Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik zie geen ontwikkeling bij Castaignos, heb hem voor de vorm erbij gezet’

Laatste update:
/

Jan van Halst werkte als voetbalanalyticus mee aan de zoektocht naar en uitverkiezing van de grootste talenten met een Nederlands paspoort door NUsport. De voormalig middenvelder koos in de top drie voor achtereenvolgens Adam Maher, Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi. Helemaal achteraan de top 25 van Van Halst zette hij de naam van Luc Castaignos neer. Hij heeft geen hoge pet op van de FC Twente-spits.

Castaignos brak twee seizoenen geleden door in het Feyenoord van Mario Been. Na vijftien goals in één competitiejaargang trok hij naar Internazionale, maar dat werd een mislukking. Nu speelt hij voor FC Twente, waar hij één op drie loopt. De opwindende spits van destijds uit Rotterdam-Zuid ziet Van Halst niet meer in hem; ook al is Castaignos nog pas twintig. “'Ik zie geen enkele ontwikkeling bij Castaignos”, zegt Van Halst.

“Ik heb hem voor de vorm erbij gezet”, is het harde oordeel van de voormalig prof. Hij weet dat Castaignos ‘best hard’ werkt, maar hij vindt hem niet functioneel. “Ik zie hem niet slim weglopen, maar heb van Youri Mulder begrepen dat er hard aan hem gewerkt wordt”, zegt de analyticus in NUsport. Castaignos zei maandag nog in De Telegraaf dat hij hoort en leest wat er allemaal over hem gezegd en geschreven wordt. “Al vanaf mijn zestiende is er veel commotie rondom me geweest, dus ik ben het wel gewend.”

Het oordeel van Jan van Halst over Luc Castaignos is...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is ook niet heel best wat ie liet zien. Kan bij hem het talent niet echt vinden. Heeft een redelijk seizoen gedraaid bij Feyenoord, maar alleen omdat ze niet beter hadden. Zet er een willekeurige spits in, die het vertrouwen krijgt omdat er geen alternatieven zijn en die scoort ook 12/13 keer. Veel te vroeg naar Inter gegaan, en 6 miljoen euro wat Twente voor hem betaald is werkelijk waar een lachertje.
Ik vind het niks en het zal ook niks worden.

9 april 2013 om 14:15

Achteraf wel makkelijke open deuren intrappen zeg! Het was een supergroot talent die al voordat hij in het 1e van Feyenoord zat werd gevolgd door internationale topclubs. Op youtube is nog een geweldig doelpunt te vinden die het scoorde tegen Ajax in zijn jeugd (b1). Is inderdaad te vroeg naar Inter gegaan, neemt niet weg dat het nog steeds een jonge, talentvolle spits is. Er zijn genoeg wereldspitsen, die op oudere leeftijd debuteerden.

Jij hebt ook vast een mening over Pelle, die kennelijk bij veel vertrouwen goed presteert? Dan kan je ons vast ook vertellen waarom dat kennelijk bij Castaignos niet kan gebeuren. Want een Castaignos die volgend jaar er 20 inschiet is zo weer 5/6 miljoen waard hoor!

9 april 2013 om 14:21

De vraag is of Castaignos volgend jaar wéér de kans krijgt om zich te bewijzen. Tenzij hij de komende 5 wedstrijden subliem gaat spelen, verwacht ik persoonlijk dat Twente op zoek gaat naar een andere spits. Het feit dat we geen spits hebben die een bal vast kan houden en er af en toe eentje inlegt is toch wel funest geweest voor dit seizoen. Nog een verloren seizoen kan Joop zichzelf ook niet permitteren.

9 april 2013 om 14:42

Ik denk dat ze ongeacht of castaignos het goed gaat doen dit seizoen sowieso op zoek gaan naar een nieuwe spits. Bulykin gaat weg en er is nog geen jeugdspeler goed genoeg om als 2e spits te fungeren.

9 april 2013 om 14:45

Jawel, alleen krijgen ze het vertrouwen niet als je steeds een nieuwe 2e spits gaat halen. Ze kunnen het sowieso met een jeugdspeler als 2e spits proberen tot de winterstop.

9 april 2013 om 14:53

Nou wie dan? Born? Hij is momenteel disciplinair geschorst dus de mentaliteit is al fout bij hem. Daarnaast vind ik hem nog niet goed genoeg om 2e spits te zijn.
Altijd leuk en aardig die mensen die zeggen dat de jeugd een kans moet krijgen, maar als de jeugd nou niet goed genoeg is? Dan kan je toch beter een transfervrije aanvaller contracteren?

9 april 2013 om 15:24

Matej Vydra van Watford doet het aardig op het moment. Staat bij Udinese onder contract maar heeft volgens mij een aflopend contract. Topper!

10 april 2013 om 00:28

Blijf het nog steeds jammer vinden dat ze Janko hebben weg gedaan.dat was toch wel een goaltjesgetter en zou Twente aan de nodige punten kunnen helpen. Jammer dat Castaignos het dit seizoen niet brengt maar gelukkig is hij nog jong. Achteraf praten is misschien wel makkelijk maar 6 miljoen voor een spits die niet veel heeft gespeeld en die nooit lang constant is geweest is toch een groot bedrag. Hoop dat hij het terug gaat verdienen

11 april 2013 om 15:50

Achteraf is het wel jammer dat Janko te vroeg is vertrokken, maar hij was natuurlijk ook een heel erg statische spits. Zelf heb ik van tevoren nooit voorzien dat zowel Bulykin als Castaignos zo ondermaats zouden presteren.
Ik had Janko ook nog heel graag in dit team gezien. Met Chadli, Tadic en een kopsterke spits zou er volgens mij erg veel gescoord kunnen worden.

Ik vind het inderdaad geen fantastische speler. Eigenlijk nooit het gevoel gehad dat hij het ging maken bij Inter. Begon leuk bij Feyenoord, maar daarna is de boel gaan stagneren.

Ach, 1 op 3 is niet zo slecht voor een eerste seizoen. Die goal van afgelopen weekend was een goeie goal. Ik heb er nog wel vertrouwen in. Die gast is nog zo jong.

9 april 2013 om 13:49

Hij heeft 6 miljoen gekost en verdient daar een vermogen en heeft alle kansen gehad. Daarbij is zijn spel ook gewoon slecht. Als hij nu goed speelde maar ongelukkig in de afwerking was het anders, maar hij speelt matig en scoort veel te weinig.

9 april 2013 om 13:58

Hij kan er toch niks aan doen dat ie 6 miljoen heeft gekost?

9 april 2013 om 13:58

Daar heb je gelijk in. Voor een aankoop van 6mln laat hij inderdaad te weinig zien.

9 april 2013 om 14:50

Het FC Twente van dit seizoen is ook wel een erg lekker elftal voor een jonge spits die zich nog/opnieuw moet bewijzen.
Ik heb praktisch elke wedstrijd gezien en ja, Castaignos heeft grote kansen gemist. Maar in dit elftal had Luuk de Jong er ook geen twintig gemaakt. De aanvoer is echt bagger!
Hopelijk gaat het volgend seizoen weer een beetje draaien. Dan verwacht ik dat Castaignos z'n goals ook echt wel mee gaat pikken.

9 april 2013 om 15:23

Mooi hè 6 miljoen kosten en niet kunnen voetballen? Misschien hadden ze de scouting wat beter voor elkaar moeten hebben, want Castaignos is nooit een balvast spits geweest. Hij werd in de jeugd niet voor niets vergeleken met Henry. Probeert altijd op het randje van buitenspel achter de verdediging te duiken, zet er een type als Janssen, Eriksen achter en hij maakt je er gewoon 20.

Maar tegen zijn natuur in balvaste spits moeten spelen en ballen doorkoppen, tja dat is vooral een tactische fout.

9 april 2013 om 15:35

Maar Twente heeft toch 20 miljoen geïnvesteerd in spelers als Castaignos, Fer en Tadic? Hoe kan het dan dat je alsnog geen aanvoer hebt? Ik vergeet ook nog Gutierrez te noemen. Dan faalt dat aankoopbeleid toch enorm. Ik hoop voor Twente dat hij de weg omhoog vindt, maar ik heb altijd gezegd dat het veel te veel geld is voor een speler die slechts wissel was bij Inter en niets heeft laten zien daar.

9 april 2013 om 16:00

Toch zijn het alle vier goede spelers, ik zou geen van vieren durven afschrijven voor de toekomst. Het kan ook gewoon aan een gebrek aan leiding of visie liggen. Voetbal blijft toch een teamsport. Een paar goede wedstrijden en de wereld ziet er weer heel anders uit.

10 april 2013 om 00:34

Wisselende coaches helpen daar ook niet echt bij.. De voorafgaande seizoenen lag de lat ook lager voor Twente. Nu ze structureel willen meedraaien in de top komt er ook veel meer druk op ze te liggen. Het zijn kleine dingen maar door al die kleine dingen bij elkaar op te tellen krijg je de situatie van nu. Talenten komen niet helemaal uit de verf en de leiding doet andere dingen dan dat we gewend zijn. Hoop dat ze snel uit dit dalletje klimmen en dat de spelers hun beloftes inlossen.

Heeft iemand misschien de complete top 25 ?

Castaignos is gewoon veelte vroeg naar het buitenland vertrokken, daardoor is zijn ontwikkeling ontzettend gestagneerd helaas.
Toen hij nog bij Feyenoord speelde kwam hij net een beetje op gang, en meteen weer weggeplukt door een topploeg.

9 april 2013 om 13:51

Google.

On: Dat Castaignos naar het buitenland ging was niet eens een domme stap. Wel dat hij dan voor Inter koos. Hoe kun je als buitenlands talent denken daar door te breken? In zijn laatste jaar bij Feyenoord toonde hij aan veel potentie te hebben. Hoop dat iemand met hem aan de slag gaat...

9 april 2013 om 13:51

De top 25 van Van Halst:
1. Adam Maher (az)
2. Stefan de Vrij (feyenoord)
3. Bruno Martins Indi (feyenoord)
4. Marco van Ginkel (vitesse)
5. Jordy Clasie (feyenoord)
6. Jean-paul Boëtius (feyenoord)
7. Tonny Vilhena (feyenoord)
8. Ola John (benfica)
9. Jetro Willems (psv)
10. Mike van der Hoorn (FC Utrecht)
11. Jeffrey Bruma (chelsea/hamburger Sv)
12. Virgil van Dijk
13. Ricardo van Rhijn
14. Anouar Kali (FC Utrecht)
15. Memphis Depay (psv)
16. Jürgen Locadia (psv)
17. Karim Rekik (manchester City/blackburn Rovers)
18. Nathan Aké (chelsea)
19. Anass Achahbar (feyenoord)
20. Joël Veltman (ajax)
21. Giliano Wijnaldum (az)
22. Jody Lukoki (ajax)
23. Navarone Foor (nec)
24. Terence Kongolo (feyenoord)
25. Luc Castaignos (FC Twente)

9 april 2013 om 13:57

Het zegt al genoeg over van Halst dat hij Lukoki boven een Kongolo zet. Dat geldt tevens ook voor Veltman, want ook hij heeft amper iets laten zien. Kongolo ook niet veel, maar in de wedstrijden die hij speelde, speelde hij erg solide en maakte een prima indruk. Zo heb ik bij meerdere spelers wel m'n twijfels of ze 1. op de juiste plek staan en 2. of ze überhaupt wel in dit rijtje thuis horen.

9 april 2013 om 13:58

opvallend maar 2 ajacieden

9 april 2013 om 14:06

Gaat ook moeilijk als er nauwelijks talentvolle nederlanders lopen bij Ajax.

9 april 2013 om 14:16

@xavi94
Begint een beetje een cliché-uitspraakt te worden, vind je ook niet. Is sowieso onzin trouwens, maar dat terzijde.

9 april 2013 om 14:37

Rah Jastafari, @xavi 94,

Hij heeft er idd 'maar' 2 ajaxieden bij zitten, maar precies de 2 verkeerde!

Joël Veltman en Jody Lukoki horen niet bij de 2 grootste talenten van nederland.

Daley Blind en Stefano Denswil daarintegen wel, dus Van halst slaat de plank gewoon finaal mis ook metandere gevallen als Gyliano W., Foor, enz.

Voor de rest vind ik trouwens als je op Nusport.nl de lijsten van de andere mensen ziet, Van Halst wel bij een van de beste zit, een paar mensen staat veel te laag, andere veel te hoog, maar de meeste die erin horen te staan, staan er ook wel.

Maar het is geen droomlijst, hij kan vele male beter.

Trouwens nog even bijgevoegd, de 'nederlandse' talenten komen er weer wel aan hoor bij ajax!

Nouri, Tete, Kishna, Vissers, Dekker, V/d Hart, Denswil, Veltman, Riedewald, en nog velen hoor let maar op!

Trouwens Van Rhijn is ook ajacied hoor dus Van Halst heeft er 3 in opgenomen en Van Rhijn terecht natuurlijk!

9 april 2013 om 14:41

Staan er drie in trouwens, van Rhijn staat er ook nog tussen op 13

9 april 2013 om 14:47

Ik vind Ricardo wel erg laag staan zeg.. hoort minstens in de top 8 , zeker als je al ziet dat spelers als Van Ginkel en Clasie op nummer 4 & 5 staan.
En Lukoki lager dan Depay, really? dat kan toch niet waar zijn, die Depay heeft echt nog helemaal niks laten zien & is een arrogante kwal van hier tot Tokyo.

9 april 2013 om 14:51

@maher 4 ever:
Blind lijkt mij te oud voor dit lijstje, anders zou je spelers als Strootman, Narsingh en luuk de jong er ook nog bij kunnen zetten.

9 april 2013 om 15:06

Deentje,

Owh wacht is, je hebt helemaal gelijk!

1991, dat is de criteria, niet 1990 zoals ik zei, dankje!

9 april 2013 om 15:07

Ach, wie je nu ook op 1 of op 25 zet, het blijft toch grotendeels koffiedik kijken. Kijk naar een van der Hoorn; als je van Halst had gevraagd om een dergelijke lijst aan het begin van het seizoen samen te stellen, dan had hij er waarschijnlijk niet eens in gestaan, terwijl hij nu op 10 staat. Zelfde geldt voor Castaignos, die hij aan het begin van het seizoen waarschijnlijk nog in de top 10 had gezet. Alleen maar om aan te geven hoe veel er in een half seizoen al niet kan veranderen, laat staan binnen een paar seizoenen.

9 april 2013 om 15:11

Maher 4 Ever.
Leuk hoor een lijstje namen opnoemen als:
Nouri, Tete, Kishna, Vissers, Dekker, V/d Hart, Denswil, Veltman, Riedewald.
Ik weet zeker dat daar maar 1 of twee van voor de basis van Ajax zijn.
De rest red het niet want jullie geven de jeugd van eigen bodem veel minder kans.

9 april 2013 om 15:40

@hetkenmerk,

Ben geen ajacied hoor, dus 'jullie' gaat niet op.

En ik durf mijn hand in het vuur te steken dat er van dat rijtje minstens 3/4 in de basis komen bij ajax en was idd zomaar een lijstje, maar er zit heel erg veel talent in de jeugd van ajax. ook bij feyenoord en psv trouwens.

9 april 2013 om 14:02

Als ik de de top 25 van Van Halst zie, weet ik genoeg. Vilhena staat veel te laag en Stefano Denswil staat er niet eens tussen. Die man heeft er de ballen verstand van. Is ook wel te begrijpen, als hij er wel wat van gesnapt had, was hij trainer geworden. Ik heb Derksen weleens horen zeggen dat een redacteur van EL de piero programmeert en dat Van Halst er dan de sier mee maakt op TV. Verbaast me weinig als dat waar is.

9 april 2013 om 14:16

Jij hebt echt elk jong talent dat van Varkenoord komt er tussenstaan. Hoe zou dat nou komen Ik denk ook dat Fer en Wijnaldum te oud zijn.

9 april 2013 om 14:20

Twee x Terence Kongolo is wel wat veel
Snap ook wel waarom je Van Ginkel van Twente onderaan heb staan, zijn broer van Vitesse is beter

9 april 2013 om 14:28

@doncoxxx,

Fer en Wijnaldum zijn niet te oud, dacht dat de Criteria was 1990, Dsu spelers als Gini, Leroy en Luuk de Jong mogen er gewoon nog tussen.

@codec,

Ik vind het jammer (zou graag zien dat er van beiden 2 waren, maar we hebben toch echt maar één Marco van Ginkel en één Terence Kongolo.

Spelers als Lukoki, Veltman en Achahbar boven Van Ginkel zetten slaat naar mijn mening nergens op, maar daarom is het ook mijn mening en niet die van jouw.

Bewerkt: Ze zijn dus wel te oud! Sorry hiervoor, spelers als Wijnaldum, Strootman, Luuk de Jong, Nuytinck, Blind, Wijnaldum , Fer enz. mogen idd niet meer!

9 april 2013 om 14:30

Hoe goed vind je van Ginkel nou echt nr 14 of nr 25, lijkt een twijfelgevalletje voor jou

9 april 2013 om 14:44

Kan gebeuren, is ook een flinke klus een lijst van 25 talenten opstellen

9 april 2013 om 14:48

Vele zien van Ginkel wel als toptalent, hij heeft overzicht, duelkracht, loopvermogen en een functionele techniek, ik ben ook benieuwd hoe hij zich nog ontwikkeld

9 april 2013 om 14:56

Codec, als je Fer en wijnaldum erin hebt, moet me dan niet ook Strootman en Narsingh opnemen? Zijn even oud, spelen op dezelfde positie en zijn wel vaste krachten bij oranje(narsingh nu even niet door zijn blessure).

9 april 2013 om 15:14

Haha, ik moet ook altijd de leeftijden nachecken hoor
Uiteindelijk zijn zulke lijstjes toch zinloos, want hoeveel daarvan gaan nou echt de wereldtop halen en zijn dat dat wel de hoogstgeklasseerde.

Hij is nog jong en in het begin ook zwaar gehypt. Geef zo een jonge jongen gewoon het vertrouwen ook al bakt hij er weinig van. Alles is beter dan een oudere speler (bulykin) die ook voor geen meter draait. Hoe meer minuten een jonge gast maakt des te beter zal zijn ontwikkeling worden/zijn. Nu is het geen/nauwelijks minuten, geen/nauwelijks zelfvertrouwen. Hoe vaker hij gaat spelen hoe vaker hij in dezelfde situaties komt en er lering uit trekt. Kom man hij is pas 20, heeft de verkeerde keuze gemaakt (inter) maar is wel zo snel mogelijk teruggekomen naar het niveau waar hij de tijd en kans moet krijgen om te groeien.

9 april 2013 om 14:00

Precies, daar komt bij dat hij de laatste maanden bij Inter geblesseerd was en daardoor bij Twente (halverwege de voorbereiding) met een achterstand en niet 100% fit binnen kwam. Door de blessure van Bulykin moest hij gelijk aan de bak, tegen de winterstop was er al een stijgende lijn te zien en tegen Roda speelde hij een prima wedstrijd.

Boetius en van Ginkel zijn veel grotere talenten dan zeker de Vrij maar volgens mij ook BMI

9 april 2013 om 13:54

Volgens mij baseer jij dat gewoon op het feit dat je als middenvelder en aanvaller veel meer opvalt dan als verdediger.

9 april 2013 om 16:55

Boetius heeft veel minder betekend voor Feyenoord dan de Vrij. Dus om nou te zeggen dat het een grotere talent is...de Vrij is nog steeds een talent en heeft al 3 volle jaren eredivisie ervaring.

10 april 2013 om 00:42

Daarnaast is Boetius ook aardig gehyped door de media. Begrijp me niet verkeerd hij doet het erg goed en is een groot talent. Maar we willen soms ook wel te graag dingen zien die we willen zien. Hoelang presteert hij al op het hoogste niveau?? De Vrij is voor zijn leeftijd zeer constant en groeit langzaam uit tot een vaste schakel in de verdediging van oranje. Daarom vindt ik niet dat je een Boetius boven een Ola John kan plaatsen. Voor hetzelfde geld horen we over een half jaar niet veel meer van hem. Al hoop ik natuurlijk dat het een ster wordt

Hij moest niet weg bij Feyenoord toentertijd , dan had hij zich nu allang al ontwikkeld tot een gevreesde spits.. Hij heeft een tijd stil gelegen bij Inter en tja dan duurt het weer lang voor je alles onder de knie hebt

denk toch dat bulykin er meer in zou trappen als hij zoveel speelde als castaignos. die is gewoon handig sterk en geslepen. castaignos is net niks.

9 april 2013 om 14:08

Bulykin is een aardige spits, zeker voor een club als fc twente. Ik deel jouw mening dan ook wel. Al zal luc wel spelen omdat hij zo veel geld heeft gekost.

9 april 2013 om 14:50

En omdat hij jong is, Bulykin is al helemaal een passant, speelt hier een jaar en kan weer vertrekken. Castaignos heeft nog toekomst.

9 april 2013 om 14:16

Bulykin heeft, net als Castaignos overigens, genoeg kansen gehad en daar niks mee gedaan. Hij kan geen bal vast houden en wint ondanks zijn imposante postuur vrijwel geen enkel duel. Tel daarbij op dat hij geen snelheid heeft en ook de kansen gewoon niet afmaakt.

Nee, ik vind onze twee spitsen allebei niet veel soeps maar als ik er dan toch één zou moeten kiezen dan zou het Luc zijn. Deze speelde overigens zondag tegen Roda voor het eerst een aardige wedstrijd, dus heel misschien zit er nog wel een beetje potentie in deze jongen.

9 april 2013 om 14:44

ik zeg niet dat bulykin de spits is voor twente, alleen dat hij handiger is dan castaignos en ook meer zou scoren.

Deze jongen doet mij denken aan Luuk de Jong toen hij bij Twente kwam. Hardwerkende speler die veel meters maakt en zijn doelpunten meepikt. Echter is dat meepikken nu niet genoeg. In tegenstelling tot de Jong heeft Castaignos geen echte spits waar hij omheen kan spelen. Van Castaignos word verwacht dat hij die spits is en veel doelpunten maakt..

Het is voor hem te hopen dat hij volgend seizoen om een echte spits heen kan spelen. Dan is niet alle aandacht op hem gevestigd en is de druk minder hoog. Daarnaast kan hij dan leren zijn loopacties efficiënter te maken. Meer doelgericht.

9 april 2013 om 14:05

Luuk de Jong vergelijken met Castaignos gaat me wat ver. Luuk de Jong deed het erg goed in z'n tijd bij Twente, daar heb ik Castaignos niet op kunnen betrappen.

Nee, ik vind Luuk beter dan Luc.

9 april 2013 om 14:10

Ja, nu..

Pff, lastig hé? Dat lezen..

Ik had het over Luuk de Jong toen hij begon bij Twente.. Niet over de Luuk de Jong toen die vertrok. Over die hele periode heeft de Jong het uitstekend gedaan. Luuk de Jong's eerste seizoen bij Twente was vergelijkbaar met dit seizoen van Castaignos. Toen scoorde de Jong in 32 wedstrijden 12x. Luc staat dit seizoen op 10 uit 29..

Verschil was echter dat de Jong om een echte spits heen kon spelen. Hij kon zich in de schaduw aanpassen aan het niveau. Van Castaignos word verwacht dat hij direct eerste spits is en veel scoort..

9 april 2013 om 14:16

Ik denk dat er op z'n minst kan worden verwacht dat hij simpele ballen, erin schiet. Verder deel ik je mening dat zijn aantal doelpunten, helemaal niet zo slecht is. Maar ik vond Luuk de Jong destijds indrukwekkender overkomen, iemand die er echt voor heeft gewerkt. Castaignos kan wat van die werklust leren.

9 april 2013 om 15:50

Het seizoen 2010/11, waarin De Jong in 32 wedstrijd 12 keer het net vond, was zijn tweede seizoen bij FC Twente. In het kampioensseizoen speelde hij al bij Twente, al was hij toen tweede keus achter Nkufo.

9 april 2013 om 14:09

Hardwerkende speler hé... Ben ik vast de enige die dat totaal niet ziet.

Ik zie vooral een gedemotiveerde jongen die ontzettend gehyped is en de soms volstrekt belachelijke verwachtingen niet kan waarmaken. Desondanks, scoort hij er wel 10, voor een jongen van 20, in een ploeg die er weinig kaas van hebben gegeten. Ik zie in hem echt geen potentiële topper of subtopper, maar een goede spits kan hij wel worden, voor de Eredivisie zowiezo, of misschien ooit weer in Italië. Ik heb ook nooit begrepen waarom hij in een Twente plaatje zou kunnen passen. Ik zie het niet.

Dat Castaignos zich niet ontwikkeld is staat vast. Dit komt mede door het feit dat hij de verkeerde carrieremove heeft gemaakt en zie hier het resultaat. Van een van de best scorende spitsen in de eredivisie op achttienjarige leeftijd, naar een miskukel in spits. Wat dat betreft past hij ook wel goed bij Twente: namelijk een team vol mislukkelingen. Zowel iedere speler bij Twente haalt niet het niveau wat hij bij zijn vorige club wel kon halen. Misschien ligt het aan het overdreven hoge verwachtingspatroon, maar ik denk dat het eerder aan een gebrek aan visie bij de club ligt.
5,5 miljoe voor een spits betalen die een heel jaar niet scoort is al waanzin. Een verdedigende middenvelder voor 5 mijloen halen is nog waanzinniger, aangezien Twente al genoeg verdedigende middenvelders onder contract had. En zo kan ik nog wel een half uur doorgaan.
Eindstand: Twente is uit, waar een andere provincieclub het stokje heeft overgenomen namelijk Vitesse. Ben benieuwd of ze daar in enschede nog terug aan de kop gaan komen?

9 april 2013 om 14:14

Twente, ik had het al zien aankomen, maar iedereen houdt maar vol dat het een topclub is in Nederland. De verwachtingen die wij als kijker en vooral mede met de media scheppen, is belachelijk. Dit komt er van, talenten die worden gehyped omdat we even geen ander nieuws hebben, een club die eens een titel binnensleept wordt als topclub de komende seizoenen ontvangen terwijl de prestaties, niet duiden op een topclub. Het was even leuk, maar net als AZ ooit, kom je weer waar je vandaan komt.

9 april 2013 om 14:18

Dat jij je mening over Twente hebt is uiteraard ok, maar wil je je mening niet als voldongen feit presenteren?

Tadic speelt minimaal net zo goed als bij Groningen, de ontwikkeling van Chadli is explosief gebleken, Schilder is een prima degelijke speler, Breukers begint een heel erg redelijke back te worden. In het verleden blijken middelmatige spelers als Wielaert en Wisgerhof bij Twente het maximale uit zichzelf te kunnen halen.

De aankoop van de verdedigende middenvelder die jij bestempeld als waanzin, had Twente op een haar na een mooi geldbedrag opgeleverd. Komende zomer zullen de clubs weer terugkomen en zal Twente alsnog een financiële klapper slaan.

Twente is in mum van tijd van een faillisement tot eredivisie top gegroeid en jaar op jaar zijn er aangekochte spelers met een enorme winst doorverkocht, door uitspraken als "een team vol mislukkelingen" en "een gebrek aan visie bij de club" maak je jezelf niet geloofwaardiger.

9 april 2013 om 14:28

Ik had al een reactie verwacht van een emotionele Twente fan. Maar volgens mij vertel ik precies waar het op staat en waar het is misgegaan bij twente.

In jouw tweede alinea probeer jij mij te overtuigen van het feit dat de door jouw genoemde spelers optimaal renderen, terwijl dit totaal niet met de werkelijkheid correspondeert. Tadic speelt eigenlijk al het hele jaar met zijn kop onder zijn arm. Niet gek als je ziet door welke spelers hij omringt is. Hiernaast is Chadli heel het jaar al geblesseerd. Dus hoe je erbij komt dat hij zich explosief ontwikkelt is mij een raadsel. Schilder is goed opgeleid, maar wordt verkeerd gebruikt. Hij hoort namelijk achter een spelverdeler te spelen. Maar aangezien het twente daar aan ontbeert, heb je niks aan schilder. Breukers laat wekelijks zien over weinig niveau te beschikken.

Natuurlijk 'had' Fer twente veel geld kunnen opleveren, maar dat is niet gebeurd. Ook al het feit dat hij verkocht moest worden geeft al aan dat men niet tevreden is over zijn spel. Hij speelt vrij waardeloos.

9 april 2013 om 14:42

Waaruit meen jij op te kunnen maken dat ik een "emotionele" twentefan ben? Jij geeft je mening en verklaart dat tot de waarheid, ik poog dit met feiten te weerleggen. Daar is volgens mij niets emotioneels aan.

Ik probeer jou helemaal niet te overtuigen van het feit dat spelers bij Twente optimaal renderen, waar lees jij deze bewering? Ik weerleg slechts je opmerking dat spelers bij Twente niet het niveau halen dat ze haalden bij hun oude club. Als jij beweert dat Chadli bij Twente slechter speelt dan bij Agovv (zijn oude club) dan houdt het bij mij op hoor. ....

Ook over Tadic en Breukers lees ik niets meer dan een mening, bij Schilder geef je dan nog iets van een onderbouwing.

In de laatste alinea maak je weer je eigen waarheid. Fer moet helemaal van niemand verkocht worden en waar je vandaan haalt dat men ontevreden is is mij ook een raadsel. Kom eens met feiten die deze bewering onderbouwen.

9 april 2013 om 15:00

Raulduke, ik vrees dat elk woord, dat je tegen Ghandiaans schrijft, verspilde moeite is.
Dit is een geval van iemand die de waarheid creëert, waar hij het liefst in gelooft. Zulke types kom je in topics over Munsterman ook regelmatig tegen.

9 april 2013 om 15:01

Volgens mij ben jij hier degene die met meningen komt in plaats van feiten. Ik ben hier juist degene die de feiten boven water haalt. Jij komt met een meningen over spelers die in jouw ogen goed spelen.tadic, Chadli, Breukers en Schilder. Ik gaf net juist aan waarom zij ook niet goed spelen. Tadic is niet in zijn beste doen. Feit: kijk naar de assist en doelpunten. Dat gemiddelde was bij Groningen hoger. Natuurlijk komt dat door de spelers waar hij door omringt wordt dat hij amper scoort en een assist geeft. Maar dan blijft het een feit. Chadli is een heel jaar geblesseerd geweest. Dus daar kan je hem niet objectief beoordelen. Ook een feit. Breukers speelt mee, maar heel indrukwekkend is het allemaal niet. Dit wordt bevestigd door het feit dat hij niet altijd verzekerd is van een basisplaats.
Zo geef ik aan hoe twente is afgegleden: slechte beleidsvoering. Dit heb ik hierboven kort beschreven in de vorm van onbegrijpelijke transfers. Maar ook door een trainer weg te sturen die op dat moment tweede stond op de ranglijst is een vorm van wanbeleid.

In je laatse alinea geef je aan dat Fer niet verkocht hoefde te worden. Dan de vraag aan jou: waarom moest hij dan per se verkocht worden? Waarom gaf Munsterman hem dan een sneer mee? Volgens mij toch echt omdat hij verkocht moet worden.

Kortom, ik kom met de feiten jij beperkt je slechts tot slecht onderbouwde meningen.

9 april 2013 om 15:21

Quote:
"tadic is niet in zijn beste doen. Feit: kijk naar de assist en doelpunten. Dat gemiddelde was bij Groningen hoger."

Fc Groningen 2011/2012: 34 wedstrijden, 7 doelpunten en 9 assists.
Fc Twente 2012/2013: 27 wedstrijden, 12 doelpunten en 13 assists.

Quote:
"chadli is een heel jaar geblesseerd geweest."

Aantal wedstrijden 2012/2013: 17 van de 29. (58% aanwezigheid)

Ik heb geen zin om te reageren om de rest van de onjuistheden. Je blijft maar lekker doorgaan met het in de mond leggen van beweringen en het geven van feitelijke onjuistheden. I rest my case.

9 april 2013 om 15:30

Ik herinner mij het feit dat Tadic twintig assist gaf in de Eredivisie. Maar dat zal jou wel ontgaan zijn. En houd nou is op over de Chadli. Wil je beweren dat hij dut seizoen lekker fit is geweest. Hij is telkens geblesseerd geweest. Dat weet jij ook. Maar goed gelukkig heeft het voetbal er bij Twente niet onder geleid

9 april 2013 om 15:49

We zullen zien of Twente Tadic en Chadl met winst gaat verkopen

9 april 2013 om 16:16

Chadli heeft Twente 5 ton gekost. Lijkt me dat hij nu wel wat meer waard is, toch?

9 april 2013 om 14:52

@ Ghandiaans Zowel iedere speler bij Twente haalt niet het niveau wat hij bij zijn vorige club wel kon halen. Misschien ligt het aan het overdreven hoge verwachtingspatroon, maar ik denk dat het eerder aan een gebrek aan visie bij de club ligt.

Met de visie van de club is niets mis. Mag ik en paar voorbeelden noemen van spelers die relatief goedkoop zijn gehaald of opgeleid en vervolgens voor veel geld zijn verkocht. Stam, Ruiz, Elia, Arnautovic, Wielaert, De Jong, El Ahmadi, Ola John, Theo. Al deze spelers hebben zich uitstekend kunnen ontwikkelen bij Twente. Ook Chadli, Fer en Tadic zullen met winst worden verkocht.

9 april 2013 om 15:05

Het gebrek in visie bij de club ligt hem aan het feit dat er spelers worden aangetrokken die niet nodig waren. Er was eerder behoefte aan versterkingen op andere posities.
De spelers die jij opnoemt zijn goed gescout. Maar noem je dan ook al de miskopen op?

9 april 2013 om 15:40

Als dat je visie is als club, om spelers te kopen en te verkopen. Dat is harstikke leuk, maar het brengt jullie geen donder op behalve geld. Dit is het laatste seizoen dat spelers voor Twente kiezen, jullie hebben ontzettend veel geluk gehad met die paar voetballers die het kampioenschap hebben bezorgd en nog meer geluk dat spelers denken van Feyenoord naar Twente een stap omhoog was. Hoe je het went of keert, Twente is bezig met het terugzakken naar originele staat. Dat is helemaal niet erg, al kan ik begrijpen dat je als supporter dat niet wilt zien/meemaken.

De laatste paar domme voetballers zijn op 1 hand te tellen, mooiste voorbeeld is meneer Gouweleeuw, die ziet AZ als verbetering als Heerenveen, toch vind ik ze beide op eigenlijk dezelfde hoogte staan. Heerenveen heb ik zelfs hoger staan als AZ op basis van verleden.

9 april 2013 om 16:11

Beetje kortzichtig om het kampioenschap als geluk te betittelen. Net als bij iedere club is het op een gegeven moment onmogelijk om spelers te behouden die zich dusdanig hebben ontwikkeld dat grote clubs ze willen hebben. Dit betekent dat de opleiding of scouting goed zijn geweest. Natuurlijk heeft ook Twente, net als veel clubs, mindere aankopen gehad. Je kunt Twente echter van alles verwijten, behalve dat er geen visie is. Met ambitieus beleid is Twente ver gekomen. Nu het wat minder gaat is het wel erg makkelijk om te stellen dat Twente bezig is met "het terugzakken naar orginele staat" zoals jij dat noemt. Iedere club heeft zijn goede en mindere tijden. Belangrijk is om in mindere tijden geen gekke dingen te doen en vat ste houden aan je visie. De toekomst zal leren dat Twente structureel in de top van Nederland zal meedraaien.

Snap het nog steeds niet hoor, was pas geleden ook zo'n lijst van iemand en óók toen stond er in het stuk de 25 grootste talenten van de eredivisie, spelen spelers als Ola John, Bruma, Rekik, Ake in de eredivisie? nee, moet gewoon staan de 25 grootste talenten met de nederlandse nationaliteit.

Anders zouden mensen als Djuricic, Fischer, Eriksen, enz. er natuurlijk ook bij zijn.

De lijst van Jan van Halst:

1. Adam Maher (az)
2. Stefan de Vrij (feyenoord)
3. Bruno Martins Indi (feyenoord)
4. Marco van Ginkel (vitesse)
5. Jordy Clasie (feyenoord)
6. Jean-paul Boëtius (feyenoord)
7. Tonny Vilhena (feyenoord)
8. Ola John (benfica)
9. Jetro Willems (psv)
10. Mike van der Hoorn (FC Utrecht)
11. Jeffrey Bruma (chelsea/hamburger Sv)
12. Virgil van Dijk
13. Ricardo van Rhijn
14. Anouar Kali (FC Utrecht)
15. Memphis Depay (psv)
16. Jürgen Locadia (psv)
17. Karim Rekik (manchester City/blackburn Rovers)
18. Nathan Aké (chelsea)
19. Anass Achahbar (feyenoord)
20. Joël Veltman (ajax)
21. Giliano Wijnaldum (az)
22. Jody Lukoki (ajax)
23. Navarone Foor (nec)
24. Terence Kongolo (feyenoord)
25. Luc Castaignos (FC Twente)

Vind ik echt heel raar in elkaar zitten!

Veltman? Wijnaldum, Lukoki, Foor? serieus?

En dat centrum van feyenoord is prima tot geweldig en gaat nederland op ek's en wk's nog grote diensten bewijzen, maar als je het hebt over puur voetbaltalent, dan zijn spelers als Van Ginkel, Boëtius, Vilhena, Ola John enz. natuurlijk veel grotere talenten...

Maar ja, waar is deze lijst op gebasseerd? Hoe oud moet je zijn? Want ik mis namelijk Luuk de Jong ook wel hierin! Denk dat de norm is na 1990 geboren, nou Luuk de Jong heeft toch al 10x meer bewezen als een Locadia, wat wel een gigantisch talent is oke, maar ja Castaignos... of Luuk de Jong... nou, zeg t maar.

Maar ja grote talenten, gaat het dan echt over b-lichtingen ook aangezien er met Ake, Rekik enz. hele jonge spelers bij zitten.

Want een Nouri, Slabbekoorn, Paal enz. hebben natuurlijk heel veel in zich...

Wat me trouwens op valt NU sport heeft met vele kenners zon lijst gemaakt (kenneth Perez, Riemer van der Velde, Ronald de Boer, Aad de Mos, Alfons Groenendijk, Sef Vergoossen, Arnold Bruggink, Pierre van Hooijdonk, Jan Boskamp, Henk ten Cate en Gerald Sibon)

En op geen van deze lijsten als ik het snel heb doorgelezen staat Jetro Willems buiten de top 10. Geeft dan toch wel aan hoe er door de kenners wordt gedacht over Willems. Maar ja wat zeggen deze lijsten, ik zie spelers als Van la Parra, Wildschut, Veltman, Hupperts veelvuldig (hoog op de lijst) voorkomen, terwijl dit toch echt geen toptalenten zijn...

Er is zelfs een lijst waarop Yanic Wildschut plaatsen boven Ola John is gezet, waar gaat dit dan over?

Is er iemand van jullie die een lijst wil maken, ben benieuwd hoe jullie allemaal over het talent in nederland denken!

Graag reactie! top 25

9 april 2013 om 14:59

Volgens mij begrijp jij niet wat de bedoeling is van de lijst. De lijst is bedoeld om de potentie van de spelers te beoordelen, dus niet alleen hoe ze nu spelen maar hoe ver ze over pakweg 3/4 jaar kunnen zijn.

Zo'n Willems bijvoorbeeld; speelt dit seizoen echt slecht. Maar als hij volgend seizoen goed speelt, zien topclubs een 20-jarige linksback, 5 interlands, 100 Eredivisiewedstrijden en een handjevol Europese clubduels. Dan gaat hij naar de Spurs of Valencia (ik noem maar wat), hij werkt zich op tot basisspeler en is op zijn 22e basisspeler in een grote competitie. Als hij 24 jaar is heeft iedereen het over een Willems die snel is, techniek heeft, drang naar voren etc. Zo snel kan het gaan in het voetbal, ook met zo'n Veltman die nu de bank warm houdt maar volgens seizoen zomaar basisspeler bij Ajax kan zijn.

9 april 2013 om 15:15

Rodybboss,

Ja heb ik wel degelijk door, maar dan heb je het dus over potentie (mogelijkheden ver te komen) En dan hoort Denswil er uiteraard veel meer in dan Veltman die basismateriaal kan worden à la blind, steeds een beetje beter, maar geen natuurtalent is iemand die het moet hebben van goed positioneren en keihard werken, Denswil heeft een trap waar je bang van word, is tegen de 1.90, volgens mij is Veltman 1.70 ofzo, is i.i.g. heel erg klein en Denswil kan geweldig voetballen.

En wat betreft Willems, ik ben het helemaal eens met je hoor! Kan echt een goede speler worden, en jij zegt hij speelt dit seizoen echt slecht, maar zelfs dat vind ik niet eens, heeft het verdedigend echt prima voor mekaar hoor het afgelopen kwart jaar, dit aspect (verdedigend) word in shows als vi, studio voetbal ook niet meer blootgelegd, nu gaat het over balletje onder voet halen, trucjes als linksbuiten enz. wat af te leren is.

Willems kan echt een prima back worden, die zich gewoon op kan werken tot een topper.

Maar als je zo redeneerd als jij, dan hoort Rekik hoger dan de Vrij, enz. zulke dingen, meer talent aar je weet niet hoe het loopt.

Had nooit moeten vertrekken naar Inter, heeft hem een deel van z'n carrière gekost.
Hij zal nooit naar Inter zijn gegaan met het idee om vervolgens bij Twente te gaan spelen!

wat is er mis met een eigen mening? alsof vele van jullie verstand van voetbal hebben....

Castaignos komt er wel. Afgelopen zaterdag was daar al iets van terug te zien, want wanneer hij in een elftal staat wat loopt en waarvan de spelers mekaar aanvoelen zie je dat hij toch al wel minimaal 2 of 3 grote kansen in een wedstrijd krijgt die hij eigenlijk hoort te benutten. Hij moet alleen wel een stuk dodelijker en effectiever worden dan hij nu is.

Matig begin, keihard afgezeken, vooral onder leiding van Derksen, die de pik op 'm heeft. Draait nu weer beetje bij.

Is idd positioneel, qua weglopen, niet waar i wezen moet, maar vind dat i mentaal wel veerkracht heeft getoond.

Zal volgens jaar wel 20 x scoren en dan heeft i zich ineens 'enorm herpakt' en is t 'enorm knap' blabla etc etc.

Focus Luc-san, focus.

Ik blijf zeggen dat deze jongen binnen twee jaar topscorer wordt. Er is iets aan hem waardoor ik toch het gevoel krijg dat hij beter kan worden. Hij moet alleen zijn afronding verbeteren, hij werkt hard, is snel, komt in scoringspositie. Het is gewoon hetzelfde verhaal als met Wijnaldum op een bepaald punt voor de winterstop. Die jongens kunnen echt wel voetballen, maar na 5 slechte wedstrijden in 15 duels wordt er geroepen dat ze er niks van kunnen.

Ik heb al die lijstjes even vluchtig bekeken, maar geen enkele analist noemt Lerin Duarte als talent. Misschien komt het omdat ik Heraclessupporter ben, maar Duarte heeft toch veel meer potentieel dan namen die ik sommige kenners zie noemen.

9 april 2013 om 15:05

Staat toevallig in mijn lijst check hieronder.

9 april 2013 om 15:25

Gw1988,

Ik zie duarte ook als een prima speler die de stap naar de nederlandse top zou kunnen maken en wellicht zelfs nog meer.

Waar het niet dat hij te oud is, hij is geboren in 1990, de criteria schrijven voor 1991 óf later geboren.

Duarte, Narisingh, Strootman, Luuk de Jong, Nuytinck, Fer, Wijnaldum, enz. die komen dus niet in aanmerking voor een plaatse in de beste 25.

De lijst van mij:

1. Adam Maher (az)
2. Tonny Vilhena (feyenoord)
3. Bruno Martins Indi (feyenoord)
4. Ola John (benfica)
5. Virgil van Dijk (groningen)
6. Stefan de Vrij (feyenoord)
7. Daley Blind (ajax)
8. Marco van Ginkel (vitesse)
9. Jordy Clasie (feyenoord)
10. Jetro Willems (psv)
11. Ricardo van Rhijn (ajax)
12. Jürgen Locadia (psv)
13. Stefano Denswil (ajax)
14. Mephis Depay (psv)
15. JP Boetius (feyenoord)
16. Nathan Aké (chelsea)
17. Karim Rekik (manchester city/blackburn Rovers)
18. Jeffrey Gouweleeuw (heerenveen)
19. Mike van der Hoorn (utrecht)
20. Lerin Duarte (heracles)
21. Danny Hoesen (ajax)
22. Jeroen Zoet (rkc)
23.terence Kongolo (feyenoord)
24. Mitchell Dijks (ajax)
25. Jody Lukoki (ajax)

Ik vind dat zeker de eerste 11 spelers al bewezen hebben dat ze het niveau in de Eredivisie goed aankunnen. Dan zitten er verder in de lijst nog een aantal jongens(locadi, Denswil, Depay, Hoesen, Kongolo, Dijks en Lukoki) die nog niet zoveel hebben gespeeld in de Eredivisie maar waarvan ik wel verwacht dat deze ook goed mee kunnen. Dan blijven er nog een paar over die al wel zat wedstrijden hebben gespeeld in de Eredivisie en wat ik wel talenten vind maar die ik niet in het Nederlands Eftal zie komen(gouweleeuw, van der Hoorn, Duarte en Zoet). En dan heb je nog de talenten die in het buiteland spelen en waarvan je altijd maar moet afwachten of het wat word. (rekik en Ake)

Ik hoor graag van jullie wat jullie van mijn lijst vinden.

9 april 2013 om 15:10

Waarop baser jij je oordeel over Kongolo, Dijks en Denswil? Die hebben nog 0,0 op eredivisieniveau gespeeld, mss dat je een keer een wedstrijdje van ze hebt gezien, maar om ze dan gelijk in deze lijst op te nemen...?

9 april 2013 om 17:01

Het zijn sowieso alle 3 sterkte spelers die hun persoonlijke tegenstander kunnen uitschakelen. En de wedstrijden die zij gespeeld hebben in de Eredivisie wat er idd niet veel zijn. Vond ik ze goed spelen en kon je er niet vanaf zien dat ze nog niet vaak op het hoogste niveau van Nederland hebben gespeelt. Dus als ze naar mijn mening vaker wedstrijden gaan spelen zijn dit zeker talenten.

9 april 2013 om 15:24

@roonie
Ik ben het niet vaak met mensen op VZ eens, maar jij hebt echt een fantastisch lijstje.
Heel goed inzicht op de rekbaarheid van de spelers.

Alleen Blind had van mij wat lager gemogen en Boëtius wat hoger. Maar dat komt misschien omdat ik voor Feyenoord ben en dan automatisch onze eigen spelers wat hoger zet.

Ik kijk namelijk naar welke speler bij een Europese topper kan eindigen.
Ik denk dat Blind de perfecte Ajax back is maar dat een club als Milan of Arsenal te hoog voor hem is gegrepen. Boëtius zie ik wel bij een club als Manchester eindigen.

9 april 2013 om 17:03

Dankjewel.
Dat zou inderdaad kunnen en ik heb Blind misschien hoger omdat ik voor Ajax ben haha.
Maar dit seizoen vind ik Blind sterk gegroeid en hij is daarmee ook beloond met zijn basisplaats in het Nederlands eftal. JP Boetius zit nu in een mindere fase maar is ook zeker een talent!

9 april 2013 om 17:10

Boëtius vind ik een heel groot talent vooral omdat hij zijn inzicht bewaart.
Heel veel buitenspelers kijken alleen naar de bal en het doel maar zien meestal iemand naast hun compleet over het hoofd.
In het begin zeiden veel mensen dat het een speler als Cabral zou worden maar Cabral is typisch een voorbeeld van een buitenspeler zonder inzicht. Boëtius heeft dat wel.

9 april 2013 om 16:48

ik vind je top 25 heel goed samengesteld, beter dan eigenljk alle "kenners", en vooral ook mooi dat je vilhena heel hoog zet vind ik persoonlijk een top talent!

ik zou zelf een paar spelers vervangen de speler Danny Hoesen (ajax) ben ik zelf niet onder de indruk van en ik denk niet dat hij zich nog veel gaat ontwikkelen, ik zou hem vervangen door, jaja let op!, Luc Castaignos ik weet dat hij dit seizoen echt nog niet goed is maar ik vind dat je kunt zien dat er toch wel veel ontwikkeling in zit kijk maar hoe hij zn goal afmaakt tegen roda jc afgelopen zaterdag.

ik had vernomen dat de criteria van de leeftijd 1990 of jonger was, dan vind ik het raar maar dat kan aan mij liggen maar dan zie ik nergens Leroy Fer staan terwijl hij nog maar 22 is en ook nog lang niet uit ontwikkeld is vind ik, en ik vind hem ook verder ontwikkeld dan clasie, die zou ik vervangen voor jody lukoki (ajax)

en ik vind dat het grootste talent van de Jupiler league hier ook bij mag, namelijk Quincy Promes (fc twente, Gae) ik zou die zelf vervangen voor Terence Kongolo.

nogmaals voor de rest van het lijste ben ik het eigenlijk wel met je eens!

9 april 2013 om 16:57

Blind en Duarte zijn uit 1990, voor de NU Sport lijst is 1991 de grens (anders mogen Fer, Luuk de Jong, Wijnaldum, Nuytinck, Van Aanholt, Narsingh en Strootman ook nog in de lijst).
Ik heb zelf (en denk dat dit ook voor de meeste andere geldt) Ake, Kongolo, Dijks, Rekik en Denswil te weinig hele wedstrijden zien spelen om het talent goed in te kunnen schatten. Maar mijn top 20

1. Vilhena
2. Martins Indi
3. Maher
4. John
5. Van Rhijn
6. De Vrij
7. Clasie
8. Zoet
9. Boëtius
10. Van Ginkel
11. Van Dijk
12. Castaignos
13. Bruma
14. Willems
15. Locadia
16. Van der Hoorn
17. Gouriye
18. Gouweleeuw
19. Kali
20. Depay
21. Bizot
22. Klaassen
23. Van Duinen
24. De Roon
25. Wildschut

Twente zal voor komend seizoen een bal vaste spits gaan zoeken. Castaignos zal dan eventueel er omheen kunnen spelen als een valse buitenspeler.
Het blijft onbegrijpelijk dat Twente niet gewoon voor Bony heeft gekozen als opvolgen van De Jong. Dat was de logischer bal vaste opvolger. En die draaide met 12 goals geen super seizoen en was daardoor makkelijk haalbaar.

Ik snap niet dat Twente nou niet eens werk gaat maken van Gerson Sheotahul!!! Echt een beweeglijke goalgetter met veel potentie, en waarschijnlijk voor niet al te veel geld op te halen. Ik denk dat hij nog veel mensen zou verbazen als hij eens een serieuze kans krijgt bij een voetballende ploeg als Twente!

Toch wel opvallend dat Kyle Ebecilio nergens in dergelijke lijstjes is terug te vinden, die gozer moet z.s.m. terug naar Nederland en zich een aantal jaren bij Feyenoord ontwikkelen. Net als bij Castaignos, te vroeg vertrokken. Ben zeer benieuwd wat er van Ake en Rekik gaat komen.

Luc Castaignos is voor mij de ideale counterspits vanwege zijn geweldige snelheid. Tegen FC Groningen was hij op dat vlak belangrijk en mijn conclusie is dan ook dat hij van alle Nederlandse clubs het beste bij Vitesse past. Vitesse laat namelijk liever het iniatief aan tegenstanders, dus achter de verdediging ligt ruimte en dan is Luc Castaignos dreigend en zeer gevaarlijk. Mijn top:

1. Adam Maher
2. Ola John
3. Bruno Martins Indi
4. Tonny Vilhena
5. Luuk de Jong
6. Marco van Ginkel
7. Jean Paul Boetius
8. Stefan de Vrij
9. Ricardo van Rhijn
10. Virgill van Dijk
11. Jethro Willems
12. Luc Castaigons
13. Jurgen Locadia
14. Daley Blind
15. Danny Hoesen
16. Nathan Aké
17. Karim Rekik
18. Memphis Depay
19. Kyle Ebecillio
20. Jeroen Zoet

Weer een voorbeeld van een speler die veel te vroeg weg gaat....worden totaal verpest in het buitenland.

Dit is voor mij echt een voorbeeld van een speler waarbij ik denk hoe kan hij profvoetballer zijn met alle respect.
Bij veel amateurclubs zou hij niet eens zo opvallen zoals hij op dit moment speelt. Ik bedoel ik kan geen talent zien en dit heb ik bij meerdere spelers terwijl ik vaak genoeg jongens zie voetballen die 2x zo goed zijn als bijv. Castaignos maar die gewoon bij een amateurclub spelen.

Beter kijken van Halst. Castaignos loopt juist wel slim weg,probleem zijn alleen zijn aannames,balvastigheid en koelbloedigheid.
Maar er is niks mis met de loopacties van Castaignos. Zie afgelopen zaterdag nog hoe Slim hij zichzelf vrij liep waardoor er net een gaatje ontstond om de bal te ontvangen van Fer.
Maar dat zie je zeker niet op het beeldscherm.

Twente had Luc als 2e spits neer moeten zetten en een ervaren goeie spits als 1e. Dit is dus een misser geweest die nu wel duidelijk is. Bulykin is over de top, die hadden ze nooit moeten nemen. Maar om Luc nu af te schrijven, ik vind dat er nog veel meer inzit dan eruit komt. Wie weet wat voor verassing hij volgend jaar is! En wij maar lachen als hij op dreef komt en er 20 inknalt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren