Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV moet een beetje geluk hebben, want Ajax speelt gewoon heel goed’

Laatste update:

PSV overtuigde zaterdagavond niet tijdens de wedstrijd tegen Willem II, maar deed wel wat het moest doen; dankzij de 1-3 overwinning in Tilburg werden er drie punten gepakt en kan zondag de koppositie in de Eredivisie heroverd worden. Dan zal er wel gewonnen moeten worden van Ajax.

/

De lijstaanvoerder komt zondag op bezoek in Eindhoven, waar de regerend landskampioen een voorsprong ver drie punten verdedigt. Willy van de Kerkhof zag ook dat PSV niet best speelde tegen Willem II, maar hecht weinig waarde aan de slechte generale en gaat ervan uit dat de ploeg van trainer Dick Advocaat zondag uiterst gemotiveerd aan de aftrap zal verschijnen.

De oud-international verwacht dat het alles of niks wordt voor de Eindhovenaren. “We moeten allemaal in goede vorm zijn en een beetje geluk hebben, want Ajax speelt op dit moment gewoon heel goed”, vertelt Van de Kerkof aan Omroep Brabant. De voormalig PSV’er denkt wel dat de runner-up kan winnen van de Amsterdammers, en hoopt dat men hier vol voor zal gaan. “Beter alles geprobeerd en verloren dan niks geprobeerd en een gelijkspelletje of een nederlaag.”

Denk je dat PSV gaat winnen van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

PSV zal heel goed voor de dag moeten komen aanstaande zondag. Daarnaast zullen ze wat geluk moeten hebben met de arbitrage en snel een goal moeten maken... Als Ajax in haar spel komt dan wordt het heel lastig voor Psv. Mocht PSV overigens winnen, dan is Vitesse ineens de grootste kanshebber op de titel imo...

8 april 2013 om 09:47

Waarom denk je dat dan? Kun je je mening onderbouwen?

ot: Ik heb het gevoel dat het een saaie wedstrijd gaat worden, ajax wil wel voetballen, maar krijgt niet zoveel ruimtes als ze tegen NEC en Heracles kregen. Dus ze moeten vooral oppassen voor een counter van psv, hoop op een gelijkspelletje, maar denk winst voor Psv.

8 april 2013 om 09:52

zit nu al vol met zenuwen!

en inderdaag mocht psv winnen is vitesse toch ineens de grootste kanshebber

maar die krijgen feyenoord ook nog

er is echt geen pijl op te trekken in de Eredivisie: Geweldig!

beter als duitsland engeland en Spanje waar de kampioen allang bekend is

8 april 2013 om 10:13

Je moet ook niet vergeten dat sowieso nog een team punten verliest tegen een kleiner team. Als je tegen een Rkc Waalwijk moet die nog vol tegen degradatie voetbalt dan kan het nog weel negatief uit gaan pakken.

8 april 2013 om 10:42

ja klopt en reken er maar op zowel ajax, psv, feyenoord, en vitesse verliezen nog punten

voor ajax worden heerenveen en groningen toch lastig en dan reken ik PSV even niet mee

PSV heeft daarintegen ook nogwat lastige zitten

kortom het kan alle kanten op in deze knotsgekke competitie

8 april 2013 om 11:03

Geluk met de arbitrage heeft Psv al.

Het schijnt dat Pol van Boekel de scheidsrechter wordt. Je weet wel..de man die Ajax in drie wedstrijden 2 rode kaarten gaf, 1 onterechte pingel gaf, 1 goal afkeurde wegens buitenspel, wat niet zo was en een bal over de lijn niet als doelpunt erkende. Dus.

8 april 2013 om 11:18

Zal ik het doen... Ah nee dat is te makkelijk... Nah,toch maar.

Calimero!

8 april 2013 om 11:29

Ah...zeker...helemaal gelijk. Toch is het raar dat je een scheidsrechter 4 keer in een seizoen krijgt toegewezen. Zeker als deze arbiter je in twee van de drie eerdere ontmoetingen je onterecht benadeeld heeft.

O ja, en de beste man komt uit Noord-brabant. Dus...piep piep hallo!

8 april 2013 om 11:48

Sterker nog, van Eindhoven naar z'n geboorteplaats Vierlingsbeek is het maar 50km!

8 april 2013 om 11:50

Nu al aan het indekken. Wat trieste boel daar zeg. Ga een keer uit van je eigen kracht anders kan Ajax beter in Amsterdam blijven.

8 april 2013 om 12:01

Nee hoor, want Ajax moet gewoon ondanks geluk/pech/scheids/andere factoren kunnen winnen in Eindhoven. En als er 1 moment is om in Eindhoven toe te slaan, dan is dat moment a.s. zondag tussen 16:30 en 18:30 uur.

8 april 2013 om 13:57

Tuurlijk:
Heracles uit, Feyenoord uit, Feyenoord thuis, Ado thuis.

9 april 2013 om 12:19

Dus naast een calimero ook nog slecht geïnformeerd...

"de topper #psvaja staat zondag onder leiding van scheidsrechter Björn Kuipers, die morgenavond eerst Barcelona-paris SG fluit."

9 april 2013 om 12:49

True true

8 april 2013 om 11:26

Ajax heeft gewoon 1 ding wat PSV niet heeft .... En dat is als het eenmaal het erom draait zoals tegen manchester ajax de sterren van de hemel kan spelen opeens........ Voorbeeld ook nog Twente maar dat was een andere selectie.

Daarbij heeft Ajax een babel die super goed invalt ? Een Siem de jong die goed is in treiteren ... Ik durf je hier een weddenschap te zetten dat Toivonen of Van bommel een rode kaart zullen krijgen.

Enige pluspunt PSV de ziekelijke aanval ...

We kunnen uit gaan kijken naar een mooie wedstrijd en moge de beste winnen. Echter denk ik een 1-1 of 1-2 voor Ajax...

8 april 2013 om 12:00

Siem de Jong treiteren... Serieus? Denk dat een bezoek aan Hans Anders voor jou geen kwaad kan.

Wat betreft de wedstrijd. Deze staat op zich, randen, standen en vorm doen niet zoveel ter zake. Van Bommel, Toivonen en Strootman kunnen zich perfect opladen voor een wedstrijd dus een (makkelijke) overwinning van Ajax zie ik echt net gebeuren.

Ben geen fan van beide clubs dus onafhankelijk, denk toch dat het middenveld van Ajax veel te licht is tov Bommel, Strootman, Toivonen,daarnaast is Ajax enorm kwetsbaar met diepe ballen op snelheid, kon je gisteren ook weer zien.
Andere kant is de kwetsbaarheid van de defensie van Psv, maar schat Psv toch hoger in bij wedstrijden ''als het er om gaat'' Ajax heeft geen ''mannen''.

8 april 2013 om 09:50

Wel raar, als het er om gaat heeft Ajax geen mannen maar PSV wel. Juist PSV heeft geen mannen als het er om gaat. Kijk is hoeveel wedstrijden ze hebben verloren of gelijkspeelt door geen strijd. Dan kan je over Ajax van alles zeggen, maar die hebben dat toch wel wat meer.

8 april 2013 om 10:05

Bovendien heeft Ajax in de onderlinge wedstrijd dit seizoen laten zien een veel beter middenveld te hebben. De Jong en Eriksen speelden Strootman en van Bommel helemaal zoek die wedstrijd.

Ik zie Ajax dan ook wel als favoriet zondag. Ajax is voetballend en mentaal als collectief een stap (of meerderen) verder dan Psv. PSV blijft echter wel voldoende individuele kwaliteiten hebben om van elke tegenstander in Nederland te winnen.

8 april 2013 om 11:03

@polop,

Ajax is in het Philips Stadion nooit favoriet!
Het is al een hele tijd geleden dat Ajax daar gewonnen heeft en het is voor Ajax gewoon de moeilijkste uitwedstrijd van het seizoen.

PSV heeft een zwakke verdediging, maar Ajax heeft ook geen topdefensie.
Daarbij zal het publiek vol achter de ploeg staan.
Ik vind Ajax sowieso in uitwedstrijden niet zo geweldig voor de dag komen en dat bij elkaar zie ik PSV eerder winnen dan de Amsterdammers.

Wie tot op heden het beste voetbal heeft gespeeld of wie de laatste tijd beter in vorm is, is helemaal niet meer belangrijk.
PSV moet deze winnen en zal alles geven. Ajax mag gelijkspelen en die gedachte kan ze verlammen.
Let op mijn woorden: PSV staat volgende week weer bovenaan.

8 april 2013 om 11:07

Ik denk ook dat bij Ajax de teamgeest wat sterker is dan PSV dat meer bestaat uit individuen. Daarnaast spelen die ook een stuk gedisciplineerder.
Toch denk ik dat PSV een goede kans maakt als elke speler het uiterste van zichzelf eist, ze allemaal het mes tussen de tanden zetten, het publiek zorgt voor een goeie vijandige sfeer als laatst tegen Utrecht en ze er zelf in geloven. De wedstrijd moet 3 punten opleveren en dat hoeft niet mooi of sportief. Volle bak erop en ten koste van alles winnen!

8 april 2013 om 11:09

Als je Ajax kent, weet je dat ze altijd voor de winst gaan. Het is totaal niet des-ajax om in te gaan graven.
Domineren die hap.

8 april 2013 om 11:50

@4frevah

Historische uitslagen zeggen ook niet alles hoor. Er staan hele andere teams tegenover elkaar. Bovendien, mocht dat zo zijn, PSV heeft de laatste twee seizoenen ook niet weten te winnen van Ajax, maar gelijkgespeeld.

En de vergeijking tussen de klasse van de beide verdedigingen vind ik ook volledig de plank mis slaan. Die van PSV is wel erg bedroefend, zeker ten opzichte van die van Ajax.

Het is een wedstrijd op zich, maar om nou te beweren dat de huidige vorm niet mee speelt of dat het feit dat Ajax het beste speelt niet van belang is, is natuurlijk onzin. Je gaat met veel meer vertrouwen de wedstrijd in en er zijn meer automatismes. Er staat een team. Ajax speelt waarschijnlijk ook gewoon om te winnen.

We zullen zien wie er volgende week bovenaan staat.

8 april 2013 om 11:51

Hoevaak heeft Ajax in Eindhoven gewonnen laaste 20 jaar ? 2 keer toch ?

8 april 2013 om 11:56

Je vergeet alleen dat PSV die wedstrijd met 2 niet fitte spelers speelde. Zowel Willems als van Bommel waren deze wedstrijd alles behalve fit. In topduels is dit dodelijk.

Maar het blijft wel een feit dat vooral van Bommel wel vaker zijn man laat lopen. Dit doet Poulsen ook. Ondanks dat verwacht ik wel dat hij speelt en Schone rechtsbuiten

8 april 2013 om 09:56

Heb jij de wedstrijd in Amsterdam ook gekeken? van Bommel en Strootman waren nergens! Daarnaast heeft Ajax toch wel bewezen de afgelopen jaren dat het er juist staat in de wedstrijden dat het er om gaat. PSV bewijst juist dat ze er nooit staan als het er om gaat. Ajax is gewend met de druk om te gaan, PSV lijkt daar niet mee om te kunnen gaan.

Behalve dat, is het spel en de vorm van Ajax gewoon veel beter, dit kan wel eens een grote uitslag voor Ajax worden.

8 april 2013 om 09:56

Jij hebt zeker de wedstrijd in Amsterdam niet gezien! Waar het middenveld van Ajax over dat van PSV heen walste! Strootman en van Bommel hadden zwembandjes nodig die wedstrijd. Zo een zee van ruimte creëerde Ajax.

8 april 2013 om 10:04

Jij bedoelt de competitiewedstrijd. Om de JC werd Ajax namelijk helemaal zoek gespeeld.

8 april 2013 om 10:08

Sinds wanneer baseren we meningen op verkapte oefenwedstrijden?

8 april 2013 om 10:25

Das de allereerste wedstrijd.. Daarna is het met PSV bergafwaarts gegaan en met Ajax bergopwaarts.

Dat bleek duidelijk in de 1e competitiewedstrijd..

Maar goed. Dit is een wedstrijd die met 0-0 begint. Het kan beide kanten op.

8 april 2013 om 11:05

@valek

Ja, lekker belangrijk. Om die schaal gaat het, ja.

8 april 2013 om 12:47

@valek

Ja klopt, die wedstrijd dat Eriksen niet mee deed. En Blind centraal stond. Dat maakt nogal een verschil.

8 april 2013 om 09:58

Ajax heeft enkel twee keer verloren van Vitesse, daartegenover staat wel dat ze in de beker met een ruime marge hebben gewonnen van Vitesse. Een keer gelijk gespeeld tegen Feyenoord, met 10 man en verder twee keer redelijk makkelijk gewonnen van Twente en al een keer van Psv.

Ajax is als team gewoon ijzersterk, er zijn geen spelers die er echt bovenuit spelen, maar ook geen spelers die een onvoldoende halen, wat Psv wel heeft.
De vorige wedstrijd werd het middenveld van Psv totaal weggespeeld en won daardoor Ajax de wedstrijd.

Met de terugkeer van Babel, Poulsen en Cuenca heeft Ajax meer mogelijkheden en met Cillessen t.o.v. Vermeer wordt Ajax ook niet zwakker.

Ajax straalt ook een bepaald iets uit, waardoor het lijkt alsof ze niet kunnen verliezen. Niemand speelt slecht, er wordt gewerkt voor elkaar en belangrijkste er is geloof in de titel. Ajax zit in een flow, terwijl bij Psv veel gedoe is (geweest), de druk is daar het grootst en zijn afhankelijk van de wedstrijd van komend weekend. In mijn ogen is Ajax in het voordeel.

8 april 2013 om 10:23

Zullen we de wedstrijd maar schriftelijk afhandelen dan?

8 april 2013 om 10:40

Alsjeblieft niet, het hoogtepunt van het seizoen

9 april 2013 om 10:20

Echter is de bal rond en kan die raar rollen...

8 april 2013 om 10:01

Ajax won de afgelopen paar jaar ook zonder "mannen". Het heeft meer met de wil om te winnen te maken. Beide ploegen moeten en beide ploegen laten zien dat als ze echt in vorm zijn een ziek hoog niveau kunnen halen

8 april 2013 om 10:29

Klopt de snelheid en het fysiek is de sterke kracht van Psv.

Ajax zal het moeten hebben van het vertrouwem, de techniek en de continu bewegende spelers.

De vorm van de dag en wat laat de scheidsrechter toe zullen bepalend zijn voor de uitslag !

8 april 2013 om 11:12

Gelukkig heeft Ajax wel echte mannen wedstrijden in de benen (real, Dortmund, City). En dat ze tegen Steau verloren heeft ze alleen maar scherper gemaakt. Beide teams zullen alles geven, en in zo'n wedstrijd zegt slechte vorm niet zoveel. Al geeft goede vorm juist wel een stukje vertrouwen.

Ajax zal denk ik met Schone als rechtsbuiten spelen en Poulsen weer als verdedigende middenvelder. Ik ben heel erg benieuwd wie het spel zal maken. Normaal gesproken zou Ajax dit doen maar aangezien PSV moet, en de PSV verdediging heel zwak is als het op de tegenstander zijn helft speelt, Dan denk ik wel dat Ajax hier en daar zal inzakken.

Je zag het gisteren ook duidelijk. Ajax komt met 10 man te staan en Heracles die komt over de middenlijn, Ajax krijgt dan in eens wel ruimte en is dodelijker dan met 20 man op 1 helft.

8 april 2013 om 10:17

Nee, ik heb zo'n idee dat de Boer met een verrassing komt; Babel rechtsbuiten en Schone middenveld. Schone is in topvorm en Poulsen is er toch ff uitgeweest, om hem dan op 1 van de beste middenvelders in NL te zetten (toivonen) ... Daarnaast moet PSV komen, dus ontstaat er ruimte voorin en Babel kan daar met zijn snelheid goed gebruik van maken.

8 april 2013 om 10:22

Ik zou op deze manier gaan spelen. Poulsen deed het de thuiswedstrijd ook geweldig en won ieder duel toen. Schöne heeft kans dat hij overlopen word door het fysiek van Toivonen. Tenzij je Moisander doorschuift in zulke gevallen en het risico van 1 op 1 achterin aandurft.

Cillissen
Van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Blind
De Jong
Poulsen
Eriksen
Schöne
Babel
Fischer
8 april 2013 om 10:28

Precies, tegen Toivonen heb je wel een mannetje nodig die fysiek sterk is. Met Poulsen hebben we daarmee de ideale speler. Boerrigter vanaf rechts is één grote flop dit seizoen. Schöne is echt een voetbaldier die kan overal spelen en heeft het al vaker goed ingevuld vanaf rechts. Ik zou precies met dezelfde opstelling spelen.

Babel is ook nog eens ijzersterk in balbezit en kan een bal veel beter vasthouden dan Sightorsson.

8 april 2013 om 10:47

Zou ook een optie zijn natuurlijk, maar ik zie De Boer niet zo snel zijn basisteam wisselen, iig niet een speler (sigthorsson) in wie hij zijn vertrouwen heeft uitgesproken en dat ook bevestigde met een basisplaats gedurende weken achter elkaar. En die dat vertrouwen niet beschaamde gisteren want hij scoorde wel een belangrijk goal. Maar om Babel kan hij ook niet heen dus verwacht ik dat mijn opstelling het wordt. We shall see.

8 april 2013 om 10:59

Ajax moet zeker Poulsen weer in de basis zetten. Voetballend niet de beste, maar ideaal voro de balans in zo'n duel.
Daarnaast is hij door de wol geverfd en die zich kan prepareren voor zo'n topduel. Die kun je de clash met Toivonen wel aan laten gaan. Heeft in de topduels niet verzaakt.

Schone is de man in vorm, dus gewoon laten staan. Ik zou beginnen met:
Cillissen
Rhijn - Alderweireld - Moisander - Blind
De Jong - Poulsen - Eriksen
Schöne - Sigthorsson - Babel

Dan heb je met Fischer en Hoesen 2 prima aanvallende alternatieven voor in de loop van de 2e helft !

8 april 2013 om 11:09

@nufc_u2,

Nee joh, Fischer moet niet naar de bank. Hij was de beste speler tegen PSV in eigen huis. Hij speelde Hutchinson helemaal weg. En Babel heeft dit seizoen niet één keer goed gespeeld als ie vanaf links kwam. Babel is alleen goed als ie in het centrum speelt.

8 april 2013 om 15:44

Afcagunner
Uitgaande van dezelfde spelers die jij noemt, zou je dan niet liever Schone naast Eriksen hebben met Babel op rechts en Siem in de spits?
Al is het vanwege het fysieke middenveld wel goed om Siem daar te hebben, maar met het creatieve voetbal dat Ajax dan speelt, wordt het middenveld van PSV gek met Siem ook nog eens als aanspeelpunt.
Hoop dat de vroege vervanging van Fisher gisteren, niet teveel in zijn koppie zal zitten.

Depay op de plaats van Wijnaldum alleen dan zie PSV winnen, want Wijnaldum is echt een waardeloze speler.

8 april 2013 om 10:07

Depay is echter ook nog niet beter. Het enige voordeel zou zijn dat hij veel onbevangener kan spelen dan Wijnaldum. Dat zou goed uit kunnen pakken.

8 april 2013 om 10:16

Waardeloos betekend volgens mij geen waarde hebben. Wijnaldum is met 14 doelpunten momenteel topscorer van Psv. Hoezo dus waardeloos?

8 april 2013 om 10:49

Wijnaldum op de 10 en Toivonen in de spits!

8 april 2013 om 10:56

De topscorer als waardeloos bestempelen. Haha. Ja, zo ken ik er nog een paar ja.

De kansen zijn 50-50. Het is enigzins te vergelijken met de kampioenswedstrijd uit 2011, Ajax-twente. Twente was een degelijker team en (licht) favoriet, ze hadden ook net de beker gewonnen, maar doordat Ajax het geloof kreeg en boven zichzelf uitsteeg wonnen ze de wedstrijd. Als PSV ook in zo een flow komt pakken ze de winst; Ajax zal er alles aan moeten doen zodat PSV niet in die flow komt.

8 april 2013 om 11:11

Ajax moet er alles aan doen? Volgens mij hoeft alleen maar de vorm van de afgelopen weken vast te houden. Psv moet stappen maken om een kans te maken. En dat kan, want het is en blijft voetbal.

8 april 2013 om 12:05

Als Ajax de vorm van de afgelopen weken vasthoudt en PSV het geloof krijgt met het publiek erachter, dan wint PSV natuurlijk. PSV heeft voorin natuurlijk nog altijd zeer veel kwaliteit, en ik vind Ajax eigenlijk niet zo denderend spelen als wordt gesuggereerd. Achterin bij Ajax worden nog best wat steken laten vallen. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat Ajax wint, maar ik ben een beetje op mijn hoede.

8 april 2013 om 12:29

Dat is echt jouw mening, dan. Als volgens jou Psv alleen het geloof hoeft te krijgen om van, het blijkbaar zwakke, Ajax te winnen...dan valt daar weinig meer tegen in te brengen. Blijkbaar heb jij een hele andere kijk op voetbal.

Ajax heeft misschien de betere papieren. De uitwedstrijd in Eindhoven loopt niet zo heel vaak goed af voor ons. Echter zal de sleutel net als de thuiswedstrijd op het middenveld liggen en toen troefde De Jong de opgehemelde Strootman in ieder duel af net als Eriksen dat bij Van Bommel deed. Die 2 waren echt duizelig na de wedstrijd.

Als Ajax net als toen weer aan haar spelletje kan beginnen en de balcirculatie hoog houd dan zie ik eerlijk gezegd niet zoveel kans voor Psv. Als Ajax zicht echter laat afbluffen door het oportunistische spel van de Eindhovenaren dan kan het nog wel eens een lastig middagje worden met de rappe Lens en de scorende Toivonen.

8 april 2013 om 12:32

De wedstrijd kan natuurlijk alle kanten op, maar het argument dat Ajax weinig wint in Eindhoven slaat nergens op. Dat is geen steekhoudend argument. Je kan dan ook aanvoeren. De Boer heeft met Ajax nog nooit in Eindhoven verloren als trainer. Dat zou dan betekenen dat Psv niet zal winnen? Onzin natuurlijk. Ajax is beter in vorm. Psv heeft de laatste kans op het kampioenschap. Het zal een spannende wedstrijd worden.

Ajax is een goede ploeg, goede voetballers en ze spelen goed voetbal inderdaad. PSV is ook gewoon een goed elftal, maar missen op dit moment de 'vorm'.

Het is een wedstrijd, een belangrijke, maar in vorm of niet, het blijft een opzichzelfstaande wedstrijd waarin beide ploegen wat geluk nodig hebben om de overwinning binnen te slepen.

Ajax is dit seizoen gewoon veel beter geworden. Ze hebben een visie om de beker te winnen en de spelers strijden iedere duel om bovenaan te blijven staan. PSV kan daar niet aan tippen. Zijn zoals gewoonlijk net als de vorige wedstrijden op een dramatische niveau terechtgekomen.

Ajax wordt de laatste dagen overladen met complimenten. Nu zelfs vanuit het Psv-kamp..... Wat zit hier achter ??

Het hoort allemaal bij de mentale oorlogvoering. De grote concurrent veren en complimenten geven, zodat ze in slaap gesust worden. Om vervolgens toe te slaan. De mental coaches doen in Einhoven goed werk. Ik ben benieuwd, hoe ze hier in Amsterdam intern op reageren !!

8 april 2013 om 10:38

Dat zal ik jou vertellen, daar doen ze helemaal niets mee! Lees of zie je nooit geen interviews van de boer? Ajax houd zich totaal niet bezig met de andere clubs met wat ze zeggen of doen, dat is al bijna 3 seizoenen zo?

8 april 2013 om 10:40

Ach het is niet zo dat Ajax overlopen word van complimenten eerder PSV een beetje onderschat ook door eigen aanhang want hoe slecht je ook speelt als je 1-3 wint uit in Tilburg is dat gewoon netjes gedaan. Iedereen doet alsof ze echt droevig waren maar dan maak je geen 3 doelpunten.

Tuurlijk is Ajax beter in vorm maar dat kan zo veranderen. Veel zal liggen aan de tactiek van de coaches en dat is wel leuk want dan heb je de ervaren rot Advocaat tegen de nog relatief jonge trainer De Boer die altijd uitgaat van het voetballende aspect en nooit dat achterwege zal laten om de beuk erin te gooien.

8 april 2013 om 11:20

Dan denk ik dat jij alleen maar een verslag of samenvatting heb gezien van die wedstrijd. Wat een mazzel heeft psv gehad daar zeg.

PSV heeft een sterk middenveld, een wispelturige aanval, slechte keeper en een dramatische verdediging.
Ajax heeft een een sterk middenveld, een goede verdediging een degelijke aanval en een prima keeper.
Ajax is in vorm en is een collectief.
PSV is niet in vorm en is geen collectief maar speelt thuis.
Zeg het maar mensen?

Ik zie Ajax gewoon winnen of gelijk spelen.

Gelijkspel met veel doelpunten zou zowel voor de competitie als het amusementswaarde goed zijn.
Dan blijft het echt tot het einde spannend!

Het zijn wedstrijden op zich. Duels worden beslist op details.
Als Lens en Mertens er snel 2 inprikken moet ik het nog zien.
Maar mijn complimenten voor Ajax dat met tien man toch maar ff met 4-0 wint.

8 april 2013 om 14:25

Ja maar als Siggy en de Jong snel prikken moet ik het ook maar zien. Ik ben in ieder geval al rete zenuwachtig..

Ik denk niet dat PSV echt kans heeft op een goed resultaat, maar je weet het nooit, tegen Heracles hielden ook aardig wat mensen hun hart vast toen Ajax plots met 10 man stond.

Tegen Real Madrid scoorde Ajax een paar jaar geleden ook meerdere malen, maar die werden allemaal onterecht afgefloten door de Portugezen voor buitenspel, dat terwijl Lyon er meerdere scoorden terwijl ze wel buitenspel stonden maar die werden gewoon goedgekeurd.

Alles is dus mogelijk in voetbal, maar naar alle waarschijnlijkheid is Ajax wel met afstand de betere van de twee.
Hoe dan ook, Willem ll en VVV hielden het ook lang uit tegen ploegen die is beter zou moeten zijn, dus zeg nooit nooit.

Weet iemand dit? stel als psv wint van ajax. Wie staat er nmmr 1. is dat van wegen meeste doelpunten of minst tegendoelpunten omdat psv zaterdag won van willem stonden ze nog 2e d8 ik

8 april 2013 om 10:55

PSV stond op dat moment 2de omdat Ajax nog een wedstrijd te goed had en dus minder verliespunten had op dat moment. Als PSV zondag wint staan ze eerste

8 april 2013 om 10:56

De doelsaldo is doorslaggevend, zodra PSV wint staat zij op 1 ze komen op gelijke punten aantal. Dat PSV op 2 stond na de overwinning op Willem II had te maken met het aantal gespeelde wedstrijden, Ajax had een wedstrijd minder daarom stonden ze nog op de eerste positie.

8 april 2013 om 11:02

Het gaat puur om het doelsaldo.

Op dit moment staat Ajax bovenaan met 63 punten, 3 punten meer dan Psv, dat 2e staat.
PSV heeft een doelsaldo van 56 en Ajax 42.

Als PSV van Ajax wint, staat het sowieso 1e, ookal hebben ze hetzelfde aantal punten. Het doelsaldo telt in dit geval. Dat van PSV zal in dat geval meer zijn dan dat van Ajax.

Het aantal doelpunten dat is gescoord weegt zwaarder op dan het aantal tegengoals. Dat verschil in tegengoals is 4 (ajax heeft 28 tegengoals en PSV 32). Daar tegenover staat dat PSV zelf 88(!) doelpunten heeft gescoord en Ajax 70. Hierin is PSV in het voordeel ten opzichte van Ajax.

Ook al wint PSV van Ajax, ze hebben daarna nog de uitwedstrijden bij Twente en AZ Zal niet gemakkelijk worden voor PSV om kampioen te worden.

Deze berichtgeving werkt onderschatting in de hand. Ajax moet 100% geven om te kunnen winnen en Ajax moet winnen om Vitesse op achterstand te houden!
Na volgende week nog 4 finales en degene die er 5 uit 5 wint zal kampioen worden

Dik kans dat dit een saai gelijkspelletje wordt. Psv zal vooral niet willen verliezen. En zal doen wat t eigenlijk altijd doet. snel in de omschakeling en loeren op die counter. Opbouwend is t gewoon helemaal niks bij psv. Doet t dat wel dan zijn ze definitief uitgeschakeld. Ajax moet gewoon weer z'n eigen spel durven te spelen. Dan zie ik weinig problemen. In Eindhoven zullen wij meer ruimte krijgen dan in de thuiswedstrijd dus ik zie t positief tegemoet.

Pff ben blij dat die mensen al zoveel geld in de club hebben gestoken. En dan ook nog eens in deze financiele tijden. Hoezo geen respect? Echt een zeer flauwe reactie. Laat Willem zelf maar eens wat geld in de club steken. Volgens mij heeft die nog nooit een euro in feijenoord gestoken!

Als Ajax speelt zoals de voorbije uitwedstrijden acht ik de kans klein dat PSV wint. Het positiespel van Ajax is dusdanig verzorgd dat het altijd kansen oplevert. PSV gokt meer op de individuele kwaliteiten voorin. Ajax moet zich zondag niet gek laten maken door het publiek of door spelers zoals Strootman,van Bommel, Toivonen. Ik voorzie geen problemen voor Ajax, het steekt in goede vorm terwijl PSV geen filosofie heeft.

Gezien de vele concurrenten mag die blij zijn dat die zoveel heeft mogen spelen. Toch is er niks mis mee met zijn reactie. Iedereen wil spelen dus vrij logisch!

Ik heb het gevoel dat het een keihard duel gaat worden vanuit psv kant. Om zo Ajax uit de wedstrijd te halen. Ik hoop dan ook dat er een scheids staat die vanaf het begin de wedstrijd strak houdt. Maar ik ben er bang voor. Hoop op winst voor Ajax.

2 wedstrijden is t logische vervolg van de voorwaardelijke straf die hij vorig seizoen had gekregen. Alleen zo logisch vind ik dat niet. In een nieuw seizoen hoor je met een schone lei te beginnen. Maja das achteraf. Met Jasper hebben we een degelijke vervanger dus ik maak me niet druk om die schorsing

Het maakt mij niet uit hoe PSV de drie punten binnenhaalt, als ze het maar doen. We hoeven geen mooi voetbal, we willen doelpunten zien

Haha.. als psv supporter heb ik hier een zwaar hoofd in.. ajax speelt klassen beter. Maar mocht psv dit duel kunnen winnen dan zie ik ze de rest ook winnen..

PSV gaat het voetballend echt niet redden tegen Ajax, dus zal het een vechtwedstrijd worden.

Aan Ajax dan de opdracht het positiespel breed en snel te houden, veel te wisselen en de druk naar voren hoog te houden.
Feitelijk speelt dit Ajax ook in de kaart want het houdt ervan te voetballen tegen ploegen die op de helft van de tegenstander willen spelen.
Boerrigter en Sightorsson kunnen dan veel beter gelanceerd worden, Babel ook een helft lang.

Natuulijk weet je het nooit vantevoren, beide ploegen moeten zondag laten dat ze het 'verdienen' om aanspraak op de titel te maken.
Bij een nederlaag van Ajax is er feitelijk nog alle kans om dat te worden, want de week erop staat Feyenoord - Vitesse op het programma. En ook PSV moet nog naar AZ en Twente, dus ........

Zou me niks verbazen als die daar heen gaat. Zou trouwens ook voor iedereen het beste zijn als dat gebeurt. Ik heb t gevoel dat t gedrag van de spelers vooral te wijten is aan advocaat. Met name het gezeur en het wijzen naar andere tegenstanders. Schijnbaar is t moeilijk om de hand in eigen boezem te steken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren