maar weer voor de derde keer. 32 keer landskampioen, dus inderdaad zijn wij de beste.
Ohja, heb je nu nog niet toegegeven dat je stiekem Psv'er bent. Ik zie je nooit bij topics over Rkc, maar bij PSV heb je altijd het hoogste woord. maar ik snap t wel, zou me ook schamen als ik voor PSV was

Een topper is natuurlijk het mooist als de beste spelers op het veld staan en een beetje hard voetballen mag ook wel: het is een mannensport. Goed dat er veel werd toegelaten en de jongens van Ajax op deze manier gewaarschuwd werden. Bij PSV zag je het ook de dag ervoor. De rode kaart was natuurlijk meer dan terecht, want hier kon de scheidsrechter niet anders.

Ajacieden, alvast succes zondag. We zullen jullie met open armen ontvangen en knock-out weer naar huis terugsturen

8 april 2013 om 11:58

Ajax gaat zeker knock-out naar huis. Maar dan vanwege al die harde ballen die ze achter Waterman hebben gekopt.

Maar ook veel succes voor jullie.

Dus....

Ik heb gisteren een wedstrijd zitten kijken, die redelijk sportief was.. Er was slechts even een vlam in de pan, maar Heracles maakte toch wel duidelijk de meeste overtredingen en nu gaan we beweren dat er maarliefst 3 Ajacieden rood hadden moeten krijgen? In hemelsnaam waarvoor dan?
Volgens media moet er achteraf altijd kaarten gegeven worden, maar niet iedere overtreding moet direct een kaart zijn. Het is en blijft een contactsport. Voor een harde overtreding geel geven. Een buitensporige overtreding of doorgebroken speler rood. (zoals Vermeer gister terecht.)

Dit viel allemaal best wel mee hoor. Schöne kon wel zijn tweede gele krijgen, maar die van Blind en De Jong waren gewoon geen rood. Dit zal Siem meer in de mond worden gelegd (zoals wel vaker, waarna het wordt genoteerd alsof ze het zelf zeiden) dan anders.

Eerst loopt iedereen in Nederland te piepen dat de scheidsrechters niets meer toelaten en nu piept iedereen dat ze rood hadden verdient. Komop zeg de Jong en Blind waren forse tackels maar was gewoon geel waard en absoluut geen rood en Schone had geen tweede kaart verdient want zo hard speelde hij nu ook weer niet. Alleen de kaart voor Vermeer was terecht dat is gewoon neerhalen van een doorgebroken speler.

Laten we blij zijn dat we nu twee teams op zo goed als volle oorlogssterkte gaan krijgen en dus een echt duel voor de titel.

We hadden inderdaad meer kaarten kunnen pakken gisteren. Gelukkig is Bossen niet zo'n beste scheidsrechter. Anderszijds hebben we ook kaarten gehad dit seizoen die nergens op sloegen, dus dit compenseert mooi....

Bossen deed gisteren weer waar hij goed in is, de thuisploeg matsen en zo de competitie beïnvloeden. Die man is gewoon te oud en te slecht om nog te fluiten, goed dat hij stopt. Ik vond de zege van Ajax wel verdiend maar pak 'm beet Heracles had die kaarten wel gekregen. Zo gaat dat.

8 april 2013 om 10:08

Huh, maar Heracles had ook gewoon een paar kaarten moeten krijgen...die ze tadaaah...niet kregen.

8 april 2013 om 10:59

Matsen? Heracles had ook een aantal kaarten kunnen pakken en heeft die juist niet gekregen. Penalty niet gegeven.

8 april 2013 om 13:20

Wat heeft PSV eraan dat Hercles meer kaarten krijgt? Het gaat erom dat Bossen bewust kaarten niet geeft aan Ajax omdat sommigen dan PSV zouden missen. Dan fluit je geen objectieve wedstrijd.

Donkergeel / oranje bestaat helaas voor jou niet. Je maakt jezelf belachelijk, zelfs Siem geeft het toe

Gaan we nu weer per wedstrijd van Ajax en PSV na wie er een gele kaart had verdiend? Zo ja, dan ken ik er ook nog wel een paar.

De laatste weken is bij herhaling door de Pers en ook door Vz-lezers aangegeven dat de scheidsrechters toleranter zijn geworden en niet steeds weer de gele kaart trekken. Men vond dat zelfs een pluspunt. Nu Ajax, tijdens de wedstrijd tegen Heracles, ook eens een paar gele kaarten had verdiend (ook mijn mening), vindt men ook dat die kaarten gegeven hadden moeten worden. Weken achter elkaar bepaalde overtredingen accepteren en nu ineens niet? Is dat juist geen willekeur? Denk maar eens aan die diverse trappende bewegingen van Strootman richting een Roda-speler in de wedstrijd van vorige week. Laat ik het maar tot dit voorbeeld beperken.

Heracles had ook een aantal kaarten verdient en niet gekregen dus het is gelijk op gegaan, dus psv'ertjes stel je niet zo aan want jullie hadden tegen willem 2 toch ook wel een aantal keer geel moeten hebben, heeft totaal niks met aankomend weekend te maken.. Hoezo we moeten altijd iets verzinnen om straks met smoesjes aan te komen, huilebalkjes

Eigenlijk staat hier dus dan er 4 rode kaarten gegeven zouden moeten worden. Wat een onzin, dan eindigt elke wedstrijd met 5 tegen 5.

Bossen floot consequent dramatisch gisteren.br Zowel Heracles als Ajax hadden minstens 1 penalty moeten krijgen. Daarnaast kwam Heracles ook een paar keer goed weg zonder kaarten. Een rode kaart voor de Jong lijkt me overdreven, evenals een 2e kaart voor Schone.br Kortom, zowel Ajax als Heracles zijn gisteren genaait en gematst, per saldo zal het in het midden liggen.br Bossen gaf het zelf al aan, hij wordt te oud.br Hij bedoelde het misschien als grap, maar in elke grap zit een kern van waarheid

En wat zegt de schrijver over dit artikel over de doelbewuste actie van een Heraclied om van Rhijn op Cillissen te laten botsen? Was dat geen smerige overtreding? Ook geen rood waard?
Ik neem de schrijver totaal niet serieus. Trouwens, noem het dan misschien een goedmakertje aangezien Ajax in Almelo is bestolen. Ik kan me het doelpunt van Babel nog heel goed herinneren. De 2-4 werd toen onterecht afgekeurd...

Dus beste schrijver van dit artikel, houden we het op een 1-1?

Die van Blind en de Jong waren echt geen directe rode kaarten. Alleen Schone had inderdaad rood gehad als Duarte was gevallen en waarom Moisander en van Rhijn geel gehad zouden moeten hebben kan ik me al niet eens meer herinneren. Dit is naar mijn idee een beetje vergezocht allemaal, je gaat toch niet voor iedere overtreding een kaart trekken?

De Jong geeft zelf toe dat Ajax goed is weggekomen, waarom dan weerleggen dat Ajax niet goed is weggekomen maar dat het allemaal terecht was?. Dit gaat niet over eventuele kaarten voor Heracles. Case Closed!

Dat Bossen voor deze wedstrijd werd aangesteld zegt al genoeg. De man woont bijna in de Arena. Of zal dit toeval zijn?

8 april 2013 om 10:58

Kijk dat bedoel ik nou...daar gaan we weer

8 april 2013 om 11:55

En daarom gaf hij Ajax geen penalty, want dat was zeker weer te verdacht?

Ajax heeft geluk gehad? Ja misschien wel ja maar gister ook wat belangrijke missers van Bossen in het nadeel van Ajax. Kaarten die spelers van Heracles hadden moeten hebben, Penalty niet gekregen. Daar hoor ik niks over. Het gaat beide kanten uit. Nu geef je de anti's weer ruimte om te mekkeren dat Ajax weer geholpen wordt. Heracles en Ajax hadden gister beide last van een scheids die zn dag niet had.

Haha Blind had rood moeten krijgen, wat een onzin. Het leek erger dan het was doordat hij met twee benen inkwam. Hooguit een gele kaart waard.

Misschien een stomme vraag, maar heeft iemand ergens beelden laten zien van deze overtredingen?
In de samenvatting zie ik nergens grove overtredingen van Ajax, op de rode kaart na dan.

Dit is echt een artikel voor hatertjes....ongelooflijk hoe men hier zit te janken op de arbitrage. Ajax heeft het hele seizoen al pech met de scheidsrechters, maar dat is nou eenmaal zo. En dan kan het voorkomen dat het een keer meezit. Iedere ploeg heeft dat geluk wel eens. Ajax staat bovenaan en alle haters gaan smoesjes verzinnen waarom Ajax op dit moment op 1 staat. Triest zeg..

Blij dat die inconsequente bossen aan het einde van het seizoen stopt, die man fluit al 5 jaar als een krant en toch mag hij blijven fluiten, hij presteert het om elke wedstrijd het cijfet 3 te krijgen en fout op fout te maken, een schande die man

Wel grappig dat er nog steeds mensen hier zeggen dat het allemaal wel meevalt. En dat het absoluut geen rood was. Voor de 3 genoemde spelers hier.terwijl 1 van de daders die rood had moeten krijgen het gewoon toe geeft.

Nou schrijver van dit artikel, laat even aan de hand van filmpjes zien welke overtedingen je bedoeld.
Ik kan me ze niet voor de geest halen.
Schöne, daar ben ik het mee eens, die is idd goed weg gekomen en die van De Jong was terrecht geel en geen rood.
Maar die andere die je vermeld, laat ze maar eens zien.

Ik ga er vanuit dat er geen opzet in het spel vanuit de Knvb mbt het "matsen" van de ajax spelers.
Het valt wel op,dat oa vbommel minder zware overtredingen heeft gemaakt als die van de ajax spelers afgelopen zondag,daarvoor wel geel ziet en dus de ajax spelers niet.
Maar het valt wel op.
Neem maar het voorbeeld,dat de jong willems tijdens ajax-psv het veld uit schopte......smerige overtrding waarvoor je 4wedsrrijden schorsing krijgt,maar meneer de jong mag gewoon verder voetballen.
Terwijl spelers van psv aan de lopende band geschorst worden voor dezelfde akkefietjes.
Dit kan je op een seizoen,5a6punten schelen.

Zo hee heb je het aantal overtredingen gezien van meneer Ter Wierik?? Hoeveel keer moet je een man neerhalen voordat je geel krijgt???? En zo waren er aan de andere kant ook nog meer voorbeelden te noemen. En bv een 1000% strafschop die Hoesen moet krijgen!! Een 100% Ippon waar Dennis van der Geest jaloers op zou zijn geworden. Iedere ploeg heeft hem mee of tegen, maar gister floot ie gewoon slecht of goed aan twee kanten. Had meneer Willems zaterdag ook geen donkerrood moeten krijgen voor die griuwelijke doodschop?? Ja dus , maar dat zijn de mauwende PSV ers hier ook alweer snel vergeten!!

Ik snap niet waarom ik gisteren bijna niemand over al die overtreding heb gehoord. Nu is er blijkbaar één of andere journalist die blijkbaar alle kaarten op tafel legt en wel iets geconstateerd heeft en ook nog eens de beruchte "als, als, als" verhalen uit de kast trekt en gelijk komen andere supporters uit hun schulp gekropen die dat in één keer ook allemaal geconstateerd hebben.

Waarom heb ik gisteren dan bijna niets daarover gelezen? Normaal lees je na zo'n wedstrijd enorm veel kritiek van antie-supporters die alleen maar bezig zijn om Ajax onderuit te halen, maar gisteren helemaal niets.

Ooh ja, dat van Blind had ik wel gelezen.

Ik denk dat ik een andere wedstrijd gekeken heb....
Dat van Schone is het enige moment wat ik er nog bij kan halen, en inderdaad, als Duarte daar gaat liggen kan hij waarschijnlijk ook inrukken.

Verder een hoop hypocrisie hier.... 3 maanden geleden was het nog belachelijk dat er zoveel kaarten gegeven werden om werkelijk niks, en nu opeens is de wereld weer te klein.

Ik zal wel niet objectief zijn, maar er staan mij meer beslissingen in het nadeel bij als dat er in ons voordeel gefloten is

Alle tackles zijn bij VI op TV geweest gisteravond. Hans Kraay, Johan Derksen en Gijpie vonden geen van allen dat het rode kaarten waren en als je ook kijkt naar de overtredingen blijkt het helemaal niet zo zwaar te zijn. Harde tackles maar wel gericht op de bal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren