Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'PSV legt veel gif in de wedstrijd, daar heeft Ajax altijd veel moeite mee'

Laatste update:
/

Aad de Mos heeft een uitgesproken mening over de kraker tussen PSV en Ajax van aankomende zondag. De oud-trainer van beide clubs gaat ervan uit dat zijn Eindhovense ex-werkgever de topper wint. "Ik verwacht een PSV dat veel gif in de wedstrijd legt en daar heeft Ajax het moeilijk mee", vertelt hij in De Telegraaf.

"Kijk maar naar de wedstrijden tegen Steaua Boekarest", benadrukt De Mos, die echter het voetballende vermogen van Ajax looft. "Die ploeg staat al drie jaar in de steigers en Frank de Boer weet het elftal steeds verder te ontwikkelen. Ik vind het spel van Ajax ook veel interessanter om naar te kijken dan dat van PSV, maar nogmaals, ik verwacht dat in deze wedstrijd andere dingen nodig zijn."

De Mos komt met een cliché: de wedstrijd tussen PSV en Ajax staat op zichzelf. "Dan telt het niet dat Ajax een beter positiespel heeft laten zien of dat PSV problemen heeft met de verdediging." De Mos denkt dat Ajax bij minimaal een gelijkspel de landstitel prolongeert, maar een zege van PSV zou voor het team van Dick Advocaat een enorme boost zijn.

Wordt Ajax of PSV landskampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik verwacht van niet. PSV staat er nou niet om bekend dit seizoen met 'gif te spelen'. Ajax daarentegen is fel tegen elke tegenstander, waardoor ze elke keer heer en meester zijn!

Daarnaast heeft PSV ook geen spelers om met gif te spelen. Of je moet met gif spelen "kaarten pakken" bedoelen (van bommel en strootman).

9 april 2013 om 08:38

Ajax thuis is al jaren de wedstrijd waar ik psv al hun ziel en zaligheid in zie leggen. Als ze iedere wedstrijd zoveel inzet toonde waren ze in februari al kampioen.

9 april 2013 om 08:40

Tegen de kleinere tegenstanders zijn ze ook verplicht te winnen, ongeacht instelling, na zoveel investeringen te hebben gedaan (deels gemeentegeld).

Voor elke club is tegen Ajax spelen speciaal, dus ja logisch dat ze er net wat meer zin in hebben wellicht. Maar is dat gif? In mijn visie niet.

Marcelo, Bouma e.d. blijven spelers zonder gif (slappe happen)...

10 april 2013 om 08:45

ajax bril dingen

9 april 2013 om 08:58

Dat klopt
Maar ze spelen nu tegen Ajax dan kunnen ze zich wel
Motiveren denk ik hoop het niet trouwens

9 april 2013 om 09:08

Als PSV iets wel heeft, zijn het irritante voetballers met gif! Mertens', strootman, van Bommel en toivonen. Stuk voor stuk irritant.

9 april 2013 om 09:54

Het is een compliment als de tegenstander onze spelers irritant vind. Zo hoort het. Ik hoop dat heel Ajax alle psvers gaan vervloeken na de wedstrijd.

9 april 2013 om 20:27

PSV heeft anders de minste kaarten gepakt van alle clubs, maar goed we kunnen natuurlijk niet veel objectiviteit verwachten.

Ik ben het er helemaal mee eens. Ik zeg niet dat Ajax een slechte ploeg heeft, integendeel ze zijn goed op elkaar ingespeeld. Het probleem is dat ze niet een bepalende speler hebben met gif, dat heeft PSV wel met Toivonen & Strootman en dat gaat denk ik het verschil maken zondagmiddag.

9 april 2013 om 08:41

Onderschat de Jong niet......

9 april 2013 om 08:43

Met alle respect maar de Jong is de ideale schoonzoon, daar zit geen gif in.

9 april 2013 om 08:47

dan kun je beter poulsen noemen, dat is de grootste gifkikker van ajax, verder zijn het allemaal nette jongens..

9 april 2013 om 09:20

Bekijk Ajax-psv van dit seizoen nog maar eens. De tweede helft loopt was De Jong aan het knokken, tackles, ballen afpakken, keihard werken. Dat hij in de media overkomt als een hele normale en rustige jongen wil niet zeggen dat hij dat in het veld ook is. Ze hebben hem niet voor de grap aanvoerder gemaakt, terwijl een speler als Alderweireld ook in het team zit.

Je hoeft niet per se de hele tijd een grote bek te hebben tegen iedereen om met gif te spelen.

9 april 2013 om 09:34

@wilshere

Als ik de reacties na Ajax - Heracles moet geloven was de jong een geniepige speler die hele smerige overtredingen maakt en er steeds mee wegkomt.
Ideale schoonzoon..?

9 april 2013 om 08:50

Precies, Strootman heeft gif. Zoveel zelfs, dat Ajax vooral hem moet irriteren. Dan staat PSV snel genoeg met 10 man op het veld.

On:
PSV speelt de laatste 2 seizoenen in Amsterdam zonder enig spoortje gif. Als ze Ajax willen verslaan, dan moet dat in Eindhoven heel anders. Ze zullen er nu wel staan, maar ze missen over de hele linie een heleboel, zoals teamspel, mentaliteit en verdedigende kwaliteiten. Maar het blijft een wedstrijd op zich.

9 april 2013 om 08:59

Als het zo makkelijk was om Strootman rood aan te naaien, dan had hij wel meer rode kaarten gepakt dat die ene dubieuze uit bij Twente.
Strootman komt vaak opgefokt over, maar je ziet hem nooit doodschoppen(of andere roodwaardige overtredingen) uitdelen.

9 april 2013 om 09:13

Nee, maar hij zou veel vaker geel mogen hebben, wat vanzelf in rood zou resulteren. Maar Van Bommel heeft alle ogen op zich gericht, dus Strootman fietst er tussendoor.

9 april 2013 om 10:31

@strandbal

Als er mensen zijn die niet mogen klagen over gele kaarten zijn het Ajacieden na dit weekend wel.

9 april 2013 om 10:40

Na dit weekend....... Dat is nogal korte termijn kijken.

9 april 2013 om 09:10

Welke bepalende spelers met gif heeft PSV dan? Ik heb bij PSV nog niet echt spelers een verschil zien maken ofzo. Toivonen, van Bommel en Strootman zouden dat moeten zijn denk ik, maar Toivonen is er een tijd uit geweest, en ik zie Van Bommel en Strootman zelf meer als het slachtoffer van hun gif. Met al die irritaties en gezeik spelen ze meer tegen zichzelf.

Jij zegt dat Ajax geen bepalende spelers met gif heeft. Ik denk juist dat het goed is dat Ajax niet afhankelijk is van 2 of 3 spelers. Eriksen, De Jong, Schöne, Fischer, Blind, Babel.. ze kunnen allemaal bepalend zijn. Gif hebben ze misschien niet, maar ik heb liever dat die jongens zich op voetbal concentreren dan het irriteren van de tegenstander. Dat komt ook bij PSV het spel niet ten goede.

Ja Aad, we hebben dat gif allemaal gezien in de wedstrijd in Amsterdam. Ajax had het er echt moeilijk mee.

9 april 2013 om 08:39

het grote verschil zit hem in het feit dat psv toen in de arena speelde en nu is het omgekeerd. psv weet ook dat als ze dit verliezen het einde kampioenschap is, daarom zullen net die extra boost krijgen

9 april 2013 om 08:41

Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar ik vrees dat ze helemaal weggespeeld gaan worden.

9 april 2013 om 13:20

Geldt die regel niet precies ook voor Ajax?
Indien Ajax verliest is de kans groot dat we geen kampioen worden hè.

ajax mag op voetballend opzicht misschien een betere ploeg zijn, psv is thuis altijd moeilijk om van te winnen en dit is toch de wedstrijd van het jaar...

aad de mos doelt hier waarschijnlijk op spelers als toivonen, strootman en van bommel die tot het randje willen gaan voor de overwinning.. ajax kan het hier heel lastig mee gaan krijgen.

ik verwacht een boeiende wedstrijd!

9 april 2013 om 08:43

Ze gaan ook vaak genoeg over het randje dus misschien werkt dat dan weer in Ajax voordeel, deze wedstrijd is totaal niet te voorspellen. En natuurlijk is Ajax net zo gemotiveerd want bij winst is het kampioenschap al voor 50% binnen.

9 april 2013 om 08:46

daar kan het ook fout in gaan, ze zouden nonchalant kunnen worden omdat psv geen grootste vorm heeft atm en ajax 3 punten los staat.. als psv er vol in gaat vanaf minuut 1 kan het een boeiende wedstrijd worden waarbij (denk ik) psv aan het langste eind gaat trekken

9 april 2013 om 08:48

We zullen het zien, ik durf er geen geld op in te zetten in ieder geval.

9 april 2013 om 09:22

Maak hier maar 80% van.

De Mos zal best wel eens gelijk kunnen krijgen....... Alleen vraag ik me af of hij met "gif" hetzelfde bedoelt als ik, namelijk veel van de gebruikelijke smerige overtredingen (toivonen/bommel), stervende zwaantjes (mertens) en het eeuwige gezeur en gezeik van die sjagrein Strootman.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit een geweldige wedstrijd gaat worden en verwacht toch minimaal 1 rode kaart.....

Ik moet het allemaal maar zien. Als psv zo speelt als tegen willem 2 of de voorbije weken dan wordt het niks, kunnen ze dezelfde felheid en gedrevenheid tonen als bijvoorbeeld tegen napoli of Utrecht dan geef ik ze een goede kans om te winnen. Maar de afgelopen weken zijn nou niet van dien aart geweest dat ik er met veel vertrouwen naar uitkijk dat het team op die manier gaat spelen. Heb er wel zin in want de topwedstrijden zijn toch de mooiste wedstrijden van het seizoen. Als ze iig maar de volle 100 geven, mocht je dan strijdend ten onder gaan heb ik daar vrede mee.

9 april 2013 om 08:45

Ik heb er ook een hard hoofd in, en ik denk dat Toivonen nog wel eens beslissend kan gaan worden.
Blij dat hij terug is zeg

9 april 2013 om 09:56

Ja hier nog een. Wat ben ik blij dat toivonen terug is. Die gaat het verschil maken.

PSV heeft gif. Het gaat erom hoe ze dat gaan gebruiken.

Dit seizoen hebben we al regelmatig kunnen zien, dat het gif verandert in frustraties met alle gevolgen van dien...

Precies Aad, heb het al eerder aangegeven, Bommel, Strootman, Toivonen zijn echte kerels, die heeft Ajax niet, dat zal de doorslag geven.
Daarnaast is Psv thuis een ander verhaal dan uit, zelfde geldt voor Ajax!

Ik verwacht dat Ajax dit gaat winnen maar hoop uiteraard op winst voor ons. Maar realistisch gezien is Ajax een stap verder. Dat is pijnlijk voor PSV gezien de investeringen en gezien de ervaring die er is gehaald afgelopen zomer maar ook een bevestiging van de status van de Boer, namelijk die van Topcoach, met hoofdletter T.

Dat ze met gif gaan spelen is ook zo en vooral nu tegen ajax. Laten we hopen dat ajax wint of gelijk spel wordt. Ze zullen echt op toivonnen en strootman en van bommel op moeten letten en niet te vergeten Lens.

Tsja, Leuk al die cliches. Je koopt er alleen zo weinig voor. IK moet het nog maar zien.

PSV heeft doorgaans moeite met tegenstanders die terughangen en vandaaruit counteren, ik zie niet in waarom Ajax dat Zondag niet zou gaan doen. PSV Moet ( Laten ze nou al jaren bewijzen te falen wanneer het er op aan komt ), terwijl Ajax mag en tevreden kan zijn met een punt. Ajax zal wel achterover gaan hangen en gokken op de snelheid van Fischer en Boerrigter. Psv zal dan maar moeten bewijzen wel goed te kunnen voetballen tegen ploegen die zelf counteren.

9 april 2013 om 10:26

Inderdaad, iedereen heeft iets leuks te zeggen over de belangrijkste wedstrijd van het seizoen, maar in feite is het gewoon 50/50.
Valt vrij weinig over te zeggen.

Als ik mocht kiezen tussen een team met gif, of een team met voetbalkwaliteiten, dan ging ik voor het laatste. Wat PSV ook doet, Ajax kan altijd terugvallen op voetbalkwaliteiten. Daarnaast kan een team wel met gif spelen, maar als ze niet de kans krijgen om een duel aan te gaan omdat de bal te snel rond gaat, dan heb je daar ook niet zo veel meer aan.

Eerst werd Feyenoord kampioen. Toen was het Ajax die het grootste kans. Nu is het PSV volgende week gaat ie bij Vitesse naar ze vriend jordania en dan is die de grootste kampioen.

Het is voor de competie mooi als PSV gaat winnen, bij winst van Ajax is de spanning er grotendeels af.

Ik denk dat Ajax het makkelijk gaat krijgen. Niet zo zeer omdat PSV een slechte ploeg heeft, want dat hebben ze in grote lijnen niet.. maar meer op het gebied van druk en voetballend vermogen.
Ajax heeft de afgelopen jaren al aardig wat grote wedstrijden met deze selectie gespeeld en zijn niet snel onder de indruk van een wedstrijd al deze. Die jongens hebben de afgelopen jaren al gespeeld in Manchester, Madrid en Dortmund.. ik denk dat dat een voorsprong geeft.

Ik zou met deze 11 starten, kan er amper wat misgaan:

Jasper
van Rhijn - Alderweireld - Moisander - Blind
de Jong - Poulsen - Eriksen
Babel - Sigi - Fischer

Prachtige wedstrijd zondag! Kan niet wachten!

9 april 2013 om 09:06

Schone op de plek van Babel en Babel in de spits.
Dan heb je een heel bewegelijk team met roulatie waardoor de Psvers de hele tijd elkaars man moeten overnemen wat zeker een aantal keer mis zal gaan.

9 april 2013 om 09:14

Geen verkeerde opstelling! Maar je kan het niet maken om Schone in deze vorm op de bank te zetten. Dat zou een enorme klap voor hem zijn. Daarom kan je misschien beter Schone laten beginnen op de positie van Babel en hetzelfde spelen als tegen Fc Twente. We hebben toen geen grote kans tegen gekregen en wonnen het duel makkelijk. Wil niet zeggen dat dat weer gebeurd maar Schone moet en verwacht ik ook as zondag in de basis. Dit verdient hij ook!!

Babel komt bovendien net terug van een blessure en Frank de Boer kennende zal hij langzaam weer terug komen.

Dat gif kan tegen PSV gaan werken in de vorm van veel overtredingen maken en kaarten krijgen.
In mijn ogen gaat de wedstrijd worden beslist op het middenveld net als de wedstrijd in Amsterdam.
Er zullen 3 koppeltjes ontstaan op het middenveld.
Eriksen - Strootman
De Jong - van Bommel
Poulsen - Toivonen.
Het PSV middenvled is erg fel maar dat kan ook tegen je gaan werken.
Het middenveld van Ajax zit mee3r voetbal in en heeft meer loopvermogen.
Ik verwacht dat Ajax de wedstrijd wint doordat ze en beter middenveld hebben dan Psv.
Maar we zullen het aankomend weekend allemaal gaan zien.

9 april 2013 om 10:05

Het middenveld zit meer voetbal in bij Ajax? Je maakt een grapje zeker..

9 april 2013 om 10:21

Maar Poulsen is juist het soort middenvelder waar Toivonen goed tegen is, iemand die hem op gaat proberen te vangen in plaats van non-stop met hem meelopen. Toivonen is dan dodelijk met zijn schot en en loopacties, daar waar Wijnaldum juist goed is tegen de meelopende tegenstander(en dus niet het type Poulsen).
Ik denk dat dat een grote rol kan spelen, want hierdoor moet De Jong of Eriksen mee terug komen als Strootman aansluit.

9 april 2013 om 10:28

Strootman tegen Eriksen?

Dat zou ik niet doen

Eriksen houdt niet zo van meeverdedigen.

9 april 2013 om 11:11

@malafronte9

Kijk je wel eens naar Ajax?

Eriksen is de beroertste niet hoor als het gaat om meeverdedigen..
Hij maakt elke wedstrijd verruit de meeste kilometers. Niet alleen in de eredivisie maar ook in de Championsleauge..

9 april 2013 om 12:06

Strootman zal als linker middenvelder tegen De Jong (r) spelern en van Bommel tegen Eriksen.

Gezien het thuisvoordeel en het feit dat Ajax inderdaad minder "gif" in het spel kan leggen, zal deze wedstrijd een andere zijn als het duel in Amsterdam, waar PSV echt slecht voor de dag kwam. Ik vrees juist dat beetje extra van psv, waar ajax nog steeds niet mee kan omgaan (kijk naar de wedstrijden tegen utrecht, Den haag, Feyenoord uit). mocht Ajax hierin wel slagen, dan is het kampioenschap beslist. Ik kan niet wachten op deze wedstrijd en verwacht een ware " op het puntje van mijn stoel" thriller.

Ik verwacht een wedstrijd als Steau Boekarest - Ajax. Zelfde beeld. Vee strijd van PSV waardoor we Ajax aftroeven en op een begeven moment zullen de doelpunten vanzelf vallen. Wij winnen van Ajax, niemand gaat hier zomaar met de winsr vandoor en helemaal Ajax niet! Dat gaan ze zondag merken ook!

9 april 2013 om 09:28

Pfff....
Ik verwacht een strijd a la Psv-dnjepr (1-2). Een zenuwachtig en krampachtig PSv dat geforceerd wil winnen en toch de boot in gaat....

Waarom spiegelen aan eerdere wedstrijden ?? Welke logica zit hierin ??

Andersom heeft PSV wel moeite met goed voetballende ploegen vind ik en ik vind Ajax sterk in de grotere wedstrijden. PSV is doorgaans weer sterk thuis. Het wordt gewoon heel spannend.

Iedereen roept van ja Ajax gaat winnen .maar ik als Ajacied durft het nog niet hard op p te zeggen de bal is rond en ik heb de wedstrijd van de Johan cruijf schaal nog in me achterhoofd. Maar hoop dat de godenzonen gaan vlammen en de 3 punten mee naar Amsterdam nemenbr

Ik hoop dat je gelijk hebt Aad. PSV thuis is moeilijk te verslaan. Helaas is het uit, juist het tegenovergestelde.

Ik vraag me allen wat de Mos met 'gif' wil zeggen? smerig spelen? continue bij de scheidsrechter lopen mekkeren en proberen de tegenstander kaarten aantesmeren? Is dat gif want dan ben ik het daar mee eens.

We weten allemaal wat voor streken er in de mouwen zitten van Mark van Bommel, Toivonen, Strootman, Mertens en andere. Ik verwacht ook dat Psv, zeker nu, Ajax niet wilt bestrijden met goed voetbal, maar met smerig spel. Ik kan alleen maar hopen dat de scheidsrechter dit niet laat gebeuren.
Ik hoop op een voetbalwedstrijd en niet op een worstelpotje met de scheidsrechter als bepalende factor.

9 april 2013 om 09:30

Ik verwacht wel weer een penaltytje voor duikelaar Mertens.....of Lens die door een zuchtje wind omvalt in het strafschopgebied. De scheids gaat daar weer vrolijk in mee zoals altijd.

9 april 2013 om 10:06

Als er iemand altijd probeert door te gaan als hij geraakt wordt is het Lens wel. Mertens gaat makkelijk liggen, daar zul je van mij niets over horen. Maar Lens, nee die blijft gaan.

9 april 2013 om 10:08

Vreemd dat je Lens hier noemt, in mijn ogen is dat een speler die juist altijd door wil gaan en de veldgoal wil scoren ipv voor de penalty gaan... Mertens daarentegen ligt inderdaad sneller op de grond.

9 april 2013 om 10:59

vandaar dat lens altijd meteen opstaat en doorgaat.. heel logisch ja.

kan me nog een goal herrineren onderuit gehaald op middenveld door keeper en bij de cornervlag alsnog scoren..

als hij had gaan liggen had de keeper rood gehad.

9 april 2013 om 16:36

Over wie gaat je eerste alinea 007? Ajax of Psv?

Hopen dat Ajax achterin een beetje oplet en niet dat Blind en van Rhijn elke keer maar weer blind naar voren rennen. Steeds weer zie je alleen Alderweireld en Moisander achterin staan en de tegenstander vliegt er zo doorheen. De backs staan dan vaak nog te chillen bij de cornervlag aan de andere kant van het veld.

spannende wedstrijd aankomende zondag!

echter denk ik dat Psv vanaf minuut 1 vol erop klapt en ajax finaal overrompeld en ajax hier niet echt gaat uitkomen.

zodoende zie ik Psv deze wedstrijd winnen en ligt alles weer helemaal open en kunnen we ons opmaken voor een ware titelstrijd!

@nufc_u2

Mag ik niet zeggen wat ik denk?! Ik vergelijk deze wedstrijd omdat Ajax inderdaad niet tegen een strijdend team kan! Dat was duidelijk te zien tegen Steau. In de Arena ging het nog aardig omdat ze de steun van hun publiek hadden, maar in een kolkend uitstadion is dat een ander verhaal. Ik verwacht daarom een saaie pot met veel strijd van PSV waar Ajax uiteindelijk eraan gaat bezwijken. 2-0.

9 april 2013 om 09:43

Mag ik ook niet zeggen wat ik denk ?
Ik verwacht een soort duel als Psv-dnjepr. Ondanks een kolkend stadion (huh) tegen een voetballend team toch ten onder gaan. Mekkeren en vallen heeft geen zin, kortom 1-2

9 april 2013 om 09:43

Heeft PSV een kolkend stadion dan? Ik verwacht dat we de Ajax fans in het uitvak meer zullen horen dan het thuispubliek van Psv. Maar ik denk dat al die factoren van buitenaf niet zo veel invloed zullen hebben op Ajax. Die weten gewoon dat als het op voetbal aan komt, ze de betere zijn. Dus die zullen misschien de eerste 10 minuten onder druk staan, en daarna de controle pakken en simpel uitlopen naar 1-3 of 1-4 (psv zal wel scoren als het al te laat is).

9 april 2013 om 12:53

Hahahaha... en kolkend stadion... sorry, ik moest even lachen

Ik ben het wel met De Mos eens. Psv heeft zoveel power en aanvallend vermogen op middenveld en aanval dat het Ajax best onder druk kan zetten. De vraag is of ze dat volhouden en of het uberhaupt lukt.

Ik ben vooral benieuwd hoe Van Bommel Eriksen wil bespelen, dat was de sleutel van de heenwedstrijd. Strootman/de Jong vind ik gelijkwaardig(beide iets andere specialiteit). Toivonen domineert Poulsen en Eriksen is te snel voor Van Bommel.

Ajax is wel kwetsbaar want Van Rhijn heeft het altijd zwaar met Mertens en kan zomaar een paar keer uitgespeeld worden of een strafschop veroorzaken. Blind tegen Lens zou ook zwaar zijn, hoop dat Wijnaldum speelt, dat is beter voor Ajax.

Nu heb ik vooral uit het perspectief van Psv gesproken. Ik verwacht dat Ajax de dominante ploeg is en moet proberen overwicht te houden zodat Psv niet aan pressie toekomt. Benieuwd wat de aanval is, ik hoop op Sightorsson centraal. Boerrigter rechts en Babel rechts.

9 april 2013 om 11:00

boerrighter links en babel rechts of andersom bedoel je denk ik

9 april 2013 om 11:10

Ik verwacht dat Wijnaldum hangend op rechts gaat spelen en Lens in de spits. Ik denk dat dat ook het beste zou zijn tegen Ajax aangezien Wijnaldum erg goed kan zwerven en dan ben ik benieuwd of Blind meegaat of dat iemand anders Wijnaldum overneemt. Lens is zoals Van Halst ook aangaf de beste tegen het duo Alderweireld - Moisander.

9 april 2013 om 12:05

Wijnaldum is nog nooit een probleem geweest voor Blind. Hij zou meer moeite hebben met Depay.

Lens kun je beter op rechts hebben. In de spits krijgt hij tegen Ajax maar een paar kansen verwacht ik en Lens is niet koelbloedig in de afronding

PSV zal waarschijnlijk zo ongelovelijk geforceerd opgeladen en fel zijn dat dit Ajax alleen maar in de kaart zal spelen: met alleen een felle en intimiderende speelhouding bereikt PSV helemaal Niets tegen Ajax: die hebben zoveel voetballend vermogend dat ze PSV een beetje zullen laten uitrazen in de eerste 15min om zich vervolgens voetballend aan de "druk" te ontrekken en kansen gaan cre-eren.

Tevens zal de intimiderende sfeer ook niet veel indruk maken op de Ajacieden,die zijn wel erger gewend met de uitwedstrijden in De Kuip.

Mijn inziens moet PSV hopen op een arrogant en gemakzuchtig Ajax wat wel ff een puntje komt halen of met gemak denkt te winnen(zoals sommige ajax supporters op Vz), dan heeft PSV een goede kans op dit af te straffen.

Mijn verwachting is echter dat Ajax dermate goed geprepareerd zal zijn door de Boer en gefocused op deze wedstrijd dat ze gewoo terugvallen op het goede spel van de laatste weken.

Gelijkspel of winst Ajax.

Ik verwacht dat PSV erin zal kletsen, met het risico dat het allemaal té heftig gaat. Dan wordt het een kaartenfestival. Ik ben bang dat de Strootmannen en Bommels hier weer veel te ver in gaan.

Ik zou mij als scheidsrechter wel even goed op voorbereiden.

Als PSV het niet redt zijn de rapen daar ook gaar.

Ik ben bang dat de stress te hoog is in Eindhoven en dat het een regen aan overtredingen, schwalbes, uitlokkingen en kaarten gaat opleveren!!

dat iedereen de meeste psv spelers irritant vind weten we nu onderhand ook wel , ik snap ook niet waarom dat maar herhaalt moet worden ? kijk lekker naar jezelf ik vind diegene ook irritant want die hebben al meer dan 100x gezegd dat ze van bommel etc. irritant vinden.

Haha Aadje, PSV gaat een pak slaag krijgen, zullen ze zich daar nog lang gaan heugen in Brabant.

van bommel trekt het niet om 90 minuten druk te zetten waardoor er dus gaten vallen op het middenveld waar ajax dankbaar gebruik van zal maken.br ik denk dat het gevecht zondag om het middenveld gaat.br

Wat zou het toch prachtig zijn als alleen neutrale liefhebbers kunnen reageren, geen supporters die hun eigen team complimenteren en de tegenstander zwart maken.

Voor PSV liggen er vooral mogelijkheden op de counter met de snelle Lens. Ajax moet het vooral hebben van het vastzetten en hoog druk, zodat PSV lange ballen gaat spelen. Uiteindelijk beslist de slag op het middenveld de wedstrijd. Strootman en Eriksen gaat wel gelijk op al wint Strootman meer duels, maar is Eriksen tussen de linies moeilijker te verdedigen. De zwakheid bij Ajax zit hem in het koppel Toivonen Poulsen. In een direct duel zal Poulsen winnen, maar Toivonen loopt heel slim. Voor PSV op het middenveld wordt Van Bommel een probleem. Kan het na 70 minuten niet meer bijbenen en gaat dan verdedigend steken laten vallen, waardoor de kwetsbare verdediging meer in de problemen komt.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe Blind omgaat met de snelheid in de aanval. Ook ben ik benieuwd hoe de domme voetballer maar fysiek sterke Willems omgaat met de tussen de linies spelende Schone. Zelfde in mindere mate geldt met Fischer en Hutchinson

Al met al een redelijke voorbeschouwing, maar er is nog steeds geen pijl op te trekken

De wedstrijd zal beslist worden door Bjorn Kuipers.
Fluit hij voor elk wissewasje,dan is ajax in het voordeel.
Laat hij er een mannelijke pot van worden,dan wint psv.
Laten we hopen voor elke voetballiefhebber,dat hij kiest voor het laatste zonder dat het een ordinaire schoppartij wordt.een wedstrijd op het scherpst van de snede is toch het moeiste als dat pietluttige gefluit wat standaard is in nederland.
Maar ik vrees dat hij voor het eerste gaat.........dan kan psv het wel vergeten.

Met gif win je een wedstrijd niet. De laatste twee jaar hebben de Ajax spelers veel ervaring opgedaan in de Champions League, beslissend wedstrijden gespeeld om het kampioenschap. Alleen v.bommel heeft internationale ervaring in topwedstrijden maar de rest nog niet.

Op het middenveld gaat V.bommel overlopen worden door Eriksen, die meteen kan laten zien of hij de Nederlandse competitie is ontgroeid. Strootman, de Jong wordt een leuke strijd. De jong met meer techniek, Strootman met hoe mensen het hier zeggen met meer gif. Tiovonen kan nog geen 90 min lang top spelen mede door zijn blessure.

Voorin staat Mertens die een hekel heeft aan verdedigen, en wie zet advocaat op de rechtsbuiten om Blind het voetbal onmogelijk te maken? Wijnaldum heeft er ook nooit zoveel zin in om met z'n man mee te lopen. Advocaat moet wel met Lens in de spits spelen met zijn snelheid.

En achterin, tja daar is probleem bekend bij Psv. En bij Ajax hebben ze geen snelheid in de laatste linie.

En de druk ligt bij Psv. Als PSV op 0-1 achter komt te staan denk ik dat ze worden weggetikt omdat ze dan zeker ruimte moeten weggeven en met zo'n verdediging waar PSV mee speelt is dat dodelijk. Blijft het diep in de 2e helft 0-0 dan geef ik PSV een kans.

Als PSV al het gif dat ze tot dus ver niet in de wedstrijden hebben gelegd aanspreken dan heeft Eindhoven een nieuw stadion nodig
Op basis van de vertoonde resultaten tot dus ver ga ik als PSV supporter uit van een nederlaag. Als je tegen PEC Zwolle, Rkc, Roda JC en Willen 2 niet kunt overtuigen en wellicht door je bestuur en coach weinig tot geen zelfvertrouwen wordt ingesproken dan zie ik niet in waarom je tegen een ploeg als Ajax dan opeens wel dat kunt brengen wat nodig is.

Het uitvak zit vol, 1200 Ajacieden zullen er een feest van maken zondag!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren