Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona voor zesde keer op rij naar halve finale

Laatste update:

Het was nagelbijten voor de supporters van Barcelona en de als reservespeler begonnen Lionel Messi werd zelfs van de bank gehaald om het verschil te maken, maar het is gelukt. Barcelona heeft zich voor de zesde keer op rij geplaatst voor de halve finale van de Champions League. Paris Saint-Germain deed het uitstekend in Camp Nou en de Fransen waren dichtbij een stunt, maar na de 2-2 in het Parc des Princes werd het 1-1 in Camp Nou. Op basis van uitdoelpunten voldoende voor trainer Tito Vilanova en co om door te bekeren.

/

Net als in de thuiswedstrijd beet Paris Saint-Germain ook nu weer flink van zich af. De equipe van trainer Carlo Ancelotti was in de eerste helft de betere ploeg met de beste kansen, al noteerde Barcelona als gebruikelijk circa zeventig procent van het balbezit. De eerste kansjes waren echter voor de thuisclub. Björn Kuipers was door de UEFA aangesteld als scheidsrechter en al na een kleine minuut legde de Oldenzaler het spel voor de eerste keer stil. Xavi mocht van een meter of twintig aanleggen voor een vrije trap en de middenvelder schoot de bal rakelings langs de voor hem verkeerde kant van de paal.

Na twee speldenprikjes van Ezequiel Lavezzi kreeg Barcelona niet veel later op dezelfde plek een vrije trap en de reden daarvoor was bijzonder. PSG-verdediger Thiago Silva nam een vrije trap, gleed uit en besloot om erger te voorkomen de bal maar de tribunes in te werken. Dit keer smoorde de vrije trap van Barcelona in de muur. De thuisploeg voerde de druk iets op en dat resulteerde in een grote kans voor Pedro (zijnet) en een aantal handige acties van Andrés Iniesta, maar de grootste mogelijkheden in de eerste helft vielen toch echt te noteren aan de andere kant. Met een uitstekend passje werd Lavezzi weggestuurd door Zlatan Ibrahimovic, maar Víctor Valdés lag op tijd op de grond om de bal te keren. Niet veel later moest de sluitpost ook optreden na een krachtige kopbal van Lucas Moura.

/

PSG beet in de eerste helft al uitstekend van zich af en dat was na rust niet anders. Dit keer werd het zelfs vertaald in een treffer. Ibrahimovic zorgde voor de assist (alweer zijn zevende dit seizoen in de Champions League) en Javier Pastore raasde op Valdés af, die hij verschalkte met een wippertje. Trainer Tito Vilanova liet Messi onmiddellijk aan zijn warming-up beginnen, terwijl PSG op het veld flinke kansen kreeg op een tweede treffer. Zeker de mogelijkheid voor Pastore mocht er zijn, maar dit keer kreeg de middenvelder zijn voet niet goed tegen de bal.

Na ruim een uur kwam Messi daadwerkelijk het veld in. Alleen al de entree van de sterspeler maakte krachten los bij de thuisploeg, dat ineens een spervuur aan schoten losliet op PSG-keeper Salvatore Sirigu. Iniesta tot twee keer toe, Gerard Piqué, Messi: Sirigu week niet. Dat deed hij even later wel op een knal van Pedro, die na voorbereidend werk van Messi in stelling werd gebracht door David Villa. Met nog twintig minuten op de klok moesten de Fransen op zoek naar de 1-2, maar behield Barcelona de controle. Daar konden ook invallers David Beckham en Gregory van der Wiel niets meer aan veranderen.

Is Barcelona de terechte winnaar van het tweeluik?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
10 april 2013 om 23:11

Ik vond dat Barca met geluk door is naar de volgende ronde! Psg had er wel 3 in mogen knallen, vooral in de eerste helft. 2e helft terecht op 0-1, ik zag de bui al hangen, de 0-2 hing eerder in de lucht dan de 1-1, tot onze grote kleine man Messi in t veld kwam en alsof iedereen wist of voelde dat de wedstrijd ging kantelen. Barca speelde in feite met 10 man, maar ook weer met 12. Als Psg Messi goed inschatte kon je goed zien dat Messi t liefst niet wilde spelen, maar door zijn inbreng kreeg Barca vleugels...

Messi 2 weken oplappen en dan pas weer laten spelen. Heel jammer voor Psg, maar met hakken over de sloot zijn we door. Vrijdag de loting...ben bemieuwd, maar elke tegenstander zal vervelend, lastig en moeilijk zijn voor Barca...vooral zonder Messi.

Visca el Barca

10 april 2013 om 23:13

Omg.....

Hoeso 3-0 in parijs?

Zlatan mocht die eerste wedatrijd niet eens meedoen door een schorsing en dan opeens wel. Beide goals van psg in parijs kwamen door hem waarvan een buitenspel en eentje in de blessuretijd terwijl de tijd al om was.

Messi heeft in 2 wedstrijden 2 helften niet gespeeld en speelt met een b-verdediging. Waarom zou barca dan onterecht door zijn? Alles ging in hun nadeel ( arbitrage, blessure etc. ) en dan alsnog gelijk spelen.

Barca is gwn verdient door!!!

Btw messi is een held!! One men army!!

10 april 2013 om 23:14

vandaar dat PSG een offside goal nodig had in de heenwedstrijd ...

10 april 2013 om 23:15

Nou ik vond Pastore zeer goed spelen, niet omdat hij heeft gescoord maar omdat hij alles goed deed. Wat mij betreft is hij Motm.

Barca viel erg tegen zonder Messi en gemankeerde achterhoede. Met Adriano was het zeer lastig om druk te zetten vooral omdat hij niet voor dekte. Maar toen Messi erin kwam en Bartra in plaats van Adriano was het veel beter. Fabregas voegt ook helemaal niks toe aan dit barca. Liever met Tello, Villa en pedro gespeeld, want ik geloof totaal niet in Alexis.

PSG Respect!!!!

10 april 2013 om 23:17

Sanchez is geblesseerd. Viel afgelopen weekend uit en volgens mij zei de presentator van Sport 1 dat hij nu last had van zijn stuitje.

11 april 2013 om 02:38

Iniesta inderdaad de beste man op het veld. Lucas speelde ook een sterke eerste helft. Xavi speelde niet sterk maar heeft wel weer 96 van 96 passes bij een speler met hetzelfde shirtje afgeleverd.

11 april 2013 om 07:15

Topreactie, kan me in alles wat je zegt vinden!

On: Barca verdient door alhoewel PSG toch veel kansen gekregen heeft en verschrikkelijk gevaarlijk was in de counter.

10 april 2013 om 22:38

Je haalt me de woorden uit de mond.

10 april 2013 om 22:39

Kuipers floot gewoon goed hoor, mag ook gezegd worden.

10 april 2013 om 22:42

Kuipers floot inderdaad geweldig, ik was trots om de Nederlandse scheids te zien vandaag, erg goed voor onze naam en competitie!

10 april 2013 om 22:45

Kuipers floot een foutloze match inderdaad ; voelde de match goed aan en liet lekker veel doorspelen.

Spelers van barca leek met 20kg lood aan de benen te spelen, enkel Iniesta haalde zijn niveau.

Passes waren slecht, positionering was zeer matig, voorzetten waren echt om te huilen.
Gewoon alles; PSG speelde erg goed en combineerde er soms lekker op los, complimenten voor hen; met name Lucas vond ik echt geweldig.

Barca werd beter toen Messi erin kwam, gaf ze een soort boost; Zonder Messi zag het er somber uit voorin.

Tot de zestien en dan niets produceren, het ging allemaal te moeizaam.

Ben blij met de winst, maar wat was het slecht !

10 april 2013 om 23:14

Nu zondag nog. Je zou maar Barca - Psg en Psv - Ajax in 1 week mogen fluiten..

10 april 2013 om 22:39

Nou in Parijs had de 1e goal nooit geteld mogen worden.
Barcelona is niet onverdient door vind ik, het is nu wel spannender met Real, Bayern en Dortmund. Psg maakte anders tegen Real en Bayern in ieder geval niet veel kans.

10 april 2013 om 22:42

en die van ibra dan ? dus wat zeg jij nou?

10 april 2013 om 22:44

Ik heb het over de 1e goal van Psg, die had nooit geteld mogen worden.

10 april 2013 om 22:39

Heb je helemaal gelijk in, ik had Tito ook graag Frank Demouge en Ard van Peppen zien opstellen. Duidelijk is PSG onderschat, anders hadden ze wel die jongens opgesteld.

10 april 2013 om 22:45

Probeer vooral leuk te doen ja, en andere mensen te laten overkomen als een stel debielen. Zou jij je niet eens zorgen maken om het getoonde spel voetbal van zowel de heen- als returnwedstrijd? Daar zou ik me namelijk meer zorgen om maken als fan dan om sarcastische, opportunistische grapjes als gevolg dat je ploegje zich net met veel geluk geplaatst heeft voor de halve finales.

Edit: spelfout

10 april 2013 om 23:28

Echt kansen kan je die dingen van Barça vandaag niet noemen. PSG had betere en meer kansen, maar ze zijn er te slordig mee omgegaan. Barça had genoeg mogelijkheden, maar amper echte kansen. Het kwam echt vooral door Valdés dat Barça alsnog door is. De normale Valdés had vandaag zeker 3 goals doorgelaten, maar vandaag maar 1.

10 april 2013 om 22:40

Wat een gezever joh, iedereen heeft wel eens de scheidsrechter mee en tegen.
Soms hebben clubs een scheidsrechter iets meer mee dan een andere scheidsrechter..
Like it matters, we have to deal with it.

Voor de rest vind ik Barca uiteindelijk toch wel de verdiende winnaar, maar het zat toch echt in evenwicht! Had ik niet verwacht van te voren.
Zou trouwens graag een typcursus bij jouw willen volgen, want wat ben jij een snelle typer!

10 april 2013 om 22:41

Heb je toevallig de afgelopen week in een grot doorgebracht? Messi was geblesseerd dus kon hij niet spelen vanaf het begin. Wie vond jij verder onderdeel van het B-Team dan?

Ik wil hier even een statement maken voor de voetballers van afgelopen weken. Die hier slecht in het nieuws waren door alleen aan geld te denken !! Ik zou zeggen spelers neem een voorbeeld aan Messi vandaag hoe hij op de bank zat dat is echt pas een voetballer uit hart en nieren. En misschien zullen jullie het dan ook verder schoppen!

10 april 2013 om 23:04

alsof hij de enige voetballer is die niet aan geld denkt, tuurlijk denk hij wel aan geld anders had hij niet zo een belachelijk hoog salaris. mensen doen alsof hij een profeet is.

PSG heeft het aan zichzelf te danken. Als je de kansen niet afmaakt voordat Messi in het valt komt verlies je gewoon. Ik ben wederom erg geschrokken van het verschil met of zonder Messi.

10 april 2013 om 22:40

Van dat laatste stond ik ook echt te kijken. Barcelona was zo bar en bar slecht zonder Messi. Het balbezit was er wel, maar Villa kwam niet een keer los en de looplijnen van Pedro en Iniesta - die laatste in mindere mate - waren ook niet best. Er stonden teveel mensen stil en dat is iets wat nooit gebeurd. Dat is ook de reden waarom ik er bij Spanje geen ruk aan vind, want dan is het hetzelfde als Barcelona zonder Messi. Hij heeft zo'n enorme impact op dit elftal, dat is toch wel ongekend.

Aan de ene kant blij dat Barça door is, maar aan andere kant is dit schandalig voor een club als Barcelona, alleen Pedro, Iniesta en Valdes speelden redelijk bij Barça. Ze werden pas wakker toen Messi er in kwam, de verlosser.

10 april 2013 om 22:39

Dat klopt, tot die tijd was PSG de betere ploeg.

10 april 2013 om 23:01

Inderdaad, het leek alsof de PSG spelers ''bang'' waren, ze maakten onnodige overtredingen en veel balverlies.

10 april 2013 om 22:42

Pedro vond ik in de eerste helft ook echt zwak. Toen stak alleen Iniesta er boven uit en had Valdes twee goede reddingen, waarvan hij die tweede had kunnen klemmen als hij in eerste instantie goed gepositioneerd stond, maar dat zien we dan maar door de vingers. Het druk zetten was er niet, ook toen Messi erin was niet zoals normaal en je zag duidelijk dat hij zichzelf niet teveel wilde belasten. Op basis van kansen had PSG zeker meer verdiend, maar aan de andere kant had er nooit zoveel spanning mogen zijn door de buitenspel goal van Zlatan vorige week.

10 april 2013 om 22:44

Je ziet duidelijk dat Barca geen plan B heeft, zonder messi zijn ze al 30% minder zoals je ziet.

11 april 2013 om 00:14

er is maar één verlosser bij Barcelona, en die heet Johan Cruijff

Woehoe, leuke wedstrijd gezien met een verassend Paris Saint-germain. Leuk gedurfd aanvallend voetbal. Het moment dat Messi erin kwam draaide alles om. Barca ging beter voetballen en PSG had alle hands aan om de 0 te kunnen houden. Helaas gefaald! Blijkt toch maar weer eens hoe afhankelijk Barcelona is van Messi, gewoon een groot fenomeen. Ik kan niet oordelen of dit terecht is over 2 wedstrijden gezien, eerste wedstrijd maar deels gezien. Maar als ik op deze wedstrijd moet oordelen dan had ik PSG de halve finale wel gegund!

Ik vind wel dat de spelers van Barcelona zich af en toe erg lelijk opstellen, onsportief gedrag en het liefst naaien ze de tegenstander een kaart aan. Maarja we zullen zien wat de halve finale zal brengen. Wanner Barca Real of Bayern treft vrees ik het ergste voor de Catalanen.

Kuijpers heeft trouwens prima gefloten! Alle Credits voor hun.

10 april 2013 om 22:46

Vooral die Alba was een aansteller eerste klas...

Vond Lucas beste man van het veld, wat een speler! Vooral de 1e helft was hij erg sterk! PSG onverdiend verloren, toch de betere ploeg vandaag in mijn optiek.

10 april 2013 om 22:50

''vooral die Alba was een aansteller eerste klas...''

Van mij had Zlatan hem van het brancard van het veld geslagen. Wat een vervelend mannetje is Jordi Alba *bah*. Dit was niet de eerste keer van hem en ook niet de laatste keer.

10 april 2013 om 23:19

ik hoopte eigenlijk ook dat zlatan door het lint zou gaan omdat alba zo respectloos tegen hem deed. hij en nog een paar bij barca verdienen het echt niet om een barcashirt te dragen.

10 april 2013 om 22:48

Thiago Silva was de man van PSG en Lionel Messi inderdaad aan Barca zijde. Ik had wel beter spel verwacht van de thuis ploeg, maar ogen schijn bedriegd blijkbaar.

Psg was beter in de eerste helft vond ik, maar ik ben blij dat ze doorgaan. Ook omdat het ook nog een stuk spanennder is met Real en Bayern!
Het zal leuk zijn als de halve finales Bayern - Dortmund en Barcelona - Real zouden zijn.

edit: Waar ik wel een beetje beu van wordt is dat aanstellerij van sommige Barca spelers.

Leuke wedstrijd. Messi is echt te belangrijk voor woorden!

Nog nooit zo'n goedgeacteerde musical gezien als van vanavond.

10 april 2013 om 22:41

Het liep inderdaad als een vloeiende machine! Wat is Messi toch belangrijk, vind je niet?

10 april 2013 om 23:04

Schwalbes onder publiekelijk geschreeuw, wat wil je nog meer?

Wat heb ik me weer geërgerd aan het aanstelgedrag van sommige spelers van Barcalona en dan voornamelijk Jordi Alba, wat een aansteller is dat zeg.

Wat geweldig van Barcelona! Messi wint de pot, Kuipers perfect gefloten! Geweldige voetbalavond gehad, CL voor Barca!!! Visca barca!!!

Pas toen Messi erin kwam begom het echt goed te lopem bij Barcelona. Hij is (te) belangrijk voor dit team.

Beide ploegen waren echt dramatisch vandaag... Psg kon niet en barca wilde niet leek het wel.. Na Messi zijn komst was het alweer gespeeld.. Toch zonde

Wat een draak van een wedstrijd, zeker van de kant van de Catalanen. Tot het moment dat Lionel Messi het veld op kwam had Barcelona geen enkele aanspraak gemaakt op de overwinning en kwam Paris Saint Germain dan ook verdiend op voorsprong. De afhankelijkheid van Lionel Messi werd weer eens duidelijk; hij maakte het verschil en hielp Barça naar de halve finale. Respect richting PSG en haar fans, ze hebben het Barça ontzettend moeilijk gemaakt. De beste man over de beide wedstrijden gezien was Lucas Moura, wat een fenomeen is dat zeg. Nu maar afwachten wie de volgende horde op weg naar Wembley is. Visca Barça!

10 april 2013 om 22:40

Ik vond het een erg leuke wedstrijd! Maar dat komt misschien ook omdat ik met een objectieve bril heb toegekeken. Barca functioneerde gewoon niet als normaal, dit kwam mede omdat Messi de eerste 60 minuten op de bank zat.

10 april 2013 om 22:44

Er had gewoon veel druk voorin gezet moeten worden door David Villa en Cesc Fàbregas, Pedro was namelijk de enige die dat deed. Dan heb je sneller de bal terug en hoeft de defensie minder in te grijpen, dat hebben we ook tegen Milan gezien en had ook kunnen werken tegen Psg. Pedro trouwens weer in een grote wedstrijd; hij is een echte big game player.

10 april 2013 om 23:18

Dat Kwam niet alleen door Messi. Het gaat al een tijdje mis met Barca. Dit heb ik talloze keren gezegd. Vandaag nog!
Maar any way.. Laat ik maar ophouden, want straks hoor je dat ik subjectief ben

10 april 2013 om 22:40

De kans dat Barca Wembley haalt is zeer klein. Bayern en Real fileren dit matig Barca zonder idee.

10 april 2013 om 22:45

Real dat gister verloor van Galatasaray?

10 april 2013 om 22:45

Want Real Madrid was gisteren fenomenaal tegen Galatasaray, hou toch op man!

10 april 2013 om 22:49

Barca was fenomenaal tegen PSG vandaag ?
PSG had beste kansen.

10 april 2013 om 22:49

Real deed niet serieus hoor. Beoordeel Real op de 1e wedstrijd, toen het serieus werd gister was het feestje afgelopen gister.

10 april 2013 om 22:52

Nee, dat zeg ik toch niet. Bij Barça en Real is het dit seizoen vaak erg matig, ik reageer enkel op een reactie van Brunoclasie.

10 april 2013 om 23:01

@ Guaporta,@ armenchik

Ach real nekte zichzelf alleen in de laatste 20 min gisteren.voor de rest hadden we de match lekker onder controle.en stonden we al geparkeerd in de volgende ronde.het is het feit dat we gisteren in de laatste 30 min gewoon gingen slapen.net zoals Barca vandaag voor 60min heeft geslaapwandeld.je denkt toch niet dat Barca met dit slecht spel in Gala's zotte stadion overtuigend zou gewonnen hebben.think again

10 april 2013 om 23:02

Klopt maar bij Real kun je nog leunen op een aardige verdediging. Bij Barca stort het in elkaar als Messi niet speelt. Pique is ook maar een normale verdediger als hij geen monster als Ramos of Puyol naast zich heeft.

10 april 2013 om 23:10

Met alle respect Madrid supporters, maar een Real zonder motivatie moet ook gewoon winnen van Galatasaray.

10 april 2013 om 22:43

Ze hebben ook niet gewonnen, ik moet zeggen PSG had betere kansen. En heeft het voetballend gedaan.

Van der wiel goed ingevallen.. Kon gelijk mee met het niveau.. Had ook een moeilijke kans maar hij was voor z'n linker.

10 april 2013 om 22:47

PSG had inderdaad de betere kansen en hadden misschien meer verdiend dan dit. Misschien is daarom de opluchting ook zo groot in Camp Nou en bij mij. De halve finale is in ieder geval voor de zesde maal op rij in beeld!

10 april 2013 om 22:52

Over 2 wedstrijden is Barça gewoon terecht door, vooral hoe we benadeelt werden vorige week met die buitenspelgoal.

2 dingen geleerd deze wedstrijd. Barca zonder Messi is als Playstation zonder Fifa. Lucas Moura is 3x beter dan Neymar.

Ik denk dat als Barca Real of Bayern loot is het voorbij voor de catalanen.

10 april 2013 om 22:46

Neymar zal zich serieus mogen bewijzen, die lucas is een geweldenaar

onverdiend..

maar maak niet uit want real zal ze zeker uitschakelen

PSG deed niks onder voor Barca. Jammer dat PSG het laatste halfuur te weinig heeft laten zien. Een onnodige uitschakeling is een feit voor de Parijzenaars. Als Barca Madrid loot, lijkt het mij dat ze eruit vliegen. Nogmaals, erg zonde voor Psg, ze hadden het verdiend.

10 april 2013 om 22:50

Ja want Real Madrid was erg goed gisteren....

PSG was min of meer gelijkwaardig maar Messi maakt toch het verschil. Daarom Barcelona ook verdiend door.

Totaal onverdiend, PSG had meer recht op de overwinning.
Serieus, zonder Messi is Barca echt niet meer dan normaal.

Maar wat heb ik een hekel aan die theater van die Barca spelers zeg.
Vooral die Alba heeft er een handje van.
Hopelijk Bayern tegen Barca.

10 april 2013 om 22:41

Dat is niet normaal man, Pedro, Villa en Alba zijn daar wereldkampioen in.

10 april 2013 om 22:42

Daar kan je Busquets en Dani Alves ook nog aan toevoegen.

10 april 2013 om 22:50

Die hebben al medailles, bekers, trofeeen thuis van de Oscar. Die laat ik vandaag met rust

10 april 2013 om 22:53

Busquets is echt een stuk minder geworden dan in het verleden. Alba heeft de titel van meest walgelijke Barcelona speler perfect overgenomen.

10 april 2013 om 22:43

Ik ben er met je eens. Maar als PSG 10 kansen mist, dan is het verdiend dat ze eruit liggen
Eigenschuld hoor.

ahaha, ja ja.. Alba is en blijft een irritante vent.

10 april 2013 om 22:46

Irritant en smerig, hij ligt volgens mij meer op de grond dan dat die voetbalt.

10 april 2013 om 22:48

Ja, en toen Zlatan/lavezzi hem wou helpen opstaan, ging die echt tekeer en slaat ie Lavezzi op z'n hand.
Alba is allang op mijn mortal enemy list, lol.

10 april 2013 om 22:51

die alba is een viese speler

voordat hij naar barca kwam deed hij dit soort dingen nooit

staat bij mij op nummer 1 als een viese maten naaier

10 april 2013 om 22:56

Ja @blink192 misschien als iemand je in de nek knijpt het niet raar is dat iemand zo reageert. Daarna gaat Ibrahimovic ook nog eens op zijn voet staan. Maar dat wordt allemaal goed gepraat.

Kijk eerst eens echt wat er aan de hand voor je oordeelt. Heb veel liever snel liggen dan andere mensen pijn doen.

10 april 2013 om 22:59

@ Toni.

Serieus? Dat heb ik echt gezien.. hmmm

Edit: echt niet gezien***

10 april 2013 om 23:00

Waarom zijn het toch altijd Real Madrid fans die dat blijven zeggen over Barcelona spelers? Terwijl zij de meest vieze spelers in hun elftal hebben (jullie weten wel wie ik bedoel).

10 april 2013 om 23:02

Blink, natuurlijk kneep hij hem niet in zijn nek. Dat hadden we allemaal kunnen zien. Alba gedroeg zich gewoon als een Prima Donna, alleen niemand wil dit toegeven. Alba is een misselijk ventje! Voorbeelden genoeg over onsportiviteit en schwalbes.

10 april 2013 om 23:04

Jij bedoelt mensen als Pepe en Ramos. Dat soort jongens zijn niet nep. Die hebben dat niet aangeleerd zoals bij Alba.

10 april 2013 om 23:39

Dit is het perfecte voorbeeld dat je je haat jegens barcelona laat spreken en niet gewoon objectief kijkt. Als je gewoon fatsoenlijk la liga kijkt wist dat alba altijd al een gifkikker was al bij valencia maar daar begin je niet over natuurlijk

10 april 2013 om 22:43

Inderdaad, Alba grijpt alles aan om even lekker een innige omhelzing met het gras te maken. Even lekker rollen, even het kopje in de nek gooien en schreeuwen. Kotsmisselijk word ik er van. Ze kunnen geweldig voetballen maar door dit gedrag zie ik ze graag verliezen.

10 april 2013 om 22:47

Alba die hand wegslaat van lavezzi hij wil hem alleen helpen opstaan.
Heethoofd.

En huilen ook van Alba -_-...

10 april 2013 om 23:01

Alba is inderdaad een aansteller, maar er moet wel gezegd worden dat hij wel degelijk geraakt wordt.

Voetballend kan ik genieten van Barcelona en ze zijn verdiend door, mede door het belang van Messi. Maar dat gejank ben ik wel een beetje klaar mee, Alba is echt een heel sneu mannetje aan het worden.

10 april 2013 om 23:03

Ik kan, zelfs als Real Madrid fan, weleens genieten van het spel van Barcelona. Ze zijn vandaag alleen niet terecht door, dat kan ik je wel zeggen.

Messi maakte de doorslag. Wat stelde sommige spelers zich onwijs aan vanavond zeg, ongelofelijk!

Het is wel de eerste club die met redelijk leuk voetbal toch goed presteert tegen barca, ook hulde daarvoor.

11 april 2013 om 00:06

Real Madrid, Arsenal, Shaktar en nog meer.

De eerste 3 deden het tegen Barca op hun best. Dat PSG het goed deed had meer te maken met het slecht presterende Barca.

Vind het zonde voor Psg, Barca heeft in totaal 10 goede minuten gehad in de hele wedstrijd. Het was echt schokbarend hoe krachtloos Barca zonder Messi was. Heb persoonlijk ook het idee dat PSG hier de winst verdiende maarja dat kan ook komen omdat ik me mateloos heb lopen irriteren aan het feit dat na die 10 goede minuten er alleen maar tijd werd gerekt en werd gejankt. Ik snap dat het kan worden afgeschilderd als professionaliteit, de wedstrijd uitspelen en 'iedereen doet het' maar toch wekt het irritatie op. Maar goed hopen op een leuke volgende ronde, PSG heeft tenminste laten zien goed te kunnen voetballen tegen een van de beste clubs van de wereld.

PSG was over twee wedstrijden overduidelijk de betere. Jammer dat Barcelona bijna nooit verliest wanneer ze overklast worden.

Barcelona en Bayern dus door. Hopen dat Real Madrid Dortmund of Barcelona treft.

Dit word dus Real vs Bayern en Barca vs Dortmund !!

10 april 2013 om 22:40

Klopt Exact! Real de moeilijkere, Barca de makkelijkere

10 april 2013 om 22:58

Dat komt dan goed uit want Real had afgelopen ronde een vrij loting!!!!!!!!!!!

Barcalona zonder Messi, is een feyenoord zonder Pellé. Maar ze zijn verdiend door over twee wedstrijden.

Onterechte Halve Finalist, Messi was echt niet doorslaggevend wat vele zeggen op VZ.

10 april 2013 om 22:45

Je hoeft niet altijd te scoren om doorslaggevend te zijn. Het was Messi die een opening wist te vinden waarna Villa en Pedro het goed afmaakten. Of denk je echt dat Barcelona anders ook door was gegaan? Het is wel duidelijk geworden dat Barcelona zonder Messi toch een heel stuk minder is dan met hem.

11 april 2013 om 02:06

Zeker is Barca een stuk minder zonder hem, maar hij was vandaag niet doorslaggevend. Barca heeft maar 2/3 goeie kansen gehad in 90min terwijl PSG er toch 6 erin had mogen schieten.

Wat heb ik me toch mateloos geërgerd aan Jeroen Grueter. Wat een waardeloze en nutteloze commentator. Bij elke beslissing werd Kuipers opgehemeld. Zelfs foutieve beslissingen werden door de commentator als correct gezien. En dan nog het lef om te zeggen dat ie een foutloze wedstrijd heeft geleid.

10 april 2013 om 22:49

Ook weer hoe hij over Messi aan het praten was. Hij had werkelijk waar een half uur lang een harde leuter. Natuurlijk was z'n actie goed bij de goal, maar hij deed alsof het zo geniaal was als die actie van Iniesta wel was.

Kuipers goed gefloten !

10 april 2013 om 22:54

Wel typisch Nederlands dat hij Beckham geel gaf om praten. Die Knvb instructie zat blijkbaar nog goed in het hoofd.

Wat een vervelend theater maken die zeikwijven van barcelona, zonder messi zijn ze helemaal niks meer. Er was een ploeg die op basis van 2 wedstrijden het verdiende om door te gaan en dat was psg.
Ik heb naast real madrid geen enkele ploeg gezien die beter heeft gespeeld tegen barca als psg, respect.

Jammer, ik had het PSG gegund. Zeker omdat Barcelona nu wel vaak genoeg gewonnen heeft .

Maar bovenal speelde PSG heel erg aardig, zeker de eerste helft. Ik heb bijna geen kans van Barcelona kunnen tellen, al was het balbezit natuurlijk wel voor hen. Die Lucas wordt overigens echt een wereldspeler, als hij dat al niet is. Geweldige aankoop van Psg.

Waar ik overigens sinds een tijd nu een fan ben van Busquets, omdat hij goed voetbalt en die nare trekjes achterwege laat, blijkt dat Alba ook net afgestudeerd is van de academie voor acteerkunsten in Barcelona. Wat wordt ik daar toch moe van..

Hopelijk wint één van de Duitse teams de CL uiteindelijk, nu eerst uitkijken naar een paar prachtige halve finales!

Wat is barca zonder Messi. Denk als ze Messi had kunnen gebruiken hadden ze denk niet gewonnen. Maar goed Barcelona is verdiend door

Barca is echt afhankelijk van Messi.. Toen hij erin kwam kregen de andere meer kracht en uit zijn actie kwam de 1-1. Maar Messi zag er alles behalve fit uit! Hij strompelde soms een beetje.

Credits naar Kuipers en zijn assistenten die de wedstrijd goed floot! Mag ook wel eens gezegd worden.

Respect voor PSG dat ze zoveel kansen hebben gecreerd. Ik denk dat PSG wel te weining heeft gekregen uiteindelijk. Maar Barcelona heeft Messi. Toen hij binnenkwam kantelde de wedstrijd en was Barca weer de oude.

Wel vind ik dat Barca het geduld lijkt te hebben verloren om de bal eindeloos rond te tikken. Dat waar ze juist zo goed in waren en zoveel prijzen mee hebben gepakt. Veel minder beweging rondom de bal,onnodige afstandsschoten,corners die in een keer voor de goal worden geslingerd zonder echte koppers.

Ook vond ik het raar dat Messi zo geforceerd naar binnenkwam. Pas nadat de 0-1 viel kwam hij erin. Iedereen kon van te voren de 0-1 zien aankomen. Slechte wisselbeleid van Tito. Ook al was Messi geblesseerd hij kon heus wel 10 minuten eerder invallen.

Messi was heel belangrijk, moeten ze nu tegen bayern weet iemand dat? Of wordt er geloot?

10 april 2013 om 22:51

Vrijdag is er een lotimg voor de halve finales dacht ik

10 april 2013 om 23:24

Loting voor CL en EL halve finales op vrijdag.

Spannend hoor

PSG hoefde hier echt niet te verliezen vond ik. Ze hadden veel kansen (te veel) maar scoorden maar 1x. Messi komt erin, rent amper, maar heeft wel een psychologische effect op de wedstrijd.

Trouwens die Iniesta actie op het einde deed me aan Zidane denken. Prachtige speler is dat. Lucas ook wat een baas is dat!

Echt genoten van deze wedstrijd.

10 april 2013 om 22:42

Brazilie en PSG gaan nog veel plezier beleven aan deze monster. Wie is Neymar ?

10 april 2013 om 22:42

Ze hebben ook niet verloren . Maar het voelt wel als een verlies.....

10 april 2013 om 22:44

Lucas is de opvolger van iniesta: zal komende jaren groeien naar se beste amf ter wereld. Is in potentie beter als: gotze, isco en ozil.

10 april 2013 om 22:48

Lucas is volgens mij toch echt meer een winger dan een spelmaker zoals Iniesta, Gotze, Isco of Ozil.

10 april 2013 om 22:48

@ Xaviola

Ze zijn niet het zelfde type speler, Lucas is een echte flankspeler en Iniesta daarentegen de beste CAM op dit moment.

10 april 2013 om 22:52

Iniesta is ook een laatbloeier hoor. Hij is sinds 2009 op wereldniveau. Lucas is dat nu al..

10 april 2013 om 22:52

In potentie zeker beter dan gotze isco en ozil, maar ik zie hem niet als de opvolger van Iniesta. Hij zou perfect passen bij Barca, maar dan op de plek van Villa/pedro/alexis.
Hij kan weliswaar op 10 spelen (zoals Ronaldo van Inter), maar op de plek van Iniesta? Dat wordt echt moeilijk. Maar wie weet? Alle Braziliaanse sterren hebben op verschillende posities gespeeld toen ze 20 jaar oud waren.

10 april 2013 om 22:55

Iniesta was een supertalent, bij Barcelona is bijvoorbeeld een Xavi een laatbloeier of juist een 'opbloeier' door de doorbraak van Messi en Iniesta.

10 april 2013 om 22:58

Lucas was echt magistraal man; Snel, technisch en onverdedigbaar bijna.

Iniesta deed inderdaad wat zidane bewegingen, maar dat is ook zijn signature.

10 april 2013 om 23:04

Ik vind dat ziijn teamgenoten hem meer kunnen betrekken tot het spel. Heel vaak staat hij alleen, maar krijg hij de bal niet. Bijvoorbeeld toen Pastore voor eigen succes ging en ruim naast schoot.

Lucas liet ook even zijn signature move zien in de eerste helft.
Zulke dingen moet hij dus vaker doen.

Als hij de ruimte krijgt, dan moet hij gewoon rushes maken zoals Messi, maar Ibra heeft tegen hem gezegd, dat hij de bal sneller moet afspelen, dus vandaar dat hij minder laat zien dan toen hij bij Sao Paulo zat.

Lucas's beste wedstrijd was zijn debuut wedstrijd.

10 april 2013 om 23:10

Klopt, maar hij komt ook bescheiden over; dat siert hem trouwens enorm.
Even Alba overeind helpen op een kalme manier, terwijl je nog maar paar minuten hebt.

Een type die niet zeurt of klaagt; maar je ziet inderdaad dat ze hem nog niet veel gebruiken. Terwijl hij die zieke loopacties en dribbels heeft.

Ibra moet niet zo zeuren, want hij kan juist een goed duo met hem vormen, Ibra kan hem vaak wegsturen; hoezo zegt hij nou zo iets ? Jaloezie ?

10 april 2013 om 23:32

Do you wanna know a secret?

Ik ben een Santos fan, maar ik houd van Lucas Moura.

Je hebt 100 procent gelijk. Nog een reden waarom ik van hem houd is omdat hij een geweldig persoon is (net als Kaka). Hij zeurt nooit. Hij valt niet/provoceert niet. Hij is gewoon een hele goede jongen/persoon. Als ik een dochter zou hebben, dan zou ik hem graag als schoonzoon hebben.

Tsja, Ibra is de vendette van het elftal, dus hij wilt elke bal hebben. Lucas respecteer zijn keuzes en doet altijd wat Ibra vraagt. Maar beetje bij beetje is het aan het veranderen hoor. Lucas moet zelf respect afdwingen door goed te presteren.

10 april 2013 om 23:45

Haha zo een type is inderdaad goed voor een dochter. Lucas kan heel ver komen.
Sowieso is PSG een goed team, had ze eerlijk gezegd iets onderschat.

Ze hebben wel degelijk gerichte aankopen gedaan die in potentie wereldspelers kunnen worden. Barca had echt moeite om op de been te blijven.

Naarmate Lucas ouder word en Ibra minder gaat worden, zal Lucas steeds meer opstaan en zijn ding gewoon doen.

11 april 2013 om 00:25

Wat is zijn signature move dan?

11 april 2013 om 01:03

Toen Adriano gele kaart heeft gepakt.

11 april 2013 om 13:30

Ik kan echt geen genoeg van Lucas krijgen. Die gozer is pas 19 jaar volgens mij en hij speelde heel Barcelona helemaal zoek. Wanneer je zo weet te presteren, maakt het mij geen zak uit dat hij 45 miljoen gekost heeft. Geweldige speler.

Gelukkig zijn ze door, al was het zeker niet echt verdiend te noemen. Goed dat Messi erin kwam en dat Barcelona daarna even ging voetballen. Lucas is wel echt een machine, maargoed hopen dat ze tegen Dortmund moeten morgen.

Dit was 50/50, aan de samenvating te zien heeft PSG wel wat kansen gehad, jammer maar PSG heeft het gewoon goed gedaan en het is knap dat ze het dit Barça zo moeilijk konden maken.

Chapeau !

Messi maakt het verschil. Hij moest zelfs niet zoveel doen. Alles ging gewoon vanzelf. Minder fouten.
De Messias werd terug naar de aarde gestuurd om zijn volk te redden!!!!

En die actie van Iniesta pfff niet normaal!!

10 april 2013 om 22:45

Ik vond het meer de verdienste van Pedro en Villa dat het 1-1 werd.

10 april 2013 om 23:04

Het was Messi die de aanval begon. Zonder hem was het niet mogelijk.

Gelukkig is dat lelijke PSG niet door, Barcelona was vooral verdedigend heel matig waardoor PSG gevaarlijk kon zijn. Nu hopen op een Duitse en Spaanse halve finale zodat er een finale is met twee teams uit een ander land.

10 april 2013 om 22:46

Lelijk? Met die aanvallers is het juist heel mooi, die Lucas Moura wordt echt een gouden bal kandidaat.

10 april 2013 om 22:58

Ik kan niet van PSG genieten, maar er zullen zat andere mensen zijn die dit wel kunnen. Ik ben iedergeval blij dat ze het niet gehaald hebben. Naar mijn mening gewoon de (3) beste clubs van Europa in de halve finales, prachtig. Al zou ik nog liever gewoon de oude Europa Cup 1 terug zien met alleen de kampioenen maar goed, dat is een illusie.

11 april 2013 om 13:33

Waarop baseer jij dat? PSG heeft een geweldige selectie en hebben het Barcelona meer dan moeilijk gemaakt. Ze spelen in ieder geval al een stuk aantrekkelijker dan Barca.

wow iedereen zegt barca is niks zonder messi ?
zaterdag 5-0 .
vorige keer dat messi gebleseert was 3-0 (weet niet meer tegen wie) alleen tegen de grote clubs heb je de sterren nodig ! madrid zou ook niet hebben gewonnen thuis tegen galatasaray zonder ronaldo!

maarja eerste helf PSG duidelijk beter , tweede liep het wel gelijk op . op naar de halfe finalen!

10 april 2013 om 23:09

Hahaha dankjewel, je hebt helemaal gelijk. Maarja laat die gasten joh ze leven in hun eigen wereld. Feit is dat Barca naar de halve finale is. Psg speelde goed maar had net niet dé klasse om het af te maken, iets wat Barca wel heeft, net dat btje extra wat de top onderscheidt van de absoluute top

10 april 2013 om 23:28

Je spreekt jezelf wel tegen. Eerst zeg je dat je tegen grote clubs sterren nodig hebt, maar dan zeg je dat Real zonder Ronaldo van Galatasaray verloren zou hebben.
Bovendien hebben Barca en Real meer sterren dan Ronaldo/messi, alleen blijkt dat Barca ongelooflijk afhankelijk van Messi is. FC Messi zou je het kunnen noemen.

11 april 2013 om 09:09

Dan had ik real tegen een dit psg ook zonder ronaldo willen zien spelen kijken of ze dan nog doorgaan

Psg duurt niet lang voordat Europa hun gaat vrezen. Is weinig clubs gelukt om over 2 duels niet de mindere is tegen over barca en niet verliezen . Barca niet veel kansen en Messi toch belangrijk .

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!...
Sorry voor het uitbundig juichen, maar ik ben opgelucht.

10 april 2013 om 22:44

En jij bent een geboren Catalaan of kies je gewoon het beste team wat toch bijna altijd wint.

11 april 2013 om 10:22

Ik ben sinds het WK 2010 voetbalfan, en daarna koos ik voor Barcelona, omdat ze het fijnst op Fifa 09 speelden. En dat ze daarna alles wonnen, wist ik natuurlijk niet. Ik wist ook helemaal niks van het verleden toen.

Barcelona met Messi: Geweldig team dat bijna onverslaanbaar is.

Barcelona zonder Messi: Horseshit.

10 april 2013 om 23:30

Wann Messi een hattrick maakt heeft hij niks gedaan maar xavi en iniesta hebben alles voor hem gedaan ofniet he hater? Dan moet je nooit meer zeggen dat Messi het in een andere team moet gaan proberen aangezien je hier toch toegeeft dat Barca helemaal niks is en Messi alle in zijn eentje doet toch?? Hypocriete homootje

Mooie wedstrijd, veel strijd geleverd door Psg, ze mogen trots zijn op hun presentatie maar hadden gewoon moeten winnen. Het is toch wel duidelijk dat fc Barcelona toch fc Messi is, wat een verschil zeg gewoon ab-normaal.

Vervelendste man van de wedstrijd: Alba, wat een aansteller is die dwerg. Onsportief ook nog, daar betrap ik hem bijna elke grote wedstrijd op.

Mooiste man van de wedstrijd: Lavezzi

Man of the match: Lucas, top wedstrijd gespeeld, die jongen komt er wel!

Gefeliciteerd Barca fans!

Wat een vent die messi, iedere keer gewoon weer direct weer opstaan als ze hem schoppen. Wat een baas.

Barcelona is niet meer de machine die het was.
Het tijdperk is voorbij. Verliezen 2 keer van Madrid, van Milan en ze kunnen 2 keer niet winnen van Psg.

Nu zwijnen ze nog maar als het ze in de volgende ronde ook maar 1 keer iets tegen zit verwacht ik dat ze eruit vliegen.

Madrid is nu de ploeg die gaat domineren de komende jaren !

10 april 2013 om 23:16

hahahahahah ik denk dat jij analyst moet worden bij de nos want jij snapt duidelijk wat er aan d ehand is. 2x verliezen van madrid eneen keer verliezen van Milan is een schande he? En zoals je zegt is dan ook het tijdperk voorbij en gaat madrid vanaf nu domineren. #maar niet heus!

Waar halen mensen het lef vandaan om dit onverdiend, weet je wat onverdiend is dat het zo onnodig spannend is geweest vanwege een buitenspelgoal.
Lul aub niet over onverdiend, beide clubs creerden kansen PSG verdient respect omdat ze niet een verdedigende tactiek hanteerde maar gewoon probeerde te winnen.
Na de goal van Psg, creerde PSG helemaal niks.

10 april 2013 om 23:27

'' Hoe dan ook, Barcelona is niet meer het Barcelona dat we kennen ''

Tuurlijk wel! Voorheen afhankelijk van Messi, en nu nog afhankelijk van Messi.

Mooi lekker door naar volgende ronde! tegen wie moet Barca nu?

Goede wedstrijd van Psg, toch een aardig ploegje geworden, vind ze soms een beetje saai in de Ligue 1, maar vind het wel somber dat Jallet de enige fransman is die in het veld stond.

Jammer, Psg had toch minimaal een verlenging verdiend. Eerste helft hadden ze meer moeten scoren, maar Valdes hield ze op been. Mooie wedstrijd, met als kantelpunt de inbreng van Messi. Toch moet het voor de Barcafans schrikbarend zijn om te zien hoe afhankelijk Barca is van Messi. Verschil tussen Absolute top en een topclub.

Blijf het nog altijd vreemd vinden: de regels qua uitdoelpunten. Beide ploegen hebben 3 keer gescoord in 2 wedstrijden. Dus op basis van wat zou Barcelona dan hebben gewonnen en dus door zijn. Hetzelfde geld voor Arsenal - Bayern en Tottenham - Inter.

Tot messi kwam gaf ik psg een goeie kans, maar toen messi kwam was barca ooppermachtig blijkt wel weer hoe belangrijk deze man is voor het team misschien wel te belangrijk, nu hopen dat ze bayern loten lijkt me leuk

Dik en dik verdiend, maar ik moet wel zeggen dat Barcelona veel minder is zonder Messi, dat is vandaag duidelijk geworden!

Goede wedstrijd, jammer van het gehuil van die Barca spelers. Die Alba heeft in 7 maandjes Barca ook snel geleerd van Busquets. Ligt te rollen en te huilen als een kind van 7. Dat moet er echt uit bij die spelers.

10 april 2013 om 23:17

Anders kijk je ff meer wedstrijden dan alleen de CL wedstrijden. Dan zou je zien dat Busquets al bijna 2 seizoenen geen schwalbes meer maakt... Alleen Barça doet dit volgens jou toch ? hou toch op ..

11 april 2013 om 11:59

Ik kijk bijna geen Primera meer omdat het een aanstellerige competitie is. Dat vind ik niet leuk om te kijken. Busquets ligt in de CL nog regelmatig te huilen maar doet dat in de PD niet meer? Laat me niet lachen.

12 april 2013 om 08:38

Hoe kun je dan zo zeker van je zaak zijn ? Geef ff een voorbeeld in de CL waar hij dit seizoen een echte schwalbe heeft gemaakt ? Als je zo onwetend bent over een voetballer ga er dan geen oordeel over vellen.. Jij bent zeker ook zo iemand die bij elke overtreding op Busquets zegt dat het een schwalbe is... ''laat me niet lachen''.

Vond eigenlijk wel dat PSG het verdiende om door te gaan pas na dat Messi erin kwam kantelde het echt. En hoopte eigenlijk ook dat ze er nog een inprikte in de 93ste minuut want wat waren ze weer vreselijk aan het aanstellen. Pedro die had beter een bedje op het gras neer kunnen leggen want echt veel op zijn voeten stond die niet. Die Alba waar die mee bezig was dat sloeg echt helemaal nergens op die *verdiende* eigenlijk wel een flinke tik. Blijf het toch onbegrijpelijk vinden als je een team heb dat zo geweldig kan voetballen ze zoveel raar gedrag vertonen. Want het is echt niet alleen deze wedstrijd je hoeft het maar aan te zetten of ze liggen op de grond of er staan 8 man te smeken om kaarten

Messi mag dan wel volgens vele de beste speler ter wereld zijn maar dat een ploeg met Iniesta, Xavi, Fabregas, Villa en ook nog een Sanchez zo afhankelijk is van een speler kan niet goed zijn. Vorig jaar werd Arsenal een one man team genoemd vanwege van Persie en dit seizoen geldt dat ook voor Manchester United.. maar als er een one man team is, ondanks de aanwezigheid van vele toppers (misschien toch minder goed dan men denkt?) dan is het Barcelona wel.

De mensen die trouwens van Persie een matige spits noemen omdat hij zogenaamd niet op belangrijkste momenten presteert... wat is Ibrahimovic dan wel? Vorige week ging vrijwel iedere actie mis en vandaag presteerde hij ook amper iets want die assist was niet van uitzonderlijke klasse. 5 goals in al zijn knockout wedstrijden, topkwaliteiten.. ja maar presteren wanneer het moet doen echt enkel de allergrootsten.

10 april 2013 om 22:57

wat is Ibra dan wel? Scoorde een doelpunt tegen FCB en was een paar keren gevaarlijk. Bijna al zijn passen waren nuttig.

Rvp scoort 2 goals in 12 wedstrijden en dat is zwak, zeer zwak.

Psg heeft heeeeel goed en gedurfd gespeeld. Respect daarvoor. Ik zat me dood te irriteren aan Barca en het slome spel! Met Messi was het ook maar eventjes gevaarlijk, gelukkig kwam daar de goal uit en zijn we door maar dit was Barca onwaardig. Verder veel theater van Pedro en Alba onsportief met dat wegslaan van de hand van Lavezzi. Jammer, niet nodig en ziet er ook niet uit... Kuijpers prima wedstrijd gefloten!

Ik word echt misselijk van huil nichten als Alba Pedro.
Dat Barca heeft veel mietjes in haar team, en maar zuigen en aanstellen.

10 april 2013 om 23:24

Geweldig hoe jij je kan irriteren aan je grootste rivaal die gewoon kampioen wordt in Laliga en ook nog een sgewoon de CL pakt hoor. Hoe voel je je dan als je nu al huilt als een wijf? Groetjes

10 april 2013 om 23:37

Barca de CL pakker? In Catalonie hopen ze gewoon dat ze Real/bayern niet zullen loten hoor.

10 april 2013 om 23:44

Bayern is voor barca niet zo een groote angstgegner. Barca zal qua spel minder moeite hebben met bayern dan een psg of een real madrid. Barca en bayern spelen het zelfde soor spelletje en hierbij is barca de betere met betere spelers! Van de overgebleven teams kan alleen real het barca echt moeilijk maken, ik verwacht dan ook een finale tussen real en barca wat gewoon nog steeds de 2e beste teams zijn ter wereld met daarachter Bayern

waarom zou het een stunt zijn wanneer PSG door was gegaan. Waren over twee wedstrijden gewoon beter. en Barca is ook op doelsaldo door dus waarom is het een stunt wanneer Psg, de betere, door zou gaan ?

Ik zei het van de week al, het opvangen van Messi is een probleem tegen goede ploegen en niet tegen ploegen die onderaan bengelen in La Liga.

Vond PSG goed spelen en ze hadden genoeg kansen om door te bekeren. En wat een verschil zeg toen Messi erin kwam, je zag meteen een heel ander Barca!

Gelukkig door!

Als eerlijk moet zijn hoop ik dt we snel eens af zijn van dat Bareloa gedoe, maar vanavond ben ik blij dat ze door zijn. Ik heb zo een hekel aan die bij elkaar gekochte olieteams dat ik voor vanavond even mijn voorkeur vergat. Dus liever echt Messi met z'n vriendjes dan een ploeg die met Qatar's oliegeld een elftal bij elkaar koopt.

ik denk dat 2 spaanse ploegen niet tegen elkaar gaan spelen
ik zie ze liever in de finale !!

ik hoop bayer - real
dormund-barca

Barca bewijst maar weer dat het zonder Messi geen superteam is. Dat blijkt als Messi goed wordt verdedigd en als hij niet speelt. Dat komt ook naar voren in dit Cl-seizoen,het gaat vaak lastig. Als PSG slimmer was hadden ze Barca kunnen uitschakelen.

Ik vond het meer de verdienste van Pedro en Villa dat het 1-1 werd.

Wat een klein kind is die Alba toch.

Die Lucas Moura is ook super snel gek. Weten jullie of hij sneller is dan C. Ronaldo?

11 april 2013 om 12:53

Weet niet of Hij sneller is. Maar hij heeft meer balcontrole dan Cr7 en dribbelt beter. Lucas heeft veel weg van de echte Ronaldo.

PSG had hier echt moeten winnen, maar als je de kansen zelf niet benut dan kun je niet spreken van onterecht. Hoop voor de Barcelona fans dat er niets ernstigs is met Messi, hij liep er niet echt fris bij.

Neymar zal zich serieus mogen bewijzen, die lucas is een geweldenaar

Op basis van de arbitrale blunders in Parijs een terechte winnaar maar PSG was weer 65 minuten beter. Enorme kans op 0-2 kregen ze nog. Barca zonder Messi is als bier zonder schuim en ze weten zich nauwelijks meer raad zonder hem. Maar altijd mooi als Fransen verliezen. Jammer dat Van der Wiel nog mocht invallen, die hoort echt niet thuis op dit podium. Die laatste actie in de slotminuut, hilarisch gewoon. Keeper mee naar voren en dan zo de bal over de zijlijn schieten. Die Jallet kan echt helemaal niets, als je die al niet uit de basis kunt spelen. Gruter is trouwens de meest irritante commentator die er is met zijn kwijlerij richting toppelers en zijn zeikstem.

Wat een verschrikkelijke wedstrijd van Barcelona zeg. En dan mogen ze van geluk spreken dat PSG niet al teveel in de aanval ging. Een bijna foutloze pot van Kuipers. Jammer dat o.a. Fabregas, Villa en tweemaal Alba zo overdreven moeten reageren bij een overtreding. Als een tegenstander een handje wilt geven dan geef je hem geen bitchslap maar sta je op. Enige fout die Kuipers maakte was de gele kaart voor Adriano. Volgens mij had dat rood mogen zijn. Ik kan eigenlijk geen speler noemen die een redelijke pot gespeeld heeft bij Barca. Maar het meest hebben Villa, Fabregas, Iniesta, Alves, Busquets, Adriano en Xavi mij teleurgesteld. En dan kan ik Alves tweemaal noemen want die was overal behalve in Camp Nou in gedachten. Gewoon z’n vetertjes strikken bij een corner en in de eerste helft waren z’n vetertjes ook al niet gestrikt. Dan 10 x balverlies op de meest onbenullige manieren. Spijtig dat Barca niet alleen dik teleurgesteld heeft door niet te voetballen, maar eerdergenoemden vonden het weer nodig om een keer extra door te rollen of naar een hoofd te grijpen. Het wordt tijd dat de Uefa daar eens over praat. Een gele kaart voor dat wijvengedrag mag van mij best gegeven worden. Aangezien Messi nog niet helemaal hersteld is vraag ik me af hoe hij deze week verder zal gaan. Z’n hele team heeft hem in de steek gelaten door alles fout te doen wat ze maar konden doen, en dan ook nog zonder inzet of beleving. Ergens zij een stemmetje in mij dat PSG beter door zou kunnen gaan om een grotere kans te maken tegen Madrid.

10 april 2013 om 22:50

Xavi was ook niet goed, zijn passing kwam wel aan maar totaal geen enkel risico. Defensieve middenvelder Busquets neemt bijvoorbeeld meer risico.

10 april 2013 om 23:35

Je hebt gelijk, ik weet zeker dat messi zich in de steek gelaten voelt door zijn ploeggenoten. Dit voelt niet lekker ik denk dat deze wedstrijd hem zal laten nadenken over zijn rol binnen het team. Verder vond ik fabregas toch echt de slechste man op het veld hoor, deed werkelijk niks goed wat je van een spits mach verwachten.

Misschien snap ik niks van voetbal maar welke wijsneus heeft tegen motta gezegd dat die voetballer moet gaan worden? Wat was hij slecht zeg als hij gewoon als een F speler in had gestapt was dr nooit een goal geweest nee gewoon blijven kijken waarom zou je niet? Je zag de hele wedstrijd lang dat die een fout zou maken en dat die het niet aan kon.

En waarom blijft die trainer van PSG tot die 85 op de counter spelen? barca speelt met batra vs ibra en toch op de counter blijven spelen? had druk gezet je wist zag dat die zenuwachtig was maar waarom zou je ook?

wie kan mij het uitleggen? Want ik snap dr heel weinig van.

Is toch bizar dat een speler zo een invloed kan hebben. Het hele spel kantelde toen Messi er in kwam.

Alba, irritant ventje trouwens.

Genieten dit ! Pfff was nagelbijten en zweten zeg ! Wat hadden ze het moeilijk zeg.. Maja 1ste wedstrijd hadden ze ook de kansen maar was het niet effectief genoeg..

Messi .. Geen woorden voor ! Heerlijk dat we door zijn want we horen in die halve finale ! Mooie toppers nu ! Hoop op Bayern!

Visca El Barca ! Vamos Campeones !

Ja want Real Madrid was erg goed gisteren....

PSG was min of meer gelijkwaardig maar Messi maakt toch het verschil. Daarom Barcelona ook verdiend door.

Ik heb me dood geërgerd aan Barcelona, en vooral Alba en Pedro.

Wat een smerig ventje Alba zeg! Pedro minder, af en toe een duikje, maar niet oneerlijk. Alba is gewoon een misselijk ventje als je het mij vraagt, en zie liever Abidal.

Wat jammer voor Psg.. Maar één ploeg verdiende door te gaan over 2 wedstrijden, en helaas ligt die ploeg eruit..

10 april 2013 om 22:53

Wat deed Alba dan? Hij word nagetrapt door Lavezzi en daarna met 2 handen in z'n gezicht gestompt door Lucas.
Wat moest Alba doen? Lachen en opstaan want anders gaan mensen hem een mietje noemen?

10 april 2013 om 22:57

Hahahahaha nagetrapt nogwel!
Het was een overtreding, en daarna accepteer je gewoon iemand zijn excuses en ga je niet als een doorgesnoven Hagenees tekeer.

Lucas was geen stomp met 2 handen, dat vond niemand behalve uhm.. jij

Het was een harde botsing waarbij Lucas zijn eigen gezicht beschermd en Alba echt niet perse wil "stompen hoor"

Daarnaast een paar opzichtige schwalbes, die zelfs toegegeven zijn door de Nos.. Die mensen die zo ongelovelijke sympathisanten zijn van Barca weet je wel!!

10 april 2013 om 23:00

Ja dat was natrappen de bal was al weg en hij trapte maar Alba instead. Dus natrappen ja.
Voel jij de pijn van Alba? Hoe weet jij zo goed of Alba geen pijn heeft?

10 april 2013 om 23:06

Het was tijdens de actie zelf. Lavezzi zet zijn voet in op het moment dat de bal nog in bezit van Alba is. Dat hij Alba daarna raakt terwijl de bal weg is, is gewoon geel en een overtreding. Al die huilebalkerij ernaast is echt typisch catalaans dit. Ik dacht dat het een Berber vlag was, en dat die vlag stond voor een beetje mannelijkheid. Wist niet dat ie net zo veel leek op die bijna regenboogkleurige vlag van Catalonië. Man man man, iedereen is het erover eens dat het een misselijke actie was, toch moeten mensen het weer zo draaien dat het gerechtvaardigd is... Omg, over subjectiviteit gesproken.

barca had nooit door gegaan als die kneus motta gewoon had ingestapt nee hij laat zich wegzetten op een manier wat bij een f-pupil niet eens zou mogen gebeuren

Schei toch uit man terecht door. Kun je niet gewoon een keer toegeven dat Barcelona met alle geluk van de wereld door is? In de heenwedstrijd had het al 3-0 voor PSG kunnen staan en vandaag had het na 35 minuten spelen al 2-0 3-0 kunnen staan.

Barcelona groeit niet meer. Op den duur zal Messi het niet meer kunnen brengen en valt het team helemaal in elkaar. Op dit moment zie ik Bayern en Real Madrid Barcelona helemaal wegspelen dus ze mogen van geluk spreken als ze Dortmund treffen.

10 april 2013 om 22:56

Dortmund heeft Real uit en thuis weggespeeld, en ik zie Bayern met een nulletje of 4 winnen tegen Madrid evenals Barca.

Genoten van de wedstrijd. Wel raar dat ibra onzichtbaar was. Altijd heeft hij wel "iets" te zeggen maar presteert niet veel. Lucas heeft een goede wedstrijd gespeeld.
En Messi doet wonderen maar dat wisten we natuurlijk al.

Is vrijdag de loting van halve finales?

10 april 2013 om 23:32

Pff ja idd... Het worden geen ploegen uit eigen land tegen elkaar, dat hebben ze sws al gefixt.

Ja @blink192 misschien als iemand je in de nek knijpt het niet raar is dat iemand zo reageert. Daarna gaat Ibrahimovic ook nog eens op zijn voet staan. Maar dat wordt allemaal goed gepraat.

Kijk eerst eens echt wat er aan de hand voor je oordeelt. Heb veel liever snel liggen dan andere mensen pijn doen.

PSG had de kansen af moeten afmaken, dan zou het allang 0-2 zijn geweest. Barça was toen Messi erin kwam de betere partij.

PSG kon de counters niet goed opzetten. Ze misten echt een type Özil en een speler als Alonso die perfecte lange ballen kan geven.

Wat was die Jordi Alba trouwens vies bezig met zijn overduidelijke schwalbes. Hij en Cesc strijden om de smerigste voetballer van 2013 te worden. Schandalig.

Leuke westrijd om te zien, ik zie liever Barcelona in de halve finale. Het worden hoe dan ook spannende halve finales met Bayern, Real, Barca en Dortmund.

Over de arbitrage was niet veel te zeggen, tegen beide ploegen waren er twijfel achtige beslissingen van Kuipers. Van partijdigheid was dus niet echt sprake gelukkig.

Of Messi echt zo geblesseerd is lijkt me twijfelachtig, het kan gewoon een spelletje zijn om PSG te doen schrikken (wat ze ook deden).

Man of match was gewoon Leo, toen hij de bal kreeg speelde hij de hele tijd spelers voorbij en gaf goeie paasjes. En dankzij hem hebben ze ook gescoord hij paasde naar Villa en Villa naar Pedro.

Sjeikmat.

Bijna, althans. Lionel Messi redt een hopeloos Barcelona, dat hopelijk nu de les geleerd heeft. De drie ploegen die nu nog over zijn winnen gewoon twee keer met 3/4-0 als je zo speelt. Hoogtepunt was ongetwijfeld Messi die op de bank zat en bijna vastgebonden moest worden om niet het veld op te rennen. Fenomeen.

Lachwekkend gewoon de meeste Madridista's hier ! Niveau is echt om te janken hier gewoon..

Pure provoceren en weinig inhoud pff ...

Dat zijn nu pas de grootste spelers.
Een bankzitter die de meeste aandacht krijgt bij een kwartfinale cl.
Beste allertijden die messi. Ronaldo met zijn penaltyjes en intikkertjes altijd en dan boos zijn dat die 2e wordt. Hij moet gewoon erkennen en uitspreken dat messi de beste is.

Barca komt met deze verdediging echt net ver hoor. Ze worden afgeslacht door bayern,bvb en real.
Die rosell had echt een verdediger moet kopen, want zo schiet niet op.

Barcelona heeft nog genoeg werk te doen voor de halve finale, want als je zo gaat spelen zal je afgeslacht worden.

e real fans als jullie tegen bayer spelen
wss gaan jullie er ook uitvliegen ze
bayer wint gewoon de cl
niet rel niet barca.

ik denk gewoon dat real en barca tegen een duitse ploeg moe pelen.

Zijn er hier ook mensen die Alba al volgenden voor dat hij bij Barca speelde?
Is hij zo irritant geworden sinds hij bij Barca speelt of was hij altijd al zo?
Sanchez was nooit een irritante speler, maar sinds hij bij Barca zit hij alleen maar te janken.

10 april 2013 om 23:15

Sinds hij bij Barca speelt is hij zo geworden ja.. Helaas!

10 april 2013 om 23:17

Was bij Valencia nog een kerel! Nu een mietje!

10 april 2013 om 23:18

Is hem met de paplepel ingegoten kan ik je vertellen sinds hij bij Barcelona speelt.

Vooral in de wedstrijd laatst tegen Real ook, daar verdiende hij echt een oscar mee, ongelofelijk.

11 april 2013 om 09:23

Volgensmij ben jij een real fan/morinho fan niet sirreus te nemen dus..

10 april 2013 om 23:59

Nee de mensen die op jou reageren hebben hem nooit zien spelen bij valencia. Was altijd al een etterbak alleen kijken mensen nu pas live barca en zien ze dit. En ze voelen dan meteen een kans om hun haat te richten jegens barcelona (die hem opeens zo 'vals' maakt). Maar vraag het aan elke vcf fan het was altijd al een kwal in het veld. Vele opstootjes bij valencia en vele gele kaarten bekijk de statistieken er maar op na.

Ik ben iemand die enorm walgt van Barcelona, afschuwelijke aanstellers zijn het.

Maar wat is er bij de NOS aan de hand? Ik weet zeker dat commentator Jeroen Grueter in een Barcelona shirt en met Barcelona Sjaal commentaar zat te geven!

Elke aanval van Barcelona was geweldig gevoetbald, en PSG deelde af en toe wat spelde prikjes uit...

Grueter zoek ander werk!

10 april 2013 om 23:29

Ik deel je mening, maar jammer genoeg is dit nu de waarheid...
Bij Sport1 is het precies hetzelfde verhaal. Ontzettend veel commentators zijn Barca hitsig en degraderen de andere ploegen tot klassen minder. Erger me er ook altijd enorm aan. Gelukkig komt er bijna een einde aan dat tijdperk, want het mooie voetbal en de flair is er al een tijdje af en het is nu alleen nog maar Messi.

11 april 2013 om 13:25

Bij sport 1 kan je vaak ook commentaar in een andere taal luisteren. Doe je dat toch. Bij Engelse ploegen sowieso leuker

11 april 2013 om 15:26

Ja klopt, maar om een of andere reden doet die dat bij sport1 zender 1 niet..

scheidsrechters maken t spel lelijk ! de enige ploeg die eerlijk alles wint is München !!!!!!! al die andere teams verdienen de CL niet

10 april 2013 om 23:16

Laten we Ajax dan voortaan ook maar weren, en aan het begin van het seizoen gelijk maar de beker in München afleveren...

2 duitsen ploegen in de halve finale zegt genoeg overbr De sterkste comp van europa, de duitse natuurlijk

10 april 2013 om 23:19

Maar er zitten ook 2 Spaanse ploegen in de halve finales.

10 april 2013 om 23:47

met geluk en malga was kanseloos tegen borussia

10 april 2013 om 23:26

Ja, één keer geen Engelse ploeg en wel twee Duitse betekent direct dat de Duitse competitie het sterkt is.... Wat mensen toch snel goed overzicht kunnen verliezen.
De Premier League is nog altijd het sterkst, ook al hebben ze een slechter jaar in de Champions League. Meer topploegen, een betere en bredere subtop en verder op bijna elk vlak groter. Nee, je kunt niet zo snel zeggen dat de Bundesliga beter is. Dit komt pas nadat de situatie van dit jaar een aantal keren op rij voorkomt.

10 april 2013 om 23:49

Vorige werden ook alle engelsen eruit gekicked voor de halve finales, dus wie
kan er nou geen overzicht houden

10 april 2013 om 23:50

Moet je toch ongelijk geven hoor!
Premier League is het gewaagste, maar zeker niet het sterkste!
onderling kan iedereen winnen... Maar in Europa doen ze al langer niet meer mee hoor!
Als een ploeg als Atletico, Valencia, Sevilla of Malaga zou meedoen in Premier League, dan zouden ze boven Arsenal, Chelsea, Lvp, Tthm eindigen, Utd en City laat ik want ik ken ze niet goed genoeg...

11 april 2013 om 11:35

Denk je serieus dat Atletico, Valencia, Sevilla of Malaga beter zijn dan Arsenal, Chelsea en Tottenham? Hahaha.
Atletico zou misschien nog leuk mee kunnen doen, maar die andere 3 zijn echt wel minder. De Premier League heeft ook een veel betere en bredere subtop/middenmoot.
Onderling kan iedereen van elkaar winnen? Nee, dat is in Duitsland. Je zegt ook dat je Utd en City niet goed kent en dat je zelfs denkt dat ze minder zijn dan Atletico etc. Sorry hoor, maar je hoort toch te weten dat dit 2 teams zijn van absolute top...
Kijk, dat je de Pl niet volgt kan en dan heb je er natuurlijk ook een minder beeld van, maar wat jij zegt is gewoon onzin.

11 april 2013 om 11:37

Oh ja? Waar komt Chelsea dan uit? De winnaar van de Champions League vorig jaar. Goed bezig!

11 april 2013 om 13:28

Arsenal breekt al jaren geen potten in Europa, over vergaan tijdperk gesproken.. (zoals je eerder al Barcelona hierbij noemde).
Al die ploegen zouden sowieso Arsenal oprollen of op z'n minst een kans maken.

11 april 2013 om 15:29

Arsenal is idd al een tijdje geen grote meer in Europa. Barca is nog geen vergaand tijdperk, maar ze zijn wel al ingehaald, dus het is wel einde tijdperk van de alleen heerser Barca.
Al die ploegen zouden Arsenal oprollen? Barca en Real ja, maar de rest niet.
Op z'n minst een kans maken? Iedereen maakt op z'n minst een kans tegen een ploeg. Arsenal maakte ook een kans tegen Bayern en het lukte ze ook nog bijna. Op z'n minst een kans maken... Jezus

11 april 2013 om 17:10

Op z'n minst was zacht uitgedrukt inderdaad, ik bedoelde, zeer grote kans. Ik zie weinig verschil, Arsenal doet in Engeland al niet mee om het kampioenschap en zou in Spanje ook subtop slechts zijn..

12 april 2013 om 14:12

Iedereen maakt kans tegen iedereen. Wat is dat voor loos argument. Jij volgt de Spaanse competitie meer als de Engelse denk ik? Want je denk wel erg negatief over de Engelse ploegen. Ze hebben een minder jaar, dat klopt, maar je kunt niet na een minder jaartje zeggen dat ze allemaal minder goed zijn.
In Spanje is iedereen subtop na Barca en Real. De rest staat daar mijlenver vanaf normaal gesproken. Arsenal zou in Spanje daar tussen in zitten. Minder kwaliteiten als Barca en Real, maar wel een enorm goed voetballend team. Komt bij dat ze in Spanje aanvallend spelen en niet als een bus voor hun eigen doel gaan staan, zoals dat wel het geval is bij sommige Engelse ploegen. Hierdoor zou Arsenal dus ook hun eigen spel kunnen spelen en dan rollen ze die andere 'subtoppers' allemaal op. Voetballend kunnen ze er nog steeds niet aan tippen.

Man van de wedstrijd: Kuipers!
Eindelijk een scheidsrechter die nagenoeg niks fout heeft gedaan.

Kansen afwerken is de nummer 1 boodschap van de Champions League.het maakt niet uit of je nu slechter bent dan een ander of niet.je kansen afwerken is oh zooo belangrijk.moest PSG zowel in Frankrijk als in Catalonië al haar kansen hebben afgewerkt dan lag Barca er al lang uit.en zeker met die slechte 60 min dat ze speelde vandaag.maja als je ze niet afwerkt keren ze vroeg of laat tegen je.barca werkte zijn nodige kansen wel af.dus dan zijn ze ergens wel de verdiende winnaars.

Ben toch wel opgelucht na die prachtige goal van Pedro. Barcelona had, met name zonder Messi, veel moeite met het prima spel van Psg, die toch echt wel een compliment verdienen! Ze hebben niet zoals Chelsea, Inter en Ac Milan eerder al deden, met een soort antivoetbal 11 man achter de bal gespeeld, maar ze hebben het Barca voetballend gezien gewoon ontzettend moeilijk gemaakt.
PSG heeft vandaag laten zien dat het een ploeg is waar we in de toekomst nog heel veel van gaan horen. Ze hebben dan wel veel geld uitgegeven aan spelers, maar er zit wel een idee achter zo lijkt het. Er staat best wel een team dat tegen heel veel tegenstanders wel de volgende ronde had bereikt.

Mijn avond kan verder niet meer stuk, Gelukkig Barcelona door moet wel toegeven PSG speelde een geweldige wedstrijd.
Gefeliciteerd Barcelona.

Barca is zo afhankelijk van Messi...
Iedereen weet dat je bij Barca in dienst van Messi speelt, dat was 2 jaar geleden al zo en dat is nu nog steeds zo. Het rare is echter dat ze nu ook bijna niet meer zonder hem kunnen, terwijl er nog net zoveel kwaliteit is. Het lijkt wel bijna alsof ze niet weten wat ze moeten doen als ze teveel vrijheid krijgen. Normaal is Messi die vrijheid en nu krijgen ze die zelf.
Ze moeten echt een plan B bedenken voor als hij er niet is, want dit is echt dramatisch. Zo afhankelijk zijn van één speler is eigenlijk een schande als je zoveel kwaliteiten in je team hebt.

Verder over de wedstrijd.. Ja, PSG had het kunnen beslissen maar liet dit na en vanaf het doelpunt van Barca (lees: de komst van Messi) kwamen ze er ook niet meer uit. Terecht door? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat Real en Bayern op het moment een stuk sterker zijn en voor mij ook de twee favorieten zijn.

Van der Wiel viel goed in, belachelijk dat Ancelotti toch zo vaak voor Jallet kiest in de basisopstelling. Je ziet direct wie van die twee veel beter kan voetballen. Misschien dat de nationaliteit van Jallet voor hem spreekt want zonder hem staat er geen enkele Fransman er in.

10 april 2013 om 23:27

Ik vond Jallet toch wat beter hoor. Van der Wiel deed niets behalve een mislukt schot op doel, en de bal over de zijlijn lopen omdat hij niet van Alba kon winnen.

11 april 2013 om 13:35

Jallet kan gewoon veel beter verdedigen dan van der Wiel. En dat is de hoofdtaak van een rechtsback.

Hoezo haat op Barça en Messi? Maar oke..

On: Zeer slechte match van Barça of toch zeker de 1e helft..zoveel fouten, zeker verdedigend... lieten alle spelers zoveel ruimte van PSG , ze moesten in mijn ogen veel dichter op de man zitten..maarja, Barça heel veel geluk gehad want na die 0-1 leek het een hopeloos verhaal te worden..tot Messi erin kwam, je voelde gewoon dat ineens de spelers van Barça veel meer hoop kregen en durf..messi trok de wedstrijd open op een of andere manier.. Toch denk ik dat over 2 wedstrijden gezien ze ongeveer evengoed waren, Misschien PSG zelfs iets beter. Maar toch ben ik zeer blij dat Barça door is, met geluk of niet! Visca Barca !

Oh my god, wat was Barca gewoon slecht. Barcelona heeft toch geen verdediging. Dat is kaas met gaten. Ze kunnen geen bal afsnoepen. En dan die Alves. Man man, drama alom. Die man flikt het ieder jaar weer om Barcelona eruit te kegelen. Waarom valt hij toch zo aan ??? Hij komt altijd te laat terug. Dat doelpunt van PSG staat op zijn kap. En dan op einde minuut 90 is meneer Alves nog steeds aan het dribbelen aan de kornervlag. Maar heeft die kerel wel hersenen in zijn hoofd ???

Barcelona is ook vermoeid. De spelers hebben gewoon allemaal rust nodig. Je merkt het gewoon dat ze niet scherp meer zijn. Er moet meer gerouleerd worden.

Kleine opmerking ... wie zijn die zogenaamde experts op Ned3 die na de wedstrijd praten over voetbal ??? Jongens toch, wat een dommeriken. Ze zeiden dat Barcelona dit weekend met 5-0 won tegen Mallorca zonder Messi en dat als je vandaag ziet hoe hard ze Messi nodig hebben, dan kan je alleen maar concluderen dat de Spaanse competitie niets voorstelt. Dikke Lol. Mallorca stond laatste, slimmerik xd

10 april 2013 om 23:54

@navarro,

Haha, klopt. Mallorca is een groot drama dit seizoen. Ik vind ook dat die 5-0 niks zegt.
Maar het klopt wel dat de Spaanse "competitie" gewoon matig is.
Elke club wil daar maar aanvallen en aanvallen, dat is ook het enige wat die ploegen kunnen.
Het positiespel is redelijk verzorgd, maar achterin is het net als bij Barcelona stuk voor stuk drama.
Voor Real en Barca is het gewoon een walkover elke week, uitzonderingen daargelaten.
Vergelijk dat eens met de Engelse competitie, waar je echte reuzendoders hebt en verdedigend ijzersterke ploegen.

Het ergste is nog dat de Spaanse competitie alleen maar meer en meer weg zal glijden. Spanje zit natuurlijk diep in de crisis en daar zullen de kleine ploegen echt last van gaan krijgen.
Die belachelijke tv-deal, waarbij Real en Barca veruit het meeste geld binnenharken, werkt daar ook aan mee.
In Engeland is dat allemaal een stuk beter en eerlijker geregeld.

11 april 2013 om 00:00

Tja. Ik wil je er even aan herinneren dat Malaga ook bij de laatste 4 zou kunnen gehoord hebben. En in de Uefa league zijn de Spaanse ploegen ook altijd sterk bezig. De laatste jaren gebeurt het wel vaker dat er 2 a 3 Spaanse ploegen in de halve finale zitten van de Uefa league. Ik denk dat de Spaanse competitie in het buitenland zwaar onderschat wordt. In Spanje wordt technisch zeer hoogstaand voetbal gespeeld. Daar kunnen de andere competities niet in mee. Defensief zijn ze inderdaad minder, maar dat maken ze aanvallend goed.

wat een verschil met of zonder messi onvoorstelbaar. hopelijk ontlopen de 2 nationaliteiten elkaar dat we duits-spaanse halve finales krijgen. lijkt me leuker dan weer een tweestrijd van barca en madrid voor de 200ste keer in 3 jaar. die wedstrijden ontsporen toch altijd.

ideale loting:
dortmund-real
bayern-barca

finale:
real-bayern

Ik vond het zo mooi hoe Messi daar zat. Hij kon echt niet wachten om mee te doen. En vooral toen de commentator zei dat hij net een kind is die heel graag buiten wil spelen hahahahaha.

On: het was een spannende wedstrijd en ik vond Barca een beetje zwakjes spelen, maar we mogen door en daar gaat het om. Snapte niet echt wat er aan de hand was tussen Jordi Alba Lavezzi en Ibra. Kreeg Alba een klap op zijn achterhoofd van een van de twee ofzo?

ideale loting

real - bayer
Barca - dortmund

finale bayer - barca

10 april 2013 om 23:50

De Uefa kennende zal het Barca-real en Bayern-dortmund worden

Ik had het al voorspeld. Het zou heel lastig worden voor Barcelona en ik ben maar wat blij dat de wedstrijd afgelopen is. Het was aan Valdes te danken dat PSG bij rust niet al twee of misschien wel drie goals had gemaakt. Gelukkig is het uiteindelijk goed afgelopen voor Barca. Wel respect voor het spel van Les Parisiens dat gedurft en goed voetbal liet zien.

Ik denk dat Van Marwijk gelijk heeft.
Barcelona is een ploeg die op z'n retour is.
Je ziet gewoon dat sommige spelers minder worden, Xavi is daar het grootste voorbeeld van.

Wat was het allemaal belabberd wat Barcelona liet zien het eerste uur. Dat was echt niet best!
PSG was gewoon heel wat beter en het is jammer dat ze dat niet om konden zetten in meer goals.

Voor Barcelona is het te hopen dat ze Borussia Dortmund treffen, want enkel tegen die ploeg zie ik ze nog kans maken. Al geef ik Dortmund dan nog alle kans om door te gaan.
Tegen Real betekent eigenlijk gewoon uitschakeling, want die gaan de verdediging van Barca helemaal kapotmaken (zoals zo vaak dit seizoen). Bayern wil je ook niet tegenkomen, dat is de beste ploeg ter wereld op dit moment, met de minst gepasseerde defensie van Europa en een paar geweldige aanvallers.

Grootste kanshebbers, op volgorde gezet:

1. Bayern
2. Real Madrid
3. Barcelona
4. Bvb

Ik hoop uiteraard op Real.

De opties: en ik denk:
Dortmund - Bayern (Bayern wint)
Dortmund - Barca (Barca wint)
Dortmund - Real (Real wint)
Real - Bayern (Bayern wint)
Real - Barca (Real wint)
Barca - Bayern (Barca wint)

Ah Barcelona was voor de zoveelste keer minder in een CL wedstrijd. Ik wil Barcelona over 3 jaar wel zien wanneer de clubs die nu aan de wederopstanding bezig zijn melden, denk aan Chelsea, Juve, Milan en daarnaast nog dat City eindelijk een fatsoenlijke poule krijgt. Wel benieuwd hoelang het Barcelona geluk nog blijft bestaan. Geef ze aub Bayern meneer de Uefa.

Groetjes uit Moskou xx

@barca_4_ever
Hulde voor jou eindelijk een die het snapt ik zweer het. Die 2 hebben messi echt veel harder nodig dan andersom. Zij spelen gewoon beter door hem.

Echt sorry voor alle ronaldofanboys maar van messi wint die echt nooit. Hij begint het zelf oo echt te realiseren. Baas boven baas.

Messi beste allertijden.

Ik geef je volledig gelijk! al zou ik misschien Borussia boven barça zetten!
Heb deze match al mijn nagels afgebeten... ongelooflijk... en vanaf Messi erin kwam... ineens lukte alles... Hopelijk kan dit volgende keer vanaf het begin maar goed... dusja... Pronos?
Als:
Bayern-real == Real
Barca-dort == Dort

als:
Bayern - Barca == Bayern
Real - Dort == Real

als
Barca - Real == Barca (heb zo'n voorgevoel dat het tegen een spaanse ploeg wél zal lukken)
Bayern - Dort == Dort

Maarja dat is dan weer gokken hé jullie?

Ziekelijk hou geil de NOS wordt van Barcelona. Ongelofelijk hoe subjectief het commentaar bij de NOS is. Wat mij betreft mag een andere zender de CL uitzenden.
Gezien het wedstrijdbeeld is Barcelona de onverdiende winnaar geworden. PSG had het verdient op basis van 2 wedstrijden. Met nog 2 a 3 mooie aankopen zie ik ze volgende seizoen de finale halen in het miljoenenbal. Zelf zie ik het liefst deze clubs in de halve finale: Real madrid, Manchester City, PSG en Chelsea.

10 april 2013 om 23:53

Ik dacht dat de gene die doorging altijd verdiende om door te gaan. Maar blijkbaar zijn jouw criteria om door te gaan anders dan het team dat het meeste doelpunten maakt.

11 april 2013 om 00:09

Beiden hebben evenveel doelpunten gemaakt en Barca wint door de uitdoelpunten, echter gezien het spelbeeld was PSg de betere ploeg, maar zijn ze verkeerd met hun kansen om gegaan. Helaas... volgend seizoen beter

11 april 2013 om 09:12

En een ploeg die 1000 kansen krijgt en ze allemaal mist, verdient die dan om door te gaan ? Een topclub maakt 2 doelpunten uit 3 kansen. Een kleine ploeg heeft 20 kansen nodig om er 1 te maken. Dus wat mij betreft, liggen ze er verdiend uit. Je moet trouwens ook niet overdrijven met het ophemelen van Psg. Barcelona deed niets totdat ze goal tegen kregen. Toen pakten ze PSG bij de kraag en deed PSG niets meer.

Als Barça-fan ben ik natuurlijk blij dat ze door zijn, maar goed was het spel niet te noemen..

Voor volgend seizoen zijn er echt Dringend versterkingen nodig. Helaas zijn aankopen die Barcelona-waardig zijn niet altijd even goedkoop. Er is een aanvaller en minimaal één verdediger nodig.

Als aanvallende optie zou ik voor Neymar, of liever Aguero gaan. Helaas beiden aan de dure kant. Achterin zouden Kompany of Hummels goede opties zijn.
Feit is dat er wat verfrissing en vooral stabiliteit nodig is. Achterin is het vaak een gatenkaas en zonder Messi lijkt er niet genoeg vertrouwen in eigen kunnen te zijn. Met in de voorhoede een extra optie heb je een uitstekende bliksemafleider voor Messi, de rol die Villa en/of Sanchez doorgaans moeten vervullen maar daar helaas niet altijd in slagen.

10 april 2013 om 23:57

er moeten minimaal 2 sterke echte verdidigers gekocht worden. Toch hoop ik dat Neymar komt, want villa en sanchez zijn nu niet sterk genoeg

Respect voor PSG want ik heb al lang geen ploeg gezien die het Barça zo moeilijk maakte in Camp Nou.

Barça, dat zoals te voorspellen geen antwoord kon bieden op de snelle counters van Paris, moet zo snel mogelijk investeren in een goede centrale verdediger die samen met Pique de defensieve lijn kan coachen.

PSG mag dan wel een samengekocht elftal zijn, voetballen kunnen deze jongens allemaal en ze sneden met hun snelle spelers keer op keer door de defensie van Barça met name Lucas Moura viel op. Ik denk dat hij samen met Neymar en Oscar één van grootse Braziliaanse talenten is van het moment maar bij Lucas voel je het meest dat deze jongen een absolute topper wordt. Je ziet dit gewoon ook aan zijn mentaliteit op het veld.

Verder denk ik dat enkel Iniesta zijn niveau gehaald heeft voor de rest was er niemand die echt top was. Het verbaasde me ook dat Busquets vandaag zo slecht was en veel balverlies leed, hij is normaal één van de constant goed presterende spelers bij Barça.

Messi, Messi, Messi. Wat moet je nog zeggen over deze kleine dwerg. Zelfs op de bank kan hij nagelbijtend het niet afwachten om op het veld te komen. Zijn inbreng had een geweldig effect op zijn medespelers en op de sfeer in Camp Nou. Hij was weeral betrokken bij het doelpunt en toonde even zijn klasse. Ik hield wel telkens mijn hart vast als hij aan de bal was en uit het niets versnelde want dat zijn de momenten wanneer een hamstringblessure kan terugkomen en waar de spier kan scheuren ipv verrekken.

Gelukkig was de prestatie net voldoende vandaag om de halve finale te bereiken maar daar gaan ze toch uit een ander vat moeten tappen. Het worden halve finales om van te smullen want je hebt 2 zeer goed omschakelende teams Real en Dortmund en 2 zeer balvaste teams, Barca en Bayern. Wow!!

mensen praten dat barcelona afhankelijk is van messi... nou dat kan je ook van real madrid zeggen dankzij ronaldo is real madrid verder naar de halve finales... maar nee dat herinneren de real madrid natuurlijk niet he

11 april 2013 om 00:10

@hrich85,

Klopt, het is zo dat Real Ronaldo ook nodig heeft, al loopt er nog genoeg kwaliteit rond om het verschil te maken.

Het is ook meer het team er omheen. Bij Real heb je spelers die nu aan hun top zijn of daar nog moeten komen.
Bij Barca zie je toch echt spelers die over hun top heen zijn. Met name bij de spelers die er al een aantal jaar staan. Xavi, Alves, Villa, Piqué (al was hij nooit echt goed) zijn allemaal duidelijk minder geworden.
Alleen Iniesta blijft op een ongekend niveau presteren, al is hij bijna nooit beslissend (scoren doet hij bijna nooit en zijn afstandschoten blijven echt van een benedengemiddeld niveau).

Ik wist al dat Barca afhankelijk was van Messi, maar dat het zonder Messi echt zo matig zou zijn, had ik niet verwacht.

Beste redactie van Voetbalzone,

Kunnen jullie het moderatorschap weer iets beter oppakken? Ik lees hier reacties over het poepen van Messi, van mensen die enkel negatieve reacties over Messi en/of Barcelona plaatsen (om te provoceren?) en discussies die totaal niets met deze wedstrijd van doen hebben. Zonde, want ik lees de reacties normaal gesproken met veel plezier.

Mvg,

Een bezoeker.

OT: Het is toch knap hoe Barça weer in de halve finale staat en het ook in de competitie zo goed doet. Veel respect voor deze ploeg. Maar het is ook goed om te zien dat steeds meer ploegenhet Barça zo moeilijk maken. Dat houdt de wedstrijdenook spannend.

Wat een ongekende hoeveelheid haat komt er weer naar boven. De ene na de andere komt met complottheorieën en/of leggen de schuld bij de scheidsrechter. Kuipers heeft vandaag gewoon goed gefloten en de wedstrijd goed aangevoeld, maar nee de scheids was weer pro barca enz enz. Laat je persoonlijke haat jegens Barca of voorkeur voor een andere club achterwegen als je iets post of post helemaal niks.

Dat de beste ploeg vandaag niet heeft gewonnen/ door is gegaan mag duidelijk zijn. Barca kwam er gewoonweg niet aan te pas en had al het geluk dat PSG geen 0-2 maakt. De verdediging laat zien dat het een kaartenhuis is dat elk moment kan instorten. Pastore, Ibra, Lavezzi maar vooral Lucas kon doen en lopen waar hij wilde. Niemand stapte fatsoenlijk uit en niemand stuurde het fatsoenlijk aan. Volgend jaar moeten de kapitaalinjectiefs naar de verdediging en keeper gaan en niet richting een aanvaller als Neymar.

Het bereiken van de finale zal een lastig verhaal worden gezien de blessures en daarbij moet je concluderen dat en Madrid maar vooral Bayern een stuk beter op dreef zijn dan Barca. Persoonlijk hoop ik op el clasico waarin Barcelona het tij laat keren. Win je die dan heb je een goede kans op de beker. De finale tegen Madrid mocht deze er komen zullen ze verliezen van mastermind Mourinho.

Terecht of niet, tsja. Ik ben Barca fan en over 2 wedstrijden zeg ik ja. Vandaag misten we een goede verdediger, waardoor achterin met weinig vertrouwen werd gespeeld. Gepruts van Busquets, Pique, Xavi en Adriano. Ook was Messi er niet bij waardoor de aanval minder liep. Alhoewel het spel veel beter liep na Messi's komst denk ik dat de tegengoal en de slechte wedstrijd ook voor een groot deel aan de basisplaats van Adriano te danken zijn.
Visca Barca en we zullen zien wie de Finale haalt! Mijn voorkeur: Barca-Bayern

Mooi zo, we zijn door. Niet op het allerbest maar geen haan die daar naar kraait. PSG was de betere deze wedstrijd maar maakt de kansen niet af. Met Messi kwam het geloof weer terug al snap ik niet waarom Fabregas voorin begon en geen Sanchez. Scoort misschien niet veel maar is toch gevaarlijker door zijn snelheid. Man of the Match, Iniesta.

Pff wat een wedstrijd weer, ten eerste Kuipers heeft echt een goede match gefloten, voelde de match goed aan en liet veel doorspelen, geen gekke beslissingen gemaakt gelukkig in het nadeel van beide ploegen, wellicht dat hij nu de finale mag fluiten.
Over de wedstrijd: Barcelona zonder Messi en met Messi is echt een wereld van verschil, zonder Messi lukte het gewoon niet, ze hebben het wel degelijk geprobeerd maar die bal kon er niet in zonder Leo leek het.
PSG daarintegen was gewoon heel goed aan het voetballen, ze deden alles voetballend, Thiago Silva was weer geniaal aan het voetballen en ook Verratti was geweldig, die jongen kan echt heel goed voetballen, niet normaal.
Verder speelden Pastore en Lucas ook prima, veel dreiging en goede oplossingen kiezen, Zlatan was als aangever wel dreigend maar hij werd zelf niet echt in stelling gebracht, de rest van PSG speelde gewoon degelijk en het zag er bij vlagen echt heel mooi uit.
BIj Barca was Andres absoluut de beste, wat was hij weer eens magisch, met afstand de meest technische speler momenteel, hoe hij kan wegdraaien is absurd, Xavi speelde ook een top match, al zijn 96 passes kwamen aan vandaag, niet een foute pass gegeven!
Pedro en Alba deden het ook heel goed, Alba achterin, continu na binnenkomen om gaten dicht te lopen en aanvallend heerlijk combinerend met Pedro die het voorin goed deed, veel druk zetten en natuurlijk die heerlijke goal waardoor we door bekeren naar de halve finales voor de zesde keer op rij.
Ik ben blij en tevreden maar ik mag hopen dat Messi echt 100 % zonder problemen is wanneer de 1e halve finale gespeeld wordt, overigens heb ik geen voorkeur voor een tegenstander, elke tegenstander nu is sterk en mag niet onderschat worden, ik kijk al uit naar de loting aanstaande vrijdag!

Ik ben blij dat mijn favorieten ploegen door zijn naar de halve finale, van harte gefeliciteerd! Het ging allemaal te moeizaam maar ben blij met de winst.

Dat was spannend zeg. Het kon echt alle kanten op voor deze twee clubs. Wat ik niet zo goed begrijp is dat wanneer er een club is die durft te voetballen tegen Barca, er direct wordt geroepen dat ze beter zijn dan Barca. Vandaag was Psg heel goed, en vooral de eerste helft lieten ze Barca echt voetbal zien. Maar dat wordt dan weer zo overdreven alsof Barca voetballes kreeg ofzo, terwijl ik langs beide kanten mooi voetbal zag. Het zal met de voorkeur te maken hebben zeker...

Barca verdiend het, en Psg verdiende het net evenveel. Er zijn zo van die mensen die hun emoties niet de baas zijn op vz, moeten dat telkens weer meedelen. Ga toch in een hoekje uithuilen mensen, het is maar voetbal...

Mensen vergeten ineens dat Ibrahimovic in Parijs een doelpunt maakte dat buitenspel was. Of in de allerlaaste seconde Matuidi de schot van richting werd veranderd, dat alsnog gepakt kont worden door Victor Valdes. Als dat allemaal niet gebeurde, hoefde Messi vandaag niet eens in actie komen.

Messi, de Pellè van Barça...

Toch bijzonder dat er na dit soort wedstrijden altijd een welles-nietes spelletje ontstaat tussen supporters van Barca en Real! Hoe moeilijk is het om het alleen over de wedstrijd Barca-psg te hebben?

En hoe moeilijk is het om toe te geven dat Barca vandaag het eerste uur gewoon niet goed speelde en PSG de betere was?! De komst van Messi zorgde voor vertrouwen bij Barca en lichte angst bij PSG waarop de kansen kwamen! Barca blijkt erg afhankelijk van Messi, maar dat is niet erg, zou elk team zijn!

Ik geniet vaak van Barca maar kon dit keer ook genieten van Psg, eindelijk een team dat durft te voetballen in Nou Camp! PSG is een team waar een idee achter zit en dat hele talentvolle spelers heeft, daar kan ik van genieten!

Over de afgelopen twee wedstrijden gezien vond ik ze aardig gelijkwaardig en had Barca 'het geluk' dit keer aan de zijde en gaat door....

Met de slechtste defensie sinds jaren naar de halve finale. Het gaat einde verhaal worden als we Madrid of Bayern tegen komen. Puur en alleen omdat de defensie waardeloos in het kwadraat is.

Als Iniesta leert afronden wordt ie de 3e topscorer van Laliga. Steeds maar afleggen. Schiet gewoon is gozer.

11 april 2013 om 12:55

Ik heb liever Iniesta die amper schiet dan Ozil die noooooit op doel schiet hoor.

Ik snap niet dat iedereen zo lyrisch is over Messi in de deze wedstrijd. Hij heeft 3 ballen gehad, van die 3 ballen leed hij 2 keer balverlies en had hij een goede pas. Maar dan is volgens de NOS het balverlies ook weer geniaal want zo laat hij Alex 'het werk doen'. Bij elke andere spelers was het gewoon balverlies geweest en bij Messi is het dan weer een goede actie..

11 april 2013 om 11:13

hij maakte vanaf het moment dat hij ern kwam het verschil met alleen al zijn aanwezigheid, het tempo ging omhoog, de tegenstander ging naar achteren lopen en het vertrouwen was terug.

11 april 2013 om 12:06

Het grote verschil door Messi is 't feit dat hij constant als hij begint te dribbelen min. 3 spelers bezighoudt. Daardoor staan zij minder goed georganiseerd achterin wat de gebruikelijke ruimtes vrijmaakt voor de anderen. De gelegenheid voor steekpassjes wordt groter en daar moet Barca 't veel van hebben. Messi's reputatie en aanwezigheid zorgt voor 'verwarring', tel daar de extreme kwaliteiten van hem bij op óm zulke passjes en combinaties te geven en je hebt 't recept voor een beter draaiend Fcb.

Helemaal mee eens. Voor Feyenoord zeer goede speler hoor maar ik hoor hem steeds in rijtjes van echt grote talenten vallen. In Italië zitten ze niet te wachten op CVM met het postuur van Clasie, of je moet niveau Pirlo zijn maar dat is niet het geval. Opvallend is dat wanneer de spanning of druk groter is dat hij alleen maar pasjes breed en terug doet. Goede speler maar zal niet snel hoger dan Europese middenmoot komen, denk ik. Verder wel sympathieke speler

Gefeliciteerd met het doorgaan zonder een keer van PSG te winnen Barshowlona

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren