Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Unieke prestatie Xavi: ‘Record sinds we de Champions League analyseren’

Laatste update:

De meeste aandacht ging woensdag voor aanvang, tijdens en na de wedstrijd van Barcelona tegen Paris Saint-Germain naar Lionel Messi, die niet fit genoeg werd bevonden om in de basis te starten maar wel mocht invallen. Ploeggenoot Xavi zorgde echter voor een bijzondere prestatie.

/

De foutloze middenvelder was tijdens de return in de kwartfinale van de Champions League goed voor 92 passes en slaagde er bij al deze pogingen in om een teamgenoot te bereiken. De score van honderd procent was nog niet eerder vertoond, blijkt uit een statement van voetbalstatistiekenbedrijf Opta Sports. “Dit is een record sinds we de Champions League analyseren.”

De 33-jarige Xavi speelde tegen PSG de hele wedstrijd mee en bereikte na het 1-1 gelijkspel de halve finale van het miljoenenbal. Na de 2-2 van een week eerder in Parijs stond Barça op het punt om uitgeschakeld te worden, nadat Javier Pastore de bezoekers in het Camp Nou op voorsprong had gezet. Na het invallen van Messi zorgde Pedro in de slotfase echter voor de gelijkmaker, waarmee de Catalanen zich plaatsten voor de halve eindstrijd.

Vind je Xavi de beste middenvelder van Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuke statistieken, maar je wint er zonder Messi geen wedstrijd mee.

11 april 2013 om 10:22

Idd, zonder Messi valt alle bijzonderheid aan Barcelona weg, dat werd gisteren wel heer erg duidelijk, ze werden begin tweede helft zelfs compleet overlopen.

11 april 2013 om 10:32

bwah alle bijzonderheid zou ik niet zeggen... maar toch grotendeels...

niet vergeten dat Barcelona al blij was met een 0-0, in vergelijking tov milan speelde ze
erg behouden, gepaard met veel slechte passes in de opbouw..

en met silva natuurlijk moet je al van goede makelij zijn om de verdediging uit tespelen!

+ lucas moura is echt fenomenaal waar niemand een antwoord op had bij barca, dani alves speelde rampzalig.. mja het was een goede wedstrijd van Psg, iets minder van Barcelona!

maar Psg heeft wel een wereldelftal.. ze hebben gedaan wat ze moesten doen, helaas waren ze een beetje op naar het einde toe waardoor Barcelona rustig kon uitspelen...

11 april 2013 om 10:41

@ asr80

PSG heeft een sterk elftal, maar nog geen wereldelftal. Met Jallet, Maxwell, Motta, VD Wiel, Beckham hebben ze nog wel een aantal spelers die absoluut geen wereldtop zijn.

Ik ben ervan overtuigd dat PSG volgend jaar wel op wereldtopniveau zal komen zodra ze zich versterken. Ibrahimovic, Thiago Silva, Lucas, Matuidi, Lavezzi zijn wel uitzonderlijke spelers.

11 april 2013 om 11:21

Beckham heeft zijn beste jaren achter de rug, maar controlerend valt er niets op
aan temerken, hij kan nog mee op het hoogste niveau..

Voor de rest heb je wel gelijk, al vond ik dat Maxwell wel stevig speelde, goede
techniek en toch een pak ervaring...

11 april 2013 om 11:44

Jorge,

Mist Barcelona die spelers niet dan? Als je kijkt naar een Adriano bijvoorbeeld. Het is een zeer degelijke speler, maar absoluut niet van het hoogste niveau. Dat vind ik persoonlijk ook van Valdes en Pique. Ook Villa wordt steeds minder, zeker in de spits. Die jongen isoleerde zichzelf gewoon en dat heb ik hem nog nooit zien doen.

11 april 2013 om 12:34

haha alle bijzonderheid, heb je niet door wat en onmenselijke prestatie dit is?
ik spuugde mij koffie uit toen ik dit hoorde!
er komt nooit meer een middenvelder met de passing van Xavi, als dit niet bijzonder is kan je als middenvelder niet bijzonder zijn, nooit.
Andere middenvelders aanbidden Xavi als een God, en zouden hun ziel geven voor zijn passing.

11 april 2013 om 12:35

vergeet pastore niet, ook een uitstekende speler zoals we gister hebben gezien.

11 april 2013 om 12:40

Adriano stat dan ook normaal niet in de basis, tuurlijk je kan niet alleen wereldklasse spelers als wissels hebben he,
en pique word over het algemeen wel gezien als een van de 5 beste cv's ter wereld. Valdes maakt wel is fouten maar ook veel erg goede reddingen.
En Villa was gewend dat Messi achter hem staat en een brug vormt tussen hem en de middenvelders, maar fabregas speelt watverer terug in het middenveld waar Villa niet aan gewend was aangezien hij toch wel het liefst diep in de spits speelt.

11 april 2013 om 11:18

Hoe wint Spanje dan al haar wedstrijden ?

11 april 2013 om 11:26

Daar spelen ook spelers als ramos, alonso, mata silva, navas enz. Alleen ramos maakt al groot verschil. Die clown van een pique en adriano enz kunnen er niks van.

11 april 2013 om 12:08

Lees het commentaar waarop ik reageer nog eens goed. Hij zegt dat je met het spel van Xavi niet kunt winnen zonder Messi. Spanje speelt ook zo en winnen zonder Messi, dus het kan wel. Barcelona had gisteren ook kunnen winnen zonder Messi. Maar het zit psychologisch niet goed bij Barcelona. Veel te laks en gebrek aan motivatie. Ook denken ze dat ze Messi nodig hebben. Ze kunnen het ook zonder hem. Ze moeten er gewoon in geloven. Alleen ... ze moeten dringend leren schieten op doel. Die schoten van Fabregas en Alves torenhoog de lucht in kan gewoon niet.

11 april 2013 om 12:42

dat verschil word puur door casilias en ramos gemaakt, ik snap niet waarom je mata en navas noemt want die hebben in totaal nog geen 30 minuten gespeelt in de laatste 3 toernooien bij elkaar.

Pique is een van de beste verdedigers ter wereld

11 april 2013 om 13:01

Navas had anders wel een cruciale actie in het WK van 2010, hij bracht de bal vanaf de 16 meter van Spanje naar de helft van Nederland, waar de bal met wat geluk bij Iniesta kwam die vervolgens de actie waaruit de 1-0 kwam opzette.

Navas gaat nog wel belangrijker worden voor Spanje.

Spaanse elftal is gewoon voornamelijk het Spaanse deel van Barca + Real waar zeer belangrijke spelers vandaan komen + wat spelers uit de premier league en liga Bbva

11 april 2013 om 13:50

Navas vind ik echt een geweldenaar die zeer ondergewaardeerd wordt bij Spanje. Hij brengt juist wat Spanje heel vaak nodig heeft: diepte. Iemand die altijd gericht is op het doel en daar ontbreek het ons soms nog vaak aan.

11 april 2013 om 18:44

Dan moet het wel behoorlijk bagger gesteld zijn in madrid als daar het verschil van Ramos niet merkbaar is.
Klasse Acmilan024!

11 april 2013 om 21:19

Ja, maar je gaat naast de essentie. Het gaat erom dat in de eerste reactie wordt gezegd dat je niets hebt aan het spel van Xavi. Dat is verkeerd. Xavi is heel erg belangrijk om het tiki taka te spelen. Het is net omdat hij zo schandalig weinig slechte passes geeft dat tiki taka mogelijk is. Ook is hij enorm balvast. Ik heb hem gisteren 1 keer de bal zien verliezen. Dat doet hij 1 keer om de 30 wedstrijden. Als de ploeg onder druk staat, dan weet je als speler dat je de bal aan Xavi moet geven want dan verdwijnt alle druk. Kijk eens naar de tegenstanders. Na 10 minuten hebben ze door dat ze hem de bal niet kunnen afpakken en ze doen dan ook geen moeite meer om zelfs te proberen.

Vrij normaal voor Xavi dit. Maar gisteren speelde hij wel risicoloos. Ik vroeg me zelfs lange tijd af of hij wel meedeed.

11 april 2013 om 11:31

dat is nou precies het gevaar van teveel kijken naar statistieken. iemand die 'foutloos' (ik vind het een ongelukkige term) heeft gespeeld kan minder goed hebben gespeeld dan iemand die wel fouten heeft gemaakt maar beslissend was. het gaat om de gemaakte keuzes en uitvoering.

11 april 2013 om 13:34

@ Cloud

Inderdaad. Bovendien zeggen deze cijfers niets over de kwaliteit van de passes van Xavi. Wat nou als 80% van zijn passes rugbypasses waren? Dus een breedte pass of een achteruit pass. Dat kunnen amateurs ook namelijk.

ik heb veel liever een Riquelme die 4 steekpasses geeft waarmee hij de wedstrijd beslist dan Xavi die 100 breedte passes geeft. Maar leg dit maar uit aan de gore Barca fan boys.

11 april 2013 om 13:45

Haha luister vriend, als we jou op dat veld zetten ipv Xavi dan weet je na 10 minuten ws niet meer waar je bent en wat je ook al weer aan het doen was.

Geen één pass is ingeleverd bij de tegenstander, ook al speelt iemand behoudend, dat is gewoon knap. Natuurlijk zegt het niet meteen iets over zijn inbreng aanvallend, maar dan nog. Wie weet was zijn rol wel meer controlerend.

Maar leg dat maar eens uit aan die Barca haters die verblind elke prestatie bagatelliseren. Sufferd(s)..

11 april 2013 om 17:13

@ Boowl29

Mij als voorbeeld gebruiken om een punt te maken getuigt van wanhopigheid. Je moet inhoudelijk blijven.

Kijk naar de lijnen van zijn passes (zie afbeelding). De overgrote meerderheid van zijn passes zijn simpele breedte passes of achteruit passes. Dat is niet moeilijk. Het gaat uiteindelijk om de steekpasses. Dat zijn de risicovolle passes.

Barca heeft duidelijke patronen en looplijnen van te voren afgesproken. Dit maakt het voor een middenvelder nog makkelijker om te passen.

Feitelijk gezien heb ik gelijk. Jammer dat jij het niet wil zien.

11 april 2013 om 18:36

"gore Barca fan boys"
Vind je dat zelf ook niet een beetje ver gaan?

Het zegt op zich niets nee, maar dat is simpelweg de manier hoe Barcelona speelt; ze laten de bal het werk doen. Ik houd ervan en bij mij gaat het, in tegenstelling tot velen, nog steeds niet vervelen. Als je 92 passes geeft en ze komen allemaal aan dan is dat toch gewoon een geweldige statistiek?

Hij zit gewoon over te tikken in het middenveld? Gaf niet eens 1 goeie pass, dat verklaart waarom hij zelf schoot, wl zijn recordtje niet kwijt.

Blijft vreemd dat deze Xavi nooit een gouden bal heeft gewonnen. Ook net als Scholes, die tijdens Man U - Spurs dit jaar ook een vrijwel foutloze wedstrijd speelde en strooide met passes. Het is jammer dat de goalgetters altijd in de spotlights staan.

En je kan niet zeggen dat ie geen risico's in zijn passes legt... wat een topper!

11 april 2013 om 10:46

Hij heeft gisteren geen enkel risico genomen hoor. Het staat buiten kijf dat het een topper is, maar vond hem maar laf spelen.

Zonder Messi en Iniesta is er niets speciaals aan Barca.

11 april 2013 om 12:33

@youngone
Xavi speelde gisteren dramatisch. Het is werkelijk een grap dat men met een statistiek komt die voor hem positief uitpakt. Van al die passes heeft hij nog geen 6 ballen vanuit de middenlijn vooruit gespeeld. Dit is de Xavi van 8 jaar geleden.
Zie voor de grap de pijltjes.. Hij nam geen enkele risico.
De bal van Messi op Villa heeft Xavi in de hele wedstrijd niet 1x gegeven.

Koning van de 'balletje rechts balletje terug'. Juist doordat Xavi gisteren zooo belabberd behoudend speelde, kon men niet vooruit voetballen, alle dreiging naar voren moest komen van Alba en Dani Alves, of soms van een loopactie van Iniesta.

Verder doen deze statistieken onterecht vermoeden dat Xavi geen balverlies heeft geleden. Xavi heeft een paar keer op[ het middenveld, in duels, kinderlijk eenvoudig de bal verloren waaruit PSG een counter kon opzetten.

Met alle respect. Maar de Xavi van gisteren was absoluut niet indrukwekkend.

11 april 2013 om 13:53

Helemaal mee eens. Het leek wel alsof hij gisteren had besloten om een percentage van 100% te halen. Bijna alleen maar opzij en naar achter. Liever van de bal worden gezet op het middenveld en een countermogelijkheid veroorzaken dan een verkeerde pass geven.

Ik heb die hele hype om Xavi nooit begrepen, hij past perfect in dat tikki takka vanwege zijn passing maar is hij op geen enkel punt een 'speciale' speler. Xavi werd pas 'groot' toen Barcelona tikki taki ging spelen. In de CL finale tegen Arsenal zat hij 90 minuten op de bank ten faveure van Mark van Bommel en Thiago Motta als ik het mij goed herinner. Ik weet zeker dat een Paul Scholes in zijn beste jaren minstens net zo goed mee kon komen als Xavi en dan ook nog extra facetten toevoegde.

Dat de uitslag van de poll hierboven op 71% ja staat vind ik echt enorm vreemd, Iniesta is zoveel beter. Iniesta heeft de passing maar ook diepgang, techniek, actie en het vermogen een wedstrijd met een doelpunt of assist te beslissen. Iniesta is echt een klasse beter.

11 april 2013 om 21:17

@thereddevill
Scholes was in zijn beste jaren veel beter dan Xavi. Ik kon echt van die jongen genieten. Hij straalde zoveel voetbalgogme uit.

11 april 2013 om 10:58

Wat? Ik denk dat ong. 70% van al die passes tikjes breed en korte kaats is. Gister speelde hij juist erg zonder risico en was hij bij vlagen onzichtbaar.

11 april 2013 om 11:27

Inderdaad, kan me geen pass van hem van gisteravond herinneren. Staat buiten kijf dat het een wereldtopper is, maar een bepaalde coach zou dit "scoreboardjournalistiek noemen".

Wel duidelijk dat Messi nog stukken belangrijker is voor Barcelona dan Xavi, alleen al door de manier waarop het publiek en de tegenstander op hem reageren.

Knap gedaan door Xavi.

Edit: Ah, hij staat op 1 omdat hij de meeste passes heeft gegeven. Dat stond niet in het artikel.

Barcelona v PSG 2013 xavi:96
Inter vs Tottenham 2010 javier Zanetti:72
FC Porto vs Arsenal 2006 emmanuel Eboue:54

11 april 2013 om 11:18

In het artikel staat ook 92, ik ben benieuwd wat er nou precies van klopt

11 april 2013 om 12:37

Goed gezien inderdaad, dit is niet de eerste keer dat iemand 100% succesvolle passes geeft in de Champions League, wel het hoogste aantal passes bij 100% succes.

Ik neem aan dat het ook wel is voorgekomen dat een speler maar een paar minuten heeft gespeeld en daarin 5/5 passes met succes geeft, maar dat is dan natuurlijk niet zo bijzonder.

Volgens mij is dit Pirlo ook een keer gelukt in een vergevorderd stadium van het toernooi.

11 april 2013 om 11:15

Pirlo is ook een betere speler in mijn ogen.

wow knappe preastatie van xavi! als ik dan moet kiezen wie de beste middenvelder is bij barcelona kies ik voor iniesta, die deed gisteren een fantastische skill

Speelde toch een ondermaatse wedstrijd voor zijn doen, het zelfde geldt voor Busquets.

Al gaf hij alleen simpele passjes, bedenk eventjes welke spelers er allemaal Champions League gespeeld hebben en niemand van hun heeft ooit de 100% score gehaald. Dit is gewoon een unieke prestatie en er valt niks op af te doen. Hij zorgt voor rust op het middenveld en is altijd aanspeelbaar.

Wat een klasbak!!

Het mooie is dat de mensen die riepen dat Messi niets is zonder Xavi en Iniesta nu hard roepen dat Barca niets is zonder Messi. Make up your mind, wat is het nou??

Mooie prestatie van Xavi, nog steeds de beste centrale middenvelder op de wereld.

11 april 2013 om 11:16

Nee dat is Pirlo, in deze fase veel belangrijker voor de teams waar hij in speelt.

11 april 2013 om 13:01

Ik vind Pirlo inderdaad net zo goed als Xavi. Ik was hem even vergeten

11 april 2013 om 13:39

Ha oké, probleem met beide is volgens mij dat ze beide niet in een ander land kunnen voetballen. En niet om hun kwaliteiten maar puur gemis van familie etc.

Ik vind xavi wel een type clasie.

11 april 2013 om 10:44

Eerder Clasie wel een type Xavi, een type zeg ik e, dat ie zo goed zal worden zou sterk zijn. Al heeft hij de potentie.

Stond Xavi gisteren in de basis dan? Heb m niet gezien. Maar wel een goeie prestatie

Xavi hoeft niet op te vallen om belangrijk te zijn.

Dat bleek gisteren maar weer eens en het blijkt dat een groot deel van de mensen er niets van begrijpt. Zeker degene die afvragen of Xavi meedeed. Lachwekkend. Uniek om een speler in de ploeg te hebben waarvan je weet dat hij zelden een bal verspeelt aan de tegenstander. Hij, Iniesta en Messi blijven de belangrijkste spelers van Barcelona.

11 april 2013 om 10:51

De kinderen snappen hier niet dat hij er dus 92 keer voor gezorgd heeft dat ze geen counter om de oren kregen door de bal gewoon aan een ploeggenoot te geven. Juist als je de bal in de ploeg weet te houden laat je je tegenstander achter je aanlopen wat voor frustratie zal zorgen. Maar dat snappen die kids hier allemaal niet, die willen alleen maar de Hollywood pass zien en beseffen niet dat je daarmee steeds onder druk komt te staan omdat je de bal dan niet hebt.

11 april 2013 om 10:57

Een mooi voorbeeld van Hollywood pas is Thiago, die word hier zo opgehemeld en als natuurlijke opvolger van Xavi gezien, ook Thiago staat klaar en zal Xavi moeiteloos vervangen en dergelijke, dat waar elke ietwat voetbalkenner kan zien dat hij het niveau van Xavi nooit zal halen, simpelweg omdat hij te showgericht is voor die positie, te veel passes slecht geeft, te veel zelf de actie wil maken, en gewoon te weinig van Xavi zijn eigenschappen bezit. Als Xavi stopt zou ik me als Barcelona zijnde serieuze zorgen beginnen maken.

11 april 2013 om 11:06

@rodg. Ben het met je eens dat Xavi 1 van de beste middenvelders ter wereld is en ben groot fan van hem. Ongelooflijk belangrijk om spelers te hebben die zelden of nooit balverlies hebben. Toch vond ik hem gister niet geweldig spelen. Zeker met het gemis van Messi mag je verwachten dat dit soort spelers opstaan en het team bij de hand nemen om toch het verschil te maken met bv een geniale steekpass en dat ontbrak er toch aan. Barcelona scoort een goal die ontstond na een actie en steekpass van Messi. Xavi had af en toe wel iets meer risico in zijn spel kunnen leggen om iets te creeeren. Positiespel is natuurlijk een middel en geen doel op zich. Zeker zoals gister als je zelfs achter komt te staan.

11 april 2013 om 11:11

Voor mijn gevoel is Fabregas eerder de opvolger van Xavi en Thiago die van Iniesta. Maar inderdaad als je ziet hoe Xaxi het spel verdeeld en altijd de juiste keuzes maakt en je dan Thiago ziet en hoe vaak die op een gevaarlijke positie balverlies lijdt dan is dat een wereld van verschil ja. Maar Xavi was op die leeftijd ook nog niet zo ver, dat heeft ook tijd nodig gehad. De flair van Thiago heeft absoluut iets, hij moet alleen nog doorkrijgen wanneer hij het risico wel kan nemen en wanneer niet.

11 april 2013 om 11:26

Juist Xavi was eigenlijk ook een laatbloeier, Thiago heeft zeker iets, maar zoals je zegt moet hij soberder leren voetballen en zijn acties en momenten beter doseren en kiezen.

11 april 2013 om 14:04

Hij werd anders een paar keer op het middenveld heel simpel van de bal gezet waardoor er juist een counter of mogelijkheid tot een counter ontstond. De kan jij wel denigrerende gaan doen en proberen aan te geven dat iedereen die Xavi niet fantastisch vind een kind is die er geen verstand van heeft maar dat is wel erg zwak.

Het leek wel alsof Xavi liever de bal kwijt raakt dan dat hij een verkeerde pass geeft.

11 april 2013 om 10:54

Juist wat je zegt, zonder Xavi is Barcelona ook heel wat minder, hij is de motor op het middenveld. De ma van de foutloze passing en de man die vaak de aanval opzet vanuit het middenveld. Hij word zo onderschat, maar iedereen is zo Messi geil ( wat ergens normaal is ) dat ze de andere geniale spelers over het hoofd zien. Zonder Xavi die de opbouw verzorgt, en zonder de flitsen en acties van Iniesta, de vrijloopbewegingen van Villa en zonder de superslimme tacticus Busquets kan Messi ook minder uitrichten dan hij nu doet. De wedstrijden die Barça zonder Xavi speelt zijn qua balcirculatie beduidend minder, hij zorgt voor het overwicht, een wereldse spelverdeler die zijn gelijke niet kent.

Xavi is een klasse spelverdeler en wie maar ook wat negatiefs over Xavi heeft te zeggen , begrijpt niks van voetbal! br

11 april 2013 om 11:25

Xavi is heer en meester op het middenveld ik ben blij dat ik hem heb mogen meemaken in mijn leven net zoals andere grootheden als Zidane - Stoichkov - Hagi enz

11 april 2013 om 11:39

Dan heb je al wat moois gezien, dat kan ik jammer genoeg niet zeggen, enkel Zidane heb ik bewust meegemaakt voor een deel van zijn Carriere.

Ik weet niet waar dit op slaat maar zie steeds meer langs komen op twitter die ook gewoon dit hebben gehaald:

"most passes at 100% success (top 5 leagues/cl since Aug '09): Xavi 96 vs Psg, Thiago Silva 85 vs Bari Feb '10, J.zanetti 72 vs Spurs Oct '10"

Leuke statistiek van mijn favoriete speler maar niet meer dan dat. Het gehele spel van Barcelona dient toch een niveau of 2 omhoog te gaan willen ze überhaupt een kans maken op de Champions League. Veel spelers spelen ver onder hun niveau op het moment, daarom was het een geluk dat Messi nog mee kon doen, die maakt het verschil nog als die half geblesseerd is. Barcelona heeft het spel teveel op Messi ingericht tegenwoordig, Villa, Sanchez, Pedro en consorten spelen niet voor niks allemaal stukken minder voordat dit gebeurde. Verder mis ik het enorme druk zetten toch behoorlijk, dat maakte Barcelona speciaal. Ze houden nu steeds langer de bal in bezit door veilig rond te spelen, soms zie je gaten en dan denk je daar geeft die hem precies doorheen, maar dan toch weer temporiseren en even uithalen. Guardiola had dus een grotere invloed als menigeen verwachtte. Tito is pas weer terug, kijken hoe de draad wordt opgepakt, via Reira liep het niet zo soepel allemaal meer..

En dan zie je onder het artikel de cijfers die alle spelers kregen, bij Xavi staat slechts 6,7. Dan zie je ook maar hoe subjectief dit tot stand komt, hij speelde foutloos dus verdient een veel hoger cijfer.

Wat moet ik hier nou weer van zeggen? Het is en blijft onze Koning!

Natuurlijk allemaal leuk in aardig, maar ik heb liever dat hij z'n normale aantal passes haalt (tussen de 150 en 180) en dan maar een paar foutjes maakt dan 92 uit de 92. Xavi blijft een geweldige speler, maar gister vond ik het erg matig!

Ik ben verbaasd met deze statistiek, want ik vond Xavi dramatisch. Een van zijn slechtste wedstrijd in jaren. Het liep voor geen meter bij hem.
Evenals Busquets trouwens. Hij leed teveel balverlies.

Xavi is gewoon 1 van de beste voetballers ooit. Snap niet dat mensen daar nog over discussieren. Kijk naar zijn palmares, kijk hoe de man speelt. Hij en Iniesta zijn 2 redenen waarom Messi zo goed is bij barca.

11 april 2013 om 14:06

Dat dacht ik eerst ook maar juist Iniesta en Messi zijn de redenen dat Xavi zo goed lijkt. Voordat die twee doorbraken zat Xavi nog in een CL finale 90 minuten op de bank terwijl Mark van Bommel mocht spelen. Buiten zijn passing heeft Xavi niet heel veel speciaals maar juist door Messi, Iniesta en ook Busquets wordt zijn passing heel speciaal.

12 april 2013 om 01:25

Was Xavi (in 2006) niet 6 maanden out? Dan kan je toch moeilijk in de basis starten.
Xavi is heel speciaal hoor, kijk maar naar zijn prestaties in 2010 waardoor hij 2de werd bij de 'speler van het jaar-verkiezing'. Hij heeft gewoon pech dat hij een laatbloeier is en dus maar kort gebruik kan maken van zijn kwaliteiten, hij is ondertussenal 33.

Ik kan me nog herinneren dat heel veel leden hier op VZ zeiden dat Messi niks is zonder Barca, zonder Iniets en Xavi. En nu is het opeens Barca is niks zonder Messi. Grappig!

on: Xavi een van de beste middenvelders ooit. Wat een speler, helaas begint het nu minder te worden. Dat merkte je gister al. Maar 92 vind ik nog altijd te weinig voor hem!

11 april 2013 om 14:08

Messi is minder zonder Barcelona, dat is toch logisch? Iedereen is minder als hij met mindere spelers moet spelen. Dat Barcelona zonder Messi niks is vond ik veel opvallender.. er zijn nog genoeg zeer getalenteerde spelers over maar blijkbaar hebben juist die spelers Messi nodig.

11 april 2013 om 14:36

Volgens mij snap je niet wat ik bedoel met mijn reactie. Ik vind het abnormaal hoe Messi in het verleden is afgeserveerd als een matige speler zonder Iniesta en Xavi. Maar als je een beetje verstand van voetbal hebt dan zie je hem net zo geweldig spelen bij Argentinie. Nee Messi is niet minder zonder Barcelona, Barcelona is veel minder zonder Messi.

12 april 2013 om 14:04

Zo geweldig als bij Barcelona? Dat niet. Hij speelt met Argentinie ook veelal tegen mindere tegenstanders. Het komende WK wordt wel een belangrijk moment voor Messi, daar kan hij de laatste critici nog echt overtuigen.

Dit lijkt wel een site waar mensen die niks van voetbal weten hun mening enshit komen geven.

Bovenaan zie ik alleen maar Xavi haters' hoe kan je iemand die zo goed voetbalt vooral haten op zijn kwaliteit :s wat een weirdo's. Hij speelde niet zijn beste wedstrijd vind ik, maar wat sommigen zeggen slaat echt nergens op' Nl's elftal zou maar al te blij zijn met eem Xavi centraal op ht mddnvld. Barcelona speelde zeker niet op zijn best, maar dat verandert nog steeds niet dat ze gewoon de beste team hebben. Soms speel je nou eenmal niet zo goed dat kan gebeuren. De grootste fout bij Barca zit gwoon bij de CV ' als daar twee goede Cv's stonden zoals bijv Thiago S en Pique dan kwam elke andere club echt niet zomaar langs. De fouten die worden gemaakt zijn alleen zo gevaarlijk omdat Op de Cv positie echt minder is en je gwoon altijd verw8 dat er wat mis kan gaan

Jammer dat wanneer hij onder druk gezet wordt, een slechte pass achteruit in de voeten van een PSG speler geeft, en deze wel balverlies oplevert, deze niet wordt meegerekend in deze statistieken.

Prachtig dit toch? Kan alleen maar respect hebben.. En al die vergelijkenissen slaan natuurlijk nergens op want wie heeft hem dit ooit nagedaan? Juist, niemand.

uiteraard is dit een geweldige prestatie maar als ik kijk naar de posities van waaruit zijn passes vertrokken en de richting waarin ze gingen wordt het duidelijk dat geen enkele van deze 92 passes direct gevaar creeerden. het is leuk als je de bal foutloos kan rondspelen maar als je de bal niet af en toe met wat risico de baklijn in probeert te spelen ga je geen doelkansen creeren voor je teamgenoten.
Het kan natuurlijk zijn dat ik er compleet naast zit in dit geval want ik had gisteren helaas niet de kans om de wedstrijd te bekijken maar het zou in ieder geval niet de eerste keer zijn dat Xavi een foutloze maar toch saaie inspiratieloze wedstrijd speelt.

Statistieken geven niet altijd dat aan wat er bij komt kijken natuurlijk. 100 x terug spelen als je de kans hebt en je ook een 100 procent score. Men kan ook zeggen dat Xavi alleen maar op zeker speelt geen ballen diep speelt of voor een paas kiest met meer directheid naar voren met meer risico.

Tuurlijk doet hij van alles al fan van hem toen hij net doorbrak bij Barcelona decennia terug. fantastische voetballer om als cm te hebben die het spel stuurt.

Ik kan me nog een wedstrijd herinneren van Barca een paar jaar geleden toen Xavi er rond de 60e minuut uit werd gehaald en toen meer dan 200 passes had gegeven. Het is natuurlijk wel erg knap dat Xavi dit record heeft gezet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren